Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NS: "Treinchaos is niet onze schuld"

allaboardthefailtrain.jpgDirectievoorzitter Ingrid Thijssen van NS Reizigers krijgt elk jaar bijna een half miljoen euro aan 'goed gedaan'-centjes. Voor dat geld kan ze dan domme dingen zeggen als: "Ja, die treinen die niet tot nauwelijks reden vrijdag? En dit weekend? Niet onze schuld. Niet onze verantwoordelijkheid. Wat denkt u dat we zijn? Een vervoersbedrijf of zo? Ha, lachen!" Het probleem zat namelijk in de wissels, de bovenleidingen en de seinsystemen, volgens Ingrid. Personeel en treinen waren er genoeg. Oftewel, Ingrid Thijssen schuift de schuld simpelweg af richting ProRail. Lastig, die tweedeling tussen NS en ProRail. Twee verschillende bedrijven die samen verantwoordelijk zijn voor het treinverkeer en intussen elkaar het licht in de ogen niet gunnen. Dat is een probleem. En daar zijn de peperdure kaartjes OV-faalkaartsaldo betalers de dupe van. Kutkapitalisme. Vrije fuckmarkt. Het bedrijfsmodel is bij de NS en ProRail zoveel mogelijk geld richting het topbestuur sluizen. Ten koste van service, kwaliteit en tevreden klanten. De NS en ProRail zijn de Laurel en Hardy van het Nederlandse bedrijfsleven. Als de NS en ProRail een baby waren geweest in het klassieke Sparta, waren ze allang van de klippen af gesodemieterd. De eerste de beste sneeuwvlok en de transport-technische zelfverrijkers doen 'fuck it, wij nokken er mee!'. Ook in 2012 doen treinen weer hetzelfde als piemels in de kou: compleet verdwijnen. En dan dus duurbetaalde incompetentiebestuurders als Ingrid Thijssen die het gore lef hebben om de schuld te gaan outsourcen. Wel de pecunia vangen, niet de verantwoording nemen. Gatverdamme bah. Wij gaan voortaan wel met de Oshkosh sneeuwschuiver van de zaak naar het werk. Tjoeketjoeke FAILTRAIN!

Reaguursels

Inloggen

NS/Prorail zijn samen verantwoordelijk voor de chaos op het spoor de laatste tijd, met name rondom Schiphol.
Schiphol: de motor van de NL economie is hierdoor zwaar getroffen vanwege "vorst"??
Wordt het niet eens tijd dat Schiphol duizendmiljoenmiljard Euro claimt bij deze mooi-weer-machinisten?

slappe haan | 07-02-12 | 03:38

Wat een lulkoek stuk.
Als de waterleidingmaatschappij niet kan leveren aan het zwembad, dan kan er een directeur zitten van 5 miljard op jaarbasis, maar je kan nog steeds niet zwemmen. De tweedeling is er nou eenmaal. Get over it.
Prorail heeft gefaald. Niet NS.
Dikke LOL @ andere toeleverancier kiezen. Ligt er nog een tweede spoor naast wat WEL werkt dan?

Lampelul | 06-02-12 | 09:48

Voorkom ijafzettingen op en onder de trein door middel van glooiende beplating aan de onderkant. Zodat de onderkant 'dicht' is. Zet ook een kap over de koppelinrichting. En, for the of god, kijk over de grenzen! Dat dit nu pas wordt geopperd snap ik ECHT niet!

SammyJankis | 06-02-12 | 08:13

Dat domme wijf heeft zich HELEMAAL gediskwalificeerd op de radio, ze vindt treintjes zo leuk omdat ze er vroeger met haar moeder mee naar de tandarts reed,"en dan had ik mamma helemaal voor mij alleen"....
Waar zijn de ECHTE NS-mannen gebleven die 's nachts altijd de wacht hielden als er iets dreigde, dit land is definitief naar de KLOTEN, sufkoppen.

hagelkruis | 06-02-12 | 08:01

@postmodernismisdead
Interessant..
Klopt idd dat het pas na de sneeuwval helemaal spaak liep, terwijl een dag ervoor met -17 alles redelijk op rolletjes liep
Je zou goed gelijk kunnen hebben.
Ik noem t de ver- ambtenarisering.
Begon uiteraard bij de ambtenaren, toen kwamen de kantoren en ook de gezondheidszorg gaat eraan. Iedereen maakt zijn uurtjes doet zijn dingetjes en klokt uit en wast zijn handjes in onschuld. Tegenwoordig interesseert het men geen ene flikker waar voor men eifenlijk werkt. In het geval van de ns en de chaos kan ik me goed voorstellen dat henk en ingrid in de machinistcabine de stopknop hebben ingedrukt omdat de dienst erop zat, tja en daar krijg je nou eenmaal niet voor betaald toch? Bovendien is t in het werkoverleg ook niet besproken, dus.
Of het werkelijk zo is? Geen idee, maar ik kan me dr wel in vinden

steddy | 06-02-12 | 02:28

¨Ha ha ha 500K dat mag ze dromen! Wat een onzin dat verdient de president directeur van NS zelfs niet! Gewoon ff zoeken op internet en de verslagen en dan zie je dat dit onzin is. Trouwens ik ben dat hele gezeur zat... Het is gewoon een koude winter geworden en daar hoort overlast bij. Geniet gewoon als je een rondje draait, in de slip of op het ijs. Nederland wordt steeds meer een land van zeikers. Pis gewoon in de sneeuw NS± niet seiken... Oh ja ik was een week geleden 48 uur gestrand in Oostenrijk, geen treinen, heerlijk een wat langere vakantie!

gorzeneesje | 06-02-12 | 02:25


deropofderonder | 05-02-12 | 23:22 |
Schijnt dat je de taxi kan declareren. Wist ik dat maar. Dan had ik vanaf Breukelen een taxi gepakt. Had graag een factuur opgestuurd met een dikke middelvinger erbij.

Dsquared² | 05-02-12 | 23:41

Vriend van me moet van Bussum naar Haarlem. Kostte drie uur heen en drie uur terug op vrijdagavond. En had of geen, of de verkeerde info gekregen. Stopt deze trein daar? Ja meneer. NOT! Hij strandde op station Utrecht 's nachts en moest met de de taxi naar huis. Of wachten tot de eerste trein om 5 uur. Episch.

deropofderonder | 05-02-12 | 23:22

Ondertussen wordt wel duidelijk dat ProRail het boetekleed aan gaat trekken:

fd.nl/economie-politiek/605321-1202/pr...

Zonder dat je precies weet wat er afgelopen dagen is misgegaan, kun iedereen beredeneren dat zowel ProRail als NS hierin een aandeel hebben.

Maar goed, ProRail gaat waarschijnlijk dit zelf gebruiken om intern schoon schip te maken. Het is de ultieme stok om (jezelf) mee te slaan. De nieuwe directrice Marion Gout heeft dat eerder bij defensie laten zien.

Net als de NS heeft ProRail last van een bedrijfscultuur die veroorzaakt wordt door een oude generatie ingekakt personeel. De bonden echter zijn vooral gefocused op de NS, dus kijken ff de andere kant op. Zowel FNV Spoor als de SP (lees hun partijprogramma) hameren alleen maar op het weer samenvoegen van beide bedrijven. De opinie van het reizigerspubliek is op hun hang, omdat ze denken 'vroeger was alles beter'. Dat is echter gelul. Vroeger was er helemaal niets beter en moest er steeds geld bijgepast worden door de overheid. De bonden en de SP gaat het alleen meer om het machtsblok dat de spoorwegen representeert. De overheid gaat nooit toestaan dat de boel weer wordt samengevoegd omdat dat een herstel van een spoorbedrijf een machtig pressiemiddel betekent. Voor de bonden zijn die 1000 machinisten belangrijker dan miljoenen reizigers per dag.

postmodernismisdead | 05-02-12 | 21:54

Wie de schuld heeft doet er niet toe. De NS hebben de kaartjes verkocht en zijn dus verantwoordelijk. Zij kunnen zich niet verschuilen achter hun leverancier. Een winkelier is ook zelf verantwoordelijk en niet de fabrikant.

Franciscus Borchwerf | 05-02-12 | 21:02

In De Overnachting is te gast Ingrid Thijssen. Ze is directievoorzitter van NS reizigers.
BNN-interviewer Patrick Lodiers bakt er weer eens niets van.
Het lijkt wel,alsof hij zich helemaal niet voorbereidt.
BNN moet hem maar eens een flinke strafkorting geven op zijn salaris.
.
fcvheest 19 uur geleden
Zit met stijgende verbazing te luisteren naar #deovernachting een Libelle gesprek met directeur NS reizigers wat totaal niet kritisch is.

Ella | 05-02-12 | 20:25

Het hele weekeinde geen last gehad met de wissels en seinen. Maar ja, ik heb dan ook Märklin.

Van Dikhout | 05-02-12 | 19:37

HA. Vrijdag heb ik er maar vijf uur over gedaan om van Utrecht naar Amsterdam te komen. In de trein van Utrecht naar Amsterdam er in Breukelen eruit geflikkerd worden met een dikke vinger erbij. "Wij weten het ook niet".

Uitstappen en wachten op de bus duurde maar twee uur. De busreis vervolgens nog eens anderhalf uur. Voordat we thuis waren nog een uur vanaf Bijlmer.

Wel grappig. Ik dacht met de auto namelijk nog langer onderweg te zijn. Dus proficiat voor de NS. Het kan dus nog erger dan vorig jaar.. en het jaar ervoor.

Dsquared² | 05-02-12 | 19:19

Elke trein een gasbrander en een bezem, dan kunnen ze elke vaste wissel ter plekke losmaken. Lafbekken die schuilen achter hun toeleverancier moeten opbokken. Dan kies je een andere toeleverancier, klaar.

rotweer | 05-02-12 | 19:15

@slechtmens

Deze is nog heftiger..... kijk NS zo kan het dus ook...
En dan niet zeiken over dat beetje sneeuw op de rails.

www.youtube.com/watch?v=j4WTu1BAr9Y&am...

strikdewepstroper01 | 05-02-12 | 18:51

artbrut | 05-02-12 | 13:41

Maar wel bonussen opstrijken alsof het een vrije markt is en een kortzichtigheid en korte termijnvisie waar je een slappe piemel van krijgt tentoonstellen.

Lyrthion | 05-02-12 | 18:49

op linkedin zie je dat ze het Nijenrode instituut heeft gevolgd. Dat zegt me genoeg. Geen ingenieurs of technische opleiding maar "bestuurlijke" vaardigheden en netwerking opegedaan bij Nijenrode.
De naam Nyenrode stelt weinig meer voor. Zeker internationaal is het weinig waard, in Nederland heb je nog een oudere generatie die de naam nog kent. Het is in ieder geval zeker niet meer de "elite opleiding" die het vroeger was, dat was onvergelijkbaar.
Bij de duitse Bahn AG zijn ingenieurs aan de top een geen
MBA's = master of bullshitting anybody.
Zie wat het ex premier KOK heeft gebracht.

manjid | 05-02-12 | 18:09

Volgens mij werd de scheiding tussen NS en ProRail bedacht voor vieze VVD'ers vanuit het waanzin geloof van de privatisering. Vast om ook een graantje mee te pikken. En dan hoor je zo'n Aptroot vrijdag al om half vijf op de radio vragen om een spoeddebat. Terwijl die man - integraal onderdeel van de asfaltlobby - zelf die privatisering en scheiding mede bedacht heeft. Hou toch op Charlie, zeg dan eerlijk dat jouw missie is om zoveel mogelijk mensen in de auto te krijgen, dan krijg jij weer betaald van je vrinden bij RAI, Bovag en ANWB.

Flippo | 05-02-12 | 18:03

Je moet het zo zien.
NS is eigenlijk een busbedrijf maar ze zetten af en toe ook een trein in.

joemiejas | 05-02-12 | 17:55

Feminisering van topmanagement - vooral bij de overheid en gesubsidieerde organisaties - en daling van het onderwijsniveau kunnen als feiten worden beschouwd.
Met de nu vrijgekomen miljoenensubsidies die voor Stapel bedoeld waren, zou nu een reeks promotie-onderzoeken gefinancierd kunnen worden naar de rol van die twee factoren in failorganisaties als de NS/Prorail, onderwijsinstituten, zorginstellingen, rechtspraak en andere ambtelijke diensten en politieke partijen als GL, PvdA en CDA.

WirMachenMusik | 05-02-12 | 17:51

Ik mis dat dikke wijf uit de Plus reclame in dit verhaal.

bft | 05-02-12 | 17:50

How simple can it be.

Tobi 14.46

jadoei | 05-02-12 | 17:46

Ik was vrijdag rond 15.00 uur in Amsterdam CS. Daar werd omgeroepen dat de enige mogelijkheid om naar Schiphol te gaan, was door gebruik te maken van de treinen van Fyra. Vreemd, dat die treinen dan wel konden rijden.

Hans Hillen | 05-02-12 | 17:44

Waar blijven de reacties vn het NS- en ProRail personeel ? Er zijn geluiden dat de schuld bij de vakbonden ligt Waar blijven hun reacties. Leest van al deze mensen niemand ooit Geen Stijl ? Alleen zij kunnen opheldering geven en niet de directies van deze bedrijven. Kom op zeg, reageer eens,

bijtertje | 05-02-12 | 17:42

Zijn er wel genoeg communicatie medewerkers bij de NS, de rest is namelijk niet belangrijk!

lanexxx | 05-02-12 | 17:32

Je koopt toch een kaartje bij de NS ??
Maar als de trein niet rijdt, moet je als reiziger klagen bij Prorail ?!
Die Ingrid weet niet wat klantenservice inhoudt.

vip33 | 05-02-12 | 17:29

Err | 05-02-12 | 13:45 |
Hoezo recordfiles door dit 'kut-kabinet'? In België 1200+ km en een record. Hier 800+ en géén record.
En dan hadden ze in België niet eens noemenswaardige problemen met het spoor.

WirMachenMusik | 05-02-12 | 17:18

Woman | 05-02-12 | 16:59 | + 0 -
Ik ga slapen, voor de SuperBowl begint. Nice talking to you !

Rammstein | 05-02-12 | 17:07

Kialna | 05-02-12 | 13:35 |
Zwitserland door -32 en heul veul meer sneeuw dan hier, tot maximaal 'n half uur vertraging. Dat lijkt me toch wel een aanzienlijk betere prestatie dan wat hier gebeurt.

WirMachenMusik | 05-02-12 | 17:02

Woman | 05-02-12 | 16:59 | + 0 -
Herr L. moet je gwoon niet lastigvallen, is all. Hij is ontzettend aardig, en als je Duits spreekt, zit je bij hem gerammd.

Rammstein | 05-02-12 | 17:01

@Rammstein
Ik vond Till maar een arrogante lul eigenlijk maar ik heb wel heel lang met Ollie zitten praten, wat een schatje is dat!
Heerlijk OT dit trouwens.
*sorry tegen de rest zeggen doen*

Woman | 05-02-12 | 16:59

Hoe zat het nou met die investering van ProRail in het "winterklaar maken van het spoor"? Er was een groot bedrag om te voorkomen dat het gedonder van 2009 en 2010 zich te laten herhalen, maar daar is niets van te merken.

Is dit bedrag niet uitgegeven en opgepot voor grotere projecten? Of is dit bedrag aan de verkeerde dingen uitgegeven?

Ridder Rimstein | 05-02-12 | 16:58

"Kutkapitalisme. Vrije fuckmarkt." - nieuws voor Johnny Quid, een vrije markt betekent dat er concurrentie is. Dat er meer bedrijven zijn die hetzelfde produkt, of dezelfde dienst leveren. Dat is in geval van de NS en Pro Rail dus absoluut niet het geval. Was er maar een vrije markt, was er maar concurentie, dan hadden bedrijven een economische impuls om hun best te doen. Nu niet. Nu krijgen ze hun geld toch wel, ongeacht of ze er met hun pet naar gooien. Krijgen ze een boete? Verhogen ze de tarieven van de kaartjes. Als er iets kut is zijn het wel die socialistische monopolisten.

Boyo | 05-02-12 | 16:53

@Dolphi | 05-02-12 | 16:46
"Vlammenwerper voor op de train.."
Minder films kijken, joh.

Überbottehork | 05-02-12 | 16:48

Woman | 05-02-12 | 16:08 | + 0 -
Me too ! Nice guys huh !!!

Rammstein | 05-02-12 | 16:46

Bijna 175 jaar spoor en nu pas ontdekt de scheiding van treinen en hun infra-structuur niet functioneert.Net zo iets als disharmonie tussen vervoermiddelen en wegen,schepen en waterwegen,vliegtuigen en luchthavens, markt-kooplui en markten,zwemmers en zwembaden, schaatsers en ijs,prostituees en bedden,modellen en kleding,penis en vagina,wissels en gelijkvloerse rail-kruisingen warme broeken cq gebreide condooms en vrieskou,enz,enz.Nou ja nog even wat tips voor nood-oplossingen : Ongelijkvloerse kruisingen maken met veel beton en staal, Bij strenge vorst :De wissels constant in beweging houden en stilzetten als er een trein aankomt. Een vlammenwerper voorop de train om de wissels te ontdooien.De seinen vervangen door computer-informatie in combinatie met GPS-informatie in de trein-cockpit.Bij eventueel botsing-risico en grote airbag/bots-harmonica zoals bij vangrail vóórop de trein.Nog meer oplossingen ? Zoek contact met het orakel van...

Dolphi | 05-02-12 | 16:46

NS : Dit zijn niet mijn Rails........

Pro-Rail: Dit is niet mijn Trein......

Dr.bibberrr | 05-02-12 | 16:45

Hopelijk kunnen de plaszakjes van Ingrid wel tegen de vrieskou.

raster | 05-02-12 | 16:41

Waarom moet zo'n kut of eikel (mnl collega) 500k verdienen. En kappen met dat marktconforme gelul.
200 K voor zo'n functie is meer dan genoeg. Alles boven dit bedrag belasten met 99.9% belasting zonder aftrekmogelijkheden. Alleen mensen met een eigen bedrijf en die werkelijk financieel risico lopen mogen meer verdienen. Naast dit soort falen is er nog de miljoenen fiasco van de HSL.

aurevoir | 05-02-12 | 16:39

Ja leuk, az gister afgelast en ajax heeft nog nooit zo slecht gespeeld! Het was gewoon niet om aan te zien. Ik kijk normaal gesproken ook liever voetbal maar doe mij vandaag de Super Bowl maar!

Woman | 05-02-12 | 16:20

@Willianus Wortelus | 05-02-12 | 15:34

Dus conclusie?

neemjemoederindemali | 05-02-12 | 16:19

@miko | 05-02-12 | 16:10

Yep. soccer.

pius | 05-02-12 | 16:15

@Woman | 05-02-12 | 15:53
nou nou,er is maar een sport en dat is football. En dan bedoel ik niet die helmmannen.

miko | 05-02-12 | 16:10

@longblond | 05-02-12 | 16:01

LOL!

Je hebt helemaal gelijk.

Kneuzen.

pius | 05-02-12 | 16:09

@Rammstein
EN ik ben backstage geweest bij Rammstein! Sommige mensen hebben ook altijd geluk...

Woman | 05-02-12 | 16:08

Gezellige tijd was dat, toen infrastructuur nog een Nationaal belang was.

Ratzing. | 05-02-12 | 16:03

Voor wie de NS een kutbedrijf vindt, heb ik trouwens een echte aanrader ........ gewoon gaan lopen (is trouwens net zover). Nederland wordt steeds slimmer, dat zag je gister:.... dan weet je dat de NS winterproblemen heeft en dan toch massaal met de trein op zaterdag om je vervolgens te beklagen dat je gestrand bent en ergens te laat komt.

longblond | 05-02-12 | 16:01

Even een stukje geschiedenis:
"In de Tweede Wereldoorlog kon de NS voortbestaan als zelfstandig bedrijf. De prijs die men ervoor betaalde was dat aan alle wensen van de Duitse bezetter tegemoet werd gekomen; zo werd door de NS het spoortraject naar kamp Westerbork aangelegd. Bijna honderdduizend joden zijn met hulp van NS-personeel naar de kampen afgevoerd."
Voor meer en her hele verhaal over een ruim 100 jaar falende NS kunt u hier lezen. http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_Spoorwegen

toetanchamon | 05-02-12 | 16:00

@Überbottehork | 05-02-12 | 15:39

Me comprende;) LOL.

pius | 05-02-12 | 15:58

Woman | 05-02-12 | 15:53 | + 0 -

I envy you. Very much. Very, very, very much.

Rammstein | 05-02-12 | 15:58

Stormageddon | 05-02-12 | 15:46 | + 0 -
Dankjeheelergveel.

Keeping my fingers crossed. Zo naar bed, Super Bowl 00.00 uur en daarna werken.
Pizza and cola.
Ik hou ervan !

Rammstein | 05-02-12 | 15:57

Gisteren voor het eerst sinds lange tijd heb ik een optimistische poging gedaan met de trein te reizen. Na zo'n rampvrijdag zou het toch moeten kunnen? Fail, wrong me. Net als vorig jaar met de #nshispeed. Sta je daar weer op een perron. Geen trein en sterfenskoud, niente communicatie, woorden zonder inhoud. Wat mij betreft mogen die half miljoen euri's via een MALUSconstructie in de bruine ster van de ns/prorail directieleden worden gereden. Netjes op tijd volgens dienstregeling dat dan weer wel.

superlenig | 05-02-12 | 15:55

@perdido | 05-02-12 | 14:06
Ik heb -helaas- beroepsmatig met de NS en hun kwalitatief bedroevend slecht gemotiveerd en opgeleid monteursclubje Nedtrain te maken gehad, en ik kan u vertellen, nee, verzekeren dat ook daar de leidinggevenden (Hoge uitzonderingen daargelaten, uiteraard)totaal geen idee hebben waar ze mee bezig zijn. Van het woord 'werken' krijgen ze al uitslag en koorts. Productiviteit nul. En dat gedrag glijd af naar de werkmieren. Ergo: Het zal, onder dit bestuur, Met deze mentaliteit, echt nooit iets worden met dit zooitje ongeregeld. Iets met een appel en een boom.
Alstublieft. Graag gedaan.

Hollander01 | 05-02-12 | 15:54

@Rammstein
Alweer een reden waarom ik blij ben dat ik aan deze kant van de wereld zit en niet in Nederland: straks lekker live de Super Bowl kijken in de kroeg met honderd andere schreeuwende idioten!

Woman | 05-02-12 | 15:53

Ingrid Thijssen is gewoon een veel te dure hoer.

r@zor - InFiDeLz! - | 05-02-12 | 15:53

@Überbottehork | 05-02-12 | 15:39
Onderbeikbaar? You catch my drift.

Überbottehork | 05-02-12 | 15:40

@pius | 05-02-12 | 15:25
Indien je zo weg kunt komen uit Nijmegen wordt Rotterdam voor Amsterdam al gauw onderbeikbaar, als je begrijpt wat ik bedoel. Dan sta je gewoon op een comfortabele voorsprong, waar geen seinstoring tegenop kan.

Überbottehork | 05-02-12 | 15:39

Willianus Wortelus | 05-02-12 | 15:35
Dat is dus niet genoeg (want, ijsblokken niet kunnen wegsmelten). Zie dat ProRail animatiefilmpje van afgelopen vrijdag.

M-Bozz | 05-02-12 | 15:39

Zwoeps1 | 05-02-12 | 15:32 | Alle wissels die er toe doen zijn gewoon verwarmd.

Willianus Wortelus | 05-02-12 | 15:35

@irma zonderboezem | 05-02-12 | 15:26
Ik stel me daar het liefst niets bij voor. Gelet op de taalkundige kwaliteiten van dergelijke reaguurders is dat waarschijnlijk ook het enige waartoe ze in staat zijn bij een vrouw: niets.
Verder weet ik niet wat je bedoelt. Je hebt een treinkaartje gekocht. Voor de Elfstedentocht. Maar dat kan helemaal niet. En ga je die Elfstedentocht schaatsen, of ga je alleen maar kijken op de Bonkevaart of bij Bartlehiem? Bartlehiem heeft overigens ook geen station. Net als Volendam.

Stormageddon | 05-02-12 | 15:34

neemjemoederindemali | 05-02-12 | 14:03 | Onzin. Driekwart van alle wissels (99% van de wissels die regelmatig gebruikt worden) is gewoon verwarmd.

Probleem is het onderhoud. Dat kost geld tijd en mankracht. En daar loopt het spaak. Prorail lijkt gebruik te maken van het piepsysteem. Dus wanneer er een verwarming faalt dan pas wordt er opgetreden.

Willianus Wortelus | 05-02-12 | 15:34

We hebben eigenlijk twee mogelijkheden. 1. We investeren in sneeuwschuivers, verwarmde wissels en verbeterde bovenleidingen, voor een gigantisch bedrag. 2. We accepteren dat we 1 a 2 dagen van 't jaar stilstaan en kunnen het bedrag voor sneeuwschuivers voor wat anders gebruiken..

Al vind ik het wel hypocriet dat de overheid je probeert de auto uit te krijgen door torenhoge belastingen op auto's en accijnzen op brandstoffen, en het alternatief is het openbaar vervoer. Waar OOK als het niet sneeuwt het een grote tyfuszooi is.

Zwoeps1 | 05-02-12 | 15:32

Trains suck.

OT
Kunnen jullie van GS vannacht de Super Bowl uitzenden ? Would make me very happy !

Rammstein | 05-02-12 | 15:28

@Stormageddon,
Als de heren hier over een vrouw zeggen :" die zou ik doen" dan weet je toch ook wat ze bedoelen? Dus hou je niet vd domme( tenzij je het ook echt bent).
Je weet heel goed wat ik bedoel.

irma zonderboezem | 05-02-12 | 15:26

@Überbottehork | 05-02-12 | 15:21

Ja. Inderdaad;-)

pius | 05-02-12 | 15:25

@Spitfire21 | 05-02-12 | 15:21
Dat bedoel ik. Maar zoals gezegd is er meer aan de hand. Veel meer.

Parsons | 05-02-12 | 15:24

@James St John Smythe | 05-02-12 | 15:17
Zie wel!
:)

miko | 05-02-12 | 15:23

@irma zonderboezem | 05-02-12 | 15:15
Inderdaad het ligt aan een ander,ik ben niet betrokken mijn chef ook niet,mijn zoon leert slecht want de school is kudT.
De staat van Nederland in een notedop.

miko | 05-02-12 | 15:22

Als je een bedrijf zoals de NS in stukjes hakt omdat het goedkoper moet en meer winst moet opleveren krijg je hetzelfde als met al die andere geprivatiseerde bedrijven. Vakkundige werknemers van hoog tot laag krijgen een schop onder hun kont en de rest is gefrustreerd en moeten het wiel weer uitvinden. Een dienstverlener als het vervoer is een zeer geïntegreerde activiteit waar samenwerking de basis is. Die versnippering, flexibilisering zorgt voor een gebrek aan continuïteit. Meestal moeten die managers van zo'n bedrijf continu in de verontschuldiging wegduiken omdat ze zelf ook niet de antwoorden op de problemen hebben. Als jij nu de railsjes doet dan doe ik de karretjes en hij doet de centjes en de overheid kijkt toe enz. Ja, zo kan ik het ook. Goeie reis.

Spitfire21 | 05-02-12 | 15:21

@ kneuterzak | 05-02-12 | 15:13
Sorry even mijn comment aanpassen na het zien van heur pasfeauteau.
volgens mij ligt Ingrid met heur Frieda nu lekker op de bank, een glaasje witte wijn te slurpen, en lachend de Gs comments te lezen

kneuterzak | 05-02-12 | 15:21

Is iemand weleens in India met de trein geweest?

pius | 05-02-12 | 15:18

Wat nog het ergste is is dat omdat er vrijdagmiddag een paar CM sneeuw is gevallen, ik maandag waarschijnlijk niet behoorlijk kan rekenen op de NS en daarom iets anders moet verzinnen - Epic Fail nummer zoveel

Miss Diction | 05-02-12 | 15:18

@zeg maar jansen | 05-02-12 | 15:12
Paar jaar terug nog eens getreind.Leek me wel een keer leuk voor de kinderen.Op zich zelf is het wel fijner dan met de auto. Maar stond perplex van de prijs.kon me niet voorstellen dat in mijn studenten tijd die kaartjes ook zo duur waren.Want dan had ik wel wat beter gepresteerd .Zeker geen geld over gehouden voor drank.

miko | 05-02-12 | 15:17

@miko,
Waarom zou je dat doen als machinist .als je eigenste baas met droge ogen op het nieuws verteld dat het NIET de schuld is vd NS?

irma zonderboezem | 05-02-12 | 15:15

@irma zonderboezem | 05-02-12 | 15:07
De Elfstedentocht is op schaatsen over bevroren water, niet per spoor. Sterker nog, dat kan niet eens, er ligt geen spoor tussen Stavoren en Harlingen, ook niet tussen Harlingen en Dokkum en niet tussen Dokkum en Leeuwarden.
Hoe kan je dan een treinkaartje kopen voor de Elfstedentocht?

Stormageddon | 05-02-12 | 15:14

Nacho_Vidal | 05-02-12 | 15:10
Wat lacht tie liev he.
;)

Teun van het Tuinpad | 05-02-12 | 15:13

volgens mij ligt Ingrid met heur Henk nu lekker op de bank, een glaasje witte wijn te slurpen, en lachend de Gs comments te lezen.

kneuterzak | 05-02-12 | 15:13

M-Bozz | 05-02-12 | 15:10 Als je met z'n tweeën ergens heen moet is de auto al goedkoper dan twee retourtjes.

zeg maar jansen | 05-02-12 | 15:12

Kunnen we trouwens stoppen met het posten van recht doorgaande treinen in de sneeuw? Voor zover ik weet worden de vertragingen veroorzaakt door het feit dat de wissels niet goed zijn en de aflossende ploeg te laat kwam.Want je gaat als verantwoordelijke machinist natuurlijk niet een uur eerder weg van huis.

miko | 05-02-12 | 15:12

@miko | 05-02-12 | 14:34

LOLOLOL

pius | 05-02-12 | 15:11

artbrut | 05-02-12 | 13:41
Klopt. ProRail heeft echt een monopoliepositie en een enorme schop tegen de kont nodig. Zouden er bij een nieuwe aanbesteding meer gegadigden zijn? Bv. uit Europa?

De NS heeft mijns inziens niet echt (meer) een monopoliepositie met de aanwezigheid van al die andere vervoerders (m.n. in de regio). Aan de andere kant zie je helaas ook niet veel resultaat van die vermeende marktwerking in de vorm van goede serviceverlening en een goede kaartjesprijs. Over dat laatste: als men het OV wil stimuleren t.o.v. autogebruik dan moet de kwaliteit enorm omhoog en de prijs enorm omlaag. Met de auto reizen is vaak nog goedkoper ook.

Verder, m.b.t. de aanleiding van dit bericht: ik geloof wel dat de NS te vaak de schuld krijgen van problemen die zij niet direct alleen kunnen oplossen. Maar goed, met zo'n reactie wek je natuurlijk geen sympathie en begrip op van de reiziger, omdat die reactie totaal niet op de onvervulde behoefte van de reiziger is afgestemd.

M-Bozz | 05-02-12 | 15:10

Stormageddon | 05-02-12 | 15:08 Gas? Wat ouderwets.

Warmte-koude opslag uit de bodem en nu een beetje bijstoken op hout.

zeg maar jansen | 05-02-12 | 15:10

irma zonderboezem | 05-02-12 | 15:07
Vergeet je bh niet, oh wacht

Nacho_Vidal | 05-02-12 | 15:09

Überbottehork | 05-02-12 | 14:51
Nope.
Nacho_Vidal | 05-02-12 | 14:53
Nope, bijna goed.
miko | 05-02-12 | 15:05
Nope, wel warm.

Teun van het Tuinpad | 05-02-12 | 15:09

Blijf gewoon thuis. Beetje de deur uitgaan terwijl je thuis wel gas verstookt, een huis verwarmt waar niemand is. Maar daar hoor je dan weer niemand over.

Stormageddon | 05-02-12 | 15:08

irma zonderboezem | 05-02-12 | 15:07 Langs elf steden te laat in Leeuwarden aankomen.

zeg maar jansen | 05-02-12 | 15:08

Er komt een elfstedentocht komend weekend ( ja echt, ik lieg niet)
Ik heb al een treinkaartje gekocht.

irma zonderboezem | 05-02-12 | 15:07

Tobi | 05-02-12 | 14:59 Bevroren wissels en sneeuw in de winter. Uitlopende struiken en voorjaarsstormen in de lente, warmte en onweders in de zomer. Blaadjes en vocht in de herfst.

En door het jaar heen allerhande vervelende mensen die het personeel bij de koffiemachine weghouden omdat ze zo nodig op reis moeten.

Leven op aarde hindert de bedrijfsvoering van de spoorwegen.

zeg maar jansen | 05-02-12 | 15:05

@zeg maar jansen | 05-02-12 | 14:48
Zit tot op erg grote hoogte iets in: teveel kwetsbare wissels. Het argument, dat kwetsbare wissels minder kwetsbaar kunnen worden gemaakt door alles te verwarmen etc wat weer onbetaalbaar zou worden, kan ik me eventueel nog iets bij voorstellen.
Maar een wissel dient om van punt A naar zowel punt B als punt C te komen. Ga er nu eens van uit dat de boel vastvriest, dan kun je altijd nog hetzij van A naar B, hetzij van A naar C komen.
Anders gezegd: benoem prio-trajecten en laat de handel lekker vastvriezen op die prio-trajecten. Dan zul je hooguit niet direct naar punt C kunnen reizen maar in B moeten overstappen.
Wat zie ik over het hoofd, anders dan dat er wellicht wat wissels omgelegd moeten worden van aftakkend spoor naar doorgaand spoor?

HY78 | 05-02-12 | 15:05

En als het dan alleen nog bij bevroren wissels bij lage temperaturen zou blijven. Maar. Al jarenlang is het in alle jaargetijden bal. In de zomers falende airco's en oververhitte leidingen, gedurende de herfst vallende bladeren en harde wind, in het voorjaar koperdieven waardoor overwegbomen dienst weigeren. Niemand die er wat aan kan doen. NS wijst naar Prorail, Prorail naar MinVenW, MinVenW naar de NS...

Mr Dixit | 05-02-12 | 15:04

@zeg maar jansen | 05-02-12 | 14:54
Meest fnuikend is nog wel dat dit een stuk is van 10 jaar geleden. In 10 jaar heeft de NS géén progressie whatsoever gemaakt.

Überbottehork | 05-02-12 | 15:03

@zeg maar jansen | 05-02-12 | 14:51
Dat ook uiteraard, maar er is veel meer aan de hand. Lees bijvoorbeeld postmodernismisdead | 05-02-12 | 14:42 en zo is er nog wel een aantal oorzaken aan te wijzen. De situatie is complexer dan zomaar roepen dat het een gevolg is van privatisering. Zo is daar een opdrachtgever (de overheid) die schier onmogelijke eisen stelt. Een complexe politieke situatie binnen de verantwoordelijke bedrijven, falende bestuurders, etc. etc. Kun je een boek over schrijven. Is enigszins vergelijkbaar met TNT. Maar zomaar roepen het is dit of dat is echt veel te makkelijk.

Parsons | 05-02-12 | 15:02

@ zeg maar jansen & Nacho_Vidal
Weet ik, maar ik hoor de NS en ProFail de laatste jaren pas over bevroren wissels klagen, daarvoor was het doorgaans [meen ik] sneeuw op het spoor en daar was de link voor

Tobi | 05-02-12 | 14:59

postmodernismisdead | 05-02-12 | 14:42
Dank voor je uitgebreide analyse, dat verklaard een heleboel meer dan de reactie van de NS zelf.

de kudtkrantenjongen | 05-02-12 | 14:57

@zeg maar jansen | 05-02-12 | 14:54
Zijn zakken zaten toen al vol. Als de bonus eenmaal binnen én weder uitgegeven is, dan kan het wel, die hand.

Überbottehork | 05-02-12 | 14:56

Tobi | 05-02-12 | 14:45 |
Dat is een diesel die over een enkelvoudig spoor dendert.

Nacho_Vidal | 05-02-12 | 14:55

Überbottehork | 05-02-12 | 14:51 De hand in eigen boezem steken doen topmannen na falen in hun werk voornamelijk om de vertrekbonus op te bergen.

Een boetekleed heeft diepe zakken in die kringen.

zeg maar jansen | 05-02-12 | 14:54

Teun van het Tuinpad | 05-02-12 | 14:48 |
Ronald Mcdonald?

Nacho_Vidal | 05-02-12 | 14:53

zeg maar jansen | 05-02-12 | 14:51 | + 0 -

Het weer is niet het probleem.

Eurotokkie | 05-02-12 | 14:52

Overigens is door de kou net mijn penis van een whopping 25 cm naar een respectievelijke 20 cm gekrompen.

Ik vind dat alleen maar een voordeel. Want zo hoeft er minder bloed door te pompen en houd ik mij beter warm.

Nacho_Vidal | 05-02-12 | 14:52

Parsons | 05-02-12 | 14:46 Te gemakkelijk om het weer de schuld te geven van je eigen falen.

zeg maar jansen | 05-02-12 | 14:51

Ik heb Erik de Zwart nog niet horen klagen overigens.

Teun van het Tuinpad | 05-02-12 | 14:50

Dan maar de niet goed geld terug garantie invoeren bij de NS.

Eurotokkie | 05-02-12 | 14:50

Tobi | 05-02-12 | 14:45 Mooi baantje zonder wissels. En daar zit het probleem in Nederland. Te veel wissels.

zeg maar jansen | 05-02-12 | 14:48

Weten jullie wie wel de treinen bij weer en onweer liet rijden ?

Teun van het Tuinpad | 05-02-12 | 14:48

superprincepeach | 05-02-12 | 14:03 |
Wat jij mist, is dat de NS verantwoordelijk is voor het hele product dat ze verkopen. Als het brood niet smaakt, mag de bakker niet verwijzen naar het meel, en als de trein niet rijdt, mag de NS niet verwijzen naar het spoor.
En ok, de bakker kan ander meel kopen, de NS kan geen ander spoor berijden, maar ze hadden tenminste moeten nagaan of de kwaliteit daarvan voldoende was. En zo niet, dan hadden ze dat moeten melden bij de minister, ipv ronkende advertenties te plaatsen dat ze winterklaar zijn.

bintang | 05-02-12 | 14:48

Aan satire is toch geen ruk meer te verdienen als we types als deze Ingrid hebben. Daar kom je als cabaretier toch niet meer overheen.Er moet een speciale opleiding zijn waar je dit soort vraaggesprekken kan oefenen.
Bijvoorbeeld" Ja onze organisatie heeft 1000 mensen moeten laten gaan maar daar zijn we blij mee. Het komt de overzichtelijkheid ten goede " Alsof Je legoprijzen terughaalt bij kleine kinderen. En die blijde blik erbij van dit soort management dames.... Zucht

dr kildare | 05-02-12 | 14:47

Te makkelijk om de NS en Prorail de schuld te geven van het weer.

Parsons | 05-02-12 | 14:46

@ ad Melkert 14:37

Sneeuwschuivers zijn zwaar vervuilend idd. Het is dan ook beter niet te vegen, dat er dan wat collatoral damage ontstaat is niet zo erg. Die botbreuken helen vanzelf wel weer...

Inspektor Gurkenfick | 05-02-12 | 14:44

Er zitten duidelijk haken en ogen aan het verhaal van Ingrid Thijsen. Ze vertelt er niet bij dat de regionale vervoerders afgelopen vrijdag geen problemen hadden (Arriva, Connexxion, Veolia).

Er zijn vrijdag wel degelijk problemen met NS materieel geweest, vooral de VIRM's en SLT's hebben een slechte reputatie als het om sneeuw gaaat. Wellicht dat er NU wel voldoende personeel en materieel aanwezig is, maar hoe zat dat vrijdagmiddag?

Aardig om te weten is dat vrijdag het vanaf een uur of 15:00 uur mis ging. Ingewijden in de spoorwereld weten wat er rond dat tijdstip bij de NS gebeurt: de dienstwissel. Toen stond er chaos. Tot die tijd waren er geen grote problemen en kon men het goed aan.

Grootste probleem dat de NS heeft is zijn eigen personeel en daarmee ook de vakbonden. Zelfs op een dag als vrijdag durft men zelfs ook maar niet te suggereren dat je in zo'n situatie niet stopt met je dienst als er geen vervangende machinist is. De arbeidsmentaliteit van machinisten is enorm verziekt. Al jaren. In de jaren '90 hebben ze dat geprobeerd op te lossen door mensen langer vaste routes te laten rijden. Dat is toen gekscherend 'rondje om kerk' gaan heten. Daarmee is het een karikatuur geworden. Je zou het ook robuuste personeelsbezetting kunnen noemen. Feit is dat de NS al na aan half uur verstoorde situatie volledig de locatie van zowel mens als materieel kwijt is. Daarom duurt het ook altijd zo lang om weer op te starten.

In de afspraken die gemaakt zijn tussen ProRail en NS over wintermaatregelen durft NS zelfs in de meest extreme situaties te eisen dat personeel aan het einde van de dienst gegarandeerd naar de standplaats kan terugkeren.

Groot verschil met de regionale vervoerders is dat zij deze dienstwissels niet kennen. Daar maakt de machinist zijn rit af, ook al is het einde dienst. Zij hebben daarnaast ook robuuster (diesel)materieel en dat scheelt ook een boel.

Niemand binnen de spoorwereld durft hier iets van te zeggen. Zowel NS als ProRail houden hierover hun mond omdat men bang is voor de bonden.

postmodernismisdead | 05-02-12 | 14:42

Als ik ooit eens noodgedwongen met de trein moet ga ik eersteklas. Dat dan weer wel...

Inspektor Gurkenfick | 05-02-12 | 14:39


Een mooi voorbeeld van hoe een publieke organisatie (stadsbestuur) echt daadwerkelijk en zichbaar er alles aan doet om de stad behoorlijk sneeuwvrij te krijgen en dus operationeel te houden (tel het aantal vrachtwagens dat continue standbye staat). Dit geeft gewoon een goed gevoel. Met dat beeld moet je dan eens het brusquerende bewuste anti-schoonmaakgedrag van een aantal (vooral linkse) grote steden in het achterhoofd houden. Hier (in deze video) ziet de burger, de ondernemer, de klant dat zijn stadsdbestuur er alles aan doet om het dagelijkse leven in gang te houden. En geloof me als het sneeuwstormt / blizzards in dit soort steden dan is de sneeuwimpact op voorhand al 5 x zo groot als bij een zware storm in NL.

http://www.youtube.com/watch?v=AWkVMDaq1Nw

ad melkert | 05-02-12 | 14:37

Ik stel voor om een van de Japan-Rail afdelingen de Nederlandse spoorwegen te laten runnen, JR-Oranda :)

Ranja Drinker | 05-02-12 | 14:37

ik=in

Eurotokkie | 05-02-12 | 14:37

zeg maar jansen | 05-02-12 | 14:30 | + 0 -

Nee dit is de Ingrid Thijssen die zo de politiek ik kan gaan , het is altijd de schuld van een ander en je verantwoordelijk afschuiven .

Eurotokkie | 05-02-12 | 14:36

@toetanchamon | 05-02-12 | 14:31
Een echt carrière wijf slikt gewoon de pil door.Zelfs als er niet geneukt word.

miko | 05-02-12 | 14:35

@pius | 05-02-12 | 14:26
En dan vast komen te zitten op Utrecht centraal.
Dubbel plezier.

miko | 05-02-12 | 14:34

toetanchamon | 05-02-12 | 14:31 En langzaam kleurde het glazen plafond rood.

zeg maar jansen | 05-02-12 | 14:32

Vrouwelijke woordvoersters, vrouwelijke directieleden, iedereen weet dat vrouwen 1x per maand onhandelbaar zijn en geleid worden door hormonen ipv gezond verstand, zij die dit soort uitspraken doen, "Ik zit in een soort achtbaan van gevoelens en heb geen idee wat ik er mee moet..." geven leiding aan onze economie. Emancipatie heeft nu eenmaal een hele hoge prijs.

toetanchamon | 05-02-12 | 14:31

Die Ingrid Thijssen, dat zal wel niet die Ingrid zijn van Henk.

zeg maar jansen | 05-02-12 | 14:30

Idd afgedankte treinen uit Duitsland opkopen , niet onze schuld.

Eurotokkie | 05-02-12 | 14:30

@pius | 05-02-12 | 14:21
Was in Italië toch?
Dus nu we Italiaanse treinen krijgen is alles opgelost.

miko | 05-02-12 | 14:29

Ik heb geen medelijden met de mensen die de trein nemen. Goed. Het is lullig. Maar ik blijf bij mijn comments van vrijdag.

Nacho_Vidal | 05-02-12 | 14:26

Ben je een Ajax-supporter uit Heerlen moet je ook nog met de trein terug.

Het leven is mooi.

pius | 05-02-12 | 14:26

op een dag weet je het weer; wij worden gestraft voor onze eigen domheid. vroeger zou je zeggen, god straft ons, maar nu weten we wel beter. wij verkiezen regeringen die allerlei waanideëen in de praktijk gaan brengen. uiteindelijk haalt ons de werkelijkheid in. de enigen die wat te verwijten valt, zijn wij zelf. wij hebben de privatisering, het graaien door liesbeth mutsen, het pro=rail monopolie zelf met zijn allen tot stand gebracht, en wensen ook nu niet er ook maar iets aan te doen. volgend jaar gewoon weer het zelfde probleem, dames en heren.

minimá-armezusvan.. | 05-02-12 | 14:25

Ik snap hier niets van. De Duitsers hebben 70 jaar geleden al bewezen dat weersomstandigheden geen belemmering hoeven te zijn voor een perfect uitgevoerde dienstregeling.

pius | 05-02-12 | 14:21

Zit er na al dit soort "gekkigheden" ppk een leereffect in voor falende directies bij semi-publieke diensten?. In ieder geval nog steeds niet bij de politieke bestuurders uit de landelijke politiek. Eigenlijk is dat ook niet gek want juist dit soort prachtbanen (ogenschijnlijk geen kennis vereist, hooguit diploma Communicatie Windesheim en lid Greenpeace) willen onze bestuurders na het uitzitten van het politieke rol graag voor zichzelf en/of loyalen toebedelen. Ja jongens, het is waar: 2012 is het jaar dat Nederland zich definitief een bananerepubliek mag noemen waar incompetentie en nepotisme de hoofdtoon voeren.

ad melkert | 05-02-12 | 14:21

Bij het spoor sporen ze niet, zoveel is wel duidelijk.

neemjemoederindemali | 05-02-12 | 14:21

@Parel van het Zuiden | 05-02-12 | 14:13

Heb gereageerd beneden. ;)

pius | 05-02-12 | 14:19

Dus Ingrid: er zijn werkelijk nul treinen kapotgevroren de afgelopen paar dagen. Er hoefden ook geen mensen uit een benarde positie te worden bevrijd in Brabant vlak onder Den Bosch. There are no Americans in Bagdad.

Mohammed Al Sahaf is blijkbaar mediatrainer geworden.

Zware Majesteit | 05-02-12 | 14:18

In Zwitserland hebben ze grotere problemen:
youtu.be/CHGLaj43gT8

James St John Smythe | 05-02-12 | 14:17

@sk!llz | 05-02-12 | 14:11 |
.
Ingrid bestuurt naar Nederlandse maatstaven heel aardig. Ze hanteert hier spelregel 1: verantwoordelijkheid duiken en bonus veiligstellen.

Parel van het Zuiden | 05-02-12 | 14:13

De vrije markt is prima, maar in bij het openbaar vervoer, waar toch geen echte concurrentie mogelijk is, heeft het geen enkele nut. Als Prorail bijvoorbeeld het onderhoud van wissels uitbesteedt aan externe bedrijven die weer een beperkte capaciteit hebben omdat alles zo goedkoop mogelijk moet is het logisch dat de klant daar niet beter van wordt. Als vervolgens Arriva zegt dat ze het beter kunnen, maar ze krijgen niet de kans om belangrijke trajecten te rijden, dan is er ook totaal geen sprake van marktwerking.

Jackie Chiles | 05-02-12 | 14:12

Ingrid Thijssen is typisch zo'n vrouw omdat het moet. Ze zal het best leuk doen in programma's als DWDD, maar als er bestuurd moet worden kan ze het niet.

sk!llz | 05-02-12 | 14:11

Het is simpel. De NS is het vervoerbedrijf en Prorail is de wegbeheerder.

Als de streekbus niet kan rijden omdat er een gat in de weg is gekomen ligt het ook niet aan het busbedrijf.

zeg maar jansen | 05-02-12 | 14:10

NS en Prorail zijn ingesteld op mooi weer. Wie had ook ooit kunnen denken dat klimaatopwarming een leugen zou blijken te zijn?

Parel van het Zuiden | 05-02-12 | 14:10

@Herr Knäckebröd | 05-02-12 | 13:35

Lijkt me een terechte opmerking. Je hebt als reiziger een overeenkomst met de NS, niet met Prorail of wie dan ook.

Alexander de Kleine | 05-02-12 | 14:10

De belangrijkste oorzaak van deze ellende is natuurlijk het feit dat ProRail mijn sollicitatie heeft afgewezen, destijds.

rara | 05-02-12 | 14:08

Privatisering.

Bluebook | 05-02-12 | 14:08

Kom op mensen, iets scherpere commentaren, iets minder voor de hand liggende haha's kunnen we in deze barre tijden wel gebruiken.

perdido | 05-02-12 | 14:06

De minister gaf vorig jaar een overduidelijke "laatste waarschuwing" aan NS/Prorail, dat zal ze nu kracht bij moeten zetten. Ik volg komende week het nieuws... Ik vrees...

Alexander de Kleine | 05-02-12 | 14:06

Alles opzij voor winstmaximalisatie. Fuck de reizigers is het motto. Jarenlang bezuinigen op wisselverwarming en hopen dat een of andere gel wonderen verricht. Niet dus, gevolg: de boel stopt. Nou ja, behalve de salarissen en bonussen dan van de hoge heren (m/v)

Wordt dat Schulz ballen krijgt en doet wat ze vorig jaar zo stoer stond te beloven. Volgende keer weer puinhoop op het spoor: NS en Prorail over de knie.. maar nee, we gaan wat in Zwistersland spelen enzo... Alsof we daar NU iets aan hebben.

IgNOraNcE | 05-02-12 | 14:06

Bij het spoor wegen en wikken ze.

perdido | 05-02-12 | 14:05

Ze kunnen er niet mee overweg.

perdido | 05-02-12 | 14:04

Misschien moet het publiek tevoren ingeseind worden.

perdido | 05-02-12 | 14:04

Het trekt bovendien een behoorlijke wissel op je humeur.

perdido | 05-02-12 | 14:03

Dat krijg je er van als je met 25 graden boven nul gaat testen of je wel klaar bent voor de winter. Ze hadden ff geen rekening gehouden met vastgevroren wissels, 30 jaar geleden waren die dingen nog gewoon verwarmt, geen idee waarom ze dat afgeschaft hebben.

neemjemoederindemali | 05-02-12 | 14:03

Eeh wat mis ik hier? NS gaat over de treinen, Prorail over de rails. De schuld ligt dan toch bij Prorail in dit geval?

superprincepeach | 05-02-12 | 14:03

En dan komt binnenkort (lees 2034) ook nog die Fyra uit Italië. Dit valt waarschijnlijk al uit elkaar als de CEO er een champagnefles tegenaan gooit.

James St John Smythe | 05-02-12 | 14:02

Ik denk dat het het beste is als deze mevrouw eens voor de trein gaat staan ipv er over te praten.

irma zonderboezem | 05-02-12 | 14:00

@Zomaariets | 05-02-12 | 13:54
Dat was al bekent.

Che_cuevara | 05-02-12 | 13:59

Het zou Geenstijl sieren als ze eens uitgingen zoeken wie die tonnen wel waard zijn. Een keer een positief verhaal, dan zou ik nog wel eens het idee kunnen krijgen, OK de meeste van die duurbetaalde jongen zijn het dubbel en dwars waard, dit zijn de uitzonderingen. Ik hoop het, maar vrees met grote vrezen voor de uitkomst.

Zomaariets | 05-02-12 | 13:58

Kialna | 05-02-12 | 13:35 | + 4 -

Wat Kialna zegt.

Hempieman | 05-02-12 | 13:57

In Deutschland gibts es die Dampfschneeschleuder. Dat kreng doet het al ruim 100 (!) jaar probleemloos.
www.youtube.com/watch?v=w1yoixJBktk&am...

NS en Profail meten zich schamen. Triest zooitje kleuters.

Willianus Wortelus | 05-02-12 | 13:57

Niemand die ik ken die regelmatig met de train gaat is tevreden over de NS. Niemand. Best knap.

bello | 05-02-12 | 13:57

Dit soort zaken moet je ook gewoon over laten aan Henk, Ingrid.

Vote/View | 05-02-12 | 13:56

Reizigers zijn ontevreden als hun trein een half uur of langer vertaging heeft , maar worden pas pislink als er totaal geen info komt van de NS.
Je laat de reizigers letterlijk maar ook figuurlijk in de kou staan.

dogbitedog | 05-02-12 | 13:55

En wederom blijkt dat belachelijk hoge beloningen geen garantie zijn op succes.

Zomaariets | 05-02-12 | 13:54

@de deurwaarder | 05-02-12 | 13:49
De NS wordt net als Griekenland met ons belastinggeld overeind gehouden. Failliet gaan zit er helaas niet in.

rara | 05-02-12 | 13:54

Correct ie:

"die directievoorzitter *worden* van een openbaarvervoersbedrijf."

Neo-Cicero | 05-02-12 | 13:53

Mensen die nul verstand hebben van de vrije markt schrijven over de vrije markt.
.
Bijna net zo dom als mensen die nul verstand hebben van openbaar vervoer die directievoorzitter van een openbaarvervoersbedrijf.

Neo-Cicero | 05-02-12 | 13:52

Hier geldt ook weer wat Ewald Engelen over Vestia schreef (www.ftm.nl/followleader/vestia-en-de-r...)
Halfslachtige privatisering = Wel een marktconform hoofdkantoor, marktconforme ambities, marktconforme bedrijfsuitjes, en vooral: marktconforme salarissen, maar geen marktconforme risico’s.

Kladderaradatsch | 05-02-12 | 13:52

Kudtkoperdraadroemenen! Oh wacht..

Rector Reflector | 05-02-12 | 13:51

Het is de schuld van alle klimaathoaxende priusrijders.
Waarom nog fatsoenlijke wintervoorzieningen op de wissels maken als we binnenkort een zomer hebben van februari tot en met november?

Cuyahoga | 05-02-12 | 13:51

Wat een verschrikkelijk kutbedrijf! Als er echte concurrentie was geweest was dit bedrijf net zo failliet als Griekenland!

de deurwaarder | 05-02-12 | 13:49

Commerciële verzuiling .
Dat gaat´t helemaal worden in de Vrije Markt!

Ratzing. | 05-02-12 | 13:49

NS: is synoniem voor Niet Storen.

misbaksel9671 | 05-02-12 | 13:49

De schuld ligt bij ProRail. Zij hebben indertijd materiaal (wissels e.d.) aangekocht dat gebruikt wordt in Zuid-Europa en niet bestand is tegen de huidige weersomstandigheden. Maar het was wel een stuk goedkoper! In Zwitserland en Oostenrijk wordt beter materiaal gebruikt.

bruin1 | 05-02-12 | 13:48

Het is de schuld van Wilders.

Slipsnifter | 05-02-12 | 13:47

@Err | 05-02-12 | 13:45
Die files staan er vooral omdat zeker 30% (voorzichtige schatting) van de automobilisten totaal ongeschikt is deel te nemen aan het verkeer.

Überbottehork | 05-02-12 | 13:47

Kom net terug van wintersport in Oostenrijk. Daar lag aanzienlijk meer sneeuw dan in Nederland. AANZIENLIJK meer. Geen enkel probleem. Niet op het spoor. Niet op de wegen. Die Oostenrijkers lachen zich een kriek om het Nederlandse paniekgedrag vanwege beetje sneeuw. En al helemaal om het feit dat treinen uitvallen door het witte spul. NS en ProRail moeten zich schamen. Durft die Ingrid Thijssen ook nog te zeggen dat de Nederlandse Spoorwegen bij de Top-3 vd wereld hoort. Dan ben je wel redelijk in de war.

snoei | 05-02-12 | 13:46

Vooral hard blijven roepen over hoe slecht het de afgelopen dagen met het OV ging, dan heeft niemand het over de record-files die er de afgelopen dagen op de snelwegen stonden. Nog zo'n mega-fail in het beleid van dit kabinet.

Err | 05-02-12 | 13:45

Hoezo kapitalisme? Gooi de markt eens open voor een ander vervoersbedrijf uit het buitenland ofzo.

Balk-in-je-oog | 05-02-12 | 13:45

Als een Ingrid Thijssen van NS Reizigers elk jaar bijna een half miljoen euro krijgen (niet "verdienen") en dan nog niet zelf op het idee van Melanie Schultz komen, betekent dat je niets meer bent dan een faalkostenpost.

Fijnstoffer | 05-02-12 | 13:45

Ik zeg het niet graag maar kunnen ze niet een paar Duiters van de DB inhuren. Die weten teminste hoe ze het treinverkeer bij -20 aan de praat moeten houden.

M@rk | 05-02-12 | 13:43

We worden alleen maar slechter van al die privatiseringen. Er moeten veel meer bonus-zakken gevuld worden sinds de privatisering van OV, gas, water, licht, telefoon, kabel-radio/tv enzovoort en de kamper bobo's privatiseren zelf ook door links te lullen en rechts te vullen.

John Doorzon | 05-02-12 | 13:43

Als er op al die té dure kaartjes, abonnementen, jaarkaarten enz enz ProRail zou staan i.p.v. NS, dan zouden ze alle recht van spreken hebben.

gnusmas | 05-02-12 | 13:42

Mijn auto is er ook niet verantwoordelijk voor dat ik de afgelopen dagen niet normaal op de snelweg kon rijden. Dat ik in de file stond en niet met normale snelheid op de snelweg kon rijden , was om dat Rutten (en zijn rijkswaterstaat) hun zaakjes niet op orde hebben.

Err | 05-02-12 | 13:42

Wisselstoring in d'r bovenkamer ofzo?

Schreeuwmeeuw | 05-02-12 | 13:41

"Kutkapitalisme. Vrije fuckmarkt."

Quid, WTF. De NS en ProRail hebben werkelijk NIETS met een vrije markt van doen. Er is GEEN concurrentie en ze worden gewoon nog door de overheid betaald. Beide bedrijven misbruiken hun monopoliepositie, die ze door de overheid is gegeven.

artbrut | 05-02-12 | 13:41

Wat een kouwe drukte om die paar treinreizigers.

miko | 05-02-12 | 13:39

Prachtig, die vergelijking met Sparta!

Petrus de Rewa | 05-02-12 | 13:39

Lafaards. Beken schuld en doe er wat aan.

T.Stark | 05-02-12 | 13:39

Het zal mij een zorg zijn wiens schuld het is.
Ik reis met de NS en de NS dient het voor mij maar op te lossen. Voor reis van 30/40 euro mag ik verwachten dat ik gewoon op tijd op de plaats van bestemming aan kom.

Herr Knäckebröd | 05-02-12 | 13:35

Zet er dan ook effe bij dat zowel in Zwitserland als Duitsland de boel ook plat heeft gelegen. Feit blijft dat door infrastructurele problemen treinen niet op plaats van bestemming kunnen komen, personeel dus ook de aansluitende trein niet kan pakken en dus zit alles vast. Ik spreek al jaren met ingenieursbedrijven en op railbeurzen. Het is simpel: ProRail WIL gewoon niet. Er staan nog miljoenen op de rekening, en er hadden allang nieuwe wisselverwarmingen gekocht kunnen worden. Maar die miljoenen? Die gaan nergens heen. De beurzen worden dit jaar (waarschijnlijk) opnieuw ingeleverd. Maar als PrutsRail nou eens gewoon inductieverwarming aan die wissels zou geven. Nou dan hébbben ze maar eens een keer géén bonus of eens wat minder. Maar dan blijft het tenminste rijden. Fak de corrupte infrabeheerder. Niet alleen NS is afhankelijk van hen, maar ook Veolia, Syntus (die overigens elke week de sjaak is op Arnhem - Winterswijk...), Connexxion, Arriva en alle goederen vervoerders. Prutsrail, houdoe en bedankt. Laten we de SSB maar komen om de infra te beheren...

Kialna | 05-02-12 | 13:35

Natuurlijk is het niet de schuld van de NS.
De reiziger is de schuldige, als die er niet was waren er geen treinen nodig.
Duidelijk toch?

Che_cuevara | 05-02-12 | 13:34

NS directie:
[ ]geschikt
[X]ongeschikt

lion@night | 05-02-12 | 13:34

Het geld dat nodig was om de problemen op het spoor te verhelpen is allemaal verdwenen richting Translink.

rara | 05-02-12 | 13:33

Waarom niet gelijk de KLM de schuld geven, joh?

ZKH EénOog | 05-02-12 | 13:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken