
Lekker makkelijk, afgeven op die stomme banken en trage politici die de crisis van kwaad naar erger begeleiden. Die vermaledijde 1% snelle pakken dragende beursboys deed alles verkeerd met hun onmogelijke hypotheekconstructies, waardoor ze uiteindelijk één voor één naar de kelder gingen met uw geld nog aan boord en er moeizame internationale bailouts aan te pas moesten komen om failliete banken en complete landen een beetje ademruimte te geven. Maar u kunt er ook wat van. Een kwart van u, tenminste. Terwijl heel gemiddeld consumerend Nederland BOE! en SCHANDE! roept naar bankiers & politici, koopt u nog steeds de plaatselijke electronicaboer, bovenmodale dealer en sjieke woonwinkel leeg van geld dat u helemaal niet heeft. Hallo Nederland. Keeping up with the Joneses is leuk als de wind in de rug staat. Of denkt u dat er voor u ook bailoutknaken klaar liggen als het mis gaat? Als we met z'n allen willen voorkomen dat Rutte ongelijk krijgt en er ineens tóch een gure wind van schurende armoede door ons mooie polderlandje begint te trekken, kunt u beter kiezen voor een bescheiden 32 inch flatscreen. Geen 50 inch dus. Nieuwe eethoek? De ouwe kan met een nieuw vernisje nog jaren mee. Peuter tenslotte die stomme boerderijstickers van de kinderen van de achterramen van de auto, trek 'm door de wasstraat, gooi d'r een nieuwe accu in voor de winter en hij kan nog jaren mee.
Maar stop met het kopen van shit die je niet kunt betalen. Zo gaat die crisis nooit over. Geen gekke dingen doen dus. Gewoon aanpassen en lekker goedkoop op
crisisvakantie.
Reaguursels
InloggenTsja vooral niet onder willen doen voor de buren... Schone schijn dus, niks nieuws mensen, gewoon doorlopen.
www.youtube.com/watch?v=7J8d18ZkXE8&am...
zeg maar jansen | 19-12-11 | 10:25
Deurwaarders zijn niet van de overheid. Daarbij komt dat de boete niet 3x maar 2x wordt verhoogd voordat deze naar de deurwaarder gaat.
*exploot doet*
Over geld gesproken en zo...
www.youtube.com/watch?feature=player_e...
Nieuwe term voor de tokkie-economie: verwijtbare armoede.
Van Rossem is het niet eens tijd om en stukje te schrijven over de eigenaren van bedrijven die Hollanders laten vervangen door spotgoedkope Roemenen en Polen en laten invliegen voor pakweg 7 euro per uur, en ook nog een postbus of b.v. erbij hebben in lage loonlanden en slim belasting ontduiken en zodoende miljarden minder aan loonheffing afdragen aan onze staatskas!
Voorbeelden > google > vakantielandroemenie.nl/nederlandse_relaties
Vakantiehuisjes huren... wat een armoe.
Armoedzaaier zijn en dan met geleend geld je luxe permitteren is als pissen tegen de wind in. Het gezeik kom je vroeger of later altijd wel weer tegemoet.
@HTID87: als je nog iets beter nadenkt over het monetair systeem, dan zie je ook dat consumptief lenen geen oplossing is voor de recessie. Geld moet je alleen maar lenen om daarmee te investeren, zodat je de rente kan terugbetalen.
Als iedereen op dit moment zijn schulden af zou betalen zou ons monetair systeem crashen omdat er dan geen geld meer in omloop is. Wat jullie nu doen is oproepen tot een recessie.
www.visionair.nl/politiek-en-maatschap...
Informeer je over de werking van het monetair systeem voordat je met aanbevelingen voor de consument komt.
@ Herr Knäckebröd | 19-12-11 | 09:30
Dat is inderdaad ook een van de problemen. Het hele beleid is er daardoor ook juist op gebaseerd om zo gunstig mogelijk te zijn voor de mensen met schulden terwijl de mensen die fatsoenlijk met hun geld om gaan weer genaaid worden. Dan heb ik het natuurlijk niet alleen over het belasten van de 'rijkere' en subsidiëren van de 'armen' maar de hele gemaakte inflatie zorgt er ook voor dat een schuld minder wordt maar het geld op je rekening ook minder wordt. Ondertussen is het al zo erg dat zelfs je spaargeld minder wordt. www.telegraaf.nl/binnenland/10306550/_...
Al praat dat natuurlijk niet het schuldgedrag weg. Ik wijs die groep ook al jaren aan als schuldigen. Als die groep zich namelijk niet in grotere schulden stortte dan ze konden betalen dan konden ze hun rekeningen betalen en dan zouden dus ook heel wat grotere bedrijven met minder problemen zitten. Lenen doe je alleen voor een studie, een huis en een investering in een bedrijf en bij al deze gevallen ook alleen na heel wat rekenen en zo dat je er vrijwel zeker van bent dat je het altijd zult kunnen terug betalen. Maar niet voor een telefoon (tel bij abonnement constructie bijvoorbeeld) of een TV op afbetaling en meer van die ongein.
Dus kort samengevat:
Eerst moeten we alles uitgeven wat we hebben en de Staat doet daar ook leuk aan mee om zo de economie draaiende te houden en de arme-knoflooklanden te ondersteunen.
En nu mogen we niets uitgeven en moeten we 'kapot bezuiningen'.
Als het kabinet nu eerst eens met een goed plan van aanpak komt, komen we er misschien verder mee!
In plaats van Nederland rond te slingeren en geen zinnig woord uit te brengen.
sta op 't punt een 64" tv te kopen, maar heb er voor gespaard.. mag het dan wel??
Ik ´bespaar´ al 2000,00 euro per maand aan gederfde inkomen (cash flow) dankzij fraude, de ´fiscale afschrijving´ van maitresses en een desfunktionerende rechtspraak waarbij het proces Wilders en de Folkert Jensma kritiek bij verbleekt. Zoveel ´besparing´ is uitlokking.
Wie leeft er dus boven zijn stand ?
Ja, wij moeten nu eenmaal kopen want onze politieke leiders zeggen dat dat goed is voor de economie!
Het boeit mij persoonlijk vrij weinig dat het zo 'slecht' met de economie gaat. Het zal er voor zorgen dat mensen weer eens een beetje leren budgetteren en niet direct een nieuwe stofzuiger kopen als de oude het ff niet doet, niet direct een nieuwe TV kopen als er weer een nieuwe HD-resolutie is en studenten weer eens liftend door Europa gaan ipv een ticketje naar Thailand boeken.
@Porrello | 19-12-11 | 11:56
Nee. Flexibel ondernemer.
Nergens last van. 2012 wordt zowaar nog een beter jaar.
Bakito | 19-12-11 | 09:31
U zit in de onderklasse, geniet een uitkering of werkt bij de overheid?
@Hans Hillen | 19-12-11 | 11:38 |
Mocht ik op Wil gaan lijken dan hoop ik juist dat er een Parel langskomt die me niet gaat zitten bevestigen in mijn slachtofferschap maar die me even rechtstreeks wijst op mijn rol in het hele gebeuren. Zelfs als je niets kunt doen aan de oorzaken kun je wel op zoek naar oplossingen voor de toekomst. Slachtoffer zijn is pech, slachtoffer blijven is een keuze!
Wil Kutommelul | 19-12-11 | 10:44 Staat de gang van zaken niet op de eerste acceptgiro die je uit Leeuwarden wordt opgestuurd?
Kwestie van lezen. Meer moeite hoef je niet te doen.
En met een vrij besteedbaar kapitaal van 30 euro per maand zou ik die auto even vergeten.
@Wil Kutommelul | 19-12-11 | 11:28 |
Nou maak je het wel heel bont. Je komt op een weplok plempen, krijgt weerwoord en komt met zo'n antwoord?? .
Van mijn hele verhaal heb je één alinea genomen waar je meteen op springt om opnieuw weer een zielig facet naar voren te brengen, opnieuw weer de vrager aan te vallen.
.
Ik denk dat jij gepokt en gemazeld bent in het slachtofferschap. Je wordt er waarschijnlijk ook door je omgeving in bevestigd..
.
Je hebt nog steeds geen antwoord op mijn vraag gegeven. Of is vragen ontwijken ook een symptoom van je ziekte?
En vooral niet vergeten flink af te geven op die vermaledijde Occupy beweging. Want dat is het werkelijke kwaad natuurlijk. Jullie zelf behoren immers allemaal tot de "bezittende" klasse. Toch ?
@Parel van het Zuiden | 19-12-11 | 11:23
Medelijden, medelijden, wie heeft het over medelijden. Ik heb er wel begrip voor. Misschien heb je nog niet zoveel meegemaakt, dan heb je geluk. Of misschien ben je gewoon bot, dan heb je ook geluk. Dan hoef je je niets van anderen aan te trekken, fijn toch. Ik hoop dat al het ongeluk aan jouw deur voorbij trekt.
parel van het zuiden
veel mensen zijn ongewild zzp er geowrden gewoon omdat zij te oud zijn en te duur en op deze manier hun brood moeten verdienen.
Ik zie veel zzpérs die het niet doen om te ondernemen maar om te overleven. Als je onderneemt bouw je iets op.
@Parel van het Zuiden | 19-12-11 | 11:12 mijn Nederlands was altijd tip top in orde, totdat ik ziek werd en er hufters als jij blijken te zijn die daar op oordelen. Nuf said.
@Hans Hillen | 19-12-11 | 10:51
Hij is ziek en dat is een tegenvaller. Dat maakt je nog geen slachtoffer. Dat maakt nog niet dat je zelfs de verantwoordelijkheid voor boetes en het te laat aanvragen van zorgtoeslag kunt afschuiven op anderen.
.
Het wentelen in slachtofferschap houdt Wil bovendien af van structurele oplossingen van problemen.
.
Zelfstandigen kunnen zich overigens prima verzekeren voor arbeidsongeschiktheid. Het is duur maar goed mogelijk. Zeker ook aan te bevelen als in een risicosector werkt. Je kan er voor kiezen dit niet te doen, dat is dan je eigen verantwoordelijkheid.
.
In andere woorden als het mis gaat heb je jezelf dus genaaid. De keerzijde van de vrijheid van ondernemen. Je hebt wel jarenlang dat uitgespaarde geld gehad. Waar is dat gebleven? Ik noem zoiets penny wise, pound foolish. Geen medelijden mee.
@Wil Kutommelul | 19-12-11 | 10:48 |
Ok, dus omdat ik vraag wat je eigen betrokkenheid bij je zelfverklaarde misere is gun je mij die ook. Dat is erg fideel van je hoor Wil. Maar je hoeft mij niets te gunnen. Ik stelde slechts een vraag. Wat is jou eigen rol in dit alles, Wil? In andere woorden, wat voor keuzes maak jij en welke dingen doe jij, Wil?
.
Je kunt bij het aanhoren van, ik geef toe, een kritische vraag mij aanvallen op empathie maar dat is natuurlijk geen antwoord op mijn vraag, Wil. Ik snap best dat het af en toe niet makkelijk is om naar jezelf te kijken, dat het veel makkelijker is anderen de schuld te geven. De befaamde slachtofferrol zullen we maar zeggen. Daar zijn hele culturen en religies opgebouwd.
.
Mijn vraag zegt niets over mijn empathisch vermogen, juist veel meer over mijn analytisch vermogen. Uw rijtje plemps hier ademt slachtofferschap. Daar informeerde ik naar.. U weet wel uw eigen rol in de totstandkoming waar ik eerder naar informeerde?
.
Kijkt u vooral ook nog even naar de laatste zin van uw aanval. Een gebrek dat ontbreekt... Wil's leraar Nederlands was zeker gedurende de hele schoolloopbaan ziek en men kon er maar geen voor Wil vinden.
.
Dag Wil, ik hen men je gaat helpen in plaats van dwarszitten. Ik hoop dat men het allemaal oplost voor je.
Ooit leden mensen honger tijdens een crisis. Nu gaan enkelen geen 3 maar 2 keer op vakantie. Of ze kopen geen 50 maar 47 inch TV.
Deze crisis zuigt.
Zou addblocker+ geen crisis filter kunnen maken?
D'r is blijkbaar nog genoeg geld in omloop.
Ik zeg: Kom maar op met die extra belastingen!
nee iedereen moet lekker de hand op de knip houden, dan komt die economie helemaal nooit meer op gang.
Leef als een griek en smeer 'm naar een ander land wanneer het hier mis gaat.
*koopt vast ticket*
@Wil Kutommelul
Verkoop die auto(s) dan ? geen boetes meer geen belasting geen verzekering en geen brandstof kosten , dan komen die 32 euro gauw terug .
"Keepin' up with the Joneses is killing me,
"Go on and hang that man who says the best things in life are for free"
Lowell George - 1978
Door super-inflatie wordt de schuld bijna nul lul.
@Hans Hillen: Dit is de reden dat het slechter gaat dan 10 jaar geleden:
gailtheactuary.files.wordpress.com/201...
EU importeert 300 miljard euro aan olie per jaar. Kun je zelf uitrekenen hoelang het steunfonds dan mee gaat.
@Superior Bastard | 19-12-11 | 09:47 een registratie bij BKR is helemaal niet nodig, niet wordt er beter van, want mensen maken alleen gebruik van zo'n flitslening wanneer ze er feitelijk niet voor in aanmerking zouden mogen komen.
@Ashtrey | 19-12-11 | 10:49
De waarheid zal in het midden liggen denk ik. ;)
@Parel van het Zuiden | 19-12-11 | 10:40
Wil schrijft toch dat hij ziek is geworden. En voorheen zelfstandige was. Als zelfstandige betaal je tijdens je werkzame leven enorm veel belasting maar als het fout gaat, hoef je nergens op te rekenen. Daarom adviseer ik zelfstandigen altijd: verdien een bedrag waarvan je kunt leven wit (zodat de Bdienst geen argwaan krijgt) en doe verder zoveel mogelijk zwart. Want als je van een stijger valt of ziek wordt, krijg je als voormalig zelfstandige geen cent.
@Bakito | 19-12-11 | 10:32 dat ben ik helemaal met je eens, zoals ik al aangaf ben ik prima gelukkig.
Het trieste is dat zonder al die lenende mensjes de banken niet genoeg virtuele inkomsten hebben.
@Bakito
Nee het gaat niet om de boodschap die je verkondigt. Dacht dat je dat inmiddels wel begreep. Misschien moet ik ophouden met je vroegere tegels als referentiekader te gebruiken. De sleet lijkt er inmiddels een beetje uit. Of het ligt aan de aanschouwer, in dat geval zal ik es bij mezelf te raden moeten gaan of ik nog wel met open vizier het strijdtoneel betreed.
@Parel van het Zuiden | 19-12-11 | 10:40 sommige mensen gun ik het van harte om in dezelfde situatie als ik te belanden, jij bent er bij deze een van, het is erg goed voor je persoonlijke ontwikkeling en empathisch vermogen om door eigen inzicht en ervaring te begrijpen wat anderen meemaken, zeker wanneer een gebrek aan inlevingsvermogen ontbreekt.
@doskabouter | 19-12-11 | 10:38
Dat vermoed ik ook, dat mensen moeten lenen om rond te komen. En inderdaad: hoe komt het dat mensen meer schulden hebben dan 10 jaar geleden? Is iedereen ineens veel meer uit gaan geven of gaat het gewoon slechter. Ik denk het laatste. Met dank aan vooral Europa.
En waar worden die schulden voor gemaakt? Ik weet niet zo zeker of dat voor luxe goederen is. Misschien kunnen mensen gewoon niet meer rondkomen, dat zou mij niets verbazen.
@zeg maar jansen | 19-12-11 | 10:25 je maakt nu dezelfde fout als die ik heb gemaakt. Met de Wet Mulder is dit namelijk aangepast, je krijgt een aanmaning minder dan voorheen. Vandaar dat ik ook dacht dat het om de andere boete ging (twee boetes van +3km in de overgang van 80 naar 50, een door mij en een door mijn vriendin, crimineel he?). Die boetes zijn voor ons net betaalbaar, het kost ons ons maandelijkse vrij besteedbare potje (zo'n 30 euro) zegmaar. De bedragen die er bovenop komen zijn voor ons never te betalen. Voorheen was 32 euro voor mij ook een bedrag waar ik niet over na hoefde te denken, nu is dat een maandbedrag dat we vrij kunnen besteden, dan kun je ook nagaan hoe groot onze ruimte is om zulke kosten af te kunnen lossen. Te klein dus. En als ik hier alleen in zou staan zou het me ook nog aan mijn reet roesten, het is echter een vreemde gewaarwording om steeds meer mensen om ons heen te zien die hetzelfde er voor staan. Dat zegt iets over het systeem en niet over de individuen. Het CDA heeft als een idioot huisgehouden door van iedereen tweeverdieners te maken om zodoende meer belastingen te kunnen innen. Dat heeft voor rare dingen op de arbeidsmarkt gezorgd en nu willen ze dat mensen maar gaan werken in plaats van een uitkering te krijgen terwijl er voor die groep mensen niet eens werk is. Begrijp me niet verkeerd, met mijn kennis kan ik per direct een goed betaalde baan krijgen, helaas kan ik hem door mijn ziekte niet meer uitvoeren en nee ik krijg daar geen uitkering voor omdat ik ooit gekozen heb voor het uit kunnen betalen van salarissen ipv achterlijke hoge premies te betalen aan een verzekering waarvan je steeds vaker hoorde dat die niet uitkeerden als puntje bij paaltje kwam. Maar enfin, het is uiteraard allemaal mijn eigen schuld dat ik in het systeem van de overheid ben getrapt, maar dat wil niet zeggen dat dat systeem deugt of dat je hier in Nederland een andere keuze hebt, je draait verplicht mee en anders krijg je boetes en wordt je geterroriseerd. Helaas zal dat mensen eerst moeten overkomen alvorens ze begrijpen waar ik het over heb. En helaas overkomt het steeds meer mensen dat ze begrijpen waar ik het over heb...
@Wil Kutommelul | 19-12-11 | 10:27 |
Het ligt wel allemaal aan anderen, he? Is Wil ook nog ergens bij betrokken geweest?
King of the Oneliner | 19-12-11 | 10:35 Dat wordt een ban. Je valt buiten de doelgroep van GS.
Wij leven allemaal boven onze stand. Wij doen in het westen een onevenredig beroep op alle kostbaarheden die onze aarde ons kan verschaffen.
Om maar eens iets te noemen.
Wat een flutverhaal. Die 1% snelle pakken dragende beursboys hadden ander maar wat veel invloed op de economie. Dat het 1% van de bevolking is doet er geen bal toe.
Niets kopen wat je niet kunt betalen ben ik het natuurlijk mee eens. Maar hoe komt het dat mensen het plotseling niet meer kunnen betalen?
Iets met bezuinigingen, EU en belastingdruk.
Geachte Angela Merkel en alle mede Duitsers,
We weten het, we zijn een wingewest voor jullie. Met jullie grote thuismarkt en steeds verbeterende inkoopsprijzen hebben jullie de EU-markt goed weten te bewerken. Geld uitgeleend aan landen die daardoor veel konden kopenkopenkopen en nog meer kunnen oppotten. Gefeliciteerd het is gelukt! Wilt u nu svp iets rustiger aan doen. Bijvoorbeeld de debiele Eddy Zoe reclame verbieden, de peopsex Maxim Hartman uit de VW dobbel campagne halen. Als wij duurzaam kopen blijven we klant. Etwas weniger druk bitte!
Bakito | 19-12-11 | 10:34 Ja, ergens nog wel een beetje.
Zo ben ik begonnen in m'n eerste huisje.
"Ik heb het meeste van mijn geld uitgegeven aan drank, vrouwen en snelle auto's , de rest ervan heb ik verspild."(George Best)
Ik rij al jaren in 3e hands auto's.
Zoek lang op marktplaats naar een goede prijs/kwaliteitsverhouding, en neem dan de gok weer voor zo'n 1000 Euro. Dat pakt meestal wel goed uit. Meestal zijn wel nodig: nieuwe banden, nieuwe accu, nieuwe uitlaat, dus dan komt er nog 600 Euro bij, maar dankzij mijn lage verzekeringskosten (rij dus al jaren schadevrij) en een zuinig klein autootje (bijv. Suzuki Swift) is het toch bijna even duur als het openbaar vervoer.
Neem nooit een Alpha Romeo of Peugeot, maar meestal een Nissan of Mazda. Hoef toch geen indruk te maken op mijn matties met mijn auto.
Heb zelf alle overbodige uitgaven geschrapt, zoals loterijen, abonnementen en contractjes voor mobiel bellen, en zit bij de allergoedkoopste zorgverzekering van Nederland.
@zeg maar jansen | 19-12-11 | 10:33
Hippie.
@vraagstaart | 19-12-11 | 10:31
Latijns?
KapiteinClaus | 19-12-11 | 10:16
Jadajada prima Rutte-praatje maar het grootste deel van de bezuinigingen en vooral de extra bezuinigingen komen omdat dit eurofiele kabinet bakken geld in hopeloze landen pompt. En dat hier de werkloosheid "laag" is komt door een groot gedeelte ZZP-ers die niet meegerekend worden en omdat door het uitblijven van hervormingen in het bv ontslagrecht bedrijven vast zitten aan mensen. Deze bedrijven gaan zometeen stuk voor stuk op de fles door dure arbeidskrachten die geen flikker/weinig uitvoeren. Bovendien gaat het om de vooruitzichten niet om de huidige cijfers. Amerika gaat weer richting groei. Obama probeert met zijn regering hoop uit te stralen ons kabinet doet zn best om angst te zaaien.
ik ben aan het woord | 19-12-11 | 10:30 Geniet van je huis. Klus beetje bij beetje en doe niet al te gekke dingen.
Elke dag zorgen om het behoud van je baan is niet goed voor je gemoedsrust dus dat kun je beter laten. Verheug je op thuiskomen in je huis, op de warmte die het brengt.
Veel plezier met samen klussen.
@Wil Kutommelul | 19-12-11 | 10:22
Zorg dat je onafhankelijk bent van de overheid, zodat je niet hoeft te janken om onrecht. Dat is de truc.
Van mij mogen ze. Volgend jaar nog meer huizen op de markt tegen een prijs ver onder de 'marktwaarde'.
@Magnum Force | 19-12-11 | 10:28 De nuttigste les in deze is gisteren al langs genomen en duizenden jaren oud: Timeo danaos et dona ferentes.
Die geschenken kochten ze destijds waarschijnlijk al op krediet.
Die run op vakantiehuisjes.... *zachtjes huilt*
Ik leef niet boven mijn stand. Maar het is wel zo dat ik op een leeftijd ben, dat ik moet proberen iets op te bouwen. Heb een huis gekocht in 2007 en dat is een huis waar nog weleens iets aan moet gebeuren. Mijn vriend en ik werken beiden fulltime, maar we zijn ook allebei onze baan al eens kwijtgeraakt . Ik ben bang dat dit nog weleens kan gebeuren en daarnaast worden de lasten zoals zorgpremie steeds hoger. We hebben geen schulden, behalve onze keurige spaarhypotheek, maar het wordt er echt niet makkelijker op! Iets opbouwen wordt op deze manier wel moeilijk.
@Ashtrey | 19-12-11 | 10:13
Als je ontevreden bent, moet je niet bij mij zijn.
Don't shoot the messenger.
net een nieuwe auto besteld...
@zik | 19-12-11 | 10:23
Natuurlijk gaat boven je stand leven altijd fout, maar dat is het punt niet.
Waar het om gaat is, op het moment dat de boel klapt, de schuld, schade, rekeningen en andere nare consequenties hoe dan ook elders te laten terechtkomen.
In dat opzicht kunnen nuttige lessen worden geleerd van Grieken, bankiers, eurocraten en politici.
En uiteraard zijn er mensen die in voorschotregelingen stinken, kijk maar naar iedereen die maandelijks zijn teruggave van de belastingdienst krijgt, daar begint het al mee, of maandelijks zorgpremie om dan vervolgens na drie jaar ineens 1000 euro terug te moeten betalen. Daar heb ik nog enigszins begrip voor, hoewel we het hier dus anders proberen te regelen zodat we niet voor onaangename verrassingen staan die ons door het systeem worden opgelegd. Betalingsregelingen voor luxe goederen zouden sowieso verboden moeten worden, net als dat flitskrediet dat Maxima ooit heeft verzonnen met als naam microkrediet, is meteen duidelijk waar het vandaan komt, zelfs arme boeren kun je plunderen he Maxima?
En ja, mensen die zo dom zijn om daar in te stinken daar valt ook wat voor zeggen, maar het is klinkklare onzin om daar het armoede probleem achter te verbergen.
Zo dit lucht wel op.
Polletje Piekhaar | 19-12-11 | 10:26
LOL en proost!
Zoals Socrates uitriep op de kermis in Athene: Wat zijn er toch veel dingen die Socrates niet nodig heeft.
En wat laten veel mensen zich toch wijs maken dat zij al die rotzooi wel nodig hebben, kun je daar aan toe voegen.
Maar laat ons eten, drinken en vrolijk zijn, want morgen sterven wij. Oh nee, dat is pas op 21-12-2012.
En dit komt van dezelfde rukkers die Rutte verwijten dat hij de boel 'kapotbezuinigt'?
Doe ik al jaren. Ook in hoogtij. De enige lening die ik heb is een hypotheek, want anders kan je een eigen huis nooit betalen in dit land. Verder: gewoon niets lenen!
Wil Kutommelul | 19-12-11 | 10:22 De deurwaarder voor de wet Mulder heb je aan je zelf te verwijten. Zorg dat je geen verkeersboetes krijgt en indien wel betaal die dan gewoon.
Want met name de deurwaarders van de overheid zijn duur. En ze komen pas nadat er al drie keer een verhoging is toegepast wegens niet of te laat betalen.
Wil Kutommelul | 19-12-11 | 10:12
Gozer, gun je het me niet dan?
Ik ga echt niet mijn reserves uitputten.
Wat een non-lulverhaal is dit zeg.
Voor de goede orde; boven je stand leven gaat altijd fout, crisis of geen crisis.
Daarom heet het ook 'boven je stand leven'
Er zit een 'c' te veel in 'electronicaboer'.
@@Bakito | 19-12-11 | 10:04 ps, zo'n rekening wordt overigens meteen geplunderd door de eerste de beste deurwaarder die op je stoep staat, als je aan de grond zit zijn zelfs dat dingen waar je over na moet denken, incalculeren en in je aanpak dient te verwerken. Hier overigens geen deurwaarders voor betalingsregelingen hoor, maar wel voor een niet sluitend zorgkostensysteem, wet mulder, energiereuzen die zelfs zonder contract door blijven procederen (dat telt aardig op kan ik je zeggen) etc. En die worden wel allemaal door de overheid gesteund.
@magic mike | 19-12-11 | 09:34
Bukken dan maar?
Domme mensen zijn dom. Daar kan je urenlang diepe verhalen over houden, maar uiteindelijk komt het er toch weer op neer: domme mensen zijn dom.
En als je puur iemand de schuld wil geven dan is het natuurlijk altijd prima daar de domme mensen voor te gebruiken. Niks mis mee. Alleen, als je oplossingen wilt dan hoef je die echt niet van diezelfde domme mensen te verwachten. Zijn ze te dom voor.
Gelukkig voor de staat is het hier altijd kudtweer en kan dat Gas duur verkocht worden.
*Gaat naar de Appel-store voor nog een luchtig mekboekje en helpt zo de armen*
Bovendien: goedkoop lenen nu natuurlijk. De 10.000 euro die je nu leent, is over een jaar nèt voldoende voor een ijsje. En dan nog niet eens een Magnum.
@vraagstaart | 19-12-11 | 10:17
"Wie niets doet, uitkering ontmoet" #nieuwenederlandsegezegden
Vooral zorgen dat iedereen de hand op de knip houd, dat is goed voor de economie !!
"Waar een wil is, is krediet." #nieuwenederlandsegezegden
@Acid_Nightmare | 19-12-11 | 09:36
Klopt, maar dat is echt grotendeels te danken aan de media. Kijk het nieuws en het gaat over de crisis. We moeten bezuinigen en hoe!!!!! Dus bedrijven worden panisch en ontslaan al hun medewerkers. Ben zelf ook wegbezuinigd. Daarentegen had ik zo weer nieuw werk. Maargoed als ik iedereen zie lopen met hun iphones, ipads, uggs en andere dure dingen heb ik geen medelijden.
@Datzegiktoch: Wat bedoelt iedereen toch met kapot bezuinigen? Moet Nederland dan geld lenen om ontwikkelingssamenwerking, cultuursubsidies, de PO, gezondheidszorg en een omvangrijk sociaal vangnet te financieren? We betalen ons blauw aan belasting en zitten op een forse aardgasbel en nog moet er geld bij om allemaal rechtse dan wel linkse hobby's te bekostigen.
Voorlopig heeft de VS een werkloosheid van rond de 9 a 10% en wij rond de 4-5%. De inkomensongelijkheid is groot. De schuld van de VS bedraagt rond de 100% van het BNP, bij ons is dat 65%. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Goedkoop geld lenen was een van de oorzaken van de crisis en nu zou het de crisis oplossen?
Blijven we kopen dan stort de economie in vanwege schaarste en schuldenlast.
Gaan we niks meer kopen dan stort de economie in vanwege vraaguitval.
Blijven we kopen dan stort de economie in vanwege schaarste en schuldenlast.
Gaan we niks meer kopen dan stort de economie in vanwege vraaguitval.
@Bakito | 19-12-11 | 10:04 om er vervolgens 8 euro per kwartaal aan kosten voor te moeten maken? Je hebt geen idee waar je het over hebt man. Dat is fucking 32 euro per jaar.
@Bakito 9:31
Ja? Gaat de prijs per tegel omhoog?
Mag je wel wat beter je best gaan doen.
Vind ik dan weer.
@ZDEV | 19-12-11 | 10:10 Kerel, ik heb geen hypotheek, ik heb zelfs geen krediet op mijn betaalrekening. Ik heb geen auto, ik heb geen LCD tv, ik tik dit op een laptop van 6 jaar oud, ga jij maar lekker een nieuwe auto uitzoeken, zodat je geen reserves hebt voor het geval je hetzelfde overkomt als mij en vele anderen. Sukkel.
jongens... dit komt van het fucking Nibud. zoals altijd rond de kerst want dat staat namelijk in het marketingplan dat ze al 20 jaar afdraaien. het Nibud is ongeveer net zo relevant als Stivoro. gewoon doorlopen mensen!
Oh en ik heb niet slecht, maar ik heb wel andere normen wat betreft geluk dan de meesten. Godzijdank heb ik geen huis dat ik niet verkocht krijg, want dan was ik op de voedselbank aangewezen, maar dat kan niet, want stumpert Rutte zegt immers zelf dat Nederland geen armoede kent. Nou Rutte, je bent hartstikke blind voor de problemen die je land ervaart en met die achterlijke opmerkingen van je hits je ook nog een compleet volk op tegen de mensen die het slachtoffer zijn geworden van jarenlang wanbeleid waar je zelf ook aan hebt meegewerkt.
Yes! Nederland leeft boven haar stand.
Los je hypotheek af en koop niets op de pof.
Ik roep het al jaren.
Hoog tijd overigens dat de overheid ook leert dat ze binnen de begroting moet blijven.
Want dat 75% van je bruto inkomen naar bureaucratie, de EU, internationale hulp, en ambtelijke zakkenvullers gaat, moet maar eens afgelopen zijn.
Zo en dan ga ik nu maar eens een nieuwe auto uitzoeken. Van mijn eigen geld.
Helemaal mee eens, liep afgelopen zaterdag in A'dam maar superdruk, mensen blijven gewoon onverminderd uitgeven maar zitten wel te janken als ze straks hun baan kwijtraken en 0,0 achter de hand hebben (of zelfs schuld). En dan heeft Markie het natuurlijk gedaan....
Oh en voor de sceptisie, mijn telefoon is zo'n hele oude non-smart Nokia die ik heb gekregen, was een afdankertje. Verder worden er hier geen onzinnige aanschaffen gedaan, er is amper geld voor de zinnige aanschaffen.
Die zgn crisis heeft mij al 2 maal van baan doen wisselen afgelopen 3 jaar, puur omdat men uit oogpunt van de "crisis" saneert en bezuinigd op de salarissen.
Met 2 inkomens en schoolgaande kinderen ben je het meest bestraft in deze tijden !
@Shalome | 19-12-11 | 10:02
Zo zou ik dat niet stellen.. Maar het is op zijn discutabel dat wettelijk is vastgelegd dat een schuldsaneringstraject maximaal 3 jaar mag duren. Je ziet vaak de schuldenaars maar een minimaal percentage van hun schuld betalen in die periode, maar ondertussen wel die breedbeeld tv houden. Ondertussen rommelen met reiskostenvergoedingen.. Het willen houden van een auto. Noem het maar op. Ik heb het allemaal gezien. En die GKB's en allerhande andere private bureau's helpen ze daar dus mee. Zo creatief mogelijk saneren in het nadeel van de ondernemer.
Crisisvakantie? Die huisjes zijn vaak duurder voor een midweek dan 2 weken all inclusive.
Nog zo'n mooie, de wet Mulder in combinatie met het innen van zorgpremies door het CJIB. Ik krijg dusdanig veel enveloppen van het CJIB dat ik een dubbele verkeersboete over het hoofd heb gezien, dat wil zeggen eentje heb ik betaald en ik dacht dat de aanmaning over die boete ging. Dankzij de wet Mulder is de oorspronkelijke boete van ik meen 22 euro inmiddels gestegen naar een bedrag dat ik van z'n levensdagen niet op kan hoesten. Allemaal dankzij de staat der uitzuigers. Een dingen hebben ze echter niet begrepen, een kale kip heeft geen veren, daar valt dus niks meer te halen. En maar wetgeving verzinnen om alsnog veren te kunnen plukken, overheid is megafaal waar het om dit soort trajecten gaat. De inning ziektekosten faalt omdat ze er onredelijk veel geld bovenop gooien waardoor het nooit meer haalbaar is zo'n schuld af te betalen, zeker niet als de toeslag die er tegenover hoort te staan ook nog eens door een onzinnig regeltje door je neus geboord wordt, dito voor wet Mulder etc. Het is allemaal bedacht met rijke stinkerds in het achterhoofd en de man die al de klos is door de falende economie die veroorzaakt is door diezelfde rijke stinkerds wordt er finaal door de grond in geboord. En dan is Rutte de beste politicus? Laat me niet lachen, dat is geen humor meer.
Wat een crisis zeg: Flatscreens, iPads, iPhones, iPods, iMacs, Internet abonnement(en), telefoonabonnement(en), kabel-tv, auto's, hobby's, sport, hypotheek, uit eten, vakantie's, drank, cafetaria, benzine, kleding, etc. WAAR moet ik in godsnaam nu nog op bezuinigen?
@Wil Kutommelul | 19-12-11 | 10:00
Je had gewoon die zorgtoeslag moeten aanvragen en apart op een rekening zetten.
Jouw domheid is in dit geval niet de schuld van de overheid. Eerlijk is eerlijk.
Nederlanders nemen in hoog tempo de Griekse manier van leven en spenderen over. Lekker nú uitgeven en genieten, en als later de rekening komt dan zien we wel wie we ervoor laten opdraaien. Een heel land is "too big to fail" tenslotte.
Wel is het dan weer jammer van dat Nederlandse klimaat. Het afgesloten worden van gas en electriciteit komt net wat harder aan dan in Griekenland. En in een hutje zitten is ook duidelijk minder aangenaam. Past ook niet in het bestemmingsplan, trouwens.
Deze waarheden gaan de nodige mensen in de komende jaren aan den lijve ondervinden.
Carrièretips: #Curator #Deurwaarder #Verhuizer
Ik koop alleen wat ik nodig heb om te leven, heb geen tv en geen auto. Heb dus ook geen schulden, want heb weinig nodig.
Schulden werk je in de hand met schuldensaneringsbureaus.
@Superior Bastard | 19-12-11 | 09:56 |
Dat. En daarnaast is de uitvoering (voor de minnelijke zijde) een industrie geworden. Fraude is meer regel dan uitzondering. Het is een grote gore bende en de ondernemer wordt genaaid, niet de schuldenaar.
Nou de wetgeving helpt niet bepaald mee. Zo heb ik vorig jaar geen zorgtoeslag aangevraagd omdat ik geen behoefte heb om achteraf een lading terug te moeten betalen. Nu ik achteraf de aanvraag doe, krijg ik te horen dat ik niks meer krijg omdat ik uitstel van de IB belasting aangifte had moeten vragen, wat die miep aan de telefoon uiteraard niet heeft vermeld toen ik naar de mogelijkheden informeerde. Hopla 700 euro door mijn neus geboord door de kutoverheid der Nederlanden. En wtf hebben de belastingen met de toeslagen te maken anders dan dat zij uitvoerder zijn van de toeslagenwet? Ik ben inmiddels door mijn klompen heen, ze zijn stuk voor stuk door de overheid gebroken.
*al zeg ik het zelf en *zelfs
Romanov | 19-12-11 | 09:49
Als ondernemerT met een , al zeg ik zelf, een redelijk sociale inslag ben zelf ik het met je eens dat dat een wangedrocht is. De WSNP zou moeten worden gekoppeld aan een beschermingsmaatregel,zodat recidive onmogelijk is. Nu valt men bijna altijd terug in oude fouten zodat schuldeisers twee keer de dupe zijn.
Overigens zouden incassobureaus ook bij wet verboden moeten worden.
Ik heb net een Samsung Galaxy S2 aangeschaft. Ik help het arme Koreaanse volk, Zuidom of Noordom.
De enige echte kurk van de economie zijn consumentenuitgaven. Gewoon doorgaan dus.
Superior Bastard | 19-12-11 | 09:47 Wassen en poetsen en op de oprit laten staan.
Het ziet er welvarend uit.
@deministerpresident | 19-12-11 | 09:43
Natuurlijk is het de schuld van de consument. Waarom geven banken krediet? omdat die stomme apen geld willen hebben voor spullen die ze niet kunnen betalen.
@Superior Bastard | 19-12-11 | 09:47 |
Als je wil rebelleren, doe het dan hiertegen: www.wsnp.rvr.org/
BozeHenk | 19-12-11 | 09:40
Hier nog 1, gewoon een beetje vooruit denken is niet mis.Overigens, het is niet zo gek dat we nu nog niet zoveel van de crisis merken, de impact komt altijd vertraagd. Maar laten we ons niet vergissen, het duurt volgens prognoses 12-15 jaar voordat de economie weer op hetzelfde punt zit als voor de crisis (=2007).
Zolang dit kabinet de economie kapot bezuinigd moeten we blij zijn dat het geld nog rolt op andere plekken. In Amerika besloten ze te wachten met snoeiharde bezuinigen resultaat: meer banen, hoger consument vertrouwen, meer investeringen van het buitenland.
Ik zeg niet dat we ala de VS een staatsschuld moeten hebben maar blijkbaar werkt de Obama-doctrine beter dan de Rutte-doctrine (voor zover die bestaat).
@Superior Bastard | 19-12-11 | 09:47
In een dikke auto kun je wonen, als de bank je huis terugvordert.
deministerpresident | 19-12-11 | 09:43
Maar tegelijkertijd vertikken de banken het om elkaar geld te lenen.
@Acid_Nightmare | 19-12-11 | 09:36
als ambtenaar krijgt u idd gewoon uw geld, maar er zijn ook dingen als bedrijven, en die moeten zelf geld verdienen. En dat gaat bij een hoop toch minder goed dan een paar jaar geleden www.faillissementen.com/nieuws.php
Gewoon doorconsumeren. Gaat het mis, dan even huilie-huilie doen, en stemmen op Emile Roemer en Job Cohen; die zorgen toch voor een sociaal vangnet.
zeg maar jansen | 19-12-11 | 09:43
En wat te denken van instanties als weldus.nl of voorschotje.nl waar je ondanks een BKR registratie gewoon kunt lenen.
Ik zie om me heen steeds minder mensen, ondanks hun schijnbaar materiele welstand, echt genieten. Hetgeen me doet vermoeden met klanten van bovenstaande organisaties te maken te hebben. Wat heb je aan een dikke auto als je er geen benzine in kunt gooien?
@zeg maar jansen | 19-12-11 | 09:43
Je zou zeggen dat, omdat de technologie voortschrijdt, apparaten een langere levensduur zouden krijgen.
Echter het tegendeel is het geval. Paradoxaal hè?
Of ze hebben het juist wel begrepen, consumeren in tijden van crisis voor het landsbelang.. En als de geldmarkt instort heb je altijd je (evt nutteloze) spulletjes nog!
Lekker makkelijk om de consument de schuld te geven. Uiteraard moet je er voor zorgen dat je niet in de schulden komt maar het lijkt mij ten eerste zaak om je aandacht volledig op de banken te richten. Die zorgen er voor dat de domme consument krediet kan blijven krijgen.
Den Meester | 19-12-11 | 09:42
ROFL!
Bakito | 19-12-11 | 09:36 Werkgelegenheid. Dingen produceren die niet verkocht worden heeft geen zin.
Dus moet het lijken of je het allemaal voor niks krijgt en nóg voordeliger.
Auto-commercials bijvoorbeeld, ze noemen bijna nooit de prijs van het ding maar wel de waarde van de "extra's" die je er standaard bij krijgt. Wel snel beslissen want op is op.
En hetzelfde gaat op voor elektronica, de gadgets. De rijen voor de winkel als er een nieuw i-Padje te koop is zijn lang. Die dingen zijn duur dus kun je stellen dat berichtgeving over een crisis zwaar overtrokken is.
Leef als een zigeuner
Lach als een clown
Geniet van je momenten
Ook al ben je down.
En betaal vooral belasting.
@ BozeHenk | 19-12-11 | 09:40 | + -1 -
loser
Maar als je het hele jaar gewerkt heb dan heb je toch ook gewoon recht op wintersport en een nieuwe 50" 3d-oled televisie?
En tenslotte moet er ook een iPad komen want anders moet je helemaal naar het computerkamertje lopen om de buienradar te bekijken, en de buurman heeft ook een nieuwe Peugeot....
ben ik toch blij dat ik een van de weinige studenten ben die keihard spaart en dus elke maand een 200-250 euro overhoud, (en in de zomer dik cashen met zomerwerk) niet elk weekend voor 50 euro aan bier drinken maakt sparen lekker makkelijk.
Maak zelf wel uit wat ik met mijn poen doe.
Geenstijl = Joop 2.0 geworden.
Wie alleen koopt wat hij nodig heeft, zit de staat flink dwars.
Gek he, als je elke dag reclames hoort á la "Nu kopen, in 2014 betalen!" of "Iedereen heeft wel eens een kredietje nodig!" of "Betaal nu 50%, en de andere 50% rentevrij over 5 jaar!".
Gewoon aftikken denk!
Maar even serieus, ik zie ook genoeg occupiers rondlopen met iPads en zulks soort spul, deze horen dus ook in deze categorie? Geen geld voor leefonderhoud, maar wel voor een iPad?
Kwart Nederlanders is dom.
En dat percentage valt me nog mee. Als ik zo het niveau van de gemiddelde TV programma's bekijk had ik dat veeeeeeel hoger ingeschat.
Ik huur en ik leen niet. Wat ik bezit heeft geen waarde. Wat ik verdien is voor mijn gezin.
@zeg maar jansen | 19-12-11 | 09:33
Toch is het idioot dat we moeten blijven produceren en consumeren, omdat anders het kaartenhuis instort. Ook al hebben we alles al dubbel en dwars. En dat bedoel ik niet occupiaans.
Ik merk ook bar weinig van de crisis in mijn eigen portemonnee, en ik denk vele Nederlanders met mij. De crisis is een grote hype veroorzaakt door de media. Als je 'normaal' leeft is er niks aan de hand. Maarja Nederlanders houden ervan om altijd lekker te kankeren....
Over spijtaankopen zijn ook belastingen afgedragen.
Dank u voor uw bijdrage minima!
Ik koop al jaaaren niets meer.
Leef als een Griek !
tja,dat zijn wijze woorden......
Kopen,kopen,kopen.
Betalen,betalen,betalen.
Lenen,lenen,lenen.
En anders geen BTW inkomsten voor de staat.
Hulde Van Rossum.
Nergens last van. 2012 wordt zowaar nog een beter jaar.
Goed voorbeeld doet goed volgen.
De regering heeft ook jarenlang veel meer geld uitgegeven dan ze binnenkrijgen.
REAGEER OOK