Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VARA komt met documentaire over HufterManifest™

gaeensheelharddeaud100.jpgDag Bert Brussen. De VARA maakt een documentair drieluik over vrijheid, gelijkheid en broederschap. Voor de aflevering over vrijheid onderzoeken we de verandering van de betekenis van vrijheid. Die is in de loop der jaren veranderd, maar een overeenkomst tussen de vrijheidsgedachte van de jaren ’60 en nu is de anti-paternalistische houding, zoals nu met het Huftermanifest dat GeenStijl vorig jaar publiceerde. Om die reden zoeken we contact met Pritt Stift, hoofdredacteur van GeenStijl. Graag zouden we hem hierover willen interviewen. Uit een artikel in de Volkskrant begrijp ik dat hij niet graag geïnterviewd wil worden. Zou je mij kunnen helpen contact met hem te leggen? Onderschrijf jij zelf dit manifest? Zou je over de betekenis van dit manifest geïnterviewd willen worden? Dank voor je aandacht en Beste groet, VARA. Antwoord Bert: "NEE!" Antwoord Pritt: "Ga eens deaud. Humorloze augurkmensen' Antwoord Sjonnie: "De jaren '60? Het is toch geen Hippiemanifest?" Antwoord Rossem: "Ga je moeder duiden, zuilmansen" Antwoord Mutsaerts: "Wa zidde gij over mijn broeder?" Antwoord Brusselmans: "Alleen als Monique Sluyter ook komt." Een roze deur gaat open. We stappen een heersende ruimte binnen. GeenStijl HQ. Von Loghausen achter een scherm vol ingewikkelde codes, bedachtzaam typend. Van Rossem gebukt over een stapel dossiers, druk schrijvend in een notitieblok. Naast hem zit Mutsaerts met koptelefoon zijn RSS-reader door te struinen op zoek naar de nieuwe zanger Rinus. Bert Brussen er tegenover geanimeerd aan de telefoon. Op de achtergrond Brusselmans, Zijnvelt, Quid, Bootsjongen en Tom Staal verwikkeld in een epische Modern Warfare 3-campagne in de Sony gamehoek. In de verte ratelt een state-of-the-art espresso-apparaat. Het beeld gaat over op slowmotion en in zwart/wit. Onheilspellende tonen zwellen aan. Er verschijnen quotes in beeld uit het Huftermanifest en uit het vervolg Huftopia. Clairy Polak leest ze in bombastische termen voor. Vervagen naar zwart. Pritt in beeld. Moeilijke bril. Boekenkast vol neokoloniale literatuur op de achtergrond. Pijp rokend. De documentairemaker vuurt vragen op Pritt af. De antwoorden zijn weggeknipt. Een gong. Extreem inzoomen op Pritt, beeld over op korrelig sepia. Balkje over het hoofd van Pritt. Clairy Polak vraagt: "Maar wie zijn toch deze anonieme lafbekjes? Vernieuwers, of toch de hondsbrutale en losgeslagen hufters die het medialandschap vervuilen?" Weer een gong. Pritt in beeld. Haalt pijp uit mond. "Hufters make the world go round. Stelletje linksdraaiende karpatenkoppen, STERF!" Het woord 'STERF' echoot na. Bloedspetters druipen naar beneden. Beeld op zwart. Aftiteling. Nou, zoiets moet het dan worden, die VARA-docu. Doen we dus niet aan mee. Want stom. Als we een docu willen dan maken we die zelf wel. En we doen niet mee aan die typische vieze journalistieke backstab-methodes. Beetje het netwerk mailen om de Heilige Graal van het Nederlandse medialandschap voor de camera te krijgen. Slijmen, vleien, aarslikken en dan eenmaal op beeld kapot maken en editten. We zullen niet de eerste zijn die onder valse voorwendselen voor een VARA-camera worden gelokt, om vervolgens op deerniswekkend lage wijze onderuit gehakt te worden. Viesbah. Er zijn zat mensen die denken te weten waar GeenStijl over zou moeten schrijven en waar GeenStijl voor staat, ook al zijn ze nog geen minuut in GSHQ geweest. Ga die maar interviewen, krijgen ze vast een klein stijfje van. Wij zijn druk bezig een bunkerhard bemmend blog bij te houden. Doen we al bijna een decennium. Zoek daar maar wat geinige quotes voor je elitaire drieluik. Wat wij te zeggen hebben, zeggen we online. Altijd al gedaan, blijven we ook zo doen. God. Een docu maken over het huftermanifest. En dan netjes vragen. Heb je het dus niet begrepen. Ach, je bent de vastgeroeste schroef van de Nederlandse journalistiek of niet, natuurlijk. Stelletje knuppels.

Reaguursels

Inloggen

@Mutsaerts: "Wa zidde gij over mijn broeder?"
Hardstikke FOUT! Go trug naor schol man!
Dè moet zijn: "Wa zidde gij over mijn bruur?"

pensionado | 25-12-11 | 17:43

Aanvullend: wat je nu hebt bereikt is dat iedereen weet dat de Vara hoor en wederhoor heeft toepast, maar alsnog een deel van hun documentaire op GS gaat richten. "De redactie van GeenStijl wilde geen commentaar geven" staat er dan bij. Een beetje een teken van onvermogen. Soort van PVV-reactie...

Mr Dixit | 25-12-11 | 14:32

Pritt toch, last van zand in de vagina? Je hebt ergens wel een punt, maar laat Bertje dan ook nooit of te nimmer meer aanschuiven bij Matthijs. Zou het niet een te gekke reclame zijn juist? Hoe de Vara GS gaat neerzetten weet je toch al, dus waarom niet een uur zendtijd meepikken? Negatieve aandacht is ook aandacht en de doorsnee kijker prikt wel door de berichtgeving van onze rode vrienden heen...

Mr Dixit | 25-12-11 | 14:30

-weggejorist-

oplichter | 25-12-11 | 12:49

Maar Pritt... geef je hier niet blijk van een akte van onvermogen? Je bent bang om door de vara onderuit gehaald te worden. De vara een links populistisch clubje, wat geleid wordt door de pvda.
Als je al bang bent voor de pvda......

Bolesmales | 25-12-11 | 11:31

Het wordt tijd dat de VA!RA eens aan wat zelfonderzoek gaat doen, i.p.v. steeds naar anderen te wijzen.

Onderbuik | 25-12-11 | 10:48

-weggejorist-

Bomm | 25-12-11 | 08:07

Lief dat u mij denkt te citeren maar zoiets zou ik niet zeggen. Ik zie een hippiemanifest namelijk als iets positiefs. Retenaïef, maar wel positief.

sjonnie | 25-12-11 | 00:27

Lief dat u mij denkt te citeren maar zoiets zou ik niet zeggen. Ik zie een hippiemanifest namelijk als iets positiefs. Retenaïef, maar wel positief.

sjonnie | 25-12-11 | 00:27

-weggejorist-

lauwebal | 24-12-11 | 22:30

Afgelopen week hoorde ik op radio 2 een presentator een opmerking maken dat er ook veel goede dingen zijn gebeurd dit jaar, namelijk dat Sahar en Mauro mogen blijven. Het bleek te gaan om het programma de Heer Ontwaakt van de VARA. Dat verklaart alles. De VARA is - samen met de PvdA - de grootste plaag van de Nederlandse samenleving.

lauwebal | 24-12-11 | 22:30

Verschillige Arbeiders en Religieuzen Afvalput
Zo gaan ze heten na de noodzakelijke fusie met de EO.

pennestront | 24-12-11 | 18:54

Bakito | 24-12-11 | 17:24 |
Dat kruid schiet overal op, maar nou net niet in het achtertuintje van de Vara.

Schoorsteenveger | 24-12-11 | 18:17

@ Ugenio | 24-12-11 | 17:02

"Dat denk ik niet. De moslims die ik ken voelen zich prima in Nederland en hoeven geen sharia".

OK. Deal. Die paar mogen dan blijven.

Jarre Tell | 24-12-11 | 18:12

-? +.

Jackanders | 24-12-11 | 18:05

@de grote Anti | 24-12-11 | 17:59
Je bent niet niets natuurlijk, je bent er in ieder geval voor je omgeving. Daar waar links, rechts of midden er helemaal niet toe doen?

Jackanders | 24-12-11 | 18:04

@Jackanders | 24-12-11 | 17:50
Juist,maar om te zeggen dat je niets bent klinkt ook weer zo vreemd tegenwoordig.Vandaar mijn nick,ik ben anti.Anti wat? 'Dat gaat je geen fuck aan!

de grote Anti | 24-12-11 | 17:59

Pritt = Vogelaar

p boos | 24-12-11 | 17:59

Hoorde dit maffe belgische nummer op de radio vanmiddag.Dus moest ik toch even opzoeken van/wie/waar.
www.youtube.com/watch?v=7hGvr2Dh28U

Is dat rechts of links? Uhmm.. eigenlijk niet bij stilgestaan.Ach liever een hippie meisje dan een hardrock bitch in sommige gevallen.(sorry rammstein)


de grote Anti | 24-12-11 | 17:57

@pius | 24-12-11 | 17:32
Pascal's gambiet is het meest walgelijke en idiote verzinsel voor het bestaan van god. Wat jij eigenlijk zegt: mijn moraal, mijn normen en waarden zeggen me dat ik eigenlijk geen geld moet doneren want ... (vul je redenen maar in).
Maar je gokt erop dat een eventuele god er andere normen op na houdt en je moreel zou verplichten om te doneren, een moraal waar je zelf niet in gelooft maar waar je je om opportunistische redenen wel aan houdt. Alsof hypocrisie en opportunisme niet door die alwetende, alziende, almachtige en alomtegenwoordige god zou worden ontmaskert. Als je je morele bezwaren en het niet doneren niet kunt uitleggen aan een almachtige dan kun je dat ook ten opzichte van jezelf.

Feitelijk beweer je dan niks over god, maar alles over je eigen immoraliteit. Als die god bestaat dan kun je sowieso uitleggen waarom je niet hebt gedoneerd en dan is het lul als je niet in de hemel mag, sterker nog: daar wil je dan helemaal niet zijn.
Als jouw moraal niet in de pas loopt met een almachtige waarom zou je je dan willen verzekeren voor het geval zo'n almachtige bestaat? Dan wil je toch niks met zo'n gek te maken hebben?
Pascal's gambiet is een stompzinnig idee.

Stormageddon | 24-12-11 | 17:56

@Bakito | 24-12-11 | 17:32
Ik doe mijn best, buurman!

Jackanders | 24-12-11 | 17:53

@Bakito | 24-12-11 | 17:45
Dat klinkt als een vrijbrief om ONaardig te zijn....
Maar ik hou me in, iets met kerst en vrede op aarde.
*grinnik*

necrosis | 24-12-11 | 17:51

-weggejorist-

Jackanders | 24-12-11 | 17:50

@de grote Anti | 24-12-11 | 17:37
'Midden' is net zo hol wat mij betreft.
Hokjes zijn handig voor in de kledingwinkel, het zwembad, of voor mijn part de wietplantjes.

Jackanders | 24-12-11 | 17:50

@pius | 24-12-11 | 17:44
Jij ook vreetse met die ijstaart.

Bart_Bart | 24-12-11 | 17:48

@Bart_Bart | 24-12-11 | 17:41
Zekers. Bovendien help je iemand zelden door aardig te zijn.

Bakito | 24-12-11 | 17:45

@pius | 24-12-11 | 17:40
Als je jezelf niet kent, is het onverstandig om materiële doelen na te streven.

Kip zonder kop, zeg maar.

Bakito | 24-12-11 | 17:43

Bart_Bart | 24-12-11 | 17:35

Heb Ik op zo'n partij gestemd?

My god.

pius | 24-12-11 | 17:43

@Bakito | 24-12-11 | 17:39
Dat helpen is zeker een uitvlucht.

Overigens, als je echt goede introspectie doet, kom je er weer achter dat (gerichte, op jou kwaliteiten aansluiten) dienstbaarheid heel natuurlijk is.

Maar goed, dat is iets anders dat iedereen geforceerd proberen te 'pleasen'.

Bart_Bart | 24-12-11 | 17:41

Zen is veel Vvd-er dan de VVD. Bijvoorbeeld.

pius | 24-12-11 | 17:40

@Bart_Bart | 24-12-11 | 17:38
Zen is introspectie. Dat helpen is een uitvlucht.

Bakito | 24-12-11 | 17:39

@Bakito | 24-12-11 | 17:37
Welles.

Bart_Bart | 24-12-11 | 17:38

@Jackanders | 24-12-11 | 17:25
Tja,wat is links of rechts.
Beetje hopeloos te duiden wat mij betreft,dus daarom gebruik ik die termen vrijwel nooit.
Wapens,technologie en zwarte humor mogen mij bekoren,maar bij een zielig beestje dat midden op de weg ligt dood te gaan zal ik toch even kijken of er iets te redden valt.

Beetje in het midden dan maar,pff.

de grote Anti | 24-12-11 | 17:37

@Bart_Bart | 24-12-11 | 17:28
Weet je dat zen he-le-maal niks te maken heeft met anderen helpen. In tegendeel zelfs.

Bakito | 24-12-11 | 17:37

@pius | 24-12-11 | 17:32
Slim.

Wel hopen dat Johnny Quid niet toevallig God is dan.

Ik geef overigens alleen aan 'Nederlandse' goede doelen. Je bent een fascistische, racistische, nationalistische (overbodige opsomming) VVD'er of je bent het niet.

Bart_Bart | 24-12-11 | 17:35

@DaveDH | 24-12-11 | 17:24
Insgelijks. ;)

Bakito | 24-12-11 | 17:33

Jackanders | 24-12-11 | 17:25

'Holler dan die papiervreter in de Efteling'.

Chapeau.

pius | 24-12-11 | 17:33

@Jackanders | 24-12-11 | 17:25
Die luchtigheid van jou is een welkome afwisseling in de manisch-depressieve discussies hier. Keep the good work, buurman!

Bakito | 24-12-11 | 17:32

Bart_Bart | 24-12-11 | 17:28

Wahaha. LOL.

Ik heb ook geld gegeven. Al is daar niets altruistisch aan maar is het gewoon een verzekering tegen een eventueel toch bestaan van God.

Je moet je risico's spreiden nu eenmaal.

pius | 24-12-11 | 17:32

@pius | 24-12-11 | 17:22
Klinkt goed. Ik ben trouwens ook hypocriet.

Zeau heb ik eerst geld aan Serious Request gegeven, maar toen voelde ik me zo sociaal wenselijk dat ik daarna twintig kalkoenen heb gekocht.

Waarvan ik er negentien voor de deur van het Leger des Heils heb gelegd, en erop heb gepist.

Toen was ik gelukkig weer geestelijk in balans, weer een beetje Zen.

Bart_Bart | 24-12-11 | 17:28

@Bart_Bart | 24-12-11 | 17:19
Dat is toch het beeld waar beide partijen al jaren garen bij spinnen?

Zie ook mijn tegel van 16:55

Bakito | 24-12-11 | 17:26

@Bakito | 24-12-11 | 17:08
Zonder een beetje van beiden leer je toch ook nooit fatsoenlijk lopen?
Dat 'jij bent links, jij bent rechts' gelul is holler dan die papiervreter in de Efteling.
Bovendien komt onze astronaut binnen anderhalf uur gewoon vanaf de linker kant ons land over vliegen, met zijn 'rechtse hobby'.

Jackanders | 24-12-11 | 17:25

Bakito | 24-12-11 | 17:18
Zeker, we moeten er gewoon helemaal vanaf van heel die PO, één zender die het nieuws brengt en dat domme kunst gelul, één zender voor sport en documentaires.. niet meer gelinkt aan een omroep, die beginnen maar een internet kanaal ofzow.

Anyhow de borrel staat klaar, dus ik ga me lekker laten vollopen, ik wens je een paar prettige dagen (en de rest natuurlijk ook) CU.

DaveDH | 24-12-11 | 17:24

@Schoorsteenveger | 24-12-11 | 17:17
Het lijkt alsof je de moed hebt opgegeven. Is er dan echt geen kruid gewassen tegen linkse propaganda?

Bakito | 24-12-11 | 17:24

Pritt heeft sowieso tot half 2012 jaar geen tijd voor die onzin.

hier openen | 24-12-11 | 17:23

Bart_Bart | 24-12-11 | 17:17

Tuurlijk. Ik ben zo hypocriet als de neten in die dingen. En niet alleen in die dingen overigens.

Al krijgen mijn ouders dalijk Erwtensoep, pannenkoeken en ijstaart en ga ik alleen de tweede kerstdag weg. Dus dat valt mee dit jaar en is ook nog redelijk cultuurgetrouw;)- Wat die vrouwen betreft daar moet ik even over nadenken.

Maar dat word toch pas werkelijk interresant in de zomer. Dus ik heb nog even.

pius | 24-12-11 | 17:22

@Bakito | 24-12-11 | 17:16
Ja, een hufterpodium.

Een soort digitale versie van -de daltons- de GS redactie die met pek en veren de stad wordt uitgejaagd.

Bart_Bart | 24-12-11 | 17:19

@DaveDH | 24-12-11 | 17:13
Gelukkig is de VARA niet de enige PO. We hebben bijvoorbeeld drie christelijke omroepen. Beetje veel niet, voor een seculiere staat.

Bakito | 24-12-11 | 17:18

@Bakito | 24-12-11 | 16:49
Je bedoelt de "duiding" die voor domme mensen overal aan moet worden gegeven? Agreed dat het een propagandamachine is, maar ik zie niet in hoe het de propagandamachine van uitgerekend het kapitalisme is.

Nietvoordekat | 24-12-11 | 17:18

Bakito | 24-12-11 | 17:08 |
Er 'moet' helemaal niks Bakito. En als zij besluiten dat anoniem bij definitie laf is, dan besluiten ze dat maar. Je mag hopen dat ze bij dat besluit ook de hand in eigen boezem durven steken en al die Duivendakjes van toen die als helden werden geëerd, óók lafbekjes vinden. Ik heb overigens niet het gevoel dat Pritt geen trots en branie heeft, eerder dat hij er geen zin in heeft om die trots en branie op commando bij de Vara ten toon te spreiden, enkel en alleen om die docu wat op te leuken.

Schoorsteenveger | 24-12-11 | 17:17

@pius | 24-12-11 | 17:10
Duidelijk.

Trouwens, misschien kan je wel verborgen-camera filmpjes -van lekkere wijven- van het reilen en sailen op je werk maken, en die 'lekken' naar GS.

Maar goed, misschien staat je ethisch besef dan weer eens in de weg.

Jij ook een goede kerst trouwens! Ik verwacht van zo'n typische VVD'ert als jij wel dat je voor 20 man eten hebt ingekocht, en dan driekwart met een kapitalistische grijns weggooit.

Bart_Bart | 24-12-11 | 17:17

@Bart_Bart | 24-12-11 | 17:12
DWDD is inderdaad een verschrikkelijke format.

Maar volgens mij krijgt GS nu een exclusief podium aangeboden.

Bakito | 24-12-11 | 17:16

@EUgenio | 24-12-11 | 16:47
Volgens mij zegt hij "geen immigratie meer vanuit moslimlanden", dus of ze nou moslim zijn of niet. En daar is niks discriminerends aan. Wat betreft vernedering en haatzaaien, dat is gewoon aperte bullshit.

En politici hebben geen "voorbeeldfunctie". Politici hebben een "bestuur ons land"-functie. Politici hebben boven hun vermeende voorbeeldfunctie wat mij betreft de plicht om hun mening te uiten.

Nietvoordekat | 24-12-11 | 17:16

Alsof er nog een zinnig mens TV kijkt, laat staan naar de geradicaliseerde VARA! Ik ben totaal niet geïnteresseerd in de mening van iemand die namens of via de VARA praat. Wegwezen totalitair tuigh.

dubbert | 24-12-11 | 17:15

Bakito | 24-12-11 | 17:01
Ik beschouw de VARA als linkse propaganda machine, waarbij programma's als P&W, Zembla, DWDD constant bezig zijn de linkse agenda zoveel mogelijk te promoten... een goed voorbeeld is het geval Mauro en dat Afghaanse grietje, het was toch echt de VARA die dit constant in het nieuws hield bij P&W en DWDD in de hoop een wig te kunnen drijven tussen het CDA en die twee dissidenten(ze hadden er niet op gerekend dat die twee geen ruggengraat van slagroom hadden).

Dat is prima hoor maar ga niet zeggen dat ze niet links zijn, het zure is dat ik er nog aan mee moet betalen ook.

DaveDH | 24-12-11 | 17:13

@Bakito | 24-12-11 | 17:08
Met trots en branie verdedigen.

Bedoel je dan 4 minuten bij DWDD, waar je constant in de rede wordt gevallen door Mathijs van Delinksekerk, Tutje Jaspers en Emo Rottenberg.

Waardoor je maximaal 0.008% van je punt kan maken?

Dan kan je beter een weldoordacht stuk schrijven dat 250k mensen lay-sen.

Bart_Bart | 24-12-11 | 17:12

Oei wat eng de vernuftige spinners van de VARA!

Wellicht dat jullie een voorbeeld kunnen nemen aan (een persoonlijke) held (van mij):

www.youtube.com/watch?v=JcCOktdsz-0

Of wellicht dat dit optreden ter inspiratie kan dienen?

www.youtube.com/watch?v=tMxS_xSKujU

Overigens, het is wel interessant/dubieus om te zien hoeveel (zogenaamd) niet VARA kijkende reaguurders exact lijken te weten hoe de VARA programma's maakt. Wellicht dat ik dat ook maar eens moet gaan kijken om (eveneens) een goed oordeel te kunnen vormen hierover.

En:
sjaakdeslinksesul | 24-12-11 | 16:30

Klinkt wel idealistisch hoor :) GS als rots (dogma) in de branding. Wars van alle commercie...

joopsmeets | 24-12-11 | 17:11

Bart_Bart | 24-12-11 | 17:07

LOL. Daarvoor moet ik nog een functie en loonschaal hoger zitten. Want daaronder zijn wij gebonden aan een moratorium op perscontacten.

Het blijft een linkse branche natuurlijk;)

Ook u een heel prettige kerst gewenst overigens!

pius | 24-12-11 | 17:10

@Schoorsteenveger | 24-12-11 | 17:01
Volgens mij kunnen ze nu het vooroordeel anoniem en laf handhaven. Als je uitgesproken standpunten hebt, zoals GS, moet je ze ook met trots en branie durven te verdedigen.

Ondanks dat ik persoonlijk een aantal linkse idealen heb, heeft het rechts-populisme (ik noem het voor het gemak even zo) vaak best wel een punt. Als je mij kunt overtuigen, moet dat ook met anderen kunnen. Niet zomaar opgeven, maatschappelijke processen vergen een lange adem.

Bakito | 24-12-11 | 17:08

Superior Bastard | 24-12-11 | 17:05

U heeft zoals zo vaak gelijk. Ik ga mijn best doen.

Een hele prettige kerst voor u en uw naasten iig.

pius | 24-12-11 | 17:07

@pius | 24-12-11 | 17:02
Pius is 'on fire' vandaag. Genieten.

Trouwens, ben jij nooit gevraagd door de VARA om mee te werken aan een of andere repo met Marokkanen.

Om een -een vertekend beeld- goed beeld van de problematiek te geven.

Bart_Bart | 24-12-11 | 17:07

EUgenio | 24-12-11 | 17:02 | + 0 -

Idd zag net een moslima lopen met een hoofddoek en een minirok aan echt sexy , probeer dit maar in een islamitisch land .

Eurotokkie | 24-12-11 | 17:06

pius | 24-12-11 | 17:02 | + 0 -
Spaar hem wel een beetje, tis tenslotte bijna kerst.
Fijne dagen, allen.

Superior Bastard | 24-12-11 | 17:05

@Parel van het Zuiden | 24-12-11 | 17:01

Natuurlijk moet iedereen alles kunnen zeggen. Ook al het gezeur op de EU moet natuurlijk kunnen. Maar voorstellen om tientallen miljoenen moslims uit Europa te zetten vind ik niet normaal meer. Wilders en de PVV sporen echt niet.

EUgenio | 24-12-11 | 17:05

Bakito | 24-12-11 | 16:55

Gaan we doen. En misschien moeten we DaveDH ook vragen. Een vertegenwoordiger van de klasse bovendepenis geeft het democratische gehalte een boost denk ik.

Elementair in dit soort zaken.

pius | 24-12-11 | 17:04

Jarre Tell | 24-12-11 | 16:58 |

Dat denk ik niet. De moslims die ik ken voelen zich prima in Nederland en hoeven geen sharia.

EUgenio | 24-12-11 | 17:02

DaveDH | 24-12-11 | 16:58

LOL. Dat comment waar jij plus 100 voor gaf was dat van een zwakzinnige.

En voor de rest kan je mijn broertje pijpen als je zin hebt.

Die staat al jaren droog.

pius | 24-12-11 | 17:02

@DaveDH | 24-12-11 | 16:58
Zo'n VARA beschouw ik inderdaad als een burgerlijk hokjesgeestinstituut. Heeft niks te maken met linkse idealen.

Bakito | 24-12-11 | 17:01

@EUgenio | 24-12-11 | 16:47 |
.
Waarom wil jij niet begrijpen dat het een probleem is wanneer een overheid of rechterlijke macht kan gaan bepalen welke mening door de beugel kan en welke niet?
.
Uw stellingen kunnen namelijk met wat goede wil ook uitgelegd worden als discriminatoir, vernederend, misschien zelfs haatzaaiend. Beseft u bijvoorbeeld wel hoeveel eurosceptici u in een hoek gezet heeft met uw eurofiele retoriek?
.
Maar goed... euroscepcis is natuurlijk ook een mening die u graag verboten ziet worden.

Parel van het Zuiden | 24-12-11 | 17:01

Bakito | 24-12-11 | 16:23 |
Ik weet niet of je die kans moet grijpen, of je het tot je taak moet zien om die lui in eigen kamp te gaan aanvallen. Waarom zou je? Weigeren, negeren, er hier de gek mee steken is ook positie innemen. Laat ze zich maar dood lopen tegen hun eigen muren van onbegrip zou ik zeggen, dat is veel effectiever, dat haalt het bloed onder hun nagels vandaan. Ze willen o zo graag duiden, en ze willen o zo graag dat eenieder zich bereid verklaart zich door hen te láten duiden en dus voor hun voetlicht wil verschijnen. Alsof dat vanzelfsprekend is, bijna een plicht.

Schoorsteenveger | 24-12-11 | 17:01

pius | 24-12-11 | 16:43
Wat ben jij nu voor een dorpsidioot, beetje te veel gedronken op de kerstborel ofzow.. als er iemand hersengymnastiek nodig heb dan ben jij het wel... als je weer normaal kunt doen zal ik op hje reageren tot die tijd ongezien de tyfus voor je.

Bakito | 24-12-11 | 16:44
Hahaha ja tuurlijk jongen straks is de publieke omroep ook nog rechts... je brengt het leuk iig.

DaveDH | 24-12-11 | 16:58

@ EUgenio | 24-12-11 | 16:28
"En zeg nou eerlijk: is het normaal dat een politicus voorstelt om tientallen miljoenen moslims uit Europa te zetten? Iets zegt me dat Wilders wel erg ver ging in zijn islamkritiek".

Nee natuurlijk niet. Niemand anders zegt het, dus is het niet normaal. Wat wel normaal is dat we honderdduizenden mensen binnen hebben gelaten die zichzelf superieur achten aan de oorspronkelijke bewoners met een geloof dat stelt dat de kafirs allemaal islamitisch moeten worden en dat ze -als ze dat niet willen- belogen, bedrogen, uitgeknepen en uiteindelijk vermoord mogen/moeten worden.

Dat is wel normaal.

Jarre Tell | 24-12-11 | 16:58

Graftak | 24-12-11 | 16:54

Ik heb geen idee. Gekte en genialiteit liggen dicht bij elkaar zeggen ze weleens.

Behalve in jouw geval dan;)

pius | 24-12-11 | 16:57

Beetje cameraschuw jongens?

BigSmoke | 24-12-11 | 16:55

pius | 24-12-11 | 16:46 | + -1 -
Ben je nou echt zo geestlijk incompetent of lijkt dat alleen maar zo?

Graftak | 24-12-11 | 16:54

sjaakdeslinksesul | 24-12-11 | 16:44

Dank u zeer. En welgemeend insgelijks natuurlijk!

pius | 24-12-11 | 16:52

Wat een eer , dit laat je toch niet aan je voorbij gaan.

Eurotokkie | 24-12-11 | 16:50

@Nietvoordekat | 24-12-11 | 16:45
Zonder tv zouden mensen massaal zelf gaan nadenken. Dat is funest voor het systeem.

Bakito | 24-12-11 | 16:49

Kom op, weer een gezellig debat met Hanneke Groenteman, is toch gezellie?

FirstAnnual | 24-12-11 | 16:49

DaveDH | 24-12-11 | 16:39

Nee hoor. het probleem van tegenwoordig is juist andersom.

Rechts lullen links vullen.

pius | 24-12-11 | 16:48

sjaakdeslinksesul | 24-12-11 | 16:30 |
Neenee, ik denk, net als jij, dat ze dénken dat ze het snappen. Ze doen verwoede pogingen om het binnen de deigen denkkaders te duiden en te doden.

Schoorsteenveger | 24-12-11 | 16:48

@Nietvoordekat | 24-12-11 | 16:42

Politici hebben een voorbeeldfunctie en moeten dus professioneel zijn in wat ze zeggen. "Geen moslims Nederland in, veel moslims Nederland uit", vind ik niet bepaald goed, zeker niet als je die boodschap herhaalt. Het betekent namelijk dat moslims niet welkom zijn en dat is op zijn minst discriminatie maar ook wel vernedering en haatzaaien.

EUgenio | 24-12-11 | 16:47

Toetsenborden kunnen soms knap eigenwijs zijn als je in blinde woede iets opschrijft, zo strooi ik iets teveel met het woord DIE en moet zelfingenomen natuurlijk aan elkaar geschreven worden.
..
Verder heb ik een teringhekel aan muggenzifters die het over spelfouten gaan hebben, voor 98 % zijn dat linkse leuteraars die geen argumenten meer over hebben.

Mazzeltov | 24-12-11 | 16:46

Graftak | 24-12-11 | 16:40

Nee hoor. In Duitsland bestaat de PVda helemaal niet en ook daar heb je zat Mongolen zoals jij.

Bijvoorbeeld.

pius | 24-12-11 | 16:46

@Bakito | 24-12-11 | 16:44
Huh, "instrumenten van het kapitalisme"? Die moet je uitleggen.

Nietvoordekat | 24-12-11 | 16:45

sjaakdeslinksesul | 24-12-11 | 16:43

Als je het zo stelt;)

pius | 24-12-11 | 16:44

Dat je de kans voorbij laat gaan om Clairy Polak voor haar eigen camera volkomen af te zeiken snap ik dan weer niet. Maar ik ben dan ook weer niet degene om je werk uit te leggen, want anders kon je dit niet lezen.
...
Wat ik hiermee wil zeggen weet ik eigenlijk niet. Veel plezier met je blog ... en nog pruttige beestdagen. En veel succes met wat dan ook.

A.Th. | 24-12-11 | 16:44

Het valt me wel vaker op dat GS-lieden veel durven te schrijven, maar erg verlegen zijn op tv;
dan blijft er van de argumentaties en flinksheid bijna niets over;
of wegblijven/ negeren onder de noemen flinksheid... da's helemaal zwak

Een Soort Iets | 24-12-11 | 16:44

Hoe dan ook, prettige kerst schoorsteenveger en pius, of niet, succes met er doorkomen dan.

sjaakdeslinksesul | 24-12-11 | 16:44

@DaveDH | 24-12-11 | 16:39
Nee, je draait het om. Publieke omroepen zijn instrumenten van het kapitalisme. Niet alleen qua marketing, maar ook om het werkvolk af te laten stompen. Brood en spelen.

Bakito | 24-12-11 | 16:44

DaveDH | 24-12-11 | 16:36

Wat nou +100. Omdat hij Discovery kijkt?

Dit is gewoon een hersencapaciteitsantagonisme. En jouw reactie is van hetzelfde niveau als de harde kern van Ajax waarderen omdat ze de ouders van Wesley bedreigen.

Nu we het toch over hufterigheid hebben.

pius | 24-12-11 | 16:43

pius | 24-12-11 | 16:34
Je kunt toch moeilijk vol blijven houden dat de bijdragen van de bedenker van die 80%-regel (ik hoe het zelf op 95%) ons aller Bert, Martin Sommer, Thierry Baudet, Nauseca Marbe, Paul Lieben en natuurlijk onze god en voorganger Sylvain Ephimenco neerkomen op hufterigheid?

sjaakdeslinksesul | 24-12-11 | 16:43

@EUgenio | 24-12-11 | 16:35
"de grens overgegaan, zeker voor een politicus"
Politici hebben niet dezelfde vrijheid van meningsuiting die voor burgers geldt? Sterker: volgens jou hebben politici MINDER vrijheid van meningsuiting dan burgers? Wat een gevaarlijke onzin zeg.

M.i. hebben politici zo mogelijk juist MEER vrijheid van meningsuiting, of in ieder geval nodig. Hoe ver zijn we als land gezakt, als één van onze volksvertegenwoordigers iets niet mag zeggen omdat een minderheid zich daardoor op de tenen getrapt voelt?

Nietvoordekat | 24-12-11 | 16:42

pius | 24-12-11 | 16:31 | + 0 -
Als je geen pvda/gl/sp standpunten discusseert en napapagaait ben je al gouw een hufter. Eigenlijk is het gewoon een eretitel.

Graftak | 24-12-11 | 16:40

Bakito | 24-12-11 | 16:37
De gene die hun zakken vullen met dat reclame geld zijn toch de linkse van de publieke omroep... dus toont maar weer is aan dat links lullen, rechts vullen nog steeds opgaat vandaag de dag.

DaveDH | 24-12-11 | 16:39

Linksleuteraars moeten zich de ogen uit de kop schamen.
Ze zijn tolerant tov intolerantie. Respectvol tov relioterie. Opeens niet feministisch als de slachtoffers een vod om hun kop hebben. Ze komen opeens niet meer op voor homo's en lesbo's als het getreiter en het geweld uit een bepaalde culturele hoek komen. Kijken de andere kant op terwijl de totaalvertrutting toeslaat. Enzovoort.
Wie het hier niet mee eens is, heet tegenwoordig rechts.
En wie er wat van zegt is een fascist.

vetkleppert | 24-12-11 | 16:39

EUgenio | 24-12-11 | 16:35 | + 0 -
Je lult hoop ik tegen beter weten in. Anders kunnen we, als het aan jou ligt, beter eens gaan kijken waar we de goelags kunnen inrichten in Ned.

Superior Bastard | 24-12-11 | 16:39

We moeten maar eens een docu maken over de VARA!
Krijgen we gelijk een prima hufter overzicht.

deraderendraaien | 24-12-11 | 16:38

Hypotheek = benedenwoning.

Gier | 24-12-11 | 16:38

Manifesten zijn er om verdedigd te worden. Bang voor een beetje duiding door de VARA.. stelletje lafbekken! :)

80 | 24-12-11 | 16:37

Anjin Mohammed | 24-12-11 | 16:35

Aangezien de waarheid subjectief is kun je er ook maar beter creatief mee om gaan. Of je moet Bin-laden willen zijn of zo.

Dan niet natuurlijk.

pius | 24-12-11 | 16:37

@DaveDH | 24-12-11 | 16:33
Ja. Materialisme-bevorderend.

Bakito | 24-12-11 | 16:37

Mazzeltov | 24-12-11 | 16:33
+100 voor je betoog

Wel jammer dat je wel steeds vaker reclame blokken heb op Discovery, dat was vroeger wel anders.

DaveDH | 24-12-11 | 16:36

Mazzeltov | 24-12-11 | 16:33

Misschien moet een profiler jouw tegel eens duiden. Scheelt mogelijk weer een aflevering van Petre r de Vries.

Met een beetje geluk dan.

pius | 24-12-11 | 16:36

Mazzeltov | 24-12-11 | 16:33
En je leert er ook nog eens wat van. Geen overbodige luxe, zo te lezen.

Superior Bastard | 24-12-11 | 16:35

@Nietvoordekat | 24-12-11 | 16:30

Die wrakingen waren onzin. Dat etentje was ook niet zo bijzonder. Wilders is mijns inziens over de grens gegaan, zeker voor een politicus. De PVV zijn hooligans en voegen feitelijk niets nuttigs toe. Dat diende centraal te staan. Maar het proces kreeg allerlei rare wendingen die van de kern afleidden.

EUgenio | 24-12-11 | 16:35

Die kudt vara is hypocriet en gaat creatief met de waarheid om. Ik weet niet wat erger is, een aso-klootzakje zijn, op uit de overheid ruif vreten en bovendien liegen en de waarheid naar je hand zetten.
De "Vereeniging van Arbeiders Radio Amateurs": het amateurisme is gebleven en arbeiders hebben niks te zoeken bij de vara. Ik moet zo kotsen van deze omroep.

Anjin Mohammed | 24-12-11 | 16:35

sjaakdeslinksesul | 24-12-11 | 16:30

Aangezien de kudde altijd de voorlopers kopieert en nablaat is dit in tachtig procent van de gevallen ook zo.

Maatschappijkritiek in een jasje van hufterigheid. Uhh, Ik bedoel andersom natuurlijk.

Een naar maar onomstotelijk gegeven.

pius | 24-12-11 | 16:34

Dus de hele redactie van GS durft niet geinterviewd te worden? Tsssss watjes!

Chicka | 24-12-11 | 16:34

doe rooie = DIE

Mazzeltov | 24-12-11 | 16:34

Wat @vetkleppert | 24-12-11 | 15:36 zegt..... heeft echt geen zin om met doe rooie rothonden van de VARA te gaan praten, neem die Twan Huys maar, hoe die probeerde zijn eigen (Vara-NoSB) gelijk te halen in Nova's Collegetoer met Mark Rutte.
Er moest en zou zonodig naar Opstelten gebeld worden en nog wilde hij Rutte niet geloven.

Die hele linkse kliek heeft al 30 jaar een enorme plaat beton voor hun koppen, daar helpt niets meer tegen.
Ik gruwel dan ook als ik die vette zelf ingenomen homo de Leeuw e.d. types op TV zie, kijk daarom maar voor mijn eigen gemoedsrust naar Discovery en Nat Geo.
Dat bevalt mij prima kan ik je zeggen.

Mazzeltov | 24-12-11 | 16:33

Bakito | 24-12-11 | 16:29
Vind je reclame blokken rechts dan?

DaveDH | 24-12-11 | 16:33

EUgenio | 24-12-11 | 16:28
En de rechter vond van niet, jammer hé? Het was ook wel een sterk team waar de benadeelde mee aan kwamen zetten LOL...

DaveDH | 24-12-11 | 16:31

@pius | 24-12-11 | 16:28
De gevestigde orde uitdagen met gewaagde standpunten en acties.

Onbegrijpelijk waarom ze zo'n hekel aan elkaar hebben hè...?

Bakito | 24-12-11 | 16:31

Graftak | 24-12-11 | 16:26

Pleur op man. Met je duizend in een dozijn comment.

Een toonbeeld van onbewuste hufterigheid.

pius | 24-12-11 | 16:31

Schoorsteenveger | 24-12-11 | 16:19
Ook wij zijn opgegroeid met Koot en Bie, Freek, Hofland en HBC. De stijl is dus nooit veranderd. Maar je veronderstelt nu dat de programmamakers snappen waar de onvrede vandaan komt en dat ze die wetenschap gebruiken om hun punt te maken. Ik denk dat het veel erger gesteld is: ze snappen er helemaal niets van en ze denken dat het echt alleen neerkomt op provoceren om het provoceren.

sjaakdeslinksesul | 24-12-11 | 16:30

@EUgenio | 24-12-11 | 16:23
Kijk ook even naar de gang van zaken rondom dat proces. De rechtbank tot drie keer gewraakt (wat sowieso al heel zelden voorkomt), waarvan één wrakingsverzoek nog goedgekeurd is ook (al helemaal zeldzaam), het etentje tussen Jansen en één van de rechters die besloot tot vervolging van Wilders... Ik denk dat we veilig kunnen stellen dat dat nooit zo had moeten mogen gaan. En dat GeenStijl zich achter de vrijheid van meningsuiting schaart (die volgens hen in deze naast Geert Wilders op het verdachtenbankje zat) mag ook niet vreemd heten.

Om nog maar te zwijgen over de berichtgeving in bepaalde *kuchVARAkuch* publieke (van belastinggeld betaalde) omroepen, waar Wilders als kampbewaarder afgebeeld werd door ons aller favoriete reedtkever Franziskus von Jeauleau.

Nietvoordekat | 24-12-11 | 16:30

Superior Bastard | 24-12-11 | 16:26
Alles wat bij de VARA vandaan komt neem ik idd met een grote zak zout.

DaveDH | 24-12-11 | 16:30

@DaveDH | 24-12-11 | 16:27
Wat dacht je van de reclame-blokken?

Bakito | 24-12-11 | 16:29

DaveDH | 24-12-11 | 16:27

Daar gaat het niet om. Ik bedoelde het in het algemeen;)

pius | 24-12-11 | 16:29

Dat proces uiteraard

Superior Bastard | 24-12-11 | 16:29

EUgenio | 24-12-11 | 16:23
Datbprofes had in ons seculiere land nooit plaats mogen vinden.

Superior Bastard | 24-12-11 | 16:28

@Davidson | 24-12-11 | 16:25

Er waren diverse aanklagers. Niet alleen moslims. En zeg nou eerlijk: is het normaal dat een politicus voorstelt om tientallen miljoenen moslims uit Europa te zetten? Iets zegt me dat Wilders wel erg ver ging in zijn islamkritiek.

EUgenio | 24-12-11 | 16:28

Bakito | 24-12-11 | 16:23

De conclusie moet zijn. Het rechts van nu is het links van toen.

Inhoudelijk ook geen verkeerde aanname dacht ik zo.

Wat ' ons' betreft althans.

pius | 24-12-11 | 16:28

pius | 24-12-11 | 16:23
Ik ken niet zoveel rechtse propaganda op de publieke omroepen hoor, alleen een slappe poging van powned/WNL...

DaveDH | 24-12-11 | 16:27

Als je geen hufters wil, die wel vrijelijk kunnen reageren, ga dan naar Joop.

Graftak | 24-12-11 | 16:26

DaveDH | 24-12-11 | 16:22 | + 0 -
Net zoals er veel mensen zijn die het maar klakkeloos verwerpen, omdat het van de Vara komt.

Superior Bastard | 24-12-11 | 16:26

@EUgenio | 24-12-11 | 16:23

Tief ff lekker op, corrupte rechters en een stel debiele aanklagende advocaten, moet nog lachen als ik die druiloren voor me zie.

neemjemoederindemali | 24-12-11 | 16:25

Davidson | 24-12-11 | 16:25

dich = die zich

Davidson | 24-12-11 | 16:25

EUgenio | 24-12-11 | 16:18
Laat je je onderbuik weer ff lekker gaan... als je ziet hoe vaak de PVV hier wordt afgeslacht dan kun je niet tot zo'n conclusie als de jouwe komen... blijkbaar lees jij alleen de koppen en de stukjes die daaronder staan... Jammer, een gemiste kans.

DaveDH | 24-12-11 | 16:25

EUgenio | 24-12-11 | 16:23

Wie waren ook alweer die lui dich zich beledigd voelden? Het feit dat een stel moslims Wilders aanklagen voor het zaaien van haat blijft natuurlijk kostelijk....

Davidson | 24-12-11 | 16:25

@Superior Bastard | 24-12-11 | 16:22

Ieder zijn fetish, persoonlijk heb ik er niks mee maar gun jou je geluk.

neemjemoederindemali | 24-12-11 | 16:24

DaveDH | 24-12-11 | 16:22

Klopt. Al is dat andersom precies hetzelfde.

pius | 24-12-11 | 16:23

@Schoorsteenveger | 24-12-11 | 16:19
Nou, uitgelezen kans dus om dat linkse monopolie op schoppen eens ter discussie te stellen.

Bakito | 24-12-11 | 16:23

elders=ergens

EUgenio | 24-12-11 | 16:23

EUgenio | 24-12-11 | 16:18

Nee dat was geen schijnproces. Bij Ajax verloopt alles crescendo, de EU is het beste wat ons ooit is overkomen en de VARA staat bekend om zijn diepgravende, objectieve documentaires...

Davidson | 24-12-11 | 16:23

Dat heeft de VK ook als eens zonder succes geprobeerd via BB, beetje dom dus van dat andere PvdA verlengstuk om een half jaar later hetzelfde trucje te doen www.volkskrant.nl/vk/nl/2694/Internet-...

Puz Pin | 24-12-11 | 16:23

@Nietvoordekat | 24-12-11 | 16:20

Tijdens het Wilders-proces knuffelde GeenStijl Wilders door te stellen dat het proces nergens op sloeg. Het proces sloeg wel elders op: vermeende discriminatie en haatzaaien. Wilders werd op een haar na niet veroordeeld.

EUgenio | 24-12-11 | 16:23

neemjemoederindemali | 24-12-11 | 16:20 | + 0 -
Jammer, ik heb wel iets met zeikende wijven.

Superior Bastard | 24-12-11 | 16:22

Bart_Bart | 24-12-11 | 16:13
ja dat kunstje om het allemaal evenwichtig te laten lijken hebben ze goed in de vingers... neem nu zo'n propaganda programma als Zembla, het positioneert zich als een autoriteit op waarheidsvinding en onderzoeksjournalistiek.

Maar als je iets dieper naar hun onderwerpen kijkt dan zie je de linkse propaganda met natuurlijk het klapstuk die aflevering over Geert Wilders... daarmee vielen ze openlijk door de mand... en nog steeds zijn er hele volksstammen geïndoctrineerde linkse mensjes die alles wat uit de koker van de VARA komt als de waarheid beschouwen... domme naïevelingen inderdaad.

DaveDH | 24-12-11 | 16:22

EUgenio | 24-12-11 | 16:18

Geertje en zijn neuzelaars worden met regelmaat gedist hier hoor. Op niet mis te verstane wijze ook nog.

Fair is fair.

pius | 24-12-11 | 16:21

@Bakito | 24-12-11 | 16:20

Tsja, geen idee eigenlijk, misschien omdat ze me aardig vinden, of hufterig, dat kan ook.

neemjemoederindemali | 24-12-11 | 16:21

@Superior Bastard | 24-12-11 | 16:19

Nope, die hypotheek en zweetvoeten weet ik niet maar die zeikende wijven heb ik niet gezien.

neemjemoederindemali | 24-12-11 | 16:20

*e naar boven schiet*

Nietvoordekat | 24-12-11 | 16:20

@EUgenio | 24-12-11 | 16:18
Huh, Wilders knuffelen? Lezen wij hetzelfde weblog? Wilders wordt hier vaak genoeg tussen de benen getrapt, kijk maar naar de reactie net boven j.

Nietvoordekat | 24-12-11 | 16:20

@neemjemoederindemali | 24-12-11 | 16:14
Waarom krijg jij wel een uitnodiging dan?

Bakito | 24-12-11 | 16:20

sjaakdeslinksesul | 24-12-11 | 15:59 |
Het zou mij niet verbazen als die programmamakers een poging willen doen om het nieuwe schoppen te duiden, het af te zetten tegen het oude schoppen en het aldus onschadelijk te maken.
Het oude schoppen tegen heilige huisjes, het eigenlijke, ware schoppen is voorbehouden aan links, zo zullen zij dan concluderen, en het nieuwe schoppen dient als aberratie, als uitwas te worden geduid, als iets wat doorgeschoten is en in zijn tegendeel dreigt om te slaan.

Schoorsteenveger | 24-12-11 | 16:19

@lauwebal | 24-12-11 | 16:17

De naam klopt wel, vereniging arbeiders radio AMATEURS

neemjemoederindemali | 24-12-11 | 16:19


neemjemoederindemali | 24-12-11 | 16:15 | + 0
Maar klopt mijn analyse een beetje?

Superior Bastard | 24-12-11 | 16:19

GeenStijl heeft een grote bek. Maar als anderen een grote bek hebben dan pareert GeenStijl dat met haat. Geen toonbeeld van tolerantie dus, maar soms wel leuk om te lezen. Maar het Wilders knuffelen trek ik niet. Wilders werd terecht voor het hekje gesleept en hij begaf zich op de grens van het toelaatbare, aldus de rechter. Niks schijnproces dus.

EUgenio | 24-12-11 | 16:18

Wel koddig dat Wilders over de knie gaat wanneer hij niet met de VARA wil praten, maar dat een zeker weplok hetzelfde doet en dit als geuzedaad durft te presenteren.

#2faceMoFo's

Parel van het Zuiden | 24-12-11 | 16:18

De slag gaat uit op de sterfdag van de VARA. De meest walgelijke organisaties uit de recente geschiedenis.

lauwebal | 24-12-11 | 16:17

@pius | 24-12-11 | 16:14
Als je je niet openstelt voor de buitenwereld, eindig je vanzelf als al die linkse-activisten-bewegingen. Als een marginaal hobbyclubje.

Bakito | 24-12-11 | 16:17

overVecht | 24-12-11 | 16:10 | + -1
Ik ook, en ik kijk graag naar The Voice of holland met de kids.

Vwb die kudo's heb je mijn steun.

Superior Bastard | 24-12-11 | 16:16

@Superior Bastard | 24-12-11 | 16:11

Tnx, iedereen was toen overigens welkom.

neemjemoederindemali | 24-12-11 | 16:15

Wel grappig, Brussen proberen in te zetten als postiljon d'amour tussen de journalistieke onder- en bovenwereld.
Wat stinkt er aan Brussen?

oze | 24-12-11 | 16:14

@Bakito | 24-12-11 | 16:11

Ghehe, had je geen uitnodiging gehad? Btw, jij bent al bevoorrecht met zo'n schitterend uniek GSup art4 president T-shirt.

neemjemoederindemali | 24-12-11 | 16:14

Bakito | 24-12-11 | 16:06

Ik vind ook dat ze het moeten doen. Maar waarschijnlijk zijn ze verslaafd aan de mythe.

Alsof die al niet doorgeprikt is.

pius | 24-12-11 | 16:14

@DaveDH | 24-12-11 | 16:06
Ja.

Ik heb al eens eerder gezegd dat het schijnt dat afgezanten van Poetin (Rusland), Jolo (DPRK) en Wen Jiabao (China) bij de VARA langsgaan om het kunstje af te kijken.

Vooral het kunstje om je kijker in de waan te laten een 'evenwichtig' programma te zijn, dat ongekleurd naar zaken kijkt.

Ze zijn er overigens wel achtergekomen dat deze truuc alleen werk bij een minimale mate van naïviteit van de kijker. Dus het werkt maximaal bij negentig procent van de bevolking (balen!).

Bart_Bart | 24-12-11 | 16:13

overVecht | 24-12-11 | 16:10

Ff wachten graag. Mijn 4e plaats is me teveel waard.

pius | 24-12-11 | 16:13

@Davidson | 24-12-11 | 16:08 |

Het is me ook prima dat GS-TV zo te werk gaat, maar ga dan niet bitchen over andere partijen. De laatste alinea maakt gelukkig een hoop goed,

Romanov | 24-12-11 | 16:12

Superior Bastard | 24-12-11 | 16:08

Welzeker niet;)

pius | 24-12-11 | 16:12

@Conan de Rabarber | 24-12-11 | 16:07
Spellingsnazi.

Nietvoordekat | 24-12-11 | 16:12

neemjemoederindemali | 24-12-11 | 16:10 | + 0 -
Leuk voor je. En dat meen ik.

Superior Bastard | 24-12-11 | 16:11

@neemjemoederindemali | 24-12-11 | 16:10
Waarom jij wel en ik niet?

Bakito | 24-12-11 | 16:11

@Superior Bastard

Ik ben idd in werkelijkheid een hele gevoelige jongen die braaf kerst gaat vieren met zijn schoonfamilie!

Dus ansich heb je een punt!

Trouwens.... kan er niet gekapt worden met die kudo's . Als je het ergens niet mee eens ben verweer je dan met woorden.

overVecht | 24-12-11 | 16:10

@Superior Bastard | 24-12-11 | 16:06

Ik heb reeds de eer gehad om met een aantal redactie leden, waaronder Pritt, een borrel te mogen drinken.

neemjemoederindemali | 24-12-11 | 16:10

@Superior Bastard | 24-12-11 | 15:59
Lekkerrrrr!

Bakito | 24-12-11 | 16:09

Weten ze bij de VARA niet dat Pritt Stift meer een radiohoofd heeft? Of laten ze zich misleiden doordat Weesie (typische radiokrullen op ziekenomroephoofd) zich daar niets van aantrekt?

Anders nog? | 24-12-11 | 16:09

@Nietvoordekat | 24-12-11 | 16:03

Moehahaha, hij lijkt er niet op, zelfs niet als je 99% blind bent.

neemjemoederindemali | 24-12-11 | 16:09

pius | 24-12-11 | 16:04 | + 1 -
En daar is helemaal niets mis mee.

Superior Bastard | 24-12-11 | 16:08

Romanov | 24-12-11 | 16:00

Maar GSTV pretendeert dan ook niet dat ze kwaliteitstelevisie maken. Bovendien zijn reportages op internet toch net iets anders dan op tv en al helemaal op de PO.

Davidson | 24-12-11 | 16:08

@Nietvoordekat | 24-12-11 | 16:05
niks fraaie Godwin. Als je niet eens weet hoe je Goebbels moet schrijven.

Conan de Rabarber | 24-12-11 | 16:07

Alles wat met de VARA te maken heeft verafschuw ik.

reageerbuis | 24-12-11 | 16:07

@Wedstrijdkrokodil | 24-12-11 | 16:03
We hebben de radio en tv opgezegd en internet niet. Mocht dat "niet kunnen", dan nemen we ADSL of glas. Want het moet zoals wij het willen, niet zoals een of ander bedrijf het bedacht heeft.

vetkleppert | 24-12-11 | 16:07

Een verhaal naar buiten uitdragen dat zó fout is, dat het met knippen en plakken niet nòg slechter te maken is, daar gaan natuurlijk wel wat Vara-breintjes van op tilt.
Doe toch maar wel dan.

Jackanders | 24-12-11 | 16:06

@Ales | 24-12-11 | 16:04 |

Het zou pas gek worden als hij zoiets aan Hitler vroeg, en deze zou weigeren omdat de insteek te nazistisch is.

Romanov | 24-12-11 | 16:06

@pius | 24-12-11 | 15:53
Om de gedachte achter Geenstijl te ventileren.

Bakito | 24-12-11 | 16:06

LOL de VARA is anders wel een gesmeerde propaganda machine voor links en met name de PvdA, Goebels zou er een verschillig stijfje van hebben gehad als hij de beschikking zou hebben gehad over zo'n propaganda machine als de VARA... dus een beetje respect mag wel GS (LOL)

DaveDH | 24-12-11 | 16:06

neemjemoederindemali | 24-12-11 | 15:59 | + 0 -
Denk dat je daar wel eens teleurgesteld van kunt raken. Zijn ook maar gewone burgermannetjes met een zeurend wijf, een hypotheek en zweetvoeten. Maar gelukkig ook begeesterd met een talent om mij hier dagelijks weer te doen terugkomen.

Superior Bastard | 24-12-11 | 16:06

@Ales | 24-12-11 | 16:04
Fraaie Godwin. +1

Nietvoordekat | 24-12-11 | 16:05

Zou Göbbels in de jaren dertig ook aan Joodsche organisaties in Duitsland hebben gevraagd of ze mee wilde werken aan een kekke nieuwe documantaire genaamd Der Ewige Jude?

Ales | 24-12-11 | 16:04

Superior Bastard | 24-12-11 | 15:59

Scherp. Ik ben trouwens een echte hufter geweest en moet zeggen dat het met weinig tot niets opgeleverd heeft. Inmiddels ben ik een hufterige loonslaaf geworden. Volgens mijn Baas en vriendin althans.

En dat heeft me geen windeieren gelegd;)

pius | 24-12-11 | 16:04

vetkleppert | 24-12-11 | 15:41
Ik wil ook graag van die kabel af. Maar ik wil wel internet blijven afnemen. En volgens de plaatselijke kabelaar (Ziggo) kan dat niet. Gelul natuurlijk, maar het staat in de voorwaarden. Hoe heb je dat aangepakt?

Wedstrijdkrokodil | 24-12-11 | 16:03

De kracht van Geenstijl is dat het zogenaamd toch een gefundeerde visie heeft, maar dat we het allemaal niet goed begrijpen. Zo wordt kritiek op slechte artikelen weggewuifd, u begreep het niet goed.

Inferi0r | 24-12-11 | 16:03

Ik vind het nogal wat. En passant even durven melden dat je MW3 verziekt door het op een Sony platform te spelen.... Hufters!

Parel van het Zuiden | 24-12-11 | 16:02

Bij de VARA zitten verschillende hufters. Klaar.

Normpje | 24-12-11 | 16:01

Hoeveel stukjes zijn er dit jaar voorbij gekomen die ondertekend waren met "Sollicitant" of "Stagiair"?

Die zijn het. De infiltranten.

zeg maar jansen | 24-12-11 | 16:00

Nietvoordekat | 24-12-11 | 15:58

In dit specifieke geval wel ja;)

pius | 24-12-11 | 16:00

Hahaha.. zielepootjes. Bang voor de Vara? Eenmaal op beeld kapot maken en editten is toch precies wat jullie doen met GS-TV?! Prima hoor, maar niet bitchen dat anderen dat ook doen. Hypocriete kut.

Romanov | 24-12-11 | 16:00

@Superior Bastard | 24-12-11 | 15:59

Een borrel met de GS redactie laat ik mijn neus nooit voorbij gaan.

neemjemoederindemali | 24-12-11 | 15:59

Ik wil het best duiden voor onze in villawijken wonende arbeider radio-amateurs hoor.
In de talrijke discussies die ik in mijn omgeving gevoerd heb over de voor- en nadelen van immigratie, de relatie tussen de multiculturele samenleving en het verlies aan onderling vertrouwen, de rol van religie in de samenleving, de noodzaak tot strenger straffen en de perverse werking van de verzorgingsstaat blijken mijn gesprekspartners iedere keer weer verbaasd te zijn dat ik niet zomaar uit mijn onderbuik lul, maar dat ik een gefundeerde mening gevormd heb op basis van feiten. Meestal moeten ze een deel van mijn gezichtspunten onderschrijven, maar alleen achteraf, zelden vooraf.
Hetzelfde gebrek aan kritische zelfreflectie op de eigen 'goede' denkbeelden, ligt ten grondslag aan de vraag die hier gesteld wordt. Het gaat de programmamakers natuurlijk om de afkeer van paternalisme, het schoppen tegen heilige huisjes, de toon en niet de inhoud van het debat. Nou nee, niet helemaal...

sjaakdeslinksesul | 24-12-11 | 15:59

@pius | 24-12-11 | 15:54
Dat kabelabbo is feitelijk geen belasting, volgens mij. En die kabelexploitant kan er ook niks aan doen dat er op driehonderd digitale kanalen niks komma nul te zien is, maar ik vond het duidelijk zonde van het geld.

vetkleppert | 24-12-11 | 15:59

Geenstijl op de Wilderstour. Ik had graag eens willen zien wat de redactie nu werkelijk vindt van dat quasi-rebelse huftermanifest. Maar ik denk dat er dan heel veel trotse reaguurders in een identiteitscrisis belanden als blijkt dat het maar een topic uit verveling was, dat verrassend genoeg op bijval kon rekenen van reaguurders die graag zo zouden willen zijn, maar dat vanwege hun loonslavenbestaan helaas niet kunnen.

Superior Bastard | 24-12-11 | 15:59

@pius | 24-12-11 | 15:57
Monopolyposities? Monopoly was toch voor alle leeftijden?

Of denk ik weer te snel door?

Nietvoordekat | 24-12-11 | 15:58

@Bart_Bart | 24-12-11 | 15:39

Lol, je hebt Pritt dus nog nooit live mogen aanschouwen, je hebt een behoorlijk verwrongen beeld van hem kan ik je melden.

neemjemoederindemali | 24-12-11 | 15:58

Joost Maghetweten | 24-12-11 | 15:54

Uuhhmm. Dat zou je kunnen stellen ja.

pius | 24-12-11 | 15:58

Joost Maghetweten | 24-12-11 | 15:54

Uuhhmm. Dat zou je kunnen stellen ja.

pius | 24-12-11 | 15:58

@brusselmans,
Monique komt trouwens zeker niet mee, die doet alleen commerciële omroepen.

Joost Maghetweten | 24-12-11 | 15:58

Dat Huftermanifest is trouwens nog steeds een juweeltje. Stil zijn terwijl je artiesteningang uitgewoond wordt door alles wat maar een beetje meer macht heeft, heeft z'n beste tijd gehad.

Nietvoordekat | 24-12-11 | 15:57

Statler en Waldorf | 24-12-11 | 15:53

Ze is in ieder geval een socialiste. Die gaan altijd voor monopolyposities.

Voor wat het waard is.

pius | 24-12-11 | 15:57

eigen cameraploeg meenemen en gaan, & slopen

hetluis | 24-12-11 | 15:57

Zit geen woord Spaans bij. Punt is gemaakt Redactie. +1 Trouwens, als Clairy zou komen stinkt daarna het GSHQ twee dagen naar de pis. Beter zo.

GSpot | 24-12-11 | 15:56

'ondanks herhaalde oproepen van de redactie bleek Geen Stijl niet bereikbaar voor enig commentaar'

azoturie | 24-12-11 | 15:55

@pius | 24-12-11 | 15:47
Dus eigenlijk zijn de echte klootzakken de niet-hufters die zich niet hebben aangepast aan de nieuwe maatschappij?

Joost Maghetweten | 24-12-11 | 15:54

vetkleppert | 24-12-11 | 15:48

ghe ghe.

Maar moet de conclusie niet zijn dat jij vrijwillig teveel belasting hebt betaald of ga ik nu te ver?

pius | 24-12-11 | 15:54

Dus als ik het goed begrijp huist de voltallige redactie in de kelder van Wayne's World?

Conan de Rabarber | 24-12-11 | 15:53

Bakito | 24-12-11 | 15:47

Welk?

pius | 24-12-11 | 15:53

Een beetje O.T. Ik mag geen nieuwe vriendin van mijn huidige vriendin. Is zij dan de hufter of ik?

Het is wel een lekker ding dus wegdoen is ook zo'n zonde.

Statler en Waldorf | 24-12-11 | 15:53

@necrosis | 24-12-11 | 15:47
Hé! Don't shoot the messenger! Ik heb die vent niet verzonnen, zonder GS had ik zelfs waarschijnlijk nog nooit van hem gehoord!

Joost Maghetweten | 24-12-11 | 15:53

@funkyd | 24-12-11 | 15:51
Terminis. Verder heb je gelijk.

Nietvoordekat | 24-12-11 | 15:52

Dus als de VARA vindt dat we sinds de jaren '60 zijn opgeschoven naar een 'antipaternalistische houding' vindt diezelfde VARA dat een interview met Pritt Stift zal helpen om tot een diepere duiding te komen? GS als voorlopig hoogtepunt of fieptepunt van een duidelijk te onwaren vadermoord-tendens?
Mijn hemel, welke neo-freudiaanse hippies zitten er achter die docu? Lui die sinds de seventies kennelijk niks meer gelezen en ook niks meer geleerd hebben?
www.single-generation.de/kohorten/vor_...

Schoorsteenveger | 24-12-11 | 15:52

Voor je het weet komt Marcel van Dam weer in beeld en ontploft er weer een fles Exota. Nee, "objectief" en "VARA" is een contradictio in terminus.

funkyd | 24-12-11 | 15:51

@OverVecht kan weer aan de bak dus. Voor de duidelijkheid: hij spreekt niet namens mij.

Stormageddon | 24-12-11 | 15:50

@Datkanikvéélbeter! | 24-12-11 | 15:48
Om tegen de bal te schoppen, moet je af en toe slidings maken.

Nietvoordekat | 24-12-11 | 15:49

Groot gelijk, lui.
TV-docu's zijn tegenwoordig niet meer dan simpele zuilen-propaganda, gelardeerd met suggestieve plaatjes en muziek. Je kunt als onderwerp van zo'n docu zeggen wat je wilt, de redactie monteert je woorden toch zo dat het in hun ideologische straatje van pas komt.

Ik word niet goed van die suggestieve shit waarmee ze hun boodschap erin rammen. Onheilspellend muziekje eronder, camerawerk met veel Dutch Angles, springerige "dramatische" montage, donkere belichting en violà, de persoon aan het woord wordt neergezet als een onbetrouwbaar sujet. Maakt niet meer uit wat-ie zegt of doet.

Bekijk de oogst van één avond "actualiteiten" eens en realiseer je dan het verschil in wat gezegd wordt, wat gesuggereerd wordt, en wat er omwille van de Helige Versimpeling allemaal weggelaten wordt. Dr. Goebbels zou er jaloers op worden.

Gootbalkoning | 24-12-11 | 15:49

@necrosis | 24-12-11 | 15:44
Dumpert-redactie, werkt onder Dreesje.

Nietvoordekat | 24-12-11 | 15:49

Euh? GS laat toch ook varabloggertjes toe om topics te schrijven, waarom niet een cameraploeg of heeft GSHQ nu ineens weer principes?

toetanchamon | 24-12-11 | 15:48

@pius | 24-12-11 | 15:42
Klopt. Ik realiseerde me opeens dat ik afgelopen jaar echt alleen het Wilders proces heb gekeken, en dat dat ook via internet had gekund. En ook al kost zo'n kabelabbo maar 20 euri per maand: als je nooit kijkt is het weggegooid geld.
Tillefisie is er voor links tot extreemlinks bij de PO en voor dom tot oliedom bij de CO en radio is zo mogelijk nog erger.

vetkleppert | 24-12-11 | 15:48

@Joost Maghetweten | 24-12-11 | 15:46
Goede impressie he? In real life kan ik 'm nog beter nadoen, ik heb het voor elkaar gekregen om mijn eigen hoofd in m'n anus te rammen. Sprekend Jeauleau!

Nietvoordekat | 24-12-11 | 15:48

Lekker hypocriet weer... Nu grote praatjes hebben maar toen Powned gepromoot moest worden wel met je rotkop bij diezelfde Vara zitten... Is dit misschien dat typische "tegengeluid"? Hypocrisie....

Datkanikvéélbeter! | 24-12-11 | 15:48

@Joost Maghetweten | 24-12-11 | 15:39
Pleur eens op met die Jolo, de huidige baas van Noord-Korea heet 'oen'.

necrosis | 24-12-11 | 15:47

Hè jammer, gemiste kans.

Bakito | 24-12-11 | 15:47

Ik heb inmiddels een TMGrat die me van de week nog aanbood om samen de GSHQ binnen te vallen met de camera...

boslim | 24-12-11 | 15:47

Het probleem is dat tegenwoordig iedereen een hufter is. Mijn snobistische buurvrouw, mijn homofiele buurman en mijn ivorentorenbazin bijvoorbeeld.

De nivellering van het huferdom is alom.

En dat maakt 'de hufter' toch net iets minder hufterig.

pius | 24-12-11 | 15:47

Jaren '60-ideaal was toch ook anti-paternalistisch? Daarom moet ik altijd zo lachen als de linkse elite weer eens moord en brand schreeuwt over het volk dat op Wilders stemt, en niet meer luistert naar het fatsoenlijke establishment.

Lachen toch? Eerst veertig jaar lang elke autoriteit onderuithalen, en het establishment belachelijk maken. Want meneer de leraar, en meneer de dokter, en meneer de professor, en meneer de minister, en meneer de directeur, en meneer pastoor, en niet te vergeten je ouders: ze moesten allemaal hun bek houden, en ruim baan geven aan de nieuwe generatie. En nou zitten ze 40 jaar later op 't pluche, en verbazen ze zich erover dat niemand meer naar ze luistert.

Lagonda | 24-12-11 | 15:47

@Nietvoordekat | 24-12-11 | 15:40
Zeau, nu ben je dus ontmaskert, Jeauleau!

Joost Maghetweten | 24-12-11 | 15:46

vetkleppert | 24-12-11 | 15:41

Ik dus ook. Dat Digitenne kastje+kaart heb ik ergens vorig jaar cadeau gedaan.

Davidson | 24-12-11 | 15:45

Pritt. Ook zo'n last van een plakzak?

De Badtegelzetter | 24-12-11 | 15:44

@Chorizoworstje | 24-12-11 | 15:37
Dus?

Joost Maghetweten | 24-12-11 | 15:44

Wie is Bootsjongen, ken ik niet.....

necrosis | 24-12-11 | 15:44

très cool | 24-12-11 | 15:38

Nee, je moet niet in dat drijfzand willen trappen. Dit is onder valse voorwendselen, bovendien geven ze toch altijd een eigen draai aan het verhaal. Laat ze het nu maar compleet uit de duim zuigen.

Davidson | 24-12-11 | 15:43

zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.

de sierstier | 24-12-11 | 15:43

@Joost Maghetweten | 24-12-11 | 15:40
Kan er ook prima mee door. Maar in het oosten des landes is er toch weinig anders.

Nietvoordekat | 24-12-11 | 15:43

@ Jackanders | 24-12-11 | 15:41 | + 1 -
Om nog maar te zwijgen over een fijne straal braaksel in je gezicht.
Hoewel, dat kan Bert eigenlijk best gebruiken!

BeunDeHaas | 24-12-11 | 15:43

vetkleppert | 24-12-11 | 15:41

Dus je hebt jaren een kabelabbonement gehad terwijl je geen tv keek?

pius | 24-12-11 | 15:42

Wacht maar tot de infiltrant met die docu komt. Ik zou die geiles bootsjonge bijvoorbeeld dus niet vertrouwen.

Bluebook | 24-12-11 | 15:42

@willem 4246

Hear hear!

eerstneukendanpraten | 24-12-11 | 15:42

Wanneer mogen reaguurders afdalen in die geëvolueerde fapbunker van jullie?
Dat is een stuk belangrijker namelijk.

BeunDeHaas | 24-12-11 | 15:41

@Chorizoworstje | 24-12-11 | 15:37
Geen idee. Ik kijk er nooit naar, want ik vind Rutger, Jojanneke en Weensie vervelend, ik krijg hoofdpijn van die eeuwige kinderliedjes en ik vind het puberaal en slecht in het algemeen.
Sterker nog: ik heb mijn kabelabonnement opgezegd omdat er toch niks dan braaksel uit komt en ik al jaren geen televee meer kijk.

vetkleppert | 24-12-11 | 15:41

Schuif dan ook niet meer bij DWDD aan, Bert.
Heb je geen moer aan, en het risico van een banaan in je oor door toedoen van Matthijs is dan ook 0%.

Jackanders | 24-12-11 | 15:41

De Vara blijft onverschillig achterlijk. Sommige zaken behoeve geen verdere duiding, het Huftermanifest is daar een aardig voorbeeld van.

Davidson | 24-12-11 | 15:41

@Nietvoordekat | 24-12-11 | 15:38
Het beste bier is toch echt Warsteiner, naar mijn bescheiden mening....

Joost Maghetweten | 24-12-11 | 15:40

@Joost Maghetweten | 24-12-11 | 15:39
GeenStijl is een stelletje nazi's, links is goed, rechts moet dood, Wilders is Hitler, maar Hitler was links en is dus best oké, maar Wilders niet.

Nietvoordekat | 24-12-11 | 15:40

Vara.. vraag JOOP maar.. Pritt is Exclusief !! Linkse rakkers..

Crematorium-de-Asbak | 24-12-11 | 15:39

@kapotte_stofzuiger | 24-12-11 | 15:33
Wil je niet een bepaalde illusie in standhouden. Pritt, de Chuck Norris van het Nederlandse Journaille kan in het echt alleen maar tegenvallen. Hij schijnt er trouwens in het echt zo uit te zien:

www.google.nl/imgres?q=zeus&um=1&a...

Bart_Bart | 24-12-11 | 15:39

Ik denk dat als ze het liev vragen Fransico van Jeauleau wel bereid is tot het geven van een kwootje...

Joost Maghetweten | 24-12-11 | 15:39

@kapotte_stofzuiger | 24-12-11 | 15:33
Voor! Ik wil daar ook een keer kijken, lijkt me enorm gaaf!

Neem ik een krat Grolsch mee als cadeau, hebben ze echt bier @GSHQ.

Nietvoordekat | 24-12-11 | 15:38

Wat laf zeg, bang om onderuit gehaald te worden door een stelletje minkukels. Vertel gewoon je verhaal aan zoveel mogelijk mensen, of ga anders geen manifesten zitten schrijven in de baas zijn tijd.

très cool | 24-12-11 | 15:38

Lieve GeenStijl, mag ik alsjeblieft een reactie geven op dit artikel? Knuffels en kusjes!

Nietvoordekat | 24-12-11 | 15:37

vetkleppert | 24-12-11 | 15:36 | + -1 -
.
Doet powned iets anders?

Chorizoworstje | 24-12-11 | 15:37

Socialisme is tegengesteld aan vrijheid. Een ideologie die ervoor pleit dat de overheid meer dan de helft van ons inkomen steelt en herverdeelt, is gebaseerd op dwang. Misselijkmakend dat een socialistische omroep als de Vara überhaupt het woord vrijheid in de mond durft te nemen.

DutchLibertarian | 24-12-11 | 15:36

Het is volkomen zinloos antwoorden te geven aan de linkse kerk. De uitkomst staat van te voren vast. En er zal net zo lang geselecteerd en gemonteerd worden tot je inderdaad de fascist bent die zij vinden dat je bent.

vetkleppert | 24-12-11 | 15:36

-weggejorist en opgerot-

Willem4246 | 24-12-11 | 15:34

Werken er ook volwassen mensen op de redactie?

Chorizoworstje | 24-12-11 | 15:34

Wanneer is de open dag op GSHQ voor premium reaguurders?

kapotte_stofzuiger | 24-12-11 | 15:33

Als Clairy Polak er aankomt dan doe je de deur toch op slot!

eerstneukendanpraten | 24-12-11 | 15:33

Kom op Pritt, doe is beetje sportief, gaat is mee doen! Lachen toch.

KrikkerT | 24-12-11 | 15:32

'VARA televisie', is dat een lekker wijf met ferme tiet0n of een zure stagiere met een moeilijke bril?

Tobi | 24-12-11 | 15:31

Jawel Bert je bent wel een hufter. :)

miko | 24-12-11 | 15:31

Aan jullie reactie te zien zijn jullie wel deel van de doelgroep.

de vicevoorzitter | 24-12-11 | 15:31

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl