Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Syscko de Housetrackripper zegt sorry

sysckozegtsorry.jpeg Opmerkelijke twist in de zaak rondom de gestolen housetrack van de 16-jarige Nederlander Julian Jordan. DJ Syscko heeft zijn facebookaccount weer aangezet om uitgebreid zijn excuses aan te bieden: "t is my intention to give the most humble and sincere apology to Plasmapool label, the CEO Miles Dyson and the entire staff of Plasmapool for its damage to their image on the network, also stated that i had been cheated by an English guy which i doesn't mention his name for obvious reasons of privacy, who has caused serious damage to my image, label Plasmapool and producer J. Jordan cheated because he is guilty of theft, and to be considered a thief of intellectual work of others, a trickster and disrespectful of the hard sacrifice of young producers and of the image of a big and honest label like Plasmapool!" Het verhaal zit namelijk zo: Een paar maanden geleden werd Julian Jordan via de mail benaderd door iemand uit Engeland die zich voordeed als eigenaar van een platenlabel. Nietsvermoedend stuurde Julian vervolgens zijn track op (misschien een beetje naïef, maar we hebben het over een jochie van 16) waarna hij nooit meer iets van deze man uit de UK hoorde. Totdat hij ineens zijn gestolen track op Beatport terug vond. Die hebben de track weer van Plasmapool die weer Syscko de schuld geven. Zo wijst iedereen elkaar aan als dief maar zit Julian ondertussen nog steeds tegen een track op Beatport aan te kijken die van hem is maar waar anderen geld aan verdienen. Want daar draait deze hele kwestie om: ordinaire poet. Zie deze dreigmail vol juridische spierballenbullshit die Plasmapool naar Julian stuurde nadat GeenStijl over de zaak publiceerde. Stoer hoor. Weten dat het zaakje stinkt en dan een puber dreigen met een rechtszaak. Wij zijn geen copyright-experts, maar het lijkt ons sterk dat Julian al zijn rechten heeft afgestaan toen hij een mailtje + attachment naar een oplichter in de UK stuurde. En waarom blijft deze Mr. X anoniem? Omdat hij namens labels minderjarige producenten hun werk afhandig maakt? Hoe het ook precies zit: Plasmapool verkoopt een track die door iemand anders is gemaakt dan degene die bij hun onder contract staat/stond. Punt. Overigens hoeven we ons om Julian Jordan geen zorgen meer te maken. De aanbiedingen vliegen hem om de oren. Eet dat Plasmaprutsers!

Reaguursels

Inloggen

Bel Tim Kuik dan op..

DataValue | 25-01-12 | 13:45

Ik vind hem wel lachen.
Als je iemand een track stuurt doe je dus afstand van intellectueel eigendom.

Dat betekend dan natuurlijk ook dat als ik een track download ik ook het eigendom van die track binnen haal?
En hoe zit het dan als iemand hem aan 10 personen stuurt?
Welke van die 10 heeft dan het eigendom, of gewoon alle 10?

En dat verhaal dat anderen verantwoordelijk zijn?
Hun verkopen gestolen waar, ze zijn dus heler en heling is gewoon strafbaar.
Zeker op het moment dat ze te kennen wordt gegeven dat het om gestolen waar gaat en ze daar geen stappen op nemen kunnen ze zich ook al niet meer beroepen op onwetendheid en het handelen te goeder trouw.
Ze zijn vanaf de eerste contacten dus gewoon bezig met heling.

Grappig, zo'n grote mond in die mail, maar hij staat vol gezwets in de ruimte.

Hyperinactief | 25-01-12 | 10:38

@ Beëlzebul | 25-01-12 | 00:51 |

lekker dan, dat mailtje komt echt niet van Beatport. Beetje beter opletten voordat je jezelf voor lul zet?

@lagging: beatport moet gewoon royalties uitkeren naar plasmapool, die gewoon de rechtmatige %, in dit geval 100% denk ik, aan julian moet uitkeren.

@ allen: echt, dit gaat om hele kleine bedragen. Daar kan je echt geen advocaat van betalen, de royalties betekenen waarschijnlijk dat je net 3 uurtjes advocaat kan betalen ofzo. dus je moet een advocaat hebben die het als vriendendienst doet of die de kosten op Syscko verhaalt.

De Viezerd | 25-01-12 | 09:47

Die HOOFDLETTERS... doen het HEM.

Lemau | 25-01-12 | 08:27

Plasmapool heeft kennelijk niet opzettelijk inbreuk gemaakt, maar dat betekent enkel dat de compensatie niet driemaal de schade is, maar eenmaal. Dat wordt voor Beatport gewoon dokken. Zij kunnen hun schade op die Syscko verhalen, maar daar heeft die Julian niets mee te maken.
Als je iemand een kopie van je intellectuele eigendom opstuurt doe je geen afstand van je rechten, dus dat is ook gezever.

Die Julian moet gewoon een advocaat in de arm nemen die op commissie werkt. Dan is ie 40% kwijt, maar er zal vast een leuk bedragje aan schikking uit te slepen zijn zonder dat hij er zelfs iets voor hoeft te doen of geld voor hoeft te riskeren.

Samen met zijn nieuwe naamsbekendheid zit er eigenlijk geen enkel nadeel aan.

Lagging | 25-01-12 | 08:12

@Dickstar | 24-01-12 | 22:38 |
U is vast een Kane fan, dat zie je zo.

Barbatruuk! | 25-01-12 | 05:44

Klootzakken daar bij Plasmapool, moffen blijven shit jatten!

Ich will auch noch immer meinem Großvaters Fahrrad zurück haben!! Und jetz auch Julians song!

Verrückter Mongol!

Dr.Guus | 25-01-12 | 04:58

Sick bastards! www.geenstijl.nl/archives/images/jurid...
That mail is so low even my subwoofers can't reproduce that.
Stupid cunts!

Duss w8 ik rustig de eventuele reactie van wie er ook achter die site zit rustig af.

Beëlzebul | 25-01-12 | 01:15

Heb Effe een mailtje gestuurd aan die lui van beatport dat ze niet zulke laffe laag bij de grondse dreigmails moeten versturen.
De laffe zieke kontkoppen.

Beëlzebul | 25-01-12 | 00:51

Plasmapool brengt ook maar gewoon uit wat mensen ze toesturen. Hoe kunnen zij ooit verifiëren of de track wel echt door ene Syscko is geproduceert? Ik snap dat deze jongen woedend is dat zijn track ineens op Beatport wordt verkocht maar aan de andere kant begrijp ik ook wel dat dat label niet veel zin heeft in imagoschade die ze oploopt omdat één of andere malloot tracks steelt. De mail had wel wat netter gekund haha, maar ik weet natuurlijk niet wat voor mailtjes hieraan vooraf zijn gegaan...

vriesvak | 24-01-12 | 23:34

Simpele muziek voor simpele zielen

Dickstar | 24-01-12 | 22:42

Rot toch op met je zielige computer nep-muziek. Dit genre kan mij niet snel genoeg uitsterven en de fans ervan ook. Simpelaars.

Dickstar | 24-01-12 | 22:38

Het ziet er naar uit dat dit intern wordt opgelost,
producer houdt voortaan zijn mond en zal een leuk bedrag ontvangen. Jammer, ik had nog graag wat meer gejank van beide kanten gezien, daarvoor komen we naar Geenstijl toch?

Peauper | 24-01-12 | 22:33

Kuik zeg er eens wat van

Donkey Bong | 24-01-12 | 22:32

Het label heeft wel gelijk dat ze zeggen dat de fout bij de artiest ligt omdat die een contract heeft getekend waarbij ze beloven dat 100% van de rechten bij de artiest liggen (en dus niet gejat van een jonge dj). Zo'n label kan niet het hele internet afgaan om te checken of het ergens al bestaat, dan zou niemand ooit meer wat kunnen releasen. Aangezien hij de stems had afgestaan voor een remix had die syscko waarschijnlijk een normale master ingeleverd bij het label.

dat gezegd hebbende: Die mail is echt belachelijk natuurlijk, zo onvriendelijk ga je niet op je strepen staan. Je moet zo'n jongen gewoon helpen, track wegtrekken van Beatport, geld uitkeren aan de jongen, contract voor een release aanbieden en syscko ontslaan en alle kosten + boete op hem verhalen.

De Viezerd | 24-01-12 | 22:20

@Julian Jordan; contact Arnoud Engelfriet; ICT-jurist, blogger en octrooigemachtigde. Partner bij juridisch adviesbureau ICTRecht.

www.arnoud.engelfriet.net/

Qwrk_II | 24-01-12 | 21:33

@dr kildare | 24-01-12 | 20:13

Aha.... Krauts in actie: whad zee heck are they sinking aboud...

tisallemaalwatzeg | 24-01-12 | 21:21

@techjunkie
Precies, anders zou je geen demomateriaal meer kunnen toesturen.

Dat label blijft de track aanbieden en werkt dus willens en wetens mee aan het schenden van iemands rechten.

@Barbatruuk
Copyrightzaken zijn inderdaad complex, maar hier blijken de auteursrechten toch duidelijk bij Julian te liggen. Daar is inhoudelijk geen discussie over. Het is dus veeleer een verbintenisrechtelijke zaak. Mag het label de track (blijven) verkopen? Ik zeg: nee.

Zeggen dat ze Syscko hebben mogen geloven geeft geen vrijwaring nu nog geld te verdienen d.m.v. inbreuk op auteursrechten. Dat was in Amerika misschien nog een argument geweest, maar niet in Duitsland.

Zuurkool met Worst | 24-01-12 | 21:18

@René from the Café | 24-01-12 | 19:27

Dat hoeft niet: die lezen hier mee.

tisallemaalwatzeg | 24-01-12 | 21:17

@Bart_Bart | 24-01-12 | 19:24

Ik dacht dat het een winkel voor hele grote televisies was....

tisallemaalwatzeg | 24-01-12 | 21:15

Als ik het zo lees treft de platenmaatschappij geen blaam, althans in eerste instantie niet. Ze verkopen naar nu blijkt gestolen materiaal en moeten dit dan ook onmiddelijk staken. Het is voor een platenbaas heel moeilijk om te achterhalen of de track origineel van een artiest is, ten eerste krijgen ze heel veel aangeboden en ten tweede komt er bizar veel uit. Het is haast onmogelijk om te controleren of er bijv. plagiaat op zit. De artiest is daar in eerste instantie verantwoordelijk voor. Maar goed ik ken het hele verhaal en vooral het contact tussen het label en Julian ken ik natuurlijk niet. Ik weet wel dat copyright rechtzaken heel moeilijke materie zijn.

Barbatruuk! | 24-01-12 | 21:08

House is kudt.
Zo ook kane.

Smalhout | 24-01-12 | 21:00

Die dreigmail van die Plasma prutsers lijkt ook geschreven te zijn door een 16-jarige. Julian J. hoeft zich geen zorgen te maken in dat geval. Een hoop gebrul van wat boze tienertjes die zich in het nauw gedreven voelen.

Skinflint | 24-01-12 | 20:59

Willen alle housers nu beginnen met huiswerk maken? Het is nu genoeg geweest...

*minkudo's tellen gaat*

eerstneukendanpraten | 24-01-12 | 20:45

Leuk, leuk. Jammer dat het een ruktrack is.

ollieg | 24-01-12 | 20:38

We hebben het over muziek toch?
Wat is dit dan voor bagger!?

insemismeer | 24-01-12 | 20:38

@FredFlinstone | 24-01-12 | 20:17
Waarschijnlijk het debiele neefje van brusselmans net zoals Bandirah dat is van Bert.

miko | 24-01-12 | 20:35

Dus de berichtgeving van GS was wat voorbarig?

brabant altijd -1 | 24-01-12 | 20:29

Plasmapool heeft gelijk met hun gedreig, ik denk echt niet dat zij hierachter zitten en dus komt er nu een hele berg smet op hun goede naam, zij zijn net zo goed de dupe

Nangpa | 24-01-12 | 20:21

Wat een trieste shit! Opzouten met die plasmapeop!

Glas Koning | 24-01-12 | 20:17

met alle respect;
is een house-track van een paar minuten (1.5 of 6?; ik wordt er niet echt wijs uit..?) voor-paginanieuws van GS heden ten dage?
---
Ik begrijp het probleem wel: bepaalde rechten dat een (wanna-be)DJ/componist, een track aan iemand heeft opgestuurd en dat de ontvanger nu 'cashed' met dit nummer...
Maar gebeurt dit niet vaker. Iemand die kokketeert met andermans veren. Vooral als je in loondienst ben, zijn er mensen (managers heten dat soort misbaksels, btw) die misbruik maken van talenten / expertises van talenten (=ondergeschikten).
---
Daarbij: Het hele Internet is al dicht-geplamuurd met tracks / songs / home-made-brouwsels / etc etc etc
Dus om zo een fuss te maken over een nummer !?!?
---
Get-over-it:
Accepteer gewoon je verlies(als daar tenminste sprake van is?: Ik zou eerder willen spreken van gemiste inkomsten-derving),
en Denk weer aan morgen!
---
En dan nog iets: Die Julian Jordan heeft nu idd wel zijn 15-minutes of fame gehad.
---
---
Nogmaals: Move-on

FredFlinstone | 24-01-12 | 20:17

Lekker professioneel mailtje ook met dingen in capslock.. --"

Wat een brak Engels gebruikt die jat-dj trouwens zeg.. Niveautje, I em boer Harm end I drijf ee trekker.

MeneerJoost | 24-01-12 | 20:17

lasmapool Media Entertainment is a German-based publishing house
Dat verlaart dat Teutoonse toontje in de mail.

dr kildare | 24-01-12 | 20:13

Lollig dat dreigmailtje. Mijn zusje van 6 schrijft nog beter in het Engels. Daar krijg je echt de bibbers van, dan loopt de drek je wel dun door de housebroek als je dat leest.......... Om een bekende filmster te citeren in een van de slechtste films ooit... I AM THE LAW

dr kildare | 24-01-12 | 20:10

Bwahaha, die Engelse mister X heeft het gedaan. Tuurlijk. En @beetjemoe, doe het dan, als het zo makkelijk is!

djs | 24-01-12 | 20:09

Wat een onzin mail van die lui.
1. Met het verzenden van een demo overhandig je natuurlijk geen copyrights. Anders was mijn lokale videotheek een bioscoop begonnen.
2. Je kan natuurlijk niet altijd controleren of iets copyrighted is, maar wel actie ondernemen als je er achter komt. Iets wat ze duidelijk niet gedaan hebben.
Kortom laat 'the LAW' maar zijn werk doen.

techjunkie | 24-01-12 | 20:09

@beetjemoe | 24-01-12 | 20:04
De meest simpel in elkaar gezette muziek levert vaak het grootste rendement op, vergist u zich niet.

Jackanders | 24-01-12 | 20:07

@Uw Verzekeringsadvis | 24-01-12 | 20:00
Zet hem zelf dan niet aan, nergens last van hier.

Syscko moet de eventuele verdiende centjes gewoon op de rekening van Julian storten.
Julian moet dat mailtje lekker negeren.

Jackanders | 24-01-12 | 20:05

Maar het klinkt ook echt serieus als iets wat ik zelf op fruityloops in elkaar kan flansen. Daar verdien je toch echt serieus geen geld mee, of wel?

beetjemoe | 24-01-12 | 20:04

hoe moeilijk is het om dat geld terug te eisen en over te maken naar die knul?

BozeHenk | 24-01-12 | 20:04

Kan iemand Nico Dijkshoorn uitzetten, nu in DWDD, de jankert, verhalen over Dikke Tonnie willen we horen en niet dat gezeik.
De dank zij GS omhoog gevallen bejaarde.

Uw Verzekeringsadvis | 24-01-12 | 20:00

stelletje homo's zijn het

harrybarry | 24-01-12 | 19:59

Vraag me af waaruit die club sneue jerkquads een afstand doen van auteursrechten - voor zover dit al juridisch mogelijk is! - denkt af te leiden. Maar stel dit zou het geval zijn, dan is m.i. sprake van (medeplegen van) bedrog (wiki): "Bij bedrog wordt iemand tot een bepaalde rechtshandeling bewogen door een opzettelijk onjuiste mededeling (het vertellen van onwaarheden/leugens), opzettelijke verzwijging (iets belangrijks niet mededelen, wat men juist verplicht was mede te delen) of een andere kunstgreep (bijvoorbeeld het opgeven van een valse naam, een vals adres, het vervalsen van stukken en zich in een valse hoedanigheid presenteren)." Juridische definitie laat ik even voor wat het is. Lijkt mij overigens dat een beroep op dwaling en goeder trouw van platenlabel niet meer mogelijk is nu de feiten boven tafel zijn (zoals in casu) bij voortdurende inbreuk op IE-recht. Genoemde mailtje weerspreekt een dergelijk beroep overigens volledig!

Herr Pedor | 24-01-12 | 19:58

@Smalhout | 24-01-12 | 19:08
In de hoop dat Joris geen "bekhouwen* schreeuwt, een muzaklinkje onder een muzaktopic.

www.youtube.com/watch?v=SsmSbZrlS3E

Al SchietjemeLevend | 24-01-12 | 19:49

Maar twee topics over een housetrack?
Ik neem aan dat er nog een ander komt.Wat een kut onderwerp.

miko | 24-01-12 | 19:47

@Knatje | 24-01-12 | 19:33
Laat ze eerst maar eens zien aan wie ze uitbetalen. Doen ze bij lange na niet, ze weten niet eens welke artiest wat toe komt van alle inkomsten (lijkt ze ook niet te interesseren). Dat is allang blootgelegd. Dus je moet eens wat verder kijken dan je neus lang is.

La Bailaora | 24-01-12 | 19:47

wat een mail van die plasmapoepers zeg!

Interpoolbal | 24-01-12 | 19:46

@Brusselmans
Doe ff een linkje naar de samenvatting.

Uw Verzekeringsadvis | 24-01-12 | 19:43

miko | 24-01-12 | 19:41
Onzin. Dansen op primitieve ritmes komt uit de Afrikaanse binnenlanden.

Knatje | 24-01-12 | 19:43

Wisten jullie trouwens dat Cojones de house muziek uit gevonden heeft??

miko | 24-01-12 | 19:41

War een kut-dreigmail van die prutsers. Of kan ik daar beter 'pubers' van maken? Dit soort communicatie past bij de huidige e-teens.

Stroopdoos | 24-01-12 | 19:36

La Bailaora | 24-01-12 | 19:28
Dat beweren die organisaties, maar je moet niet alles geloven wat ze zeggen. Brein c.s. doen zich voor als geldbeluste egoïsten, maar stiekem doen ze heel veel opbouwend werk.

Knatje | 24-01-12 | 19:33

die brief ziet er niet echt professioneel uit, lijkt me eerder een klaag brief van een of andere amateur organisatie/label

Russo | 24-01-12 | 19:33

@Knatje | 24-01-12 | 19:23

ROFLOL om de Troll!!

ZKH EénOog | 24-01-12 | 19:32

Ik heb het net gedownload, geluisterd en weer weggeflikkerd

De Dansende Kater ® | 24-01-12 | 19:32

Wat een schreeuwerig dreigmailtje, poeh.

Een paard | 24-01-12 | 19:31

@Knatje | 24-01-12 | 19:23
Brein en co. komen alleen voor zichzelf op, niet voor muzikanten.

La Bailaora | 24-01-12 | 19:28

Doe anonymous even inseinen!

René from the Café | 24-01-12 | 19:27

@ TM 19:20

Valt wel mee, ik hou nu eenmaal van die oude shit!

eerstneukendanpraten | 24-01-12 | 19:24

Dat mailtje is toch niet serieus te nemen? Grootspraak van een of ander onwetende aap, niets meer of minder.

Nergens een goed excuus of welgemeende sorry te vinden voor het laakbare gedrag van het label. Al ligt de fout natuurlijk vooral bij Syscko.

B&W | 24-01-12 | 19:24

Wanneer je label Plasmapool noemt dien je je überhaupt kapot te schamen.

Doet mij vooral aan een zwembad vol plas denken, maar goed, misschien ben ik niet representatief.

www.youtube.com/watch?v=zj0ipKmVEF0

Bart_Bart | 24-01-12 | 19:24

ah, een heerlijk avondje Plasmapool kapot maken.
Met je poten van pukkelige pubers blijven stelletje kneuzen!

nietnietniet | 24-01-12 | 19:23

Het is duidelijk dat we niet kunnen zonder organisaties als Brein, Buma en Stemba, die zulke malafidische praktijken keihard aanpakken. De burger dient beschermd te worden tegen smerig jatwerk van intelligentueel eigendom, dat is de les die we met zijn allen moeten trekken uit dit persoonlijke drama. Punt indented.

Knatje | 24-01-12 | 19:23

Belachelijke dreigmail van een juridisch weinig onderlegd persoon. Vraag me wel af of Julian gelijkr echtsbijstand heeft ingeschakeld. Dit soort zaken zelf gaan aanvliegen moet je niet willen doen.

Binnenbaan | 24-01-12 | 19:21

wat een idiote agressieve mail van Plasmapool... Ze hadden dit meteen moeten toegeven en tot de bodem uit moeten zoeken... boycotten die gasten...

ShagzModo | 24-01-12 | 19:21

Als je House leuk vind?
Dan ben je gewoon een vergeten dat er ook muziek is gemaakt.
(het zal wel door de drugs en of opvoeding komen).

Smalhout | 24-01-12 | 19:20

@eerstneukendanpraten | 24-01-12 | 19:15 : Man man man, Pink Floyd citeren! Ben je al zo oud? LOL! ;)

Nou vooruit dan; ik zal je matsen.

"No clouds, a sleepy calmn
Sunbaked earth is cooled by a gentle breeze
and trees
with rustling leaves
Only endless days without a care
Nothing must be done"

;)

TM | 24-01-12 | 19:20

/SOPA_PIPA modus aan
.
Welke Ip's gebruiken deze uiterst klantgerichte bedrijven?
.
/SOPA_PIPA modus uit

Parel van het Zuiden | 24-01-12 | 19:19

-weggejorist-

jiggernaut | 24-01-12 | 19:19

Ik heb die 'dreigbrief' gelezen, eigenlijk meer een boze brief, en los van alle grammaticale fouten die niet bij zo'n organisatie mogen horen; ik zou wel eens willen weten WELKE alternatieve oplossingen die firma heeft aangedragen/aangeboden. Want daar wordt niet op in gegaan.

TM | 24-01-12 | 19:18

Even iets heel anders. Zijn er serieus idioten die €2,17 neerleggen voor één nummertje? Of is dit allemaal 1 grote hoax?

Teiltjes Tekort | 24-01-12 | 19:17

Ik ben meer van het poëtische type. Iets als:

Overhead the albatross hangs motionless upon the air,
And deep beneath the rolling waves,
In labyrinths of coral caves...

Klinkt in ieder geval beter dan: BOEMBOEMBOEM!

eerstneukendanpraten | 24-01-12 | 19:15

Schandalige mail ook die ze er daarna nog eventjes achterna sturen!!

fms | 24-01-12 | 19:15

De onbelangrijkheid druipt er aan alle kanten uit.

Montgomery Burns | 24-01-12 | 19:13

Pas maar uit, zometeen ligt er nog een claim van plasma dat hij al zijn bekendheid (en daarmee natuurlijk al zijn inkomsten) aan hen te danken heeft. Zo rollen platenmaatschappijen.

minnert | 24-01-12 | 19:13

Hmmm worden de reacties eerst gescreend ofzo?!

Waaromnouniet | 24-01-12 | 19:12

Blijkbaar heeft Plasmapool ook Syscko een dreigmailtje gestuurd. Anders dan Julian werd Syscko wel bang.
Minderwaardige mensen allemaal, niet meer mee bezig houden.

Dmitri Dmitrievitsj | 24-01-12 | 19:12

Alle muziek negeren die met dat Plasmapool shit te maken heeft.

Waaromnouniet | 24-01-12 | 19:12

Plasmapool hoeft zoiezo niks te betalen, in het contract met Syscko staat waarschijnlijk dat hij zelf verantwoordelijk is voor de kosten als copyright problemen ontstaan.

Peauper | 24-01-12 | 19:11

Pasta-saus | 24-01-12 | 19:01
Inderdaad.

Knatje | 24-01-12 | 19:10

heb je weinig om dat te bewijzen...

Einde van de Domheid | 24-01-12 | 19:10

Een intellectueel eigendom dient beschermd te worden. Als dat niet het geval is (een verstuurde/gestempelde envelop aan jezelf gericht ongeopend volstaat al.)

Einde van de Domheid | 24-01-12 | 19:09

House moet dood.

Smalhout | 24-01-12 | 19:08

Is Beatport nu ondertussen al aangesproken?
Het is een hoop gezeik maar als je niet bij de aanbieder duidelijk maakt dat hij jouw nummer verkoopt dan zal je probleem ook nooit opgelost worden.

Herr Knäckebröd | 24-01-12 | 19:07

Waar is BUMA als iemand ze nodig heeft?

Of is die vraag op zich al naïef?

ZKH EénOog | 24-01-12 | 19:05

Schandalige prijzen trouwens, voor wat bass,bliepjes en klikjes op beatport. Ik koop mijn muziek wel op vinyl en cd.

blinde kip | 24-01-12 | 19:04

Mooi.

Densation | 24-01-12 | 19:03

Gewoon aftikken moeten ze!

Tommygunner | 24-01-12 | 19:03

Terug naar de LP's stel ik voor.

Pasta-saus | 24-01-12 | 19:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken