Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Aangepaste dienstregeling: eindhalte voor NS-top

sterfffff.jpg "NS rijdt zeker tot en met vrijdag volgens een aangepaste dienstregeling in verband met het winterweer." De fuk, NS. Er is afgelopen vrijdag een paar centimeter sneeuw gevallen en sindsdien zien we niets dan zon, strakblauwe luchten en auto's die gewoon op hun dooie gemak van A naar Beter rijden. Sneeuwkans: bijna NUL. Maar bij het stelletje schijnwinterklare modelspooramateurs dat zich Nederlandse Spoorwegen noemt, moet de dienstregeling de hele week op standje proppen in de veewagen om een beetje vorst door te komen. Mensen die wegens acht lagen thermische kleding twee keer zo veel plek innemen in de helft van het aantal treinen vervoeren, omdat er een bescheiden minnetje op de thermometer staat en de veredelde koffie/thee-roepers in de NS-directie daar bloednerveus van worden. De zon schijnt ondertussen zó fel, dat het in de auto zelfs zonder verwarming nog aangenaam wordt. Sneeuw smelt vanzelf van de stoepen, maar het vooroorlogse wisselsysteem is weer eens niet berekend op doodnormaal Hollands winterweer. Mooi moment voor de SP om het dreigement 'Sorry of opstappen' kracht bij te zetten. Met de nadruk op optie B. En minister Schultz mag ook opzouten, want die slikt al die kudtsmoesjes ook iedere keer maar als koek & zopie. Het vingerwijzen tussen NS, ProFail en het ministerie heeft lang genoeg een bizar Iraaks Minister van Informatie-gehalte gehad. Als je Sacha de Boer tot onbeschoft gedrag drijft, ben je te ver gegaan. En in dat gejammer over hoe vol het spoornet is trappen we ook niet meer. Weet je waar het pas vol is? In de stiltecoupés. En als er ERGENS snel moordneigingen ontstaan bij mensen, is het daar wel. Wegens altijd overal te laat mocht het aftreden even duren, maar nu is het eindstation bereikt voor de NS-directie. Wegwezen, stelletje mooiweermachinisten.

Reaguursels

Inloggen

De treinen daar geef ik geen zak om.Ik heb een auto en waar ik moet zijn daar ga ik met de auto naar toe.Het is sneller kost niet meer dan de bus en ik kan gaan en komen wanneer ik wil en kom dus ook niet gauw van die klootzakken tegen die het overal liggen bestieren.Het is wel zo dat wie er ook in dat bestuur zit,ze iedere keer er een rotzooitje van maken als het weer een beetje tegen zit.Geen knip voor hun neus waard.Een tijd terug heeft er nog een wijf daar haar reedt ingedraaid met een salaris van over de 3 ton.Graaien en niks presteren.

kweetitwel | 06-02-12 | 23:53

Waarom is het tot een bijna ramp gekomen bij de NS door alleen EEN dag sneeuw?
antwoord geeft Ingrid Thijssen
Directievoorzitter Ingrid Thijssen van NS Reizigers krijgt elk jaar bijna een half miljoen euro aan 'goed gedaan'-centjes volgens haar is het niet de schuld van de NS.
Wie is zij?
Iemand zonder technische ervaring laat staan van treinen, afgestuurde aan de zogenaamde universiteit Nijrenrode een internatinaal ondermaatse instituut waar je het netwerken leert.... een zogenaamde management opleiding.

Waarom hebben we nu een aangepaste dienstregeling terwijl er nu helemaal geen sneeuw meer valt?
Antwoord:
Wellicht om hun targets en bonussen te kunnen behalen, immers minder treinen komen te laat.

Waarom is het beter geregeld in het Oosten = België, Zwitserland Duitsland?
Aantwoord
www.zeit.de/news/2011-12/31/verkehr-ba...
citaat van de directie vorstand Volker Kefer (directie van de Duitse "NS") voordat het winterse weer inbrak:
"Einen Wintereinbruch im Januar wird die Deutsche Bahn nach eigener Einschätzung besser verkraften als in den Vorjahren. In allen Bereichen habe sich das Unternehmen intensiver vorbereitet als je zuvor"
Ze hebben rekening gehouden dat het winter wordt.

Wie is Volker Kefer
Antwoord
www.deutschebahn.com/en/group/ataglanc...
In 1988, he obtained his doctorate at the Technical University of Munich.
In 1997, he was appointed to the Management Board of Siemens SGP Verkehrstechnik and from 2001 was President of the Locomotives Division at Siemens Transportation Systems. Dr Kefer joined Deutsche Bahn in 2006 and was CEO and Chairman of DB Netz AG until September 2009.

Dus iemand met ervaring en kennis van (technische) zaken.

Wie was Ingrid Thijssen van de NS ook alweer...? juist. iemand met alleen "bestuurlijke vaardigheden"... daarom gaat met de NS (iha Nederland )langzamerhand bergafwaarts= door incompetentie.

manjid | 06-02-12 | 23:25

het is Prorail.
de NS is niet altijd de schuldige.

nieuwisanders | 06-02-12 | 23:17

Mijn zoon vertrok vrijdagmiddag in de sneeuw vanuit Leeuwarden met de bus naar Alkmaar. Geen centje pijn tot het moment waarop ie op de trein naar Zaandam wilde stappen: die waren er niet, totale reistijd ongeveer 5 uur. Gisteren toch maar even met de auto weer thuisgebracht, reistijd 1 uur en pak 'm beet 18 minuten. Geen sneeuwvlok of ijskristal op de snelweg.

FrankVeer | 06-02-12 | 21:27

Asfalteren.
Maar dan graag de Pro-Rail en NS bestuurders eerst op de bielzen leggen.

ZDEV | 06-02-12 | 21:26

Ik neem aan dat de top van ProRail en de NS over 2012 weer een prachtige bonus mogen gaan ontvangen wegens de wanprestatie van de afgelopen week? * cynische mode uit *

deropofderonder | 06-02-12 | 20:29

duidelijk verhaal, helemaal eens

Stijlloos&eigenwijs | 06-02-12 | 20:19

De reden dat ze een aangepaste dienstregeling rijden, heeft niet zoveel met het weer te maken als je zou geloven. Het is er wel aanleiding toe, maar de daadwerkelijke reden heeft simpelweg met statistieken te maken.
.
De kortzichtige heer Pim Fortuijn riep het al en de politiek neemt het over; zaken moeten afgerekend worden op de cijfertjes. Een totaal niet werkende constructie, want cijfertjes kun je aanpassen (lies, damn lies and statistics) en dat is precies wat de NS al jaren doet. Ze zijn bv. begonnen met treinen met een vertraging minder dan x minuten (ik geloof 10) vertraging uit de statistieken te halen. Ook bij mooi zomerweer zie je bv. dat een trein die om de 15 minuten moet rijden, maar 15 minuten te laat is, geboekt wordt als 'de volgende dienst' en dan wordt de 'vorige dienst' gewoon uit de regeling verwijderd.
.
Op die manier kun je aan het eind van het jaar met z'n allen elkaar op de schouders kloppen dat het aantal 'op tijd rijdende treinen' weer gestegen is.
.
Daar heeft dit ook mee te maken. Of het spoor nu wel of niet vrij is, de kans op vertragingen is in deze tijden gewoon hoger. Dus als je de helft van de treinen schrapt, ben je al de helft van die potentiele vertragingen kwijt uit je statistieken.
.
Immers, wat er niet is, kan ook niet vertraagd zijn.
.
Het heeft dus veel meer te maken met het kunstmatig laag willen houden van de vertragingspercentages, dan met andere zaken.

zik | 06-02-12 | 20:06

@zovoklets | 06-02-12 |;
Waar komen jouw anti-sentimentjes jegens den treinreizigerT vandaan simpelton? Zeker aangerand in een boemeltreintje in de achterhoek. Nu rij je in je niet apk-gekeurde kadetje stoer in de file. Ik vind dat we die treinen zo vol (betaalbaar) mogelijk moeten houden want ik wordt een beetje moe van al dezelfde neuspeuteraars elke dag in de file. Moet er niet aan denken dat het gros van den treinerts ook kadetjes gaat kopen.

ReligionSucks | 06-02-12 | 19:39

Ik heb voor 90 euro een hotel moeten nemen in Amsterdam afgelopen vrijdag. Ik ga dit declareren bij de NS. Deze kosten zijn lager, dan een taxirit naar mijn woonplaats in het Noorden. Ik houd jullie op de hoogte van het verloop.

SharpEye | 06-02-12 | 19:31

Sasha is lieeeeeevvvvvvvvvvv
Hejajijdaarzo | 06-02-12 | 17:03
en geyl

Kopvot | 06-02-12 | 19:30

Volgens mij snappen sommigen onder ons niet dat de gesteldheid van het spoor en de organisatie van de treinen, twee totaal verschillende bezigheden zijn waar twee totaal verschillende organisaties voor verantwoordelijk voor zijn...

DubbelDubbz | 06-02-12 | 19:24

Met dank aan de VVD. Lang leve de marktwerking voor een bedrijfstak, waarvoor marktwerking principieel niet mogelijk is.

Johannes D. | 06-02-12 | 19:14

Gelukkig weet iedereen hier heel goed hoe het wel moet. De NS is een private onderneming (vind ik ook niet logisch, maar dat is op dit moment nou eenmaal zo) en die moet winst maken. Als ze miljoenen investeren, moeten ze die ook terugverdienen, dus zal dat doorberekend moeten worden naar de klant. Misschien zit er nog een beetje kostenbesparing in vanwege de investeringen, maar kaartjes zullen duurder worden. In Nederland sneeuwt het gemiddeld (dus niet alleen dit jaar en vorig jaar meerekenen) maar een paar dagen per jaar. Dus ik kan mij zo voorstellen dat dat niet tegen elkaar opweegt. Persoonlijk vind ik dat mensen niet zo moeten zeuren. Ze hebben nu gecommuniceerd hoe het is, dus ga dan lekker een half uur eerder van huis deze week.

Gebeten Hond | 06-02-12 | 19:02

En bij -3 is bij de NS al: wegens strenge vorst rijden er minder treinen .... etc.
-3 strenge vorst, het is toch om te janken.

Het Zilte Nat | 06-02-12 | 18:49

uit het jaarverslag NS 2010 (2011 is nog niet beschikbaar)
www.ns.nl/binaries/content/assets/NS/o...

Pagina 16
. Samen met ProRail en een onafhankelijk onderzoeksbureau hebben wij in 2010 een diepgaand onderzoek verricht naar de oorzaken van de langdurige ontregeling in december 2009 en januari 2010. Op basis hiervan hebben ProRail en NS een winterplan gemaakt en een breed palet aan maatregelen getroffen, variërend van het sneeuw- en vorstbestendiger maken van treinen en wissels tot het ontwikkelen van noodscenario’s in de logistieke processen. Maar ook ten aanzien van verbetering van de reisinformatie en de opvang en begeleiding van onze klanten. NS investeert hier in de periode tot 2012 € 50 miljoen in en ProRail € 45 miljoen. Op zondag 10 oktober is een speciaal op winterse omstandigheden toegesneden dienstregeling met succes getest. In december 2010 werden wij opnieuw gecon-
fronteerd met hevige sneeuwval. In tegenstelling tot vorig jaar hebben wij onze klanten naar hun bestemming kunnen brengen. Maar het heeft op die momenten ontbroken aan goede reisinformatie en te veel van onze nieuwste treinstellen raakten defect. Daarnaast verliep de omschakeling naar de alternatieve dienstregeling moeizaam. Dit was voor ons aanleiding om direct aanvullende maatregelen te treffen. Veel dank zijn wij verschuldigd aan onze medewerkers die onder moeilijke omstandigheden hun uiterste best hebben gedaan om onze klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn.
€95.000.000 weggegooid geld.

Ps, Paul Rossenmuller krijgt €30.000 per jaar om even niets te zeggen nu.

Weeraanmelden | 06-02-12 | 18:48

Degelijk materiaal is duur,wissels die geen last hebben van een beetje ijs zijn dat dus ook.
Met name de verwarming van niet alleen de spoorstaaf maar ook het mechanisme dat de wissel schakelt moet goed ontdooit zijn.
Verder is er een systeem dat automatisch reset en blijft proberen in geval van storing benodigd.
Het zijn dus niet de treinen zelf die inferieur zijn en zoals afgelopen winter bleek niet tegen een beetje stuifsneeuw in de koeling kunnen.
Het is gewoon het geheel van A tot Z van stroomvoorziening bovenleidingen spoorstaven treinen en dat opsplitsen van het spoorbedrijf in een infra en treinen deel dat compleet mislukt is.

Beëlzebul | 06-02-12 | 18:27

@Bezorgdenverjaagster | 06-02-12 | 17:51
Sterkte en beterschap voor u. maar het is een feit dat de NS in ruim 100 jaar maar hooguit 5 jaar gedaan, 95 jaar lang een bodemloze put pullen dat NS dat vind ik pas ziekmakend.

toetanchamon | 06-02-12 | 18:04

Springbank | 06-02-12 | 17:54 |

Ben jij zo'n type dat op zolder in uniform met treintjes speelt en daar geluidjes bij maakt?

zovoklets | 06-02-12 | 18:03

@two ball cane | 06-02-12 | 17:13
Maar toen hadden we hulp vanuit een ander land!

Oud brood | 06-02-12 | 17:56

En nou wegwezen! </RichardBatsbak>

dugo | 06-02-12 | 17:55

zovoklets | 06-02-12 | 17:21
Je doet je naam alle eer aan, en hoogstwaarschijnlijk ben jij zo falert die de hele dag de tijd heeft om zure stukje in te tikken. Ja, er zijn ook hardwerkende Nederlanders die met een treinkaart van de baas reizen, zoals ondergetekende. Vanmorgen om 6:53 geen vuiltje aan de lucht in Den Bosch, weinig mensen omdat iedereen elkaar een horrorscenario aanpraat, 50 minuten later op Amsterdam-Amstel. Waar praten we over? Stelletje zuurpruimen...

Rest In Privacy | 06-02-12 | 17:54

@ Biff & Toet enz.:

U argumenteert nog kudterderder dan waar het hier werkelijk over gaat.

nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_Godwin

Ik krijg er veteranenziekte van.

Bezorgdenverjaagster | 06-02-12 | 17:51

En volgend jaar klaagt men weer over massale vertragingen door de eerste blaadjes en sneeuwvlokken op het spoor en roept Schultz dat er kamervragen komen.
Jan Kees wrijft zich in de handjes met al dat toenemend autoverkeer. Zomaar een voorspelling.

blinde kip | 06-02-12 | 17:49

Kijk als we nou de energiebedrijven gehouden hadden en deze kudtzooi aan ze germans verkocht hadden....

lidlbier | 06-02-12 | 17:43

tsja, hoe deed de ns dat eigenlijk in 1941? zag zojuist vanochtend beelden van een elfstedentocht in dat jaar.

minimá-armezusvan.. | 06-02-12 | 17:43

Hier op station leeuwarden geeft een op de gond neergezet elektronisch bord aan dat de aangepaste dienstregelingen maar tot woensdag zijn

oneself | 06-02-12 | 17:42

@Bull Dozer | 06-02-12 | 17:35 Ik kan me nog goed herinneren dat ik twee jaar op een telefoonaansluiting moest wachten bij de staatstelefoondienst. Dat waren nog eens tijden ver voor de privatisring.

lijn5 | 06-02-12 | 17:37

zovoklets | 06-02-12 | 17:33 | + 0 -

Voor dit geld zijn ze nu het spoor aan het verbreden denk ik.

Eurotokkie | 06-02-12 | 17:37

Maak je eens een mooie godwin, blijft de waardering weer achterwege.

Biff Eagleburger | 06-02-12 | 17:37

overVecht | 06-02-12 | 17:27 |
Oh, dan is het goed ;)
Vanmorgen kwam ik nog een kennis tegen die is ingeloot. Heb ik ook nog een reden om langs de kant te staan met een spandoek.

En nu weer terug naar de hoofdzaak van het topic: de NS. Wat een stelletje huilebalken. Ondertussen moeten alle werknemers steeds strakker en efficienter werken, maar als je bestuurder bent, mag je er gewoon een tyfuszooi van maken. Zo krom als een rondje om de kerk.

dosis | 06-02-12 | 17:36

De NS heeft een geschiedenis waar ze onder druk wel konden presteren en inverteren.
"In de Tweede Wereldoorlog kon de NS voortbestaan als zelfstandig bedrijf. De prijs die men ervoor betaalde was dat aan alle wensen van de Duitse bezetter tegemoet werd gekomen; zo werd door de NS het spoortraject naar kamp Westerbork aangelegd. Bijna honderdduizend joden zijn met hulp van NS-personeel naar de kampen afgevoerd."
Voor meer en en een compleet trieste geschiedenis 100 jaar falende NS kunt u hier lezen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_Spoorwegen

toetanchamon | 06-02-12 | 17:36

En ook de politiek heeft niets bijgeleerd. Weten ze nu nog niet dat de privatisering alleen maar ellende heeft gebracht? Ziektekostenverzekering. Zorg. Scholing. Openbaar vervoer. Allemaal slechter en duurder geworden. Boetekleed aantrekken en terugdraaien. NS en ProRail voor 31/12/2012 weer één bedrijf als teken van goede wil?
Hophop aan de bak Tweede Kamer

Bull Dozer | 06-02-12 | 17:35

Pro-Rail heeft de verwarming van de wissels eruit laten halen omdat dat teveel kost en het voor hen meer oplevert om de reiziger te laten wachten. Heel simpel.

zovoklets | 06-02-12 | 17:33

Faalbestuurders, gevolgtrekking en opstappen, het blijft een lastige combinatie. Zakken, vullen, falen en plakken daarentegen gaat beter samen. De hele bestuurscultuur is een spiegel van de NS en omgekeerd ook trouwens.

smdyasc | 06-02-12 | 17:32

En als het nou voor de eerste keer in 50 jaar was, vooruit. Maar we hebben het de laatste jaren al een paar keer mee gemaakt. Dat is het stomste: ze hebben er niets van geleerd.
Bijvoorbeeld: Bevroren wissels? Alle Hens aan dek. Lokettisten, directieleden en kantoormiepen allemaal een gasfles met een brander www.borent.nl/materialen/details/loodg... en stoken maar. Niet zeiken over "staat niet in m'n taakomschrijving" want als je niet gaat bestaat je taakomschrijving binnenkort uit:"wekelijks melden bij het UWV"

Bull Dozer | 06-02-12 | 17:32

Maar de NS hebben toch geen bal met het spoor te maken? Moeten we niet bij ProRail zijn? Het enige waar ik de NS op kan betrappen is dat ze een verbaal niet heel sterk iemand het woord laten doen op televisie. De omroepberichten op het station deugen ook vaak niet, maar... krijgen de NS wel info om door te roeptoeteren? Al met al blijft het om te janken... De oplossing van onze regering zal zijn dat voortaan de linker-rail door ProRail beheerd mag blijven worden, en de rechter-rail door een nieuw op te richten bedrijf. De spoorbielzen komen voor verantwoording van een tweede nieuw bedrijf. Ik zie dat dit ook nog gescheiden gaat worden tussen bielzen en beton.

sneebui | 06-02-12 | 17:31

Sascha de Boer heeft die SpoorBaas helemaal niet te hard onder handen genomen. Die figuur zou eens een Jeremy Paxman van de BBC tegenover zich moeten krijgen. Ze had groot gelijk en is eigenlijk nog te netjes gebleven.

ole guapa | 06-02-12 | 17:30

De verwachting is dat de vertraging nog wel enkele maanden kan duren, op de wissels van NS en ProRail blijft de sneeuw n.l.liggen. Het duurt wel even voordat dat allemaal met de hand is verwijderd. Aansluitend worden vertragingen verwacht wegens bladeren op de rails. U kunt beter in de spitsuren geen gebruik maken van de trein. Einde mededeling van de Nederlandse Spoorwegen

bijtertje | 06-02-12 | 17:30

Eurotokkie | 06-02-12 | 17:26

Wat is er privaat aan dan?

zovoklets | 06-02-12 | 17:28

Eurotokkie | 06-02-12 | 17:26 | + 0 -
Ik weet niet of dat belangrijk is, of het ertoe doet...
Als je als overheid een spoor- of elektriciteitsnet privatiseert, dan kun je dat natuurlijk niet meer stante pede terugdraaien.

Einde van de Domheid | 06-02-12 | 17:28

Niet door de sneeuw heen kunnen rijden is een kwestie van bestuurlijke incompetentie. Ze weigeren zelf na te denken en ze weigeren gedrag van andere landen domweg te kopiëren. Vorig jaar heeft zweden nog alle museum treinen gewoon in gebruik genomen op de boel alsnog schoon te vegen. www.thelocal.se/31104/20101227/

Hier een filmpje van een Amerikaanse trein die op snelheid door een meter sneeuw heen beukt. www.youtube.com/watch?v=YFStD6B5RJI Of een Japanse. www.youtube.com/watch?v=D5ZrfnmK88E

Het wordt tijd dat de faalcultuur in Nederland wordt stil gezet en dat deze graaiers in de semi overheid van een uitkering kunnen gaan genieten. In het bedrijfsleven waren ze allang uitgekotst.

Er is gewoon gereedschap voor: www.youtube.com/watch?v=0RJ9h77BkqY Al ligt er vier meter sneeuw. Het bestaat. Het kan.

Feynman | 06-02-12 | 17:27

Als ze die Kudtdirecteuren van de NS/Failrail nu zelf is verplichten om met de trein te rijden ipv hun dienstauto met chauffeur, dan zijn deze problemen zo voorbij !!

cocas | 06-02-12 | 17:27

joemiejas | 06-02-12 | 17:26 | + 0 -
En alles in voordeel van de klant.

Eurotokkie | 06-02-12 | 17:27

@dosis | 06-02-12 | 17:26

Ja joh... daarom.

*even stangen mompelt*

overVecht | 06-02-12 | 17:27

overVecht | 06-02-12 | 17:23 |
Haha, jij zou beter moeten weten. Ik ging alleen even een slaapplek regelen voor een eventuele Elfstedentocht. Was wel koud daar, -18.

dosis | 06-02-12 | 17:26

Privatisering... marktwerking... ja hoor, werkt prima.

joemiejas | 06-02-12 | 17:26

Einde van de Domheid | 06-02-12 | 17:24 | + 0 -
Aan de andere kant wil de overheid niet toegeven dat ze een fout hebben gemaakt met het privatiseren van het spoor .

Eurotokkie | 06-02-12 | 17:26

Haarkopje | 06-02-12 | 17:21 |

Niet asfalteren. Nu houden ze elkaar lekker bezig en wij hoeven alleen maar te doen alsof het heul erg is voor ze.
Sneu faalvolk.

zovoklets | 06-02-12 | 17:25

Het voordeel van een staatsbedrijf is dat je direct mensen kunt vervangen.
In het ergste geval kost dat iets extra's, maar het is nooit zo dat iemand zegt:
'Ja hallo, wij zijn een privé-onderneming en wij bepalen zelf of we iemand ontslaan!'

Einde van de Domheid | 06-02-12 | 17:24

@Superior Bastard | 06-02-12 | 17:19

Erger nog, klanten (ja, dat zijn we NS, geen "reizigers") verwijzen naar die site, terwijl ze wisten dat die plat lag.., stuitend...

brutus68 | 06-02-12 | 17:23

@dosis | 06-02-12 | 17:19

Leeuwarden.... NS fan...

uhm... nee... te makkelijk.. laat maar..

overVecht | 06-02-12 | 17:23

De nieuwe BMW Brochures zijn aangekomen bij de NS top denk je dat ze niets beters te doen hebben dan met treintjes te spelen.

Eurotokkie | 06-02-12 | 17:23

Haarkopje | 06-02-12 | 17:21 | + 0 -
Kortzichtig en stupide.

Superior Bastard | 06-02-12 | 17:23

@BASinnic | 06-02-12 | 17:15 Mooie finse site: ik lees dat alle vier de treinen in Finland zijn gecanceld. Dan doet de NS het niet eens zo slecht.

lijn5 | 06-02-12 | 17:22

60 minuten weinig? Volgens mij staat er nog een 1 voor.

Stroopdoos | 06-02-12 | 17:22

Alleen ambtenaren en andere uitkeringtrekkers nemen de trein. Geen probleem wanneer die lui een uurtje later op locatie komen.
Een ouderwets faaltransportsysteem voor faalmensen.

Niks aan de hand dus.

zovoklets | 06-02-12 | 17:21

Gewoon de spoorwegen asfalteren en alle problemen zijn opgelost.

Haarkopje | 06-02-12 | 17:21

brutus68 | 06-02-12 | 17:15 | + 0 -
Juist. Op het moment supreme lag de website eruit. Geen verontschuldiging of niets. De arrogantie van de monopolist.

Superior Bastard | 06-02-12 | 17:19

Sorry EN opstappen, niks of of.

Jackanders | 06-02-12 | 17:19

Vroeger was men trots was om bij het spoor te werken , nu schaamt men zich als ie zegt dat ie bij het spoor werkt.
Een mooi bedrijf dat helemaal naar de klote is gemanaged.

hooliganica hollandi | 06-02-12 | 17:19

Met de auto kom je de laatste week een stuk verder. Vrijdag lachend heen-en-weer gereden naar Leeuwarden, terwijl mijn visite zaterdag niet eens uit Leiden weg kon komen met de trein.

Normaal gesproken ben ik best een fan van de NS, ik heb zelden vertraging. Maar nu bakken ze er echt helemaal niets van. Tijd voor een pre-emptive strike.

dosis | 06-02-12 | 17:19

nog 1 keer dan.
leuk geprivatiseerd destijds en dan het onderhoud lekker aanbesteden, en jongens de goedkoopste wint.

xmsje | 06-02-12 | 17:19

@Pinho | 06-02-12 | 17:10
Hier hebben ze nog niet door dat de winter elk jaar komt. Ze zouden eens een belletje kunnen doen en vragen om wat tips :D

weedo | 06-02-12 | 17:15

Bonussen voor de op te rotten directie zijn overigen onacceptabel. Ik neem aan dat ik hier namens zeel vele gedupeerde reizigers spreek.

doenormaal! | 06-02-12 | 17:15

Zie hier de website van de Finse spoorwegen. Uiteraard ook hier enkele meldingen, maar ook duidelijke alternatieven.
Wat valt hier op? Niks over de extreme temperaturen en dikke laag sneeuw.

www.vr.fi/en/index/aikataulut/liikenne...

BASinnic | 06-02-12 | 17:15

Het grootste manco van de NS is overigens het totale gebrek aan vermogen om op een goede manier met hun klanten te kunnen communiceren, of naar de media toe, zoals blijkt uit het beschamende RTL-fragment. Dat er iets stuk kan gaan of er een situatie van overmacht kan ontstaan is evident, maar wees er dan eerlijk en transparant over. Dat gelieg en gedraai is ronduit pijnlijk om te zien en te horen, en een organisatie van die omvang en belang onwaardig.

brutus68 | 06-02-12 | 17:15

Hier op de K2 hebben we niet eens treinen...

overVecht | 06-02-12 | 17:15

Weet je in plaats van die persconferentie om 09.30 van de Rayonhoofden van vanochtend had het de persconferentie van de NS moeten zijn waarin zij hun vertrek zouden melden maar net als de treinen vertrekt er natuurlijk niemand. Ik ben dit weekend 25 uur bezig geweest om 100km af te leggen.... te zot voor woorden en het ergste is nog dat ik vrijdagavond en zaterdagochtend naar Amsterdam CS ben toe gegaan omdat de NS website aangaf dat er treinen naar Den Bosch gingen en nu rijden 9 van de 10 treinen ook weer niet maar ik heb het alternatief al gevonden mijn eigen auto die door weer en wind het altijd blijft doen... misschien wel een blijvend alternatief als dit zo door gaat!

TijnZ | 06-02-12 | 17:15

Teveel managers en onduidelijke figuren en functies en te weinig vakmensen die met hun handen werken.
Dat is het echte probleem bij de NS en ProRail.
En natuurlijk die arrogante machinisten die iedere dag weer een ander ingewikkeld rijschema willen hebben omdat het anders saai wordt... Lutsers!

070 | 06-02-12 | 17:15

Voor sorry is het na al deze jaren van wanprestaties wel te laat me dunkt! Oprotten dus. En donders en bliksems snel investeren in fatsoenlijk materieel.

doenormaal! | 06-02-12 | 17:14

In hoeverre bepaald de SP of de top van de NS opstapt?

Von Matterhorn | 06-02-12 | 17:13

Wat amateurisme van die NS. ze moeten die mannen van WC-eend eens bellen. hoor ik alleen maar goede verhalen over.

two ball cane | 06-02-12 | 17:13

Ik wijs weer op de oorlog: toen had de NS geen enkel probleem om de treinen te laten rijden!

God Zelf | 06-02-12 | 17:13

In Nederland loopt iedere privatisering immers op een regelrecht fiasco uit

Tobi | 06-02-12 | 17:13

Die NS-top is zelf ontspoord!

ZwengelMeister | 06-02-12 | 17:12

weedo | 06-02-12 | 17:06
Hier in +47 viel vannacht een half meter. Treinen, bussen, vliegtuigen etc. komen en gaan zoals gewoonlijk...

Pinho | 06-02-12 | 17:10

Aan: mijn werkgever.

Goedemiddag,

Vanwege het koude weer werk ik tenminste tot a.s. vrijdag halve dagen.

Met vriendelijke groet,

doorzondoorsnee

doorzondoorsnee | 06-02-12 | 17:10

Hulde met bloemen voor Sacha! En nu oprotten Bert (Meerstadt)!

hendrikjandetuinman | 06-02-12 | 17:10

De NS schuift nu de schuld op zijn eigen klanten. Echt te belachelijk voor woorden

De conducteur van vandaag - de trein Enkhuizen naar Amsterdam Centraal (trein van 7:54) - heeft ons wijsgemaakt dat de vertragingen die nu ontstaan toe te wijten is aan de passagiers.

Via de intercom meldde hij ons letterlijk in een preek van +5 minuten dat de vertragingen die nu ontstaan worden veroorzaakt door de passagiers zelf. Hij verzocht ons, op een geïrriteerde toon, om verspreid in en uit te stappen inplaats van bij 1 deur te staan :s.

Dan laat de NS 2 treinen rijden in plaats van 4 en dan zeuren dat mensen niet doorlopen :S

st3fan07 | 06-02-12 | 17:10

De enige reden dat de NS dit doet dat als het misgaat ze geen geld terug hoeven geven voor een kaartje. Ze hebben immers van te voren gewaarschuwd dat je met vertraging te maken gaat krijgen.

Koekfabriek | 06-02-12 | 17:08

Mensen uit het zuiden des land kunnen nu al beter vertrekken. Mochten ze de elfstedentocht willen halen.

Boerenhoofd | 06-02-12 | 17:08

Verkopen aan Deutsch Bahn. Die snappen wel hoe je de treinen onder barre omstandigheden naar het Oosten moet laten rijden.

Biff Eagleburger | 06-02-12 | 17:07

"Sorry of opstappen"? Wat nou sorry? Opstappen!

Alexander de Kleine | 06-02-12 | 17:07

Als het nou eens allemaal plat ligt vóórdat je naar je werk gaat...

Maar nee hoor. De NS laat het altijd klote weer zijn en de boel ontregelen als je net naar huis wil gaan... en het liefst dan nog op vrijdag vlak voor het weekend...

overVecht | 06-02-12 | 17:06

Punt is dat de vooroorlogse wisselsystemen juist wel werkten.., en nee, ik doel niet op WO2...

brutus68 | 06-02-12 | 17:06

Ik heb medelijde met de mensen in Scandinavie, daar ligt tietveel sneeuw. Of zijn daar pro's aan het werk?

weedo | 06-02-12 | 17:06

Iedereen weet toch ondertussen dat de NS alles aangrijpt om hun falen te verklaren.
Is het geen sneeuw dan is het wel te koud, liggen er bladeren op het spoor of is het te nat.

Herr Knäckebröd | 06-02-12 | 17:05

Balsaq gaat dadelijk weer met de S-Bahn naar huis. In Zürich. Ik twijfel er niet aan dat hij rijdt. Pünktlich, versteht sich.

Balsaq | 06-02-12 | 17:04

'Marktwerking, HET WERKT!'

Einde van de Domheid | 06-02-12 | 17:04

*edit* Sacha

Maar ze blijft lievvvv

Hejajijdaarzo | 06-02-12 | 17:04

Sasha is lieeeeeevvvvvvvvvvv

Hejajijdaarzo | 06-02-12 | 17:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken