Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Reaguursels

Inloggen

lowlifes. Amoebes.

campion | 18-02-12 | 19:27

tjee dat brusselmans noch het debiele spul dat hier allerlei compleet misselijks plempt omdat ramdas ze zo beledigd heeft met zijn white trash kwalificaties echt niet door hebben hoe groot ze zijn gelijk posthuum maken,. Jullie bewijzen zelf wat een beschavingsloze varkens jullie zijn zo toch?

campion | 18-02-12 | 17:42

Rust zacht Anil Ramdas. Degene die bij deze reacties beweren dat je weinig talent oid had vind ik behoorlijk sneu. Diegene met harde reacties op zelfmoord (zoals Neut) hebben het echt niet begrepen. Nogal respectloos en nogal verkeerde timing. Was het niet eens met zijn politieke visie, maar een integer en begenadigd journalist en maatschappelijk betrokken criticaster was hij zeker. Een verlies voor zijn dierbaren en voor Nederland.

myxomatosis | 18-02-12 | 15:36

ik zie strontvliegen hier

opvliegende steen | 18-02-12 | 11:20

Fijn toch, als problemen zichzelf oplossen.. Mensen die dat doen zijn zo dom, alles wat je ooit hebt gekregen gooi je weg in een vlaag van verstandsverbijstering en zelfhaat/ medelijden.

Neut | 18-02-12 | 10:52

Als je in een gezelschap verkeert dat je niet als prettig ervaart, ga je naar huis.

Als het leven in toenemende mate ervaren wordt als een 'zijn' binnen een systeem met voor jou louter zaken waarmee je je niet kunt vereenzelvigen, zoek je uiteindelijk naar een andere oplossing.

Janus Kiep | 18-02-12 | 10:34

JoWe | 18-02-12 | 02:53 | + -2 -
Ja, Anil Ramdas kon wel aardig zijn.
Als hij een boek te verkopen had.
Hij is daar gewoon een reclame-hoer.
Dommie, je moet niet overal intrappen.
Denk eens verder dan je neus lang is.
Zeker jij, als zelfbenoemd ''intellectueel''.

Ella | 18-02-12 | 08:35

triasenergetica | 18-02-12 | 07:21 |
Maar die haat projecteerde hij wel op de PVV-Stemmer.
Hij had beter in psycho-analyse kunnen gaan.

Ella | 18-02-12 | 08:30

Hij haatte dus vooral zichzelf.

triasenergetica | 18-02-12 | 07:21

Hoe bedoelen jullie hopelijk reïncarneert Anil Ramdas als een veel aardiger persoon? in een uitzending van boeken van de VPRO in 2009, komt hij op mij als een bijzonder aardig en innemend mens over. Ik vindt niet dat over overledenen niet gezegd zou mogen worden dat ze niet aardig waren. Volgens mij was Anil Ramdas echter wel degelijk een aardig persoon. Hier is een link naar gemist.nl waar de oude uitzending van Boeken met hem is te zien waarin volgens mij blijkt dat hij wel degelijk een heel aardig mens was: www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1...

Of zou een programma als Boeken misschien te intellectueel zijn voor geenstijl.nl?

JoWe | 18-02-12 | 02:53

Amnilleke, geschrokken van je eigen heftigheid en onze reacties op je toneelstukje in de trein? Over die trein kan ik nog wel wat zeggen maar doe ik niet maar besefte je dat het opnemen voor de wereld niet automatisch goed voor jezelf is? Of dat er wel vijanden zijn? Dan ga je hard knellen, gewoon opschrijven was beter geweest...

zoisut | 18-02-12 | 02:46

-weggejorist-

Carine Dingemans | 18-02-12 | 02:04

nelson | 17-02-12 | 23:47 |
Houd een sop met dat obligate geblabla over "ik ben het er niet mee eens maar die mensen moeten er ook zijn".
Nogmaals. De man was een geesteszieke, alcoholistische, arrogante, onaangename niksnut die geeneen origineel idee heeft gegenereerd en iedereen die anders dacht dan hijzelf als afval bestempelde. De schrijfsels die hij heeft voortgebracht bevatten geen originele denkbeelden. Tenslotte scheept deze nare man zijn nabestaanden op met een zelfmoord op zijn verjaardag. Wel slim, want anders is hij in no time vergeten. Het enige positieve dat ik over hem kan zeggen, is dat hij hierdoor de samenleving verder irrelevant geblaat bespaart. Dus toch nog iets positiefs over de dode. Ik neem hem overigens niets kwalijk. Hij was ziek, erg ziek.

Alph Bolkenstein | 18-02-12 | 01:12

Akelig. Meestal met hem oneens maar toch interessant om naar te luisteren, juist om niet vanuit de onderbuik te reageren. Zelfmoord is sowieso verschrikkelijk, dat gun je niemand om zo ongelukkig te zijn. Arme man, arme familie.
Mensen met een opinie kunnen we hard gebruiken in deze tijden, ongeacht links/rechts, zwart/wit, kapitalistisch/socialistisch. Er zijn er al zoveel gegaan de laatste 10 jaar en zo weinig voor terug gekomen.

nelson | 17-02-12 | 23:47

Varese | 17-02-12 | 23:40
Tsja, ik vind dan dat hij de rechten die voor zichzelf opeist ook een ander had moeten gunnen.

de honden blaffen... | 17-02-12 | 23:46

An die ARBEIT | 17-02-12 | 12:41 | + -3 -
Zie bovenstaand. Ik snap dat niet echt. Wanneer de "wie?" roeper niet weet wie het is, geeft dat ook aan, dat diegene hier niet echt regelmatig komt. En dat ze te beroerd zijn, om dat eerst even na te gaan.

Daarbij hoef iemand ze niet meteen voor randdebielen uit te maken.

De man viel aan, met zijn pen. Hij doodde niemand, of zie het zo: weer iemand minder om eens lekker ruzie mee te schoppen.

Ik ben niet zo'n doodwenser en snap ook niet dat iemand dat kan. Tenzij iemand je kind heeft vermoord usw. usw.

Om een lang verhaal nog langer te maken, ik vraag me altijd af, bij zelfmoord, hoe diep iemand moet zitten om zijn eigen leven te beëindigen.

Aan roekeloze RIP roepers heb ik ook het land, want iemand rust niet in vrede, iemand is gewoon dood.


Rammstein | 17-02-12 | 23:40

@de honden blaffen...
Klopt, maar Anil reageerde natuurlijk op Scheffer's multiculturele drama.
De "gebeten" hond spelen terwijl de afgelopen 10 jaar het zuur en agressie uit de blanke hoek kwam is niet echt terecht vind ik. Er is vandaag de dag meer dan genoeg ruimte om racistische meningen te uiten.
Anil Ramdas kwam tot een pijnlijke maar sterke analyse waar ik het toch mee eens moet zijn.

Varese | 17-02-12 | 23:40

Varese | 17-02-12 | 23:13
Het probleem is natuurlijk wel, dat als ik als blanke Nederlander dezelfde analyse ( zie mijn post van 18.44 ) loslaat op willekeurig welke bevolkingsgroep dan ook, ik weggezet word als hardcore racist.

de honden blaffen... | 17-02-12 | 23:29

FredFlinstone | 17-02-12 | 14:11 | en vele anderen.

Ik heb vragen voor degenen die "wie?" roepen.

Wanneer je de man niet kent, waarom zoek je hem dan eerst niet even op, bij bijvoorbeeld Google, voordat je "wie ???" roept ?
En, mocht je daar te belabberd voor zijn, geen zin in hebben, niet snappen hoe dat moet, waarom reageer je dan ?
Het is namelijk geen verplichting, reageren.

Ik wacht de reacties af.

Rammstein | 17-02-12 | 23:25

Nou.......... we zullen hem missen...... *kuch*

Hobbykip | 17-02-12 | 23:23

Moge hij genieten van hetzelfde hiernamaals als dat hij mij, een blanke PVV stemmer, zou gunnen.

dlseth_ | 17-02-12 | 23:18

In kern was de analyse van Anil Ramdas deze: De huidige middenklasse waartegen het "multi-culture drama" wordt afgezet, is zelf cultureel onderontwikkeld aangezien de blanke middenklasse ontwikkeld door de na-oorlogse mobiliteit alleen sociaal economisch van aard is.
Deze analyse is nog steeds vlijmscherp en waarschijnlijk de beste duiding van de Nederlandse kramp van de afgelopen 10 jaar.
RIP Anil Ramdas,

Varese | 17-02-12 | 23:13

adimir | 17-02-12 | 22:36
Wat bedoel je met 'witte klootzakjes'?

bonahalfvol | 17-02-12 | 22:39

-weggejorist en opgerot-

adimir | 17-02-12 | 22:36

adimir | 17-02-12 | 22:26
Wie zijn jullie?

bonahalfvol | 17-02-12 | 22:28

-weggejorist-

adimir | 17-02-12 | 22:26

Een zure man is heengegaan. Zuur ook voor hem is dat Friseaux zijn dood overschaduwd.

bonahalfvol | 17-02-12 | 22:23

R.I.P.m wat cru, zelfmoord op je eigenste jaardag. Intelligent debater met inderdaadf niet veel op met GeenStijl maar wat zou de wereld vervelend zijn als we het allemaal eens waren, n'est pas?

E Rectus Magnificus | 17-02-12 | 22:04

die-hard witnie fan van het eerste uur.....

Snelle Gerrit | 17-02-12 | 21:32

Heel triest RIP

momot | 17-02-12 | 21:17

Wat is dit nou GS? Dat eerste aantal "Wie?" reacties wegjorissen? Ik vond het wel hilarisch. Maar kennelijk bevalt het niet, dus wordt er maar censuur toegepast? Is GS juist niet een vel tegenstander van censuur? Ik kan me niet voorstellen dat het weggejorist is omdat het kwetsend is, anders was er wel een iets vriendelijker tekst onder de foto van Anil gescribeerd.

Bascii | 17-02-12 | 20:43

@Hans Hillen | 17-02-12 | 19:35 |
heb je dat zelf getypt of heb je je toetsenbord uitgeleend aan iemand zonder hersens?

nietnietniet | 17-02-12 | 19:45

-weggejorist-

Hans Hillen | 17-02-12 | 19:35

Hoewel ik weinig van hem wist vond ik hem sympathiek, ook al stem ik af en toe PVV.

unspiek | 17-02-12 | 19:30

Een Soort Iets | 17-02-12 | 19:07
En hij had het dus ook over Tante Bep die op vrijwillige basis de kantine van de sportclub bestiert of Sjeng die zich al jarenlang belangeloos inzet voor de harmonie. Hij verweet mensen dat zij op primitieve en rancuneuze wijze groepen opzij zetten, maar deed zelf exact hetzelfde.

sjaakdeslinksesul | 17-02-12 | 19:29

@Brusselmans | 17-02-12 | 11:11 | Link
Wat ben je toch eigenlijk een ontzettende eikel.

geloofjetzelf | 17-02-12 | 19:27

'Wat kun je anders zeggen van de meeste Telegraaflezers, SBS-6- en RTL-kijkers en PVV-stemmers, dan dat ze boers, onbehouwen, ruw, plat, vulgair, ordinair en ongemanierd zijn? Primitieve, rancuneuze, rechtse en extreemrechtse types zonder moraal, zonder principes, zonder idealen; kan het anders worden geformuleerd?" Aldus Anil Ramdas.
Kortom GS-reaguurder-types; geheel mee eens.

Een Soort Iets | 17-02-12 | 19:07

Anil Ramdas als Black trash.
Sinds hij zich zo opstelde had hij voor mij afgedaan.
Al keek ik wel altijd naar zijn PolitiekCorrecte programma Z.O.Z. zaterdagmiddag om 15.20 was te zien op Nederland 2, VPRO.
.
Van 2000 tot en met 2003 was Ramdas buitenlandcorrespondent voor NRC Handelsblad in India.
Toen hij terugkwam was NL heel erg veranderd.
Hij reageerde alsof hij deze verandering helemaal niet aankon.
Daarnaast had hij een ernstig alcoholprobleem ontwikkeld.
Sneu voor zijn kinderen, deze dood van hun vader.

White trash
''Zie de aanhang van de PVV, die almaar groeit, en nu al staat op meer dan twee miljoen.
Die Hollanders die in die eigen huizen wonen en een eigen auto hebben en met vakantie kunnen, zijn voor een groot deel white trash."
Met deze bewoordingen schildert journalist en opiniemaker Anil Ramdas de gemiddelde PVV'er af .

Ella | 17-02-12 | 18:45

Een kleine greep uit zijn proza mag hier niet ontbreken:

"Die Hollanders die in die eigen huizen wonen en een eigen auto hebben en met vakantie kunnen, zijn voor een groot deel white trash. Het zijn tokkies, het zijn families Flodder, met achterlijke ideeën en onbeschofte omgangsvormen. Wat kun je anders zeggen van de meeste Telegraaflezers, SBS-6- en RTL-kijkers en PVV-stemmers, dan dat ze boers, onbehouwen, ruw, plat, vulgair, ordinair en ongemanierd zijn? Primitieve, rancuneuze, rechtse en extreemrechtse types zonder moraal, zonder principes, zonder idealen; kan het anders worden geformuleerd?"

de honden blaffen... | 17-02-12 | 18:44

-weggejorist-

billreaguurt | 17-02-12 | 18:21

rip

Mozambique | 17-02-12 | 17:48

@legomuis | 17-02-12 | 17:33

LOL. Idioot.

pius | 17-02-12 | 17:35

Sterkte voor zijn familie en ik vind het vreselijk te horen als mensen zelfmoord hebben gepleegd.

Kunera | 17-02-12 | 17:34

-weggejorist-

legomuis | 17-02-12 | 17:33

@legomuis | 17-02-12 | 17:16

Je beschuldigd mij dat ik wat anders ga doen en terugkeer;

legomuis | 17-02-12 | 15:25.

En nou gaarne iemand anders lastigvallen. Je niveau begint te irriteren.

pius | 17-02-12 | 17:23

Anil was een dramaqueen. Daar zit het allochtonendebat vol mee. Het afscheid nemen op zijn verjaardag is net zo pathetisch als zijn taalgebruik.
Pathos. Desondanks een markant figuur weg van het toneel.
Benieuwd naar de reactie van Joost Zwagerman.

ristretto | 17-02-12 | 17:21

@ pius | 17-02-12 | 16:12
Ach m'n beste Pius, zou je zo vriendelijk willen zijn mij, in de door jou genoemde tegel, het Oordeel te wijzen, nee wacht nog beter, het Hilarische Oordeel te wijzen? Voor jou zo duidelijk, voor mij niet aanwezig. Je krast echt maar wat aan op dat Laptoppie van je.

legomuis | 17-02-12 | 17:16

@ mezelluf & @ geenstijl
dubbelreaguursel! Jullie server doet 't niet optimaal!?!

GeinPonempie | 17-02-12 | 16:30

-weggejorist-

GeinPonempie | 17-02-12 | 16:28

@Bertus Betonsloper | 17-02-12 | 15:52 |

Ik denk in dit geval dat de vraag stellen hem beantwoorden is!

Neemt niet weg dat er nog genoeg mensen rond lopen die die conclusie niet trekken c.q. hebben getrokken, vandaar ook mijn vraag.

Waarmee zijn zelfverkozen dood niet minder tragisch is, echter het doet in mijn optiek niets af van het geen ik schreef over de door hem jaren uitgedragen opvattingen en mijn mening daarover. Maar dat zal ook wel verband houden met dat: "Het knaagt aan Badal dat de mensen over wie hij schrijft, niet zijn lezers zijn.", en dat ik mij zelf eerder tot de mensen reken over wie hij schrijft dan zijn lezers. Ook al is Badal een fictief personage uit een roman, zij het een roman die een, aldus de recensie, autobiografisch karakter heeft.

GeinPonempie | 17-02-12 | 16:27

Het was gisteren Weiberfastnacht. De hele dag gemaskeerde vrouwen op WDR en TV-Limburg (en allover in Aken waar ik gisteren even was.
De dag dus dat vrouwen hun mannelijke onderdrukkers ongegeneerd de les lezen.
Wacht even, in welke draad zit ik hier nu?

WirMachenMusik | 17-02-12 | 16:18

@legomuis | 17-02-12 | 16:00

Dat maakt je oordeel ook zo hilarisch. Precies het punt dat ik al heel de draad maak.

Weet jij veel.

pius | 17-02-12 | 16:12

Schoorsteenveger | 17-02-12 | 15:59 |
.
Tja. Nou ja, in dat geval: goed voorbeeld doet goed volgen, niet waar?

Bertus Betonsloper | 17-02-12 | 16:04

@ pius | 17-02-12 | 15:57
Nee mijn beste Pius, ik zou het gaan proberen, en je raad het al, ... niet gelukt ... LMFAO

legomuis | 17-02-12 | 16:00

De wereld zou bar saai zijn met alleen maar mensen met wie je het eens bent. Ik was het zelden tot nooit met Anil Ramdas eens, en vond hem vaak tergend irritant, maar hij was een intelligent, welbespraakt en welbelezen man, en een goed interviewer.

De laatste jaren was hij wel een beetje aan het doordraven, dus het verbaast me ook niet zoveel.

Ik moet dus een beetje kotsen van de reacties hier. Van mij krijgt hij respect en een RIP.

Japannert | 17-02-12 | 15:59

Bertus Betonsloper | 17-02-12 | 15:52 |
"Hij wilde de werkelijkheid naar zijn hand zetten, maar kon zijn eigen leven niet in de hand houden."
Zo lopen er nog genoeg rond.

Schoorsteenveger | 17-02-12 | 15:59

@Schoorsteenveger | 17-02-12 | 15:35

Touche.

*out*

pius | 17-02-12 | 15:58

@legomuis | 17-02-12 | 15:54

Jij toch ook? LOL.

pius | 17-02-12 | 15:57

@pius | 17-02-12 | 15:49 |
Als jij blij bent, ben ik het ook :)

Onderbuik | 17-02-12 | 15:55

@ Pius
Ik dacht dat je wat nuttigers ging doen? Ga je stukjes kaas naar mij gooien zonder te weten van welke wansmaak ik hou. Als je dat al nuttiger vind, nou dan .... blah blah blah .... toch?

legomuis | 17-02-12 | 15:54

Iemand enig idee wie o wie het stokje van hem over zal nemen???
GeinPonempie | 17-02-12 | 15:44
.
Zou jij, als je een gutmensch was, het stokje over willen nemen van iemand die er een eind aan maakte, omdat hij o.a. inzag dat hij het als 'archetypisch gutmensch' niet helemaal bij het rechte eind had?
.
www.recensieweb.nl/recensie/3473/Een+s....
.html

Bertus Betonsloper | 17-02-12 | 15:52

@Giraf01 | 17-02-12 | 15:40

Logisch met zo'n nek.

pius | 17-02-12 | 15:50

@Onderbuik | 17-02-12 | 15:47

Ik ben serieus en bedankt voor het compliment. Dat ook.

pius | 17-02-12 | 15:49

@legomuis | 17-02-12 | 15:35

Grenzen muis. Daar gaat het om inderdaad. Je projectieve keuteltjes laat ik aan jou.

*stukje kaas gooit*

pius | 17-02-12 | 15:48

@ Onderbuik | 17-02-12 | 15:44
Klinkt nieteens zo slecht, EgoMuis, als tegenhanger van die PvdA-kreet 'delen, samen, er kan nog meer bij'

legomuis | 17-02-12 | 15:47

@pius | 17-02-12 | 15:20
Als je serieus bent met die opmerking dan lees je niet goed, of je bent dom.

Onderbuik | 17-02-12 | 15:47

Anil was een held, walgelijke reacties hier. Gelukkig lokt Brusselmans het ook niet uit met zijn slechte grap.

Turrukje | 17-02-12 | 15:46

Dat 'over de doden niks dan goeds' ben ik zo onderhand beu.
Voor mij hoeft dat in ieder geval niet. Niet om hooguit één enkele nabestaande die mogelijk om mij rouwt te sparen. En ook niet omdat ik me dan, hetzij uit het absolute niets of vanuit den hiemel, beweerdelijk niet meer kan verdedigen. Want dat kan ik nu ook al nauwelijks als iemand op TV, me als PVV-stemmer racist en xenofoob noemt.
Dat er na mijn verscheiden goed gezorgd wordt voor mijn hond en poes is het enige dat me vlak ervoor zal bezig houden.

WirMachenMusik | 17-02-12 | 15:46

Hoewel ik absoluut geen bewonderaar van zijn opvattingen ben, heb ik dikwijls, gedurende de afgelopen twee decenia dat hij met regelmaat op tv was naar programma's van Anil Ramdas gekeken. Ook las ik wel eens stukken van hem.

Ik vond hem het archetype 'gutmensch'. hij was een onophoudelijk bepleiter van het gepolitiseerde tot religieus dogma verheven multiculturalisme van en voor de maakbaarheidsgeile aan waandenkbeelden lijdende de 'wensdenkbeelden' multikul verlekkerende menschen, en de 'weg met ons' utopie waar zij in het hier en nu naar streven. Voor dit slag 'sheeple' was hij hoeder en herder. Tevens was hij een katalysator in het verstikken van het vrije debat, en het demoniseren en marginaliseren van alles en iedereen die hem en zijn quasi intellectuele opvattingen niet welgevallig waren.

Onder het motto:
'Keep your friends close,
keep your enemies closer.'
zal deze preker voor eigen parochie, alsmede door deze collectivistische ingestelde zelfbenoemde 'linksch menschen' als vaandeldrager op handen gedragen, door mij zeer gemist worden!

ps.
Het zal mij benieuwen wie zijn rol na hem zal proberen te gaan vervullen!?!? Iemand enig idee wie o wie het stokje van hem over zal nemen???

GeinPonempie | 17-02-12 | 15:44

@legomuis | 17-02-12 | 15:29
Nee ging puur per ongeluk, don't worry. :)

Onderbuik | 17-02-12 | 15:44

@ pius | 17-02-12 | 15:27
Ja hoor, ik zie je wel. Wees maar niet bang.

Giraf01 | 17-02-12 | 15:40

@Schoorsteenveger | 17-02-12 | 15:17
Mooi beschreven. Zou zomaar de waarheid kunnen zijn.
Bepaalde mensen kunnen zich het leed in de wereld heel persoonlijk aantrekken en dat kan de levensvreugde sterk drukken.

oom Teun | 17-02-12 | 15:39

@ vander F | 17-02-12 | 15:29
Dat moet je mij niet vragen, ik ben een 'zwitsal' Helemaal onervaren in dat soort crap

legomuis | 17-02-12 | 15:39

@ Van Dikhout | 17-02-12 | 15:31
Eehh, nee? Sorry ik begrijp het verband niet, of heeft A.R. zich verdronken, zoals W.H.?

legomuis | 17-02-12 | 15:37

pius | 17-02-12 | 15:22 |
Van mij hoeft dat ook niet, maar het gebeurt gewoon en het lijkt me ook helemaal geen verrassing dat het gebeurt, integendeel zou ik haast zeggen. In zekere zin is het een eerbetoon, zo zou je kunnen redeneren, de white trash geeft hem postuum volkomen gelijk.

Schoorsteenveger | 17-02-12 | 15:35

@ pius | 17-02-12 | 15:27
Jammer van de repost [pius | 17-02-12 | 13:18] Is het van dhr Ramdas, of ben je jouw grenzen gaan opzoeken? Wanneer het die grenzen betreft, ik weet, je bent trots op zoveel zelfgefabriceerde bullshit, maar dan nog.

legomuis | 17-02-12 | 15:35

@legomuis | 17-02-12 | 15:28
Mwahhh, lachuhh?

Van Dikhout | 17-02-12 | 15:31

Van mij hoefde hij niet deaud,maar om nou te zeggen dat ik er wakker van lig;nou,nee,dat ook weer niet.

K.Zwellever | 17-02-12 | 15:30

legomuis | 17-02-12 | 15:21
maar hoe kom je nu uit die lijstjes?
Zit ik meer mee.

vander F | 17-02-12 | 15:29

@ Onderbuik | 17-02-12 | 15:27
Heb je die 'L' nou expres weggelaten? #boehoehoe...

legomuis | 17-02-12 | 15:29

@ Van Dikhout | 17-02-12 | 15:25
Dacht je dat dat raar was? Kijk die post van [boterkaaseneieren | 17-02-12 | 14:42] dan eens. LMAO

legomuis | 17-02-12 | 15:28

@egomuis | 17-02-12 | 15:21
Okay dan is hij lekker bezig inderdaad.

Onderbuik | 17-02-12 | 15:27

Een mooie afsluiter nog. Fijne middag verder;

Hoor ze schreeuwen de toetsenbordhelden. Hoor ze gillen de miezers. Hoor ze smeken.

Hoor mij, zie mij , erken mij in mijn grijze aardappels en jus leven en met mijn debiteurencrediteuren hoofd. Ik mag er ook zijn. Zie mij alstublieft!

Zelfs als dat betekent dat de fatsoensnormen waarop ze zich beroepen naar en onderscheiden van multicultureel en lichtgetint Nederland aan de spreekwoordelijke laars moeten worden gelapt.

Godwin intended vanzelfsprekend.

pius | 17-02-12 | 15:27

@legomuis | 17-02-12 | 14:53
Beetje rare opmerking over een zelfdoding:
'Ik kan er geen touw aan vastknopen.'
Leg eens uit.

Van Dikhout | 17-02-12 | 15:25

@ Pius
Doei, ik ga dat ook maar eens proberen, ;-)

legomuis | 17-02-12 | 15:25

@legomuis | 17-02-12 | 15:21

LOL.

En doei. Ik ga wat nuttigers doen.

Het slijk is geduldig immers.

pius | 17-02-12 | 15:23

@Schoorsteenveger | 17-02-12 | 15:17

Dat denk ik ook niet nee.

Maar daarvoor hoeft hij nog niet besmeurd te worden door lieden die net zo erg of nog veel erger dan hem zijn.

Dat is mijn punt.

pius | 17-02-12 | 15:22

Onbeschaafde idioten op deze site. Van hetzelfde soort dat zit te zeiken dat moslims sympathie moeten opbrengen voor Wilders/van Gogh/Fortuyn. Wat zitten sommige mensen toch vol haat. Empathieloze wezens. Sociopaten if you will.

Uhh | 17-02-12 | 15:21

@ Onderbuik | 17-02-12 | 15:13

.... Het lijkt wel alsof je onder invloed van iets bent, gezien je hoeveelheid postings en vooral de inhoud...

Hij is niet onder invloed, hij wil dit jaar op nr 1 in de lijstjes van december. Het is gewoon posten om het posten. Volgens mij zit 'ie gewoon te copy/pasten uit online Psycho-scripties. Je zou bijna gaan denken dat, ... ach, laat maar ....

legomuis | 17-02-12 | 15:21

@Onderbuik | 17-02-12 | 15:13

Volgens mij moet jij je nick eens uit je hoofd pulken. Jij bent een reclamezuil voor alles wat ik beweer.

Mijn dank daarvoor.

pius | 17-02-12 | 15:20

Anil rust zacht je was mijn held
Waren er nog meer mensen zoals jij
En laat iedereen maar praten wij gaan toch allemaal een keer dood
Maar vindt het wel ene verlies bewonderde je zo
Misschien denken een paar dat ze het eeuwig leven hebben triest

Alijah | 17-02-12 | 15:18

@viezezoon | 17-02-12 | 15:13

Was het maar waar. En bedankt voor je medeleven ook.

Had ik hard nodig.

pius | 17-02-12 | 15:17

pius | 17-02-12 | 14:56 |
Alles is moraal, dus in die zin is iedereen een moralist, inclusief degene die zich keert tegen moralisme. Maar ik zie wel verschillen, fundamentele verschillen, onoverbrugbare verschillen en die zitten ons steeds weer in de weg. Je hebt de absolutisten en je hebt de relativisten, met daartussenin allerlei schakeringen. Ik reken mezelf tot de relativisten, houd er in elk geval altijd rekening mee dat mijn waarheden slechts mijn waarheden zijn en nergens op stoelen.
Ramdas was naar mijn idee geen relativist maar een verstokt absolutist die eronder leed dat de wereld er niet uitzag zoals hij vond dat die eruit zou moeten zien. Hij leed daaronder, zichtbaar en hoorbaar, en projecteerde die pijn naar buiten door die lelijke wereld steeds maar te verwijten lelijk te zijn. Uiteindelijk is hij, denk ik, zwaar misantroop geworden en is hij ook zichzelf gaan haten. De man moet niet gelukkig zijn geweest.

Schoorsteenveger | 17-02-12 | 15:17

Kaas de Vies en consorten hebben het aan henzelf te danken dat sommige groeperingen niets pikken op straat.

Die bekrompen gedachten eeuwenlang en nog steeds gaande.

haha ik vind het echt grappig...

tegen jullie soort zeg ik: "Eigen schuldddddddddddd"

hahahahahaha

viezezoon | 17-02-12 | 15:17

@pius | 17-02-12 | 15:06
Het lijkt wel alsof je onder invloed van iets bent, gezien je hoeveelheid postings en vooral de inhoud...
Of is Ramdas helemaal niet dood en ben jij Anil, die mocht ook vaak allerlei moeilijke woorden te pas en te onpas gebruiken...
(retorische vragen allebei).

Onderbuik | 17-02-12 | 15:13

@pius

ga je serieus een discussie voeren met die gasten?
ze nemen je in de zeik.

viezezoon | 17-02-12 | 15:13

@ Kaas de Vies | 17-02-12 | 12:10
R.O.F.L.O.L.

legomuis | 17-02-12 | 15:12

@tipo | 17-02-12 | 15:04

De spiegel die ze voorhouden aan zichzelf, het zijn namelijk dezelfde sujetten die moslims onder pedoafval scharen.

Dan kan je bijna niemand meer fatsoenlijk benaderen bij overlijden hier. Je analyse snijd dus net zoveel hout als een glas melk.

Al had ik weinig anders verwacht ook.

pius | 17-02-12 | 15:11

rust zacht!

viezezoon | 17-02-12 | 15:10

Relativisme_moralfagisme. Tsja.

pius | 17-02-12 | 15:06

@Schoorsteenveger | 17-02-12 | 14:12
Prachttegel.

La Vie En Rose | 17-02-12 | 15:04

@Pius
Het is nu een beetje laat om Ramdas het graf in te prijzen, nietwaar? Hij was u voor.

Ramdas noemde mensen die het niet met hem eens waren 'wit afval'. Zo sprak hij over mensen: afval. Laat dat eens tot u door dringen: mensen die het niet met je eens zijn, zijn afval. Zo dacht Ramdas.

De klootzakjes hierboven houden Ramdas enkel een spiegel voor. Wat natuurlijk dom is, want Ramdas kan dit helemaal niet lezen. Blijkbaar begrijpen de klootzakjes hierboven niet dat Ramdas dood is en hij niet in een spiegel kan kijken.

tipo | 17-02-12 | 15:04

@vander F | 17-02-12 | 15:01

;)

LOL.

pius | 17-02-12 | 15:03

Zo iemand als sitzkrieg mag van mij een permaban krijgen. Stuitend.

brutus68 | 17-02-12 | 15:02

@Alph Bolkenstein | 17-02-12 | 14:56

LOL. Ik ben ook maar een mens. Hypocriet bovendien. Maar ik weet het van mezelf.

Dat scheelt een hoop. En de moralfag ben jij.

Of heb je niet goed gelezen?

pius | 17-02-12 | 15:02

@synchronicity | 17-02-12 | 13:41
LJBrinkhorst | 17-02-12 | 14:10 |

Het aantal weggejoriste comments bevatten vnl één woord.
'wie?' of 'waarom?'

La Vie En Rose | 17-02-12 | 15:02

@pius | 17-02-12 | 14:40
tja, niet dat ik nu zelf met een steen ga gooien,
om maar even in de topic sfeer te blijven.

Eigenlijk heel bijbels aan het worden, dit topic,
wonderlijk.

vander F | 17-02-12 | 15:01

Zou hij ineens hebben beseft dat 'ie het bij het verkeerde eind had, ernaast zat?
legomuis | 17-02-12 | 14:50 |
.
Als je deze recensie leest krijg je wel zo'n idee ja:
.
''Met een oog voor het slechtste en meest afschrikwekkende in de mens, bekijkt Badal televisieprogramma’s als Ik hou van Holland als research voor zijn ‘white trash’-onderzoek. Het observeren en analyseren van ‘de buitenkant’ is de kracht van deze tot alcoholist verworden essayist. Daarbij vergeet hij een andere werkelijkheid; die van de mensen om hem heen. Dag en nacht zit hij – afgesloten van zijn gezin – in zijn werkkamer opgesloten. De drank die daarmee gepaard gaat zorgt ervoor dat zijn opmerkzame blik langzaam vertroebelt tot paranoia.

QT ''Dat die paranoia niet gegrond is, ontdekt hij tijdens een concert van de zomerhit-zangeres Caro Emerald in Venlo. Al die PVV-stemmers waar Badal zo verschrikkelijk bang voor was – hij vergelijkt de opkomst van Geert Wilders met Anton Mussert die in 1937 in de Tweede Kamer kwam – vermaken zich gewoon met de muziek. De werkelijkheid blijkt plots net zo simpel als de PVV-stemmers ‘m zien. Het ontgoochelt Badal.
.
''Hier hing een wereldverbeteraar die zichzelf amper kon verbeteren. Hij wilde de werkelijkheid naar zijn hand zetten, maar kon zijn eigen leven niet in de hand houden. Wie de grote wreedheid wil tonen, moet de kleine liefde laten zien [ … ] als hij ook maar iets wilde betekenen, hoefde hij misschien geen wereldschokkend essay te schrijven. Hij kon naar huis gaan. Haar in de ogen kijken.''
.
Dat het allemaal zo simpel kan zijn, dat kan Badal, die gewend is om te steunen op literaire grootmeesters en filosofen, niet verdragen. Weer zoekt hij toevlucht – ditmaal definitief.''

Bertus Betonsloper | 17-02-12 | 15:00

pius | 17-02-12 | 14:26 |
Vreemd dat een over karma zeurende moraalfag overgaat tot schelden.

Alph Bolkenstein | 17-02-12 | 14:56

@Schoorsteenveger | 17-02-12 | 14:45

Het is zo dat je een moralist bent. Wie is dat niet, althans gedeeltelijk in ieder geval. Ik ben het ook.

En natuurlijk is het goed dat er een plek is waar dit kan. Ik ben een groot fan van de ontluchtings-these. Maar als je helemaal nergens meer tegen kan ageren waarom zou ik dan nog reageren.

Ik mag ook zeggen wat ik vind. Zonder dat ik beweer dat ik dat van jou niet mag.

En ik vind niet dat je te weinig naar binnenkijkt zo'n groot oordeel meet ik me niet aan naar jou toe. Ik heb je altijd zeer gewaardeerd en geniet erg van je tegels. Een oase van weldenkendheid in een dorre woestijn vind ik jou.

Ik vind je wel eenzijdiger worden. En dat vind ik wel eens jammer. Even goede vrienden verder.

Vanzelfsprekend.

pius | 17-02-12 | 14:56

Een goed, intelligent en terecht-drammerige journalist (falikant tegen rechts populisme en hypocrisie).
Precies die persoon die wij nodig hadden is heengegaan; jammer en triest!

Een Soort Iets | 17-02-12 | 14:55

@ boterkaaseneieren | 17-02-12 | 14:42
Gozerd, die moet je ff uitleggen, ik kan er geen touw aan vastknopen, al schiet je me dood

legomuis | 17-02-12 | 14:53

Met andere woorden, ik vond het een lul bij leven.

Waarom dat de moraalflikker uithangen bij zijn dood?

Fuck die shit.

Parsons | 17-02-12 | 14:53

Altijd zijn opponenten be- en veroordelen, discussies organiseren die altijd 3 tegen 1 waren, alles beter weten - maar dan ook echt alles beter weten, was je het niet met hem eens: White Trash. Een waffel zo groot. Zijn mening was de enige juiste mening en die mening aan een ieder nogal dwingend proberen op te leggen, hij zou het wel even vertellen en desnoods voordoen. En dan zelfmoord plegen. Verbijsterend, gewoon bijna niet te vatten. Het zet wel de gedachten aan het werk. Zou hij ineens hebben beseft dat 'ie het bij het verkeerde eind had, ernaast zat? Dat is natuurlijk moeilijk te verteren voor zo'n oproerkraaiende streber als hij was.

legomuis | 17-02-12 | 14:50

@mokum4all | 17-02-12 | 14:31
Ja en? Als je zo denkt kun je de hele dag wel in een hoekje gaan zitten janken. Er sterven honderden mensen per seconde, en de meesten laten treurende mensen na. Ik kende de droplul en kwestie niet persoonlijk, maar ik vond de ideeën die hij er op nahield walgelijk. Ik hou niet van mensen die me de mond proberen te snoeren. Of ze nou dood zijn of niet.

Parsons | 17-02-12 | 14:49

Gelet op het niveau van de reacties zou ik zeggen, slotje erop. Maar vanwege de vrijheid om alles te kunnen zeggen wat je wil laat Geen Stijl met liefde nog even de strontkar uit over iemand wiens mening de redactie niet aanstond. Beetje jammer.

LJBrinkhorst | 17-02-12 | 14:46

@Djong | 17-02-12 | 14:32

Ach. Joris is ook maar een mens. Die ziet waarschijnlijk door de kansloosheid het bos niet meer.

En het is ook nog eens vrijdagmiddag. Ik snap dat wel;)

pius | 17-02-12 | 14:45

pius | 17-02-12 | 14:25 |
Je vindt dat ik te weinig naar binnen kijk. Het zij zo. Je vindt dat is een moralist men, het zij zo.
En je hebt gelijk, het is hier enkel meningen, oordelen, veroordelingen, verdachtmakingen, scheldkanonnades etcetera. Iedereen lult hier maar wat.
Nog steeds blij dat er een plek is waar dat gewoon kan, waar je dat allemaal in alle ongenuanceerdheid voorbij mag zien komen, waar ook de white trash gewoon zijn domme praat mag verkopen.

Schoorsteenveger | 17-02-12 | 14:45

ik wist niet dat whitney zich om heeft laten bouwen

boterkaaseneieren | 17-02-12 | 14:42

@vander F | 17-02-12 | 14:34

Dank u mijn waarde. Ik heb hen echter niks te vergeven aangezien is zelf ook niet vrij ben van menselijkheid in vele opzichten.

Het is slechts hun vastbesloten stompzinnigheid waar ik tegen ageer.

Dat Bertusbetonsloperige zeg maar.

pius | 17-02-12 | 14:40

Hoezee, de vlag kan uit! En nee, niet halfstok in dit geval. Over de doden niets dan goeds, maar die man zal gemist worden... als kiespijn.

mcdronkz | 17-02-12 | 14:39

@Bertus Betonsloper | 17-02-12 | 14:36

Wat jij vind is voor mij net zo relevant als mijn reedt afvegen. Het enige wat ik wel moet doen daarna is mijn handen wassen.

Je weet het niet immers.

pius | 17-02-12 | 14:39

@Pius | Je hebt geen punt. Het is een mening die nergens op gebaseerd is, jankert.

Bertus Betonsloper | 17-02-12 | 14:36

@Pius,
ach, vergeef hen, want zij weten niet wat zij doen.

vander F | 17-02-12 | 14:34

De Polen site van de PVV werd hem te veel? Bak azijn en niet meer boven komen?

daniel78 | 17-02-12 | 14:34

@Bertus Betonsloper | 17-02-12 | 14:31

Mijn punt is slechts dat immoralfags de allegrootste moralfags zijn. Mensen zoals jij dus.

Zielige Kravmagalulletjes.

pius | 17-02-12 | 14:32

Verbijsterend dit. Anil Ramdas pleegt zelfmoord. Een pindabrein met het o zo lollige pseudoniem Sitzkrieg reageert met: “Nu Prem nog!”
Omdat Prem net als Ramdas een Hindostaanse Surinamer is natuurlijk. En erger nog: links. En daarom moet Prem van Sitzkrieg kennelijk ook dood. Net als Ramdas, die nog maar net dood is.
Zo'n Sitzkrieg is kansloos. Zand erover en aanstampen.
Maar dat zo’n stuitend domme reactie niet wordt weggejorist: dat vind ik pas echt idioot.

Djong | 17-02-12 | 14:32

Schoorsteenveger | 17-02-12 | 14:12
Je hebt natuurlijk gelijk. Mijn punt was alleen: dat er reaguurders zijn die geen traan laten om zijn heengaan, sluit niet uit dat ze kunnen bedenken dat op hetzelfde moment er ergens mensen stuk zitten te gaan om dit verlies.

mokum4all | 17-02-12 | 14:31

@Pius | 17-02-12 | 14:20
.
Wat loop je hier toch godsgruwelijk te janken vent. Ga ergens anders huilie doen, ok?

Bertus Betonsloper | 17-02-12 | 14:31

Deze draad laat zien hoe triest het gesteld is met 'vrijheidslievend' Reaguurland.

Democratie is inderdaad overschat.

pius | 17-02-12 | 14:29

Hij zat vroeger wel eens bij 'god zij met ons' dat discussie programma van Piet Vroon, die ook al onduidelijk aan z'n einde kwam. Was wel een leuk programma.

En Sitzkrieg ga eens deaud.

Willem VanDer Decken | 17-02-12 | 14:27

@Alph Bolkenstein | 17-02-12 | 14:20

Dit soort reacties bedoel ik. Laffe misselijke lamlul.

pius | 17-02-12 | 14:26

@Schoorsteenveger | 17-02-12 | 14:12

Het gaat om de omgekeerde reacties. De reacties waarin hij nog even een trap na-krijgt. En wat denk je dat die guurders die zich zo gedragen zouden doen met reaguurders die dezelfde reacties zouden plempen als, god verhoede, Wilders zou zijn overleden. Je begrijpt het retorische gehalte van mijn vraag. Verder worden hier in tegels ( ook door jou) continu normen en omgangsvormen opgeworpen waar anderen aan zouden moeten voldoen. Dat kan namelijk niet anders.

Bijna elke tegel is een oordeel en zegt iets over een ander namelijk.

Jij hebt het ook vaak over een ideaalbeeld waar onze samenleving aan moet voldoen. Dat is een moreel oordeel in zichzelf.

Anders mogen Moslims hier lekker iedereen stenigen toch en haat-prediken en vrouwen geen hand geven toch?

Wat ben je nou voor een moralfag als je daar tegen bent.

Een beetje introspectie is op zijn plaats in deze zelfs van een door mij zeer gewaardeerd en zeer gerespecteerd reaguurder.

Of juist zou ik moeten zeggen.

pius | 17-02-12 | 14:25

Er is een buitengewoon onaangename, elitaire linkse snob dood gegaan. En niks te vroeg.

Alph Bolkenstein | 17-02-12 | 14:20

@sitzkrieg
Wat een ongelooflijk smerige, hufterige opmerking, zeg.

Lewis | 17-02-12 | 14:17

echt supertriest sommige reacties hier...

ShagzModo | 17-02-12 | 14:17

Ik had niet zo'n last van deze gozer.Ik kwam blijkbaar niet op de plaatsen waar hij een platform had. Als ik dan toch een hindoestaan zou moeten voorstellen zou ik Prem nemen.

Sparky Griswold | 17-02-12 | 14:13

Knakker vocht een ware goetmensstrijd tegen het vrije woord.

Ik zal er geen traan om laten.

Parsons | 17-02-12 | 14:13

mokum4all | 17-02-12 | 14:00 |
Respect en empathie.
Daar zeg je wat. Als dat respect en die empatie gemeend zijn, uit ja hart komen zal ik maar zeggen, prima. Maar als dat respect en die empathie enkel bestaan uit obligaat gedrag, afgedwongen door de een of andere fatsoensnorm, dan stelt het geen ene malle moer voor. Ramdas was typisch een figuur die veel mensen tegen zich in het harnas joeg, die irriteerde en ergernissen opwekte. Hij kon kennelijk niet anders, zocht die confrontatie ook op.
Dat hij het allemaal best wel goed meende met de mensheid en de wereld, het zal wel, maar dat hij er niet voor schroomde om ten opzichte van bepaalde mensen en groepen een respectloze houding aan te nemen en maar al te vaak er blijk van gaf geen empathie op te kunnen en willen brengen is voor mij een feit.
Ik voel geen respect en voel geen empathie, en veins die dus ook maar niet.
Hij ruste in vrede zeg ik dan maar, wetende dat ik daar helemaal niks mee zeg.

Schoorsteenveger | 17-02-12 | 14:12

Echt te triest, de reacties hier..

Robin7111 | 17-02-12 | 14:12

wie is dit ?
*ps: gaat GS aan iedereen die doodgaat nu een topic wijden?!*

FredFlinstone | 17-02-12 | 14:11

Ik vind de uitsmijter onder het stukje van Brusselmans al tamelijk kansloos. Laat staan dat ik benieuwd ben naar de weggejoriste reacties van de reaguurders. Als iemand overduidelijk niet tot jouw kerk hoort, moet je er ook niet zoveel aandacht aanbesteden als hij of zij kom te overlijden.
Ik de las de stukjes van Ramdas slechts heel sporadisch in de Lux en Libertasbode. Gewoon omdat ze mijn ding niet waren.

LJBrinkhorst | 17-02-12 | 14:10

Sommige reaguurders lijken er moeite mee te hebben dat deze man ook medestanders had, en mensen die hem wel mochten. Respect en empathie zijn wel zo prettig bij het vrij je mening uiten.

mokum4all | 17-02-12 | 14:00

Allemachtig, wat een droevig laag niveau hier!
Ik was het vrijwel met alles oneens waar deze meneer voor stond. Lang leve de discussie. Derhalve een oprecht RIP. Vreselijk voor de nabestaanden.

_Fly66_ | 17-02-12 | 13:57

En toch zal ik de wekelijkse zendtijd voor Wilders-haat gaan missen, vermoed ik.

Stormageddon | 17-02-12 | 13:56

Een intens teleurgestelde en een intens teleurstellende man, die zijn voortdurende neiging tot het weglopen bij door hemzelf veroorzaakte problemen nu wat erg drastisch heeft doorgevoerd.

azoturie | 17-02-12 | 13:52

haatdragende mensen genoeg hier

istawa | 17-02-12 | 13:52

@Trash | 17-02-12 | 13:44

Graag gedaan. Sowieso.

pius | 17-02-12 | 13:51

@synchronicity | 17-02-12 | 13:41
In sommige situaties kan zelfmoord een oplossing lijken, maar dat is het vaak niet echt.
En om ook even heel eerlijk te zijn, ergens vind ik het soms ook een prettig idee dat het leven op aarde niet altijd duurt.

Onderbuik | 17-02-12 | 13:51

Nu Prem nog!

sitzkrieg | 17-02-12 | 13:48

Verbaasd ben ik niet als je zo verzuurd bent en alles en iedereen in de wereld haat. Meestal zit je dan zelf ook niet meer lekker in je vel, voor Anil gold dit in het kwadraat. (zo blijkt nu)

uit een interview :
1. Wat is uw grootste angst?
"Ik heb veel angst gekend. Gedachten dat ik mijn rekeningen niet kon betalen en ik één grote luchtballon was, verlamden me. Sinds twee jaar slik ik het kalmeringsmiddel Venlor-XR. Vooral 150 milligram werkt goed. Mijn libido is wel een stuk minder, maar als je angstig bent, is neuken toch het laatste waar je aan denkt."

2.Wat is de beste plek om te wonen?
"Niet op deze aarde. Ik ben zo'n beetje overal geweest en voel me nergens thuis."

RIP anil

zeertegendradig | 17-02-12 | 13:47

Het enige wat ik van hem weet was dat hij ooit is opgepakt door de spoorwegen. Nou ja, het blijft lullig voor de familie. Heeft iemand al Geert Wilders als de schuld van alles aangewezen? Nee? kwestie van tijd.

jan-lul-de-behanger | 17-02-12 | 13:46

wordt waarschijnlijk heilig verklaard in linkse media en bij DWDD

S.Hole | 17-02-12 | 13:46

@doenormaal! | 17-02-12 | 13:11
Nabestaanden hebben op de verjaardag en op de sterfdag van de overledene een kutdag. Zelfmoord op je verjaardag vermindert dus het aantal kutdagen.

Los daarvan is zelfmoord vrijwel altijd het gevolg van depressie. Depressie is een psychiatrische aandoening die te maken heeft met een tekort aan bepaalde signaalstoffen in de hersenen. Een dodelijke ziekte dus, meer dan wat neerslachtigheid en zwakheid van karakter.

Dmitri Dmitrievitsj | 17-02-12 | 13:45

pius | 17-02-12 | 13:18 Dank u.

Trash | 17-02-12 | 13:44

Juist als intellectueel zou je in mijn beleving boven het gespuis (in zijn ogen dan) van GeenStijl moeten staan. Dat vatte ik al niet. Hij had toch in staat moeten zijn om het leven in perspectieven te plaatsen? Daarnaast is zelfmoord wat mij betreft een zwaktebod. Zonde, maar het is niet anders. Veel vrede toegewenst!

MindControl | 17-02-12 | 13:42

Alweer is Jeroen Krabbé's beste vriend heengegaan

Tobi | 17-02-12 | 13:42

Shit, een veel besproken journalist die veel te jong stop met roken.
Een luis in de pels van GS, dan mis je hem nu al...

da wizard | 17-02-12 | 13:42

Bijzondere man, jammer... Ik vraag me af waarom.

De Koreaanse Slet | 17-02-12 | 13:41

Joris heeft het maar druk met dit topic... Ik kan me zo voorstellen wat hij allemaal heeft weggehaald. Ik denk dat een zelfgekozen dood ok is. Stukken beter dan een niet zelf gekozen dood. Maar wel mits het ook echt een diepe eigen keuze is.. en dat weet je nooit. Onzekerheid geeft angst en genereert ontkennening of afkeer... Het is de spiegel van onze eigen angst voor een niet zelfgekozen dood... Wouw... ik schrik van mezelf als ik dit intyp! Sta er wel achter... dat dan weer wel....

synchronicity | 17-02-12 | 13:41

@hatovimletayis | 17-02-12 | 13:38
Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar, en wat er dan in staat (natuurlijk).

Onderbuik | 17-02-12 | 13:39

Ik ben benieuwd of hij nog een brief of iets dergelijks heeft achtergelaten. Hoe dan ook: RIP.

hatovimletayis | 17-02-12 | 13:38

@Springbank | 17-02-12 | 13:24

Wow. En je ziet je eigen overtreffende trap niet eens.

Ik vind iemands dood niet (zo heel) erg, en daarom WENS jij mij zelfs dood.

Dat is inderdaad stukken fatsoenlijker.

ZKH EénOog | 17-02-12 | 13:37

@LibertasSimplex | 17-02-12 | 13:21

Nee. Dat klopt. Een haatdragend mens heeft een einde aan zijn haat gemaakt.

ZKH EénOog | 17-02-12 | 13:35

Het verborgen leed.
De tragiek.
Tragisch.

Ben Adam | 17-02-12 | 13:35

politie moet zijn: politieke

Onderbuik | 17-02-12 | 13:34

Ik vond zijn politie mening en manier van omgaan met andersdenkenden niet juist.
m.i. was Amil Ramdas ook een trots persoon, zelfmoord ligt dan eerder voor de hand dan gemiddeld, (en ja heb dit eerder van dichtbij gezien).
Maar goed uiteindelijk is het ook een medemens, en wat er echt in zijn hoofd en hart omging weet ik ook niet.
RIP

Onderbuik | 17-02-12 | 13:33

@ZKH EénOog | 17-02-12 | 13:30
Ik verwacht geen betreurd zijn. Ik ben ook niet betreurd want ik ken de goede man niet. Hetgeen ik verwacht is gewoon een beetje respect tegen andere mensen. Hij is geen soort, en hem te waarderen of hij een gutmensch is of niet (overigens een uitvinding van Joseph Goebbels als ik mij niet vergis) is pure minachting ten opzichte van anderen. Daarmee heb ik al te veel gezegd.

Hölzenbein | 17-02-12 | 13:33

Ze zeggen zelfmoord maar wat dreef je ertoe? Het nieuwe deurbeleid bij "de Balie"? Rust zacht Anil.

ojédiaré | 17-02-12 | 13:31

@Hölzenbein | 17-02-12 | 13:15

Mag. Ook dat is jouw goed recht, mijn waarde.

Maar ik wil er wel even aan toe voegen dat de kritiek een beetje zwaar overtrokken is. De kritiek die ik krijg is bijna van een hoger niveau, dan de kritiek die de feestvierders van Saddams en Ghaddaffis dood te verduren kregen. En geheel onterecht: ook al waren die dictators zo smerig als maar zijn kan, die zijn toch gewoon vermoord.

Hier betreft het een man, die de hand aan zich zelf geslagen heeft. Het is inderdaad misschien een trieste toestand, als iemand hier een laatste redmiddel in ziet. Maar waarom mij dat zou moeten dwingen betreurd te zijn, of ineens hypocriet respect te moeten hebben voor deze man, begrijp ik niet. Leg me dat dan maar eens uit.
En waarom ik niet (een beetje) blij mag zijn, met een haatdragend figuur minder op deze planeet, snap ik ook niet. Leg me dat eens uit.

ZKH EénOog | 17-02-12 | 13:30

@Fred Janssen | 17-02-12 | 13:26
Niets aan toe te voegen.

Puz Pin | 17-02-12 | 13:29

@Fred Janssen | 17-02-12 | 13:26

Iemand die zelfmoord een egoïstische daad noemt kent waarschijnlijk de luxe er nimmer mee van doen te hebben gehad. Daar ben ik blij om.

En dat je een burgerlul bent daar kan jij niets aan doen.

Fred jansen.

pius | 17-02-12 | 13:28

Heeft Anil eindelijk tijd gevonden Die Leiden des jungen Werthers te lezen?

HoogToontje | 17-02-12 | 13:27

@Hölzenbein | 17-02-12 | 12:55

Wie?

neemjemoederindemali | 17-02-12 | 13:27

De Journalist en Programma maker Anil Ramdas is -weggejorist-

Ajus vijand van eerlijke, hardwerkende mensen; egoistisch tot in de dood blijkbaar.

Sterkte voor de familie

Fred Janssen | 17-02-12 | 13:26

-weggejorist-

chatboy16 | 17-02-12 | 13:26

ZKH EénOog | 17-02-12 | 13:12
Nee, jij bent een lekkertje, het zuur spuit eruit, dat het licht ook maar snel uit je andere oog mag verdwijnen.

Springbank | 17-02-12 | 13:24

En wat hou je eraan over? Weer een topic vol moralistisch gejoris.

me,myself and IK | 17-02-12 | 13:24

Levend of dood. Wat maakt het uit? Uiteindelijk is ieder persoon slechts een concept. Het hele bestaan is een illusie.

Thunderchild | 17-02-12 | 13:22

ZKH EénOog | 17-02-12 | 13:12 |
Er is geen soort doodgegaan, maar een mens.

LibertasSimplex | 17-02-12 | 13:21

Hoor ze schreeuwen de toetsenbordhelden. Hoor ze gillen de miezers. Hoor ze smeken.

Hoor mij, zie mij , erken mij in mijn grijze aardappels en jus leven en mijn debiteurencrediteuren hoofd. Ik mag er ook zijn. Zie mij alstublieft!

Zelfs als dat betekent fatsoensnormen waarop ze zich beroepen naar en onderscheiden van multicultureel en lichtgetint Nederland aan de spreekwoordelijke laars moeten worden gelapt.

Godwin intended vanzelfsprekend.

pius | 17-02-12 | 13:18

@ZKH EénOog | 17-02-12 | 13:12
Jammer dat er mensen rondlopen zoals jij. Die andere mensen in leven en zelfs dood waarderen of ze een gutmensch zijn of niet. Ik walg van mensen zoals jij.

Hölzenbein | 17-02-12 | 13:15

@Der Icebear | 17-02-12 | 13:05
Same here. Venema liet bovendien een stelletje totale nietsnutten achter die stelden dat ie het toch nooit zou doen.

Buggert | 17-02-12 | 13:15

Ondanks dat ik bestempeld ben als White trash , laag opgeleid, en wat al dies nog meer, moge je rusten in vrede Anil Ramdas.

Dr.Thorvaldt | 17-02-12 | 13:15

-weggejorist-

mattheusvdsteen | 17-02-12 | 13:13

Jammer, heb vooral genoten van zijn documentaire over Suriname, RIP

Pi Mol | 17-02-12 | 13:13

@LibertasSimplex | 17-02-12 | 13:02

Jarenlang is dit land gespind en gebrainwashed door dit soort Gutmenschen, waar veel van onze huidige problematiek aan te wijten is.

De glimlach is uiteraard niet om de zelfmoord, dat spreekt voor zich, maar om de gedachte dat er weer een haat en gal spuiend gutmensfiguur minder is. En zolang dat op natuurlijke wijze of door eigen hand gebeurt, kan ik er in ieder geval niet om treuren.

Verder is vooral jouw reactie op de mijne huilie, omdat ik kennelijk iets zei, dat jij ongepast vond. Of zo. #Boehoe

ZKH EénOog | 17-02-12 | 13:12

Om jezelf van kant te maken op je verjaardag vind ik overigens getuigen van vreselijke wansmaak. Je dringt de nabestaanden op om iedere dag op je verjaardag een kudtdag te hebben. Wat een lul eigenlijk.

doenormaal! | 17-02-12 | 13:11

Joris heeft het er maar druk mee... Enfin: ik kende hem niet en waarschijnlijk als dat wel zo was zou ik het nooit met hem eens zijn (GeenStijl-hat0r). Ondanks: toch een rip, je gunt het niemand zo in de knoop te zitten dat alleen het gras van de dood nog maar groener lijkt dan je eigen gazon.

shamehair | 17-02-12 | 13:10

Hij was al twee weken bezig met eruit te stappen maar die kut NS met die aangepaste dienstregeling.

Geen fiducie eigen keus jammer dan. Kwam zeker achter het ware linkse gezicht en vond toen dat hij ons zichzelf niet meer kon aandoen.

Peter de Kluizenaar | 17-02-12 | 13:09

Alsof het belangrijk is dat een journalist/programmamaker een aardig persoon is. Totaal niet relevant om bij een overlijdensbericht op de man te gaan spelen, Brusselmans. Overigens vind ik dat de reaguursels hier op GeenStijl steeds meer richting youtube-niveau afdwalen...

38-15-09 | 17-02-12 | 13:09

Een drama.

Zelfmoord is een tragedie zonder verklaring en zoals een filosoof ooit zei het laatste werkelijke spirituele probleem van de mensheid.

Maar het is ook een drama hoe de zogenaamde immoralfags en de zelfverklaarde gevoels en fatsoensantagonisten zich op het kadaver van de jou storten en op Geenstijl en twitter over elkaar heenrollen om te verkondigen hoe een nare man je was. Al was je Jospeh Goebbels zelf.

Hoe harder en gevoellozer de comments hoe beter.

Treurige toetsenbord-kilheid en kudde-psychopatologie. Alsof ze je persoonlijk gekend hebben en iemands politieke overtuigingen in algemene zin iets zeggen over de persoon in kwestie.

Rust in vrede Anil.

Troost je met de gedachte dat de grootste moralfag-schreeuwers zelf de grootste morlafags zijn wiens minachting voor karma en onvermogen tot introspectie hen weinig gaat helpen in de rest van hun leven.

Treurig genoeg natuurlijk. Dat wel.

Peace

pius | 17-02-12 | 13:09

Gaan de belastingen nu omlaag?

denoorman | 17-02-12 | 13:07

@An die ARBEIT | 17-02-12 | 13:04
Jij. Je jankt over iets wat ik gezegd heb. Neem je pilletjes of sluit je aan bij die randdebielen daar boven.

Hölzenbein | 17-02-12 | 13:05

Jaap de Paap | 17-02-12 | 12:25
Ik aan Adriaan Venema. Hij zou Ramdas bij leven overigens de grond hebben ingeschreven.

Der Icebear | 17-02-12 | 13:05

@Pa Cartwright | 17-02-12 | 12:50
Voorbeelden in drievoud via de fax a.u.b

An die ARBEIT | 17-02-12 | 13:04

Gier | 17-02-12 | 12:12
Helemaal met je eens. Het kan me geen moer schelen of ze me aardig of niet vinden. Ik slaap er geen seconde meer om.

Terpetijnzeikert | 17-02-12 | 13:04

@Hölzenbein | 17-02-12 | 12:55
Jankerd? Wie?

An die ARBEIT | 17-02-12 | 13:04

neemjemoederindemali | 17-02-12 | 12:53 |

Exactly my point :-D Misschien is dat linkse wereldbeeld gewoon een hersenziekte?

mister niet scherp | 17-02-12 | 13:03

ZKH EénOog | 17-02-12 | 12:58 |
Hoe kun je nou glimlachen om de zelfmoord van iemand, die jou in werkelijkheid nooit iets heeft misdaan. Dus je voelt je door een publieke meningfiguur geslachtofferd omdat je in een doelgroep valt. Huilie.

LibertasSimplex | 17-02-12 | 13:02

Aan de reacties alhier te zien is de sgoolvakansie al vroeg begonnen...

Pantheon | 17-02-12 | 13:01

-weggejorist-

Ajuba | 17-02-12 | 12:59

Omdat ik werk in de commerciële dienstverlening, waarmee ik al jaren heb bijgedragen aan het inkomen van deze man, was ik White Trash.

Omdat ik GeenStijl bezoek, lees en beguur was ik een PVV-stemmer, en dus een Eichmann.

Verwacht van mij eerder een lichte glimlach dan een traan, wanneer dit soort mensen zich permanent aan de realiteit onttrekken. Helemaal als zij dit nog op eigen houtje besluiten te doen ook.

En Jezus, wat barst deze draad weer van de moralfags. Om misselijk van te worden gewoon. Neem alsjeblieft een voorbeeld aan Ramdas.

ZKH EénOog | 17-02-12 | 12:58

-weggejorist-

Ajuba | 17-02-12 | 12:58

-weggejorist en opgerot-

Ajuba | 17-02-12 | 12:57

@An die ARBEIT | 17-02-12 | 12:41
Mij is niets te veel en natuurlijk noem ik lui die als enig commentaar op iemand die overleden is niets anders te zeggen als wie? hoe? randdebielen. Als je dat niet snapt is dat jouw eigen probleem jankerd.

Hölzenbein | 17-02-12 | 12:55

Ex directeur van De Balie, die aan de vooravond van komst van Haitham al-Haddad er uit stapt. Opmerkelijk.
Verder geen mening over deze man, RIP.

Tjemig | 17-02-12 | 12:55

@mister niet scherp | 17-02-12 | 12:39

Dan kunnen we beter gelijk de hele PVDA aan de prozac zetten.

neemjemoederindemali | 17-02-12 | 12:53

lol Tipo ben bang dat de nabestaanden toch echt uitvaartkosten moeten maken, zou makkelijk zijn als je kan zelfvaporizeren

novocaine | 17-02-12 | 12:51

Erg stabiel kwam hij de laatste tijd niet meer over. Triest als je geen uitweg meer ziet, RIP ouwe zeurpiet

Bokito ergo sum | 17-02-12 | 12:50

@ An die ARBEIT | 17-02-12 | 12:28
In het verleden raakte jij om nóg minder opgewonden, maar enfin.

Pa Cartwright | 17-02-12 | 12:50

-weggejorist-

Ajuba | 17-02-12 | 12:49

Ik ben benieuwd naar de afscheidsbrief. Dat moet een literair kunstwerkje zijn.

Overigens is het niet triest dat Ramdas zelfmoord heeft gepleegd. Het is zijn eigen keuze en dat recht heeft hij. Ramdas was een recalcitrant mens, soevereign denker, maar helaas altijd met subsidie dus in wezen niet soeverein. Ramdas was niet godsdienstig, dus weet hij dat hij echt een einde aan zijn leven maakte. Dat is zijn eerste echt soevereine daad, die geen subsidie heeft gekost. En ook de laatste.

Het is dus nogal ongepast om rest in peace te roepen. Ramdas rust niet. Ramdas is weg, vaporized, niets meer, dan een herinnering van anderen. Ramdas wilde niet anders.

Als je daar niet tegen kan, dan ben je een racist.

tipo | 17-02-12 | 12:49

Ajuba | 17-02-12 | 12:43
Target is blank. Ik zou maar oppassen.

Wedstrijdkrokodil | 17-02-12 | 12:47

@ An die ARBEIT

ik ben hier om een thermometer in de zgn populistisch rechtse reet te steken en de temperatuur af te lezen

misschien Hölzenbein ook wel

novocaine | 17-02-12 | 12:44

-weggejorist-

Ajuba | 17-02-12 | 12:43

Bezorgdenverjaagster | 17-02-12 | 11:27 |

Ow. Zelfmoord. Inhoud vorige tegel bij deze teruggenomen.

Van zelfmoord word ik erg verdrietig. Het is dè ultieme gemiste kans. En - hoe atheïstisch je ook kan zijn - je hebt geen garantie dat het beter wordt.

Bezorgdenverjaagster | 17-02-12 | 12:43

-weggejorist-

Ajuba | 17-02-12 | 12:42

Zo te lezen is Joris weer terecht......

lilluke halve hoan | 17-02-12 | 12:42

Kan geenstijl dan even een linkje doen met topics waarin Anil, geenstijl bashed? Want ik kon de beste man echt niet. Hoe dan ook R.I.P.

deboerenlul | 17-02-12 | 12:41

Alleen gekken en hoogintelligenten kiezen voor zelfbeschikking. Middelmatigen en tokkies (helaas) niet: zij zien klagen over anderen als een levensdoel.

Gier | 17-02-12 | 12:41

@Hölzenbein | 17-02-12 | 12:36
Nee hoor, Joris moet het helemaal zelf weten.

Ik noem jou een jankerd omdat je mensen die alleen maar "wie?" zeggen randdebielen noemt en vraag me af: Als dat je al teveel is, what the fuck doe je hier dan?

An die ARBEIT | 17-02-12 | 12:41

Strangetown | 17-02-12 | 12:40
-
Geen idee, betaalt dat een beetje leuk zuurlinks lullen ? Zo ja, dan heb ik wel interesse in die vacature.

Badderbeest! | 17-02-12 | 12:41

Heeft iemand al geroepen dat het de schuld van Wilders was? Wat natuurlijk belachelijk is om te zeggen, dat spreekt voor zich, al krijgt Wilders nou eenmaal wel altijd de schuld van alles. Of zijn dat al die weggejorist comments?

doenormaal! | 17-02-12 | 12:40

Benieuwd wie het stokje van Anil gaat overnemen om met regelmaat opgevoerd te worden ten faveure het recht op VvM per tegeltje...

Strangetown | 17-02-12 | 12:40

@Badderbeest! | 17-02-12 | 12:38
Mooi

Hölzenbein | 17-02-12 | 12:39

Triest als iemand zoveel geestelijke problemen heeft dat hij er besluit een einde aan te breien.

De vraagt blijft hadden wij allemaal het niet moeten zien aankomen? Gezien de stukjes die meneer soms schreef hadden misschien kunnen begrijpen dat hij in geestelijke nood zat.

mister niet scherp | 17-02-12 | 12:39

novocaine | 17-02-12 | 12:36
Neen, de man had psychische problemen. Die hebben waarschijnlijk tot zijn dood geleid. R.I.P.

Aktivist | 17-02-12 | 12:39

Kingeef1975 | 17-02-12 | 12:38
-
Weet je niet, misschien was ie erg goed verzekerd.

Badderbeest! | 17-02-12 | 12:38

Het zal vooral voor zijn familie verdrietig zijn.

Kingeef1975 | 17-02-12 | 12:38

Hölzenbein | 17-02-12 | 12:35
-
Wat je dus wil zeggen is dat je 54 te jong vindt voor jezelf en dat eigenbeeld probeer je te projecteren op alle andere mensen. Enge mensen die hun eigen visie projecteren op anderen...

Badderbeest! | 17-02-12 | 12:38

@novocaine | 17-02-12 | 12:36
Ja, en Wilders.

Hölzenbein | 17-02-12 | 12:37

Tja, het was een rare man met een raar wereldbeeld. Hij kon de laatste tijd eigenlijk alleen nog maar gelijkgestemden vinden bij halfgare multiculti types. Hij zat op een doodlopend spoor. Ik vond hem eigenlijk steeds zieliger worden. Jammer en triest dat hij dit zo bevestigd. Annanas, Rest in Peace.

denoorman | 17-02-12 | 12:36

@An die ARBEIT | 17-02-12 | 12:28
Dus? Wat heb ik daar mee te maken? Ga huilie doen bij joris.

Hölzenbein | 17-02-12 | 12:36

kunnen we dan nu concluderen dat geenstijl Anil Ramdas heeft vermoord???

novocaine | 17-02-12 | 12:36

@Badderbeest! | 17-02-12 | 12:25
Eigen keuze is prima, maar ik vind 54 gewoon te jong. Wil niet zeggen dat het voor hem te jong was anders had ie het niet gedaan. Whatever.

Hölzenbein | 17-02-12 | 12:35

Hmm, vorig jaar herfst heb ik hem nog lang gesproken in Loenen. Kwam 'm toevallig tegen in de kroeg daar. Over Suriname, over Wilders (uiteraard!), van alles. Intelligente man, tikje verzuurd. Had toch een prettige herinnering aan de ontmoeting, ondanks dat zijn mening niet altijd de mijne was.

zwarte kip systems | 17-02-12 | 12:34

Mooi.

stemvee | 17-02-12 | 12:34

doenormaal! | 17-02-12 | 12:29
-
Waarom nou weer triest ? is toch mooi, zelf beschikken over je eigen lot. Waarom wachten tot je vanzelf een keer dood neerplettert als je daar geen zin an hebt ?

Badderbeest! | 17-02-12 | 12:33

Ben toch geïnteresseerd in het waarom van zijn dood. Want hij heeft toch alles wat een mens maar kan wensen cadeau gehad. Niet alleen banen, maar ook honneurs. Misschien vermoedde hij dat het niet echt was maar alleen te danken aan zijn allochtoon-zijn en blankenhaat?

peeppeep | 17-02-12 | 12:32

ziek!

reoN | 17-02-12 | 12:31

@Hölzenbein | 17-02-12 | 12:22

Dat vond hij waarschijnlijk zelf niet, anders had hij er vast niet zelf een einde aan gemaakt.

neemjemoederindemali | 17-02-12 | 12:31

Die Joris toch: moet aan het eind van de week keihard aan de bak :)

McPhart | 17-02-12 | 12:31

Ah. Eigen keuze. Nou doei dan maar hè.

Freddie Stobart | 17-02-12 | 12:30

-weggejorist-

PeterBee | 17-02-12 | 12:30

Zelfmoord is altijd vreselijk triest. Sterkte voor de nabestaanden.

doenormaal! | 17-02-12 | 12:29

1e het = had

schweinefleisch | 17-02-12 | 12:29

Would-be-intellectueel, die door het dat hij niet het door hemzelf begeerde niveau had, en daardoor omlaag ging trappen naar anderen. RIP.

schweinefleisch | 17-02-12 | 12:28

Damn je weet als je eerst vijf minuten zit te zoeken naar de hoaxlink, dat er iets mis is. Hij heeft op zijn manier wel een grote stempel gedrukt op het integratie-debat, ik ga niet oordelen of dat positief of negatief heeft uitgepakt. Sterkte voor de familie, in dit soort tijden.

Alibido | 17-02-12 | 12:28

@Biff Eagleburger | 17-02-12 | 12:11

Dat lees ik niet terug in je link.

neemjemoederindemali | 17-02-12 | 12:28

@Hölzenbein | 17-02-12 | 12:22
Die gejoristen zeiden alleen maar "wie?"/

Als je dat niet eens kan hebben vraag ik me af waarom je hier reaguurt.

An die ARBEIT | 17-02-12 | 12:28

Het doet wat met je he, dat opgesloten worden door de NS.

sk!llz | 17-02-12 | 12:27

In zn afscheidsbrief geeft hij waarschijnlijk Wilders nog even de schuld. Of dat ie niet wil leven in het land van de 'white trash'. Ik zal hem niet missen, sterkte aan degene die dat wel doen.

Harry Turtle | 17-02-12 | 12:26

mooi zo

phantom2 | 17-02-12 | 12:25

Van zijn programma's alleen al werd je depressief, dus het verbaast me maar weinig... Verder alle respect voor mensen met een andere mening... ofzo.

jeanmondo | 17-02-12 | 12:25

Wat zie je dat toch vaak: een laatste fulmineren tegen [vul maar in] en daarna rust. Piet Vroon schoot me te binnen toen ik het las.

Jaap de Paap | 17-02-12 | 12:25

Hij was een meester in het overbruggen van tegenstellingen, zonder dat hij daarbij zijn eigen overtuigingen geweld aan deed. Maar bovenal was hij een aimabel en plezierig mens. Waar Anil was, daar werd gelachen. Onze gedachten zijn vandaag bij zijn vrouw en zijn familie.

(Copyright:Prof. Jan Peter Balkenende)

Giraf01 | 17-02-12 | 12:25

Hölzenbein | 17-02-12 | 12:22
-
Uitgaande dat het zelfmoord gerucht juist is... Wat bedoel je ? Eigen keuze en zo. Mooi toch ?

Badderbeest! | 17-02-12 | 12:25

Zelfjoris gepleegd

methoxymonteur | 17-02-12 | 12:23

Zo dan zijn de randdebielen bovenaan deze topic al uitgesorteerd en weggejorist. Prima. Voor de rest, 54 is te jong om aufwiedersehen te zeggen.

Hölzenbein | 17-02-12 | 12:22

R.I.P.

Conan de Rabarber | 17-02-12 | 12:21

-weggejorist-

Grunningertoal | 17-02-12 | 12:21

Een aantal reacties hier is Geenstijl op z'n smalst. Of kenden we meneer Ramdas alleen van Geenstijl en lullen we elkaar fijn na? Af en toe stijgt er hier een beerputtenlucht op...

Donkersloot | 17-02-12 | 12:20

Zelfmoord. Waarom? Was hij het beu hier?

Barry Hay | 17-02-12 | 12:20

Anil Ramdas kon mij het bloed onder de nagels weghalen en dat is slechts weinigen gegeven. Intens triest dat de man z'n leven heeft beëindigd, op een masochistische manier had ik veel bewondering voor hem.

CoJoNes | 17-02-12 | 12:20

Zal wel te maken hebben gehad met die extremistische imam die ze uit hadden genodigd, dat was ook eerst afgezegd en toen vond de Balie dat dat moest kunnen. dus hebben die hem uitgenodigd. Alle politieke druk is hem misschien te veel geworden.

Dat hij moge rusten in vrede!

smeri-cer | 17-02-12 | 12:19

Sinds hij ooit over mij oordeelde zonder me te kennen, zeg ik nu alleen: Opgeruimd staat netjes, lafaard.

RechtsDragend | 17-02-12 | 12:19

Diesel-Kuhlschrank | 17-02-12 | 12:14
-
Je kan lullen wat je wil, maar het is wel beter voor het milieu zo.

Badderbeest! | 17-02-12 | 12:18

H.E. van Putten/Koor | 17-02-12 | 12:13 |
Aha...

sjaakdeslinksesul | 17-02-12 | 12:18

@Diesel-Kuhlschrank | 17-02-12 | 12:14 | + -1 -
Welkom in de echte wereld, toch een stuk minder maakbaar dan gedacht. En nu, wat is plan B?

Kaas de Vies | 17-02-12 | 12:16

Spagettimonster hu akbar alom hiero!

Einde van de Domheid | 17-02-12 | 12:16

Arrabinekoeterine | 17-02-12 | 12:13
-
Reincarneren bestaat niet echt hoor. Is dus fictieve humor. Moet kunnen.

Badderbeest! | 17-02-12 | 12:16

Che_cuevara | 17-02-12 | 12:14 |
Zeeland = kust = wind.

GeflipteVlaflap | 17-02-12 | 12:15

Jesus wat een hoop domkloten hier. Geen wonder dat `ie geen goed woord er voor over had.
Ik hoor simpele zielengelul als "dat scheelt weer subsidie" en blabla over Weerd Guilders, echt joh...

Diesel-Kuhlschrank | 17-02-12 | 12:14

@Davidson | 17-02-12 | 12:13 | + 0 -
Mijn over-over-over-over-over....... over-overgrootmoeder was ook slavin ten tijde van Het Romeinse rijk. Ik verwacht ook een slavenmonument, in het centrum van Rome.

Een kaasplankje van brons, opdat wij nooit vergeten.

Kaas de Vies | 17-02-12 | 12:14

@GeflipteVlaflap | 17-02-12 | 12:11
Rechtop wel, maar laat die wind maar achterwege.

Che_cuevara | 17-02-12 | 12:14

Was dat nou nodig, zeggen dat je hoopt dat iemand reïncarneert als een aardiger mens? Dit is een trap ná, ik vind dat niet echt beschaafd.

Arrabinekoeterine | 17-02-12 | 12:13

Grappig dat er dus lieden zijn die achter iedere boom een racist zien... Een imaginaire weliswaar maar toch stomvervelend. Racisme is een one way street die voornamelijk gekaapt is door lieden met slavengenen. Zo kan de vermeende racistische plemp van 11.21 uur best het begin zijn geweest van mijn vorige plemp. Ik bedoel maar.

Davidson | 17-02-12 | 12:13

De mortuis nil nisi bene ad Nimia familiaritas parit contemptum

H.E. van Putten/Koor | 17-02-12 | 12:13

@neemjemoederindemali | 17-02-12 | 12:11
Als dat gebeurt kom ik hoogst persoonlijk uit mijn kist om hem een ram te verkopen.
Ik ben dan toch al dood dus kan hij mij niks meer maken.

Che_cuevara | 17-02-12 | 12:13

Oh wacht, stond al in de update

Biff Eagleburger | 17-02-12 | 12:13

Niet zo raar natuurlijk, dat iemand 'GeenstijlHater' is. GeenStijl is een 'iedereen-die-niet-is-als-geenstijl'-haatblog. En dat is veelal entertainment.

Wanneet gaat die Israelische Sharon nou es dood?

Moederneuk | 17-02-12 | 12:13

Biff Eagleburger | 17-02-12 | 12:11
Een Ter Braakje dus.

sjaakdeslinksesul | 17-02-12 | 12:13

@Gier | 17-02-12 | 12:12 | + 0 -
Hoe kunnen doden nu iets over je zeggen?

Kaas de Vies | 17-02-12 | 12:13

@sjaakdeslinksesul | 17-02-12 | 12:07
Mij interesseert het geen reedt wat mensen over mij zeggen, levend of dood.

Gier | 17-02-12 | 12:12

@René40181216 | 17-02-12 | 12:03 | + -1 -
De opmerking zelf is generaliserend. Ik ben niet van suiker, vier ook dat feest niet, dus ik zal niet gaan huilen.

Kaas de Vies | 17-02-12 | 12:12

Che_cuevara | 17-02-12 | 12:08 |
--
Neen! :o
Wij hopen dat u nog lange tijd rechtop in de wind blijft staan!
De flippert & heur mams ^^

GeflipteVlaflap | 17-02-12 | 12:11

@Che_cuevara | 17-02-12 | 12:08

Je bedoeld dat je hem graag zou zien speechen op je begrafenis?

neemjemoederindemali | 17-02-12 | 12:11

@Freddie Stobart | 17-02-12 | 12:09 | + 0 -
Als Bandirah nu geen tekening maakt, dan was het Anil Ramdas.

Kaas de Vies | 17-02-12 | 12:10

Ballen dus.

Freddie Stobart | 17-02-12 | 12:10

-weggejorist-

Geerdt Wilders | 17-02-12 | 12:10

neemjemoederindemali | 17-02-12 | 12:05
Dat verklaard 't.

An die ARBEIT | 17-02-12 | 12:06
Ik voel me gediscrimineerd! En ik heb blond haar en blauwe ogen!

On ding | 17-02-12 | 12:10

Of je je dat beeld nog kunt herinneren van een groepje jongeren op een Palestijns akkertje die stonden te dansen?

Einde van de Domheid | 17-02-12 | 12:10

@On ding | 17-02-12 | 12:04
Zal wel aan de schrijfstijl liggen.

Che_cuevara | 17-02-12 | 12:10

On ding | 17-02-12 | 12:04
-
Sommigen legden de klemtoon buitengewoon kwetsend, anderen legden puur racistische haatgevoelens, met name in het vraagteken. Terwijl anderen het gewoon echt oprecht vroegen. Lijkt me duidelijk toch ?

Badderbeest! | 17-02-12 | 12:09

Als die Bandirah vallen heeft maakt ie er nu een cartoon over.
Iets met geweigerd aan de hemelpoort wegens azijnpissen ofzeau.

Freddie Stobart | 17-02-12 | 12:09

In het hiernamaals is ook soepsiedie?

propagandhi | 17-02-12 | 12:08

Het Blauwe Licht (met Steven Sanders) mocht ik destijds graag zien. Lachen om andermans burgerlijkheid.
(Destijds realiseerde ik me natuurlijk nog niet dat iedereen 'belachelijk' lijkt als hij op de juiste manier uitgelicht wordt.)
Daarna niks leuks meer van hem vernomen, integendeel. Toch vind ik dit veel te jong, en sta ik even stil bij zijn nabestaanden.

zetje01 | 17-02-12 | 12:08

@neemjemoederindemali | 17-02-12 | 12:03
Als ik een vriend van Jeroen was, zou ik dat ook doen.
Omvallen bedoel ik.

Che_cuevara | 17-02-12 | 12:08

Ik hoop juist dat mensen tijdens mijn leven aardige dingen over me zeggen en dan mogen ze na mijn dood lekker los gaan. Heel raar eigenlijk om dat om te draaien.

sjaakdeslinksesul | 17-02-12 | 12:07

RTL7 heeft het net bevestigd, nu is het officieel.

neemjemoederindemali | 17-02-12 | 12:07

XelaGBS | 17-02-12 | 12:00

Precies. Oog om oog, tand om tand. Niets mis met een beetje natrappen, indien iemand het er in zulke erge mate als Ramdas zelf naar gemaakt heeft.

Ion Susai | 17-02-12 | 12:07

En dat is 1, en dat is 2,
En dat is dikke dikke dikke tante kee, en dat is recht en dat is krom,
En zo draaien wij het wieltje nog eens om. Rom bom.

Davidson | 17-02-12 | 12:07

@René40181216 | 17-02-12 | 12:03 | + 0 -
En andersom is het altijd zo "paix en vree"?

Kaas de Vies | 17-02-12 | 12:06

@ irma zonderboezem | 17-02-12 | 12:04 |

Nou..... zo jong is mijn moeder niet meer hoor....

overVecht | 17-02-12 | 12:06

Het lijkt me voor herdenkingen lastig wanneer de persoon op dezelfde datum geboren en overleden is. Kijk naar St. Nicolaas als voorbeeld en dat scheelt nog een dag! Op 5 december geboren in Patara (Turkije) en op 6 december overleden in Myra (Turkije). Rooms-katholieken vieren (lees: gedenken) jaarlijks in zijn naamkerk in Demre zijn overlijdensdag; boven de rivieren in Nederland wordt zijn geboortedag gevierd. Bij Ramdas zou dat (indien aan de orde) zeker misverstanden of zelfs problemen kunnen geven.

Van Dikhout | 17-02-12 | 12:06

zegt genoeg over wat geenstijl en het internet tegenwoordig is geworden.

kinderen in de leeftijd van 12-30 die niks zinnigs meer uit kunnen brengen en daar nog trots op zijn ook.

Het lijkt hier wel een chatbox

Anil Ramdas, was het niet altijd met je eens, maar 54 is godverdomme veels te jong (ook als het gewild mocht zijn maar dat is op dit moment nog niet bekend)
novocaine | 17-02-12 | 11:20 |

--
Anderen betichten van zinloze plempsels en dan zelf komen met 'veels te'?
Lol, sterk hoor, sterk! xD

OT: ken de man niet en mis er volgens mij ook niet veel aan.

GeflipteVlaflap | 17-02-12 | 12:06

@On ding | 17-02-12 | 12:04
Racisme, lijkt me duidelijk.

An die ARBEIT | 17-02-12 | 12:06

@On ding | 17-02-12 | 12:04

Joris is ff lunchen, dadelijk gaat hij weer aan het werk.

neemjemoederindemali | 17-02-12 | 12:05

Het is hierboven te zien Haten kun je best op een democratische manier en zonder fysiek geweld te gebruiken.

RIP Anil Ramdas, hoogopgeleide hardwerkende zachtaardige man!

Einde van de Domheid | 17-02-12 | 12:05

Altijd triest; een intelligent en scherp iemand, de geschiedenis leert dat we vooral ook mensen moeten waarderen die meningen verkondigen waarmee men het niet eens is.

aceofspades | 17-02-12 | 12:05

@Che_cuevara | 17-02-12 | 12:03

Zo'n donkerbruin vermoeden heb ik ook, hard maken kan ik het echter niet.

neemjemoederindemali | 17-02-12 | 12:05

Waarom zijn sommige 'Wie?' comments weggejorist en andere niet?

On ding | 17-02-12 | 12:04


overVecht | 17-02-12 | 11:57 |
Vreselijk! Was hij iets eerder gegaan was hij een heldendood gestorven op de warme billen van een jonge godin.......

irma zonderboezem | 17-02-12 | 12:04

OMG straks Bandirah weer.

Dan nog liever dit topic.
RIP Ramdas.

neutron | 17-02-12 | 12:04

@Che_cuevara | 17-02-12 | 12:01

Ik zou bijna tegelen dat Jeroen Krabbé het ongeluk aantrekt, om mij moverende redenen doe ik dat echter niet.

Feit is wel dat de vrienden van Jeroen bij bosjes omvallen.

neemjemoederindemali | 17-02-12 | 12:03

@Bigi Bana Boy | 17-02-12 | 11:46

Het is vechten tegen de bierkaai Bigi. Nederlanders denken dat ze nooit rascistisch zijn. De autisten.

René40181216 | 17-02-12 | 12:03

Ik probeer in de geest van Anil altijd alles 'te duiden' natuurlijk, dus ook dit bericht. Anil Ramdas is m.i. overleden om Joris lekker vervelend aan het werk te zetten op GS.

Abelardus | 17-02-12 | 12:03

-weggejorist-

legomuis | 17-02-12 | 12:03

@neemjemoederindemali | 17-02-12 | 11:48
Als het woord "multiculturele" er in zit, kun je er donder op zeggen dat er subsidie aan kleeft.

Che_cuevara | 17-02-12 | 12:03

Abelardus | 17-02-12 | 12:01
-
guurrechts !

Badderbeest! | 17-02-12 | 12:02

@Terpetijnzeikert | 17-02-12 | 12:00 | + 0 -
Dus "gezien op AT5", is het nieuwe "gestopt met roken".

Kaas de Vies | 17-02-12 | 12:01

M-Bozz | 17-02-12 | 11:59
-
Je kan ook "diep" gebruiken in plaats van "laag" dan klinkt het een stuk spirituelerder enzo.

Badderbeest! | 17-02-12 | 12:01

@neemjemoederindemali | 17-02-12 | 11:44
Die kan het allemaal niet meer bijbenen.
Pas Witney en nou Ramdas, Voor Jeroen gaat dat een beetje snel.

Che_cuevara | 17-02-12 | 12:01

De kogel kwam van rechts!

Abelardus | 17-02-12 | 12:01

Zag hem van de week nog tijdens het zappen op AT5. Als Rotterdammer zap je snel door, maar hij viel me toch op. Triest als je zo jong sterft

Terpetijnzeikert | 17-02-12 | 12:00

-weggejorist-

neemjemoederindemali | 17-02-12 | 12:00

@Ion Susai - En jij probeert dat level nu hier te evenaren?

XelaGBS | 17-02-12 | 12:00

Laag, die laatste zin!

M-Bozz | 17-02-12 | 11:59

@Badderbeest! | 17-02-12 | 11:58 | + 0 -
Ik post al drie weken niet, in niemand valt het op.
Blijkbaar ben ik niet zo belangrijk als ik dacht.

Kaas de Vies | 17-02-12 | 11:59

@Dmitri Dmitrievitsj | 17-02-12 | 11:54
Een punt hebben, en dus gezien de vaagheid van de tegel de mogelijkheid openlaten tot, is iets anders dan de zelotische zekerheid die Bigi nu heeft. Zelfs al zou hij achteraf gelijk hebben, dan nóg valt zoiets als racisme simpelweg niet uit die tegel te destilleren. Je moet wél helderziende zijn om dat eruit te kunnen halen.

Alkibiádès | 17-02-12 | 11:59

Kaas de Vies | 17-02-12 | 11:57
-
mooi, dan copy ik alvast een standaard "dit is kut-reaguursel" hoef ik dadelijk alleen te pasten.

Badderbeest! | 17-02-12 | 11:58

Echt zo'n baasje die de multi kul door je strot duwde met een houten lepel.

strikdewepstroper01 | 17-02-12 | 11:58

Waarom spreekt geenstijl in diet artikelover een gun ? Dat klinkt als daderkennis !

Badderbeest! | 17-02-12 | 11:57

Roflol @ irma zonderboezem | 17-02-12 | 11:51 |

Ja heel sneu. Volgens de krant was hij met zijn rollator onderuit gegaan toen ie net bij de hoeren was geweest.

overVecht | 17-02-12 | 11:57

een buitengewoon erudiet mens

De Treinende Rechter | 17-02-12 | 11:57

@Badderbeest! | 17-02-12 | 11:54 | + 0 -
Rond 12:12 komt die oog-sadist.

Kaas de Vies | 17-02-12 | 11:57

Oh, Anil!

Heb ik nog mee geknikkerd. Was toen al een intolerante eikel. Kon zijn mening niet waarderen, noch de manier waarop hij die uitte, maar dood had hij niet gehoeven.

An die ARBEIT | 17-02-12 | 11:56

kapotte_stofzuiger | 17-02-12 | 11:54
-
och, zolang ze geen "weggejorist en opgerot" roepen vindt ik het nog niet nodeloos kwetsend hoor

Badderbeest! | 17-02-12 | 11:56

@overVecht | 17-02-12 | 11:53 | + 0 -
Wellicht was het sarcastich bedoeld en heb ik dit niet begrepen, maar men moet toch juist zwarte zeggen en neger is verboden? Ik begrijp er echt geen reet meer van.
Een neger is gewoon een neger, behalve zwarte piet.

Kaas de Vies | 17-02-12 | 11:56

Op een groot gevoel voor humor viel Anil niet te betrappen. Niettemin een tikkeltje te jong, 54.

brutus68 | 17-02-12 | 11:55

@kapotte_stofzuiger | 17-02-12 | 11:54

Dat viel mij ook al op, wat een nare mensen die guurders, ze zouden ook gewoon kunnen vragen WIE die man is bvb:-)

neemjemoederindemali | 17-02-12 | 11:55

@rara | 17-02-12 | 11:38
Moest dat nou?
Ik wou er bewust nog niet aan denken.

Che_cuevara | 17-02-12 | 11:55

War blijft die Bandirah van deze week ? Ik ben wel weer toe aan reaguren hoe kut hij wel niet is op kosten van de redactie....

Badderbeest! | 17-02-12 | 11:54

@Alkibiádès | 17-02-12 | 11:49
Het zou het beste zijn als Simplie zelf zijn comment nader zou verklaren. Ik las er niet direct iets racistisch in, maar het comment laat meer ruimte voor negatieve interpretatie dan voor positieve. Bigi heeft maw een punt.

Dmitri Dmitrievitsj | 17-02-12 | 11:54

Hè? Is Prem dood?

An die ARBEIT | 17-02-12 | 11:54

Oké, terecht gejorist. Maar ik kon het niet laten.

NieuweBuur | 17-02-12 | 11:54

Wat zijn reaguurders toch tendentieus en nodeloos kwetsend. De hele tijd "-weggejorist-" roepen.

kapotte_stofzuiger | 17-02-12 | 11:54

Haters gonna die!

Barbatruuk! | 17-02-12 | 11:53

@ Bigi Bana Boy | 17-02-12 | 11:46 |

Het is soms schokkend te merken hoeveel (stiekeme) rascisten er in de panelen aanwezig zijn. Mensen die gerust het woord "zwarte" enz. in de mond nemen.... stuitend.

overVecht | 17-02-12 | 11:53

Ik krijg bij de naam van Anil Ramdas overigens altijd een mentaal beeld van twee mannen die keihard de liefde aan het bedrijven zijn.

Nietvoordekat | 17-02-12 | 11:53

En voor al die dhimmies die met hun politiek correcte tengels als een gek op het minknopje lopen te rammen bij mijn vorige comment: Zoek eens wat documentatie van de laatste tijd op over de man, dan is er maar één conclusie mogelijk: Als u Nederlander bent, of PVV'er, of allebei, dan zou Ramdas er geen traan om laten als u ter plekke dood neer viel.

Ion Susai | 17-02-12 | 11:52


overVecht | 17-02-12 | 11:36 |
Wat naar, gecondoleerd.

irma zonderboezem | 17-02-12 | 11:51

De GeenStijlhatorts zijn gewaarschuwd

Bluebook | 17-02-12 | 11:49

@Bigi Bana Boy | 17-02-12 | 11:46
Het spijt me, maar dit vind ik een belachelijke verklaring. Abject zelfs. Je kent de persoon achter Simplie niet, je weet niet wat hij weet en je weet zijn motief achter die tegel niet. Het is volstrekt ridicuul om te zeggen dat daar zonder enige mogelijkheid van twijfel racisme achter zit.

Alkibiádès | 17-02-12 | 11:49

rara | 17-02-12 | 11:39 |

O. Nou dan wacht ik wel een uurtje met reaguren tot het volgende onderwerp.

zovoklets | 17-02-12 | 11:48

@rara | 17-02-12 | 11:38
Misschien was het vooruitzicht daarop hem wel teveel geworden.
Ik heb ook steken in mijn hartstreek nu.

plaszak | 17-02-12 | 11:48

En toch is dood nooit leuk.

--neus-- | 17-02-12 | 11:48

Btw, nooit geweten dat er zo iets bestaat als stichting multiculturele televisie, is dat een private club zonder of met subsidie?

neemjemoederindemali | 17-02-12 | 11:48

Er wordt toch maar een topic over hem geopend. Dat kan je over de 370 andere Nederlanders die gisteren zijn overleden niet zeggen. Sommige mensen worden nu eenmaal dood of levend altijd weer op een sokkel gehesen.

peeppeep | 17-02-12 | 11:48

Jeroen Krabbe stuurt nu nog snel een kaart om zijn beste vriend te feliciteren.

LibertasSimplex | 17-02-12 | 11:47

Maar hoe dan? Of is het zwarte balkje hier ook overdrachtelijk aanwezig en "mag er niet over gepraat worden", zelfs op GS? Een man van 54 sterft niet zo maar.
nl.wikipedia.org/wiki/Hindoestanen#Zel...

Taggart | 17-02-12 | 11:47

Alkibiádès | 17-02-12 | 11:30
AndroidLouWebber | 17-02-12 | 11:34
Jongens toch .... Meneer Simplie weet niet wie Ramdas is en dus ook niet waar die precies voor stond (en dus ook niet dat hij een vermeende Wildershater was). Maar dat geeft niet want dat is nummer één. Nummer één van wat dan ? Mij dunkt dat je voor antwoord geen helderziende voor hoeft te zijn. Hou een sop apologeet te zijn voor dit soort racistische vollidioten alsjeblieft ?

Bigi Bana Boy | 17-02-12 | 11:46

Ok, heel vervelend voor de familie maar ik kijk alvast weer verder.... Bandirah time!

Fatwabuster | 17-02-12 | 11:46

Dat de gehele GS crew maar mag reïncerneren als FC Wageningen. Bah.

Charles Swietert | 17-02-12 | 11:46

Wie? Wat? Waar?

monaco | 17-02-12 | 11:46

Op je verjaardag de pijp uitgaan heeft toch ook wel iets van een eindstreep halen...54 jaar en geen dag langer.

Bertus Betonsloper | 17-02-12 | 11:46

@zovoklets als je 20 bent vind je 54 een hele leeftijd

als je 30 bent begint het al best jong te worden

en zodra je de 40 nadert is het van help nog maar 15 jaar!!!

zo werkt dat nu eenmaal in het brein van de mens

novocaine | 17-02-12 | 11:46

RIP, sterkte aan de nabestaanden, hele meut. Verder: wie?

Nietvoordekat | 17-02-12 | 11:45

Wat de meesten al zeggen: sneu voor z'n geliefden en familie, maar het was inderdaad een nare man. Ben wel benieuwd naar de oorzaak, hij presenteerde pas geleden nog een programma, dus lang ziek kan hij niet geweest zijn. Ongeluk?

Hans Hillen | 17-02-12 | 11:45

Heeft Jeroen Krabbé al iets van zich laten horen?

neemjemoederindemali | 17-02-12 | 11:45

Heeft Jeroen Krabbé al iets van zich laten horen?

neemjemoederindemali | 17-02-12 | 11:44

Wat de meesten al zeggen: sneu voor z'n geliefden en familie, maar het was inderdaad een nare man. Ben wel benieuwd naar de oorzaak, hij presenteerde pas geleden nog een programma, dus lang ziek kan hij niet geweest zijn. Ongeluk?

Hans Hillen | 17-02-12 | 11:44

Dat doen ze he... mensen... doodgaan bedoel ik....aard van het beestje...

Badderbeest! | 17-02-12 | 11:43

Gestopt met zeiken.

Bertus Betonsloper | 17-02-12 | 11:43

Zuur en bitter

daniel78 | 17-02-12 | 11:43

@René40181216 | 17-02-12 | 11:40
Het is toch zo?

DerUnterMensch | 17-02-12 | 11:41

@rara | 17-02-12 | 11:38
LOL

DerUnterMensch | 17-02-12 | 11:40

Nou ja... z'n vrouw en kinderen zullen ongetwijfeld van hem gehouden hebben.

Voor de rest hebben we voortaan geen last meer van deze man, want was inderdaad een hele nare man!!

vangodlos | 17-02-12 | 11:40

@DerUnterMensch | 17-02-12 | 11:38

Die laatste alinea he...
Zeg dan niets.

René40181216 | 17-02-12 | 11:40

Al dat sterkte voor de familie enz. Alsof zijn familie hier nu reaguursels zit te lezen.
Iemand die niemand hier persoonlijk kent is dood, dus??

irma zonderboezem | 17-02-12 | 11:40

Het Blauwe Licht was wel een aardig programma.

Gier | 17-02-12 | 11:39

zovoklets | 17-02-12 | 11:35

Inmiddels wel, het staat ook op nrc.nl, Ramdas' voormalige werkgever, maar zonder doodsoorzaak.
Ik denk dat de haat voor blanke Nederlanders hem uiteindelijk vergiftigd heeft.

Ion Susai | 17-02-12 | 11:39

@Sadomassochristus | 17-02-12 | 11:13
Nou aardige opmerking hoor, zeg dan niets.

Ik ken Anil Ramdas niet, hij kwam me wel vaag bekend voor en na wat google moet ik de conclusie trekken dat ik hem waarschijnlijk wel eens op TV heb gezien en in wat artikels hier.

Hoe dan ook. RIP.
(Na wat gelezen te hebben zou hij gen RIP over hebben voor de gemiddelde reaguurder hier, maar ik als rechts liberaal ben wel zo sociaal om toch een RIP voor hem over te hebben. Verschil moet er zijn.)

DerUnterMensch | 17-02-12 | 11:38

ONEEEEE, ahum wie?

odessa223 | 17-02-12 | 11:38

Gelukkig krijgen we straks weer zo'n fantastische prent van Bandirah. Om ons op te vrolijken.

rara | 17-02-12 | 11:38

Freakster1986 | 17-02-12

Omdat tegen die tijd ons pensioengeld op is.... Of bedoelde je dat niet?

Betweetert | 17-02-12 | 11:37

ShagzModo | 17-02-12 | 11:34 |

Omdat een familie na een overlijden direct de computer aanzet en gaat googlen wat anderen ervan vinden?

lol

zovoklets | 17-02-12 | 11:37

Zijn bijdrage aan het Nederlandse intellectuele landschap was een veeg krijgen van Zwagerman. Zijn nietszeggende flutboekjes en waardeloze tirades tegen alles en iedereen die het niet met hem eens was maken hem bij overlijden plotseling tot iemand die hij simpelweg niet was. Er schuilt een Krabbé in all of us.

Davidson | 17-02-12 | 11:36

Mijn over buurman is gister ook overleden...

Dat boeit toch ook niemand alhier?

overVecht | 17-02-12 | 11:36

1 op 4 zal nooit zijn pensioen halen..

Freakster1986 | 17-02-12 | 11:36

Ion Susai | 17-02-12 | 11:31 |

Jij denkt dat het wel waar is?

zovoklets | 17-02-12 | 11:35

Een van de allerslechste interviewers die nederland ooit heeft gehad. Ik ga je missen Anil.

RIP

René40181216 | 17-02-12 | 11:34

Geenstijl zou bij bepaalde posts de mogelijkheid om commentaar te geven uit zetten. Wens zijn familie veel sterkte met het verlies.

ShagzModo | 17-02-12 | 11:34

novocaine | 17-02-12 | 11:20 | + 8 -

Nou trek die utp kabel uit de muur en blijf vooral in je eigen broadcast domain, Moralfag.

de reaguurbuur | 17-02-12 | 11:34

@Bigi Bana Boy | 17-02-12 | 11:26
Dat valt niet uit te sluiten maar er zeker ook niet uit op te maken. Dat zit meer tussen jouw oren als je het mij vraagt.

AndroidLouWebber | 17-02-12 | 11:34

Een paar jaar geleden werd je nog voor eeuwig verbannen van geenstijl als je reacties plaatste zoals de meeste hierboven.
Het holt achteruit hier..

nietnietniet | 17-02-12 | 11:34

Hij heeft zich deze keer dodelijk verslikt in Zwagerman?

blinde kip | 17-02-12 | 11:32

Maar zoveel correcte NCRV-goedheid in een man.
De grote vraag is dan ook wanneer Hij weer op zal staan.

ZSU-23-4 | 17-02-12 | 11:32

Vervelend voor z'n naaste familie. Sterkte er mee.

Greetje Duisenberg | 17-02-12 | 11:31

Zou wel irritant zijn als dit niet waar zou blijken te zijn, Brusselmans!

Ion Susai | 17-02-12 | 11:31

-weggejorist-

Grunningertoal | 17-02-12 | 11:31

54 is een behoorlijke leeftijd.

In het Anthony van Leeuwenhoek ziekenhuis liggen er teveel die dat niet gaan halen.

zovoklets | 17-02-12 | 11:31

-weggejorist-

PeterBee | 17-02-12 | 11:31

Ramdas hing iets te nadrukkelijk de intellectueel uit, maar gezien zijn persoonlijke Werdegang (pretentieus Fremdwort!) is dit ook wel een beetje te begrijpen.
Hij laat een mooie bijdrage aan het Nederlandse intellectuele landschap na.
Al moet deze niet overdreven worden.

Dmitri Dmitrievitsj | 17-02-12 | 11:30

@Bigi Bana Boy | 17-02-12 | 11:26
Leg uit. Wat nu als hij met 'en dat is 1...' - een frase die ik overigens zelf nooit zou hanteren - doelt op de eerste der schuimbekkende Wildershaters?

Alkibiádès | 17-02-12 | 11:30

Alsof de mensen van GS van die warme, vriendelijke, begripvolle, meelevende, gezellige, aardige personen zijn.

Ars Vivendi | 17-02-12 | 11:30

Wie? ohw die blanke hatende azijnzeikert van de NTR... kan er niet mee zitten.

DaveDH | 17-02-12 | 11:30

novocaine | 17-02-12 | 11:20 |: Alsof Anil Ramdas ook maar iets positiefs gezegd zou hebben als Geert Wilders was overleden. Ik gun dhr Ramdas en zijn familie en vrienden absoluut niet zo'n jonge dood en zeker op je 54ste. Maar dood gaan we nu eenmaal, jong of oud. Maar of ik iets goeds moet gaan zeggen over iemand die mensen uit maakte voor nsb'ers of racisten, mooi niet dus.

Indoneesje | 17-02-12 | 11:30

Komt er weer mooi een vacature voor Frans Timmermans vrij. De baantjescarrousel kan weer verder na het wegvallen van Ramdas.

tipo | 17-02-12 | 11:30

wakkere_nederlander | 17-02-12 | 11:27 | ,
maar die zag er laatst ook wat slapjes uit...

vander F | 17-02-12 | 11:30

Goed geslaagde intellectuele mix van een blanke en een Aziaat. Geboren en opgegroeid in Suriname.

Hij heeft altijd zwart willen zijn. www.rnw.nl/suriname/article/anil-ramda...

Willianus Wortelus | 17-02-12 | 11:29

Indoneesje | 17-02-12

Interessante theorie. Een liefdevol leven is dus beter dan azijnpissen? Spread the word man !

Betweetert | 17-02-12 | 11:29

Ja, dat kan gebeuren...

Glas Koning | 17-02-12 | 11:28

Goh... Blijkt echt waar te zijn. Damn. 54 is veel te jong, zelfs voor zo'n vooraanstaand lid van de linksche elite.

Moondance | 17-02-12 | 11:27

Op z'n verjaardag?! Wat triest.
Overdosis taart misschien?

Pastor Sippenhaft | 17-02-12 | 11:27

Nou ben ik niet zo van de complotten. Maar deze tweet dan?

Pritt @Pritt
Een Amber Alert gaat wat ver. Maar iemand @vonloghausen toevallig nog gezien?

16 februari 12 om 15:02 via web · Details

twitter.com/#!/Pritt

Bezorgdenverjaagster | 17-02-12 | 11:27

over de doden niks dan goeds
*
Nooit zo goed begrepen die stelling,uitdrukking , volkswijsheid what ever .

Ratzing. | 17-02-12 | 11:27

Past in het beleid van het bezuinigen op subsidies, heel begaan die man.

My_daddy | 17-02-12 | 11:27

@vander F | 17-02-12 | 11:25
Gelukkig hebben we Prem nog! :-)

wakkere_nederlander | 17-02-12 | 11:27

Grof is vaak leuk, maar niet over mensen die net overleden zijn. Natrappen heet zoiets...

HEvD | 17-02-12 | 11:26

Gaan we dit met alle GS-haters doen? Dan blijven we bezig ben ik bang. Dessalniettemin is er toch weer een vader zoon of opa overleden dat is nooit leuk.

Datzegiktoch | 17-02-12 | 11:26

Gestikt in slagroomtaart?

Piep van Poep | 17-02-12 | 11:26

Freddie Stobart | 17-02-12 | 11:21
Ik hoop het van harte eerlijk gezegd. Van mij mag je een afkeer hebben van de standpunten van de man, maar reakties als die van simplie | 17-02-12 | 11:21 zijn eenvoudigweg onverhuld racisme.

Bigi Bana Boy | 17-02-12 | 11:26

Ik verwacht een mooie necrologie van Stephan Sanders, die het niet vaak met hem eens was.

Der Icebear | 17-02-12 | 11:26

Doodgezopen?

plaszak | 17-02-12 | 11:25

Damn, m'n favo rel hindu?
Gatverdamme veels te jong, sterkte voor de nabestaanden.

vander F | 17-02-12 | 11:25

Damn, da's ff schrikken. Sterkte voor zijn familie. Voor de rest: het is altijd triest om een tegenstander in het debat te zien gaan.

mokum4all | 17-02-12 | 11:25

-weggejorist-

Balzack | 17-02-12 | 11:24

-weggejorist-

plaszak | 17-02-12 | 11:24

Iets met karma misschien? Mensen die vol zitten met haat en afkeer hebben doorgaans geen gezond leven. Kan me voorstellen dat Ramdas zich continu druk liep te maken over wat die vervelende GS reaguurders allemaal over hem zeiden *huilie huilie*. Die vervelende onderbuik is nu zijn eigen ondergang geworden. Tja, zou me niets verbazen als hij met zijn laatste gedachtes Wilders nog heeft vervloekt.

Indoneesje | 17-02-12 | 11:24

Karma is a bitch. Dat ie zijn gure autochtonen haat maar in het hiernamaals mag verkondigen. Over de doden niets dan goeds dus vooruit: Oh verheven Anil rust zacht.

Davidson | 17-02-12 | 11:23

-weggejorist-

watsinneneem | 17-02-12 | 11:23

Alvleesklierkanker toevallig? Sorry, mijn humor. Ik kende hem verder niet, noch ken ik zijn werk. Klote blijft het voor de nabestaanden.Dit gun je inderdaad niemand, en gun je het iemand wel, dan spoor je niet (ICE)

Betweetert | 17-02-12 | 11:23

Nooit van gehoord.
Maar even wel RIP.

Pinocchio | 17-02-12 | 11:22

Oh hij! O ja nou eh.. ja.. dus..

Frdnnd | 17-02-12 | 11:22

Tsja, ik zal even Gandalf quoten :

"Many that live deserve death. And some that die deserve life. Can you give it to them? Then do not be too eager to deal out death in judgment. For even the very wise cannot see all ends."

Pikkebaas | 17-02-12 | 11:21

-weggejorist-

Sgotwont | 17-02-12 | 11:21

DoOne | 17-02-12 | 11:19
LOL ... Nee, Michael Jackson .. je weet wel, die Whisky kenner.

James Lastig | 17-02-12 | 11:21

... for what it's worth: Rest in Peace, Gutmensch.

Comrade | 17-02-12 | 11:21

Dat is maar één (twitter)bron, wel betrouwbaar genoeg ?
Ramdas is bekend, mocht hij gistermiddag overleden zijn, dan was het toch al in het nieuws geweest?

Maar goed, als het klopt, treurig voor zijn familie dan.

orange pekoe | 17-02-12 | 11:21

Anil Ramdas: de intellectueel die niet kon begrijpen dat er ook gewone mensen bestaan. RIP, dan maar.

rara | 17-02-12 | 11:21

Ik voorspel een redelijk aantal permabans op dit topic.

Freddie Stobart | 17-02-12 | 11:21

-weggejorist-

simplie | 17-02-12 | 11:21

zegt genoeg over wat geenstijl en het internet tegenwoordig is geworden.

kinderen in de leeftijd van 12-30 die niks zinnigs meer uit kunnen brengen en daar nog trots op zijn ook.

Het lijkt hier wel een chatbox

Anil Ramdas, was het niet altijd met je eens, maar 54 is godverdomme veels te jong (ook als het gewild mocht zijn maar dat is op dit moment nog niet bekend)

novocaine | 17-02-12 | 11:20

Die 'mazzelp*k' ontloopt zo wel mooi de volgende cartoon van Bandirah

witwas | 17-02-12 | 11:20

Getraumatiseerd en gebroken door dat "racistische" trein-incidentje ging hij heen. Tere zieltjes zijn teer.

Stroopdoos | 17-02-12 | 11:20

http://nl.wikipedia.org/wiki/Anil_Ramdas

wiki zegt het ook...

Anil Ramdas (Paramaribo, 16 februari 1958 - 16 februari 2012) was een Surinaams-Nederlands schrijver, journalist en programmamaker.

Edding3001 | 17-02-12 | 11:20

@Groetjos | 17-02-12 | 11:13
Combobreker!

wakkere_nederlander | 17-02-12 | 11:20

Wat?!? Is Oprah Winfrey overleden?

DoOne | 17-02-12 | 11:19

Huh? Wie? Wat? Waar?

Grmmpf.

Ashtrey | 17-02-12 | 11:19

-weggejorist-

Boerenhoofd | 17-02-12 | 11:18

-weggejorist-

ZSU-23-4 | 17-02-12 | 11:17

Dan staat er nu dus ergens een potje subsidiegeld onbeheerd...

basweetutwel | 17-02-12 | 11:17

Wat zijn mening ook mag zijn, 54 is voor iedereen te jong. Sterkte aan de nabestaanden.

Cum_Fraude | 17-02-12 | 11:17

-weggejorist-

Zure Boer | 17-02-12 | 11:17

Toch niet de schuld van Wilders?

Che_cuevara | 17-02-12 | 11:17

-weggejorist-

NieuweBuur | 17-02-12 | 11:17

Volgens zijn Wiki is hij idd op 16-2 overleden.
Fout figuur maar R.I.P. anyway want anders blijft hij ons wellicht vanuit zijn graf nog lastigvallen.

Ulanbator | 17-02-12 | 11:17

-weggejorist-

Detlev Tarnowitz | 17-02-12 | 11:16

fuckje | 17-02-12 | 11:15

De goede mensen gaan altijd te vroeg..... oh wacht?

Fatwabuster | 17-02-12 | 11:16

-weggejorist-

Alph Bolkenstein | 17-02-12 | 11:16

Ik mocht die kerel echt niet.

Steilloos ten Onder | 17-02-12 | 11:16

-weggejorist-

>poep | 17-02-12 | 11:16

Tja, ik zie geen reden waarom hij een uitzondering zou zijn op de regel dat iedereen een keer gaat.

zovoklets | 17-02-12 | 11:15

Is-ie onder de ICE naar Duitsland gesprongen?

Biff Eagleburger | 17-02-12 | 11:15

Sneu voor de familie, maar wat was dat een NARE MAN!

fuckje | 17-02-12 | 11:15

Mijn god, wat een humor weer, reaguurders.

Zeeschuimer | 17-02-12 | 11:15

Que?

Wedstrijdkrokodil | 17-02-12 | 11:14

-weggejorist-

Joris D. | 17-02-12 | 11:14

Sadomassochristus | 17-02-12 | 11:13 | + 1 -

Ik heb mijn moeder geleerd dat het internet iets anders is dan de keukentafel.

de reaguurbuur | 17-02-12 | 11:14

RIP beroepsallochtoon Ramdas.

fietskettingslot | 17-02-12 | 11:14

Nee hoor, hij staat hier naast me

WhitneyHoustonZombie | 17-02-12 | 11:14

If so: iets met ongepast Brusselmans.

marshmallow | 17-02-12 | 11:14

Mmmm, right? Via twitter?...

bello | 17-02-12 | 11:13

Ohhh

WitWit | 17-02-12 | 11:13

Quem di Diligunt Adolescens Moritur.
Requiescat in pace. Avé,

Marcus Porcius Cato | 17-02-12 | 11:13

-weggejorist-

GeflipteVlaflap | 17-02-12 | 11:13

-weggejorist-

James Lastig | 17-02-12 | 11:13

-weggejorist-

brienenoord | 17-02-12 | 11:13

-weggejorist-

Fatwabuster | 17-02-12 | 11:13

-weggejorist-

Space2012 | 17-02-12 | 11:13

Mijn moeder heeft mij geleerd, als je niets aardigs kan zeggen, zeg dan niets...

Sadomassochristus | 17-02-12 | 11:13

-weggejorist-

Dr. Steylloos | 17-02-12 | 11:13

-weggejorist-

nu even niet | 17-02-12 | 11:13

-weggejorist-

Kotsende lama | 17-02-12 | 11:13

-weggejorist-

ijzeren blub | 17-02-12 | 11:13

-weggejorist-

de reaguurbuur | 17-02-12 | 11:12

-weggejorist-

ijzeren blub | 17-02-12 | 11:12

-weggejorist-

Sadomassochristus | 17-02-12 | 11:12

-weggejorist-

On ding | 17-02-12 | 11:12

Wie?

Groetjos | 17-02-12 | 11:11

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken