Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hulp aan Haïti: EU test vijfsterrenhotel

mangonomnomnom.jpg Europa raapte in 2010 ruim een miljard euro bij elkaar om Rampgebied Haïti na de aardbeving van witte Toyota Land Cruisers te voorzien die voor het oog van de internationale media heen en weer reden om tentjes uit te delen en daarmee wederopbouw te suggereren. Dan mag je als gulle gever twee jaar na de beving best zelf even gaan kijken of die Toyo's nog rollen. Vandaag vliegen zeven Europarlementariërs van de commissie budgettaire controle (+ dossiersjouwers, tolken en adviseurs, totaal 17 man) onder leiding van VVD'er Jan Mulder naar Port au Prince om in de weg te lopen en te praten met NGO-bazen, politici en andere geldverdelers. Na afloop krijgen we dan per summier persberichtje te horen dat alles volgens plan verloopt met uw geld. Zitten wel wat kosten aan de totstandkoming van dat persberichtje, mede vanwege dit aardbevingsproof vijfsterren hotelletje en touringcars met airco. Om met eigen ogen te kunnen zien waar de EU al lang een stapeltje in omfloerste taal geschreven rapporten (PDF) voor heeft liggen. Hier, een hele perskit vol goed nieuws. Lees voor een reality check ook even de verslagen van degenen die níet in Hotel Chique de Friemel zaten. Kwoot: "Most of the hard currency was used to pay salaries of expats, NGO workers, soldiers and private companies that came to remove rubble." Voor de mensen in tenten kwam er alleen maar meer armoede door de 'hulp'. Maar goed. Je moet er eens tussenuit af en toe. Want als het de budgettaire commissie echt om de goede besteding van hulpgelden te doen was, bestelden ze wel voor een paar honderd euro Haïtiaanse mango's voor het hele EP.

Reaguursels

Inloggen

haiti 9 miljoen inwoners.jaarsalaris aldaar euri 178.
duizend miljoen van europa verdelen.en dan nog de rest van de wereld god mag weten hoeveel euri‘s.
ik schat, dat iedere inwoner wel drie jaar salarissen.
hadden kunnen krijgen van het hulpgeld.
maaaaar ja, ze hebben niks gehad.

john schipper | 22-02-12 | 17:49

Inderdaad, die delegatie van de begrotingscontrolecommissie komt ongetwijfeld niet terug met een lijst van daar 'werkzame' NGO's, omdat de Europese Commissie niet weet en ook niet wil weten wie de eindontvangers zijn van ons belastinggeld.

doedeljantje | 22-02-12 | 16:04

@vraagstaart | 22-02-12 | 15:15 | + 0 -
We kunnen daten als de behoefte bestaat.

Kaas de Vies | 22-02-12 | 15:30

@Kaas de Vies | 22-02-12 | 11:58 Nog niet "live", vrees ik, maar op een zeker abstractieniveau heel goed als ik je tegels zo lees.

BTW Mijn late reactie is niet vanwege persoonlijke animositeit, maar ik was even sporten. Vandaar.

vraagstaart | 22-02-12 | 15:15

Van Rossem, je kunt die uitstap ook zien als een soort promotie om dure toeristen aan te trekken. Zo van: prachtig hotel, goed genoeg voor de Europese elite, dus ook voor jullie.

bruine kikker | 22-02-12 | 14:05

Van Rossem, nou even niet flauw doen. Als je dat land op de lange duur wil helpen, is toerismebevordering een must. Zo'n hotel is dan ook een must om goedbetalende toeristen aan te trekken. Ga er dan ook eens naar toe en gun die nieuwe ober een fooitje, eet iets duurs wat goed is voor het salaris van de kok, pis in je bed wat goed is voor de wasserij enz.

bruine kikker | 22-02-12 | 14:01

Wat daar gebeurd is echt schandalig. Om hier in NL tijdelijke studentenwoningen uit containers te fabriceren duurt het 3 maanden en dan staat er een heel dorp. De verzonden hulpgoederen zijn daar gegarandeerd ook per container heen gestuurd. Dus wat was het probleem? Deur en raam er in, en die mensen daar hebben van hun lang zal ze leven nog nooit zo'n mooi huis gezien en gehad...

K. Metjes | 22-02-12 | 13:11

Internet moet geOrwelled worden omdat men op plekken als deze schrijft dat westerse overheidsprominenten net zulke teken zijn als dictators van bananenrepublieken. Wat zo godvergeten depri maakt is dat driekwart van de bevolking dat heel bewust nog steeds niet door heeft. Dat leest vieze rechtse fascistische stekjes als GS uiteraard niet niet (dat GS de bestbezochte site van Nederland is geloof ik trouwens voor geen meter). De Tahiti 'experts' lezen GS wel. Ze gniffelen, hightfiven en gaan door met hun zonnekoningsleventjes. Is prinses Wilma al ergens staatssecretaris? Heeft Piet Hein Rasputin het via de achterkamertjesschermen en Beatrix' bed al voor elkaar dat er een wijziging in onze grondwet gaat komen zodat elke suggestie inzake de staat/kerk scheiding verdwijnt? Vast wel.
En ik krijg bij elke verkiezing te horen; 'Je moet wel gaan stemmen, hoor, dat is belangrijk'.
Gelukkig valt er nog wat te lachen. Eén stuk ruimtesteen van 500 meter lang en ze staan allemaal met hun vrachtwagen vol graaigoederen voor de hemelpoort, dom te staren naar het bordje GESLOTEN.

Vanbleautenbil | 22-02-12 | 12:50

En dit maakt Geenstijl zo ontzettend waardevol: rapporteren over zaken waar je normaal niet over nadenkt omdat je toch niet weet waar je zelfs maar over na zou moeten denken!

Fantastisch dat dit soort snoepreisjes tegen het kritische tl-licht wordt gehouden door GS.
Door dit soort berichten leert de eenvoudige burger over zaken waarvan lieden niet graag zouden willen dat de burger over geïnformeerd wordt.

Ga zo door, Geenstijl!

martijn6421 | 22-02-12 | 12:50

Bij P&W werd aan de tafel een keer gemeld dar er meer dan 500 NGO's in Haïti zaten en dat er na twee jaar bijna nog niets is was gedaan voor de locale bevolking. Die lui zitten daar alleen maar om zichzelf een beter mens te voelen. Ondertussen worden ze er zelf niet armer van natuurlijk. Die NGO's zijn net banken kwa moraal.

me,myself and IK | 22-02-12 | 12:12

@vraagstaart | 22-02-12 | 11:10 | + 1 -
Hahaha ik heb net iemand 1,5 uur laten wachten omdat ik het zo'n lul vind.
Kennen wij mekaar?

Kaas de Vies | 22-02-12 | 11:58

Om toch even positief af te sluiten, dit is wel een mooi stukje uit het aangehaalde Daily Mail artikel:
--
"Curiously, it was in the notorious ghetto of Cite Soleil — avoided as too dangerous by many relief groups — that I found the most hopeful signs of Haiti’s rebirth. Young activists are cleaning up the streets, going out with brushes to sweep away rubbish, unblock evil-smelling canals and foster communal pride. The results are impressive."
--

mayor_pickwick | 22-02-12 | 11:56

Hulp op deze manier werkt ook niet. Dat is al jaren bekend. Geef die mensen de materialen die ze nodig hebben om zelf hun land op te bouwen. Daar hebben ze wat aan en leren ze ook nog wat van. Heel simpel: betonmolen, cement een schep en spatel en hup aan de slag.

de euro middenweg | 22-02-12 | 11:43

@vraagstaart | 22-02-12 | 11:10

Terecht. Dat ze allemaal een kokosnoot op hun corrupte hersens mogen krijgen.

Een hele grote zware zogezegd.

pius | 22-02-12 | 11:37

"met" dus

mijnajeniet | 22-02-12 | 11:36

Wat een vreselijk hotel.... daar wil ik nog niet gratis zitten!

mijnajeniet | 22-02-12 | 11:32

VVD'er Jan Mulder. Dat had ik niet verwacht.

Schaamharing | 22-02-12 | 11:31

@Cuyahoga | 22-02-12 | 11:13
-
U zult er nog verbaasd over staan hoeveel mensen het COA de wereld over stuurt om in 'erkende' vluchtelingenkampen van de VN speciaal geselecteerde vluchtelingen (500 per jaar) voor te bereiden op hun nieuwe leven in Nederland...
-
Voor die 500 mensen hebben ze ongeveer 25 man plus ondersteuning in dienst, die de hele wereld overvliegen om trainingen te geven (dat kan natuurlijk niet als ze hier aankomen, stel je voor)
-
Die 'erkende' VN vluchtelingen hebben ons met zijn allen per kop al een klein vermogen gekost, nog voordat ze in Nederland aankomen...

azoturie | 22-02-12 | 11:29

... kijk, en daarom worden die nieuwe vrijgestelden in de landen waar ze 'hulp' verlenen nu ' TOYOTA TALIBAAN' genoemd...

azoturie | 22-02-12 | 11:24

We kunnen nu wel kritisch doen, maar volgende maand breekt er weer ergens ellende uit. En dan krijgen ook de reaguurders weer een harde lul van hun eigen medemenselijkheid en beginnen ze op verwijtende toon sentimentele onzin uit te kramen en wordt er weer als een gek gegireerd. Niet uit schuldgevoel, maar uit de egokick van hoogdravende morele superioriteit. Lekkerder dan coke en minstens zo moeilijk om vanaf te komen, schijnbaar.

John Muts | 22-02-12 | 11:21

Je hoeft helemaal niet naar Haïti te gaan voor zulke misstanden.
In Rijswijk zit het hoofdkantoor van het COA.
Daar zijn de afgelopen decennia meer mensen miljonair mee geworden dan met de staatsloterij, en het einde is nog lang niet in zicht.

Cuyahoga | 22-02-12 | 11:13

PVV wil derde wereldhulp inkrimpen (liever stoppen), en waarom? Tja......... Ik weet het. Heb zelf gezien wat ze er mee doen. Ikke, ikke en de rest kan stikke.

Smina | 22-02-12 | 11:13

@necrosis
Maar ik zit iig niet te miepen en te beppen. Lijkt gvd wel op flair.be.

Gier | 22-02-12 | 11:11

@pius | 22-02-12 | 11:02 Nee. Maar wel heel, heel veel kleine dingen die verkeerd gaan. Mensen die hun afspraken niet nakomen. Of me anderhalf uur laten wachten. Liegen. Een grote bek opentrekken om te maskeren dat ze fout zitten. Enzovoort.

Het lijken wel politici, kortom. Zoals die CDA ex-kamerleden die het "maatschappelijk middenveld" besturen met hun corrupte baantjes in de zieligheidsindustrie. Ik kots ervan.

vraagstaart | 22-02-12 | 11:10

@Gier | 22-02-12 | 11:02
Gier ruikt anders ook niet naar viooltjes......

necrosis | 22-02-12 | 11:06

@Kaas de Vies | 22-02-12 | 10:59 Na je tegel van 10:17 ben ik stil in een hoekje gaan zitten huilen. Iets met herkenning.

vraagstaart | 22-02-12 | 11:03

@vraagstaart | 22-02-12 | 10:58

Thnx. No serious bussiness I Hope.

pius | 22-02-12 | 11:02

Er hangt hier een muffe MSN-stank. Doe es optyphen met je relatie-crap/

Gier | 22-02-12 | 11:02

@Kaas de Vies | 22-02-12 | 10:44
Juist. Je kunt zo vinden hoe fel ze tegen Wilders plannen waren om ontwikkelingshulp flink te korten. Hou daarbij ook rekening met hun uitgebreide diplomatennetwerk en je kunt voorstellen hoe belangrijk humanitaire rampen voor ze zijn.

blinde kip | 22-02-12 | 11:02

gewoon stoppen met belasting betalen. idioten.

Dagobert D. | 22-02-12 | 11:02

@Kaas de Vies | 22-02-12 | 10:55
Flikker die agenda en die Appel van tafel.. bestel een Griekje, en ga gezellig scrabbelen met die lieverd!;)

deraderendraaien | 22-02-12 | 10:59

@vraagstaart | 22-02-12 | 10:58 | + 0 -
En daar moet je dan om lachen?

Ik denk dat ik voor het verkeerde publiek optreed.

Kaas de Vies | 22-02-12 | 10:59

@pius | 22-02-12 | 10:53 Ik moest lachen.

En met het rothumeur dat ik vandaag aan heb, mag dat een prestatie heten.

vraagstaart | 22-02-12 | 10:58

Nu snap ik eindelijk waarom het CDA persé niet wil snijden in het ontwikkelingshulp-budget. Het mag best wat geld kosten om lekker in de nieuwe witte landrover met een kek UN- of NGO-embleem erop langs de paupers te crossen voordat je aan een cocktail gaat slurpen in de poolbar van je vijfsterrenhotel. Geld van anderen uiteraard, that is....

Aktivist | 22-02-12 | 10:57

@Kaas de Vies | 22-02-12 | 10:45
Je zou haar een oervrouw kunnen noemen,dus als je van oud brood houd..

deraderendraaien | 22-02-12 | 10:56

@necrosis | 22-02-12 | 10:54 | + 0 -
Pardon necrosis.

Kaas de Vies | 22-02-12 | 10:55

@necrosis | 22-02-12 | 10:54

Doe nou niet.

pius | 22-02-12 | 10:55

@deraderendraaien | 22-02-12 | 10:54 | + 0 -
Ik heb gewoon heel netjes in haar agenda gezet wanneer ik graag eten op tafel wil hebben staan.

Is toch lief?

Kaas de Vies | 22-02-12 | 10:55

@Kaas de Vies | 22-02-12 | 10:50
Wie is Necrosis?

necrosis | 22-02-12 | 10:54

@Kaas de Vies | 22-02-12 | 10:47
Je hebt haar verbaal zeker iets te vaak naar Steve verwenst?

Tip ga communiceren via wat duurdere mode merken ;)

deraderendraaien | 22-02-12 | 10:54

@Kaas de Vies | 22-02-12 | 10:50

Ga je necrosis neuken? Over ontwikkelingshulp gesproken.

pius | 22-02-12 | 10:53

hebt u geen geweten ? dan bent u welkom bij de EU in Brussel en Straatsburg , op uw sterfbed gaat u kronkelen van spijtpijn over uw oplichterij

de heer ooievaar | 22-02-12 | 10:53

Muxje | 22-02-12 | 10:48 Als NGO'er kan je nou eenmaal niet hebben dat ze je hulp niet meer nodig hebben, die ondankbaren.
Want dan is je werkvakantie over ....

CynicalBastard | 22-02-12 | 10:51

Dat is nou een goed doel.
Wie helpt Kaas de Vies aan leuke vrouw.

Kaas zoekt vrouw

Maar Necrosis is natuurlijk eerst aan de beurt.

Kaas de Vies | 22-02-12 | 10:50

@Jan Passant mk2 10:16: Ik denk dat ze wel geholpen kunnen worden. Leer ze vissen in plaats van ze een vis te geven, zoiets. Helaas past dat blijkbaar niet in het straatje van de NGOs, die blijkbaar al decennia bezig zijn om de bevolking daar hulpverslaaft te maken.

Lees het gelinkte artikel eens, een in-treurig verhaal. De volgende quote is treffend, en helaas niet alleen op Haiti van toepassing:

"[Haiti] has also received astounding amounts of aid: in the half century before the quake, Haiti was handed four times as much per capita as Europeans received under the post-war Marshall plan. There were more charities in Haiti — an estimated 12,000 — on the ground per head of population than any other place on earth.

Over the same period incomes collapsed by more than one-third in a nation nicknamed ‘The Republic of NGOs’. It is hard not to wonder if the torrents of aid were one cause of the nation’s problems, creating a culture of dependency, fostering corruption and undermining its image."

Muxje | 22-02-12 | 10:48

@Kaas de Vies | 22-02-12 | 10:40
Tweedehands tieten?... die pip gevallen schijnen nu goedkoop te zijn! ;)

deraderendraaien | 22-02-12 | 10:48

Hoe kun je aan zo'n stukje proza nog wat toevoegen als schelden niet de bedoeling is? Ik heb dus niets tegen ontwikkelingshulp zolang het maar voor de ontwikkeling van een volk of natie is maar dat is het nooit! Het beland aaltijd in de zakken van mensen die het NIET nodig hebben! Waarom niet salarissen betalen aan localo's om de boel op te ruimen. Waarom geen werkloze aannemers zenden die daar de mensen het vak leren? Constrocteurd die de locale aannemer leren hoe shockproof te bouwen? Nitwits zijn het, mensen!

E Rectus Magnificus | 22-02-12 | 10:47

@deraderendraaien | 22-02-12 | 10:45 | + 0 -
We hebbben allebei toegang tot een wijde keuze in communicatiemiddelen, alleen toch lukt het communiceren niet.

Zij zit denk ik op een ander protocol. Nou heb ik Apple deze vraag voorgelegd, maar ook zij kunnen mij niet verder helpen.

Kaas de Vies | 22-02-12 | 10:47

hulpgeld-mafia; met het CDA on top. Helemaal afschaffen en voortaan alleen hulp AAN wie het ECHT nodig hebben. Punt. Elke andere oplossing is in de categorie "zachte heelmeesters maken stinkende wonden"

Rest In Privacy | 22-02-12 | 10:46

Nou, die verzorgen goed voor zichzelf. Ik ben blij dat ik nooit wat gegeven heb...

Thoth | 22-02-12 | 10:46

Je verwacht het niet. Ben zelf wel eens een kudde IJslanders in Kenya tegengekomen die in witte Subarubusjes kwamen controleren of de hulpgelden wel goed besteed werden. Oma mee, opa mee, kinderen mee. Treurig. Ik denk dat Unilever meer betekent voor dat soort landen (thee en soya plantages) dan al NGO's met hun Han de Witjes.

LJBrinkhorst | 22-02-12 | 10:45

@deraderendraaien | 22-02-12 | 10:45 | + 0 -
Is Margriet nog single?

Kaas de Vies | 22-02-12 | 10:45

Waar kun je solliciteren op zon baantje? Dat zie ik wel Zitten, behale die traffic jam op vrijdagsmiddags aldaar met al die jeeps.. maar ach, dan stop ik wel een half uurtje eerder met werken!

Jos Brinkie | 22-02-12 | 10:45

@Kaas de Vies | 22-02-12 | 10:34
Volg dan gewoon mijn advies op .. of reaguur voorlopig een tandje lager,en ga even iets leuks met haar doen.
Want wie zijn wij nu helemaal?

*Margriet kuch.. dicht slaan doet*

deraderendraaien | 22-02-12 | 10:45

@blinde kip | 22-02-12 | 10:42 | + 0 -
CDA?

Zeker om te compenseren wat ze allemaal slecht hebben gedaan door de eeuwen heen?

Kaas de Vies | 22-02-12 | 10:44

@mental K | 22-02-12 | 10:30
Even de blinde PvdA-haat opzij zetten en je mag bedenken welke partij in de fractie zo fanatiek voor ontwikkelingshulp is. En geloof me, hun netwerk van 'goeddoeners' is velen malen groter dan die van de PvdA.

blinde kip | 22-02-12 | 10:42

Djong | 22-02-12 | 10:27 |
Het is juist de ergernis die blijft hangen van al die commissies die daar de stand van zaken opnemen en terugkomen met hetzelfde zwakke verhaal.
Ze zijn incompetent en doen er niet toe, de rapporten kunnen na het reisje zo de vuilnisbak in.

lanexxx | 22-02-12 | 10:42

@deraderendraaien | 22-02-12 | 10:33 | + 0 -
Althans ik heb een beslissing genomen.

Kijk nu ik beroemd ben moet ik even ruimte maken voor die Groupies, en ik hou niet van vreemd gaan (wel vreemd doen).

Maar ja Geenstijl laat weer niets van zich horen die hufters. Hoe kan ik nu Irma naar mijn stulpje lokken?

Kaas de Vies | 22-02-12 | 10:40

@deraderendraaien | 22-02-12 | 10:33 | + 0 -
Ik heb echt bonje.

Kaas de Vies | 22-02-12 | 10:34

@Kaas de Vies | 22-02-12 | 10:17
Ik begin bijna te geloven dat je echt mot hebt!
Had dan ook een acountje op Joop.nl voor haar aangemaakt,dan kun je lekker een paar uur op elkaar fitten en gezellig samen naar bed om te kletsen over die ene lutser die je altijd dwars zit.
Waarna ze jou advies gaat geven hoe je beter kan bashen!

deraderendraaien | 22-02-12 | 10:33

@Zomaariets | 22-02-12 | 10:30 | + 0 -
Ja dan moeten die Haitianen het allemaal terugbetalen met boeterente.

Kaas de Vies | 22-02-12 | 10:31

Niet meer dan normaal om even te gaan kijken of al die miljoenen goed besteed worden. Hoop wel dat ze echt kritisch durven te zijn en conclusies trekken als het geld niet goed besteed is.

Zomaariets | 22-02-12 | 10:30

Vooral deze is typerend: ‘You see traffic jams at Friday lunchtime of all the white NGO and UN four-wheel drives heading off early to the beaches for the weekend,’ said one Irish aid worker. ‘It makes me sick.’ Ook internationaal blijkt de PVDA instelling welig te tieren..

mental K | 22-02-12 | 10:30

@Che_cuevara | 22-02-12 | 10:28 | + 0 -
Mij is altijd geleerd door mijn opa.

Goede doelen, staan in de Kuip.

Kaas de Vies | 22-02-12 | 10:29

@Kaas de Vies | 22-02-12 | 10:28
Nee, da's mijn opa.

Che_cuevara | 22-02-12 | 10:29

@Che_cuevara | 22-02-12 | 10:26 | + 2 -
Ja en jij bent dood, dat kan ook niet.

Kaas de Vies | 22-02-12 | 10:28

@BunnyKiller | 22-02-12 | 10:21
" Zijn er echt nog mensen die aan goede doelen geven ???"

Helaas zijn er daar nog velen van.

Che_cuevara | 22-02-12 | 10:28

@Frederik Vijf | 22-02-12 | 10:24 | + 0 -
Ja en dan op verjaardagen lekker erin wrijven dat zij zo verheven zijn omdat zij echt om maatschappelijke dingen geven. Ik pleur dan altijd per ongeluk mijn glaasje rood over hun smoking heen.

Kaas de Vies | 22-02-12 | 10:27

Gutteguttegut. Als er niet gecontroleerd zou worden zou men hier net zo hard zitten te huilebalken.
Onder het motto: het is nooit goed of het deugt niet.
En nee: zo'n commissie gaat niet in een lokaal pensionnetje met kakkerlakken zitten. En ja: ze gaan vast ook wel een keertje met een cocktail-met-zo'n-olijk-parasolletje aan het zwembad zitten. Who cares!
En de jaloerse kleinburgertjes hier maar zitten kniezen over 'hun' belastingcentjes. Intens sneu.

Djong | 22-02-12 | 10:27

@Koninging Beatricks | 22-02-12 | 10:22
Kan ook niet.
Die zit in Lech

Che_cuevara | 22-02-12 | 10:26

@Kaas de Vies | 22-02-12 | 10:22
Dat kan dan weer niet.
Jij zegt nog wel eens iets zinnigs.

Che_cuevara | 22-02-12 | 10:26

Het is dat ik mijzelf in de spiegel wil blijven aankijken, maar anders had ik ook wel 'hulpparasiet' willen worden. Dat soort expats hebben alleen maar baat bij een crisis.

Frederik Vijf | 22-02-12 | 10:24

En de huisvrouwen maar bij weer en wind collecteren...

FreshClash | 22-02-12 | 10:23

@Kaas de Vies | 22-02-12 | 10:22

Ja ja en ik ben koninging Beatrix...

Koninging Beatricks | 22-02-12 | 10:22

@Che_cuevara | 22-02-12 | 10:21 | + 0 -
Het zou toch mooi zijn als ik Pechthold bleek te zijn, heb ik ze mooi te pakken die rukkers van geenstijl.

Kaas de Vies | 22-02-12 | 10:22

Na mijn ontbijt uitgeproest te hebben dan nu maar even een serieuze vraag .... Had iemand anders verwacht ? Zijn er echt nog mensen die aan goede doelen geven ???

BunnyKiller | 22-02-12 | 10:21

@Kaas de Vies | 22-02-12 | 10:15
U bent politicus?

Che_cuevara | 22-02-12 | 10:21

@Kaas de Vies | 22-02-12 | 10:18
Nee, maar daar helpen we onze ooster- en zuiderburen tenminste nog mee.

kapotte_stofzuiger | 22-02-12 | 10:21

@de Bree | 22-02-12 | 10:18 | + 0 -
Dat mag niet gezegd worden, we zijn allemaal gelijk en cultuur en opvoeding heeft geen invloed op een bevolking.
Straks krijgen ze stigma's en zijn ze slachtoffer. Volgens mij leest het MDI ook mee, dus maak nu je excuses, nu het nog kan

Kaas de Vies | 22-02-12 | 10:19

En daarom het budget voor Ontwikkelingssamenwerking voor Nederland naar 0,0 graag...

eerstneukendanpraten | 22-02-12 | 10:19

Wat HAAT ik die grootgraaiers van het bankwezen, ontwikkelings-'hulp' organisaties, overbetaalde tyfusambtenaren, enz, enz toch vanuit de grond van mijn hart. En dan maar Wilders neerzetten als een asociaal persoon als deze voorstelt het mes te zetten in de corrupte baantjes, ik bedoel ontwikkelingshulpcarousel.

ZSU-23-4 | 22-02-12 | 10:19

Oud nieuws, stond gisteren hier al.

pvveuropa.nl/

Totale kosten: €69.000. Dan kun je inderdaad een mooi hotelletje veroorloven.

Guardian Angel | 22-02-12 | 10:19

Deze delegatie heeft gewoon vakantie. De boodschap bij terugkeer staat allang vast: "De wederopbouw is een moeizaam proces, maar er worden hier zoveel goede dingen gedaan van ons geld. We blijven het op de voet volgen."
Tuurlijk.

Pastor Sippenhaft | 22-02-12 | 10:18

@kapotte_stofzuiger | 22-02-12 | 10:17 | + 0 -
Financiele hulp komt ook niet aan bij de Grieken.

Kaas de Vies | 22-02-12 | 10:18

*verwijdert een 's'*

kapotte_stofzuiger | 22-02-12 | 10:18

Men zou er bijna cynisch van worden...
In Japan was binnen een week de weg hersteld agreenliving.org/wp-content/uploads/20...
Ligt het aan de hulpverleners of aan de bevolking ?

de Bree | 22-02-12 | 10:18

Haitianen zijn keiharde werkers die niet snel geld van vreemden aannemen...

*handboek der hulpverlening weer dichtslaat*

MichieldeMuiter | 22-02-12 | 10:17

En steeds komen er meer en meer redenen om niet aan dit soort graaihulpverlenignsorganitaties te doneren

Che_cuevara | 22-02-12 | 10:17

Dus kunnen we met gerust hart stellen dat naast ontwikkelingshulps, ook noodhulp niet terecht komt waar het hoort. Derhalve een verbod op nationale schooiacties via TV/giro555, alsmede geen overheidsbudget meer begroten voor dergelijke uitgaven.

kapotte_stofzuiger | 22-02-12 | 10:17

Nou en ?
Aan zieligheid moet verdiend worden en onze burgerpaupers geven toch wel geld.
IS het niet aan Haiti dan wel aan Grienpies.

Boomschade | 22-02-12 | 10:17

Weer een reden om de belastingaanslag niet te betalen.

ZDEV | 22-02-12 | 10:17

Het meest droevige vind ik nog dat de moeilijkebrillen meningmaffia er bij iedere ramp lekker aan verdient lieve, onnozele, zelf ook niet bepaald rijke mensen het geld uit de zak te emoterroriseren.

vetkleppert | 22-02-12 | 10:17

Mensen vragen vaak aan mij hoe het komt dat ik zo slecht ben met vrouwen.

Ik zeg dat dat komt omdat ik respect voor ze heb en eerlijk tegen ze ben.

Niemand begrijpt dat, het zal wel aan mij liggen.

Kaas de Vies | 22-02-12 | 10:17

Een volk dat zichzelf niet wil of kan helpen omdat het daar te suf of te corrupt voor is kan niet geholpen worden. Punt uit.
Hoe gaat het in Japan, waar ze een vele malen zwaardere aardbeving hadden? Zitten de slachtoffers daar ook in een tentje te wachten tot de hulp-bwana van de EUSSR aalmoezen komt uitdelen? Aalmoezen die de belastingbetalers evengoed miljarden kosten?

Jan Passant mk2 | 22-02-12 | 10:16

Mocht het u interesseren, ik ben de laatste tijd wat afwezig geweest in de panelen van geenstijl. Mijn vriendin wil graag aan onze relatie werken. Ze wil dat wij beiden iets veranderen.

Dus ik zeg wat ik allemaal kut vind en zij moet veranderen, en zij somt het op van mij.

Ik vraag haar, hou je van mij om wie ik ben?
Zij zegt ja.

Ik zeg mooi, dan hoef jij dus alleen maar te veranderen, en ik ging weer verder met reageren op geenstijl.

Kaas de Vies | 22-02-12 | 10:15

Het overbruggen van de fatsoenskloof mag wat kosten, immers?

CynicalBastard | 22-02-12 | 10:14

Kijkt naar de GigaPica-reportage over Japan en denkt er het zijne van.

Transformatorhuisje | 22-02-12 | 10:13

Uiteraard, dit verbaast toch niemand meer? Het geld uit de zak kloppen van gewone mensen om "de elite" van een leuk inkomen en dito uitstapjes te voorzien is ongeveer het bestaansrecht van de EU.

vraagstaart | 22-02-12 | 10:12

Tja we weten dat onze vrienden van de EU niet in de echte wereld leven. Maar hoe halen we ze weer uit hun Ivoren Toren en weer netjes naast ons in het slijk?

Er is genoeg gesignaleerd.

Kaas de Vies | 22-02-12 | 10:12

wat een goed nieuws show vanmorgen, geloof dat ik mijn bed maar weer in duik. Manman

neemjemoederindemali | 22-02-12 | 10:11

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken