Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

In de bijstand in 070? Gratis pedicure!

ooievaarspoot.jpgZielige mensen zijn zielig. Bovendien zitten we in een recessie, bezuinigt dit hardvochtige kabinet op alles wat los en vast zit en Griekenland is ook geen pretje. Dus zijn zielige mensen extra zielig. Die kunnen wel iets extra's gebruiken. Een steuntje in de rug bij de hoogstnoodzakelijke levensbehoeften. Zoals bijvoorbeeld een pedicure. Dafuk? Jawel, een pedicure. In navolging van het Utrechtse subsidieboekje vol nutteloze bijzaken voor schatkistvreters kunnen de mensen met een zwaar positief saldo op hun belastingoverzicht in Den Haag in aanmerking komen voor een pedicure. De Ooievaarspas is een (boven-)modale inkomens discriminerend initiatief, waarbij je alleen als je arm bent in aanmerking komt voor korting op sport, cultuur en uitgaan [overzicht:]. Boven een bepaald inkomen ga je er zelf maar voor werken. Goed, een stukje beweging, een stukje cultuur, een stukje sociaal meedeinen in de samenleving, daar zit nog een gedachte achter. Maar meebetalen aan de cosmetische behandelingen van bijstandsbewoners, daar zullen de belasting betalende Hagenaars niet heel blij van worden. Bovendien is het hypocriet. Waarom pedicure wel, maar een botox behandeling, borstvergroting of kappersbezoek niet? Je moet er toch een beetje leuk uit zien als je na het gratis sporten helemaal in shape gratis naar het theater gaat, om vervolgens gratis te te stappen op het Plein of de Grote Markt, als bijstandstrekker. En omdat je het lekker laat maakt aangezien je er toch niet vroeg uithoeft, zou het ook wel prettig zijn als je de volgende dag relaxt bij kon komen in een kuuroord. Gratis, op vertoon van de Ooievaarspas. Bijstand in Den Haag = WINNING! En mooi verzorgde voeten, ook nog eens.

Reaguursels

Inloggen

quid
U hebt het alweer mis,bij 99% van de verzekeringen
wordt de pedicure niet meer vergoed.
allen de podoloog,en dat beperkt zich tot,gemiddeld
100 euro per jaar. Quid U moet bij rtl4 gaan werken
Daar wordt ook heel nederland opgenaaid,misschien een of ander rolletje bij goede tijden.

frits .v.enckevort86 | 19-02-12 | 01:39

Het is misgegaan toen we van de PvdA steuntrekkers uitkeringsgerechtigden moesten noemen.

uwesbeki | 16-02-12 | 17:21

@mijzelf ^^ leidt, EI! Hoewel het lijden daarna wel komt.

Canis Spurcus | 16-02-12 | 16:23

Je zou toch enige intelligentie verwachten van mensen die een artikel of een reactie plaatsen, zeker wat onderzoek en bijbehorende conclusies zijn op zijn plaats.

8 jaar geleden verbrijzelde een malloot op een feest mijn beide grote teennagels. Het zal je maar gebeuren. Gevolg: ingroeiingen waardoor lopen op welke schoen dan ook onmogelijk wordt. De huisarts zou wel een stuk wegsnijden waardoor het overging. Helaas, een week verzuim met helse pijn en het probleem kwam gewoon weer terug. Gelukkig een pedicure getroffen die het lef heeft om eens in de 6 weken een stuk van de zijkant van de nagel pijnloos te verwijderen. Hierdoor kan ik lopen en daar ik in de zorg werk, komt dat best wel van pas.

Pedicures vallen niet onder de zorgverzekering en dat is heel jammer. Verpeelgkundigen die niet kunnen lopen, kunnen slechts hun werk uitvoeren. Bovendien heeft een pedicure een preventieve functie door likdoorns, wratten en voetschimmels tijdig op te merken voordat het een heus probleem wordt en de huisarts of de dermatoloog eraan te pas moet komen, met bijbehorende kosten.

In dit geval lijkt mij dat de pedicures zelf voor het grootste deel van de korting zorg dragen, zoals dat meestal het geval is bij dergelijk acties. Wat let een gemeente dan om die bonnen te verstrekken? Het is een kostenbesparende actie, welke kan leiden tot meer inzet voor de arbeidsmarkt en in ieder geval meer productiviteit van het individu in kwestie. Waar hebben we het over? Doe iets nuttig en meld je aan als vrijwilliger in de zorg als je zoveel tijd over hebt.

Jet Benenkoeler | 16-02-12 | 15:50

Iemand met diabetes voelt zijn voet op een gegeven moment niet meer. Hierdoor onstaan eenvoudig wondjes die slecht of niet helen. Je kunt je ook voorstellen dat er stramme oude mensen zijn zijn die zelf niet meer in staat zijn om (onder) hun voeten te controleren op wondjes of zelfs het ontstaan te voorkomen door bv hun nagels kort te houden. Vergeet niet dat diabetes regelmatig lijdt tot het moeten amputeren van tenen. De zorg die ze daarna moeten krijgen om te revalideren kan wel eens veel meer kosten.

Canis Spurcus | 16-02-12 | 15:39

Richard1234 | 16-02-12 | 11:57
HBOers sjoemelen toch met cijfers? Doen dus niet mee.

Musset | 16-02-12 | 15:18

@shamehair | 16-02-12 | 13:24
Dat mag dus niet in Nederland. Zelf met een hengel vissen en die vis mee naar huis nemen en opeten is namelijk VERBOTEN. Iets met oneerlijke concurrentie voor beroepsvissers, vishandelaren en dan nog iets met natuur en milieu, visstanden en zielig voor dieren en zo.

Stropen heette dat vroeger, toen het land en het oppervlaktewater nog privébezit van adel was; en die adel de rechten had op jacht en visserij. Nu is het meeste "natuur" bezit van staatsbosbeheer en gemeenten en mag het nog steeds niet. Je kan en mag in dit land niet in je eigen onderhoud voorzien, behalve een moestuintje (als je een tuin hebt). Je moet ofwel een suffe baan of wel iets anders verzinnen om geld te verdienen zodat je dat kan ruilen tegen vreten wat je ook zelf zou kunnen vangen en verbouwen. Maar ja, daar valt zo slecht belasting over te heffen.

Vroeger kon de adel nog wel wat met een deel van de opbrengst van het land als belasting, maar bij een belastingkantoor hoef je nu niet meer aan te komen met een mand eieren, een kistje witte kolen, een koppel patrijzen en een bos gerookte paling. Althans wordt dat niet gezien als betalen van belasting.

In je eigen onderhoud voorzien mag gewoon niet in dit land. Je moet meedoen met het systeem. Loonslaaf of bijstand trekken, het maakt niet zoveel uit, je bent slaaf van de overheid.
Hoe dan ook: The Matrix Has You.

Stormageddon | 16-02-12 | 14:10

@tripps
Dus? Mijn punt is dat je als bijstandsklant in Nederland absoluut geen reden hebt tot klagen en daar waar werkende Nederlanders overal zelf hun portemonnee voor moeten trekken, je als bijstandsklant wel heel veel dingen gratis en voor niks krijgt.
Met andere woorden: beter lezen jochie!

mereggie | 16-02-12 | 13:42

@ZDEV | 16-02-12 | 13:35 : Dat heb ik gedaan en dat stukje onzin van jou blijft inhoudsloos en dus nergens op slaan.


Maar goed; zoals wijzere mensen dan ik al lang geleden hebben opgemerkt: de mate van beschaving van een volk wordt mede bepaald door de zorg voor de zwakkeren in de samenleving.

Eeuwig zonde, wat er nu gebeurt.

TM | 16-02-12 | 13:41

TM | 16-02-12 | 12:11
Lees eens verder dan je neus lang is?

ZDEV | 16-02-12 | 13:35

Geef die lui een hengel en leer ze vissen, ipv oneindig vis toe te gooien. zelfgevangen vis smaakt altijd beter.

shamehair | 16-02-12 | 13:24

WTF wat is er mis met dressforsuccess? Zie ik meer brood in dan een pedicure vergoeden.
Zo te lezen op hun website gaat het om DONATIES door particulieren en bedrijven van nette kleding voor sollicitaties, en gaat 't om vrijwilligers.

Misschien moeten je eens leren LEZEN.

Tripps | 16-02-12 | 13:19

Tja, zo gaat dat in de bijstandswereld. Deze vind ik ook wel 'leuk': www.dressforsuccess.nl/

Zit je in de bijstand en geen geld voor mooie kleren?? Gewoon daar gratis een setje ophalen... het kan allemaal, in Nederland.

mereggie | 16-02-12 | 13:16

@Kaas de Vies | 16-02-12 | 12:37 : Dan moet je de stront uit je ogen vegen en nog een keer lezen want er staat op zijn minst 1 heel duidelijk antwoord op die vraag in deze panelen. Zie jij toevallig alleen wat je WIL zien?

TM | 16-02-12 | 13:14

@Gutmensch

Misschien moet je eens wat sparen weet je....

Zeuren over een wasmachine lol

Tripps | 16-02-12 | 13:12

Boris Poepnagel | 16-02-12 | 11:48 |
Met die 'problemen' is het advies: NVVE...

Strangetown | 16-02-12 | 13:00

Kaas de Vies | 16-02-12 | 12:37 | + 0 -
Over dat punt heb ik me nog niet uitgesproken, maar ik zie geen enkel nut in deze betutteling.

Rector Reflector | 16-02-12 | 12:43

@Rector Reflector | 16-02-12 | 12:25 | + 0 -
Het vragen naar feiten wordt ook niet op prijs gesteld, als je kijkt naar mijn vraag wat het nut eigenlijk is van een pedicure.

Kaas de Vies | 16-02-12 | 12:37

Aan de andere kant houden ze zo wel de pedicures aan het werk

themuppetshow | 16-02-12 | 12:35

Soms zou ik willen dat ik in de bijstand zat.
iedere week naar het museum en dan op de terugweg even bij de pedicure langs en daarna gratis naar de sportschool. Daar heb ik nu allemaal geen tijd voor.
En m'n vakantie geld gaat dit jaar naar een nieuwe wasmachine, die zou ik in de bijstand gratis hebben gekregen.

Gutmensch aus 020 | 16-02-12 | 12:26

Het probleem is alleen dat niet alleen GS maar ook een aardig groot aantal reaguurders gewoon geen flauw idee heeft waar dit topic over gaat, maar omdat het woord 'bijstand' er in voorkomt gaan ze toch spontaan weer blaten.
TM | 16-02-12 | 12:11 | + 0 -
Dat is een goede analyse, maar GS terft hier geen blaam, wat mij betreft. Er wordt hier veel gereaguurd vanuit emotie, terwijl feitenkennis de sleutel is. Overigens zijn emoties ook mij niet vreemd binnen de reaguurderspanelen. Vooral als er onwaarheden of domme opmerkingen worden geplempd.

Rector Reflector | 16-02-12 | 12:25

@eerstneukendanpraten | 16-02-12 | 11:03 : In tegenstelling tot vele PVV-stemmers die bang zijn om voor hun overtuiging uit te komen omdat ze dan 'gedemoniseerd' worden, kan ik je zonder enige gene melden dat ik D66 stem. Sterker nog : ik ben er drie maanden geleden nog lid van geworden ook. So what? Is mijn betoog wellicht te idealistisch voor je?(ik zie dat niet overigens, ik vind mijn opmerkingen juist allen gestoeld op de realiteit).

Wat een ander denkt van mijn politieke voorkeur zal mij overigens mijn reet roesten. Democratie is een mooi systeem maar je moet niet bang zijn om voor je mening uit te komen.

@Rector Reflector | 16-02-12 | 11:03 : Daar heb je volkomen gelijk in maar er zit een klein verschil tussen de feiten ongefundeerd in je artikel gebruiken om een punt te scoren, en het verdraaien van die feiten om je gelijk te krijgen. Maar goed; je hebt gelijk en ik zou normaliter ook niet zo fanatiek reageren. Het probleem is alleen dat niet alleen GS maar ook een aardig groot aantal reaguurders gewoon geen flauw idee heeft waar dit topic over gaat, maar omdat het woord 'bijstand' er in voorkomt gaan ze toch spontaan weer blaten.

@ZDEV | 16-02-12 | 11:03 : Dat soort reakties zonder inhoud zijn volkomen irrelevant, en jij dus ook in deze thread. LEES jij eigenlijk wel eens een stukkie door om er ARGUMENTEN tegenin te brengen? Of blaat je alleen maar?

@Parel van het Zuiden | 16-02-12 | 11:14 : De kosten van de bijstand per persoon(!) gaan al jaren omlaag door zeer grote bezuinigingen op die uitkering. Dat geldt overigens voor zo goed als ALLE uitkeringen. Maar antwoord dan gewoon eens op deze simpele vraag : als bijstandsgerechtigden niet meer naar het museum/zwembad/etcetera kunnen vanwege de financieen, en de genoemde organisaties daardoor OOK weer zouden moeten bezuiningen op het personeel(meer werkeloosheid), wat is er dan zo slecht aan om wellicht geen winst te genereren, maar wel omzet? Dat houdt de boel draaiende totdat het weer beter gaat en voorkomt een hogere werkeloosheid = meer uitkeringen.

Ik weet ook wel dat de meute hier altijd spontaan gaat kosten als meneer Keynes wordt genoemd, ,maar er is niets mis met het instand houden van nuttige instituties in slechte tijden.

En dat nog dit : "vanwege het feit dat deze zieligen toch vooral slachtoffer zijn van zichzelf".

Sorry man, maar dat is zo'n ongelofelijk niet onderbouwd statement dat ik alleen maar met mijn hoofd kan schudden in ongeloof. Volgens mij leef je dan nog ECHT in 1976 of zo.


@Hölzenbein | 16-02-12 | 11:09 : Ach, modder op GeenStijl. Ik ben dan wel gewend hoor, ik stem D66, so what's new? ;)

TM | 16-02-12 | 12:11

Och... moet je breed zien. Het kan gekker, hoor.
-
Zolang als er in dit land nog steeds (jawel!) vele tonnen kostende sexveranderingsoperaties voor rekening van de NL belastingbetaler worden uitgevoerd op Noord Afrikaanse, Turkse en Iraanse transvestieten (want: zielug en vervollugd in eigen land) moet je niet jammeren over die paar duizend hymenhersteloperaties, een paar cursussen vechtsport voor bontkraagjestuig of een instructietje bewegen voor uitsluitend met chips gevoerde Turkse kleuters.
-
En oh ja: ook niet zeuren over borstvergrotingsoperaties alsjeblieft. In meerdere gemeenten in Nederland wordt zoiets gewoon (grotendeels) betaald door de Soosjaale Dienst ('Gemeentelijke Aanvullende Tegemoetkoming') , als je maar zielug genoeg bent. Als je dreigt verstoten te worden door je vent vanwege de acute beschikbaarheid van een jonger modelletje kopvod, je snor en je hangborsten, bijvoorbeeld.
-

azoturie | 16-02-12 | 12:09

Anders zitten al die pedicures ook in de bijstand?

Causa Sui | 16-02-12 | 12:02

Parel van het Zuiden | 16-02-12 | 11:14 |
Vreet jij er een snee brood minder door?

Zolang iemand zelf niet in die positie zit, is het makkelijk lullen.

Strangetown | 16-02-12 | 12:01

Den Haag is tenminste wel eerlijk. MBO'ers worden gelijkgesteld met de zwakkeren in de maatschappij want die kunnen ook een Ooievaarspas aanvragen. Over HBO'ers wordt niet gesproken.

Ziet u het verband: slim=HBO=geen subsidie want brains. Dom=MBO=geen breains=zielig en subsidie.

Richard1234 | 16-02-12 | 11:57

Als zwervende bijstandsmoeder met een negroïde uiterlijk zou ik graag mijn borsten willen laten amputeren, mijn huid laten bleken en me een zware vleeslul met dito ballen laten aannaaien.
Ook wens ik een stembandcorrectie, lipcorrectie, gezichtsimplantaten, heupcorrectie, anusbleken, grondige gebitsreiniging en de gebruikelijke hormoonkuren door te voeren.
Bovenstaande wensen zijn als strikt noodzakelijk aangemerkt door mijn welzijnswerker. Ik heb zelfs het recht om via uitkeringspotjes het één en ander te laten realiseren omdat de huidige situatie een ernstige invloed heeft op de linksdraaiende elementen in mijn maatschappelijke inbreuksfeer.
Via deze weg vraag ik de gemeente Utrecht dan ook om met mij in contact te treden via chunkylover68@hotmail.com.

Boris Poepnagel | 16-02-12 | 11:48

pius | 16-02-12 | 11:10
Uh ik was ooit een drop-out en men wilde me wat graag in het uitkeringscircuit en gesubsidieerde baantjes circuit trekken. Ik weigerde afhankelijk te zijn en begon een eigen bedrijf. Ik trek nu per dag 5x zoveel geld binnen als een uitkeringstrekker per maand krijgt en creëer daarmee -tig banen. Een uitkering is een keuze.

ZDEV | 16-02-12 | 11:41

Ploertendodert | 16-02-12 | 11:39
Hopelijk wordt jij nooit werkeloos ploert.

Hölzenbein | 16-02-12 | 11:40

Altijd handig zo'n steuntrekker in je vriendenkring, kun je zelf altijd mee om te genieten van zijn/haar korting in ruil voor een paar drankjes....

Ploertendodert | 16-02-12 | 11:39

Parel van het Zuiden | 16-02-12 | 11:26
Overigens als belastinggeld 'virtueel' ingehouden wordt bij bijstandtrekkers, is dat dan anders dan het 'virtueel' inhouden bij werkenden, zoals ik als ZZP'er?

Volgens mij is daar toch geen verschil in. De een krijgt dat belastinggeld niet, de ander ook niet. Virtueel of niet.

Hölzenbein | 16-02-12 | 11:36

lanexxx | 16-02-12 | 11:32
Nee

Hölzenbein | 16-02-12 | 11:33

Hölzenbein | 16-02-12 | 11:16 |
Hier wordt toch iedereen ziek van, deze geldsmijterij. Vind jij dit in de haak dan?

lanexxx | 16-02-12 | 11:32

Parel van het Zuiden | 16-02-12 | 11:26
Ik meen dat niet serieus, het was een serieuze vraag. Heb ooit gehoord dat bijstandtrekkers ook belasting betalen. Weet het gelukkig niet, vandaar mijn vraag.

Hölzenbein | 16-02-12 | 11:30

@Hölzenbein | 16-02-12 | 11:21

Meen je dit nou serieus?
.
Een bijstandstrekker ontvangt je inkomen uit belastinggeld en daar wordt 'virtueel' belasting op ingehouden. Lijkt me dus van niet.
.
Daarnaast levert de bijstandstrekker dus geen inspanning voor het inkomen. Die inspanning of gebrek daaraan, is erg van belang.

Parel van het Zuiden | 16-02-12 | 11:26

Parel van het Zuiden | 16-02-12 | 11:14
Bijstandtrekkers betalen toch ook gewoon belasting, of niet?

Hölzenbein | 16-02-12 | 11:21

In 070 snappen ze het: Geld moet rollen! Het bijstandje kan nu ook eens voelen wat de voetbalsletten doen: Voor niks leven.

Musset | 16-02-12 | 11:17

lanexxx | 16-02-12 | 11:14
Lekker belangrijk.

Hölzenbein | 16-02-12 | 11:16

Ik ben er afgelopen week voor het eerst geweest, had wat eeltplekjes die zeer deden. Jezus man wat is dat eigenlijk een goor beroep. Nu zijn mijn voeten redelijk schoon, maar dat gepiel ertussen is toch ranzig. Begrijp echt niet waarom iemand dit vak wil uitvoeren en waarom we neerkijken op de vuilnisman en niet op een pedicure of ander tuttemetuttevrouwtje.

Terpetijnzeikert | 16-02-12 | 11:16

@TM | 16-02-12 | 10:59

Zolang de belastingdruk in NL zo groot is dat mensen die werken zichzelf het brood uit de mond moeten stoten om deze activiteiten ook te kunnen doen zijn dit soort 'kadootjes' wat mij betreft uit den boze. Bovendien lijkt het me zaak als je geen werk hebt de focus te leggen op het verkrijgen van werk i.p.v. museumbezoek.
.
Natuurlijk kun je, zoals je doet, de standaard zieligheidsretoriek hier op toepassen. Helaas voor jou stuit dat verhaal gelukkig meer en meer op dovemansoren vanwege het feit dat deze zieligen toch vooral slachtoffer zijn van zichzelf en dat zij ten koste leven van mensen die het financieel net zo moeilijk hebben maar wel werken.

Parel van het Zuiden | 16-02-12 | 11:14

Laat mij één maand baas zijn van deze ambtenaren. Ze gaan er allemaal uit, ik zal een team samenstellen wat hier schoon schip maakt en dat dit soort idioterie niet meer mogelijk maakt!

lanexxx | 16-02-12 | 11:14

@ZDEV | 16-02-12 | 11:03

Het is andersom. Jij bent hier de noob. Ik ken heel veel bijstandsgerechtigden. En nee, die hebben het niet breed.

Nog niet misschien.

Sprookjesgelovert.

pius | 16-02-12 | 11:10

TM | 16-02-12 | 10:59
Chapeau! Volkomen gelijk. Je ziet welke modder er weer over je heen gegooid wordt omdat je een eigen mening hebt. Zo rollen ze hier.

Hölzenbein | 16-02-12 | 11:09

Jaja. De bijstand is een vetpot. Sure.

pius | 16-02-12 | 11:08

TM | 16-02-12 | 10:59
Hoog tijd dat jij subsidie krijgt voor een reality check.

ZDEV | 16-02-12 | 11:03

TM| 16-02-12 | 10:59 | + 0 -
*mompelt iets met tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend*
Daarvoor staat GS en dat al vanaf den beginne.

Rector Reflector | 16-02-12 | 11:03

TM | 16-02-12 | 10:59 | + 0 -

Ben benieuwd op welke politieke partij jij stemt.
Antwoorden is NIET verplicht btw...

eerstneukendanpraten | 16-02-12 | 11:03

Gemeenten geven jaarlijks tonnen uit aan voorlichting over alle mogelijkheden rond ontheffingen, subsidies, regelingen en uitkeringen voor alle minima.

Wanneer gaan ze jaarlijks tonnen uitgeven aan voorlichting over alle mogelijkheden rond bezwaar, ontheffingen en kwijtschelding van WOZ en OZB aan alle belastingbetalende werkende burgers?

ZDEV | 16-02-12 | 11:02

Bezorgdenverjaagster | 16-02-12 | 10:59 | + 0 -

ROFLOL!

eerstneukendanpraten | 16-02-12 | 11:01

Kaas de Vies | 16-02-12 | 10:54 | + 2 -

Volgens mij is geflipte vlaflap ook nog zu haben...

eerstneukendanpraten | 16-02-12 | 11:01

Laat me raden: de vrouw van de verantwoordelijke wethouder is pedicure.

ZDEV | 16-02-12 | 11:00

Een paar dingetjes heer Quid:

1) "Waarom pedicure wel, maar een botox behandeling, borstvergroting of kappersbezoek niet?"
J. "Clueless" Quid.


Een pedicure doet verdomde goed werk als je niet of nauwelijks op je poten kunt staan, en is GEEN SCHOONHEIDSSPECIALISTE heer Quid. Het heeft N.U.T. Dat jouw vriendin wellicht naar zo'n figuur rent als ze last heeft van een gescheurde teennagel doet daar niets aan af. Mijn eigen moeder heeft jaren langer kunnen doorwerken omdat ze naar zo'n pedicure kon.

Je weet dus blijkbaar niet waar je over kletst.


2) Ooievaarspas. Tsja, laat de naam eens buiten beschouwing en focus eens op dit scenario, waar jullie altijd op lopen te kankeren :

- Bijstandsgerechtigden zitten altijd op zwart zaad en kunnen daarom geen lid zijn van b.v. een sportclub DUS...

- gaan ze thuis op de bank zitten en groeien ze dicht of hangen ze buiten rond onder het motto "Doin' nothin', just hangin' 'round", DUS...

- Scheldt de goegemeente alhier op GS alsmede op Powned die lui uit omdat het allemaal 'luie varkens zijn die niet willen werken maar op de bank tv zitten te kijken' DUS...

- Komt er zo'n pas zodat ook bijstandsgerechtigden kunnen blijven bewegen en zichzelf kunnen ontwikkelen in het algemeen EN...

- Scheldt de goegemeente alhier op GS en Powned op die Ooievaarspas omdat 'bijstandtrekkers maar gewoon aan het werk moeten want dat kunnen ze best'.


Waar STAAT GeenStijl eigenlijk? Ergens aan het andere einde van de logica of zo? Of blaten jullie ook gewoon lekker populistisch een eind in de ruimte?


3) En dan nog Oh Hemel Ze Rekenen die profiteurs Maar VIJFTIG PROCENT van de toegangsprijs voor musea.

a. Het stimuleert wellicht niet alleen het museum-bezoek, maar zorgt in ieder geval ook voor omzet(in tegenstelling tot winst).

b. Jeeeeeezus! Misschien leert de bijstands ma of pa nog wel wat ook!? Of hun KINDEREN die geen reet te doen hebben? Zodat ze misschien een beetje meer toekomst hebben? En wij die lieden later NIET hoeven te onderhouden van ons zuurverdiende geld?



Sorry John, ik lees je stukkies graag maar dit is ongefundeerde kort door de bocht gierende onzin.

TM | 16-02-12 | 10:59

eerstneukendanpraten | 16-02-12 | 10:51
En iets met tien versgeperste tunnelnagels...

Bezorgdenverjaagster | 16-02-12 | 10:59

@eerstneukendanpraten | 16-02-12 | 10:53 | + 0 -
Huwelijk met Kaas is fantastisch, alleen heb ik nog niemand weten te overtuigen.

Kaas de Vies | 16-02-12 | 10:54

irma zonderboezem | 16-02-12 | 10:12 | + 2 -

Lijkt het huwelijk je wat dan?

*zo maar een balletje opgooit*

eerstneukendanpraten | 16-02-12 | 10:53

Bezorgdenverjaagster | 16-02-12 | 10:42 | + 0 -

Ik zie het, dat was eerst een Chevrolet Camaro!

eerstneukendanpraten | 16-02-12 | 10:51

Kaas de Vies | 16-02-12 | 10:05 | + 4 -

Dat doen ze nu ook in landen waar de vrouwen als Barbabella verkleed gaan. Eerst trouwen en dan pas mag de bruidegom de bruid zien. Alleen als het heel erg tegenvalt mag ze terug naar de familie na eerst met bijtend zuur te zijn overgoten, dat dan wel weer...

eerstneukendanpraten | 16-02-12 | 10:50

Kaas de Vies | 16-02-12 | 10:43 | + 0 -
Inderdaad, daarom probeert de overheid de ondernemers over de drempel te tillen middels nieuwe wetgeving. Ik ben benieuwd of dit gaat werken, maar ik ben er ook bang voor dat zij niet durven.

Rector Reflector | 16-02-12 | 10:47

@Kaas de Vies | 16-02-12 | 10:45
't Is wel de goedkoopste oplossing, dat dan weer wel.

rara | 16-02-12 | 10:47

@netniet | 16-02-12 | 10:43 | + 0 -
Bij de privatisering is geen rekening gehouden met de "agency theorie". Er wordt meer premie betaald, maar dit komt niet ten goede aan de dienstverlening, maar alleen aan de prullenbak van de directie van 70.000 euro.

Kaas de Vies | 16-02-12 | 10:46

Nugger | 16-02-12 | 10:41 | + 0 -
Uhm, verkeerd topic?

Rector Reflector | 16-02-12 | 10:45

@Nugger | 16-02-12 | 10:41 | + 0 -
hahaha, u wilt ze gewoon afschieten? Wellicht zit u bij het verkeerde topic?

Kaas de Vies | 16-02-12 | 10:45

Overigens is het in mijn gemeente zo dat mensen die bij ons werken voor de uitkering, direct worden gekort op de uitkering als zij niet doen wat is afgesproken. Waarschuwingen bestaan niet meer.

Rector Reflector | 16-02-12 | 10:44

@Rector Reflector | 16-02-12 | 10:34 | + 0 -
Ik denk dat de ondernemer huiverig is, omdat het arbeidsrecht zo'n ontzettende draak is. Je gaat niet zo snel mensen even op je pay-roll zetten, daar zijn de risico's te groot voor.

Kaas de Vies | 16-02-12 | 10:43

Strangetown | 16-02-12 | 10:29

Gedwongen worden is voor mij hetzelfde als moeten en die winst moet toch ergens vandaan komen. De zorgverzekeraars gaan die niet betalen en de overheid al helemaal niet. Dan blijven over jij en ik en wordt je gepakt via je premie.

Het is exact zoals je zegt: Minder voor meer.

netniet | 16-02-12 | 10:43

kapotte_stofzuiger | 16-02-12 | 10:30 |
Een karikatuur van de werkelijkheid maken lukt iedereen.
Zeker zullen er ook profiteurs tussen zitten en 'ziektewinst' proberen te halen uit hun klachten.

Maar wees eens eerlijk, als jij de kans kreeg om met een dikke duim ziekte en een goede WIA-uitkering vet kan bijklussen om 4 x p/j 3 weken op de Bahama's te liggen, zeg jij dan Nee?

Rechtschapen zeg ik, alles terug vorderen met een dubbele boete er bovenop en tegelijkertijd denk ik: hmmm, wel erg aantrekkelijk..., alsjebegrijptwatikbedoel?

Strangetown | 16-02-12 | 10:42

Het gat tussen salaris en uitkering is bijna dicht...

funkyd | 16-02-12 | 10:42

Wat een onnozele reacties hier, bij serieuze verdachten wordt gewoon geschoten in de US. Vooral bij twijfel/onschuldigen gebruiken ze dit wapen en dan is 50 doden/jaar veel te veel.

Ik ben voor de doodstraf maar wel na de rechter en niet dit soort lynchpartijen, door bavianen in een mooi uniform.

Nugger | 16-02-12 | 10:41

Kaas de Vies | 16-02-12 | 10:21 | + 0 -
Iedere groep die misbruik maakt van onze voorzieningen is te groot. Hoe klein deze ook is.

Rector Reflector | 16-02-12 | 10:39

Bijstandtrekkers krijgen korting op dingen omdat het bijstandtrekkers zijn. Wat begrijpen we daar nou weer niet aan? Wat is dit voor non-issue? En Johnny, wat snap jij niet aan de bijstandsregeling?

Hölzenbein | 16-02-12 | 10:38

kapotte_stofzuiger | 16-02-12 | 10:30 | + 1 -
Kijk, nu komen we ergens. Inderdaad is er te lang doorgemodderd, maar er is al veel veranderd en vanaf volgend jaar gaat de nieuwe wet in, wat ook veel problemen moet oplossen. Helaas ben ik sceptisch, zoals je kunt lezen in mijn plempsel van 10:34.

Rector Reflector | 16-02-12 | 10:37

Kaas de Vies | 16-02-12 | 10:26 | + 0 -
Klopt, en het is aan ons (professionals) om de rotte appels eruit te filteren. De overheid gaat fors bezuinigen. De subsidies per werknemer gaan omlaag en iedereen met een afstand tot de arbeidsmarkt komt terecht bij hetzelfde loket. De overheid wil nu de ondernemers gaan stimuleren om zo veel mogelijk mensen aan een reguliere baan te helpen. Helaas staan de ondernemers niet te wachten op deze mensen. (angst, onwetendheid?)

Rector Reflector | 16-02-12 | 10:34

@Rector Reflector | 16-02-12 | 10:24

Eensch. Mensen zijn eerder geneigd verder te zoeken naar werk als ze reeds werk hebben. Iemand die de gehele dag 'doelloos' thuis op de bank zit heeft geen fut om te zoeken.

Eigenaar_IJsland | 16-02-12 | 10:31

@Rector Reflector | 16-02-12 | 10:24
Wat zag ik als (studerende/werkende) burger in de praktijk: voormalig werkende, maar nu zieke mensen werden gedwongen in vage reïntegratietrajecten, terwijl zij, in mijn optiek, moeten genieten van de herfst van hun leven. Jonge mensen, nog nooit gewerkt, werden op basis van psychische klachten met rust gelaten en speelden de hele dag op hun Xbox, aangevuld met het de net iets oudere generatie die rug/knieklachten had, maar rustig aan het klussen was bij de buren.

kapotte_stofzuiger | 16-02-12 | 10:30

De VVD wil dat alle bijstandsgerechtigden een werkplicht krijgen opgelegd. De SP wenst een parlementair onderzoek
kapotte_stofzuiger | 16-02-12 | 10:25 | + 0 -
In mijn gemeente geldt dit dus al enkele jaren.

Rector Reflector | 16-02-12 | 10:30

netniet | 16-02-12 | 10:22 |
Ziekenhuizen 'moeten' geen winst maken, maar worden daartoe gedwongen door de Overheid om de kop boven water te houden door opgelegde bezuinigen.
Bezuinigingen waar zorgverzekeraars op mee drijven en jaarlijks de premies verhogen met minder voor meer.

De patiënt is het dupe en mag de lokale overheid een en ander recht trekken voor zijn inwoners.

Strangetown | 16-02-12 | 10:29

In Den Haag is de meerderheid van de kiezers allochtone bijstandstrekker (PvdA gemeente). Logisch dat ze vooral goed voor zichzelf opkomen.

doenormaal! | 16-02-12 | 10:27

@Rector Reflector | 16-02-12 | 10:24 | + 0 -
Maar dat is ook goed dat dat gebeurt en ik bewonder uw inspanningen hiervoor.
Alleen ik zet vraagtekens bij of iedereen die in die situatie zit, ook echt daar hoort te zitten. De groep is procentueel te groot ten opzichte van landen om ons heen.

Kaas de Vies | 16-02-12 | 10:26

rara | 16-02-12 | 10:22 | + 0 -
Volgens mij gaat het hier om corrupte managers, of lees ik het niet goed?

Rector Reflector | 16-02-12 | 10:26

Kun je mooi op je slippers naar je volgende sollicitatiegesprek, word je zeker aangenomen.

panacee | 16-02-12 | 10:26

@netniet | 16-02-12 | 10:22 | + 0 -
Maar nu betaal ik het toch ook, want de bijstand wordt toch ook via belastingen betaald?
Alleen nu kan ik er zelf ook gebruik van maken mocht ik het nodig hebben, nu moet ik eerst de bijstand in.

Ik snap ook niet waarom mijn vraag, wat doet een pedicure zo negatief beoordeeld wordt, blijkbaar zitten er hier veel mensen in de bijstand, of iedereen heeft hier graag poezelige zachte voetjes.
Als je geen vragen meer mag stellen over dingen waar ik geen verstand van heb, tja dan ga ik alleen maar uit die dikke onderbuik reageren.

Kaas de Vies | 16-02-12 | 10:25

kapotte_stofzuiger | 16-02-12 | 10:20 | + 1 -
Onwetend en roepende in het donker. U begrijpt het echt niet, zo blijkt. Wees gezegend dat u niets mankeert en dat u schijnbaar eenvoudig werk kunt vinden in een regulier bedrijf. Welke ondernemer wil graag mensen met een beperking in dienst nemen? Ik ken er niet veel en ik zit er professioneel gezien bovenop. We kunnen die gasten ook gewoon thuis laten zitten en stoppen met het stimuleren om te gaan werken. Denk na, dat wilt u toch ook niet?

Rector Reflector | 16-02-12 | 10:24

Kaas de Vies | 16-02-12 | 10:19 |
Marktwerking, met dank aan mannetje Hoogervorst!

Strangetown | 16-02-12 | 10:23

@ Kaas de Vies | 16-02-12 | 10:14
Knap lastige vraag maat.
Want dat snap ik ook niet. De beweegredenen enzo.

BeunDeHaas | 16-02-12 | 10:23

Kaas de Vies | 16-02-12 | 10:19

Ik snap je gedachte wel maar als het via de zorgverzekering gaat dan komt het in jouw premie terecht terwijl je er geen gebruik van maakt. Je premie moet al omhoog want ziekenhuizen moeten winst gaan maken dus wellicht is er geen ruimte voor.

Nu wordt het vanaf een bepaalde grens afgewenteld op het individu en dat is voor de rest beter ook.

netniet | 16-02-12 | 10:22

@Rector Reflector | 16-02-12 | 10:19
Helaas is de groep die het voor anderen verpest wel wat groot, op dit moment: www.goedkopereoverheid.nl/?p=3410

rara | 16-02-12 | 10:22

@Rector Reflector | 16-02-12 | 10:19 | + 0 -
Maar is die kleine groep echt zo klein?

Kaas de Vies | 16-02-12 | 10:21

@Eigenaar_IJsland | 16-02-12 | 10:19 |
Bijna carnaval onder de rivieren, dus dat worden weer een hoop cadeaus.

Hooijstra | 16-02-12 | 10:21

@Menalaus | 16-02-12 | 10:19
Wat moet een bankzitter met voeten?

vetkleppert | 16-02-12 | 10:20

Kaas de Vies | 16-02-12 | 10:19 | + 1 -
eensch.

Rector Reflector | 16-02-12 | 10:20

@Rector Reflector | 16-02-12 | 10:15
Belastingcentjes opmaken door mensen die niet willen/kunnen werken in zo'n reïntegratietraject te zetten.
Het is goedkoper om u en uw collega's in de bijstand te zetten, samen met al die mensen die nu zinloos wasknijpers aan het vouwen zijn.

kapotte_stofzuiger | 16-02-12 | 10:20

In 030-Animal-Farm geeft het Varken in Wolfsenkleren aan dat het toch allemaal wel meevalt. Daar krijgen de varkens rode kussentjes om op te zitten en de biggetjes mogen daar met bezemstelen de boer van het land af jagen.

Hooijstra | 16-02-12 | 10:20

Zouden die ambtenaren nu echt niet inzien dat ze op deze manier niemand meer uit de bijstand krijgen.
Die bijstandtrekkers zouden wel gek zijn.

Che_cuevara | 16-02-12 | 10:19

@tzm | 16-02-12 | 10:14 | + 0 -
Als het medisch noodzakelijk is moet het niet via de bijstand gaan maar via de zorgverzekering. Nogmaals; MEDISCH NOODZAKELIJK = zorgverzekering.

Dat het daar niet inzit (geen idee) is een andere discussie.

Kaas de Vies | 16-02-12 | 10:19

Dit is denk ik voor mensen met een diabetes voet. Daar is het niet slechts een luxe, maar noodzakelijk als je niet wil dat hun voet eraf dondert.

4.bp.blogspot.com/_5GRsEkqRfxc/TGt7sZp...

Eet smakelijk.

Menalaus | 16-02-12 | 10:19

@Hooijstra | 16-02-12 | 10:16

Fout, niet alleen voor varkens maar voor allen. Enige eis is dat je in het bezit moet zijn van een krulstaart en platte neus en een roze huidskleur.

Eigenaar_IJsland | 16-02-12 | 10:19

rara | 16-02-12 | 10:17
Dat is altijd zo. De kleine groep die het verpest voor de rest.

Rector Reflector | 16-02-12 | 10:19

Kunnen ze wel makkelijker een baan vinden in de voetfetisj industrie.

Conan de Rabarber | 16-02-12 | 10:19

Kaas de Vies | 16-02-12 | 10:16

Nee ik zie het eigenlijk meer als een poging om mensen uit de bijstand te houden. En indirect moesten jij en ik daar bij gebaat zijn.

netniet | 16-02-12 | 10:18

@Kaas de Vies | 16-02-12 | 10:11
Er zitten mensen bij die er absoluut niet thuishoren, en die verpesten het voor de rest.

rara | 16-02-12 | 10:17

@Freddie Stobart | 16-02-12 | 10:14 | + 1 -
Eerst trouwen uiteraard.

Kaas de Vies | 16-02-12 | 10:17

Het is natuurlijk wel goed voor de economie. De pedicure zzp-ers kunnen zo lekker aan het werk blijven. Scheelt weer een paar bijstandsuitkeringen...

Ars Vivendi | 16-02-12 | 10:16

@netniet | 16-02-12 | 10:13 | + 0 -
I ziet dit als stimulans of een duwtje? Sorry, maar dat is sympthoom bestrijding. Mocht iemand in de bestand zo'n duwtje nodig hebben, dan heeft hij eignelijk een schop onder zijn hol nodig.

Kaas de Vies | 16-02-12 | 10:16

Het schijnt dat 020-Animal-Farm wil gaan overbieden met een gratis ballonvlucht over de stad om de uitkeringstrekker te helpen met zijn helicopterview.
Het varken reageerde dat helicopterviews alleen voor varkens zijn.

Hooijstra | 16-02-12 | 10:16

kapotte_stofzuiger | 16-02-12 | 10:11 | + 1 -
Dan nodig ik u uit op mijn werk, waar ik 85 mensen met een indicatie heb werken, allen met een indicatie of bijstandstrekker. Bijstandsgerechtigden worden bij ons gereïntegreerd, klaargestoomd voor regulier werk. Een 32 urige werkweek voor alleenstaanden, fulltime voor mensen met gezinnen. Dit met behoud van uitkering. Totdat deze personen doorstromen naar regulier werk.

Met andere woorden, lul niet over zaken waar u geen verstand van hebt.

Rector Reflector | 16-02-12 | 10:15

@Kaas de Vies | 16-02-12 | 10:11
Er is altijd wel een echte zieligerd te vinden, maar helaas heb ik in de praktijk meegemaakt dat echte patienten (vergevorderd kanker, hartklachten, ademhalingsproblemen) juist niet in aanmerking voor, destijds, WAO, nu WIA in aanmerking kwamen.

kapotte_stofzuiger | 16-02-12 | 10:15

Kaas de Vies | 16-02-12 | 10:05 |
Waar u trouwen zei bedoelde u neuqen neem ik aan?

Freddie Stobart | 16-02-12 | 10:14

@BeunDeHaas | 16-02-12 | 10:13 | + 0 -
Prima, maar waarom dan bijstandstrekkers wel, en diabeten niet?

Als er een noodzaak toe is, moet iedereen het krijgen.

Kaas de Vies | 16-02-12 | 10:14

@pfffft! | 16-02-12 | 10:09
Precies. En als het fout gaat met je onderneming kan je na je jarenlang de pleuris betaald te hebben voor anderen gewoon doodvallen. Geen uitkering, geen hulp. Niks, nakkes, nada.
Want u bent niet "zielig". U kunt de tering genieten.

vetkleppert | 16-02-12 | 10:14

Rector Reflector | 16-02-12 | 10:07 |
Zonder ironie.

*Mantelzorgcompliment uitdelen doet*

Bezorgdenverjaagster | 16-02-12 | 10:14

Probeer maar eens te 'bewegen' met voeten vol met likdoorns en kloven in het eelt.

Je neemt een te obese en/of COPD mens zijn scootmobiel ook niet af op weg naar de sportschool.

Strangetown | 16-02-12 | 10:14

Netniet heeft gelijk, het is geen cosmetische behandeling. (google even tunnelnagel) En daarnaast het is volgens mij gewoon een bezuinigingsmaatregel.

Vrijwel overal hebben minima recht op bijzondere bijstand voor de kosten van een pedicure-behandeling als die medisch noodzakelijk is of als iemand door een lichamelijke beperking niet in staat is om zijn voeten te verzorgen.

Het kost veel geld om individueel te toetsen of iemand aan alle voorwaarden voldoet om een behandeling vergoedt te krijgen. Met deze bonnen is er een geschikt alternatief (voorliggende voorziening) waardoor deze aanvragen niet meer behandeld hoeven worden binnen de bijzondere bijstand. Scheelt heel veel geld.

tzm | 16-02-12 | 10:14

@pfffft! | 16-02-12 | 10:09 | + 0 -
Juist, verhoging op verhoging, je zinkt in het moeras van regeltjes, bureacratie en "het recht", het is alsof je sjaal van prikkeldraad steeds strakker om je nek getrokken wordt, en je hem niet kan afdoen. Ik ken het gevoel.

Kaas de Vies | 16-02-12 | 10:13

@Kaas de Vies | 16-02-12 | 10:09
Dat is het net, het is (meestal) niet medisch noodzakelijk.

Che_cuevara | 16-02-12 | 10:13

Nog zoiets op de Animal Farm in 070. Iedereen krijgt zijn eigen platte beeldscherm, maar dat is niet modern, want Animal Farm Groningen had dat al veel langer.

Hooijstra | 16-02-12 | 10:13

@ Kaas de Vies | 16-02-12 | 10:09
Het zit niet in de zorgverzekering.
Diabeten hebben ook baat bij een verzorging van de voeten. Maar het is een behandeling die je niet zomaar krijgt.
Lijkt me, alles overwegende, ook niet helemaal de bedoeling.

BeunDeHaas | 16-02-12 | 10:13

Kaas de Vies | 16-02-12 | 10:09

Waarom niet dat weet ik natuurlijk ook niet maar los daarvan ben ik het met je gedachte wel eens. Daarbuiten kan ik me voorstellen dat een uitkeringstrekker die op de bank zit, opstaat en direct last van de voeten heeft, erg genegen is om weer te gaan zitten.

Even los van of je het er mee eens bent of niet, als dit nu net het duwtje kan zijn om weer in beweging te komen of iemand met een part-time baan wel aan het werk te houden, waarom niet ?

Vanuit zo'n oogpunt vind ik het initiatief niet eens zo slecht.

netniet | 16-02-12 | 10:13

@giechelmeisje
Waarom heb jij daar echt op.... Between jobs?

( trouw met Kaasje, heb je die pas helemaal niet meer nodig)

irma zonderboezem | 16-02-12 | 10:12

Ik hoorde van een paard dat op de animal farm van de future iedereen een gratis borstel beurt dagelijks!

Hooijstra | 16-02-12 | 10:11

pfffft! | 16-02-12 | 10:09 | + 0 -
Misschien een idee om mensen aan te trekken met een afstand tot de arbeidsmarkt? Die gasten willen graag werken en u kunt een mooie subsidie tegemoet zien om deze mensen een passende werkplek te bieden. Beetje creatief zijn en u houdt er geld aan over.

Rector Reflector | 16-02-12 | 10:11

@Rector Reflector | 16-02-12 | 10:07
Bijstandtrekkers die werken? U heeft een grote fantasie. Zeker een WIA vanwege psychische klachten. Lul zelf niet.

kapotte_stofzuiger | 16-02-12 | 10:11

@Boerenhoofd | 16-02-12 | 09:49
Met de taxi, die wordt dan ook nog vergoed.

Che_cuevara | 16-02-12 | 10:11

Al lezende zie ik hier veel kandidaten voor de emigratiebeurs. Prachtige landen als Australie,USA en Canada die uw werklust en belastingcentjes graag zien arriveren. Krijgt u veel voor terug. We zwaaien!

lichtpunt | 16-02-12 | 10:11

Ik vind de mogelijkheid je kinderen aan te melden bij een sportclub, door middel van een subsidie, eigenlijk wel aan te moedigen.
Net als een bezoek aan een theater. Je wil toch dat die kinderen iets meekrijgen. Die kiezen er immers niet voor om geboren te worden bij iemand in de bijstand.
Maar dat men nu dus een gratis pedicure kan krijgen?
Je kunt toch zelf met je teennagels aan de slag? Of is zelfs een nagelschaartje te duur?

BeunDeHaas | 16-02-12 | 10:11

Maar vaak zie ik bijstandsmoeders met 3 kinderen van 4 verschillende vaders.
Kaas de Vies | 16-02-12 | 10:02 | | Reageer+ | 3
lol! Da's best knap hoor!

deraderendraaien | 16-02-12 | 10:11

@Rector Reflector | 16-02-12 | 10:07 | + 1 -
Als mensen in de WIA horen, zal je me niet horen zeuren, maar als ik kijk naar hoeveel jongeren er in de WIA zitten, zegt mijn gevoel dat dit niet klopt. Of we hebben te maken met een degeneratieve genenpoel, of er zitten mensen in die er echt niet in horen.

Kaas de Vies | 16-02-12 | 10:11

Is het MDI al ingelicht?
Ik voel mij nu zwaar gediscrimineerd.

Che_cuevara | 16-02-12 | 10:10

Ben zelfstandig ondernemer met bovengemiddeld pech. Nergens maar dan ook nergens kan je op steun of bijval rekenen, sterker, je krijgt gewoon nog hogere aanslagen voor van alles en nog wat;want je bent ondernemer. Met de nadruk op -onder-.

pfffft! | 16-02-12 | 10:09

Kaas de Vies | 16-02-12
Dat zou zo maar kunnen, dus helpen met een cursus en gooi je met je ernaar dan terugbetalen. Het is tenslotte gemeenschapsgeld

Heau_heau_heau | 16-02-12 | 10:09

@netniet | 16-02-12 | 10:06 | + 0 -
Waarom valt dit dan niet onder de zorgverzekering, daar is dat toch voor? Als het medisch noodzakelijk is, dan moet er gewoon voor IEDEREEN een behandeling voor kunnen zijn.

Kaas de Vies | 16-02-12 | 10:09

Wanneer dringt bij onze dames en heren plucheklevers eens het besef door dat al die subsidiepotjes eens afgeschaft moeten worden, zodat ook de belastingen flink omlaag kunnen. Huurtoeslag, hypotheekrenteaftrek, kinderbijslag, zorgtoeslag etcetera. Kost nodeloos veel ambtenaren, papierwerk en dus geld. Kappen met die onzin; tijd voor een écht kleinere overheid en minder socialisme. Tijd voor een land waar werken weer loont.

Prins Fontainebleau | 16-02-12 | 10:08

kapotte_stofzuiger | 16-02-12 | 10:01 | + 0 -
Denk je nu werkelijk dat zo'n indicatie afgegeven wordt als deze mensen niet werkelijk iets mankeren? Daarbij zullen mensen met WIA en Wajong (deels) moeten werken als dat kan. (Wet werk naar vermogen.)
Een vriend van me is wajonger. Hoge dwarslaesie. Verlamd vanaf de nek. Hoezo pijntje in de rug? Die gast voelt niets.

Daarbij werk ik met Wajongers, WIA'ers en Bijstandstrekkers. Deze gasten werken gewoon. Dus lul niet.

Rector Reflector | 16-02-12 | 10:07

@truusch | 16-02-12 | 10:04 | + 0 -
U kent wel mensen die in de WIA zitten? Wat hebben ze dan zoal?

Kaas de Vies | 16-02-12 | 10:07

Kan iemand mij eigenlijk uberhaupt het nut van een pedicure uitleggen?

Kaas de Vies | 16-02-12 | 09:55

Zo iemand kan kleine kwaaltjes verhelpen, die geen medische zorg behoeven maar wel van dien aard kunnen zijn dat je slechts moeilijk of met pijn kunt lopen.

Het gaat dus niet om een cosmetische behandeling. Gewoon een slecht stukje journalistiek van de Televaag van heute-morgen.

netniet | 16-02-12 | 10:06

@vetkleppert | 16-02-12 | 09:58

Nee, ik moet nog een aantal dagen voordat het zo ver is. En gezien het feit dat februari iets minder dagen heeft zie ik allemaal heel somber in.

Eigenaar_IJsland | 16-02-12 | 10:05

@giechelmeisje | 16-02-12 | 10:02 | + 0 -
3 opmerkingen.

1. Wilt u met mij trouwen?
2. Juist, maar dat willen ze niet, overheid wil juist hoge belastingen zodat ZIJ kunnen bepalen hoe het besteeds gaat worden. Stel u voor u heeft te veel beschikking over uw eigen, geld, doe normaal.
3. Waarom wilt u niet met mij trouwen?

Kaas de Vies | 16-02-12 | 10:05

Ja want iedereen die werkt verdient uiteraard(boven) modaal.Iedereen die minder verdient heeft dus een uitkering! Wat een lulkoek zeg!Ik ken trouwens niemand die voor de lol in de wia zit.

truusch | 16-02-12 | 10:04

@eerstneukendanpraten | 16-02-12 | 10:01
Klopt. Socialisme leidt tot verelendung. En verelendung leidt tot socialisme.
Maar als het geen zin meer heeft je armen nog te bewegen omdat je alleen maar werkt voor anderen en alles waar je last van hebt, keert de wal het schip.

vetkleppert | 16-02-12 | 10:03

Haagse PVV en de renaissance van het Tenenkaasimperium:

www.youtube.com/watch?v=jTQ8Fnd7CEg

Binnenkort in uw theater (en diverse torrents)

Bezorgdenverjaagster | 16-02-12 | 10:03

ha, ik heb ook recht op die pas, maar ik weiger principieel. dan maar een dief uit eigen beurs, maar ik vind het niet kunnen, teren op gemeenschapsgelden. liever minder belasting betalen en een eerlijke prijs van de ooievaarspasdeelnemende organisaties.

giechelmeisje | 16-02-12 | 10:02

Even een vraagje voor de bijstandtrekkende voetfetisjisten:
Zijn er ook gratis pedicures met happy ending, of moet je dan bijbetalen?

Cuyahoga | 16-02-12 | 10:02

@Rector Reflector | 16-02-12 | 09:59 | + 0 -
Wellicht, alhoewel er zijn wel parallen, er zitten mensen in die er niet in horen, en gewoon kunnen bijdragen aan de maatschappij.
De bijstand, WIA etc etc, zijn goede zaken, maar moet naar mensen gaan die dit nodig hebben en er voor zorgen dat dit zo kort mogelijk duurt.

Maar vaak zie ik bijstandsmoeders met 3 kinderen van 4 verschillende vaders.

Kaas de Vies | 16-02-12 | 10:02

@Rector Reflector | 16-02-12 | 09:59
Een pot nat, of zo niet erger. Een bijstandstrekker is tenminste nog eerlijk: "ik ben te lui om te werken", een WIA-er/Wajonger: "ik ben zo zielig, want ik heb een pijntje in mijn rug/ADHD".

kapotte_stofzuiger | 16-02-12 | 10:01

Kaas de Vies | 16-02-12 | 10:00 | + 0 -

ROFLOL!

eerstneukendanpraten | 16-02-12 | 10:01

De ooievaarspas is sinds heden niet gratis meer.
Kost nu €12.50 per jaar.
(en samengegaan met het Rotterdamse equivalent)

Vuurwezel | 16-02-12 | 10:01

WTF man?! Waarom werk ik nog?! Niet voor mezelf in elk geval...

Doc Damage | 16-02-12 | 10:01

vetkleppert | 16-02-12 | 09:55 | + 1 -

Het is heel simpel, waarde kleppert. Als je maar vaak genoeg tegen de onrendabelen zegt dat je allerlei gratis dingen voor ze gaat regelen, of ze het nu nodig hebben of niet, dan kweek je bij die mensen een soort van afhankelijkheid. Die afhankelijkheid kunnen ze eens in de paar jaar afkopen door op de partij te stemmen die dat hebben geregeld...

eerstneukendanpraten | 16-02-12 | 10:01

@eerstneukendanpraten | 16-02-12 | 09:58 | + 0 -
Ik probeer hier met mijn telraam mijn cashflow contant te maken.

Kaas de Vies | 16-02-12 | 10:00

kapotte_stofzuiger | 16-02-12 | 09:55 | + -1 -
Best wel eikelig, zo'n opmerking. WIA en Wajongers in een adem noemen met bijstandstrekkerTs is niet alleen dom, maar ook dom.

Rector Reflector | 16-02-12 | 09:59

@Heau_heau_heau | 16-02-12 | 09:57 | + 0 -
Wellicht is een heropvoeding ook noodzakelijk. Ik heb het idee dat er mensen in de bijstand zitten die zich door hun eigen sociale deviante gedrag zich uit de werk-maatschappij plaatsen.
Maar goed ik kan dit niet staven, is meer een onderbuik.

Kaas de Vies | 16-02-12 | 09:59

tweekeerdehelft | 16-02-12 | 09:55 | + 0 -

Jezus, da's modern, ik programmeer nog in Basic btw...

eerstneukendanpraten | 16-02-12 | 09:58

Vandaag is het trouwens de eerste dag van deze maand dat u niet meer voor de inkomstenbelasting werkt. U mag nu beginnen aan accijnzen en alle andere belastingen. Als het meezit werkt u over een week voor uzelf, in plaats van voor het verzorgen van andermans tenenkaas.

vetkleppert | 16-02-12 | 09:58

"we don't question ourselves enough about the ('low' ed.) quality of the lives of those we subsidize to be unemployed"
Theodor Dalrymple; Rotterdam, 15-2-2012

hfakker | 16-02-12 | 09:57

En werken loont weer een stukje minder.

Freddie Stobart | 16-02-12 | 09:57

Geef die mensen toch een cursus waar ze echt iets aan hebben, een up to date computercursus bijvoorbeeld, dan gaan ze uit de bijstand en hopelijk voorgoed. Scheelt voor iedereen. Pff bijstand is zo 2011

Heau_heau_heau | 16-02-12 | 09:57

@vetkleppert | 16-02-12 | 09:55 | + 0 -
Oh oh oh vetkleppert, dit wordt weer een bekeuring.

Kaas de Vies | 16-02-12 | 09:57

Welkom in strafkamp Nederland. Waar werkende mensen belast, bekeurd en getreiterd worden tot voorbij de armoedegrens. En waar onrendabele kloteklappers lekker verwend worden.
Je zou gewoon met werken moeten stoppen, al was het alleen maar om geen onvrijwillige bijdrages meer te leveren aan de totaalverkloting van je leefomgeving. Je kan je nog beter laten bestelen dan belasting betalen, want een dief geeft het van jou gestolen geld tenminste uit op een manier waar je geen last en ergernis van hebt.

vetkleppert | 16-02-12 | 09:55

En de gemeentelijke belastingen gaan omhoog, ja alleen voor de hardwerkende zelfstandige natuurlijk

Heau_heau_heau | 16-02-12 | 09:55

Ach, hier kun je nog opgeleid worden om zo'n droeftoeter een cursus windows 95 aan te smeren..

tweekeerdehelft | 16-02-12 | 09:55

Uitkeringstrekkers (WIA, Wajong, Bijstand) zijn al erg, maar met stinkende voeten helemaal niet meer te verdragen.

kapotte_stofzuiger | 16-02-12 | 09:55

Kan iemand mij eigenlijk uberhaupt het nut van een pedicure uitleggen?

Kaas de Vies | 16-02-12 | 09:55

De pedicure is een uitkomst als je zelf niet meer bij je tenen kan komen wegens bijvoorbeeld overgewicht, of een chronisch gebrek aan beweging. De gemeente subsidieert dus eigenlijk ongezond gedrag.

rara | 16-02-12 | 09:55

Ik zou ze eens een gratis cursus geven, "hoe kom ik uit de bijstand en hoe blijf ik er uit".

We kunnen ook nog andere opvoedkundige cursussen verplicht verstrekken, maar laten we bij deze beginnen.

Kaas de Vies | 16-02-12 | 09:53

Beter betalen ze voor n mercedes 200d facelift, voor het beschermde stadgezicht.

dhrat | 16-02-12 | 09:52

En daar gaan ze zeker met de auto heen?

Boerenhoofd | 16-02-12 | 09:49

In 070 lopen idd veel uitkeringstrekkers met te lange tenen!

deraderendraaien | 16-02-12 | 09:48

Zo houd men de armoedeval in stand en de bijstandstrekkers in de bijstand....

Indates | 16-02-12 | 09:47

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken