Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

BAM! Incidentjes Almere EXPLOSIEF toegenomen

jorritsmaleertkoekhappen.jpg Vroeger, toen was Almere nog de stad van leven en vrijheid. De stad waar het kán! Maar dat was toen. Met de kennis van nu weten we wat vooral kán in Almere: incidentjes. En die blijven hand over hand toenemen die dekselse incidentjes. Woninginbraakincidentjes? Met 50(!!!) procent toegenomen. Auto-inbraakincidentjes? Toename van 12 procent. Straatroofincidentjes? 45 hele procenten erbij, is alweer een halve verdubbeling. En dan zijn er nog de ietwat grotere Almeerse incidentjes zoals daar zijn: moord danwel doodslag. Almere mag nu trots zijn op maarliefst VEERTIG (40) procent meer lijken in de straat of pogingen daartoe. Maarrrrr, is dit wel allemaal zo? Het kritische en vlijmscherpe weblog Geenstijl.nl vroeg inwoner van Almere Dreetje Zijnvelt, tevens mislukt romanschrijver, om een inhoudelijke reactie: "Ach man kk! Ik ben al zeventien keer van mijn Blackberry beroofd door Ali B en Rachel Hazes zelf! KK Almere Muziekwijk! Whateva! Nu ben ik weer goatses plaatsen, FML!". Ook vroegen we de verantwoordelijke voor al deze incidentjes, burgemeester (VVD) Annemarie Jorritsma-Betonharses (geen familie van) om een reactie: "Ik weiger die stijging een trend te noemen. Dergelijke cijfers fluctueren elk jaar sterk", aldus de burgemeester die het woord "incidentjes" pas uitsprak nadat onze recorder uitstond. En wij zouden nooit dingen publiceren die niet zijn gezegd. We zijn Joop.nl niet. Onderzocht wordt nu of de toename van de criminaliteit te wijten is aan een schaamtecultuur. In dat geval zijn de daders in principe genoeg gestraft en zijn ook die door Jorritsma beloofde zestig extra agenten niet meer nodig. Die zullen dan worden omgezet in caviamariniers en marmottengestapo omdat het échte leed in Nederland, dierenverwaarlozing, nooit mag worden verdiongraust omdat ergens anders wat incidentjes toevallig het gevoel van onveiligheid aanwakkeren. Zo. En dan nu een liev verschillig linkje over Almere. Update: linkje naar liev verschillig YouTube-filmpje is dood. Flashmobben in de Albert Heijn kan dus óók al niet in Almere.

Reaguursels

Inloggen

En Jorritsma is ook maar een Koop-incidentje.

Bataaf | 17-02-12 | 12:15

Hmmm, ik woon op 1311 en ik heb nergens last van. Als iemand nog een nieuwe brommer of fiets wil kopen, ik heb er nog wel een stuk of 20 in de tuin staan.

prodigy | 17-02-12 | 00:32

Wat heeft die Graus toch allemaal op zijn geweten. Zestig extra politie-agenten inplaats dierenagenten en ja hoor, inplaats van criminele stijgingen hadden ze in Almere epische dalingen mogen registreren.
En je stel je eens voor, dat dan voor heel NL.

WirMachenMusik | 16-02-12 | 15:24

Tsja, tijden veranderen. Almere is gevaarlijk en Amsterdam Zuidoost (ja, de Bijlmer ja) is veilig.

Boudt | 16-02-12 | 15:07

@Strangetown | 16-02-12 | 14:04

Ik vind het wel interessant. Heb je geen linkje?

pius | 16-02-12 | 14:32

neemjemoederindemali | 16-02-12 | 13:54
Ben je een vakantie aan het boeken of wat ben je aan het doen. Persoonlijk worden als je verder niets zinvols te zeggen hebt. Wat een zwaktebod.

Hölzenbein | 16-02-12 | 14:05

pius | 16-02-12 | 13:57 |

Mooi project overigens, maar laten we het hier bij houden.

Strangetown | 16-02-12 | 14:04

neemjemoederindemali | 16-02-12 | 13:54 |
Houdt u het zakelijk?

Voor kwetsen en denigreren hebben we de topic-schrijvers al.

Strangetown | 16-02-12 | 14:00

Big Brother doet er dus geen zak aan en dat harder aanpakken helpt zo te zien heel goed.

Lyrthion | 16-02-12 | 13:59

@Strangetown | 16-02-12 | 13:55

Ok. Nee ken ik niet dat project. Maar dat was al duidelijk toch;)

Thnx for explaining.

pius | 16-02-12 | 13:57

@ Hölzenbein | 16-02-12 | 13:49 |

Prima... maar... kun je mij wel even aanwijzen van wie ik dat moet?

Bvd.

overVecht | 16-02-12 | 13:56

pius | 16-02-12 | 13:48
My bad, soms lees je wel eens wat en denk je: "Oh, die heeft er weet van".
Zoals gezegd: no sweat en nee, ik was niet cynisch.

Strangetown | 16-02-12 | 13:55

-weggejorist-

neemjemoederindemali | 16-02-12 | 13:54

neemjemoederindemali | 16-02-12 | 13:45
Ow. Dus?

Hölzenbein | 16-02-12 | 13:49

overVecht | 16-02-12 | 13:44
Ik zeik niet, je moet je gewoon wat inhouden that's all.

Hölzenbein | 16-02-12 | 13:49

Jullie moeten niet zeuren. Een beetje meer overvalletjes en moordjes is toch niet erg? Almere weet hier vast heel goed om te gaan en zal zeker een commissie instellen die gaat onderzoeken of het mogelijk is maatregelen te nemen die leiden tot het in kaart brengen van de knelpunt waarna de politiek over deze knelpunten kan gaan discussiëren. Zo zie je maar, alles wordt opgelost!

Patatter | 16-02-12 | 13:49

@Strangetown | 16-02-12 | 13:39

En ik snap het nog steeds niet. Bedoel je dit positief of cynisch?

pius | 16-02-12 | 13:48

@Hölzenbein | 16-02-12 | 13:38

Ja.

neemjemoederindemali | 16-02-12 | 13:45

@Strangetown | 16-02-12 | 13:39

Veronderstellingen zijn de moeders aller misverstanden.

pius | 16-02-12 | 13:45

Almere=Amsterdam-Oost

Jo de Banjo | 16-02-12 | 13:45

@ Hölzenbein | 16-02-12 | 13:39 |

Zeik niet... iedereen begrijpt dat... en als je niet tegen wat pesten kunt ga je toch lekker naar de meester.

@neemjemoederindemali

Mooi... mooi... ja... heel mooi verwoord!

overVecht | 16-02-12 | 13:44

neemjemoederindemali | 16-02-12 | 13:40
Mooi

Hölzenbein | 16-02-12 | 13:42

@Hölzenbein | 16-02-12 | 13:37

Nu snap ik ook ineens dat je het opneemt voor de zieligheidsindustrie, ouwe islamlikker.

neemjemoederindemali | 16-02-12 | 13:40

overVecht | 16-02-12 | 13:38
Gewoon zo. Is nergens voor nodig zo'n onzin over mij te vertellen.

Hölzenbein | 16-02-12 | 13:39

pius | 16-02-12 | 13:29 |
Oh, ik was in de veronderstelling dat jij iets doet in hulpverlening binnen de zelfkant van de samenleving en housing first een Bostonian project is, waarin werd aangetoond dat de piramide van Maslov voor die doelgroep dusdanig uitpakt dat een eigen huis eerder een knuppel in je nek bewerkstelligt, dan dat deze lui bij jouw woning een knuppel willen ontvangen.

In feite een US succes story à la Harlem, wat Vogelaar ook voor ogen had, tot ze door Ruktor als niet camera geniek werd weggezet.

Strangetown | 16-02-12 | 13:39

neemjemoederindemali | 16-02-12 | 13:19
O ja joh?

Hölzenbein | 16-02-12 | 13:38

@overVecht | 16-02-12 | 13:28

Klopt, en dan had zo'n jochie ook nog een vader die niet begreep dat zijn zoontje de smurf van de klas was en heel slim nog wat bijdehante opmerkingen meende te moeten maken tegen zijn "vriendjes" waardoor het jochie nog sneuer werd.

Voor de echte feestjes werd het sneue kereltje natuurlijk nooit uitgenodigd en zijn vader mocht op de tennisclub een duffe bestuursfunctie uitoefenen, aan de bar werd hij uiteraard gemeden als de pest.

neemjemoederindemali | 16-02-12 | 13:38

@ Hölzenbein | 16-02-12 | 13:37 |

Want? Wel knap van je.... was weer een tegeltje met meerdere woorden van je.

overVecht | 16-02-12 | 13:38

overVecht | 16-02-12 | 13:28
Hou je je een beetje in malloot?

Hölzenbein | 16-02-12 | 13:37

@rara | 16-02-12 | 13:18

Derek Ogilvie.

pius | 16-02-12 | 13:31

@Strangetown | 16-02-12 | 13:24

Sorry. Ik wil niet gaan googelen noch dom overkomen maar wat bedoel je. En wie is iemand uit mijn circuit?

pius | 16-02-12 | 13:29

Niemands Knegt | 16-02-12 | 13:03 |
Dank u wel voor het compliment.
Ik hoop dat degene die zich hierin herkent dat ook zal opvatten.

Strangetown | 16-02-12 | 13:29

rara | 16-02-12 | 13:25 |
Je hebt gelijk. Er sluipen al gauw allerlei etiketten en omgangsvormen in zo'n weblog, dat m.i. ooit dadaïstisch bedoeld was....

Da Mul | 16-02-12 | 13:29

-weggejorist-

overVecht | 16-02-12 | 13:28

@rara | 16-02-12 | 13:09
Weet ik ;) Maar er zijn nog altijd mensen met een bord voor hun kop of een andere rare kronkel die de cijfers willen verdraaien en ontkennen. Je kent ze vast wel ;)

doenormaal! | 16-02-12 | 13:28

@rara | 16-02-12 | 13:19

LOL.

Dat is aan anderen om te beoordelen. Anderen met hersens bedoel ik dan. Ik had er veel plezier aan in ieder geval.

En ik denk dat jouw kwalificatie vooral opgaat voor je ignore forever post en je pseudoblokkerij.

Je bent al net zo standvastig als je favoriete partij.

En net zo lachwekkend bovendien.

*Almere een steeds kuttere stad vinden gaat*

pius | 16-02-12 | 13:27

@Da Mul | 16-02-12 | 13:22
Altijd labiel is ook een soort van stabiel, denk ik soms. Maar het is raar als je verwacht dat ik op alles en iedereen kan en moet reaguren.

rara | 16-02-12 | 13:25

"Onderzocht wordt nu of de toename van de criminaliteit te wijten is aan een schaamtecultuur. In dat geval zijn de daders in principe genoeg gestraft en zijn ook die door Jorritsma beloofde zestig extra agenten niet meer nodig. Die zullen dan worden omgezet in caviamariniers en marmottengestapo omdat het échte leed in Nederland, dierenverwaarlozing, nooit mag worden verdiongraust omdat ergens anders wat incidentjes toevallig het gevoel van onveiligheid aanwakkeren."
.
ontzettend grappige tekst!

Greetje Duisenberg | 16-02-12 | 13:24

pius | 16-02-12 | 13:17

No Sweat.
Ik sprak alweer een poosje geleden iemand uit jouw 'circuit' die het 'Housing First' project in Boston besprak. De wereld kan soms klein zijn, that's all.

Strangetown | 16-02-12 | 13:24

@overVecht | 16-02-12 | 13:22

Ik dacht al. Ik gedoog namelijk 5 Amsterdammers hier en dat is wel zo'n beetje de limit.

Over Almere zullen we het maar niet hebben.

pius | 16-02-12 | 13:24

Sacha_A | 16-02-12 | 13:21
Ze zijn nog bezig met zich de vingers af te likken.

Hölzenbein | 16-02-12 | 13:22

@pius

Nee joh heb je goed! Kom uit Faaleid zijn bende. R'dam en A'dam vind ik beide erg mooie steden op den eigen manier. Het is alleen dat als ik 1 dorp ECHT haat is het Almere! Zo veel droeftoeterij!!!

@necrosis

Tsja... hij was misschien wat makkelijk maar zo verdomd lekker... gheghe

overVecht | 16-02-12 | 13:22

rara | 16-02-12 | 13:18 |
Ah mooi. Ik dacht even dat je me doodzweeg, zou jammer zijn want jij kunt best grappig uit de hoek komen. Tenminste als je met het goede been uit bed bent gestapt. Maakt verder niet uit hoor, ben zelf ook een labiel type.

Da Mul | 16-02-12 | 13:22

De PVV zit er toch in de raad, samen met VVD vrindjes? Dan werd het toch allemaal beter. Ik snap het niet....

Sacha_A | 16-02-12 | 13:21

ZKH EénOog | 16-02-12 | 13:12 |
Ja, criminaliteit is meestal het gevolg van "lage sociale klasse" en niet van afkomst of islam.

Kijk naar woonwagenkampen, kijk naar de getto's in New York, kijk naar een willekeurig stadionvak in een voetbalstadion.

Maar als jij je prettig te voelt door lekker kort door de bocht op bepaalde bevolkingsgroepen te kankeren, moet je dat vooral doen.

Da Mul | 16-02-12 | 13:20

Jorritsma hmm das toch die vrouw met dr put waar n luchtje aan zit?

rich1963 | 16-02-12 | 13:20

@pius | 16-02-12 | 13:11
Huiliepost van het jaar. Nu al.

rara | 16-02-12 | 13:19

@overVecht | 16-02-12 | 13:11

Houten poot gaat het vooral om de minkuddo's, hij doet er alles aan om op eenzame hoogte te blijven en dat lukt hem heel goed, ook dit jaar zal hij weer winnen met 2 vingers in zijn neus.

neemjemoederindemali | 16-02-12 | 13:19

overVecht | 16-02-12 | 13:11
Nee

Hölzenbein | 16-02-12 | 13:19

@Da Mul | 16-02-12 | 13:16
Ik heb nooit iemand geblockt, zelfs de usual suspects niet. Pius heeft last van PMS, denk ik.

rara | 16-02-12 | 13:18

@Da Mul | 16-02-12 | 13:16

Vreemd sujet. Een soort Dreetje Zijnvelt zeg maar.

Het enige wat hij losmaakt is, enfin.

pius | 16-02-12 | 13:18

WAT? Krijgen Arnhem en Rotterdam dit jaar uit onverwachte hoek zware concurrentie op de titel Crimineelste stad van Nederland 2012? Dat betekent dus tandje bij Rotterdam en Arnhem!

vrijheid-van-spreken | 16-02-12 | 13:18

Strangetown | 16-02-12 | 13:08
Mooi beschreven.

Superior Bastard | 16-02-12 | 13:18

@Strangetown | 16-02-12 | 13:15

Geen idee. Maar dat komt omdat ik niet weet wat dat is.

Ik woon niet in Almere namelijk.

pius | 16-02-12 | 13:17

Die Annemarie is ook maar gewoon een soort May-Weggen. En iets met mores...

Bezorgdenverjaagster | 16-02-12 | 13:16

pius | 16-02-12 | 13:11
Mij heeft ie volgens mij ook geblockt. Hij reaguurt liever met mensen die 'm naar de mond praten.

Da Mul | 16-02-12 | 13:16

@overVecht | 16-02-12 | 13:11
Bingo!

necrosis | 16-02-12 | 13:16

@doenormaal! | 16-02-12 | 13:13
Gekozen volksvertegenwoordigers tegen een door de staat benoemde Buregemeester, wie denk je dat er gaat winnen bij de volgende verkiezingen? Zo'n raad staat machteloos.

rara | 16-02-12 | 13:16

@overVecht | 16-02-12 | 13:14

Jij kwam toch niet uit het Almere onder de hoofsteden toch. Of heb ik dat mis?

pius | 16-02-12 | 13:16

pius | 16-02-12 | 13:11 |

Persoonlijk vraagje: hou jij regelmatig een snabbeltje over Housing First?

Strangetown | 16-02-12 | 13:15

@rara | 16-02-12 | 13:12

Je hebt me niet geblokt dus. Tsss. Geen ruggegraat. Jammer.

Vind jij Almere ook zo'n kutttstad trouwens.

pius | 16-02-12 | 13:15

@Niemands Knegt | 16-02-12 | 12:50
Hoe je 3 woningen op één perceel propt?
Simpel, met sta-caravans!

necrosis | 16-02-12 | 13:14

@ pius | 16-02-12 | 13:06 |

Tsja... in Rotterdam hebben ze al die oude monumentale troep ingeruild voor nieuwbouw he... niet geheel vrijwillig.. maar toch..

*gniffel*

overVecht | 16-02-12 | 13:14

/lachstuip; ik wist niet dat ik zo veel los kon maken bij mensen...

rara | 16-02-12 | 13:12

Almere, wie wil er niet dood gevonden worden

blauweleasebaklul | 16-02-12 | 13:12

@Da Mul | 16-02-12 | 12:57

Uiteraard. Omdat ik jou vanuit Rotterdam een sukkel noem, omdat jij het domste voorstel voor probleemoplossing evâh doet, namelijk je kop in het zand steken, is de reden waarom er roof-, steel-, inbreek-, en moordtuigh rondloopt in Almere.

Heb je ook nog logische opmerkingen en/of terechte beschuldigingen, of ben je echt de moeite niet om serieus te nemen?

ZKH EénOog | 16-02-12 | 13:12

@ Hölzenbein | 16-02-12 | 13:08 |

Nouja... naast tegeltjes scoren vind ik plusjes ontvangen misschien nog wel belangrijker..

Voor de rest zeg ik doorgaans weinig zinnigs inderdaad.... maar dat moet voor jou wel vertrouwd overkomen...

overVecht | 16-02-12 | 13:11

Rara heeft mij geblokt op via de zoekmasjien dan weet iedereen dat.

En dat terwijl hij mij continu aanspreekt.

Een lid van de stalker-gestapo dus. Een spirituele inwoner van Almere. Een Annemarietje. Een betonharses zoals de heer Brussen zo mooi aanreikt.

Mocht ik rara wat te zeggen hebben dan reken ik op uw medewerking.

Einde bericht.

pius | 16-02-12 | 13:11

@doenormaal! | 16-02-12 | 13:05
Ik ken de cijfers. ik ken ook de buurten in mijn stad waar ik tegenwoordig liever niet meer kom. Je hoeft mij niet te overtuigen.

rara | 16-02-12 | 13:09

overVecht | 16-02-12 | 13:05
Ow... dus je hebt het eigenlijk nergens over? Je wilt gewoon tegels scoren. I see. Nou succes dan maar.

Hölzenbein | 16-02-12 | 13:08

Ondertussen: laten we niet vergeten dat ALLES bespreekbaar (lees = aanvaardbaar) is voor de PVV, mits er 2 miljard bezuinigd wordt op OS. HRA is 12 miljard om maar wat te noemen...

Have fun met een partij die met een 'rechte rug' de 2e Kamer betrad.

Strangetown | 16-02-12 | 13:08

@overVecht | 16-02-12 | 13:03

Ik blijf Rotterdammer waarde. Dus ik kan me er niets bij voorstellen.

Maar ik geloof je op je woord. Denk ik. Misschien althans. Eventueel.

pius | 16-02-12 | 13:06

@rara | 16-02-12 | 12:20
De criminaliteitscijfers zijn al vele jaren achtereen fors gestegen en dit heeft alles te maken met immigratie. Ik zit nu op mijn werk en heb mijn "archief" niet bij de hand. Als ik er vanavond aan toekom (andere bezigheden) dan zal ik de CBS cijfers hier plaatsen. Anders zelf even de moeite nemen ;)
Als Jorritsma ontkent dat de cijfers al jaren fors zijn gegroeid, dan is ze abuis.

doenormaal! | 16-02-12 | 13:05

@ Hölzenbein | 16-02-12 | 13:01 |

Jeps.... scheelt mij altijd een hoop discussies... zo ook nu! ;-)

overVecht | 16-02-12 | 13:05

@Strangetown | 16-02-12 | 12:52 |
Mooie en terechte tegel betreffende onze illusoire democratie.
Iedereen die wat dieper naar de politiek kijkt heeft het onbehaaglijke gevoel dat er iets heel essentieels niet klopt en dat er een enorme kloof is ontstaan tussen het idee van de volksvertegenwoordigende democratie en de alledaagse praktijk ervan.

Niemands Knegt | 16-02-12 | 13:03

@ pius | 16-02-12 | 13:01 |

Neem van mij aan....020 is het paradijs voor in vergelijking met die nepstad in de polder!

overVecht | 16-02-12 | 13:03

Jorritsma: "mijd onveilige plekken wanneer je alleen bent". Haha ga je weg uit Amsterdam voor meer ruimte en een veilige omgeving voor je kids, krijg je zo'n advies van je burgemeester.

vip33 | 16-02-12 | 13:02

iets met kop in het zand steken...

demilord | 16-02-12 | 13:02

Het twééde liev verschillige filmpje van meneer Brussen binnen één dag. Ik ben welhaast misselijk van geluk.

Als ze hem nu maar niet wegkopen naar Pownews of zo'n ander televisieding.

Bezorgdenverjaagster | 16-02-12 | 13:02

overVecht | 16-02-12 | 12:57
Mooi

Hölzenbein | 16-02-12 | 13:01

@overVecht | 16-02-12 | 13:00

Wie gaat er nou met de staart tussen de benen terug naar 020?

pius | 16-02-12 | 13:01

Wie had dit aan het begin van de jaren '80 kunnen denken. Is er iemand die weet wat er aan de hand is in dit land? Iemand, iemand........ Vragen en nog eens vragen.

strikdewepstroper01 | 16-02-12 | 13:01

@Parsons | 16-02-12 | 12:42

Ik weet wel dat jij dat bedoelt, maar ik weet ook, dat zodra jij zo'n trol dat licht laat zien, dat ie woordspelletjes gaat spelen als: "ik zei gastarbeiders, niet gezinshereniging".

Dus die munitie moest ik hem even preventief ontnemen. Kon het niet helpen.

ZKH EénOog | 16-02-12 | 13:00

Annemarie is een neoliberale kud.. hoe.. uhhhm... mannenbehaagster bedoel ik die dieper in de ruif zit dan een diepzeeduiker in de zee.

Regenteske vetverzameling.

pius | 16-02-12 | 13:00

@ Da Mul | 16-02-12 | 12:52 |

Oplossing? Af laten zinken...

@Bigi Bana Boy

Hou op! Een vriend van mij had er ook een handje van. Uiteindelijk is hij met de staart tussen de benen weer terug naar 020 gegaan....

overVecht | 16-02-12 | 13:00

@Strangetown | 16-02-12 | 12:52

LOL. Mooi.

pius | 16-02-12 | 12:58

ZKH EénOog | 16-02-12 | 12:55 |
De verhuftering die jij tentoonspreidt, mij sukkel noemen, is evenzo goed oorzaak van de *kuch* catastrofe in Almere.

Da Mul | 16-02-12 | 12:57

@Vroomshoopmafia | 16-02-12 | 12:51

Heel goed, u bedoeld Gerard Spruit die Bastiaan (Basje) Bloemena en Heleentje Isaac vermoordde. Hij ligt trouwens begraven in dedemsvaart op het katholieke kerkhof, op zijn grafsteen staat de naam "Kil" vermeld en niet de naam "Spruit".

Ben eigenlijk wel benieuwd of Paul Spruit nog in het land der levenden bivakkeert. Hij zal inmiddels een jaar of 50 zijn.

neemjemoederindemali | 16-02-12 | 12:57

@ Hölzenbein| 16-02-12 | 12:53 |

Ja... vind ik van wel... en als ik dat vind... tsja... dan is het zo!

overVecht | 16-02-12 | 12:57

Ik vind het voornamelijk sneu maar een klein beetje leedvermaak heb ik wel. En dan met name jegens al die ex-Amsterdammers die al die jaren altijd zo op hun voormalige woonplaats hebben gescheten en geen kans onbenut lieten om toch maar vooral zo vaak mogelijk te roepen dat ze "zooooo blij waren dat ze niet meer in Amsterdam woonden en nooooit meer terug zouden willen".

Bigi Bana Boy | 16-02-12 | 12:55

@Da Mul | 16-02-12 | 12:52

Pfff...{facepalm}

Tuurlijk, laat ons focussen op de goede dingen, en net doen of al die nare dingen niet gebeuren.

Sukkel. Dat gedrag ìs dus al decennia de voornaamste oorzaak van de problemen. Maar steek gerust je kop nog iets verder in het zand, hoor.

ZKH EénOog | 16-02-12 | 12:55

Strangetown | 16-02-12 | 12:52 |
ROFLOL!

Da Mul | 16-02-12 | 12:53

overVecht | 16-02-12 | 12:45
Beweer ik dat?

Hölzenbein | 16-02-12 | 12:53

We kunnen elkaar - politieke tegenstanders - wel de zwarte piet toeschuiven en blijven hangen in het verleden, tot nu toe heb ik nog geen realistische oplossingen gehoord. Misschien zijn ze er ook wel niet en misschien moeten we eens focussen op de dingen die wel goedgaan. Want die zijn er namelijk ook legio.

Da Mul | 16-02-12 | 12:52

Stem je VVD na jarenlang links georiënteerd te zijn en kom je via die visie tot te conclusie dat ook dan life is a bitch.

Remains the question: wegkruipen in de veiligheid van een foetushouding op de sofa of aanvaarden dat het leven meer en complexer is dan een steelse look-bye op een zondagmorgen aan een Cry-baby in Bennebroek?

Strangetown | 16-02-12 | 12:52

@neemjemoederindemali | 16-02-12 | 12:47
De vader van Paul Spruit was de "Donald Duckmoordenaar" van Amsterdam. Hij was colporteur van tijdschriften en heeft Heleentje Isaacs en nog een jongetje vermoord.

Vroomshoopmafia | 16-02-12 | 12:51

Ons Annemarie heeft wel andere zaken aan haar hoofd dan dit onnozele plebsgeneuzel.
Hoe prop ik 3 woningen, ik wil de kinderen graag bij mij hebben, op een perceel wat bedoeld is voor 1 woning? Gelukkig ken ik alle regels uit mijn hoofd en weet ik hoe alle regels eventueel omgebogen zouden kunnen worden. Daarnaast de vraag waar op dat perceel in godsnaam de 'sigaar,- en bierruimte' moeten komen. www.particulieropdrachtgeverschap.nl/a..... html
En, oh ja, de hypotheek voor dat alles, een slordige 4 miljoen euro, moet ook nog geregeld worden. almereachterbuurtnieuws.blogspot.com/2...
Ons Annemarie heeft dus echt geen tijd voor incidentjes.

Niemands Knegt | 16-02-12 | 12:50

*snert uit toetsenbord peutert*

De 1e moord in Almere werd gepleegd door Paul Spruit die zijn stiefvader overhoop stak met ongeveer *40!* messteken dus. Het lijk dumpte hij tussen de bosjes op een kerkhof in Almere, een dag later belde hij de politie en gaf hij zichzelf aan.

neemjemoederindemali | 16-02-12 | 12:47

Mooi. De invloed van de PVV is duidelijk merkbaar.

Goed om te weten.

pius | 16-02-12 | 12:46

@neemjemoederindemali

Super! *voor eeuwig dankbaar is*

@Hölze

Je durft te beweren dat je hier misschien langer bent als Bertje Brussen?? Je bent de lnkselul vergeten?? Btw.... volgens het tooltje heb jij je later geregistreerd als Bert zijn nick... en dan bedoel ik niet bbrussen...

overVecht | 16-02-12 | 12:45

@Cuyahoga | 16-02-12 | 12:43
Dat dus ja.

Maar verder is er natuurlijk geen verband.

Hooguit wat incidentjes.

Parsons | 16-02-12 | 12:45

De waarheid ligt zoals altijd in het midden, mensen.

Da Mul | 16-02-12 | 12:44

Parsons | 16-02-12 | 12:31

Zo te zien maakt Almere een goede kans om een Gouden Kalf of een Vara-cabaretprijsje te winnen.

Cuyahoga | 16-02-12 | 12:43

Da Mul | 16-02-12 | 12:28
Lees je eerst even in joh. Dit staat zo lullig.

Superior Bastard | 16-02-12 | 12:42

@ZKH EénOog | 16-02-12 | 12:39
Dat bedoel ik.

Parsons | 16-02-12 | 12:42

@overVecht | 16-02-12 | 12:32

Heb ff geneutraliseerd voor je, is mij ook al eens overkomen, weet hoe kut dat voelt.

neemjemoederindemali | 16-02-12 | 12:41

Met een burgemeesteres als deze daar wordt ik niet vrolijk van.En zeker niet een die ten tijde van de bouwfraude minister was en alles ontkende wat bekend was.Zoiets trekt toch criminelen aan.

kweetitwel | 16-02-12 | 12:40

@Parsons | 16-02-12 | 12:32

Nope. Hij zit wel goed, wat betreft gastarbeiders. Maar gastarbeiders zijn het probleem niet, die pleuren weer op als het werk op is, of het contract is afgelopen.

Joop is de teringlijer geweest, onder wiens bewind de gastarbeiders vergund werd hun hele primitieve onderontwikkelde dorpen hierheen te halen. Dat klopt. Maar dat snapt @Da Mul toch niet, joh...

ZKH EénOog | 16-02-12 | 12:39

Zolang er geen KEIHARDE maatregelen genomen worden(uitzettingen, werkkampen, minimum straffen van twee jaar of meer) zullen dit soort berichten cumulatief toenemen op GS. Het kan niet zo zijn dat het tuig lachend hun taakstrafje negeert, als statussymbool gebruikt en leeft alsof ze niets te verliezen hebben en de hardwerkende burger slachtoffer zal blijven van die kloodtzakken. De volgende stap is de invoering van burgerwachten.
En daar zit volgens mij niemand op te wachten.

Superior Bastard | 16-02-12 | 12:38

Uberhaubt burgermeester worden is mij altijd moeilijk voor te stellen. Maar meestal verneuken ze de boel ook nog.

Nacho_Vidal | 16-02-12 | 12:35

@ Parsons | 16-02-12 | 12:32
Braakhekke?!

BeunDeHaas | 16-02-12 | 12:34

@Hölzenbein | 16-02-12 | 12:16

Als die azijn zuur genoeg is, kan je er aardig wat incidentplegers in oplossen, hoor...

ZKH EénOog | 16-02-12 | 12:33

@Da Mul | 16-02-12 | 12:28
Joop.

Parsons | 16-02-12 | 12:32

Wil ik voor het eerst vanaf zowat een minnetje uitdelen schijnt dat niet te kunnen vanaf de telefoon... is het een plusje geworden... aan nota bene hölze...

Goedver.

overVecht | 16-02-12 | 12:32

Leidinggevenden die ver boven hun competentie moeten werken lijken de realiteit altijd te negeren.
Omdat ze er toch niet de capaciteiten voor hebben om de problemen op te lossen ontkennen ze deze gewoon.
Dit zie je heel veel bij PvdA-ers dus misschien moet deze nitwit maar van partij switchen.

Moi | 16-02-12 | 12:31

Ik kan me de 1e moordzaak in Almere nog goed herinneren, het lijk werd gedumpt op het kerkhof en de dader heeft zichzelf toen aangegeven, een roomblanke jongeman die zijn alcoholistische stiefvader deed hemelen met een stuk of 4 messteken.

neemjemoederindemali | 16-02-12 | 12:31

Man man man, wat een stad en wat een menson. * Boer Reinaard f*ck yeah *

Ashtrey | 16-02-12 | 12:29

@ Da Mul | 16-02-12 | 12:28
Geheimpje hoor, dat was rechts.
Zoek het even rustig op en laat het op je inwerken.

BeunDeHaas | 16-02-12 | 12:29

Oud mopje, maar nog steeds relevant:
De overeenkomst tussen AIDS en een huis in Almere: je komt er nooit meer vanaf.

vetkleppert | 16-02-12 | 12:29

Ik vind het wel knap van Annemarie Knorritsma: eerst het hele politieapparaat grondig de put in bezuinigen, vervolgens de administratieve lasten van datzelfde apparaat fors opschroeven en vervolgens op een goede morgen samen met d'r korpschef eens de kranten doorlezen en gezamenlijk tot de conclusie komen dat er wel erg veel incidentjes zijn in Almere.

Dit lijkt mij wel een harde klap in het gezicht van de ontslagen politieagent.

Boris Poepnagel | 16-02-12 | 12:28

bbrussen | 16-02-12 | 12:20
Ik weet hoe het hier gaat, ik ben al net zo lang (of nog langer) hier als jij, dus probeer mij niet uit te leggen hoe het hier gaat. En wat zou ik op Sargasso moeten zoeken volgens jouw? Ben je de Joop niet vergeten, of duw je me niet in dát kastje?

Hölzenbein | 16-02-12 | 12:28

BeunDeHaas | 16-02-12 | 12:26 |
Wie heeft de gastarbeiders dan naar Nederland gehaald?
De melkboer? Johan Cruyff?

Zeg jij het maar.

Da Mul | 16-02-12 | 12:28

Wat Overvecht, Maarssen enz. voor 030 is, is Almere voor 020...

Gratis tip: Er gewoon niet komen laat staan er gaan wonen.

overVecht | 16-02-12 | 12:28

@ Da Mul | 16-02-12 | 12:27
Ah, met deze plemp weet ik het wel.
Een beetje trollen dus.

BeunDeHaas | 16-02-12 | 12:28

Weet je meteen wie er ook achter de moord op Pim zouden kunnen zitten.

Da Mul | 16-02-12 | 12:27

@ Da Mul | 16-02-12 | 12:25
U bent of niet oud, en roept iedereen maar na, of u heeft de geschiedenis NIET begrepen. Kies maar.

BeunDeHaas | 16-02-12 | 12:26

Jorritsma behoort tot de kliek die ooit de gastarbeiders naar ons land heeft gehaald. Mooie gelegenheid om eens wat terug te doen voor de maatschappij zou je zeggen.

Da Mul | 16-02-12 | 12:25

"En wij zouden nooit dingen publiceren die niet zijn gezegd."

Hahahahahahahahahahahaha! Tuurlijk niet. Alleen maar vonissen die niet gepubliceerd zijn.

René40181216 | 16-02-12 | 12:25

Almere is toch de mini-me van Amsterdam? Daar gaan Amsterdammers wonen, op z'n Amsterdams, zonder de hoofdprijs te betalen voor een woning?
Uiteindelijk zit je dan in een net-niet provincie, met dito steden, en een gevoel van depressie.

BeunDeHaas | 16-02-12 | 12:23

Zeg, dat bouwfraude onderzoek naar Jorritsma, je weet wel, dat onderzoek dat door de moord op Fortuyn totaal naar de achtergrond verdween, hoe is dat nou afgelopen?

ZKH EénOog | 16-02-12 | 12:23

Annemarie heeft het veel te druk met zakkenvullende egokrikkende bijbaantjes om burgertrutmeester te wezen.

Ratzing. | 16-02-12 | 12:20

Ik zeg "vechtclub Wodan" als de sodemieter naar Almere sturen. Wij Ontspannen Door Alleen Natuur" En gauw een beetje.

Terpetijnzeikert | 16-02-12 | 12:20

Hölzenbein, niet om het een of anders maar je zit op Geenstijl.nl. Sargasso.nl is een deur verder. Daar doen ze aan "oplossingen", hier doen we aan ranten, satire en ander LOL-dinges. Dat je het even weet, anders ga je je straks afvragen waarom die Sargasso-redactie de hele tijd van die nare rechtse zure stukjes tikt.

bbrussen | 16-02-12 | 12:20

@doenormaal! | 16-02-12 | 12:03
De toename van de criminaliteitscijfers is incidenteel, want het komt niet vaak voor dat de cijfers zo snel stijgen. Althans, dat beweert Jorritsma. Met droge ogen, dat dan weer wel.

rara | 16-02-12 | 12:20

Nou dat is dus slechte reclame voor al die vele bel-winkels hier in Almere,raken er weer meer winkels in het dure winkelcentrum leeg.Ik vindt het als baby-bomer natuurlijk niet erg.Raken we al dat irritante gerinkel en eenzijdige geleuter op straat en in winkels ,van al die verwende pubers,weer kwijt.Laat ze maar bang voor elkaar zijn.

Dolphi | 16-02-12 | 12:20

@koolteer | 16-02-12 | 12:16

Juist. Jorritsma ziet Almere als een product dat verkocht moet worden. Je gaat als bakker ook niet zeggen dat je brood niet te vreten is.

brutus68 | 16-02-12 | 12:19

Almere is dan ook de met kanker geïnfecteerde long van Nederland.

MasthaX | 16-02-12 | 12:19

Bert heeft weer een slok azijn gezopen, nu nog een oplossing vinden.

Hölzenbein | 16-02-12 | 12:16

Jorritsma heeft geen interesse in wat er gebeurt in Almere. Ze wordt in alle gaten verwend door projectontwikkelaars & (corrupte) natuurmonumenten die gezamenlijk het Markermeer willen verkrachten. Uhh, verbouwen bedoel ik. Tot een moeras met woningen en industriegebied.

Jorritsma is derhalve bezig haar gesloten envelopjes te openen en heeft geen tijd om ook nog te besturen.

koolteer | 16-02-12 | 12:16

@eerstneukendanpraten | 16-02-12 | 12:13

Klimaatschaamteverandering.

brutus68 | 16-02-12 | 12:16

De PVV wilde toch stadscommando's in Almere?

Het wordt nu wel eens tijd voor die Nederlandse Stadscommando Beweging.

goedverstaander | 16-02-12 | 12:15

blinde kip | 16-02-12 | 12:08 | + 0 -

20 jaar geleden riepen de klimaatgekkies alleen maar te roepen over zure regen. Nu hoor je er niemand meer over. Nu is het nog global warming. Wat is het over 10 jaar?

eerstneukendanpraten | 16-02-12 | 12:13

"Onderzocht wordt nu of de toename van de criminaliteit te wijten is aan een schaamtecultuur".

Laten we de verdere stijging van de criminaliteit en de uitslag van het onderzoek dan maar weer even afwachten.

rechtvaardigerechter | 16-02-12 | 12:13

Tsja, als je een stad zo laat groeien, allerlei kansloos tuig daar huisvest,maar te gierig bent om je politiekorps daarop aan te passen dan krijg je dat soort dingen. En dan de burger afschepen met Burgernet, daar heb je wat aan als je net van je smartphone bent beroofd.

brutus68 | 16-02-12 | 12:12

Met zestig extra anderekantkijkende automobilistbekeurders ga je dit niet oplossen.

vetkleppert | 16-02-12 | 12:11

@eerstneukendanpraten | 16-02-12 | 12:07 | + 1 -
U kunt dus ook lukraak vrouwen penetreren. Het wordt mij allemaal een beetje duidelijker, ik begreep het gewoon niet. Het lag aan mij, ik neem alle kritiek op de rechterlijke macht terug.

Kaas de Vies | 16-02-12 | 12:10

@Kaas de Vies | 16-02-12 | 12:05
Dat ligt er natuurlijk aan of het een autochtoon of een medeverrijker betreft.
In het eerste geval natuurlijk wel.

Slipsnifter | 16-02-12 | 12:08

Is Almere niet een van de twee steden waar voor de pvv gekozen kon worden bij de gemeenteraadsverkiezingen? Ik dacht dat zij alle incidentjes wel even op zouden lossen...

Asmodean | 16-02-12 | 12:08

Pas na 30 jaar kun je ook pas spreken van een klimaatverandering.
Oh, ik kan zo de politiek in.

blinde kip | 16-02-12 | 12:08

Almere altijd -1

Prins Fontainebleau | 16-02-12 | 12:08

@ PICA

Is het al weer capslockday? Anders wegjorissen en vlug een beetje! BEGREPEN?

eerstneukendanpraten | 16-02-12 | 12:08

Almere, dat is toch wel een beetje het Almere van Flevoland.

James St John Smythe | 16-02-12 | 12:08

Emigratie of suïcide zijn nog nooit zó aanlokkelijk geweest.

Gier | 16-02-12 | 12:08

Onbegrijpelijk dat men er in zo'n pittoreske idylle als Amere zo'n potje van maakt. Al dat prachtige grauwe beton is als parels voor de zwijnen.

Da Mul | 16-02-12 | 12:07

Kaas de Vies | 16-02-12 | 12:05 | + 0 -

Wat een domme vraag! Natuurlijk krijgt de man vrijspraak, in zijn koeltoer is hij niet anders gewend toch?

eerstneukendanpraten | 16-02-12 | 12:07

Miss Jorritsma; zit er alleen voor bouwend Nederland. Alleen de crisis op de woningmarkt kan haar en haar bouwvriendjes stoppen.

mierus | 16-02-12 | 12:06

Die alt-tag zie ik nu pas, ook +1 met die pica

deropofderonder | 16-02-12 | 12:06

Waarom lees ik nu steeds 'schaamlip' ipv schaamte?

eerstneukendanpraten | 16-02-12 | 12:06

Als een kanibaal uit Borneo hier in Nederland een man opeet? Leidt dit dan tot vrijspraak? Als wij zijn culturele-aspect meenemen?

Kaas de Vies | 16-02-12 | 12:05

De toename is een incident.

niet voor de hond | 16-02-12 | 12:05

Alleen dalende cijfers zijn een trend.

Predateur | 16-02-12 | 12:04

Ali B staat voor Ali Baba?

Fopspeen | 16-02-12 | 12:04

@rara | 16-02-12 | 12:02
Zullen we eerst eens beginnen met burgemeesters te kiezen? Dan kunnen we ze daarna mogelijk wegsturen.

deropofderonder | 16-02-12 | 12:04

"Onderzocht wordt nu of de toename van de criminaliteit te wijten is aan een schaamtecultuur"

Kan nog steeds giftig worden om die uitspraak van die rechter. Schaamtecultuur, wat een malloten.

Ik zit als normale burger voornamelijk in de boetecultuur.

Kaas de Vies | 16-02-12 | 12:04

Maar als incidentjes explosief zijn toegenomen dan zijn het toch geen incidentjes meer? Ik denk ik zeg het maar even want sommige mensen blijven hardnekkig over incidenten spreken.

doenormaal! | 16-02-12 | 12:03

Tja, het is het afvoerputje van A'dam-west & Bijlmer dan krijg je dat swa.

Frederik Vijf | 16-02-12 | 12:03

We zouden de mogelijkheid moeten hebben om falende burgemeesters weg te sturen. Desnoods via een referendum oid.

rara | 16-02-12 | 12:02

Grappig.

Vrijheidbeperkende maatregelen is met 500% toegenomen. Oplossingspercentage is nog steeds 2%.

Ik hoop dat KPN de laatste security-updates heeft doorgevoerd, anders kunnen kwaadwillenden met mijn DNA-aan de haal.

En we willen uiteraard geen kloon van kaas de vies.

Kaas de Vies | 16-02-12 | 12:02

Almere, stad van kansen(jongeren)!

Slipsnifter | 16-02-12 | 12:00

@BertBrussen "verdiongraust" => gniffel

deropofderonder | 16-02-12 | 12:00

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken