Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

STEMMEN. Bezorg de katholieke haatsnol een prijs

mariswareface.pngEn omdat het bijna kerstmis is gaan we nu iemands hartje laten stralen. Want de nominaties voor de Gouden Bikini (al jaren een begrip op het internet) zijn weer bekend en wij weten nu al wie hem gaat winnen: Mariska Ôrbän de Haas alias de Katholieke Haatsnol van 2011. Toen deze kruising tussen Vanessa en Jenny Goeree eind 2010 besloot om VVD kamerlid Jeanine Hennis eens even haar eigen miskramen in het gezicht te wrijven ('tuurlijk weet jij niet hoe erg abortus is want...') mag ze zich officieel de meest gehate Nederlander ooit noemen. Mariska heeft 2011 vooral benut om dat imago nog wat verder in te kleuren. Zo'n campagne klinkt ongeveer zo: 'Als je katholieke pedo's aan een nieuw baantje helpt ben je gewoon te goed voor deze wereld!!!' 'Condooms in Afrika lossen niks op, die negers moeten gewoon trouwen!!!' 'Homo's met kinderen zijn egoïstisch!!!!' 'Ik en Antoin Bodar zijn de enige katholieken die nooit misbruikt zijn en daar zijn we nog steeds woedend over!!!' U hoort het, deze vrouw verdient een prijs. Doe dus maar even stemmie stemmie en wie weet hebben we straks een mooie in goud gehulde teen van Maris in hq op de frontpage. Want zo is die aandachtshoer mediapersoonlijkheid dan ook wel weer. Uh ja uh ehh.... nou ehhh.

Reaguursels

Inloggen

Mooi initiatief dat goedgelovig.nl: "Hiermee hopen we de nog vrijwel ontbrekende ’bediening van humor en zelfrelativering’ onder christenen (door ons uit relativering vaak gespeld als ‘gristenen’) wat leven in te blazen." :)

Ik zou zelf liever zien dat Dorenbos 'm wint met zijn 'God voor zijn eigen karretje spannen' en zijn smakeloze en aanstootgevende campagnes. Die man maakt elke vorm van normale dialoog onmogelijk!

M-Bozz | 21-12-11 | 13:13

white trash | 20-12-11 | 20:35 |
Ik wens de vrijheid te behouden om schande te spreken over het gedrag van medemensen. Precieser gezegd, ik behoud mij het recht voor morele verontwaardiging te tonen wanneer ik die morele verontwaardiging voel, zonder enige beperking. Ik spreek geen schande van de vrijheid van meninsguiting, ik spreek ook geen schande van het fet dat mevrouw gebruik maakt van haar vrijheid van meningsuiting, nee ik spreek schande van de mening zelf. Dat is mijn recht en dar wil ik gebruik van kunnen maken. Waarom zou ik altijd de schouders op moeten halen als ik verontwaardiging voel? Waarom zou ik me in moeten houden als een ander zijn vrijheid ten volle gebruikt om naar mijn idee verwerpelijke meningen te uiten en daar verwerkpelijke vormen voor te kiezen? Klinkt te zeer naar zelfcensuur.

Schoorsteenveger | 21-12-11 | 12:07

Om uw voorbeeld van stront maar te hanteren, als ik een punt wil maken tegenover u, moet ik dan ongevraagd stront door uw brievenbus duwen ook al weet ik dat u hier geen prijs op stelt?
de betaalautomaat | 21-12-11 | 00:02

de kompostbode?

relatief | 21-12-11 | 09:39

Hoerrr~

Lemau | 21-12-11 | 08:20

e.thunder | 20-12-11 | 21:54 | + 0 -
Er zijn mensen die dat doen.

zeefert | 21-12-11 | 07:31

Moeilijk kiezen hoor! Die Dorenbos en de andere koekwousen verdienen 'm net zo hard...

mygfisbrazilian | 21-12-11 | 06:23

e.thunder | 20-12-11 | 21:54 |

Om uw voorbeeld van stront maar te hanteren, als ik een punt wil maken tegenover u, moet ik dan ongevraagd stront door uw brievenbus duwen ook al weet ik dat u hier geen prijs op stelt?

de betaalautomaat | 21-12-11 | 00:02

white trash | 20-12-11 | 21:23 |

Een plaatje zegt inderdaad meer dan 1000 woorden, daarom is het ook de godwin van deze discussie. Je kunt immers wel foto's van een geaborteerde foetus laten zien, maar niet van of de keuze achteraf (on)juist was.

De discussie stoort mij niet zozeer, maar dat men zich steeds "Amerikaanser" gaat gedragen. Ben je tegen abortus? Dan krijg je een nep-foetus opgestuurd om je te overtuigen van het morele gelijk van Dorenbos en Co. denken te hebben.

De vorm van discussie die u oppert, daar ben ik voor, namelijk: debat voor degenen die hieraan wensen deel te nemen en op basis van argumenten, ideeën en ervaringen niet op basis van de personialisatie van een plastic foetus waarvan je weet dat de mensen die deze ontvangen hier hoogst waarschijnlijk "not amused" mee zijn. En ook niet op basis van een sprookjesboek.

de betaalautomaat | 20-12-11 | 23:59

Meneer Orbán is een psycholoog, misschien verklaard dat het één en ander.

Petrus de Rewa | 20-12-11 | 21:59

RK: dat heeft de kolonel ook nog op zijn oude hepla staan. Godverdomme kom je daar dan nooit meer af? Fascistoïde religie met ongekende kleefkracht!

Oberst Fledermaus | 20-12-11 | 21:56

@zeefert | 20-12-11 | 14:35 honden eten stront als ze de kans krijgen, dus is het natuurlijk en volgens jouw redenering blijkbaar heel normaal als mensen dat ook zouden doen.

e.thunder | 20-12-11 | 21:54

Niks mis met Mariska Ôrbän. Abortus dat is pas bruut en als je dat niet ziet dan is het des te beter dat er mensen als Bert Dorenbos zijn die even duidelijk maken waar het om gaat. Een mensenleven dat beschermt moet worden tegen zijn of haar 'moeder', die dat niet wil zijn.

e.thunder | 20-12-11 | 21:52

de betaalautomaat | 20-12-11 | 21:05
Mijn punt was: jij komt met een extreme casus (incest), terwijl er ook een grijs gebied is (vrijwillige adoptie).

Waarom de foetussen? Misschien omdat een plaatje meer zegt dan 1000 woorden. Gewoon communicatie. Stel dat er een target is van 10% vrijwillige adopties, dan zal dat toch op de een of andere manier gecommuniceerd moeten worden.

Wat het paternalistische gezever betreft: tja elke casus staat op zichzelf. Wat dit onderwerp betreft, vind ik dat er best iets voor te zeggen is, van beide kanten. Gewoon een rationele discussie die we met zijn allen moeten voeren. Gelukkig zijn we een vrij land waar we zo'n rationele discussie kunnen voeren!

white trash | 20-12-11 | 21:23

white trash | 20-12-11 | 20:24 |

U kent mij niet, derhalve kunt u niet oordelen of ik al dan niet blij zou zijn met een gehandicapt kind, maar dat is een andere discussie.

U zegt inhoudelijk in te willen gaan op mijn vorige plemp, maar dat doet u niet. Dat verwijt ik u ook niet, want daar bood mijn rant ook geen gelegenheid toe.

Mijn punt is: uiteraard mag Orban haar standpunt hebben, maar waarom moeten Christelijken zoals zij en de "heer" Dorenbos nep foetussen o.a. naar Mw. Plasschaert sturen?

Ook mensen zonder die nooit een miskraam gehad hebben hoeven niet lastig gevallen te worden met het paternalistische gezever van mensen die geloven in sprookjes, mochten mensen daar interesse in hebben, dan zijn ze waarschijnlijk prima in staat zelf contact met gelijkgestemden te zoeken en te vinden. Verder, als het een imam was geweest had men het op GS dan ook verdedigd onder de noemer "vrije meningsuiting". Uiteraard is men vrij de mening uit te dragen, maar dat brengt ook verantwoordelijkheid met zich mee.

de betaalautomaat | 20-12-11 | 21:05

Wat zijn de voordelen van meer adoptie kinderen? (op geheel vrijwillige basis natuurlijk)
- We kunnen kinderloze NL ouders blij maken met gezonde adoptiekindjes
- We hebben als NL maatschappij meer kinderen nodig (wie gaat er anders voor de pensioenen van de babyboomers betalen?)
- Wie weet wordt een van de adoptiekindjes wel de nieuwe Wesley Sneijder (o wacht, we hadden het hier over de voordelen, hehe)

Dus: zie je wel? Dit vraagstuk kan op een volstrekt rationele manier benaderd worden, zonder gescheld en getier. Wat is het toch heerlijk om logisch na te kunnen denken ;)

white trash | 20-12-11 | 21:05

Ok, en dan hier de post van een logisch, nadenkend, rationeel persoon (ik dus ;)
Vroeger was een ongewenste zwangerschap iets heel arelaxeds, omdat je als vrouw werd uitgekotst door de maatschappij. Maar vandaag de dag is dat niet meer zo. Je kan prima een kind baren, afgeven voor adoptie, een NL stel dat geen kinderen kan krijgen heel blij maken, en doorgaan met je leven alsof er niets is gebeurd. Dus moeten we de pro's op een rationele manier afwegen tegen de con's. Het enige nadeel dat ik kan ontdekken, is dat een zwangere vrouw 9 maanden zwanger is, waarvan een maandje of 6 arelaxed dik. Stel dat hier een financiële regeling voor wordt getroffen, dan is het probleem opgelost. Iedereen blij! Alles op geheel vrijwillige basis natuurlijk.

white trash | 20-12-11 | 20:58

Ik vind dat er vrouwen zijn die te makkelijk omgaan met abortus.
Bevruchte eitjes hebben recht op de kans tot leven. Vaders hebben net zoveel zeggenschap daarover dan de moeder. Alleen in mensonterende omstandigheden (voor vader, moeder of kind) zou abortus moeten mogen. Bijvoorbeeld als je weet dat een kind ernstig zal lijden of bij zwangerschap na een verkrachting. Dat vind ik. En nee ik ben geen reli-gekkie.

ZDEV | 20-12-11 | 20:43

Schoorsteenveger | 20-12-11 | 17:09
Dat is nu net mijn hele punt. Normaalgesproken spreek je geen schande over iemand die gebruik maakt van zijn vrijheid van meningsuiting. Normaalgesproken concludeer je dat je het er niet mee eens bent, haal je je schouders op, en ga je over tot de orde van de dag. Schande spreken over vrijheid van meningsuiting doen normaalgesproken Moslims, en Linksmensen. Dus waar komt toch die agressie vandaan? Waarom mag een blonde chick niet uitkomen voor datgene waar ze voor staat, zonder een emmer stront over zich heen te krijgen? Je hoeft het er niet mee eens te zijn!

white trash | 20-12-11 | 20:35

de betaalautomaat | 20-12-11 | 18:40
Hey sjakie, heb ik jou beledigd? Waarom dat gescheld en getier? Je lijkt wel een holbewoner man!

Maar om inhoudelijk in te gaan op jouw casus: dat is wel meteen het uiterste van het uiterste he. Er is ook nog een heel grijs gebied. Wist je dat Nederlandse ouders die een kind willen adopteren en naar het buitenland uit moeten wijken omdat er in NL niets te halen valt, alleen kunnen kiezen uit ERNSTIG GEHANDICAPTE kinderen. Een normaal, gezond kind krijg je niet. Zou jij een gehandicapt kind willen hebben? Nee, ik ook niet. Dus stel dat er 10% meer kinderen voor adoptie zouden worden afgegeven ipv geaborteerd, dat zijn dan toch weer een paar NL ouders die blij gemaakt kunnen worden met een gezond kind. Daar is toch helemaal niets mis mee?

white trash | 20-12-11 | 20:24

Zware Majesteit | 20-12-11 | 19:12
Hehe doe je dat met elke discussie? Pap, ik wil meer zakgeld. Sorry meid, maar dat gaat niet lukken. PAP JE BENT EEN VUILE HAATSNOL!!! IK VIND JOUW STANDPUNTEN ZO ONFRIS DAT IK MIJN REET ER NIET EENS MEE AF WIL VEGEN!!!! Gaat dat zo bij jou in de familie? LOL

Ok ff serieus: waarom vind je de standpunten van Mariska zo onfris dan? Wat is er zo erg aan een blond vrouwtje dat kleine babietjes wil redden van de dood? Je hoeft het niet eens te zijn met haar, dus wat is er mis met een constatering: we agree to disagree? Zonder gescheld en getier, je bent toch geen holbewoner?

white trash | 20-12-11 | 20:18

O Nee! Keuzestress..

Canis Spurcus | 20-12-11 | 20:13

@white trash
Erg veel heb je er niet van begrepen he? Zo te zien ben je ongeveer halverwege. Inderdaad, je mag in Nederland vrij je mening uiten. Moet iedereen inclusief Mariska lekker doen. Vervolgens -en nu komt 'ie- hebben anderen dan weer het recht om iets van die mening te vinden en daar ook uiting aan te geven. Ik vind de standpunten van tante Maris bijvoorbeeld zodanig onfris en die brief zo smerig dat ik er nog niet eens mijn reet mee af zou willen vegen. Het predikaat dogmatische haatsnol met een misplaatst superioriteitscomplex acht ik wel op z'n plaats hier.

Zware Majesteit | 20-12-11 | 19:12

Ze staat al dik bovenaan. Was moeilijk kiezen, maar heb zelf toch op Dorenbos gestemd

Bulloch | 20-12-11 | 19:10

-weggejorist-

mindless | 20-12-11 | 19:06

white trash | 20-12-11 | 15:44 |

Er zijn inderdaad erger dingen, zoals het feit dat sommige ouders die broer en zus zijn géén abortus laten plegen en grafidioten als u het leven geven. Ik zou inderdaad staan te juichen bij sommige miskramen, bijvoorbeeld bij uw voorouders zodat een incestueus nageslacht ons bespaard was gebleven.

Lutser.

de betaalautomaat | 20-12-11 | 18:40

Je hebt hier en in Nl in het algemeen onderhand meer kans op een vijandige bejegening als je iets in het voordeel van het stuiptrekkende katholiscme opmerkt dan wanneer je je kritisch uitlaat over de van levensenergie bruisende islam.

WirMachenMusik | 20-12-11 | 18:33

zeefert | 20-12-11 | 14:35 |
"Net zoals de aanname van katholieken dat je je leuter in een kleuter mag steken onjuist is."
---------------------------
In welke katholieke geschriften staat dat dat katholieken is toegestaan?
Ik denk dat je het katholicisme verwart met een andere godsdienst.
hoeiboei.blogspot.com/2011/12/kan-je-s...

WirMachenMusik | 20-12-11 | 18:05

homokineet | 20-12-11 | 17:19 |

Nee, het moet zelfs zijn: "Antoine Bodar en ik…"

relatief | 20-12-11 | 18:01

-weggejorist-

gescheurdrubber | 20-12-11 | 17:57

Het wordt nu toch wel zo langzamerhand genant, dat trappen tegen het bijna-lijk katholicisme. Hier, zowat dagelijks in de Volkskrant en de NRC en zelfs Rutte en Verhagen ook al.
Een Godwinnetje is hier wel op z'n plaats. En dat is de waarneming van mijn vader, die twee broers in verzet verloor en zelf als zeventienjarige enige tijd bij de SD in Maastricht 'logeerde', dat het aantal verzetsstrijders, dat zich vlak voor het einde en ná de bezetting als zodanig kenbaar maakte een veelvoud bedroeg van het aantal manschappen van de Duitse bezetter.

WirMachenMusik | 20-12-11 | 17:53

-weggejorist-

Finnenhaaiensoep | 20-12-11 | 17:36

Dus een site die zijn bestaansrecht ontleent aan 'haat' vertrouwt er niet op dat zijn eigen reaguurders wel de juiste persoon zullen haten, en geven dus bindend stemadvies.

En de reaguurders volgen dat blindelings op.

Best triest eigenlijk...

relatief | 20-12-11 | 17:34

Beste reaguurders
Laten wij de naam van Raoul Heertje alsjeblieft niet misbruiken straks gaat die ego maniak zichzelf weer 'googlen' dan heeft hij weer 10 minuten materiaal om zich te verkopen op RTL, dat zijn weer 10 minuten te veel!

Rest In Privacy | 20-12-11 | 17:24

@baba4oog | 20-12-11 | 17:15

Misschien een paar originele onderdelen

Parel van het Zuiden | 20-12-11 | 17:22

"Ik en Antoin Bodar zijn de enige katholieken...."

Moet het niet zijn: "Antoin Bodar en ik...."

homokineet | 20-12-11 | 17:19

't Begint hier nu toch wel een beetje op een heksenjacht te lijken. Krijg er genoeg van.

Angelica | 20-12-11 | 17:16

@ Noem bijvoorbeeld maar eens een ander 2000 jaar oud instituut?
Parel van het Zuiden | 20-12-11 | 16:54

Patty Brard ?

baba4oog | 20-12-11 | 17:15

Mariska?
Dat is toch die geyle snol die op een briefje bij houdt op welke dagen er gekontneukt moet worden?

K.Zwellever | 20-12-11 | 17:12

Dik over de 60 procent dan maar weer. Vooruit GS omdat het verlichte bomenfeest bijna begint.

Kamervraag | 20-12-11 | 17:12

white trash | 20-12-11 | 17:02 |
Mag best. En een open brief mag ook. Maar over de inhoud van die open brief mag vervolgens ook openlijk schande worden gesproken.

Schoorsteenveger | 20-12-11 | 17:09

@Parel van het Zuiden | 20-12-11 | 16:54 Wat zegt een aantal volgelingen als je die verkregen heb door dood en verderf te zaaien onder zogenaamde ongelovigen? En wat zegt het als in NL 25% van de bevolking geregistreerd Katholiek is maar minder dan 5% van die gelovigen wel eens een kerk bezoekt. Nee, wat mij betreft is het een criminele organisatie, dat was het al in de middeleeuwen en dat is het nog steeds. Waarmee ik niet wil zeggen dat er uit de bijbel geen goede dingen te halen zijn om je leven naar in te richten: integendeel. Maar het instituut KK heeft wat mij betreft afgedaan.

witwas | 20-12-11 | 17:07

witwas | 20-12-11 | 16:07
Hehe "misbruikt"? En wie is degene die bepaalt of iets misbruiken is of niet? Jij hebt toch ook niet graag dat een religekkie vindt dat jij je vrijheid van meningsuiting "misbruikt"? En daarnaast, als de overgrote meerderheid van de Nederlandse bevolking er tegen is, dan zal het wel geen goed idee zijn, toch? Laat Mariska dan lekker roepen, who cares? Dus waarom al die ophef? Waarom al die emotionaliteiten? Het begint bijna grappig te worden, hehe.

white trash | 20-12-11 | 17:05

Ashtrey | 20-12-11 | 16:03
Sinds wanneer mag je iemand niet meer een brief sturen in Nederland? Jij mag toch ook een brief sturen als je dat wil? Het is hier toch geen Noord Korea?

white trash | 20-12-11 | 17:02

Ik stem op Dorenbosch. Die man is veel enger.

Diny in Bikini | 20-12-11 | 16:56

@witwas | 20-12-11 | 16:22
.
En dus had ik het over insteek, visie, geen praktische maatregelen. Die visie gaat over de problemen waar Afrikaanse maatschappijen voor staan en de ontwikkelingen die nodig zijn om voor meer stabiliteit, onderlinge verbondenheid en welvaart te zorgen. Gezinnen vormen een elementair onderdeel van een stabiele maatschappij.
.
Luister.. Ik ga hier niet zitten voldoen aan jouw behoefte de KK af te zeiken. Dat zeiken doe ik regelmatig zelf ook. Ik wilde alleen aangeven dat dit nou net een punt is waarop ik de KK een beter standpunt vind innemen als veel andere maatschappelijke partijen. Dat zint je misschien niet maar is toch zo.
.
Ook nog even een ander puntje dan. De KK bestaat al ruwweg 2000 jaar en heeft meer als een miljard volgelingen. Ze hebben een diepgaande visie op verschillende terreinen. Dat dit jouw visie (en mijne for that matter) niet is begrijp ik maar het is een toch een visie. Het is ook een visie die i.e.g. tot continuïteit van het instituut heeft geleid dus er zitten echt wel onderdelen in die merites hebben. Noem bijvoorbeeld maar eens een ander 2000 jaar oud instituut?

Parel van het Zuiden | 20-12-11 | 16:54

@Schoorsteenveger | 20-12-11 | 16:27
Ik denk dat ze er nu (hoogzwanger) wel wat anders uit zal zien. Meer als een kamerolifantje.

John Toroflex | 20-12-11 | 16:52

Ik wens mevrouw De Haas ongezien de [insert deadly disease] en er op dat moment achter komen dat ze toch nog een keer misbruikt wordt, door satan met zijn bokkenpoot that is.

de betaalautomaat | 20-12-11 | 16:37

@Schoorsteenveger | 20-12-11 | 16:27 |

Nasty.

Romanov | 20-12-11 | 16:29

@Parel van het Zuiden | 20-12-11 | 16:16 | Ik lees wel, in jouw eerste plempsel van 15:19 las ik bijvoorbeeld dit: "Ik denk dat KK in deze meer visie toont als heel policor NL bij elkaar"
Dan ben ik benieuwd wat jij onder die visie verstaat want volgens mij gaat die visie niet verder dan het verbieden van condooms en prediken van monogamie.

witwas | 20-12-11 | 16:22

@witwas | 20-12-11 | 16:13

He slimmerik, lees anders eerst even voor je reaguurt. Ik schrijf over de insteek die de KK kiest niet de praktische maatregelen. Het gepredik van de KK is net zo erg als dat van de Linkse Kerk, vandaar dat ik ook illustreer met een maatregel van de Botswanen zelf!

Parel van het Zuiden | 20-12-11 | 16:16

@Parel van het Zuiden | 20-12-11 | 16:05 Ja, het prediken van monogamie en verbieden van buitenechtelijke seks is echt een oplossing voor de aidsproblematiek die recht doet aan de Afrikaanse cultuur. ROFL

witwas | 20-12-11 | 16:13

@white trash Laatste keer: het gaat niet om vrije meningsuiting, die heeft MdH ook, ze krijgt er zelfs alle ruimte voor op de staatstv. Waar het om gaat is dat ze die ruimte misbruikt om te proberen haar denkbeelden (abortus is kindermoord) tot wetgeving te maken en op te leggen aan de overgrote meerderheid die haar denkbeelden absoluut niet deelt. Iets waar al die religekkies op goedgelovig in meer of mindere mate last van hebben (ik noem euthanasie, winkelsluitingswet).

witwas | 20-12-11 | 16:07

Mindless drones zijn jullie ook he, gwn doen wat GeenStijl zegt. Stem toch echt op Dorenbosch

character55 | 20-12-11 | 16:07

@witwas | 20-12-11 | 15:27
.
Ik weet niet of de 10 geboden een uitheemse oplossing zijn. Ik ben niet gelovig dus ik kan het fout hebben maar volgens mij zijn de meeste van die 10 geboden vrij universeel. Ik vraag mij af of dat echt door de strot gedrukt moet worden, maar goed....
.
Ik weet niet wat de zendingsresultaten van de KK in Afrika zijn. Ik stel slechts dat ik vind dat de KK met de focus op gezien meer visie toont als alle 'policoren' die blind om condooms en remmende cocktails roepen.
.
Het gezin wordt overigens ook door sociologen en geschiedkundigen benoemd als hoeksteen voor een beschaafde maatschappij. Dat is dus niet sec een KK mantra.

Parel van het Zuiden | 20-12-11 | 16:05

white trash | 20-12-11 | 15:57
Nee, de meeste reaguurders ageren tegen het onnodig inpeperen en confronteren van Jeanine die enkele miskramen heeft gehad middels een open brief.
Niet de miskramen zelf.

Ashtrey | 20-12-11 | 16:03

Ashtrey | 20-12-11 | 15:46
Dat doen de andere reaguurders toch ook? Die bepalen dat een miskraam blijkbaar iets Heel Ergs is. Tja, ik kan me voorstellen dat het niet leuk is, maar ik kan me een hoop dingen voorstellen die een miljoen keer erger zijn!

white trash | 20-12-11 | 15:57

vetkleppert | 20-12-11 | 15:44
Ik zeg ook niet dat je het eens moet zijn met haar. Dat moet iedereen zelf bepalen. Maar in Nederland heeft zelfs Mariska de Haas het recht om haar mening te uiten, toch? Dat hebben jij en ik tenslotte ook!

white trash | 20-12-11 | 15:55

laat de laatste katholieken zich uitschrijven en verder doodzwijgen.

Dr. Funkenstein | 20-12-11 | 15:53

witwas | 20-12-11 | 15:44
Het is toch maar een miskraam? Wat is daar zo erg aan dat daar niet over gepraat mag worden?

white trash | 20-12-11 | 15:52

@vetkleppert | 20-12-11 | 15:44 Ze maakt zich natuurlijk zorgen om de aanvoer van kindertjes voor die misbruikfabriek. Als er één groep kinderen in internaten wordt geplaatst dan zijn het toch wel de ongewenste.

witwas | 20-12-11 | 15:47

white trash | 20-12-11 | 15:44
Ohw jij gaat even bepalen hoe mensen zich moeten gedragen en voelen na een miskraam? Oh wacht, vrije samenleving natuurlijk knul. Mooi joh.

Ashtrey | 20-12-11 | 15:46

Mijn stem heeft ze, die haatsnol. Gatverdamme ik wordt zo misselijk van die zelfingenomen gelovigen die hun levensvisie koste wat kost bij iedereen door de strot willen duwen.
Ben je gelovig? Best! Maar laat s.v.p. die verdomde arrogante, mijn-waarheid-is-jou-waarheid instelling achterwege en val anderen niet lastig met je gelul.

Strappin Young Lad | 20-12-11 | 15:46

Katholiek is sooo jaren 50

Koonkluk Huis | 20-12-11 | 15:45

@white trash | 20-12-11 | 15:39
Overtuigen van een goed idee is iets heel anders dan proberen bijvoorbeeld abortus verboden te krijgen. Er als politicus naar streven dat mensen zich verplicht naar jouw reliose gedragen. Op de meest zieke manier die je kan bedenken ook nog.
Komt nog eens bij dat het hier ruimschoots overbevolkt genoeg is en dat we al helemaal niet zitten te wachten op slecht opgevoede ongewenste kinderen en de verpeste levens en opleidingen van hun moeders. Alleen maar omdat katholieke haatsnol geen abortus wil.

vetkleppert | 20-12-11 | 15:44

@white trash | 20-12-11 | 15:36 Haha, ben jij even doof en blind aan één kant. Natuurlijk kan je GS en de reaguurders aanvallen op de vorm waarin ze hun mening gieten. Maar in dit geval is het voor MdH boontje komt om haar loontje met haar open brief aan Hennis over de miskramen van de laatste.

witwas | 20-12-11 | 15:44

Ordentelijk | 20-12-11 | 15:37
Sjesus het is toch maar een miskraam? Een miskraam is als ik het goed heb wat cellen die uitgepoept worden. Je zou het een abortus kunnen noemen, hehe. Dus waar hebben het nu helemaal over? Er gebeuren wel ergere dingen in het leven.

white trash | 20-12-11 | 15:44

vetkleppert | 20-12-11 | 15:15
Dat is nu juist het mooie van een vrije samenleving: als jij een goed idee hebt, kan je de rest van Nederland proberen te overtuigen van jouw goede idee. Daar is toch helemaal niets mis mee? Misschien zie jij wel iets wat ik over het hoofd zie. Dan is het toch mooi als jij mij dat vertelt. En dan kan ik daar zelf over nadenken, en beslissen of ik het een goed idee vind of niet. Ik dacht dat het zo werkte in Nederland, in plaats van schelden en demoniseren (kijk maar wat er met Pim Fortuyn is gebeurd!)

white trash | 20-12-11 | 15:39

@white trash
Een vrouw met miskramen op zo'n poeslieve manier aanspreken en haar er mee confronteren? Jij mag van mij lekker meebungelen aan de hoogste boom

Ordentelijk | 20-12-11 | 15:37

@DutchLibertarian | 20-12-11 | 14:49
Gelukkig, toch nog iemand die dat geluid durft te laten horen hier, 't lijkt wel of er voor dit topic een reuzenblik met makke schapen is opengetrokken.

AndroidLouWebber | 20-12-11 | 15:37

witwas | 20-12-11 | 15:13
Stel dat jij opkomt voor iets dat je belangrijk vindt, en je wordt vervolgens uitgescholden voor haatsnol die dead moet, daar zou jij toch ook niet blij van worden? Dat schelden heeft één doel: ervoor zorgen dat jij bang wordt en voortaan je kk bek dicht houdt. Dat doen ze dus ook in Noord-Korea.

white trash | 20-12-11 | 15:36

Nixxor | 20-12-11 | 15:26
Dat mag ze best zeggen en vinden. Alleen denk ik dan weer dat haar kroos waarschijnlijk verplicht het grote sprookjesboek zullen moeten nadreunen. Maar zo zal zij het niet voelen want Godt kennen is een voorrecht en absolute must in dit zondige en vooral tijdelijke aardse bestaan.
Hypocriet, but what else is new.

Ashtrey | 20-12-11 | 15:35

swempie | 20-12-11 | 15:12
Hehe nee hoor

white trash | 20-12-11 | 15:32

zeefert 14.35: Waarom het ene wel en het andere niet?
Heb eens een hondje bezig gezien dat net zolang zijn dingetje likte tot het klaarkwam met dichtgeknepen oogjes van plezier.
Ik vond dat ook een beetje onnatuurlijk maar heb het hem niet verboden.
Hij deed er niemand kwaad mee en er was geen loops teefje in de buurt, dus....
Bij nader inzien heb je misschien wel gelijk want ik heb nog nooit een hond een andere hond zien verkrachten of zien sexen tegen "haar" wil want dan bijten ze.
Aan de andere kant zag ik op een boerderij een groepje jonge hanen wel een kip verkrachten: ondanks haar hulpgeschreeuw werd ze letterlijk "platgeneukt".
Ik weet het op de duur ook niet meer wat natuurlijk is. Jij wel?

bruine kikker | 20-12-11 | 15:29

@Parel van het Zuiden | 20-12-11 | 15:19 En met het door de strot duwen van de 10 geboden (over uitheemse oplossingen gesproken) wil het volgens jou wel vlotten in Afrika?

witwas | 20-12-11 | 15:27

Deze tweet van Mariska maakt me misselijk: "vader én vader of moeder én moeder is een onnatuurlijk, egocentrisch fenomeen waarbij t kind ondergeschikt is aan geluk ouders"
Die Gouden Bikini verdient ze sowieso, wat een wereldvreemd mens... *schudt triest het hoofd*

Nixxor | 20-12-11 | 15:26

@Parel van het Zuiden | 20-12-11 | 15:19 Wat mij betreft is het van belang dat mensen in Afrika een eigen keuze kunnen maken op basis van voorlichting en beschikbaarheid van condooms. Dat is toch wat minder misdadig dan condooms verbieden en de toorn van God in het vooruitzicht stellen als ze het toch doen.

witwas | 20-12-11 | 15:26

Ik moet wel lachen om die site goedgelovig. Enig die christelijke mensen.
Ik hoop dat Jezus er ook zoveel plezier aan beleeft.

Jezus_Boeddha | 20-12-11 | 15:21

@Biff Eagleburger | 20-12-11 | 15:19
Inderdaad. En een paar abortussen. En dat wens je die kinderen niet toe. Die hebben recht op een normale moeder plus opvoeding.

vetkleppert | 20-12-11 | 15:21

Dat punt over het oplossend vermogen van condooms in Afrika, nl. nul is misschien omstreden maar volgens mij niet minder waar. In Afrika is dringend behoefte aan gezinsvorming dat hand in hand moet gaan met minder aids en bevolkingsgroei. Ik denk dat KK in deze meer visie toont als heel policor NL bij elkaar. Opdringen van condooms lukt bovendien al jaren niet erg. Afrikaanse culturen kijken net iets anders tegen seksualiteit en gezin aan. Daar zit ook de oorzaak van het aids probleem.
.
Ik weet bijvoorbeeld in Botswana vrachtwagen chauffeurs gestimuleerd worden om juist hun vrouw mee te nemen op hun reizen. Versterkt de gezinsband, geen gelegenheid om m in een andere vrouw te prakken en gemakkelijk. Deze invalshoek sluit beter aan op de aldaar heersende mores. Vele malen effectiever dan condooms opdringen.
.
Altijd wel leuk on policor NL over respecteren van culturen te horen om ze vervolgens andere culturen uitheemse oplossingen door de strot te zien proberen te drukken.

Parel van het Zuiden | 20-12-11 | 15:19

Je weet nu al dat haar kinderen gaan eindigen als:

a) Harddrugsgebruiker
b) Lichtekooi
c) Crimineel van laag allooi
d) a, b & c

Biff Eagleburger | 20-12-11 | 15:19

@LJBrinkhorst | 20-12-11 | 14:49
Afgelopen decennia? Afgelopen milennia zul je bedoelen.

Polletje Piekhaar | 20-12-11 | 15:16

@white trash | 20-12-11 | 15:09
Omdat ik niet (als politicus) streef naar het aan anderen opleggen van mijn waarden. En al helemaal geen sprookjesboekwaarden die anno nu alleen nog maar schadelijk zijn.

vetkleppert | 20-12-11 | 15:15

Hoe wanhopig waren de broeders van dat Katholiekedodenboomblaadje in de marge om vleesgeworden incompetentie genaamd Mariska Orban daar de lakens uit te laten delen?

Gelukkig heeft ze inmiddels een cursus mediatraining bij de gratie Gods mogen volgen.
Ehhh ... Uheuhheeuu ...

Ashtrey | 20-12-11 | 15:15

Goedgelovig.nl: "Onze missie is het leven van alle goedgelovigen in Nederland wonderbaar te transformeren."
Wel behoorlijk misselijk dat ze zich daarbij alleen richten op christelijk Nederland, het gemakkelijke doelwit dat niets terugdoet. In de traditie van laf links, zeg maar.

Fijnstoffer | 20-12-11 | 15:14

@white trash | 20-12-11 | 15:09 Waar wordt MdH het recht op vrije meningsuiting ontzegd?

witwas | 20-12-11 | 15:13

Laat ze eens openlijk afstand nemen van die wellustig kwijlende oude mannen met jurken aan.

Dr. Funkenstein | 20-12-11 | 15:13

@white trash
Ben jij stiekem raoul heertje???

swempie | 20-12-11 | 15:12

@Che_cuevara | 20-12-11 | 14:59
Hierover kan ik niet objectief zijn.

necrosis | 20-12-11 | 15:12

'k Zou die Urban in haar Ster van Bethlehem nemen.

Semolina Pilchard | 20-12-11 | 15:11

Als we Mariska hier mee verder kunnen helpen.. Graag.. Mijn stem heb je .. Sprookjes Heks..

Crematorium-de-Asbak | 20-12-11 | 15:10

Ze is overigens hoogzwanger, maar je wenst natuurlijk niemand een miskraam toe.

Romanov | 20-12-11 | 15:10

@necrosis | 20-12-11 | 14:58
Waarschijnlijk is ze daarom ook hoofdredacteur van het KN... Ze zit niet in de politiek.

niet voor de hond | 20-12-11 | 15:09

vetkleppert | 20-12-11 | 14:59
Waarom heb jij wel het recht om je mening te spuien, en Mariska de Haas niet?

white trash | 20-12-11 | 15:09

Dorenbos en Spronck verdienen ook wel een eigen topic!

Stilløs | 20-12-11 | 15:06

Gelukkig zijn de GS reaguurders geen domme nalopers die iemand uit gaan schelden puur omdat ze een andere mening heeft. Want dat is nu juist het mooie aan Nederland, dat iedereen het recht heeft om op te komen voor de dingen die hij belangrijk vindt! Zelfs als het om dingen gaat waar je het zelf oneens mee bent. +1 Nederland, -1 Noord-Korea!

white trash | 20-12-11 | 15:06

Hé wat leuk! Ongenuanceerd antipapisme, dat hoor je de laatste tijd weinig!

agnes kantnochwal | 20-12-11 | 15:05

Ik vind het maar lastig kiezen hoor, maar die Dorenbos spant voor mij toch wel de kroon. Bovendien is die al heul lang zo eng.

nogeentjedan | 20-12-11 | 15:05

Ik vraag me altijd af wat er in dat Beëlzebub-hoofdje omgaat als ze bij P&W zit.
Aan de ene kant proberen om als een braaf katholiek meisje over te komen, aan de andere kant weten dat je vanavond weer gewoonbootneuqsekst wordt door die ragebol aan de andere kant van de tafel.

Cuyahoga | 20-12-11 | 15:03

Zo die stem is geplaatst. Btw als je het niet zou weten zou t een aardige MILF kunnen zijn... Toch?

5UCK MY D1CK | 20-12-11 | 15:02

Hoe veel ovebevolkertjes had dat kreng ook al weer uitgescheten? En wat voor brainwash krijgen die als opvoeding?

vetkleppert | 20-12-11 | 15:02

Wijf is gek, gewoon negeren is het beste.

Kingeef1975 | 20-12-11 | 15:00

Echt een heks is dat en Johan Derksen had haar al aardig te pakken. Brrr eng vies mens!

Marcel19799 | 20-12-11 | 15:00

@necrosis | 20-12-11 | 14:58
Sterker nog, hebben ze wel iets te zoeken op de wereld?

Che_cuevara | 20-12-11 | 14:59

Weer wat geleerd: aids is een middel om duurzame relaties te bevorderen! Overall zou ik dr best in gouden bikini willen zien

swempie | 20-12-11 | 14:59

@white trash | 20-12-11 | 14:57
Wie tegen abortus is, neemt er zelf maar gewoon geen. En bemoeit zich voor de rest maar fijn met haar eigen zaken.

vetkleppert | 20-12-11 | 14:59

'Mensen' als Mariska Orban hebben helemaal niets te zoeken in de politiek.

necrosis | 20-12-11 | 14:58

-weggejorist-

white trash | 20-12-11 | 14:57

Zou haar doen zeg, geile haatfuck nog aan toe. En dan bulderend lachen onder het 'nee, nee, niet daar'.

très cool | 20-12-11 | 14:56

Lastig kiezen tussen zoveel smerigs.
Doe um ´t cda cadeaux.
Heb je ze symbolisch allemaal te pakken.
Mag Antoineet de Gouden Bikini mee naar zijn chambretje nemen , kan die z´n fapvocht in opvangen.

Ratzing. | 20-12-11 | 14:56

deze vrouw zou zich over haar opvattingen dood moeten schamen, en dat noemt zich katholiek

maraboe | 20-12-11 | 14:51

Zeau even gestempt, v4raag me alleen of zeau een katholieke teen wel om en nabij 1 is?

Geitenwollensokjuhz | 20-12-11 | 14:51

Nou ja, met ''Homo's met kinderen zijn egoïstisch!!!!'' ben ik het wel volkomen eens. Je zult als kind maar Paul de Leeuw en z'n vriend als vaders krijgen, zeg..

DutchLibertarian | 20-12-11 | 14:49

Die Mariska Orban is echt zoooooooo dom. Zo, ik geloof dus ik weet het. Feit: De RK-kerk heeft zich de afgelopen decennia als een criminele organisatie gedragen inzake seksueel misbruik en zou als zodanig door het OM behandeld moeten worden.
En hele fouten mensen als Simonis of zijn evangelische evenknie Bert Dorenbos met hun hele foute opmerkingen zouden sowieso geen podium meer moeten krijgen, zeker niet bij de publieke omroep die wij met zijn allen (ook de ruime meerderheid van de Nederlanders die nooit een kerk/moskee/synagoge van binnen zien) betalen.
Genoeg is genoeg.

LJBrinkhorst | 20-12-11 | 14:49

@ChristianV | 20-12-11 | 14:36
Da's toch synoniem?

Che_cuevara | 20-12-11 | 14:49

Ik geef die haatheks het liefst helemaal geen aandacht, maar het wordt wel eens tijd dat ze alle aandacht krijgt, die ze verdient met haar stupide gedachtegang.

Biff Eagleburger | 20-12-11 | 14:49

Compleet geschift mens. Wat mij betreft zonder stemmen ook al de terechte winnaar. Achterlijker dan dat vindt je ze niet snel...

c.onjo | 20-12-11 | 14:49

Mijn stem ging naar Bert Dorenbos.

niet voor de hond | 20-12-11 | 14:48

Die zieke vrucht van een Dorenbos is ook wel verleidelijk om op te stemmen, moet ik zeggen.

vetkleppert | 20-12-11 | 14:47

@ doenormaal! | 20-12-11 | 14:44 | + -1 -
Het is alleen jammer dat deze dame he-le-maal niet snapt hoe het werkt.

BeunDeHaas | 20-12-11 | 14:47

En dit is nieuwswaardig, omdat..?

Ferdi Rivas | 20-12-11 | 14:47

Die voorlaatste link laat eerder de zwakte van Femke zien. Erop ingaan door te zeggend at je er niet op in gaat is een beetje als de ander gelijk geven. Ze had ook kunnen antwoorden. "niet mee eens, goden aanbidden daarentegen....".

DerUnterMensch | 20-12-11 | 14:46

Zo, ze staat al ver aan kop.

Che_cuevara | 20-12-11 | 14:46

Eh... alle 8.

Stormageddon | 20-12-11 | 14:45

Iedereen moet lekker zelf bepalen wat hij/zij doet. Mensen die geen kinderen willen, moeten ook geen kinderen krijgen. Daar worden noch de ouders noch het ongeweste kind beter van.

doenormaal! | 20-12-11 | 14:44

Alle 10 verdienen ze het. Lastig.

Stormageddon | 20-12-11 | 14:44

Alle katholieken het land uit!

kibambam | 20-12-11 | 14:43

ze staat al op 40%, ruim aan kop dus.

Zure Boer | 20-12-11 | 14:42

Van haar brief naar Hennis word ik kots- en kotsmisselijk. Ophangen aan de hoogste boom aub

Ordentelijk | 20-12-11 | 14:39

Ik stem toch liever op Dorenbos, die gozer heeft het licht nog niet gezien.

haatbaard | 20-12-11 | 14:39

Mijn stem is inderdaad al reeds gegaan naar Mariska Ôrbän de Haas. Haar optredens bij P&W waren werkelijk stuitend.

Romanov | 20-12-11 | 14:37

Beetje flauw om bij elk katholiek thema meteen populistisch Pedo te gaan roepen :(

ChristianV | 20-12-11 | 14:36

Ik wens dit zieke mormel haar welverdiende portie leed.

vetkleppert | 20-12-11 | 14:35

Katholieken gaan er vanuit dat homofilie onnatuurlijk is maar van meer dan 1500 dieren is soortgelijk gedrag geregistreerd. Dus die aanname dat het onnatuurlijk is, is onjuist. Net zoals de aanname van katholieken dat je je leuter in een kleuter mag steken onjuist is.

zeefert | 20-12-11 | 14:35

Ik haat katholieke snollen. Geef mij maar iets Boeddhistisch

Den Meester | 20-12-11 | 14:33

Hebben ze daar op het Vaticaan een oneindige voorraad religekkies of worden die op order gekweekt?

Herr Knäckebröd | 20-12-11 | 14:32

stomme katholieken!

alloaboe | 20-12-11 | 14:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken