Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Holleeder eind deze maand vrij

holleedert.jpg Mededeling voor Land & Tuinbouw. De sympathieke Amsterdamse ondernemer Willem Frederik Holleeder - die vroeger bekend stond onder zijn schuilnaam H. - gaat zijn neus weer laten zien in de openbare ruimte. Dat komt zo: Het Openbaar Ministerie moet hem vrij laten wegens gebrek aan bewijs. We kidden u not. Jarenlang intensief politieonderzoek heeft namelijk niet kunnen bewijzen dat meneer de voormalige Heineken-ontvoerder betrokken is bij liquidaties in de onderwereld. Met zijn gierende hartkleppen. Dat betekent dat de 53-jarige Holleeder eind deze maand wordt vrijgelaten uit de gevangenis in Rotterdam. Daar zit hij nog in verband met afpersing van vastgoedhandelaren. Gezellig hoor. Die zien we dus nog voor het begin van de lente weer op zijn Vespa door de Amsterdamse binnenstad crossen. Gezellig babbelen op een bankje in de Kinkerbuurt. Daar heeft justitie dan jaaaaarenlang op zitten broeden. Die zaak heeft miljoenen taxpoet gekost. Jaren voorbereiding. Plus ontelbaar mankracht. Rechercheurs met de kerst overwerken. Kilometers dossiers. En dan is er uiteindelijk geen bewijs. Zucht. Dat noemen we in deze business een faal. Wat trouwens wel erg geestig is: "Bij het OM bestaan zorgen dat Holleeders vrijlating tot onrust en mogelijk nieuwe liquidaties leidt in het Amsterdamse misdaadmilieu". Geen wonder dat ze hem wegens gebrek aan bewijs weer vrijlaten. Iets anders: Heeft iemand toevallig de maker van die ene kudtfilm over Holleeder nog gezien? UPDATE: NRC en NU.nl zitten er volgens het Openbaar Ministerie naast. Beslissing over vervolging is nog niet genomen. Quotes schijnen ook onjuist te zijn. Is dit damagecontrol van een mega-fuck up van het OM of hebben ze bij NRC en NU.nl gewoon hun werk niet goed gedaan? UPDATE: BNR-verslaggever Jeroen Stans heeft OM gesproken. Holleeder komt vrij als er geen nieuw bewijs bestaat. OM probeert regie door middel van persbericht in handen te nemen.

Reaguursels

Inloggen

"... probeert regie door middel van persbericht in handen te nemen."
Wordt dit de nieuwe gelijkhebber 2012? Het OM hééft de regie Brusselmans. Dit is de prijs van ons rechtssysteem. Als de pers nou eens bewijs tegen de Neus ging opsporen ipv rellerig moord en brand schreeuwen dat hij vrijkomt vanwege gebrek aan bewijs.

N=1 | 03-01-12 | 19:57

Excuseer! Topic-vergissing.

WirMachenMusik | 03-01-12 | 17:52

Sempre avanti! Dit soort links-wetenschappelijke noodkreten zijn in ieder geval al wat makkelijker af te doen dan die gebaseerd op 'geheime' gefingeerde data.

WirMachenMusik | 03-01-12 | 17:50

Geweldig idee om dat soort snurkers gewoon vrij te laten. Ze worden dan onderhavig aan een soort volksgericht. Die Holleeder heeft genoeg oude vrienden die hem vrijwillig van een nekschot willen bedienen. Zijn we van dat eeuwigdurende zogenaamde nieuws over die kleautzak af. Hetzelfde geldt voor die mongeaul die Pim F. overhoop schoot. Gewoon vrijlaten die dorpsdebiel. Pim heeft genoeg sympathisanten die wel een passende straf voor Volkertje weten te verzinnen. Ga lekker deaud.

salemi | 03-01-12 | 12:32

Ik denk en hoop dat de loopneus heel snel zelf tegen een kogel aanloopt.
Verspaatje iemand ?

Suske doet Wiske | 03-01-12 | 11:13

Alle commentaren gelezen. Veelal stom. Maar nu dit: Hij schijnt te worden opgehaald vanuit de gevangenis met een gepansterde auto! Wie betaald dat? Hij? Waarom zetten ze buiten de poort niet zijn scootertje klaar? Ik betaal het tankje benzine. Gaat ie toch lekker relaxed naar Amsterdam rijden. Hoop dat het mooi weer is. En bewakers: Geef even door via de media, om hoe laat hij wordt losgelaten. Hij gaat meteen weer op jacht, kan je op wachten. Maar er wachten wel een paar "vrienden" op hem. En justitie: die gaat staan loeren om een hoekje, hoe lang het duurt, voordat ie een lekke band krijgt.

Natte droom | 03-01-12 | 00:19

Holleeder zal me jeuken, wanneer komt Volkert vrij ??
Ik vind het akelig stil daarover.

beniknouzoslim | 02-01-12 | 23:44

Ze hebben zes jaar de tijd gehad om erachter te komen of de heer Holleeder meer misdrijven pleegde. Het schijnt dat de liquidaties onmiddellijk ophielden als hij gevangen genomen werd. Dit lijkt me geen toeval. Daarom geloof ik niet in de mogelijkheid dat hij niets te maken heeft met deze liquidaties. Er zijn daarom twee meer waarschijnlijke mogelijkheden over:

(1) Justitie en de heer Holleeder hebben een akkoord;

(2) Justitie is echt heel erg dom.

Ik zou niet verbaasd zijn als er na zijn vrijlating weer doden vallen.

de tandarts | 02-01-12 | 23:24

Na vrijlating uit bajes begin jaren negentig wist tout mokum dat dhr holleeder Vanaf dag twee weer duistere zaakjes deed. Het duurde vervolgens nog tot 2007 voordat hij werd gearresteerd en dan ook nog om een aanslag op hem te voorkomen. En dan binnenkort weer vrij?
Deze zaak is een bliksemafleider; de buitenlanse criminals en gelieerde bovenwereld hebben vrij spel en het volk denkt dat de maffia wordt aangepakt.

claro | 02-01-12 | 22:09

Het is heel makkelijk. Rechters behoren tot de zittende magistratuur. Als een rechter wat te zeggen heeft in een proces, dan blijft hij zitten. Het OM en de advocatuur moeten gaan staan, als een van hen het woord wenst te voeren. Derhalve worden zij als groep wel betiteld als "staande magistratuur"

pitsteen | 02-01-12 | 22:09

@ Jeroen Stans

Hoernalisten die in afkortingen twitteren zijn mongealen.

Jan Gordelroos | 02-01-12 | 21:04

Nog eens voor wie het nog steeds niet duidelijk is. De scheiding van zittende magistratuur, OM en nog wat andere bij ons wetshandhavingssysteem betrokkenen wordt strikt gehandhaafd en functioneert perfect.
(Weet niet welke modus ik nu moet uitzetten)

WirMachenMusik | 02-01-12 | 20:32

Zou Maastricht niks voor hem zijn? Hier is sowieso al zowat de helft van het onroerend goed in eigendom van de familie Moszkowicz. Handig toch?

WirMachenMusik | 02-01-12 | 20:15

@Creaguurder | 02-01-12 | 14:07
@zovoklets.

Nee, hij krijgt géén vergoeding want hij heeft gewoon zijn opgelegde straf (voor afpersing) uitgezeten.

Dit artikel gaat over het feit dat hij niet voor andere zaken vervolgd wordt en dus gewoon aan het einde van zijn straf vrij komt

Karel de Kleine | 02-01-12 | 19:54

@the wanderer | 02-01-12 | 18:40
Ik ook.
Ik mocht ook eens op staatskosten logeren totdat men er achter kwam dat het bewijs niet bestond en er zelfs niet eens een misdrijf had plaats gevonden. In de tussentijd door politie en justitie natuurlijk behandeld alsof je de grootste schoft ter wereld bent.

Karel de Kleine | 02-01-12 | 19:52

Heel simpel: Holleeder heeft zijn straf uitgezeten. Als er geen nieuwe aanklacht komt, mag hij dus gewoon naar huis.

'Hij blijft verdachte' dat is weer zo'n standaardzinnetje van het OM wat betekent: We hebben geen spat bewijs maar dat willen we niet zeggen.

Karel de Kleine | 02-01-12 | 19:49

En die megakneus Bolhaar die feitelijk verantwoordelijk is voor dit debacle van de eeuw is nu hoofd van het OM.
Dit weten ze natuurlijk al jaren en uitsluitend om Bolhaar uit de wind te houden hebben ze het dossiertje even laten verstoffen.
Het complete failliet van het OM is een feit, let wel goed op want die mega kneuzen in het kwadraat gaan natuurlijk afreageren met de laser, daar kun je op wachten.

krankzinnig | 02-01-12 | 18:51

Holleeder in de gevangenis in Rotterdam?? Lees ik dat goed??
Die moet naar Ditzo!

Prof. Dr von Fotze | 02-01-12 | 18:46

Hij heeft vastgoed criminelen wat geld afhandig gemaakt, wat is daar mis mee?
Er is geen bewijs dat hij de hand heeft in de liquidaties
dus geen vervolging tot nu toe.
We leven gelukkig in een voor sommigen onbegrijpelijke rechtstaat
Denk er aan: Iedereen kan op het verkeerde moment op de verkeerde plaats zijn, en het kan wel eens lang duren voor dat het O.M. dat door heeft.
Ik spreek uit ervaring.!

the wanderer | 02-01-12 | 18:40

Feestje!!!

creep | 02-01-12 | 18:03

Kunnen we het hele politie/justitie apparaat niet gewoon opheffen?
Scheelt een bak belasting en we zijn van die onzinboetes af, win/win!

Slipsnifter | 02-01-12 | 18:02

captainobvious | 02-01-12 | 17:06
Dank u, het scheelt mij typwerk. Mee eensch.
.
@ rsk | 02-01-12 | 17:05
Hij zat al behoorlijk lang in voorlopige hechtenis. Heeft dus 2/3 van zijn totale straf uitgezeten. Onder de 'oude' regeling wordt je dan automatisch vrijgelaten. Deze regeling, bekend onder het kopje 'goed gedrag' is nu veranderd.

andalucia | 02-01-12 | 17:50

@rsk | 02-01-12 | 17:05

Dat ligt inderdaad aan jou.

brutus68 | 02-01-12 | 17:17

eindelijk.

repu077 | 02-01-12 | 17:12

Tja, het klootjesvolk heeft hem al veroordeeld, dat zien we maar weer in de comments hierboven, maar gelukkig ben je in Nederland verzekerd van een eerlijk werkend rechtsysteem, geen bewijs is geen veroordeling, en zo hoort dat gewoon.

captainobvious | 02-01-12 | 17:06

Holleeder is in 2009 tot negen jaar gevangenisstraf veroordeeld. Eind deze maand komt hij vrij. Ligt het aan mij of klopt deze rekensom niet?

rsk | 02-01-12 | 17:05

Toch vreemd dat mensen nog zaken doen met dergelijke criminele sukkels. Ik zou er niks mee van doen willen hebben en geld krijgen ze ook niet, want dan kan je iedere idioot wel gratis geld gaan geven.
Je laat je toch niet afpersen door dat schuim.

ZSU-23-4 | 02-01-12 | 16:50

Gewoon terecht dat ze dit stromannetje vrij laten, doet nooit geen vlieg kwaad!
Gelukkig zit de beroepscrimineel Erwin Lensink nog jaren vast en kunnen we rustig slapen!

Vind het niet gek dat er totaal geen vertrouwen is in de Nederlandse rechtspraak!

Boud | 02-01-12 | 16:50

En onder die acceptgiro van het CJIB voor 6KM te hard kom ik niet uit.
*gerechtigheid*

*snik*

ZDEV | 02-01-12 | 16:19

Tip aan Geenstijl: zandzakken voor de deur.

ad melkert | 02-01-12 | 16:06

Ik denk dat het wat rustiger gaat worden in de kroeg en binnen de grachtengordel. En Funda krijgt het drukker met het extra aanbod van dure panden aan de Apollolaan.

ad melkert | 02-01-12 | 16:05

Vraag me af wat beter voor Nederland is:
1. Wegwerken van Holleender een de zijne;
2. Wegwerken van die D66 rechters.

Denk het laatste..

ps had "wegwerken" eerst als "opruimen" staan, maar dacht over de consequenties..

Affirmativeaction | 02-01-12 | 16:03

* Neemt er een handje smakelijk knapperige reaguursels bij...

Hierophantom | 02-01-12 | 15:59

* Trekt een Hertog Jan Karakter open...

Vond ik er wel symbolisch bij passen. Ons rechtssysteem toont tenminste KARAKTER!!

* Neemt slok en proeft een vleugje sarcasme bij de afdronk, gevolgd door een licht bittere nasmaak...

Hierophantom | 02-01-12 | 15:57

Zal wel goed zijn voor de economie..

Afgeschminkte Bassie | 02-01-12 | 15:36

@Dadavido | 02-01-12 | 13:58
ja maar in dat land waar dat gebeurde ga je voor 3 km te hard ook 30 jaar de cel in.

reageerbuis | 02-01-12 | 15:36

Anderzijds: wat lastig ook, dat er altijd mensen zijn die zo nodig een kogel willen opvangen met hun voorhoofd. Loop toch ook eens niet zo in de weg...

milky bar | 02-01-12 | 15:36

Ik ben blij met deze afloop want ik was helemaal in de war. Even dacht ik, de staat is sterker dan de georganiseerde criminelen. Maar nee hoor, alles is weer in evenwicht: de afpersende en om zich heem schietende boeven zijn weer koning, de rechtvaardige arbeiders de domme slaafjes. Bedankt justitie!

milky bar | 02-01-12 | 15:33

Ha mooi, Willem is iemand die rechtse onroerend goed- en andere graaimaffia uitroeit. Daarvan kun je er niet genoeg hebben.
Holleeder is een held!
Bakito | 02-01-12 | 14:23 |
.
Nu nog een idioot die alle uitkering trekkende en subsidie slurpende, dan wel parasiterende socialistische kut-apen uitroeit en de wereld is weer een paradijs... toch?
.
Denk links, waan je moreel superieur, trek een uitkering, slurp subsidie, vul je zakken met gemeenschapsgeld en ALLES is geoorloofd, tot moord en doodslag aan toe... zolang het maar andersdenkenden betreft... vanzelfsprekend.

Bertus Betonsloper | 02-01-12 | 15:27

@ James St John Smythe | 02-01-12 | 15:23 | + 0 -

Die ging niet?? ;-)

ranzige aap | 02-01-12 | 15:25

@bugboy | 02-01-12 | 15:22
Vond het toch wel een verontrustende uitspraak.

Willem Holleeder | 02-01-12 | 15:23

bugboy | 02-01-12 | 15:22
Ken je die mop van Al-Megrahi?

James St John Smythe | 02-01-12 | 15:23

In 2007 werd door zijn behandeld artsen gesteld dat hij max. 5 jaar te leven had. Waar maken we ons druk om?

bugboy | 02-01-12 | 15:22

Hoe lang moet soerel nog?

Hoogtepunt | 02-01-12 | 15:20

One shot!

oude Schaterhand | 02-01-12 | 15:14

@lekkurlinx | 02-01-12 | 15:05
oeps, een nietje teveel.

lekkurlinx | 02-01-12 | 15:09

Waarom verklaren onze psychologen hem niet crimineel gestoord (CG-NOS), dan kan hij levenslang tbs krijgen.

landlopertje | 02-01-12 | 15:07

Binnenkort worden er ook geen aangiftes wegens afpersing, moord en fraude meer opgenomen. Er is toch geen rechter meer die straf oplegt in dit land. (Tenzij je te hard gaat rijden natuurlijk.)

funkyd | 02-01-12 | 15:06

Dat wordt binnenkort dus iedere ochtend even onder de auto kijken voor Rutger Hauer!

Anti links/rechts | 02-01-12 | 15:05

Er zal toch wel een huisje, een uitkering en psycho-sociale begeleiding voor deze knul klaarstaan? Of heeft hij dat niet nodig omdat hij zijn roofmiljoenen gewoon heeft mogen behouden?

du Roi Soleil | 02-01-12 | 15:05

Inmiddels is de penoze ververst met nieuw bloed. Die moeten hem vast niet meer. Ik denk dat hij er zeer binnenkort nog een hartklep-gaatje bij gaat krijgen.

aherzenberger | 02-01-12 | 15:05

@necrosis | 02-01-12 | 14:52
Bij mijn weten (maar ik kan het fout hebben) is die regeling sinds 2008 afgeschaft. Sindsdien moet je die aftrek echt overtuigend verdienen met goed gedrag. Helaas geldt dat niet niet met terugwerkende kracht, dus Holleeder valt nog onder de oude regeling. (Net als Volkert van der G)

lekkurlinx | 02-01-12 | 15:05

Hihi, als je zijn naam verdraaid krijg je Lederhol, hoehoehoe haha

hfakker | 02-01-12 | 15:03

Hij is voorlopig (!) vrij, want blijft verdachte (NOS Journaal 15.00 uur)

Van Dikhout | 02-01-12 | 15:02

@du Roi Soleil | 02-01-12 | 14:57
Precies, zolang de cijfers kloppen is aanpak niet nodig en dat is waar de overheid helemaal blind op gaat.

toetanchamon | 02-01-12 | 15:02

@hertog1 | 02-01-12 | 14:57
Maar dat was terrorisme!!

miko | 02-01-12 | 14:58

Als je maar brutaal genoeg bent dan kom je in Nederland overal mee weg. Genoeg mensen vermoorden zodat de overblijvenden niet meer durven te getuigen en klaar ben je.
Jonge crimineeltjes leren dit al heel vroeg. In de grote steden adviseert de politie mensen ook al geen aangifte meer te doen van mishandeling/beroving. Want NAW van de aangever wordt altijd naar de crimineel gestuurd.
Op deze manier dalen de misdaadcijfers (aangiftecijfers) in Utrecht, Rotterdam en Amsterdam al jaren.

du Roi Soleil | 02-01-12 | 14:57

Goh, het OM heeft het weer gedaan. Waar basseer je het eventuele falen op? Alsof er alleen maar idioten werken bij het parket en de CIE. Wellicht heeft het OM nu niet genoeg bewijs voor een veroordeling. Wanneer Holleeder nu moet voorkomen en de rechter zou hem vrijspreken zou het OM Holleeder niet meer kunnen vervolgen voor die feiten. Het kan best zijn dat Holleeder over een bepaalde tijd alsnog wordt aangehouden en voor de rechter wordt gebracht. En aan sommige reacties te zien zou een extra vak recht niet overbodig zijn. Lees: Het OM is wezenlijks iets anders dan de zittende magistratuur.

tonys | 02-01-12 | 14:57

Wegens "goed gedrag", hoe kun je het verzinnen, komt mijnheer na 6 jaar weer vrij, zal me benieuwen wat de straftijd wordt voor het gooien van een waxinelichtje naar de gouden koets , zal wel ergens in de buurt zijn.

hertog1 | 02-01-12 | 14:57

@neemjemoederindemali | 02-01-12 | 14:36 |
@solidstate | 02-01-12 | 14:31
Meerdere mensen was het dus opgevallen.

Had even overheen gelezen dat het hier om het OM ging.
Ik heb niks gezegd...
solidstate | 02-01-12 | 14:25 | + 1 -

Eerst even het draadje lezen, svp!

ranzige aap | 02-01-12 | 14:56

Een paar jaar bankdrukken, gewichtheffen en gezond eten hebben zijn hart natuurlijk goed gedaan dus rijdt hij binnenkort weer patserig in zijn kogelvrije bmw 6 serie.

John Doorzon | 02-01-12 | 14:56

@rara | 02-01-12 | 14:50
Aha, 'de Generaal', dat was de tweede man uit de stal van Klaas Bruinsma.
Die zit na de liquidatie van Bruinsma waarschijnlijk in het buitenland, net zoals Charlie da Silva.

necrosis | 02-01-12 | 14:55

@James St John Smythe | 02-01-12 | 14:17
Nelson Mandela?

miko | 02-01-12 | 14:53

@solidstate | 02-01-12 | 14:12
Inderdaad hoe durven ze die rechters.Om bewijs te vragen!!Kan echt niet! We moeten NU EN WEL NU eisen dat we daadkrachtige rechters krijgen.
Wat jouw betreft zeker uit Iran of Egypte of zo?
We denken dat je een dief bent blam hand eraf.Bewijs? Getuigen? Dat is voor westerse rechtstaten met d66 rechters dar doen we niet aan in beschaafde landen.
Nou succes ermee.

miko | 02-01-12 | 14:53

@lekkurlinx | 02-01-12 | 14:43
Maar hij heeft geen 9 jaar 'gezeten'.
Wanneer schaffen ze die belachelijke 1/3e aftrek eens af?

necrosis | 02-01-12 | 14:52

ter geruststelling voor alle ongeruste reaguurders: bericht laat na te vermelden dat Holleeder vrijkomt na 9 jaar gevangenisstraf (dus geen voorarrest) en op dit moment is er kennelijk geen nieuwe zaak om hem weer opnieuw in hechtenis te nemen. Kleine nuance. Graag gedaan (ps Brusselmans, beetje duiding kan geen kwaad toch?)

Den Meester | 02-01-12 | 14:51

zo hoort het ook: bij gebrek aan bewijs vrijlaten dat zou jij toch ook willen???
ben benieuwd waar hij naar gaat solliciteren.....

skaik | 02-01-12 | 14:51

@necrosis | 02-01-12 | 14:46
Etienne Urka.

rara | 02-01-12 | 14:50

@neemjemoederindemali | 02-01-12 | 14:44
Solidstate begon over het proces-Wilders. Ik stelde dat Wilders vrijgesproken was, en jij was het daar vervolgens niet mee eens. Wat snap je niet?

rara | 02-01-12 | 14:49

@Hölzenbein | 02-01-12 | 14:42
Volgens de Maya kalender gaan we straks allemaal dood.

necrosis | 02-01-12 | 14:48

@knight03 | 02-01-12 | 14:37
Holleeder zat niet onschuldig vast, hij was veroordeeld wegens afpersing, iets wat schijnbaar wel bewezen was.
Overigens toevallig dat degene voor wie hij bang was (het duo Spic en Span, Sam Klepper en John Mieremet) ook geliquideerd werden.
Het is alweer een tijdje rustig in het criminele cricuit maar wie weet, er staan vast nog wat oude rekeningen open.......

necrosis | 02-01-12 | 14:46

@rara | 02-01-12 | 14:43
"Wie goed doet goed ontmoet" of zo iets.

lekkurlinx | 02-01-12 | 14:45

@Hölzenbein | 02-01-12 | 14:42
Bij iemand van 53 hoef je geen arts te zijn om die diagnose vast te stellen.

toetanchamon | 02-01-12 | 14:44

@rara | 02-01-12 | 14:39

Euh, je zit in een Holleeder topic de zaak van Wilders te bespreken? #ergeentouwmeeraankanvastknopen

neemjemoederindemali | 02-01-12 | 14:44

Gezien zijn fragiele gezondheid en het feit dat het OM precies zal volgen wat meneertje allemaal uitspookt is het gedaan met de criminele loopbaan van Holleeder.

brutus68 | 02-01-12 | 14:44

@knight03 | 02-01-12 | 14:37
Zoals er al in het stukje staat: Hij heeft niet voor niets vastgezeten. Hij had 9 jaar of zoiets aan zijn pantalon wegens afpersing.

lekkurlinx | 02-01-12 | 14:43

@Hölzenbein | 02-01-12 | 14:42
Volgens sommige collega's ook...

rara | 02-01-12 | 14:43

Hij gaat toch binnenkort deaud volgens zijn artsen?

Hölzenbein | 02-01-12 | 14:42

Ik denk dat holleerder eigenlijk wel liever vast zat. Ik denk wel dat hij een hoop "vrienden" heeft die buiten op hem wachten.
Dit is dan een doodvonnis.
Goh misschien is het toch zo bedoeld door het OM

solidstate | 02-01-12 | 14:41

@solidstate | 02-01-12 | 14:37
Als je op een draadje reageert, doe dat dan netjes in het draadje. Als je expres je tegel verstopt dan is het wel errug kinderachtig om mensen er op aan te spreken dat ze jouw verstopte plempsel over het hoofd hebben gezien.

rara | 02-01-12 | 14:40

@solidstate | 02-01-12 | 14:37

Huh? Ik ben tegelijk met andere mensen een tegel voor je aan het bakken, toevallig was ik de laatste die postte.

neemjemoederindemali | 02-01-12 | 14:39

Peter R. gaat ongetwijfeld de oude dossiers weer oprakelen om er een paar uurtjes TV van te maken.

plaszak | 02-01-12 | 14:38

neemjemoederindemali | 02-01-12 | 14:32
Ik beweer niks, ik zeg alleen dat hij voor mij niet direct helemaal onschuldig is. Eigenlijk hetzelfde wat jij in je laatste zin schrijft.

gozahtje | 02-01-12 | 14:38

@ neemjemoederindemali | 02-01-12 | 14:36
Weer faal verwijt mij dan niet dat ik niet goed lees.

solidstate | 02-01-12 | 14:37

Het is maar goed dat je in (oa) NL pas een crimineel bent wanneer je bent veroordeeld. Anders zouden bijv. vele pliesies ook crimi's zijn. Want VERDACHT van machtsmisbruik, fraude, dealen enz.

pennestront | 02-01-12 | 14:37

Bij het OM zullen ze zich nu wel zorgen maken over de toekomst van tientallen medewerkers die jarenlang aan deze zaak hebben gewerkt. Deze vallen in een onnoemlijk gat. Wat nu te doen?
Idem het legertje aan advocaten dat nu op slag werkloos is. Of bereiden die nu een aanklacht tegen de staat voort voor jarenlange opsluiting voor niets, demonisering van hun cliënt, gemiste honoraria, etc. Dit proces heeft de burger miljoenen gekost en gaat de burger nog veel meer miljoenen kosten.
Wie gaat hier voor hangen? De minister?, de baas van het OM?, de medewerkers van het OM?, de recherche? Nee de burger!

knight03 | 02-01-12 | 14:37

Ik vrees voor Holleeder dat hij direct na de eerste meters vrijheid meteen weer vast zal worden gezet.
Voor wat precies weet ik nog niet, maar daar zal het OM vast wel iets op hebben gevonden.[/sarcasme-mode UIT]

Mazzeltov | 02-01-12 | 14:37

@solidstate | 02-01-12 | 14:31

Meerdere mensen was het dus opgevallen.

neemjemoederindemali | 02-01-12 | 14:36

@BeunDeHaas | 02-01-12 | 14:20
Blijkt maar weer eens hoe slap en karakterloos onze rechtstaat is. Net als de hele politiek overigens. (Nederlandse volksaard). Er zijn landen waar zo iemand hoe dan ook nooit meer op vrije voeten komt. Waar een wil is, is een weg maar in Nederland zijn te weinig mensen met een inventieve geest, durf en karakter om te waarborgen dat een dergelijk enorm schandelijk gezichtsverlies niet voorkomt.

doenormaal! | 02-01-12 | 14:36

@rara | 02-01-12 | 14:28

Er is dus ook helemaal geen sprake van vrijspraak.

neemjemoederindemali | 02-01-12 | 14:35

@gozahtje | 02-01-12 | 14:14

Volgens de wet wel, sterker, als jij insinueert dat Holleeder wel schuldig is aan die moorden kan hij zelfs jou aanklagen wegens smaad/laster. Wat overigens niet wegneemt dat hij er in werkelijkheid wel bij betrokken zou kunnen zijn.

neemjemoederindemali | 02-01-12 | 14:32

@Bakito | 02-01-12 | 14:23
Ik denk eerder dat de grachtengordel elite veel te danken heeft gehad aan de prijsstijgingen van zijn pandenvoorraad en de invloed daarvan op de rest van de binnenstad.

blinde kip | 02-01-12 | 14:32

@ neemjemoederindemali | 02-01-12 | 14:29

Als je zelf ook eens verder leest. ;-)

solidstate | 02-01-12 | 14:31

Daar waar je iets niet kunt bewijzen is er dus geen schuld. Het OM loopt in deze zaak aan tegen getuigen die hun mond niet open durven te doen. Verder zal hij geen schadevergoeding krijgen omdat hij momenteel vast zit voor iets waarvoor hij wel veroordeeld is, en dus niet ten onrechte vast zit. Wel zou hij een zaak kunnen aanspannen wegens aantasting van zijn "goede" naam.

Oud brood | 02-01-12 | 14:29

Een hartelijke ontvangst, zoals een eretocht door de grachten lijkt mij gepast. Op z'n minst een prominente plek tijdens de canal-gay-pride komend jaar !

exkoppijn | 02-01-12 | 14:29

Als ze Peter la S nou ook vrijlaten, dan is een van de twee iig gauw opgeruimd.

fail | 02-01-12 | 14:29

@solidstate | 02-01-12 | 14:12

Begrijpend lezen is niet je sterkste kant hé?

Er is helemaal geen rechter aan te pas gekomen, het openbaar durft de zaak niet eens voor de rechter te brengen omdat ze nu al weten dat ze geen bewijs (genoeg) hebben.

neemjemoederindemali | 02-01-12 | 14:29

Ik denk dat ie naar Zandvoort toe gaat, daar wonen veel uitgekotste Amsterdammers. De andere Heineken ontvoerder hebben hun laatste dagen er veel vertoeft op hun eigen strandtent.

toetanchamon | 02-01-12 | 14:29

@solidstate | 02-01-12 | 14:22
Vandaar de vrijspraak, of is de vrijspraak een islamofascistisch complot van de NWO?

rara | 02-01-12 | 14:28

zovoklets | 02-01-12 | 14:25
mag jij vinden, vind ik dus niet!

gozahtje | 02-01-12 | 14:26

Noem hem veiligheidshalve maar sympathieke ondernemer, want lijkt me wel dat hij dan even op de redactie van GS komt om een appeltje te schillen.

nokkenaskettingklem | 02-01-12 | 14:26

Ja! De veroordeling van Wilders was een schande en het einde van de rechtsstaat zoals we hem kennen! Zomaar politici die het OM niet wil vervolgen en waar wordt gevraagd om vrijspraak (!) veroordelen, dat is toch een schande! Een schande, zeg ik je!

Ow, wacht....

Lyrthion | 02-01-12 | 14:26

Interne memoos op het OM zeggen nu waarschijnlijk dat het door dit blunderlijk faaaaaalen ontstane financiele gat zal moeten worden opgevuld met onzinboetequota's.
Dus haal die speelgoedbeesten maar weer van de hoedenplank.
Wat een stom land dit!

pennestront | 02-01-12 | 14:25

gozahtje | 02-01-12 | 14:23 |

Alleen de wet telt!

zovoklets | 02-01-12 | 14:25

Had even overheen gelezen dat het hier om het OM ging.

Ik heb niks gezegd...

solidstate | 02-01-12 | 14:25

Bakito | 02-01-12 | 14:23 |

Nu nog een paar bankiers en hij doet wat iedereen op GS zegt te willen doen.

zovoklets | 02-01-12 | 14:25

zovoklets | 02-01-12 | 14:15
Er is wel degelijk bewijs, alleen het is niet helemaal waterdicht. Hij kan dus wel onschuldig zijn bij wet, maar hij blijft in werkelijkheid natuurlijk gewoon een verdachte.
De wetgeving schiet in veel gevallen te kort, omdat het aan allerlei regels gebonden is (wat opzich wel logisch is), terwijl de crimineel juist zich buiten de regels om begeeft. Hij zal bij een gebrek aan bewijs dus als onschuldig verklaart moeten worden, terwijl hij in de praktijk gewoon de dader kan zijn, maar helaas vslt het niet te bewijzen!

gozahtje | 02-01-12 | 14:23

Ha mooi, Willem is iemand die rechtse onroerend goed- en andere graaimaffia uitroeit. Daarvan kun je er niet genoeg hebben.

Holleeder is een held!

Bakito | 02-01-12 | 14:23

@ Schout-bij-nacht | 02-01-12 | 14:20

Ik denk eerder dat de rechtelijke macht door een door verrot is tot in de hoogst regionen. Dat hebben we bij het Wilders proces kunnen zien.

solidstate | 02-01-12 | 14:22

@Biff Eagleburger | 02-01-12 | 14:20

@solidstate | 02-01-12 | 14:20
Exact. Meerdere mensen hebben dit besloten.

rara | 02-01-12 | 14:22

Een heldenonthaal bij Pauw en Witteman lijkt op z'n plaats.

Fijnstoffer | 02-01-12 | 14:21

solidstate | 02-01-12 | 14:12

Moeilijk, he, inlezen? Dit komt niet bij de rechter want het OM gaat hem niet vervolgen.

Lyrthion | 02-01-12 | 14:20

@solidstate | 02-01-12 | 14:12

Wat snap je niet precies aan de volgende zin?

"Dat heeft het Openbaar Ministerie (OM) na speciaal beraad besloten."

Biff Eagleburger | 02-01-12 | 14:20

@ rara | 02-01-12 | 14:17

In dit geval ligt het zeker aan de rechter en als het niet aan hem ligt heeft hij vast geen bezwaar er tegen om flink aan de tand gevoeld te worden over zijn schandalige vrijspraak. Rechters komen veel te makkelijk weg met hun hondse vrijspraken.

solidstate | 02-01-12 | 14:20

@ doenormaal! | 02-01-12 | 14:10 | + -2 -
Neehoor, dit zit puur bij justitie die niet eens een zaak rond kunnen krijgen. Hoe ze het ook proberen.

BeunDeHaas | 02-01-12 | 14:20

Absoluut prutswerk van het OM.

Hoezo 'geen bewijs'??

Er zijn vijf liquidaties gepleegd, daarvan is altijd bewijs!

Alleen je moet het gewoon achterhalen en je case opbouwen, kortom gewoon je werk gaan doen als OM. Dat Holleeder hierachter zit kan een kind nog zien. Het OM heeft al geen bewijs omdat ze het niet per post in de brievenbus hebben ontvangen.

Dit is een structureel OM probleem. Wat mij betreft snel volledig ombouwen en aanpassen dat OM.

Schout-bij-nacht | 02-01-12 | 14:20

Ik zeg niets over dit onderwerp. Voor ik het weet ligt er een paardenkop op mijn kussen....

Terpetijnzeikert | 02-01-12 | 14:19

@James St John Smythe | 02-01-12 | 14:17
Henk Bres?

rara | 02-01-12 | 14:19

Wat een amateurs toch bij de overheid. Werkelijk elke 'grote' zaak wordt verloren.
Moet je doen in een bedrijf sta je zo buiten maar deze heren mogen gewoon de volgende zaak ve.euken

Marcel19799 | 02-01-12 | 14:18

@kapotte_stofzuiger | 02-01-12 | 14:06
Vrijlaten heeft niets met z'n hart te maken maar met ontevreden concurrenten en nabestaanden.

Ed41 | 02-01-12 | 14:18

Weet je wie na zijn gevangenisstraf ook een daverende comeback maakte?

James St John Smythe | 02-01-12 | 14:17

@solidstate | 02-01-12 | 14:12
Het is niet de schuld van de rechter dat er geen bewijs is om Holleeder te veroordelen. De schuld ligt niet bij 1 individu, maar bij de betrokken organisaties.

rara | 02-01-12 | 14:17

Holleeder deze maand vrij? Neem aan dat justitie via duistere kanaaltjes vernomen heeft dat 'ie uit de weg wordt geruimd zodra hij wordt vrijgelaten?

Bertus Betonsloper | 02-01-12 | 14:17

gozahtje | 02-01-12 | 14:14 |

Dan is iedereen schuldig.

zovoklets | 02-01-12 | 14:15

Oeps, zie ik hier een gevalletje tunnelvisie? Is inderdaad zonde van het geld maar uiteindelijk is veel geld/mankracht/zweet/uurtjes e.d. geen reden om iemand te veroordelen. Zeker geen faal. Het blijft een kwestie van bewijs. Dat heet rechtsstaat en daar mogen we maar wat blij mee zijn. OM heeft geleerd van Puttense moordzaak, Lucia de Berk e.d.

Enige vraag is of niet eerder deze conclusie getrokken had kunnen worden. Dat is echter lastig vast te stellen zonder meer info.

Lacan | 02-01-12 | 14:15

Mooi. Wij hebben de bajes hier gewoon hard nodig voor Rotterdammers.

PythonJunkie | 02-01-12 | 14:15

zovoklets | 02-01-12 | 14:12
Dat er niet voldoende waterdicht bewijs is maakt iemand niet onschuldig!

gozahtje | 02-01-12 | 14:14

Nou ja. Werken of afrekenen hoeft meneer zijn hele leven niet meer. Hij mag nu voor miljoenen afrekenen met de belastingbetalers, die toch al graag geld geven aan oplichters en geboefte. Gewoon, omdat die toch te veel van dat spul hebben.

Jan Passant mk2 | 02-01-12 | 14:14

Gezellig! Zou overigens best een geintje van OM kunnen zijn, wellicht dat Hollie veiliger is als ie binnen zit. Maar dan zou OM slim bezig zijn dus dat zal wel niet. Maareh de gezellige bankjes zijn de Kinkerbuurt al een tijdje uit. Geloof dat er op de Apollolaan wel wat staan.

Lepo | 02-01-12 | 14:13

Nogmaals ik blijf het zeggen. Wie is die d66 rechter? Naam en toenaam graag.

Kan niet zo zijn dat we miljoenen en 100den manjaren besteden aan het oppakken van zo iemand en dat een door ratten besnuffelde rechterT zegt vrij maar. De kosten zouden dan gekort moeten op zijn salaris.

solidstate | 02-01-12 | 14:12

Of hij er zelf blij mee is valt nog maar te bezien.

Hij zit daar veiliger dan buiten.

Ben benieuwd hoe lang dat goed gaat.

Parsons | 02-01-12 | 14:12

gozahtje | 02-01-12 | 14:10 |

Wat?

zovoklets | 02-01-12 | 14:12

Die filmmaker kan maar beter zorgen dat zijn uitvaart goed geregeld is, want die heeft niet lang meer.

WaarDeWindWaait | 02-01-12 | 14:12

zovoklets | 02-01-12 | 14:10
Waar staat dat dan?

gozahtje | 02-01-12 | 14:10

Zouden en misschien wat mensen zijn bedreigd door Holleeder en cornuiten voor dit staaltje "gebrek aan bewijs"? Geheel speculatief hoor, geheel speculatief.

doenormaal! | 02-01-12 | 14:10

Gewoon vrijlaten en goed in de gaten houden.

Knife the Mack | 02-01-12 | 14:10

gozahtje | 02-01-12 | 14:08 |

Waarom is hij een slechts mens? Hij is onschuldig.

zovoklets | 02-01-12 | 14:10

Nederlandse justitie FTMFW!

EBM_FTW | 02-01-12 | 14:10

Weer een prachtig staaltje van hoe de Nederlandse rechsstaat "fuctioneert". We kunnen de hele boel net zo goed opheffen. Maakt weinig uit voor de hoeveelheid tuig en criminelen op straat, bespaart wel een hoop geld.

doenormaal! | 02-01-12 | 14:08

Ach, het verbaasd me eigenlijk ook helemaal niets. Met slechte mensen gaat het altijd goed!

gozahtje | 02-01-12 | 14:08

Sneu voor die man dat hij al die tijd onschuldig vastzit. Hoe kun je als maatschappij levensjaren wegens dergelijke misstap vergoeden? Ik hoop dat hij een paar miljoenmiljard krijgt en een geparfurmeerde excuusbrief van de koningin.

zovoklets | 02-01-12 | 14:08

Is goed hoor , wij betalen wel,

ook zijn miljardenclaim straks voor het onterecht vastzitten als onschuldige ondernemer.

Creaguurder | 02-01-12 | 14:07

Ik denk dat Holleeder meer bewijzen heeft van corrupte overheidsmensen wat het daglicht niet zal verdragen als dat ze géén zaak tegen hem hebben. Je bent in Nederland geen crimineel als je relatie hebt tot in het koningshuis.

toetanchamon | 02-01-12 | 14:07

@kapotte_stofzuiger | 02-01-12 | 14:06
*kuch* 'behandelende'

kapotte_stofzuiger | 02-01-12 | 14:07

Lokaas. Niets meer, niets minder.

Rector Reflector | 02-01-12 | 14:06

"Die zaak heeft miljoenen taxpoet gekost. Jaren voorbereiding. Plus ontelbaar mankracht. Rechercheurs met de kerst overwerken. Kilometers dossiers. En dan is er uiteindelijk geen bewijs."

Justitie blijft zichzelf overtreffen qua faals he?
Je zet groot in op Holleeder achter de tralies. En vervolgens: gebrek aan bewijs, vrijlaten die man.
Hoe. Krijg. Je. Het. Voor. Elkaar.

BeunDeHaas | 02-01-12 | 14:06

mevrouw de Vos was toch hartpatiënt ?

eisenschwein | 02-01-12 | 14:06

Holleeder was het type crimineel die het in theorie vooral andere criminelen afperste. Daar zie ik geen probleem in. Niemand in de politiek of vastgoedwereld is groot geworden zonder crimineel te zijn.

Had deze justitie al deze mankracht niet veel beter kunnen inzetten op bergen kleine zaken, van kleine criminelen die met een snelle kleine correctie in 30% van de gevallen op het rechte pad blijven? Een keuze die de Officier van Justitie uit louter carrière perspectief niet gemaakt heeft. Altijd lekker zo`n grote zaak op je CV, totdat die klapt.

Eigenlijk het enige is dat hij te kort heeft gezeten voor de ontvoering van Freddy Heineken. Dat kan je wel proberen recht te breien door ontzettend moeilijk bewijsbare zaken op te zetten (afpersing), maar dat blijft dweilen met de kraan open.

De enige winnaar is Bram.

Feynman | 02-01-12 | 14:06

@Ed41 | 02-01-12 | 14:03
De behandeld cardioloog mag dan ook voor zijn leven vrezen, die 2013 (Maya-voorspellingen uitgezonderd) gaat hij waarschijnlijk wel halen.

kapotte_stofzuiger | 02-01-12 | 14:06

Zodra hij zijn boek af heeft zullen Pauw en Witteman hem hier ongetwijfeld uitgebreid reclame voor laten maken. Inclusief grapjes over de de ontvoerde Heineken en chauffeur natuurlijk.

Haarkopje | 02-01-12 | 14:05

Schijnt dattie teveel weet over de de keurige heren vastgoedzakkenvullers.....

SpvvD | 02-01-12 | 14:05

Heeft iemand Peter la S nog gezien?

CoffeePatch | 02-01-12 | 14:05

Dat krijg je met waardeloze getuigen als Peter la Serpe.
Helaas heeft justitie geen andere mogelijkheid om Holleeder vrij te laten als het bewijs niet waterdicht is.
Al zal niemand kunnen ontkennen dat Holleeder erg vaak genoemd werd, en in zijn directe omgeving er diverse mensen werden geliquideerd....

necrosis | 02-01-12 | 14:04

kapotte_stofzuiger | 02-01-12 | 13:59 |
In dat geval zijn we gedoemd... Nu nog maar een kwestie van niet in zijn buurt komen...

Dadavido | 02-01-12 | 14:04

@Optimel prime
dan doe maar Jupiler.

Zure Boer | 02-01-12 | 14:03

Theorie: OM/justitie laat hem vrij in de wetenschap dat hij dan 2013 niet gaat halen.

Ed41 | 02-01-12 | 14:03

@miko | 02-01-12 | 14:00
Van de schadevergoeding die hij nu van justitie, ergo de belastingbetaler, gaat krijgen, kan hij de komende 50 jaar zichzelf continu van een nieuw donorhart voorzien (zonder daarbij de zorgverzekering aan te spreken, dat dan weer wel).

kapotte_stofzuiger | 02-01-12 | 14:01

Jammer voor diegenen op wiens panden Holleeder het gemunt heeft maar verder goed nieuws voor het vastgoed in Amsterdam.

blinde kip | 02-01-12 | 14:01

Wedden dat het nu ook een stuk beter gaat met zijn hartkleppen.

miko | 02-01-12 | 14:00

@Dadavido | 02-01-12 | 13:58
Holleeders grootmoeder is Grieks, ies koeltoer, dus ook daar komt hij mee weg.

kapotte_stofzuiger | 02-01-12 | 13:59

Hij kan niet op tegen de nieuwe generatie criminelen. Die jongens zijn een stukkie harder dan Willem, en dat gaat 'm binnen een paar maanden de kop kosten.

rara | 02-01-12 | 13:59

Daar gaat een biertje op gedronken worden.
Geef hier uw voorkeur aan:
Heineken
Jupiler
Bavaria
Amstel
of drinken alle gangsters nog steeds Crystal?

Optimel Prime | 02-01-12 | 13:59

Gezellig kaartje leggen met de poes in het binnenpretje

the-X! | 02-01-12 | 13:59

PDF met bewijs is kwijt?

Herr Knäckebröd | 02-01-12 | 13:58

Zolang in Nederland een vaag fotootje met een onleesbare kentekenplaat al voldoende bewijs is om iemands leven zuur te maken, mag Holleeder ook fijn de cel in (waar hij al zat).

kapotte_stofzuiger | 02-01-12 | 13:58

Ach.. maakt niet uit.. Belastingontduiking daar pakken we hem mee op..

Lukte bij Capone, dus waarom niet bij hem..

Dadavido | 02-01-12 | 13:58

Free Willy!

plastic zakje | 02-01-12 | 13:57

Dat kan alleen in Nederland, waar 3km te hard rijden crimineel gedrag is.

Gruppendrieter | 02-01-12 | 13:57

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken