Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Amerikanen pissen over dode Taliban. Letterlijk

doedatnounietjongensdaarkomtgezeikvan.jpg Hier gaat gezeik van komen: Amerikanen die de tiende verjaardag van Gitmo in Afghanistan vieren door een paar kaarsjes van Talibanners uit te blazen. En er voor de zekerheid nog even overheen te pissen. Obamacare in tijden van oorlog, dat gaat het goed doen in de verkiezingscampagne. Van de Republikeinen, welteverstaan. Noem het maar rustig een nieuwe Watergate. Geen idee welke mallotige militair zo lomp was om deze beelden online te zetten, maar nu sofort snikkels wegstoppen en rits dicht, want jullie zijn heel binnenkort hard nodig bij de Pakistaanse buren. Daar gaat het helemaal mis tussen het leger en de premier, omdat die laatste ruzie aan het maken is met de Paki-AIVD en dat betekent aftellen naar een militaire coup. Afknijpen & richting grens dus, waterdragers van vrijheid & democratie!

Reaguursels

Inloggen

honden schijten er, wij als kleuters pisten er -- de zandbak

uwgandalf | 14-01-12 | 04:02

Over dooie Talibans is natuurlijk helemaal niets mis mee.
Maar 4 Talibans die over 3 dooie nederlanders pissen...
Wat dan?????????????????????

RottingChrist | 12-01-12 | 20:03

Over dooie Talibans is natuurlijk helemaal niets mis mee.
Maar 4 Talibans die over 3 dooie nederlanders pissen...
Wat dan?????????????????????

RottingChrist | 12-01-12 | 20:03

Over dooie Talibans is natuurlijk helemaal niets mis mee.
Maar 4 Talibans die over 3 dooie nederlanders pissen...
Wat dan?????????????????????

RottingChrist | 12-01-12 | 20:03

Het zal wel raar klinken, maar ik snap het wel. Die gasten zien dagelijks kameraden sterven door Taliban strijders die zich als burger voor doen of via hinderlagen. Ze zien ook kameraden die worden gelyncht, keel wordt doorgesneden, etc. Dit is wat oorlog doet met mensen en ik denk dat er nog wel veel ergere dingen gebeuren... aan beide kanten!

Fopspeen | 12-01-12 | 18:15

Het oorlog wake up oorlog is nasty dus niet zo zeiken

rosher | 12-01-12 | 16:24

hier komt gezeik van

nisaframo | 12-01-12 | 15:53

Maar gelukkig zijn die Talibanners nette gassies... de tiefus, deze jongens hebben groot gelijk, persoonlijk had ik er ook nog een bolus bovenop geleegd als extraatje!!

swebe | 12-01-12 | 14:31

-weggejorist-

kkgeertwilders | 12-01-12 | 13:45

Niks mis mee. Moeten ze vaak doen. Alleen niet filmen.

Dickstar | 12-01-12 | 12:11

wat een kleine pikkies. niks te zien.
verder net zo stompzinnig als dat iraanse executie filmpje. religion destroys everything. want laten dat niet vergeten, deze vertoning van slechte eigenschappen van de mens vindt zijn oorzaak in het geloof in vieze sprookjesboeken.

minimá-armezusvan.. | 12-01-12 | 10:43

Iedereen hierboven die dit probeert goed te praten met "ja maar hun.." en "maar zei doen ook..." is een achterlijke mongool.
Dmitri Dmitrievitsj | 11-01-12 | 16:54 |
Zal ik ff over het lijk van je moeder heen pissen dan? Ze is toch al dood, merkt ze niks van.

DataValue | 12-01-12 | 10:02

America... America... America, FUCK YEAH!

Cobra13 | 12-01-12 | 09:03

@mambo43 | 12-01-12 | 05:18
We zijn het denk ik best eens, het door jou geposte citaat zou zomaar uit de "Rules of Engagement" kunnen komen. Ik vind het geen fijn beeld om te zien dat militairen op gedode tegenstanders urineren, dat zal de hogere legerleiding van de US ook niet vinden vermoed ik (maatregelen zullen dus ook wel volgen). Ik heb echter ook niet de behoefte om hier de moraalridder uit te gaan hangen. Ik heb gelukkig niet in dergelijke omstandigheden gediend en dus kan ik er niet veel meer over zeggen dan dat ik dit niet goedkeur terwijl ik tegelijkertijd begrip op kan brengen voor gefrustreerde soldaten. Dat is inderdaad een dilemma en de weegschaal slaat door naar de mening dat dit "not done" is. Maar ik zit hier veilig en warm achter mijn PC dit te tikken, niet echt de plek om hierover een gewogen oordeel over anderen, in dergelijke omstandigheden te vellen lijkt mij.

Wolveshead | 12-01-12 | 07:16

Moet trouwens wel even opmerken dat ik het gedrag van deze jongens wel kan begrijpen. Ze zaten reeds lang achter deze Taliban jokers aan, uiteindelijk dan toch te pakken gekregen en dan is het inderdaad:
'I piss on your grave'

mambo43 | 12-01-12 | 07:14

@ Wolveshead | 12-01-12 | 02:17
.
Je hebt gelijk. Op de foto en in het filmpje kun je heel goed zien dat dit geen reguliere soldaten, maarrrrrrrrrrrrr..............
.
De VS hebben navolgende zelf opgenomen in hun voorschriften:
The US Instructor’s Guide (1985) states: “In addition to the grave breaches of the Geneva Conventions, the following acts are further examples of war crimes: … mutilating or mistreating dead bodies”.
.
En daarmee is het toch een aardig probleem voor deze soldaten. Met dank aan de maat die het opnam en op het internet heeft geplempt.

mambo43 | 12-01-12 | 05:18

Als een jager een paar wilde zwijnen heeft geschoten dan worden deze ook afgeblazen aan het einde van de jacht..
Zie het als eerbetoon, maar dan anders..

de melkboer | 12-01-12 | 04:59

@andywatt | 11-01-12 | 18:44
Jij zegt:

"1) Ze zijn dood (ze zullen er nooit achter komen)
2) Amerikanen(vooral soldaten)zijn idioten
3) Het is Taliban
4) Muhammad de profeet dronk kamelen pis als remedie."

Mohammed heeft naar verluidt zelfs in een vlaag van opperste medemenselijkheid een vrouw toegestaan zijn urine te drinken. In dat licht bezien is hetgeen deze Amerikanen deden dus niet zo ernstig voor de maatstaven die men daar (als autochtone strijder) hanteert.

Diegenen die hier de Geneefse conventie bijslepen hebben van dat verdrag niet veel begrepen, die geldt nl. slechts voor militairen die ook als dusdanig aangemerkt en herkenbaar zijn. E.e.a. gaat derhalve niet op voor Talibanstrijders die dat duidelijk niet zijn.

Wolveshead | 12-01-12 | 02:17

Hoewel ik begrip kan opbrengen voor de woede en haat die soldaten kunnen (en meer waarschijnlijk zullen) krijgen voor de vijand die hen bevecht zoals de Taliban dit plegen te doen, met dergelijke uitingen als gevolg, kan ik dit niet met goedkeuring o.i.d. ontvangen. Ik me echter niet aan de indruk onttrekken dat dit voor betreffende miltairen een optreden voor de militaire krijgsraad zal betekenen. In andere gevallen is deze krijgsraad regelmatig behoorlijk streng geweest voor de eigen militairen. Indien de situatie andersom zou zijn geweest hadden de strijders, naar aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, een heldenontvangst gehad.

Wolveshead | 12-01-12 | 01:01

An die Arbeit | 11-01-12 | 16:52
Zo ziek is dat niet hoor. Degene die de foto op internet plaatst, is misschien ziek.

bonahalfvol | 12-01-12 | 00:52

Prima, uitstekend. Ik zou ook graag over een Taliban heen zeiken. Hebben ze meer dan verdiend. Of ze dood zijn of levend is daarbij niet relevant.

Maar het gaat er daarnaast niet alleen dat het moreel ok is zoals ook hier, het gaat ook om het behouden van politieke steun. En - hoe ok het ook is om over de Taliban heen te pissen - de politieke steun mag je niet kwijt.

Dus ik zou het wel willen verbieden en licht bestraffen voor alleen die gevallen die de publiciteit halen.

Schout-bij-nacht | 12-01-12 | 00:52

Dit is natuurlijk bijzonder dom. Groeperingen die de VS vijandig gezind zijn zullen dit als propaganda gebruiken in hun strijd tegen de Amerikanen. Dit is dus typisch spreekwoordelijk 'jezelf in je eigen poot schieten'.

koter | 12-01-12 | 00:37

+1 voor Heerschap!

Vind het een beetje vreemde actie maar kan er niet mee zitten really.

sitzkrieg | 12-01-12 | 00:35

Wat een volk hier zeg. Man man man.
Aan allen die dit respectloos vinden, lees je eigen reactie even terug nadat het bericht bekend werd van die pedo in Amsterdam. Toen wilde jullie er maar al te graag over heen pissen. En wat deze gasten doen is precies hetzelfde. Het is misschien een beetje grof voor de kantoorpikkie's hier, maar als je zoals ik, met eigen ogen hebt kunnen zien dat die smerige apen kinderen misbruiken (een kind ookwel chaiboy genoemd is daar een statussymbool...) en onschuldige kinderen vermoorden omdat ze boodschappen doen voor militairen op de lokale markt, dan piept iedereen hier wel anders. Pis er maar lekker over heen boys!! Mijn zegen hebben jullie, die smerige IED's zijn namelijk wel humaan en ook toegestaan volgens de Conventie van Geneve.... En als je wordt ontvoerd krijg je ook netjes drie keer per dag te eten en wordt je na verloop van tijd berecht volgens een goedwerkend rechtssysteem. Lazer toch op met je principes!! De Groeten.

Heerschap | 12-01-12 | 00:05

Hahaha LOL
a) die gasten zijn al deaud dus merken het toch niet
b) is beduidend minder erg dan een hoofd afhakken en ermee voetballen wat talibaba's doen
c) is een HOAX anders was het zwarte balkje van die gekleurde marinier wel beduidend langer geweest.

25TaLife | 11-01-12 | 23:47

Wat is de meerderheid hier toch enorm blij met pis? Zie wel een verborgen markt voor golden-shower porno nu.

metalj | 11-01-12 | 23:44

OK, die foto levert weer een hoop vrijwilligers op voor rellen en aanslagen. "An accident waiting to happen" zeggen ze in de USA. Kijken waar ze starten, Pakistan, Iran, of Afganistan. Tijd voor een GS-poll?

deropofderonder | 11-01-12 | 23:32

@rara | 11-01-12 | 18:25
Bitchslap, noemen we dat.

SvennusMax | 11-01-12 | 23:31

Jan Kees schudt z'n slurf. Zinloos volk.

thispissesmeoff | 11-01-12 | 22:39

agent van afghaanse politie tegen militairen: 'Heren, het is hier ten strengste verboden op dode taliban te pissen!'
.
militairen tot agent: 'Maar agent, toen we begonnen te pissen leefden ze nog, echt waar!

Snelle Gerrit | 11-01-12 | 22:36

Tja, legio films met "US Marines" die oogballen en hoofden verwijderen en daar dit soort dingen mee doen, dus gevalletje paplepel.

spanjaard | 11-01-12 | 22:29

Amerikanen... ongelooflijk fockvolk.

Reykjavik | 11-01-12 | 22:14

Erg stompzinnig.Vooral om het nog te filmen ook.Aan beide zijden gebeuren ergere dingen.En zijn er idioten en beesten die vinden dat ze er het recht toe hebben.Obama zal wel weer een schoolmeesterachtig excuus verzinnen dat in de media goed moet overkomen Pakistan is een hopeloos land.En dat zal niet gauw veranderen omdat er teveel belangen zijn om dit zo te houden.

nadenkeniseenkunst | 11-01-12 | 22:05

Misschien waren ze wel gestoken door een Afghaanse woestijn kwal en de Yankees proberen ze te helpen door over ze heen te pissen.

daniel78 | 11-01-12 | 22:02

Lekker toch..?

machete74 | 11-01-12 | 22:00

Wat een ophef zeg ... Niets nieuws ook

jakobdepastoor | 11-01-12 | 21:55

Bukhari (52:220) De apostel van Allah zei: 'ik heb overwonnen door middel van terreur, geslagen in de harten van de vijand'.

Moet je niet raar opkijken als het na 1400 jaar van twee kanten gaat komen.

Skep | 11-01-12 | 21:51

Ze hadden er niet alleen op moeten pissen, maar ook gelijk stevig op moeten schijten! De mensen die hier zeggen dat je respect voor de doden moeten hebben, denk even na! Deze gasten zouden met een vingerknip een bomgordel om doen en ongeschuldige burgers doden, waarin geen onderscheid word gemaakt tussen, man , vrouw of kind en daar zou je respect voor moeten hebben? + 1 voor deze amerikaanse soldaten

Fokjeop | 11-01-12 | 21:49

Voorspelbaar en bekend menselijk gedrag onder oorlogsomstandigheden. Progressief verlies van normbesef. Bij de absurd lange uitzendingen van de Amerikanen kom je zonder adequate bijsturing uiteindelijk in dit stadium of erger terecht. Kortom falen van de het kader: ((onder-)officieren)! Jammer van de PR-schade, mannen tot de orde roepen, (onder-)officieren aanpakken. Volgende keer beter.

Oberst Fledermaus | 11-01-12 | 21:45

Tja nothings changed... in Vietnam deden ze wel ergere dingen en kan het me ergens ook wel voorstellen ook dat je gefrustreerd raakt van zo´n oorlog ga maar na je weet niet waar je tegenstander zit je vrienden worden kapot gemaakt je kan daar soms gewoon weken niets hebben en dan opeens weer wel wat dan zit je zo fucking bom vol adrenaline en woede dat je ze nou eindelijk kunt pakken dan doe je rare dingen keur niet goed trouwens!!!

baksteen-jaap | 11-01-12 | 21:40

Vind het ook wel stijlloos.
Zo doe je dat na een verdiende overwinning>
Chilling off...

RottingChrist | 11-01-12 | 21:39

Zal wel uit zijn bek stinken naar zeik als ie thuiskomt vanavond na het oorlogje spelen...

Jan Gordelroos | 11-01-12 | 21:22

Huldo voor deze mannen. Persoonlijk had ik er de voorkeur aan gegeven om eerst over ze heen te pissen en ze daarna dood te knallen, maar soit.

Randy McRanderson | 11-01-12 | 21:19

''Privates... I'm gonna give y'all three seconds; exactly three-fucking-seconds to wipe that stupid looking grins off your faces or I will gouge out your eyeballs and skull-fuck each and everyone of you! ONE! TWO! THREE!''

Bertus Betonsloper | 11-01-12 | 21:15

pipileaks

nono_einstein | 11-01-12 | 21:13

Tja, je bent superieur of je bent het niet. En dat moet je ook laten merken. Over iemand pissen is goedkoper dan de maan nuken:
-
Now the world will be pretty convinced that America is frick'n nuts and just looking for a fight, but we need to really ingrain it into everyone's conscious so that no one will ever even contemplate crossing us.
www.imao.us/docs/NukeTheMoon.htm

Allemaal | 11-01-12 | 20:51

Toch is het gek, ik moest opeens denken aan Fallujah, Blackwater en 2004, heel wat schokkender dan deze vertoning, dit steekt er wat schriel bij af, maar tactisch gezien misschien niet erg handig, nee.

Springbank | 11-01-12 | 20:43

Misschien was dat wel hun laatste wens.
Je weet maar nooit in wat voor sprookjes die lui verder nog allemaal geloven.

Koninging Beatricks | 11-01-12 | 20:42

Foei. Over de doden niets dan goeds.

Jan Passant mk2 | 11-01-12 | 20:41

@irma zonderboezem | 11-01-12 | 19:48
Ja, we zitten hier niet bij de Libelle hè?

Koninging Beatricks | 11-01-12 | 20:38

Men maakt zich weer drukker over het pissen dan over het doden.. Wat is nu erger?

artijn | 11-01-12 | 20:33

mental K | 11-01-12 | 20:12
De context is: Amerika heeft samen met de mossad een paar vliegtuigen in een paar New Yorkse torens gevlogen. Daar zijn veel mensen bij omgekomen. Vervolgens zijn er een paar illegale oorlogen begonnen. Waaronder het proberen van het westers maken van Afghanistan. Dat lukt niet. Amerikanen zijn gefrustreerd omdat de Afghanen slim genoeg zijn om zo nu en dan een paar US soldaten een lesje te leren. Amerikanen boos--> pissen in lijken-->dat noem je beschaving brengen. Context my ass

deministerpresident | 11-01-12 | 20:18

We kennen de context niet.

mental K | 11-01-12 | 20:12

@Parsons | 11-01-12 | 20:04
Dat zal het zijn idd.

Jackanders | 11-01-12 | 20:12

Vroegah (zo'n vijftig jaar geleden) waren de mullahs en warlords de baas over Afghanistan. Na (en tijdens) de Engelsen, de Russen en de Amerikanen is er nul,nul veranderd.
Dat ze daar in onze ogen een achterlijk geloof en bijbehorende gedragsregels naleven maakt ze anders maar niet minderwaardig. Sterker nog, geen van de overheersers heeft daar ooit echt gewonnen. Iets dat ons laffe landje nog nooit gelukt is.

Een overwonnen vijand dien je met respect te behandelen, het is 'the american spirit' pur sang die hier in beeld gebracht is.

Helaas durf ik er een doos knappe wijn op te zetten dat dit sneller in de doofpot verdwijnt dan een PvdA'er belastinggeld wegtovert.

koolteer | 11-01-12 | 20:11

Het zou mooi zijn als Obama morgen een persconferentie geeft, niets zegt, zich omdraait, over het witte huis heen pist en zijn ambt inlevert.

deministerpresident | 11-01-12 | 20:05

Wat ik zie zijn uitgemergelde dode lichamen. Waarschijnlijk al de pijnlijke hongerdood gestorven. Misschien waren het ratten van het ergste soort. Maar ik zie burgers, die natuurlijk (misschien) wel hebben meegevochten, ze moesten wel omdat ze (zichtbaar) al lang niet meer hebben gegeten. Bovenop die pijnlijke dood wordt er over je lijk gepist. Net als de zonen van 'Uncle Sam' deden deze dode burgers waarschijnlijk ook alleen maar wat hen opgedragen werd. Ik vind het barbaars dat ze dit doen, hoe groot de (voorstelbare) haat ook is. Dood is dood. Dit... doe je niet. Mocht er volgende week een net niet dode Amerikaan op internet verschijnen met een half open nek waarin zo'n Afghaan staat pissen; dan mag duidelijk zijn wie het voorbeeld gaf. Moeten ze op hun beurt ook niet 'zeiken'.

Mgr. Denwop | 11-01-12 | 20:05

@Jackanders | 11-01-12 | 19:54
Dat hangt er van af hoeveel je zelf hebt gezopen natuurlijk.

Parsons | 11-01-12 | 20:04

lijkt wel een aktie van Gretta D. die taliban strijders omkleed tot amerikanen om zo over eigen broeders te urineren,bah wat een bitch!ik vertrouw van nu af aan geen slecht nieuws over anti moslim akties.

no coffee | 11-01-12 | 19:59

Hallo, wij zijn de Verrrrrrrenigde staten van Amerrrika. Wij komen jullie BESCHAVING (hoort harpen) brengen.

deministerpresident | 11-01-12 | 19:55

@Parsons | 11-01-12 | 19:23
Vergis je niet, het hoeft niet persé een oorlogs-situatie te zijn waardoor je het liefst over mensen heen wilt pissen.
Neem bijvoorbeeld eens een alcomobilist die twee van jouw naasten de vernieling in rijdt, en daar zelf ook bij omkomt.
Het laatste waar je dan aan denkt, is dan of je uit woede of wraak over die lul heen moet pissen of niet.

Jackanders | 11-01-12 | 19:54

Ik zie het probleem niet. Je mag ze wel extradood maken door ze vol te pompen met gaatjesmakend lood. Maar er vervolgens overheen pissen is weer te erg voor woorden ? Raar volk die moralfags.

Badderbeest! | 11-01-12 | 19:51

Allemaal lid van de pinkeltjesclup.

Haha Liveleak

Kopvot | 11-01-12 | 19:49

Damn, die zwarte balkjes:-(

irma zonderboezem | 11-01-12 | 19:48

CoJoNes | 11-01-12 | 19:34 |
Het is ook verkeerd. Het doet ook wat duits aan. Zou het zelf nooit doen. (ja dat weet ik zeker)
Maar ik schijt op die gasten. En ze hebben hun mond open.

LibertasSimplex | 11-01-12 | 19:46

Excuuss dubbellll

lekker plassen | 11-01-12 | 19:43

-weggejorist-

lekker plassen | 11-01-12 | 19:42

Halve platoon is in een hinderlaag gelopen, kapot geschoten, achter auto door dorp gesleurd > pissen op lijk = revanche en tsja enigzins logisch uit emotie

In andere situaties misschien niet errug sjiekdefriemel

lekker plassen | 11-01-12 | 19:42

@CoJoNes | 11-01-12 | 19:29
Ja dat klopt, maar ze zijn er. En ze maken dingen mee waar jij en ik geen weet van hebben. Vergeet niet - dit knulletjes die daar staan te pissen hadden onze kinderen kunnen zijn. Broekies, noobs. Hence Restrepo.

Parsons | 11-01-12 | 19:41

@ CoJoNes | 11-01-12 | 19:29

Klopt noch niet
Dochter P zou dan verhaal zijn komen halen na dat ze al een keer is aangevallen.
Jij weet waarom de amerikanen daar zijn? 9/11 remember?

Maar van mij mogen ze daar weg heur en de taliban en pakistan overlaten aan de chinezen. Die weten er wel raad mee en dan zeikt schijnbaar niemand erover.

solidstate | 11-01-12 | 19:40

An die ARBEIT | 11-01-12 | 18:08 |

Vervelend voor je... Ik heb die luxe dan weer wel :)
*Sirene geluid nadoet* He maar ik ben blank he! Ik was het niet! De oude Hans Teeuwen wil ik terug i.p.v deze spiksplinter troep.

OT: Kan gebeuren in een oorlog, nog altijd ''netter'' dan een infidel de nek afsnijden, laat staan onschuldige journalisten. Aan alle moraalfags: het is schier onmogelijk om hier enig oordeel over te geven zonder in hun schoenen te hebben gestaan..

IdiotSavant | 11-01-12 | 19:39

@CoJoNes | 11-01-12 | 19:21
In dat geval zou ik ook over de daders pissen. Eerst levend. Dan dood.

Parsons | 11-01-12 | 19:38

Over excrementen die alles met plezier onverdoofd de kop afsnijden mag best nog wat meer gezeken worden dan hier het geval was.

Tricephalus | 11-01-12 | 19:35

@LibertasSimplex | 11-01-12 | 19:30 |
Niemand vraagt om sympathie. Dragging yourself down to their level in een land waar je niet hoort te zijn. Da's volgens mij vriij overzichtelijk.

CoJoNes | 11-01-12 | 19:34

Afghanen bij bosjes kapot schieten en plat bombarderen, dat trekt geen aandacht, heeft niemand problemen mee, maar pis over 3 dooien en het wordt gezeik.

Rare wereld leven we in.

Karel de Kleine | 11-01-12 | 19:33

Taliban houden zich bezig met het bestraffen van meisjes, dochters van iemanden door ze op te knopen, stenigen, en wat al dies meer.
Om niks.
Bovendien is het de vijand. Over mensen heen pissen is not done, vind ik ook, maar hey, ik kan geen sympathie opbrengen voor die motherfucks.
Zei hij in het luchtledige tegen niemand in het bijzonder dan zichzelf. #rainman

LibertasSimplex | 11-01-12 | 19:30

@solidstate | 11-01-12 | 19:26
Toch wel. Hoe fucked up die Taliban ook is, het is hun land en die Yanks hebben daar helemaal niks te zoeken.

CoJoNes | 11-01-12 | 19:29

Heeft An die arbeit al juichende en feestende westerlingen op tv gezien?

funkyd | 11-01-12 | 19:28

@CoJoNes | 11-01-12 | 19:21

Klopt niet
Parsons dochter zou dan, aan de hand van de koran, die lui hebben geprobeerd op te blazen

solidstate | 11-01-12 | 19:26

Wat de Taliban met dode Yanks doen is minstens net zo erg. Geldt overigens voor al die ranzige moslimvolkeren.
Wel eens Black Hawk Down gezien?

Die Amerikanen denken natuurlijk: Don't get mad, get even!
En daar is best iets voor te zeggen.

McPhart | 11-01-12 | 19:24

@Jackanders | 11-01-12 | 19:02
Ik kan me niet voorstellen ooit in zo'n situatie terecht te komen nee. Maar als het wel gebeurt heb ik geen idee wat ik zou doen. En ik ga er op zeker niet de moralfag over uithangen.

Parsons | 11-01-12 | 19:23

@hader | 11-01-12 | 19:12 Ik denk dat als je daar een week of wat heb meegedraaid je heel anders tegen de zaak aankijkt.

Treurig varken | 11-01-12 | 19:21

@Parsons
je ziet het helaas helemaal verkeerd, vriendelijke vriend. De analogie zou zijn dat de moordenaars van je dochter over haar staan te pissen.

CoJoNes | 11-01-12 | 19:21

@hader | 11-01-12 | 19:12

Het verdient niet de schoonheidsprijs maar deze foto moet iets duidelijk maken aan de taliban en niet aan jou.

Voor allah sterven door infidel op te blazen daar pissen wij op.

Voor jihadi's die mij sowieso willen onderwerpen of doden kan ik samen met deze Amerikanen geen respect voor opbrengen.

Zal misschien niet meepissen maar ik kan me dan, vlak na een vuurgevecht de wat foute ontlading voorstellen.

solidstate | 11-01-12 | 19:20

Het is een beetje dubbel om dit af te keuren.
Hoe minderwaardig het ook is vanuit ons westerse standpunt gezien.
Waarom mag je wel roepen dat je op die lui schijt maar er niet op pissen als je daar toch bent.

Treurig varken | 11-01-12 | 19:20

Wanneer levend: Don't give a fuck. Kill'em all. Wanneer dood: Respecteer de doden. Hoe laag kan je zelf gaan...

hader | 11-01-12 | 19:12

Lompe Loel | 11-01-12 | 18:55
En jij bent ter plaatse begrijp ik?
Over die films heb je dan wel weer GEEN gelijk.
Of het moet de immer aanwezige narrator zijn die tot in den treure de harde realiteit van oorlog blijft herkauwen middels de gebruikelijke platitudes, die jou overduidelijk niet vreemd zijn.

Ashtrey | 11-01-12 | 19:10

Lompe Loel | 11-01-12 | 18:55 | + 0 -
+1

YaHozna | 11-01-12 | 19:10

Ik geloof dat ik een van de weinigen ben hier, maar die arabische lente wordt een stuk leuker dank zij de amerikanen. G-e-w-e-l-d-i-g!

John Hawkwood | 11-01-12 | 19:08

@deboerenlul | 11-01-12 | 18:21

Met flames over "je woont vast nog thuis" en "je moeder kookt voor je" ga er helaas niet komen. Misschien op nujij.nl, misschien op de TMF-chat waar je ongetwijfeld vaak tot in de late uurtjes te vinden bent, maar hier niet.

Try again.

An die ARBEIT | 11-01-12 | 19:05

"Son, we live in a world that has walls, and those walls have to be guarded by men with guns. Who's gonna do it? You? You, Lt. Weinburg? I have a greater responsibility than you could possibly fathom. You weep for Santiago, and you curse the Marines. You have that luxury. You have the luxury of not knowing what I know. That Santiago's death, while tragic, probably saved lives. And my existence, while grotesque and incomprehensible to you, saves lives. You don't want the truth because deep down in places you don't talk about at parties, you want me on that wall, you need me on that wall. We use words like honor, code, loyalty. We use these words as the backbone of a life spent defending something. You use them as a punchline. I have neither the time nor the inclination to explain myself to a man who rises and sleeps under the blanket of the very freedom that I provide, and then questions the manner in which I provide it. I would rather you just said thank you, and went on your way, Otherwise, I suggest you pick up a weapon, and stand a post. Either way, I don't give a damn what you think you are entitled to."

Mijn zegen hebben deze marines. Over talitubbies heenpissen? /care.....

Godsammekraken | 11-01-12 | 19:05

@ rara | 11-01-12 | 18:36

Ok. Wat is je punt? Zo ongeveer?

Pa Cartwright | 11-01-12 | 19:04

@Parsons | 11-01-12 | 18:56
Ik heb een grens in mijn kop, jij ook, weet ik zeker.
En dat die van elkaar verschillen is niet meer dan normaal.
Niks mis mee.
Ik zou niet mee pissen, jij misschien wel.

Jackanders | 11-01-12 | 19:02

Was het ochtendurine of niet?

ojédiaré | 11-01-12 | 19:01

@Jackanders | 11-01-12 | 18:51
Njah, zoals seven al zei... die schade kan ook heel goed ingezet worden als middel.

Parsons | 11-01-12 | 18:56

Allemaal die grote monden weer met vingertjes wijzen.
Ga lekker zelf eens vechten en kijk dan eens hoe goed je alles bij volle verstand kan blijven doen. Maar ach, tegen wie heb je het hier.
Hollanders die lekker thuis veilig achter hun PC zitten en alles beter weten en zouden doen... Oorlog is smerig en niet zo als je in een film ziet beste spruitjes kauwers.

Lompe Loel | 11-01-12 | 18:55

wat een homo's. Allemaal eeen beetje naar elkaars zeikende klabanussen staren.

swift1.6 | 11-01-12 | 18:53

Doodmaken en klaar ermee, dat is toch efficiënter dan er ook nog eens de tijd voor nemen om er overheen te pissen?
Het is net als met die die rokers in je tent, kost alleen maar geld.
En dan heb ik het nog niet eens over de imagoschade.

Jackanders | 11-01-12 | 18:51

Parel van het Zuiden | 11-01-12 | 18:22 | + 4 -
Knappe poging. Helaas.

Superior Bastard | 11-01-12 | 18:45

Men moet niet vergeten dat deze foto bedoelt is voor de taliban en niet voor de doorsnee nederlandse kwibus met zijn huisje boompje beetjes en zijn Greon links vrouwetje.

Dit is volgens mij wat seven zegt gewoon een ordinaire zeik foto om de taliban de toegang tot het islmitisch paradijs en een beurt met een 72 jaar oude maagd te ontzeggen. En gelijk hebben ze want de taliban hebben verschillende amerikanen levend en wel onthoofd voor draaiende camera.

Dat is pas beestachtig.

Maar nu moet men toch obama de schuld geven net als toen met bush maar nu hoor je merkwaardig genoeg niemand van de gebruikelijke bush bashers schelden op obama. Hmmmm ?

solidstate | 11-01-12 | 18:45

Miljard keer liever als dode pis in je bek dan als levende stenen in je muil, terwijl je ingegraven bent, inshallah-style.

Causa Sui | 11-01-12 | 18:45

1) Ze zijn dood (ze zullen er nooit achter komen)
2) Amerikanen(vooral soldaten)zijn idioten
3) Het is Taliban
4) Muhammad de profeet dronk kamelen pis als remedie.

andywatt | 11-01-12 | 18:44

Het is wel zuur voor die Talibani.

Tapioca pudding | 11-01-12 | 18:42

Ze pissen keurig richting het oosten. Helemaal halal.

Tapioca pudding | 11-01-12 | 18:41

ik pis liever levende taliban in de bek

Causa Sui | 11-01-12 | 18:41

Nou, zeikerds: veel plezier nog.

= Out
wegens verplichtingen.

Stormageddon | 11-01-12 | 18:41

@Stormageddon | 11-01-12 | 18:36 | + 0 -
Niet? Raar. Pissen is iets heel normaals. Ik zie die soldaten liever op een lijk pissen dan dat ik ze het lijk zie maken.

Überbottehork | 11-01-12 | 18:40

@Stormageddon | 11-01-12 | 18:36
Dat ben ik met je eens. Heb ik trouwens ook met vrouwen.

Parsons | 11-01-12 | 18:40

@Hölzenbein | 11-01-12 | 18:34
Op welke preek doel je Hölzie?

En ook goedenavond. Drukke dag gehad? Biertje?

Parsons | 11-01-12 | 18:39

@Stormageddon | 11-01-12 | 18:33
Nu je het zegt...

rara | 11-01-12 | 18:37

@Parsons | 11-01-12 | 18:34
Voor ons als toeschouwers. Ik vind naar pissende mensen kijken niet erg fris, kakkende mensen bekijken vind ik nog smeriger. Ongeacht waar ze op schijten.

Stormageddon | 11-01-12 | 18:36

@Pa Cartwright | 11-01-12 | 18:32
Als ik in jouw ogen een knaap ben dan ben je zelf bejaard.

Dat je me niet snapt is niet erg, hoor. Daar hebben bejaarden wel vaker last van.

rara | 11-01-12 | 18:36

Sickfucks. En Parsons flikker eens op met je zedenpreek.

Hölzenbein | 11-01-12 | 18:34

Absorberen maar !!!!!

Zingende Zaag | 11-01-12 | 18:34

@Stormageddon | 11-01-12 | 18:32
Hoezo is dat erger? Die flikkers zijn toch dood? Of mis ik iets?

Parsons | 11-01-12 | 18:34

@rara | 11-01-12 | 18:25
Hij is ook bekend als:
Roku
Rookuu
Roookuuu
R0kUu
en ik weet niet hoeveel varianten. Maar dat weet Joris wel.

Stormageddon | 11-01-12 | 18:33

@ rara | 11-01-12 | 18:22

Geen flauw idee waar je het nu weer over hebt knaap.

Pa Cartwright | 11-01-12 | 18:32

Overigens is het een bekend en goed begrepen fysiologisch fenomeen dat de ontlading van stress en angst (en daar is er nog al wat van in oorlogssituaties) vooral via de blaas en de darmen gaat.
Inbrekers schijten van pure stress ook wel eens in huizen waar ze inbreken. Het had dus nog een graadje erger gekund.

Stormageddon | 11-01-12 | 18:32

@A.Green | 11-01-12 | 18:18

Ga eens liggen, hang ik effe een spatzeiltje op.

Biff Eagleburger | 11-01-12 | 18:31

... and he's gone.

Ashtrey | 11-01-12 | 18:31

@Rooku | 11-01-12 | 18:23
OMFG!

Jij vindt het moreel verwerpelijk om over een religieus boek te pissen of je reedt er mee af te vegen?

Is dat wat je zegt, n00b?

Parsons | 11-01-12 | 18:30

@Cuyahoga | 11-01-12 | 16:59
LOL

Ayatollah Oink-Oink | 11-01-12 | 18:29

Van mij kunnen die militairen er niet genoeg overheen pissen
taliban zijn geen manschappen maar zieke honden.

steekmug | 11-01-12 | 18:27

@Rooku | 11-01-12 | 18:21
illegale verzeter?

plaszak | 11-01-12 | 18:27

@Rooku | 11-01-12 | 18:23 | + 0 -
Diskwalificeer jij je even met die tegel.. manmanman.
Wel op blijven letten heur.

Überbottehork | 11-01-12 | 18:26

@Rooku
GTFO zwitsal.

Romanov | 11-01-12 | 18:25

@Rooku | 11-01-12 | 18:23
Reaguurder : Rooku
Reacties bekend vanaf : 8-1-2012

Fantastisch, die tool.
-edit ik heb een NOG betere tool. -

rara | 11-01-12 | 18:25

-weggejorist en opgerot-
-edit Hoi Roku! Tijd geleden. en doei -

Rooku | 11-01-12 | 18:23

Deze soldaten gedragen zich niet zoals je dat van soldaten mag verwachten. Daarvoor verdienen zij een gepaste straf. Dat gezegd hebbende ga ik toch even te weer tegen de moraalridders in deze panelen.
.
Een 'een-op-een'-vergelijking maken tussen dit laakbare gedrag en het schrikbewind dat de Taliban nu al 15-20 jaar over de Afghaanse bevolking voeren geeft duidelijk aan dat je niets van proporties hebt begrepen.
.
Een 'een-op-een'-vergelijking maken tussen voorbeelden van wangedrag hier en wangedrag in een oorlogssituatie geeft aan dat je niets van context hebt begrepen. Daar ga ik niet eens verder op in.
.
Soldaten worden blootgesteld aan verschrikkelijke omstandigheden en ervaringen. Dat doet wat met een mens en dat is meestal niet ten goede. In feite zijn zij ook slachtoffer. Van de bureaustoel je moreel superieur opstellen geeft aan dat je niet beschikt over inlevingsvermogen en zelf relativering.
.
Alle Westerse soldaten (inmiddels hebben 100.000-en soldaten in Afghanistan gediend) omlaaghalen omdat een groepje soldaten zich misdraagt geeft aan dat je grof aan het generaliseren bent.
.
Dit is echt heel erg en je kunt dit gedrag makkelijk afkeuren zoals velen ook doen. Je kunt natuurlijk ook hier de 'superior asshole' gaan lopen uithangen, flink an die Arbeit gaan met beledigingen, of met een Panzerfaust inhakken op de Amerikanen en Westerse militairen in het algemeen.
.
Ieder zijn ding maar hou dan ook op bij andere topics voor nuance te pleiten, moraalriddertjes.een constatering deel ik wel. Bij de beesten af heren, bij de beesten af!

Parel van het Zuiden | 11-01-12 | 18:22

@Pa Cartwright | 11-01-12 | 18:15
Je hebt een zwitsal nodig om je punt te maken, ik weet niet wat ik daar van moet vinden.

rara | 11-01-12 | 18:22

@An die ARBEIT | 11-01-12 | 16:53 | . Zeg je vanaf je computertje op je slaapkamer. Je zal nu waarschijnlijk wel aan het eten zijn of heeft je moeder je nog niet geroepen?

deboerenlul | 11-01-12 | 18:21

In de volgende Call of Duty komt dus ook een pis-cheat.

Superior Bastard | 11-01-12 | 18:21

-weggejorist-

Rooku | 11-01-12 | 18:21

@Rooku | 11-01-12 | 18:05
Op welke tegel reageer je, n00b?

Parsons | 11-01-12 | 18:21

@Elckerlijc | 11-01-12 | 18:17
Deze jongens komen hier echt niet mee weg hoor!
Gaat nog wel een staartje krijgen, denk ik zo.

plaszak | 11-01-12 | 18:20

DjVitruvian | 11-01-12 | 18:14 |

Dit is de mensheid, zo is de mens altijd al geweest, bruut, hard, egocentrisch, wraakzuchtig. Maar de mens kan ook medelievend en respectvol zijn. Het ligt er maar net aan wat je omgeving van je verlangt.

Hussar1683 | 11-01-12 | 18:18

waarom niet pissen op mensen die je willen vermoorden en je maten gedood hebben. T'is oorlog huilies.

A.Green | 11-01-12 | 18:18

Vrij naïef van de tere zieltjes hier te denken dat dit een exces is,toevallig een eikel die dat filmpje op de een of andere manier op internet heeft laten komen maar ik denk dat er nog wel ergere dingen gebeuren.
Oorlog roept wat minder mooie kanten in de mens op,zal altijd zo blijven.Ook als je Amerikaan bent.

K.Zwellever | 11-01-12 | 18:18

@An die ARBEIT | 11-01-12 | 18:05
Ja ik zie slecht, dus ben de draad soms kwijt.

Enfin, ff pissen.

Brb!

Parsons | 11-01-12 | 18:18

-weggejorist-

Elckerlijc | 11-01-12 | 18:17

Misschien waren die talibanlui wel gebeten door nare muggen. Helpt urine goed tegen. Humanitaire daad dus.

blinde kip | 11-01-12 | 18:16

DaveDH | 11-01-12 | 18:13
Wehehehe. U can do better than that.

Ach wie hou ik voor de gek, jou niet iig.

Ashtrey | 11-01-12 | 18:16

@LibertasSimplex | 11-01-12 | 18:02
Dat zou zomaar kunnen!

Parsons | 11-01-12 | 18:16

An die ARBEIT | 11-01-12 | 18:08
Vervelend...

sjaakdeslinksesul | 11-01-12 | 18:16

Aanpassen aan de cultuur heet dat... En als de linkse broeders onder ons daar problemen mee hebben... Laat ze het daar dan maar oplossen door vrijwilligerswerk te gaan doen!

number668 | 11-01-12 | 18:15

Rooku | 11-01-12 | 18:05
Ik vermoed dat je gelijk hebt.

Pa Cartwright | 11-01-12 | 18:15

-weggejorist-

Rooku | 11-01-12 | 18:15

Er is behoorlijk wat mis met de mensheid...

DjVitruvian | 11-01-12 | 18:14

@zeg maar jansen | 11-01-12 | 18:01
Ja ik heb geen excuus van eoa 200 jaar oude pedofiel nodig.

Laat staan een boek.

Parsons | 11-01-12 | 18:13

Ashtrey | 11-01-12 | 18:10
In één woord kan ik jou profieltje invullen

Aandachtshoer.

Toedels.

DaveDH | 11-01-12 | 18:13

Nou, psychologisch enzo is het wel te verklaren, heel begrijpelijk en dus normaal. De meeste van die soldaten hebben een slechte jeugd gehad, en zijn getraind om te moorden. Dan valt pissen nog best mee.

Überbottehork | 11-01-12 | 18:13

Je kan op een dooie vlieg mikken. Maar dit is makkelijker.

LibertasSimplex | 11-01-12 | 18:12

Aan de ene kant kan ik me de haat voorstellen. Als dat tuig je naar het leven staat en je maten doodschiet en alles waar je voor staat met terrorisme bedreigt. Maar sta er dan boven. Dit is sneu.

ZDEV | 11-01-12 | 18:12

@Hussar1683 | 11-01-12 | 17:47
Mooie reportage. Thanks voor de link.

plaszak | 11-01-12 | 18:12

@Smooth Operator | 11-01-12 | 18:00
Hey moraalridder!

Je weet dat je op GeenStijl zit hier?

Parsons | 11-01-12 | 18:12

Rooku | 11-01-12 | 18:09
Iets met terugtrekken uit afghanistan en een datum...

sjaakdeslinksesul | 11-01-12 | 18:11

@An die ARBEIT | 11-01-12 | 18:06
Ik ben ook een mens. Dat klopt. Ik zou het, in die omstandigheden, daar op dat moment, ook doen. Brothers in Arms en dat soort shit. Het verschil tussen jou en mij is dat ik me dat terdege besef en me dus bewust verre houd van groepjes, kliekjes en andere verbanden. Individueel zijn mensen al niet vertrouwen en in groepsverband is iedereen in staat tot de meest abjecte dingen. Ook gij.

Stormageddon | 11-01-12 | 18:11

seven | 11-01-12 | 17:56
Wat een geniaal plan was dat dan zeg. Ik zou zeggen meteen herinvoeren die tactiek, want ik ben ervan overtuigt dat dan menig islamwaanzinnige het wel uit z'n kop haalt om oorlog te voeren.
Dat volk heb je daar dan ook tig keer harder mee dan dat je ze gewoon kapotschiet en begraaft.
Dat onderzeiken van lijken is ook wel aardig, maar da tis dan slechts (k)leutervermaak tov de bovenstaande tactiek.

von sokkenstopfen | 11-01-12 | 18:10

@Indoneesje | 11-01-12 | 18:04

Kijk, dat jij graag voor lul staat, maakt mij geen flikker uit. Lijkenpisser.

Biff Eagleburger | 11-01-12 | 18:10

DaveDH | 11-01-12 | 18:07
Kom laat anders even je uitmuntende profiler skills zien, zoals daarnet. Die klopte voor geen meter, misschien heb je nu meer geluk.

Ashtrey | 11-01-12 | 18:10

Volgens mij deden ze het om die bloedvlekken weg te spoelen, dan ziet het minder eng uit voor de nabestaanden. Humanitaire daad, dus.

borderlijntje | 11-01-12 | 18:10

borderlijntje | 11-01-12 | 18:08 Wat? Staat ie op het punt ze te swaffelen?

zeg maar jansen | 11-01-12 | 18:09

@Superior Bastard | 11-01-12 | 17:59
Hoezo wat is het probleem?

Of eigenlijk, ja goede vraag!

Wat de neuk is het probleem? Die kanakkers zijn dood. Als ze ze nou levend in de bek pissen als lolalternatief voor waterboarden... tsja, dan zou je heel misschien kunnen zeggen "Jongens, jongens, moet dat nou?"

Parsons | 11-01-12 | 18:09

-weggejorist-

Rooku | 11-01-12 | 18:09

Ik zie geen plas uit die piemels komen. Kunnen die homo's niet als er iemand filmt ofzo?

borderlijntje | 11-01-12 | 18:08

@sjaakdeslinksesul | 11-01-12 | 18:03
Ik ben niet eens blank sul.

An die ARBEIT | 11-01-12 | 18:08

Rooku | 11-01-12 | 17:56
Lees jij geen kranten?

sjaakdeslinksesul | 11-01-12 | 18:08

Hey. Die gasten moesten pissen. Ligt er wat taliban. Big deal.

LibertasSimplex | 11-01-12 | 18:07

@sjaakdeslinksesul | 11-01-12 | 18:03
In elk geval een high-five of een boks-ouwe. En dan lachen en roepen: "Zo, nu eerst een Bavaria". Voor de lolz.

Stormageddon | 11-01-12 | 18:07

Neus = neuh

Superior Bastard | 11-01-12 | 18:07

Ashtrey | 11-01-12 | 18:05
Volgens mij ben jij degene met een aandacht tekort.

DaveDH | 11-01-12 | 18:07

@Stormageddon | 11-01-12 | 18:05
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.

An die ARBEIT | 11-01-12 | 18:06

Pa Cartwright | 11-01-12 | 18:03 | + 0 -
Neus, duidelijk geconstipeerd, met als gevolg een trosje aambeien.

Superior Bastard | 11-01-12 | 18:06

Wat zouden die Amerikanen er van zeggen als er nu foto's komen van Taliban-strijders die over dooie Amerikanen heen pissen?

Of is dan de wereld te klein?

zeg maar jansen | 11-01-12 | 18:06

-weggejorist-

Rooku | 11-01-12 | 18:05

@An die ARBEIT | 11-01-12 | 18:00
Jij bent een mens. Dat zegt mij genoeg. Bovendien ken ik je reaguursels en als je daar maar 1% van meent dan ben je heus geen haar beter dan de lijkenpissers.

Stormageddon | 11-01-12 | 18:05

@Parsons | 11-01-12 | 18:03
Zo lopen gesprekken nu eenmaal, maar aan je reactie te merken is het een moeilijk te beantwoorden vraag voor je. Ook goed hoor.

An die ARBEIT | 11-01-12 | 18:05

DaveDH | 11-01-12 | 18:03
I do as I please. Hoef ik geen toestemming van jou voor te hebben.

Ashtrey | 11-01-12 | 18:05

Veel mensen roepen "als deze gasten net mijn maat hebben opgeblazen zou ik ook zoiets kunnen doen". Punt is, waar staat dat dit het geval is?? Ik lees het nergens terug?

Kan het niet gewoon zo zo zijn dat deze gasten doorgedraaide mafketels zijn die na een gevecht met de Taliban zich zo verlagen? Dat dit gewoon een daad is van een paar debielen, die het contact met de realiteit helemaal zijn kwijt geraakt?

Hoe het ook zij, als de US Army zich tot dit heeft verlaagd zijn ze geen haar beter dan hun tegenstander......

SapperdeFap | 11-01-12 | 18:04

Dit is toch juist wat de Republikeinen willen? Moeten ze dit nu bekritiseren of applaudisseren?
Jank hier trouwens niet zo over, dit is de functie van het leger: mensen slachten en eroverheen pissen.

T.Stark | 11-01-12 | 18:04

Biff Eagleburger | 11-01-12 | 17:56 | Liever meten met twee maten dan hypcriet met het vingertje wijzen en met de rest van de kudde mee blaten. Als het je niet bevalt wat ik typ moet je het niet lezen punt uit. Ik reageer omdat ik dat wil en niet om iemand te pleasen zeker jou niet lutser.

Indoneesje | 11-01-12 | 18:04

Ashtrey | 11-01-12 | 18:00
Waar bemoei je je mee?

DaveDH | 11-01-12 | 18:03

Die parsons lijkt me meer een Number two kereltje – rustig de Veronica gids d'r bij, dat werk.

Pa Cartwright | 11-01-12 | 18:03

Stormageddon | 11-01-12 | 17:58
Hij had er waarschijnlijk ook nog een wigger-dansje bij gedaan.

sjaakdeslinksesul | 11-01-12 | 18:03

@An die ARBEIT | 11-01-12 | 17:56
Leuk dat je een ander onderwerp probeert aan te snijden. Feit blijft dat die beesten waar overheen wordt gepist eigenlijk de moeite van het eroverheenpissen niet waard zijn.

Parsons | 11-01-12 | 18:03

An die ARBEIT | 11-01-12 | 18:01
Droeftoeter. Negeren is 't beste.

Ashtrey | 11-01-12 | 18:03

seven | 11-01-12 | 17:56 |

Dus eigenlijk een effectief middel tegen islamitische terroristen. Je kunt jezelf wel opblazen, maar dan pis ik over je heen en kom je alsnog niet in de hemel.

Hussar1683 | 11-01-12 | 18:03

Parsons | 11-01-12 | 17:58 |
Je veegt je reet er mee af. Was dat toevallig soera 4:29? Niet om een reden of zo

LibertasSimplex | 11-01-12 | 18:02

An die ARBEIT | 11-01-12 | 18:01
Goed zo, lachen is gezond.

DaveDH | 11-01-12 | 18:02

@Ashtrey | 11-01-12 | 18:00
Nee, volgens mij meent deze het echt aan de verschillende verbeteringen te zien. Zou er bijna medelijden mee krijgen.

Bijna hè.

An die ARBEIT | 11-01-12 | 18:01

@Jackanders | 11-01-12 | 17:59
Ja, wel dus.

Stormageddon | 11-01-12 | 18:01

Parsons | 11-01-12 | 17:58 En dus.

Dus moet je zijn wat zij prediken want daar ben je tegen.

Oh, wacht.

Parsons, je bent net zo erg als zij. En je hebt niet eens een boek.

zeg maar jansen | 11-01-12 | 18:01

@DaveDH | 11-01-12 | 17:58
* zich kapot lacht *

An die ARBEIT | 11-01-12 | 18:01

DaveDH | 11-01-12 | 17:58
Wat zit jij nou de hele tijd te zuigen?
Aandachttekort?

Ashtrey | 11-01-12 | 18:00

Tsja. Srebrenica. Dat vat het wel samen. Niet?
Parsons | 11-01-12 | 17:52
---
Ja helaas wel en wat dacht je van alle reaguursels hier dan? De gemiddelde reaguurder doet niet eens zijn best om beschaafd over te komen maar zeikt wel andere, in hun ogen, niet-beschaafde culturen en mensen af. Over hypocriet gesproken... En ongetwijfeld zullen er echt beschaafde mensen rondlopen in onze maatschappij, het is alleen jammer dat we ons als (westerse) maatschappij als geheel niet zo gedragen. Maar ondertussen we anderen erop veroordelen...

Smooth Operator | 11-01-12 | 18:00

R. Panzerfaust | 11-01-12 | 17:45 | : Ik heb nooit gezegd dat het goed is. Het is slechts de keiharde waarheid die bij oorlog hoort. Maar ik weiger om vanuit me veilige omgeving met een vingertje te gaan wijzen en foei te roepen. Mijn broer heeft zelf gedient in Iraq. Wat hij daar heeft meegemaakt valt nauwelijks te beschrijven. De angst, de stress hij heeft het er gelukkig redelijk rustig gehad vergeleken met zijn kameraden die erna kwamen. En als het op de Taliban aankomt, dan hoeft die groep geen medelijden van mij te krijgen. Zij zullen immers ook geen medelijden tonen met mij als ze me met een bot mes de nek doorsnijden. Alleen omdat ik een infidel ben in hun ogen.

Indoneesje | 11-01-12 | 18:00

@Stormageddon | 11-01-12 | 17:58
Dat je iets 100% zeker denkt te weten over iemand die je 0% kent zegt genoeg over hoe serieus je te nemen bent ;)

An die ARBEIT | 11-01-12 | 18:00

R. Panzerfaust | 11-01-12 | 17:47 | + -1 -
Dat ben ik niet, en ik gun dat spul mijn beschaafdheid ook zeker niet.

Sodeju! | 11-01-12 | 17:59

@ mezelf
wordt is natuurlijk worst

DaveDH | 11-01-12 | 17:59

@Parsons | 11-01-12 | 17:56
Nu bak ik me vanavond gewoon weer lekker wat aardappeltjes en een lapje vlees, drink ik lekker een biertje en val ik misschien wel op de bank in slaap. Who knows.

Veel last van wat er daar gebeurt heb ik in ieder geval niet, nooit gehad ook.

An die ARBEIT | 11-01-12 | 17:59

Parsons | 11-01-12 | 17:44 | + 0 -

Die Taliban zijn beesten eens, maar jij keurt zo te zien beestachtig gedrag goed. Dus wat is het probleem? Of is beestachtig gedrag slechts aan niet-moslims voorbehouden.
Overigens heb je met moralfags en job Cohen je "serieus te nemen" credits verspeeld. Dus don'tbother te antwoorden, "dude"'..

Superior Bastard | 11-01-12 | 17:59

@Stormageddon | 11-01-12 | 17:56
Precies, niet dus.

Jackanders | 11-01-12 | 17:59

An die ARBEIT | 11-01-12 | 17:54
Ik wordt er niet vrolijker van, ik vind het sneu voor je maar voor de rest zal het me een wordt wezen, ik hoop dat je op tijd hulp krijgt voor je jezelf of iemand anders wat aandoet.

DaveDH | 11-01-12 | 17:58

@zeg maar jansen | 11-01-12 | 17:54
Ik ken een religieus boek waar in staat dat ik deaud moet of erger.

Pis ik ook graag op.

Sterker nog, ik veeg m'n reet er mee af.

Hoezo?

Parsons | 11-01-12 | 17:58

@An die ARBEIT | 11-01-12 | 17:53
Het kan mij niet schelen. Mensen zijn mensen en de meesten zijn beesten. Jij hebt blijkbaar een hoge pet op van de mensheid en/of van jezelf.
Ik durf te wedden dat jij in die omstandigheden, in die compagnie, omringd door je strijdmakkers ook je leuter uit je broek had gehaald en had meegepist. 100% zeker weten.

Stormageddon | 11-01-12 | 17:58

Ik zie een hoop minnetjes maar geen argumenten, kan dat?

minklikkers-anonymous verenigt u.

zeg maar jansen | 11-01-12 | 17:58

Is dit niet die zuiverings ritueel die ze moeten hebben voordat ze die 72 maagden krijgen ?

expat | 11-01-12 | 17:58

@R. Panzerfaust

Herr Reinhardt "Unrecht" Panzerfaust?

Romanov | 11-01-12 | 17:57

@sjaakdeslinksesul | 11-01-12 | 17:55
Rot op Sjaak, een enkele zin was mijn respons. Niks uit de tent lokken.

An die ARBEIT | 11-01-12 | 17:57

An die ARBEIT | 11-01-12 | 17:56 Geen enkele oorlog kent winnaars.

zeg maar jansen | 11-01-12 | 17:57

@Parsons | 11-01-12 | 17:53
Wij waren niet bij die oorlog betrokken voor we zelf besloten er heen te gaan. En die oorlog valt niet te "winnen", aangezien alles weer terug bij af zal zijn als we er vertrekken.

Dus welke oorlog bedoel je precies en waar winnen we die dan wel mee :)?

An die ARBEIT | 11-01-12 | 17:56

@Jackanders | 11-01-12 | 17:53
Als jij Eric Lucassen heet, dan zie ik je dat wel doen, ja.

Stormageddon | 11-01-12 | 17:56

@An die ARBEIT | 11-01-12 | 17:51
Ja en nu?

Parsons | 11-01-12 | 17:56

@Indoneesje | 11-01-12 | 17:50

Oh, je hebt er nogal een handje van om met twee maten te meten. Maakt mij niet uit, maar ga anderen dan de les niet lezen met je nieuw verworven modewoordje om de incrowd te pleasen.

Biff Eagleburger | 11-01-12 | 17:56

-weggejorist-

Rooku | 11-01-12 | 17:56

Kortom, pissen is beproefde tactiek? Zie
'het wikkelen in varkenshuid van islamitische terroristen is een beproefde methode en kan zelfs preventief werken. De Britten deden dat in de achttiende eeuw met jihadisten in Soedan. De animo voor jihad nam vervolgens af.' Sir Galahad the Pure

&
'Dit deden de Engelsen met de (moslim-) sepoy-opstandelingen in India. Dwz eerst kapotschieten en dan in een varkenshuid naaien en begraven.

Generaal Pershing deed er in de Filippijnen nog een schepje bovenop:

It happened in the Philippines about 1911, when Gen. John J. Pershing was in command of the garrison. There had been numerous Islamic terrorist attacks, so "Black Jack" told his boys to catch the perps and teach them a lesson.

Forced to dig their own graves, the terrorists were all tied to posts, execution style. The US soldiers then brought in pigs and slaughtered them, rubbing their bullets in the blood and fat. Thus, the terrorists were terrorized; they saw that they would be contaminated with hogs' blood. This would mean that they could not enter Heaven, even if they died as terrorist martyrs.

All but one was shot, their bodies dumped into the grave, and the hog guts dumped atop the bodies. The lone survivor was allowed to escape back to the terrorist camp and tell his brethren what happened to the others. This brought a stop to terrorism in the Philippines for the next 50 years. ' vraagstaart

Het filmpje vervult nu de rol van die ene boodschapper/overlever.

seven | 11-01-12 | 17:56

@rara | 11-01-12 | 17:54 |

Fair enough.

Romanov | 11-01-12 | 17:55

An die ARBEIT | 11-01-12 | 17:50
Ikzelf kan er anders best wel vrolijk van worden hoe makkelijk jij je uit je tent te lokken bent. Zonnebeertje... straal!

sjaakdeslinksesul | 11-01-12 | 17:55

R. Panzerfaust | 11-01-12 | 17:54 In welk religieus boek staat dat je over lijken moet pissen?

zeg maar jansen | 11-01-12 | 17:54

@DaveDH | 11-01-12 | 17:52
Vertel jij jezelf dat maar :) Als je daar vrolijker van wordt zal ik je niet eens tegenspreken.

An die ARBEIT | 11-01-12 | 17:54

@Romanov | 11-01-12 | 17:48
Ook OK? Dat heb ik nergens gezegd. Ik heb wel twee keer het woord verwerpelijk gebruikt. Heb je daar overheen gelezen?

Bruut geweld en immoreel gedrag is een vast onderdeel van elke oorlog. Het hoort erbij, en ik walg er van. Zo goed?

rara | 11-01-12 | 17:54

DubbelePunt | 11-01-12 | 17:46 | + 0 -
Daar van uitgaan is net zo'n kortzichtig en blind geloof als te denken dat een om het even welk religieus boek de waarheid verkondigt.

R. Panzerfaust | 11-01-12 | 17:54

@An die ARBEIT | 11-01-12 | 17:47
Met moraalridders win je geen oorlog Andie.

Parsons | 11-01-12 | 17:53

@Stormageddon | 11-01-12 | 17:48
Helemaal geen fuck, daarom tik ik reaguursels en stukjes en pretendeer ook niks toe te voegen, bij te dragen, af te breken of te bestrijden. Ik geef slechts mijn mening, daar ben ik hier voor.

En jij?

An die ARBEIT | 11-01-12 | 17:53

@Stormageddon | 11-01-12 | 17:44
Ik word iedere dag beschoten door mijn ergste vijand, maar zie je me al staan, wildplassend in de tweede kamer?

Jackanders | 11-01-12 | 17:53

@von sokkenstopfen | 11-01-12 | 17:51 |

Het punt is dat het allebei niet goed te praten valt. Het is niet oké om een verband lijk achter je auto aan te slepen, en het is niet oké om over lijken heen te pissen. Is het nou zo moeilijk om dat toe te geven?

Romanov | 11-01-12 | 17:53

@mezelf
IR= IRL

DaveDH | 11-01-12 | 17:52

Hussar1683 | 11-01-12 | 17:50 Hou 'sop tegen onze Andie.

zeg maar jansen | 11-01-12 | 17:52

@Smooth Operator | 11-01-12 | 17:45
Tsja. Srebrenica. Dat vat het wel samen. Niet?

Parsons | 11-01-12 | 17:52

An die ARBEIT | 11-01-12
Je bent dapper op GS, IR kun je niet anders dan een sukkeltje zijn die steeds gepest word op school of werk... en dan moet je compenseren door hier de grote jongen uit te hangen.. best zielig.

DaveDH | 11-01-12 | 17:52

ze zijn toch al dood.. zie dit liever dan iemand levend de strot door snijden.

ceriel82 | 11-01-12 | 17:52

@Hussar1683 | 11-01-12 | 17:50
Heb je ook nog iets te melden achtergrondmuzakje?

An die ARBEIT | 11-01-12 | 17:52

plaszak | 11-01-12 | 17:33
pffff, als de islamitische wereld dit gaat gebruiken, dan kunnen wij nog steeds die onthoofdingen tot in den treure erbij slepen, en zo ook het filmpje van die dode amerikaan die ze achter een auto aan een stuk touw door heel de stad heen slepen.

von sokkenstopfen | 11-01-12 | 17:51

En niemand vraagt zich af of die lijken het wel echt smerig vonden?

Blote Bertus 2000 | 11-01-12 | 17:51

Over lijken pissen.

En mocht de vlam in de pan slaan hier vanwege bonje over euro vs dollar dan doen ze het hier ook.

Kudt-yankees.

Go home.

zeg maar jansen | 11-01-12 | 17:51

Je kunt ze daarna ook nog onderschijten natuurlijk.

eye | 11-01-12 | 17:51

Je bent er pas bij geweest als je zo'n schijt-jihadi in zijn uitgepulkte oogkas hebt geneukt... Dus dit valt dan wel weer mee...
Wat is 'Ieder Het Zijne' in Urdu?

threewing | 11-01-12 | 17:51

@Parsons | 11-01-12 | 17:49
Wat is dat nou voor vraag man :)? Ik vind het hele "over iets heen pissen" idee niet bepaald getuigen van een overstijging van het niveau waar tegen gestreden wordt.

An die ARBEIT | 11-01-12 | 17:51

An die ARBEIT | 11-01-12 | 17:48

Ga lekker huilen in een hoekje wil je?

Hussar1683 | 11-01-12 | 17:50

Biff Eagleburger | 11-01-12 | 17:36 | : Als je A zegt moet je ook B zeggen. Wat kun je concluderen vanuit mijn posthistorie dan? Dat ik een facist ben, racist, Islamofoob, pvv'er? Ik zou het graag willen weten.

Indoneesje | 11-01-12 | 17:50

@sjaakdeslinksesul | 11-01-12 | 17:48
Nee, ik ga over de rug van de zwager nog verder op die mafkees z'n knopjes rammen. #Duh. Alsof normale discussie op dit punt nog mogelijk is.

An die ARBEIT | 11-01-12 | 17:50

@An die ARBEIT | 11-01-12 | 17:45
En als die 14 marokkanen jouw dochter voor de ogen van je vrouw verkrachten...

Dan zou jij niet over hun lijken pissen?

Maak het de kat wijs. Of de klappermuizen.

Parsons | 11-01-12 | 17:49

sjaakdeslinksesul | 11-01-12 | 17:48
Ik hoef het niet halen, ik heb het al...

DaveDH | 11-01-12 | 17:49

@rara | 11-01-12 | 17:47 |

Dus het is ook ok dat de Taliban mensen onthoofden? Hoort erbij?

Romanov | 11-01-12 | 17:48

@An die ARBEIT | 11-01-12 | 17:47
Ook al vind je het onaanvaardbaar, wat wil je eraan doen dan? En hoeveel is je dat waard?

Stormageddon | 11-01-12 | 17:48

@solidstate | 11-01-12 | 17:46
Ik noem die gasten op die foto zieke honden vollidioot.

En "jouw bondgenoten" ?? :P Dude, zoek hulp man, je bent geen strijder. Je bent een ongehoorde ruis in de zee van stemmen die het internet heet.

Get the fuck over yourself.

An die ARBEIT | 11-01-12 | 17:48

An die ARBEIT | 11-01-12 | 17:46 |
Ja je nu over de rug van die zwager je morele gelijk proberen te halen?

sjaakdeslinksesul | 11-01-12 | 17:48

An die ARBEIT | 11-01-12 | 17:46
Waar zeg ik dat dan?

DaveDH | 11-01-12 | 17:48

Sodeju! | 11-01-12 | 17:45 | + 0 -
"pijn doen, vernederen en kwetsen, laat maar bloeden"
.
Goh. Jij bent duidelijk meer beschaafd dan hen.

R. Panzerfaust | 11-01-12 | 17:47

Hoe verwerpelijk het ook is om op lijken te pissen, dit soort dingen zijn onderdeel van oorlog. Elke oorlog. Reken maar dat 'onze jongens' in Indonesie ook hebben staan pissen.

Volkomen verwerpelijk, maar het hoort er bij. Als je dit soort gedrag wil stoppen dan moet je de oorlog afschaffen.

rara | 11-01-12 | 17:47

@An die ARBEIT | 11-01-12 | 17:45 |

Dat is het ding.. Er moet terughoudendheid betracht worden als het Amerikanen gaat, maar als er maar een klein beetje schijn is van misstanden onder Moslims, dan is het log te klein en vliegen de beschuldigingen en conclusies door de panelen.

Romanov | 11-01-12 | 17:47

Indoneesje | 11-01-12 | 17:42 | + 0 -
En dus kunnen we ook niet concluderen dat over lijken pissen proportioneel is.

Superior Bastard | 11-01-12 | 17:47

Ik heb een familielid die als MP eigen mannen heeft opgepakt wegens dit soort praktijken. Hij is zelf als commando regelmatig geconfronteerd met verlies van maten in de strijd. Daarnaast zelf gemarteld etc. Maar nooit en te nimmer gaf hij de vijand een kans om net zo'n barbaar van hem te maken als zijzelf. Want op dat moment had hij de strijd pas echt verloren was zijn gedachte. Zijn strijd ging om beschaving niet om persee de vijand te vernederen en kapot te maken. Is hij nu een moralfag????

Datzegiktoch | 11-01-12 | 17:47

@Parsons | 11-01-12 | 17:44
En vervolgens even smerig gedrag vertonen wordt daardoor ineens aanvaardbaar?

An die ARBEIT | 11-01-12 | 17:47

An die ARBEIT | 11-01-12 | 17:41

Ik komt hiet aan waaien en eerste wat ik zie dat je mijn bondgenoten de amerikanen zieke honden noemt.

Dat vraagt om een nuance eis aan jouw adres aangezien je altijd voorop loopt in de nuance optocht vragen we aan jou in het bijzonder extra nuance.

solidstate | 11-01-12 | 17:46

Ga er maar vanuit dat zij een aantal van hun kameraden hebben vermoord en op een niet al te vriendelijke wijze. Ik keur het niet goed maar ik begrijp dat dit soort dingen voorkomen.

DubbelePunt | 11-01-12 | 17:46

Ik pis over je graf is ook in NL een gezegde, dat bestaat niet voor niks. Het is natuurlijk dom en niet effectief want voegt niks toe. Toch kan het ook bewuste tactiek zijn om de vijand te intimideren.
Dat je laat zien dat je geen moer om de Taliban geeft zodat ze weten dat ze niet op medelij op Geneva-conventie rechten hoeven te rekenen als ze hun strijd voortzetten. Want als de tegenstander denkt terreur te kunnen plegen & bij arrestatie is het ergste een westerse behandeling geven ze nooit op.

seven | 11-01-12 | 17:46

@Jackanders | 11-01-12 | 17:41
Geen idee. Ik heb het nog nooit geprobeerd.

Parsons | 11-01-12 | 17:46

@DaveDH | 11-01-12 | 17:43
En over lijken heenzeiken werkt volgens jou bij het verwerken van dergelijke trauma's? Heeft dat die zwager van je veel goed gedaan?

An die ARBEIT | 11-01-12 | 17:46

Indoneesje | 11-01-12 | 17:42 | + 0 -
Ok dan is het goed, zeik maar lekker door jonges.

R. Panzerfaust | 11-01-12 | 17:45

Ik kan me in hun woede verplaatsen, en dan is pissen nog wel het minste wat je het tuig aan zou willen doen. Jongens, kijk zelf eens naar topics waar jullie onbeschaamde verwensingen brengen aan terroristen of mocro's o.i.d.

Vergeet niet, dat wanneer het om terroristen/geloofsdwazen gaat zij enkel haat weten te brengen in deze wereld. Ze houden totaal geen rekening met welk volk/vaderland dan ook en verscheuren families enz. enz. met de meest bizarre redenen. En dan wordt je maat erdoor neergeschoten....

Natuurlijk wil je dit spul zo veel mogelijk pijn doen, vernederen en kwetsen, laat maar bloeden dat tuig!

Sodeju! | 11-01-12 | 17:45

totdat de taliboem je beste maat opblaast, en diens lichaam in stukjes in je smoel geblazen worden. Eens kijken of je dan nog zo'n politiek correcte moraalridder bent.
von sokkenstopfen | 11-01-12 | 17:37 | + -1 -
Hallo von soklutser, ik ben er geweest en heb maten zo terug naar de basis zien gaan maar dan nog verlaag je je nooit tot dat niveau. Als je pretendeert beschaafd te zijn (en zo zien we onszelf graag) heb je je ook zo te gedragen. Ook in tijden van oorlog! Maar dit soort foto's/filmpjes tonen aan dat ook wij niet beschaafd zijn, hoe vaak we dat ook roepen. En de waarheid is hard!

Smooth Operator | 11-01-12 | 17:45

@solidstate | 11-01-12 | 17:37
Om het even in jouw referentiekader te plaatsen, obsessieve aardappelvreter, als ik hoor dat 14 Marokkanen een meisje van twaalf hebben verkracht zal je mij ook niet om nuance horen vragen.

Doe niet zo fucking treurig.

An die ARBEIT | 11-01-12 | 17:45

Zolang westerse academici met hoge politieke functies blijven beweren dat de Taliban moreel niet te veroordelen zijn. Zal geen enkel argument deugen voor sommige om de vijand te bestrijden. Ik wil dat het verminken van meisjes vanwege dat leren lezen word gestopt. Desnoods vermoorden we de daders die dat doen.
Ja, soms is moord toegestaan.

HonderdEnEen | 11-01-12 | 17:45

@Superior Bastard | 11-01-12 | 17:39
Weet je wat een probleem is? Wat die talibs daar hebben uitgevreten en uit willen vreten.

Dát is pas een probleem.

Maar moralfags als jij, de JobCohenaanbiddersbirdage zeg maar, die begrijpen dat niet. Waarom niet? Omdat je in al je simpelheid niet wilt en kunt inzien dat die woestijnridders nog smeriger beesten zijn dan necrofiele klappermuizen.

Jij snapt?

Parsons | 11-01-12 | 17:44

@Jackanders | 11-01-12 | 17:41
Hoe vaak ben jij beschoten door je ergste vijand? Hoe vaak heb jij vrienden en collega's opgeblazen zien worden door bermbommen?
Get off your high horse, please.

Stormageddon | 11-01-12 | 17:44

MIJN GOD wat zitten er toch een hoop idioten op Geenstijl... "wat de Taliban doen is nog veel erger"... "ik vind dit niet eens zo erg"... "wat zou jij doen als je vriend opgeblazen was"... "payback time lijkt me"... etc. etc. Stelletje leeghoofdige domme üntermenschen, wat voor zielloze hompen vlees zijn jullie? Echt onbegrijpelijk. Wat hier gebeurt zijn mensen die over andere mensen die ze net hebben doodgeschoten heenzeiken. Laat dat laatste even goed tot je door dringen.

tittn | 11-01-12 | 17:44

@DaveDH

Tsja.. Moet je maar niet in het leger gaan.

Romanov | 11-01-12 | 17:44

Hier had een grap kunnen staan over Eric Lucassen en iets met zeiken door brievenbussen.

James St John Smythe | 11-01-12 | 17:44

psssst

Den Meester | 11-01-12 | 17:44

Superior Bastard | 11-01-12 | 17:36
Mijn zwager is in Afghanistan geweest en is nu onder behandeling voor wat hij daar heeft mee gemaakt, als je de verhalen hoort dan is dat niet misselijk geweest... Moraal telt niet meer in een oorlog.. en sommige mensen gaan daar zo makkelijk aan voorbij zoals die ARBEITS mongool...

Maar ik heb een vrolijke, gezellige aardige jongen zien weggaan en een wantrouwige, agressieve afgeleefde oude man zien terug komen... En nogmaals ik keur het niet goed, maar ik begrijp het wel.

DaveDH | 11-01-12 | 17:43

*beter laten voelen

Jackanders | 11-01-12 | 17:43

@rara | 11-01-12 | 17:42
Daar was Vietnam dan weer kinderspel bij....

An die ARBEIT | 11-01-12 | 17:43

R. Panzerfaust | 11-01-12 | 17:33 |: In een oorlog is er geen tijd voor respect! In een oorlog gelden geen regels of wetten meer. Dat is de keiharde waarheid die bij oorlog voeren nu eenmaal hoort. Face it! De Geneefse Conventies? Daar veegt ieder ontwikkeld en onderontwikkeld land letterlijk en figuurlijk zijn reet mee af tijdens een oorlog! Dankzij internet, mobile telefoons met camera's etc komt de werkelijkheid van oorlog ineens de huiskamer binnen en is iedereen ineens geschokt over wat oorlog voeren nu werkelijk inhoud. Zoals DaveDH het al zegt we kunnen mooie redeneren en veroordelen vanuit onze veilige omgeving terwijl we zelf geen idee hebben hoe oorlog eigenlijk in elkaar zit. En weten hoe een oorlog in elkaar zit is dus niet honderden oorlogsfilms kijken of Call of Duty spelen.

Indoneesje | 11-01-12 | 17:42

Bart_Bart | 11-01-12 | 17:03
Hear hear, moest er net waar aan denken nu de studeerkamerhelden van het OM besloten hebben Karremans wegens lafheid ter verantwoording te roepen. De enige in dit land die daar volgens mij het morele recht toe hebben zijn zijn manschappen.

sjaakdeslinksesul | 11-01-12 | 17:42

Niemand iets geleerd van Apocalypse Now, Platoon, Full Metal Jacket etc. ? Nee, dacht ik al.

Gier | 11-01-12 | 17:42

@An die ARBEIT | 11-01-12 | 17:29
En dat gestalk door Goldensyf, dat moet je ook niet in de koude kleren gaan zitten.

rara | 11-01-12 | 17:42

Sommige mensen hier zitten wel op een heel hoog paard ja. Echt ongelofelijk. Elkaar dood schieten, opblazen, martelen en weet ik al niet meer, uit naam van god of de democratie is toegestaan. Maar het voetvolk wat over een stel lijken pist zijn plotseling "de zieke honden".sic.

Ohm | 11-01-12 | 17:41

@Parsons | 11-01-12 | 17:38
Ik heb van alles gezien, maar pissen over een lijk, al is het mijn grootste vijand, gaat me simpelweg niet beter voelen.
Eerder slechter.

Jackanders | 11-01-12 | 17:41

Het zijn ratten die meisjesscholen in de hens steken met kindertjes erin. Die onschuldigen opblazen zoals hier te zien:

www.theatlantic.com/infocus/2012/01/af...
Foto 11 en 12.

Als je dat allemaal van dichtbij meemaakt en ze jou ook nog eens proberen af te knallen dan kan dit een uiting zijn. Dat wil niet zeggen dat het ok is maar laten we niet direct gaan stijgeren weer met z'n allen.

Hussar1683 | 11-01-12 | 17:41

@solidstate | 11-01-12 | 17:37
Oh oh, dode moslims en Solidstate is er direct weer bij. Wat een toeval.

An die ARBEIT | 11-01-12 | 17:41

Het belangrijkste is de taliban hier kennis van neemt dat dit eventueel met je kan gebeuren.

Let je jihadi...
Zo kom je natuurlijk nooit in het paradijs bij allah met de urine van de onreine infidel over je heen.

solidstate | 11-01-12 | 17:41

net zo mens-onterend als die Latina van gisteren met haar paard..

brainfaillure | 11-01-12 | 17:40

@seven | 11-01-12 | 17:36
Precies.

Fout was die jongemannen, in deze positie te brengen. Dat er daarna soms incidenten plaatsvinden is met 100.000+ soldaten niet zo'n verrassing.

Overigens zegt het ook weer iets dat dit naar buiten komt, en dat er schande van wordt gesproken in de Westerse wereld. In bepaalde andere werelddelen zou dat niet zo snel gebeuren.

Bart_Bart | 11-01-12 | 17:40

@DaveDH | 11-01-12 | 17:35
Zo, en jij bent net terug uit Darfur of hoe moet ik het zien?

Hoe weet jij dan al die details waarvan je net zelf zegt dat ik ze nooit kan weten? Hypocriete zwakzinnige, leer een schelden op niveau zeg. Mamjo-gezwets.

An die ARBEIT | 11-01-12 | 17:40

Dit is wat we wèl te zien krijgen. ietepieteijsberg topje

mrSkapig | 11-01-12 | 17:39

Parsons | 11-01-12 | 17:33 | + 0 -
Het was pas echt nieuws geweest als jij het probleem wel had gezien. Maar ach, minderwaardige mensen hè ?

Superior Bastard | 11-01-12 | 17:39

@von sokkenstopfen | 11-01-12 | 17:23
Volledig eens.

Parsons | 11-01-12 | 17:39

DaveDH | 11-01-12 | 17:35 | + 0 -
Waarom dat onderbuikje zo laten werken? Je weet helemaal niet of er al dan niet maten van die lui zijn neergeknald? Leef jij je nu niet gewoon even wat teveel in?
.
Het enige dat er uit dat filmpje kan worden opgemaakt is dat er een paar soldaten over een paar mensen heen staan te zeiken; hetgeen je gewoon afkeurt tenzij je een om het even welke benaming voor een primitief wezen bent.

R. Panzerfaust | 11-01-12 | 17:38

@Indoneesje | 11-01-12 | 17:31 dat was.

Biff Eagleburger | 11-01-12 | 17:38

Zo zie ik Talibanners het liefst.

eye | 11-01-12 | 17:38

Maar goed. Jullie hebben Restrepo niet gezien natuurlijk. Stelletje moralfags.

Parsons | 11-01-12 | 17:38

@ DaveDH | 11-01-12 | 17:35
Reaguur je momenteel vanuit de Compound?

Pa Cartwright | 11-01-12 | 17:37

SoepKip | 11-01-12 | 17:15
totdat de taliboem je beste maat opblaast, en diens lichaam in stukjes in je smoel geblazen worden. Eens kijken of je dan nog zo'n politiek correcte moraalridder bent.

von sokkenstopfen | 11-01-12 | 17:37

@DaveDH | 11-01-12 | 17:35 |

Of over te zeiken, want dat is hoe jij rolt.

Romanov | 11-01-12 | 17:37

An die ARBEIT | 11-01-12 | 16:52

Let op je toon.
Nuance please .....

solidstate | 11-01-12 | 17:37

Deze film was gisteren al gepost op een site waar veel
Militair personeel uit de Vs post die nu uitgezonden zijn in Afghanistan.
Werd al voor gewaarschuwd dat dit wel eens naar buiten zou kommen

expat | 11-01-12 | 17:37

@An die ARBEIT | 11-01-12 | 17:32
Ja, en ik reaguurde dus enkel op jouw acute aanval van Moralfaggyfitis.

Natuurlijk verkondig ik dus mijn waarheid, wat doe ik hier anders?

Als ogenprikker zit je trouwens niet ver af van de lijkenpisser, maar dat terzijde.

Bart_Bart | 11-01-12 | 17:37

Modewoordjes gebruiken verbloemt niet dat je te simpel denkt. Wij zijn namelijk een beschaving en snijden geen hoofden af en pissen niet over lijken. Jij keurt dat goed, dus misschien moet je jezelf nog eens afvragen aan welke kant van de beschaving jij staat. Gezien je posthistorie zou ik, als ik jou was, niet eens over 'moralfags' beginnen.

Biff Eagleburger | 11-01-12 | 17:36

DaveDH | 11-01-12 | 17:35 | + 0 -
En hoeveel maten van jou zijn er precies afgeknald? En dan bedoel ik niet bij Call of
Duty.

Superior Bastard | 11-01-12 | 17:36

-weggejorist-

Horagha | 11-01-12 | 17:36

@An die ARBEIT | 11-01-12 | 17:28
Aanvaard, pislul. ;)

Jackanders | 11-01-12 | 17:36

Die soldaten zijn vervreemd vd realiteit, voortdurend onder zware peerpressure. Continue in shock, doodsangst, stress en omdat ze ooit als naïef kind ook voor beroeps tekent nu gewoon verplicht daar te zijn om irl risk te spelen en te doden. Krijgen of lijden al aan PTSS of shellshock. Afgestompte moraal wat de overlevingstactiek is als je dagelijks mensen beschiet is daarvan t gevolg, hence dit. Als veteraan komt pas de schaamte.

seven | 11-01-12 | 17:36

R. Panzerfaust | 11-01-12 | 17:33

(Verder mag het een vooroordeel genoemd worden dat ik het idee heb dat een significant deel van de mensen die alhier reageren de islamitische medemens (al dan niet in vergaande mate) op een bepaalde manier toch als minderwaardig ziet.)

Dan zie je het toch verkeerd. Dit is Taliban hoogstwaarschijnlijk, mooi uitgestald naast elkaar. Ik zie Taliban als minderwaardige mensen en met mij velen denk ik.

Hussar1683 | 11-01-12 | 17:36

An die ARBEIT | 11-01-12 | 17:29
Maar jij heb niet meegemaakt wat zij wel hebben meegemaakt dikke zak stront dat je er bent, je kan hier we over je normen en waarden ouwehoeren, maar ik vraag me af waar die zijn als je vijand ondertussen een paar van je maten heeft afgeknalt op opgeblazen...

Mensen zoals jij kunnen zich daar helemaal niet mee inleven, jullie redeneren vanuit je veilige thuis situatie.... Ik keur het ook niet goed maar ik heb er wel alle begrip voor, en hoe sommige zoals jij hier reageren is echt om te spugen.

DaveDH | 11-01-12 | 17:35

haha lachen

porcodio | 11-01-12 | 17:35

@ An die ARBEIT | 11-01-12 | 17:28
Da's dan wel weer netjes.

Pa Cartwright | 11-01-12 | 17:34

Hoewel ik het kan begrijpen, gezien de omstandigheden, blijft het een respectloze, maar vooral ook domme actie.
De heren schijnen onvoldoende te beseffen dat vandaag de dag zo'n filmpje niet beperkt blijft tot het geheugen van die camera, maar in no-time de hele wereld rondgaat, incl de islamitische wereld.
Die zullen dit dan weer tot in lengte van dagen erbij halen om te laten zien hoe slecht ze worden behandeld door de VS.
"ze pissen zelfs op ons"

plaszak | 11-01-12 | 17:33

@Superior Bastard | 11-01-12 | 17:30
Nee, die heb ik al eerder getroffen. Als ik het me goed herinner was één van zijn dommere plempsels ooit zelf aanleiding voor mij om hier mijn eerste comment te posten.

Het is dus allemaal zijn schuld, dat je het even weet.

An die ARBEIT | 11-01-12 | 17:33

Indoneesje | 11-01-12 | 17:13 | + -5 -
Ik zeg nergens dat dat te vergelijken is. Maar het oog om oog, tand om tand idee is wel een beetje neanderthalerig. Meer respect is wel gepast wanneer je jezelf als de meer beschaafde beschaving in de markt wil zetten.

Excelsus | 11-01-12 | 17:16 | + -2 -
Het zouden niet de eerste burgerslachtoffers van het Amerikaanse leger zijn. Verder ga ik er ook niet van uit dat het Amerikaanse leger over hun slachtoffers heen zeikt maar dat is toch wat ik hier zie.

(Verder mag het een vooroordeel genoemd worden dat ik het idee heb dat een significant deel van de mensen die alhier reageren de islamitische medemens (al dan niet in vergaande mate) op een bepaalde manier toch als minderwaardig ziet.)

R. Panzerfaust | 11-01-12 | 17:33

Ik zie het probleem niet. Beter dan levend over ze pissen. Alhoewel.

Parsons | 11-01-12 | 17:33

Toch wel met besneden piemols he. Anders zouden de Taliban er wel eens aanstoot aan kunnen nemen.

Willem VanDer Decken | 11-01-12 | 17:33

Tja niet netjes maar je kunt je niet inleven in wat mensen daar moeten doorstaan. Dus go USA

Hussar1683 | 11-01-12 | 17:32

@ Tegen_draads | 11-01-12 | 17:31
Jij komt ietwat onsamenhangend over. Krijg je daar vaker klachten over?

Pa Cartwright | 11-01-12 | 17:32

Ach, Wikipedia omni-expert Bart heeft zich ook weer gemeld.

Superior Bastard | 11-01-12 | 17:32

@Bart_Bart | 11-01-12 | 17:30
Anders ga jij even je lip wassen. Dit zijn panelen, daar wordt gereaguurd. Moet ik je nog even uitleggen hoe dat werkt?

Natuurlijk verkondig ik mijn waarheid en verdedig ik die, wat doen we hier anders??

Hier heb je mijn opgeheven vinger, recht in je oog.

An die ARBEIT | 11-01-12 | 17:32

PeeDeBee | 11-01-12 | 17:01 | + 1 -
Meest rake woorden onder deze topic. Daarom van mij +1.

Datzegiktoch | 11-01-12 | 17:32

@Bart_Bart | 11-01-12 | 17:30 |

Gaat heen, prutser. Je gaat hier niet van morele wijsheid lopen zwammen, als het gaat om het zeiken over de lijken van je tegenstander. Dat doe je gewoon niet. En zeker niet als je superieure westen representeert en wel even democratie en vrede komt brengen.

Romanov | 11-01-12 | 17:32

Comment: " scout sniper team 4 with 3rd battalion 2nd marines out of camp lejeune peeing on dead talibans. i thought marines were suppose to do the right thing when no one is watching."

www.apacheclips.com/media/37430/US_Mar...

Scheepskameel | 11-01-12 | 17:32

@Pa Cartwright | 11-01-12 | 17:26
Heb op uw plusje gedrukt. ;

Shadow112 | 11-01-12 | 17:31

DaveDH | 11-01-12 | 17:22 |: Ik vind ze geen trieste figuren eerder moralfags. Oorlog is nu eenmaal smerig van beide zijde. Maar omdat het hier om de VS gaat word er natuurlijk met een vergrootglas naar gekeken.

Indoneesje | 11-01-12 | 17:31

Wat lopen ze te zeiken nu.
op internet staat het vol met "golden showers".
Misschien ideetje voor kommentaar alla Duitsland?
Wier habben das nicht gewust?
Befel ist befel of iets dergelijks?
En tweede kamer kan weer ontkennen dat dit ip adres niet van hun is?

Tegen_draads | 11-01-12 | 17:31

Jij op mij schieten/bermbommen leggen.
ik over jouw kapotte hoofd plassen.

Dat is nou ECHT oorlog.
Denk je dat die lui respect voor elkaar hebben?

jan1000000 | 11-01-12 | 17:30

An die ARBEIT | 11-01-12 | 17:26 | + -1 -
Niet op in gaan. Hij heeft ze niet allemaal op een rijtje. Gelukkig heeft hij toezicht.

Superior Bastard | 11-01-12 | 17:30

@An die ARBEIT | 11-01-12 | 17:26
Laat die mensen.

Niet iedereen kan de morele wijsheid in pacht hebben. Alleen jij hebt dat AdA.

En dan kan je natuurlijk niet anders dan anderen met opgeven vingertje terechtwijzen.

Bart_Bart | 11-01-12 | 17:30

@Romanov | 11-01-12 | 17:28
Vietnam maat, breek me de bek niet open.

An die ARBEIT | 11-01-12 | 17:29

@DaveDH | 11-01-12 | 17:27
Heeft niks met een hoog paard te maken lamzak, is een simpele kwestie van basiswaarden die voor geen enkel weldenkend mens ter discussie zouden moeten staan.

An die ARBEIT | 11-01-12 | 17:29

Tja Groen Links hier zijn jullie ook voor verantwoordelijk

nokkenaskettingklem | 11-01-12 | 17:29

@Jackanders | 11-01-12 | 17:27 |

Je weet niet wat die jongen allemaal heeft moeten meemaken..

Romanov | 11-01-12 | 17:28

90% van het voetvolk in het US leger bestaat uit ongeletterde achterbuurttokkies, de rest zijn lompe rednecks. Dit is een uitwas daarvan.

Superior Bastard | 11-01-12 | 17:28

@Jackanders | 11-01-12 | 17:27
Inderdaad, excuses ;)

An die ARBEIT | 11-01-12 | 17:28

Ziek in het kwadraat

nokkenaskettingklem | 11-01-12 | 17:28

@ von sokkenstopfen
Is juist prima dat dit soort beelden op internet gezet worden, kunnen de heren klootzakken even fijn oneervol een schop onder hun aars krijgen en uit het leger geflikkerd worden.

dutchdj | 11-01-12 | 17:28

@An die ARBEIT | 11-01-12 | 17:25
Lees het nog eens een keer goed, en besef dat ik het met je eens ben, lullo.

Jackanders | 11-01-12 | 17:27

An die ARBEIT | 11-01-12 | 17:26 |
Zit het lekker op je hoge paard?

DaveDH | 11-01-12 | 17:27

@von sokkenstopfen | 11-01-12 | 17:23
"kan ik me goed voorstellen dat ze zich dan zo afreageren."

Dan weet je nu dus op welk niveau je bengelt.

An die ARBEIT | 11-01-12 | 17:26

Bart_Bart | 11-01-12 | 17:20
Voor wat betreft je getallen; hoe kom je aan die lariekoek? Ben je er geweest?

Uiteraard is het in het belang van de VS om het aantal incidenten in de wereld te beperken. Maar laat ze zich daar dan druk mee houden en niet de hele wereld te willen domineren.

Absoluut niet waar | 11-01-12 | 17:26

@ Shadow112 | 11-01-12 | 17:24
Ja ja, inderdaad, jij bent de King Shit of Fuck Mountain hoor jongen.

Pa Cartwright | 11-01-12 | 17:26

Zieke idioten.

dutchdj | 11-01-12 | 17:26

Goed dat onze jongens er ook zitten dank Groenlinks en VVD kunnen ze de Afghanen meteen leren een boete uit te delen voor wildplassen.

vrijheid-van-spreken | 11-01-12 | 17:26

@von sokkenstopfen | 11-01-12 | 17:23 |

Laten we het eens omdraaien: Je weet niet wat die Taliban allemaal hebben moeten meemaken, en ik kan me goed voorstellen dat ze zich afreageren door mensen te onthoofden.

Romanov | 11-01-12 | 17:25

@Jackanders | 11-01-12 | 17:19
Rot een eind weg man, zieke gast. Dat soort dingen bewaar je maar lekker voor je vrouw.

JIJ verlaagt je hiermee tot een niveau lager dan de mensen waar je over spreekt. Optiefen.

An die ARBEIT | 11-01-12 | 17:25

@ Stormageddon | 11-01-12 | 17:20
Ray Mears had dit dus geheel anders aangepakt.

Pa Cartwright | 11-01-12 | 17:25

In mijn hoofd maar 1 vraag..... Is mijn Hollandse penis nou zo groot geschapen.. of die van hun zo klein?

Shadow112 | 11-01-12 | 17:24

Taking a live-leak

Wauwaug | 11-01-12 | 17:24

Kijk en daarom moet de US dus Iran aanvallen. Voor meer beschaving in het Oosten.

Wilhelm Tell | 11-01-12 | 17:24

Als je dit goedkeurt moet je ff een berichtje hier laten plaatsen bij overlijden dan kom ik ook ff lekker in je kist zeiken, want je bent dood en je voelt er niets meer van toch?
Stelletje lutsers...
Maar dit geeft wel het niveau aan van de Amerikaanse strijdkrachten, geen haar beter dan de "bad guys" waartegen ze vechten. En geeft ook aan waarom de plaatselijke bevolkingen er niet zo blij mee zijn dat de Amerikanen "vrijheid" komen brengen, zijn gewoon een stel barbaren alleen omdat wij ze die kant op sturen noemen wij ze de goeden...

Smooth Operator | 11-01-12 | 17:24

a bridge to far!
trieste figuren!

djiep | 11-01-12 | 17:24

ik denk dat het teammaatje die dit gefilmt heeft en op internet heeft gepleurt, nog wel een flink pak rammel gaat krijgen van de pisserts, want aan dergelijke veradende matennaaiers hebben ze een bloedhekel, en terecht! Verder weet je niet wat zulke soldaten allemaal hebben moeten meemaken, en kan ik me goed voorstellen dat ze zich dan zo afreageren.

von sokkenstopfen | 11-01-12 | 17:23

Indoneesje | 11-01-12 | 17:13
Volgens sommige mensen hier wel... je kent ze wel die figuren die op hun hoge paard gaan zitten en dit soort zaken gaan veroordelen.

Want zij weten wel hoe er oorlog gevoerd moet worden, ze hebben immers alle versies van Call of Duty uit gespeeld. echt trieste figuren hier...

DaveDH | 11-01-12 | 17:22

De soldaten hebben dus goed gekeken naar McGruber.

blinde kip | 11-01-12 | 17:21

Blijf er bij dat de Amerikanen het gevaar voor wereldvrede zijn.
Hondjes in ravijnen gooien, lijken express verbranden en nu ook er op pissen. Wie zei dat ook zo mooi?
Wie het monster probeert te bestrijden, moet uitkijken dat hijzelf niet het monster wordt.
Amerika is nu het grootste monster ter wereld met een aantal atoombommen die ze durven te gebruiken.

Horagha | 11-01-12 | 17:21

Hoflakei von Amsberg Opa Uri Rosenbottel (VVD) zou nu gezegd hebben: jah maar dit is geen respect tonen.

vrijheid-van-spreken | 11-01-12 | 17:20

Moeten ze die arme Afghanen dan maar laten verdorsten in de woestijn? Dit zijn gewoon survival technieken. Geleerd van Bear Grylls.

img.memecenter.com/uploaded/1Hand-over...

Stormageddon | 11-01-12 | 17:20

@Absoluut niet waar | 11-01-12 | 17:14
Ik zie.

Laat ik het zo zeggen. Bij de Taliban gedraagt 90 procent zich als beest. Bij de VS misschien 1, 5 of 10 procent. Maar niet meer. Dus, dan zijn er aan beide kanten beesten, maar aan de ene kant dus relatief veel meer.

Overigens is het probleem ook vaak dat mensen te hoge verwachtingen hebben bij de VS. Alsof voor de VS een hogere morele standaard geldt. Dan raak je dus ook sneller teleurgesteld.

Maar goed, het is natuurlijk ook in het strategisch belang van de VS om zulke incidenten zoveel mogelijk te beperken. Want roept weer extra haat en agressie op. Ze lopen daar dus al veel meer op hun tenen dan ze zouden willen, maar dan kan je zulke incidenten blijkbaar nog steeds niet voorkomen.

Bart_Bart | 11-01-12 | 17:20

Persoonlijk had ik eerst over ze heengezeken en ze dan neergelegd. In aller ernst : dit is nogal respectloos, maar als je hier niet tegen kan heb je geen idee wat er zich in een oorlog zoal afspeelt.

pollito | 11-01-12 | 17:19

@An die ARBEIT | 11-01-12 | 17:11
Vechten tegen de bierkaai hier, moslims die schijt hebben aan onze westerse waarden , die moeten gewoon in hun dode smoel gepist kunnen worden.
Dat ze daarmee zichzelf tot een vergelijkbaar niveau verlagen doet er niet toe, want oorlog.
Of ze beseffen het niet, dat kan ook nog.

Jackanders | 11-01-12 | 17:19

Dit fragment wordt dus onderdeel van de volgende taliban propaganda film.
Wat de Yankees niet beseffen is dat zelfs de Afghanen die tegen de taliban zijn hiervan walgen.Hiervan krijg je die Afghaanse soldaten(ana) die Amerikaanse soldaten doden.

Natuurlijk is collega POW Bowe Bergdahl hier niet zo blij mee.
en.wikipedia.org/wiki/Bowe_Bergdahl

driz | 11-01-12 | 17:19

Laten precies voor de camera zien waar hun verstand zit.

Luchtbakker | 11-01-12 | 17:19

Nou ja zeg.

Getson | 11-01-12 | 17:19

Pa Cartwright | 11-01-12 | 17:10
Nu je zegt dat ik toch al gelijk sta aan dat soort gasten; ik moet wel nodig pissen.. Eens kijken of er nog een taliban lijk in het pand ligt.

Absoluut niet waar | 11-01-12 | 17:18

@Datkanikvéélbeter! | 11-01-12 | 17:14
Dit zijn vaak nog jonge gasten, die in stressvolle situaties terechtkomen in een ver land. Ik betwijfel of die dan na verloop van tijd nog het verschil tussen goed en kwaad weten.
Dat is al lastig voor een 19 jarige in normale omstandigheden.
Hun kader zou echter beter moeten weten.

plaszak | 11-01-12 | 17:18

Het is niet erg om onder valse voorwendselen een land binnen te vallen en de oorlog te verklaren, maar als je daar dat onmenselijke 'werk' moet verrichten en daarom wat domme dingen doet dan ben je ineens een war criminal!
Begrijp me niet verkeerd, het is respectloos en totaal gestoord om over een net afgeschoten persoon heen te zeiken, maar wat die soldaten moeten meemaken is niet niks. Daarbij is de gene die de oorlog verklaard in mijn ogen ook de enige echte dader!

gozahtje | 11-01-12 | 17:18

Ik vind het niet kunnen.

Is er by the way dan niemand die zich afvraagt wat die kruiwagen daar in dat filmpje doet?

Cool Hand Luke | 11-01-12 | 17:16

@ R. Panzerfaust.

Even er vanuit gaande dat het Amerikaanse leger in de regel niet zomaar willekeurig vredelievende burgers afschiet denk ik dat dit ( zoals de titel al zegt ) taliban is.
Je opmerking dat dat voor vele hier moeilijk voor te stellen is geeft al weer dat je de gemiddelde reaguurder al veroordeeld hebt alszijnde bevooroordeelt,... beetje bevooroordeelt niet ?

Excelsus | 11-01-12 | 17:16

rspctls

godbestaat | 11-01-12 | 17:16

En t maar raar vinden dat Amerikanen steeds minder geliefd zijn?
Obama is een Goldmansachs (war)puppet net zoals Romney... Wanneer wordt Nederland weer neutraal?

keizeradmiraal | 11-01-12 | 17:16

Schandalig natuurlijk. Maar mag ik het heel stiekem ook een klein beetje grappig vinden?

OscarWilde | 11-01-12 | 17:15

Wat nog het ergste is: niet allen pissen over die man maar ook nog doorgaan als er een camera op je gericht is. Hoe dom kun je zijn?

Lacan | 11-01-12 | 17:15

achterlijke amerikanen... walgelijk gewoon... geen ander woorden voor.

SoepKip | 11-01-12 | 17:15

@ Kok Meijer | 11-01-12 | 17:12
Een moreel vergelijk maken is ronduit stompzinnig.

Voer je dat structureel door, dan hou je als civilisatie vanzelf op nog enigszins geciviliseerd te zijn.

Pa Cartwright | 11-01-12 | 17:14

Jackanders | 11-01-12 | 16:56

En daar komt nog bij dat ze er geen zak te zoeken hebben.

Skunk57 | 11-01-12 | 17:14

'Urineboarding'??

René from the Café | 11-01-12 | 17:14

Dagobert D. | 11-01-12 | 17:10
Pleurt zelf lekker een eind op...
Als je als soldaat niet meer het verschil kan zien tussen wat goed en fout is dan moet je daar al niet zijn. Jouw redenering: Meisjes en vrouwen van een gezin in Irak die verkracht zijn en vervolgens uitgemoord dat komt zeker ook door die trauma's die ze hebben?

Datkanikvéélbeter! | 11-01-12 | 17:14

Bart_Bart | 11-01-12 | 17:05
Niet over 1 en dezelfde kam. Ik zeg alleen dat het aan beide kanten beesten zijn. Met elk zijn eigen motivatie.

Laat ik stellen dat ik een grote hekel heb aan de taliban en aangrenzend gespuis, maar ook geen hoge pet op heb van de VS.

Absoluut niet waar | 11-01-12 | 17:14

@An die ARBEIT | 11-01-12 | 17:11
ach, oorlog is vaak nog de enige manier om iets grondig te veranderen. In Nederland zal het ook ooit weer gebeuren. Oorlog is van alle tijden, en hoort nou eenmaal bij de mensheid.

Dagobert D. | 11-01-12 | 17:13

Deze scene wordt U aangeboden door Mitt Romney.

Gier | 11-01-12 | 17:13

R. Panzerfaust | 11-01-12 | 17:06 |: Het pissen over lijken is te vergelijken met een levend iemand de keel door te snijden met een bot mes? Die gasten mogen blij zijn dat gedood zijn met een kogel. En verder hebben ze er weinig last van dat iemand over heen pist aangezien je volgens Allah nu een martelaar bent en 72 maagden krijgt in de hemel.

Indoneesje | 11-01-12 | 17:13

Hoezo mag je niet over je vijand pissen? Die vrouwen verkrachten en kinderen vermoorden? Als dit weerloze burgers waren was het een ander verhaal geweest.

Kok Meijer | 11-01-12 | 17:12

Hoe erg ik het ook oneens ben met de ideologie van de Taliban, ik kan om dit soort filmpjes alleen maar kwaad worden. Ze pissen letterlijk olie op het vuur...

ZegMaar | 11-01-12 | 17:12

@blinde kip | 11-01-12 | 17:09
Ik vind mensen kapot schieten al niet bepaald beschaafd. Er vervolgens overheen pissen is een overtreffende trap ervan.

An die ARBEIT | 11-01-12 | 17:11

7anPau1 | 11-01-12 | 17:09 |
De taliban dat is een padvindersclubje, Toch?

DaveDH | 11-01-12 | 17:11

geen respect meer voor de dood die amerikanen?

Jahllo | 11-01-12 | 17:10

@ Absoluut niet waar | 11-01-12 | 17:08
Ja, ga daar een beetje zitten vloeken zeg! Eigenlijk ben jij nu nét zo erg als die plasventjes.

Pa Cartwright | 11-01-12 | 17:10

@Datkanikvéélbeter! | 11-01-12 | 17:06
niet zo zeuren, ga jij daar maar eens staan; kogels vliegen over je oren, je maat naast je wordt in zijn hoofd geraakt, zijn hersenen op je gezicht. En dan ga je echt nadenken of zoiets wel of niet netjes is?

pleurt toch een eind op...

Dagobert D. | 11-01-12 | 17:10

@Pa Cartwright | 11-01-12 | 17:07
Hopelijk zit er ook touw in. Komt altijd van pas, touw.

Bart_Bart | 11-01-12 | 17:10

Dit is een -1
Overigens was er ooit een dode amerikaanse soldaat,
die vast aan een touw achter een auto door de stad gesleept werdt door taliban.
taliban -2

_- ViXXeN -_ | 11-01-12 | 17:10

Snappen die soldaten niet dat het geen zin heeft om die Afghanen te waterboarden?

rara | 11-01-12 | 17:10

Doe deze 4 medelanders meteen paspoort afpakke en terugsturen naar land herkomst en dan graag rekening daar laten betalen of nee weet je wat waarom niet deze lieden gewoon laten verdwijnen in verafistan?

ecologiste | 11-01-12 | 17:09

@ DaveDH | 11-01-12 | 16:53
tja als ze over de lijken van je dorpsgenoten hebben lopen pissen, ja dan kan ik me voorstellen dat je een paar Amerikaanse soldaten opblaast. Oh nee, wacht... da's anders natuurlijk. Ik kan het me ook allemaal prima voorstellen, maar een oorlogsmisdrijf blijft een oorlogsmisdrijf en een aanslag een aanslag.

7anPau1 | 11-01-12 | 17:09

@An die ARBEIT | 11-01-12 | 17:04
Maar serieus, oorlog kan niet beschaafd gevoerd worden.
Maar ja, die soldaten zijn niet slim bezig en verdienen een standje. Alleen al om te laten zien dat het Westen aspiraties heeft om het beter te doen.

blinde kip | 11-01-12 | 17:09

Excelsus | 11-01-12 | 17:05 | + 0 -
De grap is dat jij niet eens weet wat die mensen hebben gedaan. Misschien zijn ze zelfs wel onschuldig. Al vermoed ik dat die gedachte voor velen hier moeilijk is te verkroppen; het lijkt er toch sterk op dat het moslims zijn.

R. Panzerfaust | 11-01-12 | 17:09

Ik zie al veel reaguurder roepen 'verlagen tot hun niveau' etc. Over lijken heen pissen staat in mijn ogen hoger dan iemand met een bot mes levend de kop eraf snijden om vervolgens het lijk bij het oud vuil te gooien. War is a dirty business but someone has to do it!

Indoneesje | 11-01-12 | 17:09

"Je bent het nog niet waard om bezeken te worden".
"Dat neem je terug".
"Ok, je bent het wel waard".

Vroomshoopmafia | 11-01-12 | 17:08

Absoluut niet waar | 11-01-12 | 17:06
Lutser, kijk dan beter uit je doppen.. Als je goed kijkt zie je wel straaltjes.

Absoluut niet waar | 11-01-12 | 17:08

Die kruiwagen zou ik meenemen. Komt altijd van pas, een kruiwagen.

Pa Cartwright | 11-01-12 | 17:07

Dagobert D. | 11-01-12 | 17:02 | + 2 -

Juist, maar onze moralfags zijn het er blijkbaar niet mee eens.

gezichtenmeneer | 11-01-12 | 17:07

@PeeDeBee | 11-01-12 | 17:01
Nou, een paar procent verlaagt zich wel tot dat niveau. Dat is menselijk.

Meer dan 95 procent niet. Maar daar hoor je niemand over.

Bart_Bart | 11-01-12 | 17:07

ha ha, dat zwarte balkje ook voor die ene taliban!

CtrlAltDel | 11-01-12 | 17:07

tsja, eerst dacht ik zucht... na het lezen van reaguursels denk ik... ja oke, lekker doen! Maar niet op internet zetten!

paddostoel | 11-01-12 | 17:07

Amerikaanse soldaten worden in Afghanistan geleerd tijdens het pissen vooral niet richting Mekka te pissen (dit is geen geintje).

plaszak | 11-01-12 | 17:07

@blinde kip | 11-01-12 | 17:06
:) waarheid als een kip.

An die ARBEIT | 11-01-12 | 17:06

Indoneesje | 11-01-12 | 16:57 | + 1 -
Zij doen het ook. Zij begonnen! Hoor!

R. Panzerfaust | 11-01-12 | 17:06

Op het filmpje zie ik ze trouwens niet pissen, het lijkt wel of ze enkel poseren met hun snikkels in de hand. Kan geen straaltjes zien namelijk. Blijft sick uiteraard.

Absoluut niet waar | 11-01-12 | 17:06

Ja, want over ze heen zeiken is zoveel erger dan ze doodschieten.

bovenste_plank | 11-01-12 | 17:06

@An die ARBEIT | 11-01-12 | 17:04
Het zijn terroristen, allemaal!

blinde kip | 11-01-12 | 17:06

Dus we nemen de Taliban als maat of iets beschaafd is of niet of dat je iets wel of niet doet? Lekker niveau hebben we dan. Waar vechten we dan voor als we de Taliban als maatstaf nemen? Ik mag toch hopen dat we met z'n allen boven dit soort gedrag staan en dit dan ook veroordelen.

Datkanikvéélbeter! | 11-01-12 | 17:06

Daar staat niets over in de Geneefse conventie.

sjaakdeslinksesul | 11-01-12 | 17:05

Lekker boeien. Doodmaken mag wel, plasje doen niet ?
Al die overdreven reacties.
Je zal maar 4 of 5 goede vrienden verloren hebben door een paar van die zandbakhappende baardapen, kijken of je dan nog zo denkt.
't zal me persoonlijk een worst wezen wat ze met die smeerlappen doen.
Mocht je geinteresseerd zijn in de psyche van een soldaat die zoiets doet dan kan ik je de Vietnam documentaire over de Charlie compagnie aanraden.
Weken op rij vrienden verliezen door een onzichtbare vijand maakt je langzaam een beetje gek.

Excelsus | 11-01-12 | 17:05

@Absoluut niet waar | 11-01-12 | 17:02
Nee.

Jij scheert de Taliban en de VS dus over een kam.

Dat kan je toch niet serieus denken, of wel?

Bart_Bart | 11-01-12 | 17:05

Het was te verwachten: "Ja, maar hullie zijn veel erger!"

Biff Eagleburger | 11-01-12 | 17:05

PeeDeBee | 11-01-12 | 17:01
Kijken of je ook zo reageert als die gene die daar op de grond ligt net twee van je maten het leven heeft uitgeschoten, het is zo fucking makkelijk van achter je veilige PCtje ff te oordelen wat deze jongens doen.. want het moet zus en het moet zo...

Mensen als jij hebben geen benul van wat er daar gebeurd en wat die gasten meemaken. Maar trekken wel hun grote tyfus bek open als het een keer uit de hand loopt want dan staann ze vooraan om het te veroordelen, kotsmisselijk wordt ik van figuren zoals jij.

DaveDH | 11-01-12 | 17:05

Payback time lijkt me. Ga ik geen oordeel over uitspreken, als je maatje net door een taliban is neergeschoten geloof ik best dat je tot dit in staat bent. En het is pas vernederend als ie nog zou leven lijkt me.

weedo | 11-01-12 | 17:05

Homo intelligentia non urinat in Liveleak.

rara | 11-01-12 | 17:04

Een potje Westers swaffelen van die lijken had waarschijnlijk wel door de culturele roze bril gekund.

blinde kip | 11-01-12 | 17:04

@blinde kip | 11-01-12 | 16:59
Familie? In de Twin-towers of zo? Wat hebben Afghanen daarmee van doen?

An die ARBEIT | 11-01-12 | 17:04

De Taliban zullen wel over de zeik zijn.

Plofkop70 | 11-01-12 | 17:04

Over geenstijl gesproken zeg..

martizzle | 11-01-12 | 17:03

Is het wel pissen, of is het een bukake?

Gruppendrieter | 11-01-12 | 17:03

Wij hebben makkelijk praten.

Die soldaten zitten doodsangsten uit terwijl hun maten een voor een aangevallen worden door een onzichtbare vijand. Geen vijand dus die, om bijvoorbeeld burgerslachtoffers te voorkomen, herkenbaar gekleed is.

Het zou een statistisch wereldwonder zijn, zelfs voor het Meest Ethische Leger van de Wereld (wie dat ook mag hebben), als in zoveel dagen, met zoveel manschappen, nooit zo'n misdaad zou hebben plaatsgevonden.

Een grote fout is natuurlijk wel dat je daar überhaupt ooit heen geweest bent, want is een Lost World anyway, maar dat is een ander verhaal.

Bart_Bart | 11-01-12 | 17:03

"All is fair in Love and War".
Laten we nou niet opeens schijnheilig gaan doen, hier kon je op wachten.

insemismeer | 11-01-12 | 17:03

Misschien stond hij in de brand en was er geen water in de buurt...

BillyOdol | 11-01-12 | 17:03

@widtvoet ® | 11-01-12 | 16:55
Het is cultuur en dus mag het.

blinde kip | 11-01-12 | 17:03

paar van die achterlijke woestijn apen die net op je hebben geschoten, en misschien een maat van je hebben afgeknald, tja, daar reageer je anders op, dan dat je hier achter je pc zit.

Dagobert D. | 11-01-12 | 17:02

Sick inderdaad.. Wat An die ARBEIT al zegt; het zijn beesten aan beide kanten..

Absoluut niet waar | 11-01-12 | 17:02

Zo te zien hebben ze mij nodig.

plaszak | 11-01-12 | 17:01

"Ja maar de Taliban doet dit en dat..."
Zo praten mijn neefjes van 6 ook! Maakt geen flikker uit wat je tegenstander doet, je verlaagt je in geen geval tot hun eigen bedenkelijke niveau lijkt mij!

PeeDeBee | 11-01-12 | 17:01

Waterboarding on the go.

seven | 11-01-12 | 17:01

Oké Taliban is ook alles behalve netjes en noem maar op. Maar om je te verlagen tot dit gedrag is bijna geen haar beter.

Boerenhoofd | 11-01-12 | 17:01

Is cultuur. Moet je respecteren. Belachelijke rituelen moeten toch gerespecteerd worden? Nou bij deze.

SuperRogier | 11-01-12 | 17:00

Tja de taliban staat nou ook niet echt bekend om zijn humane gedrag, Dit zou nou niet direct mijn keuze zijn maar kan er ook niet echt van wakker liggen, Tis wel een manier om wat eerder met verlof te mogen denk ik!!

Vak G | 11-01-12 | 17:00

ik had het schokkender gevonden als ze er eentje een skull-fuckje hadden gegeven. De mannen moesten gewoon even stoom afblazen !

Storm in een glas w...... eh plas

Ds. GVD | 11-01-12 | 17:00

Misselijkmakend!

katohy | 11-01-12 | 17:00

Als je familie verloren bent door die baardapen? Ja, dan had ik het ook gedaan.
Handig om te doen voor het oog van de wereld? Nee.

blinde kip | 11-01-12 | 16:59

Is het wel pissen, of is het een bukake?

Gruppendrieter | 11-01-12 | 16:59

Tja, dan verwacht je 72 maagden en dan krijg je een Golden Shower.

Cuyahoga | 11-01-12 | 16:59

Gewoon omdat het kan

miknic | 11-01-12 | 16:59

@Rattlehead | 11-01-12 | 16:53
Niet veel ergs aan? Zieke geest heb jij.

Boerenhoofd | 11-01-12 | 16:59

En ook nog het gebeuren filmen...

dubbert | 11-01-12 | 16:58

Ik zou normaal gesproken zeggen dat die talibangestoorden primitief zijn, maar dit is toch ook een staaltje apengedrag zeg. Wat een malloten...

c.onjo | 11-01-12 | 16:58

Zo erg vind ik het niet. Wetende dat de Taliban alles behalve vreedzame ideologie aanhangen. De Taliban onderhand de belichaming is van vrouwen mishandeling, verminking, pedofilie,verkrachting en moord.
.
Oh en alle geschokte mensjes; Je bent f*cking dood! Je merkt er zelf geen ene reet van of iemand over je heen staat te pissen of niet. Als zij een Amerikaanse soldaat gevangen weten te nemen onthoofden ze die volgens Islamitisch gebruik met een bot mes. Dan kies je toch liever de kogel met als toetje dat ze over je heen staan te pissen neem ik aan.

Indoneesje | 11-01-12 | 16:57

Het is afgrijselijk, maar dat is oorlog en dat doen soldaten. Dat is wat je krijgt als je mensen in zo'n situatie brengt. Het hele concept van leger is gebaseerd op totale gehoorzaamheid en ontmenselijking. En in stressvolle situaties als in gevechten krijg je dus dit. Excessen zijn van alle tijden en worden door alle legers gepleegd. Het is alleen wel erg slecht voor het imago van de VS uiteraard. De werkelijke schuldigen zijn de officieren die dit toelaten en niet bestraffen. Het leger en zeker in de VS is vaak een laatste toevluchtsoord voor kansarme jongeren die nog iets van hun leven willen maken en wat denk je dan dat je kan verwachten van een 18 jarige trailertrash jongere in zo'n situatie ?

Bigi Bana Boy | 11-01-12 | 16:57

Gelukkig zijn de Amerikanen daar om vrijheid, democratie en vooral BESCHAVING te brengen.

An die ARBEIT | 11-01-12 | 16:56

Ze zijn geen haar beter dan de gasten waartegen ze vechten.

Wat zijn we al ver gekomen hè, met z'n allen.

Jackanders | 11-01-12 | 16:56

niet zeiken!

skippious | 11-01-12 | 16:56

*kuch.. dombos!.. kuch* Zolang ze maar op zondag naar de kerk gaan toch? Volgens goed amerikaans puriteins gebruik?

Optimel Prime | 11-01-12 | 16:56

Urine gate.
Maar haatbaarden snijden slechts kelen door. Dat is veel minder erg natuurlijk.

Fijnstoffer | 11-01-12 | 16:56

Dan is het doorsnijden van iemands keel tot het hoofd los van de romp komt toch een stuk beschaafder. Toch?

widtvoet ® | 11-01-12 | 16:55

Ik zou er ook meteen een bout op scheften.

ikweetdatjeditleest | 11-01-12 | 16:55

Yes we can!

LJBrinkhorst | 11-01-12 | 16:54

"Amerikanen"

bertgert | 11-01-12 | 16:54

Dit gaat te ver en valt al helemaal niet goed te praten.

Boerenhoofd | 11-01-12 | 16:54

Die Taliban zijn al dood. Hoeveel erger kan het voor ze worden?

Dmitri Dmitrievitsj | 11-01-12 | 16:54

Ik vind hier eerlijk gezegd niet eens zoveel ergs aan.

Rattlehead | 11-01-12 | 16:53

Tja als ze een paar van je vrienden hebben opgeblazen dan kan ik me voorstellen dat je dit doet... Het is te makkelijk om hierover achter je PCtje te oordelen...

DaveDH | 11-01-12 | 16:53

Normaal alle respect voor leger/politie/authoriteit an sich, maar deze gasten toch wel even heel gauw oneervol het leger uittrappen

Ordentelijk | 11-01-12 | 16:53

Bush is ook afgetreden om de Abu Ghraib gebeurtenissen..

Oh nee. Iets met glas, plas, blijft en was, en Obama blijft nog een termijn zitten. Wellicht dat er een staflid uit wordt geflikkerd, maar dat was het wel.

Sjors W. | 11-01-12 | 16:53

Dat je ze doodschiet of vasthoud is 1 maar dit is gewoon pure vernedering. Leer je manschappen eens wat respect.

Herr Knäckebröd | 11-01-12 | 16:53

Echt serieus, wat is er mis met je? Dan zullen er nu ongetwijfeld allerlei wijsneuzen komen met gelul over "oorlogssituatie" en wat dan ook, maar kom op hey.

Over een lijk heen zeiken? Beesten zijn het, aan beide zijden.

An die ARBEIT | 11-01-12 | 16:53

als je moet, dan moet je...

Ooovandaar | 11-01-12 | 16:52

Onderschrift: Yes we can? Dat kon er voor Obama ook nog wel bij na het intensiveren van het Drone-gebruik.

hatovimletayis | 11-01-12 | 16:52

Zieke honden.

An die ARBEIT | 11-01-12 | 16:52

Komen ze hiermee nog weg door iets van 'schaamtecultuur' te mompelen, denk je? O wacht...

Jaap de Paap | 11-01-12 | 16:51

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken