Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LOL! Sjeik Haatham al-Haathaat komt toch

cheerleaderswantwijzijngoed.jpgWaar een klein land groot in kan zijn. Slingers! Marginale shariasjeik in de marge komt toch wel. Van Youri Albrecht mag hij in De Balie spreken, in Amsterdam. Trololo! Voorstanders van tolerantie spoten de kwak drie hoog in de lucht. Lekker vrijgevochten zijn wij, zoals de tienerdochter die thuiskomt met een lid van een motorbende 'omdat ze zelf mag bepalen met wie ze omgaat' ook vrijgevochten is. Prima. Goed voor ons. Vrijheid van meningsuiting regeert nog immer in dit land en dat is een goede zaak. Mits je natuurlijk niet Geert Wilders heet, want dan word je gewoon aangeklaagd. Vraag blijft waarom je die vrijheid van meningsuiting zou willen gebruiken om een fundamentalistische sekteleider te promoten op een universiteit in een 'debat' dat van oorsprong al niks te maken had met wetenschap. Maar goed, ieder zijn meuk. Dat hoort bij die vrijheid, die geldt ook voor diezelfde vrijheid en wetenschap hatende religekkies, ironisch genoeg. Feit blijft wel dat de VU een academie is vol schijtleuzen, bangepoeperds en zenuwmietjes, die debatten aankondigen als zijnde 'academisch' vanwege meerdere (niet nader genoemde) sprekers, maar vervolgens datzelfde debat cancellen vanwege enige ophef in wat de VU zelf omschrijft als slechts 'sensatiepers'. De VU is dus een wetenschappelijk dubieuze instelling vanwege terugtrekkende bibbermensen met klotsende angstballetjes zodra ze in de spotlight komen te staan vanwege hun eigen acties. Minder ruggengraat dan een weekdier, aldaar. Gaan we geen oorlog mee winnen. Afijn, Haatham al-Haathaat mag alsnog zijn plasje en wasje komen doen over de islam in dit heerlijk selectief tolerante land. Top. O ja, nu we het toch over tolerantie, vrijheid van meningsuiting en de islam hebben, hoe zou het met Hamza Kashgari en zijn Mohammed-tweets gaan? Iemand? Nee? Ah, never mind. Heeft hier natuurlijk ook niks mee te maken. Zijn weer andere shariamoslims. Wie neemt de pepermunt mee, aanstaande vrijdag?

Reaguursels

Inloggen

@said_fred | 17-02-12 | 22:22
Whatever man.

Hölzenbein | 18-02-12 | 02:38

@ Hölzenbein | 17-02-12 | 00:56 | + 0 -
Wow man, net echt.
Laat je nou houten been v. 1.09972 het woord doen ??
Anders kan ik het mij niet verklaren.
Erg opvallend is dat je NVU uitmaakt voor "Fascisten". Het waren toch Nationaalsocialisten ?? Men is nu ineens aanhangert van "el Duce" Mussolini uit Italië ?? Geen Mao deze keer ??
.
Aan de fantasiewereld van de Linksche Kerk is ook geen touw aan vast te knopen en aangezien in je eigenste fantasie tenslotte niets onmogelijk is, is dit dus ook mogelijk.
www.youtube.com/watch?v=uDMVfFgykP8
En dan ook nog dingen als "'verarschen", ich bin sprachlos.
.
"Maar de NVU'ers demonstreren en lokken dit uit." jah hoor, tuurlijk (maar niet heus)
Pim Fortuyn lokte het ook uit tenslotte. Had ie nu maar das Maul gehalten dan was dit niet gebeurd.
Hadden de Joden nu maar niet zoveel nadruk gelegd op opleiding en ontwikkeling en niet zo'n succes gehad in allerlei beroepen dan was er geen Wannsee conferentie geweest met de bekende gevolgen.
Deze redenatie ongeveer.
Beetje erg übertriest. (dus precies bij je passend)

said_fred | 17-02-12 | 22:22

Ach, meneer de Haatsjeik komt naar de Balie. Valt me mee. Hij durft het dus kennelijk aan. Ik lees dat Tofik Dibi het debat met 'm aan wil gaan. Dat wordt dus niks, dat wordt een geagiteerd jong moslimmannetje dat zich op laat naaien door een doorgewinterde preekmeneer. Tofik krijgt 'm niet in de fout.

Schoorsteenveger | 17-02-12 | 11:36

WildPlassert | 16-02-12 | 21:11 |
Nee, ik schat hem om de drommel niet te hoog in. De tactieken zijn verfijnd en doeltreffend, want al eeuwen en eeuwen oud. En hij gebruikt die, zoals zijn kompanen die gebruiken. Hij is dus nergens echt origineel. Desondanks, het blijkt keer op keer dat wij ons in onze onzekerheden door dat soort lui op de kast gejaagd voelen en veel te veel de neiging hebben toe te geven en ruimte te maken.

Schoorsteenveger | 17-02-12 | 11:15

@La Vie En Rose | 16-02-12 | 18:47
Fascinerend hoe jij in bijna elke tegel aan mij vervalt in het ordinaire schelden, iets waar je mij telkens van beticht maar zelf telkens doet. Ben je echt zo'n ordinaire trut of ben je zelfs lid van de NVU? Anders kan ik het mij niet verklaren.

Prachtig hoe je je altijd weer laat 'verarschen' door mij. Je hebt niet in de gaten dat ik daar ten zeerste van geniet. Maar ik laat je niet langer bungelen want anders krijg je me straks nog een beroerte (je hebt de leeftijd er voor). Dus:

Er waren tegendemonstranten, ongeveer hetzelfde aantal als NVU fascisten. Maar de NVU'ers demonstreren en lokken dit uit. Dus alleen de NVU'ers zijn verantwoordelijk voor de hoge kosten van die hele onzin. Voor alles zijn ze verantwoordelijk want zonder NVU demonstratie komen er ook geen linkse lui op af. Zo simpel is dat. En dat vuile NVU uitschot moet nou eenmaal bestreden worden. Geloof maar niet dat die linkse lui malloten zijn, ze weten precies wat ze doen. Er werden er twee veroordeeld tot een straf en die werd nooit betaald omdat men het juridisch niet waar kon maken en de straf drastisch moest verlagen.

Het fijne mag je hier onder lezen. En let in het vervolg wat op je woorden. Als je een ding mag geloven, ik ben geen imbeciel, en al zeker niet jouw imbeciel. Ik ben slimmer dan jij überhaupt kan bevatten, ook al suggereer ik soms wat ander. Houdt dat maar goed in de gaten, want ik heb jou weer aan het lijntje gehouden. Ik had dit nog dagen kunnen volhouden maar ik vind het te zielig voor je dus stop ik maar met ontkennen.

www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenlan...

Mijn dag is in ieder geval goed. Nu al.

Hölzenbein | 17-02-12 | 00:56

En ondertussen bij de buren;
.
"Burgemeester Hasselt verbiedt bijeenkomst moslimextremisten"
Bijeenkomst Hizb ut Tahrir in Hasselt verboden.
www.standaard.be/artikel/detail.aspx?a...
.
"Die Islamisierung frisst ihre Unterstützer"
www.pi-news.net/2012/02/die-islamisier...
" Am vergangenen Wochenende hat es in der Schererstraße geknallt. Etwa 30 Mitglieder der “Streetfighters” sind nach Polizeiangaben in das Haus der Alternativen eingedrungen, haben mit Baseballschlägern Fensterscheiben und Mobiliar von Kneipe und Info-Laden zertrümmert. Einen Tag später wurden zwei Musiker, die in dem linken Hausprojekt ein Konzert geben sollten, attackiert und verletzt.
Hätten Nationale Sozialisten einen Überfall mit Baseballschlägern abgezogen, wäre das volle Programm der linken Aktivierungs-Maschinerie angelaufen. Aber so? Ein Dilemma zeichnet sich ab: Man kann doch nicht gegen sein eigenes Weltbild handeln?"

said_fred | 16-02-12 | 22:19

@ Schoorsteenveger, de islam is niet moeilijk onderuit te halen. Het probleem is vooral de usefull idiot, die je hier ook wel eens tegenkomt. Wat de haatbaard zelf betreft, het is een opgeblazen self-kicker die gewoon een aangesproken moet worden op de wijze waarop hij aan kennis denkt te komen. En vervolgens moet hij de gouden regel uitgelegd krijgen, medemenselijkheid. Hoe verbetener je je verzet tegen dit soort gasten, hoe meer succes ze hebben.

"Nauwkeurig uitgewerkte tactiek die volmaakt afgestemd is op onze gevoeligheden." je schat hem veel te hoog in.

WildPlassert | 16-02-12 | 21:11

WildPlassert | 16-02-12 | 20:26 |
Onderschat meneer de haatsjeik niet, het is een slim mannetje en hij weet precies waar hij mee bezig is.
Kijk maar eens naar dit filmpje.
www.youtube.com/watch?v=m9jLtMfMb2A
Erg verhelderend in het licht van de recente discussies over het boerkaverbod.
2:30 - 2:50
"Islam is not 'a' religion as many people understand it, Islam is a way of life. So there is a political perspective in Islam, there is a social perspective, Islam deals with all of these things."
32:00 - 33:20
"Many European countries see Islam as a threat. A threat for what? For a change of the social outset of the country, of Europe. Because Europe is unable to define itself, however they are able to define themselves as being non-muslims. They are very hostile against a symbol that attributes itself to Islam. That's the main psychological, social and maybe ideological stance of Europe against niqaab."
47:30 - 47:50
"Brothers and scholars, they should not promote anti-niqaab because they are helping the governments not against niqaab but against the presence of Islam in Europe."
48:30 - 49:00
"We will be launching a niqaab campaign in Britain, and we will try to make it big in Europe because now it became a serious issue, and please brothers and sisters, let us take it as a presence of real Islam, a presence of orthodox Islam in Europe."
Vtije keus van de moslima? Ammehoela. Nauwkeurig uitgewerkte tactiek die volmaakt afgestemd is op onze gevoeligheden. De niqaab als wapen in de strijd. Je moet snappen hoe zo'n haatbaard denkt en handelt om hem de baas te kunnen.

Schoorsteenveger | 16-02-12 | 20:53

Zal mij benieuwen of er beveiliging bij is. Tom Holland gaat ook iets doen met islam in de Balie www.volkskrant.nl/vk/nl/2676/Cultuur/a... ,en daar moeten wat sterke mannen voor ingehuurd worden. Gek natuurlijk dat de haatsjeik met argumenten zou moeten worden bestreden, terwijl islamieten zelf de discussietechnieken uit het stenen tijdperk lijken aan te hangen.

WildPlassert | 16-02-12 | 20:26

@Causa Sui | 16-02-12 | 11:33
Spijker, kop, raak.
Hulde ende Applaus, ook for joe!

La Vie En Rose | 16-02-12 | 18:56

@Hölzenbein | 16-02-12 | 17:43
LEZON, gij ongelofelijke ezel!
Trefwoorden: Hirshi Ali, Marcouch en Aboutaleb.

La Vie En Rose | 16-02-12 | 18:53

@Hölzenbein | 16-02-12 | 17:39
Ongelofelijke van Limburgse kalk geproduceerde tuinlaaf dat gij er zijt.

Die politiemacht is ingezet omdat elke keer als de NVU wil demonstreren, extreemlinks een tegendemonstratie op dezelfde dag aankondigt, met als doel die NVUers het demonstreren te beletten, dan wel de demonstratie te verstoren, hetgeen in het verleden tot veldslagen heeft geleid.

Dat wil de politie voorkomen, dus dáárom zijn er zoveel agenten en niet omdat die 30 NVUers voor overlast zorgen.

La Vie En Rose | 16-02-12 | 18:47

Écht stuitend is natuurlijk dat de NL overheid deze stuitende pedobaardkwal het niet op 1 of andere wijze onmogelijk maakt NL grondgebied te betreden.
GW?

pennestront | 16-02-12 | 18:38

Hölzenbein | 16-02-12 | 18:16 |
Inderdaad, het is niet meer verwonderlijk dat je problemen krijgt als je iets doet of zegt wat De Verhevene onwelgevallig is.
Velen, waaronder woordvoerders van universiteiten, besluiten daarom maar om vooral niets meer te doen of te zeggen wat De Verhevene mogelijkerwijs onwelgevallig zou kunnen zijn of gaan er zelfs toe over om De Verhevene met hun daden en woorden te behagen, hopende dat Hij hierdoor in een mildere stemming zal geraken.
Overigens, ik had het even helemaal niet over orthodoxe Joden. Doe je nou altijd, een andere richting uit wijzen. Ik geef je helemaal gelijk, die deugen ook niet, maar dat verandert niks aan mijn kijk op deze haatmeneer.

Schoorsteenveger | 16-02-12 | 18:35

@La Vie En Rose | 16-02-12 | 18:25
En gij zijt niet goed snik. Maar dat wist u al.

Hölzenbein | 16-02-12 | 18:26

La Vie En Rose | 16-02-12 | 18:08 |
Vind ik prima. Ik waardeer Bessems in zijn pogingen om de discussie open te houden. Om Da Mul -volgens mij geen trol- te citeren, die Bessems steekt tenminste zijn nek uit. Doen er te weinig.

Schoorsteenveger | 16-02-12 | 18:25

@Hölzenbein | 16-02-12 | 17:13
Ga lekker je eigen plemsels maar eens nalezen. O.a. die onder de topics die over het proces van van Wilders gaan. Neuh je zegt het niet expliciet, maar je Wilders/PVVobsessie en haat zijn voldoende om te weten wat jij vindt heur.

Gij zijt een open boek.

La Vie En Rose | 16-02-12 | 18:25

@La Vie En Rose | 16-02-12 | 18:18
Mooi

Hölzenbein | 16-02-12 | 18:19

@Hölzenbein | 16-02-12 | 17:19
Wat een inhoudelijke reactie op mijn plemp van 16:40.
En zo'n geweldige analyse ook.
En wat een progressie zo plotsklaps.

Edoch, niet voldoende om door te gaan naar de volgende ronde. U bent af.

La Vie En Rose | 16-02-12 | 18:18

@Schoorsteenveger | 16-02-12 | 17:59
Nou ja, ik weet niet of je er dan om vraagt, maar je moet je niet verwonderen dat je problemen krijgt. Idioten heb je overal, de Orthodoxe Joden die vrouwen slaan zijn net zo van het padje af en geen gram beter dan Mohammedaanse idioten. Veel Joodse vrouwen lopen daar ook met een pruik op in plaats van een hoofddoekje. De zelfde *kuch* onderdrukking, maar daar hoor je niets over. Net zo mesjogge. Als je daar iets tegen zegt kan je ook (helaas) de bal verwachten.

Hölzenbein | 16-02-12 | 18:16

@Schoorsteenveger | 16-02-12 | 17:04
Het zou mij ook verbazen maar bij dit soort lieden weet je het nooit. Toen hij gisteren werd geinterviewd, ontkende hij ook dat hij bepaalde uitspraken had gedaan. Dit heerschap weet natuurlijk als geen ander hoe hij die onnozele Hollanders op het verkeerde been kan zetten door zijn toon te matigen zodra de camera's op hem zijn gericht.

En daarom heeft zo'n debat geen zin na alle ophef.
Enfin, we zien het wel.

Verder mee eens.
Ook met Causa Sui die de spijker op zijn kop slaat.

Vind je het goed dat ik een tweet naar Bessems stuur met daarin een link van je plemp van 09:46?

La Vie En Rose | 16-02-12 | 18:08

La Vie En Rose | 16-02-12 | 17:31
Hoe komt dat toch dat andere politici, buiten clowntje Wilders, niet beveiligd hoeven te worden. Heb je daar al een antwoord op lampje? Al eens van oorsprong en gevolg gehoord? Nee? Dacht ik al.

Hölzenbein | 16-02-12 | 17:43

La Vie En Rose | 16-02-12 | 17:31
Dus jij wilt mij, die die demonstratie hier op de lokale omroepen op de voet gevolgd heeft, die de demonstratie live gezien heeft, vertellen hoe die demonstratie ging?

Man man man, wat ben jij toch een domme aandachtshoer. Echt nog te dom voor te schijten. On ge lof e lijk.

Hölzenbein | 16-02-12 | 17:39

@Hölzenbein | 16-02-12 | 11:50
Die domheid, die stuitende domheid van je.
Van die 60 man waren er 30 van de NVU. Die andere 30 van een Duitse zusterorganisatie.

Dat daar zoveel beveiliging aan te pas moet komen om die 60 man te laten demonstreren is het gevolg van het feit dat linkse extremisten, die veel meer op hun kerfstok hebben dan dat kleine groepje NVUers met hun kwalijke denkbeelden, en uit veel meer mensen bestaat, die 30 NVUers het demonstreren willen beletten. Jaar in jaar uit.

Dat heb ik je bij een vorige discussie al aan je verstand proberen te brengen. Mja, dat is moeilijk bij iemand met het denkvermogen van een garnaal.

Weet je waar ook zoveel belastinggeld naar toe is gegaan en gaat? Naar de kosten voor het beveiligen van Hirshi Ali en Wilders en overige politici hier ten lande en die van schrijvers, cartoonisten en columnisten die het durven te wagen om kritiek op de Islam te hebben. Zo hebben Marcouch en Aboutaleb ook een tijd met beveiliging rond gelopen en wellicht nog, nadat zij kritiek op hun eigen landgenoten en op radicale moslims hadden geuit.

Ow wacht, eigen schuld dikke bult, volgens professor in de weetnietkunde Hölzenbein die redeneert volgens het aloude spreekwoord: Wie kaatst kan de bal verwachten. Vervang die bal maar door kogel.


La Vie En Rose | 16-02-12 | 17:31

Blend in het zuiden i.i.g. in.

Neut | 16-02-12 | 17:24

La Vie En Rose | 16-02-12 | 16:40
Jij zal wel weinig vrienden hebben hè? Ook op die lekker Albeda school gezeten?

Hölzenbein | 16-02-12 | 17:19

La Vie En Rose | 16-02-12 | 17:00
Och god, spuit 11 geeft weer modder. Kan je even aangeven waar ik dat verkondig? Ik kan je wel aangeven waar ik het tegendeel van wat jij zegt verkondig, maar dat is niet zo interessant. Liever even van jouw geweten waar ik dat verkondig.

Ik verwacht overigens geen antwoord van je want je kan je braaksels toch nooit staven. Dus.

Hölzenbein | 16-02-12 | 17:13

La Vie En Rose | 16-02-12 | 16:40 |
Het zou me verbazen als die Al-Haddad op die uitnodiging in zou gaan. Als hij al reageert, dan zal hij verkondigen dat hij zich niet laat gebruiken voor de agenda van de kufar.
Bessems begint inderdaad helemaal achteraan in plaats van vooraan. De uiteindelijke weigering van de VU is niet het probleem, nee het probleem is dat er aan de universiteiten kennelijk een klimaat heerst waarin een preek van een haatbaard zonder pardon als een academisch debat wordt ingeschaald.
Causa Sui wees er om 11:33 ook al op, er is een fundamenteel en onoverbrugbaar verschil tussen een situatie waarin een wetende een absolute waarheid komt verkondigen en een situatie waarin systematische twijfel het uitgangspunt is en men in beginsel bereid is de eigen waarheden tussen haakjes te zetten.
Die Al-Haddad zoekt zijn plekjes en zijn momenten wel uit om voor eigen parochie te preken, en hij is slim genoeg om precies te weten in welke situatie hij welk toontje hij aan moet slaan. Dat het een gevaarlijk heerschap is lijkt mij duidelijk.
hurryupharry.org/2012/02/04/more-wisdo...

Schoorsteenveger | 16-02-12 | 17:04

@Hölzenbein | 16-02-12 | 10:07
Nee, gelukkig niet, hoewel jij het prachtig had gevonden als Wilders was veroordeeld. Dat dan weer wel.

La Vie En Rose | 16-02-12 | 17:00

@Da Mul | 16-02-12 | 10:14
Wat een gelul die eerste zin. Is dit een anti-Islam verhaal? Nee, het is wederom een uitstekende analyse
van @Schoorsteenveger over hoe de laffe hazen lopen, zowel bij de VU, bij de journalistiek als bij de politiek.

Steek jij maar eens een keer je nek uit. Jij kunt ook goed formuleren. Ook goed bagatelliseren en trollen Analyseren is niet echt je sterkste punt, dat dan weer niet.

Edoch een troll bij zo'n debat in de Bali is ook nooit weg...


La Vie En Rose | 16-02-12 | 16:57

@Schoorsteenveger | 16-02-12 | 09:46
Ow wat een fraaie tegel weer, met de vinger op de zere plek. Grote schande idd.

Enfin, Gustaw Bessems las gisteren bij P&W Joel Voordewind de les en kondigde aan dat hij Haatzaaibaard Haitham al-Haddad uit zou nodigen voor een debat.

(overigens nogal een omissie van Sjonne Quid om dit feit niet te vermelden, ook niet dat Bessems contact met Albrechts heeft gezocht om een debat in de Bali te organiseren, maar dit terzijde)

Edoch, ook Gustaw Bessems gaat geen onderzoek doen naar de ISA, wie de drijvende krachten zijn, met welke beweegredenen er schuilen achter het uitnodigen van al-Haddad. Enkele personen en instellingen die de ISA steunen en mee samen werken geven, zie de site van de ISA sv-isa.nl/?page_id=329 geven daartoe wel aanleiding.

En Gustaw gaat ook geen woordvoerders van de VU ondervragen en blootleggen hoe bang de adel der geest is geworden en hoe weigerachtig om het werkelijke debat aan te gaan. Want ook Gustaw Bessems is een angsthaas die alleen maar gaat roeptoeteren als een haatbaard het spreken wordt belet. Een debat organiseren tussen Islamkritische schrijvers en radicale moslims die deze schijvers beletten te spreken bij boekpresentaties of debatten en hen bedreigen, daar begint Bessems niet aan.

Maar goed. Het gaat Bessems over het feit dat politieke partijen, (de overheid) af moeten blijven van het recht op VvM dat voor iedereen geldt en geen censuur vooraf moet plegen.
Daar heeft hij gelijk in.

Of al-Haddad op de uitnodiging van Bessems en Albrechts
in gaat is nog maar de vraag. En als hij dat doet, zal hij zich natuurlijk inhouden, wetende dat er kritisch naar hem zal worden geluisterd, temeer daar er in de Bali een livestream aanwezig is, zodat niet alleen de genodigden maar iedereen dit debat zal kunnen volgen.

De volgende vraag is wie beide heren gaan uitnodigen om het debat met al-Haddad aan te gaan en hem het vuur na aan de schenen gaan leggen.
Hafid Bouazza lijkt mij een goede kandidaat.

La Vie En Rose | 16-02-12 | 16:40

Shalome | 16-02-12 | 11:18 |
"Als universiteiten Glimmerveen of Rost van Tonningen zouden uitnodigen voor 'debat', had iedereen moord en brand geschreeuwd."
Moord en brand schreeuwen gebeurt nu toch ook? Bovendien zou het ook 'maar een debat' worden genoemd. Zelfde toch met die marsen? Het is 'maar een protest', iedereen heeft het recht te protesteren. Ik zie werkelijk het verschil in ophef niet.
.
"Besef wel dat onze grondwet er heel anders had uitgezien als de islamitische woestijnvolkeren zich eerder in Europa hadden gevestigd, dan hadden humanisten zich allang over dit soort excessen gebogen en kalltgestellt." Ja, maar dat hebben ze niet en daarom hebben we vrijheid van meningsuiting. Bij belediging, haatzaaien enz. word je opgepakt.

Fret Kroked | 16-02-12 | 16:00

Bezorgdenverjaagster | 16-02-12 | 08:41
Nationaal socialistische media die facebookgruppe laat zien dat er nog veel werk licht voor Youri.

idopane | 16-02-12 | 15:21

Ome Adolf in de Balie om met Anna Frank te discussieren over de moraal van het gedogen. Komt dat zien, komt dat zien!!!!!!

idopane | 16-02-12 | 15:17

Kunnen we de UvA niet gewoon degraderen tot stichting of vereniging ?
Koninging Beatricks | 16-02-12 | 08:41 | + 1 -

Het gaat hier over de VU niet de UvA.....

Siebren | 16-02-12 | 15:02

Zolang Youri Albrecht in de Balie zit, kom ik er niet meer. Wat een klojo....

Thoth | 16-02-12 | 14:29

Laat die vent lekker komen; vrijheid van meningsuiting hebben we hier nou eenmaal, en zo komen we er tenminste achter wat ze nou echt willen, die moslims. Ik vond Kustaw Bessems gisteren geniaal bij P&W; zo hoort het; laat hem maar zeggen wat hij wil, daarna kunnen we kijken of het strafbaar is. Niet van te voren iemand zwijgen toedoen, zo is onze samenleving niet. Punt. Geen discussie over mogelijk.
Hij moet natuurlijk wel in een begrijpbare taal en openbaar spreken, dat wel.

mental K | 16-02-12 | 14:14

Ik mocht het al op een hoernaal aanschouwen. Men leeft in een eigengeschapen fantasiewereld lijkt het, genaamd LaLand. Hoe noemt men mensen die leven in hun eigen fantasiewereld ?? www.youtube.com/watch?v=uDMVfFgykP8 ; "http://www.google.nl/search?source=ig&hl=nl&rlz=1G1GGLQ_NLNL272&q=lalaland+green+velvet+lyrics&oq=lalaland&aq=7&aqi=g10&aql=&gs_sm=1&gs_upl=245l2634l0l16048l8l8l0l1l1l0l252l965l3.2.2l7l0
Negatief is positief en positief is negatief. Als ik ze zo bezig zie lijkt het er erg op dat ze qua uiterlijk en handelen eng veel lijken en gemeen hebben met www.google.nl/imgres?q=goebbels&hl.... U moet er maar eens op letten.
.
Het doodleuk ontkennen van de werkelijkheid als een Nationaalsocialist een Wannsee conferentie en de gründliche uitwerking hiervan heeft een baard van hier naar Tokio Lutsers.
En gesproken over haatvol sprekende haatzaaiende haters gesproken; "Zwarte Weduwe" Gretta is weer druk bezig met haar hobby om achter de geraniums weg te hoeven blijven.
"Stop de Bezetting meldt het zelf: Gretta Duisenberg werkt nauw samen met de Moslimbroederschap" www.carelbrendel.nl/2012/02/03/stop-de...

said_fred | 16-02-12 | 13:43

Obama en Beatrix zijn bij de presentatie van een machine dat in de toekomst kan kijken.

Obama wil graag weten hoe Amerika er over 100 jaar voor staat. De machina ratelt wat en spuugt een briefje uit. "over 100 jaar is er een republikein aan de macht. Is de staatschuld teruggedrongen, heeft iedereen werk en is de criminaliteit bijna uitgebannen". mooi denkt Obama en zegt "Trix wil jij die machine iets vragen"? Trix zegt "Ik wil weten hoe Nederland er over 100 jaar voorstaat". De machine ratelt en spuugt een briefje uit. Trix kijkt er aandachtig naar en Obama zegt "kom wat staat er"?
Zegt Trix "Ik heb geen idee, het is in het arabisch"!

Peter de Kluizenaar | 16-02-12 | 13:18

"als zijnde" is een contaminatie.

Kor Norsbeuker | 16-02-12 | 13:08

Interessant. Wilders wordt de toegang tot Groot Britannië ontzegd vanwege zijn zogenamaade radicale standpunten.
-
Een door ons allemaal betaalde kultuurtempelconciërge haalt het vervolgens in zijn overbetaalde kulturkammerambtenarenhoofd om iemand vanuit het VK op ons aller kosten naar Nederland uit te nodigen wiens standpunten waarachtig wel iets radicaler zijn dan die van Wilders.
-
... en PvdA wethouder Carolien Gehrels pleegt dan niet even een telefoontje naar meneer Albrecht met de vraag waar hij mee bezig denkt te zijn?

azoturie | 16-02-12 | 13:02

"Het gaat die nepacademici slechts om aandacht voor hun morele superioriteit. Deze draaikonterij geeft maximum exposure. Gewoon doorlopen mensen. "

Wat? Ik weet niet waar je dit in vredesnaam uit afleid... Omdat een universiteit van gedachte verandert zijn het ineens allemaal nepacademici en gaat het hun slechts om de aandacht. Yea right, ik ben erg benieuwd hoe je tot díe conclusie bent gekomen..

Zou je dat even uit kunnen leggen? Ik volg de logica hier totaal niet wat mij doet vermoeden dat er geen logica achter zit en dat het eigenlijk dus gewoon een wilde kreet is.

Mattie92 | 16-02-12 | 12:21

O ja, en ik noem die man voor het gemak "haatbaard", want als ik hem de omstreden shariageleerde Haitham al-Haddad zou noemen zou het verhaal te lang zijn, bovendien zouden velen hier een salto achterwaards maken van gekunstelde verontwaardiging als ik hem zo noem. Dat even als toevoeging op mijn vorige tegel.

Hölzenbein | 16-02-12 | 12:14

Hufter | 16-02-12 | 11:58
Natuurlijk spring ik daarvoor niet op de bres, net zo min als ik niet op de bres spring als die haatbaard geen platform krijgt. Gewoon omdat ik achter geen van beiden sta. Wat is dat voor een vraag zeg??

Ik vind wél dat ze allemaal recht van spreken hebben. Die NVU malloten zijn verder niet voor rede vatbaar, maar ik zag wel protest van het gewone volk in Venlo.

Ik vraag me dan wel af waarom het zoveel belastinggeld moet kosten voor nog niet eens een half gros randdebielen. Ik hoop dat die haartbaart ook zoveel protest krijgt. Voor de rest kan ik er nog niets over zeggen want hij heeft hier nog niet gesproken.

We wonen wél in een democratie, weet je nog, en niet in Noord-Korea.

Hölzenbein | 16-02-12 | 12:09

Causa Sui | 16-02-12 | 11:33 |
Exact. Systematische twijfel krijgt bij dat weten totaal geen ruimte, en een werkelijk debat is dus uitgesloten. Het is treurig om te moeten constateren dat men dit bij de VU niet snapt of niet waar wil hebben. Het 'weten' van dit soort lui is eenvoudig zichtbaar te maken, en het zou slechts een kleine intellectuele inspanning vergen om helder te krijgen dat de man in kwestie in het geheel niet bereid is om een academisch debat aan te gaan. Maar men durft niet.

Schoorsteenveger | 16-02-12 | 12:01

@Hölzenbein | 16-02-12 | 11:50
Mijn afvraging was of jij die keren dat die foute club die je noemt geen vergunning kreeg, jij ook voor ze op de bres sprong zoals je nu voor die haatbaard en zijn recht op spreken, doet..

Hufter | 16-02-12 | 11:58

Giraf01 | 16-02-12 | 11:47 |
Sargasso gaat van de foutieve veronderstelling uit dat het hier om een 'wetenschappelijk debat' zou gaan. Daar is geen sprake van natuurlijk.

Schoorsteenveger | 16-02-12 | 11:51

Hufter | 16-02-12 | 11:34
Nazi's krijgen zelfs een platform hier gefinancieerd met 400.000 euro belastinggeld. Dat kosten 400 man politie en twee helikopters om 60 man te laten "demonstreren". Zoek maar op NVU Venlo in google. Dus wat is je punt?

Hölzenbein | 16-02-12 | 11:50

Jezus_Boeddha | 16-02-12 | 11:26
Dus je wou hem gaan opgraven? Lekker ding ben jij.

Hölzenbein | 16-02-12 | 11:47

Hier het linkse blog Sargasso over deze schriftgeleerde: sargasso.nl/archief/2012/02/16/de-weke...

Over Hamza Kashgari kwam men bij dit linkse blog tot de daadkrachtige uitspraak "Uw zoekopdracht heeft geen resultaten opgeleverd."

Giraf01 | 16-02-12 | 11:47

@Hufter | 16-02-12 | 11:20
Misschien is dit dan toch een veeg teken dat moslims over een kam scheren en gelovigen/geloof gelijk be/veroordelen niet geheel onterecht is. Ondanks wat @Polletje Piekhaar | 16-02-12 | 11:04
zegt.

Bij moslims heb ik zelf namelijk de mening, dat ook het grootste deel van de geïntegreerden, gematigden, verwestersten onder hen op tal van vlakken direct in een groepsreflex springen. De hang naar saamhorigheid met mede moslims en duiding door imams is ook bij deze categorie uiteindelijk vaak sterker dan hun geïntegreerdheid, gematigheid en verwestering.

TisNieZoMoeilijk | 16-02-12 | 11:39

De man wil een selectieve sharia invoeren. Laat die sharia dan ook alleen voor moslims gelden. Kijken hoevel finnen er met 1 hand door het leven moeten gaan.

Diesel-Kuhlschrank | 16-02-12 | 11:38

@Hölzenbein | 16-02-12 | 11:24
Ja, voor wat betreft het oproepen tot geweld tegen anderen en anders-denkenden..

Hufter | 16-02-12 | 11:34

Het 'weten' bij 'wetenschappers' als een 'sharia-deskundige' gaat verder dan denken dat ze gelijk hebben, het weten van hen is een overtuiging, die is voelbaar, fysiek; je weet iets zeker, dat voedt je emoties, vandaar ook vaak die vreselijk heftige reacties als iemand ertegenin gaat. Dat geldt voor iedereen, bij hen alleen op het gebied van de fabeltjes.
Ook al kun je het niet bewijzen, je weet dat de Koran letterlijk het woord van Allah is, dit gaat verder dan geloven, het is de weten-schap in de religie, die maakt het zo gevaarlijk; want tegen een diep gewortelde overtuiging valt geen argument in te brengen.
En het is uitermate griezelig dat studenten de voorkeur hebben voor iemand met zulke extreme opvattingen. Wat moeten zij een afkeer en haat tegen Nederland en de samenleving hier hebben.

Causa Sui | 16-02-12 | 11:33

Het is dus kennelijk niet beperkt tot de categorie kansloze en kansarme moslims , die vallen voor 'charmes' van de geweldadige fundamentalistische ideologie, zoals men zo vaak wil doen geloven...

Hufter | 16-02-12 | 11:31

Veertien eeuwen geleden bestond nergens democratie. In Nederland bestaat democratie pas sinds 1917.

Jezus_Boeddha | 16-02-12 | 11:28

@Hölzenbein | 16-02-12 | 10:43
precies 70 jaar!!

Jezus_Boeddha | 16-02-12 | 11:26

Hij WEET dat hij gelijk heeft, dus elke vorm van debat, dialoog of discussie is bij voorbaat uitgesloten.
Hij krijgt enkel en alleen een platform om zijn kennis te tonen, want het woord van Allah wordt niet weerlegd door iemand die 'denkt' i.p.v. 'weet'.
Vandaar zijn advies aan de studenten; "Stop met denken!".
Het wordt absoluut geen debat, maar gewoon een preek.

Causa Sui | 16-02-12 | 11:25

Hufter | 16-02-12 | 11:04
Zijn haatwetenschappers dan te vergelijken met nazi's?

Hölzenbein | 16-02-12 | 11:24

Dat de islamitische studentenvereniging kennelijk behoefte heeft aan de verwerpelijke praatjes van de haatbaard geeft te denken.
Je zou toch gezond(er) verstand mogen veronderstellen bij deze categorie moslims...

Hufter | 16-02-12 | 11:20

Fret Kroked | 16-02-12 | 10:44


Waarmee maar weer eens wordt bewezen hoe die islamitische idioten de regels oprekken. Als universiteiten Glimmerveen of Rost van Tonningen zouden uitnodigen voor 'debat', had iedereen moord en brand geschreeuwd. Nu wordt het schijnheilig gebracht als 'tis maar debat hoor, moet kunnen in een rechtsstaat met vrijheid van meningsuiting'.

Besef wel dat onze grondwet er heel anders had uitgezien als de islamitische woestijnvolkeren zich eerder in Europa hadden gevestigd, dan hadden humanisten zich allang over dit soort excessen gebogen en kalltgestellt. Nu zitten we met een archaïsch systeem en de islamitische woestijnvolkeren speuren met een loep dat systeem af om te kijken waar ze kunnen kutten.

Shalome | 16-02-12 | 11:18

Schoorsteenveger | 16-02-12 | 10:49

Iedereen die beweert dat de islamitische landen 'in staat zijn tot democratische waarden' is van Lotje getikt. 14 eeuwen lijkt mij lang genoeg om iets van democratie te afficheren, maar de bewoners van die contreien hebben bewezen geen splintertje democratie in zich te hebben.

Over dat 'verschuilen achter': dat verschuilen doen de exegeten aan de lopende band. Als je kinderen zonder hart opvoedt maar met regeltjes, tja, daar krijg je heel gekke hersenkronkels van. Star, inhumaan - het slag dat bij ons in gesloten paviljoens wordt opgeborgen met therapiesessies elke ochtend.

Shalome | 16-02-12 | 11:14

Het verschil in tolerantie (Wilders en haatimam) is weer eens hemeltergend.
Toch denk ik dat de man gewoon zijn ding mag doen.Hopelijk kan hij daarna onmiddellijk worden gearresteerd wegens oproep tot haat

Islamofiel | 16-02-12 | 11:05

Ik vraag me af of degenen die nu zo roeptoeteren over dat je nooit en niemand bij voorbaat de mond mag snoeren, dit ook en geroepen zouden hebben als 1 of andere studentenvereniging nu een neonazi club had uitgenodigd om te spreken.
Ach ik weet het eigenlijk wel...

Hufter | 16-02-12 | 11:04

@frnas | 16-02-12 | 10:38
Het gaat niet om moslims, maar om de islam. Waarom moet dat steeds maar weer herhaald worden? Snappen jullie dan nog steeds het verschil niet tussen geloof en gelovigen?

Polletje Piekhaar | 16-02-12 | 11:04

UPDATE: AMSTERDAM-ZUID - De Vrije Universiteit (VU) in Amsterdam heeft een debat met de Britse islamitische rechtsgeleerde sjeik Haatham al-Haathaat afgelast

tigger nitty | 16-02-12 | 10:53

Schoorsteenveger | 16-02-12 | 09:46

Net wakker en nu al het comment van de dag. Hoed af!

andalucia | 16-02-12 | 10:52

Filmpje van draaien en bij genoeg bewijs: voor de rechter ermee.

watergeus | 16-02-12 | 10:50

Shalome | 16-02-12 | 10:28 |
Men verschuilt zich achter de mededeling dat het hier om een academisch debat zou hebben gehandeld. Ik zou wel eens helder willen hebben wat dat ISA-clubje onder een academisch debat verstaat, en hoe ze dachten deze waarheidsverkondiger in dat debat te passen.
Hier legt meneer uit dat er maar één oplossing is voor de gehele mensheid, en die heet, u raadt het al, Islam.
www.youtube.com/watch?v=NqUjOsL5r8c
Die arabische lente is, zo leert hij ons, geen weg naar democratie maar een opstapje naar het kalifaat.

Schoorsteenveger | 16-02-12 | 10:49

In de Balie ? Die subsidietent ? Haatprediken (Komt ie jongens .....) VAN ONZE ZUURVERDIENDE BELASTINGCENTJES ?!?

Bigi Bana Boy | 16-02-12 | 10:48

gewoon alles uitzenden wat deze geit mekkert. maar niet laten knippen door de media. vergelijk de uitzendingen van nederland maar eens met diverse zenders uit de rest van de wereld. kom je er ook achter dat ze manipuleren door bepaalde stukjes van bv een interview niet te laten zien maar dit vervolgens zelf mondeling invullen. tenenkrommend deze vijfdekolonne. islamhaat wordt mede gevoed door links.

kaplaarzenverkoper | 16-02-12 | 10:47

Nou was een papiertje van de VU al reden tot gegniffel onder echte academici, maar dit is de doodsteek.

funkyd | 16-02-12 | 10:46

Shalome | 16-02-12 | 10:28 |
Vooraf verbieden is censureren en dat doen ze in Noord-Korea. Achteraf kan je de overtreders aanpakken.

Fret Kroked | 16-02-12 | 10:44

Jezus_Boeddha | 16-02-12 | 10:32
Is die niet al 50 jaar deaud?

Hölzenbein | 16-02-12 | 10:43

Communisme werd al die lange jaren wel toegestaan, het lijkt mij dat de huidige reacties tegen moslims enigszins overdreven zijn.

frnas | 16-02-12 | 10:38

Die kerel moet gewoon helemaal los op 'prime time' TV. De uiteenlopende visies en meningen over dit soort religieuze extremisten zullen snel samenkomen en daarmee het einde van de tolerantie voor de intoleranten inluiden. Lelijke dingen moet je soms recht in het gezicht kijken!

Parel van het Zuiden | 16-02-12 | 10:36

Waarom nodigen ze Heydrich niet uit?

Jezus_Boeddha | 16-02-12 | 10:32

Schoorsteenveger | 16-02-12 | 10:22 |
Prima. Het is namelijk jammer zijn als de beste stuurlui aan wal zouden blijven.

Da Mul | 16-02-12 | 10:29

Fret Kroked | 16-02-12 | 10:20


Ja hoor. Toch had dit vrije land raar opgekeken als een universiteit een tiep als Rost van Tonningen of de voorman van het Stormfront had uitgenodigd, onder het mom van 'het is maar debat hoor, moet kunnen op een universiteit'.

Shalome | 16-02-12 | 10:28

@Dr.Phlox | 16-02-12 | 09:40
Waarom niet gelijk door de hakselaar?

Van Dikhout | 16-02-12 | 10:25

Dat is dus exact het probleem waar je eigenlijk veel te weinig mensen over hoort; Geert wordt gewoon wel aangeklaagd. Deze mongol niet.

Waarom eigenlijk niet? Of moet Geert zijn uitlatingen voortaan vanuit de Bijbel gaan onderbouwen?

Howard Roark | 16-02-12 | 10:23

Da Mul | 16-02-12 | 10:14 |
Of ik mijn nek uitsteek is voor jouw een vraag, voor mij een weet. Ik hoef me hier op geen enkele wijz te verantwoorden voor wat ik in het werkelijke leven al dan niet doe of zeg, en dat hou ik ook graag zo.

Schoorsteenveger | 16-02-12 | 10:22

Tijd om met klompen te gooien...

Frederik Vijf | 16-02-12 | 10:22

Typisch dat die gestoorde idioot van een Peter Breedveld optreedt als woordvoerder. In die man zit zoveel opgekropte woede en haat jegens de samenleving, dat het alleen maar afwachten is, tot wanneer-ie de samenleving wat ergs aan doet. Ik hoop serieus dat de politie die mafkees in de gaten houdt.

Biff Eagleburger | 16-02-12 | 10:21

We zijn een vrij land, dan hoort dit erbij. Als de haatbaard over de schreef gaat kan en moet hij vervolgd worden. Achteraf dus. Vooraf kan ook, maar dan moet je in Noord-Korea gaan wonen.

Fret Kroked | 16-02-12 | 10:20

Laten we lekker tolerant zijn voor de intoleranten! Flikker toch op met je kut religie.

Doc Damage | 16-02-12 | 10:17

Schoorsteenveger | 16-02-12 | 09:46 |
Ga jij eens een keer je nek uitsteken dan.

Hier op Geenstijl, voor de eigen parochie, is het geen kunst om je anti-islamverhaal overeind te houden. Ik meen het. Jij kunt dingen goed formuleren.

Da Mul | 16-02-12 | 10:14

TisNieZoMoeilijk | 16-02-12 | 10:05
En niet eens een rechtszitting voor nodig.

Hölzenbein | 16-02-12 | 10:07

Che_cuevara | 16-02-12 | 09:31 |
De enige conclusie die ik trek is dat jij Pechtold haat en wegzet als achterlijk, waar je inhoudelijk verder niets over wilt vertellen.
Als er iemand aannames heeft, was jij dat die in mij een Pechtold liefhebber zag, toch?

Strangetown | 16-02-12 | 10:06

Hoera!
Een overwinning voor de Vrijheid van Meningsuiting!

TisNieZoMoeilijk | 16-02-12 | 10:05

Doetjes.

Hölzenbein | 16-02-12 | 10:04

Schoorsteenveger | 16-02-12 | 09:46


Si. De enige juiste reactie had moeten zijn "Die psychisch gestoorde, misogyne antisemiet komt het land niet in. Klaar. Maar ... wat bezielt jullie zo'n imbeciel uit te nodigen?"

Shalome | 16-02-12 | 10:03

@ Bezorgdenverjaagster | 16-02-12 |
Doet is normaal!

Ars Vivendi | 16-02-12 | 10:03

Hölzenbein | 16-02-12 | 09:53 |
Nee. Blijft doet hier.

Bezorgdenverjaagster | 16-02-12 | 09:56

O nee, wacht.... Wilders gedogen was niet democratisch bedenk ik mij net.

Hölzenbein | 16-02-12 | 09:55

doet is dat natuurlijk

Hölzenbein | 16-02-12 | 09:53

doenormaal! | 16-02-12 | 09:49
Doet noemt men democratie. Net zoals we Wilders gedogen, een minderheid.

Hölzenbein | 16-02-12 | 09:52

Meiden van heelul | 16-02-12 | 09:41
En u bent Henry Higgins IRL?

Bezorgdenverjaagster | 16-02-12 | 09:52

deraderendraaien | 16-02-12 | 09:47
Je begrijpt mijn tegels t.o.v. Wilders niet, ik heb hem nog nooit de mond gesnoerd, ik vond het proces tegen hem zelfs belachelijk. Maar Wilders mag wel anderen de mond snoeren? Bedoel je zoiets?
Mooi.

Hölzenbein | 16-02-12 | 09:51

Haatsjeik? Iedereen zien toch dat dat Mr. Bean is?

modderfokker23 | 16-02-12 | 09:50

Zoals gebruikelijk geilen linksche rukkers weer op hun eigen ruimdenkendheid. Daar gaat het immers om: hún ego. Niet de vrijheid van een ander. Ondertussen ruim baan biedend aan intolerantie en achteruitgang.

Hommel | 16-02-12 | 09:50

Rwpo | 16-02-12 | 09:36 |
Ik kijk ook even op die netwerkkring, sv-isa.nl/?page_id=329
en ik klik op die onderste instelling (cateringbedrijf).
Begint gelijk mijn Avast virusscanner te piepen:
'Bedreiging gedetecteerd'

Ik wist niet dat Avast al zo ver was, maar voor de AIVD is het natuurlijk ontzettend handig.

Cuyahoga | 16-02-12 | 09:49

Het beste zou zijn om die hele bijeenkomst integraal op tv uit te zenden. En dan met commentaar van Bertus Arabische Lente Hendriks. Vervolgens kunnen we dan starten met onze eigen Reqonquista...

Polletje Piekhaar | 16-02-12 | 09:49

@deraderendraaien | 16-02-12 | 09:24
Dat er jonger hoger opgeleide medelanders zijn die naar dergelijke verwerpelijke intolerantie vol met haat tegen het Westen willen luisteren verontrust mij. Dat er instituten zijn die hieraan meewerken eveneens.

doenormaal! | 16-02-12 | 09:49

Rwpo | 16-02-12 | 09:36 |
Martijn de Koning, onze huisantropoloog, staat er ook bij. En er staan ook wat leuke clubjes bij.

Schoorsteenveger | 16-02-12 | 09:48

@Hölzenbein | 16-02-12 | 09:38
Ik heb geen probleem nogmaals,maar jij weet toch wel dat ik het heb over dat wilders bashen dat je te pas en te onpas doet? niks geen aannames! menig reaguurder heeft je daar al eens op aangesproken.
Geeft niet hoor,ik respecteer zelfs het feit dat je daar zo vasthoudend in bent,en geen draaikont,maar ga het dan niet hebben over dat je gevaarlijke ideeen niet de mond moet,waar jij dat zelf wel als doel hebt!

deraderendraaien | 16-02-12 | 09:47

"Volgens de universiteit is er zo veel ophef over de denkbeelden van al-Haddad dat een academisch debat niet meer mogelijk is." In dit zinnetje zit de gehele problematiek besloten.
1) De universiteit beweert hier dat er aanvankelijk eigenlijk niets aan de hand was, dat er gewoon zoals te doen gebruikelijk aan universiteiten een academisch debat op het programma stond, een open debat van academici dus, een twistgesprek, een dialoog, een elkaar ondervragen, een uitwisseling van argumentern, een elkaar bekritiseren.
Dat is maar de vraag.
2) De universiteit beweert dat er veel ophef over de bijdrage van van meneer Haatham aan dat academische debat, te veel ophef.
Dat is ook maar de vraag.
3) De universiteit stelt dat dit teveel aan ophef een academisch debat onmogelijk maakt.
Ook dat is maar zeer de vraag.
Niets staat hier vast, maar alles hangt wél af van de eerste stelling, namelijk dat er zonder al die zogenaamde ophef bij dat moslimclubje een academisch debat zou hebben plaatsgevonden en dat meneer Haatham was gevraagd om aan dat open debat als een van de gesprekspartners deel te nemen, en niet, zoals hij altijd lijkt te doen als hij ergens opduikt, een lezing te geven en zijn gehoor te vertellen wat de waarheid is.
Is dat namelijk niet het geval, zou er geen sprake zijn van een in de traditie van de universiteit passend adademisch debat tussen edelen der geest, dan speelt die universiteit hier een vuig spelletje, liegt die universiteit, probeert die universiteit smoesjes te verkopen, zijn gezicht te redden, ons te bedonderen en te besodemieteren.
Een beetje journalist duikt hier in, gaat de lui van die ISA ondervragen, woordvoerders van de universiteit lastigvallen en blootleggen hoe bang de adel der geest is geworden en hoe weigerachtig om het werkelijke debat aan te gaan, een debat dat broodnodig is en al lang opgestart had moeten worden, een debat dat uit de weg wordt gegaan.
Het is een schande dat een gerenommeerd universitair instituut hier vierkant weigert om zich van zijn taak te kwijten en vierkant weigert het debat te voeren als dat nodig is. Juist die geconstateerde ophef maakt een academisch debat noodzakelijk, noopt tot het creëren van een vrije ruimte waarbinnen een open dialoog plaats kan vinden.
Er zou geen debat hebben plaatsgevonden, zo is mijn stelling, en daar gaat die ophef over. Uitgelezen kans om er een debat van te maken, maar bangschijters grijpen geen kansen, bangschijters laten kansen liggen. De adel der geest is bang, doodsbang om in debat te gaan.
Schande.

Schoorsteenveger | 16-02-12 | 09:46

selectief tolerant land... de juiste benaming voor een land als nederland... ik verbaas mij nergens meer over.

meneer Q | 16-02-12 | 09:44

Johnny Quid komt vast uit de Zaanstreek want hij heeft het over een schijtleus. Hij woont dus waarschijnlijk in een heus met een scheufpeu en een teun met eutzicht op de sleus.

Meiden van heelul | 16-02-12 | 09:41

Na alle debacles rondom onderwijsinstellingen is ook een diploma van de VU nooit meer hetzelfde.. zucht!

ZwengelMeister | 16-02-12 | 09:41

deraderendraaien | 16-02-12 | 09:38
Volgens mijn zelfverzekerde mening zijn er een aantal problemen bij je. Je hoort van mij niet wat je wilt horen en dan ga je maar raden welke mening ik ergens over heb om dan toch maar je gelijk te krijgen. Wat een zwaktebod.

Hölzenbein | 16-02-12 | 09:40

Echt wat een gore misselijkmakende middeleeuwse VARKENSKOP heeft die vlooienbaard. Dit (een mens zou ik t niet willen noemen) dient (als wij het lef hebben) vanaf Schiphol linea directa teruggestuurd te worden naar de BEERPUT waar zijn ouders in de stront hebben liggen vroeten.

Dr.Phlox | 16-02-12 | 09:40

@Hölzenbein | 16-02-12 | 09:34
No problem here!

*zelfverzekerd achter toetsenbord zit*

deraderendraaien | 16-02-12 | 09:38

deraderendraaien | 16-02-12 | 09:36
Aannames, pure aannames. Had je het antwoord al gegeven. Ben je te dom om te lezen of wat is je probleem?

Hölzenbein | 16-02-12 | 09:38

Live op TV, svp. Kom maar door met die langbeloofde cultuurverrijking. Vertel maar eens precies wat we zoal gekocht hebben.

vetkleppert | 16-02-12 | 09:37

Ik vraag me af wie hier de boel gaat verstieren met leuzen, kreten en boe-roepen. Zou iets zijn voor het feminisme. Maar die zijn waarschijnlijk te druk met het langs de maatlat leggen van de van oorsprong Nederlandse man.

Mark van Leeuwen | 16-02-12 | 09:37

@Hölzenbein | 16-02-12 | 09:33
Jouw vorm van Wilders bashen heeft toch gewoon als doel om hem de mond te kunnen snoeren! kom nou zeg!
Ga es even eerlijk doen!Daar staar links toch om bekent... eerlijkheid?

deraderendraaien | 16-02-12 | 09:36

Check eens die site van de Islamistische Studentenvereniging Amsterdam, sv-isa.nl/ en dan "Onze netwerkkring". Daarbij staan welluidende namen als René Danen en Peter Breedveld.

Rwpo | 16-02-12 | 09:36

Che_cuevara | 16-02-12 | 09:23 |
Nou, kijk eens aan, je hebt medestanders die schijnbaar Pechtold ook haten.

Krijgt zo'n topic over een 'haatimam' een heel andere lading, toch?

* als non-religieus steun ondervindt in "hij die zonder zonde, werpe de eerste steen".*

Strangetown | 16-02-12 | 09:34

deraderendraaien | 16-02-12 | 09:34
Wat is je probleem?

Hölzenbein | 16-02-12 | 09:34

@Fatwabuster | 16-02-12 | 09:30
Dat is links immaterieel erfgoed,dat beschermd moet worden?

*Beveiliging voor Hölzenbein aanvragen doet*

deraderendraaien | 16-02-12 | 09:34

deraderendraaien | 16-02-12 | 09:28
Ik snoer niemand de mond, ook Wilders niet. Andersom wel.

Hölzenbein | 16-02-12 | 09:33

@ Goede vraag. Zou de man bedoeld worden die de export naar Oost-Europa naar de kloten helpt?
Da Mul | 16-02-12 | 09:28

Ik kreeg ook de indruk dat het ineens over de binnenlandse politiek ging en niet over een haat-imam.

goedverstaander | 16-02-12 | 09:32

@Strangetown | 16-02-12 | 09:27
Jij trekt conclusies die er niet zijn, maar ga je gang.
En ik heb mijn redenen maar die horen hier niet verteld te worden en dat ga ik ook niet doen.

Che_cuevara | 16-02-12 | 09:31

deraderendraaien | 16-02-12 | 09:28

Dat heet selectieve verontwaardigheid.... :-)

Fatwabuster | 16-02-12 | 09:30

Vanavond even met wat verborgen opname apparatuur alles registreren en aan het grote publiek bekend maken. Laat iedereen maar weet dat wij mensen uitnodigen en vrijelijk laten spreken binnen onze landsgrenzen, die alles waar wij voor staan haten. Onze vrijheid haten, onze tolerantie haten onze gelijke rechten voor mannen en vrouwen haten, homo's haten, Joden haten. Wat haten ze eigenlijk niet? Hun eigen achterlijkheid? Daar steken ze de loftrompet over af en iedereen die het er niet mee eens is moet dood. Maar hé geen enkel probleem om zo iemand hier uit te nodigen hoor! Man man man. Dit vraagt om Kamervragen.

doenormaal! | 16-02-12 | 09:30

"als zijnde 'academisch'" is in ieder geval fout

vreesenbeef | 16-02-12 | 09:29

goedverstaander | 16-02-12 | 09:25
Goede vraag. Zou de man bedoeld worden die de export naar Oost-Europa naar de kloten helpt?

Da Mul | 16-02-12 | 09:28

@Hölzenbein | 16-02-12 | 09:23
Sorry hölzen,maar waarom wil jij dan altijd de in jouw ogen gevaarlijke ideeën van Wilders de mond snoeren?

deraderendraaien | 16-02-12 | 09:28

Che_cuevara | 16-02-12 | 09:23 |
Goh, wat heeft ie je aangedaan?
Iemand enkel al haten omdat ie niet in je straatje praat, zegt iets over het kunnen gunnen aan een ander, wat je zelf (ws) zo zeer verlangt en/of tracht te beschermen.

Strangetown | 16-02-12 | 09:27

@plaszak | 16-02-12 | 09:14
Da's ook weer overdreven. Stop hem in zo'n circuskanon en lanceer 'm weer terug het Kanaal over, zo gauw hij z'n zegje gedaan heeft tenminste.

Conan de Rabarber | 16-02-12 | 09:26

Dezelfde verontwaardiging als die van de moralfags die vinden dat Sinterklaas racistisch zou zijn. Get a life.

Da Mul | 16-02-12 | 09:25

@ Nederland is compleet van de pot gerukt. Mensen die haat en intolerantie prediken tegen onze eigen normen en waarden nota bene!

doenormaal! | 16-02-12 | 09:20

Over wie hebt U het?

goedverstaander | 16-02-12 | 09:25

Ook hier wordt de invloed van Wilders weer keihard duidelijk. D66 weet wel waarover ik spreek!

Oerkoendoe | 16-02-12 | 09:25

@doenormaal! | 16-02-12 | 09:20
U wilt de jonge hoger opgeleide jonge medelander toch wel een kans geven tot -ontploffing- ontplooiing en geestelijke ontwikkeling? *kuch*

deraderendraaien | 16-02-12 | 09:24

"Gevaarlijke ideeën de mond snoeren is een gevaarlijk idee." zegt Youri Albrecht. En verdomd hij heeft gelijk.

Hölzenbein | 16-02-12 | 09:23

@Strangetown | 16-02-12 | 09:22
Ik zet hem niet weg als achterlijk, ik haat die vent echt.

Che_cuevara | 16-02-12 | 09:23

Als het lijfblad van de VU, Ad Valvas, spreekt van sensatiepers, dan weet ja dat de beruchte Peter Breedveld, bekend van het zonder enige vorm van proces willen executeren van PVV-stemmers, dit geschreven heeft. Het plaatst de uitnodiging aan de al even beruchte sjeik meteen in een heel ander daglicht.

Morgenhout | 16-02-12 | 09:22

Che_cuevara | 16-02-12 | 09:16 |
Welnee, nog nooit iets opgehad met D'66 of Pechtold, maar simpel iemand als achterlijk voor de bühne wegzetten voor +kuddo's komt mij te goedkoop over.

Strangetown | 16-02-12 | 09:22

Beetje summiere informatie....

Hoe laat begint dit 'feestje', wie zijn er uitgenodigd om tot een debat te komen... kortom, waar moet ik me melden om dit alles van dichtbij mee te maken....

Iemand?

Fatwabuster | 16-02-12 | 09:21

In het journaal hoorde ik zoiets: "Uit academisch oogpunt is het beter informatie bij de primaire bron te halen." Dus. Nu zijn ze ineens wél academisch en staan ze dus open voor andermans denkbeelden. NOT!

Expert Homo | 16-02-12 | 09:21

Nederland is compleet van de pot gerukt. Mensen die haat en intolerantie prediken tegen onze eigen normen en waarden nota bene! hier verwelkomen is niet de boodschap die we naar de wereld en dergelijke haatpredikers willen doen uitgaan. De boodschap moet luid en duidelijk zijn: wij laten hier geen haat en intolerantie toe!
Waarom en wie willen zo'n haatbaard eigenlijk uitnodigen en naar zijn zieke ideeën luisteren vraag is me af. Worden die al allemaal al gescreend door de AIVD? Lijkt me geen overbodige luxe.

doenormaal! | 16-02-12 | 09:20

Nu alle bekende politici langsgaan en hun reacties verzamelen. Dan deze heer ruim podium geven om zijn kwalijke gedachtengoed nader toe te lichten en vervolgens die politici die vooraf positief waren opknopen met hun eigen steunbetuigingen. Dat zal wel weer de taktiek worden.
Vrijheid van meningsuiting betekent dat ook meningen waar je het niet mee eens bent geuit mogen worden. D66 is daar een voorbeeld van.

Fred Janssen | 16-02-12 | 09:20

@Fopspeen | 16-02-12 | 09:15
Idd ! dan kunnen wij hem ook gelijk vertellen wat hem te wachten staat over 25 jaar!

deraderendraaien | 16-02-12 | 09:19

Theoretisch mooi, in de praktijk natuurlijk dat haat imam zijn haatzaai praatje doet . Er geen tegenpartij te vinden of aanwezig is met een weerwoord dus van debat absoluut geen sprake blijkt te zijn.

Wat blijft over: eenzijdige Islam retoriek van haatbaard. Experiment mislukt.

Kratje bier verwedden dat Kashgari alleen in negatieve context of totaal niet genoemd wordt ?

25TaLife | 16-02-12 | 09:18

@Strangetown | 16-02-12 | 09:13
In het jouwe wel blijkbaar.
Nou, houden zo.

Che_cuevara | 16-02-12 | 09:16

Ik had graag gehoord van de beste sjeik wat ons te wachten staat over 25 jaar, want dan kunnen we ons alvast voorbereiden.

Fopspeen | 16-02-12 | 09:15

@Conan de Rabarber | 16-02-12 | 09:13
Tijd voor een Dutch Defence League..

plaszak | 16-02-12 | 09:14

@Slipsnifter | 16-02-12 | 09:08
Aan een stevig stuk touw in een boom in het Amsterdamse bos?

deraderendraaien | 16-02-12 | 09:14

De Balie nog wel. Tsja, dan hoeven ze iig niet bang te zijn dat Sharia4Holland stennis komt schoppen.

Conan de Rabarber | 16-02-12 | 09:13

Che_cuevara | 16-02-12 | 09:08 |
Je bedoelt dat hij niet in je straatje predikt?

Strangetown | 16-02-12 | 09:13

Wat interessant is uit de brochure van de ISA is dat deze man "gevolmachtigd" genoemd wordt in het geven van antwoorden op vragen. Is de Iman of Achmed in de zaal dat dan niet?
Nee die zijn leerlingen en deze man is een "geleerde" (want doctor, rechter, beul enzo).
M.a.w. zijn uitspraken geven een legitieme en wettelijk basis voor bepaald gedrag. Neem de besnijdenis van meisjes. Als hij zegt dat dat ok is, dan is dat ook zo.
Dat we wetten hebben in NL die dat verbieden is niet belangrijk. Die gelden immers niet.
"alvast schaartje pakt".

plaszak | 16-02-12 | 09:13

@Che_cuevara | 16-02-12 | 09:08
lol! Zou ie ooit eens in een onoplettend moment met die veiling hamer tegen z'n eigen ei hebben getikt?

deraderendraaien | 16-02-12 | 09:11

@Jimmy Mc Clure | 16-02-12 | 09:06
Een soort van 11 moskeeën tocht!

deraderendraaien | 16-02-12 | 09:09

vraagstaart | 16-02-12 | 08:53
Gek genoeg denken veel andersdenkenden precies het zelfde.
Semantische loopgraven oorlog.

Strangetown | 16-02-12 | 09:08

@deraderendraaien | 16-02-12 | 09:06
Alexje heeft helemaal geen verstand.

Che_cuevara | 16-02-12 | 09:08

Natuurlijk komt `ie, waar is die man nu beter op zijn plaats dan hier..

Slipsnifter | 16-02-12 | 09:08

@Che_cuevara | 16-02-12 | 09:01
Domheid bedoelde dat Alexander Pechtold onderzocht wordt door UVA omdat hij mediaal stemmen verzamelaar is,zonder boeren verstand! zo iets..

deraderendraaien | 16-02-12 | 09:06

Live uitzenden en iedereen met zijn porum gewoon vol in beeld.
Een soort van Elfstedentocht zeg maar.....

Jimmy Mc Clure | 16-02-12 | 09:06

Wat de hexxenhammer is voor het Christendom, is de sharia voor de Islam.
Mensgemaakte interpretaties.
Daar valt niet zo gek veel over te debatteren.
Vervolgens is het ook nog eens de vraag of Bijbel en Koran wel authentiek zijn.
www.uitgeverijmeinema.nl/shop_details....

Einde van de Domheid | 16-02-12 | 09:05

Was er niet ergens in Friesland iemand die nog enkele duizenden Afrikaanse roeptoeters op zolder had liggen?

Mongoose | 16-02-12 | 09:02

Einde van de Domheid | 16-02-12 | 08:59 | + 0 -
Werklozen kunnen ook politici worden hoor!

Einde van de Domheid | 16-02-12 | 09:01

@Einde van de Domheid | 16-02-12 | 08:59
Maar niet iedere politicus kan boer worden.
Daar heb je per slot gezond "boerenverstand" voor nodig.

Che_cuevara | 16-02-12 | 09:01

De VU doet onderzoeken waardoor mediaal stemmen zoekende politici niet iedere regeerperiode dezelfde domme fouten hoeven te maken. (After all, iedere boer kan politicus worden.)

Einde van de Domheid | 16-02-12 | 08:59

Ik vraag me af of er ook autochtone studenten welkom zijn,die dan kritische vragen kunnen stellen.
MAW kom je er wel bij ,als je bv Wilders aanhanger bent?
En misschien nog belangrijker... kom je er dan ook nog -levend- weg!

deraderendraaien | 16-02-12 | 08:58

@Turrukje | 16-02-12 | 08:48
Ja, maar wel vervolgt.
Zal met deze meneer wel niet gebeuren.

Che_cuevara | 16-02-12 | 08:57

En zo wordt Hamza een mascotte van de voorstanders van vrijheid-van-meningsuiting uit de traditie van Teeuwen en Van Goch. Als hij dat zelf zou begrijpen zou hij denk ik niet gekomen zijn.

waskuip-admiraal | 16-02-12 | 08:56

De faculteit theologie van de VU is al jaren helemaal in de ban van de Islam. Voor fatsoenlijk onderwijs in het Jodendom is daar geen interesse, maar de Jodenhaat verpakt in pluralisme is natuurlijk een interessante groeimarkt.

Uiterst_Rechts | 16-02-12 | 08:56

Laat die man toch, hij is gewoon toerist. Hij komt naar Amsterdam voor drugs en tieten, lult vervolgens z'n straatje weer schoon bij z'n broeders en gaat weer naar huis met ruk-materiaal voor een jaar.

Pastor Sippenhaft | 16-02-12 | 08:54

De PVV (cavia?) politie zal hem gelijk pakken en opsluiten als hij te ver gaat met zijn uitspraken. En dan zullen de PVV rechters hem bevrijden. Want vrijheid van meningsuiting.

Itastijl | 16-02-12 | 08:53

Lekker, een "open debat" met iemand wiens denkbeelden boven debat verheven zijn want alle andersdenkenden moeten dood.

Sukkels.

vraagstaart | 16-02-12 | 08:53

Voor hoeveel haatafgestudeerde gaat deze sharia proff zorgen?
Lekker heel hard laten schreeuwen,met zoveel mogelijk publiciteit.En ondervragen naar zijn mening over de dood van Theo van Gogh,de cartoon rellen,de beveiliging van Wilders en idd Hamza de twitter koning!En het burka verbod niet te vergeten!

deraderendraaien | 16-02-12 | 08:52

pica : the Roar of the jaguar. +1

dogbitedog | 16-02-12 | 08:50

Die man heeft een slechte invloed. Iedereen in zijn omgeving ontploft.

rara | 16-02-12 | 08:50

Wilders is toch vrijgesproken ?

Turrukje | 16-02-12 | 08:48

"WELKOM!"
*facepalm*

Zure Boer | 16-02-12 | 08:48

Die man gewoon laten komen. Wanneer hij hier oproept tot geweld alsnog aanpakken. Niet vooraf iemands vrijheid van meningsuiting afpakken.

AIVD-medewerker | 16-02-12 | 08:48

Willen de "benadeelden" zich vezamelen?

rechtvaardigerechter | 16-02-12 | 08:47

'Debat'... ik denk niet dat deze man open staat voor argumenten van de andere kant.
dit wordt gewoon hetzelfde riedeltje als altijd en weer terug naar de zandbak

Ik zeg Ai | 16-02-12 | 08:46

@tokelau | 16-02-12 | 08:42
Zou ze niet te oud zijn voor hem?

rara | 16-02-12 | 08:45

Ik zie het probleem niet, 2% van de bevolking vindt die man top. 98% krijgt een (grotere) afkeer tegen de Islam en/of religie in het algemeen. Laat die man maar lekker blaten heur.

Badderbeest! | 16-02-12 | 08:44

De beschermlaag. Stel voor dat deze man in NL is en hij zegt dan werkelijk wat hij vindt. (Alhoewel: Liegen wordt bij die club met een hoofdletter L geschreven).
Dan wordt het wel een beetje moeilijk om daar Die Wilders de schuld van te geven.

Kamervraag | 16-02-12 | 08:44

effe met een tvploeg alles vastleggen wat deze verotte geiteneuqer uitkotst. natuurlijk niet de NOS.

kaplaarzenverkoper | 16-02-12 | 08:43

rara | 16-02-12 | 08:40
Het liefst in Britt, denk ik zomaar.

tokelau | 16-02-12 | 08:42

Deze Haatbaard houd zich onverkort vast aan de Sharia, dus... stenige overspelige vrouw geen probleem!!Homo's op hangen geeen probleem! tijdens interview nam deze hier geen afstand van!! Vreemd dat het dan zo stil blijft aan de overkant, de schreeuwers over mensen rechten!! "Moet Wilders een zegge"n!!!

ONS | 16-02-12 | 08:42

Jammer dat niemand van gecertificeerde beschaving aandachtig naar meneer zal luisteren, met vingers in de oren roepen dat hij een incidentele eenling is dan weer wel.
Dat is best weinig resspectvol voor zo'n invloedrijke en toonaangevende moslimleider. Een belangrijk baken voor de toekomst zelfs.

Jan Passant mk2 | 16-02-12 | 08:42

Kunnen we de UvA niet gewoon degraderen tot stichting of vereniging ?

Koninging Beatricks | 16-02-12 | 08:41

Ja. Hij daar:

Even wat andere koek:
"Zehntausende fordern in einer Facebook-Gruppe die Bestrafung des saudi-arabischen Journalisten Hamsa Kaschgari, weil er den Propheten Mohammed beleidigt haben soll. Sie wollen ein Exempel statuieren und verlangen die Hinrichtung des 23-Jährigen. Kaum einer stellt sich dem Hass entgegen."
www.spiegel.de...
En dat in de superlinkse policor Spiegel.

WirMachenMusik | 16-02-12 | 02:23 | +

Bezorgdenverjaagster | 16-02-12 | 08:41

Veel belangrijker: is de sjeik voor of tegen Britt? Dat wil ik nou wel eens weten.

rara | 16-02-12 | 08:40

Het gaat die nepacademici slechts om aandacht voor hun morele superioriteit. Deze draaikonterij geeft maximum exposure. Gewoon doorlopen mensen.

Freddie Stobart | 16-02-12 | 08:39

Laat Tom er anders even langs gaan. Ik voorspel schuchtere docenten en studenten...

Tommygunner | 16-02-12 | 08:38

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken