Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

P. (van W.) pownt Albayrak (vrouw, Turks)

TurkseMevrouw.jpgAh, fijn, daar was ie weer: de "seksisme!" en "racisme!" reflex zodra een allochtoon of mevrouw ergens kritisch wordt geïnterviewd. Gisteren bij Pauw en Witteman was het dubbel feest: de allochtone mevrouw Albayrak was te gast. Een PvdA-er bij de VARA. Kat. Bakkie. Maar nee, P en W haalden het in hun male chauvinist pig-hoofd om te willen praten over haar allochtone-vrouw-zijn. Het gore lef. Een pinnige Albayrak (vrouw, Turkse afkomst) brieste dat haar afkomst er niet toe deed, en wanneer zij haar standpunten eindelijk mocht gaan verkondigen? Nou, grapje dan maar, dacht Pauw en lokte Albayrak (vrouw, Turkse afkomst) uit haar tent met een oh-la-la pikant grapje over Turkse vrouwen. Het gevolg: een bozige streepmond en een defensieve houding. Nebahat, (vrouw, Turkse afkomst) zo mal is dat toch niet? De PvdA wordt door sommige vertegenwoordigers van het janhagel weleens gekscherend Partij van de Allochtonen genoemd, dat uiterst koddige mopje ken je? Dat het electoraal dus wel degelijk uitmaakt als je (vrouw, Turkse afkomst) vrouw en Turks bent kan mijnheer Pauw toch niet helpen? Kun je (vrouw, Turkse afkomst) wel heel verkrampt over doen, maar met een beetje flair en humor bepaal jij (vrouw, Turkse afkomst) het gespreksonderwerp. Iets wat als politicus nog best wel van pas schijnt te komen, net als het soepel omgaan met de pers. Nu hebben we weer een treurig zie-je-welletje: vrouwen zijn zuur, verongelijkt en hebben geen humor. "Nouhou..*stampvoet* ik (vrouw, Turkse afkomst) wil inhoud!" roepen maakt je optreden niet inhoudelijker. Want, LOLquote van Pauw: dat " u vrouw niet inhoudelijk vindt en achtergrond ook niet" maakt je niet minder vrouw, of Turks. Buit het uit, vinden ze leuk bij de PvdA.

Reaguursels

Inloggen

Jeroen Pauw is een goedkope, middelmatig intelligente, gefrustreerde, kinderloze man met een moeilijke jeugd van 51 die kokketeert met (volgens eigen zeggen) het "boren" van minimaal 200 vrouwen. Zonder Witteman (die ik overigens ook zeer zwak vond)is Jeroen Pauw een 0 (zero). Een omhooggevallen sukkel. Albayrak had het met een kwinkslag aan kunnen pakken, maar deed dit niet echter zij won het wel met vlag en wimpel.

Nicolaks | 01-03-12 | 00:20

Het is te merken dat de heren niet vaak vrouwen aan tafel hebben. Een kort filmpje ter illustratie: youtu.be/kQHva02XaO8

mediacrisis | 28-02-12 | 22:23

Opvallend dat zij aangesproken wordt met "u" en iedereen met jij aanspreekt.
Tevens moet ze gewoon begrijpen dat vrouw zijn en Turkse wel degelijk van belang zijn. Je kiest een leider om te winnen en om die persoon de nieuwe MP te laten worden. Dan is het de vraag of het nederlandse volk een turkse als MP wil. Misschien bevalt dit sommige mensen niet, maar het is mijn inziens de hamvraag.
Deze vraag gold ook voor Wouter Bos, willen wij WB als MP, hij heeft duidelijk gekregen dat het nederlandse volk dit niet wilde.

Heer Moes | 28-02-12 | 22:02

Wat een huppelkut om met droge schaap ogen te beweren dat het door Wilders komt,dat er elke dag 1000 werklozen bijkomen.

Heksentemmer | 28-02-12 | 20:34

Helemaal niemand??? Nou vooruit dan maar, ik offer mezelf wel weer op: ik zou haar (graag) doen!

Joris D. | 28-02-12 | 18:38

Albayrak vergat... zichzelf te promoten. Het ging toch om haar, niet om P&W. Ja, ze waren drammerig en seksistisch (Jeroen). Maar zij had daar zoveel beter op kunnen reageren. Het afdoen met humor en zelfspot (a la Plasterk). Zij had moeten stralen en erboven staan. In plaats daarvan bevestigde zij het beeld van zure vrouw zonder humor. Oh wat had de PvdA graag iemand vh kaliber Halsema gewild.
Waarom zei ze gewoon niet dat ze trots is op haar vrouw zijn. Dat ze met haar Turkse achtergrond een brug kan slaan tussen autochtonen en allochtonen. Etc.
"Onder haar leiderschap kunnen de andere kandidaten schitteren." Buiten de ongelooflijke arrogantie, diskwalificeerde ze de andere kandidaten... eentje noemde ze zelfs ongeduldig. Hallo Albayrak, alle kandidaten zijn gelijkwaardig en bovendien jouw collega's?! Als 1 vd andere kandidaten wint, zou ik haar veroordelen tot de koffie-automaat.
En dan haar ideeen... belastingvoordeel voor innovatieve IT bedrijven. Wauw, heeft ze leentje-buur gedaan bij haar VVD nichtje? En Rotterdam bla bla... je zit in de 2e kamer, je zit er voor heel Nederland!

vip33 | 28-02-12 | 18:25

Waarom wordt deze vrouw zo opgehemeld door GS? Het valt op. Of ben ik modderblind voor Nanninga's sarcasme?
Ik weet wel dit: Miepje heeft zich maatschappelijk zo omhoog geëlleboogd dat ze niet meer weet wat hardmetalen eurootjes zijn, en er dus achteloos mee omgaat. Vooral met dat van anderen.
Heb toch nog iets meer respect voor haar zus. Zij heeft tenminste een poging gedaan Moyad Abdulkadir het land uit te krijgen. Wat haar het staatssecretariaat gekost heeft. Zaakje dat nadien nooit meer ter sprake is gekomen. Over 10 jaar lees je weer in 2 regels dat het koerdische monster opnieuw een rijksoverheidsbaan heeft. Courtesy prins Ernst en koning Piet Hein.
Maar zussie Albayrak hoeft voor mij niet. Veel te ego-uitgekookt. Daar zitten er al genoeg van in de regering.

Vanbleautenbil | 28-02-12 | 18:21

Weer geen handig media optreden.

Kingeef1975 | 28-02-12 | 18:20

129.000 voorkeursstemmen had ze bij de laatste verkiezingen.
Mijn gevoel zegt dat driekwart Turken waren, doet me denken aan het Euro-songfestival.
De Turkse nationaliteit doet dus zeker ter zake.

vip33 | 28-02-12 | 18:12

Ja, ja maar toen Witteman het over de "inhoud" wilde hebben wilde zij weer niet, typisch vrouw/Turks gedrag.

Verder komt ze uit de zure linksmensch schuur van AB Mekkert en no-Job C/. !!

Haar nichtje is een despoot en wat mij betreft mag de hele familie dus retour Turkey-stan !

Cinq-Marquis | 28-02-12 | 18:12

Zelden zoveel clichés gehoord in een interview. Nou, die Turkse vrouw wordt t niet hoor.

Afgeschminkte Bassie | 28-02-12 | 17:57

Politici van hun voetstuk brengen door hen ongebruikelijk ongemakkelijke vragen te stellen, waar hebben we dat eerder gezien ?

En verder, politici en geloofwaardigheid, wat een mop!

razz | 28-02-12 | 17:57

Dat is al weer heel wat uurtjes zendtijd voor politieke partijen de afgelopen weken voor de PvdA. Tenenkrommend verschillig die VARA.

Afgeschminkte Bassie | 28-02-12 | 17:43

Pauw en Witteman zetten vrouwen altijd in de hoek van geile dingen die eigenlijk niks kunnen, en alleen maar goed zijn om een beurt te geven. Zeker als ze ambitie hebben. Het is erg makkelijk scoren en om de mannelijke lachers op je hand te krijgen. Ja, ik weet het, dit klinkt eng feministisch met een hoog zuurgehalte. Maar zo'n vrouw als Albayrak die dat spelletje nou eens zat is en tegengas geeft (en zeker die Pauw te kakken zet)wordt meteen weggezet als een humorloze PvdA-slet. Ze heeft voor mij groot gelijk dat ze zich niet te kakken laat zetten. Ik stem niet op die rooie club van PvdA, maar ik denk dat ze een aanwinst kan zijn. Hollanders van Turkse en Marrokkaanse afkmomst in de Nederlandsche politiek is een realiteit en voor mijn part prima. dubbele loyaliteit enzo zal allemaal wel. bangmakerij is het door Mozart Wilders en velen trappen er nog in ook. Get over it.

jappos | 28-02-12 | 16:36

Het was tenenkrommend gisteravond. Ik heb Pauw & Witteman wel eens sterker zien interviewen, maar deze mevrouw Albayrak spande helemaal de kroon. Waarschijnlijk had zij nog last van een klein post nataal depressietje, want ze jijde en jouwde maar tegen iedereen (lekker straks tegen de koningin, zeg Bea, jij ...), gaf geen antwoord op de gestelde vragen en schoot krampachtig in het defensief als er maar een glimp van vraagstelling richting haar Turkse allochtoon zijn kwam. Het was net of ik naar de lightversie van de bitcherige Agnes Kant zat te kijken. Conclusie: zij wordt de nieuwe leider van de Partij van de Allochtonen, want ze voldoet aan alle kwaliteiten. Wegkijken van de problemen als het nodig is, zaken bagatelisseren, politiek correct en multi culti minded. Dus echt een vrouw waar de gemiddelde Linksmensch een heel goed gevoel van krijgt. Laat zij de PvdA maar voorgoed kapot maken (peiling: 15 zetels).

Schweinchen Dick | 28-02-12 | 16:10

Dat mevrouw Albayrak van turkse afkomst is, is prima, geen probleem mee. Voor mijn part danst ze elke dag e turkse polonaise. Dat ze geen afstand doet van de turkse nationaliteit is raar. Een land als Turkije oefent wel degelijk invloed uit op haar onderdanen en er zijn plichten aan verbonden en ook voordelen. Blijkbaar is ze niet zo overtuigd dat haar toekomst werkelijk in nederland ligt. Waarom heeft ze een turks paspoort nodig om trots te zijn op haar turkse cultuur of turkse achtergrond?? Deze vraag moeten journalisten een stellen. Mensen met twee nationaliteiten moeten minder rechten krijgen in nederland, lijkt me logisch.

denoorman | 28-02-12 | 15:55

Ze werd niet afgebrand, ze faalde gewoon zelf keihard door te doorzichtige onzin te verkopen.

Ze had gewoon kunnen zeggen, dat er weliswaar mensen zijn die misschien eerder geneigd zijn op iemand met haar afkomst te stemmen, maar dat dit voor haar irrelevant is en dat zij hoopt gekozen te worden op basis van haar (vermeende) kwaliteiten en inhoud.

Nu ontkende ze gewoon glashard dat het er ook maar iets toe zou doen en dan kom je gewoon totaal niet geloofwaardig over. Dat heeft verder niks met de manier van vragen van P&W te maken.

VerenigdeNederlanden | 28-02-12 | 15:55

pielewaaier | 28-02-12 | 14:53

Aan gedacht ja, maar op grond daarvan kandidaat bij de PVDA?
Een volmondig nee. Het stemvee moet bediend worden en dat kan niet met alleen maar met blanke, mannelijke kandidaten.

A propos, ooit wel eens rekening gehouden met de lange arm van de politieke correctheid?

Volgens Johan Cruyff, onze grote roerganger op voetbalgebied, had Edgar Davids zijn positie binnen de raad van commissarissen van Ajax te danken aan het feit dat hij Surinaams was.
Ik geloof Cruyff meteen want ik heb Davids nog nooit op een intelligente opmerking kunnen betrappen.
De politieke correctheid en neuzentellerijheeft zich diepgeworteld binnen onze samenleving.

knerf | 28-02-12 | 15:52

Slecht stuk. Geforceerd Geenstijlesque. Moet je beheersen...

Midiguru | 28-02-12 | 15:51

Ik hoop van harte dat Nebahat Albayrak gekozen wordt.

De kiesdeler kwam tijdens de verkiezingen van 9 juni 2010 op 9.416.001 / 150 = 62.773.
Nebahat Albayrak PvdA kreeg 122.000 voorkeurstemmen.
Zij is dus op eigen kracht goed voor bijna 2 zetels.

Omdat ze vrouw is en Turk zal haar PvdAllochtonen er nog minstens 3 zetels bij krijgen.

Maximaal 5 zetels, dat is waar hgaar PvdAllochtonen recht op heeft.

En dan nog maximaal 5 zetels, door al de Dhimmi's in NL die op de PvdAllochtonen stemmen.

Dat worden dan maximaal 10 zetels voor de PvdAllochtonen.

Ella | 28-02-12 | 15:17

Kennelijk wordt ze daar nat van.
salemi | 28-02-12 | 14:55 | + 0 -
Maar de egootjes's P&W gingen pas echt nat.

pielewaaier | 28-02-12 | 14:58

Ik heb me verbaasd over haar intellectuele bagage. Of heel goed verborgen gehouden, of het is er gewoon niet. Mensen die in tijdsbestek van vijf minuten meer dan tien keer zeggen: "kom eens op mensen", weten het niet echt. Naar mijn idee incapabel en überhaupt ongeschikt om het leiderschap te krijgen over wat dan ook. Zelfs het leiderschap over het zieltogende clubje pvda lijkt te hoog gegrepen. Nja, ze is weer op tv geweest. Kennelijk wordt ze daar nat van.

salemi | 28-02-12 | 14:55

knerf | 28-02-12 | 14:48 | + 0 -
Wel eens gedacht aan de mogelijkheid dat een allochtoonse sollicitant kundiger en gemotiveerder zou kunnen zijn voor een baan?

pielewaaier | 28-02-12 | 14:53

rsd87-- | 28-02-12 | 14:41 | + 0 -
Vrouwen zijn bijna altijd... en dat zeker in de Westerse cultuur.. het sterke geslacht... de meeste Westerse mannen zijn al dusdanig gedresseerd en afgericht,dat het bereiken van de status pantoffelheld zo'n beetje het hoogst bereikbare is.
En dat hebben we dus gisteren weer eens kunnen zien,maar wel goed kijken svp.

pielewaaier | 28-02-12 | 14:48

pielewaaier | 28-02-12 | 14:28

Ons kent ons, nietwaar? Ook bij GS.

knerf | 28-02-12 | 14:48

zeg, die Nebahat Albayrak he, geyl dinghoor, maar waar komt zei eigenlijk vandaan?

Mijnbescheidenmening | 28-02-12 | 14:46

Mijn vorige reactie staat op -84 haha, ook wel eens leuk. Maar ik vond haar vrij sterk. Natuurlijk bleef ze wat ongesteld doen over het al dan niet issuetje, maar Pauw legt het tegen bepaalde vrouwen gewoon zwaar af. Dan komt hij er niet vanaf met even doordrammen hier, een seksistisch opmerkinkje daar.

Goed ander voorbeeld is de weduwe van (held) Martin Bril. Pauw kon niets tegen haar, als het echt op emotie aan komt gaat hij gedrag vertonen waar velen hier niet vreemd van zijn. Dan begrijp ik ineens waarom soms wordt gezegd dat vrouwen het sterke geslacht zijn.

rsd87-- | 28-02-12 | 14:41

P&W waren echt slecht bezig in dit geval hoor. Dat je het ff ter sprake brengt ok, maar ze waren verder in niks anders geïnteresseerd. Beetje sneu. Trouwens ook een beetje sneu dat juist Nanninga een dergelijk stukje schrijft dat de plank misslaat. Moet je jezelf nog bewijzen op de redactie?

Bulloch | 28-02-12 | 14:40

@IndoFortuyn | 28-02-12 | 14:21
Djeezus Kraaist.

*van de bank afrolt*

La Vie En Rose | 28-02-12 | 14:33

LJBrinkhorst | 28-02-12 | 13:23 | + 0 -
Vooroordelen Laurens Jan... niets anders dan vooroordelen... daar kan zelfs Hans Anders u niet van af helpen.

pielewaaier | 28-02-12 | 14:28

@Een Soort Iets | 28-02-12 | 13:31
Albayrak heeft geen inhoud. Of je moet dat gewauwel wat we al jaren horen, inhoud noemen. Tsja...

La Vie En Rose | 28-02-12 | 14:28

Ik herinner mij nog het vorige optreden van Albayrak bij P&W. Dat was in oktober vorig jaar n.a.v. de ophef over de column van de toenmalige partijvoorzitter Ploumen in de VK.(Voor Albayrak- en PvdA fans die aan selectief geheugenverlies lijden:
Ploumen had haar vertrek als partijvoorzitter aangekondigd en stak in die column Cohen nog even een dolk in zijn rug. Zo doen ze dat bij de PvdA.)

Albayrak was door de PvdAfractie uitverkoren om dit bij Pauw en Witteman recht te gaan lullen. Het werd een tenenkrommende uitzending met dezelfde attitude van Albayrak als zij gisteravond liet zien.

www.youtube.com/watch?v=nQnkQg7XGNk

De manier waarop Albayrak gisteravond reageerde op kritische vragen (overigens kwam zij er wat dát betreft heel genadig vanaf) heeft dus niets te maken met de voorkeur van Pauw en Witteman voor andere kandidaten, zoals nu weer wordt gesuggereerd maar alles met Albayrak zelf.

Defensief, snel geïrriteerd, draaien, ontkennen, als het moeilijk wordt snel de aandacht afleiden door over Wilders en dit kabinet te gaan zeiken.

(Gisteravond begon Jeroen overigens over Wilders. Dat schijnt voor zowel Mathijs van Nieuwkerk, Stan Huys en Pauw en Witteman het allerbelangrijkste te zijn. Hoe gaan jullie Wilders aanpakken.)

Enfin, Albayrak mag dan een leuke carrière hebben gemaakt, zij is in elk geval niet geschikt om de PvdA uit het slop te halen. En dat heeft niets te maken met het feit dat zij vrouw is en van Turkse afkomst, maar alles met mevrouw Albayrak zelluf.

La Vie En Rose | 28-02-12 | 14:26

oeoooohhhh wat was ze nijdig die Nebarat Albayrak! Ze haatte Pauw & Witteman zo erg!

Mijnbescheidenmening | 28-02-12 | 14:20

mezelf | 28-02-12 | 14:15

"personeelsadvertentie" moet zijn: personeelsadvertenties

"hebben ze zo hun voorkeursbeleid" moet zijn:
hebben ze OOK zo hun voorkeursbeleid

knerf | 28-02-12 | 14:18

pielewaaier | 28-02-12 | 12:56

Nou, laat ik zelf heel lang in die sector gewekt hebben.
Wie de personeelsadvertentie had gevolgd, zou dat ook hebben concluderen. "Voorkeur voor allochtoon, vrouw" en all that shit.
Maar dat was waarschijnlijk aan jouw te zwakke bril ontsnapt.

LJBrinkhorst | 28-02-12 | 13:23

Idem, behalve dan de bril.
Overigens ook bij gemeentelijke instanties hebben ze zo hun voorkeursbeleid

knerf | 28-02-12 | 14:15

Wat een gelul van P&W. Heerlijk die Albayrak. No nonsense.

borderliner | 28-02-12 | 14:05

Ik stem op de VVD, maar hoop niet dat zij de PvdA gaat aanvoeren. Want Plasterk, Samson en Van Dam zijn slechts B-acteurs die van kilometers afstand al potentiële kiezers van zich afstoten. Ze zijn elitair, en doen geforceerd 'gewoon': dat is dodelijk voor je geloofwaardigheid. Pim Fortuyn was ook elitair, en ging daar juist prat op.

Nebahat Albayrak is zichzelf, zowel wanneer zij loof als kritiek over zich heen krijgt. En daarom zou zij in staat zijn om die partij weer groot te maken. Ik hoop dan ook dat Albayrak, een politica die ik hoog heb zitten als ik geen rekening houd met haar standpunten, niet de fractieleider van de PvdA wordt.

hatovimletayis | 28-02-12 | 14:05

Ik ben het met Nebahat Albayrak eens maar ze is wel heel zeur. Misschien hoort ze deze vragen duizenden keren per dag en is ze het kots beu.

andywatt | 28-02-12 | 13:45

Ze stond weldegelijk haar mannetje. Niet zeuren.
P (van &W) moest weldegelijk even bijkomen.
Ze wil op inhoud beoordeeld worden; heel legitiem.
Helaas moet ze toe met te veel zuur; dat breekt haar op.

Een Soort Iets | 28-02-12 | 13:31

Nou, Nanninga...
Albayrak kneep Pauw behoorlijk in zijn ballen. Hoorde je zijn gepiep niet? Als ze wat minder zuur erbij had gekeken was de triomf volledig de hare.

Wubbo Ockels | 28-02-12 | 13:29

pielewaaier | 28-02-12 | 12:56 | + -1 -

Niet dat ik de bibliotheek een heel sterk voorbeeld vind in het betoog van Knerf, maar vergeet u uw afspraak voor een oogmeting bij Hans Anders niet?

LJBrinkhorst | 28-02-12 | 13:23

Het moet inderdaad niet uitmaken of iemand op die positie man of vrouw is, of een bepaalde etnische afkomst heeft. Maar Albayrak heeft bewezen niet geschikt te zijn. Ze trapte er met twee voeten in. Denk je eens in wat voor een leuke debatten dat met Wilders gaat opleveren. Wat eigenlijk best wel leuk zou zijn, nu ik dat zo bedenk.

Een echte leider keert de wending van het gesprek en stuurt het in de juiste richting. Gaat niet een potje zitten "ze pesten me" te zeuren of te verdedigen. Gewoon een kort zinnetje knallen en verder. Als je dat niet kunt ben je niet geschikt voor die positie.

Overigens geven haar familieleden nou niet bepaald redenen om haar aan de top van de PvdA te zetten, maar daar kan ze ook niets aan doen. Ze is niet verantwoordelijk voor haar familie. Wel is ze ongeschikt.

Patatter | 28-02-12 | 13:18

@Islamofiel | 28-02-12 | 12:56
De PVV heeft het ook alleen maar over hoe slecht de Islam is. (moest ik even aan denken toen ik je nick zag). Ook geen geloofwaardig reclamepraatje.

Hölzenbein | 28-02-12 | 13:07

Ze kwam met dezelfde teksten als die ik al in kranten had gelezen. Een niet erg geloofwaardig reclamepraatje

Islamofiel | 28-02-12 | 12:56

Wie b.v. kijk naar de medewerksters bij de Openbare Bibliotheek en haar filialen in de meeste grote steden, ziet hetzelfde. Merendeels allochtoon en vrouw en echt niet omdat ze de beste waren bij de sollicitaties.
knerf | 28-02-12 | 12:40 | + 0 -
U heeft zeker inzage gehad in de sollicitaties;lijkt me nogal tijdrovend als u de sollicitaties hebt bekeken van al de filialen in de meeste grote steden.

pielewaaier | 28-02-12 | 12:56

Wel jezelf op de borst kloppen dat je vrouw en Turks bent en in het pluche bent gehesen, maar iemand anders mag het niet benoemen. Iets met 2 walletjes en eten. Het moet éérlijker!

yamahaha | 28-02-12 | 12:52

Volgens mij ziet Femke Albayrak ook wel zitten gezien de toch wel bewonderende blik,maar ook de gebruikte bewonderenswaardige bewoordingen.... ik denk niet dat Geert haar zal uitverkiezen als pispaal zoals hij bij Cohen heeft gedaan;mocht hij het toch in een vlaag van verstandsverbijstering proberen,dan lijkt mij de kans erg groot dat hij over eigen schoenen en broek heenpist.

pielewaaier | 28-02-12 | 12:52

@knerf | 28-02-12 | 12:40
Duidelijk. Eh...???

Hölzenbein | 28-02-12 | 12:52

de nichtjes albayrack, te weten, nurten en nebahat, trouwden wel "in hun cultuur" dus dat turks zijn is misschien toch wel belangrijker dan wat ze in de uitzending laat zien.. eh misschien kan ze dit eens uitleggen?

van lith de jeude | 28-02-12 | 12:51

@ouwe jozef | 28-02-12 | 12:43
Mensen zijn op twitter meedogenloos. Als je penw als hashtag neemt dan zie je nu nog (heel lang na de uitzending) dat heel veel mensen het nog steeds niet eens waren met P en W. en vinden dat Albayrak gelijk had.

Hölzenbein | 28-02-12 | 12:50

@Hölzenbein | 28-02-12 | 12:00

Dat is nu net het probleem. Een twit wordt als waar aangemerkt.

ouwe jozef | 28-02-12 | 12:43

Voordeel is dat haar achterban (turks, moslim) toch niet naar P&W kijkt, want stel je voor dat die boerka naast je geil wordt van Pauw?
En dat taaltje is ook niet te verstaan.

funkyd | 28-02-12 | 12:41

grappig, op radio 1 zijn p&w nu de boze boemannen, grappig hoe in één week de fatsoenlijke hoernalistiek wordt beoordeeld

hetluis | 28-02-12 | 12:40

Die vrouw heeft haar positie te danken aan:
a. het feit dat ze van Turkse afkomst is
b. vrouw is

Of omgekeerd.

Wie b.v. kijk naar de medewerksters bij de Openbare Bibliotheek en haar filialen in de meeste grote steden, ziet hetzelfde. Merendeels allochtoon en vrouw en echt niet omdat ze de beste waren bij de sollicitaties.

knerf | 28-02-12 | 12:40

@Paranoid Android | 28-02-12 | 12:36
Maar het was toch wel 10 minuten trending topic bij de heren van penw voordat er serieuze vragen kwamen.

Hölzenbein | 28-02-12 | 12:39

De kern van het verhaal is dat ze gewoon niet toe wil geven dat het "wel uitmaakt". Het is in mijn nog steeds te belachelijk voor woorden dat het wat uitmaakt maar helaas pindakaas maakt het nog steeds wat uit in Nederland. Dus die vraag van de twee interviewende heren is in mijn ogen gewoon een legitieme. Dat stellig blijven ontkennen van haar is tegen het einde ronduit irritant en ook onrealistisch van haar. Dat het haar persoonlijk niet uitmaakt staat genoteerd. Dat ze meteen zegt dat het ook de PVDA kiezer niet uitmaakt is gewoon onjuist.

Mijn eigen moeder stemt al sinds ze kan stemmen op PVDA en is daar niet vanaf te brengen (met hoevel argumenten ik dat ook blijf proberen). Daarnaast stemt ze ook nog eens uit principe altijd op een vrouw (met hoeveel tegenargumenten ik dat ook blijf proberen).

Dat hele positieve discrimineren met er moet altijd een vrouw op de 2e plaats verkiesbaar staan in de kieslijst is gewoon krankzinnig. Haar verhaal van "we schuiven de beste kandidaat naar voren ongeacht geslacht" is daarmee ook meteen onderuit geschopt.

Op die constateringen had ze beter kunnen reageren. Daarnaast vond ik het van haar afbijten tegen de interviewers dan wel weer leuk.

Paranoid Android | 28-02-12 | 12:36

@bft | 28-02-12 | 12:31
Noem jij Pauw en Witteman nou Bassie en Adriaan?

Hölzenbein | 28-02-12 | 12:35

@KollenbergSittard | 28-02-12 | 12:23
"Ome Roon" is een prima wetenschappper, maar toch wel een beetje een schlemiel die niet in de gaten heeft dat hij door Castricum in de zeik wordt genomen, plaatsevervangende schaamte!

laardepul | 28-02-12 | 12:32

Volgens mij zit er geen greintje humor in die vrouw. Ja, misschien na een spit roast met Bassie en Adriaan. Maar ook daar durf ik aan te twijfelen.

bft | 28-02-12 | 12:31

Is Jeroen Pauw een broertje van Rutger Castricum?

Hölzenbein | 28-02-12 | 12:30

''Kom op zeg'' Albayrak gaat het maken... misschien nu nog niet,maar deze vrouw,mooi, gebekt en en assertief is binnen een aantal jaren de premier van Nederland... en terecht...
Schitterend hoe ze het ''gerenommeerde duo'' P%W in de hoek zet.. en degradeert tot lulletjes Rozenwater...

pielewaaier | 28-02-12 | 12:29

kutprogramma, van dat mens moet je toch kunnen winnen. afschuwelijke tranentrekker

laat haar alsjeblieft de PvdA ten grond richten en zichzelf. (als dat tegelijkertijd het einde betekend van dit programma is het ook geen probleem).

Stijlloos&eigenwijs | 28-02-12 | 12:26

Ach mevrouw is voor mij door het ijs gezakt. Het viel blijkbaar niemand op maar op een gegeven moment zegt ze zelf dat ze trots is dat ze door haar afkomst toch zover was gekomen en dat ze voor de mensen na haar ook deze kansen wil creëren.(Vanaf minuut 17.15)Uit Rotterdam Zuid voegde ze nog toe, blijkbaar alleen voor die mensen, de rest van het land kan het wel zonder deze dame. Dus toen was haar afkomst wel relevant?Dat is meten met 2 maten, nu maakte het wel uit, die achtergrond. Dat ze in de uitzending eerder opmerkte dat andere fractie leden konden uitblinken als zij leiding zou geven aan die club snap ik nu wel. Met zo een leider roerganger steekt elke matroos boven het maaiveld uit.

Marieke van Slag | 28-02-12 | 12:26

Hölzenbein | 28-02-12 | 12:25
Verkeerde topic, mwoehaahaa, en ik ben niet de eerste die dat overkomt.

Hölzenbein | 28-02-12 | 12:26

"Het zijn toch geen tijden om in bed te liggen nu."
Waar. Bemoeit. Die. Sukkel. Zich. Mee?

Hölzenbein | 28-02-12 | 12:25

@laardepul
@pius

'Nuff said. Ongeschikt. "Ome Roon" lijkt mij het meest geschikt. Niet dat ik ooit op een partij als PvdA zal stemmen, maar hij heeft een soort van Ron Paul mentaliteit:P

KollenbergSittard | 28-02-12 | 12:23

Een soort pratende pop, waarvan de batterijtjes bijna op zijn en korsluiting veroorzaken.
Wat een stresskip!

laardepul | 28-02-12 | 12:13

Wat een slappe hap. Er zijn 4 PvdA kandidaten die alle 4 hun zegje mogen doen en reclame voor de PvdA mogen maken. Standpunten van alle 4 zijn gelijk. Waarom is er geen enkele journalist die deze 4 het vuur aan de schenen legt?? Pauw probeert het heel even maar haakt dan snel af.
Er moet gehamerd worden op de verschillen. Waarom zou ik in hemelsnaam Plasterk kiezen, als Albayrak exact dezelfde standpunten heeft? Deze verkiezingen zijn een farce en alleen bedoelt om PvdA gratis zendtijd te geven.

brabandertje | 28-02-12 | 12:05

Ik weet niet of je het programma gezien hebt Nanninga (ik wel), maar Albayrak pownde loverboy Pauw herhaaldelijk. Hij kon zijn zuur lachje zelfs niet verbergen na een paar scherpe opmerkingen van mevrouw. Lees de twitters ook maar eens. #penw

Hölzenbein | 28-02-12 | 12:00

was dat nu een goed voorbeeld van een slecht aangemeten kunst gebit??..

esh | 28-02-12 | 12:00

Nu vraag ik me af... Hoe is dat bekostigt?
The_Challenger | 28-02-12 | 11:41 | + 0 -
Ik heb ook gestudeerd (HEAO) zonder dat mijn ouders daar een cent aan hebben bijgedragen én zonder studieschuld. Gewoon met een paar krantjes rondbrengen.

vip33 | 28-02-12 | 11:56

doenormaal! | 28-02-12 | 10:10

Valt mij ook altijd weer op Turken en kritiek of Turken en humor, het gaat gewoon niet samen.

FrankVeer | 28-02-12 | 11:55

@verhaard: Met haar subtiele verwijzing naar 'De vierde man' geeft ze een subtiele prik naar Pauw terwijl ze toont een goede kennis van de Nederlandse literatuur en Reve in het bijzonder te hebben. Of ze komt gewoon slecht uit haar woorden en spreekt sneller dan ze denkt, dat kan ook.

stom schaap | 28-02-12 | 11:43

Tssss. Wat een stresswijf zeg. Dat belooft weinig goeds.

Slechte performance.

pius | 28-02-12 | 11:43

Albayrak gaat 'em niet worden. Te verstrikt in de stoplappen van de warrige sociale verentooi.
.
Geen groot eloquent redenaar, helaas. Zij is, met reden een product van nivellerend Nederland.

classNotFound | 28-02-12 | 11:42

De hele familie Albayrak heeft gestudeerd lijkt het wel. Pappie was analfabeet en werkte in de haven. Nu vraag ik me af... Hoe is dat bekostigt?

The_Challenger | 28-02-12 | 11:41

Haar afmaken i s zo makkelijk waarom doet niemand dat?
Vraag"mag u met Nederlandse passport in turkije in het parlement deelnemen?"
vraag twee "vindt u dat niet achterlijk?"

en klaar is kees.

poli | 28-02-12 | 11:40

Laten we het iets anders bekijken...
Pvd-Albayrak zou (van de 4) de PvdA de grootste schade kunnen toebrengen, dus geef haar een eerlijke kans!

kibambam | 28-02-12 | 11:39

Dus zij zat al die tijd in het Job Cohen-pak?

stom schaap | 28-02-12 | 11:37

't Is een gefrustreerd mens en de zenuwachtige, verbeten, kaakklemmende trek om haar mond maakte glashelder dat ze weet het niet te gaan redden en niet aan te kunnen (niet dat dat de PvdA zou weerhouden...).
Daarnaast wilde ze kennelijk 'popi' overkomen met haar onbeschofte je'en en jouw'en.

Een populist. Zit in de familie.

JIP! | 28-02-12 | 11:37

P&W hun opzetje was gewoon om de PVDA , hun partij, deze nieuwe leider te besparen.
Een heel fraaie vertoning was het niet van hun. ( en haar.)

Treurig varken | 28-02-12 | 11:33

Mooi! Die knipoog naar Femke @ 20:54 was veelzeggend.
"Je redt me toch wel Femmiepemmie?"

Benny Blind | 28-02-12 | 11:32

Albayrak gaf even een demo over haar regeerstijl, tenminste als ze nu nog gekozen wordt. En dat wordt ze niet.

Hanxie | 28-02-12 | 11:31

Wat een verschil met Halsema, die Albayrak laat zien hoe het ook kan.... met een glimlach en welbespraakt.

vip33 | 28-02-12 | 11:31

Is ze praktizerend moslim en heeft ze haar turkse paspoort nog, zou ik vragen.
Benieuwd naar haar reactie.

pejoar | 28-02-12 | 11:29

Jammer hoor. Los van politieke overtuiging, vond ik haar altijd wel een leuke, spontane vrouw in de politiek. Beetje FemkeII eigenlijk. Inhoudelijk niet mee eens, maar wel een zekere bewondering en zeker respect voor. Ze is voor mij wel door de mand gevallen, ik heb er na dit interview niks meer mee.

Juul Tankuul | 28-02-12 | 11:29

Het is best begrijpelijk dat het moeilijk is altijd op je afkomst en achtergrond aangesproken te worden. Ergens in het interview begint ze zelf overigens ook over haar afkomst uit bepaalde wijken en zich opgewerkt hebben. Ze moet daar handiger mee om leren gaan en niet het conflict in zoeken.

Simon_GS | 28-02-12 | 11:28

Albayrak mag van mij wel een playboysessie doen om wat goodwill te kweken onder haar achterban. Denk dat ik dan weer eens een playboy ga kopen. (En mijzelf opsluit op de wc)

weedo | 28-02-12 | 11:27

Mensen die zich afvragen waarom we geen premier van Turkse afkomst kunnen hebben beseffen zich blijkbaar niet dat Albayrak niet van Turkse afkomst is, ze *is* een Turk. Ze heeft namelijk een Turks paspoort en is dus een onderdaan van de Turkije. Tot ze afstand doet van haar Turkse paspoort is ze voor mij geen Nederlander, maar een Turk die toevallig een Nederlands paspoort heeft.

CreativeDestruction | 28-02-12 | 11:25

Pauzeer het beeld en wat overblijft is een zuur gezicht, kansloos.

vip33 | 28-02-12 | 11:25

paddostoel | 28-02-12 | 11:08

Die grote letters doen dat jorissen zo. Je mag ook niet met gympies naar binnen

The_Challenger | 28-02-12 | 11:25

Als je gekeken hebt naar het pvda-congres afgelopen weekend dan zie je humorloze paternalistische zure linkse koppen en kun je de spruitjeslucht ruiken.

frisenfruitig | 28-02-12 | 11:24

De combinatie van excuustruus en excuusturk is natuurlijk een garantie voor een flitsende loopbaan in de linkse politiek. Als ze nu ook nog een hoofddoek om zou doen dan kreeg de hele PVDA een spontaan orgasme

jan-lul-de-behanger | 28-02-12 | 11:24

Wat zal Job ,al roerend in zijn thee, hebben zitten gniffelen op de bank gisteren.
En dan straks die zure sloot die door Rutger achtervolgd wordt door de 2de kamer heen.
" ik wil inhoudelijk reageren vuile nep journalist!!" en Rutje maar lachen met zijn plofkop.maar wel hard lopen Rutje.Proberen de handen van haar fylosofische man te ontwijken.....

Ik denk dat 2012 nog best een leuk jaar kan worden

irma zonderboezem | 28-02-12 | 11:20

Een lelijke humorloze linkse doos.

frisenfruitig | 28-02-12 | 11:20

-weggejorist-

chatboy16 | 28-02-12 | 11:19

Fret Kroked | 28-02-12 | 10:07

Ik ook. Zou voor het eerst zijn dat een PVDA'r de waarheid zei

The_Challenger | 28-02-12 | 11:15

@Jackie Chiles | 28-02-12 | 10:33 |
PvdA zit of staat voor de sociaal-democratie? U heeft humor!

Jezus_Boeddha | 28-02-12 | 11:15

Jullie snappen toch ook wel dat zij door het politbureau(lees VARA) is afgekeurd om fractievoorzitter te worden.
Op het einde kunnen ze er niet tegen als een allochtoonse vrouw de absolute macht grijpt.
DWDD heeft van Dam neer gesabelt en P&W lieten Albayrak failen.
Een microbioloog/buitenhofcolumnist tegen fysicus/greenpeace-activist blijft over.

Als ik Powned was bood ik een debat aan tussen die 2 met Rutger als een soort Mariël Tweebeeke

The_Challenger | 28-02-12 | 11:14

Drs. D.
Word ik...

Drs. D. | 28-02-12 | 11:14

Jeroen Pauw liet zich weer eens kennen als een echte linkse racistische seksist.
Geweldig hoe Albayrak deze flapdrol op zijn plaats zette.

Haarkopje | 28-02-12 | 11:14

Zou mooi zijn als zij het wordt. 1 vraag over de Armeense genocide en ze kan worden uitgeleverd aan Frankrijk. Wat een bagger optreden was dit.

neworder | 28-02-12 | 11:13

OMG waar moet ik beginnen:
1. Haar Nederlands is nog slechter dan het mijne. hoe meer ze in de hoek wordt gedrukt hoe slechter het wordt.
2. De toonzetting aan tafel was om te snijden waardoor, mede door haar inhoud die om te huilen was, heeft bijgedragen aan haar eigen ondergang.
3. Iedereen ziet dat Bassie een rode neus heeft (turk/vrouw), dan moet je gewoon niet gaan zitten doen alsof het niet zo is.
4. Iedereen zegt netjes "u", zij de hele tijd "Geert, jij/jou"
5. Haar zakkenvullende zusje/nicht. lekkere familie is dat. allemaal rijk geworden door de Nederlandse staatskas. Owja, allemaal hebben ze iets met dure auro's van de overheid...
.
Ik zeg je dat als zij het wordt ik tongzoen met Rutger en T. Staal......

Drs. D. | 28-02-12 | 11:12

Albayrak staat als tweede op de pvda lijst. Een lijst die bewust een om en om man/vrouw indeling heeft. En zij dan ook nog als allochtoon op plaats twee. Dat is me nogal een statemenet!
En daar mag je dus vam Albayrak niet naar vragen wanneer het gaat om interne verkiezingen. Terwijl iedere vrouw weet dat, wanneer nodig, ze haar charmes gebruikt..
Daar was weinig van te zien, ze was uitgesproken nurks, had geen enkele kritische vraag verwacht, onderbrak zelfs Witteman in zijn vraagstelling, en had alleen haar riedeltje willen opdreunen.
Die wordt geen fractieleider
Maar goed ook, want wat zou ze moeten antwoorden op vragen over Erdogan en Armenie?

dekromme | 28-02-12 | 11:12

Zeikmuts van Turkse komaf.

Alexander de Kleine | 28-02-12 | 11:11

@ Den Meester.

Al leest maar 1 persoon hem (thnx BTW) dan ben ik al heel tevreden.

paddostoel | 28-02-12 | 11:10

Kennelijk hebben vrouwen in de politiek allemaal een soort kaakklem... Is dat verplicht of inhoudelijk?

JIP! | 28-02-12 | 11:10

@DerUnterMensch | 28-02-12 | 11:00
Kunt u misschien aangeven hoeveel % buitenlands bloed toegestaan is?
Kunt u bovendien aangeven welke buitenlandse invloeden u uit onze grondwet zou willen schrappen?

Bergverzet | 28-02-12 | 11:09

@paddostoel | 28-02-12 | 11:08
door die capslock zal het vast niet lang duren. misschien volgende keer eens proberen zonder hoofdletters als het je om de inhoud te doen is, uilskuiken

Den Meester | 28-02-12 | 11:09

En Femke vertellen hoe blij ze was toen Aboutaleb burgemeester van Rotterdam werd. Niet omdat het zo´n geweldige bestuurder is, verre van dat zelfs, maar omdat het een allochtoon is die die functie kreeg. Maar nee, afkomst heeft ook er ook niets mee te maken.

spanarchist | 28-02-12 | 11:08

-weggejorist-

paddostoel | 28-02-12 | 11:08

@Tarmac | 28-02-12 | 10:25 |
Ik zou die tangen niet moeten.

Jezus_Boeddha | 28-02-12 | 11:07

even de capslock aan:

paddostoel | 28-02-12 | 11:07

Je zal d'r savonds maar tegenaan moeten kruipen.. brrr..

madakantognie?! | 28-02-12 | 11:06

Bij P & W gaat het allang nooit meer om inhoud,behalve dan die van mannetjes en vrouwtjes.De inhoud van de PvdA wordt geacht,net als de wet, aan iedereen bekend te zijn.Een nogal arrogant standpunt dus.Nou ja propaganda moet je ook niet willen maken in een woordspelletjes-programma .Femke was bedrevener,maar daar luisteren alleen nog Kongolezen naar of althans zouden er naar moeten luisteren.

Dolphi | 28-02-12 | 11:04

"vrouw, Turkse afkomst" (vTa) kan eenvoudig worden ingewisseld voor bijvoorbeeld "man, Marokkaanse afkomst" (mMa) of, iets ingewikkelder, voor "veelpleger, Finse afkomst" (vFa). Die afkortingen schelen alvast een hoop dode bomen en maken het leven toch weer een stuk makkelijker.

de directeur | 28-02-12 | 11:03

@lekkurlinx | 28-02-12 | 10:50
Ik haal ze altijd door elkaar zonder niqab.

SvennusMax | 28-02-12 | 11:03

ik zou zeggen ga toch koken mens

harob | 28-02-12 | 11:02

Ha fijn ! PvdA woordgrapjes ! Die vind ik altijd zo leuk en daar moet ik altijd heel hard om lachen. Misschien zelfs, al is dat moeilijk voor te stellen, nog leuker dan Seth Gaaikema. Ik moet nu al lachen terwijl ik dit schrijf.

Bigi Bana Boy | 28-02-12 | 11:02

Weg met de stoffige grijze mannen, het wordt tijd voor een vrouw. Aldus Marleen Barth. Want Samsom en van Dam, dat zijn stoffige grijze mannen.
Elk argument, hoe idioot ook, is geoorloofd zolang er maar een vrouw baasje mag spelen. Maar nee, de inhoud van het broekje speelt echt geen rol bij Albayrak.

spanarchist | 28-02-12 | 11:01

Ik vond het grappig hoe op de online facebook chat van Pauw en Witteman (Ik kijk altijd via inet) ineens heel links Nederland over de rooie ging. Dat zijn ze natuurlijk niet gewend, kritische vragen in de media aan hun linkse helden.

Overigens is het natuurlijk nogal asociaal als je met een buitenlandse achtergrond hier moet komen vertellen hoe wij moeten leven. Jij of je ouders/ achtergrond komen hierheen omdat het land van afkomst kennelijk redelijk 'klote' is (anders kom je niet hierheen) en dan ga je hier een beetje vertellen hoe wij moeten leven. Mensen met een buitenlandse achtergrond zouden geen functies mogen bekleden die een hoog maatschappelijk belang hebben zoals politici.

DerUnterMensch | 28-02-12 | 11:00

@Handige Harrie | 28-02-12 | 10:25
Je ontneemt een goede burger de kans om tot de top te komen om zijn/haar achtergrond. Is net als Wilders afkeuren omdat hij indo is of omdat hij in israel heeft gezeten. Heeft niets met bestuurlijke kwaliteiten en/of inhoud te maken.

Itastijl | 28-02-12 | 11:00

@JIP! | 28-02-12 | 10:39
Geen half-om-half. Dat staat vast.
Van Dikhout | 28-02-12

Wilders kennende wordt het 100% varkens...

JIP! | 28-02-12 | 10:59

@IndoFortuyn | 28-02-12 | 10:57
Je kan over Cohen oneindig veel zeggen, maar niet dat hij ooit iemand heeft lastiggevallen met zijn eventuele Joods zijn.

vetkleppert | 28-02-12 | 10:59

Wat is het toch een arrogant stuk vreten. En die zus van dr is nog erger* running in the family*

bello | 28-02-12 | 10:59

In deze verkiezing is Alabayrak het excuuskutje en de excuusturk, het heeft geen zin om dat te ontkennen.

Detlev Tarnowitz | 28-02-12 | 10:59

Enge Grijze Wolvin.
Heeft als Staatssecretaris een Turkse moordenaar (Yazicioglu) ontvangen. Kan allemaal in dit land. Die Turkse killer kwam uit haar eigen dorp, maar waag het niet om haaar loyaliteit ter discussie te stellen. Bah, Bah, driewerf BAH!

McPhart | 28-02-12 | 10:58

Toch geen handige hielhaaltactiek van PenW. Lodewijk Assher moet het worden,vinden naast Maurice de Hond, Rottenberg en Frenk vdLinden, dus beter een zwakke tussenpaus nu die je straks kan wippen. Trouwens nog nooit van eindpaus gehoord. Cohen als 1e joodse premier is niet gelukt, dus Assher misschien wel. Maar joodse premier ligt beter dan Turkse premier. Liever joods dan Turks dan paaps. Bedoeld wordt ook: als je nou PvdA-lid was geweest Femke was je de 1e vrouwelijke premier van Nederland geweest.

IndoFortuyn | 28-02-12 | 10:57

Even de hersenspinsels van P&W trachten te ontrafelen. Voorafgaand aan de uitzending hadden zij een voorbespreking met der Hund. Nebahat op een schamele 18% dus kansloos dus dat interview hoeven we verder niet voor te bereiden en bovendien is het maar een vrouw.

Bergverzet | 28-02-12 | 10:57

Het was een logische en te verwachten vraag van P&W, aangezien de PvdA er zelf duidelijk voor uitkomt dat ze ook graag een vrouw verkiesbaar wilden stellen. Makkelijk te pareren ook, maar als je er zo krampachtig mee omgaat kan je verwachten dat er doorgevraagd wordt. Verder heeft ze 0,0 passie, bevlogenheid of visie laten zien, en kwam ze niet verder dan wat ingestudeerde voorbeeldjes. Ideale kandidaat dus.

Harry Turtle | 28-02-12 | 10:56

Eindelijk een goed stuk; wat een zuur verhaal van Albayrak gisteren. Als ze had gezegd: ja ik ben turks en vrouw en ben daarom voor alle allochtonen en vrouwen een goed voorbeeld hoe het moet en kan in Nederland EN kan die groepen aan me binden, was er niks aan de hand en had ze lekker over de inhoud verder kunnen zeuren. Nu is de nieuwe Ella Vogelaar al geboren. Feest die PvdA- leiderverkiezingen!

Tena Lady | 28-02-12 | 10:55

Ze is nu al gefrustreerd hahahaha,, dat wordt nog lachen.
Wat een stuk sjagrijn zeg !!!!

LachendeHarry | 28-02-12 | 10:54

Ik had gelijk een teiltje nodig.

eagleye | 28-02-12 | 10:54

@SvennusMax | 28-02-12 | 10:11
Eehhhm. Dit is Nebahat Albayrak. Nurten is die van de COA

lekkurlinx | 28-02-12 | 10:50

Flauw, mevrouw is gekomen waar ze is door haar inhoud en haar bijzondere eigenschappen (vrouw, Turkse afkomst).

Jan Passant mk2 | 28-02-12 | 10:48

Tis een kwestie van gjeduld, rustig wachten tot de dag...

Wat een zuur wijf (al deugt de voorbereiding van Pauw op dit interview niet).

LJBrinkhorst | 28-02-12 | 10:46

Het is gewoon nog honderd jaar te vroeg voor een allochtone partijleider.

biberon | 28-02-12 | 10:46

Overigens ben ik wel van mening dat Albayrak niet de beste kandidaat is gezien haar gebrek aan humor en mindere persgeschiktheid. Aan de andere kant is ze misschien wel de enige die Geert kan neerhalen. Als ze een beetje oefent dan legt ze hem net als Pauw huilend als een kleuter op zijn rug. Geert is slim en handig maar oog in oog met een Turkse kandidaat denk ik dat hij zal falen door zijn angst en woede jegens buitenlanders.

Bergverzet | 28-02-12 | 10:45

Gaat het nu nog steeds over PVDA? Het word de SP zo wel heel gemakkelijk gemaakt.

XelaGBS | 28-02-12 | 10:44

@JIP! | 28-02-12 | 10:39
Geen half-om-half. Dat staat vast.

Van Dikhout | 28-02-12 | 10:43

Op een moment had Nebbat hetzelfde zwarte licht in haar ogen als Andree Rouwpoot van die gefaalde Gristenclub.
Dat ''Gij Zult! en Gij Moet! dwanglicht'' .
Beetje zitten zappn vanaf dat moment.
Ongeschikt.Dat dan weer wel.

Ratzing. | 28-02-12 | 10:43

Lonkt ze soms naar een spiksplinternieuwe mercedes op kosten van de pvda?

frnas | 28-02-12 | 10:42

Oeh, die Albayrak gaat er van de week in de moskee van langs krijgen.

Conan de Rabarber | 28-02-12 | 10:40

"Buit het uit, vinden ze leuk bij de PvdA." En bij geenstijl niet? (vrouw, Turkse afkomst)

Itastijl | 28-02-12 | 10:40

@Handige Harrie | 28-02-12 | 10:25
Wat zou er zo erg zijn aan een minister-president van Turkse komaf?

Dmitri Dmitrievitsj | 28-02-12 | 10:39

Als...? Dan maakt Wilders gehakt van d'r... Ik heb al voorpret...

JIP! | 28-02-12 | 10:39

@Nanninga
Ik denk dat ik een ander interview heb gezien. Naar mijn mening zijn het vooral Pauw en Witteman die hier een van hun slechtste faalinterviews ooit zaten te houden. Wat een vertoning zeg. En dan ook nog een beetje chagerijnig gaan zitten kijken (Pauw) als je door een vrouw in de hoek wordt gezet. We snappen nu allemaal welk ultieme doel jij (Pauw) met vrouwen voor ogen hebt. Vrouwen aan de macht prima, als ze maar voor mij (de grote Pauw) op hun rug gaan liggen.

Bergverzet | 28-02-12 | 10:39

Wederom de plank redelijk misgeslagen, GS. Aan alle kanten was te zien dat P&W deze kandidaat UIT het zadel moesten helpen. Jeroen P. had toch moeten weten dat Turkse vrouwen vaak haar op de tanden hebben, en dus niet alles pikken wat een of ander seksistisch varken ze toevoegt onder het mom van een interview. Ik vond Albayrak echt adrem: 'niet met mij'.

Urboemba | 28-02-12 | 10:38

Meneer Pauw stemt op basis van kleur, sex of op kwaliteit? Hij kan haar wel lastige vragen stellen maar ze had het moeten terugkaatsen. Vindt u kwaliteit belangrijk of de randzaken?

Itastijl | 28-02-12 | 10:37

This is huh, wow | 28-02-12 | 10:20
Eigenlijk bedoelde hij dus 'kom je vanavond bij me slapen?' LOL

Chicka | 28-02-12 | 10:36

Hahaha: 'De vierde man?'
Of was dat geen intertekstueel grapje? (misschien dat ze zo chagerijnig werd omdat haar grapje niet werd opgepikt?)

verhaard | 28-02-12 | 10:36

-weggejorist-

chatboy16 | 28-02-12 | 10:33

Tuurlijk was afkomst belangrijk ook voor de positie waar ze nu zit. Ze had nauwelijks een staat van dienst en geen bijzondere opleiding en dan toch zo snel opklimmen. Bovendien waar staat ze voor behalve de Armeense genocide? Dit is gewoon een standaard PvdA'er die er voor het baantje zit, misschien voor de Turkse achterban, maar zeker nu voor u of de sociaal democratie.

Jackie Chiles | 28-02-12 | 10:33

@Thoth | 28-02-12 | 10:09 |
Uitgaande van de werkhypothese dat de partij van de aambeien zoveel stemmen binnenharkt onder de allochtonen dat ze de grootste partij wordt en dan ook de premier mag leveren? Lijkt me niet waarschijnlijk.

Jezus_Boeddha | 28-02-12 | 10:32

Ik vond Femke een verademing vergeleken met mevrouw Albayrak zelfs bij het tamelijk heftige onderwerp wat zij ter sprake bracht (Congo).

Ashtrey | 28-02-12 | 10:31

Zeg, die Obama is dat nou eigenlijk een neger ?

Marcus Porcius Cato | 28-02-12 | 10:30

He Femke was er ook.

joyriders | 28-02-12 | 10:28

En altijd weer die Maurice de PvdA-Hond erbij.

Slipsnifter | 28-02-12 | 10:28

Ze had geen schijn van kans. P&W waren het al van plan. Ze moest eraan en dat is ze gelukt. Net als eerder die jongen van Dam bij van Nieuwkerk. Samson en Plasterk worden door de "publieke omroep" in positie gebracht. Treurig zo doorzichtig als het is.

de vleesgigant | 28-02-12 | 10:27

@Handige Harrie | 28-02-12 | 10:25
Maar het is wel leuk dat je dan vier jaar lang onafgebroken over de Armeense genocide kan praten.

vetkleppert | 28-02-12 | 10:27

Albayrak zou mijn stem niet krijgen maar dit was een ongekend laag niveau van die 2 geriatrische randfiguren. Wie denkt Pauw dat hij is met zijn "ik heb hele goede ervaringen met turkse vrouwen". Goed dat Albayrak daar gelijk op zei "voor de duielijkheid: niet met mij." Rottenberg en dingetje, kom er maar in, fatsoenskloof!

mokum4all | 28-02-12 | 10:26

Ik heb niets tegen allochtonen die zich gewoon gedragen, maar je moet je toch niet voorstellen dat een Turkse de eerste vrouwelijke premier van Nederland wordt? Kan die oppositie wel moeilijk doen over de internationale commotie om Wilders' zijn uitspraken, diezelfde commotie zou er zijn als een Turkse vrouw premier van Nederland wordt..

Handige Harrie | 28-02-12 | 10:25

Het zal mij aan me arie roesten wie het gaat worden.
In de 25 jaar stemrecht dat ik heb, is het me opgevallen dat het geen ene klote uitmaakt waar je op stemt.
Aan het einde van je geld hou je toch altijd een beetje maand over.
Ik ben er dan ook van overtuigd dat het geen ene moer uitmaakt, of je een links of rechts kabinet hebt.
Er wordt een beetje gerommeld in de marges en uiteindelijk gaan de belastingen en premies omhoog.
Als simpel voorbeeld: iedereen scheld nog op het 'kwartje van Kok' dat door de kwaaie PvdA ooit was bedacht.
Maar het is er nooit meer afgegaan, ook niet toen we een rechts kabinet hadden met CDA/VVD.

Dus wat dat betreft zie ik gewoon liever lekkere wijven in de kamer.
En de snelle rekenaar had al kunnen uitrekenen dat ik 43 ben, dus mijn idee van een lekker wijf ligt iets anders dan dat de FHM doet voorschotelen.
Als ik dan aan één tafel EN Nebahat Albayrak EN Femke Halsema zie zitten is mijn avond goed.
Zet ik gewoon het geluid uit en ga ik wel plaatjes kijken.

Tarmac | 28-02-12 | 10:25

Symphatiek, slim vrouwtje, die Albayrak.
Goed gevoel voor humor ook.
*kuch*

Slipsnifter | 28-02-12 | 10:24

BroodenSpelen | 28-02-12 
Ik lees dat die oudere zus, net als haar nicht, ook problemen heeft veroorzaakt omtrent het gebruik van dienstauto's. lekkere familie is dat zeg, wat een gehaaide vossen zijn de wijven...

Drs. D. | 28-02-12 | 10:24

Ik ben blij met Nanninga!
Die het gelukkig expliciet over de Turkse vrouw heeft, qua zuur jankend, dwingend, inhoudsloos en gefrustreerd met zaadvragende ogen!

Laat die doos eerst maar de Armeense genocide erkennen en dat dubbele paspoort inleveren!

deraderendraaien | 28-02-12 | 10:23

Verbolgen Albayrak: 'Ieke nie begrijp. Ieke ben Nurks. Eh... Turks.'

Van Dikhout | 28-02-12 | 10:22

Bij de PVDA lopen meer moslimvrouwtjes rond in de trend van wolf is schaapskleren, dat heeft tot op heden weinig goeds gebracht.

toetanchamon | 28-02-12 | 10:21

Als ik even naar beneden scroll zie ik bij elkaar 3 topics over de PvdA. Jullie zitten er nogal vol van of niet?

RexMundi | 28-02-12 | 10:20

"Turkse vrouwen kunnen bijvoorbeeld heel leuk zijn weet ik uit ervaring" - Jeroen Pauw.

Wat een eindbaas!

This is huh, wow | 28-02-12 | 10:20

En waarom heeft ze Mauro het mes op de strot gezet?
"Zij was het tenslotte die in 2009 besloot dat de jonge knaap het land kon verlaten."
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/02/...
En waarom vindt Hans Spekman het geen probleem dat zij dat deed conform de regels van Job, erkend lid van de coalitie der goedwillenden?

Fijnstoffer | 28-02-12 | 10:19

@snoei | 28-02-12 | 10:14

Het maakt in principe ook niet uit, maar mevrouw doet er verkrampt over - zie linkje - en dat is hypocriet.

Biff Eagleburger | 28-02-12 | 10:17

Volgens mij was zij 1 van de 200 van Pauw vandaar pikant Pauw-grapje.

IndoFortuyn | 28-02-12 | 10:15

ROFLOL tijdens het kijken. Ik hoop dat zij het wordt. De garantie voor veel Powned kijkplezier.

BroodenSpelen | 28-02-12 | 10:15

Ik heb niets met PvdA, maar ze heeft gewoon gelijk. Wat maakt het uit dat ze van Turkse afkomst is? Ik ga helemaal mee met FretKroked. Als ze had gezegd: "Inhoud? Daar doe ik niet aan hoor. Ik zit hier omdat ik een Turkse vrouw ben."
Dat was stom geweest. Ze is Nederlandse, met een extra stempel (uit Turkije) in haar paspoort. Weet het niet zeker, maar misschien heeft Evert van Benthem ook nog wel twee nationaliteiten.

snoei | 28-02-12 | 10:14

kan iemand even plempen (desnoods via een instant update) wanneer het grapje gemaakt wordt want 25:02 minuut P&W trek ik gewoon niet. Dat weten jullie toch.

Den Meester | 28-02-12 | 10:14

@KapiteinClaus.

Als je politiek leider wil worden dan moet je daar gewoon tegen kunnen en er je voordeel mee doen. Buit het gewoon uit dat je vrouw en allochtoon bent. Ze heeft echt geen interesse, net als de rest, in inhoud. Ze wil gewoon in de baantjes carrousel en macht.

The immortal | 28-02-12 | 10:13

Is zij niet het zusje van die zakkenvullende COA-KUDT. Gaat lekker daar in die familie. Geld van de overheid stroomt met bakken binnen daar...

Drs. D. | 28-02-12 | 10:13

Ze doet alleen maar mee omdat een paar PvdA-prominenten vonden dat ze dat als de nummer 2 op de kieslijst moest doen. Geen passie, geen visie, en de verkeerde motivatie dus.

Fijnstoffer | 28-02-12 | 10:13

Ze is nog onechter dan Rita Verdonk, je prikt zo door het laagje gemaaktheid en de ingestudeerde zinnetjes heen.

Morgenhout | 28-02-12 | 10:12

Die fatsoenskloof grijpt opeens als een dolle om zich heen.

très cool | 28-02-12 | 10:11

Ik zag gister de intro van het programma met de gasten en moest zuchten. Alweer een links propaganda feestje. Zappen dus.

Kutfuif | 28-02-12 | 10:11

Begrijpen jullie het dan niet? Linkse politici behoren bij #PenW gratis zendtijd voor politieke partijen te krijgen en hun ideeën te verkondigen, rechtse politici dienen scherp ondervraagd en geridiculiseerd te worden.
Als dat systeem van de Vara nou ineens veranderd wordt, tja... dan is het einde natuurlijk zoek.
Ik vond het optreden van Albayrak beresterk, eerlijk gezegd. Ze heeft de vraag of ze haar Turkse paspoort in zou leveren als ze MP van Nederland zou kunnen worden mooi weten te vermijden....
De volgende stap is dat ze een hoofddoekje gaat dragen om zo nóg meer electoraat terug te krijgen van de SP.
Go Nurtem! Maak de PvdA maar he-le-maal kapot!

SvennusMax | 28-02-12 | 10:11

PvdA en humor zijn nog nooit samen gegaan.

doenormaal! | 28-02-12 | 10:11

Vond het van beide kanten zwak. In het begin deed ze het niet handig, maar die vragen van P&W krijgt ze waarschijnlijk al heel haar leven. Flauw was het wel. Toont ze ambitie om voor de #1 positie te gaan bij de PvdA, krijgt ze weer die vragen over dat ze vrouw is en Turks. Vond dat ze zich later wel wat herpakte.

KapiteinClaus | 28-02-12 | 10:11

@deraderendraaien

Nee ik heb het over deze nieuwe zuursloot.

Jaimy Fox | 28-02-12 | 10:10

Turks en lange tenen. Je verwacht het niet.

doenormaal! | 28-02-12 | 10:10

Dus binnen de PvdA bestaat de behoefte zich van de A van allochtonen af te keren, want gokken op een marginale groep kost electoraat.
Alle Henken en Ingrids zitten nu bij Blonde Greet. (evenals homofiele/intellectuele Achmeds/Fatma's)

mothersfinest | 28-02-12 | 10:10

Albi deed me erg denken aan een turkse Ad Melkert met zuignap.

The immortal | 28-02-12 | 10:09

Mevrouw heeft zich weer zodanig gediskwalificeerd, dat het partijleiderschap haar haast niet meer kan ontgaan. Stel je voor dat ze iemand kiezen die wél wat kan. Carry on.

Biff Eagleburger | 28-02-12 | 10:09

Welnu, wanneer deze fractievoorzitter de meeste stemmen haalt, dan vraag ik mij af of een nederlandse premier met een turkse nationaliteit nederland mag leiden...

Thoth | 28-02-12 | 10:09

Het is natuurlijk ook wel raar als je naar voren wordt geschoven vanwege je afkomst en je platte plasser. En dat je partij afkomst en platte plassers continu als enorm pluspunt presenteert. Als onontbeerlijk, zelfs.
En dan kom je er opeens achter dat de rest van de wereld helemaal niet zo enthousiast wordt van je afkomst en je plasser. Misschien zelfs een beetje twijfelt aan het nut van een overbodig paspoort.

vetkleppert | 28-02-12 | 10:09

@Jaimy Fox | 28-02-12 | 10:07
Nee ... familie van graaiheks Nurten!

deraderendraaien | 28-02-12 | 10:09

PvdTV klinkt best goed

kapotte_stofzuiger | 28-02-12 | 10:08

Met open mond zitten kijken. Typisch geval van je eigen glazen ingooien. Prima, PvdA op naar de nul zetels (turks/nederlands/man/vrouw)

Klukkluk | 28-02-12 | 10:08

Compleet eens met dit artikel (inhoudelijk).

SharpEye | 28-02-12 | 10:08

Ik hoop echt dat ze fractievoorzitter wordt. Op naar de 0 zetels!

Aktivist | 28-02-12 | 10:07

En dat Turks is heel eenvoudig op te lossen, middels afstand doen van haar 2de paspoort. Maar ja, dat wil ze niet "want dan speelt ze Geert in dek aart". Beppie, waarom denk je dat hij op 25 zetels staat en jullie op 12?

orca | 28-02-12 | 10:07

Zuur gezeik van een zuur wijf, familie van Wilma Naninga?

Jaimy Fox | 28-02-12 | 10:07

Ik had het heel vreemd gevonden als ze had gezegd: "Klopt, inhoudelijk kan ik niks, ik zit hier alleen maar omdat ik Turks ben".

Fret Kroked | 28-02-12 | 10:07

Ik hoop dat ze de verkiezingen wint, dat wordt lachen, ze is namelijk een tweede Agnes Kant! Wat een humorloze zure trut.

Kirth Gersen | 28-02-12 | 10:06

Is de film Turks Fruit al verboden in Nederland?

kapotte_stofzuiger | 28-02-12 | 10:05

Het was een beschamend optreden van Albayrak. Ze had mega lange tenen en zat maar tegen iedereen te jij-en en te jou-en. Over fatsoen gesproken deze dagen...

Pastor Sippenhaft | 28-02-12 | 10:02

Munchkin referentie altijd +1 :D

Hayden | 28-02-12 | 10:02

Zij won. P&W verloren hard.

rsd87-- | 28-02-12 | 10:02

Wat maakte dat mens zich onmogelijk gisteren, nou ja, mooi voor d'r mannelijke concurrentie.

Xel | 28-02-12 | 10:02

Niet zozeer Turks als wel ont-zet-tend nurks

orca | 28-02-12 | 10:02

Ik denk dat Jeroen Pauw al 2 dagen geen seks meer gehad heeft. Dan ben je beetje uit je hum.

Chicka | 28-02-12 | 10:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken