Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Volledige pedo-rapport Deetman ter download

ericcartmanalspaus.jpgHoi pedo-papen, zijn we weer. Het bunkerhard onthullende rapport Deetman sloeg een definitief bres in de schijnheilig vrome muur rond kindermisbruik in de katholieke kerk in Nederland. Mooi. Maar is dat rapport ergens in volledigheid te lezen? Nee, tenzij je er geld voor neer legt. Uitgeverij Balans heeft de samenvatting voor 19,95 en het uitgebreide deel van 59,95. Want zielig allemaal, die misbruikte kindertjes. En schokkend ook, dat pedofielennetwerk wat zich de katholieke kerk noemt. Maar er moet wel geld verdiend worden. Ook door Uitgeverij Balans. Desnoods over de rug van 20.000 misbruikte koorknaapjes. Jammer dat zoiets niet gratis ter beschikking wordt gesteld door de commissie. Gezien het nationaal belang en de landelijke discussie. Rapport is er toch al, omdopen tot PDF-je, via zo'n hard bemmende overheidssite ter download aanbieden. Kost niks extra's en hoeft niemand verder geld aan te verdienen. Is niet nodig. Kennis + informatie delen en klaar. Goed, doen wij het wel weer, in het kader van transparantie en open discussie. Voor wie wil weten hoe het echt zit, het complete rapport Deetman in twee lijvige PDF-delen. Zullen we vast wat extra voor branden in het vagevuur, maar ach, poep aan de paus. Download en mirror, voor zolang het duurt. Het onderzoek (864 pagina's), de achtergrondstudies en essays (397 pagina's). Snel downloaden, houden wij de digitale deuren zo lang mogelijk gebarricadeerd voor de aanstormende Spaanse inquisitie.

Reaguursels

Inloggen

Weet je wat me zo opvalt in die hele GS discussie over pedofilie in de RK?
Dar iemand als Nonkel Frituur, die eerst nog vrij joviaal behandeld werd door de GS reaguurdersclub, zelfs met een ondertoontje als van "gezellig dat een Vlaming er ook bij is", opeens de meute over zich heen krijgt als hij genuanceerd reageert.
Sommigen gaan zelfs zover dat ze hem aanvallen in zijn beroepsbezigheden en twijfelen aan zijn zakelijke bezigheden.
Dat gebeurt in NL wel meer, die onbestemde Oranje- en BV-Hollandreactie, zelfs als dat met Oranje of BV-H. niets te maken heeft. Meedoen met de rest, om niet op te vallen of om de aandacht van zichzelf af te leiden. Raar eigenlijk.
Of toch niet helemaal, als je er het Hofnarretje en zekere Drentse gebeurtenissen van enkele jaren terug bijhaalt.
Die werden toen ook afgedaan als "verzinsels" waarover zelfs niet meer gesproken mocht worden op straf van een aanklacht wegens laster.
Hetzelfde als zaken die het Koninklijk Huis aangaan: doodzwijgen en uitzweten.
Het lijkt de RK wel.

bruine kikker | 27-12-11 | 12:56

-weggejorist-

Nietsisnieuw | 27-12-11 | 04:01

neemjemoederindemali | 26-12-11 | 16:36
Wat is je probleem? Beweer ik iets anders?
(GS bood de downloads zelf ook aan en heeft de links later veranderd in de huidige, maar dat heb jij natuurlijk niet gezien.)

Nietsisnieuw | 27-12-11 | 03:58

Nonkel Frituur | 26-12-11 | 16:44
Ga dit eens helemaal lezen godisimaginary.com/ en vertel ons wat je er van vindt

ghjkl | 27-12-11 | 03:35

"Zullen we vast wat extra voor branden in het vagevuur, maar ach, poep aan de paus"
Wees niet bang jonguh, de paus brandt straks zelf nog het hardst in de hel.

Dubbele Halve Zool | 27-12-11 | 02:23

Nonkel Frituur | 26-12-11 | 17:09 |
Tja, in België woedde geen tachtigjarige oorlog die daarna nog onderhuids, in de vorm van antipapisme, op spaarvlam werd gehouden. En die sinds het grote christelijke schisma van de zeventiger jaren weer ressentimenteel wordt opgestookt door de nieuwe in seculiere oecumene verenigde religieuze groepering 'progressief-links'.
Maar wees verzekerd dat jullie ook nog aan de beurt komen, want de hogepriesters van die nieuwe geloofsrichting kennen geen nationale interesses.

WirMachenMusik | 27-12-11 | 02:15

@Nonkel Frituur
In je post beschrijf je dat 95 % van de gelovigen deugt.
Los van het feit dat het onderzoek over leidinggevenden en uitvoerenden gaat (niet over gelovigen) klopt je statement niet helemaal. Veel van die 95% weet best van de beschuldigingen en hebben jarenlang willens en wetens dooddoeners zoals je zelf ook aanvoerde, gebruikt om NIET in protest te gaan. Eigenlijk zijn ze daarmee ook een deel geworden van het probleem. Favoriet hier in NL was de mening van een Trouw journalist ('ach dat is van alle tijden, er zitten altijd wel een paar gekken tussen'. Maar dat was het niet, het was structureel! Goedwillend zijn en je Godclub niet aanspreken op pedofilie gaat gewoon niet!

Einde van de Domheid | 27-12-11 | 00:41

-weggejorist-

Ma Dalton | 27-12-11 | 00:21

Hulde geenstijl... schande van balans. Gaarne slopen die uitgever.

Smokum | 26-12-11 | 23:49

-weggejorist-

SinEstilio | 26-12-11 | 23:20

-weggejorist-

SinEstilio | 26-12-11 | 23:20

-weggejorist en opgerot-

DEMblx | 26-12-11 | 21:07

prikkebeenK | 26-12-11 | 20:36 | + 0 -
Kritiek op "de kerk", of jezelf dingen afvragen is in het Katholicisme nou eenmaal gelijk aan het betwijfelen van "het geloof" en God.

Graftak | 26-12-11 | 20:40

Ik wil graag een publiekelijke ophanging van de paus en alle kerkleiders, wereldwijd. Maar dat zal het wel niet halen. Het is een schande dat het openbaar ministerie nog geen grootschalige actie heeft ondernomen maar dat komt door onderlinge pedofiele inteelt heb ik me laten vertellen. Een goede tweede is dat al die katholieken die de kerk nog steunen heel langzaam en pijnlijk wegrotten. Verder de typhus voor alle religies.

prikkebeenK | 26-12-11 | 20:36

miko
Lijkt me sterk dat je iets begrepen hebt.
Toch de groeten, aan ons.

Geemp | 26-12-11 | 20:22

@Geemp | 26-12-11 | 19:18
Nee. Waarom zou ik?Het zwaaien is puur vriendelijk bedoeld.Wat mij betreft word niemand geband.Ik vind zulke opgewonden standjes zoals je zelf bent wel vermakelijk.
Nogmaals ik ben verheugd dat je hier langskomt je brengt ons echt tot een volgend level.

miko | 26-12-11 | 19:37

-weggejorist-

Geemp | 26-12-11 | 19:18

-weggejorist-

Geemp | 26-12-11 | 19:12

Volgens katoleek.nl is de prijs al weer een tientje up.. Van 59.95 naar 69.95.
Word er nu al gecompenseerd door het downloaden? Arme uitgever ...

Centropy | 26-12-11 | 19:12

@Geemp | 26-12-11 | 19:04
Tot op heden kunnen we een redelijke niveau halen doordat uw verhevene aanwezigheid het gemiddelde een beetje opkrikt.*nu met twee handen zwaait*

@Nonkel Frituur | 26-12-11 | 19:03
Zeg niks over de goede daden van mensen op wat voor manier dan ook. Maar kom dan ook niet aanzetten met haatimams terwijl er zoveel moskeeen zijn die aan armoede bestrijding doen.Waar het mij omgaat is dat de kerk zelf een veilige plaats was voor pedofiele priesters.Hoewel ik echter ook denk dat vele misbruikers nooit tot een daad zouden zijn gekomen als het celibaat er gewoon niet was geweest. Er waren namelijk ook gewoon genoeg priesters die gewoon een bijzit hadden.Vooral in kleine gemeenschappen was dat een publiek geheim.En daar weet ik zelf wat van.

miko | 26-12-11 | 19:10

@Superior Bastard | 26-12-11 | 18:45
Geempie haalt een aantal dingen door elkaar. In de jaren '60 en '70 werd eindelijk het taboe op seksualiteit langzaam weggepoetst en kon er openlijk over gepraat worden. Daarvoor kon dat niet, want het was viesbah en je mocht er niet over praten van de kerk en van god. Het was de tijd dat er voor het eerst seksuele voorlichtingsboekjes voor volwassenen én voor kinderen werden geschreven. Het was toevallig ook de tijd dat er een "links" kabinet zat. En dankzij de openheid bleken er ook mensen zijn met vreemde seksuele aberraties te bestaan.

Geempie en die Belgische oom frietboer gooien al die dingen op één hoop en meent dan dat "de linkse kerk" pedofilie propageerde. Tja... het is vermoeiend. Terwijl dankzij die openheid mensen er ook eindelijk achter kwamen dat het niet normaal was dat m'neer pastoor in je onderbroekje friemelde. Dat het eigenlijk heel raar was dat een sekte zijn personeel verbood normale relaties te hebben en verbood te masturberen, maar over kinderen neuken, daar werd niks over gezegd.

Zonder het omverwerpen van de taboes in de jaren '60 en '70 zouden de pedofielen nog steeds vrij hun gang kunnen gaan in katholieke internaten. Dan had er nu geen haan haan naar gekraaid. Dat zouden dergelijke lieden natuurlijk veel liever hebben gezien want hun sekte bestaat alleen uit lieve en goede mensen en het is een lief en warm geloof; de kerk mag je niet zomaar aanvallen, dat is natuurlijk heel erg. Vandaar hun geschiedvervalsing van een linkse kerk die pedofilie heeft gepromoot. Ze moeten zich in allerlei bochten wringen die ze kunnen om hun beeld van hun kerk en hun geloof in stand te houden en de schuld afschuiven op anderen.

Dat is de core business van het christendom: de schuld afschuiven op een ander en die vent laat je dan aan een kruis nagelen, om die gozer vervolgens 2000 jaar lang te aanbidden. En dat soort krankzinnigheid moet je dan serieus nemen.

Stormageddon | 26-12-11 | 19:09

miko | 26-12-11 | 19:01
Toe maar, nou ben ik misbruikt. Het kan niet op.
Mijn god, wat een niveau.

Geemp | 26-12-11 | 19:04

miko | 26-12-11 | 18:55
Voor eenvoudige mensen zoals uw grootvader die zich op feiten baseren die ze zélf hebben vastgesteld heb ik oneindig veel méér respect dan voor bepaalde lieden die vanaf de kant staan te roepen dat alles 1 pot nat is, en dat iedere religieuze dood moet. Daarmee zouden ze voorbijgaan aan de 95% goede mensen die hun hele leven aan liefdadigheid gewijd hebben, zonder iemand te misbruiken. Die mensen zijn nu óók het slachtoffer van wat sommige geestelijken uitgespookt hebben.
En wat u zegt over de voorvechters voor individuele rechten: tja, dat zou inderdaad wel eens een tweesnijdend zwaard kunnen zijn, vooral omdat het in de jaren 70 volledig doorsloeg, na tientallen jaren van onderdrukking.

Nonkel Frituur | 26-12-11 | 19:03

@Geemp | 26-12-11 | 18:58
Ach en dat bepaal jij? Je hebt al wel wat toegevoegd aan de draad hier.Maar waarom zo kwaad? Besneden,misbruikt en niet gehoord misschien?*zwaait*

miko | 26-12-11 | 19:01

miko | 26-12-11 | 18:57
ik zei "flikker op man", maar dan netjes.

Geemp | 26-12-11 | 18:58

@Geemp | 26-12-11 | 18:53
Denk dat een discussie met u uitgesloten is aangezien je de riedel :linkse kerk bladiebla uitslaat.Dat is wat mij betreft een naoorlogse Godwin.Want een bron heb je nog niet aan kunnen dragen.

miko | 26-12-11 | 18:57

Dank Johnny Q.

paridae | 26-12-11 | 18:56

@Nonkel Frituur | 26-12-11 | 18:49
Ik denk dat het anders is.Juist doordat de taboes werden doorbroken zijn mensen er over gaan praten.daardoor is het mogelijk dat een aantal zaken boven kwamen drijven.Ik kan me niet voorstellen dat de wereldvreemde pastoors en paters zich ook maar iets aantrokken van de voorvechters voor individuele rechten.Zelfs mijn eigen opa (1897) kon vertellen over de priesters,nonnen en paters die de katjes in het donker knepen.Alleenstaande vrouwen die onbevlekt ontvangen werden.Kinderen die ineens niet meer naar school of kerk durfde. Mijn opa was een theïst en daar had de beste man niet veel over na gedacht.Ik heb me wel eens afgevraagd waarom een landarbeider tot zo een,voor zijn tijd, dapper besluit kwam.Niet uit de boeken die hij las maar eerder door een belevenis eerder.zet me aan het denken.

miko | 26-12-11 | 18:55

@Miko

"je hoofd is niet goed" inspireert me niet tot een inhoudelijke discussie.

@Superior

Klopt, ik geloof zelf ook niet zo in actief aangemoedigd worden, is meer iets voor linkschmenschen.
Schrap maar uit de notulen.

Geemp | 26-12-11 | 18:53

Gelukkig voor ze gaan we over een paar dagen ten onder en doet het er allemaal niet meer zoveel toe.
.
OT: ik denk dat dit men al lang wist, maar het blijft toch schokkend als ik zo door al die honderden pagina's blader, het was eigenlijk nog veel erger dan waar men vanuit ging. Daar komt nog bij dat veel mensen zich stil houden: dit is dus slechts een deel van wat er werkelijk gebeurd is. Mede door dit soort """incidenten""" ben ik van mening dat sex offenses met minderjarigen níet moeten kunnen verjaren. Als de dader doodt is, is dat natuurlijk vervelend, maar ik vind zeker dat het niet moet kunnen verjaren, al die viezerikken lopen nog allemaal vrij (in de kerk) rond, zonder enige consequentie whatsoever, want het is nu eenmaal verjaard.

Graftak | 26-12-11 | 18:52

miko | 26-12-11 | 18:40
Zelfs een onverdachte bron als Wikipedia vermeldt 1970 als het jaar waarin de meeste misbruiken voorkwamen. Helaas kan ik me de jaren 70 nog goed herinneren. Kinderseks werd inderdaad goedgepraat door de hippies, en seks onder kinderen (leeftijdsgroep ca. 15 jaar) werd zelfs actief aangemoedigd, o.a. bij linkse jeugdbewegingen.
Daarmee is de kerk uiteraard niet vrijgepleit. Wat Geemp aangeeft is dat er 2 negatieve factoren waren die mekaar in die jaren versterkt hebben.

Nonkel Frituur | 26-12-11 | 18:49

Geemp | 26-12-11 | 18:23 | + -1 -
Je zou eens wat beter op je woordkeuze kunnen letten. Getolereerd ja, vergoelijkt misschien, maar actief aanmoedigen? Nee.

Superior Bastard | 26-12-11 | 18:45

@Geemp | 26-12-11 | 18:23
Je hoofd is niet goed.in de liberale stromingen kwamen inderdaad dit soort groepen ook boven drijven.Kan me nog herinneren dat de eerste sexboekjes die ik in keek nu gemarkeerd zouden worden als kinderporno.Maar dat de PVDAer positief tegenover zou staan lijkt me stug.Graag een bron.En kom niet aan met die ene politici die voor zichzelf pleite.De kerk heeft daar in tegen een klimaat en structuur geschapen waaruit dit soort mensen hun gang konden gaan.Maar het is voor de kerk nu eenmaal heel moeilijk Mea culpa te zeggen.

miko | 26-12-11 | 18:40

Lol, tenminste één linkse pedofiel ingelogd.
Bedankt voor je minnetjes, ik beschouw het als compliment.

Geemp | 26-12-11 | 18:34

Andy Devins | 26-12-11 | 18:19
Kinderseks werd actief aangemoedigd in de jaren 60, 70 en 80, door de linkse kerk. Ze zijn er nog trots op ook.
Met zo'n kerk heb je geen Satan nodig.

Geemp | 26-12-11 | 18:23

@Andy Devins | 26-12-11 | 18:19

De aantallen zijn ook onwerkelijk, wel waar en vreselijk gruwelijk.

neemjemoederindemali | 26-12-11 | 18:21

Toch frappant dat een katholiek die normaal scherp, rationeel en objectief op verschillende berichten reageert nu niet verder komt dan "die aantallen komen me onwerkelijk over, gezien m'n eigen ervaringen" en "ik ben geen enkel geval van misbruik tegen gekomen".

En links in de jaren zeventig de oorzaak van de pastorale kinderverkrachting noemen is als zeggen dat FC Wageningen de oorzaak van het betaald voetbal is.

Verder zijn het niet de haatartikels van Quid die groteske proporties aannemen, maar de gruwlijke feiten die door de katholieke kerk veroorzaakt, gepleegd en gefaciliteerd zijn.

Met zo'n kerk heb je geen satan nodig.

Andy Devins | 26-12-11 | 18:19

Er is tenminste 1 besnijdenisfan die minnetjes geeft, lol.
En dat op een kindermisbruik topic.

Geemp | 26-12-11 | 18:12

@Geemp | 26-12-11 | 18:06

Huh? kun je dat ff duiden?

neemjemoederindemali | 26-12-11 | 18:08

@Dolphi | 26-12-11 | 17:58

Dom lullen is wel aan jou besteed iig.

neemjemoederindemali | 26-12-11 | 18:07

neemjemoederindemali
Leuk geprobeerd, volgende keer beter.
Toepasselijke nick btw.

Geemp | 26-12-11 | 18:06

bij demmink moet je wezen
bij demmink moet je zijn

harob | 26-12-11 | 18:06

@Geemp | 26-12-11 | 17:56

Ooit gedoopt wel, al zou ik me allerminst een gelovige willen noemen.

neemjemoederindemali | 26-12-11 | 18:05

ik lees liever Das Manifest dan dit zeer zieke boek

SinEstilio | 26-12-11 | 18:04

Je moet toch wel echt betrokken zijn bij het schandaal om 864 pagina's te willen downloaden.Kortom: Het leven is te kort voor buitenstaanders om zich daarin te verdiepen.Dat zou voyeurisme zijn en dus bezopen.Ter overweging: Gewoon ALLE pedofielen levenslang in de bak gooien,alleen maar om het feit dat ze pedofiel zijn.Simpel he ? Dat tuig had gewoon niet geboren moeten worden en het was niet geboren als er een morning-after-pil voor bestond.

Dolphi | 26-12-11 | 17:58

neemjemoederindemali
Zelf RK?

Geemp | 26-12-11 | 17:56

@Geemp | 26-12-11 | 17:48

Ik niet iig, sowieso ken ik geen slachtoffers van besnijdenissen, wel ken ik slachtoffers van de katholieke kerk.

neemjemoederindemali | 26-12-11 | 17:53

397 pagina's lezen om te concluderen wat ik nu al weet, en dat is dat Katholieken de grootste smeerlapen zijn, allemaal...

Ik dacht ut ff nie...

DaveDH | 26-12-11 | 17:50

neemjemoederindemali
Wie zijn de schooiers die het toelaten?
#retorische vraag

Geemp | 26-12-11 | 17:48

@Geemp | 26-12-11 | 17:44

Kwestie van prioriteiten idd, wie zijn die schooiers die besnijdenissen uitvoeren?

neemjemoederindemali | 26-12-11 | 17:46

neemjemoederindemali
Er zijn slachtoffers van besnijdenis die nog geen 10 jaar oud zijn, kwestie van prioriteiten.

Geemp | 26-12-11 | 17:44

@Geemp | 26-12-11 | 17:32

Euh, een halve eeuw geleden zegt u? Hier zijn slachtoffers die nog geen 40 zijn

neemjemoederindemali | 26-12-11 | 17:42

Het is het piramide model.
De wezenlijke 'daders' staan boven in hen hebben de macht om de rest te treieeren; kijk maar naar wat er met klokkenluiders gebeurd is tav de nederlandsche staat.
Nederland is een natie dat geregeerd wordt door nazistische trekjes: Donner. Buma/Stemra en al die anderen die vijheid prediken maar er zelf niet mee om kunnen gaan.

sTiRf | 26-12-11 | 17:39

Ben benieuwd of dit probleem nu eindelijk wordt aangepakt. Overigens een beetje ongelukkig taalgebruik in de samenvatting: 'Vaak gaan slachtoffers decennia lang gebukt onder misbruikervaringen en hebben ze daarvoor weinig gehoor gevonden.'

BJGr | 26-12-11 | 17:38

@Geemp | 26-12-11 | 17:29
Een volksneuker geworden. Was ik toch warm.

Fijnstoffer | 26-12-11 | 17:33

Het blijft natuurlijk hypocriet, gezeik over voze priesters een halve eeuw geleden, terwijl besnijdenis (verminking) gewoon wordt toegestaan.

Geemp | 26-12-11 | 17:32

@ nonkel frituur
Al was het maar 1 aangifte die onder de pij werd gehouden. Goed dat deze schandvlek niet wordt weggepoetst.

Superior Bastard | 26-12-11 | 17:29

Fijnstoffer | 26-12-11 | 17:27
Eurofiel op een hoge positie, meer verklap ik niet.

Geemp | 26-12-11 | 17:29

Ik snap niet dat de katholieken eens een mening geven en dat pedo-volk eens openbaart.
Mijn vader was 6 toe ie door een priester werd betast onder het mom van inwijding, Sai Baba deed dat ook en vertoonde de zelfde trekjes als priester: het is voor je inwijding ... Ik zwijg.

sTiRf | 26-12-11 | 17:28

@Geemp | 26-12-11 | 17:26
Geitenneuker geworden misschien.

Fijnstoffer | 26-12-11 | 17:27

Ik herinner me nog een veelbelovende JOVD-er in de jaren 90 die seks met dieren eigenlijk wel in orde vond.

Wat zal er van die jongen terecht zijn gekomen?

Geemp | 26-12-11 | 17:26

@ Fijnstoffer | 26-12-11 | 16:56
Ene dr. H.P.M. Kreemers vergoelijkt in zijn conclusie de pedopromo-atmosfeer die links/vrijzinnig Nederland in het verleden heeft geschapen (deel 2, pagina 154). Een GroenLinkser met een Vara-lidmaatschap?

Fijnstoffer | 26-12-11 | 17:22

De slachtoffers hebben naast slaapproblemen, problemen met werk/concentratie,woede, verwarring, depressie, angst, zelfmoordgedachten ook moeite met BIDDEN, je verwacht het niet he.

neemjemoederindemali | 26-12-11 | 17:22

was toch al bekend.
Joris D en Claus van A. een voorliefde hadden voor klein. Claus van A. is toch eens gespot in homo-bars, wat onder het laken is geschoven.
Ik heb niks met het koningshuis, ik vind het een stel sjarlatan's dat op kosten van het domme volk meent een natie te zijn *spuug*.

sTiRf | 26-12-11 | 17:21

Dank, Heer Quid.
En geheel in de geest van de werkelijke betekenis van Apocalyps: ontsluiering.

o)+ | 26-12-11 | 17:20

@Nonkel Frituur | 26-12-11 | 17:09

Is er al een keer een grootschalig onderzoek in België geweest?

neemjemoederindemali | 26-12-11 | 17:19

@Nonkel Frituur | 26-12-11 | 17:09

Ik heb waarlijk geen idee, feit is wel dat ik opgevoed ben met de wijsheid dat misbruik in de Roomse kerk schering en inslag is. Dat in scherpe tegenstelling tot de Gereformeerde helft van m'n familie, waar het begrip misbruik absoluut onbekend is.

Ik heb mislukte seminarie-studenten, uitgetreden priesters en dito nonnen en wat dies meer zij in mijn familie. Wellicht mede met dank aan de rappe ontkerkelijking in Nederland, daar waar die in België misschien iets later op gang gekomen is.

Reinaert | 26-12-11 | 17:19

@Nonkel Frituur | 26-12-11 | 16:44

Ik wel, mijn eigen vader heeft de kerk de rug toegekeerd omdat hij een misstand aan de kaak stelde, hier in de omgeving is een dorp met 9 nog levende slachtoffers (waarschijnlijk meer) een ander dorp ook diverse slachtoffers etc. etc. In 4 dorpen minimaal 4 verschillende daders en vele slachtoffers. Btw, er zijn naar schatting 10 tot 20 duizend slachtoffers volgens Deetman, dat over een periode van ruim 40 jaar in Nederland. 250 tot 500 per jaar dus.

neemjemoederindemali | 26-12-11 | 17:14

Cosmic Gate | 26-12-11 | 17:12 | + 0 -

De wereld is beter af zonder mensen.

Eurotokkie | 26-12-11 | 17:13

Wel geinig maar wat moet ik er mee? Een geestelijke is in mijn ogen reeds een pedo tenzij het tegendeel is bewezen.

Claude Jacque | 26-12-11 | 17:13

@Eurotokkie | 26-12-11 | 17:08

Absoluut waar. Als je dan tóch al in een God moet geloven dan is dat zeker de beste oplossing. Hoe minder instituut "kerk" hoe beter. Zie ook de Quaker-beweging in de VS, daar doet men het ook zonder kerk en/of clerus.

Alleen vereist het wel het vermogen zelf na te kunnen denken - en dat vermogen bezitten de "schaapjes" in de traditionele kerk niet. Geconditioneerd als ze zijn.

Reinaert | 26-12-11 | 17:12

De wereld is beter af zonder religie.

Cosmic Gate | 26-12-11 | 17:12

Reinaert | 26-12-11 | 16:57
Zoveel kan België toch niet van Nederland verschillen ?
Dergelijke verhalen circuleren hier nauwelijks. Sommigen zullen dit wel interpreteren als dat ik iets probeer te minimaliseren. Geenszins ! Alleen komen de aantallen me onwerkelijk over, gelet op mijn eigen ervaringen.
Zouden onze Belgische kelders dan het verschil maken ? Of hebben wij een grotere doofpot ?

Nonkel Frituur | 26-12-11 | 17:09

Goldberg | 26-12-11 | 16:08
Waar staat het artikel zelf?
Dit is alleen een pdf waar ik dat zo 1,2,3 niet in zie staan.
Bij voorbaat dank.

Endoxa | 26-12-11 | 17:09

de vleesgigant | 26-12-11 | 16:26 |

Je kunt in God geloven ook zonder kerk.

Eurotokkie | 26-12-11 | 17:08

Over 50 jaar komt er een rapport over meisjesbesnijdenis in Nederland anno 2011.
Ow, wacht..

Geemp | 26-12-11 | 17:06

@nonkel

Jammer dat het geen 800 meldingen betreft, maar zo'n 10 tot 20000 slachtoffers van 800 DADERS. Waarvan er nog ongeveer 100 in leven en/of functie zijn. Wezenlijk verschil lijkt me.

ZKH EénOog | 26-12-11 | 17:02

Uit de conclusies en aanbevelingen: "Het totaal aantal personen dat seksueel misbruik in de genoemde periode
door plegers werkzaam in de Rooms-Katholieke Kerk meldt, bedraagt enige tienduizenden. Hierbij mag worden aangenomen dat enkele duizenden van hen ernstige misbruikervaringen hebben opgedaan."
- enige tienduizenden...

MalteseKnight | 26-12-11 | 16:59

@Nonkel Frituur | 26-12-11 | 16:44

Dank God op je blote knietjes dat er EINDELIJK eens een geordend geheel gepresenteerd wordt. Alles beter dan de chaos van roddels en achterklap die "iedereen" wel kent.

En het feit dat er "overal" wel rotte appels zitten is prachtig maar doet niet ter zake. Dit onderzoek gaat om Katholieke rotte appels, zoals ieder onderzoek wel op de één of andere manier een beperkte onderzoeksopdracht kent.

En wat betreft jouw opmerking over je eigen ervaringen: ik ben genetisch gezien half-Katholiek en half Gereformeerd. In het Katholieke deel van mijn familie zijn verhalen over misbruik schering en inslag. En dan doel ik niet op een simpele aai over het één of ander maar op verkrachting en omstreken, vooral daar waar het priesteropleidingen betreft (want zo Katholiek is mijn familie dus óók wel weer).

Reinaert | 26-12-11 | 16:57

@ Nonkel Frituur | 26-12-11 | 16:44
@ Nonkel Frituur | 26-12-11 | 16:49
Dat mechanisme heeft zeer zeker meegespeeld, al tracht men nu vanuit bashful thinking net te doen alsof alleen de rk kerk een duivelse rol speelde.
Overigens gaat het in feite om veel meer dan 800 gevalen.
" Tussen 1945 en 1985 zijn er tussen de tien en twintigduizend kinderen verkracht door de katholieke kerk in Nederland, onder ander doordat willens en wetens veroordeelde pedofielen werden aangesteld als priester. "
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/12/...

Fijnstoffer | 26-12-11 | 16:56

doe eens converteren naar *.txt

Crak-ho | 26-12-11 | 16:55

Dank hiervoor. Zit er in een eerste oogopslag zeer gedegen uit.

Geneeskrachtig Kruit | 26-12-11 | 16:54

Nonkel Frituur | 26-12-11 | 16:44 | + 0
Lees eens wat Sinead hierover te zeggen heeft. Je zit wellicht met je zondagse pak aan, het 'gloria' nog nasuizend in je hoofd. Even los van of het kan, de katholieke kerk meent de plaatsvervanger van Christus op aarde te zijn. Contact met God moet exclusief door deze kerk. Bij de eerste aangiftes werd er gedreigd met excommunicatie. (nogmaals, lees Sinead en zie het dwangbevel van de paus daarover.) Je weet wat dat betkent Nonkel; als je klaagt over een pedofiel issue dan ga je naar de hel. (....)
Helemaal eens ben ik het met het duiden dat sexueel misbruik van kinderen nog steeds voorkomt binnen het gezin en binnen andere machtsituaties (kinderdagverblijf, sportclub, school etc.)
Met het afbranden van de katholieke kerk houdt dat niet op maar wel de associatie met religie.
Islam; Quid mag best schrijven over kindhuwelijken (ondermeer) in de Islam. Daar is geen taboe. Er is zelfs een Nederlandse prinses die daar publiek over praat op TEDx Amsterdam.

Einde van de Domheid | 26-12-11 | 16:53

mensen willen overal geld van maken.. Zelfs over de rug van alle gedupeerde kinderen. Schande!

brainfaillure | 26-12-11 | 16:52

@Nonkel Frituur | 26-12-11 | 16:44
Ja hoor is 'ie weer, de bekende "en hullie dan? Daar durven jullie niks over te zeggen!" drogreden. Je kunt er gewoon op wachten. Het is potsierlijk. Vooral ook omdat de afzenders ervan veelal op deze website zijn neergestreken vanwege islam-kritische artikelen, maar als de eigen sekte onder vuur wordt genomen dan is het opeens gejank, gehuil en boegeroep.
Rot dan op!

Stormageddon | 26-12-11 | 16:51

Ik ga altijd met veel plezier los op alle geloofsfiguurtjes, maar ik heb besloten om dit jaar geen heilige huisjes meer om te schoppen.

Dat kunnen ze zelf trouwens ook veel beter zo te lezen...

irriducibili79 | 26-12-11 | 16:49

Fijnstoffer | 26-12-11 | 16:40
Beter had ik het niet kunnen verwoorden.
Inderdaad : een pedo-acceptatieklimaat, gecreëerd door links in de jaren 70, met clubjes als Martijn tot gevolg.
Mensen die al op het verkeerde pad waren (dus ook een aantal priesters) zagen hierin een vrijbrief om hun fantasieën straffeloos in de praktijk om te zetten.

Nonkel Frituur | 26-12-11 | 16:49

Neem toch liever een cbs voorspelling ter hand dan dit rapport. Niet enkel zijn de vooruitzichten beter, maar als ik nog geloof in deze wereld wil hebben is geloof in onze Zuid Europese vrienden beter te verteren.

Dhr. W. Anhoop | 26-12-11 | 16:45

Neem toch liever een cbs voorspelling ter hand dan dit rapport. Niet enkel zijn de vooruitzichten beter, maar als ik nog geloof in deze wereld wil hebben is geloof in onze Zuid Europese vrienden beter te verteren.

Dhr. W. Anhoop | 26-12-11 | 16:45

Dit is geen onderzoek maar een weerslag van de aangiften die gebeurd zijn. Een 800-tal meldingen tussen 1936 en 2002, dus enkele per jaar. Dat zijn geen cijfers waar ik van achterover val, wetende dat er jaarlijks duizenden aangiften binnenkomen van misbruik binnen de eigen familie.
Gesteld dat de aangiftes op feiten gebaseerd zijn (laten we daar voor het gemak van uitgaan), dan zijn dat erge feiten vermits gepleegd door iemand in een gezagsfunctie. Maar dat geldt natuurlijk ook voor een vader of een nonkel, en heeft er al iemand voorgesteld om families te verbieden ?
Overal zitten rotte appels, en waar volwassenen en kinderen samenkomen kan misbruik ontstaan. Pak de daders aan via de rechtbank, en laat de anderen met rust.
In tientallen jaren katholicisme ben ik nog geen enkel geval van misbruik tegengekomen. Nul komma nul. Dat wil niet zeggen dat het niet zou kunnen voorkomen, maar de haat-artikels van Quid nemen groteske proporties aan.
Benieuwd of Quid ook zoiets durft te publiceren over de islam ? Wedden van niet ?

Nonkel Frituur | 26-12-11 | 16:44

@Reinaert | 26-12-11 | 16:40

Juist ja. Schrijf je een plempsel, verdwijnt ondertussen het directe linkje als sneeuw voor de zon. Lang leve de transparantie! Leve de democratie!

En oh ja: wég mat ons!

Reinaert | 26-12-11 | 16:43

Dat was het eerste wat ik zei toen ik herr Deetman zag zwaaien met de twee boekjes, conclusie van mijn zijde de wereld is terminaal ziek.

benzat | 26-12-11 | 16:41

Even een tijdje met het scrollwiel gespeeld maar ik moet zeggen: leesvoer!

In elk geval huldeaux voor GS dat dit verslag in elk geval voor iedereen in te zien is, hoe lang dat ook nog duren moge want de Hirsch-Ballin's van dit land zullen hun juridische spijkerlaarzen en dito Opel Blitz'en momenteel wel weer aan het oppoetsen zijn. Uiteraard wegens copyright-motieven, niet omdat er iets onder de pet gehouden moet worden *kuch*.

Realiseer je ook even dat dit onderzoek 'geleid' is door apparatsjik Wim Deetman. Waarschijnlijk zijn de waerlijck scherpe kantjes er dus óók nog eens uitgesloopt. Al is Deetman zelf dan geen Katholiek, het is wel een CDA'er natuurlijk. En je eigen nest bevuilen is zelfs binnen het CDA over het algemeen not done.

Reinaert | 26-12-11 | 16:40

Het pedo-acceptatie-klimaat dat links/vrijzinnig Nederland schiep, komt ook aan bod (deel 2 blz. 102/137).
Koos Postema met zijn 'Groot Uur U' waarin viespeuk Brongersma zijn vuile woordje kon doen.
www.geschiedenis24.nl/andere-tijden/af...

Fijnstoffer | 26-12-11 | 16:40

@Nietsisnieuw | 26-12-11 | 16:23

De kerk plaatste dus die link en kreeg uitgeverij Balans achter zich aan, wel ff lezen.

neemjemoederindemali | 26-12-11 | 16:36

Die pdf op GS was snel verdwenen, eens ff kijken waar wetransfer gevestigd is, heb een donkerbruin vermoeden dat die een briefje van een zwaarte kip kunnen verwachten.

neemjemoederindemali | 26-12-11 | 16:33

We moeten zulks natuurlijk wel objectief bekijken. Er staat nergens in het katholieke handboekje dat het niet mag. Geen van de 10 geboden (in geen van de 3 verschillende versies) gaat over het niet mogen neuken van kinderen. Gelovigen claimen altijd dat hun moraal van god via oude boekjes komt, dus ze weten niet beter.
Het pleit ze niet vrij natuurlijk.

www.youtube.com/watch?v=jxtuPyObbPg

Stormageddon | 26-12-11 | 16:30

Mooi zo, slopen die kerk!

de vleesgigant | 26-12-11 | 16:26

Zelfs nog aan de secundaire porno verdienen hè. Uitgeverij Balans... Nomen est Omen.

Jaap de Paap | 26-12-11 | 16:24

Top! Tegen openbaring kan de kerk toch geen bezwaar hebben?

Nietsisnieuw | 26-12-11 | 16:23

D'r staat een complete geschiedkundige verhandeling in over hoe het nu allemaal zo is gekomen. Hi quality lectuur. Citaatje:
"Bemoeizuchtig tot in de finesses lijkt de kerk een parallel universum te hebben willen creëren, waar andere wetten golden dan die van de gewone wereld. De kerk vroeg het onmogelijke. Ontkenning, leugens, schijnheiligheid, schaamte, schuldgevoel, verlies van eigenwaarde en vooral ongebreidelde improvisatie op hoop van zegen: dat het saldo van het kerkelijk ageren tegen de seksuele autonomie van het individu een moreel slagveld zou worden, was te voorspellen geweest." (deel 2 blz. 19)

Fijnstoffer | 26-12-11 | 16:22

Hulde

bees-t- | 26-12-11 | 16:21

Lees lees lees:
'She gives me a potted history of clerical child sex abuse – how it can be traced back to AD 320, how the first official complaint was made in 1917, the first edict was issued from the Vatican in 1922 stating that any complaints of abuse had to be silenced under pain of excommunication, how the first centre for paedophile priests was opened in 1940, how the original edict was reissued in 1962. "So they knew about it all right."

Einde van de Domheid | 26-12-11 | 16:20

Het ergste is dat mensen die als kind misbruikt zijn een groter risico vormen voor hun eigen kinderen en kinderen in hun buurt. 1 Vieze paupse pedo kan indirect tientallen, honderden gevallen op zijn geweten hebben. Sta daar maar eens bij stil met de kerst.

ZDEV | 26-12-11 | 16:20

Goeie (kerst)actie Johnny!

chop46 | 26-12-11 | 16:19

Hollandse pot!

Oh wacht......

ranzige aap | 26-12-11 | 16:18

Hulde. Pedo's verdienen de dood, of in ieder geval wat daar het dichtst bijkomt.

Superior Bastard | 26-12-11 | 16:17

Staat Pastoor vd Heuvel er ook bij als dader?

Zo niet dan is het rapport niet compleet.

neemjemoederindemali | 26-12-11 | 16:16

ik hoef niet dat hele rapport te lezen om tot de conclusie te komen dat die kerk vies is

SLD Lion | 26-12-11 | 16:11

Dat moet toch vies tegenvallen voor de katholiekers; dat er nu ineens iets op papier staat dat wel waar is en waar geen god meer bij kan helpen.

Biff Eagleburger | 26-12-11 | 16:10

Helaas is er over prins Claus ook nog wel een verhaal te vertellen...

"Jtb had de foto’s aangeboden aan Privé-hoofdredacteur Willem Smitt. Die had hem geadviseerd de foto’s vanwege het persoonlijke risico te vernietigen. Smitt bevestigde het verhaal van JtB voor de rechtbank. De officier van justitie vroeg Smitt tijdens het proces waarom hij geen aangifte van kinderporno had gedaan. “Ik ga geen aangifte doen tegen de advocaat van Hare Majesteit”, antwoordde Smitt toen."

Zie ook (pdf!) www.standejong.nl/wp-content/2008/06/l...

Goldberg | 26-12-11 | 16:08

En nog meer bij de weg: LOL @ "Deetman-Mis-DIK-druk" (Zie PDF).

Dat behoeft nog een beetje duiding. Nu even snel diagonaal lezen!

Reinaert | 26-12-11 | 16:08

Quid zit binnenkort in de comfy chair.

Gootbalkoning | 26-12-11 | 16:07

Hehe eindelijk wat licht vermaak op GS...

MichieldeMuiter | 26-12-11 | 16:07

864 pagina's en 397 pagina's, is dat analoog aan het Oude en Nieuwe Testament?

Stormageddon | 26-12-11 | 16:07

Nog net op tijd voor onder de boom, en nog net op tijd, om die 'heidense' boom weer te ontkoppelen van dat incestueuze pedo-feestje, en er gewoon weer midwinterfeest van te maken.

ZKH EénOog | 26-12-11 | 16:03

Há fijn, nog snel even de Kerstgedachte voeden.

Samen wel (toevallig?) bijna zo dik als de Bijbel maar dat moet kunnen.

Reinaert | 26-12-11 | 16:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken