
Nederland houdt het water van de Noordzee buiten dankzij onze dijken. Wat velen echter niet weten, is dat die dijken ook bedoeld zijn om te voorkomen dat het overbevolkte, opeengestapelde en compleet dichtgepakte Nederlanderoverschot in zee stroomt. We leven inmiddels zo dicht op elkaar, dat Nederland wereldwijd het grootste risicoland voor polio is. Polio ja. Kinderverlamming. De ziekte die her en der in de Derde Wereld mensen voor het leven
misvormd achterlaat. Laatste uitbraak in Nederland: 1992. Maar volgens de WHO zijn we nog steeds niet veilig voor die middeleeuwse ziekte. We wonen namelijk veel te dicht op elkaar. Eén keer niezen in het boemeltje tussen Enkhuizen en Medemblik en heel Noord-Holland is de dag erna ziek, één keer niezen in een volle Amsterdam ArenA en het ganse land ligt plat. Maar het grootste probleem is de Bible Belt die
dwars door het land loopt. Waar de katholieken alleen een bedreiging voor het welzijn van 's lands kinderen vormen, houden de 200.000 gereformeerde middeleeuwers in de bijbelgordel het hele land in gijzeling. Want het is hun weigering om hun kinderen te laten inenten tegen polio die ons land 's werelds grootste kanshebber op besmettelijke achterstandsepidemieën maakt. Gelukkig hebben we Roel Coutinho nog. Die is goed met
vaccins inkopen...
Reaguursels
InloggenZal mij allemaal een reet roesten. Hoef toch geen kinderen; planeet zit al vol genoeg.
Na de varkens-, kippen, vogelgriep en de rest is het nu weer Polio ??
Als je bent ingeënt als kind kun je het niet meer krijgen is de theorie.
Als je dus gestoorde ouders hebt die dit niet gedaan hebben is de kans dus aanwezig dat je de rekening van deze stompzinnigheid op je bordje krijgt. (is dit geen aanklacht waardig, Sprong ??)
.
"Deze laatste twee polio-uitbraken hebben uitsluitend de zogenaamde bevindelijk gereformeerden in Nederland getroffen, mensen die om religieuze redenen hun kinderen niet laten vaccineren.
Nederland heeft in het algemeen een zeer hoge vaccinatiegraad: in grote delen van Nederland zijn meer dan 90% van de mensen gevaccineerd. Daardoor ontstaat groepsimmuniteit: de niet-gevaccineerden zijn beschermd doordat het virus zich in een populatie met zoveel immune personen niet kan verspreiden. De bevindelijk gereformeerden in Nederland wonen echter tamelijk bijeen in een brede zone over Nederland (de zogenaamde Bible Belt). In deze zone is de vaccinatiegraad zodanig laag dat geen groepsimmuniteit ontstaat en er dus een kans is op het ontstaan van nieuwe uitbraken. Andere levensbeschouwelijke groepen, waaronder de antroposofen en macrobioten, zijn eveneens tegen het inenten van kinderen maar leven veel minder bijeen in groepsverband dan de bevindelijk gereformeerden."
nl.wikipedia.org/wiki/Poliomyelitis
.
De geschiedenis kan zich nog eens herhalen want domheid/blind geloof is klaarblijkelijk onuitroeibaar in tegenstelling tot bepaalde virussen.
.
Heeft die Roel Coutinho alweer aandelen "gekregen" van een fabrikant van dit vaccin ??
Pecunia non olet geldt duidelijk ook gewoon voor cryptocommunisten hadden we al kunnen vaststellen.
Google eens op "corruptie" dacht ik al.
Ja en als ze dan misvormt verder moeten in het leven en aangepast transport, aangepaste behuizing, extra zorg, etc etc nodig hebben dan zijn de heidenen weer goed genoeg om bij te mogen springen in de extra kostenvia hun belasting bijdrage. Het is niet beter als de medelanders die misvormde kinderen op de wereld zetten omdat neefjes met nichtjes moeten trouwen. Ik zou zeggen Je doet maar, maar dan ook zelf voor de kosten opdraaien als het mis gaat.
Gelukkig hebben veel christenen wél door dat de Bijbel ook leert dat je leven een waardevol geschenk is waar je zuinig op moet zijn. Mijns inziens is het duidelijk dat dat betekent dat je geen onnodige risico's mag lopen en je dus moet inenten tegen ziektes waar dat kan. Ook gezien dat de reinigingswetten er (o.a.) op waren gericht om epidemieën onder Israëlieten te voorkomen. Dat sommigen dan geloven dat ziekte en ellende de wil van God zijn is en dat je daarom niet van de wetenschap en medische wereld gebruik te maken is als zodanig niet te verdedigen vanuit het christendom. Theologisch gezien zou men zeggen: er gaat niets buiten de wil van God om (almacht-dogma), maar dat betekent natuurlijk niet dat alles wat er gebeurt Gods wil is. Volgens mij speelt er gewoon nog een irreële angst voor de wetenschap mee.
Tsja, maar goed; 'De Wetenschap' is ook niet te vertrouwen, dus die Polio-prik ook niet natuurlijk want dat is ook wetenschap. Ziedaar het nieuwe argument van de fundamentele gristen-dombo van tegenwoordig.
Ik vraag me echt af of het IQ in Nederland nog sneller kan dalen. 'Gelukkig' lost dit probleem zich vanzelf op den duur op.
Ik heb gewoon mazelen gehad en de bof en rode hond. Het is een godswonder dat ik überhaupt nog leef.
@hfakker | 19-12-11 | 14:55
doen wankelen=doet wankelen
@ongelovigehond | 19-12-11 | 14:30
Zulke op 'ongenuanceerde fundamentalisten' gerichte stukken hebben nooit zin als je ze stelt als "hey hou daar eens snel mee op, met die onzin, doe het eens zo...'.
Dat moet herkenbaar zijn. Een fundamentalistisch gelovige krijgt bij jou/andere hier, niet snel voet aan de grond om een 'zinvol' gesprek/dialoog te beginnen, als het begint met: 'het is zo, want in ons boek staat...'.
deze lui hebben, vanuit deels dezelfde doctrine/achtergrond, punten op een rij gezet, die het 'core' van hun standpunt doen wankelen. Het maakt het tot een 'privé mening', een doctrine. Dit ipv een 'theologische waarheid' of religieus axioma (jaja contradictio in terminae).
Oftewel: de schrijvers verdiepen zich in de materie, en spreken hen aan op 'eigen terrein'.
Inconsequentie aantonen is doorgaans effectiever dan het veroordelen van een gedrag, dat binnen de doctrine wel consequent is. Nietwaar?
@brabant altijd -1 | 19-12-11 | 14:31 :
plus 1 voor je reactie en min 1 voor je kut nick !
Het nadeel met deze gasten is dat Darwin niet van toepassing is. Als ze ziek worden van de polio laten ze zich lekker behandelen en dan overleeft het grootste gedeelte de ziekte. En dan zijn ze de rest van hun leven gehandicapt en mogen de gewone stervelingen die zich wel hebben laten inenten de rotzooi opruimen want dat kost knaken.
Ik heb net even tegen mijn beeldscherm gehoest en ben niet inge-ent. Jullie mogen wel uitkijken nu!
.
brabant altijd -1 | 19-12-11 | 14:31
.
Ik denk dat u zich vergist, ik ben namelijk van mening dat op velerlei gebied heel veel Nederlanders parasiteren op "dit deel van de bevolking" zoals u dat zo mooi noemt. Vroeger in Zuid Afrika gewoond?
.
Het meest nare aan dit soort refo's is het parasiteren op het deel van de bevolking met wel gezond verstand. Het feit dat normale mensen hun kinderen wel laten inenten heeft het vóórkomen van polio drastisch doen dalen. Echter, besmetting is nog steeds reëel voor een ieder die nog niet volledig geïmmuniseerd is (o.a. zuigelingen). Dankzij dit soort reli-fanaten (bang voor een God die niet bestaat). Eikels.
@hfakker: Ik ging er van uit dat het een retorische vraag was, anders slaat het "Tendentieus, hoor" namelijk nergens op. Verder kun je hooguit uit het stukje halen dat ze weigering een slecht idee vinden.
@ongelovigehond | 19-12-11 | 12:06
Geen idee? Zegt iemand dat? Ik stel een vraag.
Ik ben van mening dat het verscholen 'zou kunnen liggen' in: "Want het is hun weigering om hun kinderen te laten inenten tegen polio die ons land 's werelds grootste kanshebber op besmettelijke achterstandsepidemieën maakt."
Maar dat is 'mijn persoonlijke mening waar iedereen recht op heeft'.
Overigens ben ik in geen enkel perspectief vóór weigering. Wel tegen het middels selectief deduceren wegzetten van een groep. Welke dan ook, allemaal!
In toenemende mate als er willens en wetens informatie gekleurd wordt gebruikt, om een achterliggend (niet gespecificeerd) doel te bereiken; namelijk religie/geloof/gelovigen/on-ongelovigen/... structureel te bestrijden.
@zeg maar jansen | 19-12-11 | 12:01
Neen, neen, ik ben reeds ingeënt. Tegen van alles inmiddels, dktp meerdere malen, gele koorts, Hepatitis A-B, de hele tropenzooi.
Ook nooit een reden gekend zoiets niet te willen of doen.
@frenkievee | 19-12-11 | 12:05
Nou deels wellicht. Enige overlap. Meer spijker kop is: "onderzoekt alle dingen en behoudt het goede." Of: de gelijkenis van de talenten: 'Ik' heb je talenten gegeven als mens, waarom gebruik je ze dan niet?
Een religieus verander je niet door hem/haar te beschimpen of tegen de haren in te strijken. Zoals dat hier steevast plaats heeft. Dat is doorgaans olie op het vuur gooien. Immers de doctrine heeft -meestal geen domme jongens ten grondslag- daar bijna altijd op geanticipeerd.
De wiebelende steen aan het wankelen brengen is doorgaans effectiever. Niet om te bestrijden, maar om tot meer inzicht te komen. Moet je er natuurlijk wel wat van weten.
Daarin slaat GS steeds de plank mis; uit het verband rukken, naar willekeur invullen/toepassen. Dat is, zeker voor de fundamentalist, een "zie je wel, ze zijn als voorspeld 'tegen' ons."
Echter een helder punt (als in genoemde link) waar je niet omheen kunt, is "als en mosterdzaadje" immers om een waarheid die minstens zo plausibel is als de jouwe, kun je moeilijk heen.
Er is een keur aan bijbelteksten, die het ook in de niet-gelovige wereld 'goed' doen, die leiden tot 'inenting' is zo gek nog niet. Of de stringente toepassing van de/een wet is niet het doel van het middel wet/bijbel. etc.
Hee, daar woon ik! En ik heb een hoestje...
@IWAB | 19-12-11 | 14:08
Mensen die zich vanwege andere redenen niet laten inenten zijn zo mogelijk nog dommer. De gristenen hebben in ieder geval nog een slap excuus.
Nu kan er aan jullie slogan nog een woord toegevoegd worden, namelijk: "leugenachtig". Verdiep je eerst eens even ergens in voordat je christenhaat weer op zo'n domme wijze etaleert, sukkel!
Overigens, niet allen christelijke mensen laten zich c.q. hun kinderen niet inenten, maar dat is hier al 1000 X besproken en uitgelegd maar jullie hebben je target dit jaar klaarblijkelijk nog niet gehaald en moeten nog even wat dom GS-gepeupel aan het woord laten. Ik heb daarop maar één antwoord: "Hoe je mond dicht, er komen vliegen uit!"
Domme, negatieve reacties op mijn epistel na 3, 2, 1, ...
Ach, ik overleef het wel; geen enkele connectie met de ArenA.
Als ik geen gordel om wil,me bezopen te barsten rij of illegaal vuurwerk afsteek ben ik asociaal,als ik de kans wil lopen dankzij polio de rest van m'n leven als een parasiet op de samenleving te teren,heet dat vrijheid van godsdienst.
Wat een hypocriete klootzakken zijn die gelovigen toch.
En wat een achterlijk volk zijn we dat we dat pikken,mocht er ooit polio uitbreken onder die niet ingeënte idioten lossen ze het zelf maar op.
Sowieso onbegrijpelijk dat je je weigert in te laten enten, maar dan wel de moderne wetenschap om hulp vraagt als je ziek wordt. Als je echt op God vertrouwt, dan ga je ook niet naar de dokter.
Polio: lekker retro.
@Allemaal | 19-12-11 | 13:23: botbreuken zijn niet besmettelijk, dus de kans op een plotseling scherpe stijging in gipsvluchten kunnen we uitsluiten.
Altijd lachen dat degenen die zich niet inenten omdat God ze zal beschermen, altijd juist de enigen zjin die worden besmet...
Mark, doe eens gauw een biblebelt aanleggen tussen gouda en utrecht. Lossen die refo's nog een hoop problemen op.
@eagle_eye,
ja en die geopperde links worden keer op keer weerlegd doorkeiharde cijfers..
daarnaast is het poliovaccin (IPV) ook nogeens 1 vd meest effectieve (geen vaccin falen) en veiligste vaccins die er zijn.
Griepvaccin is inderdaad een matig vaccin, net als bv BOF ook erg matig
maw het ene vaccin is het andere niet
"En de grefo's houden het land niet meer in gijzeling dan de wintersporters die terug komen met een gipsvlucht lijkt me. En daarvoor worden dit soort termen niet gebezigd."
Allemaal | 19-12-11 | 13:23
En gebroken been is wat anders dan je kind willens en wetens risico laten lopen op polio, kinkhoest, tetanus en allerlei andere gruwelijke ziektes.
Terecht worden relioten daar op aangesproken.
We hebben dus naast welvaartsziekten ook geloofsziekten (niet te verwarren met ziek in het hoofd).
@Eagle_Eye | 19-12-11 | 13:08
Qua autisme en vaccinaties: het is allang bewezen dat dat onderzoek puur frauduleus was. edition.cnn.com/2011/HEALTH/01/05/auti... .
Bewust misinformatie verspreiden is een verachtelijke kutstreek tegenover ouders, die door jouw gezwam gaan denken dat het hun schuld is dat het kind autisme heeft. Welk belang heb je er bij om deze leugens in stand te houden?
@ongelovigehond | 19-12-11 | 12:41
Dat is niet alleen bij GS. Christen-bashing is op meer plekken bon ton en het schijnt niet te deren wanneer er grove onnauwkeurigheden bij zitten. Journalisten van allerhande pluimage geven niet meer om nauwkeurigheid, maar waaien graag mee met publieke opinie in de hoop dat hun baantje dan wel snor zit.
En de grefo's houden het land niet meer in gijzeling dan de wintersporters die terug komen met een gipsvlucht lijkt me. En daarvoor worden dit soort termen niet gebezigd.
Vaccinaties zijn verreweg de grootste oorzaak van de gigantische stijging in het aantal kankerpatienten in de westerse wereld.
Maar vooral je kinderen inenten mensen! Das goed voor ze!
seesharp | 19-12-11 | 11:46
LOL! Onwetendheid is zeker heel lekker? Man, laat je eens voorlichten. Hier zijn werkelijk waar 0 (NUL) peer reviews van. Wat een kul!
Bizar hoeveel aluhoedjes er toch ook hier rondhangen. Dat je vroeger een grote kans had om aan allerlei ellendige ziektes te overlijden en nu niet meer, dat de gemiddelede leeftijd enorm omhoog is gegaan, zegt ze allemaal niets. Nee, die inentingen zijn SLECHT!
Totale imbecielen zijn het. Maar dat zal wel van de inenting komen dan.
@Eagle_Eye | 19-12-11 | 13:08: Dat ze worden "gelinkt" wil niet zeggen dat er ook een verband is. Dat linken is vooral steeds meer elkaar napraten zonder zelf te onderzoeken.
Vaccinaties worden meer en meer gelinkt aan veelvoorkomende aandoeningen zoals ADHD en autisme. Er wordt op dit moment zelfs een huisarts aangeklaagd wegens smaad door het RIVM. Hij durft namelijk te beweren dat bijvoorbeeld het griepvaccin volledig onnodig is, niet werkt en alleen maar de bankrekeningen van de farmaceuten spekt.
Zodra een on-ingeent kind polio krijgt de ouders oppakken en de bak in wegens grove nalatigheid. Ik vind het onvoorstelbaar dat je zoiets doet.
@ongelovige hond,
Een uitspraak die mij bij is gebleven gaat als volgt: I was born intelligent, but education made me stupid.
We hebben weer eens gewoon een ouderwetse epidemie des doods nodig, en dan zijn die anti-vaccinatie malloten weer een generatie bij de les.
de bible belt wordt dan uitgeroeid, ik zie het probleem niet? dat die ouders hun kinderen liever totaal gehandicapt zien is natuurlijk te achterlijk voor woorden maar ach.
Hey GS. worden jullie nu ook betaald door de propaganda machine van het WHO?
Er valt nogal wat voor te zeggen om je niet te laten inenten. Ook voor ongelovige honden, zoals ik er zelf een ben.
@ongelovigehond | 19-12-11 | 12:38
Veel diploma's geven vooral aan dat iemand over voldoende zitvlees beschikt om vier jaar lulkoek aan te horen.
Gewon verplicht die spuit erin rammmen bij kleuters op sgool.
Nou en?, vast weer een nieuwe deskundige van de linkse universiteit amsterdam. Gewoon negeren die troep. Ik las hier: al de geïmpoteerden zijn zeker ook allemaal ingeënt?. Ja, ja,ja. Natuurlijk, wat dacht je dan?
@Allemaal | 19-12-11 | 12:34 : je komt hier toch niet voor serieuze journalistiek ? Bovendien willen de zieke grefo's straks wel in dure ziekenhuizen worden behandeld, dus in die zin houden ze de rest nog steeds in gijzeling.
Je kinderen niet inenten staat gelijk aan moord.
Gelukkig is er ook zoiets als natuurlijke selectie...
We hebben al een winter des doods overleeft een storm des doods, dan zal deze ziekte ook wel meevallen.
@vetkleppert | 19-12-11 | 12:33
De link met indoctrinatie is nog niet duidelijk. Wat is er op dat gebied veranderd de laatste 20,30 jaar ? En of je je als HBO'er hoogopgeleid mag noemen valt te betwisten, maar dat was 20 jaar geleden ook al zo.
als daarmee al die biblebelt figuren ook pleite zijn, is het wat mij betreft geen probleem...
Mijn definitie van een journalist wordt op GS keer op keer bevestigd. Een journalist is:
Een alpha die niet kundig genoeg is om feiten te controleren en daarom maar de gevoelstemperatuur van zijn publiek peilt en vervolgens doet of dit de feiten zijn.
-
Voor dit specifieke geval: De grefo's houden ons land niet in gijzeling, want de polio uitbraak was alleen onder de grefo's zelf. De rest kreeg het gewoon niet. Interessant is overigens dat ook een groot deel ingeente grefo's polio kregen. Is gewoon info die je met een paar muisklikken ophaalt. Te moeilijk voor Van Rossem.
@ongelovigehond | 19-12-11 | 12:28
Mensen die te veel moeite voor hun diplomaatje hebben moeten doen zijn er vaak erg trots op, inderdaad. We vertellen ze dus maar niet dat een H twintig of dertig jaar geleden een M was.
Niet alleen de Biblebelt er wordt ook heel wat meegesleept door Oosteuropa en Afrika.
@pius 12:29
Als autodidact tel je niet mee. Althans daar zal Nicky op doelen. Schande.
Wat kan mij het schelen? Ik ben toch ingeent..
NickV2.0 | 19-12-11 | 12:28
Oh. Dat is interessant. Aan welke criteria moet een 'hoogopgeleide reaguurder' voldoen dan volgens u?
vetkleppert | 19-12-11 | 12:26
Helemaal waar;)
"Tegenwoordig betekent hoogopgeleid vaak eerder lang geïndoctrineerd" - volgens de meeste laagopgeleiden, dan.
@pius | 19-12-11 | 12:20 |
Geen idee, die link zou ik ook nooit hebben gelegd.
pius | 19-12-11 | 12:26
Tegen mij zeggen ze altijd 'doe eens rustig'.
@enternaar | 19-12-11 | 12:19
Die website komt met allerlei beweringen die niet wetenschappelijk onderbouwd zijn, en met enkele beweringen die aantoonbaar onjuist zijn. Het is een bangmaaksite, die jouw angst misbruikt om hun boeken te verkopen. Pure commerciële handel om financieel geld mee te verdienen, meer is het niet. Zwaar geïnspireerd door de Mammon, dus.
Waarom is de Alblasserwaard rood op dat kaartje?
Is dat de bron van het duivels kwaad dat religie heet?
@pius | 19-12-11 | 12:20
Wat u zegt. Tegenwoordig betekent hoogopgeleid vaak eerder lang geïndoctrineerd. Het zegt mij in ieder geval weinig over eigen hersens kunnen gebruiken.
Heb je polio of zo word tegenwoordig voornamelijk gevraagd aan luie mensen.
Laten we dat vooral zo houden.
@enternaar | 19-12-11 | 12:13
De enkele antroposooph die zich niet laat vaccineren wordt beschermd doordat iedereen in de omgeving gevaccineerd is. De gereformeerden in de bijbelgordel leven in een groep, waardoor daar wel een uitbraak kan ontstaan.
Zelfbeschikking over het lichaam is een groot goed, maar zonder de groep gereformeerden zou polio al lang uitgeroeid zijn en zou vaccinatie tegen polio in heel Nederland niet meer nodig zijn. De gereformeerden houden de rest van Nederland in gijzeling.
DerUnterMensch | 19-12-11 | 12:19
U zoekt een argument? Ik deponeer als bewijs de laatste headlines links in uw scherm.
quod erat demonstrandum.
Religie: Altijd -1
Voor mensen die twijfelen aan Godt en daarnaast the Big Bang Theory kan ik a brief history of time aanraden van Stephen Hawking.
Tip: prachtig onder de kerstboom al dan niet met een decoratief cadeaupapiertje.
Lezon mensen. Blijven lezon.
Ach, een outbreak van mythische proporties zou de wereld geen kwaad doen.
Ouders die hun kinderen niet laten inenten tegen ziektes (omdat hun denkbeeldige vriend en god dat zou bevelen) zijn geestelijk zwaar ziek en brengen hun kind schade toe en dienen zo snel mogelijk uit de ouderlijke macht ontzet te worden.
NickV2.0 | 19-12-11 | 12:16
Sinds wanneer heeft hoogopgeleid iets met kennis te maken?
U leeft in het verleden vrees ik.
@ NickV2.0 | 19-12-11 | 12:16
Gelukkig ben jij er nog die altijd met goede argumenten, logica en voorbeelden je verhaal onderbouwd!
@enternaar | 19-12-11 | 12:13
Elke reden om de inenting te weigeren is een verkeerde reden. Alle theorieën over de vermeende schadelijkheid komen van alternatieve genezers, en zijn nooit wetenschappelijk bewezen. De werkzaamheid van de vaccins is wel overtuigend bewezen.
www.nvkp.nl/
Maar is het niet te vol! Plek zat!
De hoogopgeleide reaguurder is duidelijk al enige tijd geleden gestorven aan polio. Toevallig net na het vertrek van de laatste getalenteerde topic schrijvert. Wat armoede hier tegenwoordig.
Rustig maar mensen.
Het is de wil van god dat mensen die ingeënt zijn tegen polio geen polio krijgen.
Overigens heeft de wereld in deze tijd behoefte aan meer religie, niet minder. Het is alleen jammer dat er binnen de op zich aardige grote godsdiensten zo veel naargeestige en extreme strominkjes bestaan.
Dat getal van 200.000 dat niet ingeënt zou zijn klopt van geen kant, is zeker 10 keer te hoog.
En het is weer heerlijk bashen op mensen die het recht op zelfbeschikking over hun lichaam hebben. Dat heeft niets met christen zijn te maken. Overigens is er ook een groep mensen die zich om andere dan religieuze redenen niet laat inenten. Die is Spitsnieus gemakshalve vergeten?
Helaas lijkt het merendeel van de reaguurders zich dat niet te realiseren..
Dmitri Dmitrievitsj | 19-12-11 | 12:08 De gedoogpartner van dit kabinet in de Eerste Kamer zijn de grefo's.
In ruil voor winkelsluiting op zondagen steunen ze de wetsvoorstellen die door de regering ter beoordeling worden behandeld.
@King of the Oneliner | 19-12-11 | 11:50
Grefo's houden zich helemaal niet op de achtergrond. In het grootste deel van Nederland, ook buiten de polioslinger, zijn 's zondags de winkels dicht, de SGP heeft in buitenproportionele invloed met als gevolg nog steeds discussies over zaken als weigerambtenaren. Dat de bible belt een réservoir van ziektes is die zonder gereformeerden al lang uitgeroeid zouden zijn komt tussen de uitbraken door inderdaad niet in het nieuws, maar of dat het nu beter maakt?
@vetkleppert - Mumbai? :)
@hfakker | 19-12-11 | 12:00
Waar zegt GeenStijl dat het recht om niet ingeënt te worden moet worden ingeperkt ?
Getsie... Heb 't al heel lang geroepen. Wij mensen zijn met teveel op deze aardkloot! Iets verzinnen erop. We zijn te goed geworden met genezen, moeder natuur haar red middel om de balans in de natuur terug te brengen en deze plaag (Want dat zijn wij met z'n allen!) weer tot normale beheersbare proporties terug te brengen.
Verder is ook mijn mening over godsdienst: Het moet niet de rode draad in je leven zijn. "People make things up, to make themselves feel better!" En als je het niet wetenschappelijk kunt bewijzen zal het feitje waarschijnlijk niet (geheel, het begin kan er best wezen... maar niet volledig) correct zijn.
King of the Oneliner | 19-12-11 | 11:50
Best een lange lap voor een King of the Oneliner :-)
.
Serieus: wat betreft die TV: die is binnen die kringen niet alleen op zondag taboe, maar ook op andere dagen. Oftewel: men heeft er geen.
En ook scholen worden liefst binnen dezelfde groep gehouden. Probleem is het moment dat zoon- of dochterlief naar een school in de 'echte' buitenwereld moet......
hfakker | 19-12-11 | 12:00
Da's een beetje in de trant van het verhaal van die man die getroffen wordt door een overstroming en op het dak van zijn huis gaat zitten. Komt er drie keer een roeibootje langs, maar hij gaat elke keer niet mee, met als argument "Nee dankje. ik heb vertrouwen in de Heer". Toch verdrinkt hij en bij Petrus vraagt hij boos om audientie bij zijn heer. Die zegt: "wat wil je nou? Ik heb drie keer een roeibootje langs gestuurd, maar je wilde zelf niet mee......"
Gutmensch aus 020?
Het moet niet gekker worden hier.
Tussen Enkhuizen en Medemblik rijdt geen boemeltje.
Wel af en toe tussen Medemblik en Hoorn.
www.museumstoomtram.nl
@XelaGBS | 19-12-11 | 11:59
Als je goed zoekt kan het altijd erger. Vraag maar aan junks of alcholisten.
Maar als je moet gaan zoeken naar plekken waar het nog erger is, weet je al dat het goed mis is.
hfakker | 19-12-11 | 12:00 Spuitje halen!
Dus GS is tegen het beperken van vrijheid van illegaal downloaden, maar voor inperking van legaal niet ingeënt worden?
Tendentieus hoor.
Van Rossem, is dit niet landje pik van Quid op de reli-bash?
Overigens lijkt het me meest steek houden deze lieden op inhoud te beargumenteren, dan anderzijds.
Immers waar de neuk staat in de bijbel dat je je niet mag in laten inenten?
Hier een theologische uiteenzetting door een aantal hoogedelgeleerde heren die de doorn uit het vlees trekken; www.lindeboominstituut.nl/assetmanager...
"Calvijn schrijft bijvoorbeeld: "want Hij die ons leven binnen bepaalde grenzen heeft
afgepaald, heeft tevens de zorg daarvoor aan ons toevertrouwd, ons voorzien van
de middelen en de steun om het leven te bewaren, en ook gemaakt, dat wij
gevaren zien aankomen; en opdat die ons niet onverhoeds zouden overvallen heeft
Hij ons voorzorgsmaatregelen en middelen ter beschikking gesteld. Nu is duidelijk
wat onze plicht is, nl. als God ons leven geschonken heeft ter bescherming, dat wij het dan ook beschermen; als Hij middelen aanbiedt, dat wij die dan ook gebruiken;
als Hij ons de gevaren doet voorzien, dat wij dan ook niet roekeloos daarin storten;
als Hij geneesmiddelen verschaft dat wij die dan ook niet veronachtzamen"
etc
Jaap de Paap | 19-12-11 | 11:52 Die acteur die die conducteur speelt is wel gezegend met zo'n bible-belthoofd. Dat dan weer wel.
In Tokio wonen 36 milioen mensen op 13.500 km². Nederland is nog lang niet vol met zijn 17 milioen hoofden op 41.528 km².
En maar aan de lopende band overbevolkertjes uitschijten, die grefo's. En brainwashen tot relidebiel, niet te vergeten.
Superior Bastard | 19-12-11 | 11:47 Volgens mij is dat het ook, het onthouden van medische hulp
Gutmensch aus 020 Ze krijgen er dan ook een aangepaste auto voor. Een Volkswagen met automaatbakje.
De VW Polio.
@King of the Oneliner | 19-12-11 | 11:50
Km's omrijden? Lopen zul je bedoelen, hier in de Hoeksche Waard zie je ze op zondag lekker lopen naar de kerk. In het pikkedonker op slecht verlichte wegen en zonder reflecterende hesjes natuurlijk, want je vertrouwt tenslotte op god.
Ik heb wel eens een documantaire gezien over een gereformeerd meisje die in een rolstoel zat en helemaal niet meer kon bewegen en toch dankbaar was voor het leven. OK, haar ouders stonden er naast dus ze kon moeilijk wat anders zeggen.
En zal ik deze grefo's eens een geheimpje verklappen? Dan jullie niet massaal polio krijgen is niet de wil van god, maar komt omdat de rest van Nederland wel is ingeënt, tegen de wil van god in dus als het ware.
Vaccinaties zijn verreweg de grootste oorzaak van de gigantische stijging in het aantal kankerpatienten in de westerse wereld.
Maar vooral je kinderen inenten mensen! Das goed voor ze!
@seesharp | 19-12-11 | 11:46 | + -1 -
U is mongool? Juist door inentingen leeft men langer. Nou is het een gegeven dat kanker vaak ontstaat door DNA schade (simpel gezegd). Wanneer men ouder wordt heeft men dus meer DNA schade in allerlei cellen en genen. Dus wanneer men ouder wordt is de kans op het krijgen van kanker verhoogd.
Maar het mooiste is.... Dat m'n ouders niet kunnen zwemmen, maar ik wel!
Halen we deze ook maar weer uit de kast!
Sjonge sjonge!
@Romanov | 19-12-11 | 11:50
Ja, probeer dat op de Joop maar eens, lukt je niet.
@Raad_maar_raak! | 19-12-11 | 11:51
Wordt het lekker rustig bij jou in de buurt. Wat is het probleem?
@zeg maar jansen | 19-12-11 | 11:51
Klopt. Ik dacht dat het 17:22 was, maar dat klopte niet.
Bijkomend voordeel van die refo's die niet ingeënt zijn: ze doen veelal ook niet aan verzekeringen, dus mogen ze zelf voor de kosten bloeden.
En zo niet, dan zou dat verplicht moeten worden.
Het is Zijn wil dat kinderen polio krijgen. Allemaal!
En het hovaardij en het najagen van wind om Zijn Wil ter discussie te laten stellen door Zijn Volk. Hij lijkt wat dat betreft spreken op de late Kim Jung Il
Jaap de Paap | 19-12-11 | 11:47 Ook op de trein van 17.23 naar Schiphol trouwens.
Ik heb zelf de vaccinatie gehad, dus laat ze maar verlammen daar in de Bible Belt. Ik woon helaas wel in de buurt van de Veluwe :S
Geweldig dat "Bible-belt" volk ... is toch niet moeilijk?
Paar hoge dijken bouwen rondom die hele bible-belt, en dan volpompen met water ...
2 vliegen in 1 klap, al die anti-vaccinatie hippies weg, en een groot deel van die vuile pedo-predikers verzopen.
Overigens, hoort niet iedereen in Chinese steden dan al Polio te hebben? Daar zitten ze nog vele malen strakker op elkaar als hier.
De biblebelt: een lijn Statenbijbels van Vlissingen, via de Hoekse Waard schuin oversteken naar de Veluwe.
Meisjes verplicht in enkelhoge rokken gekleed, grote gezinnen, vader werkt hard, moeder is thuis bij de grote gezinnen (8 kinderen is normaal). Televisie is taboe op zondag, en op zondag 3 keer naar de kerk met de hele familie, er wordt desnoods kilometers voor omgereden, om maar een "zwaar"genoeg predikende voorganger te vinden.
Bron van veel schrijversinspiratie. Elk gezin heeft een zwart schaap. Vaccinaties zijn tegen de wil van de Here, want op die manier vertrouw je niet op Zijn wil, en mocht er toch een gehandicapt kindje uit resulteren, dan is dat gewoon de Wil van God.
Best wel een overzichtelijk wereldbeeld.
Maar in ieder geval houden zij zich redelijk op de achtergrond, dit in tegenstelling tot fundamentalisten van Islamitische zijde.
@rara | 19-12-11 | 11:47
Geen flauw idee maar er wonen hier nogal wat refo's in de buurt dus ik zal eens bij hen informeren of ze niet een sample hebben.
henk8889 | 19-12-11 | 11:49
Ach jongen, er zijn nog genoeg andere manieren om je aan god's beproevingen te onderwerpen.
@Conan de Rabarber | 19-12-11 | 11:47 |
Congrats. Binnen 23 posts!
Als die refo's nou eens wat oplopen, waar de rest van Nederland wel tegen ingeënt is, is dat probleem ook weer opgelost.
Er zitten wel een paar draadjes los in je harses als je je onzichtbare vriendje belangrijker vindt dan je kinderen.
Religie is een levensgevaarlijk hersenvirus en de kans op genezing is erg klein.
200.000? Wat een gelul, alleen de allerzwaarste zwartrokken zijn tegen inenting en verder ook nog wat hippies, antroposofen, homeopaten en conspiracy believers. Amsterdam is daardoor ook niet zo'n veilige plek: www.pedagogiek.net/includes/picture.ph...
Ik denk dat ik er wel voor ingeent ben, maar als ik er zelf wat over te zeggen had was dat niet gebeurt.
Als je gewoon bent ingeënt overkomt je niets.
Dat die grefo's hun kinderen willens en wetens willen blootstellen aan een dergelijke ziekte zou strafbaar gesteld moeten worden.
@Alfred E. Neuman | 19-12-11 | 11:45
Wat kost zo'n ultrapotent poliovirus, en waar kun je het kopen?
Trouwens: Volendam heeft helemaal geen station. Maar als dat wel zo was, kreeg je korting.
Zo heb ik me altijd afgevraagd hoeveel uitheemse en uitgestorven ziektes die tsunami van immigranten met zich mee brengt. Tot nu toe nog weinig gevallen van open TBC en malaria of wordt dat onder de hoed gehouden?
Finally we will become men of steel:
www.freeinfosociety.com/media/images/1...
Het lijkt mij helemaal niet erg als die biblebelters massaal polio krijgen, ruimt lekker op zeg maar.
Even de beleggingsportefeuille van Roel en Ab inzien en je bent spekkoper als je meegaat.
Vaccinaties zijn verreweg de grootste oorzaak van de gigantische stijging in het aantal kankerpatienten in de westerse wereld.
Maar vooral je kinderen inenten mensen! Das goed voor ze!
Jezus! Ik zie nu pas dat die Bijbelbelt eng dicht bij mijn huis dreigt te komen.
@GeflipteVlaflap | 19-12-11 | 11:41
Ooit gaat GS gelijk krijgen met een van de vele voorspellingen. Kwestie van statistiek.
Wat rara | 19-12-11 | 11:40 zegt.
Degene die zich niet laat inenten zijn juist degene die het risico lopen, de rest van de bevolking krijgt als kind zijnde al een spuit. Het probleem lost zichzelf wel op.
ik dacht dat dit jullie volgende item zou zijn : www.nu.nl/binnenland/2697032/rechtbank...
Boemel tussen Medemblik en Enkhuizen?
"gereformeerde middeleeuwers"... Van Rossem heeft niet goed opgelet tijdens de geschiedenisles. Het protestantisme is iets van na de middeleeuwen
Oh, een nieuwe bedreiging voor de maatschappij die eigenlijk geen dreiging voor de maatschappij is.
Weer een waarschuwing voor de DOOD die eigenlijk onterecht is.
Doorklikken dus.
Er is geen boemeltje Enkhuizen-Medemblik..
Nog een reden om de zogenaamde vrijheid van godsdienst af te schaffen.
Och als ze zich niet laten inenten zijn we er toch heel snel van af bij zo'n uitbraak?
Het zijn toch uitsluitend de niet-ingeënte mensen die ziek worden? Dan zou zo'n uitbraak zelfs een reinigende werking kunnen hebben, qua religieuzen in Nederland.
Ik mis het linkje naar het desbetreffende WHO artikel.
Het is waar. De besmettingsgordel loopt diagonaal door ons land.
En het kan me niet schelen dat ze zelf lijden aan ziektes waarvoor ze zich niet willen laten behandelen maar het is net als met hun geloof, ze moeten mij er niet tot last mee zijn.
Abje weer bezig?
De biblebelt grefo's preventief ruimen en het probleem is opgelost.
SNEL! Inenten allemaal, laten we weer snel wat "onafhankelijke" experts er bij vragen waar we het best onze vaccinaties kunnen halen!
In de gereformeerde kerk hier tegenover lopen er een paar rond die duidelijk uit '92 zijn dan.
Darwin lacht zich de penis uit zijn pantalon.
REAGEER OOK