Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Overal poep bij GroenLinks, schisma dreigt

polizeikunduz.jpeg GroenLinks, de partij, is als volgt samengesteld: neo-'68 hippies, milieufreaks, milieufascisten, evangelischen, pacifisten, bekeerde socialisten, sektaren, allochtonen, krakers, kosmopolieten, Rene Danen, Mohamed Rabbae, die halve Amerikano-Japanse, Sam Pormes, Tara Singh Varma, Paul Rosenmuller en een soort van liberalen (geuzennaam: "bakfietsrijder"). Samen hebben ze twee dingen gemeen: ze haten succes en ze geloven écht dat een betere wereld mogelijk is. Lachwekkend, maar niet ernstig. In een democratie waar je op SP en PVV mag stemmen is natuurlijk ook een stem voor GroenLinks mogelijk. Probleem is wel dat een partij met zoveel gekkies vroeg of laat kapot gaat. LPFisering doe je niks tegen wanneer het gaat om LOLideologietjes en HAHAego's. Enter GroenLinks vandaag de dag: FITTIE! Sinds het vertrek van Halsema ("dappere" maar stabiele factor) en het instemmen met uitzenden van een terrorismeopleidingsteam in appeltjesgroen Kunduz, is het bal. De pacifisten willen dat Sap de stekker uit Kunduz trekt, Rene Danen wil een anti-PVV partij, de liberale dissidenten willen helemaal niet samenwerken met PvdA en SP vanwege oudlinkse retoriek, Ineke van Gent wil een burka dragen en voorzitter worden, Liesbeth van Tongeren is voor milieufascisme want Greenpeace en eist daarom ook het voorzitterschap op, Tofik Dibi doet inmiddels GroenLinks B in z'n eentje en Jolande Sap komt nog steeds niet verder dan haar stekkerdoos. Tsja. Tragisch zeg. Het is heus niet dat ons columnisten nu enorm leedvermakelijk gaan genieten van deze voorspelbare maar onderhoudende soap. Echt niet. Liefde en ligfietsen voor iedereen. Op naar windmolenwonderland zonder plastic tasjes: zin in de toekomst!

Reaguursels

Inloggen

@ Schoorsteenveger | 05-02-12 | 22:49 | + 0 -
Ik heb situaties als bovenstaande jammer genoeg al tig keer moeten meemaken.
Dergelijke randdebielen die een blinde haat tegen mensen koesteren enkel omdat hun neus hun niet beviel. Compleet gestoorde basket cases.
En deze kneuzen zijn ook erg dominant aanwezig en verzieken systematisch de onderlinge verhoudingen op de werkvloer waardoor ook het gevoel van veiligheid en vertrouwen bij de mensen onderling al snel het raam uitgaat.
Ze leven van die negativiteit als een vampier van bloed en zijn ook echte parasieten/bloedzuigers die het erg leuk vinden om mensen te stangen, te treiteren en op elke manier die ze maar kunnen bedenken anderen het leven willen verzieken.
Gevolg dus ook; mensen gaan lopen en meldden zich ziek.
.
Als je ze met de neus op de feiten drukt en ze confronteert met hun zielige kneusheid, worden ze "raar" in hun hoofd. (hun gevoelens komen naar boven die ze kostte wat kost onderdrukten) en ze flippen, meldden zich ziek en je ziet ze tijden niet terug en maatschappelijk werkers gaan bellen.

said_fred | 06-02-12 | 23:52

said_fred | 05-02-12 | 14:08 |
Een GroenLinkser acht zichzelf onfeilbaar, heeft reeds op jonge leeftijd opgegeven te twijfelen aan zichzelf, zijn mensbeeld en zijn wereldbeeld. Lijkt wat dat betreft erg op een fanatiek gelovige. Alle kritiek, elk tegenargument ketst af op een dikke laag teflon.

Schoorsteenveger | 05-02-12 | 22:49

Onderbuik | 05-02-12 | 10:42 |
Het is een balancing act, bewegen tussen traditie en vernieuwing. Traditie is datgene wat tot op de dag van vandaag de beste oplossing is, vernieuwing is datgene wat wellicht voor morgen betere oplossingen biedt. Vernieuwing als gebod is niet goed, maarr vasthouden aan traditie als gebod is dat ook niet.
En inderdaad, we hebben nog maar half door waarom al die beschavingen in het verleden tot hun oplossingen kwamen, en hoeveel bloed, zweet en tranen die oplossingen hebben gekost. Veel nieuwlichters denken daar te licht over, gooien het kind met het badwater weg en maken fouten die al tig keer gemaakt zijn.

Schoorsteenveger | 05-02-12 | 22:43

GL is een partij die zeer veel tegenstrijdigheden in zich herbergt. Door zich tijdens een soort Romeo en Julia musicalachtig duet in de tweede kamer te laten verleiden het Karzai regiem te ondersteunen blijkt GL indirect de Taliban te steunen. Zodra we onze hielen daar lichten ondervinden ook de vrouwen daar de ellende van dankzij GL denk ik dan. Met die wapentraining en kalasjnikovs is onze inspanning daar heel snel de onderdrukking ten goede gekomen zodra onze mensen weer thuis zijn. Net zo snel als al die zakken met dollars die daar door de corruptie zijn verdwenen zullen ook die opgeleiden agenten met hun kalasjnikovs iets anders gaan doen dan wat wij voor ogen hadden. Niet door knowhow geplaagd gaat deze vorm van goedgelovigheid in sprookjes en dogma's een echte oplossing in de weg staan. De realiteit is ver te zoeken en door de angst om helemaal in rook op te gaan zullen we nog wel veel meer rare bewegingen zien van dit partijtje.

Spitfire21 | 05-02-12 | 14:12

Chorizoworstje | 05-02-12 | 09:25 | + -1 -

Als je meer naar buiten gaat en rondloopt in bedrijven en de rest. (de maatschappij dus) en je geeft je ogen oren de kost dan komt je al snel tot de conclusie dat met name die "sociale"/extremistisch Linksche mensen vooral uitblinken in asociaal/ egocentrisch/egoïstisch/ gestoord, om niet te zeggen psychopathisch gedrag.
Je kunt ze er op aan spreken en ze hangen meteen de drama queen uit en putten zich uit in spijtbetuigingen en de volgende dag gaan ze gewoon verder op dezelfde manier. Als je ze erop aanspreekt dat je volgens jou de vorige dag nog hierop aan hebt gesproken negeren ze je gewoon compleet en kijken je hooguit met een totaal onverschillige blik aan. Compleet van de wereld en totaal niet voor rede vatbaar.
Ergo, zo gek als een deur deze "sociale, beschaafde, fatsoenlijke" mensen.
Of je fantaseert of je verkondigd onwaarheden tegen beter weten is dus ook de mogelijkheid.
.
En dit alles in een in- en intrieste poging tot compensatie van inferioriteitsgevoelens en enkel het tegendeel bereikend. De zachte sector kon gelijk de helft van het personeel naar huis sturen als dit fenomeen morgen niet meer zou bestaan.
.
En dit kan dan de meest extreme vormen aannemen. Men is in staat om moorden te plegen. Even geleden hadden we nog een politieagent in opleiding van 25 die een meisje van 17 achter de kassa van de C1000 vermoordt omdat ze de relatie met hem had beëindigd, hij kon het niet verkroppen dat zij hem afwees en daarom vermoordt je haar maar. Als ik geen relatie met jou kan hebben dan zul je hem met niemand hebben.
Er is dan ook een bibliotheek over volgeschreven tot nu toe.
Citaat;
books.google.nl/books?id=RilMQlXRgtYC&...

said_fred | 05-02-12 | 14:08

Het is goed om deze partij kapot te zien gaan. Bespottelijk dat die extremisten hun onzin op kosten van de samenleving verkopen.

natte krant | 05-02-12 | 11:56

@Schoorsteenveger | 04-02-12 | 21:53
Ja dat heb je mooi omschreven, dat is precies wat ik ook bedoel.
"Verheven boven de andere mensen, gewoon omdat ze daar recht op hebben..."
Wat me ook altijd opvalt is dat de gemiddelde GL politicus vernieuwend automatisch gelijksteld met verbetering.
Alsof er voor ons al niet heel veel beschavingen zijn geweest waar we bv ook eens naar zouden kunnen kijken.

Onderbuik | 05-02-12 | 10:42

Het is pas echt ernstig met je gesteld als je vind dat in een betere wereld geloven 'lachwekkend' is. Dat stukje over succes haten slaat verder ook nergens op, is meer je eigen vreemde wereldvisie, Bert.

Chorizoworstje | 05-02-12 | 09:25

En Sap was carnaval aan het vieren in Venlo...

da wizard | 05-02-12 | 02:52

"ze haten succes en ze geloven écht dat een betere wereld mogelijk is"
Ze haten ook alles wat mooi is, mensen die er toevallig aantrekkelijk uitzien/mooi/knap/uitstraling kunnen ook rekenen op de blinde haat van de "sociale" Pol Pot/ Mao lovers. Dus één blik is genoeg om te bepalen of ze je aardig of niet vinden en als ze besloten hebben dat je "anders en dus ongewenst" bent zullen ze ongezien er hun dagbesteding van maken om dit Unwertes Leben het leven te verzieken en weg te treiteren.
Die "betere wereld" is relatief te zien. Dat "betere" kun je aanschouwen in de laatste Socialistiesche dictaturen die er nog zijn en die er waren.
Syrië is op dit moment in het nieuws;
"Syrië: waar blijft de verontwaardiging?"
"Er is daar al meer dan een jaar een bloedbad gaande en dan vraag ik mij af waar toch de verontwaardigde reacties van bijvoorbeeld Harry van Bommel, Dries van Agt, Gretta Duisenberg, Groen Links, D66, PvdA en de SP blijven."
www.vrijspreker.nl/wp/2012/02/radiosti...
.
Dat "betere" moet dan bereikt worden via dingetjes als Mao's "De Grote Culturele Revolutie van het Proletariaat" nl.wikipedia.org/wiki/Culturele_Revolu...
.
Slecht nieuws was al dat "Rode Khmerlid kameraad Duch krijgt levenslang" www.google.nl/search?source=ig&hl=...
Vreemde is dat ik op alle hoernaals op alle zenders geen enkele keer "Rode Khmer" hoorde noemen. ERG opvallend dus. Modus operandi Rode Khmer; nl.wikipedia.org/wiki/Rode_Khmer
.
Mao was ook een voorbeeld voor iemand als Pol Pot;
"Ideologie,
Angkar hanteerde een communistische ideologie, in de praktijk hoofdzakelijk gebaseerd op het Maoïsme, Het Denken van Mao. Andere intellectuele invloeden waren: Khmer-elitair chauvinisme, Derde Wereld-nationalisme, de Franse Revolutie en Stalinistisch communisme.
Na de (mislukte) Grote Sprong Voorwaarts (versnelde industrialisatie 1958-1965) besloot Mao dat landbouw de basis zou vormen van China’s economie. In navolging hiervan besloot Angkar in 1977 tot de Supergrote Sprong Voorwaarts en dan conform Mao’s inmiddels gewijzigde lijn met collectieve landbouw als basis. Angkar dreef deze Maoïstische lijn op selectieve wijze veel verder door dan Mao ooit had gedaan.
.
Ook de repressie van het familieleven ontleende Pol Pot aan Mao, die in maart 1958 had verkondigd: “De familie zoals die er nog is tijdens het vroege communisme, zal worden afgeschaft. Het had een begin en zal een einde kennen. Familie is iets wat niet gunstig is voor de productie”.

said_fred | 05-02-12 | 01:49

er moet een reddingscomité komen voor ineke van gent en tofik dibi. in deze tijden van sneeuwcrisis is een dikke dame met warme boezem en kek kapsel altijd een aanwinst in de politiek. er schuilt een kern van waarheid in de filmpjes van bureau renkema. op ineke kan je bouwen voor de hawaai-burgers en de goelash kroketten. die arme tofik is mokro, islamiet en closet-queen en probeer carriere te maken tussen zure brandnetel sokken lesboos en crypto communistische reli-gekken. zij zijn de underdogs par excellence en een vaderlandse deugd (nee, niet de voc-mentaliteit,jpb) is om het op te nemen voor de verworpenen der aarde. ineke en tofik in een nieuwe partij, RuigVet, die opkomt voor de zelfontplooiing voor de rijpere vrouw en de rijpere homo, ongeacht politieke voorkeur, ethniiciteit en auto/trein/bakfiets/sling. wordt een kaskraker in deze tijden van crisis

minimá-armezusvan.. | 05-02-12 | 00:08

Roer | 04-02-12 | 20:05 |
Ik vind ze eerder fout dan schattig.
Als een priester, dominee of imam een donderpreek houdt en dreigt met hel en verdoemenis als wij ons niet volgens een strenge moraal gedragen en ons niet schuldig voelen als wij de regeltjes overtreden, dan hebben wij altijd nog het idee, de illusie misschien, dat die priester, dominee of imam niets menselijks vreemd is en even gemakkelijk in de fout kan gaan als wij. En wij weten dat God, als hij bestaat, hem even zwaar zal straffen voor zijn zonden.
Maar als een voorman of voorvrouw van GroenLinks gaat preken, dan zien we een mens die zich aan de toorn van God ontworsteld heeft en als Prometheus zich het recht aanmeet voor God te spelen en zich hemelhoog te verheffen boven ons zondaars en ons belaadt met schuld en schaamte.
Een GroenLinkser heeft geen schuldgevoel en kent geen schaamte. Een GroenLinkser voelt zich God en wil geëerd worden, aanbeden ook.

Schoorsteenveger | 04-02-12 | 21:53

@doenormaal! | 04-02-12 | 20:09
Rijden!!!

doenormaal! | 04-02-12 | 20:13

Schultz gaat dus informatie inwinnen in Zwitserland over hoe ze het daar wel voor elkaar krijgen om de treinen te laten reiden door nog véél meer sneeuw dan die luttele centimeters hier. Nou ik kan daar wel alvast een antwoord op geven: mentaliteit. Daar weten ze wat service is en daar leveren ze geen prutwerk maar kwaliteit.

doenormaal! | 04-02-12 | 20:09

Ik wil dat Ineke van Gent voor de rest van haar leven, en eindelijk eens echt respectvol conform het Islamitisch gebruik, een boerka draagt.

Causa Sui | 04-02-12 | 20:07

Ik vind ze eerder schattig dan fout. Toch prettig om er naast al het nep-pragmatische geweld van rechts, ook lieve mensen bij te hebben die ons geweten spelen. Prima. Niks maar aan doen. Gewoon laten bestaan.

Roer | 04-02-12 | 20:05

Ik mis in de opsomming bovenaan de ex-CPN-ers

AbuTelfan | 04-02-12 | 19:50

Schitterend stukje van Bert Brussen!

meneer Q | 04-02-12 | 19:25

Veel groenlinksers lijken geen geweten te hebben of spijt te hebben van dingen die ze gedaan hebben (rosemuller, mariko, vos, pedo meijer, dat rara figuur, enz. enz) terwijl ze verbaal juist heel sterk zijn, en daardoor de indruk wekken dat ze juist béter zijn dan gewone mensen. Dit is een opvallend en belangrijk iets, het zou mooi zijn als hier eens wat meer aandacht aan werd besteed door het journaille...

Onderbuik | 04-02-12 | 18:27

groen links,De communistische partij in een nieuwe jasje En verder: Groenlinkshypocriete partij met zulke figuren in de partij:
-Sam Pormes (oud-GroenLinks senator) Betrokken bij treinkaping bij de Punt, om zo de Nederlandse staat te chanteren. Groen-Links heeft dit altijd geweten.
-Herman Mijer: (pedofiel, en proud of it. Erelid van pedoclub Marijn)
Heeft columns geschreven, waarin hij pleitte voor legale sex met kleuters.
Groen-Links heeft nooit excuses gemaakt, het is onduidelijk of de man nog steeds actief is.
-Farah Karimi: (tot 2006 Tweede-Kamer lid) thans direkteur oxfam novibWas vroeger actief voor een islamitische terreurorganisatie, en heeft dat nimmer officieel afgezworen.
- Duyvendak Deze man heeft toegegeven (nadat de zaak verjaard is) dat hij heeft ingebroken in het ministerie.
Tja en dan politicus zijn, een inbreker....
Rosenmuller , die op de barricaden in de haven mensen opjutte tegen het kapitaal. Maar ondertussen is meneer allang zelf miljonair.peters kinderontvoering,machtmisbruik

shoutIdoit | 04-02-12 | 17:13

Kan iemand uit de politiek mij uitleggen waarom de Transsiberië Express gewoon rijdt maar dat bij ieder blaadje dat hier van de boom valt en bij een klein beetje sneeuw het hele spoorwegstelsel in Nederland op zijn gat ligt? In andere landen doen ze gewoon wat ze moeten doen maar dat is in een "ontwikkeld" ?? land als Nederland kennelijk teveel gevraagd of te moeilijk ofzo. Je gelooft het toch niet he. Die kudtsmoesjes van Prorail al helemaal niet meer na al die jaren!

doenormaal! | 04-02-12 | 17:10

GroenLinks, de partij, is als volgt samengesteld: neo-'68 hippies, milieufreaks, milieufascisten, evangelischen, pacifisten?? Je vergeet communisten hoor!!

John Doorzon | 04-02-12 | 17:05

Muhahaha, de NS en Prorail gaan zelf de problemen evalueren... Ze zullen wel met een hoop goede argumenten komen voor hun wanbeleid. *kuch*
Dit klopt toch helemaal niet! Niet de NS en Prorail moeten zichzelf evalueren maar een externe onafhankelijke partij moet dat doen. Sjonge jonge.
www.nu.nl/binnenland/2732700/grote-irr...

doenormaal! | 04-02-12 | 16:58

necrosis | 04-02-12 | 16:34

Noem nou eens 1 niet gemankeerde GL politica/politicus. Man man man, wat een club, nog afgezien van hun standpunten.

vanhetvarken | 04-02-12 | 16:58

ik bedoel het cda en gl zijn gefuseerd doordat links de nieuwe en ENIGE stroming van Europa werd en dus de onderlinge verschillen niet meer relevant waren. Nu dus weer wel, maar dat vatten ze niet ondanks een veel grotere bom onder Europa en de wereld die er ooit gemaakt is...

zoisut | 04-02-12 | 16:51

Mmm, je zou ook kunnen zeggen, zoals AppeltjesGL uiteindelijk net als het CDA is ontstaan uit een fusie van partijen, waar het CDA dat is door opheffing van bovennatuurlijke religie naar de linkse Kerk ( persoonlijke waarden, vraag het aan Malmstroo of Peters, of Sap of welk linkschmensch dan ook, je krijgt net als bij de andere religies GEEN antwoord maar je bent WEL je horloge kwijt..)en het CDA nu zichzelf moet gaan opsplitsen in oorspronkelijk rechts conservatieve anti islam, anti immigratie, pro J/C cultuur partijen, zo heb ik dat alvast gezegd, moet ook GL dit weer doen. Alleen in wat voor partijen? Juist, die bestonden al en opsplisten gaat dus niet lukken want zullen niks anders kunnen zeggen dan wat ze nu doen. Of wel?......

zoisut | 04-02-12 | 16:49

Als ze nu eens gewoon die doos van een Ineke van Gent ergens langs de straat zetten.......... Dat zou in ieder geval een goed begin zijn.........

Hobbykip | 04-02-12 | 16:34

Ik vraag me trouwens af waarom Mikado nog niet buitengesmeten is, wat is haar toegevoegde waarde aan GroenLinks?
Bovendien staat haar kapsel in het linkje me niet aan!
*zoekt naar [!] van Mikado*

necrosis | 04-02-12 | 16:34

En jawel, minister Schultz heeft de NS en Prorail om opheldering gevraagd. Die komen nu aanzetten met kudtsmoesjes over het materieel maar dat zijn al jaren dezelfde kudtsmoesjes. Laat Schultz daar in godsnaam niet intrappen! In andere landeern is er gen enkel probleem op het spoor wanneer het sneeuwt. Geen enkele reden dus dat dat hier wel zo zou zijn. Oprotten met het bestuur van de NS en Prorail. Boel helemaal omgooien en orde op zaken stellen! Hoe lang moet dit nog duren?!

doenormaal! | 04-02-12 | 16:32

@H.Stiglitz | 04-02-12 | 16:17
Ik nam Femke destijds al niet serieus, maar ik moet je gelijk geven.
GroenLinks is een partij die tegen van alles-en-nog-wat is, ze weten zelf echter niet precies wat.
Politiek gezien is het zowat ondenkbaar dat een partij als GroenLinks instemt met de Kunduz-missie.
Alleen al daarom neem ik die Sap niet serieus.

necrosis | 04-02-12 | 16:26

@necrosis | 04-02-12 | 16:17

Ik bedoelde in dit geval de censuskiesrecht-khadaffi's in de draad.

Maar dank je voor de geste;)

pius | 04-02-12 | 16:19

@necrosis | 04-02-12 | 15:26
En zo hoort het! Vast geen Nederlands management ;)

doenormaal! | 04-02-12 | 16:18

@pius | 04-02-12 | 16:10
Als ze niet weten wat ze doen, wat doen ze dan in de politiek?
*plusje uitdeelt om te plagen*

necrosis | 04-02-12 | 16:17

Tot niet zo lang geleden had ik nog een beetje respect voor Groenlinks, ja het waren vooral ongeschoren naieve en hypocriete hippies, maar ze stonden wel ergens voor en liepen voorop wat betreft homo en vrouwenemancipatie. Helaas zijn die laatste overtuigingen de afgelopen jaren vakkundig de nek omgedraaid. Homo's en vrouwen onderdrukken werd toegestaan als het door de Islam gebeurde. Want de haat tegen de PVV verblinde de partij(en heel links) waardoor Moslims niet kwetsen prioriteit no.1 werd. Dat er wel degelijk misstanden waren binnen de Islam werden of gebagatelliseerd of volkomen ontkend omdat het hiermee de PVV gelijk gaf.
2 weken geleden kwam het absolute hoogtepunt, of eigenlijk meer dieptepunt. De partij die haar bestaan ontleent aan de strijd tegen vrouwenonderdrukking, ging opeens campagne voeren voor het dragen van een boerka, en daarbij gingen leden zelfs zelf een boerka dragen. Ongelofelijk vond ik het. Alsof ik holocaustoverlevers met hakenkruizen zag zwaaien omdat ze tegen het verbod op Mein Kampf zijn. Groenlinks heeft hiermee haar laatste idealen verkwanseld en kan zichzelf maar beter opheffen, want geen normaal mens zal ze ooit nog serieus nemen

H.Stiglitz | 04-02-12 | 16:17

@dlseth_ | 04-02-12 | 16:08

Vergeef hun vader want zij weten niet wat zij doen.

pius | 04-02-12 | 16:10

@dutch driver | 04-02-12 | 15:58
Met mariko wil ik er niet eens inkomen.
Heb je wel op het juiste linkje gedrukt?

necrosis | 04-02-12 | 16:09

Tara Singh Varma hahaha.

drenkeling69 | 04-02-12 | 16:09

@Inspektor Gurkenfick | 04-02-12 | 15:49
Prachtige manier om de netto-ontvangers de bek te snoeren met hun jaloerse en opportunistische gehuil. Ik ben voor!

dlseth_ | 04-02-12 | 16:08

Noem dat cluppie Groenrechts en ze zitten weer op de 10 zetels. *Iets met eerlijk enzo*

Stroopdoos | 04-02-12 | 16:03

@Inspektor Gurkenfick | 04-02-12 | 15:49

Nee. Fascistische stelsels dienen te blijven waar ze vandaan komen. In het verleden in dit geval.

Ongeacht het wel een wee van de bloemenjurkenmaffia.

pius | 04-02-12 | 16:01

@Inspektor Gurkenfick | 04-02-12 | 15:49 | + 0 -

Dan zouden partijen als GroenLinks het juist beter doen...

Santac | 04-02-12 | 16:00

Met Mariko zou ik er wel uit komen...

dutch driver | 04-02-12 | 15:58

Groen Links is het beste bewijs voor de stelling dat het censuskiesrecht weer zou moeten worden ingevoerd!

Inspektor Gurkenfick | 04-02-12 | 15:49

Cuyahoga | 04-02-12 | 15:17
Doable maybe, maar oh zo'n de passieprekende vos.

(en ik kan geen plus of min meer geven, ook niet zien, vreemd)

Joke2500 | 04-02-12 | 15:47

@pi mol 15:39

Ze werkt nu in een Surinaamse grill, ze heeft haar naam dan ook laten veranderen in Tara Singh Shoarma...

Inspektor Gurkenfick | 04-02-12 | 15:45

@Pi Mol | 04-02-12 | 15:39
Hé, zwitsal, leg eens uit!

necrosis | 04-02-12 | 15:45

@Ordentelijk | 04-02-12 | 13:34
Links en rechts in amerika??
Hmmmpppfff

miko | 04-02-12 | 15:45

@Stormageddon | 04-02-12 | 15:29
Wat dat betreft zou ik het niet verkeerd vinden om mensen die nu in de bijstand zitten (en beschikken over een mimimaal IQ) eens te laten meepraten, die mensen weten wat 'zuinig' is en zullen geen miljarden weggooien, voordat het eerst verdient is.
Veel te veel politici smijten met miljarden alsof het snoepjes zijn.
Doe politici moesten ze ...(MagNie van Joris).

necrosis | 04-02-12 | 15:43

Ineke van Gent doet mijn achternaam.

Inspektor Gurkenfick | 04-02-12 | 15:41

GL is een terroristische organisatie en dient als zodanig behandeld te worden. Hup, KCT er op af.

dlseth_ | 04-02-12 | 15:40

Tara Sing Pharma 4President!

Pi Mol | 04-02-12 | 15:39

@lanexxx | 04-02-12 | 15:33
Met dergelijke opleidingen krijgen zij een baantje in de graai-carrousel van de politieke elite.
Wat wil je liever: je hoofd rechtop kunnen houden met behoud van integriteit, of je ziel verkopen aan de duivel, en politicus/ politica worden?

necrosis | 04-02-12 | 15:37

Che_cuevara | 04-02-12 | 15:04 LOL! Meer zit er niet in. Whahaha, zuur groenlinks graaivolk kan niet tegen verlies. Nou, ze WENNEN er maar aan.

Stroopdoos | 04-02-12 | 15:37

Groen staat voor een (s)linkse manier om zakken te vullen.
Al iemand een nieuw lampje nodig gehad?
Nou.... ikke laatst wel..... kreeg zowat een hartverzakking!

Schietmijmaarlek | 04-02-12 | 15:35

Het probleem is dat een deel van de GroenLinksers eigenlijk liberaal is. En dan ook echt liberaal, inclusief kleine overheid, eigenvernatwoordelijkheid en vrijheid. Dit deel is de laatste jaren, vooral onder Halsema behoorlijk gegroeid. Echter zitten er nog behoorlijk wat hippies, creabea's en socialisten in de partij.

De liberalen zouden wat mij betreft moeten fuseren met D66 of samen een nieuwe partij moeten vormen. De socialisten kunnen optieven naar de SP. De hippies richten maar een nieuwe PSP op.

Santac | 04-02-12 | 15:35

@meesterlijk | 04-02-12 | 15:23
Niet oud worden is de wens van elk kabinet, hoe minder 65-plussers, hoe goedkoper.

necrosis | 04-02-12 | 15:33

necrosis | 04-02-12 | 15:21 |
Ik heb het wel eerder opgemerkt dat onze bestuurders veelal bestaan uit het sociologische deel van de afgestudeerden, nul voeling of verwantschap met het bedrijf wat gerund moet worden. Kijk maar naar het top van de NS.

lanexxx | 04-02-12 | 15:33

@lion@night | 04-02-12 | 15:21
Het klinkt heel aantrekkelijk, maar ik geef in dit geval liever de voorkeur aan Agnes Kant.
Die ziet er beter uit en heeft een meer 'woest-erotische' persoonlijkheid.

necrosis | 04-02-12 | 15:30

@necrosis | 04-02-12 | 15:21
Omdat het die mensen niet gaat om mensen te vertegenwoordigen, of mee te werken aan een zuinig openbaar bestuur die moet letten op het verantwoord uitgeven van belastingcentjes (waarom zouden ze ook, ze hebben nooit zelfstandig geld verdiend dus ook geen belasting afgedragen: het is hun geld niet), het gaat ze in eerste instantie om hun idealen door te drammen en als ze er eenmaal zitten om hun zakken zoveel mogelijk te vullen. Want ze komen alleen maar in contact met uitvoeringsambtenaren van "verzelfstandigde" instanties met "marktconforme" salarissen, en die blijken ex-politici te zijn.
Het gaat ze niet om goed bestuur en voorzichtig zijn met belastinggeld, het gaat om "ikke, ikke, ikke". In eerste instantie misschien nog naïef en en lief bedoeld idealisme (ik vind dat het zo moet!), maar als je daar dan anderhalve ton per jaar voor krijgt, dan ga je daar aan wennen. Dan kun je niet meer terug naar de kassa van de Lidl, want dat brengt de hypotheek van je grachtenpandje niet op. En je kunt anders niks, dus dan blijf je in corporatistisch Nederland hangen.

Stormageddon | 04-02-12 | 15:29

@doenormaal! | 04-02-12 | 15:18
Het zal niet liggen aan het materiaal, ik gok op waardeloze managers.
Managers die aan het eind van het jaar een bonus krijgen voor het falen van de NS.
Waar ik werk, zouden dergelijke mensen met een stalen neus een schop onder hun reedt krijgen, zonder afkoopsom, that is.
*in tikplank bijten doet*

necrosis | 04-02-12 | 15:26

Volkert mag toch binnenkort met proefverlof?
Misschien dat hij nog voor een boost in de peilingen kan zorgen.

Cuyahoga | 04-02-12 | 15:25

Hahaha! Fantastisch! Schrijf over een linkse partij en vervolgens gaat bij sommigen de stekker erin en slaan ze vervolgens compleet op tilt!

Hihi, macrobiotische-bakfiets-moeders. Hoe bedenk je het. Frustratie-level is bij sommigen trouwens wel erg hoog. Denk aan jullie hart, je wordt er niet oud van.

meesterlijk | 04-02-12 | 15:23

@Cuyahoga | 04-02-12 | 15:17
Wacht maar tot je ooit wakker word naast Femke-zonder-make-up.
*alvast crisisteam bellen doet*

necrosis | 04-02-12 | 15:23

@necrosis | 04-02-12 | 15:10
na 20 jaar droog zou ik een fles rum achterover slaan en er voor gaan. Vervolgens zorgen dat je wat informatie ontfutseld krijgt welke je weer kan gebruiken voor wat extra zakcentjes van Sap.
;)

lion@night | 04-02-12 | 15:21

@Van Dikhout | 04-02-12 | 15:14
Alsjeblieft, de wiki-doopceel van Sap:
nl.wikipedia.org/wiki/Jolande_Sap
Wat is het toch met mensen die vanaf hun studie rechtstreeks de politiek ingaan?
Die mensen hebben 0,0 voeling met de mensen die ze vertegenwoordigen.
Het verbaast me niets dat mensen geen zin meer hebben om te stemmen.

necrosis | 04-02-12 | 15:21

@necrosis | 04-02-12 | 15:07
Precies! Waarom kan het in andere landen wel en hier niet!? Dat is een héél erg goede vraag.

doenormaal! | 04-02-12 | 15:18

Necrosis | 04-02-12 | 13:55 |
Inderdaad, Halsema was helemaal niet dapper.
Femke was net zo hypocriet als de rest van het luchtfietsende tuig.
De enige redenen waarom Femke minder kritisch beoordeeld werd is omdat ze do-able was (is?) en een sexy doorgerookte stem heeft.

Cuyahoga | 04-02-12 | 15:17

Drs. Jolande Spa eh.. Sap is liev. Maar ja, daarvoor hoef je niet gestudeerd te hebben; een schaap is ook liev.

Van Dikhout | 04-02-12 | 15:14

@Che_cuevara | 04-02-12 | 15:02
Al stond ik 20 jaar droog, ik zou haar NIET doen.
Ik moet tenslotte om mijn nick denken....

necrosis | 04-02-12 | 15:10

@rara | 04-02-12 | 14:42
Maar het wordt wel eens tijd voor een echte liberale partij zonder rechtsconservatisme, linkse dogmatiek en godsdienstige invloeden.... kan ik ook weer es gaan stemmen.

shamhareigolan | 04-02-12 | 15:09

doenormaal! | 04-02-12 | 15:02
Ik heb wel een idee wat er mis is in dit land maar over de spoorwegen kan ik niets zinnigs zeggen.
In diverse landen werkt het allemaal een stuk beter, en heeft men geen last van sneeuw, wind, vallende blaadjes of andere bullshit.
Maw: NS zuigt apeballen!

necrosis | 04-02-12 | 15:07

Is Tom Staal al op weg om een reportage te maken van wat er werkelijk aan de hand is met de spoorwegen in Nederland en de verhalen van gedupeerde reizigers op te tekenen?
Want als we de verhalen van de NS en Prorail moeten geloven gat het allemaal geweldig :P
www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie/article/...
www.rtvutrecht.nl/nieuws/393807
Deze bedrijven lijden aan narcisme en totale blindheid voor hun totale falen jaar op jaar.

doenormaal! | 04-02-12 | 15:07

Groen links is een watermeloen, groen van buiten en rood van binnen.
Ik wil best iets voor het milieu doen, maar niet bij een partij die is ontstaan uit de Communistische Partij Nederland. Als er nou een soort groene VVD was, dan zouden die mijn stem krijgen.

Osdorpertje | 04-02-12 | 15:04

@Stroopdoos | 04-02-12 | 14:54
Dat is dan weer normaal.
Minkudos geven lijkt te veel op werken.

Che_cuevara | 04-02-12 | 15:04

@La Vie En Rose | 04-02-12 | 14:52
Laat die JoperTs toch, ze weten niet beter.
Nog los van het feit dat een matig topic op GS meer reacties krijgt dan het beste topic ooit op Joop.
En dat laatste verbaast me niet....

necrosis | 04-02-12 | 15:03

@necrosis | 04-02-12 | 14:58
Heb ik godtdank. Zelf reis ik nooit met de trein. Ik kijk wel uit! neemt niet weg dat ik mijn ogen uit mijn kop schaam voor de ontiegelijke wanprestatie van Prorail. Jaar op jaar! Als het één keer een tiefuschaos wordt op het spoor door kou en sneeuw, dan zorg je er toch goddomme voor dat dat de volgende keer niet weer gebeurd? Wat is er toch mis met dit land?!

doenormaal! | 04-02-12 | 15:02

@necrosis | 04-02-12 | 14:56
Dat flirten had wel een hoger doel.
Sap stond al een tijdje droog.

Che_cuevara | 04-02-12 | 15:02

@necrosis | 04-02-12 | 14:45
Ach, als deze global warming nog even aanhoudt en we 3 elfstedentochten per jaar kunnen houden dan ga je dat zeehondenvet vanzelf waarderen. Uiteindelijk gaan we Lenie 't Hart met haar zeehondenboerderij nog erg dankbaar zijn.

Stormageddon | 04-02-12 | 15:01

@Freddie Stobart | 04-02-12 | 14:54
Waar het meeste vlees zit.
*mannarchisme*

necrosis | 04-02-12 | 14:59

@doenormaal! | 04-02-12 | 14:54
Ooit overwogen om een rij-examen te doen en je roze papiertje halen?
*suggestie van een tevreden autorijderT*

necrosis | 04-02-12 | 14:58

@Doldwaas | 04-02-12 | 14:50
Vergeet het geflirt niet met de VVD inzake Kunduz.
Die agenten hebben we zelf hard nodig, en niet om te flitsen.......

necrosis | 04-02-12 | 14:56

@doenormaal! | 04-02-12 | 14:48
Owja! En dan zet de NS doodleuk op haar website dat reizigers rekening moeten houden met 15 a 30 minuten vertraging terwijl ze een mega-infarct hebben, er geen of nauwelijks treinen rijden. Reizigers kopen kaartjes, checken in en krijgen van de NS bij sneeuw hun geld niet terug. SCHANDELIJK! Informeer de reizigers dan gewoon eerlijk! Falen en de klant laten betalen. Welkom bij de NS. Over klantvriendelijkheid gesproken. Ik hoop dat de NS de schade verhaalt op Prorail en dat iedereen gewoon zijn geld terug krijgt zoals het hoort. Schande werkelijk waar!

doenormaal! | 04-02-12 | 14:54

Ik die dat de groenlinksers niet verder gekomen zijn dan een paar min-kudootjes. Zo rolt GL namelijk.

Stroopdoos | 04-02-12 | 14:54


neemjemoederindemali | 04-02-12 | 14:29 |
Ik vind ú altijd wel standvastig. Soms te rechtlijnig, maar standvastig.

Pastor Sippenhaft | 04-02-12 | 14:54


necrosis | 04-02-12 | 14:46 |
Borst of poot?

Freddie Stobart | 04-02-12 | 14:54

Hmmm, het loopt nog geen storm in de panelen. Zelfs geen Joperts te bekennen.

Zouden die zijn doodgevroren?

Jaja, een mens vraagt zich weleens iets af. Ook ik.

La Vie En Rose | 04-02-12 | 14:52

Dit verklaart wel waarom Sap loopt te zwalken als een zwerver in een vergevorderd stadium van dronkenschap. Het ene moment met SP en PVDA het podium beklimmen en een gezamenlijke linkse visie presenteren. Het andere moment de SP afvallen en het samen met D66 over de neoliberale boeg willen gooien. De koers is ver te zoeken. Weinig zo falende fractievoorzitters als Sap gezien.

Doldwaas | 04-02-12 | 14:50

@doenormaal! | 04-02-12 | 14:48
rijden!!!

doenormaal! | 04-02-12 | 14:49

Weet je waar de politiek zich eens ècht! mee bezig zou moeten houden?! Met het enorme falen van Prorail!!! Het is toch NIET ACCEPTABEL dat ieder jaar opnieuw honderden duizenden mensen niet naar begrafenissen kunnen, niet naar op sterven liggende familie kunnen, hun vlucht missen etc. De emotionele en financiële schade is gewoonweg onacceptabel. Hoe is het toch mogelijk dat in andere landen de treinen gewoon reiden al het sneeuwt en koud is en in Nederland niet?! En allemaal accepteren we het en niemand doet er wat aan. Wat een pauperland vol slappelingen zeg!

doenormaal! | 04-02-12 | 14:48

@Freddie Stobart | 04-02-12 | 14:40
Serveer mij een portie, zonder veren graag!

necrosis | 04-02-12 | 14:46

@Stormageddon | 04-02-12 | 14:42
Die beesten doen het voornamelijk goed als haaienvoer, bovendien hou ik niet van vet.
*nieuw biertje ontkroonkurkt*

necrosis | 04-02-12 | 14:45

@Prins Fontainebleau | 04-02-12 | 14:05
Zul je zien dat het schisma volgens de oude scheidslijnen verloopt: CPN/PPR (linksdraaiende volkorengroenlinksers) en PSP/EVP (liberaal). Groenlinks is nooit een echte eenheid geweest.

rara | 04-02-12 | 14:42

@necrosis | 04-02-12 | 14:39
Vettig, maar het schijnt wel lekker te zijn. Eskimo's staan soms uren onbeschermd op het poolijs om er eentje te kunnen vangen. Dat doe je niet als het nergens naar smaakt.

Stormageddon | 04-02-12 | 14:42

@La Vie En Rose | 04-02-12 | 14:33
Sinds die fake tweets van widtvoet neem ik twitter al helemaal niet serieus meer, voor zover ik dat ooit deed.

necrosis | 04-02-12 | 14:41

necrosis | 04-02-12 | 14:39
Smaakt een beetje naar Amerikaanse adelaar.

Freddie Stobart | 04-02-12 | 14:40

@Freddie Stobart | 04-02-12 | 14:32
Hoe smaken zeehondjes?

necrosis | 04-02-12 | 14:39

@ZKH EénOog | 04-02-12 | 13:41
Wellicht was die tweet van een fake account.

Hier een site waarop alle verwijderde tweets van politici worden vermeld. Zie Peggolt er vooralsnog niet bij staan.

politwoops.nl/

La Vie En Rose | 04-02-12 | 14:33

Als de crisis strak echt losgaat zullen we wel eens zien hoeveel van die goedbedoelde LOLideetjes nog echt prioriteit hebben.
Zeehondjes zijn lief maar ik eet ze toch liever als tulpenbollen.

Freddie Stobart | 04-02-12 | 14:32

@Che_cuevara | 04-02-12 | 14:16
Moet je voor de gein eens een netje doppinda's ophangen, binnen een dag hangen er groene halsbandparkieten aan, die dagelijks terugkomen.
Jammer dat die dieren geen stemrecht hebben.....

necrosis | 04-02-12 | 14:30

@Ordentelijk | 04-02-12 | 13:34
Dat willen we niet als "dat moeten we niet willen met z'n allen"? Krijg ik altijd uitslag van. Wat is dan precies het voordeel van een totaal niet functionerend middendeel in de Nederlandse politiek? Midden is Koopejan, midden is Ferrier, midden is Mauro mag blijven maar vergelijkbare gevallen niet, midden is snijden in cultuur maar niet de viool van mijn dochter, midden is occupy-er zijn en 's avonds weer bij de 106cm flatscreen zitten. Midden maakt ons kapot!

Tommygunner | 04-02-12 | 14:29

zeg maar jansen | 04-02-12 | 14:21 |
Daarop heeft Herr Voragend niet het alleenrecht, dat is hier meer regel dan uitzondering. Jammer dat hier niet meer leden van politieke partijen rondhangen die met een tegengeluid komen, ik ontvang ze met open armen.

harry pikkel | 04-02-12 | 14:29

Mooi.

pendajo | 04-02-12 | 14:29

@Pastor Sippenhaft | 04-02-12 | 14:24

Ok, noem me dan 1 prediker die anders is.

neemjemoederindemali | 04-02-12 | 14:29

neemjemoederindemali | 04-02-12 | 14:15 |
Erg genuanceerd. Not!
Alles/iedereen over één kam scheren, doodt iedere discussie en andere mening. Niet mijn stylo.
Alleen alle poep stinkt, dat is een feit.

Pastor Sippenhaft | 04-02-12 | 14:24

Overigens ga ik er van uit dat Jolande Sap uit ideologische standpunten naar 070 gaat met het onrendabelenververvoer.
Ik kan me niet voorstellen dat een GroenLutser een auto bezit, dat zijn namelijk milieuvervuilende objecten, toch?

necrosis | 04-02-12 | 14:23

Is het nog wat geworden met die snelwegen die via zonnecellen energie opleveren GL, of hebben jullie het te druk met legaliseren van drugs en transgendervoorlichting voor kinderen?

Einde van de Domheid | 04-02-12 | 14:21

@Prins Fontainebleau | 04-02-12 | 14:05
Hear, hear....

shamhareigolan | 04-02-12 | 14:21

harry pikkel | 04-02-12 | 14:15 Ik denk niet dat je nog antwoord krijgt of een reactie.

Doorgaans poept Herr Vorragend en dan is ie meteen weer weg zonder doorspoelen. Z'n drol blijft achter, voor ons om er in te trappen.

zeg maar jansen | 04-02-12 | 14:21

@Bart_Bart | 04-02-12 | 13:53
Fijn,ik kan nu ook een schone broek pakken :(

weedo | 04-02-12 | 14:17

Met deze temperaturen is het niet meer dan normaal dat GROENlinks verpieterd.

Che_cuevara | 04-02-12 | 14:16

@Pastor Sippenhaft | 04-02-12 | 14:08

Konden we dat met alle predikers maar doen.

neemjemoederindemali | 04-02-12 | 14:15

@Pastor Sippenhaft | 04-02-12 | 14:08

Konden we dat met alle predikers maar doen.

neemjemoederindemali | 04-02-12 | 14:15

Herr Vorragend | 04-02-12 | 14:05 |
In zegge en schrijve 1 reaguursel meldt iemand dat hij PVV heeft gestemd. Dus waar haal je die onzin nou weer vandaan? Figuren zoals jij, die niet inzien dat het over de hele linie een corrupte, incapabele bende is, en die partijen tegen elkaar uitspelen, zijn de reden dat de verdeel-en-heers kliek kan blijven zitten.

harry pikkel | 04-02-12 | 14:15

@Ordentelijk | 04-02-12 | 13:34
Hier in Nederland is dat niet veel anders gezien het poldermodel. Er is altijd sprake van een coalitie met een rechtse koers of een linkse koers.
Waarom dan niet gelijk stemmen op die coalitie?
Dan is het meteen duidelijk waar we voor stemmen. Daar is nu geen sprake van omdat van tevoren niet duidelijk is welke coalitie gevormd gaat worden.
Te veel keuzes zoals in NL leidt tot versnippering.

lion@night | 04-02-12 | 14:15

Om de neergang van GroenLinks een halt toe te roepen, zou ik, als ik Sap was, contact zoeken met vml Groenlinks stemmerTs die naar D66 zijn overgelopen, en daar een boek over schrijven.

Hendrik Jan, Angelique en Yolande.

Tevens zou ik Tofik Dibi de opdracht geven om nog een paar hartverscheurende filmpjes van kindertjes te maken, die alles oplepelen wat zij van Tofik Dibi moeten zeggen.
Met toestemming van hun bakfietsende, tofuvretende moreel superieure ouders.

Maar dat spreekt voor zich.

La Vie En Rose | 04-02-12 | 14:14

"Samen hebben ze twee dingen gemeen: ze haten succes en ze geloven écht dat een betere wereld mogelijk is". dat zijn dan de naïve neo-'68 hippies, milieufreaks, milieufascisten, evangelischen, pacifisten, bekeerde socialisten, sektaren, allochtonen, krakers, kosmopolieten; en dus goede mensen. Het is alleen zo dat GL een business is om idealen te verkopen. Goeie handel, dat wist de RK als geen ander. Ze hadden echter nooit zover moeten gaan om Afghanistan goed te keuren en die Mariko hadden ze meteen eruit moeten zetten. Enfin ze bekijken het maar. Ik hoop dat deze partij helemaal kapoedtstuk gaat: schijnheilige bende bestuurders en politici. En aan natuur hebben ze nooit wat gedaan. Het interesseert ze niet echt. Dat groen is meer het bgroene van het CDA: biljartlaken gifgroen (o ja hoe het het ook weer met dat gif op die schip mevrouw eh die Vos met die wijnbouw estate in Zd-Fr). En die Cdk uit N-H, corrupte figuur die ze na de Icesafe-affaire noig even directeur ABP hebben gemaakt. NL = Maffiastaat.

ecologiste | 04-02-12 | 14:14

@Herr Vorragend | 04-02-12 | 14:05
Voordat je PVV besmeurt met de opmerking "gedoogweslie", mag ik je even herinneren aan de bijdragen van de 'linkse' partijen aan oa de Kunduz-missie puur en alleen om de PVV (die fel TEGEN was) te dwarsbomen en tweespalt uit te lokken in het kabinet?
Was het niet PvdA lijder (of leider) Cohen die beloofde om alles wat Wilders zou voorstellen, te willen dwarsbomen?
Je hoeft geen PVV te stemmen, maar kijk even serieus naar wat anderen partijen doen.
Ik hoef niet eens te weten wat jij stemt.....

necrosis | 04-02-12 | 14:13

Je vergeet een paar groepen Bert.
Groen links behelst ook Oud Roze, en Werkgroep voor sexuele diversiteit. Zeg maar een beetje depeetvaders en misschien wel ideologen van de PNVD. In ieder geval willen ze hetzelfde als de pedopartij, legal age for sex afschaffen of minstens verlagen!

Einde van de Domheid | 04-02-12 | 14:12


neemjemoederindemali | 04-02-12 | 14:01 | + 0 -
Bijna wel ja. Maar over de GL poep: negeren en op 'natuurlijke' wijze laten doodbloeden.
Lekker 'links' laten liggen, zeg maar. ;)

Pastor Sippenhaft | 04-02-12 | 14:08

Kan me zeer goed vinden in de kwalificaties van BertBrussen inzake Groenlinks. Mijn partij totaal niet en ook nooit geweest.
Maar de meerderheid van de reaguursels hierboven getuigt wel weer van misplaatst leedvermaak van gefrustreerde PVV-ers. De aanhangers van een neppartij met aan het hoofd ons aller Gedoogweslie.
Wat mij persoonlijk dan ook wel weer leedvermaak oplevert.

Herr Vorragend | 04-02-12 | 14:05

Een schisma zou prima zijn. Het liberale deel van GL kan dan fuseren met D66 en de nog in leven zijnde liberale VVD'ers om nu eindelijk eens een echte liberale partij op te richten. De linksemacrobiotische volkorengroenlinkschers en islamknuffelaars kunnen zich vervolgens aansluiten bij de SP.

Prins Fontainebleau | 04-02-12 | 14:05

@Pastor Sippenhaft | 04-02-12 | 13:57

Doen niet al die predikers dat?

neemjemoederindemali | 04-02-12 | 14:01

GL is verworden tot het standaard clubje zakkenvullende media-geile ego's. Gaan ook allang niet meer voor het volk en they don't practise what they preach. Maar dat is politiek eigen natuurlijk. Next!

Pastor Sippenhaft | 04-02-12 | 13:57

Sinds wanneer is Halsema "dapper".
Ze was altijd al een zweefteef, maar toen ze toegaf dat ze haar kinderen op een 'witte school' had geplaatst, wist ik dat ik goed zat met mijn stem op de PVV.

necrosis | 04-02-12 | 13:55

Politieke partijen zijn criminele organisaties.
Allemaal.

Stormageddon | 04-02-12 | 13:54

Terwijl we nu allemaal genieten van de opwarming van de aarde, moeten we toch wel tot de conclusie komen dat groen een beetje bleekjes is geworden.

Ik haal de stekker er uit en ga skieen.

nu even niet | 04-02-12 | 13:53

De partij van GL is nog gevaarlijker dan de SP. De achterban zit vol met milieu terroristen, dieren terroristen, autonomen, krakerts en ander werkschuw tuig. Een groot stelletje profiteurs. Je zal er weinig mensen vinden die ooit de handen uit de klauwen hebben gestoken en een baan hebben gehad in het bedrijfsleven. Deze categorie GL mensen kost de samenleving waarschijnlijk zelfs meer dan de massa immigratie. Lijkt me goed als hier eens een onderzoek naar wordt gedaan. De hele GL achterban lijkt me een zeer onrendabel zooitje profiteurs.

denoorman | 04-02-12 | 13:52

@Oeleflaffel | 04-02-12 | 13:42

Hij vergeet nog wel meer: Proba Koala-killers, RaRa-strijders en pedofielen bijvoorbeeld.

Maar als al het gajes genoemd moet worden, is dit stukkie groter dan het stuk van Verhaar vanmorgen.

ZKH EénOog | 04-02-12 | 13:46

"Bestuurlijke verantwoordelijkheid", behalve als je Marijke Vos of Mariko Peters heet.
Een pedofiel als voorzitter, een boekenverbieder als partijleider.
Als crimineel, zakkenvuller en subsidieverslinder zit je nog beter bij GL dan bij de pvda.
Maar ja, links dus goed, sociaal en rechtvaardig, en groen, dus goed voor het milieu, dan hoef je je verder niet aan de bestaande wetten te houden, voor GroenLinksers gelden nu eenmaal andere normen.

spanarchist | 04-02-12 | 13:46

Wat nou; ligfietsen? Wel fatsoenlijk blijven Brussen.

Bezorgdenverjaagster | 04-02-12 | 13:45

Kater + Groen Links = Kotsen.
En de lettertjes zweven.

weedo | 04-02-12 | 13:45

Misschien het nog maar eens met Tara Singh-Varma proberen?

Ion Susai | 04-02-12 | 13:43

Groen links moet terug naar de basis. Misschien dat een paar jaar terugvallen op de oude pijlers van de partij, milieuterrorisme, politieke aanslagen, en subversie, de partij weer ideologisch zuiver krijgt.

Parel van het Zuiden | 04-02-12 | 13:43

Je vergeet "Pol Pot aanhangers".

Oeleflaffel | 04-02-12 | 13:42

@La Bailaora | 04-02-12 | 13:32

Die arme knul is nu écht niet meer serieus te nemen. Dat ie vervallen is tot een one-issue blater nog tot daar aan toe, maar dat hij, een politicus, een prijsvraag uitschrijft om PVV-ers in Duitse hemden te willen zien, is het dieptepunt...
Overigens was die tweet binnen een kwartier alweer verwijderd.

ZKH EénOog | 04-02-12 | 13:41

@BertBrussen Het is GreeNpeace. Of GreeDpeace.

Ik hoop in elk geval dat Ineke van Gent nooit over haar schaduw zal regeren.

Bart_Bart | 04-02-12 | 13:40

"Zin in de toekomst" betekende eigenlijk "Groenlinks voor de val". Voorspelbaar leeg en ongelooflijk knullige politiek. Ik zeg: opdoeken.

Stroopdoos | 04-02-12 | 13:36

De ene politieke club is nog kudter dan de andere.

Klopt en is bovendien waar.

Er bestaat geen enkele normale partij in dit land, laat staan dat er normale politici zijn. Het zijn allemaal graaiende volidioten zonder enige vorm van aansprakelijkheid op hun onkunde. En ze komen *overal* mee weg.

Van jouw en mijn geld.

Parsons | 04-02-12 | 13:36

@Tommygunner | 04-02-12 | 13:32 |

Dat willen we dus juist totaal niet. Die polarisering in het politiek stelsel is bijzonder slecht. Kijk maar naar Amerika. Daar heb je een 'linkse' en een 'rechtse' partij, en dat is het. Elke vorm van democratie houdt daar op want er gebeurt niks, nieuwe partijen kunnen niet toetreden en ze houden elkaar op alles tegen

Ordentelijk | 04-02-12 | 13:34

Weer een partij die godzijdank zichzelf sloopt, fijn dat u ons er nog even aan herinnert.

neemjemoederindemali | 04-02-12 | 13:33

Een betere wereld ís dan ook mogelijk.

Zonder GroenLinks, dat dan weer wel.

ZKH EénOog | 04-02-12 | 13:33

de anti-PVV partij bestaat al: D66 met kereltje Pechtold.

La Bailaora | 04-02-12 | 13:32

Al die middenpartijen moeten gewoon een keer kiezen. Óf links óf rechts. Van beiden een beetje bestaat niet of heet CDA. En we weten hoe dat af gaat lopen...

Tommygunner | 04-02-12 | 13:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken