Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Schennis Nationaal Oorlogsmonument met kerstmuts

kerstmutsvoordedam.jpgKijk nou. Een koddig kerstmutsje. Op het Nationale Oorlogsmonument op de Dam in Amsterdam. De SkyRadioficatie van oorlogsslachtoffers. Bedacht door hippe paarse broeken van de firma Natwerk. En trots dat ze zijn op het schijten op een oorlogsmonument. Die stapel stenen symboliseert de ellende, de dood en de onmenselijkheid die oorlog voor dit land betekent heeft. Waarom de neuq gaan we dat opleuken met een kerstmuts? Compleet misplaatste actie. Als dit al mogelijk is, tegenwoordig, wat kunnen we dan nog meer verwachten? We zetten de mogelijkheden voor 2012 even op een rijtje, qua pissen over onze nationale nagedachtenis. We spuiten het oorlogsmonument oranje tijdens het EK. En zetten er zo'n ludiek Gullit-petje uit '88 op. Brengt geluk. Met oud en nieuw een grote vuurwerkshow waarbij het standbeeld van de Verwoeste Stad in Rotterdam centraal staat. We gaan ook paaseieren zoeken in het Achterhuis, met een paashaas mascotte voor de kinderen. En natuurlijk een meisje verkleed als Anne Frank die helpt zoeken. Gebbetje! Pompoenen op het hoofd van de zeventien figuren plaatsen van het Indisch Monument in Den Haag. Want Halloween. En geef ze dan gelijk heksenbezems, wat extra schedels en vampierentanden. Is toch leuk? Met Koninginnedag een groot Radio538-podium op de Waaldorpervlakte. Dat klokkenspel, daar kan Marco Borsato vast een leuk liedje omheen laten componeren. En uiteraard een groot dance event in Westerbork, lijkt ons ook wel wat. Elke barak een eigen muziekstijl. Paarse broeken zijn respectloze honden. Allemaal. FILMPJE & DISCUSSIE! UPDATE: Natwerk trekt scheet in met een flauw grapje.

Reaguursels

Inloggen

Kijk eens aan. Een mooie demonstratie van onze verheven "christelijk-joodse" normen en waarden neem ik aan?

hanz71 | 19-12-11 | 13:11

Meh. Dat is toch het enige commentaar dat je kunt hebben? Meh. Dat je je daar druk om maakt zeg.

Barry Hay | 19-12-11 | 11:47

Een kerstboom op de dam is blijkbaar niet meer voldoende?
Telkens meer overkill aan dit soort commercieel liftende lolligheden..

afdankert | 19-12-11 | 11:22

Naja, ze krijgen wel bekendheid zo, die firma Natnek.
Wel leuk om al hun klanten (zie website) haatmails te gaan sturen waarom ze een bureau inzetten dat de holocaust ridiculiseert.

GamesBond | 19-12-11 | 08:29

Zo, afwas is af, en aan wat er in reacties is bijgekomen ben ik niet van mening veranderd. Blijkbaar vindt bijna iedereen een kerstmuts te ver gaan en respectloos, tegenover de doden vooral, over de doden niets dan goeds uiteraard. En komen ze vervolgens met verhalen met hoe keigoed zij *wel* zich de oorlog herinneren in tegenstelling tot mij, en hoe goed zij wel niet weten hoe slecht dat was, en hoe zoiets nooit meer mag gebeuren.
Gefeliciteerd met jullie morele superioriteit over mij.
Ik hoop dat u wel met die morele superioriteit over mij weet om te gaan.
Want dat is de eigenlijke boodschap.

je therapeut | 19-12-11 | 01:01

@zegmaarjansen | 22:33
Dat wil toch niet zeggen dat het niet gebeurd is? What has been done cannot be undone, what has been seen cannot be unseen. Zo nu u weer. En een prettige nacht verder.

hatari | 19-12-11 | 00:54

Maar dan ook echt hélemaal niéts.

Treurig varken | 19-12-11 | 00:42

@minimá-armezusvan.. | 18-12-11 | 22:52 Dit tekstje zegt een heleboel over jou. Meer niet.

Treurig varken | 19-12-11 | 00:39

monumenten verkruimelen wanneer zij niet onderhouden worden door volgende generaties. het is dus veel belangrijker het hoe en waarom van het monument in stand te houden, dan je druk te maken over een betonnen dildo op een plein. ik verbaas me er altijd over hoe ongelooflijk weinig interesse die kolos opwekt. loop er vaak langs, nog nooit de mooite genomen om ook maar enige tekst erop te lezen. vergelijk dit met de toegangspoort tot ieper ontworpen door lutyens met de namen van de gevallenen erop en je realiseert je ineens wat een overweldigende indruk dat monument maakt. nederlanders en de tweede wereldoorlog blijft een lastig verhaal met vele schrijnende plekjes van te strak onderbroekelastiek in de lies en jeuk van een prikkend polyester hemd onder de oksel.

minimá-armezusvan.. | 18-12-11 | 22:52

Zal ik 'm nog even inkoppen? Die muts was er al af toen dit topic geplaatst werd.
Let op de tijd van plaatsing en het volgende twitterberichtje: twitter.com/#!/Pritt/status/1483501115...

zeg maar jansen | 18-12-11 | 22:33

In één woord;TREURIG,en nog véél treuriger is het dat sommigen nog uitgelegd moet worden waarom dat zo is.

K.Zwellever | 18-12-11 | 22:22

wat een gezeik zeg, elke dag staan er mensen tegen aan
te pissen ,trekken jullie dan ook de bek open openmoraalriddertjus !

feboburger | 18-12-11 | 21:51

@je therapeut | 18-12-11 | 20:47

Ja, donder alsjeblieft een eind op.
Je hebt me al zover dat ik wel een permaban voor je over heb, respectloos stuk vreten dat je er bent.

insemismeer | 18-12-11 | 21:00

@ je therapeut | 18-12-11 | 20:39
.
Je wil me toch niet gaan vertellen dat je normaal gesproken wel denkt aan wat er bij WO2 is gebeurd ?
Ik durf er vergif op in te nemen dat je nog nooit hebt stil gestaan bij de gebeurtenissen van WO2.
Ben je wel eens over de brug bij Arnhem gereden en toen in gedachten bij de gebeurtenissen van Sept 1944 aanbeland ?
Heb je wel eens door Rotterdam gelopen en toen gedacht aan het bombardement van mei 1940 ?
Of misschien over de afsluitdijk, de bruggen bij Moerdijk en zo kan ik nog wel even doorgaan ?
.
Ik denk dat dit nog nooit bij jou is opgekomen en dat hoeft ook niet iedere dag. Maar juist om die gebeurtenissen niet te vergeten bouwen mensen, steden, regeringen etc 'stapels stenen' zodat wij die gebeurtenissen niet vergeten. Die dingen worden dus niet gebouwd om geld mee te verdienen, ook niet om te worden gebruikt om feestjes op te vieren.
Want zou je die logica doortrekken dat zou je ook iedere begraafplaats kunnen gaan voorzien van leuke kerstversiering en dat zie ik toch ook niet zo snel gebeuren of zou je dat toch wel doen ?

mambo43 | 18-12-11 | 20:55

Nou, ik ga afwassen, we praten geloof nogal langs elkaar heen, fijne avond heren.

je therapeut | 18-12-11 | 20:47

Natwerk is een bedrijf, nu angstig terugkrabbelen.
Waarschijnlijk razende opdrachtgever aan de lijn gehad.
Mooi, hoop dat er meer volgen en opdrachten uitblijven./
Bedrijf wat op zo'n goedkope manier "ludiek" wil zijn heeft bestaansrecht verloren.

Skunk57 | 18-12-11 | 20:44

@ @ je therapeut | 18-12-11 | 20:11
.
Ik heb ruim 10 jaar geleden eens met de veteranen van Arnhem mogen spreken. Hele normale mensen, niks geen arrogant gedrag.
Ik vroeg ze of ze ooit daarvoor in Nederland waren geweest. Velen wisten niet eens waar Nederland lag, laat staan waar Arnhem lag. Ze werden daar uit vliegtuigen gegooid, onderwijl flink beschoten door Duitsers, moesten de brug bij Arnhem veroveren en vasthouden. Het resultaat is bekend, het werd een massale slachting.
Dan vraag ik me toch af beste Therapeut......... durf jij die soldaten en hun gedode maten te vertellen dat je lacht om hun inzet ?
Durf jij hen te vertellen dat het herdenken van hun inzet belachelijk mag worden gemaakt ?
Durf jij hen te vertellen dat je een monument eigenlijk maar een belachelijk gebeuren vindt ?
Dat het commerciële kerstmis voor jou belangrijker is ?
Want ik mag toch aannemen dat je ook niet eens weet wat er bij Kerstmis wordt gevierd of heb je daar wel enig besef van ?

mambo43 | 18-12-11 | 20:41

Natwerk is een respectloze organisatie zonder enig historisch besef. Ook in de uitvoering zijn het prutsers: die hoogwerker is veel te klein.

Franciscus Borchwerf | 18-12-11 | 20:40

@je therapeut | 18-12-11 | 20:11
Heb jij de boodschap wel meegekregen WAAROM dat mutsje is geplaatst en door WIE? Komt ie: Marketing, geld, profilering van dat hippe bedrijfje www.natwerk.nl Dan gebruik je de doden voor je eigen geldelijke gewin.
i.imgur.com/3JUU6.png Ben je nou wakker?

Gomer Pyle | 18-12-11 | 20:40

@Mambo43
Leest u wel wat ik schrijf?!

WIE KAN ER HIER NOU GEEN ONDERSCHEID MAKEN TUSSEN HET MONUMENT EN DE EIGENLIJKE GEBEURTENIS/ HERINNERING?

Weet u wel wat een symbool betekent?

We leven toch verdorie niet meer in de tijd van voodoo-poppetjes, heilige stenen en goden? Waar heb ik hemelsnaam 'disrespect'(heerlijk woord) betoogd naar onze bevrijders, veteranen, vrijheid of weet ik veel waar u mij allemaal van beschuldigd?
Dat u al die zaken toeschrijft aan wat stenen op de dam moet u zelf weten.
Ik hou het bij de EIGENLIJKE GEBEURTENISSEN die ik waarde toeken.

je therapeut | 18-12-11 | 20:39

lauwebal | 18-12-11 | 14:22 |
Overigens respect dat je dat kamp bezocht hebt. Maar waar ik een beetje over val is dat, Colijn?, de dag voor de inval zei, Nederlanders, ga rustig slapen. Onze soldaten op fietsen tegen tanks van de Duitsers. De administratie van de joden. En mij werd in mijn jeugd verteld dat ik tot een verduveld slecht volkje behoorde. Wij zijn een volkje met een verduveld slechte overheid. Maar die laat zich wel dik betalen dmv belastingen.

Smarties | 18-12-11 | 20:35

Laag, smerig, repectloos en simply not done!
Die gasten moet ik serieus niet tegenkomen!

insemismeer | 18-12-11 | 20:33

@ je therapeut | 18-12-11 | 20:11
.
Ik begrijp dat je geen idee hebt wat een monument eigenlijk inhoudt.
Monumenten zijn geen bestaande bouwsels, ze worden ontworpen en gebouwd met slechts 1 doel.......... herdenken van een voorval of periode in onze vaderlandse geschiedenis.
Zo heb je in Amsterdam ook 'de Dokwerker' en in veel steden kom je monumenten tegen welke zeer zwarte bladzijdes in onze geschiedenis herdenken.
Ik mag aannemen dat je bekend bent met de Waalsdorpervlakte of heb je ook geen idee wat daar is gebeurd ?
Mag toch hopen dat je niet van meming bent dat daar wel even een BBQ, dance event of WK-pistoolschieten mag worden georganiseerd.
Wil je zo hoognodig iets versieren in Amsterdam dan mag je van mij het paleis op de dam, het rijksmuseum of wat dan ook versieren.
Echter, een gedenkplaats voor ruim 250,000 landgenoten is iets waar je vanaf blijft. Wanneer je dat niet begrijpt dan is het wellicht tijd dat je eens wat gaat leren over WO2 en wat er toen is gebeurd. Velen zijn gestorven zodat jij hier nu vrij bent om te schrijven op GS.
Daar mag je lacherig over doen, dat mag je wegwuiven, maar de feiten liegen niet. Wanneer de geallieerden vrolijk hadden besloten dat ze alleen Engeland zouden verdedigen en niet de wereld bevrijden dan had jij nu Duits gesproken.
Degenen die hun leven daarbij verloren hebben recht op respect, maar jij ziet er kennelijk plezier in om dat respect belachelijk te maken. Daarmee maak je hun offer belachelijk.
Zou graag eens zien hoe jij een WO2 veteraan meedeelt dat zijn bijdrage voor jou niet belangrijk was. Denk niet eens dat je het zou durven.

mambo43 | 18-12-11 | 20:30

lauwebal | 18-12-11 | 14:13
Hou nou toch op vent. In Nederland kwamen de duitsers aan zo'n 90 procent van het totale jodenaantal omdat hier ambtelijk alles was vastgelegd. Ook geloof. Het was een kwestie van de laden opentrekken. Dat er mensen zijn verraden daar ben ik me echt wel van bewust. Dat is in Polen, Oostenrijk etc. echt niet anders geweest. Maar dat wordt je hele leven tegen je gebruikt, je behoord tot een minderwaardig volk en daarom mag meneer de marokkaan je in je bek spugen want die hebben ons tenslotte bevrijd, kuch.. althans Zeeland dan.. kuch.

Smarties | 18-12-11 | 20:21

Wanneer de gemeente Amsterdam de kans krijgt trekken ze die naald op de Dam omver.
Het moreel besef van een pinda daar dus.

070 | 18-12-11 | 20:13

*Zucht* Een monument is een monument, of je er nu wel of niet een kerstmuts op zet: want een monument is wat je er zelf van maakt, wat je er zelf van vindt. Welke waarde je er zelf aan hecht. Of we dat nu collectief doen of ik als persoon alleen.

Waarom kan ik de waarde die u hecht aan de herinnering van een monument veranderen enkel door het uiterlijk van het monument te veranderen????!
Misschien had u zelf de boodschap niet begrepen...

je therapeut | 18-12-11 | 20:11

@ je therapeut | 18-12-11 | 18:47
.
Het nationaal monument is, zoals het al aangeeft, het monument waarmee Nederland WO2 herdenkt.
Dan mag WO2 voor jou geen betekenis meer hebben, degenen die WO2 wel hebben meegemaakt en degenen die wel begrip hebben van de verschrikkingen, welke tijdens die oorlog hebben plaatsgevonden.......... voor hen heeft dit monument niets te maken met kerstmis.
De meer dan 100,000 Nederlanders die zijn gedeporteerd en vergast zien WO2 ook niet als een feestje.
De vele verzetsmensen, soldaten en andere burgers die hun leven hebben verloren zien WO2 ook niet als een feestje.
Dit monument is niet alleen om hen te herdenken, maar ook om iedereen er aan te herinneren: 'Dit nooit meer'
.
Het plaatsen van deze muts geeft in feite weer dat deze lieden WEL zijn vergeten wat er is gebeurd. De boodschap van het monument komt bij hen dus niet aan, het monument is slechts een stuk beton.
Triest.

mambo43 | 18-12-11 | 20:04

@je therapeut | 18-12-11 | 19:53

Misschien kun je beter op joop of fok gaan guren, hier op GS heb je weinig te zoeken imho.

neemjemoederindemali | 18-12-11 | 20:02

@Oud brood | 18-12-11 | 18:51
Ow, vergelijkingen, dan weet ik er ook nog een!
Boos worden over kerstmutsje op het dammonument is hetzelfde als in Tikki Takki- land stenen verheerlijken en afgoden en boos worden als iemand jouw spirituele steen besmeurt. Verschrikkelijk erg als je gelovige bent van 'heilige stenen'.

Het symbool wordt verdorie meer macht gegeven dan de herinnering zelf! Het symbool wordt zelfs als 'heilig' gezien.
Een symbool van oorlog...'heilig'... Zijn jullie geflipt?
Ook al is het een symbool om de oorlog of het leed daarin 'nooit' te vergeten: het symbool zelf is NIET heilig. Niet eens enkel om fatsoen, maar om ervoor te zorgen dat mensen zelf blijven nadenken.
Heilige voorwerpen en monumenten (of stenen) bestaan niet, mensen die dat wel denken gaan maar lekker terug naar de middeleeuwen of tikki-takki land ergens in Afrika naar ik aanneem. Ga daar maar preken over fatsoen of huilen over het leed dat je is overkomen omdat je heilige steen een kerstmutsje is opgezet.

je therapeut | 18-12-11 | 19:53

@je therapeut | 18-12-11 | 18:47
Je snapt er echt geen bal van he? Het gaat niet om dat kerstmutsje. Dat monument staat ergens voor en heeft een betekenis voor vele Nederlanders. Daar blijf je van af en behandel je met respect. Net als een kerk een synagoge of moskee (Het lijkt wel of een inburgeringscursus aan het geven ben).

Gomer Pyle | 18-12-11 | 19:44

Lafbekken van Natwerk hebben alle verwijzingen naar hun actie van hun Facebook account verwijderd...

Ben je dan triest? Beetje tegengas en je staat ineens niet meer achter je eigen handelen?

Taas | 18-12-11 | 19:08

"Aarde, door het offer gewijd, samengebracht uit gans het land, teken tot in verren tijd van heugenis en vasten band."

888HaNs888 | 18-12-11 | 19:07

"Nimmer, van erts tot arend, was enig schepsel vrij onder de zon, noch de zon zelve, noch de gesternten. Maar geest brak wet en stelde op de geslagen bres de mens. Uit die eersteling daalden de ontelbaren. Duchtend zijn hoge blik deinsden hun zwermen binnen de wet terug en werden volkeren en stonden elkander naar het leven, onder nachtgewolkten verward treurspel, dat wereld heet. Sindsdien werd geen mens vrij dan ontboden van boven zijn dak, geen volk dan beheerst van boven zijn torens. Blijve ons dat bij, verlost als we werden uit het schrikbewind van een onderwereld. Niet onbeheerst, doch enkel beheerst van boven de wereld blijft vrijheid ons deel."

888HaNs888 | 18-12-11 | 19:06

Hic ubi cor patriae monumentum cordibus intus
quod gestant cives spectet ad astra dei.

888HaNs888 | 18-12-11 | 19:04

@je therapeut | 18-12-11 | 18:47
Ben blij dat jij mijn therapeut niet bent. Van dat monument blijf je af. Het is hetzelfde als dat je posters gaat plakken op het oorlogsmonument in de USA of smiley op de grafkruisen op de begraafplaats bij Margraten.

Oud brood | 18-12-11 | 18:51

@Gomer Pyle | 18-12-11 | 18:19

Het monument is NIET enkel van u en uw familie...
Het is NIET enkel een teken van lijden, droefenis en ellende, enkel van oorlog.
Dat oorlog bij veel mensen meteen hun 'good'& 'evil' zwart- wit denk patronen naar boven roept is niet mijn probleem.
Het is een fucking kerstmutsje, dat is alles. Boos worden op een kerstmutsje uit naam van fatsoen is een groter kwaad dan het kerstmutsje, ook al is het op een oorlogsmonument. Of misschien zelfs wel juist op een oorlogsmonument.

je therapeut | 18-12-11 | 18:47

je therapeut | 18-12-11 | 17:10

Jij bent dus de kransen voetballer

durfniet | 18-12-11 | 18:25

@je therapeut | 18-12-11 | 18:03
Ja, die ken ik. En mijn eigen familie is ook redelijk gedecimeerd in die periode. Is dat voldoende voor u of heeft u liever de wat meer gruwelijke details? Je vind het toch zo frappant? Van enig inlevingsvermogen heb je geloof ik nog nooit gehoord.

Gomer Pyle | 18-12-11 | 18:19

Ik vind het een schande!

Glas Koning | 18-12-11 | 18:16

-weggejorist-

durfniet | 18-12-11 | 18:13

macmiep.nl | 18-12-11 | 17:39
.
Stijlleaus heeft imho dan ook he-le-maal niets met respectloosheid van doen. Respect moet je verdienen. Me dunkt dat de mensen voor wie dit monument ter nagedachtenis is opgericht ons aller respect hebben verdiend.
.
Een voorkeur voor het socialisme schijnt voort te komen uit een aangeboren, lichte hersenafwijking. Kunnen die linksdraaiende, moreel superieure klagers waar jij het over hebt eigenlijk ook niet veel aan doen.
.
*tijd voor wat anders*

Bertus Betonsloper | 18-12-11 | 18:04

@Gomer Pyle | 18-12-11 | 17:17

Juist ja, en kent u ook persoonlijk iemand die dit 'onbeschrijfelijke leed' heeft meegemaakt en nu door deze kerstmuts zich als 'onfatsoenlijk' behandeld voelt? Waarschijnlijk niet, en vind u het gewoon leuk om 'onfatsoenlijk' te schreeuwen.
Want wat er precies onfatsoenlijk aan een kerstmutje is dat heb ik nog niet gehoord in deze. Dát het dat is moet wél keer op keer herhaald worden.....
Frappant hoor.

je therapeut | 18-12-11 | 18:03

In beschaafde landen ga je voor zoiets de gevangenis in, maar in Nederland heeft de liederlijkheid heftig toegeslagen; er zijn mensen die openlijk blijk geven dat ze dit leuk vinden.

Flapdas | 18-12-11 | 17:57

@Jan Passant mk2 | 18-12-11 | 17:29

Overduidelijk geen historisch besef dus.

neemjemoederindemali | 18-12-11 | 17:56

Laten we hopen dat hun kinderen ooit een plekje krijgen op een oorlogsmonument.
Hebben we wat om tegenaan te pissen....

Taas | 18-12-11 | 17:42

En dan klagen mensen dat GeenStijl respectloos is moreel verval bevordert en meer van dat soort onzin. Dit stuk toont aan dat jullie wel degelijk weten wat respect betekent.
Hulde voor dit stuk!

Rest In Privacy | 18-12-11 | 17:39

.. 4 mei. Sorry.

Jan Passant mk2 | 18-12-11 | 17:29

Ik maak mij er niet zo druk om. 5 Mei duurt nog lang en tegen die tijd hebben de linkse regenten van die vieze stad genoeg tijd gehad om kerstmutsen graffiti zwervers en toeristen van het plein te ruimen voor het jaarlijkse momentje van plechtigheid.

Jan Passant mk2 | 18-12-11 | 17:28

Laten ze een muts over hun dick heen schuiven als ze weer de eerste de beste pakken,dan krijgen we wat minder van die achterlijke rondlopen.

L.M. | 18-12-11 | 17:24

Ziet eruit als een actie van Linkschmenschen ...

BunnyKiller | 18-12-11 | 17:18

@je therapeut | 18-12-11 | 17:10
Het gaat niet om die vrijheid die er voor zorgt dat je er nu een Kerstmutsje op gaat/mag of kan zetten. Je mist het hele punt. Het gaat om het besef en het fatsoen dat je dat gewoon niet kan maken. Je fucked nou eenmaal niet met onbeschrijfelijk leed wat mensen geleden hebben, ook niet na jaren. Als je dat niet snapt dan heb je het historisch besef van een pinda. Verder vraag ik me af waar je voorouders vandaan komen (Nederlands?) en/of je ooit wel eens wakker bent gebleven bij geschiedenis lessen.

Gomer Pyle | 18-12-11 | 17:17

Rond dit monument wordt alleen maar een toneelstukje van eerbied opgevoerd als De Familie een kransje komt leggen.

Jan Passant mk2 | 18-12-11 | 17:15

Zo zo, aardig wat tegenreacties, dat het aardig ironisch is dat wij nu de vrijheid hebben om kerstmutsjes op monumenten te zetten staat blijkbaar niemand bij stil.
Sure, have it your way, met jullie azijnpissers ben ik dan weg. Ik stel vrijheid van het plaatsen van kerstmutsjes op monumenten boven het ideAliseren van monumenten die staan voor vrijheid....

je therapeut | 18-12-11 | 17:10

+n naar boven schopt

neemjemoederindemali | 18-12-11 | 17:01

@je therapeut | 18-12-11 | 16:46

Die herinnering besmeur je dus niet met een olijke kerstmuts, degene die denkt dat dit allemaal maar moet kunnen zijn #knettergestoord

neemjemoederindemali | 18-12-11 | 17:00

In plaats van boos zijn over een kerstmutsje op een grote stenen penis maak je maar een euro over op amnesty international.Heeft meer effect.
je therapeut | 18-12-11 | 16:46 |
.
Joh? Werkelijk? Welk effect dan precies? Dat de volgende secretaris generaal van MIJN centen 6 ton oprot premie krijgt uitgekeerd?
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/03/...

Bertus Betonsloper | 18-12-11 | 16:57

@je therapeut | 18-12-11 | 16:46 : Ik maak geen cent over naar Amnesty zolang ze zich druk maken om terechte uitzettingen van figuren als Mauro.

lauwebal | 18-12-11 | 16:52

Leuke marketing. Want daar gaat het gewoon om. Dat je je bedrijf zo wilt profileren. Gewoon over lijken gaan. Dat het deze keer gesneuvelden militairen, gefusilleerden burgers, vergaste en verbranden Joden, doodgemartelde gevangenen of verdronken zeelui zijn, mwah... maakt dat uit? Lijken zijn lijken en ALLES für das Bedrijf! Je hebt natuurlijk niet voor niks die HvA papieren in je zak, en je houd wel van een beetje opschudding, want dat scoort! Toch? Ik wens de bedenker van dit dan ook de vreselijkste nachtmerries toe hoop dat hij ook dagelijks badend in het zweet wakker wordt met de geur van verbrandingsovens in zijn neus. Minne hond.

Gomer Pyle | 18-12-11 | 16:47

Een monument is een symbool, een geheugensteuntje aan een herinnering.
Niet de herinnering zelf. Stelletje azijnpissers die bewust het verschil niet zien hier om een lekker 'verongelijkt' te zijn.
In plaats van boos zijn over een kerstmutsje op een grote stenen penis maak je maar een euro over op amnesty international.
Heeft meer effect.

je therapeut | 18-12-11 | 16:46

Er zijn pvda-lieden in NL die er naar streven om het kleine beetje identiteit dat we nog hebben, totaal te vernietigen. Want identiteit is iets fascistisch, denken ze. Walgelijke lieden die dit verzonnen hebben. Van een Marocje kun je niet anders verwachten dan dat ze met de bloemen voetballen, maar van een pvda-centrumraad. Niet te geloven.

lijn5 | 18-12-11 | 16:45

*Metaforisch z'n blaas leegt over het toekomstige graf van @René40181216*
.
Grapje René.

Bertus Betonsloper | 18-12-11 | 16:40

Tja, je kunt er van vinden wat je wil maar heel Nederland heeft Natwerk weer even in het geheugen. Zeer geslaagde actie dus.

conservo | 18-12-11 | 16:34

Leuk hoor! Wat is dat nou voor een stompzinnige actie. Achterlijke hippies. Weer zo'n artie-fartie kunstprojectje? Zwaar gesubsidieerd? Zoek 'ns een hobby. Of werk. Eikels en blij-verheugd-lachende-blonde-boerin.

hournunsmeeop | 18-12-11 | 16:34

@moonshiner3519 | 18-12-11 | 13:39
Zelfs mensen die overal de lol van inzien, vinden dit geen lachje waard lijkt mij zo.

yoooh | 18-12-11 | 16:32

@René40181216 | 18-12-11 | 16:22

Zo lang er nog mensen leven die de 2e wereldoorlog hebben meegemaakt en hebben gevochten voor uw en mijn vrijheid zijn wat mij betreft "grapjes" laagvloers, uw mening is anders en dat mag.

Dat u een hier in vrijheid een vrije mening mag plempen heeft u te danken aan de vrijheidsstrijders die worden herdacht middels dat monument, daar zou u best wat eerbied voor mogen hebben.

neemjemoederindemali | 18-12-11 | 16:30

* gaat nu een kip in de oven doen *

Out

René40181216 | 18-12-11 | 16:29

René40181216 | 18-12-11 | 16:2

Vandaar dat de herdenking (en het daarbij behorende monument) gericht is op alle slachtoffers die ten dienste van onze vrijheid gevallen zijn.

Even bij de les blijven.

Skunk57 | 18-12-11 | 16:26

Om een bekend carabatier, die in deze panelen vaak bejubeld wordt, aan te halen: Ja, maar die Joden waren ook geen lieverdjes, hoor.

René40181216 | 18-12-11 | 16:25

@Parel van het Zuiden | 18-12-11 | 16:13
@Lauwebal

We worden op onze wenken bediend.

*Naar boven gaat*: topic #arabische lente

neemjemoederindemali | 18-12-11 | 16:24

@lauwebal | 18-12-11 | 16:19 |

Volgens mij probeer ik dat ook te zeggen.

Parel van het Zuiden | 18-12-11 | 16:24

@Parel van het Zuiden | 18-12-11 | 16:13

Amen, u heeft de wijsheid blijkbaar in pacht. Ik doelde op de pvv puur om hum respectloosheid en ik verwijs naar de opstand tegen spanje om duidelijk te maken dat het niet meer zo zout gegeten wordt omdat het 400 jaar geleden is.

Welnu, ik pleit dat de tweede wereldoorlog te lang geleden is om zo rigide aan de slachtoffers vast te houden dat er geen grapje over gemaakt mag worden.
Dat is in mijn beleving belerend, ja welhaast regentesk gedrag

René40181216 | 18-12-11 | 16:22

@mister niet scherp | 18-12-11 | 16:06

Kortom, die misselijk makende idieauten van @natwerk verdienen eenenorme rotschop onder hun hol en een paar weken eenzame opsluiting, kunnen ze mooi ff over hun zonden nadenken.

neemjemoederindemali | 18-12-11 | 16:21

lauwebal | 18-12-11 | 16:19 : Amerika = Afrika. Joris doe eens een edit-functie maken!

lauwebal | 18-12-11 | 16:20

@Parel van het Zuiden | 18-12-11 | 16:13 : De Arabische lente heeft niets met deze discussie te maken. De Arabische lente is vooral een leugen van links. Het is naïef om te veronderstellen dat er zomaar uit het niets een stabiel democratisch land kan ontstaan. Ook wordt nog wel eens vergeten dat Libië het meest ontwikkelde land van Amerika is, zo slecht deed kolonel Koekwous het ook niet.

lauwebal | 18-12-11 | 16:19

@René40181216 | 18-12-11 | 15:41 |

Ik zie niet helemaal wat dat hier mee te maken heeft. De Arabische lente is wat mij betreft niet vergelijkbaar met de tweede wereldoorlog. Ik vind de houding van de PVV respectloos in deze. Wat je ook van de Arabische lente vindt, de slachtoffers verdienen respect.
.
Ik begrijp dat je iemand met een jou onwelgevallige mening graag wilt linken aan de PVV. Wat diskwalificeert een discussie partner in Nederland immers beter dan een link met de PVV leggen? Daar ga ik dan ook even op in. Je zult mij ook niet de PVV horen verdedigen. Ik neem het af en toe op voor de langs democratische weg opererende PVV stemmers, maar ben zeker geen aanhanger van het gedachtengoed.
.
Ik vind eigenlijk een herdenking van de Arabische lente in het Europees parlement zelf ook respectloos. Het EP doet niets terwijl de bevolkingen die zij zou moeten vertegenwoordigen worden geknecht door de antidemocratische EU. Niet bepaald het geschikte gremium voor zo'n herdenking. Sterker nog impliciet wordt de democratiseringsbeweging ermee belachelijk gemaakt.
.
Niets van dit bovenstaande is eigenlijk relevant voor de beoordeling van het soort schennis op de dam. Het is slechts een zeer povere poging van jouw zijde om de discussie te verleggen. Uw redenatie gaat nat. Relativisme is slecht en deze schennis is slecht. De PVV heeft niets met deze discussie te maken en al helemaal niets met hoe ik naar zaken kijk.

Parel van het Zuiden | 18-12-11 | 16:13

Helaas is niet niet iedereen gegund, een goed stel hersens!

lanexxx | 18-12-11 | 16:10

-weggejorist-

Elckerlijc | 18-12-11 | 16:09

Het is weer naatje

Kladderaradatsch | 18-12-11 | 16:07

@neemjemoederindemali: welk moreel dilemma? IK gaf voorbelen van symbolisch gedrag dat ik rationeel zou kunnen begrijpen. Maar het commercieel prostitueren van de oorlogslachtoffers is een 100% NO GO.

Waar zijn de hells angels als ze zich nuttig kunnen maken? Hell, stuur de mariniers. Voor een keer als dienstweigeraar sluit ik me graag aan bij het leger.

mister niet scherp | 18-12-11 | 16:06

@Romanov | 18-12-11 | 15:57

Klopt, het is een monument ter nagedachtenis aan mensen die hun leven gaven om ons in vrijheid te kunnen laten leven, veel belangrijker dan een graf.

neemjemoederindemali | 18-12-11 | 16:04

@Elckerlijc | 18-12-11 | 15:56

Ik zie die kleuters van @natwerk al high fivend op de kerstborrel, hoe "fantastisch" hun "stunt" wel niet was.

Wat mij betreft is het niveau nog lager dan een schijtende rat in een open riool.

neemjemoederindemali | 18-12-11 | 16:03

En als er nu een kerstmuts op het standbeeld van van Oldenbarnevelt of Maurits wordt gezet, is dan ook iedereen over de zeik?

René40181216 | 18-12-11 | 16:01

Typische uitwas van " Mwjaaa moet kunnen" maatschappij. Schaam je !

Kaasplankie | 18-12-11 | 16:00

@Bertus Betonsloper | 18-12-11 | 15:53

Ben benieuwd hoe al die relativerende figuren reageren als ik ludiek toeterend de begrafenis van hun geliefde opleuk, doe ik gelijk nog ff een vrolijk muzakje er bij, iets van zanger Rinus lijkt me wel toepasselijk.

neemjemoederindemali | 18-12-11 | 15:58

@neemjemoederindemali | 18-12-11 | 15:55 | + 0 -

Het monument is geen graf.

Romanov | 18-12-11 | 15:57

Parel van het Zuiden | 18-12-11 | 15:48

100 % eens.

Davidson | 18-12-11 | 15:56

-weggejorist-

Elckerlijc | 18-12-11 | 15:56

@brutus

Er Berlijn worden raves georganiseerd in oude deportatiestations. Het is 2011. Er mag best een vrolijke draai gegeven worden aan een droevig verleden.

Romanov | 18-12-11 | 15:56

@Romanov | 18-12-11 | 15:50

Sinds honderden jaren, maar als jij het leuk vind, ik hou je niet tegen om het graf van je (voor)ouders op te leuken met een kerstmuts, zolang je maar met je poten van nationale monumenten afblijft.

neemjemoederindemali | 18-12-11 | 15:55

Ja erg he Semolina, wat een azijnzeikerts he?

René40181216 | 18-12-11 | 15:53

@Iedereen die niet snapt dat deze actie van weinig respect getuigt: een koddig kerstmutsje over de grafzerk van een pas omgekomen dierbare uit de eigen familie... nog steeds even grappig allemaal? Moet ook gewoon kunnen?

Bertus Betonsloper | 18-12-11 | 15:53

Of een megacondoom over het Nationale Oorlogsmonument als het weer ergens intergalactische HIV/AIDS dag is

Tobi | 18-12-11 | 15:53

@Parel van het Zuiden | 18-12-11 | 15:48

Eensch, al laat ik me die waarden en normen niet opleggen door zieke religekkie's

neemjemoederindemali | 18-12-11 | 15:53

Kijk, kijk, wat een minnen. Onder de guurdertjes bevindt zich ook een segment snotterrnde bedplassers.

Semolina Pilchard | 18-12-11 | 15:52

@two ball cane | 18-12-11 | 15:45

Laten we de waterlinies ook onder water zetten, gewoon omdat het kan.

neemjemoederindemali | 18-12-11 | 15:51

@Parel van het Zuiden | 18-12-11 | 15:48

Zo mooi, dat kan zo in een toespraak van Balkenende of Beatrix.

René40181216 | 18-12-11 | 15:50

@neemjemoederindemali | 18-12-11 | 15:01 | + 0 -

Sinds wanneer onteer je iets door er een kerstmuts op te doen?

Romanov | 18-12-11 | 15:50

@neemjemoederindemali | 18-12-11 | 15:39 |

Ik blijf stug doorgaan. Het relativisme is mij een doorn in het oog en ik zal het te vuur en te zwaard bestrijden. Ik hoop dat meer mensen deze uitdaging opnemen.
.
Het is tijd die verrotte mentaliteit eens stevig te challengen. Het is tijd dat we weer eens scherp stellen wat belangrijk is en wat niet. Het is tijd om weer principes, waarden en normen te hanteren in plaats van eigenbelang, zelfimportantie en egocentrisme.

Parel van het Zuiden | 18-12-11 | 15:48

lol@reacties op die facebookpagina! Het is inderdaad een foute actie, maar mensen kunnen ook overdrijven zeg.
-
Opvallend veel mensen op die facebookpagina hebben hun profiel 'opeens' gedeactiveerd hahaha... ze zitten ook reacties van geenstijl te kopieren en plaatsen die op FB om met de eer te strijken... rare figuren

SchoneZoon | 18-12-11 | 15:48

@mister niet scherp | 18-12-11 | 15:41

Een monument voor gevallen strijders wordt commercieel geprostitueerd om publiciteit te genereren, misschien dat u daarmee uw morele dilemma kunt verklaren?

neemjemoederindemali | 18-12-11 | 15:47

HA leuk!
en in Putten de wedstrijd lantaarnpaal hangen (voor mannen).
en utrechtenaars mogen een keer per jaar nog ouderwets sodomisten schoppen (moet Aleid gewoon een dag niet hoofdschuddent vertellen hoe erg hij homohaat vindt)
verder gaan we ludieke paintbalwedstrijden in de duinen houden en laten we de treinen tussen vught, Amersfoort en westerbork wél op tijd rijden.
gewoon. omdat geschiedenis wel LEUK moet zijn.

two ball cane | 18-12-11 | 15:45

In eerste instantie vind ik het belachelijk en respectloos. Moet je ergens anders proberen dit "respectvolle" omgang met monumenten van oorlogslachtoffers.

Maar dan bekruipt mij een dubbel gevoel. We laten toe dat onze fietsen er tegen aangegooid worden, toeristen er blowen en hun biertje drinken. Dat is dan ook respectloos.

Aan de andere kant, kan deze vrijheid juist door de mensen die hun leven hebben gegeven strijdend in de gruwelijke oorlog tegen de onvrijheid en de vervolging alleen omdat je anders bent. Juist die vrijheid maakt het voor mij als amsterdammer altijd weer mooi om zomers er langs te lopen en mensen te zien genieten van de vrijheid.

Daarbij is kerst niet het feest van de vrede op aarde? Is die kerstmuts op het monument dan niet juist een statement van wat er gebeurd als we die vrede niet bewaren? Is het niet een teken dat we onze vrijheden en onze vrede voor vanzelfsprekend nemen en dat we door deze actie weer eens beseffen wat we hebben en hoe belangrijk dat is dat te behouden?

Als ik bij de plaatsing aanwezig was geweest had ik waarschijnlijk iemand een schop onder zijn kont gegeven. Als ik daarna ga nadenken, raak ik in de war.

Moreel dilemma. Hoewel? Respecteer gvd die doden, eikels

mister niet scherp | 18-12-11 | 15:41

@Parel van het Zuiden | 18-12-11 | 15:32

Ah, mag ik dan ook aannemen dat u het totaal respectloos vindt dat de pvv in de eu niet opstond ter nagedachtenis van de gevallenen van de arabische lente?

René40181216 | 18-12-11 | 15:41

@Lacan | 18-12-11 | 15:39

Jammer dat het alleen voor je Opa een belangrijk monument was, zou het voor jou ook moeten zijn.

neemjemoederindemali | 18-12-11 | 15:41

@Parel van het Zuiden | 18-12-11 | 15:32

Dat je nog gaat uitleggen, ik heb de moed al opgegeven.

neemjemoederindemali | 18-12-11 | 15:39

Lekker alles van waarde kapotmaken. en wat een lol hebben we dan. Voor mijn opa was dit een belangrijk monument; blijf met je poten er vanaf.

Lacan | 18-12-11 | 15:39

Wat een gezeik. Als je er niet tegen kan huur dan een kraanwagen en haal die muts er weer af. Overigens vind ik dit ook niet kunnen.

Eshek | 18-12-11 | 15:39

@Zqwiqly | 18-12-11 | 15:30

Auschwitz is toch ff een tandje heftiger dan Dachau maar mag wat mij betreft ook, zo lang de jeugd maar leert over onze geschiedenis en leraren niet zo achterlijk zijn om Wilder te vergelijken met Hitler en zijn vazallen.

neemjemoederindemali | 18-12-11 | 15:37

@Parel van het Zuiden | 18-12-11 | 15:32 |
Uitstekend!
Plus veel.

plaszak | 18-12-11 | 15:34

Hadden ze er niet beter een nieuwe beha van de Hema bij om kunnen doen?

Jos Brinkie | 18-12-11 | 15:33

@René40181216 | 18-12-11 | 15:17 |

Ik voel me hier prima op mijn plaats. Dit weplok geeft de gelegenheid je eigen mening te delen. Ik doe dat dan ook. De schrijvers van een topic zijn m.i. vrij dat ook te doen daar we allemaal de gelegenheid krijgen linksom danwel rechtsom er iets over te zeggen.
.
In dit geval kiest Quid voor stellingname tegen dit soort praktijken. Er zijn kennelijk een hele hoop mensen die deze stellingname tendensieus of ongefundeerd of nodeloos kwetsend of allemaal vinden. Anders was er namelijk iemand op dat tuig afgelopen toen ze bezig waren hun stuntje uit te halen met de vraag of ze dat misschien konden laten. Een corrigerende tik bij weigering had wat mij betreft ook gemogen.
.
Maakt dit mij een babyboomer... Ik denk het niet. Als er één generatie is die het relativisme tot dit soort misselijkmakende hoogte heeft weten op te stuwen is het de babyboom generatie wel.
.
Maakt dit mij tot reaguurder... Ik denk van wel. Deze keer ben ik het dan eens met de auteur van het topic. Dat maakt e.e.a. Hier niet minder tendensieus, ongefundeerd of nodeloos kwetsend. Sterker nog.. Ik hoop dat alle relativisten eens flink gekwetst worden. Misschien dat ze dan eens voelen wat anderen voelen wanneer ze weer eens respectloos over zaken walsen die er toe doen. Zaken die er m.i. over het algemeen meer toe doen als hun eigen egocentrische belevingswereldje.
.
Dus!

Parel van het Zuiden | 18-12-11 | 15:32

@neemjemoederindemali | 18-12-11 | 14:19:
Dachau is ook goed. Ben voor mijn werk een aantal maal in (de buurt van) Munchen geweest. Daar zie je dus echt geen 'medelander' lopen. Het schijnt dus te werken.

Zqwiqly | 18-12-11 | 15:30

@René40181216 | 18-12-11 | 15:17

U komt hier nog niet zo heel lang vermoed ik, anders kan ik die lariekoek van u niet duiden.

neemjemoederindemali | 18-12-11 | 15:29

@René40181216 | 18-12-11 | 15:17 : Ook Geenstijl kent grenzen. Overigens richt Geenstijl zich vooral op hypocrieten en zaken die niet deugen zoals InHolland en Aleid Wolfsen. Dat is heel wat anders dan een oorlogsmonument belachelijk maken.
@Boomschade | 18-12-11 | 15:19 : Dat verklaart een hoop. Na die idiote actie met dat gat onder de rails waar een trein met kernafval overheen zou rijden geen respect meer voor dat clubje idioten.

lauwebal | 18-12-11 | 15:28

Ach, ach, weder een Johnny-Squirt over respectloosheid en respect en boehoe boehoe boehoehoe. Man, ga toch toch krassen.

Semolina Pilchard | 18-12-11 | 15:27

Dat er in de toekomst offers gebracht zullen worden voor dit soort monumentschenners, daar hoeven ze niet op te rekenen.

smdyasc | 18-12-11 | 15:27

Ik vind het echt niet kunnen. Wie dit bedacht heeft snapt het echt niet. -1000 voor het stadsbestuur van 020

GSpot | 18-12-11 | 15:25

Als je voor Grienpies werkt dan weet je inderdaad niet beter.
Onbeschoft, onbehoorlijk en respectloos.
Mag hopen dat ze zwaar getroffen worden door de recessie.

Boomschade | 18-12-11 | 15:19

@Parel van het Zuiden | 18-12-11 | 15:09

Waar ik op doel beste Parel is dat dit weplok zich juist profileert als tendentieus ongefundeerd en nodeloos kwetsend. Dat blijk uit tal van artikelen waar werkelijk met alles en iedereen de draak wordt gestoken en geen huisje veilig is. En terecht, dat is waar Geenstijl voor in het leven is geroepen.
Dan past het niet om als auteur van dit artikel of als reaguurder er als een overjarige babyboomer hardop MAGNIET!!! te gaan lopen schreeuwen en over RePsEcT te gaan lopen jeremiëren. Dan ben je gewoon hier niet op je plaats en moet je maar gaan janken bij de azijnbode.

Dus.

René40181216 | 18-12-11 | 15:17

lauwebal
Helemaal mee eens, de rol van de Denen wordt te vaak vergeten of heel even besproken, terwijl het eigenlijk misschien een van de meest heldhaftige acties van de eeuw was toen de Deense koning zelf een gele jodenster op zijn kleding naaide. Een voorbeeld voor alle Europese landen, wel of niet bezet door Hitler, waar nauwelijks verzet was tegen het deporteren van Joden(Helaas ook Nederland) of die zelfs zelf initiatief daartoe namen(Vichy Frankrijk)

H.Stiglitz | 18-12-11 | 15:17

@Parel van het Zuiden | 18-12-11 | 15:09

Idioten die hier lollig over doen en "het moet kunnen" kletsen over 15 jaar wel anders, na de aanstaande burgeroorlog zeg maar.

neemjemoederindemali | 18-12-11 | 15:16

Quid, ga je nu ineens lopen janken 'dat niets meer heilig is'?
Dat niemand meer in 'respect' gelooft?
Twee kanten - 1 medaille

hfakker | 18-12-11 | 15:15

@lauwebal | 18-12-11 | 15:08

Helemaal Eensch, een beetje geschiedenisles kan de jeugd wel gebruiken, nu nog leraren die de waarheid vertellen. Wat de Denen betreft, die zijn gelukkig niet zo apathisch als de meeste Nederlanders, een dapper volk waar we in de komende burgeroorlog nog een hoop aan kunnen hebben.

neemjemoederindemali | 18-12-11 | 15:13

Vind het een twijfel gevalletje

dwar | 18-12-11 | 15:13

@René40181216 | 18-12-11 | 14:57 |

Het moet inderdaad niet gekker worden. Ik kan je opmerking plat slaan met citaten over leren van het verleden, nooit meer laten gebeuren, de waarde van herdenken maar dat doe ik niet.
.
Als je nog niet beseft waarom het gebrek aan kennis, respect, en overdenking een probleem is ga je het nooit leren. Daar ga ik niets aan veranderen.
.
Jammer dat we in Nederland zoveel mensen van het type 'wegrelativeren en alles moet kunnen' hebben. Werkelijk alles in Nederland is inmiddels door deze verrotte mentaliteit aangetast. De volgende oorlog mag wat mij betreft op het conto van deze 'wijsgeren' komen te staan.
.
Opdat wij herinneren en zo'n oorlog nooit meer laten gebeuren. Leren van de ellende die ons is voorgegaan. Maar op zijn minst een beetje respect tonen naar de slachtoffers en nabestaanden toe.

Parel van het Zuiden | 18-12-11 | 15:09

@neemjemoederindemali | 18-12-11 | 14:58 : Ook mee eens. Helaas is de discussie over hoe ver het heeft kunnen komen nogal vertroebeld. Veel docenten leren kinderen op school dat wat er met de joden gebeurde in de tweede wereld oorlog vergelijkbaar is met wat Wilders zegt over moslims en immigranten. Toen ik zelf nog op school zat, zijn er volop vergelijkingen tussen Hitler en de Centrum Democraten en het Vlaams Blok gemaakt. Heel duidelijk moet zijn dat van mening zijn dat de massa-immigratie ongewenst is iets heel anders is dan de georganiseerde onderdrukking en moord op een bevolkingsgroep. Zelfs het verbieden van de bouw van een moskee is op geen enkele manier te vergelijken met wat er in de holocaust is gebeurd, zelfs niet de aanzet er van. Overigens was Hitler naar mijn idee de meest fanatieke nazi, maar zaten de grootste misdadigers onder hem, zoals Heinrich Himmler.
Een ander voorbeeld van wat de meeste mensen niet weten en wat niet onderwezen wordt is de rol van de Denen. De Denen worden vandaag de dag graag neergezet als xenofoob met anti-migratie maatregelen en hun wens voor grenscontroles (vóórdat die linkse idioten de verkiezingen wonnen). Wat de Denen echter in de Tweede Wereld oorlog hebben gedaan is ronduit geweldig. Met z'n allen hebben ze in een paar weken tijd bijna alle joden over zee naar het neutrale Zweden gebracht, waardoor 95% ontkwam aan de holocaust.

lauwebal | 18-12-11 | 15:08

Voltooid Verleden Tijd.

BetekenD heeft. Dus.

</grammarnazi>

johnnie_1983 | 18-12-11 | 15:07

@frickY | 18-12-11 | 14:35

Ga ik ondertussen ff schijten op het kerkhof, op het graf van jouw (voor) ouders. #lacheman

neemjemoederindemali | 18-12-11 | 15:06

Bah, wat een respectloze actie..
Dit is geen kunstvoorwerp of een voorwerp wat je veel ziet op pleinen in Europese steden, maar een monument.
Die ga je niet bekleden of inpakken.
Daar ga je niet tegenaan staan pissen.
Die ga je niet bekladden met verf, of je fiets ertegenaan pleuren.
Daar ga je niet als hippie in een slaapzak tegenaan liggen, want dan kun je een rottrap van een Marinier verwachten.
Dubbel respectloos ook, want dit is gewoon een ordinaire publiciteitsstunt van een dubieus commercieel bedrijf, dat hiermee tracht wat extra klanten te trekken.
Centjes verdienen dus.

plaszak | 18-12-11 | 15:05

Een volk dat zijn doden eert is een groot volk.

Nederland is dus niet zo'n groot volk blijkbaar.

Che_cuevara | 18-12-11 | 15:04

@René40181216 | 18-12-11 | 14:57
Het gaat niet zozeer om het monument zelf, maar hetgeen waar het voor staat!
Als je grappig wil zijn: hang een kerstmuts om het ministerie van financiën, die spelen het hele jaar Sinterklaas.....

necrosis | 18-12-11 | 15:04

@Sodeju! | 18-12-11 | 14:30

Ga lekker in Afghanistan wonen, ik zie de humor er niet van in, sterker, ik vind het te schandalig voor woorden en een zware belediging voor onze voorvaderen die hun leven hebben gelaten om ons te kunnen laten leven in vrijheid.

neemjemoederindemali | 18-12-11 | 15:04

Rood Wit, het is een Poolse vlag natuurlijk.

DANNY3960 | 18-12-11 | 15:03

@Romanov | 18-12-11 | 14:29

Jij vind het wel tof, de nagedachtenis aan je voorvaderen onteren? Jij schijt elke week op het graf van je (voor) ouders?

neemjemoederindemali | 18-12-11 | 15:01

@Kutmug | 18-12-11 | 14:27

Ze hebben bloed aan hun handen bedoel je, die figuren van @natwerk werken voor de VPRO, dan weet je gelijk hun niveau, nog minder dan een emmer stront.

neemjemoederindemali | 18-12-11 | 14:59

Voor mij hoeft het niet.
Waar blijven de mariniers?
(25 augustus 1970)

Van Dikhout | 18-12-11 | 14:58

Zoiets smakeloos had ik niet eens kunnen verzinnen.

necrosis | 18-12-11 | 14:58

@lauwebal | 18-12-11 | 14:22

Ik ben er een paar jaar geleden vanuit Slowakije geweest, het besef dat daar honderd duizenden onschuldige mensen zijn vermoord maakt je heel stil.

Daarom pleit ik er ook voor dat scholieren er verplicht naar toe moeten, het liefst als ze een jaar of 18 zijn. Er voor en er na flinke discussie's en veel, heel veel voorlichting over hoe het zo ver heeft kunnen komen.

Dat het afgelegen ligt is logisch, de nazi's wilden natuurlijk niet te veel getuigen tijdens hun massa moorden. Al kan ik me niet voorstellen dat de dorpelingen er niets van gemerkt hebben.

neemjemoederindemali | 18-12-11 | 14:58

zijn dit niet dezelfde lui die altijd ouwehoeren over 'respect' ?
Het is duidelijk,we hebben het 'te makkelijk' in nederland. We vergeten een van de zwartste paginas in de vaderlandse geschiedenis.... zou wel weer een oorlog aankomen binnenkort,dat komt altijd als men denk veilig te zijn.

miss.n | 18-12-11 | 14:58

@Parel van het Zuiden | 18-12-11 | 14:51

Nou zeg, wat disrectloos om een monument voor een oorlog van 66 jaar geleden, waar niemand ooit naar omkijkt, behalve op 4 mei, te tooien met een kerstmuts die misschien wel verwijst naar een traditie die het ovver vrede op aarde heeft.

Het moet niet gekker worden.

René40181216 | 18-12-11 | 14:57

@Parel v/h Zuiden | 14:51
Ziel verloren? Verkocht zult u bedoelen. Aan rode/gele/paarse broekenbendes.

hatari | 18-12-11 | 14:57

Als ze dat ding nou bovenop de Euromast hadden getakeld dan hadden ze echt een prestatie van formaat geleverd. Kleuterwerk, dit.

hatari | 18-12-11 | 14:53

@Vote/View | 18-12-11 | 14:47 |

Zeer respectloos. Dit gegeven zegt dan ook meer over die Amsterdammers dan over de storm van kritiek in deze panelen. Zonde wel.. Een hoofdstad die zijn ziel heeft verloren.

Parel van het Zuiden | 18-12-11 | 14:51

kapotte_stofzuiger | 18-12-11 | 14:21

+1 voor jou, ik was inderdaad de kleur vergeten

René40181216 | 18-12-11 | 14:49

Ach, half Amsterdam parkeert er ook al jaren hun fiets tegen aan, dat is zeker niet respectloos?

Vote/View | 18-12-11 | 14:47

Met kamerleden die blind verdragen tekenen, past een kerstmuts op het Nationaal Oorlogsmonument wel. Lekker koddig allemaal.

decadent degeneraat | 18-12-11 | 14:44

Joh, wij zijn de gekste van de wereld hier in dit land. Lache man. Doodgrappig. En maar niet door hebben dat we, links of rechts, nog altijd in de maalstroom ziten die onze linkse babyboomouders in gang hebben gezet. Ja jongens, jullie zouden de hippies uit de jaren 60 trots hebben gemaakt. Moet allemaal kunnen joh. Lache.

Bigi Bana Boy | 18-12-11 | 14:40

Doe niet zo bekrompen. De binnenstad kan wel wat nuchtere vrolijkheid gebruiken.
Hang er nog een paar lampjes in en het is weer gezellig.

frickY | 18-12-11 | 14:35

André v Duin 4 Mei op de Waalsdorpervlakte :http://www.youtube.com/watch?v=OaRwX9ihMCA

Mazzeltov | 18-12-11 | 14:31

Ongelofelijk, durf te wedden dat als iemand had voorgesteld er een grote Nederlandse vlag op te hangen hij meteen zou worden neergezet als een neonazi, fascist en islamofoob.

H.Stiglitz | 18-12-11 | 14:31

@ CultureVulture Inc. | 18-12-11 | 14:28 |
Niemand heeft paarse broeken nodig.
*spreekt uit ervaring*

AutSider | 18-12-11 | 14:30

Ik vind het wel humor, kom op mensen een beetje luchtiger maak ook weleens.

Wees blij dat bontkraagjestuig het niet sloopt.

Sodeju! | 18-12-11 | 14:30

Meh.. Ik zie het probleem niet zo.

Romanov | 18-12-11 | 14:29

Nog een geluk dat Geen Stijl geen paarse broeken nodig heeft.(Yeah right.)

CultureVulture Inc. | 18-12-11 | 14:28

Stormageddon | 18-12-11 | 14:26

Dat is nou humor.

Davidson | 18-12-11 | 14:27

Oud en Nieuw ook afschaffen !
Klotenzooi.
Naast kapotjes ook de pil van Drion gratis voor nixs in het basispakket.

Ratzing. | 18-12-11 | 14:27

En we krijgen dagelijks al zoveel mooie gevraagde inhoud en verdieping van reclamemakers. Het zijn gewoon mensen die de wereld mooier willen maken daar kunnen ze niks aan doen. het zit ze in het bloed.

Kutmug | 18-12-11 | 14:27

@Santac | 18-12-11 | 14:21
Spiegeltje, spiegeltje.

Conan de Rabarber | 18-12-11 | 14:24

lauwebal | 18-12-11 | 14:20

Kopten?

Davidson | 18-12-11 | 14:23

@neemjemoederindemali | 18-12-11 | 14:19 : Zonder meer. Lastig is dat het nogal ver weg ligt. Ben er zelf maar toe gereisd met de trein, en dan wordt ook duidelijk hoe afgelegen het ligt. Het huidige Oswiecim is een redelijk grote plaats, maar slechts een klein dorpje in de jaren '40. De omgeving was en is nog steeds leeg, compleet the-middle-of-nowhere. Dat geldt ook voor de andere kampen, zoals Sobibor. Hierdoor bleef de holocaust voor veel mensen verborgen. Dat is vanuit een zeer zichtbevolkt land als Nederland bijna niet voor te stellen.

lauwebal | 18-12-11 | 14:22

@Conan de Rabarber | 18-12-11 | 14:16 | + 0 -

En de maatregelen die enkele van de reaguurders willen nemen laten juist zien dat de fascisten de kerstmuts niet geplaatst hebben...

Santac | 18-12-11 | 14:21

@René40181216 | 18-12-11 | 14:04
Omdat het geen ROZE kerstmuts is. Eik0l!

kapotte_stofzuiger | 18-12-11 | 14:21

@Davidson | 18-12-11 | 14:18 : Er is een groot verschil tussen een stel Afrikanen uitzetten die hier alleen naar toe komen voor de uitkeringen en een georganiseerde massa-moord op een bepaalde bevolkingsgroep.

lauwebal | 18-12-11 | 14:20

Na een tijdje vrede worden mensen melig, gemakzuchtig en decadent en dan gaan ze jolige dingen zoeken. Oorlog daarentegen houdt ze wat meer bij de realiteit dat mensen geen engelen zijn.
.
Dat laatste wordt bijvoorbeeld vergeten daar in Utrecht. Tuig en hun ouders worden ten onrechte als engeltjes behandeld, terwijl ze zich gedragen als beesten.

Greetje Duisenberg | 18-12-11 | 14:20

@lauwebal | 18-12-11 | 14:13

Een bezoekje aan Oswiecim (Auschwitz) zou verplicht moeten zijn voor elke Nederlander en vooral voor "nieuwe" Nederlanders.

neemjemoederindemali | 18-12-11 | 14:19

pius | 18-12-11 | 14:02

Zelfs racistisch... Toe maar. Kunt u dat ook toelichten? Er is wel degelijk een verschil maar zodra de PVV in het stuk voorkomt gelden er andere maatstaven.

Davidson | 18-12-11 | 14:18

Wat zijn we weer snel beledigd, we lijken wel een stel fundi imams.

Conan de Rabarber | 18-12-11 | 14:16

@lauwebal | 18-12-11 | 14:06

Martelen mag niet meer tegenwoordig. #helaas

neemjemoederindemali | 18-12-11 | 14:15

@Stormageddon | 18-12-11 | 14:01

Dat knapperend haardvuur in het crematorium zal niet meevallen ben ik bang, die krengen zijn verdomd vakkundig gesloopt door de nazi's.

neemjemoederindemali | 18-12-11 | 14:13

@superboer | 18-12-11 | 14:07 : Zo'n monument gaat niet alleen over 105.000 Nederlandse Joden. Maar los van dat: Als je hier lichtzinnig over denkt raad ik je aan om eens een kijkje in Auschwitz te nemen. Ik ben absoluut niet van de politieke correctheid, heb Joris hiervoor ook een paar keer op mijn dak gehad, maar over de tweede wereld oorlog en in het bijzonder de holocaust moet niet lichtzinnig gedacht worden. Dankzij de medewerking van de Nederlanders zijn 95% van de joden afgevoerd, een percentage dat in geen enkel ander land zo hoog ligt. Mede daarom zeker in Nederland geen gekloot met oorlogsmonumenten.

lauwebal | 18-12-11 | 14:13

@ Quit: Dat meisje

Overigens domme actie. Kerstmutsen zijn kut, kerstliedjes ook, allemaal.

ambsterdammetje | 18-12-11 | 14:11

@Stormageddon | 18-12-11 | 14:01
Sarcasme zonder humor, knap hoor...

rara | 18-12-11 | 14:09

@Sliptong | 18-12-11 | 13:51

Arme Trix heeft al genoeg te verduren gehad, nu krijgt ze Piet Hein Dönnerkebab ook nog elke week op bezoek.

neemjemoederindemali | 18-12-11 | 14:09

@deedzzzzz | 18-12-11 | 14:04
Over respect misschien?

Che_cuevara | 18-12-11 | 14:08

@ deedzzzz er zijn maar 105.000 Nederlandse Joden vermoord in 40-45 Waar de neuq praten we over... een klein beetje respect mischien?

superboer | 18-12-11 | 14:07

@Nietvoordekat

Je lijkt wel zo een moraliserende mag-nieter.

René40181216 | 18-12-11 | 14:07

René40181216 | 18-12-11 | 14:04
Als u het leuk vindt om te spugen op uw voorvaderen en verzetsstrijders, is dat natuurlijk hártstikke leuk voor u. Ik zpu zeggen: start er een weblog over!

kersenflap | 18-12-11 | 14:07

Gestoorde idioten. Ik heb zin om degene die dit heeft bedacht eens ff flink te verbouwen, zoals SS-ers dat ook bij de joden deden.

lauwebal | 18-12-11 | 14:06

@René40181216 | 18-12-11 | 14:04
Je moet weten wanneer het wel kan en wanneer niet. Dit is bijvoorbeeld een situatie waarin het niet kan.

Nietvoordekat | 18-12-11 | 14:06

Bakito | 18-12-11 | 13:50 |
Hebben jullie (Pius, Hulsie, Evdd etc.)eigenlijk een CAO?
Zondagtoeslag, ATV, overuren uitbetaald enzovoorts.
Ik zou daar niet te lang meer mee wachten, voor je hat weet besteden ze dit werk uit aan India of Thailand.
Wacht effe......... misschien hebben ze dat al gedaan en ben jij gewoon Bhagwanthi Bakitonirandan, moeder van 11 koters, met een soepjurk en zo'n rode stip op je voorhoofd.

Cuyahoga | 18-12-11 | 14:06

@Petrus de Rewa | 18-12-11 | 13:58
De koningin met of zonder kerstmuts ziet er toch niet uit.

Che_cuevara | 18-12-11 | 14:06

@pius | 18-12-11 | 14:02
Deze 'misplaatste joligheid' getuigt volgens veel mensen van een gebrek aan respect. Zo veel verschil als jij wil zien is er blijkbaar niet.

rara | 18-12-11 | 14:04

Komop mensen.
Het is een kerstmuts.....
Waar de neuq praten we over.

deedzzzzz | 18-12-11 | 14:04

@pius | 18-12-11 | 13:59
Kerst mag dan niks met de islam te maken hebben, maar Amsterdam des te meer.

Che_cuevara | 18-12-11 | 14:04

Ludieke actie, lekker lachen over eigen succesjes.
Jammer dat dit soort kwallen zich niet meer afvragen of ze andere kwetsen.

Skunk57 | 18-12-11 | 14:04

Wat heeft kerst met de islam te maken?
pius | 18-12-11 | 13:59

Net zoveel als wat het Amsterdamse straatbeeld nog met Nederland vandoen heeft.

kersenflap | 18-12-11 | 14:04

Naja, er staat tenminste nog geen tulband op.

Conan de Rabarber | 18-12-11 | 14:04

Ik vind die actie wel lekker tendentieus, ongefundeerd en vorral nodeloos kwetsend. Waarom is dat nu ineens niet meer goed?

René40181216 | 18-12-11 | 14:04

@pius | 18-12-11 | 13:59
De vraag is natuurlijk wat Amsterdam met de islam te maken heeft. Het antwoord is dat er een flinke roedel moslims in Amsterdam rondloopt.

Nietvoordekat | 18-12-11 | 14:03

@zeg maar jansen | 18-12-11 | 13:55
Fout, en wel degelijk ernstig.
Dit getuigt van totale desinteresse voor de oorlogsslachtoffers.

Che_cuevara | 18-12-11 | 14:03

@Santac | 18-12-11 | 13:55
Waarvoor hulde. Stiekem is het ongelofelijk hypocriet dat we dat standbeeld vrijwel het hele jaar laten vervuilen door vliegende ratten en zwervers, maar ons wel druk maken om een kerstmutsje. Dat kerstmutsje is smakeloos, maar voetballen met kransen vind ik nog een paar tandjes erger.

Nietvoordekat | 18-12-11 | 14:02

Davidson | 18-12-11 | 13:59

Oneens.

Je kan relativeren wat je wilt maar het is uitermate respectloos om bewust te blijven zitten tijdens zo'n herdenking. Schandalig, misschien zelfs racistsich.

Terwijl die kerstmuts gewoon misplaatste joligheid is.

Dat is het verschil.

pius | 18-12-11 | 14:02

He, een kerstgedachte.... dat hebben we in NL nodig!

de deurwaarder | 18-12-11 | 14:02

Dat kampje in Auschwitz mag ook wel worden opgeleukt met de kerst. Wat dennegroen, kerstballen en slingers en lampjes, natuurlijk. En in een crematorium een knapp'rend haardvuur met een sok erboven, en in een ander een gevulde kalkoen. Is best wat gezelligs van te maken.

Stormageddon | 18-12-11 | 14:01

Ze zouden ook nog iets met gratis tattoeages kunnen doen. Wel zo ludiek!

Parel van het Zuiden | 18-12-11 | 14:01

kersenflap | 18-12-11 | 13:55

Wat heeft kerst met de islam te maken?

Nepchristen.

pius | 18-12-11 | 13:59

pius | 18-12-11 | 13:43

Is in beide gevallen een voorbeeld van een gebrek aan respect. Het blijven zitten tijdens het herdenken van een 'Arabische lente' die alleen in de ogen van de wereldvreemde wensdenkers een lente is en waarbij er een prijs werd uitgereikt om het eigen geweten te sussen... is echter toch van een andere orde.

Davidson | 18-12-11 | 13:59

Qua esthetische lulligheid is dat gejatte idee van een Tulpeiland van J.P.Bahlekkende onovertroffen.
Een ranzige voorstelling van een moderne samenleving is in goede handen bij paarse broeken en gereformeerde Godtgelovigen.
Spuit die dooie donkere doos aan de overkant fluorescerend oranje en maak er ´n dancing van!

Ratzing. | 18-12-11 | 13:59

Van oorlogsmonumenten blijf je af! respectloos schijtvolk, Nederland is echt aan het verpauperen.

superboer | 18-12-11 | 13:58

Jankerd.

pius | 18-12-11 | 13:58

Als de koningin ook nog een kerstmuts opzet tijdens haar nieuwjaarspreek, dan ben ik hier echt voorgoed vertrokken.

Petrus de Rewa | 18-12-11 | 13:58

Tommygunner | 18-12-11 | 13:56 Christine le Duc.

zeg maar jansen | 18-12-11 | 13:57

- Ik hoop dat iedereen hier om kan lachen-

Hoe dom kun je zijn?!

HeerBommel | 18-12-11 | 13:57

In het kader van gay rights lijkt het me ook wel iets om een levensgrote halfblote opblaas Gordon over het Dam monument heen te laten hurken. Moeten ze wel het monument van te voren effe donker ebony sprayen want daar kickt ie op.

Conan de Rabarber | 18-12-11 | 13:57

Wacht even, dit is gedaan met een kraan? Niemand die er wat van zei of er wat aan deed? Midden in de nacht een nationaal monument ontheiligen zonder dat zelfs de politie nog in actie komt? Probeer dat eens in willekeurig welk land te doen. Welkom in Nederland 2011.

Petrus de Rewa | 18-12-11 | 13:56

@zeg maar jansen | 18-12-11 | 13:55
De volgende stap is van dat gedenkteken een reclameuiting van Durex maken o.i.d...

Tommygunner | 18-12-11 | 13:56

@zeg maar jansen | 18-12-11 | 13:55
De volgende stap is van dat gedenkteken een reclameuiting van Durex maken o.i.d...

Tommygunner | 18-12-11 | 13:56

Het is geen hakenkruis maar een kerstmuts. Herdenken en gedenken doe je niet met beelden maar met je hersenen. Iedere keer als ik daar langs loop liggen de half stonende toeristen en hippietuig het monument samen met een leger duiven te vervuilen. Misschien laten we door het plaatsen van de muts juist wel meer zien dat we aan ze denken.

Santac | 18-12-11 | 13:55

Als er nog een sfeer van respect omheen hing was het oké, maar het schijnt (aan het filmpje te zien) allemaal heel jolig bedoeld te zijn. Islamsterdam mag wat mij betreft als verloren worden beschouwd.

kersenflap | 18-12-11 | 13:55

Fout, maar niet ernstig.

zeg maar jansen | 18-12-11 | 13:55

Die stapel stenen symboliseert de ellende, de dood en de onmenselijkheid die oorlog voor dit land betekent heeft.

Die stapel stenen symboliseert de eendracht die er was onder de Amsterdamse bevolking om hun stad/leven weer op te bouwen!
Ik heb hier nog een paar van die oude "aandelen" liggen. Die kon men toen kopen om bij te dragen aan de bouw van dit monument.

Treurig varken | 18-12-11 | 13:54

moonshiner3519 | 18-12-11 |

Waarom zou je serieus blijven over oorlogsslachtoffers...? Fatsoen, een vorm van respect misschien... Typisch Nederlands dit; altijd de weg van de minste weerstand.

Davidson | 18-12-11 | 13:54

@Sliptong | 18-12-11 | 13:51

Hij is niet alleen een slavendrijver met die elfen, maar ook nog een dierenbeul. Kijk maar eens hoe hij met zijn rendieren omgaat.

brutus68 | 18-12-11 | 13:54

@kapotte_stofzuiger | 18-12-11 | 13:34
Tjee, jij hebt een goed geheugen!

Petrus de Rewa | 18-12-11 | 13:53

@James Lastig | 18-12-11 | 13:51
Ik zou je een laffe hond kunnen noemen maar ik ben bang dat je gelijk hebt.

Sliptong | 18-12-11 | 13:53

Bakito | 18-12-11 | 13:50

Doen we;-)

pius | 18-12-11 | 13:52

Schandalig. Een ander woord heb ik er niet voor. Deze mensen zouden ons direct aan de bezetter aangeven. Het zijn de NSB'ers van deze tijd. Schijt aan Nederland en al helemaal aan de Vaderlandse geschiedenis. Schijt aan oorlogsslachtoffers en hun nakomelingen. Totaal misplaatste grap en de gemeente 020 laat het toe. Dat geeft maar weer aan dat de gemeente 020 ook het historisch besef van een pinda heeft en tevens net zoveel schijt aan oorlogsmonumenten heeft. Helaas een gevolg van onze laffe genen. Voetballen met kransen, Jodenhaat en nu weer een kerstmuts (kerstman, slavendrijver die elfen uitbuit) op dit monument. Zullen we Trix even om commentaar vragen?

Sliptong | 18-12-11 | 13:51

Weg met ons, weg met onze cultuur, weg met onze geschiedenis, weg met alles van ons.

Ik ben al weg uit Nederland, ik kan het niet meer aanzien hoe mijn land, mijn cultuur en mijn identiteit verkwanseld wordt.

James Lastig | 18-12-11 | 13:51

What's next? De gedenkwand met duizenden namen van vermoorde joden gebruiken als projectiewand voor een drive-innmovie?

Tommygunner | 18-12-11 | 13:50

@pius | 18-12-11 | 13:48
Ja, maar die zit al in zijn overuren.

Enfin, we laten ze gewoon even alleen en maken achteraf wel de balans op.

Bakito | 18-12-11 | 13:50

De 14 jarige die dit bedacht heeft mag van mij een paar weekjes het stoepje bij het Anne Frankhuis gaan poetsen.

sockeye | 18-12-11 | 13:49

Bakito | 18-12-11 | 13:46

Ik ben ook zo weg. Feyenoord kijken. Maar Holzie blijft toch?

pius | 18-12-11 | 13:48

Huize Klep is weer 100% kerstklerezooivrij, zoals ieder jaar. Wat heb ik toch een mazzel met Mevrouw Klep.
We hebben zelfs hetzelfde kerstgevoel: Mauro @ co tien jaar geleden het land uit.
Vreten op aarde.
In de mehensen een wehelbehahagen.

vetkleppert | 18-12-11 | 13:47

@pius | 18-12-11 | 13:45
Ik moet gaan. Neem jij de shift over?

Bakito | 18-12-11 | 13:46

Geintje moet kunnen, maar van sommige dingen blijf je af. Wat een reaguurder hierboven al betoogde, moet je in een willekeurig ander land proberen.

brutus68 | 18-12-11 | 13:46

Feedback voor Quid: "betekenD heeft"

nick.name | 18-12-11 | 13:45

John Hawkwood | 18-12-11 | 13:41

Het is moreel besef.

pius | 18-12-11 | 13:45

Ik vind het wel wat hebben. Beter als blijven zitten tijdens een minuut stilte voor de slachtoffers van de Arabische lente.

Prettige kerst.

pius | 18-12-11 | 13:43

kuch... betekenD... kuch

niet voor de hond | 18-12-11 | 13:42

@neemjemoederindemali | 18-12-11 | 13:32
Zien we jou de komend 40 jaar niet meer op GS.

Che_cuevara | 18-12-11 | 13:41

Moet je in de UK of FR doen met een nationaal monument. Alleen mogelijk in Nederland dit; één grote prachtwijk zonder moraal besef.

John Hawkwood | 18-12-11 | 13:41

"verspreiden jongens*

Het is godtverdergodtver dus toch een virus!

RIVM doe er iets aan!

deraderendraaien | 18-12-11 | 13:41

Dat zien jullie allemaal verkeerd.
De Kerstman nam de bocht met zijn arrenslee iets te scherp omdat hij het monument niet op tijd zag en zijn muts is er aan blijven hangen.
Gewoon een ongevalletje dus.

Che_cuevara | 18-12-11 | 13:41

Respectloos naar de moslims toe. Dat had natuurlijk een vredesmuts in plaats van een kerstmuts moeten zijn.

Schrödinger | 18-12-11 | 13:40

Of sponsor adopteer een bermmonumentje.
Dit bermmonument is u aangeboden door DELA.

robinhoed | 18-12-11 | 13:40

eigenlijk moet je de boel doodzwijgen dan is hun actie helemaal mislukt

maraboe | 18-12-11 | 13:40

Een zombie uitvoering van Anne Frank die Nazi's afschiet. Is dat iets? Moet ook kunnen, lijkt me.

jan-lul-de-behanger | 18-12-11 | 13:40

Prima actie, al is het maar omdat serieuze mensen weer wat hebben om over te janken.

moonshiner3519 | 18-12-11 | 13:39

natwerk gaat duidelijk nat

maraboe | 18-12-11 | 13:39

What's next? Condoom eromheen op wereld Aids dag?

Lijkt me logisch... | 18-12-11 | 13:39

Idioten.

Sowieso_21 | 18-12-11 | 13:38

Symbolisch een kerstman maken van een monument voor de slachtoffer... hmmm.

De kerstman bestaat niet echt... dus die slachtoffers bestaan dus ook niet echt?

Wat een randdebielen toch! En waar was de pliesie?

deraderendraaien | 18-12-11 | 13:38

Dit is van God los..

Voordeelbon | 18-12-11 | 13:35

Liever een kerstmuts dan een minaret!

Parsons | 18-12-11 | 13:35

Ik ga wel schreeuwen op de dam op 4 mei, zo rond 8 uur pm

neemjemoederindemali | 18-12-11 | 13:32

Het zag er altijd al uit als een fallussymbool (hoi Zuidberg), maar met die rode niet-afgerolde condoom des te meer.

kapotte_stofzuiger | 18-12-11 | 13:32

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland