Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Politiechef 010 straalbezopen achter stuur

tralalahipszuipsnorlalalahips.jpg Dus u dacht dat u de enige was die met oud & nieuw non-stop rare drankjes achterover heeft zitten kegelen? De Rotterdamse politiechef Jan Hoogstraten is tijdens nieuwjaarsnacht stomdronken achter het stuur van zijn auto aangetroffen. Het opgevoerde lulsmoesje: Meneer was onderweg om zijn vrouw naar het ziekenhuis te brengen, die (vast ook niet helemaal nuchter) op haar gezicht was gevallen. Want de hulpverlening liet zo ontzettend lang op zich wachten. WTF!? Ja nee, dan heb je inderdaad geen andere keuze. Hoogstraten - die volgens zijn superieuren zeker geen zuipverslaving heeft - had maar liefst een vier maal te hoog alcoholpercentage in zijn bloed. En dus wordt er nu keihard opgetreden tegen hem. Het OM begint een strafrechterlijke procedure en intern wordt er een disciplinair onderzoek uitgevoerd. Ook is zijn rijbewijs ingenomen en moet hij voor de rechter verschijnen. Vanuit het korps wordt benadrukt dat Hoogstraten een zeer integere man is. Ook zou er geen sprake zijn van een speciale behandeling. "Dit geval is niet anders dan anders. Er wordt niet met twee maten gemeten" aldus korpschef Frank Paauw. Het had echter weinig gescheeld of het zaakje was volledig onder de platte pet gebleven. Kort na het incident zou een interne mail zijn rondgestuurd waarin werd gesteld dat de zaak binnenskamers zou worden afgehandeld. Pas nadat deze mail naar de media werd gelekt kwam de zaak in stroomversnelling. Inmiddels ligt het akkefietje alsnog op straat en heeft de politie 010 (zie: focus) dus een fors imagoprobleem. Nou ja, misschien moet Zuipsnor Hoogstraten gewoon een carrière als politicus overwegen. Daar is doorzakken + autorijden zo goed als helemaal geaccepteerd.

Reaguursels

Inloggen

Sinds wanneer is media-aandacht een straf volgens het strafrecht? Hoe kunnen rechters media-aandacht een reden vinden om een straf te verminderen??

MacVulpen | 19-01-12 | 12:16

-weggejorist-

skrie | 18-01-12 | 09:21

gut gut gut wat lekker nederlands weer, een politieman met 40 jaar onberispelijk gedrag wil zijn vrouw naar het ziekenhuis brengen, ok met 8 pilsjes op (maar wie had dat niet die avond)
En dan gaan we lekker hakken, fijn die kop die net even boven het maaiveld stond er lekker afhakken, jeeezus wat voelt dat goed zeg, zijn we weer allemaal trots nderlander te zijn?

Stapoleon | 18-01-12 | 00:54

Blijkt maar weer dat ook hij gewoon een mens is en de fout in kan gaan. wat een ophef.

Stomstom | 17-01-12 | 22:21

Hij komt er mee weg!!

jan2806 | 17-01-12 | 21:35

nou als ik de keuze had .... 4x .... op leven en dood dan maar in de auto naar het ziekenhuis als je al 1 uur niks laten horen en de buurvrouw wil niet meewerken?!

speedy_con33 | 17-01-12 | 19:44

Wat ik niet begrijp aan dit soort figuren is dat ze de eer niet aan zichzelf houden. Op de werkvloer neemt niemand deze man nog serieus en ook externe partijen waar hij overleg mee moet voeren zullen zich toch ook achter de oren krabben.
Als hij slim zou zijn neemt hij zelf ontslag en begint 'ie een adviesbureautje. Werk genoeg want korps RR huurt hem toch wel in als dank voor het feit dat hij hen geen imagoschade berokkend zou hebben.

Jimmie Dimmick | 17-01-12 | 19:35

Als je een 24/7/365 voorbeeld functie ambieer bij de politie als 'chef', handel daardan ook naar, en houd je alcohol gebruik dan niet intern onder je pet.

Een passende straf, zou zeker zo'n alcohol-blaas-start instalatie in je 'bedrijfsauto' moet in bouwen voor de duur van zeker 10 jaar, natuurlijk na dat hij pas over 5 jaar zijn rijbevoegheid terug krijgt.

Voorbeeld functies, gewoon 4x zo zwaar straffen als een ander met hetzelfde incident incl. de geldboete en de verplichte cursus "omgaan met alcohol in het verkeer".

Misschien is het voor de chef veel beter om een postbezorger met een fiets te worden?

Ron6019 | 17-01-12 | 18:26

Heerlijk tendentieus vilein opgeblazen stukje om lekker op los te kunnen gaan.

Strangetown | 17-01-12 | 18:18

Aan z'n kop te zien, lust 'ie wel een borrel...

paultje pil | 17-01-12 | 17:00

Opstelten is nog de ergste van de hele club hoor.

Amsterdam Hustler | 17-01-12 | 16:33

hebben ze ook zijn neus gecontroleerd?,hier in 't zuiden hebben agenten er vaak witte poeder in!

the wanderer | 17-01-12 | 14:54

@Maestro
Mevrouw Hoogstraten is ondergedoken in een blijf-van mijn-lijf huis.

denoorman | 17-01-12 | 14:44

Datzegiktoch | 17-01-12 | 11:10 |
Dit is goed opgepakt door de politie zelf. De lekkende verrader dat blijft een lafbek, of het terecht is of niet.

lanexxx | 17-01-12 | 14:36

Wat een ophef, hoe gaat het met mevrouw Hoogstraten!

maestro65 | 17-01-12 | 13:49

En dan willen ze het ook nog onder de pet houden?? Aan de publieke schandpaal met deze crimineel. Een schande voor het korps.

denoorman | 17-01-12 | 13:48

Die Jan Hoogstraten toch, mishandelt zijn vrouw, laat haar alleen achter, dan met een stuk in zijn kraag in de auto en vervolgens blijkt hij ook nog lid te zijn van de PvdAlcohol. Na al die jaren bij de politie waarin hij zelfs betrokken was bij een campagne tegen alcoholmisbruik haalt hij dit soort misdadige capriolen uit. Wat een ellendeling.

denoorman | 17-01-12 | 13:45

tis_wat | 17-01-12 | 10:54

"Je wordt niet twee keer gestraft voor een zelfde fout"

Wel als politieagent. Naast een strafrechtelijk traject is er ook altijd een disciplinair traject. Nadat je dus de straf van de rechter hebt gehad, krijg je daarna vaak ook nog een disciplinaire straf. In het zwaarste geval kan dat strafontslag zijn. Dus ja, bij de politie kan je wel degelijk 2 x gestraft worden voor hetzelfde feit in tegenstelling tot burgers.

mortus_cade | 17-01-12 | 13:43

gelijke monnikken, gelijke kappen.
dus;
1 jaar rijontzegging + 1500,00 boete
een educatieve maartregel en na de rijontzegging
een alcoholslot

biscaya | 17-01-12 | 13:33

""Dit geval is niet anders dan anders. Er wordt niet met twee maten gemeten""

Dat zou het dus wel moeten zijn. Voorbeeldfunctie..

sitzkrieg | 17-01-12 | 13:27

Als ik had moeten kiezen tussen de toorn van mijn vrouw of mijn rijbewijs kwijt raken, zou ik ook voor het tweede hebben gekozen.

Rheia | 17-01-12 | 13:20

Toch weer typisch 'Juf, kijk 's wat hij doet?' gejen van GS. Hoeveel burgers hebben er die avond kachel rondgereden? Die dat ook de rest van het jaar regelmatig doen?
Kom liever met bewijzen dat de korpschef al jaren berucht is om zijn verslaving aan alcohol. Dan komt de kwestie van het wegmoffelen ook wat sterker uit de bus.

dedeurs | 17-01-12 | 13:18

Uit onderzoek is gebleken dat bij ongelukken 12% van de veroorzakers onder invloed zijn. Dus wordt het tijd om die 88% die geen slok op hebben op te pakken !!

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 17-01-12 | 13:10

Een voormalig agent, en lid van de zeilvereniging, ging bijna elk weekend dronken naar huis, vanuit de bar, en was er fier op, dat "collega's" elkaar niet zouden bekeuren !
Ja, zo kan ik het ook.

kalasjniknal | 17-01-12 | 12:45

@ zeg maar jansen | 17-01-12 | 11:04 |staat daar dan dat ze alléén werd achtergelaten dan? Misschien was er wel iemand zonder rijbewijs of zonder auto bij haar. Er staat alleen dat HIJ zijn auto ging halen. Niks over alleen laten. Dat verzin jij erbij.

Als jij nou eens op de Volkskrant gaat lezen had je gezien dat morgen een rechtszaak gepland staat.

casagrande | 17-01-12 | 12:23

heb een tijdje bij de polisie gewerkt en ik voorspel: mijnheer Hoogstraten krijgt een "waarschuwing", want er waren "verzachtende omstandigheden" (z'n vrouw had 'r enkel verzwikt). Een gewone diender had onmiddellijk schorsing + oneervol ontslag gekregen.

mrv | 17-01-12 | 12:22

Dus de politie zijn ook al maten naaiers

gerrit5042 | 17-01-12 | 12:19

Gevalletje Noodweerexcessief Drankgebruik

Bergverzet | 17-01-12 | 12:16

@WirMachenMusik | 17-01-12 | 12:06
Een paar biertjes tijdens werktijd zou een hoop burn-outs en overspannen wernemers voorkomen. Het aantal gevallen van Luberiaans billenknijpen zal dan waarschijnlijk wel weer toenemen.

Bergverzet | 17-01-12 | 12:14

Als die man slim is treed hij zelf af anders ziet hij een zware tijd tegemoet

Veldpaus666 | 17-01-12 | 12:12

Meer blauw op straat.

Is mede mogelijk gemaakt door

Johnny Walker

Ing. eslapen | 17-01-12 | 12:09

Bergverzet | 17-01-12 | 11:41 |
Toen de jongens van de brouwerij nog met paard en wagen het bier naar het café van mijn grootouders brachten, kregen ze inderdaad ook nog op ieder afleveringsadres vier gratis biertjes. Dus waar maken we ons nu druk over?

WirMachenMusik | 17-01-12 | 12:06

dr kildare | 17-01-12 | 11:29 |
'Zolang als hij niet in de brievenbus van de buren heeft geplast valt het allemaal nog mee.'
--------------------------------------
Zo ongeveer is het. Slechts het dreigen ermee, ingeval de hond van de buurvrouw nog eens tegen zijn voordeur zou pissen, zou dan jarenlang breed aangedikt worden tot daadwerkelijk uitgevoerd.
Onder bepaalde omstandigheden, toch?
Betrapte bezopen hoge politie-officier zonder PVV-connecties. En dan ook nog onder een islamitische PvdA-burgemeester. Wie zou het na een 'misstapje' niet willen zijn?

WirMachenMusik | 17-01-12 | 11:57

@Jezus_Boeddha | 17-01-12 | 11:50
Klopt, alcohol werd als maatschappelijk onwenselijk gezien en bovendien als middel om de arbeider uit te buiten. Tegenover de fabriek was vaak een café waar het loonzakje op vrijdag direct werd gespendeerd.

Bergverzet | 17-01-12 | 11:53

Vroeger waren veel SDAP'ers van de blauwe knoop.

Jezus_Boeddha | 17-01-12 | 11:50

'Partij van de Alcohol', kostelijk!

Jezus_Boeddha | 17-01-12 | 11:49

Kunnen de PVV woordvoerders brievenbuspissen en stopteken negeren hier misschien vragen over stellen?

Bergverzet | 17-01-12 | 11:47

Bij welke politieke partij kan deze politiechef terecht? Vroeger had je de CHU en de PvdA. Ik heb nog een dronken PvdA minister in het Haagse congresgebouw meegemaakt.

Jezus_Boeddha | 17-01-12 | 11:47

Op z'n minst voor twee jaar een Alcoholslot inbouwen, door meneer de commissaris zelf bekostigd uiteraard.. 400 euro voor degene met DE foto (commissaris die z'n auto tot leven blaast!

Kæskøp | 17-01-12 | 11:45

Zelf heb ik jarenlang bij Heineken gewerkt en daar was alcohol op de werkvloer een soort van bedrijfscultuur. Zowel in het bloed als in de producten zeg maar. Of je nu typmachineopperhoofd of vrachtwagenchauffeur was je pakte na twaalven gewoon je pijpjes en fluitjes hier en daar. Heel af en toe zei je buiten het gehoor van iedereen misschien eens tegen je directe maat dat hij het wat rustiger aan moest doen en als je het echt bont maakte mocht je van de baas naar de AA. Nee dan bij de politie, dan kun je in zo'n geval direct kiezen tussen matennaaien, doofpotten of een ouderwets "Herootje" doen. Die platte petten hebben het ook niet altijd makkelijk.

Bergverzet | 17-01-12 | 11:41

Hij is verantwoordelijk voor evenementen: = voetbal,muziek, drank en vrouwen. 4 maal de maximaal toegestane hoeveelheid = dus 2 prom.Hij kan zo de politiek in (PvdA had er ook een paar) of zal direct in een slachtofferrol vervallen. Hulde voor oom agent die hem heeft aangehouden. Stuur die man op vakantie met een aardige zakcent, incl familie en bij terugkomst een mooie promotie. Hopelijk ziet hij een rechter die hem compleet slacht en zorgt dat zijn professionele leven teneinde komt.Uitgekotst door de samenleving wordt hij hopelijk al.Tip: bel Ter Horst effe, die heeft toch weer een aardige baan terwijl ze dronken achter het stuur gepakt werd in dat droevige Nijmegen. Ze was korpsbeheerder en/of burgemeester. Van de PvdA= Partij van de Alcohol

Altijd Genuanceerd | 17-01-12 | 11:39

Hulde aan korpschef Frank Paauw.

Hölzenbein | 17-01-12 | 11:37

Zit je weer vol! Hoogstraten!

ollieg | 17-01-12 | 11:35

Goh de jeugd mag niet drinken en zelf zuipt hij als een ketter: "Hoogstraten was in 2007 districtschef van Rotterdam-centrum en gaf destijds in die hoedanigheid, samen met de voormalig burgemeester Opstelten het startsein van een preventie alcoholcampagne voor de jeugd. Momenteel is hij werkzaam als coördinator van de evenementen in Rotterdam."

denoorman | 17-01-12 | 11:33

Zolang als hij niet in de brievenbus van de buren heeft geplast valt het allemaal nog mee. We maken wel gekkere dingen mee nietwaar? Verder is NL dus niet zo een bananenrepubliek als gedacht. De dienders maakten toch maar mooi PV op tegen de baas. Probeer dan eens in Mexico om maar eens een land te noemen.

dr kildare | 17-01-12 | 11:29

Deze man is rijp voor een ministersfunctie.

Bataaf | 17-01-12 | 11:27

Haha! eigen schuld dikke bult!
Beetje stoer doen tijdens tijdens verkeers (belasting) controlles over hoe gevaarlijk rijden met drank op is en in eigen tijd net zo hard poep hebben aan de verkeers regels als al die burgers die beboet zijn voor overtredingen die blijkbaar als het even kan in de doofpot worden gestopt. Maar gelukkig zijn er nog agenten die wel weten hoe het hoort! +100 voor de agent die dit heeft laten lekken richting de pers!

Doct3rD00m | 17-01-12 | 11:27

Jezus, politiechefs zijn ook mensen!?!? nooit geweten! Maar ach, ik zie het al voor me. 00:20, menig flesje bubbels op en pa & ma gaan buiten vuurwerkjes bekijken. ma toch te veel bubbels en struikeld over het drempeltje bij de voordeur. Vervelend en nog vervelender dat 112 overbelast is door rondvliegende neuzen, ogen, kinderarmpjes mega chinese rollen en brandende rietendaken. Dus pa flink de smoor in en denkt; dan breng ik haar zelf wel naar de SH. Ja, en dan komt de streke arm alsnog bij de baas aan en die is zo lam als een balletje. Vette pech, maar natuurlijk brengen we haar wel even naar de SH. Maar pa moet blazen. En wees gerust chef, we regelen het wel bij het koffieapparaat morgen......

web_krijter | 17-01-12 | 11:27

Alsof de politie ooit enige consideratie kan opbrengen voor de 'noodgevallen' van de burger... Afserveren deze man, en gauw een beetje, voordat het verjaart.

Ja nee, geen mening | 17-01-12 | 11:23

Minister van justitie, korpschef, bisschop etc. etc. en ze komen er allemaal mee weg. Jaja de gepriviligeerden worden anders door justitie behandeld dan de gewone stervelingen. En als je daar binnen de respectievelijke organisaties actie durft te ondernemen dan wordt je mbv de rechter gewoon ontslagen. Zo zijn de kaarten geschud in NL nepoland. Gezelliger kunnen de schoften het niet maken voor de geschoffeerden. Dank u.

ecologiste | 17-01-12 | 11:22

Taxi nemen, kan ook!?

MacVulpen | 17-01-12 | 11:20

@ Marnix666 | 17-01-12 | 10:53
Valt wat voor te zeggen, ware het niet, dat de insteek vanuit de pliesie bij - met name - kleine verkeersovertredingen, zelfs die waarbij er ook een verzachtende omstandigheid is, bepaald een stuk minder vergevingsgezind is. En dát is waar 'm de schoen wringt. En dus krijg je dan lieden, die zo'n pliesiebobo subiet tot aan z'n schoenveters wil afbranden. Minstens even begrijpelijk als het gedrag van verdachte H.

baba4oog | 17-01-12 | 11:15

Hij kan nog van geluk spreken dat hij geeen PVV-korporaaltje is maar slechts hoge politie-officier. In ieder geval publicitair gezien toch.

WirMachenMusik | 17-01-12 | 11:14

@zeg maar jansen
Uiteraard heb je gelijk, maar ik begin de hobby 'agentje beschadigen' en beetje zat te worden. Dit bericht is terecht naar buiten gekomen, daar niet van, maar.... het wordt nu wel hele vervelend.
Trouwens, het beschadigen van mensen an sich loopt de spuigaten uit. Morgen wordt Smart Meets weer bij die Utrechtse hoerenboten gesignaleerd.

Semolina Pilchard | 17-01-12 | 11:13

Nee, maar die persoon minister van binnenlandse zaken, rechtstreeks verantwoordelijk voor veiligheid en wetshandhaving, maken gaat wel wat ver. We mogen toch veronderstellen dat je daar een persoon zet die A. de wet kent en B. Zich genegen voelt zich aan die wet te houden. Overigens was deze persoon op het moment van aanhouding burgemeester. Ook al zo'n rolletje waar bovenstaande verwachtingen op van toepassing zijn. Het gaat ook niet zozeer om straffen maar om de vereiste kwaliteiten als inschattingsvermogen... Daarnaast telt ook nog wel het signaal wat met zo'n benoeming wordt afgegeven.
.
NB ik schrijf hier vanuit de werkgever omdat ik er van uit ga dat de persoon in kwestie niet in staat is tot enige zelfreflectie. Die persoon had die benoeming niet eens moeten willen, maar goed dat veronderstelt dus zelfreflectie...

Parel van het Zuiden | 17-01-12 | 11:12

@Brusselmans: nail the guy - good work. Wel "strafrechtelijke" in plaats van "strafrechterlijke" stappen zoals jij schrijft, tenzij je bedoelt dat betrokkene rectaal door een strafrechter benaderd gaat worden. Maar dat zal wel niet.

smoelwerk | 17-01-12 | 11:11

MacVulpen | 17-01-12 | 11:09 Fijn dat je ons dat laat weten.

En je moet wel een heel dikke pens hebben om die tekst er op te kunnen zetten.

zeg maar jansen | 17-01-12 | 11:11

s kijken of dit zoals.bij "lagere" rangen ook tot ontslag leidt.
babyblue | 17-01-12 | 10:08

Goeie punt, zit wat in. want dat gebeurt wel te vaak inderdaad.

tis_wat | 17-01-12 | 11:10

Krijg sterk de indruk dat Brusselmans hier een verhaal van wil maken maar dat het korps eigenlijk gewoon naar behoren heeft gehandeld. Het feit dat er een mail wordt rondgestuurd met de vraag dit binnenskamers te houden en niet aan de grote klok te hangen hoeft niet te betekenen dat ze niet aan maatregelen dachten. Lijkt mij dat het korps dit niet in de publiciteit wilde omdat dat slecht voor het imago is. En dat vind ik ook logisch. Het heeft er alle schijn van dat hier dus correct wordt gehandeld maarja er zijn altijd mensen die roomser als de paus willen overkomen hè Brusselmans...

Datzegiktoch | 17-01-12 | 11:10

Wat een klootzak, slaat zijn vrouw in elkaar en laat z'n vrouw vervolgens gewond achter. Waarom loopt die vent nog vrij rond. Onbestaanbaar.

denoorman | 17-01-12 | 11:10

Kak, verkeerde item!

MacVulpen | 17-01-12 | 11:09

@ necrosis | 17-01-12 | 11:00
Is heel erg verstandig :-)
Je wilt niet weten hoeveel luitjes dat wel doen.
Zelfs bij controlerende overheden en rechtbank medewerkers. Erg stuitend inderdaad.

tis_wat | 17-01-12 | 11:09

Nee, ik scheer mijn schaamhaar niet, ik heb een kokosmat met "Welkom" erop.
*sarcastisch*

MacVulpen | 17-01-12 | 11:09

Semolina Pilchard | 17-01-12 | 11:07 Ja, doen ze. En als je dan met twee agenten bent en de korpschef komt dronken aanrijden dan weet je wat je te doen staat.

Wat dat betreft hadden die twee agenten inderdaad meer besef dan hun chef.

zeg maar jansen | 17-01-12 | 11:09

Onder alle fatsoensdwingelandij, zo rot als ´n banaantje.Alsof de qualificatie van integer iets toevoegt aan s´mans betrouwbaarheid.
Het maakt ´m alleen maar verdachter.
Eerst de elektrieke stoel en daarna de strop.

Ratzing. | 17-01-12 | 11:08

Agenten kijken naar elkaar om. Zoals militairen.

Semolina Pilchard | 17-01-12 | 11:07

casagrande | 17-01-12 | 11:01 Klik die linkjes nou toch eens aan man.

In de Volkskrant staat dat ie z'n vrouw gewond achterliet omdat naar zijn mening de hulp er niet snel genoeg was.

En daar zit de crux. Ik zou m'n vrouw nooit alleen achterlaten als ze gewond is. Al moest ik 'r dragen, thuiskomen zou ze.

zeg maar jansen | 17-01-12 | 11:04

De politie maakt zichzelf totaal ongeloofwaardig. Politiechef, voorbeeldfunctie. Laat me niet lachen.

denoorman | 17-01-12 | 11:04

Heeft GS die mail überhaupt gelezen vraag ik mij af...
En waar staat dat hij zijn vrouw alléén achterliet?
En hoe kom je (18/1/2012) voor de politierechter als het onder de pet werd gehouden?
En hoe weten wij een promillage als het doel was een voorkeursbehandeling en onder de pet houden.
En hij werd niet "achter het stuur" aangetroffen.
Een onzin bericht/conclusie dus.

casagrande | 17-01-12 | 11:01

@necrosis | 10:52
Jij snap het nog steeds niet helemaal. Politie is altijd integer. Ook als ze dronken zijn. Veiligheid is dus geen probleem. Heb jij ooit gehoord dat een dronken politieman een ongeluk heeft veroorzaakt? Dat gebeurt niet omdat agenten altijd integer handelen. En als het nodig is dan helpen ze elkaar een handje.

Slomo | 17-01-12 | 11:00

@tis_wat | 17-01-12 | 10:54
Mij betrappen op 'teveel op' is onmogelijk.
Ik maak namelijk de afweging tussen drinken OF rijden.

necrosis | 17-01-12 | 11:00

@ necrosis | 17-01-12 | 10:48
Dus als jij betrapt wordt met teveel op, dan moet jij ook de rest van je leven geen functie meer krijgen?
Ik neem aan dat diegene bestraft is, en daarmee is in de Nederlandse wetgeving de kous af. Je wordt niet twee keer gestraft voor een zelfde fout.

tis_wat | 17-01-12 | 10:54

@zeg maar jansen | 17-01-12 | 10:45
ROFLMAO

necrosis | 17-01-12 | 10:54

mevrouw was zo hard gevallen dat ze een tand door haar lip en twee blauwe ogen heeft. De verklaring voor de vuistafdruk op haar wang is dat mevrouw toevallig zeer ongelukkig terechtkwam op het trottoir dat toevallig de vorm van een commissarissenhand had, erg ongelukkig allemaal.

Den Meester | 17-01-12 | 10:54

hoe dan ook: het is zwaar prut

plicieman | 17-01-12 | 10:54

Hij had een andere keuze moeten maken, maar dit zijn zeker verzachtende omstandigheden. lekker makkelijk een scheld canonade.

Ik kan me zijn positie op dat moment goed voorstellen.

Marnix666 | 17-01-12 | 10:53

@Ferrari-racer | 17-01-12 | 10:29
Die 'agentjes' waar je met veel dedain aan refereert, zijn wel de 'agentjes' die hun bezopen 'meerdere', in bijzijn van z'n gewonde vrouw, een test laten ondergaan en vervolgens aanhouden...
Ik vermoed dat de man wel heeft geïnsinueerd dat hij 'commissaris' is... Of dat ze dat gewoon wisten... "Jan de evenementenman"

Volgens mij zit je er hier n beetje naast...

hfakker | 17-01-12 | 10:52

@Slomo | 17-01-12 | 10:46
Het is dus toch waar: bekeuren & incasseren heeft een hogere prioriteit dan veiligheid.
Dank voor de bevestiging!

necrosis | 17-01-12 | 10:52

Het korps Rotterdam-Rijnmond. Een bezopen commissaris die achter het stuur gaat, een rechercheur die spioneert voor de finnen en een diender die een jong meisje meelokt en vermoord. Ik vraag me dan af; hoeveel houden ze echt onder de pet?

PythonJunkie | 17-01-12 | 10:52

Voorbeeldfunctie = ontslag. Veel meer valt er niet over te zeggen.

Djinx69 | 17-01-12 | 10:52

Hoe integer ben je als je met een gevallen vrouw op straat gesignaleerd wordt?

Flapdas | 17-01-12 | 10:50

Als het geen andere zaak is dan anders dan krijgt hij waarschijnlijk 20 uur schoffelen voorwaardelijk...

Tommygunner | 17-01-12 | 10:48

Zolang hij niet onnodig getoeterd heeft zal het allemaal wel loslopen voor 'm.

Parel van het Zuiden | 17-01-12 | 10:48

@tis_wat | 17-01-12 | 10:41
Een voormalig burgemeester van Nijmegen werd ook betrapt op te weinig bloed in haar alcohol.
Ze besloten haar minister te maken.....
Waarom werden wij dan gestraft?

necrosis | 17-01-12 | 10:48

Slomo | 17-01-12 | 10:46 Als je een t ziet waar een d moet staan heb ik geen probleem.

Ook niet als je m'n nummerbord probeert na te tekenen.

zeg maar jansen | 17-01-12 | 10:47

@zeg maar jansen | 10:41
@necrosis | 10:43
Een spelfout maken we allemaal wel een keer. Zo lang ik jullie nummerborden maar goed opschrijf is mijn chef een gelukkig en integer mens.

Slomo | 17-01-12 | 10:46

Hoe het volgens mij gegaan is.

Onderweg naar huis kreeg ie bonje met z'n vrouw omdat ie weer eens te lang naar de buurvrouw van z'n gastheer had gekeken. Hij mept z'n vrouw tegen de vlakte en loopt naar huis.

Thuisgekomen ziet ie de afwas nog staan en beseft ie dat ie toch niet zonder z'n vrouw kan.

Dus neemt ie de auto om haar te gaan halen. Vrouw heeft ondertussen om hulp gebeld die er snel is. Snel genoeg in ieder geval om eerder dan hijzelf bij z'n vrouw te zijn. En dan constateren de agenten dat ie dronken is aan komen rijden.

Dat de agenten zo snel bij het slachtoffer waren is verklaarbaar, het ging om de vrouw van de baas.

zeg maar jansen | 17-01-12 | 10:45

@Slomo | 17-01-12 | 10:38
Opgeleit?
Als jij net zo goed kan spellen als autorijden, lever je rijbewijs eens vlug in, hup hup!

necrosis | 17-01-12 | 10:43

De reden waarom dat intern afgehandeld wordt is heel eenvoudig. Een politieman (en deze is zéér fout!) heeft een voorbeeldfunctie.
Maar dat het intern afgehandeld wordt, betekent niet dat het ook als vriendendienst afgehandeld wordt, integendeel zelfs!
Zo iemand wordt zelfs zwaarder gestraft dan iemand anders buiten een korps om.
Wel vreemd dat velen hier maar iets schrijven terwijl het niet eens zo is.

tis_wat | 17-01-12 | 10:41

Slomo | 17-01-12 | 10:38 Ben jij een politieambtenaar?

En goed opgeleiD? En dan een passende nick kiezen.

Slomo de agent.

zeg maar jansen | 17-01-12 | 10:41

Onverlet de aard van het incident, bekruipt je toch altijd een ongemakkelijk gevoel bij de zoetgevooisde goedpraterij rond dit soort lieden. De perikelen rond buitenverblijf van WMax, de bijverdiensten van Deetman, ga zo maar door. Ik heb nooit woordvoerders die mij goedpraten als ik een fout bega, ik krijg meteen een snauwerige diender in mijn gezicht met een tirade aan morele betweterij voor zelfs een verkeerde koplamp..

aceofspades | 17-01-12 | 10:40

Politieagenten zijn zeer goed opgeleit om in de auto te rijden. Wij weten heus wel wat wij doen. Wij handelen zowiezo altijd integer dus er is nooit niks aan de hand. En het is logisch dat een Agent nooit een boete krijgt. Want anders ben je immers niet meer integer naar de burger toe. Verders worden wij zwaar onderbetaald dus een bekeuring kan er niet van af. Wie appelen vaart die appelen heet. Burgers hebben ook zo hun voordeeltjes dus gun de politie ook eens wat.

Slomo | 17-01-12 | 10:38

@Ex Pornstar Delux | 17-01-12 | 10:31
Dat helpt niet, onverbeterlijke alcoholisten laten een buurjongetje blazen voor €5.....

necrosis | 17-01-12 | 10:38

Gelekte mailtjes, dat gaat nog eens heel groot worden.

zeg maar jansen | 17-01-12 | 10:34

Het bizarre is niet dat die vent in de auto stapt - hij zal voor zichzelf best een valide reden hebben gevonden - maar dat dit weer onder pet geprobeerd werd te houden. Agenten proberen tegenwoordig al een schadevergoeding te eisen als ze zijn beledigd, er staan dubbele straffen op geweld tegen agenten, maar zelf overtreden ze de wet en volgen er alleen represailles als het uitlekt.

Biff Eagleburger | 17-01-12 | 10:32

'De heer Hoogstraten was die nacht niet in functie' Een politiechef is toch altijd in functie?

Bluto Blutarsky | 17-01-12 | 10:32

Nieuwe regels zeggen toch alcohol slot op de auto?

Ex Pornstar Delux | 17-01-12 | 10:31

Ja ik heb het over noten want er was geen nood. Mooie kwabbernoot daar die hoge functionaris. Fijn overigens dat er weer een onderzoek naar WC-eend wordt uitgevoerd door de mensen van...

Rest In Privacy | 17-01-12 | 10:30

Hoezo zijn vrouw was gevallen, zelf misschien losse handjes?

MacVulpen | 17-01-12 | 10:30

Wat een lul, eerst slaat hij zijn vrouw tegen de vlakte en dan gaat hij dronken achter het stuur. Zwaar aanpakken die gast. Had sowieso snelrecht moeten hebben ivm nieuwjaars incident. Oneervol ontslag en miniaal 3 maanden brommen.

denoorman | 17-01-12 | 10:29

Vrouwen van bezopen mannen lopen nooit tegen een deur aan.

Vrouwen van bezopen mannen weten nog steeds heel goed waar de keukenkastjes hangen.

Vrouwen van bezopen mannen met een kapot gezicht zijn het gevolg van diezelfde bezopen mannen.

Berouw komt na de zonde en dan moeten ze ineens met die vrouw naar een ziekenhuis of zo, en dat doen ze dan.

Omdat ze bezopen zijn.

zeg maar jansen | 17-01-12 | 10:29

Dat smerige onder de pet schuiven, 'ik wil nadrukkelijk vermelden dat er sprake was van een noodsituatie'. Man rot toch op, dan bel je 112 en wacht je. Ook grappig dat de noot zo hoog was dat de agenten eerst even rustig een blaastest afnamen waarvoor HULDE! Degene die de interne mail 'zo rolt men binnen justitie' naar buiten heeft gebracht +1. Deze hoge functionaris mag van mij per direct worden ontslagen. Met zijn onberispte gedrag? Idiote lul welke zijn vrouw de schuld geeft, ja een noodsituatie zij viel en ik MOEST autorijden. Agentjes het zijn net mensen alleen zij denken vaak god te zijn en wereldverbeteraars.

Rest In Privacy | 17-01-12 | 10:29

All animals are equal but some pigs are more equal than others

kapotte_stofzuiger | 17-01-12 | 10:26

Integere mensen, met een alcohol probleem bestaan niet.
Hij zal zijn vrouw wel iets aangedaan, als zijn vrouw met een ambu was opgehaald zou kunnen gaan praten over haar man en dat willen we bij de politie natuurlijk niet, intimidatie tot in de behandelkamer van het ziekenhuis.

toetanchamon | 17-01-12 | 10:26

Vrouwen van bezopen mannen vallen niet op hun gezicht.

zeg maar jansen | 17-01-12 | 10:25

Gewoon straffen zoals iedere Nederlander. Bij 2 promille is dat geloof ik een boete van € 900 en een verplichte, zelf te betalen cursus van € 750. Eventueel nog een onvoorwaardelijke ontzegging van een paar maanden. Als hij verder goed functioneert in zijn baan hoeft het daar geen gevolgen te hebben.

witwas | 17-01-12 | 10:25

Aart Z. | 17-01-12 | 10:24 Bezopen genoeg om niet goed te kunnen rijden

Bokito ergo sum | 17-01-12 | 10:25

Verbazingwekkend dat er lieden zijn die menen dergelijke incidenten onder de pet te kunnen houden. Dat die mensen nog bestaan!

Burg. Dikkerdap | 17-01-12 | 10:24

Ik ben na 8 bier niet straalbezopen, jullie wel ?

Aart Z. | 17-01-12 | 10:24

Zijn echtgenote kwam op sraat ten val en de hulpverlening liet lang op zich wachten. Twee opmerkingen: 1. Als je politie echt nodig hebt dan zijn ze ook in geen velden of wegen te bekennen. 2 Ik ben heel erg benieuwd naar de aard van de verwondingen van zijn echtgenote. Een verstuikte kleine vinger? een schrammetje? Een gebroken been??

denoorman | 17-01-12 | 10:22

De politiemedewerker die de interne mail heeft gelekt wordt,als hij wordt gevonden, hoogstwaarschijnlijk bevorderd. Opstelten is tegenwoordig namelijk op zoek naar een nieuwe generatie agenten. Deze door hem "dappere" dappere agenten moeten het leven van een ander boven hun eigen leven stellen. Vrouw en kinderen thuis ? Jammer dan, gewoon blind naar binnen rennen als je schoten hoort in een drugspand e.d.
Dappere agenten durven volgens mij ook wel een interne mail te lekken, dat deden die ouderwetse schijtluizen van vroeger namelijk niet.

zwerfpaal | 17-01-12 | 10:22

@Boomschade | 17-01-12 | 10:10
Je scoort mss bij je vrouw, maar niet lang. Zodra ze merkt dat de uitkering toch geen vetpot is begint de ellende.

exkoppijn | 17-01-12 | 10:21

"... omdat de hulpverlening zo lang op zich liet wachten..."
tuurlijk, bij een verzwikte enkel telt elke minuut, ja hoor...

der_Dicke | 17-01-12 | 10:17

De politie kan nuchter al niet fatsoenlijk autorijden. Met drank op gaat dit al helemaal niet lukken. Wat een gigantische eikel. Hoe kan je in godsnaam bij de politie zijn terwijl je zelf straalbezopen achter het stuur gaat zitten. Deze man snapt er helemaal niets van. Oneervol ontslag zonder ontslagvergoeding is de enige gepaste maatregel.

denoorman | 17-01-12 | 10:15

Aatje | 17-01-12 | 10:03
Politie voorbeeldfunctie? Uit welk decennium stam jij?

Generaal P. | 17-01-12 | 10:14

Degraderen die hap tot één streper...

da wizard | 17-01-12 | 10:14

"Vanuit het korps wordt benadrukt dat Hoogstraten een zeer integere man is."
Ja maar wel selectief integer.

Luchtbakker | 17-01-12 | 10:13

Laatst nog met spoed naar het ziekenhuis gereden om een alcoholvergiftiging te voorkomen.

Rikketiktik | 17-01-12 | 10:12

Heeft duidelijk gekozen voor zijn vrouw. Zou ik ook doen, ongeacht de consequenties. Dat siert deze man.

Boomschade | 17-01-12 | 10:10

Fout, maar niet ernstig. Of wacht...

Rummbler | 17-01-12 | 10:10

s kijken of dit zoals.bij "lagere" rangen ook tot ontslag leidt.

babyblue | 17-01-12 | 10:08

Interne mails bestaan niet meer, wanneer er ook maar iets van waarde inzit wordt dit direct naar buiten 'gelekt'. Dus wat is er nou zo intern aan?

Boerenhoofd | 17-01-12 | 10:07

Maxpowered | 17-01-12 | 10:05 | + 0 -

Lazer eens even op met die reclame van je.

verpaupificering | 17-01-12 | 10:07

Goh, de politieman die een Nadorstje doet...

eerstneukendanpraten | 17-01-12 | 10:06

@Generaal P. | 17-01-12 | 10:02
Dat geldt dan weer niet voor zangers met de achternaam 'bakker'....

necrosis | 17-01-12 | 10:06

Voordat Marcel van Dam achter het stuur gaat zitten moet hij wel minimaal 4 whiskey's achteroverslaan, anders gaat hij zo slingeren...

eerstneukendanpraten | 17-01-12 | 10:05

-weggejorist en opgerot-

Maxpowered | 17-01-12 | 10:05

+1 voor de diender die het aandurfde de dronkelap te laten blazen.

Koorknaap | 17-01-12 | 10:05

Ik was eerst tevreden dat het meteen aangepakt werd.
Bij het laatste stukje tekst moet ik die woorden toch terugnemen. Het is werkelijk schandalig dat geprobeerd wordt om zulke dingen in de doofpot te stoppen. Pak het gewoon direct aan dan heb je waarschijnlijk nog minder gezeik dan wanneer het later alsnog naar buiten komt.

Herr Knäckebröd | 17-01-12 | 10:04

Storm in een glas jenever.

rara | 17-01-12 | 10:04

Dus hij laat zijn gevallen vrouw alleen om een auto op te gaan halen... Midden in de nacht. Held op sokken.

Indates | 17-01-12 | 10:03

Hij heeft een voorbeeldfunctie, extra zwaar straffen a.u.b.

Aatje | 17-01-12 | 10:03

Die Hoogstraten is trouwens sprekend Koos Spee met pet...

Generaal P. | 17-01-12 | 10:03

Politie achter het stuur bloed op de muur!

albinomanfret | 17-01-12 | 10:02

Een politieagent rijdt bezopen beter dan de gemiddelde huismoeder nuchter, dus ik zie het probleem niet.

Generaal P. | 17-01-12 | 10:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken