Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

WTF?! Software bepaalde strafmaat Terwijde

hal9000voorhetOM.jpgU vond het ook allemaal erg bizar. Voor het inbeuken op het gezicht van een agent als notoire overlastgever slechts twintig uur schoffelleunen krijgen, plus 200 euro schadevergoeding betalen. En dat in een tijd waarin er spijkerharde petities rondgaan in het kader van een conventie tegen geweld tegen hulpverleners. Dat komt omdat rechters in Nederland gereduceerd zijn tot secretaresses van computersoftware. Je voert het misdrijf in de software BOS/Polaris in en die rekent volgens de Polaris-richtlijnen uit hoeveel straf daar tegenover staat. U kunt zelf ook voor eigen rechter spelen door het programma hierrr te downloaden. Wel alleen voor windows. Geen verrassing want overheid + ICT. De bontkraagklootzak uit Terrorwijde loopt dus fluitend naar buiten om zijn gangstervriendjes te highfiven, aangezien Nederlandse rechters niet zelf meer diverse variabelen, factoren en maatschappelijk belang bij elkaar optellen. Nee, ze baseren zich op de stotterende Siri van het OM en 'strafpunten', waardoor veel variabelen wegvallen. De McDonaldisering van het Nederlands recht. Softe aanpak door software, ook in Utrecht. De stad waar de beloofde harde aanpak van Wolfsen vertaald wordt met hardcore respijt voor Roma families. Die blijkbaar door de gemeente net zolang een hand boven het hoofd gehouden wordt tot er weer een afkoopsom van enkele tonnen neergelegd kan worden. Eveneens de stad waar Sophie Hilbrand en haar crew zonder schaamte bedreigd worden als ze het koddige Nu We Er Toch Zijn willen filmen in Terwijde en Leidsche Rijn (SCHOKKENDE BEELDEN, vanavond om 22:30 op Ned1!). Dat krijg je er van als haatzaaiende sujetten een klimaat creëren waarin geweld tegen cameraploegen wordt goedgepraat. Dan lopen nationale knuffelschatjes als Sophie ineens gevaar. Kortom, de stad waar de terroristische Untouchables, de BezemRoma's of de BNN-bedreigers zich ook maar ergens zorgen over hoeven te maken. Het komt allemaal wel goed met deze slachtoffertjes van omstandigheden. Die redden het wel. En we hebben hier software van OM om dat te bewijzen.

Reaguursels

Inloggen

Het hele Nederlandse strafrecht in 9 embeetjes.
Dat zegt al genoeg, lijkt me...

alpha centauri | 06-01-12 | 21:10

Gefeliciteerd Johnny Quid. Het is gelukt om veruit het slechtst geïnformeerde artikel ooit op GS te plaatsen.

Volgens dit artikeltje is het probleem dat rechters niet meer zelf de straftoemeting doen, maar het programma BOS/POLARIS. Als dat zo zou zijn, zou dat inderdaad een probleem zijn, maar gelukkig is dat niet het geval.

Punt 1: Dit programma is voor het OM om op een uniforme wijze strafeisen te formuleren. Dus niet voor de RECHTER. Het OM straft immers niet.

Punt 2: BOS/POLARIS is vooral voor 'eenvoudige' delicten waar het persoon van de dader een mindere factor is. Vergelijkbare straffen in vergelijkbare gevallen lijkt me geen slecht streven.

Punt 3: Rechters letten natuurlijk op deze strafvoorstellen die uit het programma rollen, (met het oog op rechtsgelijkheid natuurlijk), maar bepalen nog altijd zelf de straf. Ze zijn op geen enkele manier gebonden aan de eisen van de software.

Punt 4: De POLARIS richtlijnen worden om de zoveel tijd aangepast. Als er een roep is om zwaarder straffen dan zal het OM dat tot uitdrukking kunnen brengen in de voorgestelde strafmaat.

Punt 5: Als laatste punt. Deze software is echt niets nieuws. BOS/POLARIS bestaat al een aantal jaar. Ga eens een dagje kijken bij de politierechter. Daar is het erg duidelijk dat de rechter zich in elk geval niet blind staart op de BOS/POLARIS voorstellen.

Waarom de situatie in Utrecht er met de haren is bijgesleept is mij echt onduidelijk. "Hard aanpakken" door de gemeente Utrecht heeft heel weinig te maken met hogere strafeisen van het OM en zwaardere straffen door de rechter. Lesje staatsrecht kan hier ook geen kwaad.

Beter je huiswerk doen jongens. Als de media zo slecht bericht over ons strafsysteem is het geen wonder dat de samenleving het toch al lastige systeem niet snapt. GeenStijl heeft veel op met journalistieke verantwoordelijkheid. Die werkt twee kanten op. Je hebt ook de verantwoordelijkheid om goed verslag te doen. Met dit soort artikelen doe je meer schade dan goed ben ik bang.

Menalaus | 06-01-12 | 19:34

@Joost Maghetweten | 06-01-12 | 07:31
Alsof dat het doel is van veroordeling/detentie... (zie ook link van @seven boven je). Daar gaat het het niet om: het gaat erom dat de staat zich als taak heeft toegeëigend om burgers te beschermen en beveiligen. Dat betekent het verwijderen van criminelen uit de maatschappij. Dat kan je op 2 manieren doen: opsluiten (en dat is duur, tijdrovend en criminelen komen vaak slechter en crimineler uit het gevang - met alle gevolgen van dien, reclasseringstrajecten, en een horde welzijnswerkers) of je kan ze verwijderen uit de maatschappij door ze te verbannen.

Het centrale punt is dat de burgers veilig over straat willen, dat burgers geen inbraken en overvallen willen. Dat veroorzaakt het meeste overlast, dat veroorzaakt het gevoel van onveiligheid. Jij bent voorstander van het tijdelijk opsluiten en het hele nazorg-traject wat miljarden en miljarden kost. Ik beweer dat het niets oplost, veel te veel geld en aandacht kost en het goedkoper en simpeler kan. Verbannen.

Het is niets voor niets dat religies en sekten dat ook als straf hebben. Stoot ze uit de sociale kring, verban ze uit de vertrouwde omgeving. Jouw bezwaren daartegen zijn geen argumenten. Als jij als crimineel auto's op andere naam wil laten zetten dan kan dat. Maar daarmee is degene op wiens naam de wagen staat ook crimineel en loopt ook het risico op verbanning - met alle gevolgen. Het is een keten van gevolgen.

Waar het om gaat is: wat wil de samenleving? Veiligheid. Rust. Orde. Leden van een samenleving die zich niet aan de spelregels willen houden die stoot je uit de samenleving. Schadelijke parasieten moet je op één of andere manier uit het lichaam werken. Wat kun je doen?
1. Doodmaken. (vind ik ver gaan en van staatswege ronduit gevaarlijk)
2. Insluiten/Opsluiten
3. Verwijderen
Ik denk dat het laatste het minste kost aan geld, moeite en mankracht en het maximale rendement heeft. Alle bezwaren die je hebt geopperd doen daar eigenlijk helemaal niks aan af.

Stormageddon | 06-01-12 | 16:23

-weggejorist-

Dutch123 | 06-01-12 | 13:36

Als dit waar is, dan valt er wat uit te leggen door OM en rechtbank. Ze automatiseren op een vlak waar dat niet zou moeten gebeuren. Vrouwe Justitia heeft een ICTblindoek voor. Dat wel...

Goedzo | 06-01-12 | 12:14

Geautomatiseerd straffen is al een poosje gebruikelijk voor de ergste misdadigers die ons land kent: belastingbetalers met geld op zak.

Jan Passant mk2 | 06-01-12 | 10:27

BNN-tuthola: "Hahaha, wat gezellig die leuke Marokkaanse jongen noemt mij hoer. Da's toch gezellig hahaha. Wat zijn het toch aardige mensen".

Kamervraag | 06-01-12 | 10:09

Daar komt trouwens nog bij dat BOS niet eens door rechters gebruikt wordt in het algemeen, maar door het OM

tis_wat | 06-01-12 | 09:54

Wel grappig om te zien dat heel veel mensen geen enkel idee hebben waar ze het over hebben.
BOS/Polaris is zeer zeker een verbetering van het rechtssysteem. Je hebt een strafmaat. Trouwens, BOS kan door een beoordelaar altijd worden genegeerd bij een beoordeling van de strafmaat.

tis_wat | 06-01-12 | 09:53

klote D66 rechters

denoorman | 06-01-12 | 09:50

-weggejorist-

Erikdvp | 06-01-12 | 09:26

nou nou, als een potlood naar je hoofd al een bedreiging is... Het zal wel gekleurde televee geweest zijn, maar in NWETZ kwam dat Leidsche Rijn in ieder geval een een stuk beter over dan wat je verwacht van de gemiddelde nieuwbouw ghetto en die mensen die eromheen woonden leken toch best oprecht (ipv bang) als ze zeiden dat doordat er 3 mensen hun huis uit zijn gezet en 6 pikkies opgepakt het een stuk rustiger was toch?
owwwwww wacht of is dit offtopic? Software waarmee straffen berekend worden? In theorie prachtig, maar in de praktijk dus een duidelijke FAIL

soundwave070 | 06-01-12 | 09:25

Ik maak me sterk dat het kneuzenpakhuis het Binnenhof niet eens weet dat rechters en officieren feitelijk automaten zijn, die dus ook zwaar overbetaald worden, zo'n programmatje kan elke boerenlul raadplegen.
Het is nu plotseling ook heel begrijpelijk dat het geen zak uitmaakt of je 500 of 15 kantjes strafblad hebt, de computer geeft altijd dezelfde straf aan.
Daarnaast is Opstelten van de VVD de allergrootste kneus, die loopt extreen veel te schreeuwen, maar begrijpt nog steeds niet dat hij alleen wat kan bereiken als hij het programma aanpast, automaten doen immers uitsluitend wat je ze laat doen.

krankzinnig | 06-01-12 | 09:21

heb programma met Sophietje gezien, weinig schokkende (meer lollige) beelden. Softwaregeintje: de rechterlijke macht is (overigens op verzoek van politiek en OM) doorgeslagen in het uniform straffen, dat moge duidelijk zijn

Den Meester | 06-01-12 | 09:21

Natuurlijk hebben we te maken met rechters met slappe knieën en natuurlijk is dat een slechte zaak. Maar in dit land zijn niet de rechters de baas maar heeft de volksvertegenwoordiging het voor het zeggen. En die mogen zich rot schamen dat rechters dit soort schijnstraffen kunnen opleggen.

Alexander de Kleine | 06-01-12 | 08:50

Kan iemand die software omsmelten naar linux?

Darkman73 | 06-01-12 | 08:28

@Snelle Gerrit | 06-01-12 | 00:55
Nee, dan is het uiting van cultuur.

Joost Maghetweten | 06-01-12 | 08:02

als je nou een strijkerbom afsteekt, kom je zeker goed aan de beurt...

brainfaillure | 06-01-12 | 07:53

@Stormageddon | 06-01-12 | 00:50
De auto's van de echte criminelen staan nu toch al niet op hun naam, zwart geld zet je niet op een bankrekening. Het idee is leuk in theorie maar de georganiseerde misdaad pak je daar echt niet mee.

Joost Maghetweten | 06-01-12 | 07:31

sorry

miko | 06-01-12 | 03:54

@boeglul | 06-01-12 | 03:42

Geen idee, Parsons lijkt me niet, die maft al.

neemjemoederindemali | 06-01-12 | 03:44

neemjemoederindemali | 06-01-12 | 03:33

Jij krijgt zelfs een pluskudo... Van wie? parsons?

boeglul | 06-01-12 | 03:42

@pius | 06-01-12 | 02:15
Kansen worden niet benut.
Door gebrek aan handhaving is het uit de klauwen gelopen.
Politie wordt nog steeds ingezet als belastingophaler, concentreren op flitsen en onnodig toeteren brengt meer geld in het laadje, denkt men.

drs.Nee | 06-01-12 | 03:34

@boeglul | 06-01-12 | 03:28

Zuip dan niet zoveel.

neemjemoederindemali | 06-01-12 | 03:33

*zich aandient als superknecht van pius en njmidm een duwtje geeft*

miko | 06-01-12 | 03:32

@pius/miko goodnight folks ! (test)

jaheur | 06-01-12 | 03:31

neemjemoederindemali | 06-01-12 | 03:17

Zodra je dronken bent worden je onnodige driedubbelposten trouwens ook erg irritant.

boeglul | 06-01-12 | 03:28

@pius | 06-01-12 | 03:15

Hoppa,weer 2 mins er bij.

*rekent wel op meer gratis drank*

neemjemoederindemali | 06-01-12 | 03:28

@neemjemoederindemali | 06-01-12 | 03:13
Niet dubbel posten?Herhalio!

miko | 06-01-12 | 03:24

@jaheur | 06-01-12 | 03:09

:-) zeg verder niks

neemjemoederindemali | 06-01-12 | 03:24

Pius!!
Dat is niet leuk om nachtploegers een ban aan te smeren.Dat is een beschermde reaguurderssoort.Zijn hartstikke zeldzaam.
*jaheur een knuffel geeft*

miko | 06-01-12 | 03:23

@jaheur | 06-01-12 | 03:09

:-) zeg verder niks

neemjemoederindemali | 06-01-12 | 03:21

*het licht uit doet*

Parsons | 06-01-12 | 03:21

@jaheur | 06-01-12 | 03:09

:-) zeg verder niks

neemjemoederindemali | 06-01-12 | 03:20

@jaheur | 06-01-12 | 03:09

:-) zeg verder niks

neemjemoederindemali | 06-01-12 | 03:19

WTF? ik kan niet meer plempen.

pius | 06-01-12 | 03:17

jaheur | 06-01-12 | 03:09

LOL. Ik ben wel nieuwsgierig maar ja. Ik snappum.

pius | 06-01-12 | 03:17

@boeglul | 06-01-12 | 03:07

Klopt, al wordt mijn ervaring en mijn goede raad niet door iedereen gewaardeerd.

neemjemoederindemali | 06-01-12 | 03:17

@boeglul | 06-01-12 | 03:07

Klopt, al wordt mijn ervaring en mijn goede raad niet door iedereen gewaardeerd.

neemjemoederindemali | 06-01-12 | 03:16

@boeglul | 06-01-12 | 03:07

Klopt, al wordt mijn ervaring en mijn goede raad niet door iedereen gewaardeerd.

neemjemoederindemali | 06-01-12 | 03:16

neemjemoederindemali | 06-01-12 | 03:09

Ik heb een partijdige server idd. Kost wel wat overigens.

pius | 06-01-12 | 03:15

-weggejorist-

pius | 06-01-12 | 03:15

-weggejorist-

pius | 06-01-12 | 03:15

-weggejorist-

pius | 06-01-12 | 03:14

@jaheur | 06-01-12 | 03:03

Welkom vrind, u bent nog jong, zo te zien aan uwen zwitsal, heeft u de huisregels al gelezen?

neemjemoederindemali | 06-01-12 | 03:13

@pius | 06-01-12 | 03:03
Realiteit is dat deskundigen vertelden aan de burgervader van A'dam dat die gasten niet geleerd kan worden om ooit normaal in het leven te functioneren, laat staan in hun eigen levensonderhoud te voorzien middels werk.
Geen verrijking maar een last.

drs.Nee | 06-01-12 | 03:13

@jaheur | 06-01-12 | 03:03

Welkom vrind, u bent nog jong, zo te zien aan uwen zwitsal, heeft u de huisregels al gelezen?

neemjemoederindemali | 06-01-12 | 03:13

-weggejorist-

pius | 06-01-12 | 03:13

@pius: yep was een paar maanden gebanned door een discussie met jouw. Had toen een andere nick maar die zeg ik lekker nie ! haha (bang voor Joris)

jaheur | 06-01-12 | 03:09

@pius | 06-01-12 | 03:02

En nog dubbel commenten ook, #valsspelurt

neemjemoederindemali | 06-01-12 | 03:09

@miko | 06-01-12 | 02:50
Yeah yeah...

drs.Nee | 06-01-12 | 03:09

@pius | 06-01-12 | 03:01

Heb mijn strategie verandert, ik schakel mijn tegenstanders gewoon stijlloos uit.

*ramt[!] als een gek in*

neemjemoederindemali | 06-01-12 | 03:08

@drs.Nee | 06-01-12 | 03:01
Laten we dat probleem dan maar meteen benoemen.
Het casablanca kartel?
Tanger triade?
Salvatrucha sharia/sahara?

miko | 06-01-12 | 03:08

neemjemoederindemali | 06-01-12 | 03:04

Vandaar dat je ook zo prettig in de omgang met mede reaguurders bent.

boeglul | 06-01-12 | 03:07

jaheur | 06-01-12 | 03:03

Te fel op mij? Nouja, ik heb geen enkel probleem met jou. Zo onredelijk ben je nou ook weer niet.

Zolang je me niet gaat plussen natuurlijk;)

pius | 06-01-12 | 03:05

@boeglul | 06-01-12 | 03:00

Logisch, ik leaup al 80 jaar mee hier.

neemjemoederindemali | 06-01-12 | 03:04

haha LOL ik denk dat ik wel wat heb bijgedragen aan pius zijn faam ! (just for the fuck of it, en soms omdat je gewoon uit je nek lult)ben zelfs een keer gebanned omdat ik te fel reageerde, heb ik nog een trauma van. Maar ik zal je eens een plusje geven als ik t met eens bent. Misschien worden we vriendjes.

jaheur | 06-01-12 | 03:03

drs.Nee | 06-01-12 | 03:01

Amsterdam is zeer problematisch ionderdaad. De 600 doctrine moet daar verandering inbrengen.

Ik ben benieuwd.

pius | 06-01-12 | 03:03

-weggejorist-

pius | 06-01-12 | 03:02

De meest stijlloze reaguurder van geenstijl. Schitterend.

pius | 06-01-12 | 03:02

@vraagstaart | 06-01-12 | 02:20
@pius
Als die criminele groep die het verpest, een ander zou behandelen zoals ze zelf behandeld willen worden, was dit jarenlang onderkende en daardoor groeiende probleem allang opgelost.

Feit is dat Marokkaanse criminele jongeren zich in toenemende mate in bendes organiseren, die regionaal en zelfs internationaal opereren constateerde het Korps Landelijke Politiediensten.
Amsterdam telt in absolute aantallen de meeste Marokkaanse criminelen. Van de gewelddadige criminele jongeren in A'dam blijkt ook nog eens 40% zwakbegaafd.

drs.Nee | 06-01-12 | 03:01

Parsons | 06-01-12 | 02:59

LOL. Voor mij ook.

pius | 06-01-12 | 03:01

neemjemoederindemali | 06-01-12 | 02:57

Sorry. Maar nu weet je het. Dan kan je er ook wat aan doen natuurlijk. Laat je kop niet hangen.

Als ik het kan kan jij het ook.

pius | 06-01-12 | 03:01

neemjemoederindemali | 06-01-12 | 02:55

Ondanks dat je minstens 70 jaar oud bent, ben je nog behoorlijk "hip".

boeglul | 06-01-12 | 03:00

Ben wel trots dat ik en een illuster rijtje der verdorven geesten sta. #datdanwelweer

neemjemoederindemali | 06-01-12 | 02:59

@Stormageddon | 06-01-12 | 02:57
Nee. 8am is midden in de nacht.

Parsons | 06-01-12 | 02:59

Devils Mark | 06-01-12 | 02:54

Inderdaad.

De predispositie van de cirkelflectieve reacties in de zin van jurisprudentie en strafrechtpreferenties zijn nogal tijdsgebonden.

Een meer periodieke structuur zou de rechtsbeleving bij de burger in precedentele zin bevorderen.

Ware het niet dat de diagnostiek alleen in natuurkundige zin de grondwet raakt. Een duivels dilemma.

Dat is essentieel natuurlijk.

pius | 06-01-12 | 02:59

@pius | 06-01-12 | 02:55

*vangt fles en gelijk leeg zuipt* #burps

neemjemoederindemali | 06-01-12 | 02:58

@Parsons | 06-01-12 | 02:53
En wat is het nu dan? Niet midden in de nacht?

Stormageddon | 06-01-12 | 02:57

@pius | 06-01-12 | 02:54

Nope, heb altijd gedacht dat ik de meest stijlloze guurder was, mijn hele wereldbeeld naar de flikkur.

*Zich jankond op schouder pius stort*

neemjemoederindemali | 06-01-12 | 02:57

@Devils Mark | 06-01-12 | 02:54

Ga eensch deaud

neemjemoederindemali | 06-01-12 | 02:55

neemjemoederindemali | 06-01-12 | 02:54

*fles champagne naar njmidm gooit*

pius | 06-01-12 | 02:55

@Parsons | 06-01-12 | 02:53

*bier naar links paast*

neemjemoederindemali | 06-01-12 | 02:55

neemjemoederindemali | 06-01-12 | 02:52

Snap ik. Ik was vierde in het jaarklassement. Ben ik nog ziek van. Maar gelukkig ben ik nummer 1 nu.

Of bedoelde je dat niet?

pius | 06-01-12 | 02:54

Momenteel heb ik 10 pages down doorgespit qua reaguursels over de BOS/Polaris richtlijn en de strafmaat. Het idee van rechtszekerheid heeft tot dan toe nog geen enkele reaguurder getroffen, want stel je voor, je weet waar je aan toe bent bij een strafproces, Kafka eat your heart out. Een richtlijn voor 'lichtere' vergrijpen is toch alleen maar goed, onze rechtsstaat wordt al overbelast door mensen die denken bepaalde rechten te hebben door 'De Rijdende Rechter' of programma's op de commerciële, dus dank voor deze richtlijn voor een degelijke strafopmeting voor dergelijke delicten. Anders krijgen we alleen maar extra duurbetaalde strafrechters die geen duidelijkheid geven

Devils Mark | 06-01-12 | 02:54

@pius | 06-01-12 | 02:50

Doe mij ook eens een glaasje sjampoepel.

*zich de tiefus ramt op de min*

neemjemoederindemali | 06-01-12 | 02:54

Kudos, never felt so good.
*een warm hart krijgt*

miko | 06-01-12 | 02:53

@neemjemoederindemali | 06-01-12 | 02:34
Ja doe nog maar een kleintje. Moet midden in de nacht op, dus dat kan er nog wel bij.

Parsons | 06-01-12 | 02:53

pius | 06-01-12 | 02:45

1,5 miljoen mensen hebben op die partij gestemd. De PVV gedoogd intussen een minderheidsregering. Iedereen kent tegenwoordig het woord kopvoddentaks!
(Is echt het Nederland waar jij nu in woont.)

boeglul | 06-01-12 | 02:53

1. pius : -515
2. karel laars : -512
3. Bakito : -430
4. Hölzenbein : -397
5. neemjemoederindemali : -262
6. Supermatthijs : -180
7. Kialna : -138
8. YaHozna : -111
9. Petrus Post : -97
10. PFST : -52

miko | 06-01-12 | 02:52

@pius LOL, ik lul ook maar wat, wat ik bedoel is ethiek/moraal gezien kunnen wij die lui er niet uitzetten.

jaheur | 06-01-12 | 02:52

@pius | 06-01-12 | 02:42

Huh? Ik sta op nummero 5 in het minkudoklassemenent?

*In jankon uit barst*

neemjemoederindemali | 06-01-12 | 02:52

En huppakee.
We have a winner!

miko | 06-01-12 | 02:52

miko | 06-01-12 | 02:45

LOL. Thanx. Wat een mijlpaal. Lap ik die Karel ff aan mijn laars zeg.

*champagne opent*

pius | 06-01-12 | 02:50

Top 10 kudo-losers van 2012

1. pius : -512
2. karel laars : -512
3. Bakito : -430
4. Hölzenbein : -397
5. neemjemoederindemali : -262
6. Supermatthijs : -180
7. Kialna : -138
8. YaHozna : -111
9. Petrus Post : -97
10. PFST : -52

pius | 06-01-12 | 02:49

jaheur | 06-01-12 | 02:44

Ja. Sorry. Leesstoornis van mijn kant zeg maar. Zal het late uur wel zijn.

pius | 06-01-12 | 02:45

@pius | 06-01-12 | 02:42
*aan pius verzoek heeft voldaan met bonus*
Genuanceerde lul.
Zo!! die kun je krijgen dhimmy.

miko | 06-01-12 | 02:45

boeglul | 06-01-12 | 02:43

Neejoh. Dan had ik het wel gemerkt:)

pius | 06-01-12 | 02:45

@pius: hmmz ik heb netjes Marokkanen met capital geschreven (stel je veur)dus die vlieger gaat niet op. Ben mij bewust van de individu die te lijden heeft onder de slechte reputatie. En ik gaf aan dat het land uitzetten niet MAG en niet KAN. Dit is uit mijn eigen perspectief, niet in de maatschappelijke zin.

jaheur | 06-01-12 | 02:44

pius | 06-01-12 | 02:40

We wonen er al in.

boeglul | 06-01-12 | 02:43

vraagstaart | 06-01-12 | 02:32

Je kent me toch. Altijd genuanceerd;)

pius | 06-01-12 | 02:42

Kom op jongens. Nog drie. help me ff.

Top 10 kudo-losers van 2012

1. karel laars : -511
2. pius : -508
3. Bakito : -430
4. Hölzenbein : -397
5. neemjemoederindemali : -264
6. Supermatthijs : -180
7. Kialna : -138
8. YaHozna : -111
9. Petrus Post : -97
10. PFST : -52

pius | 06-01-12 | 02:42

@neemjemoederindemali | 06-01-12 | 02:33
Nee nee,coral spawning dat gebeurt een keer per jaar.En dan zijn ze nog eens een paar dagen te laat om het met volle maan te doen.
pijpsponsen die spawnen,ja vul dat maar in.Maar dat associeer ik dan weer meer met fellatio.

miko | 06-01-12 | 02:41

blauweleasebaklul | 06-01-12 | 02:31

Dat is het probleem. In PVV-land wil ik ook niet wonen namelijk.

Maar dat geld voor eenieder met een beetje verstand;)

pius | 06-01-12 | 02:40

vraagstaart | 06-01-12 | 02:34

Een overval? Weet je zeker dat het geen Marokkaan is?

*112 bellen gaat*

pius | 06-01-12 | 02:39

jaheur | 06-01-12 | 02:29

Ow. ik las je verkeerd. sorry. En marrokkanen als nederlanders behandelen ja. Doen ze in Canada ook.

Maar dan met andere Marokkanen dan marokkanen.

Voor de wet is ieder gelijk namelijk en je kan geen mensen op hun burgerschap aanspreken als je ze niet als nederlander aanspreekt.

Het zijn Nederlanders ten slotte. Alleen van een andere etniciteit. Zoiets heet integratie.

Pollofuckingklaar.

pius | 06-01-12 | 02:38

@jaheur | 06-01-12 | 02:29
Leefbaar maken wil niet zeggen dat je kut gedrag toloreert.Komtie,ook Nederlanders halen dit soort streken uit en krijgen evenveel straf.Dan moet je eens kijken naar het strafsysteem.
Overigens zul je van mij niet horen dat een groot deel zich niet of nauwelijks aanpast en zich schuldig maakt aan kutgedrag.

miko | 06-01-12 | 02:36

@Parsons | 06-01-12 | 02:24

Ik weet, jij weet, wij weten. Hebben we dat ook weer gehad.

Btw, bier?

neemjemoederindemali | 06-01-12 | 02:34

Ik krijg een revolver van zwaar kaliber in mijn nek: vriendin wil gaan shoppen met mij-n creditcard- Heb medelijden, medeguurders!

* out *

vraagstaart | 06-01-12 | 02:34

jaheur | 06-01-12 | 02:29

Hoezo zouden we alle Marokkanen het landuitzetten? En dan word ik van een stockholmsyndroom beschuldigd. Vreemd.

En het is zeker dat marokkanen minder kansen krijgen dan Nederlanders. Dat maak ik dagelijks mee.

Wat niet wegneemt dat er natuurlijk wel degelijk een hardnekkig probleem is onder een deel van de Nederlands-Marokkaanse gemeenschap.

Dat is er wel degelijk.


pius | 06-01-12 | 02:34

@miko | 06-01-12 | 02:21

Euh, je vindt dat ik aan Coralspawning moet gaan doen, of de mensheid in het algemeen? Toen ik jong was ging er een soort gelijk grapje rond over de bevruchting van een Turkse vrouw, 6 eeuwen geleden dus.

neemjemoederindemali | 06-01-12 | 02:33

@pius | 06-01-12 | 02:22 Dat is maar een kwart? Waarom zo weinig? Bij de gevestigde orde is dat toch minimaal de helft, als ik de kwaliteit van de meest bekeken televee-programma's als graadmeter neem.

Maar verder hebben de Van Riessens van deze wereld natuurlijk wel een verleden waarin het deporteren van zwakbegaafden (als ze al niet ter plekke van een benzine-injectie recht in het hart werden voorzien) als routine mocht worden geschouwd. Daar heb je wel een punt.

vraagstaart | 06-01-12 | 02:32

@pius | 06-01-12 | 02:20
In ieder geval stoppen met het doorgeven van gegevens van het bevolkingsregister.


@jaheur | 06-01-12 | 02:19
Utopia is ook een Nederland zonder de medelanders.Een probleem is ook dat mensen altijd langs de etnische meetlat worden gelegd.Doe je iets slecht?Marokkaan! Gedraag je als een gewone Nederlander. Een Marokkaan die net als een Nederlander is.
Goed voorbeeld is Ali B.los of ik zijn act kan pruimen lijkt hij meer op een gogeme hollander dan een traditionele Marokkaan.bijvoorbeeld in dit fragment.
www.youtube.com/watch?v=-ou_Wll23EM&am...
ongeveer 5.20
En als laatste zouden we kunnen stoppen moslim/marokkaan als een eenheid zien.

miko | 06-01-12 | 02:31

pius | 06-01-12 | 02:28
Bedoel alleen maar te zeggen dat veel mensen uit ontevredenheid op de PVV hebben gestemd. En terecht. Niet dat het iets gaat helpen.

blauweleasebaklul | 06-01-12 | 02:31

Het moet toch een geruststellende gedachte zijn voor degenen die zich zorgen maken over de islamisering van Nederland: het aantal PVV-stemmers in Nederland (1,5 miljoen) ligt nu al hoger dan het aantal moslims dat in 2050 in Nederland (1,3 miljoen) zal wonen.

boeglul | 06-01-12 | 02:30

@pius: serieus ? Marokkanen behandelen als Nederlanders ? ik zeg gewoon doen ! "t land uitzetten mag en kan niet, dus dan maar proberen het zo leefbaar mogelijk te maken. Feit is alleen dat eerste genoemde niet liev meewerken. En zeg nou niet dat we ze geen kans geven.

jaheur | 06-01-12 | 02:29

@Stormageddon | 06-01-12 | 02:16 ROFLOL en zo toepasselijk ook! "Zelfs de Jostiband vond hem geen talent" * sniklach *

vraagstaart | 06-01-12 | 02:28

blauweleasebaklul | 06-01-12 | 02:24

Hoezo een offensief? Die mensen hebben het al zwaar genoeg.

Helpt ook niet echt dit.

pius | 06-01-12 | 02:28

¡doʞ uɾız do pʃǝɹǝʍ ǝp sı ʇı◖

He pik | 06-01-12 | 02:25

pius | 06-01-12 | 02:22
En mensen die bestolen, bedreigd of gediscrimineerd zijn. Die ook bijvoorbeeld.

blauweleasebaklul | 06-01-12 | 02:24

@neemjemoederindemali | 06-01-12 | 02:03
Jij weet!

Parsons | 06-01-12 | 02:24

Ik denk dat we moeten beginnen met een groot offensief tegen alle faizels. Ongeacht kleur en religie.


Dat moet ik erbij zeggen.

pius | 06-01-12 | 02:24

vraagstaart | 06-01-12 | 02:20

Niet zo downplayen amice. Onder die twee miljoen kiezers zitten ongeveer 500.000 zwakbegaafden.

Dat moet je ook gewoon benoemen natuurlijk.

pius | 06-01-12 | 02:22

@neemjemoederindemali | 06-01-12 | 02:07
Ach ik zie een erectie als de schemering een voorbode voor al het leven wat in de nacht omhoog komt.
nl.wikipedia.org/wiki/Verticale_migrat...

miko | 06-01-12 | 02:21

@neemjemoederindemali | 06-01-12 | 02:17
Ach, je mag wel afmaken waar je mee bezig bent. Wat neukt dat nou...

Stormageddon | 06-01-12 | 02:21

jaheur | 06-01-12 | 02:19

Leg uit. Gaarne.

pius | 06-01-12 | 02:20

@drs.Nee | 06-01-12 | 02:11 Ik denk, dat de oplossing een Endlösung wordt zoals die Reichskommissar van Riessen voor ogen staat: gewoon die 2 miljoen PVV-stemmers deporteren die dwarsliggen bij de samenleving die wij met z'n allen samen aan het maken zijn in Nederland.

En natuurlijk die Wilders even snuiten. Maar er is vast wel een sluipschutter bij de BBE te vinden die dat klusje voor een tweede keer wil klaren en een nuttige idioot die de schuld op zich wil nemen is ook zo gevonden. Wanneer komt Volkert ook al weer vrij?

vraagstaart | 06-01-12 | 02:20

miko | 06-01-12 | 02:17

Eens. Maar hoe doe je dat. Dat is het tegenovergestelde van een antwoord.

pius | 06-01-12 | 02:20

@pius: Elke Marokkaan behandelen als een echte Nederlander. punt1: je hebt gelijk, ze zijn nu eenmaal hier dus let's make the best of it ! punt2: welkom in Utopië !

jaheur | 06-01-12 | 02:19

Cohen heeft met zijn handelswijze in A' dam de Marokkaanse gemeenschap in een kwader daglicht gesteld dan het gemiddelde PVV-kamerlid.

Maarja, dat gelooft niemand natuurlijk.

Behalve de kenners zoals ik.

pius | 06-01-12 | 02:18

@pius | 06-01-12 | 02:15
En actief afkappen van de inmenging van de Marokkaanse regering in Nederlandse zaken.

miko | 06-01-12 | 02:17

@Stormageddon | 06-01-12 | 02:07

Oké, *stopt acuut met neuken*

neemjemoederindemali | 06-01-12 | 02:17

vraagstaart | 06-01-12 | 02:13

*roffel*

Ghe ghe ghe

pius | 06-01-12 | 02:16

drs.Nee | 06-01-12 | 02:11

Laten we de Marokkaan gewoon behandelen zoals iedere nederlander. Dat lijkt me veruit het effectiefst.

Handhaven en kansen bieden.

Meer is het niet.

pius | 06-01-12 | 02:15

@vraagstaart | 06-01-12 | 02:05

Nou ja, wel terecht dat dochter de Haas de pers niet te woord mocht staan, ook heel logisch. Immers, ze was niet objectief, die brand was een ongeluk, misschien geen ongeluk, maar het was in ieder geval niet expres, mocht het wel expres zijn dan in ieder geval een ongeluk(je), voor je het weet vertelt ze een verhaal waardoor die arme (kudt) marokkaantjes wederom in een verkeerd daglicht worden gesteld etc. etc.

Blieft u een kopje rooibos? Biscuitje erbij?

neemjemoederindemali | 06-01-12 | 02:14

@vraagstaart: i stand corrected..

jaheur | 06-01-12 | 02:14

@pius | 06-01-12 | 02:07 Ik zou dit duo willen beschrijven als de triangel-speler die zijn stokje nog steeds twijfelend aan het zoeken is en de pianist die zijn bokshandschoenen nog aanheeft maar zich daar niet door laat hinderen.

Dat was tenminste het beeld voor mijn geestesoog bij het lezen van je tegel.

vraagstaart | 06-01-12 | 02:13

@Stormageddon | 06-01-12 | 02:07
Kijk iemand die het snapt
Rock the boat!
*knipoog*

miko | 06-01-12 | 02:12

Tegen Mubarak word de doodstraf geeist wegens betrokkendheid bij de dood van demonstranten. Over ROFLOL gesproken.

Als het niet zo treurig was dan.

pius | 06-01-12 | 02:12

Evenblij het nieuwe jaar in.
De vraag is: Wat doen we met DE Marokkaan in 2012.
Gewoon de problemen door blijven bagatelliseren, zie min. 19.20.

www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1...


drs.Nee | 06-01-12 | 02:11

@jaheur | 06-01-12 | 02:00 Zou ik u er op mogen wijzen dat die vocabulaire-update dan ook dient te omvatten dat de derde persoon enkelvoud altijd eindigt op een "t"?

"bedoelT", derhalve, gij elitaire zelfbenoemde socioloog met Diederik Stapel-syndroom.

vraagstaart | 06-01-12 | 02:10

@neemjemoederindemali | 06-01-12 | 01:57
Nee. Zeeziekte komt in mijn familie niet voor. Wij houden van deinen, stampen en rollen; op en neer, heen en weer, golvend en wiegend. De liefde bedrijven is als varen. Als je daar niet tegen kan, kun je het ook maar beter niet doen.

Stormageddon | 06-01-12 | 02:07

@miko | 06-01-12 | 02:04

En dan d'r haar volblaffen met half verteerde zoute haring, je hebt een behoorlijk perverse geest.

neemjemoederindemali | 06-01-12 | 02:07

vraagstaart | 06-01-12 | 02:05

Ja. Cohen staat zeker bekend om zijn daadkrachtig optreden. Evenals Wilders om zijn nuance.

Mooi stel die twee.

pius | 06-01-12 | 02:07

@Parsons | 06-01-12 | 02:02
Neuken op het water.Tenminste dat denk ik.Oh ja en over zware straffen

miko | 06-01-12 | 02:05

@neemjemoederindemali | 06-01-12 | 01:55 Ja, die "what's in a name" Pestman. Lakei der vierde klasse van hen, die bepalen wie er spreken en leven mag in Nederland en wie vooral niet.

Maar, ter nuancering: we gaan natuurlijk wèl vooruit. Degene die een diender een dreun of zes geeft, wordt al bestraft met een geringe geldboete en enkele uren hark-leunen.

De bengels die meneer De Haas in zijn eigen huis levend in brand staken nadat hij "kutmarokkanen" zei tegen kutmarokkaantjes die zijn buurt terroriseerden, zijn niet eens vervolgd - en dochter De Haas mocht niet met de pers spreken van toenmalig burgemeester Cohen.

Dus: we gáán vooruit. * kuch *

vraagstaart | 06-01-12 | 02:05

@neemjemoederindemali | 06-01-12 | 01:57
Gewoon in elkaar kruipen en de golven het werk laten doen.
Of op een spiegelgladde zee met volle maan en dn op het voordek.
een lichte bries langs je ballen.
RRR.

miko | 06-01-12 | 02:04

@Parsons | 06-01-12 | 02:02

Vertel liever wie je belde, waarom, en of ze heet was, pardon, hoe ze heette.

neemjemoederindemali | 06-01-12 | 02:03

jaheur | 06-01-12 | 02:00

LOL. Ik zal uw tips ter harte nemen. Over een tijdje althans. Eerst een podiumplaats in de minzin van het woord;)

pius | 06-01-12 | 02:03

@Deipnosophist | 06-01-12 | 01:59

Praat eens met die damschreeuwert of die waxinelichtjegooiert

neemjemoederindemali | 06-01-12 | 02:02

Sorry, was even afgeleid door een telefoontje. Waar waren we?

Parsons | 06-01-12 | 02:02

@pius: Misschien hebben al die minnen te maken met uw chronische stockholmsyndroom remember ? anyway,.. ik moet toegeven dat uw intelligentie idd net een paar puntjes hoger ligt dan bij de gemiddelde reaguurder. Of misschien moet we ook een vocabulaire update 2.0 doen zodat de gemiddelde pvv stemmert ook begrijpt wat u zoal bedoeld.

jaheur | 06-01-12 | 02:00

Toch zijn er ook rechters die forse straffen weten uit te delen, ook al ontgaat het iedereen waarop in dit geval de strafmaat was gebaseerd:
rechtsvoorgangers van het Kadaster hadden een akkefietje met een software-leverancier en bij de volgende aanbesteding (inmiddels Kadaster) werd deze partij niet uitgenodigd: schadevergoeding €10.000.000!!

Let wel, we hebben het hier over een proggie van €50.000...

Deipnosophist | 06-01-12 | 01:59

Bart_Bart | 06-01-12 | 01:32

Patser? Nouja zeg.

*bart minnetje geeft*

truste;)

pius | 06-01-12 | 01:59

@Stormageddon | 06-01-12 | 01:20

Heb slechte ervaringen met neuken op het water, heb jij wel eens een boot volgekotst en daarna de liefde proberen te bedrijven? Ik bedoel maar.

neemjemoederindemali | 06-01-12 | 01:57

@vraagstaart | 06-01-12 | 01:12

Verdomd, Pestman, die naam komt me bekend voor, werkt die man niet bij ene Britta Böhler en deed Britta (Gretta lijkt er op, haha) niet iets met Groen links, de PKK, groene vrede, en ik herinner me vaag dat ze getrouwd was met ene Volkert, of/althans, nauw betrokken was bij een politieke moord(enaar) (voor de goede zaak uiteraard, iets met Turkse terroristen, euh, pardon, toeristen (die rottige korsakov ook), meen me vaag ook nog iets te herinneren over een Argentijnse vrijheidspleiter (allemaal het vliegtuig uit en lekker (ge)droog(eerd) vrij vliegen zonder chute. Een man met een swingende dochter en een scheaunmoeder met een getoupeerd (bedrijfs) poedel kapsel.

Maar goed, even over uw zoon, de heren Bleekjes ken ik verder niet, maar de naam doet me vermoeden dat het 2 keurige doorzon heren zijn, nette leden van een voetbalclub etc. Uw zoon komt er later wel, ondanks zijn moeder.

neemjemoederindemali | 06-01-12 | 01:55

Veel criminele straatjongens wanen zich onaantastbaar. Burgers houden zich afzijdig. Want als zelfs de overheid niet in staat is hen aan te pakken, wie dan wel?

www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/ar...

drs.Nee | 06-01-12 | 01:44

Wat echt van belang is in deze kwestie, is dat er nou eindelijk godverdomme antwoord wordt gegeven op de vraag wat er niet klopt aan die tyfushoer bij die verdomde kudtoven....

*stilletjes een brandend peukie in z'n eyeball duwt*

de deurwaarder | 06-01-12 | 01:36

@vraagstaart | 06-01-12 | 00:44
En dan wordt gezegd dat agressie tegen een politieagent zwaarder veroordeeld wordt.

drs.Nee | 06-01-12 | 01:31

miko | 06-01-12 | 01:19

Ohja. Sorry was ik even vergeten. Het was inderdaad erg vemakelijk. Een prachtig bij-effect van het ge-antiFaizel.

Het moet wel serieus blijven natuurlijk;)

pius | 06-01-12 | 01:26

@neemjemoederinMali (wat??) | 06-01-12 | 01:14
No way jose, die 60 jaer.

Bart_Bart | 06-01-12 | 01:25

vraagstaart | 06-01-12 | 01:18

Oww. My bad. Goed bezig hoor. Ik heb drie weken rust genomen. Eventueel toch wedstrijd in Februari-maart.

Maar dan moet alles meezitten;)

pius | 06-01-12 | 01:23

@F. von Zeikhoven | 06-01-12 | 01:06
Ha! Gaat het goed op het eiland? Last van de hoge waterstanden, of wat anders?

La Vie En Rose | 06-01-12 | 01:21

@neemjemoederindemali | 06-01-12 | 01:14
Wie heeft het nou weer over verkering? En waarom niet varen? Neuken kan overal, en op een boot in het zonnetje is het best aardig. Na gedane zaken meteen even zwemmen om af te koelen. Je kan ook binnen blijven, maar op een mooie zomerdag zijn er ook alternatieven.
Maar goed: het hoeft niet, het is niet verplicht of zo.

Stormageddon | 06-01-12 | 01:20

@F. von Zeikhoven | 06-01-12 | 01:06 |
Ik zeg: niet doen!
/out

F. von Zeikhoven | 06-01-12 | 01:20

@pius | 06-01-12 | 00:25
Blanke mensen plegen geen misdaad sukkel die er bent.
Die zijn de beste.
Dat wist iemand lang geleden al.
Oft net even beneden het draadje gelezen,was een beetje nieuwsgierig.Jullie hebben je wel vermaakt niet?

miko | 06-01-12 | 01:19

@pius | 06-01-12 | 01:13 Dat was gelukkig niet MIJN zoon. Die gedraagt zich heel wat beter, gelukkig. BTW en volledig off topic: inmiddels is de trainingsfrequentie opgevoerd naar 4 keer per week vanwege Sho-dan examens in mei, 2 dagen achtereen. Bloed, zweet, tranen.

vraagstaart | 06-01-12 | 01:18

@de betaalautomaat | 06-01-12 | 00:36
Dat kan wel zo zijn, maar die flutstraffen hiero helpen ook geen ene moer.
Zwaardere straffen dus, dan zijn in elk geval van de straat. Of verbannen, zoals @Stormageddon ergens voorstelde.

La Vie En Rose | 06-01-12 | 01:18

@Joost Maghetweten | 06-01-12 | 00:19
Zie je dus. Criminelen zijn helemaal niet zulke slechte mensen. Volgende keer toch maar PVDA stemmen. Dat er nog niemand een grap heeft gemaakt over bos=wouter=PVDA+soft

miko | 06-01-12 | 01:17

@Stormageddon | 06-01-12 | 01:10

Als je net verkering hebt denk je niet aan varen, tenminste, ik had dat 60 jaar geleden niet.

neemjemoederindemali | 06-01-12 | 01:14

vraagstaart | 06-01-12 | 01:08

LOL. Misschien moet je hem wat meer karateles geven (geintje)

Fijn dat hij bij je is trouwens. Zal je goed doen;)

pius | 06-01-12 | 01:13

Kan Joris de software niet (her)schrijven voor de rechterlijke macht?
*handenwrijven doet*

necrosis | 06-01-12 | 01:13

@neemjemoederindemali | 06-01-12 | 01:07 Dat zou zomaar de weledelgeleerde heer Michiel Pestman kunnen zijn? Degene die uit ideële roeping ook de verdediging van één van de massamoordenaars (maar voor de goede zaak dus dan geeft het niet) van het Rode Khmer regime voert?

Mijn zoon is 21; ik ben inderdaad een heel jonge moeder. De vaders zijn mij onbekend, wel meen ik me te herinneren dat er enkele Surinamers bij waren: Kees en Arie Bleekjes.

vraagstaart | 06-01-12 | 01:12

Parsons | 06-01-12 | 01:04

Is goed. Manana it is!

pius | 06-01-12 | 01:12

@vraagstaart | 06-01-12 | 01:08
Zo hoort het ook.

Heerlijk ja.

La Vie En Rose | 06-01-12 | 01:11

@Parsons | 06-01-12 | 01:01
Goed lez0n: Ik had het over de zomer. Maar goed, je vindt varen niks, dat mag. Het was ook geen uitnodiging, maar een uitleg waarom ik het dempen van het Markermeer met criminelen niet zo'n goed idee vind. Wat jij verder met je lekkere wijf doet (blijkbaar niet varen dus) moet je helemaal zelf weten.

Stormageddon | 06-01-12 | 01:10

@La Vie En Rose | 06-01-12 | 01:03 Hier idem dito. Zoon van een vriendin werd aangehouden wegens rijden zonder helm en rijbewijs. Ook ontbraken de spiegels op zijn motor.

Hij meende een hele grote bek open te moeten trekken tegen de agent en kwam met een dikke kaak en een blauw oog thuis. Lopend, zonder motor. Die hadden ze direct maar in beslag genomen met de tekst dat zijn ouders die maar moesten komen halen. Na een preek over opvoeding, uiteraard.

Heerlijk.

vraagstaart | 06-01-12 | 01:08

@Hölzenbein | 06-01-12 | 00:59

Slaap lekker, en denk er aan, morgen gezond weer op.

neemjemoederindemali | 06-01-12 | 01:07

@vraagstaart | 06-01-12 | 00:54

Verdomd, kon ff niet op de naam van die grootheid op juridisch strafgebied komen, die verdomde alzheimer, u begrijpt.

Wat die ouders precies bezielt hebben weet ik natuurlijk ook niet maar wellicht waren de paddo's over de datum. Op zichzelf is het best wel dolkomisch om zo'n mentaal geretardeerde door de rechtszaal te zien huppelen, te meer daar de verdediger van onze peroxide adjudant zich groen en blond ergerde, wat uiteraard precies de bedoeling was van onze weledelgeboren rechtsgeleerde heer Enaït was.

Zit ik nog ff te broeden op de naam van de 4e verdediger, wellicht kunt u me voorthelpen, ik schakel liever geen hulplijn in maar u weet, mijn alzheimer.

Wat betreft uw zoon, logisch dat u na al die paaldans trainingen overeind bleef, btw, hoe oud is het knulletje en wie is de vader?

neemjemoederindemali | 06-01-12 | 01:07

n'aevend saam...! Kweenie ofttw
at doet de Paardenbiefstuk In't Nat in Ljouwerd jetzt? En als je je eigen vlam, die toch niet uitgejutte Sinc..

F. von Zeikhoven | 06-01-12 | 01:06

@vraagstaart | 06-01-12 | 01:04
Is je goed recht! Maar de mijne zit een miljoenmiljard kilometer verderop. Kan niet alles hebben altijd, dat blijkt maar weer ;)

Parsons | 06-01-12 | 01:06

@pius | 06-01-12 | 00:59
Moet straks midden in de nacht iemand op een luchthaven droppen ergens. Dus de kans dat ik morgen heel helder ben is niet zo groot. Maar uiteraard wel belbaar!

Parsons | 06-01-12 | 01:04

@Parsons | 06-01-12 | 01:01

Licht ✔
Warm ✔
Droog ✔
Lekker wijf ✔

#sorry #konhetnietlaten

vraagstaart | 06-01-12 | 01:04

Weer zo'n bericht waar je verstand bij stil staat en een vrijbrief voor het slijk der aarde.
Je zal toch politieagent van beroep zijn.

Een van mijn neven werkt bij de Spaanse politie. Een andere bij de Guardia Civil.
Die laten zich niet bespugen, uitschelden of op hun bek slaan door wat voor tuig dan ook.

Diegenen die dat flikken worden in de cel gesmeten voor dat zij verhoord worden en komen er niet uit zoals ze er in zijn gegaan.

En klagen bij de rechter over wat opgelopen blauwe plekken her er der heeft geen zin.

Ik vind dat goed.

La Vie En Rose | 06-01-12 | 01:03

vraagstaart | 06-01-12 | 00:57

LOL. Dat is een understatement ja. Maarja, jouw weerbeleving is dan weer een troost voor me.

Ik gun het je van harte;)

pius | 06-01-12 | 01:01

@Stormageddon | 06-01-12 | 00:53
Dat lekkere wijf, of zeg maar gerust mooie vrouw, heb ik tegenwoordig al bij me. Nu alleen even niet. En bovendien is het donker, koud, te nat en fucking winter!

Parsons | 06-01-12 | 01:01

Parsons | 06-01-12 | 00:51

Ok. ga ik doen. ben je morgen belbaar trouwens, mag ook overdag.

pius | 06-01-12 | 00:59

en dan maar vol blijven houden dat in getto terwijde 95 % slechten het verpest voor de 5 % goeden....
.
inderdaad, geen typefout. best wel jammer.

Snelle Gerrit | 06-01-12 | 00:59

*aufwiedersehen* ik heb mijn portie enait en andere mongels wel gehad voor vandaag.

Hölzenbein | 06-01-12 | 00:59

@pius | 06-01-12 | 00:53 30 graden, zonnig, lichtbewolkt. En prima gepit, maar de wekker stond weer om half zes want de hond moest naar het strand om zijn rondjes te rennen en zwemmen. Ben nu net een half uurtje thuis, aan de koffie. Bij jullie is het duidelijk minder, zie ik :-(

vraagstaart | 06-01-12 | 00:57

onnodig toeteren: kost dat nu 350 Euri?
.
ook als tukkerije potje voetbal wint van Koerdistan?

Snelle Gerrit | 06-01-12 | 00:55

@neemjemoederindemali | 06-01-12 | 00:49 Nico Steijnen, die een paar tripjes met onzuivere LSD heeft gehad en nu met een permanente hersenbeschadiging door het leven moet?

Ik kan me tenminste niet voorstellen dat ouders je niet postnataal aborteren als je in deze staat geboren wordt. Het beste voor iedereen, zeg maar.

En dank u, prima geslapen. Mede dankzij een stevig avondje karate, waarbij ik tot mijn grote vreugde (nèt) conditioneel overeind bleef waar mijn sportende zoon moest afhaken. Ha!

vraagstaart | 06-01-12 | 00:54

@Parsons | 06-01-12 | 00:43
Verplicht is natuurlijk altijd waardeloos. Gewoon bij mooi weer een beetje spelevaren met een bak bier, een barbecue en een paar lekkere wijven aan boord. Dat is best aardig.
Je kunt het slechter hebben.

Stormageddon | 06-01-12 | 00:53

vraagstaart | 06-01-12 | 00:44

Slecht geslapen staart:) Hoe is het weer daar?

pius | 06-01-12 | 00:53

op oud & nieuw agentje met mes dreigen en dan in elkaar beuken dat hij naar de dokter moet en verdommen te betalen levert wel even 299 punten op!
.
hoeveel punten heb je nodig voor nieuwe koelkast?

Snelle Gerrit | 06-01-12 | 00:53

Bart_Bart | 06-01-12 | 00:48

Ok. ga ik eens proberen. en anders een nieuwe ja.

pius | 06-01-12 | 00:52

@pius | 06-01-12 | 00:45
Zeker als je een oudere PC hebt adviseer ik je om Chrome wel te installeren en te gebruiken. Dat is namelijk vele malen sneller dan oude IE versies.

Parsons | 06-01-12 | 00:51

@Joost Maghetweten | 06-01-12 | 00:26
Ik denk dat je je daarin vergist. Je kan dan eigenlijk helemaal niks meer. De overheid zit namelijk overal tussen. Je kan geen auto meer kopen, je kan nergens wonen, je kan geen bankrekening openen, je kan amper betalingen verrichten. In eerste instantie lig je er misschien niet wakker van, maar als je merkt wat er allemaal onmogelijk is geworden dan heb je een fokking groot probleem. Helemaal als je dan criminele handelingen gaat verrichten om dat allemaal wel te doen en je bij herhaling dus gewoon het land uit wordt geflikkerd.

Stormageddon | 06-01-12 | 00:50

@vraagstaart | 06-01-12 | 00:44

Ook goedemorgen, lekker geslapen? Btw, vergeet niet dat de verdediging van de Moslims erg sterk was, ik noem een Enaït, mijnheer Prakken en die ene, hoe heet hij ook al weer, je weet wel, die met die stonede kop met lang haar, psies, die ja.

neemjemoederindemali | 06-01-12 | 00:49

Oh dit systeem wordt al jarenlang gebruikt. Voorheen waren het lijstjes in het bureau van de OvJ, nu is het een volledig computerprogramma. Wist niet wat ik zag toen ik daar voor 't eerst mee geconfronteerd werd. Belachelijk. Maar ik vind het nog veel erger wat de rechter doet, die mag van de eis afwijken namelijk. Er wordt gewoon klakkeloos overgenomen wat de OvJ zegt en die kan niet meer dan lijstjes overpennen blijkbaar. Maar goed, rechter en OvJ zijn ook vriendjes net als rechters onderling en dus wil vooral niemand afwijken om het wel even zo leuk te houden op de rechtbank.

Vergeet niet, voor dat lijstjes volgen krijgen ze wel rond de 5-7000 euro per maand. Dat krijgt een OvJ omdat hij geacht wordt belangen af te wegen en het een ingewikkelde baan is met veel verantwoordelijkheid. Nu niet meer dus.

Shifra | 06-01-12 | 00:49

Oh dit systeem wordt al jarenlang gebruikt. Voorheen waren het lijstjes in het bureau van de OvJ, nu is het een volledig computerprogramma. Wist niet wat ik zag toen ik daar voor 't eerst mee geconfronteerd werd. Belachelijk. Maar ik vind het nog veel erger wat de rechter doet, die mag van de eis afwijken namelijk. Er wordt gewoon klakkeloos overgenomen wat de OvJ zegt en die kan niet meer dan lijstjes overpennen blijkbaar. Maar goed, rechter en OvJ zijn ook vriendjes net als rechters onderling en dus wil vooral niemand afwijken om het wel even zo leuk te houden op de rechtbank.

Vergeet niet, voor dat lijstjes volgen krijgen ze wel rond de 5-7000 euro per maand. Dat krijgt een OvJ omdat hij geacht wordt belangen af te wegen en het een ingewikkelde baan is met veel verantwoordelijkheid. Nu niet meer dus.

Shifra | 06-01-12 | 00:49

Ben verbijsterd dat het justitieel systeem dit vonnis met droge ogen kan vellen. Omg. Niemand of niets aldaar kan iets doen m.b.t. het stellen van een voorbeeld. Zo van " dit moeten we niet willen" of het moet eerlijker.

Inkloppen die handel in systeem, antwoord, en hop hier is ie.. taakstraf (ziekmelding in progress) en 200 euro boete. Tik op de vingers en noooooit meer doen heh?!

Rob_Utrecht | 06-01-12 | 00:48

@pius | 06-01-12 | 00:45
Gewoon Chrome doen. Gaat ongeveer drieduizend keer sneller dan IE. Een browser is volgens mij maar een klein programaatje, dus dat zou je computer wel moeten kunnen handlen.

Of gewoon een nieuw leptoppie kopen bij Dell ofzo?

Bart_Bart | 06-01-12 | 00:48

de betaalautomaat | 06-01-12 | 00:36
Je zult het toch met me eens zijn, dat als die 600 veelplegers die 15.000 delicten plegen, (en die cijfers kloppen) bij het derde delict een lange gevangenissraf geeft, dat dan de delictenteller bij 1.800 stopt.
Of niet?

de honden blaffen... | 06-01-12 | 00:48

Bart_Bart | 06-01-12 | 00:43

Ik heb een slechte computer en durf er geen nieuwe browser op te zetten (chrome en firefox zijn toch browsers? -digibeet-. Ik gebruik de tool dus maar kan er niet mee wat jij ermee kan. En dat is zonde want het is een prachtig [email protected]

pius | 06-01-12 | 00:45

... en maar gewoon vol blijven houden dat het hier een incidentje betreft uiteraard, dat we de groep jonge Marokkanen als geheel daar niet op mogen aankijken omdat slechts een kleine groep van zo'n 95% het verpest voor de rest.

Nou ben ik best bereid om onze rechterlijke macht en bestuurders te verdenken van verregaande domheid en incompetentie, maar langzamerhand begint er bij mij toch echt de indruk te ontstaan dat hier sprake is van opzet.

Decennia lang is voor iedereen duidelijk dat we een enorm probleem hebben met een specifieke bevolkingsgroep en ondanks het doodschieten van vertolkers van het onbehagen blijft de roep om maatregelen bestaan. Ik kan me niet voorstellen dat men dat in rechterlijk Nederland niet hoort, temeer daar de enige politicus die deze wantoestanden aan de kaak durft te stellen weliswaar nog leeft, maar zich bij dezelfde staande en zittende magistratuur mocht verantwoorden voor zijn uitspraken, die de straatterreur van dit gajes maar blijft tolereren.

Met andere woorden: ik verdenk het befgajes van landverraad. Ze hebben zich blijkbaar verkocht en maken een travestie van een rechtssysteem, waar het slaan van een agent leidt tot een - in ieder geval financieel - lichtere sanctie dan een keer teveel op je claxon drukken. En als ik 20 uur dienstverlening uitdruk in financieel gewin als die 20 uur zouden zijn besteed aan het omdraaien van hamburgers of het rondbrengen van kranten, qua intellectuele prestatie ongeveer het enige waartoe de Bilals van deze wereld in staat zijn, is zelfs de totale sanctie lichter.

In normaal Nederlands: een Marokkaan die een agent mishandelt, komt er goedkoper af dan een autochtoon die toetert.

En dan nog vol blijven houden dat we in een rechtsstaat leven? Als corrupte honden à la Tom Schalken de verpersoonlijking zijn van het Recht? Laat me niet lachen.

vraagstaart | 06-01-12 | 00:44

neemjemoederindemali | 06-01-12 | 00:39

Absoluut. Zoals ik al zei. De toptien viel best mee;)

pius | 06-01-12 | 00:43

@pius | 06-01-12 | 00:39
Damn right you are. Het tooltje werkt bij mij trouwens sinds 2012 een stuk sneller wat betreft updates van kudo's @Parsons.

Bart_Bart | 06-01-12 | 00:43

@Stormageddon | 06-01-12 | 00:37
Je mag wel met me meevaren, ware het niet dat ik geen zeilboot heb. Neemt niet weg dat ik het Marker- en IJsselmeer op mijn duimpje ken omdat ik jaren lang verplicht heb mee gevaren. Hence mijn schurfthekel aan zeilboten en al het andere dat drijft. Doe mij maar iets op 4 wielen, een polder en loslopende Bilals.

Parsons | 06-01-12 | 00:43

@de betaalautomaat | 06-01-12 | 00:36

Maar in de joe es of ee stoken ze wel drank in de jail.

neemjemoederindemali | 06-01-12 | 00:41

@pius | 06-01-12 | 00:37

Toch is Vraagstaart een meer dan terechte winnaar.

neemjemoederindemali | 06-01-12 | 00:39

pius | 06-01-12 | 00:37

Aangevuld nog met het feit dat er in de pluslijst relatief veel idioten staan. Al viel de toptien best mee eigenlijk.

Enfin, genoeg geminkukeld;)

pius | 06-01-12 | 00:39

@Parsons | 06-01-12 | 00:27
Dat mogen ze helemaal zelf weten. Ik ben wat genuanceerder dan HoT. Bovendien vind ik het 's zomers wel aardig om te zeilen op het Marker- en IJsselmeer en om dan tussen de lijken te moeten laveren lijkt me minder prettig. (ik zeg "ik", maar ik bedoel dan dat ik mee vaar op een zeilboot, ik kan niet zeilen).

Stormageddon | 06-01-12 | 00:37

Bart_Bart | 06-01-12 | 00:25

Het komt helaas maar al te vaak voor dat slimme en welbespraakte reaguurders niet te zien zijn in het pluskudoklassement dus geen nood. Ik noem alleen maar krachtmeester en schoorsteenveger bijvoorbeeld.

Een extra motivatie om voor de minnetjes te gaan denk ik dan;)

pius | 06-01-12 | 00:37

Sorry, minkudogevers, duizendmaal sorry.

Mijn grapje sloeg dus op de door onze zeer gewaardeerde reaguurcollega Stormageddon aangehaalde Bear Grylls:

www.gtfo.ro/wp-content/uploads/2011/02...

Art Vandelay Ultor | 06-01-12 | 00:36

Svarga | 05-01-12 | 23:18

Ja geniaal! Laten we de stratenmakers en de zonnebankmeisjes lekker rechtspreken, dan komt het vast goed..

@ iedereen die gilt om minimumstraffen: kijk naar de USA, daar zitten de gevangenissen vol, maar er wordt geen misdaad minder gepleegd. Dat land is hét voorbeeld dat zwaar straffen en juryrechtspraak niet persé werkt.

de betaalautomaat | 06-01-12 | 00:36

Avond allemaal, zijn we al OT?

neemjemoederindemali | 06-01-12 | 00:35

Bart_Bart | 06-01-12 | 00:29

Inderdaad;)

pius | 06-01-12 | 00:34

Nouja het is tenminste wel objectief.

DerUnterMensch | 06-01-12 | 00:33

@Strangetown | 06-01-12 | 00:18
Dat is dus juist het omgekeerde probleem. Het gaat er niet om hoe je een veroordeelde ergens binnenhoudt, dat is dan gewoon weer een gevangenis en dat kost geld, en mankracht en gedoe. De grap van verbanning is dat je iemand eruit trapt, dat hij er niet meer *in* mag.
Vergelijk het met iemand die een stadionverbod heeft of een kroegverbod of een straatverbod. Dat is veel makkelijker. En ja, het gaat ook wel eens mis, soms komt een gestoorde Almeerder wel de Arena binnen. Maar dat is natuurlijk geen argument, het is amper een observatie. Er vlucht ook wel eens iemand uit een gevangenis.

Stormageddon | 06-01-12 | 00:33

pius | 06-01-12 | 00:25
Die stakkers hebben maar een paspoort.

de honden blaffen... | 06-01-12 | 00:32

Bart_Bart | 06-01-12 | 00:17
Ga dat nou niet voorstellen in het parlement, een nieuwe Mussolini is wel minste wat je dan over je heen krijgt.

de honden blaffen... | 06-01-12 | 00:31

@Stormageddon | 06-01-12 | 00:27
Ik denk dat Pius dit geen goed plan vindt.

Bart_Bart | 06-01-12 | 00:29

@Stormageddon | 06-01-12 | 00:14
Waar dan?

Dumpen in het Markermeer?

En ja, ik mis HoT nog steeds.

Parsons | 06-01-12 | 00:27

@Strangetown | 06-01-12 | 00:15
De grap van verbanning als straf is dus dat criminelen die rechten verspeeld hebben. Dat is dus ook precies wat die straf zo effectief maakt. Je verbant ze letterlijk uit de samenleving. Uitgesloten van deelname wegen overtreding van de spelregels. Een voetballer met een rode kaart mag ook niet meer op het speelveld aanwezig zijn. De gevolgen zijn voor rekening van de veroordeelde, niet voor de samenleving.

Stormageddon | 06-01-12 | 00:27

@pius | 06-01-12 | 00:25
Als ze een Zweeds paspoort hebben niet.

Anders naar Flevoland.

Bart_Bart | 06-01-12 | 00:26

@Stormageddon | 06-01-12 | 00:05
Kijk, dat is een mooi plan in een ideale wereld, maar ik denk niet dat jongens als Holleeder er van wakker liggen als ze geen uitkering kunnen aanvragen. En dat paspoort is ook wel te koop.
Wat je krijgt is dat 'lichte' criminelen steeds zwaarder zullen worden omdat ze merken dat ze er mee wegkomen.
Overval maar een kruidenier, nu mag ik twee jaar niets kopen/gebruiken van de overheid.

Ik denk niet dat er veel criminelen daarvan wakker liggen.

Joost Maghetweten | 06-01-12 | 00:26

Maar wat doen we met de white trash, mogen die gewoon blijven?

pius | 06-01-12 | 00:25

@pius | 06-01-12 | 00:20
En je hebt altijd nog de Wilders Joker achter de hand. Als je meer punten nodig hebt, gooi je gewoon de Wilders Kaart op tafel.

Helaas heb ik zelf nog niet -het populistisch geneuzel- de truuc van pluskudo's door. Misschien ga ik me ook maar op de minkudo's richten ;-)

Bart_Bart | 06-01-12 | 00:25

Ik zie niet in, waarom het een probleem zou zijn dat bepaalde strafmaten via software bepaald worden. Sterker nog, dat heeft in principe grote voordelen, want het is consequent en beter beheersbaar.

Dat is volgens mij ook niet het issue. Wat wél het issue is, is dat die polaris richtlijn blijkbaar zo in elkaar zit, dat je voor het herhaaldelijk slaan van een agent een minimale straf krijgt.

zik | 06-01-12 | 00:25

Men vergeet hier wel even één heel belangrijke factor die de rechters wél laten meewegen... en dat is dat ook Bilan al genoeg is gestraft vanwege de schaamte cultuur. De vraag is hoe vaak ik alleen nog gestraft moet worden omdat ik me inmiddels gewoon schaam om een blanke hard werkende Nederlander te zijn die niet rooft of terroriseert.

Fopspeen | 06-01-12 | 00:25

De media roept wel vaker iets dat niet waar is.

hawie | 06-01-12 | 00:23

@Strangetown | 06-01-12 | 00:18
Gewoon een hek, met tienduizend volt. Net als in Jurassic Park (je merkt dat ik mijn inspiratie uit real life events haal).

Verder natuurlijk het eiland eerst compleet leeghalen, zodat ze geen vaartuigen of tanks kunnen construeren. Zoals The A-Team zou doen. Voorts kan je vanuit ethisch besef nog wat voedseldroppings doen, maar ze kunnen natuurlijk ook zelf voedsel verbouwen.

Bart_Bart | 06-01-12 | 00:22

@Stormageddon | 06-01-12 | 00:14
I'm illegal, better drink my own piss!

Art Vandelay Ultor | 06-01-12 | 00:21

@miko | 06-01-12 | 00:13
Dat is dan vervolgens niet ons probleem meer. Het is niet moeilijk een eenmalig reisdocument te maken. Zodra de persoon in het vliegtuig zit is hij buiten de landsgrenzen en niet langer de verantwoordelijkheid van de Nederlandse Staat.
Waar ze naar toe willen mogen ze helemaal zelf weten, maar in de huidige praktijk zal dat dus meestal Marokko worden.

Stormageddon | 06-01-12 | 00:21

Bart_Bart | 06-01-12 | 00:15

De meeste reag(l)uurders zijn nu eenmaal niet zo slim als jij (understatement-alert). Daar zal het mee te maken hebben.

En natuurlijk ben ik soms nogal zelfingenomen, gemeen en onverdraagzaam. Dat moet je ook niet uitvlakken. Maarja, it's a the wild-west out here. You gotta be tough.

Al met al vind ik het een hele eer die tweede plaats.

pius | 06-01-12 | 00:20

@miko | 06-01-12 | 00:13
Het heeft anders een mooi land opgeleverd...

Joost Maghetweten | 06-01-12 | 00:19

Bart_Bart | 06-01-12 | 00:16 |

Een plek aanwijzen zal het grootste probleem niet, maar hoe je ze daar vervolgens houdt is er ook 1.

Strangetown | 06-01-12 | 00:18

@de honden blaffen... | 06-01-12 | 00:15
Gewoon three strikes, land uit.

Als je twee paspoorten hebt tenminste.

Dat zou de beste wet in jaren zijn.

Bart_Bart | 06-01-12 | 00:17

@Strangetown | 06-01-12 | 00:15
Gewoon net als in die film, Escape from New York.

Ik zeg Flevoland. Alle gevangenen naar Flevoland.

Bart_Bart | 06-01-12 | 00:16

@pius | 06-01-12 | 00:11
Een tweede plaats already! Je gaat als een speer in 2012.

Terwijl je nog redelijk gematigd bezig bent.. Apart, zal iets met je imago te maken hebben.

Bart_Bart | 06-01-12 | 00:15

Stormageddon | 05-01-12 | 23:46 |

Waar wil je iemand naar toe verbannen, Limburg, Schiermonnikoog of de Antillen?
Daarbij hebben mensen recht op basale voorzieningen, als een dak boven je hoofd, eten en drinken.

Ws zul je dan zeggen, dan gaan ze maar werken, maar ze zijn overal van buiten gesloten op moment van uitschrijving in het bevolkingsregister = geen papieren.

De gevolgen hoef ik je niet uit te leggen.

Strangetown | 06-01-12 | 00:15

Kirth Gersen | 05-01-12 | 23:32
600 veelplegers.
15.000 delicten.
En dan met droge ogen beweren dat langer straffen niet helpt.

de honden blaffen... | 06-01-12 | 00:15

@miko | 06-01-12 | 00:05
Je kunt je dus afvragen of illegaliteit "sec" wel een overtreding is, laat staan een strafbaar misdrijf. Ik vind van niet, maar daar kun je over van mening verschillen. Wat betekent het feitelijk? Een persoon heeft geen geldige identiteitspapieren en geen wettelijke status in dit land. Nou ja, dat feit is op zichzelf geen misdrijf tegen een persoon, een goed, of verstoring van de openbare orde.

Zoals ik al schreef je kunt er voor kiezen om een eenmaal verbannen persoon ook fysiek uit te zetten. Bij geweldsdelicten met een grote kans op herhaling is dat wellicht te verkiezen: Een weekje Bear Grylls of Ray Mears kijken en dan droppen in woestijn of jungle.

Stormageddon | 06-01-12 | 00:14

Hölzenbein | 06-01-12 | 00:12

Huilen van het lachen zeker?

pius | 06-01-12 | 00:13

@Stormageddon | 06-01-12 | 00:05
Waar ga je hem naar toe uitzetten? Je komt bepaalde landen niet in zonder papieren en als je iemand uitschrijft neem ik aan dat internationaal reizen ook niet mee zal vallen.
Kunnen we niet beter een van de overzeese gebiedsdelen ontvolken en daar dan een soort ....... nee dat is weer te engels.

miko | 06-01-12 | 00:13

@pius | 05-01-12 | 23:59
Ik lach vaak om Graus. Godnondejuu waar hebben ze 'dat' uitgegraven, moeten de mergelgrotten geweest zijn. Soms huil ik ook als ik Graus zie...

Hölzenbein | 06-01-12 | 00:12

ontlullen | 06-01-12 | 00:08

Twee vragen. Hoe uitgebreid is dat onderzoek waar je aan refereert en wie bedoel je met white nigga's ?

Selpona.

pius | 06-01-12 | 00:12

En welke faizels geven mij trouwens al die minkudo's? Zijn er naast de reaguurders zoveel reagluurders dan? 429 minkudo's in twee dagen. Das best veel.

Niet dat ik er niet blij mee ben overigens hoor. Vooral blijven minnen aub.

Ik moet wel geloofwaardig blijven natuurlijk.

pius | 06-01-12 | 00:11

Stormageddon | 06-01-12 | 00:05

LOL. Mooi geformuleerd maar die mensen moeten ook eten.

De delicten liggen op de loer.

pius | 06-01-12 | 00:09

Uit onderzoek [zeer zeer zeer uitgebreid onderzoek] blijkt dat ICT en rechtspraak niet samengaat.

En wat doen de white nigga's hier? inderdaad een software pakketje gebruiken om mincudo's uit te rekenen.

Wat een kansloze excercitie dit van de zogenaamd onafhankelijke rechters.

ontlullen | 06-01-12 | 00:08

Stormageddon | 05-01-12 | 23:46

Leuk plan, ik stem voor, maar totaal onuitvoerbaar.

Lijkt me logisch... | 06-01-12 | 00:06

@pius | 05-01-12 | 23:54
Illegaliteit is "an sich" natuurlijk geen probleem. De tomaten en paprika's moeten gewoon geoogst in het Westland. Er zijn ook genoeg huisjesmelkers in Den Haag die een stapelbed in een kamertje van 4m² voor €300,- p.m. aan illegalen verhuren en daarover dan vervolgens netjes belasting afdragen. Dus al met al is illegaliteit niet het probleem. Dat wordt pas een probleem als de dan verbannen illegaal weer een delict pleegt. Maar dan kun je hem alsnog uitzetten.

En ja, ik weet dat het juridisch allemaal moeilijk ligt en dat er juridisch praktische bezwaren zijn (dat is het standaard verweer als ik dit idee opper): maar geen enkele wet is in steen gebeiteld, alle wetten en verdragen zijn te veranderen.

Stormageddon | 06-01-12 | 00:05

@Stormageddon | 05-01-12 | 23:46
Maar als je ze illegaal maakt zijn ze ook weer in overtreding.Moeten ze dan wel in het cachot?
Of dubbel bannen enzovoorts
stormageddon paradox?

miko | 06-01-12 | 00:05

Zag net op het nieuws een item over een alleenstaande moeder die een inbreker doodschoot en de andere verwondde. Ze kwamen haar huis binnen en ze had al 911 aan de telefoon.

Niet alleen wordt zij niet vervolgd want het was zelfverdediging; óók wordt de overlevende inbreker waarschijnlijk aangeklaagd wegens moord omdat hij meewerkte aan de inbraak waar zijn college bij omkwam en dus is hij schuldig.

Zo doe je dat dus als OM.

Joost Maghetweten | 06-01-12 | 00:04

Hölzenbein | 05-01-12 | 23:56

Faizel de mongool proeft de genoegens van de vrijheid van meningsuiting. In een beschaving mogen mongolen namelijk ook zeggen wat ze willen en dat is goed.

Anders zouden we ook niet om Dion graus kunnen lachen bijvoorbeeld.

pius | 05-01-12 | 23:59

OCP & Robocop FTW!

geensteelo | 05-01-12 | 23:57

miko | 05-01-12 | 23:53

Ik snap je punt. Een goede rechstaat waarborgt beter dan welk ander systeem proportioneel geweld door gezagsdragers. Al zal het nooit perfect worden.

we blijven allemaal mensen natuurlijk.

pius | 05-01-12 | 23:57

@pius | 05-01-12 | 23:51
Ja, dat ze die Enait nog geen dwangvest aangemeten hebben is voor mij een compleet raadsel. Zou hem best goed staan en dan is het handgeven probleem ook opgelost.

Hölzenbein | 05-01-12 | 23:56

Stormageddon | 05-01-12 | 23:46

Interessant idee. Al zijn er nogal wat juridische complicaties mild gezegd. En ze moeten echt het land uit en wegblijven. Anders vervallen ze in de illegaliteit.

En dan heb je nog grotere problemen.

pius | 05-01-12 | 23:54

@pius | 05-01-12 | 23:46
LOl.
Maar ik bedoel hiermee fysiek zuigen.op de grote markt in Breda wel eens een paar agenten een dronken puber zien pesten wat porren wat duwen.Toen de jongen,ik denk 16, een duwtje terug gaf werd hij meteen gevloerd.Ik ben de volgende dag naar het bureau gegaan en heb naar de betreffende dienders gevraagd.Dat was in het begin een beetje moeilijk maar na wat dreigen en bluffen kwam het ervan.Bleek later dat de jongen in kwestie al verdacht werd van openlijke geweldpleging tegen goederen en aanvallen van wetsdienaars in functie.Mijn getuigenis was voldoende voor seponering.

miko | 05-01-12 | 23:53

Ben je toch blij dat je in friesland woont en niet een 2de rangsburger bent in Utrechts Klein Casablanca

bop667 | 05-01-12 | 23:53

Hölzenbein | 05-01-12 | 23:50

LOL. Die bedoel ik ja;)

pius | 05-01-12 | 23:51

Hölzenbein | 05-01-12 | 23:47

LOL. Ik heb geen idee. Maar zo'n Enait trekt gekken aan natuurlijk.

Dat is logisch.

pius | 05-01-12 | 23:51

@Asmodean | 05-01-12 | 23:40
Toch vind ik het weer absurd om iemand die net opgepakt is voor zware mishandeling na een bekentenis weer weg te sturen.Persoonlijk ben ik niet voor absurde straffen maar vechtersbaasjes een paar dagen 'koud' zetten heb ik niet zo een moeite mee.

miko | 05-01-12 | 23:47

@pius | 05-01-12 | 23:43
Wou die klotskop net even van commentaar voorzien zag ik dat ie al met vakantie is. Joris heeft een goede bui vandaag. Waar komen die randdebielen opeens allemaal vandaan? Is bloud and honour alweer gekraakt misschien?

Hölzenbein | 05-01-12 | 23:47

Leuk en aardig zo'n programmaatje, maar de rechters in deze zijn hier verantwoordelijk voor.
Het blijkt elke keer weer dat de hoge dames en heren wereldvreemd en niet weten wat er op straat speelt.
De rechterlijke macht laat de hulpverleners gewoon in hun hemd staan, heel erg.

lanexxx | 05-01-12 | 23:47

miko | 05-01-12 | 23:45

Zuigen is nooit een reden om een gezagsdrager te slaan.

Zolang ze geen koortslip hebben althans.

pius | 05-01-12 | 23:46

@Kirth Gersen | 05-01-12 | 23:32
Principieel ben ik tegen vrijheidsberoving, ook (of misschien wel juist) van staatswege. Daarnaast: Gevangenissen kosten geld. Veel geld. Nu zou je er voor kunnen kiezen om de gevangenen of hun familie na detentie een factuur te sturen voor alle kosten. Of (en dat gebeurt in Amerika) gevangenen dwangarbeid te laten verrichten. In de praktijk komt dat neer op een herinvoering van de slavernij. Dat vind ik allemaal niet fraai.

Het kan veel makkelijker en veel goedkoper. Mensen uit de samenleving plaatsen kun je heel letterlijk doen, zonder ze op te sluiten, maar het tegendeel. Verbanning.
Hetzij tijdelijk, hetzij permanent afhankelijk van het delict. Verbanning kost niks, het is feitelijk een administratieve handeling. Je schrijft iemand uit het bevolkingsregister, alle loketten van de BV Nederland zijn gesloten. Geen uitkering, geen toeslagen en geen subsidies. Het is heel simpel. Als je een lid van een vereniging royeert zet je hem uit de club en is hij niet meer welkom in het clubgebouw.

Je kan er dan ook nog voor kiezen om zo iemand nog een vliegticket (enkele reis) naar een bestemming naar keuze te geven. Dat kost dan hooguit een keer 1000 euro. Het is eigenlijk heel simpel. Verbanning is de beste straf. Simpel uitvoerbaar, goedkoop en heel effectief. Gevangenissen werken niet, hooguit als werkverschaffing voor juristen en gevangenispersoneel.

Stormageddon | 05-01-12 | 23:46

Softbal, maar kak die is nog best hard.

MacVulpen | 05-01-12 | 23:46

@Kirth Gersen | 05-01-12 | 23:32
Net zoals staande legers oorlog uitlokken zo zullen krampachtige rechtssystemen meer en meer overtredingen zien.Het mooiste voorbeeld is Amerika waar men nu meer dan een miljoen(!!!) marihuana rokers vast hebben zitten.Het gevalletje hierboven is bespottelijk maar om iemand die drie keer een agent een beuk heeft gegeven levenslang te geven.Tja alsof agenten niet kunnen zuigen.

miko | 05-01-12 | 23:45

Software, softdrugs, Softenol, softdrinks, Softmachine, uhm, ik weet het niet hoor, soft allemaal.

MacVulpen | 05-01-12 | 23:43

Hölzenbein | 05-01-12 | 23:39

Holzie. Was een boude draad beneden of niet?

pius | 05-01-12 | 23:43

Svarga | 05-01-12 | 23:33 |
Wat deze zaak betreft ben ik het overigens helemaal met je eens. Ik hoop dat de rechter in Hoger Beroep beter aanvoelt dat deze gast streng gestraft moet worden.

Asmodean | 05-01-12 | 23:40

Svarga | 05-01-12 | 23:33 |
Je bent nou eenmaal schuldig tot het tegendeel bewezen is. Ik snap de verontwaardiging dan ook niet helemaal wanneer de dader na verhoor weer wordt vrijgelaten. Voor voorlopige hechtenis moet een zeer goede reden zijn. Als dat niet wordt verstrekt betekent dit niet dat de dader na de rechterlijke uitspraak niet alsnog de cel ingaat. Je kunt gelukkig (!) in Nederland niet iemand opsluiten zonder veroordeling of toestemming van een rechter. Ik snap echter absoluut niet hoe dat als een dwaling gezien kan worden door sommigen.

Asmodean | 05-01-12 | 23:40

You can't do that Dave!

Hölzenbein | 05-01-12 | 23:39

Svarga | 05-01-12 | 23:33

Inderdaad. De discrepantie tussen woorden en daden is fnuikend in deze.

pius | 05-01-12 | 23:38

Kirth Gersen | 05-01-12 | 23:32

Inderdaad. En dan zit je zelf ook onschuldig vast tussen dat gajes. Want politiestaat.

Beschaving heeft nu eenmaal een prijs.

pius | 05-01-12 | 23:36

Evenals de politie wordt ook de rechterlijke macht geintimideerd door goed georganiseerde criminele groeperingen.
Men hecht nogal waarde een goede nachtrust.
Vandaar dat in het onderhavige geval deze onverklaarbaar lage "straf" wordt uitgesproken.
In Marokko was het ventje waarschijnlijk half invalide geslagen.
Om daarna voor een paar jaar opgeborgen te worden.

de honden blaffen... | 05-01-12 | 23:36

Parsons | 05-01-12 | 23:08 |
Helemaal mee eens, dat niet-stemmen. Als er *niemand* komt opdagen bij de verkiezingen, hebben ze ook geen mandaat.
Net als in Utrecht, waar slechts 10% kwam opdraven. Daar hebben ze toen ook -
Oh wacht...
'
Anyway, ik stem ook niet. Ik wil niet geassocieerd worden met dat tuigh.

dosis | 05-01-12 | 23:34

@Asmodean
Ik heb het niet zozeer over grote juridische dwalingen (hoewel die er ook zijn geweest), want dan heb je het al snel over moordzaken waarin levenslang wordt geeist. Het gaat vooral over de kleine 'incidentjes'. De enige keer dat er door de politie nog aanhoudingen worden verricht bij 'ongeregeldheden' lopen de daders de volgende dag alweer fluitend over straat. Zo ontneem je de dienders elk middel om effectief op te treden tegen notoire overlastgevers.
Er is in de media veel aandacht voor geweld tegen hulpverleners en hoe FOUT en absoluut NOT-DONE dat is, maar wanneer, zoals in bovenstaand geval, er een overtreder wordt opgepakt komt ie er vanaf met een miniem taakstrafje. Dan kom je als ordebewaarder toch gewoon volkomen in je hemd te staan?

Svarga | 05-01-12 | 23:33

Kirth Gersen | 05-01-12 | 23:28 |
Wat mij betreft is er een groot verschil tussen het doden van iemand omdat je van het slachtoffer houdt en oprecht overtuigd bent dat je het slachtoffer daar enorm mee helpt, en het simpelweg doden van iemand omdat je hem een eikel vindt. Daarom lijken minimumstraffen mij geen goed idee.

Asmodean | 05-01-12 | 23:32

@Kirth Gersen | 05-01-12 | 23:18
Een kind jarenlang misbruikt door een,zeg een bende priesters inclusief SM kelders.Deze jongen word een man en ziet het met zijn eigen kind gebeuren en vermoord de dorpspastoor.
Die hoeft voor mij inderdaad niet zolang de bak in.Je kunt zelf ook nog wel wat verzinnen.Te hard rijden terwijl je kind aan het sterven is of zo.

miko | 05-01-12 | 23:32

Gelukkig kunnen ze bij dat OM wel spellen.
Downlaod, man man man ook geschreven door een computerprogramma zeker.

Herr Knäckebröd | 05-01-12 | 23:32

@miko | 05-01-12 | 23:27
Ik betaal liever voor het permanenent verwijderen van schorem uit de samenleving dan voor de batterij hulpverleners en het eindeloos pamperen van de dader. Op een gegeven moment houdt het op, er moet een einde komen aan het eeuwige daderbegrip.
Grote gevangenissen? Commerciele gevangenissen? Prima! En dat we over een aantal jaren het woord 'veelpleger' uit de Van Dale kunnen halen.

Kirth Gersen | 05-01-12 | 23:32

Bart_Bart | 05-01-12 | 23:13 | + 0 -
Ik weet niet zoveel van de man, op wat ik hier lees na dan.

Lewis Lewinsky | 05-01-12 | 23:15 | + 0 -
Ja, maar dat is dan weer niet vice versa.
Hoe formuleer ik dat ...... het is me de moeite niet waard ? Nee. De gevolgen zijn me ..... nee.
Ik denk er nog even over na.

Rammstein | 05-01-12 | 23:30

De oude dorpen rond Utrecht worden sinds Leidsche Rijn er is overspoelt met asotuig dat anders gewoon in Utrecht woonde. Hele dorpsbuurten gaan eraan.

deoudererijperevrouw | 05-01-12 | 23:29

Voor welke Windows-versie is dit? 3.1 of al 95?

bintang | 05-01-12 | 23:29

miko | 05-01-12 | 23:27

LOL.

pius | 05-01-12 | 23:29

@Bart_Bart | 05-01-12 | 23:13
Eten? Veel? Denk ik.

miko | 05-01-12 | 23:29

Tuurlijk het is ook standaard: if(Person.Fullname.Equals(Johnny Quid))
{
Punishment == deathByHanging;
}

xzaz2 | 05-01-12 | 23:29

Als er software aan te pas komt dan kan ambtenaar Dorknoper de rol van de rechter vervullen. Nummer 92 balie 6, kunnen een aantal rechters zo maar op straat komen te staan. Handig die software voor de bontkragen, kunnen ze voordat ze langs komen nog een passant beroven zodat ze voldoende geld hebben om de boete te betalen. Jammer dat er geen hondenbegeleider in de buurt van die Bilan was

aurevoir | 05-01-12 | 23:28

@Asmodean | 05-01-12 | 23:22
Vind ik niet. Ze heeft haar dochter gekeeld, en dan geen straf? Rochelend aan je einde komen terwijl het bloed je keel uitspuit, denk je eens in.

Kirth Gersen | 05-01-12 | 23:28

@Kirth Gersen | 05-01-12 | 23:13
Precies!! een gevangenis wezen creëren dat zo groot en omvangrijk is dat de overheid het niet meer aan kan en een 'professioneel' bedrijf in moet schakelen.
wackenhut misschien?
www.thegeogroupinc.com/

miko | 05-01-12 | 23:27

@Asmodean | 05-01-12 | 23:25
Doe eens cijfers en tabellen geven dan?

AntiSoof | 05-01-12 | 23:26

Cuyahoga | 05-01-12 | 23:14

LOL @schavuit

pius | 05-01-12 | 23:26

Waar zijn de Whaizels trouwens? Is best een topic voor hun.

pius | 05-01-12 | 23:25

Svarga | 05-01-12 | 23:18 |
Voortdurend falen van het rechtswezen? Dat lijkt me ondanks uitspraken als deze wel meevallen in verhouding tot het buitenland. Het aantal grote juridische dwalingen (voor zover bekend uiteraard) is op een hand te tellen.

Asmodean | 05-01-12 | 23:25

Bart_Bart | 05-01-12 | 23:22

Heel erg of niet erg is niet relevant. Hij veranderd. Onder invloed van het staatsgeleide kapitalisme om een klein voorbeeld te noemen. En er is geen coherente chinese cultuur overigens. Maar dat terzijde.

pius | 05-01-12 | 23:25

@Bart_Bart | 05-01-12 | 23:18
Balil Randdebiel hoeft vast niet te schoffelen, gewoon niet gaan, in de meeste gevallen gebeurt er niks.

Kirth Gersen | 05-01-12 | 23:24

@Svarga | 05-01-12 | 23:18
Oh, is dat zo? Wat achterlijk. Nou dan ben ik het met je eens. De mensen aan de macht! Niet dat kliekje. Zó.

AntiSoof | 05-01-12 | 23:23

Svarga | 05-01-12 | 23:18

Populisme. Het Amerikaanse rechtsysteem levert relatief veel veroordelingen op die later onterecht blijken te zijn. Juryrechtspraak heeft veel haken en ogen. Hoe feilbaar ook dan is ons systeem beter.

Denk alleen al aan plea bargaining.

pius | 05-01-12 | 23:23

@pius | 05-01-12 | 23:19
Nee, ik zeg niet dat de Chinese cultuur heel erg verandert.

Ik zeg dat Chinezen uit de Chinese cultuur, zich in potentie makkelijk aan kunnen passen. Als dat nodig is, bij emigratie naar Helan Ren bijvoorbeeld.

Als ze in China blijven veranderen ze dus niet heel veel.

Bart_Bart | 05-01-12 | 23:22

overVecht | 05-01-12 | 23:07

LOL. Noprob. Joris is genadig denk ik;)

pius | 05-01-12 | 23:20

Maaruh, kan niet iemand die software hacken? Kunnen we iemand die te hard door een woonwijk rijd meteen een maand of wat achter de tralies knallen.Een agent op zijn falie bonken is niet zo een probleem.Worden ze hard van.Het word ook eens tijd dat ze kickboksles nemen!Kan de popo die voetbal hooligans ook eens kapodt schoppen.
Maar ik dwaal af.

miko | 05-01-12 | 23:19

Bart_Bart | 05-01-12 | 23:08

Culturen veranderen continu. Alleen over de snelheid valt te twisten. Dat is wat ik zei en wat jij bevestigd.

Dus wat bedoel je met het tegengestelde?

pius | 05-01-12 | 23:19

@Kirth Gersen | 05-01-12 | 23:16
Voor verkeersovertredingen hoef je niet te schoffelen.

Bart_Bart | 05-01-12 | 23:18

Nederland is een van de weinige landen in de wereld waar geen juryrechtspraak plaatsvindt. Gezien het voortdurende falen van het rechtswezen (en het overheidsapparaat als geheel, maar dat terzijde), zou een dergelijke instelling een zeer positieve rol kunnen spelen. Al is het maar om het algemene gevoel van onrechtvaardigheid en machteloosheid weg te nemen.

Svarga | 05-01-12 | 23:18

@Asmodean | 05-01-12 | 23:15
Noem eens wat waarbij een zeer lage straf voor een zware misdaad denkbaar is?

Kirth Gersen | 05-01-12 | 23:18

zeg maar jansen | 05-01-12 | 23:00 |

Inderdaad, dan heb je tenminste nog waar voor je geld.

Boerenhoofd | 05-01-12 | 23:17

@Stormageddon | 05-01-12 | 23:15
Niet als het self-destruct in five seconds, nadat alle politieke partijen opgeheven zijn.

Maar goed, ik ben zelf preau-politiek heur. Dus mijn stem zal je niet hebben.

Bart_Bart | 05-01-12 | 23:17

Het blijft bizar. 200 euro boete. Maar toeteren in het verkeer wanneer het niet nodig is: EUR350. Om je te bepissen, je neemt justitie toch niet meer serieus?

Kirth Gersen | 05-01-12 | 23:16

@Rammstein | 05-01-12 | 23:12
De meeste mannen doen graag vice versa met jou, hoor.
*aard van het beestje*

Lewis Lewinsky | 05-01-12 | 23:15

Kirth Gersen | 05-01-12 | 23:13 |
Minimumstraffen lijkt me ook geen goed idee. Er zijn tal van situaties denkbaar waarbij een absurd lage straf in verhouding tot de maximale strafmaat, wel denkbaar is.

Asmodean | 05-01-12 | 23:15

@Bart_Bart | 05-01-12 | 23:12
Correctie: Ik heb niks opgericht en ik ga niks oprichten. Een politieke partij die voor opheffing van politieke partijen is zou een beetje zijn doel voorbij schieten.

Stormageddon | 05-01-12 | 23:15

Nou die fusie komt wel goed hoor.
Stelletje labbekakkerige Bartverraders bij BNN.
Het zijn gewoon allemaal lieve aardige begripvolle mensen daar, behalve dan die ene schavuit die een pen gooide.

Cuyahoga | 05-01-12 | 23:14

@Rammstein | 05-01-12 | 23:12
Dat van die vijf sterren ijskast snap ik dan weer niet. En dat vice versa natuurlijk helemaal niet ;-)

Sinds mijn eerste kennismaking met Aleid bid ik trouwens vijf keer per dag tot Allah, opdat Aleid geen nageslacht zal hebben.

Bart_Bart | 05-01-12 | 23:13

Bij het invoeren van '3 km/h te hard' liep de software vast.

kapotte_stofzuiger | 05-01-12 | 23:13

@Bart_Bart | 05-01-12 | 23:12

Of op de mijne: de partij voor Gezond Verstand en Democratie (de GVD)

Lijkt me logisch... | 05-01-12 | 23:13

Het is hoog tijd dat de wet veranderd wordt. Dus minimumstraffen invoeren. Dat zal niet gebeuren door slinks, dus rechts stemmen.
Want die 20 uur is absurd, maar de eis, 60 uur, was ook absurd. Agent slaan? Jaar de bak in. Zo simpel moet het. En weer een agent slaan als je uit de bak bent? Vijf jaar weg. En weer? Levenslang.

Kirth Gersen | 05-01-12 | 23:13

@Parsons | 05-01-12 | 23:08
Je klinkt redelijk overtuigd :-)

Trouwens, je zou dus wel op de door Stormageddon opgerichte partij De Politiek moet Deaudt (PmD) stemmen?

Bart_Bart | 05-01-12 | 23:12

Bart_Bart | 05-01-12 | 23:08 | + 0 -
Nee. Maar ik zou bijna niemand doen, en waarschijnlijk vice versa.
*vijf sterren ijskast*

Rammstein | 05-01-12 | 23:12

Het is natuurlijk logisch dat hier duidelijke richtlijnen voor zijn. Als dit niet zo is zou dit kunnen betekenen dat de rechter in Amsterdam geheel anders straft dan de rechter in Almelo en de strafmaat geheel van de rechter afhangt. Tevens is het logisch dat dit via een eenvoudig programmaatje uitgerekend kan worden. Efficiency valt alleen maar aan te moedigen. Waar het in dit geval mis gaat is dat er die richtlijnen (in dit geval) veel te soft zijn. Beetje raar om dat aan het programmaatje te wijten.

Asmodean | 05-01-12 | 23:10

Als dit land dit nou al jaren lang zo ontzettend zat is... waarom gebeurt dit dan eigenlijk nog steeds? Leg mij dat nou eens uit...

Lijkt me logisch... | 05-01-12 | 23:09

@Rammstein | 05-01-12 | 23:05
Zou je Aleid doen?

Bart_Bart | 05-01-12 | 23:08

@Bart_Bart | 05-01-12 | 23:02
Geen enkele, maar dan ook geen enkele incompetente volidioot in het Haagsche (of waar van ook for that matter) is mijn stem waard.

En ja - ik doe niet meer mee aan het in stand houden van die corrupte roversbende.

Zouden meer menden moeten doen. Rotten ze vanzelf op.

Parsons | 05-01-12 | 23:08

@pius | 05-01-12 | 23:04
Volgens mij is het tegengestelde van wat jij zegt het geval.

Hoewel, sommige culturen zijn 'open-minded' en 'hervormingsgezind', die zijn wel weer veranderlijk. Zoals veel Aziaten, die kunnen zich heel makkelijk aanpassen.

Echter, op de Islam gebaseerde, en grotego-culturen in het algemeen zijn vaak minder 'flexibel'. Zoals de Marokkaanse cultuur. Want waarom zou je iets veranderen als je toch al 'the king of the world' bent?

Bart_Bart | 05-01-12 | 23:08

Wat een vreselijke ontwikkeling is dat. Het menselijke aspect wordt zo uit de rechtbank gehaald. 1984. En wie controleert de programmeur? Hmmm??? Duzzz! Wakker worden graag.
En wanneer u me niet verstaat. Ik begrijp het.

AntiSoof | 05-01-12 | 23:07

@pius | 05-01-12 | 22:55 |

Fuck... je per ongeluk een ! gegeven... terwijl ik het juist zo met je eens ben!!!

anyway... mooie tegel!

overVecht | 05-01-12 | 23:07

Zo te zien gaat het hier alleen om de zaken waar maar een rechter aan te pas komt?

PiesBeter | 05-01-12 | 23:06

Inderdaad zeer schokkende tv; de smoel van Aleid is eigenlijk gewoon horror.

Niemands Knegt | 05-01-12 | 23:05

Die Wolfsen-in-Schaapkleren nu op Ned 1. *kots*

tittn | 05-01-12 | 23:05

Bart_Bart | 05-01-12 | 23:02

Zwaarder straffen zijn niet per definitie effectief. Consequent handhaven en een straf die in verhouding is met het gepleegde delict wel.

En ik stem nooit meer VVD vanaf nu;)

pius | 05-01-12 | 23:05

Rammstein | 05-01-12 | 22:58 Dank je.

zeg maar jansen | 05-01-12 | 23:05

...... Aleid .........

Rammstein | 05-01-12 | 23:05

Bart_Bart | 05-01-12 | 22:28

Sinds wanneer zijn culturen onveranderlijk? Volgens mij is het tegenovergestelde het geval.

pius | 05-01-12 | 23:04

@Parsons | 05-01-12 | 23:01
Jij stemde toch niet, of wel?

Je kan tenminste VVD of PVV stemmen als je zwaardere straffen wilt. Al maakt het weinig uit, het maakt wel iets uit.

Bart_Bart | 05-01-12 | 23:02

Toeteren is blijkbaar een veel zwaardere misdaad. Wat was het ook alweer? € 380,- ? Wat een kolder!

Rikketiktik | 05-01-12 | 23:02

Is dit nu een uitvloeisel van de zo gewenste bezuinigingen bij de Overheid?

Strangetown | 05-01-12 | 23:02

Als een rechtbank dergelijke middelen gebruikt waarom hebben we dan nog rechters nodig ?

Boomschade | 05-01-12 | 23:02

@Art Vandelay Ultor | 05-01-12 | 22:56
Gelukkig niet. Ik kots op onze rechterlijke macht en het OM. Heel justitie for that matter. Onbetrouwbaar en incompetent. Allemaal!

Parsons | 05-01-12 | 23:01

Nou, deze meneer is de volgende ?

Rammstein | 05-01-12 | 23:01

Boerenhoofd | 05-01-12 | 23:00 Schreef ik vanmorgen al: Bij staandehouding meteen een klap uitdelen.

Levert korting op.

zeg maar jansen | 05-01-12 | 23:00

a=b, b=c etc.
Doet dat eens met HAL.

o)+ | 05-01-12 | 23:00

1 keer onnodig toeteren is dus een zwaarder delict dan een agent in functie een paar keer slaan?

Mooi land is het toch aan het worden.

Boerenhoofd | 05-01-12 | 23:00

zeg maar jansen | 05-01-12 | 22:58 | + 1 -
Mooie.

Rammstein | 05-01-12 | 22:58

En de studie voor toekomstige rechters en advocaten is weer een stukje lastiger geworden.

Naast Nederlands Recht heb je nu ook Utrecht.

zeg maar jansen | 05-01-12 | 22:58

@Parsons | 05-01-12 | 22:52
Jij hebt toch niet toevallig iets met de ontwikkeling van deze software te maken ofwel? ;)

Art Vandelay Ultor | 05-01-12 | 22:56

Het is trouwens volstrekt consequent wat hier gebeurt.

Laatst kreeg een Marrokkaanse jongere waarmee ik werk een klap op zijn neus. Met als resultaat een bloedneus.

Maar hij mocht geen aangifte doen want schelden was hetzelfde als slaan volgens de dienders. Mijn repliek dat ik de jongens wil bijbrengen dat je geen eigen rechter speelt maar je gelijk via de wettelijke weg en dat het dus niet slim is om dit te blokkeren vond ook geen emplooi.

Uiteindelijk na veel vijven en zessen werd toch de aangifte opgenomen maar ik moet me binnenkort wel even komen verantwoorden bij de Popo.

Dus het is 'mooi' om te zien dat de rechters dit soort geweld tegen gedragsdragers door dezelfde bril bekijkt.

Incompetente kneuzen zijn het wat mij betreft. Zowel de dienders als de betreffende rechter.

Koortslippen zogezegd.

pius | 05-01-12 | 22:55

@deraderendraaien | 05-01-12 | 22:50
Gelukkig maakt solidstate een grapje.

deraderendraaien | 05-01-12 | 22:54

Stormageddon | 05-01-12 | 22:50
Hoe dan ook. Het is een geweldige film.

Nacho_Vidal | 05-01-12 | 22:53

dus... een agent voor z'n bek rossen is goedkoper dan niet stoppen voor een zebrapad ? (340,-).
mmmm ? ik zie mogelijkheden hier.

skinart | 05-01-12 | 22:53

@GSpot | 05-01-12 | 22:34
Ik zou zeggen: controleer t even!

Joost Maghetweten | 05-01-12 | 22:53

Wees blij dat ze die software gebruiken.

Zonder BOS/Polaris had de dader een schadevergoeding gekregen en was de agent in kwestie uit zijn ambt ontheven.

Parsons | 05-01-12 | 22:52

@Nacho_Vidal | 05-01-12 | 22:44
Nee, hij werd niet kwaadaardig, HAL kreeg geheime tegenstrijdige instructies waardoor hij moest liegen tegen de bemanning. Hij werd paranoïde.
Lees/kijk het vervolg: "2010".

Stormageddon | 05-01-12 | 22:50

@solidstate | 05-01-12 | 22:39
Niet echt toch? dat meen je niet!

deraderendraaien | 05-01-12 | 22:50

@Lacan | 05-01-12 | 22:45
Zou je aan het einde ook een bonnetje of een ouderwets ponskaartje krijgen met de eindafrekening? Ik zou dat allemaal toch wel even willen checken, als deliquent zijnde.

Petrus de Rewa | 05-01-12 | 22:49

Meri59 | 05-01-12 | 22:42
Zodra ik een sneeuwvlok zie hou ik me aanbevolen!

pim achtertuin | 05-01-12 | 22:48

BNN wil toch fuseren met de Verenigde Allochtonen Radio Omroep?
Vraag me af of dit goed voor de fusie is. Misschien hoeft Bart zich toch niet om te draaien in zijn graf.

Cuyahoga | 05-01-12 | 22:48

@Bigi Bana Boy | 05-01-12 | 22:41
HAL is the man.

Bart_Bart | 05-01-12 | 22:47

miko | 05-01-12 | 22:23 In het Groningen-topic vanmorgen zaten al wat Limbo's te gniffelen.

Te vroeg. Het Maaswater stijgt rap.

zeg maar jansen | 05-01-12 | 22:47

@Bigi Bana Boy | 05-01-12 | 22:41
Volgens mij was dat juist Johnny's bedoeling.
"Open the pod bay doors HAL"
"I'm sorry Dave, I can't do that"

Stormageddon | 05-01-12 | 22:46

Ik citeer:
"Bijzondere omstandigheden kunnen maken dat een delict voor lichtere of zwaardere bestraffing in aanmerking komt dan door dit aantal punten wordt aangegeven. ... Ook als er elementen van discriminatie in het spel zijn of het slachtoffer is een ambtenaar of werkzaam in het publieke domein, betekent dat een zwaardere waardering."

Lijkt me prima. Soort richtlijn om wel objectief te zijn (rechtsstaat!) en afwijken in bijzondere omstandigheden. Nu nog even in het echie doen en dan is het goed.

Lacan | 05-01-12 | 22:45

Ah, ik zie voordelen. Rechters zijn heel duur.
Die hebben we niet meer nodig om een afweging te maken.

Nu nog even het programmaatje instellen op hogere straffen en elke OVJ kan het alleen af.

zeg maar jansen | 05-01-12 | 22:45

Ongelofelijk. De straffen voor een kleine verkeersovertreding staan niet meer in verhouding tot dit soort straffen. Dit kan men toch niet zomaar blijven 'pikken'?

de tandarts | 05-01-12 | 22:44

Bigi Bana Boy | 05-01-12 | 22:41 |
Klopt. Maar HAL werd op een gegeven moment kwaadaardig.

Nacho_Vidal | 05-01-12 | 22:44

Geniaal, vier fietsen stelen staat gelijk aan één woninginbraak. Terwijl dat laatste toch wel tien keer meer ingrijpend is in het leven van een mens dan een gestolen fiets.

Petrus de Rewa | 05-01-12 | 22:44

Wauw, ik word even teruggeslingerd naar 3.11
Is dit al de versie met de schaamtecultuur hotfix?

MooSquad | 05-01-12 | 22:43

Ik krijg de neiging om bezems, sneeuwschuiver, grasmaaier, spade en alles waar ik maar mee ruimen kan uit de schuur te trekken en zelf maar aan de grote schoonmaak te beginnen... grrr... *inhouden, rustig blijven en tot 10 tellen* $#@(*&*^%

Meri59 | 05-01-12 | 22:42

De software is zelfs zo liev dat hij je naam voor je invult in het geval je het zelf niet kan spellen.

Alibido | 05-01-12 | 22:42

Fout plaatje. HAL wist namelijk wél raad met figuren die hem dwars zaten. Ken je klassiekers, Quid.

Bigi Bana Boy | 05-01-12 | 22:41

Liever hardware dan software, in dit geval.

Petrus de Rewa | 05-01-12 | 22:40

@Akkefietje | 05-01-12 | 22:36
De oplossing is een partijpunt van de PVV, namelijk instroom kansarme -Marokkanen- immigranten zoveel mogelijk, ondanks tegenwerking Links Nederland, beperken.

Maar de PVV heeft hij pas frontaal aangevallen. Dus ja..

Bart_Bart | 05-01-12 | 22:40

@ deraderendraaien | 05-01-12 | 22:37

Blue screen of death.;-)

solidstate | 05-01-12 | 22:39

Het is grappig om die quotes te lezen: http://www.imdb.com/title/tt0062622/quotes

Ik voorspel u dat de film 'The Running Man' eigenlijk helemaal niet ver van ons verwijderd is.

Nacho_Vidal | 05-01-12 | 22:37

@solidstate | 05-01-12 | 22:34
Haha! die software of die crimineel?

deraderendraaien | 05-01-12 | 22:37

Even invoeren; Rechter helemaal aan gortslaan. output; Lache man. Je weet tog.

Hanxie | 05-01-12 | 22:36

Quid de oplossing graag van de raadsel, daarna mag je voor eigen rechter spelen!

Akkefietje | 05-01-12 | 22:36

WAT DE NEUK, heb laatst Idiocracy gezien, leuke film trouwens, maar dit soort dingen verzin je gewoon niet. In die film hoeven mensen ook alleen maar knopjes in te drukken om zelf maar niet na te hoeven denken. Dat draagt zoveel bij aan de verdomming van de maatschappij.

Alibido | 05-01-12 | 22:36

Wat vindt de politie er zelf eigenlijk van dat één van hun zo onrechtvaardig behandeld wordt?

deoudererijperevrouw | 05-01-12 | 22:35

Die schaamtecultuur slaat toch een beetje over.. De schaamte voor onze strafmaat tenminste..

Fratello | 05-01-12 | 22:34

Ik heb vorige week GOEDVERDEGOEDVER een bekeuring van €70 gekregen voor foutparkeren omdat ik een stom rot bordje niet gezien had (regende pijpenstelen) terwijl ik wel vet betaald had. Staat toch niet in verhouding!!!

GSpot | 05-01-12 | 22:34

Ik heb het in mijn eigen kompjuter programma ingevoerd en het zegt: "uitzetten"

solidstate | 05-01-12 | 22:34

Ohhhh.... nu snap ik eindelijk het woord SOFTware.....
Ben zelf dus meer voor HARDware....

pim achtertuin | 05-01-12 | 22:33

Het past wel bij de HBO mentaliteit van de mensen die dit soort programma's bedenken.
Geen empathisch vermogen, gewoon iets leren, invoeren en dan het beste rendement halen.

Nacho_Vidal | 05-01-12 | 22:32

Service pack 2 vergeten.

Jaap de Paap | 05-01-12 | 22:31

@Art Vandelay Ultor | 05-01-12 | 22:29
Ik denk dat de fusie met de Vara nu in gevaar komt.

Want dit kan natuurlijk niet: de mensen thuis iets als realiteit(WTF is dat???) laten zien.

Bart_Bart | 05-01-12 | 22:31

Kan me allemaal niet bommen. De oplossing van het raadsel eerst graag.

Wedstrijdkrokodil | 05-01-12 | 22:31

Gaan ze ook nog bij Grou een bezoekje brengen?

Akkefietje | 05-01-12 | 22:30

Puntensysteem... simpel qua opzet, makkelijk te downloaden, waarom moeten die gasten zo lang naar school?? Dit kan dus iedere BL met een normale intelligentie.

Indates | 05-01-12 | 22:30

Onder Mac OSX of UBUNTU waren de straffen ongetwijfeld veel hoger uitgevallen!

Lijkt me logisch... | 05-01-12 | 22:30

Terwijde en Leidsche Rijn zijn mooie voorbeelden van het principe Fini, veni, vidi, vici; wijken, stukjes Nederland, die we onderhand wel zo goed als kwijt zijn aan Marokkaanse terroristjes.

De naïviteit van een zender als BNN om daar de gastvrijheid te testen is natuurlijk weer tekenend en kostelijk, maar ik ben ze erkentelijk dat ze op de tv laten zien dat er iets niet klopt in dit land.

Dat zoveel mogelijk mensen er maar kennis van mogen nemen.

Art Vandelay Ultor | 05-01-12 | 22:29

Als de rechtspraak los staat van de context dan kunnen we er wel mee stoppen. Met alles.

luckor | 05-01-12 | 22:29

Zijn er dan al rechters die met computers kunnen werken?

Frietje_Oorlog | 05-01-12 | 22:28

De grootste gemene deler in dat alles is de machocultuur, die niet te veranderen is, want cultuur.

Wat moeten we doen met culturen die niet te veranderen zijn, en niet meekunnen in onze maatschappij?

Aleid Schaap-Inwolfskleren: "In elk geval niet proberen verdere instroom te beperken. En zeker niet hard aanpakken, want dan ben ik een racist. En het kost me de helft van mijn zetels."

Bart_Bart | 05-01-12 | 22:28

Voor een softe aanpak heb je, jazeker, software nodig.

perdido | 05-01-12 | 22:28

Uut recht, maar dat was al een tijdje duidelijk daar.

Jackanders | 05-01-12 | 22:28

Kan iemand het programma downloaden, hier-en-daar een beetje verbeteren en deze weer uploaden naar de server? Gezien de opgelegde strafmaat zitten er dus nog een paar bugs in.

Flitspaal | 05-01-12 | 22:28

Iedereen met zijn takken van Sophie Hilbrand af!

Balzakius | 05-01-12 | 22:26

I can't let you do that Joris....

Nacho_Vidal | 05-01-12 | 22:26

Nu kan ik echt eigen rechter spelen.

wo ist der bahnhof | 05-01-12 | 22:25

Ik verhuis naar Mars. Daar heb je minder wereldvreemde ambtenaren dan hier.

Vakonov | 05-01-12 | 22:24

Dus we hebben die rechters eigenlijk helemaal niet nodig? Een willekeurige werkloze kan dus voor rechtertje spelen. Ik zeg doen!! Kan er nooit minder van worden.

sapjes | 05-01-12 | 22:24

Friesland werd toch al beschouwd als verloren

Caspertjuuh | 05-01-12 | 22:24

Overheid en ict, er zou straf op moeten staan!

deraderendraaien | 05-01-12 | 22:24

Fiesland vergaat en we plempen een nieuw topic?? Harteloze schurken van GS

miko | 05-01-12 | 22:23

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken