Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hooligan Wesley is nu wereldberoemd

hooliganwesley.jpg Hallo ontzettende mafketel die gisteren in de Amsterdam Arena de keeper van AZ te lijf ging. Gefeliciteerd met je BN'erschap. Je bent vandaag officieel wereldberoemd. Kijk maar. Overal staan de foto's en filmpjes van je debiele actie. Die mislukte flying kick in dat nichterige RAW-shirtje gaat de hele wereld over. Zelfs de New York Times schrijft er over. Dat is zelfs Eva Hoeke met haar fittie met Rihanna niet gelukt. Je moet er wat voor over hebben om in een klap de bekendste staatsmalloot van Nederland te worden. Maar dan heb je ook wat. Uiteraard is het volledige journaille naar je op zoek voor de details rondom je achterlijke daad. Hier volgen alvast wat onbevestigde geruchten die we opvingen: Dader is 19 jaar, zou Wesley heten en uit Almere komen. Hij zat - ondanks een STADIONVERBOD - op de Noord-tribune waar normaal gesproken alleen provincialen, dagjesmensen en gehandicapten plaatsnemen. Volgens een ooggetuige zat Wesley al de hele wedstrijd te snuiven en te zuipen. Ook zou hij met zijn matties voor 50 euro hebben gewed dat hij wel het veld zou durven betreden. De meest waanzinnige roddel: AZ-keeper Esteban zou foekie foekie hebben gedaan met de vriendin van Wesley waardoor hij op wraak uit was. Lijkt ons een beetje vergezocht. Overigens is Esteban zelf ook niet van onbesproken gedrag: in eigen land werd hij verdacht van het van de trap duwen van zijn ex-vriendin. De aanklacht wegens moord werd uiteindelijk geseponeerd. Die kan dus wel (zoals we gezien hebben) van zich af meppen. Wij wensen Mr. Hooligan sterkte met zijn maatschappelijke carrière zodra hij vrijkomt. Fijne kerstdagen & succes met werk zoeken!

Reaguursels

Inloggen

Weet je wat nou erg is.....

Als je iemand verkracht en voor dood aan een boom achterlaat wordt er minder ophef gemaakt dan nu.
Alleen omdat het voetbal is, erg!!!!!!!!

Dan haal je wereldnieuws en is je leven naar de klote.
Tuurlijk is het te gek voor woorden wat ie gedaan heeft maar als hij in Amerika woonde zou de boel nog eens omgedraaid worden, dan zou hij Ajax aan kunnen klagen voor het feit dat hij gewoon het stadion inkwam met een verbod omdat ze daar geen controle op hebben, losers.

Laten ze dan zo iemand een paar uur op bureau zitten tijdens een wedstrijd, hoeven ze daar ook de deur niet uit om fietsers te bekeuren met een kapot lampje pppffff, waar gaat het allemaal over, een moordenaar komt er nog beter vanaf.

Zo, dat wilde ik nou even kwijt!!!!

hanneke4993 | 25-12-11 | 15:40

Moet steeds aan dat nummertje denken (A Tribe called Quest) Can I Kick it???? No you can't :) volgende keer beter Wesley! En oja succes met je maatschappelijke carriere !

arjanrulzz | 23-12-11 | 09:23

Fantastisch, weer een mongool die het verpest voor
50.000 man in een stadion en 2 miljoen mensen achter de buis.

Maar jah, in Nederland kan je dat risico wel nemen.
Na zes uur ben je weer thuis en krijg je een taakstraf voor de huisvredebreuk. Mishandeling en bedreiging worden geseponeerd, want hij probeerde het, maar het lukte hem niet. Poging mishandeling bestaat niet in onze wet.

Het wordt tijd dat Opstelten het strafrecht en de strafmaat in Nederland aanpast. Als je meer dan 1000 mensen met een strafbaar feit benadeeld, dan moet het gewoon onder terrorisme kunnen vallen. Dan kun je zoiemand veroordelen voor bijvoorbeeld 4 jaar gevangenisstraf.
Dan hoeft hij nog steeds nog geen drie jaar te zitten, maar is de straf nog redelijk in verhouding.

Boetes verhogen dat gaat wel makkelijk, volgend jaar een keertje toeteren, 340 euro, das ook lekker in verhouding.....

phoemba | 23-12-11 | 09:02

@Bakito | 22-12-11 | 14:44 O ja, da's waar natuurlijk. En mensen kunnen ook het veld niet op, daar zorgt de beveiliging ook voor.

Wesley WAS er helemaal niet, eigenlijk. Allemaal fantasie van die keeper. Waandenkbeelden. Zo'n man hoort in een gesloten inrichting.

Maar daar was hij natuurlijk al, samen met nog zo'n 30.000 geestelijk uitgedaagden.

vraagstaart | 23-12-11 | 06:12

aurevoir | 22-12-11 | 19:10 | + 0 -

welke 23 spelers? ik tel er altijd maar 22 op een veld aan het begin??

reggema | 22-12-11 | 20:07

Had meer solidariteit verwacht bij de andere 23 spelers. Even erom heen kicken maar. Hij mag wat mij betreft dit een keertje gaan proberen bij de all blacks en een ander rugby landenteam. Ik denk dat ze hem dan in stukken vinden.

aurevoir | 22-12-11 | 19:10

-weggejorist-

AKMMOR A-TEAM | 22-12-11 | 18:42

Die keeper had die knurft helemaal lens moeten trappen, wat een ongelofelijke loozer die tokkie.

versewind | 22-12-11 | 18:26

-weggejorist-

eye | 22-12-11 | 17:52

-weggejorist-

terazino | 22-12-11 | 17:46

@Lopsided Moose
Alleen hoe wil je controleren of degene met het kaartje ook daadwerkelijk die persoon is bij entree in het stadion? Mijn buurman kan ook een kaartje voor mij kopen ;-)

Major Error | 22-12-11 | 16:50

@Lopsided Moose
Je kunt gewoon geen kaartje kopen op naam. Dat is alles." Misschien ligt daarin juist wel de oplossing, alleen nog tickets op naam. Qua digitalisering (voor profclubs) zeker haalbaar.

Idd. Gewoon online, thuis uitprinten. Hoef je ook niet meer in de rij ergens. Inloggen via digid? (sorry, securitypros).Check tegen database bij KNVB? Klaar is Kees.
Maar ja, dat zal weer in strijd met de privacywetgeving of zo zijn.

Major Error | 22-12-11 | 16:46

fakking inteelt Almere provinciaaltje...

naatholweg | 22-12-11 | 16:44

Major Error | 22-12-11 | 16:16 | + 0 -

"Denk je nou echt dat ze dat bij AZ ook iedere bezoeker controleren op een stadionverbod? Of bij Feijenoord, PSV?" Waarschijnlijk, helaas, niet. De stadionbeveiliging blijkt daar echter minder steken te laten vallen.

"Je kunt gewoon geen kaartje kopen op naam. Dat is alles." Misschien ligt daarin juist wel de oplossing, alleen nog tickets op naam. Qua digitalisering (voor profclubs) zeker haalbaar.

"Een beetje sociale controle zou ook helpen. Z'n vrienden hadden hem ook tegen kunnen houden." We hebben het over een kansenjongere uit Almere...

Lopsided Moose | 22-12-11 | 16:41

Dat is zn broer Carpi.

sjalala | 22-12-11 | 16:29

@Lopsided Moose
Hoe wil je 35000 mensen gaan controleren. Denk je nou echt dat ze dat bij AZ ook iedere bezoeker controleren op een stadionverbod? Of bij Feijenoord, PSV? Natuurlijk niet. Het blijft altijd een steekproef. En al naar gelang het risico wordt de proef uitgebreid. Risicomanagement brengt uiteraard risico's met zich mee. En, ja, dat blijkt dus achteraf niet zo handig zoals je zegt, maar is wel de realiteit.
Er zullen tijdens iedere wedstrijd in NL lieden met een stadionvebod binnen zijn of langs de kant staan te kijken. Een stadionverbod opgelegd door de KNVB geldt voor alles waarbij de KNBV is betrokken. Dus ook buitenlandse wedstrijden van een NL club, Oranje, maar ook FC-Almere 12 tegen Boerenkoolstronkergardeel 23. En wordt daar iemand gecontroleerd?
Zo'n verbod zegt gewoon niets in de praktijk. Je kunt gewoon geen kaartje kopen op naam. Dat is alles.
Een beetje sociale controle zou ook helpen. Z'n vrienden hadden hem ook tegen kunnen houden. Dan was er niets aan de hand geweest (ondanks z'n stadionverbod)

Major Error | 22-12-11 | 16:16

Precies, clubs huren wel vaker beveiligingsbedrijven in, maar blijven eindverantwoordelijk. Ajax heeft dus een probleem.

Noobmaster | 22-12-11 | 16:13

-weggejorist-

de buren | 22-12-11 | 16:09

Reken maar dat die trappen van die keeper goed aangekomen zijn. En terecht!

Levenslang stadionverbod geven en alle schade die ie aangericht heeft verhalen: alle kosten die gepaard gaan met een nieuwe wedstrijd dus.

Richard1234 | 22-12-11 | 16:07

-weggejorist-

de buren | 22-12-11 | 16:05

@Major Error:

Niet juist!

Ajax is als thuis spelende club ten alle tijde eindverantwoordelijk voor de veiligheid van zowel bezoekers als ook spelers en begeleiders. Dat men daarvoor een andere partij inhuurt wil niet zeggen dat men niet verantwoordelijk is voor de veiligheid.

Ondanks dat deze wedstrijd niet is aangemerkt als een risico wedstrijd of de kaartjes niet controleert betekent het nog altijd dat de thuis spelende vereniging eindverantwoordelijk is voor de veiligheid!

Zeaumaar iemand | 22-12-11 | 16:02

de reactie van Esteban wordt noodweer exces genoemd. wat zoveel betekend als geweld toepassen om jezelf te beschermen. dát is wat Esteban dééd.
nl.wikipedia.org...
Het is geen noodweer als iemand zich niet kan verdedigen, waar is dan dat noodweer nog voor nodig?
Tevens zag ook Esteban dat er al een steward aan kwam lopen. Er is een verschil tussen feiten en gevoelens, bij jou gaat het om gevoelens maar de feiten liggen anders.

Het Zilte Nat | 22-12-11 | 16:00

Major Error | 22-12-11 | 15:55 | + 0 -

"De Arena doet toegangscontrole. Dat is niet Ajax personeel." Neemt niet weg dat deze personen op dat moment werkzaam zijn in opdracht van Ajax.

"Verder was dit een vrije verkoop wedstrijd er daar wordt zelden gecontroleerd." Dat blijkt achteraf dus niet zo handig.

Beide redenen zijn niet erg steekhoudend.

Lopsided Moose | 22-12-11 | 16:00

Klasse Estaban wat je gedaan hebt, alleen is het jammer dat zijn ballen dr niet aan zijn strot zijn uitgekomen.

Roger9347 | 22-12-11 | 15:59

41000 gekken in een stadion + 1 zichtbare rand debiel.
40999 hebben betaald voor 2 x 45 min, voor noem net maar een uiterst dom spelletje met een bal.
En dankzij het beveiligingssysteem van het stadion krijgen ze geen waardeloze waar voor hun geld.
Ik zou collectief gaan claimen incl. reiskosten en kosten voor overlast.
Voetbal, ja er gebeurt altijd wat, maar dat heeft niks met sport te maken.

Koningsluis | 22-12-11 | 15:59

TM | 22-12-11 | 15:16
En vergeet je Joran van der Sloot nog. Dat is toch de beroemste Nederlander van dit moment.

me,myself and IK | 22-12-11 | 15:58

@Zeaumaar iemand
De Arena doet toegangscontrole. Dat is niet Ajax personeel Ajax huurt het stadion alleen. Dus dat iemand met een stadionverbod binnenkomt is niet per defenitie een fout van Ajax.
de stewards daarentegn worden wel door Ajax ingehuurd en die zijn verantwoordelijk voor de veilighed. Dat betekent dus met je gezicht naar de tribune staan en met je rug naar het veld. Dat deden ze dus niet. Dat is Ajax wel aan te rekenen.
Verder was dit een vrije verkoop wedstrijd er daar wordt zelden gecontroleerd. Ook zal het niet als risicowedstridj zijn aangemerkt.

Major Error | 22-12-11 | 15:55

Mix je de leeftijd van 19 jaar met een kale doorgesnoven kop, een lijf volgegoten met alcohol en een portie opgefokte woede dan heb je vaak een explosief mengsel te pakken.
Gelukkig dat dit mengsel dit keer in zijn eigen gezicht ontplofte...

De waard zijn gast | 22-12-11 | 15:51

@de buren:

Gezien je commentaar ben je afkomstig danwel Ajax fan. Niets mis maar je verliest je objectiviteit.

Wie heeft ervoor gezorgd dat het zover kwam?

De veld- en stadionbeveiliging van Ajax was niet op orde. Iemand die reeds een stadionverbod heeft van drie jaar kan gewoon het stadion inlopen en vervolgens een speler op het veld een karate trap geven.

Daar gaat het om.

Niet om het het noodweerexces waarvan Esteban gebruik maakt.

En omdat dit al de zoveelste keer dat Ajax de beveiliging niet op orde heeft zal dit zeker verstrekkende consequenties hebben voor de club uit onze hoofdstad.

In dit geval zal Ajax zeker aan het korste eind trekken.

Zeaumaar iemand | 22-12-11 | 15:48

"De KNVB zou een voorbeeld moeten stellen:
1. reglementaire 3-0 overwinning voor AZ
2. uitsluiting Ajax voor bekervoetbal voor 3 jaar
3. boete Ajax 1 miljoen
4. vijf thuiswedstrijden Ajax zonder publiek
5. intrekking rode kaart Esteban
de euro middenweg | 22-12-11 | 12:59 |"

Daar zouden ze nog goed mee wegkomen. Was het Feyenoord geweest waren die al terstond uit de competitie en bekertoernooi genomen door de KNVB. Die zit nl vol met Ajaxbobo's. Ze zitten nu natuurlijk alles te bekijken en te zoeken hoe ze die kutclub zo min mogelijk kunnen sanctioneren.

schendstok | 22-12-11 | 15:48

@boleales | 22-12-11 | 12:57 |

Ohh, vanwege shit bij die kutclub moeten we maar meteen het voetbal afschaffen? Ik ga voor de oplossing Waterreus (2 weken geleden in Studio Voetbal):" Gewoon dat Ajax opdoeken". Kunnen de andere clubs zich gewoon lekker bij het voetbal houden.

schendstok | 22-12-11 | 15:40

Kan Wesley niet even de schade vergoeden?

Dus:

40000 kaartjes a 15,00 (?) =600000,-
TV rechten voor onvolledige wedstrijd: á 250000 ?

En als esteban slim is claimt ie gederfde inkomsten als profvoetballer.

Zou toch wel rechtvaardig zijn.

Totaal dus bijna 1000000,- Dan kan wesley de rest van zijn leven niet meer een gepimpte Focus kopen..

real_yggdrasil | 22-12-11 | 15:39

hooligans altijd -1

Onderbuik | 22-12-11 | 15:36

-weggejorist-

de buren | 22-12-11 | 15:36

En zo vernaggel je in één domme actie je eigen toekomst. Wanneer gaat dit soort mensen toch eens nadenken?

Doldwaas | 22-12-11 | 15:34

@Lopsided Moose | 22-12-11 | 15:24
Ga lekker zelf occupyen. Ook zoiets prachtigs.

Jezus_Boeddha | 22-12-11 | 15:26


Nederland prachtland!
Jezus_Boeddha | 22-12-11 | 15:18 | + 0 -

Ga toch Occupyen..

Lopsided Moose | 22-12-11 | 15:24

Nederland prachtland!

Jezus_Boeddha | 22-12-11 | 15:18

Kutrechten. ik heb de filmpjes nog niet gezien. Op youtube: "Deze video is niet langer beschikbaar vanwege een auteursrechtclaim door Eredivisie CV."

Patatter | 22-12-11 | 15:17

Het zal in de naam zitten. Wesley van Egten in het zuid-hollandse is ook niet goed bezig.

Wasik | 22-12-11 | 15:17

Afschaffen dat voetbal in stadions! Gewoon thuis met de WII voetballen of zoiets.

Jezus_Boeddha | 22-12-11 | 15:17

WHOA! Brusselmans! "Dat is zelfs Eva Hoeke met haar fittie met Rihanna niet gelukt"

Ho Ho! Die stond gisteren zelfs pontificaal op de voorpagina van Drudge, op de voorpagina van TMZ, enzovoort.

Nederland wordt gewoon nog eens heel 'beroemd' met al die beledigende redactrices, islamofobische politici, bezopen en gewelddadige stadion-bezoekers en krankzinnige winkelcentrum moordenaars.

TM | 22-12-11 | 15:16

Alleen al de naam Wesley (nooit "Wesley hierr" in de volkswijk gehoord?), Almere, snuiven, zuipen. Tsja..

Patatter | 22-12-11 | 15:16

@Hellfish | 22-12-11 | 14:57
Heeft hij denk ik niet zelf gedaan....

Knapzak | 22-12-11 | 15:16

Zo'n stadionverbod stelt natuurlijk vrij weinig voor. Ik heb mij nog nooit moeten legitimeren bij een voetbalwedstrijd.

James St John Smythe | 22-12-11 | 15:04

Wesley was gewoon een klokkenluider! Even laten zien dat de beveiliging bij voetbalwedstrijden niks voorstelt.

GeForce | 22-12-11 | 15:00

Uit KNVB.NL:

Het bestuur betaald voetbal beslist vervolgens naar verwachting uiterlijk 28 december aanstaande wat er met de wedstrijd gebeurt. Reglementair zijn er drie opties: de wedstrijd wordt uitgespeeld, de wedstrijd wordt overgespeeld of de bereikte stand wordt als eindstand aangemerkt.

Later vandaag (donderdag) wordt de beslissing van de aanklager betaald voetbal met betrekking tot de rode kaart voor keeper Esteban gepubliceerd.

Indien de KNVB kiest voor optie 3 (de bereikte stand wordt als eindstand aangemerkt) dan weet je als club wat je wat je in de toekomst moet doen.

Als het spannend wordt in een cruciale wedstrijd en voorkomt: stuur een hooligan op het veld en schop een speler van de tegenstander onderuit. Je komt op deze manier namelijk vrij eenvoudig een ronde verder!!!!

Die boete van Eur. 40.000,- neem je gewoon op de koop toe toch? Inkomsten uit entreegelden zijn nu eenmaal veel meer dan het boetebedrag.

Ik ga voor de vierde variant:
Ajax trekt zichzelf terug uit het bekertoernooi en benadeelt op deze wijze alleen zichzelf en niemand anders.

Zeaumaar iemand | 22-12-11 | 15:00

Z'n Facebook profiel heeft 'ie in ieder geval al weggehaald

Hellfish | 22-12-11 | 14:57

Kunnen ze niet eens een beetje ophouden met dat stomme voetbal? Het trekt maar idioten aan.
Nederland wereldberoemd voetballand met alleen verliezende teams en hooligans die snuiven en dronken het veld op rennen. Way to go!

Jezus_Boeddha | 22-12-11 | 14:51

Ben heel benieuwd hoe de KNVB hiermee omgaat.

Ajax heeft duidelijk de beveiliging niet voor elkaar. Betreffende Hooligan heeft reeds een stadionverbod opgelegd gekregen voor drie jaar! AZ speelt de wedstrijd niet verder omdat Ajax de veiligheid van de spelers op het veld niet kan garanderen. Beide clubs kunnen op basis van deze feiten worden bestraft.

We moeten niet vergeten wat de aanleiding van dit gebeuren is geweest. Namelijk het op het veld rennen van een hooligan die van achteren een karate trap uitdeelt aan de keeper van AZ.

Dat de keeper door z'n adrenaline eventjes wat 'wazig' werd kun je hem niet kwalijk nemen. In juridische termen wordt het wel noodweerexces genoemd.
Iedereen zou namelijk van zich af hebben geslagen. De betreffende hooligan kan immers ook een mes of iets anders bij zich hebben. De beveiliging laat immers duidelijk te wensen over en staat toe dat zoiets kan gebeuren.

Dat AZ stopt met spelen, gezien hetgeen is gebeurt, is volstrekt legitiem. Hoe moet je goed geconcentreerd blijven nadat zoiets zojuist is gebeurd? Dat Verbeek de spelers van het veld haalt is, gezien wat er is gebeurd, terecht.
Ik heb dit Verbeek al eerder zien doen tijdens z'n periode bij Heracles. Heracles speelde een oefenpotje tegen een turkse club en deze spelers vonden het heerlijk om de Almelose spelers goed en hard te schoppen. Wedstrijdje knieschijven schoppen zeg maar.

KNVB zal de regels wel weer strikt hanteren en aangeven dat AZ uit het toernooi wordt gezet omdat men weigerde verder te spelen en Ajax een boete van Eur. 1000,- geven omdat de beveiliging niet op orde was.

Nederland weer op z'n smalst en KNVB in het bijzonder.

Vergeet even niet welke club de veiligheid niet voor elkaar had. Moeten er straks echt doden vallen?

Overigens is dit niet de eerste keer voor Ajax.
Ben benieuwd, zal nog wel een leuk staartje krijgen deze wedstrijd. Ik wens de KNVB veel wijsheid toe!

Zeaumaar iemand | 22-12-11 | 14:49

chip1980 | 22-12-11 | 14:33 | + 3 -
Z'n broer werkt bij de stadsreiniging. Ook al zo'n licht.

Mark van Dam | 22-12-11 | 14:44

@vraagstaart | 22-12-11 | 14:20
Die metaaldetectoren en fouilleren in voetbalstadions gebeurt niet voor niks. Dat zou zo'n keeper moeten weten.

Bakito | 22-12-11 | 14:44

met pek en veren de grens over trappen! mongeaul!

Chicka | 22-12-11 | 14:44

@chip1980 | 22-12-11 | 14:33

Lekker slim van die muts om dat op d'r FB te zetten....

brutus68 | 22-12-11 | 14:41

vandezijlijn | 22-12-11 | 14:36
Esteban heeft een weerloos op de grond liggend persoon tot twee maal toe geschopt, danwel pogen te schoppen en dan zit hij zo fout als het maar zijn kan.
Dat is natuurlijk wettelijk en niet gevoelsmatig.

Ik gok het er op dat voetbaltechnisch:

- de rode kaart blijft staan met een of meer wedstrijden voorwaardelijk
- AZ de wedstrijd met 3-0 verliest wegens onreglementair staken van de wedstrijd
- Ajax twee (beker?)wedstrijden zonder publiek moet gaan spelen
- een boete krijgt van (gevoelsmatig hoor) 40.000 euro

Het Zilte Nat | 22-12-11 | 14:39

Is niet zo gek er geen stewards waren om hem tegen te houden toen ie het veld op kwam stormen. Bijna alle stewards waren bezig om het kamp Cruyff en het kamp Ten Have van elkaar gescheiden te houden.

Hans Otjens | 22-12-11 | 14:37

Bigi Bana Boy | 22-12-11 | 13:52
HULDE!

Superior Bastard | 22-12-11 | 14:37

Zojuist op radio 1; er zijn echt nog mensen (27%) die menen dat Estoban flink geschorst moet worden. Vraag is vooral, wat weten die mensen wat ik niet zie ?
Ik zie vooral noodweer, als hij die klojo echt wat had willen aandoen mag je toch verwachten dat die alleen per brancard van het veld kwam.

vandezijlijn | 22-12-11 | 14:36

Te laat voor een abortus maar nooit te vroeg voor een crematie.
Gier | 22-12-11 | 12:33 | + 16 -

Hoho, we hebben de postnatale abortus nog! ;-)

ranzige aap | 22-12-11 | 14:36

T is Wesley van Wilsem. Zijn broer heet Anthony van Wilsem en de vriendin van zijn broer heet Angela Aret. Zie haar FB, dan snap je het www.facebook.com/angela.aret?sk=wall

chip1980 | 22-12-11 | 14:33

Het lijkt mij duidelijk, de Wet Maatregelen Bestrijding Voetbalvandalisme en Ernstige Overlast faalt volkomen. Er is dringend herziening nodig, zodat mongolen zoals Wesley zich op het politiebureau moeten melden tijdens wedstrijden, net als in Groot Brittannie.

Rob Druipers | 22-12-11 | 14:25

@Bakito | 22-12-11 | 12:29 Niks doortrappen. Hij schopt 'm tegen zijn benen, houdt 'm daarmee netjes op de grond. Wesley kan nog gewoon opstaan en met de stewards meelopen.

Een kansenjongeren -trap tegen het hoofd van een liggende en al uitgeschakelde persoon is heel iets anders dan wat Esteban doet.

Wat hij iig nooit had moeten doen is wachten tot Wesley weer opgestaan is. Dat soort "ridderlijk" gedrag is leuk in films. IRL komt je dat op een mes in je ribben te staan.

vraagstaart | 22-12-11 | 14:20

Als je als vader je zoontje Wesley noemt dan vraag je er natuurlijk zelf om .

likmegaties | 22-12-11 | 14:18

Hij heeft maar 3 vrienden op FB tenminste huidige stand. Wellicht dat ie er meer had voor zn actie wat meer staan...

Datzegiktoch | 22-12-11 | 14:15

Een stadionverbod wordt door de KNVB opgelegd en geldt niet alleen voor het stadion maar ook voor de openbare weg in de omgeving (dus buiten het stadion) en supportershome. Alleen Ajax hiervoor verantwoordelijk stellen klopt dus niet. De Arena is eigenaar van het stadion. Zij dienen toe te zien dat er geen personen met een verbod het stadion in proberen te komen.
Ajax zou wel verantwoordelijk kunnen zijn indien hij in het supportershome aangetroffen zou zijn.
Het is ondoenlijk om 35000 mensen te controleren bij dit soort wedstrijden. Waarschijnlijk werd dit ook niet als risicowedstrijd aangemerkt.

Major Error | 22-12-11 | 14:09

Wat een gelul over Esteban hier. De enige bewezen crimineel is die psycho van een Wesley, wat een idioot. En dan blijkt ook nog dat hij al een stadionverbod hád, vanwege 'publieksvriendelijk' beleid.. Tja, dan moet ajax (of iedere andere voetbalclub) ff heeeel snel zijn bek houden, dit is vragen om problemen, als je psychos met een stadionverbod binnenlaat...

mental K | 22-12-11 | 14:03

frankmeister | 22-12-11 | 13:54
En dat terwijl Noord notabene naast het vak met de uitsupporters ligt.

Bigi Bana Boy | 22-12-11 | 14:02

CocaCola | 22-12-11 | 13:50
3 vrienden. Worked at --------Studied at ----------
Dat moet hem zijn.

Bigi Bana Boy | 22-12-11 | 14:01

FW Ta-183 Huckebein | 22-12-11 | 12:20

Een kale kip valt niet te plukken , maar... je kunt hem ( of haar ) wel proberen een poot uit te draaien.

ja,diedus! | 22-12-11 | 13:56

Wat wel sneu is voor Ajax is dat eigenlijk alles wat die gast doet mislukt. Niks is goed. Van die kinderonderbroek tot aan zijn poging tot vliegende karatetrap. Dikke faal. Je valt iemand in de rug aan en vervolgens lig jij op je rug, krijgt een paar trappen en moet gered worden door suppoosten. Triest. Het lijkt het bestuur van Ajax wel. Dom, onnozel, onhandig en incapabel. Willen wel maar kunnen niks. Maar dan ook helemaal niks. Van hoog tot laag bij Ajax. Waardeloos.

bbbachstra | 22-12-11 | 13:56

@Noobmaster | 22-12-11 | 13:46
Ik weet ook niet wat de reden is dat Ajax op de Noord zeide nooit controleert. Als zelfs de media dit al weten gaat, gaat dit natuurlijk nergens over. Maar naast het feit dat deze hoolie stadionverbod had, is er geen enkel verschil met bijvoorbeeld een streaker op het veld.Dit levert een boete op zoals bij de Graafschap een aantal jaar geleden voor man die grensrechter duwde (www.youtube.com/watch?v=x6IiDXGL1Ho)

frankmeister | 22-12-11 | 13:54

@rekendiscussie hierboven..

meneer van dale wacht op antwoord wordt tegenwoordig dus niet meer per definitie aangeleerd.. schijnt zelfs al gebruikelijker te zijn om gewoon van links naar rechts af te werken, tenzij er dingen tussen haakjes staan..

maar er vanuitgaande dat deze wesley nog wel met meneer van dale is opgegegroeid, zou 41 gewoon het goede antwoord zijn..

prutserrr | 22-12-11 | 13:52

Je hebt ook keepers die door hun vriendin gedaan worden.

Bigi Bana Boy | 22-12-11 | 13:52

@Major Error | 22-12-11 | 13:47
Wat maar weer te denken geeft dat de gemiddelde kinderpornoverzamelaar, pedofiel, verkrachter of moordenaar in Nederland relatief licht gestraft wordt.

Bergverzet | 22-12-11 | 13:50

@Dr Guus
Ik was destijds heel nauw betrokken bij die zaak (vai zijn advocaat), en ik kan je garanderen dat Ajax niet te vermurwen was en alles tot het laatste dubbeltje betaald wilde hebben. Inderdaad meneer Mettendaf is nog steeds aan het afbetalen.

Major Error | 22-12-11 | 13:47

@Frankmeister
Extra vervelend voor Ajax is dat die knakker een stadionverbod had. Dus de toegangscontrole was niet goed. Ajax mag in zijn handjes knijpen als het blijft bij een geldboete.

Noobmaster | 22-12-11 | 13:46

@drastic

kijk ff vanaf 13:13, heb me al verontschuldigd

Echte naam7227 | 22-12-11 | 13:45

de staafgooier(1989) moest een half miljoen gulden betalen, die is ook nog steeds niet klaar met betalen lijkt mij. Kunnen ze samen gaan schoffelen....

Dr.Guus | 22-12-11 | 13:44

@DrBibber | 22-12-11 | 13:36
Inderdaad he?! Rode loper uitrollen! Bijvoorbeeld bij Utrecht en Feyenoord stap je zo over de reclameborden heen, sta je ook op het veld! AZ loopt zonder reden veld af => hebben geluk als ze wedstrijd mogen uitspelen. Ajax krijgt boete, net als er een streakert het veld op rent. Loop je ook niet van veld af omdat je je niet veilig voelt.

frankmeister | 22-12-11 | 13:43

@Darkwater
Je schattingen zitten wat aan de hoge kant, maar ik mag inderdaad hopen dat Ajax dit figuur voor het leven blijft achtervolgen.

Noobmaster | 22-12-11 | 13:43

SLD Lion | 22-12-11 | 13:34 | + 0 -
Je ziet de tattoo op zijn rug toch niet op de foto's van de media? En de tattoos aan de binnenkant van zijn arm en op zijn vinger(s) kun je niet zien op zijn profielfoto.

Marcel_ | 22-12-11 | 13:42

@Blote Bertus 2000

Dankjewel. Ik heb twee dingen geleerd vanavond, rekenen en niet te snel reaguren:)

Echte naam7227 | 22-12-11 | 13:42

[img]http://94.100.125.11/1068350001-1068400000/1068370601-1068370700/1068370694_6_SJbH.jpeg[/img]
-
[img]http://static0.volkskrant.nl/static/photo/2011/11/13/10/album_large_1053010.jpg[/img]

Dr.Guus | 22-12-11 | 13:41

ff rekenen als de KNVB beslist dat AZ reglementair met 0-3 heeft gewonnen.

Gederfde inkomsten Ajax:

Restitutie toeschouwers
- 30.000 toeschouwers x 30 euro= 900.000 euro

- mislopen inkomsten kwartfinales 500.000 euro

- boete KNVB ca 250.000 euro

- uitsluiting KNVB-beker volgend seizoen c.a. 1 miljoen euro

Ik schat zo'n een 2,6 miljoen euro.

Wordt de komende 50 jaar 500 euro per maand dokken aan Ajax...

De dader van het staafincident was goedkoper af.

Darkwater | 22-12-11 | 13:41

Natuurlijk van de gekke dat Noord niet gecontroleerd word en zuid (410 & F-side) wel (moet standaard paspoort laten zien, word gecheckt met lijst met stadionverboden). Vond ik ook al vreemd toen ik wedstrijdje bezocht. En dat verhaal over zijn ex lijkt mij nog best logisch! Waarom zou je een kwalitatief middelmatige en kleurloze keepert aanvallen die nog nooit iets nagatiefs over Ajax heeft gezegd? Toch wel jammer dat Estaban die mongool op ze knieën trapte, had best ze nek mogen wezen.

frankmeister | 22-12-11 | 13:39

@echte naam, hoe staat het met uw "meneer van Dalen wacht op antwoord"?

drastic | 22-12-11 | 13:38

@ITEACHYOU
Als organisator van een evenement of sportwedstrijd ben je verantwoordelijk voor de beveiliging en voor de veiligheid van de accommodatie. Kan je wel lopen piepen maar zo is het nu eenmaal. En bij de meeste clubs levert dat ook geen problemen op.

Noobmaster | 22-12-11 | 13:38

Trouwens dit falend beleid van directie, bestuur en commisarissen van Ajax is misschien een mooi extra zetje in de rug op nog voor 1 januari op te stappen en de weg vrij te maken voor echte voetbalbestuurders. Tevens hoop ik dat de beurskoers van Ajax dermate ineenstort dat het financieel haalbaar wordt om de toko van de beurs te halen/kopen en weer een echte vereniging te worden.

Bergverzet | 22-12-11 | 13:37

Ajax is hier schuldig, Ajax uit de beker is een gepaste straf. een podium over een gracht bouwen in een voetbalstadion is als de rode loper uitleggen voor de koningin. daar wordt overheen gelopen.

DrBibber | 22-12-11 | 13:36

ZKH EénOog | 22-12-11 | 13:27

Zolang die wet niet bestaat is die wet niet relevant. Natuurlijk had deze gek ergens anders toe kunnen slaan, maar het voorval had plaats in de ArenA. Het in het stadion aanwezig zijn van deze malloot valt in de huidige situatie alleen Ajax toe te rekenen.

Lopsided Moose | 22-12-11 | 13:36

arcel_ | 22-12-11 | 12:58 | + 4 -

Is em niet, kijk die tattoo maar en de tattoo op de foto's

SLD Lion | 22-12-11 | 13:34

Noobmaster | 22-12-11 | 13:30
nogmaals, en als hij het buiten het stadion had gedaan?

ITEACHYOU | 22-12-11 | 13:33

Echte naam7227 | 22-12-11 | 13:13

Ballen om te reageren: +1

Blote Bertus 2000 | 22-12-11 | 13:33

ZKH EénOog | 22-12-11 | 13:27
maar het had ook buiten het stadion kunnen gebeuren, of in het uitgaansleven of weet ik veel. waarom bestaat er nog steeds geen wet die dit soort malloten (met stadionverbod) verplicht om zich elke wedstrijd van hun club te melden bij de politie?

ITEACHYOU | 22-12-11 | 13:32

er is een nieuw topic maar ik zie niets?? Raarrrr

miko | 22-12-11 | 13:31

Lyrthion | 22-12-11 | 12:35

Wat heeft Job Cohen hier nu weer mee te maken? Kanloos!

doskabouter | 22-12-11 | 13:31

@zeefert | 22-12-11 | 13:23
En aan alle andere die er over terug komen.Ik maak dagelijks mee dat mensen deze fout maken.Gebeurde vroeger ook omdat rekenmachines het toen ook niet goed deden.Maar die link met die lagere school som vond ik magistraal.Ken massas wo'ers die nog geen fatsoenlijke oppervlakte of inhouds berekeningen kunnen maken.

miko | 22-12-11 | 13:31

Nijhuis had ook rood moeten krijgen. Hij draag exact dezelfde kleur kleding kleur als Esteban dit is een overtreding van de FIFA-regels

Darkwater | 22-12-11 | 13:30

@ITEACHYOU
Als je als club de veiligheid niet meer kan garanderen kan je beter stoppen. Die knakker had een stadionverbod maar kwam toch binnen. En kon langs de beveiliging het veld op. Voor het zelfde geld steekt zo'n psychopaat die keeper neer.

Noobmaster | 22-12-11 | 13:30

ZKH EénOog | 22-12-11 | 13:27
dat is waar, hij had al een stadionverbod ok

ITEACHYOU | 22-12-11 | 13:30

Kan ie mooi, nadat ie ergens is aangenomen, de kosten betalen. En ik heb niet het idee dat je zoals bij het OM, met 8 of 9 tientjes en een half jaar voorwaardelijk, klaar bent.

longblond | 22-12-11 | 13:30

Hee, da's maf. Ik dacht na het eerste keer zien van de beelden dat de keeper nadat de steward over Wesley duikt nog een derde keer uithaalde. Maar hij stopt en wendt zich af omdat nóg een steward in zijn buurt komt. Een wel heel erg kuttig regelementair rood, vinnik. Maar ik denk dat de scheidsrechter er, op lange termijn bezien, het verstandigst aan heeft gedaan de zaak zo naar de tuchtcommissie te... eh... schoppen. Het schept jurisprudentie voor soortgelijke gevallen. En de vraag is of het sowieso nog een gezellige wedstrijd was geworden na het verwijderen van deze idioot als er geen kaart was uitgedeeld.

daniel37 | 22-12-11 | 13:29

@ITEACHYOU | 22-12-11 | 13:21
Nee lekker word dat als bij elke wedstrijd 'een' idioot het terrein op komt lopen.Tja daar kunnen we niets aan doen.
Nee hoor als je fans zich niet kunnen gedragen gewoon minimaal 5 wedstrijden zonder publiek en uitstoting van het bekertoernooi of minimaal 9 punten in mindering.Misschien dat de andere fans dan ook eens ingrijpen als een van hun makkers weer eens over een hek heen wil kruipen.

miko | 22-12-11 | 13:29

@Superior Bastard

Dank u:)

Echte naam7227 | 22-12-11 | 13:28

Tja gezien het stadionverbod denk ik dat Ajax inderdaad een regelementaire 0-3 gaat krijgen. Helaas voor mij als Ajax fan maar wel terecht.

Bergverzet | 22-12-11 | 13:28

Ik durf te wedden voor 50 euro, dat hij binnenkort een mes tussen zijn ribben krijgt. +1

loemelke | 22-12-11 | 13:28

@miko | 22-12-11 | 13:23
Ik vind dat die wedstrijd overgespeeld moet worden.
Dus met 0-0 als beginstand en Esteban op doel.
Wat Esteban deed was niet netjes, maar een doorgesnoven totaalmalloot die op het veld kon komen en agressief werd terwijl hij een stadionverbod had was 100% de schuld van de controle bij Ajax.
Dus geen 1-0 en geen rode kaart!
*game on*

necrosis | 22-12-11 | 13:28

@ITEACHYOU | 22-12-11 | 13:21

Nee, dat klopt, je kan nooit 100% garantie afgeven. Helemaal mee eens.

Niettemin kan je wel verhaal halen, wanneer er door nalatigheid iets is voorgevallen (hetgeen per geval kan leiden tot een schadeloosstelling/vergoeding, strafmaat of vrijspraak uiteraard). Op andere burgers, op bedrijven en zelfs bij je gemeente. Waarom dan niet bij een club, die in dit geval overduidelijk nalatigheid valt te verwijten, door iemand met een stadionverbod toe te laten.

ZKH EénOog | 22-12-11 | 13:27

In mijn tijd heette dat berucht.

Treurig varken | 22-12-11 | 13:27

NickV2.0 | 22-12-11 | 13:05
Juist.

Superior Bastard | 22-12-11 | 13:26

Superior Bastard | 22-12-11 |
Hoi Anoniempje :-)

Lyrthion | 22-12-11 | 13:26

Had hij een vriendin die geneukt is door Esteban? Moet je nagaan hoe dom dat wijf dan wel niet is.

ITEACHYOU | 22-12-11 | 13:24

Noordside44 | 22-12-11 | 13:21 | + -1 -

Grappenjatter, deze circuleert al ZEKER 12 uur op de twitters

Lopsided Moose | 22-12-11 | 13:23

Echte naam7227 | 22-12-11 | 13:13
Keurige mea culpa. Het zij u vergeven.

Superior Bastard | 22-12-11 | 13:23

@Che_cuevara | 22-12-11 | 13:21
Als ik doelman was geweest, had ik hem kennis laten maken met de doelpalen én de lat.
*geniepig grijnst*

necrosis | 22-12-11 | 13:23

Kan me niet voorstellen dat estaban zijn vriendin neukt.ZZo ee sukkel heeft toch geen vriendin?Of wel?
Verder vind ik de kaart vor Estaban wel terecht maar mag de straf voor Ajax zijn 5 wedstrijden zonder publiek en een reglementaire overwinning voor AZ.

miko | 22-12-11 | 13:23

Echte naam7227 | 22-12-11
Vermenigvuldigen en delen gaat voor optellen en aftrekken. 41 dus.
nl.wikipedia.org/wiki/Rekenen

zeefert | 22-12-11 | 13:23

Ok, als 'ie Cruijffiaan was geweest, had 'ie het voetballend opgelost. Gezien de karatetrap is 'ie van het kamp Van Gaal/Ten Have

Noordside44 | 22-12-11 | 13:21

ZKH EénOog | 22-12-11 | 13:14
Ik vind het bezopen. De gemeente krijgt toch ook geen straf als er een vechtpartij plaatsvindt in hun gemeente terwijl zij zorg moeten dragen voor de veiligheid? Ik snap best dat er enige beveiliging etc. moet zijn, maar je kan toch nooit een 100 % garantie afgegeven?

ITEACHYOU | 22-12-11 | 13:21

Kunnen ze hem niet gebruiken als trainingsbal.

Che_cuevara | 22-12-11 | 13:21

Die rode kaart is 100 procent terecht, bij 4 trappen had hij namelijk geel moeten krijgen en bij 16 geen kaart

maar tweemaal trappen is gewoon veel te weinig, schande!!11!!

T. Grimbek | 22-12-11 | 13:20

Zuinig zijn op die laatste hersencellen, jongen...

Petrus de Rewa | 22-12-11 | 13:20

@reaguurders, misschien is het beter om namen pas te noemen als je het zeker weet. Lijkt me niet leuk voor iemand die er niets mee te maken heeft om opeens als verdachte te worden aangemerkt. En als je het kunt bevestigen kunnen we er vervolgens keihard op los gaan.

deministerpresident | 22-12-11 | 13:19

Dus, Je cluppie sta voor met 1:0
Je rent met ze alle tegelijk het veld op.
Je schopt een paar spelers van de andere partij.
En als er dan een paar terug slaan, krijgen ze ROOD.
Ik zeg Ajax wint de KNVBbeker, en volgend jaar de championsleauge.
Zou Ajax dit bedoelen dat ze meer support van de supporters willen??.

©lin | 22-12-11 | 13:19

De Nederlandse media is weer helemaal kudt, lees hier hoe de engelsen fantastisch, incluis veel fotos, berichten over de aanslag op Esteban: www.dailymail.co.uk/news/article-20774...

ninjaterrorist | 22-12-11 | 13:15

@ITEACHYOU | 22-12-11 | 13:07

Oh, ik zeg niet dat Ajax de schuld heeft. Het blijft te allen tijde de schuld van dit stuk gajes, en niemand anders.
Niettemin treft Ajax wel enige blaam: het is hun huis, waar het in gebeurde. En zij hebben iemand binnengelaten, die daar niet had mogen zijn. Hadden zij hier voldoende op toegezien, hadden ze in ieder geval deze imbeciele actie voorkomen.

Hoe dan ook, de hoogste straf dient uiteraard naar het schorem te gaan, maar de gastheer mag heus wel op zijn nonchalance aangepakt worden.

ZKH EénOog | 22-12-11 | 13:14

OK OK dames, ik zit met beide handen op het gezicht. By the way, zelfs InHolland niet gedaan maar gewoon de Technische School, kan niet lager maar wel een vak geleerd:)

Echte naam7227 | 22-12-11 | 13:13

@Echte naam7227 | 22-12-11 |
Volgens mij is 40 + 0 + 1 ook 41, maar het kan aan mij liggen. Wellicht dat dit in uw kwantumwereld anders ligt? Ik ben benieuwd.

w.degene | 22-12-11 | 13:12

AZ stond 1 - 0 achter en moest met 10 man verder. Verbeek haalt ze eraf en ze spreken af dat ze zich niet veilig meer voelden. Slimme actie van Verbeek zeker voor iemand die zich doorgaans profileert als een soort van Neanderthaler.

denoorman | 22-12-11 | 13:12

Mark van Dam | 22-12-11 | 13:09 |

3 vrienden op FB, Wes leek me al meer een Hyves type....

brunswijk | 22-12-11 | 13:11

@Bakito | 22-12-11 | 13:02
Tja, als je niet weet hoe je coke schoonmaakt dan verdien je alle troep die er bij gemengd is.

rara | 22-12-11 | 13:10

O, en niet gewerkt, en niet gestudeerd, en favoriet citaat: "liever lui dan moe!!" Kan niet missen.

Mark van Dam | 22-12-11 | 13:09

cel_ | 22-12-11 | 12:58 | + 0 -
Volgens de Telegraaf is dat hem inderdaad. Wesley van Wilsem. Hij heeft 3 vrienden op Facebook. En zelfs dat is nog een godswonder.

Mark van Dam | 22-12-11 | 13:09

Typisch gevalletje van te veel of te weinig mama-liefde.

Madam.Obvious | 22-12-11 | 13:07

de betaalautomaat | 22-12-11 | 13:04
oh, ik wist niet dat je jezelf kon discrimineren

ITEACHYOU | 22-12-11 | 13:07

ZKH EénOog | 22-12-11 | 13:00
Zo ziek is het dus al dat Ajax nu de schuld krijgt door de acties van zo een pannekoek. En als hij het had gedaan buiten het stadion als de spelers op weg zijn naar de bus?

ITEACHYOU | 22-12-11 | 13:07

-weggejorist-

de buren | 22-12-11 | 13:06

Parsons | 22-12-11 | 12:49
Nee, Wilders en de PVV zijn het gevolg van het bestaan van Wesleys, niet de oorzaak.

NickV2.0 | 22-12-11 | 13:05

Waarmee maar weer eens bewezen is dat de Arena geen voetbalstadion is anders was hij er niet ingekomen met zijn stadionverbod.

sjaakdeslinksesul | 22-12-11 | 13:05

ITEACHYOU | 22-12-11 | 12:55

Nee, nee. De afspraak is dat dit alleen in combinatie met de termen Fin, of bontkraagje geroepen mogen worden!

de betaalautomaat | 22-12-11 | 13:04

Is het slim om deze actie nu te doen? De jaaroverzichten zijn al gemaakt. Je kunt dus beter in januari of februari zoiets doen, ben je in december weer even in het nieuws.

deministerpresident | 22-12-11 | 13:03

@rara | 22-12-11 | 12:55
Maar dan de coke die flink versneden is met cafeïne en laxeermiddelen.

Bakito | 22-12-11 | 13:02

@Echte naam7227 | 22-12-11 | 12:56

Lol. En iedereen trapt in die trol van je.

Of meen je het serieus? #dtv

ZKH EénOog | 22-12-11 | 13:02

@rara | 22-12-11 | 12:58
En ik ben maar een simpele ex-MAVOklant met een aversie voor wiskunde. Is er toch nog iets blijven hangen...

An die ARBEIT | 22-12-11 | 13:01

Ajax heeft niet gecontroleerd bij binnenkomst én de veiligheid van spelers op het veld niet kunnen garanderen. Tuchtrechtelijke acties lijken me normaal gesproken een kwestie van tijd, helaasch hebben wij de KNVB.

Lopsided Moose | 22-12-11 | 13:00

Echte naam7227 | 22-12-11
Ja hij kan ook lekker rekenen die lul. Op z'n FB page beantwoord meneer 4 vragen, vraag 2:
40 + 40 X 0 + 1 = volgens hem 41
hahaha wat een fucking loser is die gast. ICT consultant, my fucking ass!!!| 12:50
-----------------

Volgens mij ben jij de fucking loser...

WelStijl,mongol | 22-12-11 | 13:00

@Marcel_ | 22-12-11 | 12:58

Volgens mij heeft u helemaal gelijk!

Oelefapper | 22-12-11 | 13:00

Armageddon | 22-12-11 | 12:41 Hilarische mededeling op die pagina:

"Jij en Wesley zijn geen vrienden".

Nou, dát klopt dus gewoon.

zeg maar jansen | 22-12-11 | 13:00

Even open vraagje tussendoor:

Wanneer een club, die, zoals hier, zijn beveiliging overduidelijk niet op orde heeft, na zo'n 'incident' bestraft wordt met twee wedstrijden publieksverbod (straffen waar het zeer doet, in de inkomsten dus), hoe lang zouden dit soort geintjes dan nog mogelijk zijn?

ZKH EénOog | 22-12-11 | 13:00

Ratzing. | 22-12-11 | 12:35 +1
Eigen werk of geleend? Mijn complimenten

ITEACHYOU | 22-12-11 | 12:59

De KNVB zou een voorbeeld moeten stellen:

1. reglementaire 3-0 overwinning voor AZ
2. uitsluiting Ajax voor bekervoetbal voor 3 jaar
3. boete Ajax 1 miljoen
4. vijf thuiswedstrijden Ajax zonder publiek
5. intrekking rode kaart Esteban

de euro middenweg | 22-12-11 | 12:59

@Echte naam7227 | 22-12-11 | 12:56
Niet dus, met dank aan brunswijk | 22-12-11 | 12:56 .

Doe maar even Facepalmen ;)

An die ARBEIT | 22-12-11 | 12:59

-weggejorist-

Dop | 22-12-11 | 12:59

Echte naam7227 | 22-12-11 | 12:50
Oh fuck dit meen je niet.
Mijn hele toetsenbord zit onder de thee.

Waar heb jij leren rekenen, Inholland?

Cuyahoga | 22-12-11 | 12:59

@An die ARBEIT | 22-12-11 | 12:53
nl.wikipedia.org/wiki/Bewerkingsvolgor...

Let even op de voorbeeldsom voor de lagere school uit 1958, in de rechterkolom. Die vraag zou tegenwoordig te moeilijk zijn voor een HBO-student.

rara | 22-12-11 | 12:58

Echte naam7227 | 22-12-11 | 12:50
Gelukkig heeft u wel opgelet tijdens de wiskunde bij Inholland

NickV2.0 | 22-12-11 | 12:58

Zou dit hem zijn?
www.facebook.com/profile.php?id=10000...
Wesley van Wilsem is de naam, toepasselijke tattoo met de tekst A C A B op de rug, wat erop zou kunnen wijzen dat hij meerdere tattoos heeft zoals op de foto's van het AD te zien zijn?

Marcel_ | 22-12-11 | 12:58

@An die ARBEIT | 22-12-11 | 12:50
Dat vind ik toch meer de verdienste van het slachtoffer, die het hoofd koel houdt en zijn vitale delen professioneel afschermt.

Bakito | 22-12-11 | 12:57

Een Wesley.

Langzaamaan hoef je geen Stapel of Vonk te heten om een proefschrift uit te geven waarin wordt verdedigd dat het geven van een naam als Wesley garantie is voor een totaal ontspoorde malloot vóór z´n 20ste verjaardag.

zeg maar jansen | 22-12-11 | 12:57

Kunnen we dat voetbal niet afschaffen.... als je bij Ajax een ledenraad, een verzoeningscommissie, een directieraad, een algemene-directieraad, een raad van commissarissen, een raad van toezicht, een zootje omhoog gevallen voetballers wat zich trainer noemt, nodig hebt... om 1... ik herhaal 1 elftal te laten spelen, dan ben je collectief met zelfvernietiging bezig, en als je supporters ook nog eens uit doorgesnoven randdebielen bestaan, kan je beter stoppen!

Bolesmales | 22-12-11 | 12:57

@An die ARBEIT

als je het zo schrijft wel ja...

40 + (40 x 0) + 1 = 41

Echte naam7227 | 22-12-11 | 12:56

@Echte naam7227 | 22-12-11 | 12:50

Meneer Van Dalen wacht op antwoord

brunswijk | 22-12-11 | 12:56

volgens mij is het die Wesley niet hoor, na even googelen kom je er namelijk achter dat die 23 is, en de dader is 19. Verder vind ik 'm er ook niet echt op lijken behalve het kapsel...

Hellfish | 22-12-11 | 12:56

@Parsons | 22-12-11 | 12:48
Terwijl hij toch voor de koploper speelt.

Bakito | 22-12-11 | 12:56

Hij heeft wel tattoos. 3 stippen bij zijn rechter duim en wijsvinger en 2 op beide onderarmen. is te zien op de foto waar ie op de grond ligt en in bedwang wordt gehouden (link van AD.nl)

Sjeempie | 22-12-11 | 12:56

-weggejorist-

Armageddon | 22-12-11 | 12:55

@Bakito | 22-12-11 | 12:53
'Agressieve cokekop' lijkt me toepasselijker.

rara | 22-12-11 | 12:55

altijd weer die kuthollanders die het verpesten voor de rest

ITEACHYOU | 22-12-11 | 12:55

@Echte naam7227 | 22-12-11 | 12:50


Wat is het antwoord volgens uwe helderlichtigheid dan?

ZKH EénOog | 22-12-11 | 12:54

@rara | 22-12-11 | 12:47
Een levenslange veroordeling tot schlemiel lijkt me uiteindelijk de meest passende straf voor deze idioot.

Bakito | 22-12-11 | 12:53

@Echte naam7227 | 22-12-11 | 12:50
Behoort de vermenigvuldiging niet als eerste opgelost te worden in een dergelijke som, aangezien het niet tussen haakjes staat?

Dan heeft hij namelijk gewoon gelijk en ben jij de loser die te slim af is geweest door een hooligan ;)

An die ARBEIT | 22-12-11 | 12:53

-weggejorist-

Echte naam7227 | 22-12-11 | 12:53

@echtenaam7227 wat is het antwoord dan?

n95 | 22-12-11 | 12:53

Dit gaat gewoon slecht aflopen voor AZ. Ajax heeft overal voorrang.

Verdiaanse Knoop | 22-12-11 | 12:53

Die Wesley heeft z'n omslagfoto gewijzigd>> 2 uur geleden.
Knap als je vast zit. Doorzoeken Sherlocks.

Dop | 22-12-11 | 12:52

@joemiejas | 22-12-11 | 12:48

Geen Jordy of Marc?

ZKH EénOog | 22-12-11 | 12:52

@NickV2.0 | 22-12-11 | 12:45
Iets wel of niet zeggen wegens kudos....

#manmanman Zeg dan HELEMAAL niet meer.

An die ARBEIT | 22-12-11 | 12:51

omschrijving van z'n werkgever?

"Ietwat stil en verlegen, maar let op... Zeer gedetermineerd...! Service en oplossend gericht lost hij op de helpdesk al uw ICT problemen op. Deze man uit Almere is overigens gek op vis. Wat dat betreft had het een Urker kunnen zijn. Niets mee aan de hand, alleen vrijdag meurt de hele bovenverdieping naar kibbeling".

Nanker Phelge | 22-12-11 | 12:50

Ja hij kan ook lekker rekenen die lul. Op z'n FB page beantwoord meneer 4 vragen, vraag 2:

40 + 40 X 0 + 1 = volgens hem 41

hahaha wat een fucking loser is die gast. ICT consultant, my fucking ass!!!

Echte naam7227 | 22-12-11 | 12:50

@Bakito | 22-12-11 | 12:29
Het verschil zit 'em de details. Je ziet heel duidelijk dat de keeper bewust op zijn benen trapt, niet richting borst of hoofd. Dat is dus bedoeld om hem op de grond te houden zodat hij niet meer kan aanvallen, niet om hem pijn te doen of letsel toe te brengen.

Zaak gesloten.

An die ARBEIT | 22-12-11 | 12:50

@NickV2.0 | 22-12-11 | 12:45
Heel goed knul.

Het is de schuld van Wilders!

Parsons | 22-12-11 | 12:49

Mmmm.. Wesley dus... ik had op Kevin gegokt.

joemiejas | 22-12-11 | 12:48

@Bakito | 22-12-11 | 12:42
We zullen het nooit weten.

En dát is Esteban aan te rekenen.

Parsons | 22-12-11 | 12:48

@Brusselmans

Niet dat het relevant is, maar Esteban z'n (ex)-vriendin is dus dood? Ze is om het leven gekomen door huiselijk geweld, maar de aanklacht tegen Esteban is geseponeerd? Dat lees ik eruit, of leeft zijn (ex)-vriendin nog?

eishokkie | 22-12-11 | 12:48

@Bakito | 22-12-11 | 12:45
Wat mij betreft hadden ze met 22 man op 'm los mogen gaan.

rara | 22-12-11 | 12:47

Stadionverbod moet dan ook altijd samen gaan met een meldplicht op een politiebureau, zo doen ze het al jaren in bijvoorbeeld de UK. Daar gaat het nog verder voor sommigen, melden voor de wedstrijd en je wordt preventief ook nog vast gezet tot na de wedstrijd. Meldt je je niet, strafbaar feit, cel, bak, handjes eraf oid.

faz | 22-12-11 | 12:46

Wesley uit Almere. Tja.

mokum4all | 22-12-11 | 12:46

Esteban zijn vriendin is doodoverleden bij een val van de trap toen zij uitgleed terwijl ze een huisvergadering hadden?

Einde van de Domheid | 22-12-11 | 12:46

Die Wesley M is het niet. Tokkie op de "rel"foto heeft geen tattoos op zn armen en hij wel. Kan hem niet vinden op FB of op PF.

oppie | 22-12-11 | 12:46

Leek me ook al stug. ICT consultant. Die zie je over het algemeen geen keepers aanvallen. Toch?

Armageddon | 22-12-11 | 12:46

@rara | 22-12-11 | 12:42
Doe's Nie , als variant op Bruce Lee.

Bakito | 22-12-11 | 12:45

Oh shit ... Als die gast al een stadionverbod had en ze hebben hem er niet uitgefilterd bij de ingang krijgt Ajax de schuld ..

Alph Bolkenstein | 22-12-11 | 12:45

@Lyrthion | 22-12-11 | 12:35

Samengevat: Uw naam is Wesley en u stemt PVV.
Zoals vele Wesleys waarschijnlijk (die zal ik verder niet uitleggen vanwege de onvermijdelijke minkudos).

NickV2.0 | 22-12-11 | 12:45

Vraag me af waarom zijn privacy gewaarborgd zou moeten worden, zo'n gast kiest er heel bewust voor om in de volle aandacht te komen.
Nou die kan hij dan dus ook krijgen!

afdankert | 22-12-11 | 12:44

@Armageddon, @Darkwater
Nee mensen, even zoeken naar een andere kale wesley uit Almere.. (zijn er genoeg)

Oelefapper | 22-12-11 | 12:43

Armageddon | 22-12-11 | 12:41 |
Ik betwijfel het. Daar heeft ie tattoos. Iets wat ik op foto's nergens terugzie.

Klaps | 22-12-11 | 12:43

Hij zat wel op de goede tribune, als gehandycapte.

kalasjniknal | 22-12-11 | 12:43

@Parsons | 22-12-11 | 12:37
Weet ik niet. Volgens mij was er aan dat hoofd weinig schade toe te brengen.

Bakito | 22-12-11 | 12:42

@Bakito | 22-12-11 | 12:39
Je insinueert dat taal een middel is om geweld mee te stoppen. Met welke woorden kun je een karatetrap tegenhouden, Abra cadabra of zo?

rara | 22-12-11 | 12:42

jep dat is hem

geld met hollen | 22-12-11 | 12:41

-weggejorist-

Armageddon | 22-12-11 | 12:41

@rara | 22-12-11 | 12:34
Het blijkt derhalve maar weer eens dat zo'n aap eerst maar de taal machtig moet worden, alvorens hij met veel bravoure op doel van zo'n nette voetbalclub als AZ wordt gezet.

Niet kunnen communiceren met de autochtone bevolking leidt onherroepelijk tot excessen zoals deze. Motten we niet willen met zijn allen.

Bakito | 22-12-11 | 12:39

Darkwater | 22-12-11 | 12:32 | 
Ik weet niet waar jij hebt zitten kijken, maar er is geen tattoo te zien op zijn armen!

TSH | 22-12-11 | 12:38

Lyrthion | 22-12-11 | 12:35
Wat heeft Cohen met dit onderwerp te maken?

Cuyahoga | 22-12-11 | 12:38

@ Superior Bastard | 22-12-11 | 12:36 | + 0 -
Klopt als een zwerende vinger.
Alleen zijn het dit soort malloten die hun kansen wel nemen, en het risico wel willen lopen.
Tijdens iedere wedstrijd vastbinden in de nok van het stadion met een blinddoek en oordoppen...

BeunDeHaas | 22-12-11 | 12:38

Ik schat het in op 12 uur taakstraf en 2 weken niet meer naar het foeballe.

Frietje_Oorlog | 22-12-11 | 12:38

Lyrthion | 22-12-11 | 12:35
Hoi Wesley.

Superior Bastard | 22-12-11 | 12:37

@Bakito | 22-12-11 | 12:29
Het enige dat Esteban is aan te rekenen is dat hij twee keer mistrapte.

Het zij hem vergeven in de paniek, maar hij had voor het hoofd moeten gaan.

Beginnersfout.

Parsons | 22-12-11 | 12:37

Hoezo nichterig shirt?
zijn onderbroek met het smurfen-elftal er op zul je bedoelen ;-)

afdankert | 22-12-11 | 12:36

BeunDeHaas | 22-12-11 | 12:34
Een stadionverbod zonder meldplicht bij de politie ten tijde van de wedstrijd is nog niet eens een halve maatregel.

Superior Bastard | 22-12-11 | 12:36

"... normaal gesproken alleen provincialen, dagjesmensen en gehandicapten plaatsnemen..."

En dat ie een handicap heeft, is door zijn actie bevestigd, lijkt me zo...

ZKH EénOog | 22-12-11 | 12:36

Ik wordt echt helemaal schijtziek van die claims van Eredivisie Live!
Is er nieuws, maar kun je nergens eens kijken wat het nou precies inhoudt.
Eigenlijk ook wel blij om, voetbal is niet meer een spel. Veel te veel gemeenschapsgeld verspild aan die ballenjongens.

tis_wat | 22-12-11 | 12:35

Hoe kleiner de wereld, hoe groter klein nieuws.

Ratzing. | 22-12-11 | 12:35

Hoho, de bekendste staatsmalloot is nog steeds de grote Gedoger.

Maar dit is een goeie nummer 2. En verander je naam, eens, klootzak. Wesley is geen naam voor totaalgestoorden.

Lyrthion | 22-12-11 | 12:35

Ruler | 22-12-11 | 12:32
Ha King Kong. Hoe had jij het dan opgelost?

Superior Bastard | 22-12-11 | 12:35

@ Miss Diction | 22-12-11 | 12:31 | + 0 -
Op de Noord-Tribune wordt niet heel streng gecontroleerd wegens gehandicapten enzo. Dat begrijp ik wel. Alleen lukt het deze mafkees dus om door de mazen van de beveiliging te springen, zijn neus te poederen, zijn lever aan het werk te zetten, en een BN'er te worden.
Gezeik is on his way nu.

BeunDeHaas | 22-12-11 | 12:34

@Bakito | 22-12-11 | 12:29
Dit was een straatgevecht, waarbij de hooligan begon. Je hebt een straatgevecht pas gewonnen als de tegenstander niet meer kan aanvallen. Wat dat betreft waren de trappen dus volkomen terecht.

Esteban moest zichzelf verdedigen. Dat lukt niet met vriendelijke woordjes. Jammer dat-ie er een rooie kaart aan overhield.

rara | 22-12-11 | 12:34

Hmmm, wat heeft die ingetrokken aanklacht tegen Esteban hier nou weer mee te maken. Lekker is dat, word je op het veld door een of andere malloot aangevallen gaan mensen schrijven dat je zelf ook geen lieverdje bent.

NickV2.0 | 22-12-11 | 12:33

Het zal je kind maar zijn, ik zou me kapot schamen.

Die onderbroek 20 centimeter boven zijn spijkerbroek, zum kotsen.

Cuyahoga | 22-12-11 | 12:33

Te laat voor een abortus maar nooit te vroeg voor een crematie.

Gier | 22-12-11 | 12:33

"Die kan dus wel (zoals we gezien hebben) van zich af meppen."

Haha, serieus Brusselmans? Die natte tosti?

Ruler | 22-12-11 | 12:32

-weggejorist-

Darkwater | 22-12-11 | 12:32

'hij gaf aan een hekel te hebben aan de keeper van AZ'

En nu heeft heel Nederland ook een hekel aan jou.

lijpeeijpe | 22-12-11 | 12:32

Hoe wou je een stadionverbod controleren ?
Iedereen per persoon laten controleren op ID en dan ook nog tjekken of diegene wel of niet er in mag ?
Dan ben je 6 uur bezig en is je stadion nog maar half vol.
Stadionverbod is een wassen neus. Gaat alleen op als je kaarten wil kopen. Niet bij het naar binnengaan.
En aangezien een ander kaarten voor je kan kopen, werkt het dus niet.

Miss Diction | 22-12-11 | 12:31

De hooligans hebben eindelijk een gezicht gekregen. Opdat wij nooit vergeten.

rara | 22-12-11 | 12:31

Waar een klein land al niet groot in kan zijn......

Dhr. W. Anhoop | 22-12-11 | 12:30

Kabouter Wesley moet nog wat beter zijn best doen. Dan zullen de aanzoeken met postzakken vol binnenstromen.

Fijnstoffer | 22-12-11 | 12:30

Goeie Holland promotie weer!
kunnen we trots op zijn

watsinneneem | 22-12-11 | 12:30

Dr. Mabuse | 22-12-11 | 12:28
Feitelijk gezien juist, praktisch gezien is het echter onmogelijk om van álle toeschouwers de identiteit vast te stellen.

Absoluut niet waar | 22-12-11 | 12:30

Son of a bietch! Wat een lulhannes zeg.
Seponeren die rode kaart en dit jong lekker aan het schoffelen zetten. Of taakstraf bij AZ doen, kan hij elke dag een trap voor z'n kanis krijgen.

Hetty13 | 22-12-11 | 12:29

Ajax Tokkies altijd -1000

Haarkopje | 22-12-11 | 12:29

@vraagstaart | 22-12-11 | 12:23
Dus jij vindt dat doortrappen op iemand die al op de grond ligt maar beloond moet worden?

Dit incident is juist een duidelijk signaal richting al het straatgeweld in ons land.

Bakito | 22-12-11 | 12:29

Volgens mij kwam Wesley gewoon z'n grammetje coke halen bij Esteban.

Armageddon | 22-12-11 | 12:29

Ik las ergens anders dat hij Mike M heet en uit Bant komt.....

Miss Diction | 22-12-11 | 12:29

Stadionverbod niet gecontroleerd, daarmee wordt het probleem van Ajax weer wat groter.

Dr. Mabuse | 22-12-11 | 12:28

Even zoeken op Wesley, Almere op FB en je krijgt 100 figureren met een kale kop, oorbellen en een tattoo. Ze lijken ook nog eens op elkaar. Zelfde vader allemaal denk ik zo.

oppie | 22-12-11 | 12:28

Voetbaltokkies. Allemaal

Der alte Fritz | 22-12-11 | 12:28

Wesley... Tokkiezoon dus.

Superior Bastard | 22-12-11 | 12:27

Blij dat de reacties op de NYT pagina pro-Esteban zijn. Die Amerikanen begrijpen dit soort acties tenminste.

Howard Roark | 22-12-11 | 12:26

Volgens powned.tv had meneer al een stadionverbod.
Via de Noord Tribune kon hij het stadion in omdat er nauwelijks naar je ID wordt gevraagd.
Tsja. Mocht het zo zijn, dan heeft Ajax ook nog wel wat uit te leggen vrees ik.

BeunDeHaas | 22-12-11 | 12:26

@Brusselmans

In welke droomwereld leef jij? Denk je nu echt dat Wesley niet meer aan werk kan komen? Sterker nog: ik denk dat hij een prettigere kerst heeft dan jij....

Gash | 22-12-11 | 12:24

Almere.

Nuff said.

Parsons | 22-12-11 | 12:24

Deze kanjer legt wel de vinger op de zere plek die Nederland geworden is. Beveiliging schiet tekort, keeper die zijn aanvaller van zich aftrapt en op de grond houdt krijgt rode kaart.

Mag-ie nog blij zijn dat Wesley geen aangifte doet, want de kans op veroordeling van Esteban is groter dan van Wesley. In Nederland dan, he.

vraagstaart | 22-12-11 | 12:23

Door die debiel komen er misschien nog grotere hekken en greppels, nog verder van het veld af.. Dankjewel nerd! In Engeland is dat toch een stuk mooier als je van Persie het publiek ziet knuffelen, maar dat kan hier helaas niet door dit soort droeftoeters.

SuperRogier | 22-12-11 | 12:23

Wat een held op sokken.. Een keeper sneaky van achteren proberen aan te vallen. Hij zal nog lang op de blaren zitten waarschijnlijk.

Absoluut niet waar | 22-12-11 | 12:23

-weggejorist-

laaf | 22-12-11 | 12:23

wanneer gaan jullie doorkrijgen dat dat linkje naar het filmfragment nergens op slaat?

Zuitschuip | 22-12-11 | 12:23

Ik zou wel eens willen weten wat er met Ajax gaat gebeuren. Dan bouw je een gracht om dit soort mafketels van het veld te houden en dan bouw je daar een podium overheen, zodat dit soort mafketels het veld op kunnen komen.

Biff Eagleburger | 22-12-11 | 12:22

Het is een echte Wesley inderdaad. Zijn vriendin heet vast Samantha.

Harrie Nak | 22-12-11 | 12:21

Crimineel, misdadiger....

eerste woorden die bij mij te binnen schieten.

Bedankt voor de verpeste avond.

Kingeef1975 | 22-12-11 | 12:21

helemaal kaalplukken !

en als 't een kale kip is: even loslaten tussen de echte hooligans

FW Ta-183 Huckebein | 22-12-11 | 12:20

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken