
Het is voorjaar 2014. Het kabinet is gevallen. De ontelbare corrupte escapades van onze ministers plus de parlementaire enquêtes over de Euro, ACTA en het CJIB zijn de regering definitief fataal geworden. Tijd voor
verkiezingen dus. De stemprocedure is na problemen in voorgaande edities volledig herzien. Duizenden vrijwilligers zijn uit voorzorg gezuiverd in kampen op de Veluwe. Geen stemlokalen meer in sportclubs, buurthuizen en kerken. Iedere stemgerechtige dient zich met de op zijn onderarm getatoeëerde stemkaart te melden bij een van de 25 betonnen bunkers die zijn opgeworpen door het hele land. Na diverse grondige fouilleeracties (vooral rectaal), inbreng van een onderhuidse chip en een iris-scan kan de eerste ring (300 m + een mijnenveld) van militaire beveiliging worden betreden. Hierna volgt nog een aantal zeer rigide veiligheidschecks (gestapoverhoor, waterboarding, elektroden op uw tepels) waarna de stemgerechtigde de bunker kan betreden. Onder begeleiding van diverse CCTV's zal een volledig computergestuurd programma de stemprocedure overnemen. Uw favoriete politieke partij wordt daarna uitgelezen via een hersenscan. Een cordon van ME'ers zal vervolgens met het rode potlood de politicus naar keuze aanvinken waarna de hele operatie door acteurs met behulp van CGI zal worden nagespeeld zodat het op TV lijkt dat er via computers is gestemd. Het tellen van de stemmen vindt plaats door de recent ontwikkelde Votebot 2.0 (van Syrische makelij) die volledig te vertrouwen is en zeker niet gehacked kan worden. Net als in Rusland en Zimbabwe verlopen de verkiezingen geheel probleemloos. Precies de juiste partij haalt 99,99% van de stemmen en roept haar leider uit tot Totaalheerser der Nederland BV waarna de rust weer voor altijd zal wederkeren. Mooi man, die democratie.
Reaguursels
InloggenWe kunnen ook voor de verandering eens nee zeggen tegen alle politieke bullshit...
youtu.be/g9WObcs-dx0
D'66 = D'1984
@eerstneukendanpraten | 02-02-12 | 13:53
Ik vermoed het eerste...
What just happened? o_o
nicks nuttig | 02-02-12
Of jij bent zo gek als een deur of je doet alsof...
dar-al-islam
-weggejorist-
Och god, de pedofiel Lucassen wil ook al politie in het stemhokje. Moet niet gekker worden. Die rechtsche idioten gaan binnenkort ten onder aan hun eigen hondsdolheid.
@nicks nuttig | 02-02-12 | 12:46
Wie helpt je bij het zoeken van het antwoord of een oplosing?
Lucassen wil politie in het stemlokaal.
Zoals de waard is......
@ rara 12.39
Your guess is as good as mine. rara. ;)
In West-Bengalen hadden ze al dertig jaar lang ervaring met stembus-hulpjes die je vertelden op welke partij je moest stemmen: de communistische partij van India, Marxistisch (CPM). Ging altijd prima: altijd meer dan 80% van de stemmen, totdat het volk zelf wakker werd en de commies wegstemde. Gelukkig ging de voormalige chief minister die de leider van de commies was, tenslotte dod op zijn 93 ste. Het enige andere goede aan die chief minister was dat hij nog tegen de Britten had gestreden binnen de onafhankelijkheidsbeweging in de vroege jaren 40.
@nicks nuttig | 02-02-12 | 12:30
Hoe is dat conflict met je 'Brain' ontstaan?
Iedereen die niet zelfstandig zijn/haar stem kan uitbrengen omdat hij/zij niet kan lezen/schrijven of de Nlse taal onvoldoende beheerst, zou van het recht om te stemmen uitgesloten moeten worden. Mensen die hulp nodig hebben vanwege fysieke problemen, zouden alleen bijgestaan mogen worden door bijv. de voorzitter van het stembureau. Dit sluit fraude niet geheel uit, maar maakt het een stuk lastiger om te frauderen
Brain: Guess I'm still here
nn: Enjoy it, lutser
Brain: I will, fuckface
- over and out -
Kan iemand me vertellen wat zo slecht is aan het bovenstaande?Lijkt me juist een goed idee.
Ik zie het probleem van camera's nie zo. Men wil zo min mogelijk fraude in de stemhokjes en wil dat zo tackelen. Dat komt ons allen ten goede. Alleen wat wel jammer is, is dat de partijen waarop gestemd word zelf nie te vertrouwen zijn :(
Ik zie het probleem van camera's nie zo. Men wil zo min mogelijk fraude in de stemhokjes en wil dat zo tackelen. Dat komt ons allen ten goede. Alleen wat wel jammer is, is dat de partijen waarop gestemd word zelf nie te vertrouwen zijn :(
Het alternatief tekent zich overigens al af, een volksdemocratie naar DDR model onder de inspirerende leiding van Kameraad Roemer.
Oud nieuws. Dit roepen anarchisten/ krakers al jarenlang. Gelukkig begint systeemhaat nu ook bij de bleke en geschoren burgerlulletjes door te dringen. Leve het autonome invididu!
D66 wil dat ook, en die partij wil bovendien camerabewaking bij het tellen van de stemmen.
---
En weer een goede reden om D66 te stemmen...
VVD-kamerlid Joost Taverne breekt een lans voor de herintroductie van stemcomputers. "De industrie geeft te kennen verder te zijn dan de politici zich realiseren."
Mijn god, dit klinkt als een politicus die zich ongegeneerd voor een karretje laat spannen.
nicks nuttig | 02-02-12 | 12:00 | + 4 -
LOL! Ik ben niet gek, ik ben Napoleon...
Wanneer kereltje Peggold nou de oude D66 kroonjuwelen weer eens uit de kast zou halen en flink afstoffen zou het misschien mogelijk zijn een soort democratie op te zetten. B.v. een bindend referendum, gekozen premier, gekozen burgemeester enzovoort. Weten we het nog? Lijkt me heel wat nuttiger dan alleen maar schimpen op Wilders zoals hij nu doet.Maar ja, dat zit er vrees ik niet in.
weedo | 02-02-12 | 11:59 | + 0 -
Eens. Toch ben ik ervan overtuigd dat zelf participeren de enige manier is om van binnen uit een verandering teweeg te brengen. Of er moet bij de volgende verkiezingen een meerderheid ontstaan van blanco stemmers. Dat zou ook zeer interessant zijn, geen idee wat er dan zou gebeuren eigenlijk.
@nicks nuttig | 02-02-12 | 12:00
Sterkte.
@zeg maar jansen | 02-02-12 | 11:56
Amerikaans conservatief is niet hetzelfde als Europees conservatief. Dit onderzoek kun je niet 1-op-1 vertalen naar onze situatie, ik bespeur niet idioot veel conservatieven in onze politiek. Ook niet aan de rechterkant.
@ZKH EénOog | 02-02-12 | 11:55
Door niet te stemmen ontken of negeer je het systeem. Maar het systeem negeert jou niet.
Is een enquête van Maurice niet genoeg dan?
Scheelt een hoop geouwehoer.
Brain!!
Brain: What is it now, nicks nutt.. Wait. Who are you?
I'm the inner voice master, there is something seriously wrong with nicks nuttig.
Brain: My god, how many of you are there.
Inner voice: As many you can create master, but to the point if you will, nicks nuttig needs your help!
Brain: What help?!
Inner voice: I think he's dying master..
Brain: He is dying
Inner voice: Yes, master.
Brain: Thanks inner voice, or whatever. I will take care of it.
- small dramatic pause -
Brain: NICKS NUTTIG
nicks nuttig: Yeah
Brain: Why are you doing this?
nicks nuttig: Remember, when I said the word 'Hypo
Brain: YES I DID. Now stop being an asshole, and more importantly, WASTING my time. Remember Joris?
nicks nuttig: Of course, hold on. Joris! Doe ons maar een ban geven, kunnen we even nadenken over onze acties.
Brain: NO!! nicks nuttig, please. I just want you, to
nicks nuttig: Twee weken brain. En nou maar hopen dan het geen perma is. Good luck.
@Weird Guilders | 02-02-12 | 11:50
Daar heeft u gelijk in, alleen de ervaring leert dat het vrijwel onmogelijk is om om daar een goede uitvoer aan te gegeven.(zie Pin, Rita en nu met die blondo)
Elke politici die ik ken heeft een eigen agenda lijkt wel en het belang van het volk telt al jaren niet meer. Ik geef dan liever 10K aan een zwerver.
Als logisch weldenkend mens gaat mijn voorkeur natuurlijk uit naar een censuskiesrecht.
Helaas is er geen politicus die daar over durft te beginnen, de stemmen van de onrendabelen zijn te belangrijk en hun beschermheren te bloeddorstig.
Ach wat zeuren jullie, ik kan toch altijd nog mijn mening geven op een Arondeuslezing!
Ach, links en rechts zijn slechts bedacht om ons te doen geloven dat we een keuze hebben. Achter de schermen trekken dezelfde poppenspelers aan de touwtjes.
En alstublieft. Een knuppel voor in het hoenderhok: www.parool.nl/parool/nl/225/BUITENLAND...
@jankerd | 02-02-12 | 11:48
Een uitslag heeft geen nut, omdat in onze vorm van democratie het idee van inspraak hebben een farce is.
En zinloze discussies over wel of niet stemmen bestaan niet. Door te stemmen erken je het systeem. Simpeler is het niet.
@Betweetert | 02-02-12 | 11:50
Nouja geeft niet, is weer eens wat anders dan koppie pasta carbonara ;)
Gewoon eerst per wet het stemrecht ontnemen van alle Wesleys in ons land. Dat zet tenminste zoden aan de dijk.
weedo | 02-02-12 wrong copy/pasta solly !
Is oproepen tot staatsgreep eigenlijk strafbaar?
weedo | 02-02-12 | 11:46 | + 0 -
In Nederland is het zo geregeld dat als je een goed verhaal hebt voor 10K borg een partij kan oprichten en kan beginnen het geven van het goede voorbeeld. Ik wens u veel succes.
25TaLife | 02-02-12
Elke vorm van opruiing (ook internet) ist verboten !!
@ZKH EénOog | 02-02-12 | 11:18
Je moet niks..... maar dan zou een uitslag nut hebben in een democratie.
Iedere zinloze discussie over wel of niet stemmen is hier niet op zijn plaats.
Het zou strafbaar moeten worden om AF te wijken van je partij programma na de verkliezingen. Dus geen consensus, maar 2 partijen die elkaars verkiezingsprogramma voor 50% moeten toestaan. Dat is eerlijker dan wat nu gebeurt; X roepen, na de verkiezingen Y doen.Het volk kiest namaleijk voor een beleid, een programma. En niet voor een politicus die zodra het pluche lonkt een Wouter Bosje doet. Uitvoeren je programmna op die punten die je beloofd hebt. Dat gebeurt bij sollicitaties toch ook zo? Quid pro quo !! (niet te verwarren met Quid hier)
Politiek, als ze maar kunnen controleren en verbieden. Dat ze ook moeten besturen vergeten de meeste politici.
Is oproepen tot staatsgreep eigenlijk strafbaar?
@deraderendraaien | 02-02-12 | 11:44
Vermijden!
Stemmen, zó 2010, dat gaan we niet nog een keer meemaken hoor. Kijk Griekenland en Italie. Je krijgt gewoon een paar Goldman Sachs bobo's die alle problemen voor je oplossen. Fijn toch
@vetkleppert | 02-02-12 | 11:19
Idd!Zit zelf vaak met verkiezingen achter de tafel,en de meeste hebben werkelijk geen idee waar het over gaat en lopen mak achter de bijdehandste aan.
En ik ben altijd de lul om die badgasten aan te spreken om te vermeiden dat ze er met z'n tweeën in gaan.
Ik ben trouwens ook meestal de enige die niet links is btw!
@Herr Knäckebröd | 02-02-12 | 11:11
wel goed lezen brusselmans: Een belangrijke oplossing voor de problemen bij het tellen is volgens D66 het toepassen van camerabewaking in het stemlokaal. Kamerlid Gerard Schouw wil bij het tellen van de stemmen camera's ophangen, zodat de stembureauleden door burgers in de gaten kunnen worden gehouden. "Dan voelen ze de publieke druk dat er op ze wordt gelet", stelt hij.
Klinkt meer als het nieuwe format van John de Talpa: The Count of Holland
Mijn oma heeft heel haar leven CDA gestemd omdat dat zo hoorde in Brabantse kerkdorpen.
Ik ken mensen die PvdA stemmen omdat ze dat 'zo van huis uit meegekregen hebben.'
Ik ken mensen die Groenliegt stemmen omdat ze denken dat alle bomen liev zijn en alle mensen stout.
Géén van bovenstaande weet ook maar iets van politiek of waar de partij waar ze op stemmen voor staat.
Ik zou het een goede maatregel vinden als iedereen die gaat stemmen eerst twee door de computer gegenereerde vragen moet beantwoorden over politiek. Maar dan echt makkelijke vragen. Zoals 'wie is er nu MP?', 'van welke partij is Jolande Sap?', 'wat betekent pvda?', 'is de SGP voor of tegen religie?'.
Gewoon hele simpele vragen, met meerkeuze antwoorden.
1 vraag van de 2 goed? Stem is geldig. Allebei fout, helaas stem niet geldig.
Probleem is niet dat stemcomputers gehackt kunnen worden, maar dat ze waarschijnlijk al van fabriekswege/overheidswege voorzien zijn van software om stemmen van "onwelgevallige " partijen af te kunnen romen.
Overigens is het hele stemgebeuren een wassen neus.
De kiesdeler 2010 was 62.773. Dus de individuele kiezer heeft 1/62.773ste deel invloed op 1/150ste deel van 1/2 deel van het parlement.
De invloed van de kiezer op de regering is verwaarloosbaar klein.
two ball cane | 02-02-12 | 11:23 Zoals reeds voorspeld werd door George.
i.imgur.com/QFK99.jpg
Ik zit regelmatig als medewerker in het stemlokaal,en idd willen er wel mensen gezamenlijk het hokje in.
Wat mij opvalt is dat mijn mede stemlokaal medewerker dan niet durven ingrijpen,Waardoor ik altijd degene ben die opstaat en mensen erop moet wijzen dat het zo niet werkt!
En ik kan me dus voorstellen dat op grotere stembureaus met meer dan 4 hokjes, en een grotere bevolkingsdichtheid van allochtonen stemmers (want dat zijn degene die dit doen)het bijna niet te doen is om ze tegelijk tegen te houden!
Beter ou het zijn om in een apart lokaal eerst goede instructies te geven ,en stemkaarten te checken wie naar binnen mag en wie niet.Waarna er in het stemlokaal zelf iemand kan staan die na controle van ID deze mensen naar een hokje toewijst.
Ik weet nóg wel iets, ideetje van ruim 2000 jaar oud.
Je kunt alleen stemmen in je geboorteplaats.
'Uw favoriete politieke partij wordt daarna uitgelezen via een hersenscan.'
Zul je zien dat GroenLinks veruit de grootste partij gaat worden, want uiteindelijk is iedereen in z'n onderbewustzijn toch een beetje een naïeve pacifist.
2014? Dat halen ze niet. www.depers.nl/binnenland/627524/Gaat-G...
Ik ga dit jaar voor blanco, wij hebben geen volksvertegenwoordiging meer.
En dit : www.powned.tv/nieuws/politiek/2012/02/... dan ?
@kapotte_stofzuiger | 02-02-12 | 11:22 Ja, wat dat voor resultaten geeft kunnen we nu mooi zien in het EU-bestuur:
www.groene.nl/2011/48/democratie-was-n...
Doe dan maar een dicatuur, dan weet je in ieder geval wie de vijand is en kun je nog proberen je te verzetten.
Als de peilingen doorzetten hoeven we na de volgende verkiezingen nooit meer te stemmen. Leve het communisme, Emiel bedank...
*snif*
brusselmans, je bent een amateur.
iedere totaalheerser weet dat je gewoon de rechten voor de voice of holland moet kopen en daar een facebook-like contest voor moet opzetten en op die manier de nieuwe adel (1 dictator is zo 20e eeuw) kiest. vervolgens hoeft die adel alleen maar te lachen naar de camera en blijft drie kwart van de 'like'-ers liken omdat toegeven dat je op een multikneus geliked hebt slecht is voor je imago.
Een technocratie: experts en wetenschappers die het land besturen. Geen links/rechts discussie, maar simpelweg kijken hoe het land het beste ontwikkelt. Een keer per 8 jaar mogen burgers per referendum bepalen of de huidige regering aan moet blijven, of niet.
Vind camerabewaking een beter idee dan politie in de lokalen.
Bij twijfel en geruchten in een bepaald stemlokaal kan de film even worden teruggekeken (bij onraad de worden stemmen herteld) en zijn de twijfels uit de wereld.
Goed nieuws Brusselmans!Dat betekent dat het gore ESM -wij maken nu de dienst uit, en stemmen hoeft niet meer- verdrag in 2014 niet meer bestaat!
rara | 02-02-12 | 11:19 | + 0 -
D66 heeft nergens een antwoord op.
Maar stemmen kan ook met 2 mensen zoals voorheen ook gebeurde in bepaalde buurten. Eén om te stemmen en de ander om de camera te blokkeren.
@spampers | 02-02-12 | 11:17 Er bevinden zich waarschijnlijk nogal wat D'66 stemmers onder de stemlokaal-medewerkers. Zo de waard is ...
toetanchamon | 02-02-12 | 11:16
Precies. Transparantie en openheid bij de overheid. Een open, online register van Openbaar Bestuur (met de facto alle niet-geheime artikelen gepubliceerd en geindexeerd i.p.v. pas opvraagbaar na een WOB-verzoek). Laten ze daar eens aan werken in plaats van de kiezer controleren en afhankelijke partijen inzetten bij verkiezingsrepressie.
Romeinen: "Geef het volk brood+spelen"
Heden: "Geef het volk ge-SOPA't-internet + stempotlood"
Toekomst: "D66"
Weet u het nog? In de allochtonenereservaten gingen ze soms met drie man/vrouw het stemhokje in. Mo ging Fatima en Tughba even vertellen waar ze een rood vakje moesten inkleuren om een geldige stem voor de PVDArabieren te bewerkstelligen. Want als je als vrouw analfabeet bent is het reuze handig om op deze wijze toch je stem op de beste partij uit te brengen. En Marcel van Dam keek vanuit zijn landhuis van 1 300 000,- naar beneden op het plebs en zag dat het goed was...
Tijdens het EK valt het kabinet al. Ook hier steekt een lente van voetbalrellen de kop op. De van Amsbergens vluchten per privéjet en een lading goud naar een Zuid-Amerikaans adres waar de lokale bevolking opvallend goed is in West-Germaanse talen.
Wie te imbeciel of analfabeet is om in zijn eentje een vakje naar keuze rood te kleuren, stemt maar gewoon niet.
Wegens te imbeciel of te analfabeet om zich te informeren of een beslissing te nemen, bijvoorbeeld.
Liever camera's in het stemlokaal dan 'assistenten' die de kiezer helpen om het stembiljet 'correct' in te vullen. Maar heeft D66 geen beter antwoord dan dit soort totalitaire oplossingen?
Democratie heeft zijn langste tijd wel gehad, de korte termijn visies en de snelle herverkiezingen geven geen solide daadkrachtige toekomstgerichte staat. Democratie is duur en te langzaam, zo lopen we achter de feiten aan. De opkomst bij verkiezingen is ook nog eens elk jaar lager en dat wat er te kiezen valt is grotendeels eenheidsworst dus laten we ophouden met die poppenkast en iets nieuws bedenken......... Hmmmm
@jankerd | 02-02-12 | 11:12
En waarom moet ik stemmen dan van je?
Dan kunnen we natuurlijk Churchill gaan citeren, dat doen we dan ook: "The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter."
Maar wordt die 0,01% van de stemmers (de tegenstemmers dus)ook publiekelijk gestraft? En komt dat op TV? En wie presenteert die show?
... het is voorjaar 2014, stemmen zonder camera in de moskee als alternatieve locatie wordt gedoogd.
Maar als ik het goed begrijp wil Schouw van D66 dus het tellen van de stemmen onder cameratoezicht laten gebeuren met als argumentatie dat de stembureaumedewerkers dan de publieke druk van controle voelen. M.a.w. een repressiemiddel om verantwoordelijkheid af te dwingen, in plaats van zorgen dat dat gevoel van verantwoordelijkheid in beginsel al aanwezig is bij desbetreffenden. Ja ja ...
Er is maar 1 plaats waar alles binnenste buiten gekeerd dient te worden, waar 24/7 camera en audio toezicht nodig is en dat is bij de overheid. De overheid is de grootste bedreiging voor elke burger.
Laat er eerst maar eens een stemplicht komen.
Alleen maar link naar het D66 voorstel?
www.powned.tv/nieuws/politiek/2012/02/...
Als het aan D66 ligt, worden stemmers op een bepaalde partij vervolgd dan wel buiten de samenleving geplaatst..
Helemaal niet zo'n slecht idee. In veel landen is dat allang gewoon hoor, bijvoorbeeld in Spanje. Altijd politie bij de stemlokalen.
Democratie is een slecht compromis, maar wel het beste dat we hebben.
Wordt er door de agenten ook op toegezien dat sommige politici (lees: voorstanders van dit plan) niet in de stembussen pissen?
Ja, maak er maar een geintje van. Das leuk om te lachen.
Maar ondertussen is de bemanning van zo'n stembureau te lafzakkerig policor om mensen te vertellen dat je niet met een complete kudde in een stemhokje mag gaan staan, alleen omdat ze anderscultureel zijn. En dat vraagt om "respect". Of angst, zoals sommige mensen zeggen.
-weggejorist-
Laat iedereen eerst maar eens gaan stemmen.
Gewoon een keer 80% opkomst. Zien we daarna wel of het allemaal klopt.
Pas in 2014 het kabinet laten vallen? Nee hoor 2013 op zen hoogst als het er zo naar uit ziet.
Democratie is de illusie van vrijheid.
Democratie moet online, met referenda na afleggen van je politiek bekwaamheid test. Iedereen kan politicus zijn. Dit is geen democrate!
Och in ieder geval mogen we nog wel zelf stemmen.
Toch?!
REAGEER OOK