Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Duurzame milieu-mevrouw graait € 71.392,-

VD_klein_reasonably_small.jpgKatsjing & Kassa! Check dit dan. Hoe Nederland kapot gaat aan de linkse duurzaamheidsterreur en de vetgraaiende pluchebestuurders met hun ziekexorbitante inkomenseisen. Hallo Vera Dam, met je wollige hobbyshop. Op verzoek van de PVV heeft wethouder Adri Duivesteijn de raad eerder dit jaar onder geheimhouding geïnformeerd over de vergoeding van mevrouw Vera Dam die door de PvdA wethouder is aangetrokken om als projectleider de duurzaamheidswinkel op te zetten. Nu blijkt dat deze mevrouw Dam voor twee dagen werk per week van de gemeente Almere het exorbitante bedrag van maar liefst € 71.392,00 exclusief BTW ontvangt. Omgerekend naar vijf dagen is dat € 212.391,20 inclusief BTW. Allemaal belastinggeld. Aldus de PVV Almere op hunnie website. Mevrouw @vera_dam ontkent op de twitters ten stelligste elke vorm van zelfverrijking, graaicultuur en hebzucht. Maar leg dat maar eens uit aan Hansie Spekman, de bijstandsmoedertjes met hun Wehkamp-accountjes, de voedselbankiers, de mensen van het onrendabelen vervoer met hun Volkskrantjes, de PGB-generatie en die paar shagrokende PvdA-stemmers in Amsterdam-Noord die nog niet naar de PVV zijn overgestapt. De fuk. Weet u ook meteen weer waarom u in die 52%-schijf bent ingedeeld. Verder wat Bassiehof zegt. Vanmiddag om 14:00 uur verzamelen op de Stichtse Brug voor een Mars der Beschaving op Almere. Komt allen.

Reaguursels

Inloggen

Dat er in de bovenstaande reacties mensen zijn die doodleuk stellen dat het heel normaal is om 700-800 euro per dag te verdienen als externe - dát is er mis.

Ken zat ZZP-ers die dat niet eens per week verdienen.

Gapende kloof, dit.

Ennema | 22-12-11 | 00:38

Ben zelf zzp'er, en tarief van 90 euro per uur is alleszins redelijk voor dit soort werk. Hou er rekening mee dat zzp'ers alle verzekeringen, pensioenen en dergelijk zelf moeten betalen, en dat deze groep nu met afstand de hardste klappen krijgt. En een 2 dagen per week klus omrekenen naar 5 dagen per week is pure bullshit, want dat verdient ze dus niet. Het ZZP bestaan is echt geen pretje hoor, veel tijd gaat zitten in werven van werk, en er zijn genoeg periodes waarin je ook even helemaal niks verdient. Mevrouw heeft gewoon een mooie opdracht met een redelijk tarief binnengehaald, prima toch. Als je kritiek hebt op de bedragen, moet je bij de opdrachtgever zijn. Niet bij de ZZP'er.

Realisties | 21-12-11 | 22:19

En wat verdient deze groene klaploopster met haar andere baantjes?

"Vera Dam blijft naast haar nieuwe functie ook actief als directeur van de Natuur en Milieufederatie Flevoland. Zij maakt ook deel uit van het regieteam Duurzaamheidsagenda Almere 2.0"

coosoverdoos | 21-12-11 | 21:30

Ah... Hebben we gelijk het probleem van de hedendaagse journalistiek ontdekt. Mooi zo. En nu objectieve berichtgeving, zodat de reageerders de berichten van subjectief commentaar kunnen voorzien. Fijn.. Alles is weer eenvoudig en doorzichtig.

hournunsmeeop | 21-12-11 | 20:46

staan al vele reacties met een plausibele uitleg onder deze post.
ik denk dat de sommige mensen deze uitleg niet kunnen of willen begrijpen.
het is veel makkelijker om mee te brallen met een
partij die sterke overeenkomsten vertoont met de
“tegenpartij” uit de jaren ’80.

toen konden we er tenminste nog om lachen.
www.youtube.com/watch?v=oXT4d_DWkLw
www.youtube.com/watch?v=SA3GmB9Bxfc

ted ... | 21-12-11 | 20:16

-weggejorist-

SIRSMOKEALOTT2 | 21-12-11 | 18:52

90€ per uur. Dan zit je als projectmanager tov van de markt zelfs aan de goedkope kant. Een eenvoudige programmeur krijgt al 60 per uur.

vimes | 21-12-11 | 18:49

Ok maar check ook effe Bleker willen jullie? Die heeft zijn vriendjes miljoenen gegeven voor 'natuur': een paardebloem en wat ponycountry flauwekul. Dat kun je wel natuur noemen maar dat net zoiets als Ronaldo vergelijken met een voetballertje uit de laagste klas. Kom nou. Daar betaal je geen miljoenen transfers voor van taxpoet!

ecologiste | 21-12-11 | 18:08

Als het om linkse graaiers gaat, doen linkserts een PVDAtje; ze kijken ze andere kant op ! Diegene die het dan aankaart (PVV) is dan ineens de boosdoener. Welkom in de wondere wereld van het socialisme. Kok, Bos, Spijkerman, de Leeuw, Mulder, Herfkens............ het soort graaiers dat door hun achterban geen strobreed in de weg wordt gelegd. Zum kotzen.

Rest In Privacy | 21-12-11 | 17:48

Hoeveel kreeg die Rosenmuller ook weer? Ook zo een graaisocialist!

Werner B | 21-12-11 | 17:42

Ja en die Bassie met z'n 'graaien in tijden van crisis'. Als je al tegen graaien bent waarom dan alleen in tijden van crisis. Als het slecht met je gaat, probeer je toch juist te pakken wat je pakken kunt. Van mij mag ze! Echt supersneu gezever dit.

Leonidas | 21-12-11 | 17:03

Wat een wollige , niet te begrijpen uitleg van die mevrouw. Na het lezen van wat ze zou doen weet ik het nog niet.
Waarom niet direct ophouden met dit project, is geen geld meer voor . Annemarie doe eens wat neem haar als werkster in dienst wel zelf betalen aub.
Waarom zo'n warrig baantje voor deze mevrouw? Connecties met iemand?
STOPPEN MET GELD OVER DE BALK GOOIEN!!

piet de hond | 21-12-11 | 15:08

Voor evt twijfelaars de SP en de PvdA spreken er schande van dat de PVV de geheime stukken openbaar hebben gemaakt.Hiermee is de SP dus een gewone opvang partij gebleken voor ontevreden PvdA ers dus niet op stemmen!

snapdragon | 21-12-11 | 14:10

Wat een bullshit stuk van Pritt zeg. Ten eerste heeft de gemeente de opdracht verstrekt. Zij heeft een handtekening onder het contract gezet. Ze had er ook voor kunnen kiezen om dat niet te doen. Ten tweede is het geen exorbitant hoog tarief wat Vera rekent. Voor een beetje projectleider betaal je als snel EUR 200 per uur.

Vovochka | 21-12-11 | 13:35

Ach, er is waarschijnlijk een duurzaamheidspot gereserveerd in Almere van een bepaald bedrag met een aantal doelstellingen. Hoe dat bedrag wordt ingevuld is totaal irrelevant, als de doelstellingen maar behaald worden. Bovendien heeft de PVV die begroting hetzij goedgekeurd en moeten ze niet zeiken, hetzij afgekeurd maar niet genoeg medestanders daarin gekregen en moeten ze ook niet zeiken-->democratie

deministerpresident | 21-12-11 | 13:27

@andalucia | 21-12-11 | 12:12

Lezen lukt nog steeds heel aardig, het begrijpen is wat minder. Deze federatie toucheert 1,5 ton per jaar aan subsidie (belastinggeld), deze mevrouw harkt daarnaast nog eens een kleine 70.000 euro (belastinggeld) binnen als adviesmiep. Lijkt me dus beter dat ze (overheid) de subsidie afschaffen voor deze federatie, deze mevrouw Dam een offerte laten indienen voor de volle mep van het adviestraject om de federatie als non-profitorganisatie overeind te houden en die offerte voor te leggen aan de gemeenteraad. Ongetwijfeld is het dan snel over met deze federatie en kunnen we weer normaal verder. Beetje ongesubsidieerde marktwerking in deze sector kan volgens mij geen kwaad.

FrankVeer | 21-12-11 | 13:22

Als je antwoordt met een vraag, dan vraag ik met een antwoord

vanlinknaarrecht | 21-12-11 | 12:43

@vanlinknaarrecht | 21-12-11 | 12:37
Zou je denken? En waar heb jij iets mee?

Hölzenbein | 21-12-11 | 12:40

@DaveDH | 21-12-11 | 12:33
Welk argument valt er te winnen? Geef eens aan. Ook al weet ik dat je bagger spuit interesseer ik mij toch altijd voor je sprookjes want ik kan nergens iets vinden. Jij?

Hölzenbein | 21-12-11 | 12:38

Me het idee bekruipt dat Hölzenbein iets met de pvv heeft. Kweet alleen nog niet wat, maar dat kompt nog

vanlinknaarrecht | 21-12-11 | 12:37

@DaveDH | 21-12-11 | 12:33
Riep iemand mij persoonlijk?

Hölzenbein | 21-12-11 | 12:36

Hölzenbein | 21-12-11 | 11:00
Ach Hölzenbein wordt weer eens persoonlijk omdat die een argument niet kan winnen... niet voor het eerst en zal ook wel niet voor het laatst zijn, hé knul?

DaveDH | 21-12-11 | 12:33

Met wc's schoonmaken zal ze wel minder verdienen dan met deze soort flauwe kul, wel handig dus. Maar mijn prioriteit ligt toch bij een schone plee

vanlinknaarrecht | 21-12-11 | 12:28

ik weet nou al 100% zeker dat het feit dat het "geen persoonlijke zelfverrijking" is inhoud dat ze een BV heeft die een factuur stuurt dus dat het geld niet rechtstreeks naar haar gaat...

Achterhooker | 21-12-11 | 12:28

Ach, dit valt in het niet als je weet dat er in Purmerend een directeur van de Purmerendse Scholen Groep (PSG) twee miljoen euro meekrijgt.

Betwetertje | 21-12-11 | 12:23

Ik schat dat Pritt aan dit stukje 1 uur heeft gewerkt en daarvoor euro 100,- heeft gekregen. Dat betekent op jaarbasis (100 x 24 x 356) een inkomen van euro 854.400. Inclusief BTW is dat zelfs meer dan een miljoen euro! En dat alles op kosten van adverteerders die dit weer doorbelasten aan de hardwerkende Nederlander!

Mopperstein | 21-12-11 | 12:16

En uren na plaatsing van het topic zijn er nog steeds mensen die de PVV-redenering klakkeloos overnemen. Deze mevrouw is NIET in dienst van de Gemeente, ze is directeur van een Federatie. En die federatie heeft opdracht gekregen een of ander koekwausproject uit te voeren. Zij is het boegbeeld, detacheertarief ongeveer 90-100 euro. Dus wat is er in vredesnaam aan de hand? Financieel in ieder geval niets raars. Maar ja, lezen en begrijpen he...

andalucia | 21-12-11 | 12:12

Ach, GS gaat hier alleen maar tegen tekeer omdat het de toko van een links mevrouwtje is. Maar anderzijds: Dat wilden we toch zo graag? Dat milieutypes, kunstenaars en alles in de softe hoek op eigen poten ging staan? Nou, dat doet ze. Kunnen Henk en Ingrid wel boosch doen vanachter de breedbeeldtelevisie, maar dait is gelul om niks. Zullen we gelijk de salarissen van de spelers van Almere City FC even tegen het licht houden? En hun connectie met de gemeentegelden?

Boer in 020 | 21-12-11 | 12:07

79k zegt me niets. Wat houdt ze netto over? bruto en netto ligt bij een zzper andrs dan iemand die al 50 jaar in loondienst is. Voor veel interim klussen worden hogere bedragen gevraagd. Dus geenstijl ff onderzoek of dit bedrag het waard is. Had de gemeente ook moetrn.doen. maar die denken meer in 'wat heb ik er voor over'.

swempie | 21-12-11 | 12:02

@ lanexxx | 21-12-11 | 11:36
De egotripper die dit bekokstoofd heeft is de PvdA-wethouder Adri Duivesteijn. Dezelfde die geprobeerd heeft dit bedrag geheim te houden.

Ivoren Toren | 21-12-11 | 11:50

Ben heel benieuwd met wat voor soort boom ze de volgende knuffelsessie houdt? Ik adviseer een Meidoorn.

faz | 21-12-11 | 11:37

Waarom horen we geen naam van die egotripper bij het stadhuis die dit bekokstoofd heeft? Daar moet je achteraan en niet bij degene die het krijgt aangeboden en die zich een stuip lacht om zoveel domheid!

lanexxx | 21-12-11 | 11:36

90-100 Euro per uur voor een projectleider is geen zelfverrijking.

Het onderwerp waar dit geld aan besteed wordt is dan wel kut, focus je daar maar op, in plaats van dit vrij normale tarief.

fail | 21-12-11 | 11:36

Alles wat geheim moet blijven in Almere,stinkt.

Bataaf | 21-12-11 | 11:28

Ha mooi, een belastingcentjestopic ! Dan mag ik volgens de traditie altijd heel hard "EN DAT VAN ONZE ZUURVERDIENDE BELASTINGCENTJES !" roepen.

Bigi Bana Boy | 21-12-11 | 11:26

pius | 21-12-11 | 11:01 |

Iets positiefs vanuit de PVV bekijk ik altijd met heel veel argwaan. "Timeo danaos et dona ferentes".

Lyrthion | 21-12-11 | 11:23

Typische PvdA-reactie weer van PvdA’er El Madkouri op www.telegraaf.nl/binnenland/11161599/_... : "Dit kan echt niet. Zoiets doe je niet."
Oftewel: de boodschapper heeft het weer eens gedaan. Je moet de kiezer natuurlijk niet te wijs maken. Stel je toch voor dat wij PvdA'ers niet meer ongestoord in achterkamertjes elkaar snoepbaantjes kunnen toeschuiven...

Ivoren Toren | 21-12-11 | 11:17

pius | 21-12-11 | 11:02
`Duurzaamheid` als boven modaal betalende slogan lijkt mij weinig toevoegen aan de redding van `mens en aarde`. Daat heb ik inderdaad wel eens over nagedacht.

Jan Passant mk2 | 21-12-11 | 11:08

dlseth_ | 21-12-11 | 11:01 | + 0 -

Maar hij blijft wel consequent!

eerstneukendanpraten | 21-12-11 | 11:07

pius | 21-12-11 | 11:02 | + 0 -

Mee eens. Maar daarom is het ook zo jammer dat mensen als deze laplul-zweefteef misbruik maken van de goedheid van anderen om dat te bereiken en hun zakken er mee vult!

eerstneukendanpraten | 21-12-11 | 11:06

@pruimpje | 21-12-11 | 11:02
Dat je eigenlijk wel heel lief bent en dat ik je een aanwinst vind voor de maatschappij.

dlseth_ | 21-12-11 | 11:04

@dlseth_ | 21-12-11 | 11:01
En wat is je punt?

Hölzenbein | 21-12-11 | 11:02

Jan Passant mk2 | 21-12-11 | 11:01

En dat terwijl duurzaamheid de enige redding voor mens en aarde is.

Denk daar maar eens over na.

pius | 21-12-11 | 11:02

Lyrthion | 21-12-11 | 10:50

Ach. De PVV is mijn minst favoriete partij. Maar als ze iets goeds doen moet dat gezegd worden wat hun motieven ook zijn.

Ik moet wel geloofwaardig blijven natuurlijk;)

pius | 21-12-11 | 11:01

.. overigens moet een "duurzaamheidswinkel" alarmbellen doen rinkelen.
Het bakken van lucht is best een lucratief beroep voor wie daar een speciale opleiding voor volgde, maar ik wil er geen cent aan meebetalen. Niet vrijwillig.
Graag zag ik ook de belastinggeldverbranders wat terughoudendheid betrachten.

Jan Passant mk2 | 21-12-11 | 11:01

@me,myself and IK | 21-12-11 | 10:49
Ik noem Holzenbein altijd 'pruimpje'. Wat van hem moet ik ook schijten als een grizzlybeer met een stoma.

dlseth_ | 21-12-11 | 11:01

@me,myself and IK | 21-12-11 | 10:49
Zet eens een andere plaat op mafketel. Strikvraag. Waarover gaat dit topic o.a.? Tip: een andere reaguurder heeft er ook al op gewezen. En overigens laat ik mij niets door gevallen als jij voorschrijven!

Hölzenbein | 21-12-11 | 11:00

@me,myself and IK | 21-12-11 | 10:49 dit topic gaat over de pvv sukkel.

Wil Kutommelul | 21-12-11 | 10:54

dat is niet veel, beetje erg wereldvreemde reactie

Stijlloos&eigenwijs | 21-12-11 | 10:53

@Tommygunner | 21-12-11 | 10:36
Mwoehaahaa... in your dreams.

Hölzenbein | 21-12-11 | 10:50

pius | 21-12-11 | 10:49

Mja, ach. PVV die PvdA basht. What's new. Zie het ze nog niet bij een VVD-er doen ;-)

Lyrthion | 21-12-11 | 10:50

Sommige mensen voelen zichzelf heel ''belangrijk'' en te ''hoogwaardig'' om te werken. Ze vinden zichzelf een verrijking voor een bedrijf en denken dat ze een bedrijf ''status'' geven, en eisen veel geld voor deze 'status'. Dit gebeurt ook met bekende politici.
Grootheidswaanzin heet zoiets in de psychologie.

In principe is het gewoon 'witteboordencriminaliteit.'

farm | 21-12-11 | 10:50

En netjes van de Pvv . Fair is fair.

pius | 21-12-11 | 10:49

@ Hölzenbein
Jij bent een soort bottehond in het kwadraat, als ik Joris was kreeg je een permaban omdat je in elke reactie het over de PVV of Wilders hebt en verder nooit wat zinvols meldt. Je bent gewoon een topic-vervuiler.

me,myself and IK | 21-12-11 | 10:49

.. sinds de linkse menschen het woord "marktwerking" aan hun boezem sloten is het pas goed mis in de schimmige wereld van advies & onderneming rond de overheidsdienaren en de politiek.

Het vervelende van "linkse ondernemers" is dat ze niet door kritische klanten betaald worden naar hun geconstateerde waarde, maar door de onvrijwillige belastingbetaler.
Die "waarde" wordt door een vrindje met een machtspositie vastgesteld & geregeld.

Jan Passant mk2 | 21-12-11 | 10:48

Wat die duurzaamheidswinkel betreft, hoe verzinnen ze het, maar sabel het svp met solide argumenten neer.

Wil Kutommelul | 21-12-11 | 10:47

Het hek is van de dam wederom.

pius | 21-12-11 | 10:47

Fisccon | 21-12-11 | 10:43

Tja, die vergelijking wordt sowieso wel vaker getrokken met de PVV ;-)

Lyrthion | 21-12-11 | 10:46

Dat komt dus neer op zo'n 90 euro per uur voor externe inhuur. Mevrouw mocht willen dat ze daar ruim 71.000 euro van overhoudt, helaas pindakaas, daar gaat een hele riedel van belastingen en verzekeringen vanaf en als ze dat een beetje goed heeft geregeld komt ze er met een 35k goed vanaf, kun je dus beter volgens die 52% worden vergoed is het niet onwetende stift? Zit je er tenminste ook warmpjes bij mocht het totaal misgaan met je gezondheid, of mocht je klus ineens ten einde komen. Wanneer je salarissen met uurtarieven gaat vergelijken, moet je dat uiteraard wel goed doen en vermelden, helemaal zot is het natuurlijk om een bedrag ex btw met een zogenaamd fulltime salaris inclusief btw te gaan vergelijken. Ik ben erg benieuwd naar het gemiddelde uurtarief van de externen die door de PVV worden ingehuurd. Zelf hanteerde ik een tarief van 130 euro per uur.

Wil Kutommelul | 21-12-11 | 10:46

Lyrthion
Goeienmorgen wat een tokkie hoofd heeft die vent. Lijkt sprekend op Jacobse (of van Es) van de tegenpartij.

Fisccon | 21-12-11 | 10:43

@ Tommygunner | 21-12-11 | 10:24

"Door het klimaat dat geschapen wordt rond de PVV". Ach, gossie, doet de rest van de wereld het weer allemaal? Heeft ook weinig te maken met het hoge percentage miskleunen van de -leden- medewerkers van de pvv, natuurlijk. Of dat ontzettend asociale gedrag wat ze zelf neerzetten in en buiten het parlement.

Lyrthion | 21-12-11 | 10:42

Pritt jonge, wat een onzin stuk. Gewoon een zzp-er met een gemiddeld uurtarief.

marshmallow | 21-12-11 | 10:42

Tommygunner
Ze moeten inderdaad helemaal niets. Het klinkt echter bijzonder ongeloofwaardig als een PVVer klaagt over het democratisch gehalte van de EU. Om maar een voorbeeld te noemen.

Fisccon | 21-12-11 | 10:39

Gelukkig staat er vast wel een PVV-er te trappelen om dat baantje geheel belangeloos tegen een bescheiden gelijkgebleven salarisje "erbij" te doen. Want graaien, dat doen PVV-ers nooooit. Toch?

Ow, wacht:
www.volkskrant.nl/vk/nl/2824/Politiek/...

Lyrthion | 21-12-11 | 10:38

En? bestaat die duurzaamheidswinkel al?
Doet eens uitzoeken!
Is het een website of echt een winkel?loket?
Ik ben te druk bezig nu.(en te lui)

Zuitschuip | 21-12-11 | 10:37

@Hölzenbein | 21-12-11 | 10:34
HAHAHAH!!1!!1!elf!honderelf!
Of omdat ze met de dag groter worden.

Tommygunner | 21-12-11 | 10:36

Hallo FrankVeer,

als je er zo tegenaan kijkt, ga ik wel met je mee. :-)

0495-KING | 21-12-11 | 10:36

Iedereen heeft het hier over zzp'ers, maar deze mevrouw is toch gewoon directeur van Natuur- en Milieufederatie Flevoland. Een of ander subsidieclubje dat gewoon door de overheid overeind wordt gehouden met 1,5 ton per jaar. Lijkt mij dat mevrouw hier van twee walletjes het geld naar binnen loopt te harken. En of de tarieven nu wel of niet marktconform zijn, zal me aan de reet roesten. Het gaat hier om een of ander duffe duurzaamheidswinkel, waar je ongetwijfeld krijgt te horen dat je na investering van heul veul geld nog meer geld kwijt bent zonder ook maar een stap verder te zijn gekomen.

FrankVeer | 21-12-11 | 10:35

Ze zal wel goed kunnen pijpen en slikken schat ik zo!

Claude Jacque | 21-12-11 | 10:34

Mooi man die tekst op hun site (mwoehaahaahaa) "Partij voor de vrijheid zoekt nieuw talent!" Waarschijnlijk omdat iedereen wegloopt bij die clowns.

Hölzenbein | 21-12-11 | 10:34

Het "KAN" in Almere!
In Almere zijn wij KAMPIOEN in het verkwanselen, verbranden en onzinnig besteden van BELASTINGGELDEN.
Ga maar eens spitten op internet.
Het gaat zeker om honderden miljoenen Euro's.
Alleen al het fiasco "OMNIWORLD" ruim 25 miljoen Euro.
Google maar eens op "Peter Aggenbach"
Hij heeft een "zwartboek" over alles wat er mis ging en mis gaat in Almere vastgelegd op internet.

kippevlees | 21-12-11 | 10:32

200 k. voor een directrice van een kringloopwinkel? Dat noem ik een vorstelijke beloning.

Petrus de Rewa | 21-12-11 | 10:32

@Fisccon | 21-12-11 | 10:28
Je hoort ze er toch niet over? En ze moeten helemaal niets.

Tommygunner | 21-12-11 | 10:31

Tommygunner
Die arme PVV toch, ik zou bijna huilie gaan doen. Dan moeten die sukkels eerst maar eens een democratische partij worden in plaats van een "beweging" met een fuhrer en een heleboel ja knikkers.

Fisccon | 21-12-11 | 10:28

"De NMFF voert voor gemeente Almere opdracht 'transitie D-Lab naar Duurzaamheidswinkel' uit. Peroonlijke zelfverrijking is niet aan de orde."

Uh huh. En Al Capone was geen maffiabaas, hij deed enkel aan 'financiële transacties waarbij wederzijdse overeenstemming optioneel is'. Peroonlijke zelfverrijking is niet aan de orde.

Laat die graaibaai maar branden.

dlseth_ | 21-12-11 | 10:27

Hallo allen, je praat hier over tarief. Niet salaris. Een tarief van zo'n 775,- per dag (zeg 7 uur op een dag), maakt 110,- per uur. Dat is 1. heel normaal en 2. GEEN SALARIS. Daar wordt ook weer HEEL veel belasting op binnen gehaald. Een mevrouw (of meneer) die zoiets verdient mag blij zijn als ze daarvan NETTO 25,- overhoudt. Dan kom je uit op een jaarsalaris van rond de 48.000,- (3500,-/maand). Uitgaande natuurlijk dat ze dat 5 dagen per week mag verdienen, want in dergelijk functies/werkterreinen mag je in deze tijd (van crises) blij zijn dat je 3,5 declarabele dagen mag hebben, en dan kom je ineens uit op maar 2450,- netto.

Niets om over te klagen natuurlijk, maar om dit nou graaien te noemen. Gaat een beetje ver.

0495-KING | 21-12-11 | 10:25

Zou deze graai-mevrouw nog iets zijn voor duurzaam papier in de Playboy of Chick? Hebben we er tenminste nog een beetje lol van.................

Axel073 | 21-12-11 | 10:25

Wat heb ik een hekel aan dat soort mensen. Doen de hele dag geen flikker en geld harken ze met wel 7 harken te gelijk binnen. En maar vertellen aan andere hoe duurzaam ze wel niet bezig zijn. Vervolgens krijgen ze via via (PVDA) wetten erdoor waardoor je per maand je helemaal blauw aan betaald. Want een extra eurotje naar een of ander kut fonds kan iedereen best wel missen uhuh. Je kan van mij een lange stok krijgen die mag je in de "geweldige natuur" steken en er vervolgens op gaan zitten, tievus ***.

ariekanarie1986 | 21-12-11 | 10:25

@Rob van Roos | 21-12-11 | 09:57
Je eist het niet direct, maar door het aan te halen geef je aan dat je anders zou verwachten. Momenteel leeft de PVV van giften, tegen wil en dank. Daar deze gegevens openbaar te maken zullen deze donateurs met naam en toenaam bekend worden. Door het klimaat dat geschapen wordt rondom de PVV kan ik me voorstellen dat niet iedereen hierop zit te wachten.
Dan nog even over die "ophef". Ik kan duidelijk zien in welk kamp jij zit. Als je je niet meer kan voorstellen dat 100 euro per uur veel geld is, dan zit je zelf te lang in de baantjesroulette...

Tommygunner | 21-12-11 | 10:24

Wat? Heeft ze ook een JSF testtoestel gekocht?

Hölzenbein | 21-12-11 | 10:19

@deministerpresident | 21-12-11
Mevrouw snabbelt bij als directrice van een of ander gesubsidieerd clubje

Er is geen sprake van openheid, haar vergoeding werd angstvallig geheim gehouden

Mevrouw heeft boter op d'r hoofd ze predikt duurzaamheid echter haar tweets onthullen 2 kids, ikea kerstboom (waarom niet lokale ondernemer supporten?) en veel meer luxe snuisterijen. Krijg beetje de smaak van een deugzaamheid predikende bisschop in mijn mond.

Bluto Blutarsky | 21-12-11 | 10:18

Netjes.
Ik bedoel, wat zou jij doen?
Voor 70k kun je toch leuk van op vakantie.

Pepp1 | 21-12-11 | 10:16

niet voor de hond
Een graaier? met 70k omzet? dan zijn er heel veel graaiers in Nederland.

Fisccon | 21-12-11 | 10:16

Fisccon | 21-12-11 | 10:02 | + 0 -
Waar heb ik dat beweert?

zeefert | 21-12-11 | 10:10

Wie zegt dat deze mevr. behalve theeleuten ook goede adviezen geeft? En waarom wordt die advisering dan niet openbaar aanbesteed zodat ook andere pvda'ers kunnnen meedingen naar de kluif van wethouder duivelstein.

Jezus_Boeddha | 21-12-11 | 10:09

Uiteindelijk ligt het hele probleem bij een egoistische ethiek van eigenbelang, die weer gevoed wordt door het al jaren heersende liberalisme waar ook de linkse partijen van harte mee hebben ingestemd. Eigenlijk zelfs ook de SP. Ik denk dat je terug moet naar een eerlijk en rechtvaardig soort sociaal-democratie die grote groepen mensen verbindt voor het behoud van basale welvaart en de onnodige risico's in het leven afdoende verzekert. Kan je altijd nog ZZP'er worden als je het uit overtuiging doet, niet omdat een reintegratietraject (na gedwongen ontslag) je dit als een soort worst voorhoudt.

Jezus_Boeddha | 21-12-11 | 10:06

Bassiehof heeft zich met zijn onzinnige tweet ook gelijk gediskwalificeerd. Ik had hem slimmer geacht.

niet voor de hond | 21-12-11 | 10:06

@Fisccon | 21-12-11 | 10:02
Wel dat ze een graaier is. En graaiers zijn slecht.

niet voor de hond | 21-12-11 | 10:04

Lekker makkelijk om deze mevrouw, die een marktconform uurtarief vraagt, aan te pakken. Dat je niet achter de werkzaamheden staat is nog tot daar aan toe maar dat is het mooie van een open samenleving dat voor alle invalshoeken ruimte is. Bovendien weet deze mevrouw nog overheidskosten te besparen ook door goede duurzaamheidsadviezen te geven. Of mag je alleen geld verdienen als je werkzaamheden verricht die het rechtse gedachtengoed vertegenwoordigen?

deministerpresident | 21-12-11 | 10:04

pff ik geloof dat ik maar eens PvdA lid word..

Lex Trumbauer | 21-12-11 | 10:03

Waarom hebben we het hier niet over de malversaties bij het museum in Groningen met Hedy 'd Ancona etc, ook allemaal de stank van pvda.

lijn5 | 21-12-11 | 10:02

zeefert
Er staat negens in het stuk dat deze mevrouw slecht is.

Fisccon | 21-12-11 | 10:02

@Jezus_Boeddha | 21-12-11 | 09:49

Inderdaad, als je bestolen wilt worden, kies je VVD, wil je daarentegen besodemieterd worden, dan ga je voor de PvdA.

taxhond | 21-12-11 | 10:02

nee, de PVV.... dat is een koosjere partij... pff. steek de hand in eigen boezem zou ik zeggen. Wanneer de hand heft en met de vinger wijst zijn er altijd nog 3 vingers die terug naar jezelf wijzen.

codedelight | 21-12-11 | 10:01

Dat stuk van Heertje over corrupte pvda managers lijkt me heel goed. Alleen snap ik niet dat de pvda in eigen geledingen niet eens schoon schip maakt. Sommige pvda'ers zijn wel goed: Hans Spekman bijv. en Jetta Klijnsma.

Jezus_Boeddha | 21-12-11 | 09:57

Tommygunner | 21-12-11 | 09:45
"Zolang de PVV geen overheidsgeld krijgt kun je dit wel vragen, maar niet eisen. "

Waar eis ik dat dan? Maar waarom zou je je partijfinanciering geheim willen houden als zijnde een partij die andere geheime stukken wel zo naar buiten slingert om collega partijen proberen te beschadigen?

"maar dat is het niet zolang er ophef over ontstaat." Onnodige ophef creëren zal je bedoelen.

Rob van Roos | 21-12-11 | 09:57

Bassiehof met gestrekt been in die graaidoos.
Waarvoor hulde.

Fijnstoffer | 21-12-11 | 09:56

De duurzaamheidsindustrie nog zoiets.

Dr.Thorvaldt | 21-12-11 | 09:56

@henkojenko | 21-12-11 | 09:51 Is duidelijk.

lijn5 | 21-12-11 | 09:56

Datzegiktoch | 21-12-11 | 09:43 | + 0 -
annemarie jorritsma had ook wel genoemd mogen worden, zij is immers van economische zaken geweest en heeft haar handtekening er onder gezet.

ganzo | 21-12-11 | 09:55

Niks anders dan een PvdA bash. Geheime stukken naar buiten brengen om iemand zwart te maken, terwijl eigen partijleden net zo goed achterbaks met geld en regelingen omgaan (vergoeding personeel in eigen zak a plm. 70k per jaar)(Bosman, miljonair, kuch en Heemels)

Buutendieker | 21-12-11 | 09:54

@Datzegiktoch | 21-12-11 | 09:46 Nee, ik heb niet beweerd dat alleen pvda-ers zulke consultants inhuren. Nee, de pvda-ers zie je vooral in 'vaste' functies bij het rijk en gemeente. Moet je eens zien hoe het Pact op Zuid (Rotterdam), circa 1 miljard, verdeeld wordt. Kan geen rekenkamer tegen op.

lijn5 | 21-12-11 | 09:54

lijn5 | 21-12-11 | 09:50
Kijkt u even naar de titel van dit stukkie.

henkojenko | 21-12-11 | 09:51

Ach ja, mevrouw heeft haar zaakjes gewoon goed voor mekaar. Dat ze daar op de gemeente liggen te slapen, dat is pas schandalig.

Schlomo De Peaumeaux | 21-12-11 | 09:50

#@henkojenko | 21-12-11 | 09:42 Wat is dat voor een raar bedrag: EUR 71.392,00 als omzet?

lijn5 | 21-12-11 | 09:50

Linkse partijen die pretenderen voor de onderklasse op te komen (kuch kuch) en vervolgens alleen zichzelf flink bedienen van de inhoud van de diverse schatkisten, kun je toch moeilijk serieus nemen. Boeven zijn het, niet omdat ze links zijn, maar omdat ze helemaal niet links zijn. Van de VVD verwacht je dat de partij bestaat uit rijke graaiers en miljonairs. Van de pvda eigenlijk niet. Toch blijken de grootste graaiers juist bij de sociaal-democraten te zitten.
Dit maakt de mensen boos en dit is de reden dat velen op de PVV of de SP stemmen.

Jezus_Boeddha | 21-12-11 | 09:49

Beetje tendentieus stukje dit, ook al vind ik zelf ook duurzaamheidsclubs discutabel.
Iemand die zich laat inhuren als consultant, doet dit veelal op regiebasis, dus "uurtje - factuurtje".
De consultant neemt dan ook alle kosten voor eigen rekening, dus pensioenpremie, sociale afdrachten, ziektekosten, reiskosten en anderszins.
Als ik mij zou laten inhuren als consultant vraag ik ok tussen de 110 en 160 EURO per uur. Rekening houdend met alle verplichten afdrachten houd ik daar dan tussen de 45 en 90 EURO per uur aan over. Bij ziekte geen inkomsten, bij vakanties ook niet, alles voor eigen risico.
Ik begrijp dat roeptoeteren over de extreme inkomens van externen dus niet, want na afdracht van alle kosten zijn deze niet eens zoveel hoger dan iemand in loondienst.
Maar schelden op hogere inkomens vanuit je luie stoel en vanuit een jaloers perspctief is zo lekker makkelijk.

100pct Testosteron | 21-12-11 | 09:49

Dat die elitaire VVD patjepeeers je openlijk en met trots aan alle kanten bestelen en bedriegen, ok, maar dat regenteske Socialisten dit heimelijke graaien doen via belastingcenten... ; is net zo erg trouwens...
Ik krijg gewoon zin in Lente.

Een Soort Iets | 21-12-11 | 09:48

@pretparkdrievliet | 21-12-11 | 09:34
Inderdaad krom. Maar daarom vind ik het zo bizar dat deze mevrouw nu aan de schandpaal wordt genageld. Waarom geen stuk over sukkeltje Duivesteijn???

niet voor de hond | 21-12-11 | 09:47

@Fisccon | 21-12-11 | 09:37 Nee, dat is klets. De aan derden overgedragen inning (voorbelasting), moet je meteen verrekenen. Niets te maken met de omzet. Het is erg knullig om het honorarium te noemen met BTW omdat ze van de ontvangen BTW geen enkele cent ziet, moet meteen afgedragen worden. Een AOV is uw eigen keuze.

lijn5 | 21-12-11 | 09:47

lijn5 | 21-12-11 | 09:39 Eerlijk is eerlijk dat kan je de SP nauwelijks verwijten. Kan in ieder geval geen voorbeeld noemen

Bokito ergo sum | 21-12-11 | 09:47

@De Treinende Rechter | 21-12-11 | 09:22
Ik heb het nog nooit zien gebeuren en eerlijk gezegd vind ik het ook belachelijk dat je leveranciers etcetera er mee gaat lastig vallen als overheid. Dit soort gezeur gekoppeld aan het vaak belachelijke betalingsbedrag van Nederlandse overheden heeft mij er toe doen bewegen om vooral over de grenzen heen te kijken en dan ook die van Europa. Nooit spijt van gehad.

supah | 21-12-11 | 09:47

lijn5 | 21-12-11 | 09:39
Als jij denkt dat de PvdA de enige partij is die dit soort mensen inhuurt en de graaicultuur in stand houd dan kom je nog van een koude kermis thuis. Dit is in alle partijen en alle lagen van de overheid normaal geworden. Ik heb ook met externen te maken gehad die onder de verantwoording vielen van een SP wethouder en je raad het al, zelfde laken en pak.

Datzegiktoch | 21-12-11 | 09:46

Door mijn pvda-opleiding spel ik miljonair fout. Ik spelde bij ongeluk milionair. Het moet zijn miljonair. Ben ik niet want ik ben ook geen echte pvda'er.

Jezus_Boeddha | 21-12-11 | 09:45

@Rob van Roos | 21-12-11 | 09:26
Zolang de PVV geen overheidsgeld krijgt kun je dit wel vragen, maar niet eisen. Anders niet de lasten, wel de lusten voor tegenstanders van de PVV.

Daarbij, winkeltje inderdaad. Gewoon een hoop blablabla van een stel babyboomers die hun geweten voor jarenlang vervuilen willen "afkopen". www.youtube.com/watch?feature=player_e...

En misschien heeft deze mevrouw wel erg haar best gedaan en heb ik gewoon bijzonder weinig met dergelijke projecten, maar dan nog blijft het veel geld. En dan kunnen een aantal ZZP-ers hier wel roepen dat het normaal is, maar dat is het niet zolang er ophef over ontstaat.

En ja het is inderdaad een overeenkomst tussen volwassenen, en dat maakt het eigenlijk alleen nog maar belachelijker. Van een kind van 10 verwacht je een dergelijke toekenning van uurtarief...

Tommygunner | 21-12-11 | 09:45

@Bluto Blutarsky | 21-12-11 | 09:38
En als zo'n consultant wel wordt gecontracteerd, wiens schuld is dat dan?

niet voor de hond | 21-12-11 | 09:45

ganzo | 21-12-11 | 09:37
Steeds minder omdat die ook niet dom zijn en zichzelf liever verhuren voor een smak duiten dan in loondienst gaan. Ik kom het overal tegen maar bij de overheid heerst deze cultuur het meest. Wat ik probeer aan te geven is dat alle partijen hiervan weten en alle wethouders links rechts of rancuneus ;-) deze constructies in stand houden. Het is daarom beetje sneu om deze mevrouw erop aan te spreken en het als PvdA eigen te verkopen. Pritt en PVV hebben al het recht om misstanden kenbaar te maken maar dat moet je wel objectief doen en niet met zo´n gekleurd verhaal als dit.

Datzegiktoch | 21-12-11 | 09:43

In een maand verdient mevr. Dam geen 850.000 euri. Ze verdient maar iets van 70.000 per jaar voor neuspeuteren en theedrinken met plaatselijke ondernemers. Of zo iets.

Jezus_Boeddha | 21-12-11 | 09:43

Zo werkt het als mevrouw eenmanszaak is. In een BV kontructie werkt het weer anders.
Fisccon | 21-12-11 | 09:37
.
Mevrouw is directeur van de STICHTING De Natuur- en Milieufederaties Flevoland; een samenwerkingsverband van de 12 Natuur- en Milieufederaties dat het werk van de afzonderlijke federaties versterkt.

Bertus Betonsloper | 21-12-11 | 09:42

Enerzijds de staatskas zo leeg mogelijk roven, anderzijds moralistisch vingerwijzen over over normen en waarden.

Da's de Pvda!

Ad Fundum | 21-12-11 | 09:42

Fisccon | 21-12-11 | 09:37
Pcs. In een BV geldt de 71.392,00 als omzet. Hiervan kun je ca. 60% als (bruto)salaris betalen. Van dit brutosalaris worden de inhoudingen gedaan. De andere 40% van de omzet heb je als dekking voor de kosten (huisvesting/auto/telefoon/kantoorkosten etc). Als er dan nog wat overblijft heet dat Winst. Over die Winst wordt 20% Vennootschapsbelasting betaald. Het geld wat daarna overblijft mag worden uitgekeerd als Dividend. Over dit bedrag moet vervolgens 25% Dividendbelasting worden betaald: 15% vanuit de BV en 10% vanuit Privé. Dus.

henkojenko | 21-12-11 | 09:42

@dubbert nee dit is een pvv cultuur

joris strooigoed | 21-12-11 | 09:42

Zonder internet had dit probleem niet bestaan.

Heeft Plaatsgevonden | 21-12-11 | 09:41

Kaas1 | 21-12-11 | 09:39
Reken het nu nog een keertje na.

Rob van Roos | 21-12-11 | 09:41

@Datzegiktoch | 21-12-11 | 09:32 Het zou wel eens verfrissend zijn om geen pvda te hebben. Maar vergis je niet: de overheid is vergeven van pvda-ers om allerlei niveau vooral het hogere en duistere zoals dze functie van kleien aan de basis. Geen SP te zien.

lijn5 | 21-12-11 | 09:39

1 maand = 850.000 euro.... 1 jaar = 9.000.000 euro......9 miljoen euro/jaar
ha ha ha... lekker rijk worden met belastinggeld!.....

Kaas1 | 21-12-11 | 09:39

De overheid is gekaapt door milionairs-socialisten (dat zijn socialisten die op kosten van de gewone burger milionair willen worden).

Jezus_Boeddha | 21-12-11 | 09:39

@niet voor de hond | 21-12-11 | 09:11
Ik huur regelmatig mensen in, kijk goed wat voor vlees ik in de kuip heb. Een brallende consultant die niet verder komt dan heen en weer rennen met a4tjes weer ik per definitie.

Bluto Blutarsky | 21-12-11 | 09:38

Datzegiktoch | 21-12-11 | 09:32 | + 0 -

waarom externen, er zijn genoeg "vak"mensen in de banenpool te vinden, toch?

ganzo | 21-12-11 | 09:37

lijn5
Je draagt geen BTW af over je salaris, je draagt BTW af over je omzet. Na aftrek van AOV (WAO premie voor ondernemers) pensioen lasten, telefoonkosten, autokosten, administratiekosten enz. blijft er een bedrag over waar je IB over betaald. Wat der dan overblijft is salaris. Zo werkt het als mevrouw eenmanszaak is. In een BV kontructie werkt het weer anders.

Fisccon | 21-12-11 | 09:37

Mevr. Vera Dam moet zelf ook wel pvda zijn, want anders krijg je dit soort mooie regelingen met de wethouder van geldplukzaken niet. Elite-partij van de arbeiders (!!!) spelen elkaar best graag wat tonnetjes aan euro's toe. Dit is geen salon-socialisme, dit is gewoon grote-buitens-met-engelse-tuin socialisme.

Jezus_Boeddha | 21-12-11 | 09:37

Veel verdienen en rijk zijn is geen probleem en niet graaien. Dit, dus via omweggetjes geld graaien van de overheid is wel echt graaien. Welke idioot betaald nou zo veel voor zo iets? De overheid betaald altijd veel te veel voor alles.

DerUnterMensch | 21-12-11 | 09:37

Bij de gemeente waar ik werk krijgen inhuurkrachten soms weleens €250,- p/u. Komt neer op een bruto salaris van €500.000,- per jaar! Het is alleen zo dat deze collega's vaak parttime werken, dan valt het niet zo op.

1st Male Lesbian | 21-12-11 | 09:36

-weggejorist-

Elckerlijc | 21-12-11 | 09:36

niet voor de hond | 21-12-11 | 09:25 |
Idd, maar ik denk niet dat deze mevrouw als ZZPer geregistreerd zal staan. Als je een bedrijf met winstoogmerk hebt, zou je je wel 2 of 10 x bedenken voordat je zo'n duurbetaalde "adviseur" zal inhuren. Het is gewoon krom dat gemeenten, provincies en alle andere semi publieke sectoren blijkbaar zoveel geld in kas hebben om dit soort personen en/of bedrijven in te huren. Hoe kan je dan aan "de burger" verkopen dat de gemeente belastingen weer omhoog gaan? Dit is maar het topje van de ijsberg.

pretparkdrievliet | 21-12-11 | 09:34

Los van het feit of de kosten gangbaar zijn voor een consultancy opdracht, het gaat om de kosten die gemaakt worden voor het opzetten van een marginaal flutproject. Dáár moet de discussie over gaan, niet zo zeer over het feit of het gangbare bedragen zijn of niet.

Absoluut niet waar | 21-12-11 | 09:33

hev | 21-12-11 | 09:03

Ik heb mensen dit vaker horen zeggen,dan was ik in staat om ze dood te slaan (nog steeds als ik het hoort trouwens)
Sukkel!

Gmt Master | 21-12-11 | 09:33

Ik ben jarenlang betrokken geweest bij de inhuur van externen bij een gemeente. Dit is een absoluut normaal bedrag en zelfs niet het hoogste wat ik gezien heb. Daarentegen vind ik het wel te hoog maar dat vind ik van heel veel salarissen binnen de overheid maar ook daarbuiten. PVV weet dit ook maar ziet in de peilingen dat ze de PvdA weer ff moeten bashen. Grappig is dat ze daarmee alleen de nog linksere partij SP zometeen aan zo´n zetelwinst helpen dat ze groter worden dan de PVV. Dus ze bestrijden een "vijand" en krijgen er een grotere voor terug. Die hetze van de PVV tegen de PvdA is pure rancune en resulteerd erin dat ze zometeen met die communisten van de SP aan de onderhandelingstafel moeten voor een nieuw kabinet.

Datzegiktoch | 21-12-11 | 09:32

Ach.... Hier zit er ook een die 150 / uur krijgt en dat 16 uur / week..

Bubba | 21-12-11 | 09:32

Hippie cultuur van destijds regeert nu?

dubbert | 21-12-11 | 09:31

1 jan 2011 er zal (ooit?) een winkel worden geopend
11 nov 2011 er wordt een winkel geopend

Da's vlug zeg

IJzer70 | 21-12-11 | 09:31

Bokito ergo sum | 21-12-11 | 09:27 Van de Rotary natuurlijk. Of van de Golfclub.

zeg maar jansen | 21-12-11 | 09:30

Harald | 21-12-11 | 09:19 De 'mars der beschaving' is dan natuurlijk in Mercedessen en Audi's.

En één oude Volvo.

zeg maar jansen | 21-12-11 | 09:29

Blijkbaar vinden een hoop mensen dit soort salaris meer dan normaal, daar kan ik nog ik komen maar als dit zo normaal is waarom hebben we dan gvd nog een overheid?

toetanchamon | 21-12-11 | 09:29

Op het dorpsplein aan het schavot en het volk laten bekogelen met eieren e.d. >600EUR per uur verdienen, wat gaat er in het hoofdje om van de lui die haar uitbetalen?!

hobbit | 21-12-11 | 09:28

@Tommygunner | 21-12-11 | 09:22
Nee, want je stelt onterecht een tarief gelijk aan salaris.

niet voor de hond | 21-12-11 | 09:27

Waar kent ze Jorritsma eigenlijk van?

Bokito ergo sum | 21-12-11 | 09:27

Goh... een 'duurzaamheidswinkel'? Kost dat zoveel tijd en moeite om zo'n 'winkeltje' op te zetten? Moet in een middagje toch ook wel te doen zijn, of niet? Enne... wat 'koop' je daar dan zoal, in zo'n 'duurzaamheidswinkeltje'?

Bertus Betonsloper | 21-12-11 | 09:27

Tommygunner | 21-12-11 | 09:18
Selectieve openheid dus, kenmerkend voor de hypocriete houding van de PVV en haar stemvee. Iedereen is gelijk maar zij zijn net even anders.

En denk nu eens even na, dat geld is geen loon. Volstrekt normale vergoeding voor de inhuur van een externe zoals al vele malen gezegd. Bovendien is ze projectleider, is geen verkoopster, ik weet niet of het een flutwinkel is, dat maak jij ervan. En of ze netto meer verdiend als de president waag ik te betwijfelen, want er komt veel meer voor haar eigen rekening

Dit is een overeenkomst tussen twee volwassen partijen dus ik zie echt het probleem niet.

Rob van Roos | 21-12-11 | 09:26

zo kan ik ook een winkel beginnen.

ganzo | 21-12-11 | 09:26

Ze verdient niet meer. Een inhuurtarief is niet hetzelfde als salaris.
niet voor de hond | 21-12-11 | 09:20
Eens. Ze verdient het niet maar krijgt het wel.
Daarbij kreeg ze gewoon 2 dagen standaard en werkt ze nog ergens anders.
Dan kunnen we dit wel bagatelliseren, feit blijft ook dat dit geen wereldberoemde hersenchirurge is, maar Chef Tweedehandrommelwinkel in Almere...

Tommygunner | 21-12-11 | 09:26

@pretparkdrievliet | 21-12-11 | 09:19
Ja, dat kun je erg vinden. Je kunt je ook verdiepen in de risico's die ZZP'ers lopen. Een ZZP-er heeft veel minder bescherming dan een werknemer. Het ene jaar kun je een topjaar hebben, het volgende jaar kan je inkomen meer dan halveren.

niet voor de hond | 21-12-11 | 09:25

niet voor de hond | 21-12-11 | 09:21
Precies.

henkojenko | 21-12-11 | 09:25

Belachelijk om een PvdA-er wethouder te maken voor zulke aangelegenheden.

Terwijl er zoveel milieu-kanjers bij Groenlinks rondlopen...

Bakito | 21-12-11 | 09:25

Pritt je bent de enig die me keihard laat lachen om treurig nieuws.... dat wel...:
'Hoe Nederland kapot gaat aan de linkse duurzaamheidsterreur en de vetgraaiende pluchebestuurders met hun ziekexorbitante inkomenseisen'.
Hahaha

Een Soort Iets | 21-12-11 | 09:24

Silvia Witteman opgepakt na winkeldiefstal. Zeiden ze op de redaktie. Nu is het weg. Gestolen?

Normpje | 21-12-11 | 09:24

Och, daar heb je de PVV weer met hun feiten en cijfers.
Zelf de hele dag niets anders doen dan dronken achter het stuur zitten, vrouwen slaan, brievenbussen volpissen en de linkse pers verbieden, maar wel ‘doe normaal man’ roepen als iemand anders met de beste bedoelingen de aarde wil redden.

Fuck, ik heb gisteren net iets te lang naar Dolfje gekeken denk ik.

Cuyahoga | 21-12-11 | 09:23

Of.... is dit gewoon een stuk karaktermoord op een van de mensen die wel deugen in de PvdA? (In het kader van: Lukt het promoten van de PVV even niet, dan richten we ons even op het beschadigen van de tegenstander?)

Einde van de Domheid | 21-12-11 | 09:22

@niet voor de hond | 21-12-11 | 09:17
Er zijn namelijk genoeg ZZP-ers die ruim over die 38 uur heen gaan. Die omrekening naar 5 dagen maakt het dan dus overzichtelijker.

Tommygunner | 21-12-11 | 09:22

@ supah | 21-12-11 | 09:11

ja als het slecht gebeurd, maar er zijn ook genoeg voorbeelden waar het daadwerkelijk tot kostenreductie en besparingen leidt.

De Treinende Rechter | 21-12-11 | 09:22

Als ik het goed begrijp is die mevrouw ook de chef van een milieuclub voor de polder. De wethouder heeft dus het hoogstaand bestuurskundige trucje toegepast om zijn grootste "tegenstander" geld toe te stoppen met een leuk baantje als excuus.
Ervan uitgaand dat je niet bijt in de hand die je voert, kan de wethouder dus gewoon zijn plannen uitzoeren.
Het is maar een gok hoor, maar dit meen ik tussen alle regeltjes door te lezen.

Jean Kloot | 21-12-11 | 09:21

@henkojenko | 21-12-11 | 09:19
Slecht ingekocht dus door de gemeente Almere.

niet voor de hond | 21-12-11 | 09:21

@Gmt Master Doet ze goed!

hev | 21-12-11 | 09:21

Beetje slimme aannemer pakt meer...

Empekai | 21-12-11 | 09:20

@Tommygunner | 21-12-11 | 09:18
Ze verdient niet meer. Een inhuurtarief is niet hetzelfde als salaris.

niet voor de hond | 21-12-11 | 09:20

Als ik die hobbyshop-link lees, lees ik ongeveer 7 keer hetzelfde. Helemaal niks concreets, alleen opsommingen van paarsebroekwoordjes. Kortom ze hoeft alleen maar in een kantoortje met een glaasje groene thee te zitten, wat na te denken en contacten te onderhouden. Voor de helft van die prijs doe ik hetzelfde. Zonder de groene thee dan.

Jos Tiebent | 21-12-11 | 09:20

Schapen met koeien vergelijking. Als je de bedragen van twee en vijf dagen met elkaar wil vergelijken dan zou je de vijfdagenbereking ook zonder BTW moeten noemen als je het bedrag voor twee dagen ook zonder BTW noemde.

Bovendien is het vijfdagenbedrag fictief wat het zijn er maar twee per week. Dus die BTW over de overige drie dagen is niet van toepassing.

Roomkloppen gaat je misschien beter af dan cijfertjes opkloppen.

zeg maar jansen | 21-12-11 | 09:19

Het ergste vind ik nog dat veel reaguurders het niet meer dan normaal vinden.

pretparkdrievliet | 21-12-11 | 09:19

EUR 100,00 - 120,00 per uur is niet exorbitant. Echter voor zo'n klus was EUR 70,00 - 80,00 per uur passend geweest. Omrekenen naar 5 dagen slaat nergens op. Het gaat om de werkelijke kosten in relatie tot de werkelijke tijd die gemaakt is.

henkojenko | 21-12-11 | 09:19

@Fopspeen | 21-12-11 | 09:09
Stimuleer je kinderen om hun best te doen en te kiezen voor het vak waar hun hart ligt.

niet voor de hond | 21-12-11 | 09:19

Zoals gezegd, marktconform tarief. Niks exorbitants. Maar eh, wat betreft die mars, zullen we verzamelen op de Hollandse Brug? Stichtse Brug heeft ook wel wat, lekker landelijk enzo, maar het is nog wel een takke eind door de lege polder marcheren voordat we dan in Almere zijn.

Harald | 21-12-11 | 09:19

@blinde kip | 21-12-11 | 09:18
Oh mest, wat doe ik nu? Hier had ik geld voor kunnen krijgen.

blinde kip | 21-12-11 | 09:19

@lijn5 | 21-12-11 | 09:15
Dan nog.

Tommygunner | 21-12-11 | 09:18

@Rob van Roos | 21-12-11 | 09:13
Als de PVV overheidsgeld krijgt dan zou ik niet weten waarom je dit zou mogen eisen. En daarbij herhaal ik ook mijn eerdere argument voor jou; Waarom zou de uitbaatster van een flutwinkeltje meer mogen verdienen dan de Minister President?

Tommygunner | 21-12-11 | 09:18

De PVV, dat is toch de partij waarvan leden (onee, volgers) in de gedeputeerde staten zitten en tegelijk fractiemedewerker zijn, en zo dubbel kunnen verdienen?

Four Eyes | 21-12-11 | 09:18

Je kunt bijvoorbeeld je torrenttracker gelijk laten beginnen bij het opstarten van je pc. Dan heb je die files eerder binnen en hoef je daarna niet je pc de hele nacht aan te laten wat weer scheelt in de stroomkosten en bovendien heb je geen irritante LED-lichtvervuiling in je kamer. Zomaar extra gratis duurzaam advies.(Hoi Tim!)
Of zet ook eens koffie met half warm water i.p.v. die waterkoker de hele dag aan te zetten. Echte kerels gooien alles naar binnen.

blinde kip | 21-12-11 | 09:18

Wat een lulkoek verhalen op die site met 7 Almere principes. Zum kotzen, gewoon normaal verstand gebruiken en je komt op hetzelfde resultaat. Maar het is allemaal de kleren van de keizer, allemaal veren in elkaars reet steken en applaus krijgen voor een papieren schaaltje met een warme gedraaide drol van jezelf met een prikkertje met de nederlandse vlag erop. Nou geweldig hoor, en dat geldt ook voor al die types die beweren dat ze het met "mijn zaak niet voor minder doen" Oplichters zijn het, maar doe het wel in de openheid.

aurevoir | 21-12-11 | 09:17

" Vera Dam blijft naast haar nieuwe functie ook actief als directeur van de Natuur en Milieufederatie Flevoland. Zij maakt ook deel uit van het regieteam Duurzaamheidsagenda Almere 2.0 "

Die zal wel dik in de knaken zitten met 3 mooie salarissen.......

Gmt Master | 21-12-11 | 09:17

Ook die omrekening naar 5 dagen is onzinnig. ZZP'ers halen zelden 100% bezettingsgraad. Lukt je dat wel, dan zit je waarschijnlijk steeds bij 1 opdrachtgever en dan ben je volgens de belastingdienst gewoon een loonslaaf.

niet voor de hond | 21-12-11 | 09:17

Dat is geen graaicultuur meer, maar pure dievenzooi.

oranjerood | 21-12-11 | 09:16

Pritt, du!
Als je naar een LI-profiel linkt, waarschuw dan even!
Linkedin onthoudt namelijk hoeveel mensen en wie dat zijn. Daarnaast is duurzaamheid de plaatsvervanger voor kapitalisme. Onder aanvoering van de neefjes van Frits Philips heeft de hele voormalige geldgeldgeld-beweging zich gestort op duurzaam geld vergaren.
Iemand die dat goed op kan zetten, kost net zoveel als een visitekaartje voor een bedrijf.

Einde van de Domheid | 21-12-11 | 09:16

zeefert
Mevrouw is ondernemer. PVVers vaak uitkering trekkers. Wie is hier nou socialist?

Fisccon | 21-12-11 | 09:15

Overigens als zij op uurbasis wordt ingehuurd dan is het een redelijk tarief, maar niet echt vreemd voor een senior projectleider. Regel dat soort zaken via 1 of ander consultancy groep en je betaald het dubbele.

Op basis van 2 dagen per week -4 weken vakantie kom je op 96 dagen uit. (71.392 / 96) / 8 = 93 (afgerond) euro per uur. Dat is voor een externe projectleider echt niet heel erg veel.

Hellsmurfje | 21-12-11 | 09:15

@DeLex | 21-12-11 | 09:11
LoL, maar zo is het wel.

Onderbuik | 21-12-11 | 09:15

Ik heb een vak geleerd, werk me de tyfus met 60+ uur per week en tik nog niet per jaar aan wat zij per 16 uur doet.
@Fopspeen | 21-12-11 | 09:09
1552 euro per jaar is inderdaad weinig...

Tommygunner | 21-12-11 | 09:15

@Tommygunner | 21-12-11 | 09:13 De premier heeft geen btw af te dragen over zijn salaris.

lijn5 | 21-12-11 | 09:15

@De Treinende Rechter | 21-12-11 | 09:06
"400mm2"? Wasda? Vergeet niet dat deze mejuffrouw zelf haar pensioen, arbeidsongeschiktheid en accountant moet regelen en ook zelf het risico loopt dat er geen werk meer is.

Den Meester | 21-12-11 | 09:14

Zoals gezegd. Marktconform uurtarief...

Chow | 21-12-11 | 09:14

Typisch socialisten actie. De een die leeft van belastinggeld huurt de ander in om zo ook van belastinggeld te gaan leven. Zo doen socialisten dat.

zeefert | 21-12-11 | 09:14

@Pritt
Is geen loon ouwe ophitser. Volstrekt normaal tarief voor 't inhuren van externen. En dan ook nog omrekenen naar 5 dagen INCL BTW om het maar zo erg mogelijk te laten lijken. Alsof die BTW niet verrekend wordt.

Maar sinds wanneer is de PVV zo dol op het openbaar maken van geheime cijfers, gaan eindelijk de boeken van de PVV nu zelf open?

Rob van Roos | 21-12-11 | 09:13

@De Treinende Rechter | 21-12-11 | 09:06
Leg mij dan eens uit waarom deze mevrouw met haar winkeltje van in het beste geval 400mm2 meer moet verdienen dan de premier van dit land?

Tommygunner | 21-12-11 | 09:13

Fopspeen
Je hebt het verkeerde vak geleerd!

Fisccon | 21-12-11 | 09:12

Joh, je verwacht het niet hè...

Alexander de Kleine | 21-12-11 | 09:12

@De Treinende Rechter | 21-12-11 | 09:06

W-T-F? Duurzaamheid? Besparingen?!?!?! Waar heb jij de laatste tien jaar gezeten? Die hele duurzaamheids nonsense maakt de bedrijfsvoering van overheden en leveranciers alleen maar duurder. Heb bij Nederlandse overheden wel meegemaakt dat ze gingen pieten dat lunch bij mij op kantoor te weinig biologische producten bevatten. Duurzaamheid en ekologisch verantwoord ondernemen zijn gewoon weggegooid geld en een baantjes plan voor mensen met nep HBO opleidingen.

supah | 21-12-11 | 09:11

Mijn Opa zei altijd;

Links mensen zijn net als kippen, pikken van zich af en krabben naar zich toe.

DeLex | 21-12-11 | 09:11

@Bluto Blutarsky | 21-12-11 | 09:07
Dan moet je bij degene zijn die haar inhuurt.

niet voor de hond | 21-12-11 | 09:11

@Fopspeen | 21-12-11 | 09:09 | + 0 -
ze is dus geen ambtenaar, slimmerik

Den Meester | 21-12-11 | 09:11

Moet toch maar eens kijken naar mijn prijzen dan.

Op dit moment vraag ik nog 50 euro per uur per nacht.

Nacho_Vidal | 21-12-11 | 09:10

Wat heeft die 2 dagen per week ermee te maken? Als je ergens goed in bent zodat je het snel kunt, ben je dan soms minder waard?

insensitive clod | 21-12-11 | 09:10

whahahaha, wat een volksverlakkerij, om dat bedrag inclusief BTW te vermelden. En mevrouwtje zorgt ervoor, in tegenstelling tot het gros van de PVV'ers, dat zij geen beroep op sociale voorzieningen gaat doen, want ze is ondernemer (en heeft dus geen recht op WW).

Den Meester | 21-12-11 | 09:10

Als dit salaris normaal was geweest voor het werk wat ze doet dan waren geheimen afspraken er nooit geweest.

toetanchamon | 21-12-11 | 09:10

Ik heb ook wel eens opdrachten voor de overheid gedaan. En mijn tarief lag hoger dan dat van deze mevrouw? Ben ik nu ook een graaier of zelfverrijker? Het zij zo.
Maar dan moet je boos worden op degene die mij heeft ingehuurd.

niet voor de hond | 21-12-11 | 09:10

Beetje raar verhaal dit. Wanneer zij als zzp'er werkt en de pvda huurt haar in tegen een overeengekomen tarief dan lijkt het me redelijk unfair om de zzp'er daar op af te rekenen. Als je dan wilt zeiken, zeik dan de pvda af, maar laat de bewuste zzp'er met rust. Die doet alleen datgeen waarvoor ze is ingehuurd.

Hellsmurfje | 21-12-11 | 09:09

Zo zie je maar, bij je carrière keuze op school ALTIJD gaan voor linkse ambtenaar. Ik heb een vak geleerd, werk me de tyfus met 60+ uur per week en tik nog niet per jaar aan wat zij per 16 uur doet. Vraag me af welke school ik mijn kinderen moet sturen om het vak belastinggeldgraaien te leren...

Fopspeen | 21-12-11 | 09:09

Al is het een normaal bedrag voor een consultant dan is het nog zonde dat dit geld wordt weggegooid aan die duurzaamheidsonzin. Had je ook weer een paar agenten voor aan het werk kunnen zetten.

supah | 21-12-11 | 09:08

Yes. Bijna Balkenende norm krijgen voor een baantje op Melkert niveau.

Merkava | 21-12-11 | 09:08

Duurzaam graaien.

Bozebuurman | 21-12-11 | 09:08

Socialisten zijn vaak verslaafd aan geld, gek genoeg verdiend door een ander.

Onderbuik | 21-12-11 | 09:08

@hev @Maddus
100 euro voor een advocaat, consultant etc kan ik mee inkomen, echter voor een of ander zweverig adviesjobje van het niveau knutselende overblijfmoeder nee totaal niet.

Bluto Blutarsky | 21-12-11 | 09:07

Jezus wat een onvoorstelbare kruideniers zijn het toch die PVVers. Het "exorbitante" bedrag van € 72k voor 2 dagen is ongeveer €750 per dag. Heel erg marktconform voor een externe. Het is ook nog eens omzet en geen salaris (PVVers weten het verschil niet) Wat een sneu bericht.

Fisccon | 21-12-11 | 09:06

Misschien levert het werk van mevrouw wel hetzelfde bedrag aan besparingen op voor de gemeente. Waar praten we dan nog over?

De Treinende Rechter | 21-12-11 | 09:06

IS toch gewoon een opdracht aan het bedrijf waar ze directeur van is? Ik zie niet wat er mis mee is. Mijn zakelijke uurtarief is hoger.

thefonz | 21-12-11 | 09:05

-weggejorist-

Broodje_Dood_Dier | 21-12-11 | 09:04

Een pvda'er die graait? Je verwacht het niet he? Het moet toch eerlijker?

Zure Boer | 21-12-11 | 09:04

Check ook even haar "adviseurschap" bij een "advies-bureautje", als het salaris van zo'n tante al geheim moet blijven is de verdere corruptie 100%.
Belastinggeld dat geheim moet blijven... dat krijgt de koningin nog niet klaar.Duyvenstein was altijd al een gladde.

hagelkruis | 21-12-11 | 09:04

omgerekend is dat zo'n 100-120 per uur, dat is een normaal consultancy tarief... waar heb je het over pritt? had je even niets om tegenaan te schoppen?

joris strooigoed | 21-12-11 | 09:04

Nou nou,.. 100 euro per uur,..
Goede advocaat kost meer!

Maddus | 21-12-11 | 09:03

Is nog geen 100 euro per uur. Voor minder kom ik ook mijn nest niet uit en jullie ook niet GS!! Leer eens rekenen voordat je zo'n dom PVV stukje op je site zet.

hev | 21-12-11 | 09:03

Je kan doordeweeks overdag altijd aan het gemiddelde aantal minnen bij dergelijke stukken zien dat de PvdA-achterban weinig werkt.

Tommygunner | 21-12-11 | 09:03

De graaicultuur is in 0031 helaas gemeengoed geworden ...

Frietje_Oorlog | 21-12-11 | 09:02

Tweets even bekeken, vriendelijk dit, knuffel dat, duurzaam zus. Je zal een relatie hebben met zo'n eco-zweefteef. Zou gillend gek worden.

Bluto Blutarsky | 21-12-11 | 09:00

ik zie alleen iets over een knuffelboom op haar twatter.

superjan | 21-12-11 | 09:00

*Mevrouw schoppen doet*
Doe eens teruggeven, vieze dief!

Vakonov | 21-12-11 | 08:57

Dat de PVDA al lang niet meer in lijn staat met de echte arbeiders klasse in Nederland is al jaren duidelijk het is wachten tot deze partij hetzelfde lot ondergaat als het CDA momenteel, op naar de 0 zetels!

MasthaX | 21-12-11 | 08:57

Goede actie in deze van de PVV om de getallen openbaar te maken.. Echt zum kotsen dat de overige partijen dit wanbeleid onder de eigen mantel willen houden..

Absoluut niet waar | 21-12-11 | 08:56

Pas alsjeblieft eens de Plukze regeling toe op dergelijke lui...

Tommygunner | 21-12-11 | 08:56

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken