Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

KPN haalt webmail offline

KPNsterfengadood.jpeg Man man man. Wat een bedrijf en wat een veiligheidssystemen. KPN heeft vandaag stilletjes haar maildienst offline gegooid. Gewoon even de grote AAN/UIT-hendel naar beneden getrokken. Uiteraard komt dit door de megagigahack van de afgelopen dagen, maar wellicht dat deze pastebin tjokvol met NAW-gegevens van klanten + wachtwoorden die momenteel over het internet vliegt er ook iets mee te maken heeft. Blijkbaar stond die informatie dus zo voor het grijpen op een onbeveiligde server. Kan allemaal daar. Volgens de KPN-woordvoerder is het onderzoek naar de hack in volle gang. Verder doen ze geen uitlatingen. Heel verstandig natuurlijk, zo'n radiostilte. Dan lezen we op twitter wel hoe het echt zit: "Heb het bij zes account geprobeerd bij #KPN. Bij drie ervan kwam ik erin, de rest heeft wss hun wachtwoord al aangepast. #kpnhack". Tot zo ver de Koninklijke PTT Nederland NV. Het was leuk al die jaren maar nu is het echt voorbij. Kamervragen, diepgravend onderzoek & als het even kan ook graag een paar CEO's strafrechtelijk vervolgen wegens grove nalatigheid. Poekie. UPDATE: Het OM waarschuwt snel iedere lolbroek: inloggen is ten strengste verboden en kan zelfs CELSTRAF opleveren. Lijkt ons een beetje stoere taal voor de buhne. OM kan moeilijk roepen: kom maar binnen met je trololo. UPDATE: DWDD-knuffelnerd Alexander Klöpping doet het in zijn broek voor Bubba + een wifi-loze cel en heeft zijn inlogtweets verwijderd. UPDATE: KPN blokkeert e-mailaccounts van TWEE MILJOEN gebruikers wegens gelekte login-gegevens. UPDATE: LOL! de data is niet afkomstig van KPN maar van baby-dump.nl

Reaguursels

Inloggen

Oplossing ? Schuldigen ?? Wat was het ???

Cinq-Marquis | 13-02-12 | 19:18

KPN haalt haar webmail offline, en begrijpt maar niet waarom ze geen foutmeldingen meer krijgen; typisch een vraagstukje voor kpn-technici om op te lossen.

dedreaugkleaut | 13-02-12 | 04:16

'KPN lekt twee miljoen e-mail accounts vanwege weggelekte inloggegevens', vanwege twee miljoen waardeloze smartfoons naturlijk.

dedreaugkleaut | 13-02-12 | 02:46

Ja, maar de KPN geeft toe dat ze gehackt zijn! Dus dat de hackers zo vriendelijk waren om geen KPN gegevens maar andere gegevens online te zetten, betekent niet dat er niets aan de hand was!!!!!!!!!!!!
Inmiddels kan ik weer bij mijn email. Hoe stap je over naar een andere provider (en welke?) zonder je emailadres te hoeven wijzigen?

huh, ian? | 12-02-12 | 10:07

"Gelekte" gegevens kwamen uit een database van de Babydump. Geenstijl doe eens rectificeren en snel!

Ivo de Pivo | 12-02-12 | 08:57

Tja, en nu kan ik wel mail versturen, maar niets ontvangen en ook niet meer inloggen. Wachtwoord resetten is niet gelukt. Niet alleen mijn wachtwoord (oud net zo min als nieuw(, ook mijn gebruikersnaam wordt niet meer herkend... Ben ik de enige?

huh, ian? | 12-02-12 | 02:20

Strangetown | 10-02-12 | 19:44 |
In de politiek kom je met dergelijk gedrag wel weg. Sterker: je wint meer en meer zetels volgens de peilingen!!

leef!! | 12-02-12 | 00:10

@Ve1V1d!V1c1, Klopt, wijzigen lukt niet. Oude ww klopt zogenaamd niet. Of, wijzigen zonder oude ww op te geven, wat ze ook aanbieden: laatste drie cijfers rekeningnummer invullen. Wat voor rekeningnr? Bankrekeningnr? KPN-rekeningnr? Waar vind ik dat?

huh, ian? | 11-02-12 | 22:00

Grappig: Drie accounts uit het overzicht hebben als wachtwoord "babydump".
Toine Tussenbeen | 10-02-12 | 18:59 | + 3 -

Ai, scherp, Toine, jij zat gisteren heel dicht bij de werkelijke analyse: geen KPN-database gekraakt, maar de database van baby-dump.nl

appelboor | 11-02-12 | 21:59

16 Gig aan data op straat. Wmb kan iedereen in mijn webmailaccount (ouder dan 20 jaar, eerst WXS, Planet en vervolgens kpn). Russen, Oost-Europeanen, Chinezen, Nigerianen, enz. zouden er wmb zomaar in kunnen.
Ik kan wel gewoon in mijn webmail, maar met geen mogelijkheid mijn wachtwoord wijzigen.
Dit is dus wat de overheid verstaat onder privacy!
Stelletje Prutsers!

Ven1V1d1V1c1 | 11-02-12 | 20:05

Ook bij mij eerste mailtje: Factuur Internetdiensten KPN. Geen excuses.

triasenergetica | 11-02-12 | 20:04

Telefoonmededeling zegt dat ik niet in mijn webmail kan.
Ik kan er wel gewoon in, maar met geen mogelijkheid mijn wachtwoord wijzigen. Lekker.

Ven1V1d1V1c1 | 11-02-12 | 19:28

Je wachtwoord wijzigen is erg riskant. Ik vroeg laatst een nieuw ww aan voor een oude email account (ww vergeten). Was OK. Maar ze hebben toen gelijk, ongevraagd, ook mijn ww voor mijn GEWONE emailaccoiunt gerest. Een week zonder email, want ook al is het hun fout, een nieuw ww aanmaken en opsturen duurt een week, punt uit...

huh, ian? | 11-02-12 | 19:11

OK. Wachtwoord gewijzigd. Krijg ik deze ellende:
kpn-customer.custhelp.com/app/answers/...
Ehh, bij punt 5 (van 16) ben ik al de weg kwijt. Zal nu wel niet gaan bellen met die lui. Kost me weer een vermogen qua wachttijd.

paridae | 11-02-12 | 18:42

paridae | 11-02-12 | 17:03 |

Het facturatieproces blijft wel doordraaien hoor...

Dat hebben ze dan wel weer goed geregeld...

Jan Toeternuitje | 11-02-12 | 18:30

Wel zojuist 129 mailtjes binnen, maar niet eentje van Kloteklappers Presteren Naatje waarmee ik mijn wachtwoord kan resetten.
Fijn.........!!!!!

BV de Blaf | 11-02-12 | 18:29

Yep. Mijn e-mail doet het weer.
En zo waar een e-mail van KPN: Factuur internetdiensten KPN!
Ze zijn echt knettergek.

paridae | 11-02-12 | 17:03

Enne... waarom kan ik wel emails lezen, maar nog steeds niet inloggen om mijn wachtwoord te wijzigen?

huh, ian? | 11-02-12 | 16:50

YEP EMAIL DOET HET WEER
waar blijft mijn mailtje om me dit te vertellen?

huh, ian? | 11-02-12 | 16:41

-weggejorist-

huh, ian? | 11-02-12 | 15:50

Ga je naar webmail dan krijg je: De webmail van KPN is uit voorzorg uit de lucht gehaald in verband met een digitale inbraak. U vindt hierover meer informatie op deze pagina: www.kpn.com/Digitaleinbraak.

En wat staat er op deze pagina? Drie keer raden:

Wanneer de KPN e-mailaccounts live zullen gaan, zullen wij daarvan onze klanten per e-mail - WTF! (nee dat heb ik toegeoegd) - op de hoogte stellen.

huh, ian? | 11-02-12 | 15:50

Heb mijn moeder maar gebeld om haar te waarschuwen.
Want de informatieverstrekking van KPN is ook schandalig slecht.
Die zitten waarschijnlijk nu dus te 'damage controllen'.

Ven1V1d1V1c1 | 11-02-12 | 13:25

-weggejorist-

papadiva | 11-02-12 | 12:12

-weggejorist-

burt8439 | 11-02-12 | 12:10

Speedy Ron | 11-02-12 | 09:32 | + 0 -
misschien komen de gegevens uit een fishingsite; vreemd is wel dat mensen adres-gegevens nog eens opgeven.

ganzo | 11-02-12 | 11:46

@mokummer | 10-02-12 | 17:53
Moet je nu doen inderdaad. Kelderen als de niagara na deze fail. Kan daarna alleen nog maar omhoog gaan omdat er geen andere richting meer overblijft.

lekkurlinx | 11-02-12 | 11:09

@brutus68 | 10-02-12 | 17:35
Als er koppen gaan rollen zal dat een paar echelons lager in de hierachie zijn. De gewone werknemers dus. Bazen gaan altijd vrijuit. De zorgen er wel voor dat ze persoonlijk niet aansprakelijk zijn. Wir haben es nicht gewusst. Of zoiets.

lekkurlinx | 11-02-12 | 11:05

Ja moordende concurrentie he ? Dat "moordend zegt het al": Criminaliteit verzekerd.Even voor de niet- babyboomers: In de tijd van het staatsbedrijf der PTT kwam sabotage van het vaste telefoonnet nooit voor . Ze bakken er na onze pensionering dus steeds minder van.

Dolphi | 11-02-12 | 10:50

Wie belt dat Mobiele Euthenasie Team even voor KPN?

yamahaha | 11-02-12 | 10:02

De kwaliteit van de administratie is ook slecht. Zelfs de plaatsnamen zijn niet gestandaardiseerd, dan weer kleine letters, hoofdletters enz. De rest ziet er ook niet uit. Er is daar niet alleen actie nodig in de beveiliging.

Speedy Ron | 11-02-12 | 09:32

Klanten KPN kunnen weer email verzenden vanaf thuiscomputer

Update vrijdag 10 februari 22:30 uur
KPN heeft vandaag besloten om uit voorzorg alle email (zogenoemde pop) en webmail van KPN uit de lucht te nemen. Dit betreft 2 miljoen e-mailaansluitingen van KPN, waaronder kpnmail; hetnet en planet. Deze e-maildiensten waren hierdoor tijdelijk niet toegankelijk.

Wij hebben deze voorzorgsmaatregel genomen omdat een lijst met 539 klantnamen met adres, woonplaats, telefoonnummer, gebruikersnamen en wachtwoorden is gepubliceerd op het internet. Wij kunnen niet uitsluiten dat de gegevens van nog meer klanten in handen van derden zijn gevallen. Omdat wij het zekere voor het onzekere wilden nemen, hebben wij de emaildienst van onze klanten tijdelijk uit de lucht genomen.

Op dit moment hebben wij alle e-mailaccounts geactiveerd voor uitgaande mail vanaf de thuiscomputer. Dit betekent dat klanten wel mail kunnen verzenden, maar nog niet kunnen ontvangen.
Wij verwachten dat de volledige functionaliteit van de e-maildiensten spoedig is hersteld.
Om alle risico op misbruik te vermijden, raden wij klanten aan om hun huidige password niet meer te gebruiken – dus ook niet voor andere internetdiensten zoals bijv. Facebook, Marktplaats en internetbankieren.
Wij zijn ons bewust van de overlast die dit voor onze klanten met zich meebrengt – en betreuren dit zeer.

Jos2512 | 11-02-12 | 09:09

Tobi | 10-02-12 | 22:31 |
Veel keuze heb je helaas niet. Vaak ben je beter af bij kleinere bedrijven. Wel is de kans aanwezig dat bij providers als Tele2, T-Mobile, etc. een alarmbel gaat, en dat ze onmiddelijk security audits (extra) uitvoeren.

Via Tweakers.net begrepen dat mensen die hun wachtwoord wijzigen bij KPN hun nieuwe password ook in gewone (plain) tekst na een paar dagen per gewone post toegezonden krijgen. Hiermee wordt het nog meer aannemelijk dat de wachtwoorden in plain txt zijn opgeslagen.

Veel politici en de Koninklijke familie zullen ook wel gebruik maken van KPN, want dat is heel veilig natuurlijk als zijnde voormalig staatseigendom. Net zo veilig als DigID. :)

Ton Plafond | 11-02-12 | 08:16

KPN wijst elke gebruiker een wachtwoord toe. Je eigen wachtwoord kun je niet wijzigen, nee dat doet "ik bemoei me met alles" KPN zelf wel voor je. Met als gevolg dat op 1 plek, jawel bij KPN dus alle gegevens over de wachtwoorden liggen. KPN, word eens wakker. Laat de gebruikers zelf hun wachtwoord bepalen. Dan liggen die wachtwoorden op 2 miljoen adressen en is het iets moeilijker om te hacken en het grote voordeel, dan ben je zelf niet meer verantwoordelijk als provider.

Smina | 11-02-12 | 08:14

W00t, waar ik nou op stuit, een telefoonboek boordevol adressen en nummers. Maar dit is niet alles, uit de groene ptt postbussen voor veel huizen die bij die adressn horen kan je gewoon openen en de brieven eruit halen!
/oldskool hack.

seven | 11-02-12 | 02:52

Moet mijn wachtwoord veranderen, lees ik. Dat moet via de site van KPN. Ligt eruit vanwege veiligheidsoverwegingen. Tsja, zo komen we er wel.
En kunnen ze dat hackertje van DWDD ook even drie maanden in de cel gooien. Kijken of ie nog zo'n vlotte babbel heeft als ie er weer uit komt.

triasenergetica | 11-02-12 | 01:04

niet grappig ik zie net mijn naam ook in die lijst, tja................

Occipitaalcasibus | 11-02-12 | 00:55

@thesherminator
Bedankt voor je wachtwoord.

Fresh_NL | 11-02-12 | 00:40

Dit spreekt boekdelen:

Geachte heer/ mevrouw,

Uw wachtwoord voor gebruikersnaam *knarspieptoeter* is gewijzigd.

Met vriendelijke groet,
KPN

KPN gaat zorgvuldig om met je gegevens. Op de door jouw ingevulde gegevens is het Privacy Statement van deze site van toepassing. Hierin wordt vermeld hoe je verzet aantekent tegen eventueel gebruik van deze gegevens voor commerciële doeleinden.

Hölzenbein | 11-02-12 | 00:33

RayHolland | 10-02-12 | 23:19 |
Dat is waar. Het kan zijn dat er een aanval is gedaan op de gehashte wachtwoorden (als ze de database hebben is er tijd genoeg om wat methodieken los te laten op de hashes) en er maar een deel is achterhaald. Er zitten ook opvallend weinig lange wachtwoorden tussen (uiteraard ook moeilijker te kraken met brute force). Van de andere kant: veel mensen kiezen nu eenmaal geen goede wachtwoorden omdat ze iets willen dat je snel kan intikken en dat makkelijk te onthouden is.

mayor_pickwick | 11-02-12 | 00:15

Toch is het ondanks alle stommiteiten de vraag of de ww inderdaad niet versleuteld waren. Er staat er geen 1 tussen met een teken als @ of "" enzovoort

RayHolland | 10-02-12 | 23:19

Hoe moet dit nu verder KPN? Ik zit al jaren bij de KPN en nu liggen plots al mijn privégegevens op straat. Anderen kunnen nu zelfs op mijn identiteit gaan lopen trollen, waardoor ik ook nu nog eens fysiek in gevaar kom. KPN hoe moet dit nu verder? Krijg ik een vergoeding van de KPN voor mijn geleden en nog te leiden schade? Waar moet terecht met mijn claims? Wat, hoe nu verder???

jaco | 10-02-12 | 23:17

Dit heeft niets met gehackd worden te maken. Wachtwoorden ongehasht plain-text opslaan is gewoon een crimineel vergrijp. Zelfs zonder hack is dit zulke grove nalatigheid, ik heb er geen woorden voor.

Bedrijven zijn strafbaar als ze willens en wetens op zo'n manier met hun klantgevens omgaan. Dit is de ideale casus voor het OM om eens te laten zien dat ze die wetsartikelen ook serieus nemen.Iedereen aangifte doen, echt ongelofelijk dit.

DeKeepVogel | 10-02-12 | 22:58

Tijd om de postkoets weer van stal te halen.

Van Duyvenbode | 10-02-12 | 22:49

ben benieuwd wat je terug krijgt als je een mailtje naar een kpn-adres stuurt (mail server, ligt er nog altijd uit; ping doet het niet)

ganzo | 10-02-12 | 22:41

@ Ton Plafond
Je vraagt je toch af waarom we naar andere maatschappijen zouden gaan als die ondertussen allemaal in KPN handen zijn

Tobi | 10-02-12 | 22:31

En nu allemaal en masse naar Telfort (ook KPN - zie TrosRadar), of Xs4All. De laatstgenoemde is duur, maar wel 1000x beter dan Telfort. Iets dat ook weer veel zegt over Xs4All. Niet voor niets (helaas) KPN geworden. Ooit de pioniers des internets. Born to be cheap ;)

Ton Plafond | 10-02-12 | 22:25

urr moet uur zijn. Ik maak meer fouten in tikken dan KPN in zijn dienstverlening.... Oh wacht......... ;-)

beware_reageert | 10-02-12 | 22:11

Leuk joh, over een urr mag je weer mail versturen.
Ontvangen is vers 2...... Dat gaat nog niet.

Zo houden we nederland kalm.......
KPN zegt zelfs dat gegevens veilig zijn.....
Jaja....

beware_reageert | 10-02-12 | 22:10

Kan ik op basis van dit incident het contract opzeggen? In de algemene voorwaarden staat:
"A.2 KPN draagt zorg voor passende organisatorische en technische maatregelen om persoonsgegevens te beveiligen".

Venetti | 10-02-12 | 22:06

Boomschade | 10-02-12 | 21:54

Dat waren ze idd van plan..... Slimme koppen he ?
Nog wel voor het nieuws op tv die opmerking...
Dan spoor je niet.

beware_reageert | 10-02-12 | 21:59

Management oplossing:
Je stuurt allev2 miljoen gebruikers een mailtje met een nieuw paswoord.

Boomschade | 10-02-12 | 21:54

-weggejorist-

Mgr. Denwop | 10-02-12 | 21:48

Het enige dat bij KPN wel goed draait en beveiligd is dat is de computer die de rekeningen uitprint.

Art Galt | 10-02-12 | 21:46

-weggejorist-

thesherminator | 10-02-12 | 21:43

KPN biedt ook Security Services:

"Als organisatie moet u passende maatregelen nemen om informatie te beveiligen en de continuïteit van uw bedrijfsprocessen te garanderen. De opkomst van de cloud, het nieuwe werken, cybercriminaliteit en bedrijfsspionage maken dit steeds complexer en kostbaarder. Bovendien moet u zich houden aan strikte wet- en regelgeving rondom privacy, archivering en dataverlies. KPN ondersteunt u op al deze vlakken."

Zal wel een andere afdeling zijn...

Jan Toeternuitje | 10-02-12 | 21:42

HoerenSloep | 10-02-12 | 21:40

Rustig, hij zegt alleen maar dat je beter de CD internet v1.0 moet laden.
Verder niets. Dat we al ongeveer versie 5.0 hebben is hem ontgaan.

beware_reageert | 10-02-12 | 21:42

@ bakfietser

Als die info correct is dan geven ze dus de hackers al bewust weken de tijd om flink wat aan te richten. Beybey KPN www.beurs.nl/kpn-koers

Salmon Rosti | 10-02-12 | 21:41

@ganzo: yanking my chain, or what?

HoerenSloep | 10-02-12 | 21:40

Dit geloof je niet:

Informatiemoment
Na overleg met onder meer het OM en het NCSC besloten we op 27 januari om u niet actief over de digitale inbraak te informeren, zolang dit mogelijk was. Dit was een weloverwogen besluit, want we wilden:

1. onze dienstverlening veiligstellen en onnodige onrust in de samenleving voorkomen;

ONRUST VOORKOMEN DOOR JE MOND TE HOUDEN. Nu is iedereen leuk op Marktplaats etc bezig terwijl dat voorkomen had kunnen worden door de klant te informeren. Het kan niet gekker.

RayHolland | 10-02-12 | 21:38

RayHolland | 10-02-12 | 21:32

En vette bonus..... En anders wel een gouden handdruk.
Immers contract is contract he...... Ik wordt steeds zieker van deze bende.

Het afpakken van koningklijke mag nu zeker wel. Niets KPN, maak er maar SPN van. Sukkels post nederland.
Dat zijn het, zie mijn manager nog wegrijden in zijn audi a8. Lachen dat hij deed...... Nu kijken of hij nog steeds lacht..... De klootviolen.

beware_reageert | 10-02-12 | 21:38

ben benieuwd hoeveel van de 2 miljoen kpn aansprakelijk stellen voor geleden schade ( art. 49 wpb). je moet toch weer opnieuw windows enzo installeren.

ganzo | 10-02-12 | 21:37

'Na overleg met onder meer het OM en het NCSC besloten we op 27 januari om u niet actief over de digitale inbraak te informeren, zolang dit mogelijk was.'

bakfietser | 10-02-12 | 21:34

www.kpn.com/corporate/Digitale-inbraak...

En nog steeds liegen. VERMOEDELIJK klantgegevens online? Niks vermoedelijk. Ze STAAN online en dat weten ze. Wat een shit. Ze maken het steeds erger. Alles wat er over de KPN is gesuggereerd blijkt domweg waar te zijn. Wie schopt die verantwoordelijke eruit? Of krijgtie een bonus?

RayHolland | 10-02-12 | 21:32

@love_powned | 10-02-12 | 21:07 |,
tekenend, jan lul de werknemer, die poogt te doen waar hij voor betaald wordt (zou je denken) constateert aan de basis dat het een zooi is, het management, doorgaans geen reedt verstand van zaken zeker op technisch gebied, negeert het vrolijk 'ging tot nu toe toch ook altijd goed?' , over het algemeen omdat ze inderdaad geen sjoege hebben van de materie, worden ze ook niet voor betaald daar heb je namelijk jan lul de werknemer voor.
Management is dermate vol van eigen belangrijkeid, want beter betaald dan jan lul de werknemer, dat ze gewoon mogen doorklooien totdat het werkelijk eens mis gaat om vervolgens alles in het werk te stellen jan lul de werknemer de schuld van alle ellende te geven.

Wanneer leren bedrijven het nou eens, jan lul de werknemer weet wat hij moet doen, heeft daar echt geen onnozele manager voor nodig, dus betáál die gast ook goed, maak 'm verantwoordelijk voor z'n taak, en dan echte verantwoordelijkheid.
Geef 'm goede administratieve ondersteuning, kun je per acuut 1 a twee management lagen schrappen, creëert kortere communicatielijnen met het hoger management die zich kan concentreren op de zakelijke kant van het verhaal,
verder bespaar je een forse berg geld op personeelskosten en komen dit soort fuckups een stuk minder voor want minder wazige managementlagen tussen uitvoerend personeel en zakelijke leiding die door hun onduidelijke wazige betekenis voor een bedrijf (namelijk geen) zichzelf hullen in uit boekjes geleerde newspeak en de boel kapodt vergaderen.

Dumpen, schrappen en ontslaan, dat hele middenmanagement, ooit alleen maar gecreëerd om personeel te kunnen laten 'doorstromen' omdat ontslaan onmogelijk (dankjewel bonden) dan wel debiel duur was.

vander F | 10-02-12 | 21:28

De prijs van 1 theezakje stijgt met omgeveer een euro per 10 minuten. Inmiddels is duidelijk hoeveel accounts alleen al voor het theezakje zijn opengebroken hobby.marktplaats.nl/theezakjes/529850...

RayHolland | 10-02-12 | 21:25

love_powned | 10-02-12 |

Tsja, als we allemaal ons boekje opendoen qua KPN, hebben we het OM achter ons reet aan. Dat doe ik dus maar even niet, maar het is erg.

En ik zit met angst te kijken naar de certificaten die ze uit gaan geven. (Zij nemen grote delen diginotar over)
Dit wordt een never ending story...... Mark my words.

beware_reageert | 10-02-12 | 21:21

Even kijken of we dit ook wereldwijd bekend kunnen krijgen; ik heb net een story gesubmit op slashdot, kijken of we na wereldwijde aandacht nog meer smoesjes van KPN kunnen krijgen. Die K zijn ze trouwens echt niet waard... TriX, doe er es wat aan!

(en enkele dagen roepen dat er GEEN data buit gemaakt zou wezen lijkt me achteraf na het lezen van de pastebin toch niet helemaal correct KPN!)

MegaN00B | 10-02-12 | 21:17

KPN: lek. ABN AMRO: intern lek. Euronext: intern gelekt.

Gooische Vrijgezel | 10-02-12 | 21:13

Ik wijzig elke 10 seconden mijn wachtwoord.

Lampelul | 10-02-12 | 21:10

Een paar maanden terug was er geloof ik op Webwereld een topic over klokkeluiders. Er reageerde toen iemand die zei systeembeheerder bij de KPN te zijn. Hij melde dat het een puinzooi was en de beveiliging nul. Hij was driftig bezig geweest met memo's, mailtjes, gesprekken maar tot zijn frustratie was echt iedere manager volledig ongeinteresseerd. Op het forum vroeg hij wat hij verder nog kon doen en wat de consequenties konden zijn. Ik dacht toen bij mijn eigen: pfff, klinkt best wel aannemelijk. Maar op die manier kan het hooguit een jaar duren voor de pl... is uitbreekt. Hmmmm, als ik bedenk wat die meneer nog meer schetste aan narigheid bij KPN....

love_powned | 10-02-12 | 21:07

Ik begrijp niet waarom KPN na de hack niet DIRECT alle wachtwoorden heeft gereset en een gigamailing (op papier) de deur uit heeft gedaan. Dan was er niets aan het handje geweest. 'Niets' is overdreven, maar dan waren mensen wellicht wel wat vergevingsgezinder geweest. Ik stel me zo voor dat dit een hele vette strop gaat worden. Met dat achterhouden van informatie. Daar zijn die stropdasconsultants met 0,0 knowhow enorm goed in.

Mgr. Denwop | 10-02-12 | 21:06

Gaat weer lekker bij het Voormalige Monopolie? ;)

TM | 10-02-12 | 21:05

Zou het dan eindelijk eens in 24 uur gebeuren dat er een eind gemaakt worden aan een bedrijf dat het maar niet wil snappen.

toetanchamon | 10-02-12 | 21:02

En zijn de gegevens van mijn KPN ook op straat gezet?

FapMaster | 10-02-12 | 20:53

en GVD wel het gore lef hebben om per februari mijn Internet+Bellen abbo duurder te maken omdat ik dan zo nodig met 06 nummers kan bellen...
Steek GVD eens geld in een betere beveiliging stelletje Kut Prutsers Nederland!!!!

swaffelkaffer | 10-02-12 | 20:48

"Als gevolg van spoedwerkzaamheden kunt u geen gebruik maken van de webmail omgeving.

Onze excuses voor dit ongemak. Wij stellen alles in het werk om dit zo spoedig mogelijk op te lossen."

Ohja. Noemen we dit nu spoedwerkzaamheden?

tokidoki | 10-02-12 | 20:47

Wat een knauzen die KPN. En de gedupeerden hebben zeker een waarschuwing en excuusmailtje van KPN in hun mailbox ontvangen? Oh wacht

Lepo | 10-02-12 | 20:47

"Elk internet abonnement van KPN is standaard al behoorlijk beschermd; e-mailberichten worden gescand zodat de grootste bron van virussen en malware daarmee veiliger is. Maar om ècht zeker te zijn van veilig internetbankieren, kies je het internet abonnement dat je aanspreekt in combinatie met PC Veilig (af te sluiten bij alle abonnementen). Daarmee ben je verzekerd van het veilig regelen van je bankzaken. Trouwens, al je handelingen op internet zijn veiliger met die combinatie. En het mooie is dat alles na het installeren vanzelf gaat: je hebt nooit meer omkijken naar je (internet) veiligheid, omdat die door KPN perfect wordt geregeld. Waarom zou je risico lopen?" .... Moehaha...

Mgr. Denwop | 10-02-12 | 20:46

@ salmon Zou kunnen, maar dat zo betekenen dat 90% wel degelijk een ander wachtwoord zou hebben per account. Maar misschien onderschat ik de KPN klanten en is dat ook zo. Ik denk echter van niet. 10% is meer dan genoeg om een leuke avond te hebben desondanks.

RayHolland | 10-02-12 | 20:33

Kijken we hier naar een afpersingszaak waarbij er iets is mis gegaan?

Koorknaap | 10-02-12 | 20:31

Class-action suit in 3 .. 2 .. 1

Tobi | 10-02-12 | 20:31

@ RayHolland.

Van de lijst is 5-10% bruikbaar op andere websites, schat ik. Maar dat zal KPN verder niet boeien denk ik.

Salmon Rosti | 10-02-12 | 20:30

Strangetown | 10-02-12 | 19:27 |
Drink ff rustig een glas Japanse rijstwijn (Sake) en tel tot 10. Je hoeft je niet druk te maken als alles goed op slot zit en digitaal ook alles is beveiligd. Daarnaast is Opstelten druk bezig om boefjes keihard aan te pakken, als ze tenminste geen kansarme jeugd hebben gehad. Dan volgen er natuurlijk geen rechtmatige stappen.

KPN zojuist in het NOS Journaal: "We kunnen immers toch niemand bereiken, want de mail ligt plat".

*we bellen*

Ton Plafond | 10-02-12 | 20:24

Lijkt me dat het OM meer reden heeft KPN te vervolgen dan wat kereltjes die lekker aan het inloggen zijn ten gevolge van dat gepruts.

Maak niet vaak goeie beslissingen maar volgens mij ben ik al ruim 10 jaar KPN loos. Zouden meer mensen moeten doen.

maggoo | 10-02-12 | 20:22

Salmon Rosti | 10-02-12 | 20:13 |
LOL met die hackers, niet?

Strangetown | 10-02-12 | 20:20

Het is goedverdoeme toch van de zotte, loopt men op TV te schreeuwen dat je je password moet wijzigen ligt mijn KPN ook plat ... Liggen deze gegevens ook op straat?

FapMaster | 10-02-12 | 20:18

@Salmon Rosti, ik denk dat de ratio nog hoger ligt dan 1 per KPN account. Dus een miljoentje of 3 a 4 of meer.

Moet ff wat afhandelen. Heb net een bod gekregen van 15.000 euro op mijn oude fiets.

RayHolland | 10-02-12 | 20:15

Ze wilden dus idd gaan mailen, zeggen ze net op het nieuws........ Maar ze kwamen erachter dat het niet kon....

Hoe debiel ben je als bedrijf, als je dat zelfs nog gaat toegeven ? Diginotar kom er maar in......
Vol verwachting klopt mijn hart, wat een losers....

Maar let op, de bonussen gaan door.......

beware_reageert | 10-02-12 | 20:13

@ RayHolland.

2mln? dan liggen er dus honderdduizenden hyves, facebook, ebay, marktplaats etc accounts open. Oeps..

Salmon Rosti | 10-02-12 | 20:13

Breaking !!!! Nu ook KPN Exchange plat !! Dat is de zakelijke maildienst.

Werkplek online niet functioneel meer + alle overige mail diensten. Dit gaat ze veel, heel veel geld en Goodwill kosten.

Verwacht eigenlijk niet dat KPN deze klap te boven zal komen. *begint met zwaaien*

25TaLife | 10-02-12 | 20:11

@RayHolland | 10-02-12 | 20:06
Nee je moet bellen, 10 cent per minuut.

Steve1234 | 10-02-12 | 20:07

Ook leuk, moet je eens gaan kijken op het forum van KPN..... Alleen een melding dat de dienst plat ligt en verder geheel niets.

Het is toch niet te geloven ? Wat een teringzooi maakt KPN ervan. Woordvoeder is er niet want geen commentaar, ze snappen het zelf nog niet eens. Mijn god, gaat wat worden, zij zijn de vervangers van diginotar. Ik hou mijn hart nu al vast...... Suc6 zakkenvullers, op naar de volgende fiasco...

beware_reageert | 10-02-12 | 20:06

Zie update. Ze hebben 2 miljoen accounts geblocked intussen. En hoe gaan ze die mensen nu informeren? Een mailtje sturen?

RayHolland | 10-02-12 | 20:06

Salmon Rosti | 10-02-12 | 20:01 |
Tuig is het, maar volgens mij had ik dat al een paar keer gezegd.

Strangetown | 10-02-12 | 20:02

@ Strangetown

Opvallend, Wasenaar, Bloemendaal, Aerdenhout, Heemstede staan er niet bij, de grote vissen hebben de hackertjes dus zelf gehouden

Salmon Rosti | 10-02-12 | 20:01

@ Salmon, goodluck. Ik zie je wel bij Hessing. Oh nee, die is failliet.

RayHolland | 10-02-12 | 20:00

Salmon Rosti | 10-02-12 | 19:57 |
LOL, ik zou beginnen met regio Bloemendaal e.d....

Strangetown | 10-02-12 | 19:59

WTF, stond 1 dorpsgenoot in de lijst en hem even gewaarschuwd .... Klopt ook nog gewoon ... daar zit je dan met je geheimen nummer en je mail op straat. Denk dat een legio van de mensen niet eens weten wat ze moeten doen als de mail weer in de lucht gaat. Laat staan hoe bereik je al je klanten met de mededeling dat ze een nieuw password krijgen, per post?

FapMaster | 10-02-12 | 19:58

Dat de minkuddo drukkert @me 19.21 snel zelf ervaart wat het niet weten van 'mijn en dijn' voor sommigen is.

Strangetown | 10-02-12 | 19:57

@ RayHolland.

Yep, maar nu ga ik weer even verder met internet bankieren, gelukkig is het weekend, maar het is zo weer maandag. Zeker met z'on lange lijst.

Salmon Rosti | 10-02-12 | 19:57

En kennelijk leest hier geen KPN medewerker mee om hevig aan de bel te gaan trekken. Ongelooflijk dit !

RayHolland | 10-02-12 | 19:56

@ salmon SJEESUS wat erg !!!!!!!!! (+ lol)

RayHolland | 10-02-12 | 19:55

@ Rayholland

25,13 ook goed?

Salmon Rosti | 10-02-12 | 19:53

Ik heb ook mijn nummer gegeven om me te laten bellen als mijn advies bij een leidinggevende zou zijn doorgedrongen. Niet teruggebeld dus. Ik snap t werkelijk niet. Het eerste wat je doet is toch terugbellen en zeggen dat ze al bezig zijn met het bellen van klanten maar toch bedankt meneer. Nee niks, helemaal niks. Dit is nog stommer dan die onversleutelde passwords

RayHolland | 10-02-12 | 19:53

"KPN heeft vandaag stilletjes haar maildienst offline gegooid."

O, vandaar. KPN is een vrouw!

Fresh_NL | 10-02-12 | 19:52

Trouwens wel bijzonder dat KPN de Passwords niet gehashed heeft opgeslagen.
Zo stom zouden ze toch niet zijn !

Steve1234 | 10-02-12 | 19:50

@ salmon LOL als je als fabian nu 7 euro en 13 cent biedt dan geloof ik je!

RayHolland | 10-02-12 | 19:49

@widtvoet ® | 10-02-12 | 19:41,
alleen al dat, inderdaad criminele, nalaten van het beperken van de schade door KPN lijkt ongelofelijk.
Behalve in het licht van 'dom uit de oogjes loeren', ook bij schade beperkende acties geeft KPN toe en werkt het sieluge van de domme houden niet meer.

En wat @RayHolland | 10-02-12 | 19:25 | hier schrijft is helemaal ongelofelijk, als je nu in paniek de helpdesk belt weten die niet eens wat er gaande is? #verbijsterend

vander F | 10-02-12 | 19:48

Aanranding van de privacy. Ter illustratie even met 7 accounts op een theezakje geboden op marktplaats. hobby.marktplaats.nl/theezakjes/529850...

Maar met deze gegevens kan je dus veel meer. Als KPN dit al eerder wist dan hadden ze direct moeten ingrijpen.

Salmon Rosti | 10-02-12 | 19:44

vander F | 10-02-12 | 19:40 |
Hacken is crimineel gedrag of is een inbreker die zijn buit verdeelt aan minderbedeelde minder crimineel en strafbaar?

Strangetown | 10-02-12 | 19:44

Strangetown | 10-02-12 |

Toen ik het aangaf kreeg ik lange vakantie.
Daar geniet ik nu nog steeds van.....
Nouja geniet is een groot woord. Je snapt me.
Kritiek op de leiding is niet gewenst... Tsjaaaaa.

beware_reageert | 10-02-12 | 19:43

@vander F 19:26

Zou nooit mijn advokaat zijn dan. Ongeacht hoe hard KPN dalijk gaat nederschalen, afschuiven etc. is het NÚ zaak (die gegevens staan nu eenmaal op de webs) je klanten te informeren. Dat laat KPN na. Is meer dan verwijtbaar. Ook in juridische zin. Zo heeft KPN bijvoorbeeld de plicht eventuele schade zo beperkt mogelijk te houden. Het is algemeen bekend dat mensen veelal dezelfde wachtwoorden gebruiken voor meerdere akkounts. Het gaat dan uiteraard niet aan de klanten op deze lijst niet onmiddellijk te informeren over eea.

KPN zuigt hivlullen in deze!

widtvoet ® | 10-02-12 | 19:41

widtvoet ® | 10-02-12 | 19:16 |
Met het online gooien van gegevens van derden door het nerdtuig en bijkomende media aandacht, is in stilte achter de schermen het 'lek' dichten idd nu een wassen neus geworden.

Strangetown | 10-02-12 | 19:40

@Strangetown | 10-02-12 | 19:21,
flauwekul, tenzij zo'n hackert die gegevens tot eigen gewin gaat gebruiken en rekeningen gaat plunderen, DAT is crimineel gedrag en retestrafbaar.
Op deze manier aangeven dat KPN de voordeuren open laat staan lijkt me juist buitengewoon positief daar het laat zien wat een prutsers het zijn die achteloos met jouw gegevens omgaat.

En ik heb werkelijk geen verstand van dit soort zaken maar op serieuze websites maken ze gehackt van KPN
tweakers.net/nieuws/79940/kpn-hackers-...

vander F | 10-02-12 | 19:40

OM bemoeit zich ermee? Van de gekken! Waar is Neelie Kroes? Illegale staats steun ten top. Eigenlijk zou iedereen direct alle abonnementen van KPN op moeten zeggen, per direct. Bedrijf laten afsterven. Desnoods in de tussentijd ff. op UPC, of kabels en wifi van de buurman gebruiken.

Crak-ho | 10-02-12 | 19:37

Nou dat is mooi klote, dat ze zo maar de mail eruit gooien. Zo kan ik niet werken!

denoorman | 10-02-12 | 19:36

Ik ben er nu sinds twee maanden al weg. Ik wou voor de lol eens inloggen op 'Mijn KPN'. Kreeg ik de melding dat ik beter Internet Explorer 8 kon gebruiken anders zou wellicht niet alles functioneren. Nou, dacht ik: dan weet ik genoeg. En dat blijkt nu dus ook. Je zou als bedrijf hier maar afnemen: www.kpn.com/zakelijk/ict-diensten/opsl...

Mgr. Denwop | 10-02-12 | 19:31

Ook KPN heeft de plicht de schade te beperken. Het niet informeren van de klanten zodat iedereen nu op marktplaats, facebook, webshops en weetikveel waar kan inloggen, dat geeft pas schade. Het ligt zo ontzettend voor de hand de mensen nu snel te gaan bellen, maar dat doen ze niet! (Tot dusverre)

RayHolland | 10-02-12 | 19:29

beware_reageert | 10-02-12 | 19:22 |
Hey held, als je het toen al zag, waarom deed je daar niets mee?
Was deze shit nu niet gebeurd.

Strangetown | 10-02-12 | 19:27

@widtvoet ® | 10-02-12 | 19:16,
en dus gelijk toegeven dat ze faalhazen zijn?
Gegarandeerd dat een advocaat KPN geadviseerd heeft te doen alsof hun neus bloedt en dat ze heel sielug zijn zeker niet op deze wijze en plein publique zwart op wit hun faalhazerij gaan toegeven, bloedlink voor KPN dus die gaan lekker stil zitten en wachten op de schaar.
Dom uit de oogjes loeren is voor KPN nu de meest logische reactie, alle andere reacties kunnen leiden tot rechtszaken met megatorenhogeduur financiële gevolgen van dien.

vander F | 10-02-12 | 19:26

Heb de KPN gebeld op twee nummers. Het nummer van de internet klantenservice en het nummer van de mobiele klantenservice. Beide 1e lijns medewerkers wisten van niets! Terwijl daar toch de klanten heen gaan bellen! Ik heb ze geadviseerd aan hun bazen als de wiedeweerga te adviseren nu snel al die klanten te bellen met het advies hun ww elders te wijzigen als dat hetzelfde is als bij KPN. Men begreep mijn punt, vond het ook een goed idee, maar kon helaas niet beloven dat het ook gebeuren zou. Ik snap dat zo'n 1e lijns dat niet kan beloven. Ik snap niet dat de klanten niet gebeld zijn nog. Ik heb er 1 gebeld. Een bekende van mij die zich helemaal rot schrok. Falen met die non-encrypted wachtwoorden is 1. maar dan vervolgens je klanten niet informeren maakt pijnlijk duidelijk hoe de KPN werkt. Ik heb mijn nummer achtergelaten met de vraag teruggebeld te worden. Niets gehoord uiteraard. Eigenlijk maakt dit het allemaal nog veel erger!

RayHolland | 10-02-12 | 19:25

Handig die KPN en handig dat de mensen ook dezelfde wachtwoorden gebruiken voor twitter, hyves, marktplaats enzo.

Salmon Rosti | 10-02-12 | 19:25

widtvoet ® | 10-02-12 |

Idd, ze kunnen zelf niet eens tot 10 tellen...
Belachelijk. Alle 3 uit ons dorp aan het gooimeer heb ik wel op de hoogte gebracht. Kon het anders mezelf niet vergeven. Moet ik verdikkeme de service van KPN gaan doen, benieuwd wat oa Achmea gaat zeggen.
Die draaien geheel op KPN...... Zal een leuke discussie worden daar.

Wat een faalbedrijf..... Dat ik er ooit gewerkt heb zeg, onvoorstelbaar. Al zag je het toen al.

beware_reageert | 10-02-12 | 19:22

vander F | 10-02-12 | 19:16 |
Je hebt het over updates, updates die constant nodig zijn om tuig, dat het verschil tussen mijn en dijn niet weet, buiten te houden.
Ik kan mijn woning ook wel blijven updaten aan beveiliging, wetende dat mijn beveiliging dezelfde dag alweer te 'kraken' valt.

Ipv KPN een schop te geven, zou je het nerdtuig een tyfus schop moeten geven.

Strangetown | 10-02-12 | 19:21

Staan twee bekenden van ondergetekende in de lijst. Even gebeld. Hadden nog niets van KPN gehoord.

Deden we maar even steekproefje achteraan dus zo op de vrijdagavond. Acht extra willekeurige nummers geprikt. Of de beste mensen door de KPN reeds op de hoogte gebracht waren van het feit dat hun gegevens op straat lagen? Nee.

Wel bevestigend antwoordde een deel op de vraag of ze het bewuste wachtwoord ook voor andere akkounts gebruikten.

KPN WTF! Hoeveel moeite is het die lijst even langs te bellen om jullie klanten over eea. te informeren?

widtvoet ® | 10-02-12 | 19:16

@Strangetown | 10-02-12 | 19:11 ,
natuurlijk niet, maar wel als ik vrolijk de deuren van het huis niet eens op slot zou hebben gedaan.
Had KPN maar virtuele dievenklemmen, haakjes en sloten aangebracht, dat hebben ze dus NIET.
En dat bloed, zweet en tranen kun je gevoegelijk weglaten, ik lees dat ze de meest simpele software updates al jaren niet meer uitgevoerd hebben.

vander F | 10-02-12 | 19:16

Dit soort megafaalgedrag van de KPN vraagt om een stevige claim wegens wanprestatie en noem nog maar wat zaken op
Stelletje klunzende faalhazen

Tobi | 10-02-12 | 19:16

Aorry, wist niet dat het al bekend was......

beware_reageert | 10-02-12 | 19:15

OM dreigt journalisten met celstraf AMSTERDAM - Het Openbaar Ministerie (OM) dreigt met celstraffen voor iedereen die gebruik maakt van de gestolen gegevens van KPN-klanten. Ook journalisten die gelekte gebruikersnamen en wachtwoorden 'uittesten' op andere sites (zoals Marktplaats en Facebook), riskeren vervolging en zelfs celstraf.

“Dat is gewoon inbreken en dat is strafbaar óók voor journalisten”, aldus een woordvoerder van het Landelijk Parket tegenover NU.nl.

Vier jaar cel

Volgens de zegsman hebben diverse 'inbrekers' al gebruik gemaakt van de gegevens. "Wie inlogt riskeert twee jaar cel en wie gegevens wijzigt riskeert vier jaar cel."

Vrijdagmiddag werd bekend dat de hackers privégegevens van ruim vijfhonderd klanten op internet hebben gezet. Het gaat om voorletters, achternaam, geslacht, adres, postcode, woonplaats, 06-nummer, e-mailadres en wachtwoord.

Telegraaf, wie is nu de fout aan het maskeren ? KPN wat doe je ? Alle 3 de mensen uit ons dorp wisten nog van niets. Dus belde ik ze maar. Ongelooflijk, OM neemt KPN in bescherming..... Wat een klucht.

beware_reageert | 10-02-12 | 19:14

vander F | 10-02-12 | 19:06 |
Flikkert jouw vrouw je ook de straat op als er ingebroken wordt, ondanks alle dievenklemmen, haakjes en sloten die je met bloed, zweet en tranen hebt aangebracht?

Strangetown | 10-02-12 | 19:11

Wat lult het OM nu weer?
Volgens mij is het juist andersom, als ik m'n voordeur open laat staan, dure camera's in m'n auto achterlaat zonder zelfs maar de deur op slot te doen lopen ze te zeuren dat je 'aanleiding tot diefstal' geeft, dit is niet anders,
een beetje verzekeraar gooit het zeker hierop.

vander F | 10-02-12 | 19:10

Kan niet in mijn mail, potverdorrie. En ik zit nog wel op een belangrijk bericht te wachten. Moet ik weer een ander e-mail adres nemen. Wat een gedoe. Ik neem gewoon een windows live account. Verdomme nog aan toe zeg. Mocht mijn mail geahckt worden, wens ik de hackers veel succes: de inhoud van de berichten is dusdanig dat zelfs de sterkste maag die niet aan kan.

Van Duyvenbode | 10-02-12 | 19:07

Ven1V1d1V1c1 | 10-02-12 | 19:02 |
Helaas waar, zoals elke beveiliging te kraken valt.

Strangetown | 10-02-12 | 19:07

Dit is dus helemaal niet grappig. Stel die hackers hebben giga-aankopen gedaan of zo? Of ze hebben hele lelijke dingen geschreven en gepost vanuit de postbus van iemand (toen dat nog kon)? Dit is link. Heel link.
Trouwens... Het is vaak een insider die zo een kraak doet.

AntiSoof | 10-02-12 | 19:06

Wellicht ten overvloede.. Vodafone, T-Mobile, Ziggo en UPC zullen volgen. Beveiligingsbewustzijn is daar van hetzelfde laken en pak.

Parel van het Zuiden | 10-02-12 | 19:06

Dit kan echt niet KPN, keihard het verantwoordelijke management op staande voet ontslaan en met een grote boog op de keien smijten is wel het minste wat ik nu van KPN verwacht als ze nog een beetje vertrouwen willen terugkrijgen.

vander F | 10-02-12 | 19:06

Voor een ieder die op deze hackers moppert: ze hadden zich ook stil kunnen houden en de gegevens verkopen. Dan had er geen haan naar gekraaid, maar wel de gegevens in wellicht foute handen.
Wat heb je liever? Zonder hackers zou er niks boven tafel komen en waren we allemaal overgeleverd aan de grillen en onkunde van bedrijven en overheden.

MacMiep.nl | 10-02-12 | 19:05

+Medische Database

Ven1V1d1V1c1 | 10-02-12 | 19:02

Volgende keer ING, DigID, OV-Chip, enz. en dan blijken Nigerianen, Oost-Europeanen, Russen, Chinezen enz. wel heel erg goed kunnen blijken te zijn in het koppelen van databases.

Ven1V1d1V1c1 | 10-02-12 | 19:02

avitas | 10-02-12 | 18:23
Je mag er vanuit gaan dat die 500 slechts een deel van de lijst is. Mocht je zo onverstandig zijn (nog) van KPN (Kinderlijke Prestaties Nederland), dan doe je er goed aan wachtwoorden te wijzigen. Veel mensen gebruiken overal dezelfde en zeer eenvoudige wachtwoorden.

Nog een leuke: Veel sluizen in NL zitten aan een IP-adres. Zal de software uptodate zijn, of gaan ze net zo eenvoudig open als de digitale deuren bij KPN? In Apeldoorn stond plots al een sluis open. Straks loopt heel NL nog onder. Gelukkig is Donner al druk met de certificaten van DigiNotar :) FF Apeldoorn bellen dan maar. Oh ja, mijn wachtwoord is Plafond, met de inlognaam Ton. Echter, niet trots op Nederland. We mailen, oh wacht... Maximum bereikt. U bent al 10 keer ingelogd. Huh?

Ton Plafond | 10-02-12 | 19:01

Grappig: Drie accounts uit het overzicht hebben als wachtwoord "babydump".

Toine Tussenbeen | 10-02-12 | 18:59

Jee. Dat wordt vannacht weer niet slapen van de zenuwen. Vroeger stond je gewoon met naam en adres in telefoonboek.

Elisabeth2 | 10-02-12 | 18:57

Ven1V1d1V1c1 | 10-02-12 | 18:11
Zelfde hier. Momenteel kan het niet meer, begrijpelijkerwijs. Ben benieuwd wat ze hiertegen denken te kunnen doen.

Art Galt | 10-02-12 | 18:53

@RayHolland | 10-02-12 | 18:33
Net mijn moeder gebeld en uitgelegd. Die schrok zich een hoedje, brak het gesprek abrupt af om vervolgens achter haar laptop te duiken.

Ven1V1d1V1c1 | 10-02-12 | 18:53

James St John Smythe | 10-02-12 | 18:46

Kunnen ze lachen. Wel met een spamfighter beveiligd.

Elisabeth2 | 10-02-12 | 18:50

wachtwoord lol @ nr 167. En ja ik ben de hele lijst aan het doorspitten en nee ik heb niks te doen....

Venetti | 10-02-12 | 18:50

Van mij mogen die tyfushackers branden in de Hel, worden net zo'n grote pest als het straattuig voor de samenleving.

Vervolgens ook nog gegevens van derden online gooien is helemaal van de ratten besnuffeld gedrag.
Cool en gaaf hoor, dat deze kloothommels van een nerds zo fuckin' clever zijn om in te kunnen breken op servers die niet 'MIJN' zijn.

Vet en verantwoordelijk gedrag ook van Brusselmans om met tigmiljoenmiljard meelezers op deze website, die gegevens ook maar te plaatsen, gewoon omdat het kan, toch?
Dat er onder die tigmiljoenmiljard meelezers debielen zitten - en ws niet (zo snel) aan die gegevens waren gekomen, daar mee kunnen gaan zieken, wordt afschuiven op eigen verantwoordelijk, n'est pas?

En ja, KNP had zijn klantengegevens nog beter moeten beschermen en te beveiligen met de mogelijkheid een ieder zijn laptop op te blazen, zodra die op oneigenlijke en illegale wijze tracht in te breken.
De knuppel achter de deur die menigeen hier achter zijn deur heeft staan voor inbrekers, so to speak.

Strangetown | 10-02-12 | 18:48

Enige jaren geleden bij de beginnende helpdesk van InternetPlusBellen gillend weggelopen. Kon er niet meer tegen. Leuke collega's, maar behandeld worden als kleuters.
En NT4... wat toen al antiek was. En de simpelste patches waren niet uitgevoerd. De systeemklok stond dan minuten voor, dan minuten achter. Dacht je op tijd in te loggen, kreeg je een half uur niet betaald omdat je een minuut te laat zou zijn.
Brrrrrr... Ik had genoeg collega's met heel veel ervaring in de IT, maar je kon bijna niks als eerste lijns. En de tweede lijns helpdesk kwam om in het werk. Iedereen was gemotiveerd en wilde graag klanten helpen, maar dat werd al gauw een 'ik zit hier mijn tijd wel uit' mentaliteit.
Jammer.

MacMiep.nl | 10-02-12 | 18:48

@Steve1234 | 10-02-12 | 18:34
Jeetje. Inderdaad. Na lang zoeken vond ik dat ook. Dat zou toch op blad 1 moeten staan?

AntiSoof | 10-02-12 | 18:46

Elisabeth2 | 10-02-12 | 18:44
Ja, of dat iemand al jouw emails doorstuurt naar de hele wereld bijvoorbeeld.

James St John Smythe | 10-02-12 | 18:46

Ja maar wat, en wat geeft het. Of gaat iedereen opeens op jouw nummer bellen dan?

Elisabeth2 | 10-02-12 | 18:44

Ik heb digitenne van dit k*tbedrijf.
Zelfs het programmaanbod kunnen ze niet waarmaken.
WAARDELOOS kl*tebedrijf!

Condominee | 10-02-12 | 18:43

pruisjetschaamluisje | 10-02-12 | 18:36
[email protected]

harry pikkel | 10-02-12 | 18:41

Tja KPN, wat valt er nog over te zeggen? Lang leven de concurrentie?

Colly | 10-02-12 | 18:41

Bij KPN is het zogezegd Access 4 All

Mebert | 10-02-12 | 18:39

Internet en tv is nog zo slecht niet bij kpn in tegenstelling tot kpn mobiel,maar welke provider is dan wel zo goed die databanken ultiem beveiligd en waar je 100 % veilig je digid kan mailen,een usb stick per post verzenden is in inprincipe veiliger dan mailen.

poetsnoet | 10-02-12 | 18:38

Je zou toch denken als je xs4all inlijft, je meteen aan die lui graat om het kpn pruts netwerk even op orde te brengen?

nee, arrogante kpn verhoogd prijzen voor klanten, gooit vervolgens de deur wagenwijd open voor id theft. Kansloze prutsclub die opgedoekt dient te worden, alle staatsaandelen er onderuit trekken, kijken of dat vliegende tapijt nog lang doorzweeft.

Men was bij KPN zekere heel druk met de uitrol van Glasvezel tot de voordeur, dat ze de beveiliging niet meer controleerden.. prutsers.

Pek, veren, nu.

Prutsert3368 | 10-02-12 | 18:34

Het zou ze sieren als ze die nummers allemaal gaan nabellen om te zeggen dat ze hun ww elders moeten veranderen voorzover hetzelfde ww wordt gebruikt. Maar datdoen ze vast niet want het is te logisch en te vriendelijk ook, en bovendien te veel in het voordeel van de klant.

RayHolland | 10-02-12 | 18:33

Er staat ook niets op die lelijke website van de KPN, dat is toch achterlijk? Wat zijn dat een arrogante lui daar, zeg.

AntiSoof | 10-02-12 | 18:29

En toch zijn ze de beste in mobiel bereik!

Grenswachter1 | 10-02-12 | 18:27

@Kaas de Vies | 10-02-12 | 18:14
Het lijkt me toch dat je naast het versleutelen, betreffende wachtwoorden, inclusief de sleutel zelf, in een afgeschermde omgeving(en) bewaart.

Ven1V1d1V1c1 | 10-02-12 | 18:27

Weersverwachtig:
Volgende week dinsdag en woensdag regent het opzegbrieven.

James St John Smythe | 10-02-12 | 18:26

yes! ik sta er niet op!:')

avitas | 10-02-12 | 18:23

Ik ben zo benieuwd naar de lulkoekbrief die de klanten gaan krijgen straks.

RayHolland | 10-02-12 | 18:23

Best slordig om wachtwoorden niet te versleutelen,en dan ook nog op te slaan in een publiek toegankelijke map.

Beëlzebul | 10-02-12 | 18:21

:) Maar was bij GS nou welkom04 of 05 mijn ww. Ik haal t steeds door elkaar. Als je de naam van een kind weet en hetboortejaar kom je ook al een heel eind zie ik. Dingen als Mariska2009 in overvloed.

RayHolland | 10-02-12 | 18:20

@RayHolland | 10-02-12 | 18:16 | + 0 -
Ja dat snap ik ook nooit van mensen. Het is toch niet zo moeilijk om "welkom01" "welkom02" etc te onthouden.

Kaas de Vies | 10-02-12 | 18:17

Ik vond er een buurtgenoot terug en heb ze maar even gebeld want het nummer stond erbij. Ze schrokken zich de tandjes. Hebben als zovelen natuurlijk hetzelfde wachtwoord bij andere accounts.

RayHolland | 10-02-12 | 18:16

@Ven1V1d1V1c1 | 10-02-12 | 18:11 | + 0 -
Volgens mij waren ze wel versleuteld.

Maar nu snap ik waar dat "lekken" van Rutte vandaan komt. Tjeemienee wat een clusterfuck en maar alles in databases proppen.

Kaas de Vies | 10-02-12 | 18:14

@ninja82

ik gebruik tele2 al meer dan een jaar. HD tv is wel minder van kwaliteit dan chello of ziggo ,maar heb 50 mbit down, sport1, eredvisie live en 3 hd zenders(who gives a fuck) voor 60 euro per maand.

Uiteindelijk zijn alle opties kut als je slechte ervaringen gehad hebt.

Voor de rest is dit behoorlijk ernstig, 9 van de 10 keer gebruiken mensen een wachtwoord voor alles. Dus als je toevallig een gmail account of facebook weet kan je behoorlijk los gaan met de gegevens.

muffstuff | 10-02-12 | 18:13

Ik dacht afgelopen dagen al mijn wachtwoord voor de zekerheid te veranderen maar in al mijn naïviteit dacht ik ook dat KPN nooit zo imbeciel kon zijn om de bijbehorende wachtwoorden onafgeschermd en onversleuteld te bewaren.
Gebruik gelukkig nooit dezelfde wachtwoorden en mijn vriendin gelukkig ook niet (nooit reden gezien zelfs het toegezonden KPN-wachtwoord te wijzigen).
Ben hier echter niet blij mee. Hoe denkt KPN dit op te lossen? Iedereen een nieuwe identiteit?
Zal voor heren KPN-bestuurders(bonussen) wel geen gevolgen hebben. Glas, plas....

Ven1V1d1V1c1 | 10-02-12 | 18:11

Lol als je die wachtwoorden ziet; tijgertjes, kazonova, beertje, hagelslag. Het is niet te fílmen wat een afgang zeg.

AntiSoof | 10-02-12 | 18:11

Veel wachtwoorden zijn ook wel van een hoge kwaliteit ook zeg, dan vraag je er ook om.

Barbatruuk! | 10-02-12 | 18:06

En zo langzamerhand wordt duidelijk dat de jeugd de toekomst heeft en de oude grijze geldwolven in het bestuur meer dan afgeschreven is. Dáág oudjes, hallo jeugd.

toetanchamon | 10-02-12 | 18:05

En tel daar voor het gemak dan ook nog even alle mede-verantwoordelijken bij op.
Divisiedirecteur en dan ook de engineer, service-coördinator, manager fieldservice, accountmanager, elk mt-lid...

basweetutwel | 10-02-12 | 18:01

Bij KPN denken ze bij beveiligen aan een goed slot op de deur van de serverruimte

Hans Otjens | 10-02-12 | 18:01

@GS: Comments deaudt?

Le Roi | 10-02-12 | 18:00

Ai, een bekende op die lijst. Heb hem zojuist maar even op de hoogte gebracht, en meteen gevraagd wat 'ie überhaupt bij KPN doet. :)
.
Overigens een ontzettende giga-faal dat zo'n bedrijf wachtwoorden niet eens versleuteld opslaat...

Le Roi | 10-02-12 | 17:57

leuk wachtwoord "paashaas1"

Crak-ho | 10-02-12 | 17:55

Daar is een IT audit niet helemaal goed gegaan.

James St John Smythe | 10-02-12 | 17:55

hahaaaa die [email protected]. Kunt aan het wachtwoord wel zien wat Eric echt van San vond toen-ie zijn abonnementje kreeg!

huubster | 10-02-12 | 17:54

iemand nog aandelen KPN kopen???

mokummer | 10-02-12 | 17:53

Kinderlijk Pruts Netwerk.

De grootste LOL is nog wel dat ze me niet meer als klant willen nadat ik in een jaar €5000,- had verbeld, en toen een keer een tientje tekortkwam.

A.Th. | 10-02-12 | 17:50

En te bedenken dat de eindverantwoordelijke van deze falende onderneming gewoon even 8 TON als basissalaris binnenharkt. Knettergek, wat mij betreft.

Weird Guilders | 10-02-12 | 17:49

@John Toroflex Juistem! En die kloutscore goed in de gaten houden he :)

Rick200SX | 10-02-12 | 17:49

KPN gaat verder onder Costa Concordia

Hans Otjens | 10-02-12 | 17:47

Open dirretjes gaan het helemaal worden in 2001.

panacee | 10-02-12 | 17:45

@Rick200SX | 10-02-12 | 17:28
Steekwoorden: goedkoop, marktwerking, outsourcing, offshoring, india, china, gedresseerde aapjes die snel code kunnen kloppen. En ondertussen gaat het faalmanagement door met bonussen uitdelen (gekoppeld aan het aantal fte's dat ze eruitgegooid hebben).

John Toroflex | 10-02-12 | 17:44

Zo zie je maar waar die monopoliepositie van de KPN toe leidt
Naar een p*ldercl*sterf*ck

Tobi | 10-02-12 | 17:44

@ZKH EénOog | 10-02-12 | 17:38

Waarschijnlijk heb je gelijk.Hoop doet leven zeg maar. In sommige landen beland je na zulke blunders in de bajes....

brutus68 | 10-02-12 | 17:42

En dan de belastingdienst die het voortaan per mail wil afdoen.

Vergeet het maar, brieven op papier en anders ben je het niet.

zeg maar jansen | 10-02-12 | 17:41

Ik heb al jaren een KPN-nummer, puur omdat ik dacht dat het betrouwbaar overkomt naar klanten.

Volgens mij heb ik het mis.

Teun van het Tuinpad | 10-02-12 | 17:41

iemand een idee welke provider die digitale tv met recorder en internet wel goed en strak levert tegen een goeie prijs

ninja82 | 10-02-12 | 17:38

"Veiligheid wordt een topprioriteit. We zijn er nu zeer bewust mee bezig."

Uitgeluld...

Rob van Roos | 10-02-12 | 17:38

@brutus68 | 10-02-12 | 17:35

En gie geleuf dâh?

Die slapen er nog geen nacht minder om.

Zeggen sorry, krijgen oprot premie, en gaan elders de parasiet uithangen. En dat is de uiterste represaille.

ZKH EénOog | 10-02-12 | 17:38

@blinde kip | 10-02-12 | 17:30
Jouw wachtwoord is blindekipje?

Ik heb er ook een tussen zien staan die gewoon haar voornaam als wachtwoord had. Zonder 'je'.

Bart_Bart | 10-02-12 | 17:38

Ook hier dus een storING.

Expert Homo | 10-02-12 | 17:38

KPN zuigt apenballen... al jaren.

Slipsnifter | 10-02-12 | 17:38

Deze site zit ook een slotje op, is veel erger: www.meldpuntlimburgers.nl

"Met name voor mensen die zich voor Nederlander uitmaken vind ik het belachelijk dat de Limburgers nauwelijks Nederlands spreken. Converseren in een andere taal in het openbaar is ronduit onbeschoft! Daarnaast is de Limburger levensgevaarlijk! Aan hun zeurderige en trage uitspraak kun je al opmaken dat het denkvermogen ook niet al te snel schakelt. Dit is levensgevaarlijk in het verkeer!"

MinstensnietS | 10-02-12 | 17:35

In ieder geval zullen er een aantal KPN-bazen slecht slapen vannacht. Want hier gaan koppen rollen...

brutus68 | 10-02-12 | 17:35

@Expert Homo | 10-02-12 | 17:30
Nu wel. Ik had nog zo gezegd tegen Wortelus: "niet op dumpert!"

kapotte_stofzuiger | 10-02-12 | 17:33

Daarom een belangrijke les voor iedereen die wel eens iets doet op het wonderlijke wereldwijde web: zorg dat je voor verschillende diensten verschillende wachtwoorden gebruikt. Hoe lastig dat ook mag zijn, in elk geval voor diensten die je belangrijk vindt. Als gebruiker weet je namelijk nooit hoe je wachtwoorden worden opgeslagen aan de serverzijde. Als deze gegevens van KPN kloppen waren de wachtwoorden waarschijnlijk 'plain text' opgeslagen, dat is natuurlijk al een doodzonde van de beheerder maar je hebt daar als gebruiker geen invloed op.

mayor_pickwick | 10-02-12 | 17:32

Binnenkort in dat zelfde lijstje:
-PostNL, aangetekende brieven die gedumpt worden
-(willekeurig) ziekenhuis, patienten die geen chemo meer krijgen om de winstuitkering niet in gevaar te brengen.
-...

kapotte_stofzuiger | 10-02-12 | 17:31

qwerty, naam+geboortejaar, naam+je. Geweldig dat men nog altijd zulke makkelijke wachtwoorden heeft.

blinde kip | 10-02-12 | 17:30

Jezus. Na ruim 22 jaar een privaat ICT bedrijf heten te zijn nog steeds het faalniveau van een analoge ambtelijke instantie hebben...

{facepalm}

ZKH EénOog | 10-02-12 | 17:30

Werd vandaag nog door deze club gebeld om tegen 20% korting mijn huidige abo een half jaar te verlengen.... dacht het niet!

Fatwabuster | 10-02-12 | 17:30

NS/Prorail, ING, KPN: ziet u het verband?

kapotte_stofzuiger | 10-02-12 | 17:29

KPN, die hebben toch ooit geadviseerd hoe het in de zorg beter kan?

DrBowned | 10-02-12 | 17:28

@Adrianii | 10-02-12 | 17:25
Waarschijnlijk encrypted opgeslagen, met de sleutel in dezelfde directory. Ken dat soort omgevingen.

rara | 10-02-12 | 17:28

Het probleem met die zelfingenomen bedrijven is dat ze denken dat de gebruiker achterlijk is. Komen daar toch niet achter. Ze zijn teveel met hun zelf bezig blijkt maar weer. En dan wel op de verkeerde manier.

Snel in elkaar stampen die database op een zo simpel mogelijke manier, en kassen maar dat salaris strookje. Geen greintje verantwoordelijkheidsgevoel.

Rick200SX | 10-02-12 | 17:28

Jups, ik kan niet meer op mijn webmail...

RedBill | 10-02-12 | 17:27

KPN is toch wel de NS/pro-rail onder de internet aanbieders...

Altijd storingen en als er geen storingen zijn dan hebben ze wel vertraging...

overVecht | 10-02-12 | 17:26

Is dat niet heel erg 1970 om wachtwoorden in plaintext op te slaan in een database? Of zijn deze ww's al door de rainbow tables gehaald?

edelpils | 10-02-12 | 17:26

De grootste ISP van Nederland die wachtwoorden in plain text (of met een zeer nalatige encryptie) opslaat, dat komt er bij mij niet in.

Adrianii | 10-02-12 | 17:25

Wat een gepruts, KPN is toch de grotere interwebs providers en ga je er vanuit dat ze zaken als updates toch gewoon kunnen uitvoeren, of worden medewerkers onderbetaald die dat moeten doen ? Dezelfde fail als bij de keuze voor hun TV appliance, wat een misere om eventjes TV te kunnen kijken, kastje 15 minuten aan het opstarten als de stroom eraf is geweest. En dan heb je glasvezel :S

SomeOne333 | 10-02-12 | 17:25

Poekie? Poekie Ajam!

SmegmaSmeer | 10-02-12 | 17:24

Een ICT-bedrijf dat z'n eigen systemen niet kan beheren, nou dan weet je het wel. Tijd om heel snel weg te wezen.

rara | 10-02-12 | 17:24

Na vandaag zijn ze mij in ieder geval als klant kwijt...

brutus68 | 10-02-12 | 17:23

Ongelofelijk hoe slecht zo een groot bedrijf hun servers beveiligt,

KipKont | 10-02-12 | 17:23

Wat is in deze tijden nog wel een goede provider?

Indicator | 10-02-12 | 17:22

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken