Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LG sponsort Iraans ophangfeestje

lgsponsorthangfeestje.jpgHouden ze van in Iran. Met zijn allen galgje spelen op het plein. Mannen ophangen aan een LG-reclamebord en dan de vrachtwagens waar ze op staan wegrijden. Gezellig met zijn allen Allah Akbar scanderen tot het spartelen ophoudt. En dan weer over lekkere wijven, voetbal en het weer keuvelen. Wij hebben de dorpsbraderie, zij hebben dit. Verschil moet er zijn. Cultureel dingetje, gewoon respecteren. Wel prettig dat LG dit soort zaken sponsort, qua kostendekkend. LG: Life's Good. 18+ GALGJEFILMPJE! (Mirror) (via)

Reaguursels

Inloggen

ik denk dat ik toch maar niet naar iran ga dit jaar,wat zegt de reisbijbel.nl ?

no coffee | 13-01-12 | 00:21

Vaag.

Doodstraf prima als alternatief op levenslang, maar mensen executeren om drugsmokkel of homoseksualiteit?? Dan mag van mij dat hele regerende volk dood.

Sodeju! | 12-01-12 | 22:12

Hé Quid, je hebt vergeten om Wilders 'in je stuk te frommelen. Of heb ik iets gemist?

WirMachenMusik | 12-01-12 | 20:39

Gadverdamme wat walgelijk dit!!!! Vinden ze het gek dat de halve wereld ze naar de ****** willen bombarderen!!!! Hoe de fuck kun je hier nou om lachen!?!?!?!

jan-achterman | 12-01-12 | 20:06

Wat vreselijk. Arme zielen.
Ik hoop dat het regime in Iran snel valt.

Hyper.nl | 12-01-12 | 17:47

Best wel fout dit,

ik bedoel dat ze het fout doen, bij het (humane) ophangen is het de bedoeling dat de nek breekt door de schok die het verlies van ondergrond veroorzaakt, deze mannen worden net zo rustig opgehangen als kerstballen in een kerstboom..

J. Kolloßoss | 12-01-12 | 17:40

De gehangenen heten (nog) geen Hans of Ton.

Al SchietjemeLevend | 12-01-12 | 16:53

Weer een dagje uit hapje eten voor de hele familie , net als in de middeleeuwen .

Eurotokkie | 12-01-12 | 16:23

Het filmpje is een half jaar oud.
-
Het werd gemaakt op 19 juli 2012 het Azidi plein in Kermanshah, het centrum van Iraans Koerdistan, waar 3 mannen die veroordeeld werden voor herhaalde en systematische 'gang rape' werden opgehangen.
-
Deze georganiseerde 'gang rapes'(ze filmen het en zetten het op internet en de bendes houden onderlinge 'wedstrijdjes') lijken een Koerdische 'specialiteit'; alleen al in Kermanshah wachten momenteel 450 mannen op de tenuitvoerlegging van hun doodvonnis.
-
De Iraanse autoriteiten kunnen het probleem niet de baas en ze hebben dan ook zonder mer de doodstraf afgekondigd voor iedereen die schuldig wordt bevonden aan verkrachting.
-
De uitroepen die je hoort bij het van de bus vallen van de heren zijn oprecht en welgemeend - heelwat burgers slaken een zucht van verluchting nu een jarenlange terreurvorm zo langzaam op zijn eindje loopt.
-
Waarom het filmpje nu pas zo een massale aandacht krijgt in het westen? Welnu: Engelse en Amerikaanse activisten zijn er achter gekomen dat die morgen ook kinderen de executies konden zien (er lopen inderdaad hier en daar wat kinderentussen het publiek)
-
... en kinderen - DÁT kan natuurlijk helemaal niet!!!

azoturie | 12-01-12 | 16:17

Beide. Ik vind aan de ene kant dat wij als Nederlanders te weinig kennis nemen van de gevaren van de steeds grotere invloed van de Islam binnen onze samenleving. Vanaf de jaren 60 is de verzuiling in Nederland langzaam verdwenen. Wat natuurlijk uitstekend was, maar je kan niet ontkennen dat de laatste jaren de verzuiling weer toe aan het nemen is dankzij de Islam. Het wij/zij gevoel waar iedereen het over heeft. Je kan het vergelijken met de Protestanten en Katholieken in Belfast. Dat is de richting waar we op af stevenen met z'n allen. Ik ben een Atheist dus ik heb het uberhaupt niet op religies, maar van alle religies is de Islam gewoonweg de gevaarlijkste voor iedere vrije samenleving. Mede omdat de Islam niet alleen een religie is maar ook een ideologie. De Sharia in landen als Iran zijn het bewijs dat dat dus gewoon echt zo is. Alsjeblieft kijk de documentaire en je weet wat ik probeer duidelijk te maken. Nogmaals ik ben geen Breivik of Nazi achtig type. Ik heb vrienden uit alle windstreken, maar ik vind dat we te naief zijn tav deze religie.

pako1000 | 12-01-12 | 16:06

kkgeertwilders | 12-01-12
uw kennis van de nederlandse taal is werkellijk verbluffend.

kaplaarzenverkoper | 12-01-12 | 15:40

pako1000 | 12-01-12 | 15:26 |
Maar je geeft toch veel meer je mening over Nederland dan over de Islam? Ik zal de docu eens gaan zoeken. Ben benieuwd.

R. Panzerfaust | 12-01-12 | 15:40

Het wordt tijd dat de straat van Hormoes eens wordt afgesloten zodat de Amerikanen hem weer kunnen openen.

bigoks2531 | 12-01-12 | 15:37

Achterlijk land qua leiders.
Dat de CIA en de Mossad nog maar fijn een hoop aanslagen op idioten in sleutel posities mag plegen.

Spokoynoy Nochi | 12-01-12 | 15:37

binnenkort ook in nederland verkrijgbaar...

kaplaarzenverkoper | 12-01-12 | 15:32

R. Panzerfaust | 12-01-12 | 14:18 | + 0 -

Ik kan hem helaas niet online vinden, maar ik raad je aan om de documentaire De weg naar Mekka eens te gaan kijken. (oorspronkelijk op de VRT uitgezonden en ik geloof in Nederland door de VPRO) Vooral de aflevering in Algarije is een mooi voorbeeld waarom ik deze mening over de Islam heb. In die aflevering komt een (oud) theaterdirecteur aan het woord die precies uit de doeken doet hoe de Islam werkelijk werkt. Ik hoop natuurlijk ten zeerste dat ik ongelijk heb, maar de overeenkomsten met wat er nu in Europa aan het gebeuren is zijn wat mij betreft erg beangstigend.

pako1000 | 12-01-12 | 15:26

Natuurlijk.
-
Je heet L&G en je hebt een reclamecampagne in het Midden Oosten.
-
Eén van de landen waar je dat doet, heet toevallig Iran.
_
Je plaatselijke imnporteur/agent laat een landelijk reclamebureau borden ophangen door het hele land.
-
Eé van de duizenden plekkenin hetland waar dat reclamebordterecht komt,is toevallig een verkeers/voetgangersbrug in Kermanshah.
-
Vier jaar later bepaalt één of andere rechtbank, respectievelijk: politiebaas, dat aan die brug veroordeelde drugssmokkelaars zullen worden berecht.
-
En dan suggereren een paar ignorante péstblogjes vervolgens, dat L&G dat 'gesponsord' zou hebben.
-
De vraag is wie hier kwalijker bezig is: die Iraanse rechters of die westerse blogjes.


azoturie | 12-01-12 | 14:47

Is deze info al toegevoegd aan het lespakket van onze rechters?

Schietmijmaarlek | 12-01-12 | 14:37

pako1000 | 12-01-12 | 12:10 | + 4 -

Of een dhimmy!

eerstneukendanpraten | 12-01-12 | 14:35

Herr Vorragend | 12-01-12 | 14:08 | + 0 -

En alle vrouwen in een kopvod zeker, dacht het niet...

eerstneukendanpraten | 12-01-12 | 14:29

kkgeertwilders | 12-01-12 | 13:50 | + -2 -

Is S A T I R E. En ga nu maar weer met je Nintendo spelen...

eerstneukendanpraten | 12-01-12 | 14:29

pako1000 | 12-01-12 | 13:52
Waarom ben je er zo van overtuigd dat dit de realiteit zal worden in Nederland? Ik kan momenteel geen andere conclusie trekken dan dat je het compleet irrationeel beoordeeld, vanuit een totaal ongegronde angst.

R. Panzerfaust | 12-01-12 | 14:18

Gezien het aantal reaguurders dat deze straf wel een goed idee vindt, wordt het invoeren van de sharia een fluitje van een cent.

Herr Vorragend | 12-01-12 | 14:08

R. Panzerfaust | 12-01-12 | 12:49 | + -1 -

Nee ik zal strijdend ten onder gaan en niet zoals de meesten laf de andere kant op kijken. Als je trouwens denkt ik een grapje maak heb jij de toekomstvisie van een eendagsvlieg!

pako1000 | 12-01-12 | 13:52

-weggejorist-
User email: [email protected]
User author kkgeertwilders
User ip 188.95.168.38

kkgeertwilders | 12-01-12 | 13:50

-weggejorist-

kkgeertwilders | 12-01-12 | 13:47

In Saudi Arabie onthoofden ze nog met de sabel, maar ja die doen militair en economisch niet moeilijk , dus dan mag het.

AssupFacedown | 12-01-12 | 13:46

Nederland was niet veel beter, tot een paar honderd jaar geleden. Maar intussen leven we in de 21-ste eeuw. Dat is wel een groot verschil.
In Iran is dat volksfeest moeilijker uit te roeien, vanwege de Hakbar cultuur en de Hakbar interpretatie van de "Islam is Liefde" boodschap.

ljcoster | 12-01-12 | 13:44

Het enige positieve aan het filmpje;
Op 1.52 gooit iemand een propje naar de agent van dienst:*held*

K.Zwellever | 12-01-12 | 13:37

Reykjavik | 12-01-12 | 13:08
Ja, hier heb je zeker gelijk aan. Zou me voor kunnen stellen dat LG in een persverklaring zeer ver afstand neemt van deze moordpartij. Zou iedereen eigenlijk moeten doen. Onze respectvolle vorstin incluis.

Pugna Pro Patria | 12-01-12 | 13:16

LG, prima tv's. Hoge kijkcijfers daar.

behangtafel | 12-01-12 | 13:14

Jullie worden met de dag zieker... LG zal er weinig aan kunnen doen dat dit portaal wordt uitgekozen mag ik aannemen. #lg

Reykjavik | 12-01-12 | 13:08

Ja, dat denk ik ook man.

R. Panzerfaust | 12-01-12 | 13:01

R. Panzerfaust | 12-01-12 | 12:49
Alleen is het reclamelogo van LG dan vervangen door een hand die een roos vasthoudt. Kleur rood.
Dénk ik, hoor.

Pugna Pro Patria | 12-01-12 | 12:54

pako1000 | 12-01-12 | 12:10 | + 1 -
Hahaha. Al overwogen zelfmoord te plegen voordat het komende regime in Nederland je op het Leidseplein op gaat hangen?

R. Panzerfaust | 12-01-12 | 12:49

Iemand een vertaling van het spandoek?

Dat doek heeft er waarschijnlijk altijd al gehangen, en die maloten vonden dat een mooi plekje om wat mensen te laten hangen.

Fearless | 12-01-12 | 12:35

Het is net de commerciele TV. "Dit programma is mede mogelijk door LG."
Daar kwijlt iedere reclamemaker en marketing-manager van..

Heiner | 12-01-12 | 12:35

Dan toch maar die Samsung flatscreen!

applaus voor de paus | 12-01-12 | 12:32

-weggejorist-

Veldpaus666 | 12-01-12 | 12:32

Nou.. geen LG tv meer voor mij. En wat Iran betreft, doodstraffen zijn niet per definitie kansloos. Wie gunt bijvoorbeeld een Anders Breivik nou niet de doodstraf ?
Wat wel jammer is, is dat het allemaal publiekelijk en schaamteloos in het openbaar gebeurd.
Tevens ben ik ervan overtuigd dat slechts 1 % van alle ter dood veroordeelde daar in Iran volgens onze normen/waarden ook echt de doodstraf verdienen.
Ik noem serieverkrachters / moordenaars enz.
Maar daar krijgen ze al de strop als je een fanatiek anti regering twitteraar bent. (of homo)

jaheur | 12-01-12 | 12:31

Zelfs iemand ophangen kunnen ze niet, deze methode is zeer pijnlijk, laten vallen, nek breken dat is de kunst van ophangen.

Uw Verzekeringsadvis | 12-01-12 | 12:30

@ mezelf

DE naar boven mept!

eerstneukendanpraten | 12-01-12 | 12:18

"Deze steniging wordt mede mogelijk gemaakt door: Shell, McDonald's en LG."

Petrus Post | 12-01-12 | 12:15

irma zonderboezem | 12-01-12 | 11:48 | + 1 -

Snap het babe. Maar onder strikte voorwaarden kan ik eigenlijk best voor de doodstraf zijn maar dat zal hier in Europa niet meer gebeuren. Ai, nu was ik opmars van de sharia nog vergeten!

eerstneukendanpraten | 12-01-12 | 12:15

Islam is fijn man!!!
Echt een verrijking voor ons fijne land. Zum kotsen zeg ik!
Even een wake up call voor sommigen; dit is wat hier in Europa ook gaat gebeuren als we ze niet snel terug naar hun woestijnen sturen. Zelfs een blinde ziet dat aankomen. Het is maar dat jullie het weten, dus straks niet gaan zeuren als ze de eerste Kafir of homo op het Leidseplein gaan ophangen.

pako1000 | 12-01-12 | 12:10

@ borderliner | 12-01-12 | 11:57
Een beetje borderliner weet dat je er stevig in moet gaan, anders is er geen leereffect.

borderlijntje | 12-01-12 | 12:10

@Stormageddon | 12-01-12 | 11:13
Ook in de VS is de doodstraf controversieel.
De federale regering kan de doodstraf opleggen maar doet dat relatief weinig. Van de individuele staten kennen er 13 de doodstraf niet. In het noordwesten hebben twee staten (New York en Massachusetts volgens het kaartje) de doodstraf zelfs ongrondwettelijk verklaard in hun eigen staats grondwet.
nl.wikipedia.org/wiki/Doodstraf_in_de_...

lekkurlinx | 12-01-12 | 12:09

Middeleeuws lg kan hier niets aan doen. maar het geeft wel te denken dat dit soort gedachtengoed nooit de wereld mag overheersen.

dolffie | 12-01-12 | 12:03

@borderlijntje | 12-01-12 | 11:52
Het gaat er dus vooral om dat LG blijkbaar galgen sponsort.

Stormageddon | 12-01-12 | 11:58

@borderlijntje | 12-01-12 | 11:52
Openbare executies zijn gewoon barbaars, maakt niet uit wat diegene heeft gedaan!

borderliner | 12-01-12 | 11:57

eerstneukendanpraten

Zolang ik er aardigheid in heb zal ik quid om zijn oplossing blijven vragen.
Een nieuw topic van quid om dit af te sluiten zou wel attent zijn.

orcaforce | 12-01-12 | 11:53

Wat is dit nou weer voor een staaltje categorisch doordraven en incomplete Windesheim-journalistiek? Mogen we misschien ook nog weten WAARVOOR de drie mannen opgehangen zijn? In veel landen bestaat op terechte gronden de doodstraf en ophangen is niet de minst humane variant. Het maakt nogal verschil of het crackverslaafde meervoudig anusklievende pedo's zijn danwel critici van het regime. In het éérste geval een fijn en leerzaam filmpje, in het tweede geval: onmiddellijk nuken die Perzen.

borderlijntje | 12-01-12 | 11:52

orcaforce | 12-01-12 | 11:40 | + 0 -

Oh ja, het goede antwoord staat er volgens mijn bescheiden mening nog steeds niet bij!

eerstneukendanpraten | 12-01-12 | 11:49

@ENDP

Al hebben ze de planten geen water gegeven.
Ze worden opgehangen en dat vinden velen hier toch echt niet kunnen. Ik wil alleen maar aangeven dat als het maar binnen het eigen referentiekader van " dit verdient de doodstraf" valt men ineeens wel ander praat. Dat is meten met 2 maten naar mijn iedee.
That ' s alllll....... lieverd.

irma zonderboezem | 12-01-12 | 11:48

orcaforce | 12-01-12 | 11:40 | + 0 -

Precies, eerst ons aan het werk zetten, 900 comments incasseren en ons dan met een kater achterlaten. Hij heeft bij mij een hele slechte beurt gemaakt. Dit was ook het allerlaatste zoekplaatje wat hij heeft kunnen doen btw. Niemand neemt hem toch een volgende keer nog serieus, of wel dan?

eerstneukendanpraten | 12-01-12 | 11:48

@Mark Levinson | 12-01-12 | 11:42 |

Iets met ontwikkeld en eigen rechter spelen..

Aron-G | 12-01-12 | 11:47

Bizar contrast: met de nieuwste smartphone in je hand naar een ophanging kijken.

watsinneneem | 12-01-12 | 11:45

Nou zijn er ondertussen op GS en SN heel wat topics langsgekomen waarin reaguurders massaal vroegen om dit soort 'oplossingen', dus ik zie het verschil tussen 'hun' cultuur en de onze niet zo scherp.

Mark Levinson | 12-01-12 | 11:42

Wat een barbaren, afschuwelijk.

wplas1 | 12-01-12 | 11:41

@eerstneukendanpraten
Ik vrees dat Quid dezelfde attentiespanne heeft als de gemiddelde internetter; alles wat meer dan een dag oud is bestaat niet meer.

Gelukkig voor ons vergeten de internets nooit iets:http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/01/zoekspelletje_wat_klopt_hier_n.html

Kan je de oplossing al geven? Ik heb nog wat bricks om te shitten.

orcaforce | 12-01-12 | 11:40

Peter_K | 12-01-12 | 11:33 | + 0 -
Waarschijnlijk was de man in kwestie die werd opgehangen een Christen.

DubbelePunt | 12-01-12 | 11:40

Van mij mogen ze elkaar daar allemaal ophangen.

whatsnext | 12-01-12 | 11:38

Peter_K | 12-01-12 | 11:30 | + 0 -

OK, een bank ovevallen, dat mag ook niet he?

eerstneukendanpraten | 12-01-12 | 11:34

irma zonderboezem | 12-01-12 | 11:27 | + 0 -

Maar waarom hangen ze daar dan lieverd? Hebben ze de profeet beledigd omdat ze een cartoon van Westergaard hadden hangen? Waren ze homo? Hadden ze met een scooter een juwelier wreed overvallen? Hadden ze geen belasting betaald...

eerstneukendanpraten | 12-01-12 | 11:33

@Bertus Betonsloper | 12-01-12 | 11:28

Tja, homo's ophangen is niet zo mooi natuurlijk. Dat heeft meer te maken met dat religieuze regime daar.

Maar ik geloof dat deze drie bankovervallers waren.

Peter_K | 12-01-12 | 11:33

Heb voor de verandering maar weer eens het filmpje overgeslagen.

Not Stephen Colbert | 12-01-12 | 11:32

Superior Bastard | 12-01-12 | 11:29 | + 0 -

LOL, je bent scherp vandag superieure vriend!

eerstneukendanpraten | 12-01-12 | 11:30

@Peter_K | 12-01-12 | 11:24

Ze zijn opgehangen omdat ze een bank zouden hebben beroofd.

www.payvand.com/news/12/jan/1050.html

Iran blijft uiteraard een land met een religieus klote regime.

Peter_K | 12-01-12 | 11:30

eerstneukendanpraten | 12-01-12 | 11:20
3 harten denk ik.

Superior Bastard | 12-01-12 | 11:29

Peter_K | 12-01-12 | 11:24
.
Nederland: heaumeau huwelijk toegestaan; Iran: heaumeau's bungelend aan een touwtje omdat ze heaumeau zijn.
.
Ook een cultuurverschil. Neemt niet weg dat er in NL ook wat mij betreft strenger gestraft mag gaan worden.

Bertus Betonsloper | 12-01-12 | 11:28

Dus de doodstraf noemt men hier barbaars en ook het feit dat in Amerika de doodstraf wordt uitgevoerd is gruwelijk slecht.
Wel vreemd dat dit dezelfde mannen zijn die zeggen bij een onderwerp als kindermisbruik:
" als zo'n viezerik aan mijn kinderen zit dan vermoord ik hem"! Of: " de rechtspraak hier is zo slecht, ik neem iemand die mij gezin iets aandoet zelf wel te grazen".

Van mag dat trouwens hoor maar roep dan ook geen moord en brand bij het zien van een paar hangende Iranezen.

irma zonderboezem | 12-01-12 | 11:27

Life's Gone

panacee | 12-01-12 | 11:26

Iran: verkrachting en moord afstraffen met de doodstraf.

Nederland: 20 uur schoffelen als je een politieagent meerdere malen op zijn muil slaat.

Het is een cultuurverschil hè.

Peter_K | 12-01-12 | 11:24

Wordt er nog over de lijken gepist?

de melkboer | 12-01-12 | 11:24

YaHozna | 12-01-12 | 10:33 | + -7 -

Bontkraagjes die met veel geweld juweliers overvallen mogen van mij betreft hier onder vallen...

eerstneukendanpraten | 12-01-12 | 11:21

He Kwit, je hebt nog vergeten erbij te zetten van:
Wat klopt hier niet? Lutser...

eerstneukendanpraten | 12-01-12 | 11:20

@Cedantarmatogae | 12-01-12 | 11:00
Een argumentum ad hominem is een aanval op de persoon. Cuyahoga bekritiseert de vorm en de inhoud van je reactie. Als je niet weet wat "ad hominem" betekent, gebruik het dan niet. 't Lijkt misschien heel intelligent, maar het komt zeer dom over.

Stormageddon | 12-01-12 | 11:18

En weer liep de majesteit met een doek om haar stomme kop door een moskee uit eerbied voor andermans geloof. En om een dikke middelvinger op te steken naar Wilders en zijn kiezers. Dus weer anderhalf miljoen voorstanders erbij voor herstel van de Republiek der Nederlanden.

Polletje Piekhaar | 12-01-12 | 11:18

@Cedantarmatogae | 12-01-12 | 11:00
Hij valt de inhoud van je tekst aan, niet je persoon.

rara | 12-01-12 | 11:14

Mordax | 12-01-12 | 10:51
.
Nee. Het is niet 500 jaar vroeger daar, men is er in de middeleeuwen blijven hangen. En daar zal, zoals het er nu naar uit ziet, ook weinig verandering in komen.
.
De afstand van de middeleeuwen tot 2012 zal men dáár moeten zien te overbruggen. Het is een gotspe dat wij met onze westerse wetenschap en technologie, onze zwaarbevochten vrijheden, onze normen en waarden, omdat we ook ooit in de middeleeuwen leefden, nu respect zouden moeten hebben voor achterlijke apenlanden waar men nu NOG STEEDS in de middeleeuwen leeft en het o.a. door inteelt verkregen landelijk gemiddelde IQ tegen het zwakzinnige aan ligt.

Bertus Betonsloper | 12-01-12 | 11:14

@Cedantarmatogae | 12-01-12 | 10:42
Wat een nonsens. De doodstraf is in Nederland in 1870 afgeschaft. We lopen dus wat betreft 140 jaar vóór op de VS. In Nederland hadden we in 1568 al een revolutie, in de VS hadden ze die pas in 1778 dus in dat opzicht loopt Nederland al 210 jaar vóór op de VS.

Verder heb je weinig kaas gegeten van de politiek in de VS, het lijkt in bijna niets op het Nederlandse politieke proces. Er zijn in beide landen 2 kamers van het parlement, maar dan houdt de vergelijking wel op.

Om nou doodstraf te vergelijken met fitness en McDonalds gaat een beetje ver, vind je dat zelf ook niet? Je kunt in New York ook kroketten krijgen.
www.dutchcowgirls.nl/shopping/931

Stormageddon | 12-01-12 | 11:13

Ook dáár zou Bea een hoofddoek moeten dragen over haar indoor visvijver.

perdido | 12-01-12 | 11:10

Volgens HM Beatrix is het ECHT ONZIN om hier kritiek op te hebben. Islam is de religie van arme zielige zwarte mensen dus daar moet je respect voor hebben. Ben je het daarmee oneens dan ben je een racist.

fietskettingslot | 12-01-12 | 11:08

Ik zie dat het kledingvoorschrift bij dit soort gelegenheden ook een islamitische snit vraagt.
*notitie maakt in protocol voor mogelijk bezoek*

Jan Passant mk2 | 12-01-12 | 11:07

nieuwe truc van hans kazan mislukt

harob | 12-01-12 | 11:07

Eigenlijk hoort er dat Monthy Python deuntje onder van "Always Look on the Bright Side of Life".

Conan de Rabarber | 12-01-12 | 11:04

-weggejorist-

sjchuivemedageld | 12-01-12 | 11:02

Prima. Iran is een democratie. En in amerika vinden ze de doodstraf ook erg geyl. Wat een komkommertijdbericht (even oefenen voor Wordfeud). Hebben we vandaag geen interessanter topic in de aanbieding?

LangeBerry | 12-01-12 | 11:02

de media moeten het volk warm maken voor oorlog met Iran.

Orwell was right. Perpetual war is here

AssupFacedown | 12-01-12 | 11:00

@Cuyahoga
Ik snap dat jij, net als velen van de internetgeneratie, moeite hebt met tekstjes langer dan drie regels. Toch vind ik het een zwaktebod om bij gebrek aan argumenten de ad hominem kaart te spelen. Anderzijds, dergelijke reacties onderschrijven mijn standpunt, dus bedankt.

Cedantarmatogae | 12-01-12 | 11:00

Het volgende bezoek wordt Iran, aangepast galgje kijken. Zie volgende topic.

BroodenSpelen | 12-01-12 | 10:59

TUINBOUW!!!!!

Wat een kutspel, levend galgje.

Seraphin | 12-01-12 | 10:59

De nieuwe middeleeuwen. Geef ze brood en spelen, maar houd ze dom.

jolovonfransisco | 12-01-12 | 10:56

Ach het is gewoon 500 jaar vroeger daar. Hoe ging het volk hier tenslotte om met de gebroeders De Wit? Het volk is altijd bloeddorstig, als je ze maar voldoende 'voedt' en dom houdt.

Mordax | 12-01-12 | 10:51

Filmpje sla ik even over, net ontbeten.

B0rat | 12-01-12 | 10:50

Dat ze iemand opknopen, oke, maar dan moet je het wel op een beetje menswaardige manier doen. Deze stakkers sterven een langzame verstikkingsdood, in plaats van dat ze hun nek breken.

Dit zou toch wel wat netter kunnen, maar dat is mijn mening.

Ds. GVD | 12-01-12 | 10:50

@TisNieZoMoeilijk | 12-01-12 | 10:46
Eensch. Naast dat de redenen heel anders waren, is het ook natuurlijk om de volgde reden een schande dat die lui met dat argument komen: "kijk, er bestaat een Fritzl, dus Dutroux is ok, ok, ok".

La Bailaora | 12-01-12 | 10:49

TisNieZoMoeilijk | 12-01-12 | 10:46 |
Politieke correctheid of de angst om dingen niet recht voor de raap uit te spreken is een typische eigenschap van de Nederlandse cultuur.

Het temperament van diverse immigrantengroepen is dan ook een welkome aanwinst voor onze samenleving.

Knatje | 12-01-12 | 10:49

@Frietje_Oorlog | 12-01-12 :

In de USA executeert mensen vanwege hun misdaden en niet vanwege hun sexuele voorkeur stomkop.
Blijkbaar is je blinde haat jegens Amerika groter dan je menselijk gevoel. Zal wel het gevolg zijn van slecht onderwijs en linkse indoctrinatie door de media.

Haarkopje | 12-01-12 | 10:48

Cedantarmatogae | 12-01-12 | 10:42
Als je van dit plempsel een inhoudsopgave maakt, wat meer witregels toevoegt en de kantlijnen een centimeter of 7 naar binnen drukt, krijg je er op de univerSSiteit van Tilburg zo een 10 voor.

Cuyahoga | 12-01-12 | 10:47

Reaguurders hierboven, die in hun plempsel ook maar een schijn van verdediging opwekken door een vergelijking te trekken naar "ons" verleden of "onze" band met de VS en haar strafsysteem, zijn werkelijk zo achterlijk als het achter end van een varken.
Politiek correct gewauwel om niet te hoeven veroordelen omdat "wij" eigenlijk net zo slecht zijn/waren als hullie...

Zum kotzen. Dit soort zaken zijn weerzinwekkend, zijn nergens mee recht te praten en zijn 100% terug te voeren op de sharia wetgeving in een islamitische staat.

Nog even de PVV erbij:
Daarom zal ik PVV blijven stemmen al bakt Wilders er verder geen reet van. Ik en mijn toekomstige kinderen willen niet in een steeds meer islamitisch georiënteerde maatschappij leven, die steeds meer vorm krijgt omdat onbenullige types met het historisch besef van een pinda en een overduidelijk gebrek aan toekomstvisie allerlei zaken die zo krom zijn als een hoepel recht praten.
Politieke correctheid is een ernstige ziekte!

TisNieZoMoeilijk | 12-01-12 | 10:46

@Jezus_Boeddha | 12-01-12 | 10:06
Ook in 1956 vonden dergelijke ophangingen nog plaats:
2.bp.blogspot.com/_oIAhQMTG-dU/S9_Ctgt...
Dit is het meest recente voorbeeld in Europa dat ik kon vinden.

Petrus de Rewa | 12-01-12 | 10:45

Dmitri Dmitrievitsj | 12-01-12 | 10:38 |
Onzin. Al het onbehagen is de schuld van mannen met geitenwollensokken en vrouwen met okselhaar.

Maak het nou niet ingewikkelder dan het is voor de PVV-achterban.

Knatje | 12-01-12 | 10:44

Frietje_Oorlog | 12-01-12 | 10:17
Nog iets anders: er is toch nog een heel verschil om een homo op te hangen of een massa moordenaar.

La Bailaora | 12-01-12 | 10:43

@Cuyahoga
Goed, dan zal ik het voor jou even toelichten. Met 'wij' doelde ik op de Westerse cultuur. Van die cultuur maken de VS deel uit. Dus ook 'wij', in onze Westerse cultuur, maken ons nog altijd schuldig aan dit soort praktijken, alleen dan niet in het openbaar op een vrachtwagen, maar in een achterkamertje met publiek. En natuurlijk snap ik dat Nederland niet de VS is, maar suggeren dat ze niets met elkaar te maken hebben, is de plank volledig misslaan. Wat in de VS gebeurt, gebeurt hier ca. 10 jaar later. Doe bijv. eens de moeite om te kijken naar de geschiedenis van zaken als fitness, voedingssupplementen, manieren van politiek bedrijven, criminaliteit en de bestrijding ervan, (anti)rookbeleid, etc. etc. Ontstaan in de VS, overgewaaid naar ons. Wat cultuur betreft verschillen we minder dan de meesten van ons zouden willen.

Cedantarmatogae | 12-01-12 | 10:42

Frietje_Oorlog | 12-01-12 | 10:41
Daar heb je zeker een heel goed punt, en helemaal waar ook. Mij betreft mag er ook meer aandacht komen naar dit soort zaken.

Razendsnel | 12-01-12 | 10:42

necrosis | 12-01-12 | 10:35
Ik heb het over al die duizenden gevangenen die vastzitten vanwege een inhumaan rechts rechtssysteem gefinancierd door jouw en mijn zuurverdiende belastingcenten.

Knatje | 12-01-12 | 10:41

@Razendsnel | 12-01-12 | 10:26
Je hebt gelijk, ik heb ook niets met Amerika en ik verafschuw dit ook, maar wat ik wil zeggen is dat het daar ook gewoon gebeurd en daar hoor je bij GS niemand over, behalve dan als ze er overheen pissen.

Frietje_Oorlog | 12-01-12 | 10:41

@Razendsnel | 12-01-12 | 10:37

En er zijn ook heel veel moordenaars/verkrachters die vrij rondlopen. Beter 100% achter een onschuldige man/vrouw aangaan dan laten lopen wegens gebrek aan bewijs.

Aron-G | 12-01-12 | 10:40

Het ergste van al vind ik dat ze het slecht doen. De bedoeling bij ophanging is dat je valt en je nek onmiddellijk breekt en je dus zeer snel het hoekje om bent.
Deze mannen worden gewoon verstikt, hoe wreed wil je het hebben.

Het bevestigt (helaas) nog maar eens dat ze daar nog in de oertijd zitten.

ikhaatnicknames | 12-01-12 | 10:39

@knight03 | 12-01-12 | 10:28
Linkse partijen in Nederland zijn van oudsher uitgesproken tegenstanders van de doodstraf.

Dmitri Dmitrievitsj | 12-01-12 | 10:38

YaHozna | 12-01-12 | 10:33
Leuk en aardig, maar we hebben in Nederland ook heel veel moordenaars/verkrachters die helemaal geen moordenaars of verkrachters bleken te zijn. Lucia de Berk, Wilco Viets en Herman du Bois, Cees Borsboom, etc. Dan heb je flink wat duct tape nodig om de schade ongedaan te maken.

Razendsnel | 12-01-12 | 10:37

@Den Meester | 12-01-12 | 10:23
Wat verwacht je dan precies als je op een link " GALGJEFILMPJE" klikt?
Beetje zelf nadenk kan ook geen kwaad.

Koninging Beatricks | 12-01-12 | 10:37

Das nog is wat anders als een dooie op zijn kop pissen

Andreas Pandis | 12-01-12 | 10:37

@Knatje | 12-01-12 | 10:28
Zieligheidsindustrie is een linkse aangelegenheid, vanwege de subsidie.

necrosis | 12-01-12 | 10:35

Zou hier ook goed hier voor moordenaars, verkrachters, roofovervallers. Niet publiekelijk maar gewoon op 'n achteraf veldje, kop eraf. Op naar het volgend lichaam. Nieuwe ronde nieuwe kansen. En de maatschappij blijft gezond en veel meer veilig.
Maar ja, humanistjes he, laten alles liever naar de hel gaan uit populisme, onwetendheid en onkunde.

YaHozna | 12-01-12 | 10:33

rara | 12-01-12 | 10:31 |
Blijheid is iets om na te streven.

Knatje | 12-01-12 | 10:32

@Knatje | 12-01-12 | 10:28
Ik ben blij dat die zwervers niet doodvriezen. Mag dat ook?

rara | 12-01-12 | 10:31

Nu houden Tofik Dibi en Gargamel Cohen angstvallig hun grote bek.
Binnenkort overigens ook in het Egyptische theater en er zullen nog een paar landen in Afrika volgen.

knight03 | 12-01-12 | 10:28

rara | 12-01-12 | 10:24 |
Ik ken enkele daklozen die in het najaar expres iets stouts doen, zodat ze in de winter lekker binnen mogen zitten.

Ons strafsysteem is dan ook een soort van rechtse zieligheidsindustrie.

Knatje | 12-01-12 | 10:28

Cedantarmatogae | 12-01-12 | 10:19
Nee, maar ik vraag me af wie die "wij" dan zijn?
Nederland?
GS-reaguurders?
Iedereen die niet in Iran woont?
Niet moslims?
Je maakt ergens een wij-zij scheiding die ik niet snap.
Ik heb in ieder geval niks met de VS.

Cuyahoga | 12-01-12 | 10:27

Wel fijn om te zien dat deze mensen altijd zo afgeven op het kapitalistische (duivelse) westen, ook gewoon lekker met westerse materiaal in hun handen staan (mobieltjes) te kijken naar westerse reclame (LG) simpelweg omdat hun eigen cultuur te dom is om te poepen en helemaal niets anders voortbrengt dan ellende.

Slome Duikelaar | 12-01-12 | 10:26

Maar goed dat Bea niet op staatsbezoek is in Iran want dan had ze uit respect voor de plaatselijke cultuur vast een van de vrachtwagens willen besturen.

Haarkopje | 12-01-12 | 10:26

Frietje_Oorlog | 12-01-12 | 10:17
De tweede die over ons begint want Amerika... Even voor de duidelijkheid, wij hebben Amerika niet. Wij zijn Amerika niet. En wij hebben ook helemaal niets te maken met Amerika. Dat de politiek nonstop konten van elkaar neukt moeten ze zelf weten, maar ik vermoed dat het gros van de mensen Amerika en hun bemoeiende houding spuugzat is. Ik in ieder geval wel.

Wij mogen niet klagen want Amerika gaat simpelweg niet op. Amerika is een barbaars land en ik wens helemaal niet geassocieerd te worden met ze.

Razendsnel | 12-01-12 | 10:26

Iran heeft best wel een heroïne probleem onder haar bevolking. Als dit drugsdealers zijn dan vindt ik dit beter als een taakstraf. Gaat ook een boodschap vanuit dat je geen drugs moet dealen.

Gutmensch aus 020 | 12-01-12 | 10:25

@Knatje | 12-01-12 | 10:21
In de bajes krijg je elke week frites, je krijgt je eigen playstation en er is een levende handel in drugs. 't Is er best wel uit te houden, volgens de verhalen die ik heb gehoord.

rara | 12-01-12 | 10:24

Deden ze dat nou maar met vd Sloot...

Kletskop | 12-01-12 | 10:24

Gadverdamme. En Quid, NSFW had er ook wel bij gemogen.

Den Meester | 12-01-12 | 10:23

Waar blijft de damage control?

Lyrthion | 12-01-12 | 10:23

@Frietje_Oorlog | 12-01-12 | 10:17
Onzin. In 0031 mogen we dit soort gedrag echt wel veroordelen. De doodstraf in 0031 is tenslotte al een tijdje in onbruik. Wij wonen niet in de USA, we mogen er niet stemmen, we hebben geen invloed op hun rechtssysteem enzovoort.

rara | 12-01-12 | 10:22

rara | 12-01-12 | 10:16 |
Liever dood dan voor altijd opgesloten.


Of hebben ze in de bajes ook frites?

Knatje | 12-01-12 | 10:21

Komt door management by reli-gekken, ze hebben wel allemaal een mobieltje om te filmen maar om met allah te communiceren moeten ze nog 4x per dag met de reedt omhoog op kleed. Barbaren.

John Doorzon | 12-01-12 | 10:20

@rara | 12-01-12 | 10:16 |

Nooit dat GS artikel gelezen dat er tegenwoordig ook internet is in TBS-klinieken? Knatje weet er oprecht veel van 'ontoerekeningsvatbaarheid' af.

Aron-G | 12-01-12 | 10:20

Ho Ho Geenstijl. LG heeft slechts alleen respect voor de plaatselijke cultuur. Dat doet ons Koningshuis immers ook in Oman. Ook al hoort marteling en ophanging bij daarbij. Cohen zou zeggen zulke mensen zijn een verijking voor onze cultuur.

Indoneesje | 12-01-12 | 10:20

@Cuyahoga
Neemt u altijd alles letterlijk in het leven? Autisten hebben daar ook een handje van. En ik bedoel niet letterlijk een handje.

Cedantarmatogae | 12-01-12 | 10:19

Iraanse manier van carnaval vieren? *Ziet haatbaarden polonaise lopen en zingen; whoop whoop, that's the sound of the police.*

Aron-G | 12-01-12 | 10:18

We moeten nu niet roomser worden dan de paus (ook religie, en dus -1, maar dat terzijde) want in onze westerse beschaving, de USA genaamd, wordt dit min of meer ook nog steeds uitgevoerd, alleen niet in het openbaar en met touwen en vrachtwagens. Maar dan in kamertjes en naalden, maar wel met publiek!

Alleen dan zonder sponsors, dat dan weer wel...

Frietje_Oorlog | 12-01-12 | 10:17

@Knatje | 12-01-12 | 10:14
Oprechte vraag: wil jij dood?

rara | 12-01-12 | 10:16

rara | 12-01-12 | 10:12
Als ze zeggen niet dood te willen, willen ze dat juist wel. Daarom zijn ze ook ontoerekeningsvatbaar.

Knatje | 12-01-12 | 10:14

Cedantarmatogae | 12-01-12 | 10:07
"hebben wij de VS"
Uh, ik weet niet of je het nieuws een beetje bij houdt, maar wij hebben New York in 1674 geruild tegen Suriname en dat was het laatste wat wij van de VS hadden.

Cuyahoga | 12-01-12 | 10:14

En dat natuurlijk omdat ze homosexueel zijn ofzo...

Pisvlucht-Airlines | 12-01-12 | 10:14

Even ter verduidelijking... Ik vind het meer dan uitstekend dat dit wereldwijd tot irritatie toe onder de aandacht gebracht wordt zodat ooit ook dit soort landen tot inkeer komt. Gezien ons verleden past ons echter wel een toon met iets meer respect. Onze rijke westerse samenleving is voor een belangrijk deel ontstaan door hard werken en slim opereren maar vergeet niet dat ook wij ooit meer dan fout waren en daar zelfs financieel ook nog onze zakken mee vulden.

Bergverzet | 12-01-12 | 10:13

LG. Geeft al uw hang- en lynchpartijen een breder perspectief. LG, glashelder.

Bertus Betonsloper | 12-01-12 | 10:12

@Knatje | 12-01-12 | 10:07
Gevangenen (ook de levenslang gestraften) willen meestal niet dood. Waar haal je die onzin vandaan dat ze massaal willen sterven?

rara | 12-01-12 | 10:12

LG... had dat merk niet van die mobieltjes met zo'n touwtje eraan?

The prosecutor | 12-01-12 | 10:10

@Jezus_Boeddha | 12-01-12 | 10:06
Dat werd niet gesponsord door LG.Philips.

rara | 12-01-12 | 10:08

In ons land stoppen we misdadigers tot in lengte der dagen weg in peperdure TBS-kampen, zonder uitzicht op vrijlating.

Zo'n galg is voor iedereen menselijker. Voor de brave hardwerkende belastingbetaler en voor de gehangene zelf.

Knatje | 12-01-12 | 10:07

Gelukkig hebben wij de VS, waar nooit mensen worden geëxecuteerd, laat staan onschuldige (zwarte) mensen.

Cedantarmatogae | 12-01-12 | 10:07

Overigens deden we dit in Europa in het openbaar ook nog vlak voor de Tweede Wereldoorlog. Een van de laatste publiekelijke onthoofdingen met de guillotine vond in Parijs plaats in 1939. Zijn filmpjes van.
www.dailymotion.com/video/x7cp8j_guill...

Jezus_Boeddha | 12-01-12 | 10:06

Het is om kotsmisselijk van te worden.
De naam ,,mens'' is niet van toepassing
op lieden die dit bedenken.
Ik vind het zwijnen.

biscaya | 12-01-12 | 10:05

Stelletje achterlijke gasten daar!

Geerdt Wilders | 12-01-12 | 10:05

Als Juliana in 1963 een hoofddoek had omgedaan, had Philips dit contract wel binnengehaald.

Cuyahoga | 12-01-12 | 10:05

"Ons" "staatshoofd" toont "respect" voor deze "vredige" "religie".

vetkleppert | 12-01-12 | 10:05

Koekhappen voor moslims... Komt Bea hier ook langs?

feestvoordegeest | 12-01-12 | 10:04

Gesprek over het weer in Iran 'warm heh?', 'nou, en zo stoffig ook'

Galgje films ga ik niet kijken, zie al genoeg elende

Idontgiveafunk | 12-01-12 | 10:04

LG heette vroeger LG.Philips, toch?

rara | 12-01-12 | 10:04

Niemand nog? Nou komt-ie: Islam ies vrede!

Rummbler | 12-01-12 | 10:04

Islam is een fantastisch vredelievend geloof aldus koningin Beatrix en Job Cohen

DaveDH | 12-01-12 | 10:04

Geheel toevallig natuurlijk Quid, dat je dit bericht na je Beatrix bericht plaatst, totaal niet doorzichtig.

Turrukje | 12-01-12 | 10:02

En toch trek ik dit soort filmpjes slecht hoor.. Je moet er toch ook niet aan denken dat dit soort landen inderdaad eens de beschikking krijgt over kernwapens..

Absoluut niet waar | 12-01-12 | 10:02

Hadden ze ook nog iets fout gedaan of was het gewoon voor de lol?

doskabouter | 12-01-12 | 10:01

Middeleeuwse kk-klootzakki.

Chielie | 12-01-12 | 10:01

Live hangings R Good.

Beëlzebul | 12-01-12 | 10:01

Misschien kan Endemol de rechten kopen, is weer eens anders dan de voice of holland e.d.

Onderbuik | 12-01-12 | 10:00

Life was good.

Absoluut niet waar | 12-01-12 | 10:00

Ja ja, in Iran komen geen homo's voor en als ze er een vinden wordt hij opgeknoopt. Maar vraag maar niet wat de geyle imman tijdens koranles op vrijdag met de jongetjes doet...

eerstneukendanpraten | 12-01-12 | 09:59

Zo, hebben de paarse broeken van LG weer wat te doen. Geef hier maar eens een positieve draai aan.

NickV2.0 | 12-01-12 | 09:58

Life's Good

vincent uit groninge | 12-01-12 | 09:55

Twee vragen:
Gaat mevrouw van Amsberg op haar relitournee ook hier cultuur snuiven?
Heeft ze een vrachtwagenrijbewijs?

Cuyahoga | 12-01-12 | 09:54

Nou, boycotten dan maar.

rara | 12-01-12 | 09:54

Mwoch, wij hadden dit ook. Een paar eeuwen terug, dat dan weer wel...

ZKH EénOog | 12-01-12 | 09:53

Ook in Iran geldt: "Life's Good"

kapotte_stofzuiger | 12-01-12 | 09:53

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken