Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Polen. Roemenen. Bulgaren. Leetowers.

polengaanalseenspeer534.jpgToch maar even uit de blauwe bak gevist. De Elsevier van vorige week over criminele MOE-landertjes die hier te lande de boel versjteren voor de hardwerkende huis- tuin, en keukenpool en de al net zo hard werkende bloembolbulgaar. Geinige grafiekjes en keiharde cijfertjes over plunderschade voor winkeliers (250 mio per jaar) en recidive (39% binnen 2 jaar) en pakkans (20%). Over RamkraakPolen, SkimRoemenen, Juwelenstelende Leetowers en mensenhandelende RonselBulgaren. Pagina1, Pagina2. En het worden er steeds meer. Het is dat we geen politicus zijn. Anders zouden we het woord tsunamisering of zoiets gebruiken. En natuurlijk verder wat Bert zegt.

Reaguursels

Inloggen

Elsevier is dan ook een typisch babyboomerblad wat vooral gebaseerd is op angstverspreiding (alles wat niet in overhemd en stropdas in een lease-audi zit moet je niet willen) en het afzeiken van de lagere klassen. Slechtste keuze voor een abbonnement die ik ooit heb gemaakt, volgende keer weer gewoon een wetenschappelijk blad.

Gehaktbalmetketjap | 21-02-12 | 13:46

Het is vrij logisch dat er een dalende trend is van de andere nationaliteiten behalven die van de Polen.

De kinderen van de andere nationaliteiten krijgen het nederlands paspoort en worden dus niet meegenomen in de telling.

Dit is dus een onvolledig onderzoek en geeft geen goed beeld van de werkelijkheid.

koekhappert | 21-02-12 | 12:56

Quote (Reinaert | 20-02-12 | 17:31) "En men lééft. Precies de oorzaak van alle "overlast" die wij truttige Nederlanders van Polen ervaren: een beetje te veel gemeenschapszin, gekoppeld aan een chronische dorst en de behoefte om zowel gemeenschapszin als dorst samen te lessen." ... "In dat opzicht conflicteert ons individualisme dus ook met het collectieve karakter van den Pool in den Vreemde." Volkomen mee eensch

ofitzer | 21-02-12 | 12:04

@ pisvinger

Tsja als de Pool het zelf zegt...

ofitzer | 21-02-12 | 11:59

... ik zal in het algemeen maar zeggen: verander niet een winnend team.

ofitzer | 21-02-12 | 11:57

@drs. Nee

Dank je voor je antwoord. Het gaat mij er nu om dat het niet Schengen en de E. U. administratie zijn die voor de ontslagen arbeiders verantwoordelijk zijn, maar de werkgevers. Weliswaar zouden zij minder verdienen met autochtonen, en er zijn branches als de bouw en dakdekken waar er geen keuze is want er bestaat een groot risico failliet te gaan, maar.

ofitzer | 21-02-12 | 11:55

Van Duyvenbode | 20-02-12 | 18:16 |
Of dat duurder is zou ik niet zo kunnen zeggen, maar als jij weet waar die berekening staat of als je hem zelf hebt gemaakt, ik ben erg benieuwd.
Maar kom maar eens met een alternatief. Kan jij je veroorloven om de klusjes te laten doen door een Nederlandse vakman, netjes wit, tijdens daguren, en met bouwmaterialen en gereedschap dat niet gestolen is bij zijn reguliere werkgever? En dan nog het liefst met een bepaalde gegarandeerde kwaliteit. Misschien wel, maar het grootste deel van de Nederlandse bevolking niet hoor.

Varkensjuin | 21-02-12 | 10:18

@ Reinaert | 20-02-12 | 17:31
Helemaal met je eens! Mijn poolse stukadoor loopt (en werkt) bij mij in en uit zonder problemen, maar heeft zelf genoeg ervaringen dat sommige polen de gastvrijheid (en de navigatie + gereedschap) mee naar huis nemen... :-/

PisFinger | 21-02-12 | 10:12

Dus, meldpunt MOE-landers is goed omdat blijkt dat er cultuurgebonden criminaliteit uit moe-landen komt (zie linkje)? Dan is het probleem toch de criminaliteit uit moe-landen?
Dan is een meldpunt voor MOE-landers toch generaliserend. Daarmee stel je dus dat alle Litouwers, Polen en Roemenen een probleem veroorzaken. Dat is niet zo net zoals dat niet alle Nederlanders XTC en MDMA fabricerende en handelende simpele PVV stemmers zijn. Want als PVV stemmer ben je natuurlijk niet bijster intelligent....

ratelaar | 21-02-12 | 08:56

Zo net terug van de Kirchroadsjer vasteloavend zie ik dan toch meteen dat dit een flutgrafiekje is.
Het gaat om instroomontwikkeling in de gevangenispopulatie uitgesplitst naar enkel groepen en in absolute cijfers, toch?
Als bijvoorbeeld al 90% van een groep in de gevangenis verblijft en nog maar 10% vrij rondloopt is de instroom van die groep sowieso kleiner dan die van een groep waarvan nog 90% vrij rondloopt. Althans voorzover die groepen van dezelfde omvang zijn en vergelijkbare gedragspatronen vertonen, toch?
Vergelijkbaar met afnemende meeropbrengst in bijvoorbeeld, dat naarmate meer mensen een bepaald product kopen het steeds moeilijker wordt om nog nieuwe kopers te vinden. Gewoon omdat mettertijd de nieuwe-kopers-spoeling steeds dunner wordt en wat overblijft ook nog eens minder koopneiging heeft dan degenen die snel overstag gingen.
En dan heb ik het niet eens over hoe die absolute getallen zich verhouden tot de (ontwikkeling) van de omvang van die deelpopulaties. En wie hier bijvoorbeeld nu wel of niet tot de Surinamers, Turken, Marokkanen wordt gerekend.
Mijn ervaring (en intuïtie) leert mij dat hier ambtelijke domheid of gutmenschliche manipulatie 'mittmischen'.

WirMachenMusik | 21-02-12 | 01:45

Grenzen toch maar dicht doen?

demilord | 21-02-12 | 00:27

En de moraal van dit verhaal? Tsunamisering van de samenleving?

demilord | 21-02-12 | 00:26

Iin mijn geboorteland zijn ze ook vrij snel moe.

Bigi Bana Boy | 20-02-12 | 22:19

Ik word zo moe van die MOElanders.

Tzijn ammel steeldiefen, ammel!

Opbokken | 20-02-12 | 21:00

@Strangetown | 20-02-12 | 19:09
Nee hoor, onze cultuur bestaat niet. Heeft Maxima zelf gezegd.

Parsons | 20-02-12 | 20:47

//www.youtube.com/watch?v=4Pr-9RlTkkI&feature=related Die plunder Roemenen zijn dit dan misgelopen.

kweetitwel | 20-02-12 | 20:37

Ik wil de boel niet bagatelliseren maar zal dit grafiekje ook niet te maken hebben met het totaal aantal Polen in Nederland wat mogelijk fors is gestegen? Beetje Stapel-wetenschap om meteen allerlei conclusies te gaan verbinden zonder dat je overige relevante feiten hebt.

OrgulloTulipano | 20-02-12 | 20:30

Moet je eens proberen om in Polen een modern melkveebedrijf langs Nederlandse lijnen op te zetten. Je wordt dwársgezeten en gepest door de plaatselijke overheden, ze drukken je subsidies achterover, ze stelen de hele zooi bij je leeg (tot en met de koeien aan toe), de politiecommissaris komt 's avonds nog even wat centjes bij je halen en je familie wordt bedreigd.

azoturie | 20-02-12 | 20:21

@TM | 20-02-12 | 19:06
Idd. Je praat peop. Want dan krijg je niet alleen links Nederland over je heen maar ook de EU, want dat mag niet. En daar hebben wij ons aan te houden.

Ze moeten gewoon vergunningen af gaan geven. Geen werk dan terug naar uw eigen land. (En als zij zich schuldig maken aan criminaliteit sowieso)

Dat ze dit niet eerder hebben gedaan is verschrikkelijk stom.

Temeer daar de werkloosheid onder Polen explosief is gestegen.
Hier een paar cijfertjes.

www.depers.nl/economie/618687/Explosie...

Nu heeft elke inwoner van een bij de EU aangesloten land na 1 jaar werk al recht op een uitkering en overige toeslagen waar Nederlanders ook recht op hebben. Dat is meer dan in hun eigen land dus gaan ze noooooooooit meer terug.

La Vie En Rose | 20-02-12 | 20:12

@oplichter | 20-02-12 | 19:05
Typisch dat je alleen maar de VVD en het CDA noemt.
Je vergeet D66, de PvdA en Groenlinks. Allemaal groot voorstanders van de EU en de grenzen wagenwijd open, ook voor MOElanders.
Diezelfde partijen zijn ook voor het verkwanselen van ons geld om falende banken overeind te houden. (geld dat zogenaamd naar de Grieken gaat) Vooral omdat zij en overige eurofielen hebben nagelaten om bijtijds in te grijpen.

En ja, als rechts midden en links verantwoordelijk zijn voor bovengenoemde feiten dan wordt de spoeling wel erg dun, qua partijen waar je op zou willen stemmen.

Voor mensen met midden- en hoge inkomens is de SP niet echt de partij van hun dromen. Of vind jij van wel.

La Vie En Rose | 20-02-12 | 19:59

Strangetown | 20-02-12 | 19:44
Tis maar hoe je het bekijkt dus. Als het aan mij lag was ik allang slaven gaan halen in West-Afrika.

Gavrilo | 20-02-12 | 19:52

Gavrilo | 20-02-12 | 19:32 |
Als het aan de werkgevers ligt?
Werken voor het loon van een Pool, maar nog goedkoper mag ook (liever eigenlijk).

Strangetown | 20-02-12 | 19:44

Moet een Nederlander gaan werken voor het loon van een Pool of moet een Pool gaan werken voor het loon van een Nederlander?

Gavrilo | 20-02-12 | 19:32

Dat kan wel allemaal zo zijn. Maar je mag er niets over vragen of zeggen. Dat is verboten.

Rest In Privacy | 20-02-12 | 19:30

Strangetown | 20-02-12 | 19:06
True. Ik snap waar je op doelt.
Moest overigens direct aan de illustratie van dit boek denken:
www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/xt...
Redelijk gedateerd alweer, maar de klomp is toch een prachtig stukje 'Hollandse' folklore. ;)

*out*

Ashtrey | 20-02-12 | 19:29

Het enige wat ik wil is een regering die op een volwassen manier onderliggende oorzaken en vervelende gevolgen en uitwassen van deze arbeidsmigratie professioneel aanpakt en onderzoekt.
Wat ik NIET wil, is zinloos gejammer van links over hoe bot of ondiplomatiek zo'n meldpunt is, waarmee ze een leger slapende honden (in de vorm van verveelde Europarlementariërs en dat soort gespuis) wakker maken. Ook wil ik geen onnodig persoonlijke en polariserende woorden tegen 'de gewone Pool' van onnozele PVV'ers die hun publiciteit missen. Wat ik al helemaal niet interessant vind is een Brussen en een von der Dunk die losse flodders op elkaar aan het schieten zijn door verschillende onbelangrijke aspecten van dit debat uit te vergroten, waarmee ze de illusie willen wekken een helder standpunt te hebben.

jeanmondo | 20-02-12 | 19:24

@TM | 20-02-12 | 19:06

Is maar een idee, misschien praat ik nu wel peop.

*misschien?*

reageerbuis | 20-02-12 | 19:21

@Bassie_ | 20-02-12 | 17:16
En?

reageerbuis | 20-02-12 | 19:17

Parsons | 20-02-12 | 18:32 |
Jij roept iets over cultuur, neem aan dat je daar dan ook gedachten bij hebt over wat typisch Nederlands is.

Kom op, je kan beter dan een wedervraag stellen.

Strangetown | 20-02-12 | 19:09

Zolang de Nederlandse en de Europese politiek hier op wordt aangesproken is het mij best; dat moet heel nodig gedaan worden. Maar vwb die Oost-Europeanen zelf kun je nooit iedereen over 1 kam scheren.

Waarom probeert Den Haag niet gewoon om van niet-Nederlanders, die niet in het bezit zijn van een werkvergunning en die het criminele pad op gaan, gewoon hogere straffen, en vooral hele hoge boetes te eisen? Dan hoef je niet eerst het hele oeverloze debat in over de 'integratie van de EU' en al die dingen die 20 jaar gaan duren.

Is maar een idee, misschien praat ik nu wel peop.

TM | 20-02-12 | 19:06

Ashtrey | 20-02-12 | 18:36 |
Dat er vet verdiend wordt XTC/MDMA is wellicht een gegeven, tevens dat NL als hét exportland van dat spul in de wereld bekend staat.
Echter het typisch cultureel Nederlands crimi-gedrag te noemen gaat mij, mbt een tijdslijn waarin een cultuur zich ontwikkeld, iets te snel. Voel je um?

Strangetown | 20-02-12 | 19:06

Dat goedkope belastingvrije oostblokklussers massaal worden geïmporteerd is gedaan onder het goedkeurend oog van de VVD en CDA.
Dat òns geld wordt verkwanseld aan falende banken, bestuurd door uiteraard neo-liberalen, wordt óók gedaan met goedkeuring van dezelfde VVD en CDA.
Dat u nu wederom loonmatiging krijgt èn lastenverzwaring gebeurt onder leiding van weer dezelfde VVD en CDA.
De PVV scharen we maar onder de onrendabelen sectie van de VVD.
Dat het klootjesvolk massaal en vrijwillig stemt op de graaiende elite is volgens mij nieuw in de geschiedenis.

oplichter | 20-02-12 | 19:05

Haha, misschien dat daarom het bevolkingsaantal in Litouwen is gekrompen van 3,5 miljoen mensen naar 3,0 sinds 2009. Roemenië is trouwens nog erger, dat zijn gewoon puur zigeuners, die deugen al eeuwen niet. In Polen steekt de EU al jaren en jaren miljarden euro's, je zou bijna denken dat zij die kleine criminele groep wel even aanpakken om ons te helpen, maar nee hoor.

Cum_Fraude | 20-02-12 | 19:01

Luister nou toch eens naar onze linkse politici: er is niets aan de hand; de MOE-landers zijn een verrijking voor ons land en in het bijzonder de democratie.
Wilders heeft volkomen ongelijk.
Stort u ruim eerst via uw bankrekening en pensioenkas 6 miljard aan Griekenland en via uw boodschappenkarretje 6,9 miljard aan onze Pools, Roemeense en Litouwse vrienden.
En nou niet klagen: onze joods christelijk moralistische voormannen zeggen dat het goed is.

knight03 | 20-02-12 | 18:46

Iedereen denkt dat het grafiekje over criminaliteit gaat.
Niet dus, Het zijn instroom aantallen. Daarom staan er ook geen Nederlanders bij, die stromen niet in.
Tsja, als je met je onderbuik denkt, beinvloed dat je leesvaardigheid.

buikenschudder | 20-02-12 | 18:41

Strangetown | 20-02-12 | 18:27
Nou nou niet zo lullig reageren. Ik vul gewoon even in waar je blijkbaar met smart op zat te wachten?
Kleine correctie overigens: fabricage en transport, handel is wat abstract in deze.
Zelfs bij 'export' is er sprake van criminaliteit, niet?
Reageer maar niet meer hoor en beschouw mijn repliek maar als niet gegeven.

Ashtrey | 20-02-12 | 18:36

@Strangetown | 20-02-12 | 18:14
Zeg het maar.

Parsons | 20-02-12 | 18:32

Goh, heeft Wilders alweer gelijk. Jammer voor links is dat de cijfers er niet om liegen.

Moonwarrior | 20-02-12 | 18:30

Neemt niet weg dat het een schande is dat de regering een paar honderdduizend oost-europeanen hier toelaat, terwijl het hier wemelt van de criminelen; die zouden we toch ook gewoon gedwongen te werk kunnen stellen in de kassen. Win-win situatie: de criminelen zijn van de straat en zij plukken tomaten, schijnt goed te zijn voor de economie. Lijkt me geen gek plan.

Rest In Privacy | 20-02-12 | 18:27

Ashtrey | 20-02-12 | 18:17 |
No shit, man?
Ik maar denken dat het een vet exportproduct is, maar 'we' zijn dus ook nog goed in uit de handen van Justitie te blijven en een minimum aan overlast te bezorgen?

Strangetown | 20-02-12 | 18:27


Reinaert | 20-02-12 | 18:10 |
Daar heb jij weer helemaal gelijk in. Al vind ik het toch zuur dat ik toch best veel bijdraag voor mensen die niet vallen onder de groep " niet kunnen" maar niet willen.
Dat zou echt beter aangepakt moeten worden.

irma zonderboezem | 20-02-12 | 18:18

Strangetown | 20-02-12 | 18:14
XTC/MDMA handel. Om maar es wat te noemen.

Ashtrey | 20-02-12 | 18:17

necrosis | 20-02-12 | 18:12 | + 0 -
Het is een antwoord op je vraag: Waarom heeft Geert fundamenteel ongelijk.

Einde van de Domheid | 20-02-12 | 18:16

Bert : problemen benoemen die niet benoemd mogen worden
Ernie : Ik droom van makke schaapjes

dogbitedog | 20-02-12 | 18:16

Varkensjuin | 20-02-12 | 18:07

Dus zo'n goedkope Pool, Bulgaar, or whatever, kost die VVD-er in zijn 2 onder 1 pak woning praktisch niks, maar de maatschappij als geheel des te meer. Uiteindelijk is een Oost-Europeaan duurder dan een Nederlander als we de kosten voor politie, justitie, inbraakverzekering e.d. in rekening brengen.

Rest In Privacy | 20-02-12 | 18:16

Parsons | 20-02-12 | 18:09 |
Wat is dan typisch Nederlands cultuurgebonden criminaliteit?

Strangetown | 20-02-12 | 18:14

@Boerenhoofd | 20-02-12 | 17:06
Die is bewust weg gelaten. Een deel van linksch Nederland zal dan namelijk (ja, ook nu nog) fijntjes opmerken dat er toch echt veel meer autochtonen met de politie in aanraking komen dan allochtonen. Dat type verrekte mensen dat er ook nog heilig van overtuigd is dat Marrokanen niet vaker met de politie in aanraking komen dat Nederlanders.

Maar ja als je op de Middelbare School al afhaakte toen het over absolute en relatieve getallen ging dan is er ook geen hoop meer voor je.

Inferi0r | 20-02-12 | 18:14

@Einde van de Domheid | 20-02-12 | 18:00
Waar heb ik ooit beweerd dat men op religie ipv gedrag 'gepakt' zou moeten worden?

necrosis | 20-02-12 | 18:12

@Da Mul | 20-02-12 | 17:05
Het is de politiek in samenwerking met het bedrijfsleven. Die moes zo nodig de kassenbouw waar de meerderheid werkt van die lui (als ze werken) stimuleren. Opgeflikkerd met die kassen, dat is geen branche voor een kenniseconomie als wij wensen te worden wat aan hebben. Natuurlijk brengen de kassen ook geld in het laatje, maar aan de andere kant kost het verschrikkelijk veel. Van verkeersschade (dronken Polen) tot straatroof. De kassen die blijven bestaan op Nederlanders (zullen er nog best wat zijn) die kunnen blijven.

Import werkgelegenheid voor hersenloze mensen, want dat is vrijwel al het kassenwerk. Wie heeft het ooit zo slecht verzonnen. En de meeste Nederlanders zijn er nog trots op ook, dat we zo groot zijn in de rozen en tomaten. Zelfs de autochtonen die daar werken kosten de Staat uiteindelijk vaak meer dan ze opleveren, laat staan de import werkenden.

Inferi0r | 20-02-12 | 18:10

@irma zonderboezem | 20-02-12 | 18:01

Natuurlijk moet je proberen zoveel mogelijk mensen aan de bak te krijgen, al dan niet vrijwillig. Neemt niet weg dat je alsdan toch nog een bepaalde groep overhoudt en over zult blijven houden waarmee je écht niets bereikt.

En dan heb je als overheid toch ook nog steeds zoiets als een zorgplicht. Zo werkt dat in een humane samenleving, het kost een paar centen, maar wat moeten we anders? Gedwongen euthanasie voor onwelwillende Tokkies?

Dan betaal ik liever een beetje te veel. Liever niet, maar het doel heiligt de middelen. Er zijn grenzen namelijk, en die zijn in vele gevallen allang bereikt.

Leuk is het niet maar we zullen altijd een aantal mensen blijven houden die niet "mee kunnen". En daar moeten we dan maar voor zorgen. Kwestie van beschaving.

Reinaert | 20-02-12 | 18:10

@Superior Bastard | 20-02-12 | 17:32
Nee. Cultuurgebonden.

Parsons | 20-02-12 | 18:09

Fantastisch toch. Nu ben ik toch benieuwd wie de afgelopen 10 jaar gekozen aan zijn huis heeft (ver)bouwen of heeft laten klussen. Wit en door een Nederlandse werknemer.
Nu ken ik wel een heleboel mensen die dat zwart en door o.a. Polen hebben laten doen. Dat waren geen mensen die ooit zelfs maar overwogen hebben op de PvdA te stemmen. Dat waren zonder uitzondering VVD'ers. Dezelfde figuren die ook schoonmaaksters, hulpjes in de huishouding en nog meer arbeidskrachten in huis hebben (al dan niet inwonend) gehaald.
Nederlanders zijn gewoon te duur.

Varkensjuin | 20-02-12 | 18:07

Reinaert | 20-02-12 | 17:48 | + 0 -
Geheel eens. (Altijd gezegd ook.)
necrosis | 20-02-12 | 17:52 | + 0 -
Je loopt hier toch al een tijdje mee?
Je kent de riedel, criminelen aanspreken op basis van gedrag, niet op basis van religie. Analyse religie om criminaliteit te verklaren klopt niet (zie Polen)
Zo moeilijk is het toch niet?

Einde van de Domheid | 20-02-12 | 18:07

Gaat snel in Polen wonen, alle criminelen zitten hier, pluspunt geen Turken, Marokkanen en andere Bijlmert bewoners en uh mooie vrouwen.... www.powned.tv/uitzendinggemist/2012/02...

durfniet | 20-02-12 | 18:07

Ach, je weet hoe er in Nederland wordt gedacht: criminelen zijn ook mensen en als je er door eentje wordt doodgeschoten, zal die het echt niet zo hebben bedoeld.

Rest In Privacy | 20-02-12 | 18:05

Einde van de Domheid | 20-02-12 | 18:00
Juist.

Superior Bastard | 20-02-12 | 18:04

Overigens zijn we het punt dat 'Lee' er nog iets aan kan doen allang voorbij.
.
*Chuck Norris Time*

Parel van het Zuiden | 20-02-12 | 18:04

@Einde van de Domheid | 20-02-12 | 17:44
Nee na de derde keer paspoort afpakken en het land uit trappen, terug naar het rif gebergte waar dat inteeltgebroed thuis hoor.

Dat hoef je overigens maar een paar keer te doen, want zelfs hersenloze finnen begrijpen dan dat als ze gepakt worden ook een echte straf krijgen.

DaveDH | 20-02-12 | 18:02

@Niemands Knegt | 20-02-12 | 17:16
Is dit vandaag uitgezonden? Heb ik gemist. Goed filmpje. +1

Rest In Privacy | 20-02-12 | 18:02


Reinaert | 20-02-12 | 17:42 |
Dat moet er nog bijkomen dat je er lekker van rond kan komen!
Maar dat terzijde. Ik denk dat je mensen wel iets terug mag laten doen voor een uitkering.
Want we hebben het echt niet alleen over bijstandsmoeders hier die echt zielig zijn. Je hebt en grote groep die het wel best vind. De overheid moet!! Voor ze zorgen vinden ze zelf enondertussen maar kinderen baren van jan en alleman.

Maar goed,

B
@ blinde kip,
Ik denk dat ook al zou je meer betalen dan minimuum loon, er staan hier geen steuntrekkers in de rij om in het Westland tomaten te gaan plukken hoor.
Het is zonder meer niet de bedoeling mensen uit te knijpen in de kassen. Daar zou meer toezicht op koeten komen. ( heb je gelijk weer wat banen erbij).

irma zonderboezem | 20-02-12 | 18:01

Reinaert | 20-02-12 | 17:48 | + 0 -
Geheel eens. (Altijd gezegd ook.)
necrosis | 20-02-12 | 17:52 | + 0 -
Je loopt hier toch al een tijdje mee?
Je kent de riedel, criminelen aanspreken op basis van gedrag, niet op basis van religie. Analyse religie om criminaliteit te verklaren klopt niet (zie Polen)
Zo moeilijk is het toch niet?

Einde van de Domheid | 20-02-12 | 18:00

@Einde van de Domheid | 20-02-12 | 17:47
ja maar daar zat die onder de vlag van de VVD in een paars kabinet zelfs volgens mij... de periode dat Nederland echt naar de kloten ging.

DaveDH | 20-02-12 | 17:59

@Strangetown | 20-02-12 | 17:48 |
.
Voortschrijdend inzicht... Als de problemen met eerdere immigratiegolven eerder bespreekbaar waren gemaakt was het nu niet zo'n heikel topic. Jarenlang stelselmatig negeren laat zijn sporen na.
.
Overigens ben ik van mening dat zo'n meldpunt overbodig zou moeten zijn. Helaas heeft politiek en bestuurlijk Nederland zo'n stok achter de deur blijkbaar nodig.
.
*zucht*
.
Als ze hun werk nou eens gewoon zouden doen...

Parel van het Zuiden | 20-02-12 | 17:59

Heel kinderachtig om met feiten aan te komen Pritt.

Daar zit natuurlijk niemand op te wachten.

Parsons | 20-02-12 | 17:58

Dit alles was natuurlijk van te voren gemakkelijk te voorzien.
Gooi de grenzen open, en hup, de bendes stromen binnen. Raar hè!
Maar goed, voorlopig is de overlast nog niet groot genoeg, want de PVV heeft niet de absolute meerderheid in de kamer. Dus wil Nederland dit kennelijk. En dan krijgen ze het ook, de Nederlandertjes met hun schone geweten. Dus Nederland heeft dit aan zichzelf te danken, was allemaal niet nodig geweest, maar het moest zo nodig. De conclusie is gewoon dat het allemaal zo erg nog niet is, anders was Wilders wel premier geweest.

Rest In Privacy | 20-02-12 | 17:58

Toch zou ik iedere Marokkaan op straat graag voor een Pool inruilen.

HEvD | 20-02-12 | 17:56

@fotograaf | 20-02-12 | 17:04
Advertenties? Wat zijn dat? Jammer dat ik die dames niet kan zien :( *Adblock uninstalled*

Rest In Privacy | 20-02-12 | 17:54

@Strangetown | 20-02-12 | 17:48

In de Dolle Mina- en Nozem-tijd hadden we nog geen interwebs. Hooguit de handgeschreven dan wel op de Remington getypte ingezonden brief naar de papieren media.

Dat er "meldpunten" ontstaan verbaast me dan ook niet, het is makkelijk te organiseren, het kost geen drol, het loopt als een tiet en last but not least: het heeft - waarvan akte - een gigantische maatschappelijke impact.

Moderne tijden, moderne middelen. Zo gaan die dingen.

Reinaert | 20-02-12 | 17:54

Geert heeft fundamenteel ongelijk.
@Einde van de Domheid | 20-02-12 | 17:38

Enige argumenten?

necrosis | 20-02-12 | 17:52

@ofitzer | 20-02-12 | 17:11
Door de politiek in Brussel EU-beleid, Verdrag van Schengen werd druk uitgeoefend om de grens open te stellen voor goedkopere arbeidsmigranten.

Om niet failliet te gaan en die concurrentievervalsing te overleven hebben werkgevers Nederlandse werknemers ingeruild voor goedkopere.

drs.Nee | 20-02-12 | 17:50

oplichter | 20-02-12 | 17:47 |
Volgens mij botste Greet met Bolkie o.a. daarover...

Strangetown | 20-02-12 | 17:49

@irma zonderboezem | 20-02-12 | 17:36
Dat mag nog geen reden zijn om mensen onder het minimumloon uit te betalen want dat doen die MOE-landers in de kassen. Als de tuinders het minimumloon of meer uitbetalen komen er heus wel voormalig uitkeringtrekkers werken. Diegene die dan nog weigeren, mag je flink korten wat mij betreft. Nu is het een steekspel om het minimumloon los te laten door wel (te) goedkope Polen toe te laten. Ook de VVD en CDA wisten dat dit ging gebeuren. Een zeer kwade zaak in een land met een dergelijk belachelijk hoge belastingdruk.

blinde kip | 20-02-12 | 17:49

@Einde van de Domheid | 20-02-12 | 17:44

De oplossing voor criminele Marokkanen is het Wetboek van Strafrecht. Mits adequaat toegepast uiteraard. Geen softe aanpak meer, geen verzachtende omstandigheden zoals de welbekende 'schaamtecultuur' maar gewoon straffen indien nodig.

Straffen als een volwaardig Nederlander dus. Géén geschoffel meer, geen excuses. Gelijke monniken, gelijke kappen. Zonder aanzien des persoons, zo als het ooit bedoeld is. Helaas heeft Vrouwe Justitia haar blinddoek verloren - en daarmee haar onschuld. Blame D'666.

Reinaert | 20-02-12 | 17:48

Reinaert | 20-02-12 | 17:35 |

Ik heb door de jaren heen een: Molukkers-, Surinamers-, Turken-, Marokkanen-, nozem-, zigeuners-, hippie-, Dolle Mina's-, homo's-, pedo's, christen-, joden-, bumperklevers etc. 'probleem' meegemaakt, echter voor het eerst een meldpunt voor een 'probleem'.

De nood aan de man moet wel erg hoog zijn?

Strangetown | 20-02-12 | 17:48

Ben niet dol op zwerfhonden.

dogbitedog | 20-02-12 | 17:47

Volgens mij was Geert nog lid van de VVD toen al die oostblokkers juichend binnen werden gehaald door diezelfde partij. Toen hebben we Geert niet gehoord.

oplichter | 20-02-12 | 17:47

DaveDH | 20-02-12 | 17:42 | + 0 -
Ik weet niet ofdat dit voor de PVV was, maar toen zat Geert wel in de kamer.
Was dat niet zijn: 'Laat die hoofddoekjes maar wapperen' periode?

Einde van de Domheid | 20-02-12 | 17:47

En wat schrijft die debiel von der Dunk: "Het is waar dat de massale komst van werkzoekenden uit Midden-Europa voor maatschappelijke spanningen zorgt, en het rechtspopulisme daarmee door reële problemen wordt gevoed".
Oftewel, die reële problemen aankaarten is reschtspopulistisch. Nou vind ik rechtspopulisme prima, maar van der Schlemiel bedoelt het negatief. Wat een idioot.

Kirth Gersen | 20-02-12 | 17:46

Fret Kroked | 20-02-12 | 17:43

3x in de fout en dan de persoon in kwestie tot ongewenst vreemdeling verklaren en over de grens sodemieteren?

Fatwabuster | 20-02-12 | 17:46

@Terpen-tijn | 20-02-12 | 17:43
LOL Nee Joop is een veel beter bron voor je nieuws feiten...

DaveDH | 20-02-12 | 17:44

DaveDH | 20-02-12 | 17:41 | + -1 -
De oplossing voor criminele Marokkanen is de Koran tot Donald Duck dikte terugbrengen.

Einde van de Domheid | 20-02-12 | 17:44

Als elsevier het zegt zal het wel niet waar wezen!
Wie gelooft er nou wat van Elsevier?
Vies propagandistisch blaadje van Wilders!
Het allerergste is dat ze ook censureren, andere meningen worden niet geplaatst.
Ik hoop van ganser harte dat ze snel failliet gaan, ze verdienen niet beter die schoften.

Terpen-tijn | 20-02-12 | 17:43

Da Mul | 20-02-12 | 17:05
Voordat we over dertig jaar weer de discussie voeren dat linkse partijen debet zijn aan allerlei tsunami's.

Helemaal waar.
't Is alleen zo jammer dat de linkse partijen vinden dat ze, nadat het werk klaar is, moeten blijven.
Met vrouw.
En kinderen.
En opa
En oma.
En schoonouders.
En de oom.
En de tante.
En de buurman.
En de buurvrouw.
Kom maar, dan krijg je een uitkering.

En dat komt niet van rechts, dat kan ik u verzekeren.

gescheurdrubber | 20-02-12 | 17:43

DaveDH | 20-02-12 | 17:41
Noemt u de oplossingen eens dan.

Fret Kroked | 20-02-12 | 17:43

@irma zonderboezem | 20-02-12 | 17:36

Te kort door de bocht. Van een bijstandsuitkering kom je anno tegenwoordig - huursubsidie, zorgtoeslag en omstreken incluis - ook al niet meer echt lekker rond.

Probleem is dat de aanvangssalarissen te laag zijn om nog enige motivatie te bieden aan bijstandspatiënten. De inmiddels welbekende armoedeval: werken loont niet, al zou je willen. Je boert achteruit dra je gaat werken.

Uiteraard zou je dan kunnen zeggen dat die uitkeringen dus maar omlaag moeten maar die vlieger gaat ook al niet meer op: bijstand en armoedegrens zijn hoegenaamd identiek.

Reinaert | 20-02-12 | 17:42

@Einde van de Domheid | 20-02-12 | 17:40
De PVV bestond nog geen eens toen al deze problemen al speelde man...

DaveDH | 20-02-12 | 17:42

@Da Mul | 20-02-12 | 17:25 |
.
Zakkenvullen?
Kijk eerst nog maar eens de winstmarges na van bijv. tuinbouwbedrijven. Laten we zeggen dat zo'n ondernemer een hele hoop persoonlijke risico's neemt, werk verricht en genereert zonder daar nou bijzonder veel aan over te houden. Dit is ook weer zo'n typische oudlinkse onderbuik opmerking van jou. Al zou een ondernemer er iets aan over houden.. Wat dan nog? Dit land heeft meer aan één ondernemer dan aan het hele collectief aan klaplopers waar je altijd voor in de bres meent te moeten springen.
.
Enfin.. Zakkenvullen is niet van toepassing op ondernemers die eigen geld op het spel zetten. Zakkenvullen hoort bij de regentjes die ons hetzelfde geklets als jij voorhouden en die nog nooit ook maar iets van eigen geld of eigen arbeid hebben weten te realiseren.

Parel van het Zuiden | 20-02-12 | 17:42

@Einde van de Domheid | 20-02-12 | 17:38
Daar is wilders ook mee gekomen, met oplossingen maar daar willen linkse de lutsertjes niet, want criminele allochtonen hebben ook rechten....

DaveDH | 20-02-12 | 17:41

reade romke | 20-02-12 | 17:33 | + 0 -
Het typeert Geert dat hij pas actie onderneemt als iets een probleem is geworden.
Een beetje politicus voorkomt dat!
SP had hier destijds duidelijk ideeën over.
Waar was Geert toen?

Einde van de Domheid | 20-02-12 | 17:40

@Fatwabuster | 20-02-12 | 17:36
Dat is wel heel symbolisch :-)

Bart_Bart | 20-02-12 | 17:39

@Asmodean | 20-02-12 | 17:27
Als Wilders dit niet had gedaan dan wareb alle problemen gewoon weer onder het tapijt geveegd...

Want daar mogen we niet over praten van linkse partijen want we moeten de boel bij elkaar houden...

Dat mensen in overlast zitten is dan jammer... dat Den haag op dit moment overspoelt wordt met werkeloze oostblokkers die verantwoordelijk zijn voor meer dan 50% van alle woninginbraken (bron wethouder Norder (PvdA)) is ook jammer.

Er is genoeg politie, maar misschien zouden ipv struikrovertje spelen zich eens echt bezig kunnen gaan houden met de overlast gevende oostblokkers. maar dat zal wel weer te veel gevraagd zijn.

DaveDH | 20-02-12 | 17:39

reade romke | 20-02-12 | 17:33 | + 0 -
Geert heeft fundamenteel ongelijk.
Straatcriminaliteit koppelen aan Islam en dan een paar jaar later gaan zeuren over Polen. Wat een kwaliteitsanalyse. Man, kom toch eens met wat ideeën over bestrijding van straatcriminaliteit. Een beetje in NY gaan zwatelen terwijl Rashid en Andrej de straat onveilig maken.....

Einde van de Domheid | 20-02-12 | 17:38

@Bart_Bart | 20-02-12 | 17:37
voor promotie

Bart_Bart | 20-02-12 | 17:37

Zullen ze bij DWDD straks nog wel tijd hebben voor het promotie van het boekje van Rutger Castricum.

Bart_Bart | 20-02-12 | 17:37


Da Mul | 20-02-12 | 17:25 |
Omdat hier de uitkeringen te hoog zijn liggen " onze Nederlanders" op hun nest te stinken. Te klagen dat ze zo weinig geld krijgen. Te beroerd om iets te doen.
Al is het vrijwilligerswerk om zichzelf nuttig te maken en eens iets terug te doen voor dat gekregen geld. Maar nee hoor, dat hoeft hier niet.

irma zonderboezem | 20-02-12 | 17:36

zeg maar jansen | 20-02-12 | 17:30

Heb begrepen dat in het Cohen topic, maar die zo lang dat ik niet alles heb gelezen, Hölzenbein zijn vertrek heeft aangekondigd omdat hij nogal gepest werd.....

Fatwabuster | 20-02-12 | 17:36

@Strangetown | 20-02-12 | 17:24

Ook ik wacht nog steeds op die oplossingen maar ik vrees met groten vreze dat die er niet gaan komen, ondanks alle toezeggingen die gedaan zijn en nog steeds gedaan worden.

En in alle redelijkheid: het "Polenprobleem" is relatief nieuw en bovendien erg dynamisch dus het laat zich ook niet zo maar één, twee, drie analyseren, laat staan oplossen.

De dynamiek van de samenleving versus de starheid van de ambtenarij: dat is al eeuwen een bron van ellende en irritatie.

Reinaert | 20-02-12 | 17:35

Nietszeggend grafiekje, behalve dan dat Polen zich makkelijker laten pakken dan Turken.

Getson | 20-02-12 | 17:35

@Nietvoordekat | 20-02-12 | 17:04
Je wil ook niet dat-ie gaat zingen.

rara | 20-02-12 | 17:34

Toch vreemd dat al deze 'vreselijke' oostblokkers hartelijk welkom worden geheten door jullie favoriete partij, de PVV. Zodat er lekker goedkoop en belastingvrij geklust kan worden aan de villa's van de elite.

oplichter | 20-02-12 | 17:34

Geert heeft dus gelijk en de linkse partijen hebben weer oogkleppen op! Ja zo raak je kiezers kwijt links!

reade romke | 20-02-12 | 17:33

@Jaap de Paap | 20-02-12 | 17:04
*zich grinnikend afvraagt of de min-drukkers ook maar een letter van het door hen verguisde comment snappen*

Jaap de Paap | 20-02-12 | 17:32

Hiermee het bewijs dat criminaliteit niet geloofsgebonden is maar vooral klootzakgebonden.

Superior Bastard | 20-02-12 | 17:32

De spullen worden inderdaad hier op de markt in 0036 verkocht.

Petrus de Rewa | 20-02-12 | 17:31

Even alle gekheid op een stokje: ondergetekende is enkele malen in Polen geweest en heeft daar eigenlijk geen slechte herinneringen aan, of het zou moeten zijn dat de levensstandaard aldaar wat lager ligt dan alhier en aldus de accomodatie vaak wat minder prettig oogt.

Verder zijn het eigenlijk best gastvrije mensen, vriendelijke mensen ook (dra ze weten dat je geen Duitscher bent) en eigenlijk is er helemaal niks mis mee. Even afgezien van het simpele feit dat men in Polen toch wel een béétje anders leeft dan in Nederland. Men neemt met weinig genoegen, men bivakkeert dus ook zonder al te grote problemen met veel mensen op een te klein oppervlak. En men lééft. Precies de oorzaak van alle "overlast" die wij truttige Nederlanders van Polen ervaren: een beetje te veel gemeenschapszin, gekoppeld aan een chronische dorst en de behoefte om zowel gemeenschapszin als dorst samen te lessen.

Dat kennen wij hier eigenlijk niet meer. In dat opzicht conflicteert ons individualisme dus ook met het collectieve karakter van den Pool in den Vreemde. Ook een beetje ons probleem dusch.

Blijft onverlet dat ook niet alle Polen lieverdjes zijn. Dat dan weer wel.

Reinaert | 20-02-12 | 17:31

@necrosis | 20-02-12 | 17:29: de meeste hier hebben nog nooit een Pool ontmoet.

hooliganica hollandi | 20-02-12 | 17:30

Tsja,... We kunnen natuurlijk niet allemaal mooi viool spelen.

if-then | 20-02-12 | 17:30

Fatwabuster | 20-02-12 | 17:23 What about Hölzenbein? Carnaval in het Limburgse. Denk ik.

zeg maar jansen | 20-02-12 | 17:30

Je kan over Polen zeggen wat je wil, maar in een paar weken tijd kunnen ze al een aardig woordje Nederlands spreken.
Wellicht zou dat een verklaring van die grafiek kunnen zijn.

necrosis | 20-02-12 | 17:29

Volgens dit grafiekje is de kans om door een suri of antilian overvallen te worden twee keer zo groot als door een bontkraagje;geloof er geen barst van.

K.Zwellever | 20-02-12 | 17:28

DaveDH | 20-02-12 | 17:04 |
Nee. Dat meldpunt heeft geen enkele zin en zal alleen gebruikt worden als politieke retoriek. De mensen die echte klachten hebben zullen er echter niet mee geholpen worden. Wat wél helpt is meer politie op straat, maar dat wil dit kabinet niet.

Asmodean | 20-02-12 | 17:27

Als het aantal criminele Polen (statistiek) gelijk is aan dat van Marokkanen dan is dat belachelijke PVV standpunt dat het iets met de Islam heeft te maken voorgoed achterhaald. Je moet mensen op hun daden beoordelen, niet op hun achtergronden.

Einde van de Domheid | 20-02-12 | 17:27

@irma zonderboezem | 20-02-12 | 17:20
Allemaal het gevolg van.

De initiële oorzaak: bedrijven die hun zakken vullen met goedkope arbeidskrachten.

Da Mul | 20-02-12 | 17:25

Fatwabuster | 20-02-12 | 17:23

Edit: oost europese landen

Fatwabuster | 20-02-12 | 17:24

Reinaert | 20-02-12 | 17:09 |
En ik maar denken dat dit Kabinet voor oplossingen ging/gaat zorgen....

Strangetown | 20-02-12 | 17:24

Nog voordat Schengen van toepassing wordt verklaart op oost europeese zijn hun criminelen de goedwillenden allang voorgegaan..... de grijze goedwillende massa bepaald nimmer het beeld van de groep in zijn totaliteit, die wordt bepaald door hun criminele landgenoten.... ergens doen we dus iets fout als Europa en als Nederland maar ben bang dat Brussel en Den Haag dit enkel ziet 'geaccepteerde schade'.... het hoort er gewoon bij, dus niet zeiken mensen....

Offtopic: Welke onverlaat heeft Hölzenbein zo gepest dat de arme man is afgedropen?

Fatwabuster | 20-02-12 | 17:23

Bert zwatelt.
Wat vooral een 'big joke' is aan dit meldpunt, dat is dat eerst de Islam aam de grondslag ligt van straatcriminaliteit en nu weer Polen. De grap is dus dat het niet aan het katholicisme van de Polen ligt.

Einde van de Domheid | 20-02-12 | 17:23

Polarisering?

Project2501 | 20-02-12 | 17:22

.. foei. Ware berichten over de bijdrage van buitenlanders staat gelijk aan discriminazi, islamofobie, xenofobie - en noem nog maar wat misdaden tegen de parasiterende menselijkheid.

Jan Passant mk2 | 20-02-12 | 17:21

Uh... ik mis gewone Nederlanders in dit schema!
Is dat omdat dat niet past in tendieuze berichtgeving? Staan Nederlanders misschien aan de top in dit overzicht en mogen we dat niet weten?
Beetje vreemd wel he, om autochtone Nederlanders niet in dit overzicht te zetten...

Wa Veghel | 20-02-12 | 17:21


Da Mul | 20-02-12 | 17:05 |
even voor de duidelijkheid:
Het was de politiek die ze verblijfsvergunningen gaf en zei, weet je wat:" haal je oma en neef van je zus die ook je broer is lekker hierheen".
Dan betalen wij verder alles!!

irma zonderboezem | 20-02-12 | 17:20

hee Pritt, je schrijft versjteren inmiddels goed!
Kudo's!

Einde van de Domheid | 20-02-12 | 17:19

Wat heeft Leen Huizinga hiermee te maken?

Van Dikhout | 20-02-12 | 17:17


Reinaert | 20-02-12 | 17:12 | + 1 -
Hahaha, proost! En +1!

Pastor Sippenhaft | 20-02-12 | 17:17

Polen werken hard en dat zes dagen/week . Daar kunnen veel Hollanders nog een voorbeeld aan nemen.
De Hollanders zijn een volk dat te beroerd is geworden om met de handen te werken , worden ze namelijk vies van... er bestaat zeep homo's.
En het is zo Hollands om vervolgens te gaan schelden op de mensen die uit een ander land komen om dat werk dan vervolgens te gaan doen .

hooliganica hollandi | 20-02-12 | 17:17

Hiddema gister bij Harry Mens gezien,duidelijker kan het niet verteld worden lijkt mij!

deraderendraaien | 20-02-12 | 17:17

Volgens de pica is er alleen een stijgende lijn bij de Polen.
En waarom verbaast me dat niet?

necrosis | 20-02-12 | 17:16

Mr. Theo Hiddema, ervaringsdeskundige, bij Harry Mens over het MOE meldpunt (vanaf 2:48 min.) : www.business-class.nl/index.php/video/...
Je kunt overigens aan zijn fantastische gebruik van het Nederlands horen dat hij een goede vriend was van Pin.

Niemands Knegt | 20-02-12 | 17:16

Het feit dat de PVV in de peilingen vier zetels stijgt door dit meldpunt zegt mij genoeg over het PVV-electoraat: het overgrote deel is heilig Geert-aanbidder en er is daarnaast een grote groep zwevende kiezers die met alle winden meewaait. Daarnaast is er nog een kleine groep weldenkende mensen die op Geert stemmen om zijn ideeën, maar die zijn veruit in de minderheid.

Bassie_ | 20-02-12 | 17:16

Met al die Polen zouden we bijna moeten spreken van de christianisering van Nederland. Waarom brult Geert daar niet over eigenlijk? Toch raar dat Marokkanen zich misdragen omdat ze moslim zijn, en Polen zich niet misdragen omdat ze christelijk zijn.

Asmodean | 20-02-12 | 17:15

Liever een jattende Pool, dan een schietende Antilliaan.

Biff Eagleburger | 20-02-12 | 17:15

Per percentage van de bevolking is?

Neut | 20-02-12 | 17:14

-weggejorist-

stofnest | 20-02-12 | 17:13

Ach, het is IEDERE keer opnieuw hetzelfde liedje. Een bepaalde bevolking begint het land in te stromen. Signalen van de bevolking dat dit niet goed gaat worden in eerste instantie genegeerd en vervolgens gebagatelliseerd. Ik hoor Donner nog zo zeggen dat er "hooguit enkele duizenden Polen" naar Nederland zouden komen en dat die ".. na enkele maanden weer terugkeren". Ook in onze sociale voorzieningen zouden ze geen interesse hebben. "Ze komen hier immers om te werken".
.
Dat bij de eerste, tweede of derde golf immigranten dit nog voor zoete koek geslikt werd kan ik nog wel geloven. Maar ondertussen zou zelfs de politiek ondertussen wel wijzer geworden moeten zijn. Niet dus.
.
Inmiddels kan Jan Modaal nauwelijks nog rondkomen met alle belastingen, lastenverhogingen, toeslagbeperkingen et cetera, terwijl hele hordes volksvreemde elementen zorgeloos rondtoeren in Audi's, BMW's en dat soort auto's.

du Roi Soleil | 20-02-12 | 17:13

Dat grafiekje geeft dus de instroom van buitenlanders weer of zit er een correlatie in verwerkt van hun criminele activieteiten?

E Rectus Magnificus | 20-02-12 | 17:12

@Pastor Sippenhaft | 20-02-12 | 17:09

Meer "blauw" op straat? Blauw is geen kleur, mijn waarde, blauw is een toestand. En ik hoef de link met de modale Poolsche burger vast niet uit te leggen.

Daarom ook: minder blauw op straat en zéker in het verkeer!

Reinaert | 20-02-12 | 17:12

@ drs.Nee

De Nederlandse arbeidskrachten zijn niet met genoeg qua getal. De arbeider moet begrijpen dat wanneer er arbeiders ontslagen worden omdat er polen zijn die goedkoper werk leveren, dat de keuze van de arbeidgever is, niet de politiek.

ofitzer | 20-02-12 | 17:11

Ja maar Chopin schreef mooie muziek.(argument op Twitter).

noly | 20-02-12 | 17:11

Deze grafiek zegt weinig. Volgens mij gaat het om absolute aantallen, en niet om relatieve aantallen.

Bart_Bart | 20-02-12 | 17:11

LOL
O ja, zodra buitenlanders zich crimineel opstellen hebben ze opeens 'Nederland bevrijd'. Aldus linkse idioten. Wat linkse idioten er niet van weerhoudt altijd flink te kankeren op Amerikanen; rofl.

Shalome | 20-02-12 | 17:10

Hier zou ik dus graag ergens melding van willen maken...

overVecht | 20-02-12 | 17:10

dikke kutlul | 20-02-12 |

Inderdaad, binnen enkele jaren is de totale criminaliteit toe te schrijven aan "Nedelanders". Tsja.

rechtvaardigerechter | 20-02-12 | 17:10

Dus opzouten met de animalcops van Graus en gewoon meer blauw op straat. Het is blijkbaar nodig.

Pastor Sippenhaft | 20-02-12 | 17:09

Polarisering roeleert grote tijd anno tegenwoordig.

Maar voor je een Pool Ariseert moet je 'm wel eerst een blaastest afnemen natuurlijk. Dat -schijt- scheidt de Noord- Zuid- en Tegen-Polen. Samen voor ons Eigen!

En dan wil ik het nog niet hebben over hoe je een Bul gaart of een Roe meent natuurlijk. Dat zijn waerlijck kwesties van groot gewicht en die gaan we niet zo maar één, twee, drie oplossen. Zeker niet na het heengaan van Job Cohen, de man van de *kuch* oplossingen.

Reinaert | 20-02-12 | 17:09

@ Knäckebröd

De Polen etc. zitten helemaal niks te versjteren.

Deze mensen zijn hard nodig om de economie op gang te houden.

ofitzer | 20-02-12 | 17:08

Mijn gok: In de statistieken neemt criminaliteit door Polen inderdaad toe. Vergeten we wel voor het gemak even dat die Turken, Surinamers en vooral Marokkanen er weer een generatie bij hebben geneukt die officieel onder 'Nederlanders' vallen. Het neemt ongetwijfeld toe, maar de Marokkanen zijn nog steeds de baas op gebied van criminaliteit.

dikke kutlul | 20-02-12 | 17:07

Het is geen tsunami, gezien de nieuwsberichten zou ik het op een lawine houden.

Je wordt er dan toch wel onder bedolven, dat dan weer wel.

zeg maar jansen | 20-02-12 | 17:07

Nederlandse arbeidskrachten ontslaan voor goedkopere Oostblokkers is broodroof en discriminatie.

drs.Nee | 20-02-12 | 17:06

Alle boe-roeperts over het meldpunt onmiddellijk stil lijkt me zo.

Boerenhoofd | 20-02-12 | 17:06

Ik mis eigenlijk de nederlandse lijn...

Indates | 20-02-12 | 17:06

Kan het migratiebeleid niet bilateraal (dus per land) worden geregeld?

Ik heb geen moeite met Zwitserse, Argentijnse, Canadese, Australische, Braziliaanse, Belgische of Amerikaanse migranten, als Nederlanders ook maar in hun land terecht kunnen.

applaus voor de paus | 20-02-12 | 17:06

Ik zou ook MOE worden van die landen waar alle tuigvolk vandaan komt.

Herr Knäckebröd | 20-02-12 | 17:06

Ik zie bij andere groepen een daling. Ook cijfers van voor 2006 bekend?

Santac | 20-02-12 | 17:05

Even voor de duidelijkheid: het zijn de bedrijven die die gasten hier naartoe halen ivm met lage loonkosten.

Voordat we over dertig jaar weer de discussie voeren dat linkse partijen debet zijn aan allerlei tsunami's.

Da Mul | 20-02-12 | 17:05

En dat wordt ons ingepeperd als verrijking.

drs.Nee | 20-02-12 | 17:05

Die advertentie voor Poolse dames onder het bericht... onbetaalbaar

fotograaf | 20-02-12 | 17:04

Wacht maar tot ze over de Zondvloed van Eskimo's beginnen (INUIT!). Dan zijn de robben los.

Jaap de Paap | 20-02-12 | 17:04

Dus met andere woorden, Geert heeft een punt?

DaveDH | 20-02-12 | 17:04

Als je Leetowers boos maakt, dan krijg je problemen.

Nietvoordekat | 20-02-12 | 17:04

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl