Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Koranverbranding. Niet iedereen heeft spijt

Vanwege de koranverbrandingen door Amerikaanse troepen in Afghanistan ligt de Nederlandse missie in Kunduz compleet stil. Met Playmobil buiten spelen is te gevaarlijk omdat boze baarden granaten naar Amerikaanse GI's aan het slingeren zijn. En Obama maar excuses maken aan president Karzai. Daar is niet iedereen het mee eens. Gelukkig is er YouTube. Kun je zelf op je eigen manier ook je spijt betuigen, maar dan over de 'fake moral outrage' van Hamid de Haatbaard. Met keiharde kwoots in de categorie Dingen Die Ook Gezegd Mogen Worden. Zoals deze: "I'm sorry you run a nation of men who would kill and have killed over words on a page, but have no problem whatsoever with sowing a twelve year old girl's vagina shut so she can't sin." Tsja. Het is maar net hoe je d'r naar kijkt hè.

Reaguursels

Inloggen

Fransg | 27-02-12 | 13:39
Ik 'generaliseer' omdat elke god morele corruptie vertegenwoordigt, of die nu Jahweh, Allah of Tom Cruise heet. De islam is voor veel hardcore christenen een mooie vlag om het eigen bloedverleden (en het huidige, 'Homo's moeten vernietigd worden') mee af te dekken. Nee, ik stel family-value hypocrisie niet op 1 lijn met vaginale verminking. Wat ik hier probeerde duidelijk te maken is dat je met mensen als Barnhardt het risico loopt de ene krankzinnige voor de andere in te ruilen.

Vanbleautenbil | 27-02-12 | 17:13

@vanbleautenbil U doet aan kommaneuken en aan, om uw woorden te parafraseren, ziekelijk generaliseren (van alles wat verband heeft met god).
Pleiten voor family-values op een lijn stellen met totaal-verminken van vagina's en moorden vanwege het verbranden van een boekje...

Fransg | 27-02-12 | 13:39

SHE should be President!!!.......fuck Afghanistan and all Arabs for that matter!!!

swebe | 27-02-12 | 10:44

De koran is een lont in een kruitvat; aansteken en de boel vliegt in de lucht!

PisFinger | 27-02-12 | 10:16

Frdnnd | 26-02-12 | 19:37 - Which, by the way, is equally amusing. "Naaien of zaaien..."

Lemau | 27-02-12 | 08:24

miko | 26-02-12 | 21:37 | + 0 -
Nou laten we bij stalin beginnen, er zijn schattingen van 100 miljoen mensen die door dit bewind zijn vermoord. Overigens niet vreemd hoor, socialisme en communisme gaan uit van gelijkheid en gelijkheid kan alleen afgedwongen worden door repressie. Zogezegd linksche collateral damage.

zeefert | 27-02-12 | 08:17

@Stormageddon | 27-02-12 | 00:06
Achtervolgen? Is dat wat het bij je losmaakt?
Is jouw wereld echt zo spannend joh, net als jij kom ik hier ook al ff, we weten allebei hoe het er hier aan toe kan gaan, dus niet zo piepen nou. Sommige mensen vallen nu eenmaal op bij anderen, daar mag toch op gereageerd worden? Is het erg om eens iemand uit zijn tent te lokken?
Ik heb een fucking life en mijn hobby is GeenStijl.
So, get over it.

toetanchamon | 27-02-12 | 01:08

-weggejorist-

Steerpike | 27-02-12 | 00:36

=Dat Ann furieus is, neemt niet weg dat ze ook zeer intelligent is.=
Fransg | 26-02-12 | 23:48
Nou, laat dat 'zeer' maar weg. Ze zegt 'Hier heb ik de echte koran in mijn hand' (of zoiets). Die heeft ze niet, het is een tweetalig exemplaar. Dat is niet wat moslims de echte koran vinden. De koran mag niet vertaald worden. Dat hoorde mevrouw wel te weten. Nu verbrandde ze een 'tweederangs' koran.
Ik vind het prima wat ze in die homevideo doet, maar wat niemand ziet, is dat Barnhardt zelf een fundamentaliste is. Het soort dat God terug in de staat wil zien en voor iedereen Family Values af wil dwingen. Lees haar columns maar. Ze is fanatiek katholiek. Dan is je moraal toch net zo ziek?

Vanbleautenbil | 27-02-12 | 00:25

Jammer dat de beerput van GS niet meer functioneert. (ach waar ben je toch gebleven James Blonde?)

Steerpike | 27-02-12 | 00:20

En als nou iedereen deaud zou gaan behalve Ik en mijn hond zou het pas echt prettig en rustig worden.

Steerpike | 27-02-12 | 00:12

Misschien zou het beste zijn, als ze allemaal 's deaud gingen. Eindelijk wat rust.

Steerpike | 27-02-12 | 00:08

@toetanchamon | 26-02-12 | 23:06
Ach lulhannes, je achtervolgt me nou 3 dagen met een non-event. Flikker toch een eind op. De enige die haat en frustratie spuit ben jij met je obsessieve stalkgedrag. Heb je nou echt niks beters te doen?
Get. A. Fucking. Life. Neem desnoods een hobby.

Stormageddon | 27-02-12 | 00:06

Mooi zo. Deze jonge vrouw is duidelijk geïnspireerd door Ann Barnhardt, de furie. De fenomenale, ik zou bijna zeggen goddelijke, Ann Barnhardt. Ze werd bekend doordat ze de vooraanstaande senator Graham uitdaagde om háár aan te pakken in plaats van Terry Jones, die sullige dominee. Ze voorspelde dat wanneer Graham zou proberen háár aan te pakken dat maar op een manier kon eindigen: met Graham snotterend op de mannentoiletten.
Maar de inspiratie kwam waarschijnlijk van een clipje dat ik hier besprak: islamic sexuality.
Is alles wat Ann zegt correct? Nee, zeker niet. Overdrijft ze? Ja, beslist. Generaliseert ze? Ja, heel veel en dat is de zwakke kant van haar verhaal.
Daar staat echter iets tegenover.
Dit filmpje van een kwartier bevat tegelijkertijd meer en belangrijker waarheden dan in een jaar tijd te horen is uit de monden van alle sprekers samen in de Algemene Vergadering van de VN. Dat Ann furieus is, neemt niet weg dat ze ook zeer intelligent is.
www.islamofobie.nl/index.php/blog/meer...

Fransg | 26-02-12 | 23:48

Go, girl, staalborstel over die boterzachte Obama ballen.

Vanbleautenbil | 26-02-12 | 23:41

@Stormageddon | 26-02-12 | 21:19
Is de zuurstof in je kamer op? wordt het er benauwd? Begrijpend lezen is blijkbaar dan ook jou ding niet.
Ik kom nergens op terug ik verwees je ergens naar toe.
Maar goed wat jij wil.
"ik heb bij twijfel een directe observatie gevraagd"
Hoe interessant wil je zijn, rukkertje, als een gebeurtenis om 21:30 op de Dreef plaats vind, dat om 22:13 op GS wordt gepost, daar ging jij toch een punt van maken met je gebrul? Dat jij pas daarna tot actie overgaat met je interessante bronnen, 40 minuten na een arrestatie!!! als je dat had GELEZEN had je het geweten dat je hele actie en het gebrabbel van je bij voorbaat kansloos was. #feit

En hoe haal je het in je hoofd te denken dat je een stalker hebt terwijl jij degene bent die hier dagen nacht aanwezig bent, kan niet om je heen.
Als je een grote mond heb kun je ook verwachten dat er iemand in pist.
Tot slot je onvermogen:
Je hebt meer woorden nodig om je frustratie, haat en onverwerkte emotie te uiten als dat je gebruikt om een punt te maken, zoek hulp zou ik zeggen!

toetanchamon | 26-02-12 | 23:06

@Salmon Rosti | 26-02-12 | 21:46

wat let je?

Franciscus Borchwerf | 26-02-12 | 22:29

Nacho_vidal

Die dunne papiertjes, sowieso boekpapiertjes zijn niet lekker om je reedt af te vegen. De open haard is toch veel meer geschikt.

de tandarts | 26-02-12 | 22:28

De enige goede koran is een verbrande koran.

de tandarts | 26-02-12 | 22:21

Churchill maakte in zijn boek “De Tweede Wereldoorlog” een vergelijking tussen de Koran en Mein Kampf. Voor zijn werk kreeg hij de Nobelprijs voor de Literatuur. Mein Kampf is hier verboden. Zou dit ook niet voor de Koran moeten gaan gelden?.

lammelul | 26-02-12 | 21:47

Lafayette | 26-02-12 | 21:36 |

vind het allemaal heel inspirerend. Niks excuses, ja voor de vorm, want er zijn nog veel leukere manieren om de karon te misbruiken. Denk kettingzaag, wals, etc. Binnenkort op youtube?

Salmon Rosti | 26-02-12 | 21:46

Afghanistan heeft nog 1000 jaar nodig en dan is het nog geen Nederland. Met afstand het grootse kutland ter wereld.

Boudt | 26-02-12 | 21:44


@Moonwarrior | 26-02-12 | 20:59
welke doden onder links bewind?

miko | 26-02-12 | 21:37

@Salmon Rosti | 26-02-12 | 21:27
Gewoon USB misschien? Megaupload had gewoon nog kunnen bestaan als ze tig kopietjes van de Koran hadden gehost. Het offline halen er van is minimaal goed voor 2x presidentiële excuses.

Lafayette | 26-02-12 | 21:36

Als de Hoernaals elke dag linksom of rechtsom doorzeiken over iets onzinnigs als dit voorvalletje dan voel je met je klompen aan wel aan uit welke hoek de wind waait. Dit op het pad van Marx naar Allah.
En maar dooremmeren over hun "sensibilisering" ten opzichte van een bepaalde politieke ideologie met een zweempje religie.
Beetje weer de populistische demagoog willen uithangen.
Dit is geen fatsoenlijk en beschaafd gedrag, echt niet.
Wel is er sprake van een fatsoenskloof groot als de Grand Canyon, dat dan weer wel.
Enfin, in het kader van open deur intrappen, aangeven dat water nat is en gras groen;

In de USA hebben we de "Cair" als propagandaroeptoeter voor deze bepaalde politieke ideologie.
"CAIR-ploert zegt per ongeluk de waarheid"
www.amsterdampost.nl/cair-ploert-zegt-...

said_fred | 26-02-12 | 21:34

Lafayette | 26-02-12 | 21:09 |

Koran deleten is haram. CDtje van de koran branden?

Salmon Rosti | 26-02-12 | 21:27

Death to America!

Dat dan ook weer | 26-02-12 | 21:26

@toetanchamon | 26-02-12 | 21:08
Jij kunt dus niet begrijpend lezen. Ik vertrouwde dus geen van de bronnen op het net en ik heb bij twijfel een directe observatie gevraagd van een familielid die de bronnen heeft bevestigd. Dat bevestigt wat al eerder schreef.

Jouw heilige overtuiging is dus alweer nergens op gebaseerd, behalve op je eigen foutieve aannames, je domheid, je onvermogen tot lezen. In dat opzicht ben je net een religieuze fundamentalist, daar is inderdaad niet tegenop te tegelen, die zijn niet voor rede en argumentatie vatbaar. Net als een religieuze fundamentalist kom je er ook bij herhaling steeds weer op terug ook al is je ongelijk al meerdere malen aangetoond. Wat heb je toch te stalken man?
Get a fucking life.

Stormageddon | 26-02-12 | 21:19

Oops. Net de Koran in digitale vorm van m'n pc gedelete.

Lafayette | 26-02-12 | 21:09

@Stormageddon | 26-02-12 | 20:36
Bedankt voor je correctie, tja en nu ...
Veel woorden heb je nodig om iets anders te zeggen dan een paar dagen geleden:

"En tja, bronnen dubbelchecken. Alarmeringen meldt niks, twitter en google nieuws melden niks en directe livechat-check: ook niks. " www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/02/...
(Je was er zo heilig van overtuigt toch?)

Met je uitspraak: "Maar als bron is het niks waard." ontkracht je al je eigen woorden (90% leugens, propaganda, halve en en verdraaide waarheden) die op dat zelfde internet staan.

Mijn heilige overtuiging staat nog steeds, daar kunt jij niet tegen tegelen.

toetanchamon | 26-02-12 | 21:08

Zou iemand eens uit kunnen leggen waarom je de koran zou verbranden? Of een vlag? Ik heb daar nog nooit echt een antwoord op gehad.
Maar de vraag gaat niet alleen. Want ik vraag me ook af waarom iemands zich iets van het verbranden van een boek of vlag aan zou trekken.
Ik kan me daar helemaal niets bij voorstellen.

Varkensjuin | 26-02-12 | 21:07

Ga die docu maar kijken ipv te - en

irma zonderboezem | 26-02-12 | 21:03

Dit wilde ik aan de linschdenkers vragen. Overal moeten we ons voor verontschuldigen. Maar voor de slachtoffers van linkse terreur (100+ miljard doden in de 20e eeuw) zijn ze altijd heel stil. Waarom meent een socialist niet dat hij zich moet verontschuldigen dan?

Moonwarrior | 26-02-12 | 20:59

@irma zonderboezem | 26-02-12 | 20:45 |
Oorlogsfilms zijn de laatste decennia goed geweest voor zeker honderd + beeldjes.

Parel van het Zuiden | 26-02-12 | 20:58

WildPlassert
Ja, dat wordt allemaal nagestreefd in Amerika..... uhuh.
Als je gevochten hebt voor je mooie land en terugkomt dan hebben ze al niks meer voor je over. Dat zijn dan de helden vd maatschappij daar. Dat zegt wel wat over hoe hoog je waarden en normen zijn.

Ga voor de grap eens de docu " beer is cheaper then therapy" kijken ...(.met een biertje in de hand:-))Dan zie je eens hoe geweldig respectvol en waardig ze met hun eigen helden uit het leger omgaan.

irma zonderboezem | 26-02-12 | 20:55

@Parel van het Zuiden | 26-02-12 | 20:40
Dat was omdat zijn volgelingen te dom waren om er meer te onthouden.
Mozes was weer te dom om een vulkaan te onderscheiden van een godheid.
www.youtube.com/watch?v=XtI-lSvS028

miko | 26-02-12 | 20:55

@handdoekdroger | 26-02-12 | 20:28
Niet over nauru.Onmogelijk!

miko | 26-02-12 | 20:51

Ja het is waar want het staat geschreven in de bijbel/koran.
Nou toen heb ik ook even geschreven in een notitieboekje ``het is niet waar`` dus dat is ook geschreven .(Hans Teeuwen)

jadoei | 26-02-12 | 20:50

Next female president for the USA. Tells it like it is.

ljcoster | 26-02-12 | 20:49


Parel van het Zuiden | 26-02-12 | 20:42 |
Die goed is voor 12 oscar nominaties!! ....:-)

irma zonderboezem | 26-02-12 | 20:45

@irma zonderboezem | 26-02-12 | 20:21
- er is net zoveel homogeweld in Nederland
- staan die hogere straffen voor negers in het wetboek?
- ook hier in Nederland zijn de schoonmakers immigranten, en dat is niet zo geregeld, net als in de VS.
- wie tegen het idee oorlog was werd niet gezien als tegenstander, anders hadden ze die landen ook wel aangevallen.

Natuurlijk kunnen sommige dingen beter in de VS, als ik het tenminste goed kan zien vanuit hier. "Gelukkig zijn de Amerikanen een volkje van hoge waarden en normen, gelijkheid en niet te vergeten respect!", het zijn wel allemaal dingen die nagestreefd worden in de VS.

WildPlassert | 26-02-12 | 20:44


Hufter | 26-02-12 | 20:39 |
Niu,.. Wel dus.

irma zonderboezem | 26-02-12 | 20:43

@irma zonderboezem | 26-02-12 | 20:40 |

Tuurlijk wel. Anders kun je er geen mooie film van maken....

Parel van het Zuiden | 26-02-12 | 20:42

@Stormageddon | 26-02-12 | 19:26
Billy Connolly altijd +1

Kapitein Sjaak Mus | 26-02-12 | 20:40

@miko | 26-02-12 | 20:37 |

U onderschat Mozes zijn gave. Hij had ruimte over voor herhaling. 10 is bovendien een mooi rond getal, vind u niet?

Parel van het Zuiden | 26-02-12 | 20:40


Parel van het Zuiden | 26-02-12 | 20:36 |
Uiteraard, it's all about the money! ( en macht)Dat is overal ter wereld zo
Daarin verschilt geen enkel land.
Maar doe dan niet alsof je vrede/ democratie en bloemen komt komt brengen in de zandbak

irma zonderboezem | 26-02-12 | 20:40

@Parsons | 26-02-12 | 18:59
Vrouwen besnijdenis is cultuur bepaald.Het komt voornamelijk in afrika voor bij zowel gristenen als mossels.
Is het nodig dit aan te tonen dat de afghanen het ook doen?Elk meisje in de broek kijken? Poliess, ze doen die meisjes zelfs zonder besnijdenis genoeg leed aan.

miko | 26-02-12 | 20:40

Ik zeg: fuck die gewelddadige en autoritaire eer en schande cultuur in die achterlijke landjes.

Jezus_Boeddha | 26-02-12 | 20:39

@irma zonderboezem | 26-02-12 | 20:35
Niet als je zelf zo moral zit te faggen, nee..

Hufter | 26-02-12 | 20:39

Zouden de Amerikaanse president tijdens de Tweede Wereldoorlog ook excuses aan Berlijn hebben gemaakt voor Donald Duck filpjes waarin de Fuhrer belachelijk werd gemaakt?
Deze vrouw heeft wel gelijk met haar spijt. Mij spijt het ook dat we zo voorzichtig zijn en op eieren lopen als het over radicale idiote islamisten gaat die in vlam raken over de verbranding van een boekie. We zouden eigenlijk uit protest Bijbels, Gita's en Dhammapada's moeten gaan verbranden en kijken hoe de rest van die religieuze geestelijk gestoorden in de wereld daarop reageren.

Jezus_Boeddha | 26-02-12 | 20:38

@Parel van het Zuiden | 26-02-12 | 18:47
Mozes had die gave ook niet als je 4 van de geboden totaal overbodig zijn.

miko | 26-02-12 | 20:37

@irma zonderboezem | 26-02-12 | 20:05 |

De Amerikanen zijn vooral geïnteresseerd in het veiligstellen van hun belangen. De rest is retoriek. Nederland helpt de Amerikanen daarbij en krijgt daarvoor welvaart en stabiliteit terug. Dat is namelijk het belang dat Nederland wil veiligstellen. Wij verschillen weinig.

Parel van het Zuiden | 26-02-12 | 20:36

@toetanchamon | 26-02-12 | 20:19
Het is "overtuigd" met een d. En je hebt het helaas mis. Ik kan prima zonder internet, ik heb het niet nodig en geloof nu juist niets van wat ik er vind. 80% is porno (leuk, maar nep-sex) de rest voor 90% leugens, propaganda, halve en en verdraaide waarheden (ook nep) heel misschien na lang zoeken zijn er ook wat feiten te achterhalen. Maar als bron is het niks waard.
Dus, daar gaat je heilige overtuiging. En nu? Ik weet nog steeds niet wat het betekent.

Enfin, ik vroeg het niet aan jou maar aan EvdD, die schijnt het namelijk te weten. Hij schreef "Een boek kan heilig zijn", daarmee implicerend dat hij weet wat heilig is, waarom het ene boek heilig is en het andere niet en wat dan precies betekent, "heilig".
Jouw definitie stelt geen zak voor. Ik ken zat mensen die zichzelf christen noemen en de bijbel heilig, maar nog nooit een letter in het boek hebben gelezen, er zelfs geen een in huis hebben. Dus die kunnen er blijkbaar best zonder.

Stormageddon | 26-02-12 | 20:36

Hufter | 26-02-12 | 20:27 |
En elke rap zit het woord neger, of nigger. Daar hoor je niemand over maar ik mag het hier niet gebruiken volgens u?

irma zonderboezem | 26-02-12 | 20:35

@handdoekdroger | 26-02-12 | 20:28
Ik vind dat gezeik over het verbrand zijn een paar boekkies toch nog net even wat dommer en ongelooflijker...

Hufter | 26-02-12 | 20:34

@modderfokker23 | 26-02-12 | 18:36
Zijn ze nog niet over eens.Een computer die ook maar een vers van de koran 'gezien' heeft is dan als het ware heilig.En hoe doe je dat dan met deleten?

miko | 26-02-12 | 20:29

Wat een ongelofelijk dom zeikend wijf. Je kan over welk land dan ook een neerbuigend, pretentieus, oordelend en narcistisch filmpje maken.

handdoekdroger | 26-02-12 | 20:28

Voorlezen...-1

Moslim87 | 26-02-12 | 20:28

irma zonderboezem | 26-02-12 | 19:47
Kijk nou, en ik maar denken dat de grijsgedraaide 'Yankie Go Home' als gevolg van het 'Yes we Can' Obama deuntje uit de tophit verdwenen was.
Wel ik heb nog steeds 100 X liever de Amerikanen dan willekeurig wat voor moslimland ook.
Verder vraag ik me af wat deze schuimbekkende reli-idioten zouden doen bij het zien van een eeuwig-in- brand gaande koran-gif.

Roadblock | 26-02-12 | 20:28

@irma zonderboezem | 26-02-12 | 20:21
U zegt zomaar "negers"?
U bent ook geen haar beter dan dat vreselijke discriminerende slechte land...

Hufter | 26-02-12 | 20:27

Weet je wat ik met al die wereldproblematiek doe?
Lekker helemaal niets. Laat ze maar lekker de tyfus krijgen aan de andere kant van de wereld.
Zo, ik nu ga ik lekker schijten.

nietnietniet | 26-02-12 | 20:27

Zonde van zo'n Koran! Je kan hem beter gebruiken om de kont mee af te vegen.
Nacho_Vidal | 26-02-12 | 18:08 | + 28 -

Wel eerst uitmaken doen, anders verbrandt je je reet

Syst3m Err0r | 26-02-12 | 20:26

De excuses zijn natuurlijk volledig terecht zowel tactisch en strategisch als wat de veiligheid van de Soldaten van de VS betreft.

Dat weten al de moralfags in deze draad best natuurlijk.

pius | 26-02-12 | 20:25

WildPlassert!

Als ze het nou bij zeggen hielden!

Er is heel veel geweld tegen homo's in Amerika.
De straffen die kleurlingen krijgen zijn hoger dan die een blanke zou krijgen voor hetzelfde delict/misdaad. En die paar negers in de politiek aken niet goed dat het gros als schoonmaker werkt en/ of nieteens een baan kan krijgen als men ook een blanke voor de functie kan krijgen. Ja lekker geregeld allemaal.

En wie tegen het " idee" van oorlog was, werd gezien als vijand van the united states of america!

irma zonderboezem | 26-02-12 | 20:21

@Stormageddon | 26-02-12 | 19:48
Dat is niet moeilijk uit te leggen aan jou.
Heilig is iets waar je niet zonder kan, wat een grote invloed heeft op je manier van leven en denken.
Religieuze hebben daar een boek voor, de ander, en daar bedoel ik jouw mee, heeft het internet en geloofd alles wat hij daar vind. Daar ben ik heilig van overtuigt.

toetanchamon | 26-02-12 | 20:19

De vrouwelijke Pat Condell!!

Borakh | 26-02-12 | 20:17

Nou, ik ga gezellig Songfestival kijken! En dan later vannacht de Oscars, waar hebben we het allemaal aan verdiend?
Ik kijk later wel of EvdD een definitie heeft gevonden van "heilig" en wat dat precies betekent en waarom dan wel. Ben benieuwd.

Stormageddon | 26-02-12 | 20:16

irma zonderboezem | 26-02-12 | 19:47
Helemaal met je eens dat dat land nou niet bepaald een goed voorbeeld voor de wereld is. Een soewarte die er gewoon president kan worden, moet toch niet gekker worden...

Hufter | 26-02-12 | 20:11

Heilig papier-maché.

McSnor | 26-02-12 | 20:09

Idee: zullen we 25 februari uitroepen tot internationale koranverscheurdag?

McSnor | 26-02-12 | 20:06

@Parsons | 26-02-12 | 20:02
Mooi man, maar, nou, tot voor kort hadden we nog een minister president die weer VOC mentaliteit wilde (zo sprak hij zelfs) maar evengoed met een oranje armbandje leurde waarop "resspect" stond. Daarmee bedoelde hij natuurlijk vooral het "resspect" voor deze zelfde en genoemde gevaarlijke idioten.
Het gaat wat meer kosten dan een paar van jouw reaguursels voor die kwalijke mentaliteit op zijn retour gaat. Valt te vrezen.

Jan Passant mk2 | 26-02-12 | 20:06

@Parsons | 26-02-12 | 20:02
Bovendien is Sinterklaas geen sprookje. Die meneer is heel erg echt (zeker voor de middenstand). En je kunt hem live op TV in het land zien aankomen (en een uur later in levende lijve in je dorp). Ok, het is een verklede man die pakjes rondbrengt die niet van hemzelf zijn, maar doet een postbode ook. Een postbode bestaat ook echt.

Stormageddon | 26-02-12 | 20:05


Parel van het Zuiden | 26-02-12 | 19:50 |
in ieder geval niet dat ik mijn mening in een ander land met militair geweld ga opdringen.
"Opkomen voor de gewone burger" of democratie brengen noemen ze het.
Daarn zat de burger daar namelijk op te wachten. En als hij dat deed moet hij er zelf maar voor knokken.het komt niet uit de lucht vallen.

irma zonderboezem | 26-02-12 | 20:05

@robinhood
Ik heb wel het idee dat bij ieder blaadje dat ik verscheur, er ergens zo'n fundamoslim 'au' roept. En ik kan zo van die gedachte genieten...

McSnor | 26-02-12 | 20:04

@Parsons | 26-02-12 | 20:02

Ga je nou soms beweren dat Sneeuwwitje en de 7 geile dwergen niet bestaan?

*wereldbeeld in elkaar pleurt*

neemjemoederindemali | 26-02-12 | 20:03

@Jan Passant mk2 | 26-02-12 | 19:59
Ik ben ook als Nederlander geboren, maar ik heb geen enkel respect op welke manier dan ook voor wie dan ook die in sprookjes gelooft.

En nee, ik heb het niet over kinderen en Sinterklaas.

Parsons | 26-02-12 | 20:02

@McSnor | 26-02-12 | 19:54
Ik jat ze altijd in hotels, en stook ze in mijn open haard in de winter.
Behagelijke uurtjes doorgebracht bij het zien fikken van psalm 1 t/m 1287. Niks aan het handje, bij de koran idem dito.

robinhoed | 26-02-12 | 20:01

@irma zonderboezem | 26-02-12 | 19:47
Er zijn ook mensen in de VS die niets met homo's hebben, en dat mogen ze zeggen, maar in ieder geval is homofilie niet strafbaar, en willen ze ook daar het homo-huwelijk van de grond tillen. Latino's en negers klimmen op tot de hoogste ambten binnen het land.

"ze diep respect voor mensen die anders denken!", in ieder geval het meeste respect ter wereld daar de VVM daar het beste is geregeld. "when you are not with us you are against us" ging over oorlog en partij kiezen in een conflict, niet over ideeën.

WildPlassert | 26-02-12 | 19:59

@Parsons | 26-02-12 | 19:52
Makkelijk. Ik ben namenlijk geboren als Nederlander en daarom is mij groot "begrip" voor gevaarlijke idioten, mits die maar uit het buitenland komen, met de paplepel naar binnen gepropt.

Jan Passant mk2 | 26-02-12 | 19:59

Hé Joris,

Wat flik je me nou?

Leo* | 26-02-12 | 19:58

@irma zonderboezem | 26-02-12 | 19:47
Je hoeft nog niet als sommige niet nader te benoemen europese hippies de homo's,negerts en andersdenkenden helemaal deaud te knuffelen.. Maar gewoon tolereren tot op zekere hoogte?

de grote Anti | 26-02-12 | 19:58

@irma zonderboezem | 26-02-12 | 19:47
Ze zijn inderdaad niet dol op Afro-Amerikanen die disproportioneel vaak niet werken, uitkeringen krijgen en in de criminaliteit zitten. En hun vrouw en kinderen alleen achter laten. En de buurt laten verpauperen. Etc.

Latino's, hetzelfde laken en pak. Die overtreden om te beginnen al bewust de Amerikaanse wetten, door illegaal in het land te verblijven.

Bart_Bart | 26-02-12 | 19:58

Obama, eat your heart out!

Hufter | 26-02-12 | 19:56

Doe daar maar eens wat aan, imbeciele haatbaardapen!

McSnor | 26-02-12 | 19:56

Mo op één hoogte stellen met Rutger.... U durft.

Parel van het Zuiden | 26-02-12 | 19:54

Ik heb op de rommelmarkt pas nog 7 oude korans op de kop getikt voor een euro per stuk. Die ben ik nu aan het verscheuren. Iedere avond een bladzijde. Hele kleine snippertjes. Biertje erbij, heerlijk!

McSnor | 26-02-12 | 19:54

@Jan Passant mk2 | 26-02-12 | 19:17
"Ik begrijp dat die mensen van hun boze profeet houden"

Daar begrijp ik nu juist helemaal niets van.

Kun je uitleggen waarom jij daar wel begrip voor hebt?

Parsons | 26-02-12 | 19:52

Einde van de Domheid | 26-02-12 | 19:41
Vind je de islam nog steeds een fantastische religie? Raar dan datje daar na al die jaren nog steeds geen kanttekening bij gezet hebt.

v Maerlant | 26-02-12 | 19:50

@irma zonderboezem | 26-02-12 | 19:47 |

Goedendag bewoner van satellietstaat van de VS. Wat zou dat dan zeggen over u? Zo generaliserend gesproken....

Parel van het Zuiden | 26-02-12 | 19:50

@Einde van de Domheid | 26-02-12 | 19:41
"Een boek kan heilig zijn."

Wat is dat dan, "heilig"? Wat betekent dat dan? Waarom is de koran "heiliger" dan het boekje over Ibiza va RutgerT?
Of "Les 120 journées de Sodome"?

Stormageddon | 26-02-12 | 19:48

Gelukkig zijn de Amerikanen een volkje van hoge waarden en normen, gelijkheid en niet te vergeten respect!
Zo houden ze van homo's !! Zijn ze dol Latino's en negers!en hebben ze diep respect voor mensen die anders denken!( when you are not with us you are against..... hoor ik nog een zeker iemand zeggen)
Ja een groot voorbeeld voor de wereld die Amerikanen. Het is niet voor niets " God bless Amerika"!

irma zonderboezem | 26-02-12 | 19:47

@Frdnnd | 26-02-12 | 19:37
Scherp opgemerkt!

Jammer dat kutjes dichtnaaien geen Afghaans gebruik is, maar enfin, het gaat om het idee.

Dmitri Dmitrievitsj | 26-02-12 | 19:46

@Einde van de Domheid | 26-02-12 | 19:41
Heilig wil zeggen dat het iets te maken heeft met god, en god is een waanidee uit de oudheid. Niets kan dus heilig zijn.

WildPlassert | 26-02-12 | 19:45

Een boek kan heilig zijn.
Maar op de schaal der dingen is zuur in het gezicht van een meisje gooien oneindig veel slechter.
Raar dat dat dan weer geen enkele actie teweeg brengt.

Einde van de Domheid | 26-02-12 | 19:41

You go girl!

boasatlas | 26-02-12 | 19:38

Je zegt 'sowing', maar je schrijft 'sewing' in het geval van 'naaien'. 'To sow' daarentegen betekent 'zaaien'.

Frdnnd | 26-02-12 | 19:37

@Cunnilingus | 26-02-12 | 19:15
Gen John Allen "Nobel Afghan people!" Kots!

deraderendraaien | 26-02-12 | 19:31

Of Iranezen wat maakt het ook uit.

RottingChrist | 26-02-12 | 19:31

Het lijkt wel of alle achterlijkheid naar boven komt drijven onder verantwoordelijkheid van een boek, stuitend om te zien.

lanexxx | 26-02-12 | 19:30

-weggejorist-

RottingChrist | 26-02-12 | 19:29

Netjes, zoals deze mevrouw haar excuses aanbiedt voor onze laffe politici en ander polletiek correcte honden die doen alsof er wat te verbeteren valt aan achterlijke landen vol kwaadaardige gelovigen. Excuses, omdat die misbaksels hun eigen militairen met de handen op de rug gebonden onmogelijke opdrachten laten uitvoeren tussen het grootste en meest onbetrouwbare tuig dat de wereld ooit zag. Hun schouders ophalende voor de militairen die dood of voor het leven verminkt terugkomen door dit verraad.

Ik ben bang dat mevrouw niet de opvolger van die laffe Obama gaat worden, ook de U.S.A. heeft weer hard een polletiek leider nodig die iets durft voor te stellen.

Jan Passant mk2 | 26-02-12 | 19:29

Toen wij nog in de bossen zaten te chillen was er al ellende in de zandbak,en zijn ons dat zo gaan aantrekken dat wij er al duizenden jaren tot onze nek inzitten..
Zooo vermoeiend allemaal.

de grote Anti | 26-02-12 | 19:28

Natuurlijk vergeten de Afghanen voor het gemak maar even dat die korans in eerste instantie al ontheiligd waren door de gevangene moslims, die er wereldse zaken in hadden gekrabbeld. Wellicht dat ze die kunnen overdragen zodat ze netjes onthoofd kunnen worden.

Natuurlijk willen die Afghanen de Amerikanen niet, wat maar weer eens laat zien dat ze Afghanistan destijds net zo lang hadden moeten bombarderen totdat ze Bin Laden hadden uitgeleverd. Democratie brengen dmv een humane oorlog is onzin (het werkte overigens wel bij de Jappen, maar die hadden zich dan ook overgegeven, en waren zelf wel al enigszins ontwikkeld).

WildPlassert | 26-02-12 | 19:26

Eigenlijk boeit me dat hele Afghanistan geen ene moer, maar ik kan best begrijpen dat mensen boos worden als je hun boek verbrandt. Want die mensen hebben maar één boek. Dat is dus het probleem. Ze hebben meer boeken nodig.
Eigenlijk moet Jan de Slegte daar een filiaal openen. Ze hebben gewoon meer boeken nodig.

"Never trust a person who only has one book"

www.youtube.com/watch?v=SMx8QvhULIs

Stormageddon | 26-02-12 | 19:26

Toch kan ik dit wel weer aan Amerikanen waarderen. Gewoon ff in de webcam klimmen om dit te melden. Quality!

Parel van het Zuiden | 26-02-12 | 19:24

in het onwaarschijnlijke geval iedereen in afghanistan zou kunnen lezen en schrijven en er een moderne economie zou bestaan en een op westers leest ingericht samenleving, dan was dit een non-event. maar aangezien het hier een ideologie betreft die miljarden mensen al eeuwen gevangen houdt in achterlijkheid en ellende, is dit non-event tot dusdanige proporties opgeblazen dat de president van het machtigste land ter wereld (technologisch dan) hiervoor zijn excuses aanbiedt. deze dappere meid zet die obama even goed voor schut en legt de vinger precies op de zere plek. nooit tolerant met intoleranten zijn. weet waarvoor je staat. geen cultuur relativisme. en dit is nota bene een zwarte vrouw! hulde!

minimá-armezusvan.. | 26-02-12 | 19:22

De yanks zeggen 'fuck yeah' en steken een boekje in de hens.En wat doet den nederlander,die heeft al jarenlang slapeloze nachten over de zandbakvolkeren en geschriften/soera's/whatever en het onrecht dat daar de onschuldigen (homo/vrouw/kind) wordt aangedaan.

Nog even en het woord compassie staat niet meer in mijn woordenboekje.Fuck yeah.
Zorg gewoon dat die ellende daar blijft.

de grote Anti | 26-02-12 | 19:20

@krelus | 26-02-12 | 19:11
Kruipen mag het van me!

Houtbar | 26-02-12 | 19:17

Ik ben verliefd!

Sjokoladevlaaa | 26-02-12 | 19:17

Ongeremde woede en kwaadaardigheid zijn toch wel de meest kenmerkende details van de islam. Hoezeer weldenkende menschen (en alweer boze moslims) dat ontkennen en samen ten strijde willen trekken tegen wie zo brutaal is dat op te merken.
Ik begrijp dat die mensen van hun boze profeet houden, maar doe er eens niet zo opgewonden bij. Idioten.

Jan Passant mk2 | 26-02-12 | 19:17

@Wilhelm Tell | 26-02-12 | 19:10 |

U weet waar Afghanistan ligt?

Parel van het Zuiden | 26-02-12 | 19:16

Joehoe, waar zijn al die linksch mensen met hun praatjes gebleven? Oh nee, die komen alleen tevoorschijn als het over de symptoom (PVV) van het bovenstaande probleem naar voren komt.

Eduard-Khil | 26-02-12 | 19:15

-weggejorist-

Condominee | 26-02-12 | 19:14

+ 100 kudo's zou ik zeggen

Byter | 26-02-12 | 19:13

Dit onderwerp roept allerlei belangrijke vragen op. Stel je koran staat in de brand, mag je hem dan wel blussen? misschien hield moo ook niet van water? Mag een koraan wel met een laser printer worden afgedrukt? Hoe recycle je een oude koraan? Hoeveel koraans lagen er tijdens 9/11 wel niet in de twin towers? En hoe vaak moeten we nog koraans verbranden voordat de moslims zelf het ook wel best vinden? Als je het maar vaak genoeg doet gaat de lol er wel een beetje vanaf denk ik, niet?

Salmon Rosti | 26-02-12 | 19:12

Zullen we ooit meemaken dat de linkse elite in Nederland in het openbaar zo'n rake boodschap verkondigt. Nee, zij zal sorry zeggen!

krelus | 26-02-12 | 19:11

Eurotokkie | 26-02-12 | 18:58 |
Ja, het is altijd gedonder daar. Maar het lijkt nu toch wel een beetje erger.
Let wel dat Amerikanen daar in de regio complete dorpen hebben platgegooid, vrouwen en kinderen hebben afgeschoten, democratische overheden hebben ingewisseld met dictators, olie gestolen, een commercieel vliegtuig met honderden mensen uit de lucht geschoten, etc etc. Voor dat alles is nooit excuses aangeboden.
En voor een Koran verbranden biedt Obama wel zijn excuses aan. Waarschijnlijk niet omdat ie een mietje is, maar omdat hij opeens een aantal een (dure) bondgenoten verloren heeft.

Wilhelm Tell | 26-02-12 | 19:10

Ik heb geen respect voor Moslims, maar die Amerikanen zitten daar wel een ander land tegen hun wil bezet te houden. Prima, maar laat die Amerikanen nu alsjeblieft niet gaan doen of ze daar 'voor die Afghanen' zitten wat dat is bullcrap.

Er zijn altijd nog altijd een veelvoud aan burgerslachtoffers dan Amerikaanse soldaten. Ze mogen sowieso ook best wel een beetje respect tonen voor de lokale gebruiken, hoe achterlijk die ook zijn. Je bent daar toch te gast. Dan kunnen wij dat ook van hen eisen als zij (of enige andere moslims) hier zijn.

sk!llz | 26-02-12 | 19:10

Iemand afkomstig uit het zwarte conservatisme! De meest interessante, progressieve stroming van dit moment! Deze stroming is zo in beweging, schrijven veel boeken. Gaan we nog meer van horen!

Zie ook haar commentaar op kritiek op Herman Cain:
www.youtube.com/watch?v=R6AtJRfzYUc&am...

Tarak | 26-02-12 | 19:09

Onderontwikkelde mensen geloven, ontwikkelde mensen weten of willen weten.

Tabernakel | 26-02-12 | 19:06


Na iedere westerse scheet vliegen er wel ergens een paar 100.000 haatbaarden de straat op.
Om vervolgens dagenlang dood en verderf te zaaien.
Hoeven die kerels eigenlijk nooit te werken, of zo?
Ik ga vast erelintjes maken voor onze Kunduz-agenten.
Je zal daar nu maar zitten met je goede bedoelingen.
Grote kans, dat ze tussen 6 plankjes weer thuis komen.
Volkomen zinloos die missie.
Het blijft een achterlijk volk.

Schietmijmaarlek | 26-02-12 | 19:06

-weggejorist-

Leo* | 26-02-12 | 19:06

@overVecht | 26-02-12 | 18:45

Psies, en we weten nu al wie de boel weer moet redden, K,K en K.

neemjemoederindemali | 26-02-12 | 19:05

@neemjemoederindemali | 26-02-12 | 18:43

;-)

overVecht | 26-02-12 | 19:05

@xspalm | 26-02-12 | 18:44
dat is niet de prioriteit van die haatbaarden daar.
Die hebben maar één prioriteit, Westerlingen het land uit.
Daarom moet alle Westerse legers weg daar.
Laat hen het zelf maar uitzoeken, dat is wat men wil. Waarom zouden we er dan überhaupt energie in steken en mensenlevens voor op het spel zetten.

lion@night | 26-02-12 | 19:04

@jrs | 26-02-12 | 18:46
Geh, dus Unicef weet precies hoeveel meisjeskutten er uit naam van allah worden dichtgenaaid in dat land.

Interesting...

Hoe weten ze dat? Of tellen ze alleen de kutjes die onder toezien van Unicef worden dichtgenaaid? Met schone door Nederland geleverde scalpels?

Of is iedereen dat verhaal al weer vergeten?

Parsons | 26-02-12 | 18:59

Jerry Springer type; heeft zij gutjes nogantoe ook een 'relative' in die oorlog?
Wacht maar tot de rest van de wereld het niet meer neemt en ook zij met hun criedietcrisis te maken krijgt.

Ven1V1d1V1c1 | 26-02-12 | 18:58

Wilhelm Tell | 26-02-12 | 18:53 | + 0 -

Was het niet de Koranverbranding dan zoeker ze gewoon wat anders .

Eurotokkie | 26-02-12 | 18:58

Twee dames columns vandaag.

U mag kiezen voor degene die het meest indruk maakte, maar ik weet de uitslag al.

Way to go, girl.

Leo* | 26-02-12 | 18:56

@Bart_Bart | 26-02-12 | 18:04
Ja maar de koran verbranden is een stukje van god verbranden.Mag nie.

miko | 26-02-12 | 18:56

Met al die koraans kunnen we nog wel tien jaar brandstof hebben (reserve dus he). Moeten we ze wel allemaal hebben... houwe, .. vul maar in..

Houtbar | 26-02-12 | 18:55

Natuurlijk toch lullig en niet bijster professioneel om een missie die miljarden gekost heeft bijna op het einde in het honderd te laten lopen omdat een van je soldaatjes een boek in de fik steekt wat volgens jezelf nauwelijks enige aandacht waard is.
Olifant in een porseleinkast. Ik geef ook geen kloot om de Koraan en ook niet om porselein, maar het geeft wel een enorme puinhoop allemaal.
De US moet gewoon thuisblijven. Die klusterbommen gebruiken ze maar lekker op de eigen bankiers en hun kinderen.

Wilhelm Tell | 26-02-12 | 18:53

@overVecht | 26-02-12 | 18:41
Ook het maken van afbeeldingen is verboten.
Vandaar dat kaligrafie daar zover gevorderd is.

Dit geeft natuurlijk weer aan dat, indien ze de koran daadwerkelijk volgen, geen gebruik maken van TV of YouTube.

Ing. eslapen | 26-02-12 | 18:53

@Bart_Bart | 26-02-12 | 18:25
1) Moslimlanden kunnen per definitie niet democratisch zijn.

2) Welvaart zegt helemaal *niets*, hence Saudi Arabië etc.

Parsons | 26-02-12 | 18:52

@Parel van het Zuiden | 26-02-12 | 18:25
Tegel des draads. LOL!

Parsons | 26-02-12 | 18:50

xspalm | 26-02-12 | 18:44 | + 0 -

Het betreft een heilige schrift dus niet zomaar een stukje papier.

Eurotokkie | 26-02-12 | 18:48

1000 jaar emanicipatie en beschaving in een paar jaar willen afdwingen met militairen...... duuuhhh, alsof dat gaat werken.

luckor | 26-02-12 | 18:47

@brutus68 | 26-02-12 | 18:39 |

Mo had best een paar tabletten met de 10 geboden erop neer beneden gekregen. Mo miste echter het talent van Mozes om zijn visie, over hoe een goed mens te zijn, in 10 heldere punten samen te vatten en stond dus voor een grotere uitdaging....

Parel van het Zuiden | 26-02-12 | 18:47

Het kan ook makkelijker zonder de as en rotzooi te hoeven opruimen.

burn-the-koran.com/

solidstate | 26-02-12 | 18:46

"but have no problem whatsoever with sowing a twelve year old girl's vagina shut so she can't sin."

Komt vrouwenbesnijdenis dan zoveel voor in Afghanistan?

www.unicef.org/infobycountry/afghanist...

Female genital mutilation/cutting, womena 1997-2009*, total -
Female genital mutilation/cutting, daughtersb 1997-2008*, total -

Tsja. Het is maar net hoe je d'r naar kijkt hè.

jrs | 26-02-12 | 18:46

@neemjemoederindemali | 26-02-12 | 18:41

hmmmz... om vervolgens via professor Barabas naar de romeinse tijd terug te gaan.... TUIG is het!

overVecht | 26-02-12 | 18:45

De islam zal met wortel en tak uitgeroeid worden.

funkyd | 26-02-12 | 18:45

Heeft voormaliger GroenLinks-voorzitter Mohammed Rabbae overigens ook al excuses geëist van de Nederlandse regering, die daar immers ook troepen heeft en die er niets aan gedaan hebben om deze heligschennis te voorkomen?

spanarchist | 26-02-12 | 18:45

Nacho_Vidal | 26-02-12 | 18:36
Vind ik een ongepaste vraag. Dat geeft ook alweer het verschil aan. In Nederland is zo een vraag een heel normale. Ik kan de vraag niet beantwoorden, maar ga ervan uit dat ook hier de katjes in het donker worden geknepen. Zó wereldvreemd is men nu ook weer niet.

Van Dikhout | 26-02-12 | 18:45

Dat ze niet blij zijn dat die korans verbrand worden, OK, dat recht hebben ze. En dat ze het melden is ook prima.

Maar om er nou *zo'n* heisa van te maken... Het papier is verbrand, niet de kennis. Ga allemaal eens lekker aan het werk daar, om dat land een beetje aan te harken of zo.

xspalm | 26-02-12 | 18:44

@overVecht | 26-02-12 | 18:41

Ghe, je was me net voor:-)

neemjemoederindemali | 26-02-12 | 18:43

@eagleye | 26-02-12 | 18:40

Staan er geen plaatjes in?

neemjemoederindemali | 26-02-12 | 18:43

@Eurotokkie | 26-02-12 | 18:40

gheghe.... niet om het één of ander... maar wel slim van ze...;-)

overVecht | 26-02-12 | 18:42

Levensgevaarlijk boek, dat blijkt maar weer eens.

reuzenpanda | 26-02-12 | 18:42

Go girl!

Zzzzooooffff | 26-02-12 | 18:41

@overVecht | 26-02-12 | 18:37

Slecht plan, voor je het weet slaagt zwarte magica er in om Dagobert zijn geluksdubbeltje af te pakken en om te smelten in de Vesuvius.

neemjemoederindemali | 26-02-12 | 18:41

@eagleye | 26-02-12 | 18:40

Plaatjes kijken.... of staan die er niet in?

overVecht | 26-02-12 | 18:41

.. en dan te denken dat al die lui die zich druk maken om die verbrande koran.... NIET KUNNEN LEZEN!

eagleye | 26-02-12 | 18:40

overVecht | 26-02-12 | 18:35 | + 0 -

De korans zouden zijn verbrand, omdat gevangenen de boeken zouden gebruiken om elkaar berichten door te sturen.

Eurotokkie | 26-02-12 | 18:40

@Parel van het Zuiden | 26-02-12 | 18:36

Mozes was wel een ondernemend tiepje al met al. Dus jij suggereert dat Mo gewoon een beetje lui was?

brutus68 | 26-02-12 | 18:39

Uhh | 26-02-12 | 18:31 | + -2 -

Bovendien spreekt deze vrouw niet over besnijdenis:
'but have no problem whatsoever with sowing a twelve year old girl's vagina shut so she can't sin."

Crocetta de la Rocha | 26-02-12 | 18:39

religie zuigt! Dit gezeik bewijst het maar weer eens...

Sarkassie | 26-02-12 | 18:38

@neemjemoederindemali | 26-02-12 | 18:32

Recyclen en er Donald Ducks van maken lijkt mij beter.

overVecht | 26-02-12 | 18:37

Uhh | 26-02-12 | 18:31 | + -2 -

En dat weet u doordat? U heeft alle vrouwen aldaar onderzocht?

Crocetta de la Rocha | 26-02-12 | 18:36

Van Dikhout | 26-02-12 | 18:33 |
Hoe gaat het dan als ze een gang bang houden? Moeten mannen en vrouwen daar ook gescheiden worden?

Nacho_Vidal | 26-02-12 | 18:36

En hoe zit het met een digitale koran? Heb net de .txt geflushed omdat de pdf binnen is. Oeps..

modderfokker23 | 26-02-12 | 18:36

@brutus68 | 26-02-12 | 18:27 |

Hij wilde het eerst in steen hakken, maar besloot toch dat die koleredingen van die vervloekte berg afsjouwen wel erg zwaar werk was. Ach ja, hij was op zijn best toch al een soort van net niet Mozes....

Parel van het Zuiden | 26-02-12 | 18:36

Spot on :D!

This is huh, wow | 26-02-12 | 18:35

@brutus68 | 26-02-12 | 18:33

Kluun heb ik voor als het wc-papier op is..

overVecht | 26-02-12 | 18:35

@Eurotokkie | 26-02-12 | 18:31

Staat er dan wat in wat het lezen waard is?

overVecht | 26-02-12 | 18:35

@overVecht | 26-02-12 | 18:29

Eens. Wat je dan ook van dat boekwerkje vind, verbranden doe je niet. Is pr-technisch ook niet zo handig in die contreien. Boeken van Kluun daareentegen...

brutus68 | 26-02-12 | 18:33

Je kunt je in gemoede afvragen waarom het westen toch zo nodig het oosten moet moderniseren. Aan moderniteit zijn vele volkeren nog lang niet toe. Ik zie het hier in Turkije waar iedereen (ook de scholieren) inmiddels over een iPhone of anderzins beschikt. Goh, dan woon ik dus in een modern land, denk je aanvankelijk. Totdat er bij jou in de straat een trouwerij plaatsheeft en de mannen en vrouwen aan lange tafels op straat gescheiden de maaltijd nuttigen. Ook op de bruiloft zelf zitten mannen en vrouwen apart. Ze kunnen mij als telemobielloos figuur haarfijn uitleggen hoe je kunt internetten met dat kleine kastje, maar niet waarom ze die achterlijkheid van gescheiden feestvieren handhaven. 'Kültür var', verder komen ze niet. En tellen ze daarom niet mee of moet ik dat veranderen? Wie ben ik dan wel? Ook Nederland heeft zich ooit zelf moeten ontwikkelen. Daarom: don't bemoei en alles komt goed.

Van Dikhout | 26-02-12 | 18:33

Hulde voor de dame.

paridae | 26-02-12 | 18:33

@overVecht | 26-02-12 | 18:29

Klopt, beter is om ze allemaal te verbranden en niet maar 1.

neemjemoederindemali | 26-02-12 | 18:32

overVecht | 26-02-12 | 18:29 | + 0 -

Het ging meer om die tekst die erin stond dit was namelijk niet volgens het boekje.

Eurotokkie | 26-02-12 | 18:31

Top die meid, ze zegt precies waar het op staat. En ze zijn daar helemaal achterlijk die talibanners en aanverwant geteisem. Ze zijn boos over een koranverbranding terwijl ze dat boek zelf niet eens kunnen lezen. Als ze de koran wel konden lezen, zouden ze hem waarschijnlijk zelf ook direct verbranden!

Joris D. | 26-02-12 | 18:31

Genoeg barbaarse mannen te vinden in Afghanistan en genoeg echt onrecht. Dus geen reden om leugens erbij te halen. Meisjesbesnijdenis komt in Afghanistan niet voor.

Uhh | 26-02-12 | 18:31

Mooi gezegd meid. Niet dat het wat helpt, maar toch.

Aardappeleter | 26-02-12 | 18:30

Yeeehawwwwwwwwww!
Go girl, go for it!

minimá-armezusvan.. | 26-02-12 | 18:30

Een Koran verbranden vind ik trouwens ronduit onfatsoenlijk!

overVecht | 26-02-12 | 18:29

@tigger nitty | 26-02-12 | 18:23

De jaren 40 van welke eeuw?

brutus68 | 26-02-12 | 18:29

Die sprookjesboeken zijn zeer licht ontvlambaar dus graag een sticker erop.

Eurotokkie | 26-02-12 | 18:29

hulde! islam is de meest hypocriete, imbeciele, achterlijke en kwalijkste geloof ooit bedacht.
.
reden is natuurlijk die halve gare mohamed. dat is namelijk een pedofiele soldaat die dacht het geloof te kunnen kapen voor een walgelijke geweldgedachte.
.
dat er een miljard gelovers zijn, geeft aan hoe ziek en inteelt onze aardkoot is. laten we de islam snel wegbonjouren van onze wereld. hoe eerder ze weg zijn, hoe fijner het wordt.

zoalshetis | 26-02-12 | 18:28

neemjemoederindemali | 26-02-12 | 18:23

Die moralfags vinden een kapot boek erger dan een kapotte vagina.

Rust mijn koffer

frotteurist frenkie | 26-02-12 | 18:28

Waar was de brandweer eigenlijk? Zaten zeker met de hol omhoog toen er een "brandje" was?

rechtvaardigerechter | 26-02-12 | 18:28

@Parel van het Zuiden | 26-02-12 | 18:25

Yep. Dat zoiets moderns als een boek uberhaupt mag van de profeet...

brutus68 | 26-02-12 | 18:27

@tigger nitty | 26-02-12 | 18:23

Oké, zorg jij dan dat wiki ff aangepast wordt?

nl.wikipedia.org/wiki/Bijbel_%28christ...

De rest van je tegel kan ik maar beter niet op reaguren, zou me zomaar een permaban opleveren.

neemjemoederindemali | 26-02-12 | 18:27

Mindy | 26-02-12 | 18:25
Oja dat kwam er ook nog eens bij!

Nacho_Vidal | 26-02-12 | 18:27

Tsja, een stel hamburgerbakkers versus een stel haatbaarden, dan krijg je dit soort ellende... Afghanistan is als een dood paard, je kan eraan trekken tot je erbij neervalt, lopen zal het niet.

brutus68 | 26-02-12 | 18:26

Ze vergeet het stenigen van vrouwen..

Mindy | 26-02-12 | 18:25

@Parsons | 26-02-12 | 18:13
Ze zullen er hopelijk zelf wel achter komen dat hoe minder Islam, hoe meer vooruitgang. Op alle maatschappelijke terreinen.

Daarom is goed dat steeds meer moslimlanden democratisch worden, zodat ze niet meer de Amerikanen, of wie dan ook, de schuld kunnen geven. Laat die Islamisten maar bewijzen dat hun ideologie werkt. Als het tot meer welvaart en welzijn leidt, prima. Als het tot minder leidt, ook prima, dan zal het volk voor minder Islam kiezen.

Wij weten natuurlijk de uitkomst al, maar onze moslimvrinden zullen daar wat meer tijd voor nodig hebben.

Bart_Bart | 26-02-12 | 18:25

Ik mis de "Ik ben sorry voor de autocue."

James St John Smythe | 26-02-12 | 18:25

Een land vol analfabeten over de rooie door het verbranden van een boek. Snapt u het nog?

Parel van het Zuiden | 26-02-12 | 18:25

Beter hadden ze ook gelijk alle bijbels verbrand.
neemjemoederindemali | 26-02-12 | 18:07
de bijbel is geen heilig boek, alleen de tekst die erin staat word door sommigen als heilig bestempeld in tegenstelling tot de koran. dat is weer een heilig boek waar je echt niet mee moet kutten wand dan komen de muslim mannen in jurken en hoofdsjaal je opzoeken. het beste kun je alle landen verplichten om iedereen die daar niet geboren is terug te sturen naar land van afkomst. maar dan ook iedereen. nederland voor de nederlanders, duitsland voor de duitsers, enz enz enz
dan pas ben je van het gezeik van de koran af. terug naar de jaren 40

tigger nitty | 26-02-12 | 18:23

Goh, er zitten wat gristukkuh moralfags te minnen, je verwacht het niet.

neemjemoederindemali | 26-02-12 | 18:23

Hillary Clinton move over!

hatovimletayis | 26-02-12 | 18:22

Ben ook niet voor religie, en een Koran verbranden is naar mijn mening geen enkel probleem. Vind deze video echter ook wat kort door de bocht. Zelfs dingen die voor grote delen door externe factoren zijn bepaald, zoals de falende economie, wordt teruggekoppeld op het land zelf. Je zou kunnen beargumenteren dat juist Rusland, Europa en Amerika hier op tal van manieren een grote rol in hebben gespeeld de laatste 40 jaar.

1337haxxor | 26-02-12 | 18:22

En ik ben sorry voor alle gelovigen ter wereld, welk geloof dan ook.

Crocetta de la Rocha | 26-02-12 | 18:22

Kunnen we niet gewoon stoppen met onze pogingen beschaving bij te brengen aan oud-testamentische volkeren?

Ars Vivendi | 26-02-12 | 18:21

Dom om een boek in de fik te steken. Nog dommer om je daarmee te willen afzetten tegen de medemens die dat boek als heilig beschouwd. Met domme acties kun je verwachten dat die mensen daarop reageren. Dat had het amorele klootjesvolk dat boekverbranding als moreel hoogstaand ziet, tevoren moeten beseffen.

defensiewatcher | 26-02-12 | 18:21

@Nacho_Vidal | 26-02-12 | 18:13

Ow, waar kwam die lucht in je broek dan vandaan en waarom had je je broek uitgedaan?

neemjemoederindemali | 26-02-12 | 18:15

afghanistan monty python magistra

Goldberg | 26-02-12 | 18:15

als ze nou der tieten ff liet zien...

frotteurist frenkie | 26-02-12 | 18:14

@Bart_Bart | 26-02-12 | 18:04
Het enige dat de US verweten kan worden is het "per ongeluk" ja.

Zie onder meer hier waarom ik dat zeg:

www.youtube.com/watch?v=VEXWjlgJ83E

Parsons | 26-02-12 | 18:13

Vrouw = held....

DaveDH | 26-02-12 | 18:13

neemjemoederindemali | 26-02-12 | 18:11
Ik heb gelukkig geen aambeien. Bij mij vallen de drollen er al uit als ik kuch.

Nacho_Vidal | 26-02-12 | 18:13

You go girl!

Freakster1986 | 26-02-12 | 18:13

Als Tom Staal nou slim is, en een megabonus wilt, moet hij in het eerstvolgende filmpje een Koran verbranden.

Op zeker 1000+ reacties en eeuwige roem.

Bart_Bart | 26-02-12 | 18:12

Bart_Bart | 26-02-12 | 18:08 | +
Klopt helemaal. Maar beter kun je er een nuke opgooien. De natuur hersteld zich wel en de onschuldige slachtoffers? ia.media-imdb.com/images/M/MV5BMTM2MTQ...

Nacho_Vidal | 26-02-12 | 18:12

Dat zelfs de Ruski's dit land maar hebben gelaten voor wat het is, zou toch een aardig lesje moeten zijn.

Biff Eagleburger | 26-02-12 | 18:11

@Nacho_Vidal | 26-02-12 | 18:08

Denk je dat die haatverzen bevorderlijk zijn voor je aambeien?

neemjemoederindemali | 26-02-12 | 18:11

Zonde van zo'n Koran! Je kan hem beter gebruiken om de kont mee af te vegen.

Nacho_Vidal | 26-02-12 | 18:08

Deze onrust is niets anders dan religieuze moslimterreur. Buig je voor elke overtrokken reactie, dan gaan ze daarmee bij elk volgend incident alleen maar door. Er kunnen dus vooralsnog niet genoeg korans worden gebruikt als biobrandstof, net zolang to ze door krijgen dat er gewoon niet wordt gebogen voor moslimterreur & hypocriete (korans verbranden is in moslimlanden normaal als ze bv drukfouten bevatten) verontwaardiging.

seven | 26-02-12 | 18:08

Selectie-ve. Natuurlijk.

Ennieweetjes, probleemlanden moet je in hun sop laten gaarkoken. Niet helpen, want dan zijn grote groepen Afghanen (en Grieken) zelfs nog in staat JOU de de schuld te geven van hun falen.

De handen er van af dus. Anders gaat het kwartje nooit bij ze vallen.

Bart_Bart | 26-02-12 | 18:08

Beter hadden ze ook gelijk alle bijbels verbrand.

neemjemoederindemali | 26-02-12 | 18:07

Dat is uitstekend moment om de gehele missie te stoppen. Hoe duidelijk moet het nog worden dat Afghanistan een kansloze missie is?
Hoeveel Nederlandse soldaten/"politietrainers" moeten nog sterven voor een opgelegde democratie voor een anti-democratisch land waarvan de bevolking duidelijk laat merken de Westerse democratie niet te willen?


lion@night | 26-02-12 | 18:07

Yes she can!

deraderendraaien | 26-02-12 | 18:06

Selectie verontwaardiging indeed. Aan de lopende band Amerikaanse vlaggen, en afbeeldingen van de Amerikaanse president, verbranden, maar als PER ONGELUK een paar Koran's verbrand worden is de wereld te klein.

Bart_Bart | 26-02-12 | 18:04

@Parsons | 26-02-12 | 18:03
Aanvullend: zie hier onder meer waarom: bit.ly/A0NHSh

Parsons | 26-02-12 | 18:04

Een koran is de lucifer waar dat haatboek mee wordt aangestoken nog niet waard.

Parsons | 26-02-12 | 18:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken