Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LOL! PvdA'er sloopt de PvdA

doderoospvda.jpgHet gebeurt wel vaker dat een PvdA'er de PvdA een slechte naam toebrengt, maar dan gaat het meestal per ongeluk (even zwaaien naar Job en Ella). Jan Markerink doet het bewust. Omdat hij zwaar teleurgesteld is zijn partij. Dit Politiek Talent van het Jaar 2009 en deelgemeentevoorzitter van krachtwijk Overschie in Rotterdam is na zes jaar PvdA teruggevlucht naar het bedrijfsleven. In een interview in de Volkskrant klapt hij bunkerhard uit de school waarom zijn onorthodoxe, moderne methodiek niet aansloeg binnen de partij. "Behoudzucht maakt de PvdA tot een bange partij. Bang om nieuwe dingen te doen. Bang om op de bek te gaan. [...] Terwijl er een iPad klaarligt, zit de PvdA nog aan de knoppen van een oude tran­sistorradio te draaien." Hij verklaart dat de oude garde die de partij runt niet geïnteresseerd is in het naar voren schuiven van de beste mensen. Impliciet is dat een bevestiging van de baantjescarrousel en het nepotisme. Een groot punt is dat Jan zich beklaagt over het feit dat de PvdA een Partij van de Armoede is geworden. Slechts onder een bepaald loon wil de PvdA de burger helpen, terwijl dat juist discriminatie is. De enige goede Nederlander is een armlastige, achtergestelde Nederlander bij de socialisten. En dat uit de mond van een PvdA'er, mensen. Die ook nog even deelraden uitscheldt voor overbodig en duidelijk maakt dat deze PvdA een log fossiel is wat nooit meer iets goeds zal doen voor stad en land. Kortom, de PvdA is klaar. Als nu zelfs uit de eigen gelederen teleurgestelde jonge talenten hun middelvinger gaan opsteken middels natrappen in de media, is de shit aan. Hele interview hier en online samenvatting hier. De PvdA is dood. Niet meer te helpen. Uw condoleance kunt u online uiten. De overleden partij hield van rode rozen.

Reaguursels

Inloggen

Drees zou dit nooit gewild hebben. De toenmalige 'revolutionairen' binnen de PvdA waren de babyboomers:
"Nieuw Links bestond onder anderen uit de toen prominente PvdA'ers: Jan Nagel, Han Lammers, André van der Louw, Hans van den Doel, Max van den Berg en Marcel van Dam." nl.wikipedia.org/wiki/Willem_Drees
Sindsdien zijn het allemaal een stelletje neoliberale zakkenvullers.

Ven1V1d1V1c1 | 15-02-12 | 22:29

@ Bigi Bana Boy | 15-02-12 | 13:46 | + 0 -
PVV leek mij dan toch wel eerder in die richting te gaan leek mij ??

said_fred | 15-02-12 | 22:24

Eerste reactie toen ik de kop van dit stuk las: STERF, PvdA! STERF!

Captain Amsterdam | 15-02-12 | 21:53

Mijn god, er blijken dus toch pvda-ers te zijn die het snappen.

double punch | 15-02-12 | 20:04

Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.

Ven1V1d1V1c1 | 15-02-12 | 19:05

Werd tijd!
PvdA doet al veel te lang de belangen van de arbeiders verkwanselen, nu zelfs tot over de eigen grenzen heen.
Mezelf als gematigd links beschouwend en ook geen GL-mietje ben, wil ik nu wel eens een nederlandse niet-maoistische, non-neloliberale pragmatische arbeiderspartij.
- zich tot zijn eigen afgrijzen beseffen doet er steeds 'nationaal socialistischer' gevoelens op na te houden -
Is dát de spagaat waar PvdA zich in in bevindt? Stop daar dan mee . . . Zo doen jullie de maatschappij en die hele anti-oorlogsideologie op langere termijn meer kwaad dan goed.

Ven1V1d1V1c1 | 15-02-12 | 18:37

Nou dit zal wel niet door Goebels van Jolo op de de Joop worden gezet...

funkyd | 15-02-12 | 18:29

Bigi Bana Boy | 15-02-12 | 13:46
Nou ja, de partijen waar je terecht kon zijn volgens mij allemaal al deaud. Al jaren.

Hölzenbein | 15-02-12 | 15:48

Zolang het aantal allochtonen in Nederland blijft toenemen zal de PvdA als hardnekkig virus helaas nooit helemaal uitsterven. Stemvee te over.
Kunnen een doorstart maken als moslim-partij wellicht ?!?

verdammtnogmall | 15-02-12 | 14:54

@Bigi Bana Boy | 15-02-12 | 13:46 | + -1 -

www.geenstijl.nl ;)

de reaguurbuur | 15-02-12 | 14:40

hulde voor die meneer

Rest In Privacy | 15-02-12 | 14:31

Ergens denk ik dat de politiek mij al jaren geleden verloren heeft. De enige die me ooit hebben geboeid waren Boer Koekkoek en Hans Janmaat. Niet dat ik enig respect heb/had voor de meningen van Janmaat, maar het was zo`n idioot dat ik het eigenlijk grappig vond.

Diesel-Kuhlschrank | 15-02-12 | 14:24

@baba4oog | 15-02-12 | 12:07
Dat kan wel maar als het dan zo'n politiek talent is dan zou je toch mogen verwachten dat je begrijpt dat je sociale hard dus juist niet bij de PvdA terecht kan. Deze man begrijpt duidelijk dat 'rijk' wegzetten als asociaal en alleen de onderkant vertroetelen ook heel asociaal en discriminerend is. Ook mag ik hopen dat hij begrijpt dat door die 'rijken' aan te pakken uiteindelijk ook de 'arme' daar onder zullen gaan leiden.

Dus dan ga je niet naar zo'n partij. Als je dat inzicht hebt dan snapt je ook dat het niet zo is als links graag doet geloven links = sociaal, rechts = asociaal maar dat ze beide een sociaal doel hebben alleen beide een andere weg kiezen. Rechts de weg van de hersens en die dus meestal ook werkt en links die van het hard (selectief dan wel) en dat op korte termijn vaak wel even leuk is (voor een groep) maar op de lange termijn vaak juist asociaal uit pakt.

DerUnterMensch | 15-02-12 | 14:20

Goed dat deze knul er op tijd achter komt.
Ik weet dat al 40 jaar.

Boomschade | 15-02-12 | 13:58

*trekt zelf een hokje op het stembiljet en kleurt hem in. Zet erachter: "Transparant gedefineerde kalman filter. Met een democratisch "weighed avarage" ingevuld input matrix, expected state matrix" Veegt zijn reet ermee af en drukt hem in de stembus. forever alone*

de reaguurbuur | 15-02-12 | 13:51

Hölzenbein | 15-02-12 | 13:32
Uit de verschillende stemwijzers die ik vaak gebruik (omdat ik geen idee heb op wie ik moet stemmen) blijkt dat ik vrij weinig heb met de SP, dat is waar. Blijft staan dat ik een groot probleem met het liberalisme heb. Niet met liberalen an sich maar met de fundamentele leer van het liberalisme. Dat zit bij mij zo diep dat ik van weeromstuit dan maar SP stem, enkel en alleen omdat het de enige partij is die nog enigzins tegen doorgeslagen marktwerking, privatiseringsgolf en EU e.d. is. Dus dan maar SP. Omdat er geen alternatief is. Ik ben eigenlijk vrij conservatief, reaktionair en nationalistisch, en vertel mij maar waar ik dan terecht kan.

Bigi Bana Boy | 15-02-12 | 13:46

Dat heb ik altijd al gedacht van de PvdA, zodra je een autootje rijdt gaan ze je kaalplukken.

Twee Jeetjes | 15-02-12 | 13:44

@Hölzenbein
Heb je een Greet kleurspoeling genomen en dito kapsel. Hulde. Eindelijk iemand met ballen!

denoorman | 15-02-12 | 13:43

Bigi Bana Boy | 15-02-12 | 13:21
"Als er een rechts bestond in Nederland stemde ik daarop."

Tot die tijd stem je op een linkse partij? Huh??

Hölzenbein | 15-02-12 | 13:32

is geen condoleance waard.
stelletje idioten bij elkaar.

Stijlloos&eigenwijs | 15-02-12 | 13:25

Niet te vroeg juichen. Deze bende is zo verkleefd met het *kuch hoest rochel* "bestuur" van dit land dat Nederland eerst een zware chemokuur en her en der wat amputaties om van het gezwel genaamd PvdA af te komen.

Willem VanDer Decken | 15-02-12 | 13:22

Taizikkie | 15-02-12 | 12:13
Rechts ? Welk rechts ? Als er een rechts bestond in Nederland stemde ik daarop. Tot die tijd stem ik SP. alles beter dan die godverdomde liberalen van de PVV en VVD.

Bigi Bana Boy | 15-02-12 | 13:21

Toch ziet deze Lol, die het over de partij van de armoede heeft, over het hoofd dat luisteren naar een radiozender op een ipad alleen mogelijk is met een internetdata-abonnement dat dus geld kost, terwijl je met een transistorradio dezelfde zender gratis kan ontvangen. Het is dan ook geen wonder dat de pvda altijd meer geld uitgeeft dan er binnenkomt.

w.degene | 15-02-12 | 13:19

"Bang om nieuwe dingen te doen."
En dan wordt links 'progressief' genoemd.

mooi-ja-weer | 15-02-12 | 13:16

denoorman | 15-02-12 | 12:59
Inderdaad, dan heb ik toch liever het uiterlijk van de geblondeerde indoclown.

Hölzenbein | 15-02-12 | 13:00

vanlinknaarrecht | 15-02-12 | 12:51
Ik ga er van uit dat jij wel weet wat een paraplu is of niet? Draai hem om dan vang je er meer op, doen ze met carnaval ook.

Hölzenbein | 15-02-12 | 12:59

De PVDA? Als ik die Spekman zo bekijk, dan lijkt dat me een uitstekende vent om aan een dood paard te trekken.

denoorman | 15-02-12 | 12:59

Nou holz, als het hersens gaat regenen en jij niet je paraplu opsteekt, dan zou je ook nog wel eens een draai kunnen maken

vanlinknaarrecht | 15-02-12 | 12:51

neemjemoederindemali | 15-02-12 | 12:11
Overigens wat begrijp je niet aan mijn tegel?

Hölzenbein | 15-02-12 | 12:46

neemjemoederindemali | 15-02-12 | 12:11
Begrijpen laat ik beter aan jouw over want gebruikt minder hersenenergie. Ik ben meer van het doordenken.

Hölzenbein | 15-02-12 | 12:45

Wanneer deze wijsneus kranten had gelezen (op internet bij voorbeeld) was hij er achter gekomen dat hij met zijn kritiek nou niet bepaald de eerste is. Alleen: hij heeft last van dezelfde kwaal als bijna alle PvdA-bobo's, ze kunnen niet luisteren. Koopmans (die van Cruijff, ja) zei het al in 2010: www.parool.nl/parool/nl/5/POLITIEK/art...

BozeKater | 15-02-12 | 12:39

@Biblebeltbewoner 12.16
Woestijnzand?

Hekulanallus | 15-02-12 | 12:31

Ja, zo ken ik de PVDArmoede. Flop past uitstekend om de troepen (linkse conservatieve dogmaten) aan te voeren.

denoorman | 15-02-12 | 12:29

@deministerpresident | 15-02-12 | 12:08
Klopt. Alle partijen zijn in wezen hetzelfde. Dat komt door het wezen van de politiek en de inrichting van de staat gericht op het faciliteren van dergelijke criminele organisaties.

Wat alle politieke partijen doen, en daar zijn ze het in grote lijnen over eens, is dat je imaginaire groepen in de samenleving aanbrengt en mensen een stempel geeft dat ze ergens in zo'n denkbeeldige groep horen. Da's niet zo moeilijk, mensen willen graag in groepen en hokjes geduwd worden. Vinden ze fijn.

Dan worden die groepen tegen elkaar uitgespeeld met als doel om ze op een bepaalde partij te laten stemmen. Dat is feitelijk al wat politiek is, meer is het niet. Het uiteindelijke doel is niet eens dat ze mogen bepalen waar de belastingopbrengsten naar toe moeten, maar dat je mag bepalen wie er welk baantje mag hebben om dat uit te voeren en wie het baantje mag om erop toe te zien.

Het gaat allang niet meer om idealen of gewoon verantwoord met publieke gelden omgaan (als het daar al ooit werkelijk om gegaan is). Het gaat om groepen bedenken en die tegen elkaar opzetten om een zo hoog mogelijk rendement aan stemvee te genereren. Dat is eigenlijk wat politiek is. De rest is eigenlijk allemaal flauwekul.

Stormageddon | 15-02-12 | 12:29

De PVDA heeft mannen als Jan Schaefer nodig: "Is dit beleid of is hier over nagedacht?"

FrankVeer | 15-02-12 | 12:26

Op naar de SP!

ojédiaré | 15-02-12 | 12:24

wat die Markerink schrijft is voor mij helemaal herkenbaar , vluchtte ook weg uit de spruitjeslucht en vooral dat zichzelf superieur voelen

de heer ooievaar | 15-02-12 | 12:22

Sliptong | 15-02-12 | 12:15 | + 1 -

Dank u! Ik doe mijn best...

eerstneukendanpraten | 15-02-12 | 12:19

Job doet de pvda toch maar prima afbreken,
klasse kerel !
Nog even volhouden.

kalasjniknal | 15-02-12 | 12:16

Ze waren toch al dood, ik zeg zand erover.

Biblebeltbewoner | 15-02-12 | 12:16

neemjemoederindemali | 15-02-12 | 12:11 | + 1 -

Het blijft moeilijk, zie ook mijn tegel van 12:14.

eerstneukendanpraten | 15-02-12 | 12:15

@eerstneukendanpraten | 15-02-12 | 12:14
Wat een tendentieus plempsel! ;)

Sliptong | 15-02-12 | 12:15

Rode rozen doordrenkt met urine zal ik ze toesturen!

Sliptong | 15-02-12 | 12:14

baba4oog | 15-02-12 | 12:07 | + 0 -

PvdA-adepten bevinden zich per definitie in de ontkennende fase. Daarna gaan zij dood. Maar gelukkig dat er uit de ons omringende landen zoals de Nederlandse Antillen, Somalië, Irak, Wit-Rusland, Turkije en Marokko voldoende nieuwe PvdA-adepten worden binnengelaten, anders zou de partij heel hun stemvee op termijn verliezen...

eerstneukendanpraten | 15-02-12 | 12:14

PVDA stemmers stem gewoon SP dat vinden ze op Rechts nog vervelender

Taizikkie | 15-02-12 | 12:13

PVDA stemmers stem gewoon SP dat vinden ze op Rechts nog vervelender

Taizikkie | 15-02-12 | 12:13

@Hölzenbein | 15-02-12 | 11:46

Jij begrijpt ook werkelijk helemaal niets he?

neemjemoederindemali | 15-02-12 | 12:11

Zou commissaris Kok (met 'ka oh ka', *kuch* ing, klm, tpg) zich ook maar enig moment druk maken om dit alles?

James St John Smythe | 15-02-12 | 12:10

En dit is symptomatisch voor de PvdA alleen? Dit verhaal kun je volgens mij copy pasten naar alle andere partijen.

deministerpresident | 15-02-12 | 12:08

@eerstneukendanpraten | 15-02-12 | 12:03
Zijn tanden knarsen in ieder geval wel

Che_cuevara | 15-02-12 | 12:08

@Marcus Porcius Cato | 15-02-12 | 11:58
Ik hoorde dat hij het PvdA beleid op de achterkant van z'n vloeitje heeft geschreven." Veel gratis geld!"
En alles moet daarop gericht worden natuurlijk!

deraderendraaien | 15-02-12 | 12:07

@ DerUnterMensch | 15-02-12 | 11:35
Markerink zal een sociaal hart hebben. Daarnaast - en dat is vermoedelijk de belangrijkste reden voor 'm om het via die partij te proberen - is de PvdA een gevestigde polletieke factor. Je zal je idealen - in ieder geval in theorie - sneller over het voetlicht krijgen via een grote, gevestigde partij, dan via een beginnende eenmanslijst. Dus ik begrijp de gekozen route van Markerink wel.

Grappig trouwens, de Pavlovreactie van Houtenpoot @ 11:46, toont prettig duidelijk aan hoe afgrijselijk behoudend PvdA-adepten zijn.

baba4oog | 15-02-12 | 12:07

@Mazzeltov | 15-02-12 | 12:01

Groot gelijk, alsnog cremeren, dan diep begraven en een mega zwerfkei er op, je kunt tenslotte niet voorzichtig genoeg zijn.

neemjemoederindemali | 15-02-12 | 12:06

Graag in besloten kring begraven. Het is genoeg geweest...

meubelstuk | 15-02-12 | 12:05

@eerstneukendanpraten | 15-02-12 | 12:02

Geen email kunnen versturen maar wel ons land besturen, te triest voor woorden.

neemjemoederindemali | 15-02-12 | 12:05

Koos Knak | 15-02-12 | 11:54 |
U bedoelt 'Vanwege Maartje':

www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1...

ehm... Arjan Ederveen en de politieke geldingsdrang, zeg maar.

Bezorgdenverjaagster | 15-02-12 | 12:03

Mazzeltov | 15-02-12 | 12:01 | + 0 -

Hij heeft zich inmiddels 10 keer in zijn graf omgedraaid, ik weet niet of alle ledematen nog op de goede plek zitten...

www.google.nl/imgres?imgurl=http://med...

eerstneukendanpraten | 15-02-12 | 12:03

Marcus Porcius Cato | 15-02-12 | 11:58 | + 0 -
lol!

zeefert | 15-02-12 | 12:02

@Teun van het Tuinpad | 15-02-12 | 11:19

Koffie en cake is gepaster.

*plop*

neemjemoederindemali | 15-02-12 | 12:02

neemjemoederindemali | 15-02-12 | 12:00 | + 0 -

Ja, die muis, die houden we erin. Man, man, wat een intellectuele armoede...

eerstneukendanpraten | 15-02-12 | 12:02

Gaat den Uyl opgraven.

Mazzeltov | 15-02-12 | 12:01

Hooijstra | 15-02-12 | 11:57 | + 0 -

Zie mijn tegel van 11:26. Helemaal mee eens!

eerstneukendanpraten | 15-02-12 | 12:00

Gelukkig hebben we nu Hans Spekman als voorzitter. Die gaat eens flink de bezem halen door dat ingeslapen zootje !

Marcus Porcius Cato | 15-02-12 | 11:58

Leuk onderzoeksvoorstel: Hoeveel kost een PvdA'er? Een onderzoek gericht op de baten en kosten van een lid van de PvdA. Kunnen we mooi toetsen of de leden van de partij gemiddeld wat bijdragen aan de samenleving, of alleen maar geld kosten.

Hooijstra | 15-02-12 | 11:57

Zag ik Spekman nu laatst bij Studio Sport heel popi op de tribune zitten? Iemand die het heeft gezien?

eerstneukendanpraten | 15-02-12 | 11:55

Bezorgdenverjaagster | 15-02-12 | 11:47
kwestie van zelfde laken..

Jan Markering geeft dat ook aan. Ik noem een Linthorst en Dijkstal en dat rotjong, kom hoe heettie ook weer.. Waarom moest Wiegel destijds opsodesarissen naar Friesland (of all places)? Omdat ie capabel was

vanlinknaarrecht | 15-02-12 | 11:55

@RooibosU | 15-02-12 | 11:42
Volgens mij heeft hij het tij proberen te keren.
Maar bij de PvdA is dat vechten tegen de bierkaai.

Che_cuevara | 15-02-12 | 11:55

Bigi Bana Boy | 15-02-12 | 11:42 | + 1 -

Of zijn baan kwijt is door een Poolse bouwvakker of een IT-er uit India...

eerstneukendanpraten | 15-02-12 | 11:54

@Bigi Bana Boy 11:42: Een leaseauto is beter dan de trein. Een iPhone is beter dan een T65. Een "eigen" huis is beter dan jarenlang huur betalen. Gesteld dat een arbeider binnen zijn financiele ruimte koopt en leeft, is hij beter af met al deze zaken. En persoonlijk vind ik het nogal jammer om neer te kijken op mensen die hard werken om een wat beter en comfortabeler leven te kunnen lijden.

Muxje | 15-02-12 | 11:54

Is niet typisch PvdA. Is typisch gevestigde politieke partijen. VVD CDA D66 zijn geen haar beter.

Koos Knak | 15-02-12 | 11:54

Ja fijn, en dan gaan die Partij van de Aerskussers stemmers dus massaal over op de SP. Dan slapen we binnenkort allemaal in barakken in het werkkamp...

kraaghaar | 15-02-12 | 11:53

James St John Smythe | 15-02-12 | 11:47 | + 0 -

Scherp opgemerkt. En Pim zal kamerlid Varela ook niet hebben uitgezocht op zijn genialiteit.

eerstneukendanpraten | 15-02-12 | 11:53

Hey Gregory je roos is gevonden!

Hekulanallus | 15-02-12 | 11:52

Mooi!
Goed voorbeeld en dat er maar vele achter Jan aan mogen gaan.

Bolesmales | 15-02-12 | 11:51

Ook veel te nederlandse naam he, Jan Markerink, eigen landelijke partij beginnen Jan.

Dr.Thorvaldt | 15-02-12 | 11:48

Schitterend, eindelijk iemand in de PVDA met een gezond stel hersens en gezonde ideen. En dan blijkt hij niet te passen in de PVDA, en wil hij er geen energie meer in steken. Fantastisch, waren er maar meer linkse mensen zoals Jan. Succes van Kim Il Roemer is begrijpelijk.

denoorman | 15-02-12 | 11:47

Bezorgdenverjaagster | 15-02-12 | 11:43 |

Hoewel er in Nieuwegein een VVD-burgemeester zit. Verwarrend...

nieuwegein.nl/infotype/news/newsitem/v...

*zitten wachten op duiding doet*

Bezorgdenverjaagster | 15-02-12 | 11:47

eerstneukendanpraten | 15-02-12 | 11:34
Intellectuele bagage van-heb-ik-jou-daar.

James St John Smythe | 15-02-12 | 11:47

Dus door één enkele Rotterdamse zwetser gaat de PvdA deaud? Mwoehaaahaahaa. O mein Herr lasset gehirn regnen...

Hölzenbein | 15-02-12 | 11:46

@RooibosU | 15-02-12 | 11:42

Individuele frustraties zijn nooit productief alhoewel menselijk gezien begrijpelijk.

pius | 15-02-12 | 11:45

@me,myself and IK 11:31: Tja, voor mensen die wel wat in hun mars hebben is er in de PvdA geen plaats, blijkbaar... Hulde aan Jan dat hij er uit stapt.

Muxje | 15-02-12 | 11:43

eerstneukendanpraten | 15-02-12 | 11:38
Scherpe opmerking van Vorrink. Helemaal waar ook want het refereert aan de bekende neiging van arbeiders om zich tot de petit bourgeoisie te willen rekenen zodra het iets beter met ze gaat. De sukkels. Denken dat ze er ook bij horen met hun leaseauto, iPhone van de baas en hun "eigen" huis. Tot hun baan naar China verdwijnt.

Bigi Bana Boy | 15-02-12 | 11:42

@PIUS @DE GEUS Eens!
Verder nooit respect voor natrappende oud deelnemers van welke beweging/vereniging dan ook. Had het dan proberen te keren. Van welke club (van pvv tot sp) je ook bent!

RooibosU | 15-02-12 | 11:42

zo zie je de overeenkomst tussen een rooie op het pluche en een moslim in een westerse samenleving. beiden voelen zich superieur.

kaplaarzenverkoper | 15-02-12 | 11:40

@ mezelf: zei moet zijn ZIJ...

eerstneukendanpraten | 15-02-12 | 11:39

Sterkte voor de nabestaanden.

bft | 15-02-12 | 11:39

blinde kip | 15-02-12 | 11:31
Tot je natuurlijk stootarbeider van de maand bent geworden en je een oorkonde, medaille en extra voedselbonnen krijgt. Ben je helemaal de man.

Bigi Bana Boy | 15-02-12 | 11:39

-StijlvolRechts | 15-02-12 | 11:27 | + 2 -

Een paar dagen geleden citeerde hier iemand Irene Vorrink, ex PvdA minister. Zei heeft ooit eens gezegd dat als de arbeiders in Nederland het beter zouden krijgen de PvdA een ander electoraal vaatje zou moeten aanboren. Hetgeen dus ook is geschied.

eerstneukendanpraten | 15-02-12 | 11:38

Rancuneuze PvdA'ers genoeg in de pers. Meestal als ze met voorkeursstemmen voorbij gestreefd zijn door een nieuwe Nederlander. Heb je daarom jarenlang een partij kaart gedragen? Deze man zal ook wel vol goede moed in de baantjes carrousel zijn gesprongen en is nu boos omdat hij niet heeft gekregen wat ie graag wilde.

Gutmensch aus 020 | 15-02-12 | 11:37

R not IP.

Fijnstoffer | 15-02-12 | 11:36

“De enige goede Nederlander is een armlastige, achtergestelde Nederlander bij de socialisten.”
En omdat een PvdAer dat roept is het nieuws? Dit is al zolang het socialisme bestaat (het IS het socialisme) en is net zo lang bekend bij de niet-socialisten. Misschien dat het iets met jaloezie te maken heeft, of gewoon de incompetentie om verder te kijken dan hun directe sociale gevoelens.

Maar als Jan Markerink dat vind waarom is hij bij de PvdA gegaan of sowieso bij een socialistische partij? Alles wat hij hier zegt te hebben tegen de PvdA is de definitie van socialisme. Of wist hij niet wat socialisme in hield en ging hij bij de PvdA omdat die voor arbeid waren want PvdA, zoals een hoop PvdA stemmers die zich niet bezig houden met politiek. Als dat laatste waar is dan is het wel weer vreemd dat hij politiek talent van het Jaar 2009 is geworden.

DerUnterMensch | 15-02-12 | 11:35

James St John Smythe | 15-02-12 | 11:19 | + 3 -

Het was toch ook een lichtgewichtje? Oh nee, helemaal fout, blinde kip 11:28 heeft de waarheid net boven tafel gehaald. Dit heb ik helemaal nooit in haar gezien...

eerstneukendanpraten | 15-02-12 | 11:34

Jan Markerink's "moment of clarity" dat zouden er meer moeten hebben bij die partij Armoezaaiers. Zouden ze nog eens groot mee kunnen worden.. Oh nee toch niet.

de melkboer | 15-02-12 | 11:33

PvdE, Partij van de Elite

Geen haar beter dan de adelijke dames die zich vroeger voor de armen inzetten, terwijl hun echtgenoten ze uitbuiten.

PvdB, Partij van de baantjesjager, opkomen voor de armen levert duizenden goedbetaalde banen op

Islamofiel | 15-02-12 | 11:32

@Bigi Bana Boy | 15-02-12 | 11:25
Heerlijk, samen liederen zingen in de worstenfabriek. Daarna verplicht vrijwilligerswerk doen in de bejaardentehuizen of de straat vegen. Vervolgens je dagloon ophalen in de vorm van een stuk brood en wat blikvoer en na het eten gelijk door naar bed want men moet weer vroeg op.

blinde kip | 15-02-12 | 11:31

Geerdt Wilders | 15-02-12 | 11:11
Partij Van Verliezers

Bigi Bana Boy | 15-02-12 | 11:31

Toch een aardige carrière gemaakt met zijn mavo en streekschool sport diploma.

me,myself and IK | 15-02-12 | 11:31

Nietvoordekat | 15-02-12 | 11:20
In de reeële wereld van het liberalisme is iedereen arm, op een klein groepje VVD stemmerts na.

Bigi Bana Boy | 15-02-12 | 11:30

Ik heb steeds het idee dat die roos op het plaatje op het punt staat een facepalm te doen!

doorzondoorsnee | 15-02-12 | 11:28

Dat klopt, de partij is allang niet meer voor de arbeiders maar voor de uitvreters, moslims en asielzoekers. Terwijl ze er zelf lekker warmpjes bijzitten door te graaien waar ze maar kunnen en ongeschikte mensen de best betaalde baantjes toeschuiven doen ze net alsof ze zo begaan zijn met de minderbedeelde. Het is echter allemaal schijn en niets meer en minder dan het afkopen van schuldgevoel, mocht daar überhaupt nog spraken van zijn.

StijlvolRechts | 15-02-12 | 11:27

Ik zou nu wel eens willen weten hoeveel procent van de PvdA-stemmers meer aan belastingen betaalt dan dat zij/hij uit de staatruif zit op te vreten. Als ik alleen al alle onrendabelen optel kom ik op miljoenen uit die meer vreten dan bijdragen...

eerstneukendanpraten | 15-02-12 | 11:26

En wat zeggen we dan? Rest in piss.

orangin | 15-02-12 | 11:25

Er voor in de plaats krijgen we de goed geoliede en gerorganiseerde SP. In alles de tegenpool van de PvdA. Juich maar niet te vroeg.

Bigi Bana Boy | 15-02-12 | 11:25

Ik heb er vroeger op de MEAO gezeten. Overschie was geen onaardige buurt maar je zag toen al verloedering opkomen (eind jaren 80). Recentelijk er nog een keer doorheen gereden en schrok me de pleuris zo afgetakeld is het daar. Geloof inderdaad dat men er zo'n kerel nodig heeft die met een frisse blik de boel verandert, maar bij de Partij van de Aalmoezen moet je daar niet mee aankomen. Die partij is juist gebaad bij het handhaven van de situatie zoals die is want dat levert stemmen op. rare maatschappij.

Terpetijnzeikert | 15-02-12 | 11:24

GeenStijl en Markerink hebben natuurlijk het volste recht een voorkeur te koesteren voor de VVD. Maar het valt de PvdA niet aan te rekenen dat zij een sociaal-democratische partij wil blijven.

De Geus | 15-02-12 | 11:24

Ik denk dat de partij eigenlijk nooit anders is geweest, alleen is de informatievoorziening anno 2012 een stuk verbeterd.

Watson | 15-02-12 | 11:24

Ach, hoeven de erfgenamen geen moslimpartij op te richten.

rechtvaardigerechter | 15-02-12 | 11:23

Nietvoordekat | 15-02-12 | 11:20 | + 1 -

LOL! Behalve PvdAers zelf dan want die zijn een beetje meer gelijk dan de rest.

zooishettoch | 15-02-12 | 11:22

Oude wijsheid: als je van Piet geld afpakt en dit aan Jaap geeft...; zal Jaap altijd op je stemmen!

stadsknurft | 15-02-12 | 11:22

RIP. Je hebt het uiteindelijk nog lang volgehouden.
We zullen je snel vergeten..

deluiegriek | 15-02-12 | 11:21

@Alkibiádès | 15-02-12 | 11:15
Als de PvdA het niet doet, duikt er plots wel een andere partij op die onverwachts mee stemt en vervolgens de stank probeert goed te praten.

blinde kip | 15-02-12 | 11:21

In de ideale wereld van de PvdA is iedereen arm, want dan stem je PvdA.

Nietvoordekat | 15-02-12 | 11:20

Nee, na het vertrek van Mei Li Vos is die partij geen schim meer van wat het nooit is geweest.

James St John Smythe | 15-02-12 | 11:19

Klinkt als een man die een eigen lokale partij moet oprichten. De ellende die hij beschrijft is herkenbaar, maar helaas niet gebonden aan de PvdA alleen.

niet voor de hond | 15-02-12 | 11:19

Dat ie het nog zes jaar uitgehouden heeft zeg. Repsect!

zooishettoch | 15-02-12 | 11:19

Weg met de oude politiek!

Er moet balans worden aangebracht tussen bezuinigen en investeren op korte termijn. Alleen bezuinigen maakt de economie kapot.

Daarnaast moet een structurele en alomvattende verduurzaming van de economie worden ingezet zodat we over dertig jaar een verantwoorde en werkzame economie hebben. Een verdere veramerikanisering van ons economisch stelsel is ongewenst.

Het blijven najagen van Exponentiële groei op de huidige wijze is suïcide.

Ook moeten de financiële markten en het banken-stelsel die nu de dienst uitmaken geknecht worden. Dit zal net zoals alle andere zaken die van belang zijn voor het voortbestaan van de mens mondiaal moeten worden geregeld.

De huidige liberaal-conservatieve troijka heeft zijn werk gedaan (vooral door 18 miljard te bezuinigen) maar zou onmiddelijk moeten opstappen en plaats maken voor een brede coalitie van nationale eenheid. Deze regering zal ook opnieuw moeten kijken naar de relatie ten opzichte van de EU en een effectieve verhouding daartoe.

Maar het allerbelangrijkste is dat men de angst van zich afschud die altijd weer lijd tot repressieve en negatieve ingrepen.

In tijden van crisis winnen namelijk altijd de partijen die juist zouden moeten verliezen.

Er is behoefte aan nieuwe politiek en spirituele moed. Zowel op politiek als samenlevings-niveau. Iedereen zal zijn verantwoordelijkheid moeten nemen.

Uiteindelijk zal de balans moeten worden teruggebracht op alle belangrijke terreinen des levens en dat is een uitdaging van megalomane proporties.

Laten we vandaag starten. Peace.

pius | 15-02-12 | 11:19

Vergeet het maar! er zijn onderhand veel te veel lui afhankelijk van de PvdAfhankelijken! Vooral in benoemde beroepen.

stadsknurft | 15-02-12 | 11:19

'In alle denkbare sectoren stellen we eisen aan werknemers. Of het nu de caissière is bij Albert Heijn of de putjesschepper: je moet voor elke functie competenties hebben. Behalve voor een politiek-bestuurlijke functie. Dan volstaat het dat je lid bent van een coalitiepartij en tijd kunt vrijmaken om het werk te doen. Je krijgt zo niet altijd de beste mensen voor de klus'

Jan verwoordt het heel netjes. Hij vergeet er nog bij te zeggen dat bij de deelraden bij gelijke *kuch* geschiktheid *kuch* , de voorkeur uitgaat naar een allochtoon, liefst met een achterlijke godsdienst.

Cuyahoga | 15-02-12 | 11:19

De Pvda is oude en vooral zwalkende politiek.

De geboorte garantie voor negatieve krachten zoals de PVV. Ideologisch ontmand en stuurloos.

Opheffen dus.

Leve de nieuwe politiek!

pius | 15-02-12 | 11:17

Roep maar niet te hard. De meest gevaarlijke infecties zijn berucht vanwege hun hardnekkigheid, en de PvdA kan dus op elk moment weer de kop opsteken om het rottingsproces van het lichaam dat Nederland heet weer te bespoedigen.

Alkibiádès | 15-02-12 | 11:15

@ très cool | 15-02-12 | 11:13

Bij de gemeente wel.

Sjeikie | 15-02-12 | 11:15

We zagen dit al lang aankomen. Het was een kwestie van tijd.

reageerbuis | 15-02-12 | 11:14

Dit lijkt me oud nieuws, dat er überhaupt nog mensen zijn met vertrouwen in de PvdA.

BombaAriba | 15-02-12 | 11:14

Amen. Ik open straks een fles bubbels.

frisenfruitig | 15-02-12 | 11:14

Hoezo ligt er een iPad klaar, dat ding is toch niet gratis.

très cool | 15-02-12 | 11:13

Maar wie verzon dan ook in G*dsnaam dat Job Cohen partijleider moest worden. Dat noemen ze 'eigen ruiten ingooien'. De jonge generatie van de PVDA zie je alleen bij onbenullige onderwerpjes. Niet dat ik die zo geweldig vind, maar dat zegt ook genoeg over de partij.

Frankiej | 15-02-12 | 11:13

Roden rozen Sturen naar de Pvda dus!
En nog gecondoleerd

deraderendraaien | 15-02-12 | 11:12

Na de volgende bezuinigingsrondes van Rutte kunnen we rekenen op hernieuwde liefde van de PvdA.

blinde kip | 15-02-12 | 11:12

Ze zijn niet dood.
Ze gaan nu in samenwerking met Tim Kuik alles aanklagen wat wel met de tijd meegaat.

Herr Knäckebröd | 15-02-12 | 11:11

Poep van de Arabieren

Geerdt Wilders | 15-02-12 | 11:11

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland