Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Majesteit neuken is GEEN progressieve kunst!

beatrixgulden.jpg Roepen wij al jaren: kunst moet progressief zijn. Anders is het allemaal niet relevant meer en vervalt de maatschappij in chaos en uitsluitingsmechanismen. Zulks zagen wij al eerder gebeuren bij de Beatles, Elvis, Picasso en lugubere zaken als "naaktafbeeldingen" en openlijke homoseksuelen als George Michael die de jeugd hebben vergiftigd. Behalve progressief zijn moet kunst ook bijdragen aan de culturele rijkdom van dit land. Mensen als Jan Jaap van der Wal, Freek de Jonge, Spinvis, Theo "harmoniemodel" Maassen en Rob Riemen zijn mooie warme voorbeelden van progressieve kunstenaars die ons land cultureel ontzettend verrijken. Kunstpijlers zijn het. Maar er zijn ook tegenvoorbeelden. Voorbeelden waardoor je zegt: "Waar gaan we eigenlijk naar toe met onze onbegrensde vrijheden?". Nou, en dan kunt u wel raden welke voorbeelden dat zijn he? Geert Wilders en Hans Teeuwen. Dat zijn peuters die één ding met elkaar gemeen hebben: ze kwetsen onze majesteit op ongevoelige, puberale wijze. Aandachttrekkers zijn het. Vieze vrouwonvriendelijke mannetjes die zichzelf en de weg zitten en zomaar een podium krijgen voor hun mentale onvolwassenheid. Geleuter over een majesteit waar we juist TROTS op zouden moeten zijn. Kortom: wanneer stopt dat geleuter van die Hans Teeuwen en die Geert Wilders eens? Bepaalde kunst zou verboden moeten worden Deze mensen moeten tegen zichzelf in bescherming worden genomen. Nu gaarne drie hoeraatjes voor hare koninklijke hoofddoek. Hoera, Hoera, Hoera. Instant update: Via de fax een reactie van Hans Teeuwen: "Ik heb de bindende factor van de majesteit destijds teveel onderschat. Als ik toen (rond 2004) had geweten wat ik nu weet, had ik haar heel anders geneukt. Met de kennis van nu zou ik niet meer als een kudde op hol geslagen buffels over die erogene majesteitelijke zones heen denderen maar met veel meer sensitiviteit en fingerspitzengefühl mijn uiterste best doen om de majesteit subtiel te openen." Update: ook een reactie van Wilders: "!"

Reaguursels

Inloggen

"Totdat moeder er genoeg van krijgt en met een zucht roept 'en nu ophouden met die onzin, ik heb genoeg gehoord over dat speelgoed'."

En dat zegt een geïmporteerde moslima?
Hoe wij hier omgaan met de van Amsbergjes , moeten wij hélemaal zelf weten. Hoe wij straks omgaan met geïmporteerde schreeuwlelijkerds trouwens ook.

kersenflap | 15-01-12 | 19:59

@Beëlzebul | 15-01-12 | 11:22
Beter brulaap die wat te zeggen heeft dan leeghoofd...

BarneyBoner | 15-01-12 | 14:17

Mevrouw Ferdows Kazemi slaat de plank volledig mis. Als bepaalde kunst je niet aanstaat, kijk of luister er dan niet naar.

de euro middenweg | 15-01-12 | 13:50

Beëlzebul | 15-01-12 | 11:22
... en dat bepaal jij?

kaasfondue | 15-01-12 | 12:05

Sowieso maken Geert Wilders en Hans Teeuwen geen kunst,het zijn gewoon een stelletje brulapen.

Beëlzebul | 15-01-12 | 11:22

Gezeik in de volkskrant is van een Iraanse publiciste. Ligt het aan mij of zijn buitenlanders zwaar oververtegenwoordigd in de NLse kranten? Wel leuk dat ze meteen weten hoe het hoort in Nederland en ons dat zelfs willen uitleggen.

sitzkrieg | 15-01-12 | 11:16

WirMachenMusik | 15-01-12 | 02:07 Ach joh, maak je niet druk. Zat leuke blogjes waar je alleen je eigen mening zal horen verkondigen.
-
idopane | 15-01-12 | 02:23 Kijk maar uit dat je je niet verslikt in al die grote woorden.

Trash | 15-01-12 | 10:41

-weggejorist-

Jan1605 | 15-01-12 | 10:26

Hans Teeuwen for premier

zwarte_bonen | 15-01-12 | 06:32

hans en geert 2 helden

doubleg | 15-01-12 | 05:30

idopane | 14-01-12 | 22:16 Wat een gewauwel.

Trash | 14-01-12 | 23:35
Ik zou zeggen vreet het op

idopane | 15-01-12 | 02:23

Trash | 14-01-12 | 20:57 |
Ook wij Wilders-stemmers hebben recht op het 'sublimeren' van onze frustaties. Jullie kunnen tenminste nog vluchten naar Joop als wij hier weer eens bediend worden. Die mogelijkheid hebben wij niet bij jullie glorious moments alhier.

WirMachenMusik | 15-01-12 | 02:07

De kop van het topic klopt i.i.g., want inmiddels belegen.

Strangetown | 15-01-12 | 00:20

Zo'n iraanse dan ook, wil dan een soort van terug beledigen door 36 keer het woord peuter te gebruiken en daar dan een beetje bij giechelen met zo'n idee van oehoes dat komt vast aan, heb een soort van standpunt ook kijk maar.. zucht.

Mandril | 15-01-12 | 00:09

idopane | 14-01-12 | 22:16 Wat een gewauwel.

Trash | 14-01-12 | 23:35

Grappig dat jullie niet door hebben dat de helft van de reaguurders alter ego's zijn van Hans Teeuwen. Maar ik niet hoor. Echt niet. Heus niet. Een bedkusje voor de Koningin.

ZDEV | 14-01-12 | 23:20

Hahaha die reactie van Hans. Wat een baas

OpperGek | 14-01-12 | 22:56

Catman for president!

Frikanknul | 14-01-12 | 22:36

@idopane | 14-01-12 | 22:23
Dat gaan we uiteindelijk allemaal.nl

Houtbar | 14-01-12 | 22:27

Houtbar | 14-01-12 | 22:21
Wegaannaardekloten.nl

idopane | 14-01-12 | 22:23

@idopane | 14-01-12 | 22:16
Kunt U een samenvatting beschrijven misschien?

Houtbar | 14-01-12 | 22:21

Bertus Betonsloper | 14-01-12 | 20:37
Wel eens gehoord van uitsterven, politieke zelfmoord. In de hele geschiedenis van de mensheid zijn er ideologische stromingen geweest die plotseling verdwenen omdat ze niet functioneerden en zich economisch niet konden handhaven (Pas geleden nog de ineenstorting van het Oostblok). De Maya's zijn bijvoorbeeld aan hun eigen 'succes' ten onder gegaan staken vervolgens hun eigen 'ideologische' tempels in de fik en hebben de steden a la Paul Pot uiteindelijk verlaten. Wij hebben hier te maken met mensen die als de werkelijkheid echt toeslaat zich als een blad kunnen omkeren. Socialisme is ons aangeleerd terwijl kapitalisme ons dagelijks brood is, links was,is en blijft een illusie die al duizenden keren is uitgeprobeerd en nooit heeft gewerkt. Een nepreligie die ons een onnatuurlijke solidariteit oplegt die het individualisme ziet als haar vijand. Behalve de linkse elite natuurlijk die zolen zelf zijn gewoon individueel kapitalistisch ingestelde hoofdbewoners van die illusie die in groepsbelangen handt waar zij natuurlijk de leiding over hebben. Macht en geld gaat wat dat betreft heel goed 'sociaal' samen. En zolang het volk dom achter die boodschappen blijft aanlopen verandert er niets. Maar er is een probleem. Het geld, de schijnbaar onuitputtelijke bron om deze illusie in stand te houden is op of wordt althans ergens anders belegd. En dan kan je wel belastingen gaan heffen en in de economische slagaders van het kapitalisme dammen en stuwen bouwen. De rest van de wereld heeft het kapitalisme ook ontdekt en die weten beter dan James Brown wat de BigPayBack betekent. Het socialisme is wat dat betreft al tientallen jaren uitgespeeld. Het enigste probleem is dat ze het zelf maar niet schijnen te weten. Is niet erg de evolutie maakt daar vanzelf een einde aan. En die evolutie heeft eind 2007 het heft in handen genomen en het Westen loopt sinds die datum achter die feiten aan. De ineenstorting van het schizofrene Westen dat solide was gebouwd op het kapitalisme doch geestelijk vervuild door een faalideologie is wat dat onafwendbaar en hoe langer dit duurt des te groter de val. Maar de ondergang is tegelijkertijd de kans om voor eens en altijd afscheid te nemen van de linkse illusie. Wat linkse kneuzen daarmee doen is hun probleem en niet het mijne. De werkelijkheid is wat dat betreft rücksichtslos.

idopane | 14-01-12 | 22:16

@Greetje Duisenberg | 14-01-12
Ietwat kort door de bocht zoals ik je lees...
Met name koninkrijke staten hebben een soort van "understanding" .

Dit kun je crimineel en verslindend zien.
Je kunt dit ook als handtekening zien...

Enig idee hoeveel orders hiermee gemoeid zijn?

Houtbar | 14-01-12 | 22:15

Ooit was Teeuwens absurdisme nog geweldig. Het was verfrissend, ongemakkelijk en interessant. Zijn laatste show was echt ongeïnspireerde bagger en echt belachelijk slecht. Teeuwen is zeker een getalenteerd artiest, maar op deze manier kan-ie maar beter stoppen met cabaret i.m.o.

M-Bozz | 14-01-12 | 21:53

Gezeik ook allemaal, als ze een hoofdoek op moet prima.
En als we er orders door binnenhalen mag de sultan dr neuken ook. Geef de troon nou maar aan Wimlex en eens kijken wat Maxima binnen sleept.

robinhoed | 14-01-12 | 21:46

@sjaakdeslinksesul | 14-01-12 | 21:38

Ok... duidelijk!

overVecht | 14-01-12 | 21:45

De "aristocratie van het geld en de macht" maakt nou eenmaal de dienst in de wereld. Zij spelen alle pokerspelletjes en komen bijvoorbeeld bijeen in Davos, of bij de Malthezer Orde tijdens een etentje.
.
De politici, of Brussel, of de Navo, zijn slechts de loopjongens van deze aristocratie.
.
Zo wordt het spelletje nou eenmaal gespeeld al eeuwenlang. Alle oorlogen, alle revoluties, alle regimechanges van de laatste tijd worden allemaal door deze club bekokstoofd.
.
Het gaat om de combinatie van poen en macht uiteindelijk.
.
En als een of andere gluiperige emir z'n reet gelikt moet worden om het spelletje in goede banen te leiden, hebben we daarvoor de Oranjes. Als je dat kunt opbrengen ben je geschikt voor de rol als lid van het koningshuis. Daarom ook zijn juist Mabel en Maxima wèl geschikt(!). Het vereist een zekere plooibaarheid.
.
Als de Oranjes deze rol niet op zich nemen, wat je als werk trouwens niet moet onderschatten, dan komt er een andere club, die uit hetzelfde hout is gesneden, óók al zouden we in naam misschien een republiek zijn geworden.
.
Zo gaat het in de natuur ook, je hebt luxe paarden en werkpaarden.

Greetje Duisenberg | 14-01-12 | 21:38

overVecht | 14-01-12 | 21:16
Nu reaguur ik dus toch... als het leidt tot uitsluiten van afwijkende meningen ja. Maar ook reaguurders met een zwitsal-fobie vallen bv onder die definitie.

sjaakdeslinksesul | 14-01-12 | 21:38

@sjaakdelinkselul 21.06
Maak je niet zo druk om die Bigi en overvecht, jammer dat je enige vrind " Teen " er niet meer is.

Uw Verzekeringsadvis | 14-01-12 | 21:28

@sjaakdeslinksesul | 14-01-12 | 21:06

Oprecht wat je zegt en begrijpelijk. Ben je het trouwens eens met Trash of oneens?

overVecht | 14-01-12 | 21:16

overVecht | 14-01-12 | 20:57
1) ik word ouder en 2) ik reaguur minder, dan wordt je alleen af en toe getriggerd door iets wat je leest, zoals vandaag en 3) ik heb alles zo'n beetje al gezegd.
Trash | 14-01-12 | 20:57
Bijvoorbeeld.

sjaakdeslinksesul | 14-01-12 | 21:06

@Houtbar | 14-01-12 eikel| 21:01
Verbood eikel!

Houtbar | 14-01-12 | 21:04

@overVecht | 14-01-12 | 20:57Weet je... ik ga een bingo maken voor topics en reaguursels

Is al eens gedaan !
Iets met de wet verbiedt dat...

Houtbar | 14-01-12 | 21:01

@sjaakdeslinksesul | 14-01-12 | 20:16

Ik begrijp wat je bedoelt. En in grote lijnen geef ik je gelijk. Toch begrijp ik niet dat ik niet mag aangeven dat ik het jammer vind dat, laat ik het zo zeggen, nogal vaak hetzelfde zie terugkomen alhier. Ongeacht wie het topic schrijft vind ik wel dat ik mag aangeven als ik iets in teveel regelmaat zie terugkomen...

Weet je... ik ga een bingo maken voor topics en reaguursels..

Btw... hoe komt u de laatste tijd zo serieus? In het verleden keek ik namelijk geregeld uit naar wat u ging zeggen in de panelen.... tegenwoordig zie ik toch vaak een erg serieuze kant... ook prima.. maar ben nieuwsgierig.

overVecht | 14-01-12 | 20:57

sjaakdeslinksesul | 14-01-12 | 20:30 Helemaal mee eens. Een bepaalde groep denkt dat dit hun huisblad is en geeft dit duidelijk te kennen. Een afwijkende mening en al wat je kan verwachten is in het beste geval een minnetje of het advies op te rotten naar Joop. Leuk dat dit vooral van diezelfde lui komt die hun mond vol hebben van linkse censuur en vrijheid.

Trash | 14-01-12 | 20:57

Bart, kan jij Pius nog een keer uitleggen hoe die knop werkt, volgens mij snapt hij het nog niet helemaal.

Cuyahoga | 14-01-12 | 20:47

Parsons | 14-01-12 | 20:14

Pot.
Het is moraalpot.

Cuyahoga | 14-01-12 | 20:46

@idopane | 14-01-12 | 20:25

LOL. Daap.

pius | 14-01-12 | 20:44

@sjaakdeslinksesul | 14-01-12 | 20:30

Op die tweewieler. Ik ben het ergens wel met je eens maar als topicschrijver moet je wel trouw blijven aan je eigen beginselen. Althans enigszins.

pius | 14-01-12 | 20:43

idopane | 14-01-12 | 20:25
.
Je kunt een socialist wel uit de gevolgen van de linkse faalideologie halen, maar hoe haal je de linkse faalideologie uit de socialist?

Bertus Betonsloper | 14-01-12 | 20:37

@idopane | 14-01-12 | 20:25
Hear hear!

Parsons | 14-01-12 | 20:32

Het is trouwens mijn vrije zaterdag, dus ik hou er mee op.

sjaakdeslinksesul | 14-01-12 | 20:32

pius | 14-01-12 | 20:22
100+ van dat soort zure reacties en je panelen zijn volledig naar de kloten. Dat is al vaker gebeurd als een bepaalde stroming de overhand dreigt te krijgen en meent dat GS hun podium is en alleen van hen. Wat mij betreft zouden ze het gewoon in de huisregels op moeten nemen: onthou je van commentaar op de schrijver van het topic of geenstijl, start anders zelf een weblog, mag je schrijven over wie en wat je wil.

sjaakdeslinksesul | 14-01-12 | 20:30

Flauw onderwerp Brussen. Erg op je eigen mening berust en ook overdadig.

Wie heeft het nog over G.W. en de rest?
Die redden het niet, begrijpen de meeste gs's wel.

Jan Jaap mag je, of je mag hem niet. Wat ik zie, is een lelijke. maar intelligente man die op vrij jonge leeftijd hard aan het werk is geweest en met z'n hazelip toch op de televee mocht komen.

Het glas is halfleeg of halfvol...

Houtbar | 14-01-12 | 20:29

@René40181216 | 14-01-12 | 20:18
Goh, sterk comment.

Parsons | 14-01-12 | 20:28

@Rammstein | 14-01-12 | 20:21
Niks maar. Jij weet.

Parsons | 14-01-12 | 20:27

majesteit=boven ons verhevene, proest
De grootste uitkeringtrekkers
van Nederland
met machtpolitieke invloed.
Opzouten met die lui en wel direct

ceeswing | 14-01-12 | 20:27

Ratzing. | 14-01-12 | 19:57
Eerst wachten op kabinet Rutte 2 met VVD, CDA, PvdA, SP, D66 en al die andere keutelclubs, de oude politiek samen in een mandje. Wilders buiten de politiek gezet en dan de eindcrisis (oktober is altijd een uitstekende maand in het Westen voor een crash). Kan binnen een jaar gepiept zijn. In een klap af van de oude linksrechts polarisatiepolitiek. Terug naar de werkelijkheid. Alle politici voor een volkstribunaal om verantwoording af te leggen voor een ineenstortende illusie, die ons verder dan ooit van de toekomst heeft afgezet. Kunnen we eindelijk na 95 jaar na de revolutie een einde maken aan de linkse faalideologie.

idopane | 14-01-12 | 20:25

Sorry joris.

*vingers in onschuld wast*

pius | 14-01-12 | 20:23

Ja hoor, als mensen het niet normaal vinden dat de koningin door de bagger wordt getrokken, vinden ze ineens dat majesteitsschennis weer strafbaar moet worden. Je hoeft meningen, ook al zijn ze te grof, niet gelijk te verbieden hoor.

@sjaakdeslinksesul | 14-01-12 | 20:16

René40181216 | 14-01-12 | 20:22

@sjaakdeslinksesul | 14-01-12 | 20:16

Of iets zin heeft of niet lijkt me een nogal wankel criterium evenals het feit dat men hier zou moeten afzien van kritiek op wie dan ook. Denk ik dan.

Met alle respect natuurlijk;)

pius | 14-01-12 | 20:22

-weggejorist-

pius | 14-01-12 | 20:22

-weggejorist-

pius | 14-01-12 | 20:22

-weggejorist-

pius | 14-01-12 | 20:22

-weggejorist-

pius | 14-01-12 | 20:22

-weggejorist-

pius | 14-01-12 | 20:22

Is de AIVD massaal bij jullie binnengevallen ofzo!

*Haha! lekker het rijk alleen heeft denkt*

deraderendraaien | 14-01-12 | 20:22

-weggejorist-

pius | 14-01-12 | 20:22

-weggejorist-

pius | 14-01-12 | 20:22

Het is wat zuur en zegt iets over onze samenleving dat de rebelse belletjestrekkers van vroegah, na een leven lang van verantwoording ontwijken, nu de voorhoede vormen van moraalridders die zich in kordon bij de firma Oranje opstellen.

Jan Passant mk2 | 14-01-12 | 20:21

Parsons | 14-01-12 | 20:16 | + 0 -
.... ja maar .....

Rammstein | 14-01-12 | 20:21

Hallo!.. waar is iedereen?

*surprise plempsels verwachten doet!*

deraderendraaien | 14-01-12 | 20:18

@Parsons | 14-01-12 | 20:14

U kunt blijven proberen, maar ik ga met gasten als u niet in discussie. Als u mij verschoont.

René40181216 | 14-01-12 | 20:18

@Bertus Betonsloper | 14-01-12 | 20:14

Bertus. Ouwe kravmagaboy. Wat vind jij nou van het Koningshuis?

Zeg eens.

pius | 14-01-12 | 20:18

@overVecht | 14-01-12 | 20:14

Oke overVecht, hoe weet jij dat dan zo zeker?

René40181216 | 14-01-12 | 20:16

@Rammstein | 14-01-12 | 20:14
Meis...

Parsons | 14-01-12 | 20:16

overVecht | 14-01-12 | 20:03
Ik las het artikel van Ferdows vandaag en schoot in de lach over zoveel domheid. Maar goed, een ieder een mening, ik zou de hare iig nooit willen censureren, en dat geldt dus ook voor jullie mening over dit topic: sommige vinden het schijnbaar een goed idee om majesteitsschennis weer strafbaar te maken. Waarom dan problemen hebben met een ban dreigen vraag ik me af, daar moet je dan ook alle begrip voor hebben?
Maar wat heeft dat te maken met de naam die onder het topic staat, zijn optreden gisteren in P&W of zijn relatie met Teeuwen? Het gaat niet over de inhoud, het gaat niet eens meer over de toon, maar het gaat alleen nog om diegene die het zegt. Nou goed, lees zijn topics dan niet als je eenn probleem met Bert Brussen hebt, net zoals Ferdows alleen maar de knop van de TV hoeft uit te zetten om Teeuwen niet te zien. Er is geen enkele meerwaarde in het type reacties: 'geenstijl is nu echt een links bolwerk', 'pritt is een racist' en 'bert woont in de grachtengordel', het is alleen mentale masturbatie van diegene die de reactie schrijft. Lezers hebben er niets aan, en je medereaguurders ook niet. Reageer dan niet.

sjaakdeslinksesul | 14-01-12 | 20:16

Maar goed, waar het dus om gaat is dat die moraalflikker in de Volkskrant begint met te stellen dat hij geen fan is van het koningshuis en vervolgens gaat uitleggen dat anderen daar geen mening over mogen ventileren.

En daar kots ik op.

Snap je het al @René40181216?

Parsons | 14-01-12 | 20:14

... dus nu is de discussie enigszins dood geslagen.
René40181216 | 14-01-12 | 20:11 |
.
Ja. Nu is de discussie enigszins dood geslagen. Ja.

Bertus Betonsloper | 14-01-12 | 20:14

René40181216 | 14-01-12 | 20:11 | + 0 -
Lijkt me sterk. Dan zou zijn nick toch "Bert Brussen" zijn ?

Rammstein | 14-01-12 | 20:14

@René40181216 | 14-01-12 | 20:11 |

Gast... je bent hier nog te kort.... dat is een algemeen bekend feit...

overVecht | 14-01-12 | 20:14

René40181216 | 14-01-12 | 20:11
Sweet irony.

harry pikkel | 14-01-12 | 20:12

@Rammstein | 14-01-12 | 20:07

Lees maar even verder in de comments, er zijn mensen die denken dat blikjegrolsch Bert brussen is (ik geloof het niet), dus nu is de discussie enigszins dood geslagen.

René40181216 | 14-01-12 | 20:11

sjaakdeslinksesul | 14-01-12 | 19:37
Zolang je maar repressie predikt in nette bewoordingen, dan kom je overal mee weg. Dan ben je een redelijk mens. Doe je het omgekeerde, je afzetten tegen repressie in botte bewoordingen, dan heb je ben een asociale lul. Wonderlijk.

harry pikkel | 14-01-12 | 20:08

blikjegrolsch | 14-01-12 | 18:53 | + -9 -
.... sinds wanneer gaat u over to ban or not to ban ?

Rammstein | 14-01-12 | 20:07

@sjaakdeslinksesul | 14-01-12 | 19:37

Even daarbuiten om. Het is toch tamelijk jammer te noemen als iemand gaat dreigen met een ban via de panelen?

overVecht | 14-01-12 | 20:03

Ik hou ook van het koningshuis!... lekker veel kamers,mooie tuin enzo!
Maar er woont een of andere levende paddenstoel in die daar ook nog geld voor krijgt ook!

deraderendraaien | 14-01-12 | 20:01

@René40181216 | 14-01-12 | 19:45
Zeg dan: "Ik begrijp de tegel van Parsons niet"

Parsons | 14-01-12 | 20:00

@pius | 14-01-12 | 19:51
Doe ik graeg pius thicknesse!

Bart_Bart | 14-01-12 | 19:58

@WirMachenMusik | 14-01-12 | 19:39
Ja dat bedoel ik. Het is een quote uit het VK artikel in het topic. De eerste zin. Dat valt in dezelfde categorie als "Met alle respect, ..."

Parsons | 14-01-12 | 19:58

Wel gezellig dat BertBrussen enigszins arivee (arrivé) gelezen wordt sinds zijn verschijnen bij Jeroen (coco)Peacock, eeh .. tja,.. maaar..,kijkt wat wazig ins blauwe hinein,en ''ik wordt oud'' Paul Wittebrood.
Republiek ! We zijn er rijp voor .

Ratzing. | 14-01-12 | 19:57

Lekker makkelijk om over iemand te zeiken die niks terug kan en mag zeggen en dit dan ook nog eens als rebels aan te merken. Zwak.

Trash | 14-01-12 | 19:57

Het is altijd hetzelfde liedje, de mensen die om het hardste schreeuwen dat de anderen niet fatsoenlijk genoeg zijn, geen respect tonen en bepaalde dingen niet mogen zeggen, veroorloven zich zelf het meeste.

sjaakdeslinksesul | 14-01-12 | 19:56

Ik ben trouwens pro-koningshuis.

Het enige wat ik jammer vind is dat de Koningin zo weinig invloed op de politiek heeft. Ook vind ik dat er best wat meer budget naar het Koningshuis mag.

Verder denk ik dat de wet de Koningin tegen de republikeinen moet beschermen dmv een soort patriot-act-achtig vehikel.

Republikeinen zijn nu eenmaal staatsgevaarlijke moralfags. Allemaal. Landverraders.

pius | 14-01-12 | 19:55

De koningin wordt anders hard getroffen door het nieuwe belastingtoptarief van links!! O wacht...

colonnecinco | 14-01-12 | 19:55

harry pikkel | 14-01-12 | 19:45

Roemer wordt door Cohen en Sap als een politiek equivalent gebruikt als een Dutch sandwich. Het zgn linkse bloed wordt getapt en getransfuseerd.
www.itpa.org/open/summaries/bangkok95s...

ecologiste | 14-01-12 | 19:54

eerstneukendanpraten | 14-01-12 | 18:18
Af en toe doet u mij denken aan een geslachtsziekte.
Eerst neuken, dan jeuken.

Nonkel Frituur | 14-01-12 | 19:53

@Davidson | 14-01-12 | 19:29
Dat kan, maar dat is dus zo mogelijk nog erger. Die laten zich vollopen in hun oranje shirt zonder dat ze wéten dat ze genaaid worden.

Parsons | 14-01-12 | 19:53

@Bart_Bart | 14-01-12 | 19:49

Hoe dom ben ik, enfin.

Grazie heel heel veel!

pius | 14-01-12 | 19:51

@Trumple | 14-01-12 | 18:03
Het is niet leuk voor ons, maar we doen het voor het Vaderland.

rara | 14-01-12 | 19:50

@harry pikkel | 14-01-12 | 19:25
Ja, het ging nogal rommelig.

Parsons | 14-01-12 | 19:49

@pius | 14-01-12 | 19:38
Hier is die knop:
pius | 14-01-12 | 19:38 | | Reageer+ | -1

Dat 'Reageer+'.

Bart_Bart | 14-01-12 | 19:49

Nederland in staat van ontbinding.
Orange bacterie delft onderspit.

Ratzing. | 14-01-12 | 19:46

@WirMachenMusik | 14-01-12 | 19:39

"'Ik ben helemaal niet koningshuisgezind, MAAR .... kots."

Wat is er mis met het gewoon hufterig vinden dat iemand de koningin verbaal onderkotst. Het is zo puberaal om iemand die staatsrechtelijk niets mag zeggen zo aan te pakken. Het is bullygedrag.

René40181216 | 14-01-12 | 19:45

ecologiste | 14-01-12 | 19:39 |
Wat ik ook niet begrijp is dat Roemer zich constant verzet tegen het bankenstelsel en de EU, maar dat je daar nog geen letter van terug leest in dat manifest. Terwijl ze de grootste van de drie partijen zijn.

harry pikkel | 14-01-12 | 19:45

Excuus:
worden en daarna dus D.

WirMachenMusik | 14-01-12 | 19:41

Parsons | 14-01-12 | 18:06 |
Ik denk te weten wat je bedoelt met 'Ik ben helemaal niet koningshuisgezind, MAAR .... kots.
Onderhand zo ongeveer de meest voorkomende zin in de lezersreactie op gerelateerde artikelen in de VK en op Joop.
Wie had dat de gedacht, de zichzelf als stevig links beschouwenden als ferventste verdedigers van de Oranjes.
Ook bankiers als Wijfels en andere kapitalisme-boegbeelden worden daar tegenwoordig met aandoenlijke tederheid omarmt en beschermt. (Wat is er mis met rijk zijn? enz.)
Dat wil zeggen, ze moeten dan wel een duidelijke anti-Wilders opmerking hebben gemaakt.

WirMachenMusik | 14-01-12 | 19:39

OT maar een beetje neuquen... Ik zie net dat SP met PvdA en GL in zee gaat: dat wordt een Costa Concordia voor de SP. Vaarwel makkers u gaat deaudt. Hoe stom kun je zijn? Laat die PvdA en GL gewoon kapodtstuk gaan. Jullie zouden de Phoenix van 'links' (wat is dat links? sukkels) kunnen zijn. Jammer dan.

ecologiste | 14-01-12 | 19:39

Bigi Bana Boy | 14-01-12 | 19:01 |

Zijn dat jouw idolen? Tja, dat verklaart natuurlijk een hoop... Waarom juist deze oer-conservatieve politici?

Davidson | 14-01-12 | 19:39

@Bart_Bart | 14-01-12 | 19:06

Waar is die reageerknop dan? Dank je trouwens

pius | 14-01-12 | 19:38

@Bigi Bana Boy
Ja, net zoals kunst progressief moet zijn, horen stukjes op GS het volk op te voeden in liefde voor god, het vaderland en de majesteit. En wie dat niet vindt is een 'landverrader' die door de aivd en het Om maar eens aangepakt moet worden.
Flikker toch op met je 'fatsoen' Bigi, als je zelf dat soort bekrompen. haatdragende en fascistoide dingen zegt. Eenrichtingsverkeer is het bij je, zoiets heb ik Wilders namelijk nog nooit horen zeggen. Je lijkt precies op de schrijfster uit het topic hierboven, en zelfs die analogie merk je niet op omdat je het te druk hebt met anderen de maat te nemen.

sjaakdeslinksesul | 14-01-12 | 19:37

overVecht | 14-01-12 | 19:32 |

Serieus? Over sneu gesproken...

Davidson | 14-01-12 | 19:36

Niet durven reageren uit angst voor een ban, ik ben er ook wel even klaar mee voor vandaag.

René40181216 | 14-01-12 | 19:34

idopane | 14-01-12 | 19:31 | + 0 -

The Day After Tomorrow II ?

Eurotokkie | 14-01-12 | 19:33

overVecht | 14-01-12 | 19:32
Ik hoop (en denk) het niet.
* Bigi out *

Bigi Bana Boy | 14-01-12 | 19:33

@Bigi Bana Boy | 14-01-12 | 19:28

Helemaal mee eens..... btw... je weet toch wel dat blikje Bert is???

overVecht | 14-01-12 | 19:32

Intelligente mensen weten dat er een klap aankomt. Dat betekent stil houden eve pauze maken totdat de werkelijkheid een einde heeft gemaakt aan de illusie waar wij nog steeds in leven. Teeuwen houdt zich gedekt de echte verandering dringt zich onafwendbaar aan ons op. Zo gauw dat punt bereikt is komen ze weer tevoorschijn. Tot dan toe regeert de chaos, de illusie, het gelul, links, de oude politiek en de stilte. Doe er u voordeel mee zolang het nog kan.

idopane | 14-01-12 | 19:31

Parsons | 14-01-12 | 19:25 |

De gemiddelde Nederlander loopt dan niet achter deze ongekozen leidster aan, maar vinden het al lang prima dat ze weer een rede hebben om zich vol te laten lopen of zich schaamteloos te gedragen...

Davidson | 14-01-12 | 19:29

overVecht | 14-01-12 | 19:17
Ik vind dit echt een dieptepunt in al die tijd dat ik hier rondhang. Bert is één van de meest opvallende schrijvers hier en ook een van de meest controversiële. Dat zo'n iemand sterke reakties oproept lijkt mij volstrekt logisch, ik bedoel als er één hard inzet ... En vooral omdat hij op TV een veel redelijker gezicht laat zien. En mij dunkt dat ik Bert niet zo maar ongefundeerd bash, als ik hem überhaupt als bash.En mij dukt verder dat Bert mans genoeg is om zich zelf te verdegigen. Maar dan krijg je dus dit van blikjegrolsch. Teleurstellend wel. Maar ik ben hierdoor wel even klaar voor vandaag dus die ban hoeft niet hoor.

Bigi Bana Boy | 14-01-12 | 19:28

@Stormageddon | 14-01-12 | 19:11
En toch ligt het halve land op die dag te neuken.

De andere helft loopt achter een ongekozen leidster aan, dus feitelijk laten die zich ook naaien.

Parsons | 14-01-12 | 19:25

Parsons | 14-01-12 | 19:05
Dat bedoel ik. Dan moet je daar het punt van maken, maar niet dat Freek Hans niet begrijpt en dat Theo een andere mening heeft dan Hans en Bert.

harry pikkel | 14-01-12 | 19:25

neemjemoederindemali | 14-01-12 | 19:19 | + 0 -
Maar denk maar niet als eenmaal de koningin weg is dat je minder belasting gaat betalen .

Eurotokkie | 14-01-12 | 19:23

Omdat niemand anders het doet: "Majesteit, er zijn er die vreugde brengen met hun komst, u brengt ons vreugde met uw vertrek".

smdyasc | 14-01-12 | 19:21

Kazemi is een republikein die toch over 'onze ' koningin spreekt... bijzonder.

Davidson | 14-01-12 | 19:21

Graaien en dan verder graaien is het enige wat deze nep royalty interesseert. Ga reality TV meemaken ('Big Trix Bitch), zodat een ieder kan zien wat voor verschrikkelijke mensen het zijn. Dan komen we er eindelijk van af

ik heet joran | 14-01-12 | 19:21

De duurste uitkeringstrekkers van ons mogen we niet bashen? Een heroïne junk heeft meer principes dan de koningin die ons recht in de bek schijt met haar kopvod, wmb mag ze in VAE blijven, voorgoed graag.

neemjemoederindemali | 14-01-12 | 19:19

*Slikt grap in over drie gezichten en twee kutten. *

LibertasSimplex | 14-01-12 | 19:18

Bigi Bana Boy | 14-01-12 | 18:58

Zeker, zoals elke nieuwe verworvenheid eerst doorschiet om een pas op de plaats te kunnen maken.
De moralfags van gisteren, zijn morgen van nu.

Strangetown | 14-01-12 | 19:17

@Bigi Bana Boy | 14-01-12 | 19:07 en @blikjegrolsch

Bert... we noemen je JUIST intellectueel. Iemand die scherp kan zijn. Een goede debater is enz. Waarom wordt er gelijk gedreigd met een ban als we iets aanstippen wat ons opvalt?

Anyway... ik begrijp dat ik maar beter niks meer kan zeggen richting u, laat staan een kritische noot...

Bert... ik respecteer je, maar jij bent niet ALLEEN Geenstijl. Ik vind dat je af en toe best wat kritiek mag leveren cq feedback. Neem het allemaal niet gelijk zo hoog op. Dan laat je, je veels te veel kennen in mijn ogen.

overVecht | 14-01-12 | 19:17

Zet um op Hans ga zo door en Wilders hou eens op over die hoofddoek en ga ons land regeren ofzo

Veldpaus666 | 14-01-12 | 19:16

@Stormageddon | 14-01-12 | 19:13

Als blikjegrolsch Bert is, zou Bert dus zeggen 'bek houden' tegen onder andere Bigi.

Dat geloof ik niet.

René40181216 | 14-01-12 | 19:16

@Bigi Bana Boy | 14-01-12 | 19:07
Hij heeft 3 gezichten. Het derde gezicht heet blikjegrolsch.
*kuch*

Stormageddon | 14-01-12 | 19:13

En dit alles zonder regenjas , Hans toch.

Eurotokkie | 14-01-12 | 19:12

@Parsons | 14-01-12 | 19:05
Het is vooral niet waar. Ze laat zich graag betalen, maar neuken ho maar. Dat zou toch ook wat zijn zeg... Heure Majesteit elke 30 april op bezoek in een dorpje en dan op het marktplein op een lits-jumeaux de jurk omhoog en de benen wijd en iedereen die wil die mag even in de koninklijke kut.
Dat kan toch niet?! Nee zeg, het idee alleen al. Bah! Dat gaat je voorstellingsvermogen toch te boven?

Stormageddon | 14-01-12 | 19:11

@opvliegende steen | 14-01-12 | 19:02
Nou, meer mediaoptreden zou weleens een slimme, nieuwe carrieremove kunnen worden voor Hansie.

Dat cabaret gaat het namelijk niet meer worden. Echter, hij is in potentie natuurlijk een van de meest interessante TV-persoonlijkheden van Nederland. Ook prima voor in praatprogramma's.

Alleen jammer dat hij dan alleen terecht kan bij DWDD. En we weten allemaal welke hypnotiserende indoctrinatiemethoden de gasten daar krijgen. Alleen de sterkste geesten kunnen dat weerstaan.

Bart_Bart | 14-01-12 | 19:09

Bigi Bana Boy | 14-01-12 | 19:01
O jee een bejaarde junk misschien die de initiator van het ouderdoms pensioen eert en de slachter van Tannenberg als zijn idool beschouwt. U heeft mij meteen overtuigd.

idopane | 14-01-12 | 19:09

blikjegrolsch | 14-01-12 | 18:53
Ik stel dat Bert twee gezichten heeft. De ene is intellectuee, intelligentl en aangenaam, de ander hier op GS onprettig, ongenuanceerd en banaal. Dat is iets anders dan Bertje bashen. Bovendien kan een polemist als Bert daar waarschijnlijk heel goed tegen, als hij het al niet er alleen om doet voor de reakties van ons hier.

Bigi Bana Boy | 14-01-12 | 19:07

@pius | 14-01-12 | 18:57
Je kan ook alle opties, via toets [\] NIET aanvinken. Dan blijft veel bij het oude, maar kan je nog wel makkelijker reageren (via reageerknop).

Bart_Bart | 14-01-12 | 19:06

*neemt hoed af voor Bigi*

René40181216 | 14-01-12 | 19:02

probeert Hans Teeuwen zijn imagoschade te beperken na zijn laatste show door hier zijn stukjes te kunnen plaatsen??? ik zit echter niet op een mening hier van een brulaap te wachten.

opvliegende steen | 14-01-12 | 19:02

pius | 14-01-12 | 18:53
Dat hij z'n verstand in zijn dikke teen had zitten is ons allang bekend zijne heiligheid.

idopane | 14-01-12 | 19:01

idopane | 14-01-12 | 18:57
JULLE linkspoten ? En dan heb je het tegen mij * proest *"? Vriend, Otto von Bismarck en Paul von Hindenburg zijn mijn idolen en voorbeelden. En dat is wel even andere koek dan zo'n progressieve ordinaire volkse stokebrand als Wilders.

Bigi Bana Boy | 14-01-12 | 19:01

@Pasta-saus | 14-01-12 | 18:28

Dat was inderdaad geen gelukkige combi...

overVecht | 14-01-12 | 18:59

@kapotte_stofzuiger | 14-01-12 | 18:55
Je moet er bij grinniken, anders werkt het niet.

Parsons | 14-01-12 | 18:58

@blikjegrolsch | 14-01-12 | 18:53

Hu? Bigi doet ineens bert-haat omdat hij het anders ziet?

René40181216 | 14-01-12 | 18:58

Strangetown | 14-01-12 | 18:49
En wat een plezier hebben we ana ze beleefd. Maar nee, dat is wat flauw om ze in retroperspektief steeds zo aan te vallen. Kijk, als reaktie op de verstikkende jaren 50 hebben ze bets goed werk gedaan. We mogen best blij zijn dat ze een aantal autoritaire strukturen gesloopt hebben. Het ount is alleen dat de bewegign die zij in gang gezet hebben, te ver door is geslagen en nog steeds niet gestopt is. ant ik zie dat hele GS en de PVV achterban als erfgenamen van het cultuurgoed van linkse babyboomers. Ik zie dat al heel lang zo sinds ik Dalrympe gelezen heb. De massa kan die ongebreidelde vrijheden helemaal niet aan die ze door de linkse (en vergeet de liberalen niet) opgedrongen is, met fatale ontwrichtende gevolgen van dien. Want het spijt mij maar voor mij als oer-conservatief zijn liberalen, PVV aanhangers, Wilders, Teeuwen, Bertje Brussen en linksche gutmenschen van hetzelfde laken één pak. Doorgeslagen nieuwlichters met een vrijeheidsobsessie. Kijk, betuttelen is op zekere hoogte goed, net als orde, tucht en regels. nN pas als de Wilders fanboys hier dat een keer gaan begrijpen wordt het misschien nog eens wat met dit volk en dit land. Tot die tijd lopen jullie achter een valse profeet aan. En ik neem Wilders de kruistocht tegen de koninging ZEER kwalijk.

Bigi Bana Boy | 14-01-12 | 18:58

@Willianus Wortelus | 14-01-12 | 18:54
De KLM en ABN-Amro leveren momenteel niet zoveel op.

Stormageddon | 14-01-12 | 18:57

WTF. Ik snap geen ene vagina van die niet door GS ondersteunde extension. kan ik zo'n ding ook weer verwijderen?

pius | 14-01-12 | 18:57

Bigi Bana Boy | 14-01-12 | 18:27
Weet je wat het probleem met jullie linkspoten is je kent eigen geschiedenis niet. Provo, hippies en zelfs kabouters is 60ger jaren. In 1971 waren de Kabouters Provo en Hippies allang uitgestorven lutser. En toen begonnen de 70ger jaren met Nieuw Links en een uit de PvdA stappende Drees en die linkse flapdrol Den Uyl. Zeker na die partner van Femke Halsema's speelfilm 'Wonderland' gekeken. Die gaf de Hippies's de schuld van alles. Maar die Hippies waren anarchisten en dat waren de ergste vijanden van die sociale communisten. Nee geschiedsvervalsen daar zijn jullie altijd bijzonder goed in geweest.

idopane | 14-01-12 | 18:57

#gaap Brussen wordt slaapverwekkend voorspelbaar. Weer zijn vriendje Teeuwen pluggen. Bertje blijft toch een beetje de provinciaal die "superblij"is al die beroemde Nederlanders te kennen. Sterker nog Bertje woont in Amsterdan tegenwoordig. Heeft zich helemaal uit zijn gristelijke milieu ontworsteld. Die Bert is me er eentje hoor!

SharpEye | 14-01-12 | 18:55

@Bigi Bana Boy | 14-01-12 | 18:19
Staatsgevaarlijk? Ja. Graag zelfs. Deze staat is een gevaar voor het individu.
Landverraders? Nee. De Oranjes, de AIVD, Justitie en politici zijn de landverraders, te beginnen bij de staatsgreep van 1813.

Stormageddon | 14-01-12 | 18:55

@blikjegrolsch | 14-01-12 | 18:53
*drukt op !*
Vanwege dubbelpost.

kapotte_stofzuiger | 14-01-12 | 18:55

Bigi Bana Boy | 14-01-12 | 18:49


Het is mijn frustratie, als laat fifties geborene val ik overal buiten. Niettegenstaande dat ik flink tekeer ging in de seventies. :-)

DANNY3960 | 14-01-12 | 18:54


Stormageddon | 14-01-12 | 18:35 | Niet alleen Shell. Ze bezit ook nog een kwart van alle aandelen KLM. En tien procent ABN.

Willianus Wortelus | 14-01-12 | 18:54

Wilders en Teeuwen beide over hun hoogte punt. Dat dan weer wel.

Mike Oxlong | 14-01-12 | 18:53

@brutus68 | 14-01-12 | 18:23

Respectloze hork. Bigi heeft meer verstand in zijn linkerteen dan jij in je hele judas.

Breinvijand.

pius | 14-01-12 | 18:53

Overvecht en Big bana Boy: het is hier geen Bert Brussen-haatforum. Die zijn er verder genoeg op internet. Ga lekker daarheen. Gaarne on-topic blijven of anders ban.

blikjegrolsch | 14-01-12 | 18:53

Overvecht en Big bana Boy: het is hier geen Bert Brussen-haatforum. Die zijn er verder genoeg op internet. Ga lekker daarheen. Gaarne on-topic blijven of anders ban.

blikjegrolsch | 14-01-12 | 18:53

@brutus68 | 14-01-12 | 18:23

Respectloze hork. Bigi heeft meer verstand in zijn linkerteen dan jij in je gehele Judasgeraamte.

Breinvijand.

pius | 14-01-12 | 18:52

@harry pikkel | 14-01-12 | 18:49
2 random fragmentjes (een van tig jaar geleden, de ander van vorige maand). 80 discussies door elkaar. Het was weer een geweldige uitzending.

Pasta-saus | 14-01-12 | 18:51

@DANNY3960 | 14-01-12 | 18:47

"Komen de babyboomers ineens uit de seventies??"

Nee die komen uit de late jaren veertig en waren in de seventies dus zo rond de leeftijd van brussen en teeuwen koekwaus.

René40181216 | 14-01-12 | 18:49

Pasta-saus | 14-01-12 | 18:47 |
Ik ging er gisteravond eens goed voor zitten, die uitzending over 'de staat van het land.' Begint eerst Nijpels over zoiets vaags als het negativsme, komt Brussen er nog eens overheen met zo'n academische metadiscussie. Als dat de grootste problemen zijn, dan zit het wel snor met de staat van het land.

harry pikkel | 14-01-12 | 18:49

DANNY3960 | 14-01-12 | 18:47 |
Rond die tijd waren ze geslachtsrijp en sociaal-maatschappelijk geëngageerd.

Strangetown | 14-01-12 | 18:49

DANNY3960 | 14-01-12 | 18:47
Pffff, niet weer he ? Nee natuurlijk niet maar je begrijpt toch wel dat ze pas invloed begonnen te krijgen en zich lieten horen toen ze in hun tienerjaren/vroege volwassenheid zaten ? Ik neem tenminste aan dat ze als 5 jarigen in 1950 nog niet zoveel te melden hadden.

Bigi Bana Boy | 14-01-12 | 18:49

@Jackanders | 14-01-12 | 18:41
Natuurlijk. Daar kan ze mooi alle onkosten van betalen, dan blijft de opbrengst van dat vermogen tenminste ook intact. Het moet straks wel onder 3 zonen verdeeld worden en Alex moet natuurlijk de status van grootaandeelhouder houden, dus dan kun je daarop niet gaan interen.

Stormageddon | 14-01-12 | 18:48

@harry pikkel | 14-01-12 | 18:43
Hilarisch toch. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat mensen zich hier druk over maken. Het roepen van 1 woord en dan hopen dat je de discussie gewonnen hebt, zo gaat dat tegenwoordig dus.

Cabaretiers en opiniemakers. Man, we lachen allemaal om Herman Finkers.

Pasta-saus | 14-01-12 | 18:47

Bigi Bana Boy | 14-01-12 | 18:27


Komen de babyboomers ineens uit de seventies??

DANNY3960 | 14-01-12 | 18:47

@Cuyahoga | 14-01-12 | 18:43
Andersom ook trouwens.

Bart_Bart | 14-01-12 | 18:46


@brutus68 | 14-01-12 | 18:19

Wat dacht je van Ashfin Elian.

pius | 14-01-12 | 18:45

de honden blaffen... | 14-01-12 | 18:34
Als Geert morgen bekend maakt dat hij graag pindakaas eet, heeft Calvé een probleem, want dan lusten ze ineens ook geen pindakaas meer.

Cuyahoga | 14-01-12 | 18:43

Dus je komt in een talkshow en je mag 1 punt uitdragen, een punt dat je de volgende dag nog eens mag toelichten op een populair weblog. En dat punt is dan dat moralfags kritiek hebben op de grote bekken vanwege kwetsend of ordinair taalgebruik. Nou mooi, bedankt voor deze bijdrage aan het debat. Next.

Het wordt pas een probleem als Prem door de woorden van Theo Maassen niet meer zeggen wat hij vindt, als Hans Teeuwen door de woorden van Freek de Jonge niet meer mag optreden etc. Daarom was het proces-Wilders wel van belang. Dit is niet meer dan een beetje verbaal tafeltennissen tussen *kuch* opiniemakers.

harry pikkel | 14-01-12 | 18:43

Aldus de Iraanse anti-PVV-er Ferdows Kazemi.

eye | 14-01-12 | 18:42

@Stormageddon | 14-01-12 | 18:35
Geen speld tussen te krijgen, al neemt ze die jodenfooi maar wàt graag aan.

Jackanders | 14-01-12 | 18:41

@Denjero | 14-01-12 | 18:38
Iedereen is met het toetsenbord harder.

Pasta-saus | 14-01-12 | 18:39

@Bigi Bana Boy | 14-01-12 | 18:30 |

Die mening deel ik met u.

overVecht | 14-01-12 | 18:39

BBrussen was een stuk liever bij P&W

Denjero | 14-01-12 | 18:38

@Jackanders | 14-01-12 | 18:29
Als je grootaandeelhouder van Shell bent dan is die uitkering van de Staat voor dat baantje een jodenfooi.
Als je het rijkste wijf ter wereld bent lach om alles, ook om Hans Teeuwen en Geert Wilders, maar lach je vooral iedereen uit. Zeker het plebs met hun waxinelichtjehouders en gejeremieer op Geen Stijl.
Die paar beledigingen zijn pinda's als je het Nederlandse volk met een glimlach op je tronie in hun bek schijt. En het Nederlandse volk slikt het. Ja, dan kun je niets anders dan heel hard lachen.

Stormageddon | 14-01-12 | 18:35

Het is inderdaad nogal typisch dat zelfs hardcore republikeinen zich plotseling en block achter de majesteit scharen.

de honden blaffen... | 14-01-12 | 18:34

Tja dat krijg je met die constitutionele monarchie. De koning is onschendbaar (lees:moet zijn of haar bek houden) en valt onder de ministeriële verantwoordelijkheid. Dus als een kleuter een beetje stomme dingen roept over de majesteit, moet eigenlijk de MP zijn muil opentrekken daarover. Maar die is te druk met lachen naar dingen. Dus moest Bea zelf wat zeggen, hè.

Conclusie: de koning(in) uit het staatsbestel en een puur ceremoniële status. Kan ze ook eindelijk KOEKWAUS!! roepen tegen de kleuters.

René40181216 | 14-01-12 | 18:34

Tot groot verdriet van frontaal naakt wordt 2012 het jaar van Bert Brussen.

frisenfruitig | 14-01-12 | 18:34

brutus68 | 14-01-12 | 18:23
Ik vind dat niet zo'n belediging eigenlijk, tenminste niet dat van Cosby. Een beetje conservatief en rechts tegengeluid kan die populistische nieuwlichterszooi hier wel gebruiken. Laat Ome Bigi maar uitleggen wat rechts zijn inhoudt. Leren jullie nog wat.

Bigi Bana Boy | 14-01-12 | 18:33

@Bigi Bana Boy | 14-01-12 | 18:19
Lolwut?

Als je niet achter die ongekozen Duitse kopsokkendraagster aanhobbelt ben je staatsgevaarlijk?

Parsons | 14-01-12 | 18:33

Bert, met genoegen naar je zinnige bijdrage gekeken bij penw. Vind je die Nijpels ook zo'n vreselijke braakbal? Jij en de schooljuf waren de enige met gezond verstand aan tafel.

frisenfruitig | 14-01-12 | 18:32

Teeuwen ruled gewoon door. Alleen de triestere reaguurders g

Conan | 14-01-12 | 18:32

@eerstneukendanpraten | 14-01-12 | 18:14
Dan weten we allemaal wat je wél aan 't doen bent. *iets met een akker mompelt*

Pasta-saus | 14-01-12 | 18:30

overVecht | 14-01-12 | 18:26
Op TV is Bert prima te doen en zelfs intellectueel, een goede debater en vaak zelfs best redelijk. Maar hier op GS vind ik hem niet te pruimen. Ik besef wel dat Bert een broodschrijver is die als columnist op GD wat harder aanzet dan in real life, maar mij kan dat PVV geraaskal niet bekoren.

Bigi Bana Boy | 14-01-12 | 18:30

Spiksplinter wat overigens wel ruk.

Jackanders | 14-01-12 | 18:30

@Bigi Bana Boy | 14-01-12 | 18:19
Alle Oranje bashers staatsgevaarlijk?
Als die morgenvroeg allemaal vast zitten heeft mevrouw volgend jaar geen uitkering meer.

Jackanders | 14-01-12 | 18:29

@overVecht | 14-01-12 | 18:12
Berdt zit af en toe nogal in een tunnelvisie. Al lang blij dat Van Rossum het Utrecht-stokje heeft overgenomen.

Pasta-saus | 14-01-12 | 18:28

@brutus68 | 14-01-12 | 18:23
Blij? Nu je dit zomaar durft te zeggen?

miko | 14-01-12 | 18:28

Het stukje van Hans Teeuwen was ver van leuk. En Greet laat keer op keer zien wat een enorme hypocriet het is.Het islam debat kapen voor puur politiek gewin terwijl hij vroeger nog tegen Pin oreerde.Ik heb wel iets tegen het koningshuis maar van mij mag ze dit soort gezeik van keppeltjes dragende hypocrieten en mislukte cabaretiers van haar afslaan als de strontvliegen die ze zijn.
Bovendien ben ik twee weken impotent geweest na Teeuwen zijn optreden over de koningin.

miko | 14-01-12 | 18:27

Waarom worden verveeld met de mening van GS-huismongool Hans Teeuwen?

Ik vind zijn mening net zo interessant als het sexleven van een zeekomkommer.

dezeookalbezet | 14-01-12 | 18:27

Hans is een typische exponent van de mondige "rechtse" burger van nu. Zelf te stom on in te zien dat ze zelf deel van het probleem zijn. Want in feite trekt hij de lijn door die linkse progressievelingen in de jaren 60 hebben ingezet. En Bertje Brussen doet zelf niet anders. Ik moet alles kunnen doen en zeggen wat ik wil heet dat geloof ik. Ik zie de rechtstreekse lijn met Provo, Hippies en Kabouters wel hoor. Populistisch rechts als de erfgenaam van de linkse babyboomers uit de jaren 70. Oh ironie.

Bigi Bana Boy | 14-01-12 | 18:27

@overVecht | 14-01-12 | 18:22 Freek is niet meer van deze tijd maar ooit wel baanbrekend waarvoor met terug werkende kracht +1. ( Hoe links hij ook was.Wel ROFLOL met een ! soms.)
Teeuwen heeft dat ook even gehad maar dat beperkte zich volgens mij tot 2 a 3 shows.
Tijden veranderen maar Bandirah altijd -1.

Treurig varken | 14-01-12 | 18:26

Hans Teeuwen is gewoon jaloers om dat hij de koningin niet meer in haar reedt mag neuken.
Vanwege haar nieuwe geloof mag ze geen kafirs meer toelaten tot haar endeldarm.

Cuyahoga | 14-01-12 | 18:26

Koningin Kopvod en haar Clan staan boven de kunst verheven.

smdyasc | 14-01-12 | 18:26

@Bigi Bana Boy | 14-01-12 | 18:19

Ja maar Bert wil nogal graag laten weten dat hij het nieuwe huisvriendje is van Hans en dat Bert als één van de weinige nog wél om Hans kan lachen.

Overigens. Buiten dit soort topics vind ik Bert zijn stukjes meestal wél aardig.

overVecht | 14-01-12 | 18:26

Volgens Laurens Jan Brinkhorst en Ruud Lubbers is de majesteit neuken helemaal geen kunst.

Stormageddon | 14-01-12 | 18:25

Bea en Hans gewoon lekker met rust laten. Is beter voor iedereen.

Perry Vogelbekdier | 14-01-12 | 18:25

BertBussen de nieuwe rechtsblankeknuffelturk van de media. Had bij P&W de kans om die zg oude elite met hun 'progressieve kunstnormen' horizontaal op de grill te leggen. Ik ben maar in slaap gevallen.

idopane | 14-01-12 | 18:25

Toch zou ik haar doen, gewoon omdat zij dat best wel nodig heeft.

prince | 14-01-12 | 18:24

@Bigi Bana Boy | 14-01-12 | 18:19

Ah, daar hebben we de Bill Cosby aka Oom Tom onder de reaguurders...

brutus68 | 14-01-12 | 18:23

@Teun van het Tuinpad | 14-01-12 | 18:13 Niet. Nooit gestaan ook. Volgens mij had ze al van ouds her al wat met die pa van prinses Petra.

Treurig varken | 14-01-12 | 18:22

@zik | 14-01-12 | 18:20

Freek was ooit ook grappig... mag jij Freek nu nog? anyway..+1 voor u.

overVecht | 14-01-12 | 18:22

wat een belabberd stuk, en wat onnodig dat GS hier aandacht aan besteedt.

absinthe | 14-01-12 | 18:21

@ Teun 18:19

Niet echt nee...

eerstneukendanpraten | 14-01-12 | 18:21

@Overvecht: het verschil tussen Hans Teeuwen en Bandirah, is dat Hans Teeuwen ooit nog wel eens grappig is geweest..

zik | 14-01-12 | 18:20

Hans Teeuwen is gewoon een one trick pony. En die trick is al zo'n jaartje of wat totaal niet leuk meer.

Rob van Roos | 14-01-12 | 18:20

Tot nu toe is de enige club die voortdurend roept dat er lezingen en kunst verboden moet worden voornamelijk de PVV, beste Bert. Ik denk ik zeg het maar even. En verder zijn Oranje bashers in mijn ogen nieuwlichters en staatsgevaarlijke landverraders die een bijbehorende behandeling van de AIVD en Jusititie verdienen.

Bigi Bana Boy | 14-01-12 | 18:19

eerstneukendanpraten | 14-01-12 | 18:17
Niet echt.
Jij wel?
:)

Teun van het Tuinpad | 14-01-12 | 18:19

De eerste Iranier met humor moet ik nog tegenkomen. Maar een lintje voor Teeuwen zit er niet meer in denk ik.

brutus68 | 14-01-12 | 18:19

@ nonkeltje 18:17

Maar jullie hebben toch Fabiola?

eerstneukendanpraten | 14-01-12 | 18:18

@ Chilllllbillll 18:16

Jij mag eerst!

eerstneukendanpraten | 14-01-12 | 18:17

Majesteitneuqen mag niet meer.
Dan maar koninginnehappen.

Nonkel Frituur | 14-01-12 | 18:17

@ Teun 18:13

Voel jij je niet geroepen?

eerstneukendanpraten | 14-01-12 | 18:17

Ik zeg niks...
eerstneukendanpraten | 14-01-12 | 18:14 | + -1 -

Eerst neuken, toch?

ChillBill | 14-01-12 | 18:16

@Crematorium-de-Asbak | 14-01-12 | 18:13

Bert Brussen vindt Bandirah ook nog steeds hilarisch en geniaal... Misschien moeten we het Bertje maar niet willen begrijpen op bepaalde punten.

overVecht | 14-01-12 | 18:15

Hans Teeuwen is verslaafd aan Geenstijl.

Chorizoworstje | 14-01-12 | 18:14

Wat is "en de weg zitten?"

toetanchamon | 14-01-12 | 18:14

Ik zeg niks...

eerstneukendanpraten | 14-01-12 | 18:14

BertBrussen die continue over Hans Teeuwen gaat schrijven/ Lullen.. Ik ben het nu wel zat.. we zitten niet bij Pauw en Witteman..

Crematorium-de-Asbak | 14-01-12 | 18:13

Als de gestolen status en alles wat daar bij hoort niet bevalt, dan stop je er toch lekker mee, Bea?

Jackanders | 14-01-12 | 18:13

Hoelang staat Trixie eigenlijk al droog ?
*multiculti-gangbang regelen gaat*

Teun van het Tuinpad | 14-01-12 | 18:13

Waarom moet de uitgerangeerde Hans Teeuwen cq. Freek 2.0 er telkens bij gehaald worden op GS de laatste tijd?

overVecht | 14-01-12 | 18:12

VKjournalist refereerd in dat stuk aan een sketch van 10 jaar geleden uit 'Industry Of Love' en denkt dat het uit Teeuwens laatste show komt. De Dombo.

Chorizoworstje | 14-01-12 | 18:10

"Ferdows Kazemi is een Iran geboren..."
Helder.

kapotte_stofzuiger | 14-01-12 | 18:08

Ik ben helemaal niet koningshuisgezind, MAAR...

*kotst*

#moralfag

Parsons | 14-01-12 | 18:06

Zou de koningin stiekem niet een beetje blij zijn dat we haar op haar leeftijd nog eens in een seksuele context willen plaatsen? Is voor ons ook niet leuk.

Trumple | 14-01-12 | 18:03

Die ongekozen Duitse tuthola kan niet belachelijk genoeg gemaakt worden.

Parsons | 14-01-12 | 18:03

Maxima daarentegen...

Morkovich | 14-01-12 | 18:03

Nee, majesteit, ga liever eens bier halen.

Joe Speedboot | 14-01-12 | 18:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken