Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GL Groningen: jeej kolen, boe windmolens!

windmolenfaal.jpgDe definitie van hypocrisie is 'GroenLinksfractie van de provincie Groningen'. Sluisden onder leiding van milieuhater Wiebe van der Ploeg een vieze rook hoestende CO₂ kuchfabriek door de ambtelijke mallemolen. Geen probleem, doe maar bouwen. Komt diezelfde fractie vandaag met een jankprotest tegen een windmolenpark. De fuck, GroenLinks, de fuck. Het Rijk wil de Groningse waddenkust opleuken met poepsaaie anorexiawindmolens die 2000 megawatt gaan genereren. Terwijl het provinciale omgevingsplan slechts 750 megawatt vereist. Of zoiets. Dus of die windmolens niet gewoon boven Schiermonnikoog in zee gedumpt kunnen worden. Gaat waarschijnlijk wel een miljoenmiljard keer duurder worden. Bovendien een toename van zielige zeehondjes met bulten op hun hoofd in Pieterburen. Voor niemand leuk, dus. Maar bij GroenLinks heeft geld of milieu uiteraard nooit echt een rol van betekenis gespeeld als er dubieuze schijnprincipes omhoog gehouden konden worden met behulp van hypocriete partijpolitiek. Wat deze kwestie weer pijnlijk duidelijk maakt. Dit is dus een fractie die ongezien een rochelruftende kolencentrale toejuicht en vervolgens natte scheten gaat laten om een windmolenpark. Juist. Voelt een beetje alsof je Yvon Jaspers hebt gezien die zich laat uitwonen door drie Antillianen uit de Bijlmer. Niet correct, niet natuurlijk en hoogst ongemakkelijk. Ons voorstel is dan ook de Groningse GroenLinks fractie opdoeken en onder lichte dwang begeleiden naar een nieuwe functie binnen een eigen sociale werkplek. Kolen tellen in de Eemshaven, bijvoorbeeld.

Reaguursels

Inloggen

Hölzenbein | 02-01-12 | 23:09
Op basis van internationale studies is de conclusie getrokken dat een zoutlaag dermate ondoordringbaar is dat je het daar veilig zeer langdurig kan opslaan. Dat sluit overigens aan op mijn natuurkundige kennis.

Het heeft dan ook niet zoveel zin om te proberen een probleem te bedenken als dat er niet is. De waarschuwingen tegen de vooruitgang die kernenergie vormt doen erg sterk denken aan de waarschuwingen uit de 19e eeuw om geen spoorwegen aan te leggen omdat het menselijk lichaam niet tegen snelheden van 30km/h zou kunnen.

Er is hier zeer veel onderzoek naar gedaan. Geef wetenschappelijke vooruitgang een kans!

En kies als samenleving ook voor iets niet doen (windmolens - in casu geen uitbreiding windmolens en afbreken bestaande) als het een echt probleem oplost omdat er veel mensen zijn (dit topic bewijst het ook weer) die daar duidelijke nadelen van ondervinden.

Schout-bij-nacht | 03-01-12 | 00:18

@Schout-bij-nacht | 02-01-12 | 19:46
Tuuuurlijk... ... is voor jou ontkennen de eenvoudigste weg. Zet die bril eens af of kom met bewijzen van onschadelijkheid van kernafval.

Hölzenbein | 02-01-12 | 23:09

Als we België vol windmolens zetten, ontstaat erachter (in NL dus bij ZW wind) een windschaduw die het hele land netjes uit de wind houdt. Alleen Belgen last van windmolens en bovendien hier een paar graden minder wind-chill. Win-win.

phantom2 | 02-01-12 | 22:35

@Polletje Schaamhaar.
Op zich vind ik als Groninger het een leuk stukje tekst van je.
Alleen is het niet echt Gronings wat daar staat. Da's dan weer jammer.

Dejive | 02-01-12 | 21:13

Hölzenbein | 02-01-12 | 19:35
Het gaat er niet om of het gevaarlijk kan zijn bij een verkeerde behandeling, zoals in de tuin deponeren. Dat doen we namelijk niet, we hebben een methode gevonden die ons geen probleem oplevert voor kernafval. Prima.

Ik vraag toch ook niet of we in de tuin rond jouw huis 50 windmolens mogen zetten als bewijs tegen windenergie?

Als de toevlucht tot dergelijke argumenten @19.35 nodig is kunnen we ook gewoon constateren dat we kennelijk vóór jouw laatste paneeltje wel tot een behoorlijke conclusie kwamen waarbij ons weinig miskomt.

Schout-bij-nacht | 02-01-12 | 19:46

@ Holzie

Ik heb ook een hele grote tuin!

eerstneukendanpraten | 02-01-12 | 19:44

@Schout-bij-nacht | 02-01-12 | 19:18
Waarom flikkeren ze dat kernafval niet bij jou voor de deur zodat je het in je tuin kan begraven als er geen probleem is en waarom transporteren ze het in speciale Castor containers en niet gewoon in een bestelwagentje? Omdat het zo ongevaarlijk is? Laat maar, discussie wordt oneindig, heeft weinig zin.

Hölzenbein | 02-01-12 | 19:35

Hölzenbein | 02-01-12 | 18:19
Een probleem is iets dat echt moet bestaan. Bij kernafval is dat er niet. Kennelijk heb jij daar een ander idee bij, maar is niet bewezen.

Wat wel echt bestaat is het probleem voor veel mensen van de windmolens.

Een verstandige afweging kan dus ook eenvoudig gemaakt worden: afbreken een hoop windmolen en bouwen die centrale.

Schout-bij-nacht | 02-01-12 | 19:18

@Beëlzebul | 02-01-12 | 19:00
Ja ik merk het. Je hebt er heel veel verstand van.

Hölzenbein | 02-01-12 | 19:04

@Hölzenbein | 02-01-12 | 14:25 Ik heb er verstand van ja.
En inderdaad zijn er overal waar kolencentrales en vuilverbranders met gaswassers staan ook afvalstromen vol zware metalen en radioactieve isotopen.
In ons land zijn centrales verplicht het verbrandingsproduct te wassen tot er alleen nog onschuldige waterdamp en CO2 overblijft.
Daarom is die centrale in de Eemshaven ook zo groot,de helft bestaat uit een enorme filtreer installatie.
Het idiote is alleen dat alle zo zorgvuldig gescheiden materie met de gebruikte filters zo gestort mag worden op de vuilstort.
Kern afval is bovendien ook prima te hergebruiken maar de wapenlobby en ongegronde publieke angst voor opwerkingsinstallaties maakt dat bijna onmogelijk.
Maar goed,er zijn dus inderdaad overal waar kool gestookt wordt stortplaatsen waar kolenafval gestort wordt dat duidelijk radioactiever is dan de omgeving.
Leuk om te weten ook dat radioactieve vliegas gebruikt wordt om bouwmaterialen van te maken.
Mensen maken zich veel te druk over een klein beetje onschuldige straling.
Misschien wist je het nog niet maar de zon die straalt pas hard!
Dus www.indymedia.nl/img/2004/10/22055.jp...
Kernenergie? Ja graag!
Zelfs laf links indymedia is het daar dus mee eens!

Beëlzebul | 02-01-12 | 19:00

@Schout-bij-nacht | 02-01-12 | 18:13
Die logica moet mij eens iemand uitleggen... De vingers in de oren steken en lalalaa roepen voor het nog steeds niet opgeloste kernafvalprobleem, maar het wel een probleem vinden als er slagschaduw komt van een windmolen in een tuin. Hmmm...

Hölzenbein | 02-01-12 | 18:19

Schoorsteenveger | 02-01-12 | 14:29 | + 10...
Sorry, beetje late reactie. Compliment. Geen speld tussen te krijgen!

Off topic. Kan iemand mij vertellen waarom de tijdmeldingen niet aansluiten? Ik zie geen logica in het geheel.

Van Dikhout | 02-01-12 | 18:14

Hölzenbein | 02-01-12 | 18:00
We hebben geen probleem met de opslag. Wel met windmolens. Dus lijkt me dat het probleem om op te lossen.

Schout-bij-nacht | 02-01-12 | 18:13

Wat ik nog mis in dit stuk is een vergelijking met het aantal hummers dat je nodig hebt om dezelfde uitstoot als een kolencentrale te behalen.

hobbit | 02-01-12 | 18:10

@Schout-bij-nacht | 02-01-12 | 17:06
"Antwoord zit impliciet in mijn antwoord. Hetzelfde als we met het afval van Borsele doen."

En dat is? Naar een lekke zoutmijn in Asse (D) sturen? Het is helaas geen ver van mijn bed show...

Hölzenbein | 02-01-12 | 18:00

Hölzenbein | 02-01-12 | 16:54
Antwoord zit impliciet in mijn antwoord. Hetzelfde als we met het afval van Borsele doen.

Schout-bij-nacht | 02-01-12 | 17:06

-weggejorist-

Penotti | 02-01-12 | 17:03

Het verschil tussen 2000 en 750 MW heeft alles te maken met het feit dat je niet constant 750 MW uit windmolens kunt halen. Het waat namelijk ook wel eens een keer wat minder. Daarbij is het altijd handig om een vorm van overcapaciteit te hebben, zeker omdat Groningen niet op zichzelf staat maar omdat heel Nederland met elkaar verbonden is. Beter te veeel dan te weinig. Je zal maar te weinig hebben. Afschakelen en bijschakelen is zo gebeurd. Beetje dom van GS.

negers zijn zwart | 02-01-12 | 16:55

@Schout-bij-nacht | 02-01-12 | 16:48
Zou prachtig zijn, maar je ontwijkt mijn vraag. Wat doe je met het afval. Als dat geen probleem was was ik zelfs voorstander van kernenergie.

Hölzenbein | 02-01-12 | 16:54

@16.48 -> Hölzenbein

Schout-bij-nacht | 02-01-12 | 16:49

Als je het goed doet - en dat kunnen we eisen als we het als Nederland zelf doen - werkt uistekend. Kijk naar het functioneren van Borsele.

Er een tweede bijzetten heeft geen noemenswaardige nadelen, bovenop de al bestaande.

Meer windmolens wel. Vandaar dat als we windmolens inruilen voor een tweede kerncentrale gaan we er met z'n allen op vooruit.

Schout-bij-nacht | 02-01-12 | 16:48

@Schout-bij-nacht | 02-01-12 | 16:30
Nou ja, het zijn er natuurlijk een 'paar' minder dan een miljoen, maar ik begrijp je verhaal. Maar waar ga je met de afval heen van de kerncentrales? Zoals nu in zoutmijnen en ander onveilig gebied 'tussendeponeren' voor het nageslacht? Ik snap de discussie niet over nieuwe kerncentrales bouwen terwijl landen als Duitsland ze juist stil leggen vanwege de risico's van het afval. En geloof mij dingen als Fukushima en Tschernobyl kwamen er niet met een sisser af zoals pro-kernenergie gekkies ons proberen wijs te maken. Ik heb foto's gezien van verminkte kinderen die in de buurt woonden. Er zijn mooiere foto's dat kan ik je garanderen. En dat risico gaan we dan in vanwege een paar cosmetische problemen van een windmolen? Leg dan zonnepanelen op je dak (zoals in Duitsland heel veel voorkomt) of kijk naar andere energiebronnen. Maar niet naar gevaarlijke meuk als kernenergie of vervuilende zooi als kolen.

Hölzenbein | 02-01-12 | 16:41

Eigenlijk (hoop dat Jeroen Brouwers niet meeleest) wilde ik oorspronkelijk ook maar plempen dat het me verwondert dat de milieuwetenschappelijke opportuniteiten die de door wieken verplaatste en gekneusde lucht biedt, voorzover ik weet nog niet door het milieusubsidiecircuit als zodanig onderkend zijn.
De poging tot opleuking die ik daarna deed beschouw ik achteraf als mijn zoveelste plempmislukking.
Zo en nu maar even weer 'de 10 km voor sigarenrokende babyboomers met hond, vlak na de feestdagen en toch binnen het uur' proberen te doen.

WirMachenMusik | 02-01-12 | 16:34

Hölzenbein | 02-01-12 | 16:13

De windmolens staan aan de kant van het landbouwgebied maar vrijwel naast de weg. Langs die autoweg wonen is niet zo'n punt (er ligt een erg hoge geluidswal).

Kerncentrales zijn wellicht niet mooi. Maar wat het mooie is, is dat je er slechts 1 hoeft neer te zetten waar je, geen flauw idee, bijv. een miljoen windmolens voor nodig hebt. Vandaar ongeacht smaak beter om een kerncentrale te hebben dan windmolens.

Of mensen er al wonen is minder belangrijk. We creeren in Nederland voor heel veel mensen minder aantrekkelijke woonomgevingen. Dat kan niet de bedoeling zijn. Vandaar minder windmolens.

Schout-bij-nacht | 02-01-12 | 16:30

WirMachenMusik | 02-01-12 | 16:03 |
Of een onderzoek waaruit zonneklaar blijkt dat windmolens een uiterst negatief effect op het klimaat hebben omdat ze de natuurlijke stroming van lucht meer beïnvloeden dan we voor mogelijk hielden.

Schoorsteenveger | 02-01-12 | 16:16

@Schout-bij-nacht | 02-01-12 | 15:35
Ik snap het maar ik vroeg ook niet naar een huisnummer of zo. Je hebt aan de ene kant woongebieden, dan heb je er tussen de autoweg liggen en ik vermoed dat de molens in het landbouwgebied staan. In dat geval is het allemaal wat kort door de bocht. Als je in een nieuwbouwgebied aan een autoweg gaat wonen neem je dat al als eerste op de koop toe. Staat er aan de andere kant van die weg een windmolen dan is dat misschien niet mooi voor het uitzicht (hoewel smaken verschillen, ik vind kernreactors en kolencentrales niet zo mooi) maar dat ding moet verdomd hoog zijn om over de sloot (bijna de hele n11 heeft een sloot) de autoweg en eventueel de spoorbaan die er ook nog eens langs gaat in je tuin terecht komt... Natuurlijk mag dat niet gedwongen opgelegd worden, maar als het er is dan moet men niet klagen en er niet gaan wonen.

Hölzenbein | 02-01-12 | 16:13

'WonendeN' dus.

WirMachenMusik | 02-01-12 | 16:05

Het wachten is nu op een reeks onderzoeken die aantonen dat door wieken gekneusde lucht de kans op regen vergroot en ook nog een positieve invloed op vlijt en gemiddelde intelligentie van de binnen zichtwijdte wonende, heeft.
Waarna windmolenaangelegenheden in de eerstvolgende regering met GL/D66/PvdA/SP/CDA/CU-coalitie worden ondergebracht bij BZ afdeling Ontwikkelingshulp.

WirMachenMusik | 02-01-12 | 16:03

Hölzenbein | 02-01-12 | 15:18
Ik je vanzelfsprekend niet het adres geven van de mensen uit dit voorbeeld (is ook niet relevant voor de discussie). Het gaat om een nieuwe wijk vlakbij de N11.

Het probleem van windmolens mbt het uitzicht is dat het er onrustig, verstorend uitziet met die enorme wieken. Jammer van het landschap.

Het probleem met een slagschaduw is dat het iets is dat voortdurend beweegt door je tuin of een stuk van je huis als de schaduw naar binnen valt. Dat is erg onrustig (geeft en soort voortdurend knipper effect dat je niet kan uitzetten). Iedereen begrijpt dat dit veel mensen logischerwijs erg irriteert.

Ik ga ervan uit dat jij dit ook voor niemand gedwongen wil opleggen. En met me eens bent dat het een vooruitgang zou zijn als dergelijke overlastwindmolens verwijderd worden.

(En vanzelfsprekend geen nieuwe meer gebouwd worden op land.)

Schout-bij-nacht | 02-01-12 | 15:35

@Schout-bij-nacht | 02-01-12 | 15:12
Ter hoogte van welke straten staan die dan? Ik woon in Noord Limburg, heb dus vandaag even geen tijd om naar Alphen te rijden en al helemaal niet over de N11. Wat is het probleem van slagschaduw ten opzichte van normale schaduw (electriciteitsmasten) dan? Het steeds weer donker en licht worden?

Hölzenbein | 02-01-12 | 15:18

Hölzenbein | 02-01-12 | 14:49
Hoe bedoel je ik zie geen woongebieden?? Kijk eens hoeveel inwoners Alphen heeft en die wonen ergens...

Dat daar grote windmolens staan is helder, rij eens over de N11.

Zoals ik je al aangaf is het belangrijkste probleem die voordurende beweging van de wieken, tav landschapsvervuiling en de slagschaduw.

Electriciteitsmasten hebben dit niet. En dus geen probleem mee. Daarom graag alleen die lelijke windmolens verwijderen.

Schout-bij-nacht | 02-01-12 | 15:12

Windmolens zijn zoiets DDR architectuur alles zo lelijk zuur en dood mogelijk. Niet voor niets dus dat links zo bevlogen is met windmolens.

vrijheid-van-spreken | 02-01-12 | 15:02

Groenlinks is er dan ook niet voor het milieu, Groenlinks is er voor een goedbetaalde baan na de politieke loopbaan, ergens waar het subsidiegeld voor milieu of duurzaamheid naartoe gesluisd wordt.
Zie ook het antwoord dat Wijnand Duyvendak gaf op de vraag, ‘wat ga je nu doen’ toen hij zijn politieke loopbaan op moest geven wegens zijn terroristische verleden: Hij antwoorde ‘iets doen binnen de milieubeweging’ en dat ‘iets’ is natuurlijk zijn zakkenvullen met subsidiegeld.


me,myself and IK | 02-01-12 | 14:54

@Schout-bij-nacht | 02-01-12 | 14:28
Ik zie nauwelijks woongebieden. En daar staan ze? Ik zie wel heel hoge elektriciteitspalen die constante schaduw veroorzaken, die ook maar snel afbreken dan?

Hölzenbein | 02-01-12 | 14:49

Van Dikhout | 02-01-12 | 13:32 |
Een GroenLinkser voelt zich lekker bij het begrip 'klimaatneutraal', denkt bijvoorbeeld dat hij een beter mens is wanneer hij 'klimaatneutraal' naar zijn vakantiebestemming vliegt en ook weer 'klimaatneutraal' huiswaarts keert. Een Groenlinkser maakt zichzelf wijs dat hem niets te verwijten valt wanneer hij het papieren bewijs heeft dat er in ruil voor het milieuvervuilende effect van die vliegreisjes ergens in de wereld een aantal lieve boompjes zijn geplant wier opdracht het zal zijn om dat verontreinigende vakantievliegen volledig te compenseren.
Alsof, volgens dezelfde redenering, die boompjes niet reeds geplant hadden kunnen worden, geplant hadden moeten worden om überhaupt het bestaan van dat vliegtuig, van die vakantiebestemming, van dat reisbureau, van die huurauto, van dat restaurant, van die videocamera te compenseren.
Compensatie van één vliegtuigreisje voor één GroenLinkser is het snijden van één persoonlijk stukje schuld uit een totale collectieve schuld, is het creëren van een blinde vlek. Je kunt je eigen carbon footsteps alleen maar wegpoetsen als je daar de middelen toe hebt, dus als als je reeds een vette onmogelijk te compenseren carbon footprint hebt gecreëerd en via die footprint voldoende middelen hebt om windmolens te subsidiëren en groene stroom te creëren. Dat is GroenLinks ten voeten uit, de eigen schuld afkopen en dan met de vinger gaan wijzen naar de rest.
Die geplante boompjes hebben een zware last te dragen. Die ogen niet gewoon groeien, die moeten een schuld vereffenen, die staan te groeien op de pof.

Schoorsteenveger | 02-01-12 | 14:29

Hölzenbein | 02-01-12 | 14:10
Alphen aan den Rijn (afkomstig van de windmolens naast de N11).

Heb je in Nederland al snel, zeker als later op de dag of buiten de zomer de zon laag staat en met die hoge windmolens heb je nu eenmaal een enorme schaduw, daar kan je huis een flink eind voor van de windmolen afstaan.

Uiteraard is het ook al helemaal onacceptabel voor mensen die in de polder wonen. Zeker bij de vaak luxere huizen past zoiets al helemaal niet. .
Maar het gaat erom dat niemand deze overlast moet hebben, ongeacht welk huis je hebt of waar dit staat.

Kortom, snel afbreken een hoop van die overlastwindmolens.

Schout-bij-nacht | 02-01-12 | 14:28

@Beëlzebul | 02-01-12 | 14:04
Ja, je hebt ook overal in Europa afvalmijnen en bunkers voor radioactief afval uit kolen!! Jij weet er wel veel van af zeg. Kunnen we allemaal nog wat van leren.

Niet dat ik kolen goed vind, dat is ook een strontvervuiler.

Hölzenbein | 02-01-12 | 14:25

@Schout-bij-nacht | 02-01-12 | 13:13
Kan je eens aangeven waar die mensen wonen? Als het in een woonwijk is dan is het diepe schande, als het gewoon ergens op het land is: niet zeuren. Op hoeveel schat je die 'velen' die je een plezier doet?

Hölzenbein | 02-01-12 | 14:10

Als we gewoon een paar kerncentrales hadden gebouwd zou heel dat gezeik over kolen en windmolens al helemaal niet aan de orde zijn.
Kern energie stoot minder radioactief afval uit dan kolen en je hebt er ook geen duizend joekels van windmolens bij nodig.

Beëlzebul | 02-01-12 | 14:04

@ Cuyahoga | 02-01-12 | 12:56 | + 2 -

"die metingen zijn waarschijnlijk niet objectief"
zijn gewoon de metingen van het knmi sinds 1700 en die verzamelen data van duizenden thermometertjes. Lijkt me redelijk objectief?
Check nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Temperat... voor een mooi plaatje van de temperatuur in ons kikkerlandje in de afgelopen 300 jaar.

Den Meester | 02-01-12 | 13:55

Allemaal | 02-01-12 | 13:32
...'jouw plemp'... Met een 'w' dus.

henkojenko | 02-01-12 | 13:52

De hele contradictoire basis van GL (Communistische Partij en radikaal Christelijk/RK/etc) maakt dat de ideologie al vanaf het begin flink heen en weer stuiterde. Grappig dat de meeste mensen automatisch denken dat de SP uit de Communistische Partij is voortgekomen, terwijl dit in feite GL is. Communistisch is vóór veel goedkope zaken en arbeid "voor het volk", dus grote energiecentrales. Lijkt me logisch.

Litsehimmel | 02-01-12 | 13:49

NIMAJ syndroom. Neit in mien achtertuun jongn'!

henkojenko | 02-01-12 | 13:47

Schoorsteenveger | 02-01-12 | 12:55
Femke is daarvan een goed voorbeeld. Onmiddellijk nadat ze haar voorzitterschap van de Tweede Kamerfractie had neegelegd, haalde ze haar kinderen van de zwarte school. De meeste mensen vergeten dergelijke voorvallen helaas wat snel.

Van Dikhout | 02-01-12 | 13:32

@Bakito | 02-01-12 | 13:09
Men is tegen windenergie omdat het niet werkt. Windenergie zonder energieopslag is de slechtst denkbare bijdrage aan een stabiele energievoorziening. Daarnaast draagt het niet bij aan de oplossing van het vermeende CO2 probleem. Want er is nog geen enkele conventionele centrale gesloten door het toevoegen van windmolens. Niet zo gek, want die centrales zijn nodig als backup, omdat windmolens gemiddeld slechts 25% leveren van wat er op het plaatje staat. De rest moet van conventionele centrales komen. Zo bezien is windenergie slechts een peperdure oplossing om brandstof voor conventionele centrales te besparen.
Windenergie wordt bepleit door groene ideologen die energie lijken te haten omdat het de peiler is voor onze welvaart en consumptie. Deze vorm van energie wordt nauwelijks getoetst aan de praktijk en, zoals Bolkenstein ook al eens heeft betoogd, ideologie zonder toetsing aan praktijk is potentieel gevaarlijk voor de burger.
De grootste drogreden uit deze draad staat overigens in jou plemp: Dat de olie-lobby deze mensen heeft beinvloed. Er is niets wat daar op wijst en het is zo vergezocht dat het lachwekkend is.

Allemaal | 02-01-12 | 13:32

CO2 stimuleren? dan windmolens bouwen!
(vastgesteld door Duits onderzoek)

propper1000 | 02-01-12 | 13:30

Bezorgdenverjaagster | 02-01-12 | 12:54
Reukloos maar zeer smaakvol.

Van Dikhout | 02-01-12 | 13:29

Hölzenbein | 02-01-12 | 12:10
Daar heb jij dan nog een nieuw nadeel.

Voor alle anderen zijn windmolens een enorme uitzichtvervuiling.

Daarnaast ken ik mensen die inderdaad ook zo'n voortdurend bewegende slagschaduw door hun tuin en een stuk van hun woningkamer hebben lopen. Zeer irritant. Geen flauw idee welke idioot bedacht heeft om op allerlei plaatsen windmolens neer te zetten.

We doen velen een plezier door die dingen op te ruimen.

Schout-bij-nacht | 02-01-12 | 13:13

Het zijn meestal dezelfde mensen die vroeger riepen dat internet niks zou worden en die nu allerlei drogargumenten aanvoeren tegen windenergie.

Zij hebben waarschijnlijk liever dat dit faalkabinet geld stort in Griekenland en de V.S. met het geldverslindende JSF-debacle.

Zolang de olie-lobby en auto-RAI hier vrijuit mogen indoctrineren zullen jaarlijks duizenden onnodig overlijden aan een pijnlijke vorm van lonkanker c.q. andere kanker.

En dat allemaal vanwege een irrationale afkeer, noem het afgunst, van duurzame oplossingen uit het Groenlinkskamp.

Dat ik nog de moeite neeem om dit onzin-topic recht te zetten. TSsskK!

Bakito | 02-01-12 | 13:09

Maar lekker verwegge windmolens is toch gewoon goed?
En wat kan mij een zeehond met een bult schelen.

Ach, en groene stadsgekkies die hebben verder alleen een kinderboerderij van dichtbij gezien dus wat weten die nou van natuur.

Dr Hak | 02-01-12 | 13:06

Windmolens draaien niet op wind... maar op subsidie.

synchronicity | 02-01-12 | 13:03

@ de geflipt 12:22

Zag hier laatst nog een grote zilverreiger!

eerstneukendanpraten | 02-01-12 | 13:02

Teringdingen die moderne windmolens, lucht lekker op.

Dr.Thorvaldt | 02-01-12 | 12:58

@rickuhmja | 02-01-12 | 12:51
Ja. http://luxetlibertasnederland.blogspot.com/2010/04/surfservice-20.html

Parsons | 02-01-12 | 12:57

Den Meester | 02-01-12 | 12:22
De aarde is 4570 miljoen jaar geleden begonnen als gloeiende vuurbal van een miljoenmiljard graden.
Sindsdien is hij begonnen met afkoelen.
Dat dat afkoelen soms wat sneller en soms wat minder snel gaat, en bij een klein kosmisch windje misschien éénhonderdste nanoprocentje opwarmt doet daar niks aan af.
Die metingen zijn waarschijnlijk niet objectief, maar zelfs als ze dat wel waren is totaal irrelevant.
Het feit dat mensen denken dat ze iets aan de afkoeling, uh sorry opwarming, kunnen doen is bullshit.
Ik ben een zeer groot voorstander van het zuinig omgaan met de beschikbare middelen die we hebben alleen niet om die reden.
Bijna alle maatregelen die Groenliegt wil nemen zijn slecht voor 'het milieu' en kosten meer energie dan ze opleveren.

Cuyahoga | 02-01-12 | 12:56

GroenLinks is het synoniem van Nimby. GroenLinks verkoopt aflaten, aan zichzelf en aan de wereld. Het gaat er GroenLinks niet om de wereld te verbeteren, het gaat er GroenLinks om zichzelf wijs te maken een wereldverbeteraar te zijn, dé wereldverbeteraar. GroenLinks veegt het eigen straatje schoon en verzorgt het eigen tuintje, maar precies tot aan de horizon van het knagende geweten. Buiten die horizon verandert er niets ten goede, daar varen de gifschepen, rijden de stinkende Mercedessen, worden de klimaatneutrale boompjes gekapt en loopt de stroom die via groene certificaten is uitgeruild. GroenLinks handelt schaamteloos in schuld, ten koste van de ander.

Schoorsteenveger | 02-01-12 | 12:55

Van Dikhout | 02-01-12 | 12:50 Dank. Hallo.
't Was meer een z.g. brain fart dan dat ik durf te claimen mijn eigen nick verzonnen te hebben.
Over windenergie gesproken...

Bezorgdenverjaagster | 02-01-12 | 12:54

ze hebben een klap van de molen gehad bij GL en daarom zitten ze nu op hete kolen.

Bamzaaiert | 02-01-12 | 12:52

Ik word zo moe van de term broeikasgas, CO2 is plantenvoeding!
Begrepen!

necrosis | 02-01-12 | 12:51

@Parsons

Extreemlinkse Zembla?

rickuhmja | 02-01-12 | 12:51

Hmm. Misschien wil Groenlinks juist wel alle zeehondjes met builen op hun kop in Pieterburen. Van op het wad liggen en uit hun neusjes peuteren komt er geen subsidie binnen.

Jan Passant mk2 | 02-01-12 | 12:50

@Bezorgdenverjaagster
Ik ben hier nog niet zo lang en kende jouw nickname nog niet.
Hoe verzin je het; wat een leuke vondst!

Van Dikhout | 02-01-12 | 12:50

In een onderzoek van de Britse 'groene' John Muir Stichting wordt bevestigd wat critici al jaren roepen, namelijk dat energie verkregen uit windmolens extreem inefficiënt en volkomen zinloos is.

http://xandernieuws.punt.nl/?id=628693&r=1&tbl_archief=&

Parsons | 02-01-12 | 12:48

Iedere keer politiek commentaar per politieke partij. Groenlinks beschuldigen van hypocritische denkwijzen is goed, begrijp me niet verkeerd. Niet alleen met windmolens die beschermde vogels au kunnen doen of aan horizonvervuiling, maar ook om als pacifistische partij instemmen met een oorlogsmissie.

Maar zien we dat niet in de hele politiek? Anderhalve dag ouwehoeren over het uitzetten van een volkomen Nederlands sprekende, goed opgeleide Neger vanwege xenofobie naar aanleiding van een allochtone verharding van de maatschappij? Gewenst beleid op het ene vlak wordt rücksichtslos ingevoerd op het andere verkeerde vlak.

Of neem Wouter Bos, PvdA, die als minister van financiën een sociaal vangnet voor bedrijven oprichtte terwijl hij een sociaal vangnet voor burgers afbrak? Hij was een Robin Hood die stal van de bijstandsmoeder en gaf aan bonusverslindende risico & cocaïne verslaafde daghandelaren in derivaten.

In het verleden heb ik een opsomming gemaakt met alle politieke partijen. Laat ik hier alleen afsluiten met de gelovigen die meer pedofielen aan het werk hebben dan vereniging Martijn.

Feynman | 02-01-12 | 12:46

@Den Meester
Het wil hier in Alanya maar niet vriezen. Raar hè?

Van Dikhout | 02-01-12 | 12:46

Nieuwe studie: windmolens zijn zinloos
donderdag 17 december 2009

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Wetenschap/253621/Nieuwe-studie-windmolens-zijn-zinloos.htm

Parsons | 02-01-12 | 12:45

@Bezorgdenverjaagster | 02-01-12 | 12:42
Wtf? Eerst de auto wegpesten en vervolgens een nieuwe melkkoe zoeken. Straks worden voetgangers extra belast voor het verslijten van stoepen.

blinde kip | 02-01-12 | 12:44

Het extreem linkse Zembla. 4 november 2004.

Windenergie werkt niet!

http://zembla.vara.nl/Afleveringen.1973.0.html?&tx_ttnews[tt_news]=6124&tx_ttnews[backPid]=1963&cHash=ab28a12b88

Parsons | 02-01-12 | 12:42

In Breda pleit GL voor betaald parkeren in het centrum. Dat is; betaald parkeren voor fietsen.

Dat valt dan dus ook weer mee.

Tractor zoeken op Marktplaats doet

Bezorgdenverjaagster | 02-01-12 | 12:42

plaszak | 02-01-12 | 10:49
Stel je een minipistoletje voor waar 3 gehaktstaven in moeten.
En mayonaise.

Cuyahoga | 02-01-12 | 12:41

Den Meester | 02-01-12 | 12:22
Bijna goed. Maar in de regel wordt de opwarming van de aarde -door toedoen van de mens- in twijfel getrokken. En niet onterecht.

aardappelninja | 02-01-12 | 12:41

Den Meester | 02-01-12 | 12:22
Dat krijg je als je terugkijkt vanaf 1900.
Als je terugkijkt in stappen van honderden eeuwen geeft dat een heel ander beeld. Dan is er opeens een vrij normale tendens.
Maar goed, iedereen die niet met de wolven meehuilt over dit onderwerp is een PVV'er.

Freddie Stobart | 02-01-12 | 12:41

@maraboe
Sap heeft natuurlijk weinig te maken met niets gaat boven.

Van Dikhout | 02-01-12 | 12:40

Als die Antillianen nou erg veel kennis hebben van dierenverzorging en zelf groenten verbouwen en brinta eten in hun kakelbont servies bordje, dan zou het toch niet zo raar zijn als ze Yvon Jaspers zouden uitwonen?

blinde kip | 02-01-12 | 12:39

Sap trek de stekker maar uit je partij

maraboe | 02-01-12 | 12:37

@rara
Tuurlijk. Straal vergeten.

Van Dikhout | 02-01-12 | 12:35

@Van Dikhout | 02-01-12 | 12:30
Het was GroenSlinks, toch?

rara | 02-01-12 | 12:33

@minimá-armezusvan.. | 02-01-12 | 12:20
Shift kapot? Ziet er niet uit.

Van Dikhout | 02-01-12 | 12:33

@Groen Links dat is toch met die valse Peters.

Maak het breder. Voor alle valse hangtiet rugzak wijven biedt GL een plekje.

salemi | 02-01-12 | 12:31

Dit is het 'sorteer de Groningers' topic.

zeg maar jansen | 02-01-12 | 12:30

@Van Dikhout
Da' s een beste canard: GS in plaats van GL. Joh!

Van Dikhout | 02-01-12 | 12:30

@rara | 12:04
PIMBY
Aardappelen sorteren iets voor de jongens en meisjes van GS?


Van Dikhout | 02-01-12 | 12:29

@GeflipteVlaflap | 02-01-12 | 12:22
Daar heb je volkomen gelijk in.

Parsons | 02-01-12 | 12:28

Willianus Wortelus | 02-01-12 | 12:26 Een workaholic, die Quid.

Zeldzame soort vandaag de dag.

zeg maar jansen | 02-01-12 | 12:28


Twee Quidjes achter elkaar? Is Bertje boodschappen doen?

Willianus Wortelus | 02-01-12 | 12:26

Er gaat niets boven Groningen. Ook geen windmolens!

Four Eyes | 02-01-12 | 12:26

GeflipteVlaflap | 02-01-12 | 12:22 Achtergebleven gebied dus.

zeg maar jansen | 02-01-12 | 12:26

Het zijn niet alleen de windmolens langs de Groninger kust. Er moeten ook honderden geplaatst worden in de Groninger veenkoloniën, op de grens tussen Groningen en Drenthe. Den Haag denkt dat daar toch niemand woont. De boeren aldaar vinden het prachtig; die vangen een dikke subsidie voor die torens op hun land. Anderen moeten maar leven met enerzijds de herrie en anderzijds de wetenschap dat die krengen geld staan te vermalen. Dan liever een nette kolencentrale.

Synecdoche | 02-01-12 | 12:25

Parsons | 02-01-12 | 12:23 |
Uw doe-het-zelf-windmolen van de Kijkshop kreeg u niet aan de gang, begrijp ik?

blauweleasebaklul | 02-01-12 | 12:25

@GeflipteVlaflap | 02-01-12 | 12:22
Jullie hebben vogeltjes, wij hebben werk.

rara | 02-01-12 | 12:25

Hoe zat het ook alweer met windmolens en duur voordat zoiets EIN-DE-LIJK rendement geeft? Staat me iets bij dat @seven een tijdje terug wat cijfertjes omtrent plempte.
Iemand?

Ashtrey | 02-01-12 | 12:25

@ minimá-armezusvan.. | 02-01-12 | 12:20

Lachen met die Inca's die voorspellen dat de wreld vergaat dit jaar maar jij weet het nog sterker te maken. 2 miljard jaar, dat is wel heeeeel ver vooruit kijken:)

Echte naam7227 | 02-01-12 | 12:25

Compromis..
.
We zetten een windmolen op het dak van de nieuwe kerncentrale.

Parel van het Zuiden | 02-01-12 | 12:24

Windenergie werkt niet. Heeft het nooit gedaan en zal het nooit doen. #feit

Parsons | 02-01-12 | 12:23

overigens voor alle aardeopwarmingontkenners (dit zal wel wat minnetjes van alle pvv'ers opleveren): 2011 was het op 2 na warmste jaar sinds 1900. In de top 10 staan inmiddels 2000, 2002, 2005, 2006, 2007, 2008 en dus 2011. Top 10 wordt gecompleteerd door 89, 90 en 99. Conclusie: ik zou mijn geld niet in schaatsenfabrikanten steken...

Den Meester | 02-01-12 | 12:22

Polletje Piekhaar | 02-01-12 | 12:18 |
LOL!
Hulde!
-
Ach, jullie lachen ons Groningers altijd uit. Maar wij kunnen wakker worden en hoi zeggen tegen Piet, Klaas en Harm, terwijl jullie je moeten verschuilen voor Mohammed, Rachid en Ali.
Wij luisteren 's ochtends naar het vrolijke gekwetter van vogeltjes. Jullie luisteren naar het boze getoeter van de werkende man. Wij zien buizerds, ooievaars en soms zelfs uilen, terwijl jullie kinderen vaak niet eens weten hoe die vogels eruit zien. Dus wie heeft het dan beter bekeken? :P
Gelukkig nieuwjaar iedereen! ^^

GeflipteVlaflap | 02-01-12 | 12:22

Het gaat die jongens van Atoomstroom wel voor de wind geloof ik?

Porrello | 02-01-12 | 12:20

windmolens zijn spuuglelijk en kostbaar. gewoon de hele bevolking van groningen uitmoorden is veel beter voor het milieu. is moreel niet acceptabel, maar de miljarden mensen op deze planeet zijn het probleem, niet het klimaat. de planeet aarde heeft nog 2 miljard jaar te gaan, dus het is volslagen irrelevant wat de hominiden op dit moment aan het doen zijn.

minimá-armezusvan.. | 02-01-12 | 12:20

Ach, groningers. God schiep de groninger en het eerste wat de groninger tegen god zei was: Gae van mien land af.

Polletje Piekhaar | 02-01-12 | 12:18

Heb de kas van het actieecommité als gespekt met EURO 20,00. KudTmolens gewoon. KERNENERGIE zeg ik! Doen!

eerstneukendanpraten | 02-01-12 | 12:17

Windmolens leveren schone energie. Ik vind het argument dat ze lelijk zouden zijn vreemd. Zeker gezien het feit dat de molen een symbool, is van Nederland. Daartegenover staat dat bij de discussie over bijv de snelheidsverhoging, argumenten als: " Niet doen meer uitstoot is slecht voor de gezondheid" worden aangedragen.
Welnu er is een methode om uitstoot terug te dringen: Windmolens. Door ontwikkeling kunnen deze efficienter worden wat dus leidt tot minder windmolens. Wat weer leidt tot minder landschap vervuiling. Maar goed eigen belang is belangrijker zoals zo vaak. Ik ben voor een beter milieu, minder honger in de wereld en tegen oorlog. Zolang ík er maar geen last van heb. Dit is naar mijn mening een kenmerk van een bekrompen kortzichtige geest.

ratelaar | 02-01-12 | 12:16

Groen Links dat is toch met die valse Peters.

toetanchamon | 02-01-12 | 12:14

als je die dingen gewoon netjes op een rijtje zet, zoals bij emmeloord al tig jaar langs de a6, dan is het helemaal prachtig toch, die windmolens? Past mooi in de NL-molentraditie. En van al die elektriciteit kunnen we mooi de airco aanzetten omdat de aarde opwarmt. Ideaal!

Den Meester | 02-01-12 | 12:13

@Schout-bij-nacht | 02-01-12 | 12:05
Draaiende slagschaduwen. Levensgevaarlijk!

Porrello | 02-01-12 | 12:13

Ah, Yvon Jaspers was gisteren weer op TV. Quid moet dat weer van zich afschrijven.

niet voor de hond | 02-01-12 | 12:12

Maar dan bouwen we toch authenthieke hollandse molens? Die passen wel in het landschap, en je kunt er ook gewoon een flinke turbine inbouwen. Vraag maar aan de genverbranders in Schiedam:

nl.wikipedia.org/wiki/Noletmolen

En daar dan 2000 van...

plaspop | 02-01-12 | 12:11

@Ons voorstel is dan ook de Groningse GroenLinks fractie opdoeken ..
Die in de tweede zwetskamer ook A.U.B..

Ratzing. | 02-01-12 | 12:11

@ZKH EénOog | 02-01-12 | 12:09
Nee, het gaat niet over het CDA.

Hölzenbein | 02-01-12 | 12:10

* droomt zich af over Yvon en d'r Antillianen *

zeg maar jansen | 02-01-12 | 12:10

@Schout-bij-nacht | 02-01-12 | 12:05
Ja die slagschaduw is vooral schadelijk als die op je hoofd terecht komt en je geen alu-hoedje op hebt.

Hölzenbein | 02-01-12 | 12:10

Was er uberhaupt nog iemand, die die hypocriete pedopartij nog van enig realisme en/of geloofwaardigheid wilde betichten dan?

ZKH EénOog | 02-01-12 | 12:09

Opmerkelijk ander bericht: De directeur van de Rotterdamse havens meldde dat het goed ging. o.a. omdat er veel meer kolen overgeslagen wordt. Dat komt omdat er in Duitsland meer vraag is naar kolen door het terugdringen van kernenergie. Wat zijn die Greenpeacer etc. toch een debielen, dan.

Kirth Gersen | 02-01-12 | 12:08

Laten ze die dingen maar in Duitsland zetten.

Oh, wacht.

zeg maar jansen | 02-01-12 | 12:08

Is maagd Jaspers stiekum lid geworden van GroenLinks?

Porrello | 02-01-12 | 12:08

Windmolens zijn een enorme verpesting van het landschap. Veel te hoog, slagschaduw van wieken die voortdurend draaien, etc.

Wanneer wordt nu eindelijk eens het aantal windmolens zwaar verminderd in Nederland?

Schout-bij-nacht | 02-01-12 | 12:05

Dit stukje ben ik al eerder tegen gekomen.
Of begrijp ik het niet meer.

Daarom staat GroenLinks onderaan mijn voorkeurslijstje: nog meer hypocriet dan de gristenhonden van het CDA of de allochtonenknuffelaars van de PvdA.

kapotte_stofzuiger | 02-01-12 | 12:05

Ok, GroenLinks is niet handig met hun protest enkel op basis van locatiekeuze. Toch is niet GroenLinks, maar de tientallen extra windmolens hier het afzeikwaardige element. Die windmolens moeten er in de eerste plaats niet komen. Windmolens zijn afzichtelijke, horizonvervuilende en subsidieslurpende krengen die niet rusten tot ze ieder stukje landschap hebben verkracht met hun aanblik en takkeherrie. GroenLinks doet een halfzachte poging tot protest op basis van locatiekeuze, waardeloos, maar het is al meer dan wat Quid hier doet.

Shifra | 02-01-12 | 12:04

Deze poppenkast vloeit voort uit een al jaren slepend probleem. Groningen(stad) wil heel graag ook randstedelijk zijn. En daar hoort nu eenmaal een slecht bestuur bij. Alsook kunsdt gekkies die wereldvreemd zijn. En iets met voet-bal. En ga zo maar door. Terwijl acceptatie van het boerengat wezen al deze problemen had voorkomen.

two ball cane | 02-01-12 | 12:04

Groenlinks laat zien dat ze geen milieupartij is, maar een NIMBY-partij die op uiterst hypocriete manier politiek bedrijft.

rara | 02-01-12 | 12:04

Dat van dat uitwonen van Yvonne Jaspers...
Hebben jullie daar ook foto's van?

plaszak | 02-01-12 | 10:49

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken