Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gooi Griekenland uit de EU. NU

eypo100.jpgHet IMF is niet echt te spreken over de Griekse vorderingen om uit het diepe crisisdal te klimmen. Het is traag, lui en sloom wat de klok slaat in Griekenland, zoals we eigenlijk wel gewend zijn. Maar het IMF wordt nu ook eindelijk wakker en ziet wat wij dus al heel lang zien. Parafraserend komt de rondgestuurde memo hierop neer: 'Goedverdoemme stelletje luie ouzonichten! Kom nou eindelijk eens een keer van je luie flikker af en GA EINDELIJK EENS WAT DOEN! Belasting innen is nog steeds te moeilijk voor de souvlaki's en de verkoop van staatsbezittingen loopt ook niet echt volgens verwachting. Maar het IMF zou het IMF niet zijn als het ook met oplossingen kwam. Oplossing 1: nog meer bezuinigen. Optie 2: schuldeisers kunnen nog meer afschrijven. Optie 3: Europese landen kunnen hun steunpakket vergroten. En aangezien eerdere bezuinigingen nu ook al geen fuck hebben opgeleverd, blijven optie 2 en 3 als logisch gevolg: u gaat nog meer betalen. Want of de banken nou de Griekse schulden kwijtschelden of dat overheden nou het maatregelenpakket vergroten; het geld wordt toch bij U weggehaald. Of u wilt of niet: u wordt door die Helleense rotzakken keihard genomen en er komt geen glijmiddel aan te pas. Maar wacht, er is meer. De Duitse minister van financiën Schäuble, gelooft al niet meer in het afschrijven van schulden. Logischerwijs geldt dat dus ook hetzelfde voor het vergroten van het steunpakket. Denk trouwens maar niet dat dat banken en overheden zal tegenhouden om nog meer van uw centen richting de Grieken te gooien. Misschien dat de Chinezen nog willen bijspringen, maar reken er maar niet op. UBS slaat ondertussen op de oorlogstrommels. Gaat die gekke Sarkozy straks toch nog gelijk krijgen. En dan nu een schokkend filmpje over een Griek die wel werkt, en die 1000 eypo per vals paspoort vangt.

Reaguursels

Inloggen

Mooi , flikker die Grieken uit de Eurozone en we kunnen over een paar jaar weer, net als vroegah, lekker goedkoop op vakantie naar Greece.....
Ouzootje voor 100 drachmen (1 hollandse gulden) in een longdrinkglas geserveerd met begeleidend broodje Gyros samen voor FL 1,50
Bring back the good ol'days!

lilluke halve hoan | 09-01-12 | 16:28

Dan kan onze Geert nog meer Polen laten instromen.

Rinus75 | 09-01-12 | 16:08

Ben eens benieuwd hoeveel eikels er nog steeds denken dat de Griekse munt 'eypo' heet.

Hoefnagel | 09-01-12 | 13:22

Waarom spekken we Dimitri Papalamepiemelos nog?
Wil in ieder geval voor iedere Nederlandse burger gratis vakantie naar Kos!En dat Dimitri daar ons dan de hele dag koelte staat toe te wuiven met zo'n grote waaier...

kraaghaar | 09-01-12 | 12:37

Als die Grieken van dat geld die Turken gaan tegenhouden mag het van mij.

Overigens vind ik dat Nederland 5000 miljard euro moet lenen, verdelen onder mensen zoals ik en dat geld nooit meer terug betalen.

Gewinflipt | 09-01-12 | 12:18

Het irritante van die Grieken is dat ze in staat van een feitelijk faillissement de arrogantie hebben om te gaan ONDERHANDELEN over hoe het nu verder moet.
Als de helft van hun schulden wordt kwijtgescholden willen ze liever driekwart! Normaliter zeg je dat Griekenland bij Europa hoort en dat je dat moet steunen, maar als ze dan nog kapsones hebben, tja, dan houdt het op. Dat zal ze nog knap bezuren als ze naar een nieuwe Drachme gaan of zoiets; die munt zal een geweldige geldontwaarding krijgen t.o.v. de Euro. Laat ze maar in hun sop gaarkoken, ze maken nog geen 3% uit van de economie van Europa.

JanRap | 09-01-12 | 11:00

Die knakkers van zerohedge zijn altijd heel negatief over Europa. Ze hebben het echter nooit over de schuldverhoudingen tussen Europa en Amerika. Europa heeft de VS meer geleend dan andersom. Amerika is Europa zo'n 2.5 biljoen dollar (of trillion op z'n Engels) schuldig. Laat de VS Griekenland maar bailen.

Zzzzooooffff | 09-01-12 | 09:01

Ik snap nog steeds niet dat er geen rechtzaken zijn tegen de ambtenaren die dit hebben veroorzaakt of er weet van hadden en niks hebben gedaan. Ik beschouw het als een groot misdaad. Kom maar op met die namen!! Ze moeten hangen!! Lost natuurlijk niks op maar wel leuk om te zien. Soort Euro-tribunaal.

Armageddon2012 | 09-01-12 | 09:00

@neemjemoederindemali | 09-01-12 | 01:18
Ik verwijt dat aan de commerciële bate van de nutsbedrijven, welk ik ook jammer vindt aan dat televagerige van GS. Ik ben heel liberaal, maar we moeten als rechtse mensen toch zien dat het allemaal eigenlijk gewoon naar de klote gaat.

Al SchietjemeLevend | 09-01-12 | 01:40

@Al SchietjemeLevend | 09-01-12 | 01:10

Het is besmettelijk, mijn vingers drukken ook steeds verkeerd.

neemjemoederindemali | 09-01-12 | 01:19

@Al SchietjemeLevend | 09-01-12 | 01:00

fittie's op inhoud ben ik al tijden niet meer tegen gekomen,tegenwoordig is het gewoon een bitchfight.

neemjemoederindemali | 09-01-12 | 01:18

@pius | 09-01-12 | 00:56
KUT, druk ik weer op de plus.

Al SchietjemeLevend | 09-01-12 | 01:10

@neemjemoederindemali | 09-01-12 | 00:34
Een fittie zonder hoop op een (burger)oorlog en uitnodigingen om eens langs te komen om te sparren vindt ik een hoogwaardige fittie, iets op inhoud dus, althans, in mijn optiek.

Free meer oudgedienden, die er wat toe deden dan.

Al SchietjemeLevend | 09-01-12 | 01:00

Al SchietjemeLevend | 09-01-12 | 00:29 | + 0 -

Dat was het zeker niet. Maar dank u voor het compliment

pius | 09-01-12 | 00:56

@Al SchietjemeLevend | 09-01-12 | 00:29

Welke fittie is nou wel hoogwaardig?

Btw, Bakito is al lang gereïncarneerd.

neemjemoederindemali | 09-01-12 | 00:34

@pius | 08-01-12 | 23:45
Ik heb je een positief minnetje gegeven;-)

Ik vondt het zelf geen hoogwaardige fittie, maar lees zowel jou, als de sok graag...

(free Bakito!)

Al SchietjemeLevend | 09-01-12 | 00:29

hatari | 09-01-12 | 00:15 | + 0 -

Ff wachten nog dus;)

pius | 09-01-12 | 00:18

pius | 00:09
Dat creëer je niet. Dat gebeurt vanzelf. Zodra er maar genoeg mensen oprecht boos zijn.

hatari | 09-01-12 | 00:15

@Parsons | 08-01-12 | 23:54
En ik maar denken dat ik uniek was. ;-)

Al SchietjemeLevend | 09-01-12 | 00:15

neemjemoederindemali | 08-01-12 | 23:58
Verdrag van Amsterdam, waar het allemaal begon, en de grote vakbondsman Kok, Nederland destijds voorzitter van de EU, een allesverpletterend statement wilde maken:
retro.nrc.nl/W2/Lab/Eurotop/120697vp.h...

de honden blaffen... | 09-01-12 | 00:11

hatari | 08-01-12 | 23:56 |

Mooi. Maar hoe creëer je zoiets?

pius | 09-01-12 | 00:09

herodus | 08-01-12 | 23:45
Je moet natuurlijk wel beseffen dat dit soort praktijken, evenals de instroom van arbeiders uit het oostblok, mogelijk gemaakt is door Europese wetgeving.

de honden blaffen... | 09-01-12 | 00:03

@Bart_Bart | 08-01-12 | 23:54

Oké, dan is het dus simpel, we trekken de stekker uit het internet en geven de Grieken de schuld, of nog beter, Brussel.

neemjemoederindemali | 09-01-12 | 00:00

@de honden blaffen... | 08-01-12 | 23:51

Goed dat je er ons nog ff aan herinnert maar ik was het echt niet vergeten hoor, die Balkende staat met stip op mijn lijstje van figuren die zich mogen verantwoorden voor het tribunaal wegens landverraad.

neemjemoederindemali | 08-01-12 | 23:58

@pius | 23:45
Dacht dat je sliep. Maar een opstand hoeft niet altijd tot oorlog te leiden. Vaak is de dreiging al voldoende.

hatari | 08-01-12 | 23:56

@Camille | 08-01-12 | 23:39

Aha, we moeten de Griekse regering gaan aanpakken die op hun beurt weer de Griekse niet belastingbetalert moet gaan aanpakken. Zo iets?

neemjemoederindemali | 08-01-12 | 23:56

@Al SchietjemeLevend | 08-01-12 | 23:42
Je bent in goed gezelschap. Bijna niemand begrijpt mijn tegels ;)

Parsons | 08-01-12 | 23:54

@de honden blaffen... | 08-01-12 | 23:51

En wie was ook al weer degene die zei dat er geen nieuw referendum gehouden hoefde te worden?

Dat de wel bekende mensenrechtenschender Ernst Hirsch Ballin, ook bekend van het aftreden wegens liegen, het oppakken van cartoonisten en het starten van processen tegen politici teneinde ze de mond te snoeren.

Tarak | 08-01-12 | 23:54

neemjemoederindemali | 08-01-12 | 23:53 | + 0 -

LOLOL.

pius | 08-01-12 | 23:54

@neemjemoederindemali | 08-01-12 | 23:43
Doe dan maar gelijk Hyves, Facebook en Twitter op zwart as well.

Als primaire levensbehoeften als veiligheid, voeding en sociale netwerken in gevaar komen is het AAN.

Bart_Bart | 08-01-12 | 23:54

Rechts lullen en links vullen. Hoe vaak moet ik het nog zeggen.

pius | 08-01-12 | 23:53

@pius | 08-01-12 | 23:45

Ghehe, in ons geval zeker niet, we weten wat ons te wachten staat:-)

neemjemoederindemali | 08-01-12 | 23:53

herodus | 08-01-12 | 23:45 | + 0 -

De multinationals zijn onaantastbaar. Evenals de financiële markten. De gotspe dat deze crisis een socialistische is kan gezien worden als de Houdini-act van deze eeuw.

Even verbijsterend als briljant.

pius | 08-01-12 | 23:51

"De Nederlandse kiezers hebben op woensdag 1 juni 2005 in overgrote meerderheid 'nee' gezegd tegen de Europese Grondwet. Volgens de officiële uitslag was 61,6 procent tegen en 38,5 procent vóór. De opkomst was 63,3 procent. Premier Balkenende sprak 's avonds na het bekend worden van de voorlopige uitslag namens het kabinet zijn teleurstelling uit over de verwerping. Hij vond dat het signaal van de kiezers recht moest worden gedaan en dat de Europese Grondwet in de huidige vorm van de baan was."

Daarna werd het woord grondwet vervangen door verdrag.
En er werd vanuit gegaan dat de kiezer het hier mee eens was.
Een nieuw referendum is niet gehouden.

de honden blaffen... | 08-01-12 | 23:51

@Camille | 08-01-12 | 23:39
Als die "alle" Grieken dan ook stoppen met het om mij vragen van geld. Prima.

En vergeet niet het licht uit te doen als je oprot.

Parsons | 08-01-12 | 23:51

@Jackanders | 08-01-12 | 23:42

Mafsuh en toedels

neemjemoederindemali | 08-01-12 | 23:50

@zeg maar jansen | 08-01-12 | 23:35
De grap is nu juist dat het altijd werkt. En Wordfeud draait blijkbaar op een paar losstaande servertjes. Niks cloud.

Parsons | 08-01-12 | 23:49

@azoturie | 08-01-12 | 23:39

Frankrijk? niet?
Duitsland dan? ook niet?

Dan weet ik het niet meer.

neemjemoederindemali | 08-01-12 | 23:46

@Parsons | 08-01-12 | 23:28
Flauw.

Van Dikhout | 08-01-12 | 23:46

Griekenland uit de E.U. en alle Nederlanders die met toestemming van onze regering op grote schaal belasting en sociale lasten mogen ontduiken in Roemenië, Polen,Oekraïne, China etc. en daardoor over de ruggen van superlaag betaalde arbeidskrachten hier als multi miljonair in grote villa's leven eens gigantisch aanpakken d.m.v. hoge belastingaanslagen.

Dan hoef Henk Kamp niet langer de clown uit te hangen met zijn fabeltjes. De eigenaren van deze bedrijven zijn niet langer tevreden met 10 miljoen euro op hun privé rekening. En maar klagen dat er meer door de staat wordt uitgegeven dan er binnenkomt.

Griekenland is geld verkwanselen en nog erger de nederlanders die zich buiten proportie verrijken in de lage loon landen, vervolgens hier wel in grote villa's blijven wonen maar in nederland geen loonheffingen en sociale lasten voor hun bedenkelijke activiteiten in o.a. Roemenië hoeven af te dragen.

Geen wonder dat de schatkist leeg raakt.

Google het volgende > roemenievakantieland.nl/nederlandse_relaties

en scroll vervolgens deze pagina en zie vele van deze bedrijven in roemenie en de groeten aan Henk Kamp en slaap lekker met zijn allen.

herodus | 08-01-12 | 23:45

ABCIG eilanden. Aruba Bonaire Curacao Ijsland Griekenland.
VOC Mentaliteit ftw.

Crak-ho | 08-01-12 | 23:45

hatari | 08-01-12 | 23:40 |

Niet over opstanden beginnen gaarne. Voor je het weet gaan die over in oorlog.

En dat moeten we niet willen.

pius | 08-01-12 | 23:45

@zeg maar jansen | 08-01-12 | 23:34

Is Jan Cees privé goed voor een paar honderd miljard dan?

neemjemoederindemali | 08-01-12 | 23:45

@Superior Bastard | 08-01-12 | 23:27
Die kopsok moet voorkomen dat onze Arabishce "broeders" en plein publique hun eigen vrouwen volsproetsen.

Ik zie het omgekeerde niet snel gebeuren met die keppeltjes.

Of zijn die bedoelt om de mannelijke schoonheid te verhullen?

Parsons | 08-01-12 | 23:44

@Bart_Bart | 08-01-12 | 23:32

Als we dat gelijktijdig doen met het op zwart zetten van TVOH zijn de hooivorken en fakkels nog voor 23.00uur in Den Haag

neemjemoederindemali | 08-01-12 | 23:43

Jackanders | 08-01-12 | 23:42 | + 0 -

truste Jack.

pius | 08-01-12 | 23:43

Camille | 08-01-12 | 23:39 | + -1 -

Het zondebok-principe is eeuwenoud. Maar ons karma staat ook voor de deur. En als dat binnenvalt dan kun je beter in Griekenland wonen geloof mij.

Heb geduld;)


pius | 08-01-12 | 23:43

Tijd voor een milde coma van een uur of 6.
Toedeloe @allen.

Jackanders | 08-01-12 | 23:42

@Tarak | 08-01-12 | 23:30

Die Rothschild theorie geloofde ik ook nooit zo maar ik heb sinds ik Wouter Bos onder ede heb horen verklaren dat de regering tijdens de bankencrisis af is gegaan op het advoes van Rothschild is mijn scepsis een stuk minder geworden.

Eurofielen denken idd dat ze iets goeds aan het doen zijn, helaas hebben ze niet in de gaten wat ze werkelijk aan het aanrichten zijn. Dat gebeurt op lokaal niveau, landelijk en ook op Europees niveau. Ze hebben niet eens in de gaten door wie ze genaaid worden en wie er met de buit gaat strijken.

neemjemoederindemali | 08-01-12 | 23:42

@Parsons | 08-01-12 | 23:30
Dan heb ik je tegel verkeerd begrepen, en de mijne verkeerd geschreven. Mijn punt was meer om te wijzen op de rode onderwijs indoctrinatie. Vandaar het verkapte schoolreisje.

Ik had me er ook niet mee moeten moeien, en van Dikhout zijn zegje moeten laten doen.

Dank voor de GS waardige cartoon overigens.

Al SchietjemeLevend | 08-01-12 | 23:42

Vervolg: het is een beetje zoals met het communisme, het communisme zaq zichzelf ook als democratisch alleen doordat de klassetegenstelling overwonnen was, waren er niet meer partijen dan de communistische partij nodig. Zo zien de eurofielen dat ook (en voor klassetegenstelling kun je gerust nationale culturen invullen bij de eurofielen, nationale culturen die overwonnen zijn...):
1 er stemt weliswaar geen hond voor dat EP;
2. er is nooit de vraag gesteld of de EP of de EU wel wenselijk zijn
3. Nooit is duielijk gemaakt waarom het beter voor een land / volk is als ze zichzelf niet meer mogen besturen maar vanuit Brussel alles opgelegd krijgen.
4. een verklaring waarom de definitie van democratie door het EP volledig wordt opgeblazen daar democratie er om draait dat het volk (als in de antropologische betekenis van het volk)haar eigen territorium regeert niet volledig wordt opgeblazen door een kunstmatig opgedrongen iets als het EP. Je ziet aan gefaalde staat België al dat twee volken in een politieke unie niet werkt, maar volgens Verhofstadt en de andere eurofieltjes gaat het wel werken met meer volken erbij...

En toch denken de eurofieltjes oprecht dat ze democratisch zijn en dat een opgedrongen EP nationale parlementen kan en moet vervangen ,en dat het allemaal voor uw eigen bestwil is... echt! Echt waar!
Eén ding: u mag er niet over stemmen, want de uitkomst zou mogelijk ongewenst kunnen zijn.

Tarak | 08-01-12 | 23:40

@Bart-Bart | 23:32
Ook zonder die link zou de opstand er eindelijk moeten komen.

hatari | 08-01-12 | 23:40

pius | 08-01-12 | 23:38 Die koekenbakkers in Den Haag tikken 120k per jaar binnen. En wat ze aan misbaksels produceren komt op onze rekening.

Dat lijkt me niet fair.

zeg maar jansen | 08-01-12 | 23:40

Pak die regering aan, en zorg dat ze de afspraken echt nakomen, maar stop deze domme hetze tegen ALLE Grieken. Bekrompen geesten!

Camille | 08-01-12 | 23:39

Wij zijn altijd het braafste jongetje vande EU geweest en wij hebben het meeste geld er in gepompt
-
... en drie maal raden welke economie de hardste klappen krijgt als deEuro omvalt? Juist.
-
Wijkrijgen niet allen dat geld van Griiekenland nooit meer terug, wij krijgen nooit meer uit Europa terug wat wij er (sinds 1956!) in hebben geïnvesteerd.
-
Tegende tijd dat ze in de PIGS alláng weer zitten te lachen om de Eurocrisis en de wijze waarop ze er mee zijn weg gekomen, zuchten wij hier nog onder ons eigen aflossingsjuk.

azoturie | 08-01-12 | 23:39

zeg maar jansen | 08-01-12 | 23:37 |

Nou. Dat valt ook een beetje tegen.

En neukbaar is ie ook al niet.

pius | 08-01-12 | 23:38

Jackanders | 08-01-12 | 23:35 & pius | 08-01-12 | 23:35 Zoveel mogelijk van zijn salaris inhouden. Tot in de eeuwigheid.

zeg maar jansen | 08-01-12 | 23:37

Bart_Bart | 08-01-12 | 23:32 Het nadeel van cloudsourcing. Doet ie het niet dan heeft iedereen er last van.

zeg maar jansen | 08-01-12 | 23:35

zeg maar jansen | 08-01-12 | 23:34 | +


En wat was zijn onderpand dan?

pius | 08-01-12 | 23:35

@zeg maar jansen | 08-01-12 | 23:34
Was dat maar waar.

Jackanders | 08-01-12 | 23:35

Niks aan de hand. Jan Kees zei afgelopen zomer nog dat we flink gingen verdienen aan die lening aan de Grieken.

Ik stel me zo voor dat dat een persoonlijke garantstelling was.

zeg maar jansen | 08-01-12 | 23:34

@neemjemoederindemali | 08-01-12 | 23:01
Als we de schuld van tijdelijk deaudtgaan van Wordfeud weten te linken aan de Grieken, komt die opstand sneller dan het licht.

Bart_Bart | 08-01-12 | 23:32

@Al SchietjemeLevend | 08-01-12 | 23:22
Ik meen niet uit mijn tegen op te kunnen maken dat er in welke hoedanigheid dan ook sprake zou kunnen zijn betreffende het aanrekenen qua komen uit welk nest dan ook.

Parsons | 08-01-12 | 23:30

@deraderendraaien | 08-01-12 | 22:37
Dat is tienduizend miljard woordwaarde.

En omdat je twee pleonasmen hebt gebruikt mag je het nog eens vermenigvuldigen met honderdduizend triljoen.

Wat wij aan Griekenland lenen dus.

Bart_Bart | 08-01-12 | 23:30

@neemjemoederindemali | 08-01-12 | 23:19 |

Hè gat, ik geloof weer niet in die Rothschildt theorieën. Ik vrees dat het gewoon een geval van groupshift - groupthink is, maar dat er wel degelijk idioten zijn die denken die oprecht hebben dat een wereld waar volken zichzelf niet meer mogen regeren een betere wereld is. Dat is namelijk zo, omdat deze mensen het allemaal verschrikkelijk goed bedoelen.

Hetzelfde als hoe Ed van Thijn in elk negatief woord over migratie of een andere cultuur de opgang naar een nieuwe holocaust zag. Natuurlijk was dat ook deels politiek oppurtunisme, maar ik denk dat hij het ook wel meende.

Zoiets dergelijks zie je ook bij de EU. De EU is voor heel veel eurofieltjes een religie - die net zoals bij religies wel vaker gebeurd - elk gezond redeneervermogen vertroebeld. Ik denk dat eurofieltjes zichzelf wel als democratisch zien, alleen is dat geen houdbare stelling als je ze wat dieper gaat bevragen.

Tarak | 08-01-12 | 23:30

@Parsons | 08-01-12 | 23:23
Bij 'kopsokken' krijg ik een behoorlijk pornografisch beeld voor me, en stiekem ook een stief pielleke.
Maar ja, ik heb dan ook slechts een las-diploma hè.

Jackanders | 08-01-12 | 23:30

@Parsons | 08-01-12 | 23:28

Lol ende humor

*grinnik*

neemjemoederindemali | 08-01-12 | 23:29

@Van Dikhout | 08-01-12 | 23:16
Geh, ja ze zijn er al 30 jaar. En al 30 jaar niet gebruikt. Daarom zijn ze er. En daarom dienen ze ook jouw pacifistisch doel. Of wacht jij liever af tot er eoa zwakzinnige pedoaanhanger ergens in het MO op en knop drukt?

i.imgur.com/7DIWY.jpg

Parsons | 08-01-12 | 23:28

Parsons | 08-01-12 | 23:23 | + 0 -
Verklaar je nader, ik ben benieuwd. Wat is het verschil?

Superior Bastard | 08-01-12 | 23:27

Maar ach. In een land waar 99% het verschil tussen een kopsok en een keppeltje niet begrijpt gaat het eigenlijk nog best goed.

Toch?

Parsons | 08-01-12 | 23:23

Vrijdag 27 januari breekt de hel los, en valt de Euro.
Dit gebaseerd op mijn immer betrouwbare glazen bol.

King of the Oneliner | 08-01-12 | 23:22

@Parsons | 08-01-12 | 23:01
Ik heb geen inzichten in leeftijd van Dikhout, maar ik vermoed dat het een verkapt schoolreisje was. En als iemand uit een rood nest komt, kan die daar net zo weinig aandoen, als ik mijn doopnaam niet kwijtraak.

Al SchietjemeLevend | 08-01-12 | 23:22

Met de ouders die de euro op de wereld gezet hebben was een down-kindje onvermijdelijk natuurlijk.

zeg maar jansen | 08-01-12 | 23:21

En reken maar dat wij gewoon meer gaan betalen. Die Grieken lachen zich kapot. Met nog veel dank aan de D66 en PvdA voor al deze ellende. Wat een goed idee was dat die pleuro.

Moonwarrior | 08-01-12 | 23:20

@Van Dikhout | 08-01-12 | 23:16
Raar haakje...

Van Dikhout | 08-01-12 | 23:19

@Tarak | 08-01-12 | 23:13

Stimmt, allemaal voorgekookt om ein Reich te bewerkstelligen met aan het roer een joodse bankiersfamilie uit Frankfurt die al 2 eeuwen loopt te roven.

Met dat aanstaande ESM zijn we helemaal de pineut.

neemjemoederindemali | 08-01-12 | 23:19

@Parsons | 08-01-12 | 23:01
Ook goedenacht ('t is hier een uurtje laterder).
Ik kom uit een zwaar gristelijk nest.
'De regenboog, jongen, is een teken van God.'
Ja, maar mam, op school leren we...
'Ga je mond spoelen, jongen en bidt om vergeving.' Mwahhh, rood nest? Ik dacht het niet. Maar ik ben wel overtuigd pacifist, hoewel ik in een land ben gaan wonen waar wellicht straks een van de grote klappen zal vallen. Maar ja, dingen gaan. Volgens mijn vader zou Luther nog een boom planten wanneer hij hoorde dat de wereld de volgend dag ermee zou ophouden. Ik vind het allemaal best en neem het leven zoals het op me afkomt.
Na de mislukte demonstratie in Den Haag: wil je (kernwapens? Dat krijg je die. Sterker, ze zijn er al dertig jaar.

Van Dikhout | 08-01-12 | 23:16

'Ze' @pius?
.
Hebben we het zwaar? Zeker. Buikriempje aan, alle hens aan dek. Handje ophouden is echter niets voor mij. Ben verzekerd en als het moet komen we rond op het salaris van m'n partner. Uiteindelijk zijn we allemaal slaaf. Is het niet van jouw 2 procent, dan is het wel van iets of iemand anders. Alleen tussen je oren kun je waarlijk vrij zijn.
.
BTW Functioneert je korte termijn geheugen nog steeds naar wens?

Bertus Betonsloper | 08-01-12 | 23:14

@neemjemoederindemali | 08-01-12 | 23:07

Ja, dat snap ik. Maar die zijn toch al weg. Dat is de hele opzet van de hele eurofuik geweest: een zo danige situatie creëren dat je niet meer terug zou kunnen, zodat soevereine landen niet anders meer kunnen dan alle macht aan de EU af te staan.

Tarak | 08-01-12 | 23:13

Het zou beter zijn om alle "europarlementariers" te ontslaan en dat fake parlement van ze te ontbinden.
Daarna de Europese Unie opheffen, en elk land zijn eigen bonen laten doppen.
Sophie in 't Veld kan dan nog altijd een praatclubje oprichten.

de honden blaffen... | 08-01-12 | 23:13

@Van Dikhout | 08-01-12 | 22:53
Protesteren in de moderne westerse wereld bestaat uit kamperen met je ipad op een pleintje. Lekker allemaal in je eigen kutdorp want je moet natuurlijk wel om 17:30 thuis zijn bij mama voor boontjes met draadjesvlees en 's avonds een talentenshow kijken...

dlseth_ | 08-01-12 | 23:10

@Van Dikhout

Je hebt volkomen gelijk, helaas. Woonde toen zelf in Den Haag en heb de duizenden bussen en demonstranten voorbij zien trekken. Na die dag kwamen we erachter dat niemand op het haagse pluche ook maar ene reedt geeft om wat wij vinden. Het is nu europees pluche vanaf waar we nu genegeerd worden. Maar wat is het alternatief, hoe moeten we ze dan wakker schudden? Onze reaguursels alhier zetten tot nu toe ook geen zoden aan de dijk.

Strappin Young Lad | 08-01-12 | 23:09

@Tarak | 08-01-12 | 22:48

Geniaal, dat doen we, dat nog nooit iemand daarop gekomen is. Wel jammer dat de investeringen van onze pensioenfondsen dan ook pleituh zijn maar alles voor den goede saeck.

neemjemoederindemali | 08-01-12 | 23:07

Knuffelgriek @Kos uit Nijmegen is woedend: *puur discriminerend stuk dus van @Pritt op #geenstijl . Schofterig, feitelijk onjuist en geschreven door en voor zwakzinnigen*.
twitter.com/#!/Kos_/status/15610650081...

Lewis Lewinsky | 08-01-12 | 23:04

Bertus Betonsloper | 08-01-12 | 21:42 schreef: "Nigel Farage; he was right, but they just wouldn't listen.
www.youtube.com/watch?v=Wb-MWoZKYmg&am...
"

Nigel Farage is een moedig en standvastig democraat - en zeer eloquent bovendien.

Dr. Dr. Bartholdy | 08-01-12 | 23:04

@Van Dikhout | 08-01-12 | 22:53
Totdat er hooivorken en fakkels aan te pas komen natuurlijk.
Ik beweer niet dat zoiets hier snel gebeurt, maar zodra het water bij velen aan de lippen staat is niets uit te sluiten.

Jackanders | 08-01-12 | 23:03

Wat lul je? Betalen zul je!

djs | 08-01-12 | 23:01

@Van Dikhout | 08-01-12 | 22:53
Waarom was je in godsnaam tegen die kruisraketten? Of kom je uit een rood nest?

Parsons | 08-01-12 | 23:01

@Bart_Bart | 08-01-12 | 22:31

Verdomme, wordfeud is stukkapoedt, nu dondert de hele wereld in elkaar, zitten wij een beetje te zeiken over een vallende Euro en een failliet Europa.

neemjemoederindemali | 08-01-12 | 23:01

@Van Dikhout | 08-01-12 | 22:53
Aanvullinkje...
Ik was er met nog 499.999 anderen. Zoiets.

Van Dikhout | 08-01-12 | 22:58

Wie niet steelt of erft moet werken tot hij sterft.

mer266 | 08-01-12 | 22:56

Bertus Betonsloper | 08-01-12 | 22:49 |

Een slaaf van de twee procent ben je Bertus. En binnenkort is er geen beton meer te slopen Bertus want de huizenmarkt is kaduuk. Zit jij mooi thuis je handje op te houden.

Want aan papieren soldaatjes hebben ze niets in tijden van crisis.

pius | 08-01-12 | 22:56

@Strappin Young Lad
Op zaterdag 21 november 1981 was ik vanuit het Gelderse Dieren in Den Haag om te protesteren tegen de plaatsing van kruisraketten in Woensdrecht. Ruim 31 jaar geleden leerde ik al dat demonstreren in Nederland niet méér is dan een dagje uit. Je kunt in die tijd beter gewoon gaan shoppen. Zo'n demonstratie zegt Haagse politici namelijk geen reedt.

Van Dikhout | 08-01-12 | 22:53

En ik ben het niet geheel met Pritt Stift eens. Nog meer dan een economische crisis, is de euro een democratische crisis. De euro is het gevolg van het opdringen van een maakbare samenlevingsconcept als de EU tegen de wil van het volk, omdat de elite de wil van het volk verwerpt. Of het nu ging over migratie, multi-culturalisme en de EU, het zijn alledrie zaken die een duidelijke anti-democratische houding van de elite weergeven.

Tarak | 08-01-12 | 22:51

Of zoals The Iron Lady in lang vervlogen tijden het socialisme al voor den voeten wierp:
.
''Socialist governments traditionally do make a financial mess. Eventually they always run out of other people's money. It's quite a characteristic of them.''

Bertus Betonsloper | 08-01-12 | 22:49

Nu ben ik geen econoom, maar is juist niet beter als landen als Duitsland en Nederland terugkeren naar hun eigen munt en uiteindelijk alleen Griekenland de euro blijft houden. Die is dan waardeloos, maar de schulden die rijke landen in euro's hebben, zijn dan ook waardeloos.

Tarak | 08-01-12 | 22:48

De europhorie is voorbij. Euro, de miskraam van 10 jaar geleden.
Kunt u uw schulden niet aflossen? Hier, leen dan nog wat meer.

Koningsluis | 08-01-12 | 22:47

Doldwaas | 08-01-12 | 22:36 |

Uitstekende analyse.

De werkwijze van het International mafia fund is zo ingrijpend dat de economie de komende jaren net zo hard groeit als spinazie in de Kobi-woestijn.

Niet nadat deze International Motherfuckers het grootkapitaal en de multinationals de garantie hebben gegeven dat zij hun zuurgeroofde centjes gewoon mee kunnen nemen.

Dat niet natuurlijk.

pius | 08-01-12 | 22:47

@Doldwaas | 08-01-12 | 22:36 | + 0

De EU gaat maar om een ding: een groot Europees Reich. De euro is daarvoor alleen maar het instrument. U doet nu net alsof de EU over economische samenwerking gaat, maar daar gaat het helemaal niet over. De EU gaat over het komen tot een politieke unie en daarmee de beperking van daadwerkelijke invloed van het volk zonder daarover ooit eerlijk naar datzelfde volk te zijn.

Het zijn een beetje de argumenten uit de jaren twintig / dertig die het fascisme zo groot hebben gemaakt: het volk is te dom, het begrijpt niet. Dezelfde argumenten zie je nu weer terug bij een nieuwe anti-democratische stroming: eurofilie.

Tarak | 08-01-12 | 22:46

Tuurlijk zijn die Grieken lui. Maar laten we onszelf ook niet uitvlakken.
Strappin Young Lad | 08-01-12 | 22:40 |

Wat maakt het uit wie ten opzichte van wie, wel of niet lui zou zijn?

_Libertariër_ | 08-01-12 | 22:45

@Strappin Young Lad | 08-01-12 | 22:40
Demonstreren? Volgens mij ben jij niet alleen in een verkeerd lichaam geboren, maar ook in een verkeerd land. Als het geen verkeerde planeet is.

Lewis Lewinsky | 08-01-12 | 22:44

Boris Poepnagel | 08-01-12 | 22:04
'Ik zou alle rijke Grieken nogmaals grondig onder het licht houden.'
Bedankt. Al geruime tijd verzamel ik spreekwoorden en gezegden die een eigen leven zijn gaan leiden. Dit is er eentje van. Nogmaals, bedankt.

Van Dikhout | 08-01-12 | 22:43

Tuurlijk zijn die Grieken lui. Maar laten we onszelf ook niet uitvlakken. Zolang wij ons alleen maar pissig maken via reaguursels en niet de straat op gaan en demonstreren om een ommezwaai te krijgen in dat Europees geneuzel lacht zo'n beetje elke euro parlementarier z'n rijkeluislul uit z'n strak gestreken pantalon om het gepeupel (wij dus) waarvan ze weten dat ze er toch als een bulldozer overheen kunnen denderen zonder dat we terugmeppen.

Strappin Young Lad | 08-01-12 | 22:40

@Bart_Bart | 08-01-12 | 22:31
Hoeveel woord waarden heeft het woord optieftegrieksegraaileugenaars?

*scrabbel uit de kast pakken doet*

deraderendraaien | 08-01-12 | 22:37

De herstructeringsvoorwaarden van IMF en de EU zijn niet goed voor Griekenland en niet goed voor Europa. Voor Griekenland niet omdat ze door de gestelde voorwaarden geen productieve economie op poten kunnen zetten. Het gebrek daaraan is in eerste instantie al een belangrijke oorzaak van het Griekse probleem. Voor Europa is het slecht omdat als de Grieken geen productieve economie op poten zetten, Griekenland over een paar jaar op nieuw in de problemen zal komen. Bovendien is de euro te duur voor de Grieken om te concurreren.
-
In feite is er dus zowel voor de Grieken als voor Europa geen enkele reden om met dit pakket akkoord te gaan. Alleen de banken die geld hebben uitgeleend aan Griekenland hebben een probleem, maar dat is hun eigen risico.

Doldwaas | 08-01-12 | 22:36

Nederland zou uit de Europese Unie moeten stappen.
Het schip is zinkende, koersloos. In plaats van daadkrachtige mandaten en krachtige reparaties blijft men zich vooral bezig houden met oeverloos vergaderen op de 'brug'.
Alsof daarmee de situatie gered kan worden.

Helaas blijft Nederland zoals we het kennen, het zal de laatste kapitein zijn die het zinkende schip verlaat, ook al moet daar de gehele Nederlandse economie voor opgeheven worden.
Eens in landsbelang kiezen is voor het policor in Den Haag vreemd geworden.

De herstructeringsvoorwaarden van IMF en de EU zijn niet goed voor Griekenland en niet goed voor Europa. Voor Griekenland niet omdat ze door de gestelde voorwaarden geen productieve economie op poten kunnen zetten. Het gebrek daaraan is in eerste instantie al een belangrijke oorzaak van het Griekse probleem. Voor Europa is het slecht omdat als de Grieken geen productieve economie op poten zetten, Griekenland over een paar jaar op nieuw in de problemen zal komen. Bovendien is de euro te duur voor de Grieken om te concurreren.
-
In feite is er dus zowel voor de Grieken als voor Europa geen enkele reden om met dit pakket akkoord te gaan. Alleen de banken die geld hebben uitgeleend aan Griekenland hebben een probleem, maar dat is hun eigen risico.

Doldwaas | 08-01-12 | 22:36

Kan helemaal niet.

Er uit gooien.

Weet je hoe groot een land is?

Veel te zwaar.

An die ARBEIT | 08-01-12 | 22:33

-weggejorist-

titsmi | 08-01-12 | 22:33

Zijn er overigens al gezaghebbende *kuch* economen waargenomen die het eventuele verdwijnen van de euro niet bij voorbaat als rampzalig afschilderen, stouter nog, een terugkeer naar de nationale munten bepleiten?

Aardbewoner | 08-01-12 | 22:32

@Stormageddon | 08-01-12 | 21:43
Net zoals vele rijke Nederlanders in de Antillen , België of Zwitserland wonen

miko | 08-01-12 | 22:32

@Lewis Lewinsky | 08-01-12 | 22:23
Haha, en zo is 't!

Parsons | 08-01-12 | 22:32

@Parsons | 08-01-12 | 22:18
Thanx. Ik ben mijn Nederlandbeeld aan het herzien.
*noteert: Nederland is een klein land dat voornamelijk bevolkt wordt door domkoppen, sukkels en gehersenspoelden*
Denkt. Kijkt naar het firmament, en schrijft verder:
*Vandaar dat NL deel uitmaakt van de EU*

Lewis Lewinsky | 08-01-12 | 22:23

@Feynman | 08-01-12 | 22:05
Dat klopt ten dele en is nog verklaarbaar en redelijk ook. Griekenland is voor 90% een archipel. Scheepvaart is essentieel voor de landelijke economie. Voorwaarde voor de Griekse binnenlandse verkeer is dan wel dat ze Grieks personeel hebben. Voor internationaal verkeer is dat onhandig en duur, dus die varen vaak onder Panamese vlag en hebben veelal Fillipino's aan boord.

Stormageddon | 08-01-12 | 22:21

@Lewis Lewinsky | 08-01-12 | 22:09
Het ampele feit dat er überhaupt nog mensen op importverenigingen als de PvdA en D66 stemmen zegt alles.

Parsons | 08-01-12 | 22:18

@Stormageddon | 08-01-12 | 22:13
Aha. Nederland kennisland kan worden doorgekrast. *krr, krr*

Lewis Lewinsky | 08-01-12 | 22:17

Inderdaad word het tijd dat de rijken aangepakt worden.

Dat een paar procent alle rijkdom in handen heeft kan nu eenmaal niet. En dat geld niet alleen voor de bakermat van onze beschaving. Jammer dat het systeem deze moreel kwaadaardige toestand juist in de hand werkt.

En niet toevallig ook. Maar als je dat beweert ben je natuurlijk weer een socialist.

Zo werkt die mechaniek nu eenmaal.

pius | 08-01-12 | 22:14

@Parsons | 08-01-12 | 22:09

Uiteraard, maar in de plietiek niet.

Boris Poepnagel | 08-01-12 | 22:11

De gewone Grieken lijden inmiddels zwaar onder de crisis. Dus nogmaals.

Waar blijven die Zloty's?

pius | 08-01-12 | 22:10

@Parsons | 08-01-12 | 22:05
Jeuj. Ben ik de Nederlanders verschrikkelijk aan het overschatten? *rood hoofd krijgt*

Lewis Lewinsky | 08-01-12 | 22:09

@Boris Poepnagel | 08-01-12 | 22:04
Alles kan.

Parsons | 08-01-12 | 22:09

En laat die Grieken Euro ook maar eens fatsoenlijk spellen op die munten en biljetten van ze. Die rommel komt hier ook in circulatie. Wij betalen ervoor, potverdrie!

Parel van het Zuiden | 08-01-12 | 22:08

@hhmariavanempel | 08-01-12 | 21:49 |
Allemaal leuk en aardig, maar dan willen de Italianen ook zo'n regeling. En dan de Portugezen. En dan de Ieren. En dan de Belgen. En dan de Fransen. Kortom, gaat niet werken.

Jopie2009 | 08-01-12 | 22:07

@Lewis Lewinsky | 08-01-12 | 22:00
De gemiddelde Nederlander weet niet waar Griekenland ligt. Laat staan dat ze weten dat dat land ook een EUR heeft.

Mensen zijn dom.

Parsons | 08-01-12 | 22:05

@Stormageddon | 08-01-12 | 21:43 | + 1 -
Je hebt als Griekse reder helemaal geen ontduikingsconstructie nodig. Ze zijn bij Wet vrijgesteld. Beetje vreemd voor een industrie die een vijfde van de mondiale scheepsvaart verzocht en geen euro of drachme HOEFT te betalen.

Feynman | 08-01-12 | 22:05

@_Libertariër_ | 08-01-12 | 21:58
Laat ze dan maar door alle maatregelen zo kwaad worden dat ze hun regeringsgebouwen met de grond gelijk maken. Geeft een mooi signaal af.

blinde kip | 08-01-12 | 22:04

Souflakistan K-A-N helemaal niet uit de EYPO of EU geflikkerd worden! Griekenland staat vermeld als deelnemende partij dat het Verdrag van Maastricht ( nl.wikipedia.org/wiki/Verdrag_van_Maas... ) gratificeerde. Kort door de bocht (t/m Verdr.v.Lissabon) betekent dit dat de uitwijzing van één partij de ontbinding van de totale beleidsstructuur betekent. M.a.w. het legaatloos worden van verleden, huidig en toekomstig beleid, wat betekent dat ieder politiek gezag als fundament ontbreekt achter het beleidsmatig handelen. Wetteloosheid dus. Iets waar Sarkozy (terecht) voor waarschuwt.
Oplossingen? Moeilijk. Een begin zou kunnen zijn de segregatie van het huidig integraal Europees beleid ten aanzien van 'alles'. Haal de EYPO uit het Verdr.v.Lissabon en richt algehele wetgeving zodanig in dat monetaire- en fiscale randvoorwaarden doorslaggevend zijn voor lidmaatschap van een EU. Oók en voorál op tussentijdse controlemomenten. Onthou dus voor wie je het als bestuurder doet, voor de EU-burger en zijn beurs.
En Griekenland nu? Ik zou alle rijke Grieken nogmaals grondig onder het licht houden. Mij maak je niet wijs dat er niet nog een paar bonkige Ouzonichten op met EYPO-dolmaki's gevulde matrassen liggen te ronken op Luxemburgse hotelkamertjes. Plukze!

Boris Poepnagel | 08-01-12 | 22:04

@MooSquad | 08-01-12 | 20:43 |
Laten we moussaka maken van de Grieken!

Jopie2009 | 08-01-12 | 22:04

@blinde kip | 08-01-12 | 21:55
Het maakt helemaal niets uit wie er aan het roer staat.
Mark, Geert, Job, Emile en anderen zitten allemaal in dezelfde draaikolk.
Jammer dat u en ik daar ook bij zitten.

Jackanders | 08-01-12 | 22:04

@Oud brood | 08-01-12 | 21:43

Met dat probleem: Goldman Sachs heeft in vele regeringen hun stromannetjes zitten, waaronder de huidige interim premier van Griekenland, als wel achter de schermen in de vorm van raadsmannen, zoals de raadsman van Rutte, een hoogleraar economie in Leiden, tevens (oud-)adviseur bij Goldman Sachs (www.depers.nl/economie/610158/Victor-H... ). En ook centrale banken ontkomen niet aan die verstrengelingen.

En zo houdt die hele ons-kent-ons kliek elkaar de hand boven het hoofd, en zal er niemand zijn, die een ander aanklaagt.

ZKH EénOog | 08-01-12 | 22:02

Stemt het kabinet en de oppositie hier ook mee in. Behalve Wilders,dan kunnen we alleen nog maar op Wilders stemmen. De SP wil de arme Griekjes ook helpen.

bosbaan | 08-01-12 | 22:02

53 zetels voor de anti-EU-partijen (PVV en SP) in de peilingen. Dat is nog erg weinig.

Lewis Lewinsky | 08-01-12 | 22:00

@_Libertariër_ | 08-01-12 | 21:58 |

We zitten met een politiciprobleem...

Parel van het Zuiden | 08-01-12 | 22:00

@Jackanders | 08-01-12 | 21:42
Ik denk dat ik meer kan doen vanachter de pc dan eenzaam in een militaire gevangenis weg te kwijnen, hopend op een openbare rechtzaak.

blinde kip | 08-01-12 | 22:00

Dat die Grieken geen belastingen willen betalen is eigenlijk wel goed .. Het is dan ook niet de schuld van "Griekenland" (wie is dat eigenlijk?) maar van de eurofiele politieke elite dat we met het Griekse staatsprobleem opgezadeld zitten.

_Libertariër_ | 08-01-12 | 21:58

@blinde kip | 08-01-12 | 21:41
En druk maar lekker op het minnetje als je denk dat dat helpt. Rutte zet gewoon de huidige EU-vazal tour door.

blinde kip | 08-01-12 | 21:55

Het houdt gewoon op, de rek is eruit, executie verkopen in Nederland gaan toenemen, gerechtsdeurwaarders zijn hun leven niet zeker.
And so it begins ...

gentle giant | 08-01-12 | 21:54

"Zachte heelmeesters maken stinkende wonden." Als we nu de Grieken opbokken heb je kans dat de Italianen/Fransen/Ieren/Spanjaarden/Portugezen etc etc etc de boel eens serieus gaan nemen.

luckor | 08-01-12 | 21:51

Zodra de pensioenen hier verlaagd worden, is niemand meer (politiek) bereidt om te betalen. Dan houdt het heel snel op voor de Grieken. De banken en de ECB hebben de afschrijvingen leverage al bijna op orde. Het vertrek zel wel extra euro's (Griekse) tot gevolg hebben, dus een kleine mate van quantative easing.

ontlullen | 08-01-12 | 21:49

Mijn optie om van de Grieken af te raken is dat hun gehele staatsschuld ad 350 M € door de Europese monetaire autoriteiten in de loop van 2012 wordt omgezet in een eeuwigdurende lening ofwel perpetual bonds met 4 % rente gegarandeerd door de ECB. De jaarlijkse 14 M € aan rente moet zoveel als mogelijk is door de Grieken worden opgehoest. Voor zover ze dat niet kunnen suppleert de ECB of het EURO Noodfonds het ontbrekende deel. De Grieken gaan uiteraard terug naar de drachme waarvan de koers t.o.v. de euro aan de markt wordt overgelaten. De Europese banken hoeven niet af te schrijven op hun huidige leningen want ze hebben daarvoor perpetuals gekregen a 4 %. Een niet onaantrekkelijk rendement voor ook pensioenverzekeraars. Het aardige van een eeuwigdurende lening is dat zij in de loop van de tijd verdampt. Zoals met de Nederlandse Eeuwigdurende Lening uit 1814 van 2,5 %. Die laatste bestaat nauwelijks meer. Voor de Grieken komt er een Vermogensheffing Ineens tinyurl.com...
met verschillende percentages voor degenen die hun zwarte geld al dan niet vrijwillig aangeven.

hhmariavanempel | 08-01-12 | 21:49

Veel politiek ingestelde economen denken dat het rendeert om geld in bodemloze putten te storten. Ze noemen dat zelfs "investeren".
Alsof er ooit een echo van geld terug zal springen vanuit de peilloze diepte.

Griekenland heeft veel geld gekost, dat komt nooit meer terug, ook niet als er nog meer geld aan Griekenland wordt gegeven. Afscheid is het antwoord.

Jan Passant mk2 | 08-01-12 | 21:48

Griekenland is overigens een prachtige case om aan te tonen dat je gewoon schijt kan hebben aan internationale regels. Ik zeg; 0,0% ontwikkelingshulp en geen bijdragen meer aan de EU. Daarna naar goed Grieks gebruik jarenlang met een pokerface claimen dat we het gaan 'aanpakken'.. Ooit.

Kunnen we mooi Mark Rutte voor inzetten; die heeft ervaring met veel lullen zonder resultaten!

dlseth_ | 08-01-12 | 21:44

@Feynman | 08-01-12 | 21:38
Niet noodzakelijkerwijs. Er zijn genoeg constructies denkbaar om over in het buitenland verdiende geld geen cent in Nederland te betalen. Voorwaarde is dan wel: niet officieel in Nederland wonen. Waar wonen de meeste van die Griekse miljardairs? Niet in Griekenland, maar in Londen, New York, Monaco. De constructie is dus ongeveer hetzelfde.

Stormageddon | 08-01-12 | 21:43

Wat ik niet snap is dat er niemand achter Goldman Sachs aangaat. Die zijn degene die jarenlang de Griekse begroting hebben goedgekeurd terwijl ze wisten dat er boekhoudkundige trucjes werden toegepast die niet zijn toegestaan. Zou ze een claim aan hun broek geven die de Nederlandse staatsschuld in één klap teniet zou doen.

Oud brood | 08-01-12 | 21:43

Als het ESM eenmaal in werking is wordt er nog meer goed geld in de bodemloze Griekse put gepleurt.

Onze staatsschuld wordt nog veel hoger en de pensioenpotten worden ook leeggeroofd.

neemjemoederindemali | 08-01-12 | 21:43

Stormageddon | 08-01-12 | 21:36
Ja, hij is er niet erg trots op, op zijn Cypriotische afkomst. Als je er ooit bent geweest begrijp je wel een beetje waarom. Maar op Cyprus zijn ze wél erg trots op hem. Ook dat valt te begrijpen, om dezelfde reden.

En nee, geen vakantie voor mij helaas.

Soy yo | 08-01-12 | 21:42

@Koninging Beatricks | 08-01-12 | 21:39
*pakt snel een n terug*

Koninging Beatricks | 08-01-12 | 21:42

Al meer dan 70 tegels, maar niet één doodsbedreiging.
Stelletje saaie droogkloten!

OT/
Iedere minuut telt, schop de Grieken van het veld!

Jackanders | 08-01-12 | 21:42

Mark Rutte lachend op de tv: "Lieve mensen, men heeft tenminste dat gedoe niet meer met geld omwisselen net over de grens en dat mag wat kosten."

blinde kip | 08-01-12 | 21:41

@Parama Purusha | 08-01-12 | 20:36
Mwa na weetikveel hoeveel miljarden vanuit de EU, heeft de EU zeker een stem in deze. Dus helemaal alleen aan de grieken overlaten hoe ze hun shit willen oplossen is een beetje aan de laten kant.
Dat hadden ze moeten doen voordat ze onze miljarden in ontvangst namen.

Koninging Beatricks | 08-01-12 | 21:39

@Stormageddon | 08-01-12 | 20:58 | + 6 -
In Nederland betaal je als Nederlander dan in box 2 en 3 over jouw bezit in je eigen buitenlands bedrijf. IN Griekenland wordt echter niets betaald.

@Lewis Lewinsky | 08-01-12 | 21:19 | + 0 -
Multinationals betalen in Nederland 1 van de laagste tarieven van Europa. Daarnaast geldt in Nederland geen belasting op Royalties.

Even terug op Griekenland, als je daar als ondernemer of als simpele Griek de ballen hebt je belasting niet te betalen hoor je daar nooit meer wat van. Belasting betalen is daar een keuze en belastingontduiking is daar iets om trots op te zijn.

Belastingontduikers behoren weggezet te worden als landverrader in een penitentiaire inrichting.

Feynman | 08-01-12 | 21:38

@Westheinmer 2.0
Artikel uit 2004.
Toen had IK nog geen internet.

hawie | 08-01-12 | 21:38

Natuurlijk heeft Sarkozy gelijk. Ze zijn bewust op hommeles uit, in wat voor vorm dan ook. Openlijk.

Ten eerste heeft de hele chaos momenteel een parallellen met de aanloop naar de Amerikaanse burgeroorlog. En dan niet in het minste een wij/zij tussen het arme zuiden en het rijke noorden, waarvan het begin van de grens al gelegd is in België tussen Vlaanderen en Wallonië. En geheel in vergelijk, valt de "Federale" hoofdstad als eigen gewest buiten deze twee gewesten, zoals Washington DC een eigen stadstaat is, die geen deel uitmaakt van de VS.

Ten tweede worden alle funeste beslissingen gemaakt, die er maar gemaakt kunnen worden in crisis tijd. Iedere verstandige regering verlaagt de lasten, ten einde de economie weer op gang te krijgen. Onze regeringen gaan hier geheel tegen in, door lastenverhogingen door te voeren, en het bedrijfsleven nog verder uit te kleden.

Daarnaast zijn onze regeringen keihard aan het bezuinigen, en onder de groepen die het hardst getroffen worden, zitten de studenten en de militairen. Nota bene de twee groepen, die voor alle revoluties in de geschiedenis verantwoordelijk zijn, worden nu, wederom, door belasting en lastenverhogingen, op kwade voet met de overheden gezet.

Van een premier als de onze, afgestudeerd in geschiedenis, mag je verwachten dat ie dit allemaal ziet. En daarom mag je wat betreft spreken van vooropgesteld spel, wanneer de boel dit jaar nog rigoureus ontploft.

ZKH EénOog | 08-01-12 | 21:37

"op zijn Grieks" heb ik nog nooit een zak aan gevonden.

neemjemoederindemali | 08-01-12 | 21:37

@Soy yo | 08-01-12 | 21:35
Hij is geboren Grieks-Cyprioot maar hij heeft een Grieks paspoort. Enfin, moet jij geen vakantie vieren?

Stormageddon | 08-01-12 | 21:36

Rammstein | 08-01-12 | 21:34 | + 0 -

Zeker wel. Iedere Duitse politicus en econoom voegt Nederland liever vandaag als Morgen aan Duitsland toe.

Dat is net zo logisch als het weer.

pius | 08-01-12 | 21:36

@Lewis Lewinsky | 08-01-12 | 21:19
Nee. Niet geen. Die kunnen hooguit afspraken maken met de fiscus. En terecht overigens. Ze leveren ook veel werkgelegenheid.

Parsons | 08-01-12 | 21:35

Stormageddon | 08-01-12 | 20:58
En Stelios is geen Griek, maar een Cyprioot. Althans vroeger, hij zal inmiddels wel om belastingtechnische redenen met een Monegaskisch paspoort rondlopen. Maar dat terzijde.

Soy yo | 08-01-12 | 21:35

pius | 08-01-12 | 21:33 | + 0 -

Nein.

Rammstein | 08-01-12 | 21:34

@Stormageddon | 08-01-12 | 21:32
Thx.

Lewis Lewinsky | 08-01-12 | 21:34

Rammstein | 08-01-12 | 21:31 | + 0

Dan ben jij de enige waarschijnlijk.

pius | 08-01-12 | 21:33

Superior Bastard | 08-01-12 | 21:30 | + 0 -

De rijken hebben de term kapitaalvlucht als trouwe medestander. De gewone burgerlul niet overigens;)

pius | 08-01-12 | 21:32

@Lewis Lewinsky | 08-01-12 | 21:19
Het probleem is een beetje dat de 50 rijkste Grieken (multimiljardairs, velen in de Forbes 500) hun geld bijna uitsluitend in het buitenland verdienen. Bijna alle reders en olietycoons zijn CEO van buitenlandse ondernemingen. Hun schepen varen onder Panamese vlag, hun olie wordt buiten Griekenland om verhandeld. Behalve dat ze dus zelf geen belasting hoeven te betalen aan de Griekse overheid, houden ze ook amper Grieken aan het werk die belasting zouden kunnen betalen. Wat ze wel doen: op hun manier investeren in Griekenland. Althans: ze zijn eigenaar van veel sportclubs en toeristisch onroerend goed.
Bedrijven die in Nederland zijn gevestigd betalen dan weliswaar weinig tot geen belasting, velen daarvan leveren wel banen op. Dat is een beetje het verschil.

Stormageddon | 08-01-12 | 21:32

Eurotokkie | 08-01-12 | 21:21 | + 0 -
Denk niet dat Duitsland Nederland wilt hebben.

Rammstein | 08-01-12 | 21:31

Waar gaat dat steungeld allemaal heen dan. De gewone Griek is net zo bankroet als DE VS maar dan in werkelijkeid. Lege portemonnee-werk en zo.

Je vraagt het je af.

pius | 08-01-12 | 21:31

Misschien zitten jouw Grieken op dezelfde golflengte als ons OM, Pritt Stift. Die werken ook uiterst selectief en marktgericht volgens jouw collega.

hawie | 08-01-12 | 21:30

Griekenland uit de EU is einde euro! Het euro experiment heeft nog lang genoeg geduurd en is hopeloos gefaald. Duitsland en Frankrijk zullen de komende maanden het heel zwaar krijgen mocht Griekenland ondanks alle miljarden steun vallen. De euro zal tenslotte in waarde ineenstorten. Oh en als mensen denken dat China ons nog kan redden, vergeet het maar! China kampt op dit moment met grote economische problemen die voor de wereld economie nog grotere gevolgen kunnen hebben. In China onstaat een huizen bubbel waar je u tegen zegt! Op dit moment staan er zo'n 65 miljoen nieuwbouw projecten leeg! En de prijzen lopen steeds meer op waardoor de nieuwe middenklassen een huis simpelweg niet meer kan betalen. Ook de lonen stijgen harder onder de druk van sociale onrust waardoor steeds meer bedrijven hun heil elders gaan zoeken. China begint is net als de VS een economie vooral gebasseerd op gebakken lucht en zeepbellen die op ieder moment kunnen knappen. Laat de EU en de Euro maar vallen. Want verder dan economische waarden heeft dit facistische clubje niets toetevoegen!

Indoneesje | 08-01-12 | 21:30

De enige oplossing voor die Grieken is om de bezittingen van de 10 rijkste families te nationaliseren. Een tokkieoplossing, maar wel een oplossing.

Superior Bastard | 08-01-12 | 21:30

Alles is één groot dominospel..... Franse banken schijnen ernorme vorderingen te hebben op Griekenland.... Duitsland,NEDERLAND op hun beurt weer op die Franse banken...... die op hun beurt weer gefinancieerd zijn door ONZE pensioenfondsen..... en zo gaat dat maar door.... als er één steen valt.... gaat de rest ook.... en wij zijn de klos!

pim achtertuin | 08-01-12 | 21:28

Gewoon op bokken met die olijven kwekers.
Eu pakt je verlies op Griekenland en eruit met die luie donders.

aarschlikker Danny | 08-01-12 | 21:27

@kemmie | 08-01-12 | 21:19
My bad. Zat in een tabelletje te kijken zonder te denken.

Joost Maghetweten | 08-01-12 | 21:25

De Euro: a currency without a country.
De EU, een instituut opgetuigd naar (initiatiefnemer)
Frans model. Een klaar recept voor rampspoed.
Het Europees parlement, een dito Frans model, die wetten en regels bedenkt en wil uitvoeren om zichzelf in leven te houden.
Regelmakers die het liefst willen bepalen hoeveel melk een koe mag geven, hoeveel vis er in 1 ons kabeljauw mag zitten en dat schoenveters van brandvertragend materiaal moeten zijn gemaakt.
Tel uit je winst.

Koningsluis | 08-01-12 | 21:24

@Eurotokkie | 08-01-12 | 21:21
Sind Sie verrückt?

Lewis Lewinsky | 08-01-12 | 21:22

Lewis Lewinsky | 08-01-12 | 21:18 | + 0 -

Nederland bij Duitsland voegen ook een optie

Eurotokkie | 08-01-12 | 21:21

@Feynman | 08-01-12 | 20:51
Ik heb wel eens gelezen dat de rijkste bedrijven in Nederland geen belasting betalen. Géén dus.
Dat hoeft ook niet, want het volk betaalt tot gek makens toe.

Lewis Lewinsky | 08-01-12 | 21:19

Joost Maghetweten | 08-01-12
Noorwegen in de EU? vertel eens.

kemmie | 08-01-12 | 21:19

Nederland uit de EU. Is ook een optie.

Lewis Lewinsky | 08-01-12 | 21:18

Avant | 08-01-12 | 21:09 | + 0 -

Ook al lezen ze dit , ze doen toch waar ze zin in hebben .

Eurotokkie | 08-01-12 | 21:12

De Grieken hebben al hun geld geëxporteerd, de Europesche landen zijn kaalgeplukt en de leugens zijn op. Tijd om failliet te gaan.

i-Wonder | 08-01-12 | 21:10

Jammer dat de achterlijke tweede kamerleden deze blog nooit lezen. Die geloven nog blind in de EU heilstaat, en blijven dus maar andermans miljarden in allerhande beerputten smijten. (En ze blijven eeneens eeuwig poeslief tegen al die knoeiende banken/verzekeraars/pensioenfondsen e.d.)
Griekenland is niet hét probleem, maar de domheid en incompetentie van bestuurlijk Den Haag en Brussel.

Avant | 08-01-12 | 21:09

I would cry if I could but I have no more tears left.............

Opbokken | 08-01-12 | 21:09

Beste besteding van het noodpakket is om aan de schuldeisers (banken en pensioenfondsen van EU landen die aan de Grieken hebbben geleend) uit te keren i.p.v.aan de Grieken zelf, want zonder dat daar belasting wordt opgehaald is het storten in een bodemloze put.

coldcase | 08-01-12 | 21:07

Misschien kunnen de Grieken onroerend zaak belasting en inkomsten belasting gaan betalen.

Osdorpertje | 08-01-12 | 21:07

Het kwaad is al geschied , laat ze maar lekker in de EU.

Eurotokkie | 08-01-12 | 21:05

Waarom is het zo moeilijk om het verschil tussen de EU en de Euro(zone) te zien. De UK zit ook in de EU zonder de euro te hebben. Net als Zweden en Noorwegen trouwens.

Joost Maghetweten | 08-01-12 | 21:01

En te bedenken dat al die ministers die het domme volk probeerden te paaien met hun prachtige verhalen over groot Europa nu voor het oordeel staan van de burgers.
Je kunt nooit om de waarheid heen, en dat gaan ze merken.

lanexxx | 08-01-12 | 21:01

@Feynman | 08-01-12 | 20:51
EasyJet is een Britse maatschappij. Weliswaar opgericht door en mede-eigendom van een Griek, maar het is geen Griekse onderneming.

Stormageddon | 08-01-12 | 20:58

@Superior Bastard | 08-01-12 | 20:49 |

Ze kiezen er voor om het niet te spreken, maar om het te laten zien. Geen woorden, maar daden en meer van dat werk...

Parel van het Zuiden | 08-01-12 | 20:57

@Graftak | 08-01-12 | 20:49
Stront aan de knikker, zeggen we dan...

Joost Maghetweten | 08-01-12 | 20:56

@Graftak | 08-01-12 | 20:49
Grieks klinkt heel leuk en exotisch, maar uiteindelijk realiseer je je dat je hem gewoon in een beerput hangt.

Joost Maghetweten | 08-01-12 | 20:55

@Superior Bastard | 08-01-12 | 20:49
Maar dan hebben ze geen bestaansrecht meer...

Joost Maghetweten | 08-01-12 | 20:53

@j0shua | 08-01-12 | 20:44
Goed bier drinken is ruimte kweken...

Joost Maghetweten | 08-01-12 | 20:52

luie grieken werken niet dus verdienen ook niet onze belastingcentjes. ik zeg weg ermeedos

w31rd0 | 08-01-12 | 20:52

Al wordt de gehele schuld van Griekenland kwijtgescholden, het helpt niets, helemaal niets.
Griekenland was al sinds decennia voorafgaande aan de Euro een financieel onbetrouwbaar land waar niemand een ruk voor gaf, en daaraan is niets en zal nimmer iets aan veranderen.
Nu de Euro gekkies, na 10 jaar liegen en verzwijgen, inzien dat je een land als Griekenland niet volgens dezelfde maatstaven van: one size (euro) fits all, kunt behandelen is het probleem Griekenland voor de zoveelste maal in de geschiedenis aan de oppervlakte gebracht.
Frappant toch dat het maar steeds weer die zuidelijke landen zijn die de boel verkloten.
Waren het vroeger de gedoodverfde devaluatielanden,
er is niets veranderd, alleen kunnen ze nu niet hun munt devalueren. Bagger is bagger en blijft bagger.

Sarkozy dreigt met oorlog - zonder euro komt er oorlog - ik zou zeggen Sarkozy laat maar zien en los het eerste schot.
Het echte probleem van Europa? Frankrijk, het kankergezwel in optima forma. Als er 1 land de euro uit moet, dan Frankrijk.

Koningsluis | 08-01-12 | 20:52

We hadden nooit in de eu moeten stappen en onze gulden opdoeken

de mensen stemmen nog altijd massaal op deze partijen die hier schuldig aan zijn, met zo'n naïef volk gaat het natuurlijk nooit meer goed komen in nederland

T. Grimbek | 08-01-12 | 20:52

De Grieken hebben moeite 350 miljard aan oude staatsschuld af te tikken en de hoge heren komen met een reddingsplan om Griekenland nog eens 130 miljard uit te lenen. Sorry, maar dan wordt de staatsschuld weer met een interventie sneller groter als de Grieken ooit zelf voor elkaar hebben gekregen. De basis zou moeten zijn, stoppen met lenen.

Griekenland bied inmiddels aan de nieuwe staatsobligaties een stukje onroerend goed mee te geven als extra onderpand. Blijkbaar hebben ze daar net zoals in Fukuschima nog nooit gehoord van heb begrip coïncidentie. Als de euro gevallen is, dan is dat onderpand ook niks meer waard. Wederom niet doorgedacht. Het bied geen enkele extra zekerheid.

Het IMF zit aantoonbaar vast in vergelijkbare tunnelvisie. Gelukkig hebben ze door dat meer nieuwe belastingen verzinnen geen nut heeft in Griekenland. Aan de andere kant, het innen van achterstallige belasting wordt niet genoemd. Vermogensbelasting op buitenlandse tegoeden ook niet. Verkopen van staatseigendom al helemaal niet.

De optie 2, schuldeisers moeten meer kwijtschelden is een gotspe. Slechts 20% van de schulden is in particuliere handen en kan zinvol op worden afgeschreven. De rest is in handen van hulpverlenende overheden. Ook al gaan de particulieren voor een volledige afschrijving in een dolle christelijke bui, dan is er nog steeds NIETS opgelost. Bovendien tekenen de gulle gevers dan hun eigen faillissement.

Griekenland heeft daarnaast 1 van de rijkste industrieën als het gaat om rederijen en vliegtuigmaatschappij. Denk EasyJet. Deze Griekse reuzen betalen nauwelijks belasting. Als hier de rijkste tien bedrijven niets betaalden viel Nederland ook om.

Iedereen weet dat de euro valt, laten we de tijd van onzekerheid beëindigen, de kogel door de kerk afvuren en de euro laten vallen.

Wel op een wat meer verstandige manier, niet door de zwakke landen uit de euro te laten vallen, maar door de sterkere landen uit de euro te laten stappen. De zuiderlingen kunnen dan gaan devalueren, terwijl de Nieuwe Neuro voor de Noordelijke landen de munt wordt.

Oh en laten we politici die in plaats van argumenten alleen spookbeelden uitwisselen gelijk afserveren. Deze slachtoffers van Shell-Shock zijn niet geschikt voor hun baan.

Feynman | 08-01-12 | 20:51

Ondertussen parkeert de elite hun miljarden aan zwart verdiend geld bij de Duitse en Franse banken waar de overheden daar erg blij van worden en die vervolgens natuurlijk niet meer voor hardere belasting maatregels zijn. Gek he?

blinde kip | 08-01-12 | 20:50

Grieks is niets.
Toedeledokie!!

Graftak | 08-01-12 | 20:49

Wanneer geven politici nu gewoon toe dat zij niet capabel zijn om deze crisis op te lossen?

Superior Bastard | 08-01-12 | 20:49

Ik ga een niewe buik aanschaffen, die van mij is op dit moment al volgeschreven.

j0shua | 08-01-12 | 20:44

Heeft er iemand nog een leuke woordgrap met een grieks gerecht erin verwerkt?

MooSquad | 08-01-12 | 20:43

Vanaf nu nooit meer souvlaki!!!!

poeTsBaas | 08-01-12 | 20:42

Het IMF heeft dus weinig geleerd van de Azië-crisis vam eind jaren 90 (wat damage control betreft).

MooSquad | 08-01-12 | 20:37

Griekenland innemen!!

jan2806 | 08-01-12 | 20:37

Als straf belonen en dan vertrouwen op verandering, wie had kunnen bedenken dat zoiets niet ging werken.

smdyasc | 08-01-12 | 20:37

Eerst het IMF weggooien bitte. Laat de Grieken lekker zelf bepalen hoe ze hun shit willen oplossen, kunnen ze tegen hun eigen democratie gaan protesteren.

Parama Purusha | 08-01-12 | 20:36

Kunnen we hier niet een pool maken wanneer Griekenland failliet gaat, dan wel uit de Eurozone wordt geknikkerd? Inleg een Griekse Euri.

Slome Duikelaar | 08-01-12 | 20:35

Ja maar dat mag niet want er zijn allemaal verdragen dat we geen andere landen uit de Euro mogen gooien.

... huh, verdragen die zeggen dat we geen financiële steun aan andere EU-landen mogen lenen die zich in de situatie van Griekenland bevinden? Ja maar dat is anders. Want daarom.

Nietvoordekat | 08-01-12 | 20:33

miko | 08-01-12 | 20:28 |

Een beetje crimineel spreekt zijn talen.

Davidson | 08-01-12 | 20:30

likmegaties | 08-01-12 | 20:26 | + 0 -
Dan is het maar goed dat ze niet zo groot geschapen zijn.

HSVOBW | 08-01-12 | 20:29

Wel een vrij donkere griek in dat filmpje en spreekt goed frans

miko | 08-01-12 | 20:28

Griekenland stap uit de euro als Europa het grootste deel van hun schuld heeft kwijtgescholden.

CoffeePatch | 08-01-12 | 20:28

Er is geen exit-strategie zegt men dan... Hoeveel euro's gaan we nog in de put gooien? Want Spanje en consorten volgen nog...

Davidson | 08-01-12 | 20:28

Het maakt eigenlijk niet zo veel meer uit. Met of zonder Griekenland zullen Henk en Ingrid de klappen krijgen voor het falen van het Europese systeem. Een systeem dat overigens nog steeds door vrijwel alle politici graag overeind gehouden wordt. Kosten wat het kost!

vindead | 08-01-12 | 20:27

De Chinezen gaan heus wel in een gat springen maar in welk gat .

likmegaties | 08-01-12 | 20:26

Gebeurt helemaal niks als we de Grieken eruit donderen ! En anders ontwikkelingshulp hoeft toch niet altijd naar Afrika te gaan!

Kalaforni | 08-01-12 | 20:25

Wacht rustig op 1 Jan. After Euro

Ing. eslapen | 08-01-12 | 20:24

Wegwezen inderdaad.. Word onderhand niet goed van al die mafkezen die maar je een gevoel willen aanpraten dat er een gigantische ramp staat te wachten als we afscheid van o.a. de Grieken willen nemen.

Laat a.u.b. voor 1x zien dat bewust risico`s nemen ook afgestraft kan worden. Wanneer dit nu niet duidelijk wordt gemaakt is de ramp vele malen groter dan wanneer we afscheid nemen van de landen die wanbeleid voeren.

Absoluut niet waar | 08-01-12 | 20:23

Domino E Day komt eraan!

Parel van het Zuiden | 08-01-12 | 20:22

Goed idee.

Opbokken met die luie Grieken..

overVecht | 08-01-12 | 20:19

ophoepelos!

AIVD-medewerker | 08-01-12 | 20:18

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken