Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gadverdamme. Haricots verts en wilde zalm

eetsmakelok100.jpgBah bah bah & nog eens bah. Rib-eye, lamskoteletjes, dagverse sushi en wéér gamba's. En kijk dit dan: haricots verts uit Frankrijk en wilde zalm uit de Atlantische Oceaan. Gadverdamme man. Hiero: tien zakjes gedroogde paddenstoelen, voor bij de risotto. Yek! Of neem dit. Eendenborstfilets, van speciale Franse truffeleenden. Wat moet ik ermee? Pats! Verse doperwten (extrafijn) en zes flessen pouilly fumé. Zes maar. Die heb ik op woensdag al op. Zie dit... een kilostuk Old Amsterdam, getverrr; alsof ik iemand anders zijn teennagels ga zitten opknagen. Een Magnum Chateau Haut-Piquat Lussac-Saint Emilion 2007. Bah! Lust ik niet. Of dit... biologisch-dynamische chips van zeewier? Hallo? HALLO? Ben ik soms een Noordzee-konijn ofzo? Hopsakee. Tien zakken espresso van het merk Miscela d'Oro. En nog eens tien repen Tony chocolade. Wat denken die gasten wel? En check dit: een thuiskokkerel pakket pasteibakjes met kalfsragout. Duh. Moet ik zeker zelf die kruidenmix erin doen en roeren? Ik ben die fokking Herman den Blijker niet. Of dit dan? Diepvries ossenstaartsoep van zeldzame Japanse bergrunderen. Weten ze wel wat dat kost om die zooi te ontdooien? Kortom. Een en al ellende bij de VOEDSELBANK.

Reaguursels

Inloggen

de deurwaarder | 17-12-11 | 18:37
Omdat jou nick niet bepaald populair is hier?
Een deurwaarder oefent zijn kudtberoep uit zonder aanziens des persoons....
Er wordt jou niet gevraagd om een mening over de mensen die jij bezoekt te hebben!

lilluke halve hoan | 19-12-11 | 13:00

Een gegeven paard mag je niet in de bek kijken, maar ik kan me voorstellen dat je als je arm bent behoefte hebt aan echt eten. Als je dan met de verwachting dat je weer wat voedsel hebt voor de week naar de voedselbank komt en ontdekt dat je pakket alleen maar bestaat uit snoepgoed en een mierenlokdoos (WTF, in hartje winter???), dan kan ik me voorstellen dat het enige frustratie oproept. Gratis of niet. Dan kun je je net zo goed de reis besparen.

Doldwaas | 18-12-11 | 22:44

Pritt, hier: *geeft stuk touw*. Zoek een boom op.

Schandalig stuk. Schandalige ondankbare hond trouwens ook, maar kan me voorstellen dat als hij niet genoeg voor de week heeft dat hij ook niet op chocoladeletters en snoep zit te wachten. Desalniettemin geeft het geheel wel aan hoe diep men aan het zinken is in Nederland.

Oh, maar wacht, er IS geen armoede volgens Rutte.

Lyrthion | 18-12-11 | 18:48

-weggejorist-

Schreeuwmeeuw | 18-12-11 | 17:28

@SchoneZoon 0:02
"Geen uitkering? Geen vaste woning? Wtf.. zelfs die asielzoekers hebben dat. Waarom heeft deze man het niet?"
Hij is een BLANKE ondankbare hond. Snap dat dan!
*jees, zucht*

copywriter | 18-12-11 | 17:05

-weggejorist-

de deurwaarder | 18-12-11 | 15:22

XaaD666 | 18-12-11 | 12:00
Huh?

Dolle Dries | 18-12-11 | 14:36

Nico van den Dolder (36)is op het oog een vet mannetje dat genoeg te vreten heeft. Eigenlijk is de voedselbank voor ondervoedde, arme, magere mensen uit achterstandswijken, niet voor zo'n doorvoed ondankbaar zwijn.

Jan Gordelroos | 18-12-11 | 13:55

deze man is niet verplicht om het voedselpakket te aanvaarden en de voedselbank is niet verplicht om hem iets te geven. alles gaat op basis van vrijwilligheid en voor iedereen in nederland geldt de algemene bijstandswet. dus dit stuk crapuul moet vooral tot zijn 80ste blijven klagen, zijn hand ophouden en parasiteren op de rest van de samenleving, want hij is nergens verantwoordelijk voor en het is allemaal onze eigen domme schuld.

minimá-armezusvan.. | 18-12-11 | 12:50

Beste Nico,
Er is altijd werk ,meestal wel kutwerk maar het is werk.
En als je eenmaal een kut baan hebt kun je altji rond kijken voor iets beters.
Maar jij bent iemand die geen werk aanneemt wat niet bij zijn opleiding past.
IK hoop dat je stikt in je chocoladeletter.

Mvg sgt.dickhead

sgt.dickhead | 18-12-11 | 12:47

necrosis | 17-12-11 | 17:30
Wijsneus. schuif jij maar weer lekker bij paps en mams aan. Jij kan niet bij iedereen in de portemonnee kijken, dus lul dan niet zo stom. Ik wens je bijna armoede.

XaaD666 | 18-12-11 | 12:00

ja dat zal dat dikke wijf van de plusreclame ook niet lkkr vinden die wil natuurlijk alleen maar patatjes..

wWsMo0nw@lk3r | 18-12-11 | 11:58

Blijkbaar kom je in aanmerking voor de voedselbank als je (als alleenstaande!) per maand EUR 175,00 over houdt na aftrek van lasten. Dat beschrijft zo'n beetje elke student, waaronder ikzelf. Van 175 euro kan je nog bij de Albert Heijn boodschappen doen!

@@ | 18-12-11 | 11:57

voedselbanken zouden niet nodig zijn als de uitkering uit de staatruif niet werd opgemaakt aan consumptieve schulde veroorzaakt door GSM abonnementen, overdreven veel huisdieren, drank/drugs en donaties aan nog hongeriger familieleden op de global planet.

coldcase | 18-12-11 | 11:24

Getuige de foto bij het artikel is Nico zelf een wandelende voedselbank. Hij heeft al gratis vetreserve gespaard voor twee hongerwinters.

NR3 | 18-12-11 | 10:51

Als hij alleen maar snoep eet , wordt hij natuurlijk nog dikker.......

klein_broertje | 18-12-11 | 10:40

Ondankbare pisvlek. Hij kan natuurlijk ook gewoon een baan zoeken dat zwijn. En als je een baantje krijgt aangeboden wat onder je niveau zit en je weigerd dat dan mag je wat mij betreft doodvallen als je gaat zitten klagen over je voedselpakket wat je KRIJGT

Amazing_Mark | 18-12-11 | 10:11

Als je nu echt honger hebt kun je altijd nog beginnen aan dat dikke wijf uit de plusreclame.
Heb je de voedselbank de komende jaren niet meer nodig...

C.Litoris | 18-12-11 | 08:38

Blijft altijd het probleem met gratis.
Elke uitkering/regeling moet als 'tijdelijke' lening beschouwd gaan worden.
Gratis begint onze ondergang te worden

lidlbier | 18-12-11 | 08:24

Dit slaat nergens op, de repen van Tony zijn gemaakt volgens belgisch recept en zijn echt ontiegelijk lekkur! Alleen de kleur is verkeerd om, de rode zijn melkchocola niet de blauwe (omdat de rode repen eerst kwamen). Die repen horen niet bij de voedselbank, die hoor je gewoon te omnommen! Je weet niet wat je mist!

Henk de Vries5236 | 18-12-11 | 05:08

Spruitjespepernootpuree op een bedje van chocolademousse versiert met zelfgevangen rode mieren.

de euro middenweg | 18-12-11 | 00:50

Geen uitkering? Geen vaste woning? Wtf.. zelfs die asielzoekers hebben dat. Waarom heeft deze man het niet?

SchoneZoon | 18-12-11 | 00:02

jhdmex | 17-12-11 | 20:36
Als je werkloos raakt en je kan je hypotheek niet betalen, heb je iets fout geregeld!! Dus wie is hier nou de FLAPDROL? gij of ik.

koekje erbij? | 17-12-11 | 23:40

Extra Gratis Tip voor Nico:
Als je om 09.00u een willekeurig uitzendbureau binnenloopt, heb je om 09.30u werk. Misschien geen leuk werk, maar wel werk.

1sokkie | 17-12-11 | 21:10

@Freddie Stobart | 20:40
Ik ken u niet, maar ik zou me eerlijk gezegd door u niet eens voor een eerste gesprek laten uitnodigen.

hatari | 17-12-11 | 21:10

Mijn eerste reactie: Het is gewoon een lamlul met geen eergevoel. Op die leeftijd afhankelijk zijn van een voedselbank is een keuze. Tenminste indien je een gezonde vent bent. Maar deze parasitaire klaploper kan niks, omdat ie niet wil.

Maar hij zal wel last hebben van wanen, want anders zit je er zo niet bij.

Statler en Waldorf | 17-12-11 | 20:49

@rara | 20:15
Pius heeft gelijk. Discussiëren met iemand die vindt dat armoede een keuze is, heeft geen enkele zin. De opmerking doet me een beetje denken aan die van Marie-Antoinette, voordat ze onder luid gejuich van het Franse gepeupel werd onthoofd.

hatari | 17-12-11 | 20:49

jhdmex | 17-12-11 | 20:36
En nog zo een. Had je dat huis niet moeten kopen en zorgen dat je wel wat kan dat geld opleverd. De schuld ligt nooit bij jezelf, is het wel?

Freddie Stobart | 17-12-11 | 20:43

Sorry, was @
lilluke halve hoan | 17-12-11 | 17:09

Freddie Stobart | 17-12-11 | 20:40

Er is werk genoeg. Het probleem zit hem in je rotte mentaliteit en je grote mond.
Ik zou je niet eens voor een tweede gesprek uitnodigen.

Freddie Stobart | 17-12-11 | 20:40

Net nog wat producten voor de voedselbank in mn karretje gegooit. Wel de essentiele producten als rijst en melk enzo. Wel allemaal eurieshoppert dus wellicht dat deze knakker mn pak rijst op de grond zou smijten.

Datzegiktoch | 17-12-11 | 20:37

Cum_Fraude | 17-12-11 | 19:40

1 inhoudelijke reden is nog geen zwaluw natuurlijk.

pius | 17-12-11 | 20:36

@ alle flapdrollen hier die denken dat voedselbank gelijk aan een uitkering is ga ff snel een brug opzoeken

armoede is geen keuze
als je je baan kwijtraakt (werkgever failliet)
je hypotheek niet meer kan betalen je huis aan de straatstenen niet te verkopen is ja dan word ie per executie verkocht en verlies je er 10 duizenden euro's op die je wel mag ophoesten

gek he dat je in de sores komt en dat je niet meer kan rondkomen
ja een nieuwe baan is er alleen mag ik nu voor het minimum aan het werk en heb dus aan het eind minder te besteden dan iemand met een uitkering

achja het is ook zo simpel lekker iedereen over 1 kam scheren en de kop in het zand steken

o ja ter duidelijkheid wees gerust als je belasting betaald er gaat nog geen 1 euro naar de voedselbank aan subsidie want het is ongesubsidieerd dus kom klagen als je eraan meebetaald

jhdmex | 17-12-11 | 20:36

Dit is zo'n figuur die nooit tegenslag te verwerken heeft gehad, en nu hij bij de voedselbank moet schooien, flipt ie uit. Kom op: Je leeft tenminste nog!
Het is niet alsof je terminale kanker hebt en nog 3 maanden op aarde bent!

Beefheart | 17-12-11 | 20:28

Doe het zelf gaarkeuken,pvd

goodray | 17-12-11 | 20:23

Cum_Fraude | 17-12-11 | 20:08 | + 0 -

Armoede is ook een beetje zwaar , het is zo dan mensen het wat minder hebben als je het vergelijk met de levenstandaard in Nederland.
of armoede een keuze is ,ik denk het niet want soms wordt je gedwongen en kom je in een situatie terecht die anderen voor je uitstippelen .

Eurotokkie | 17-12-11 | 20:18

@Cum_Fraude | 17-12-11 | 20:08
Vooral eenoudergezinnen, alleenstaanden tot 65 jaar en zelfstandige ondernemers komen vaker in de financiële problemen.

www.nrc.nl/nieuws/2011/12/06/scp-meer-...

Als je dit niet weet dan is deze hele discussie volkomen zinloos. Blijkbaar had Pius gelijk.

rara | 17-12-11 | 20:15

Ja, de oplossing: de "onrendabelenbaal"! Dit is een baal stro (1 per persoon) waarmee men zich bij het crematorium -eh, nee te duur- de afvalverbranding moet melden. Je krijgt deze automagisch toegestuurd als je in de bijstand bent beland en links stemt. Inclusief uitnodigingsbrief zich te melden bij de lokale vuilverbrander. Niet eten of drinken (behalve sterke drank) 24 van te voren. De onrendabelenbaal versnelt de crematie. De vrijgekomen warmte zorgt voor een behaaglijke sfeer in de woningen van mensen die wel van een inkomen genieten en de rekening dus betalen. De slakken die overblijven, worden verwerkt in het asfalt van nog aan te leggen VVD wegen waar we straks met onze lease Audi met 130 pu overheen mogen jagen. Vooruitgang hou je niet tegen! Je bent een winner, of je krijgt de onrendabelenbaal!

N=1 | 17-12-11 | 20:11

@rara | 17-12-11 | 20:06
Armoede. Kom nou zeg. Armoede in Nederland is als je geen flatscreen kan betalen, of dat je niet kan budgetteren. In Nederland is armoede een keuze.

Cum_Fraude | 17-12-11 | 20:08

Cum_Fraude | 17-12-11 | 19:53 | + 0 -

Maar niet alleen voedsel , neem maar eens een kijkje wat mensen allemaal brengen bij de gemeentereiniging
daar kun je een woning van inrichten.
Trouwens ja kunt producten na de houdbaarheidsdatum
gewoon nog eten alleen niet meer verkopen.

Eurotokkie | 17-12-11 | 20:08

@Cum_Fraude | 17-12-11 | 19:53
Dat staat niet in je eerste plemp. Het gaat uiteindelijk om de waarde die de voedselbanken vandaag toevoegen. We zitten niet te wachten op je irrelevante geschiedenislesje dat volkomen losstaat van de hedendaagse realiteit: armoede. Of wilde je het kolonialisme er ook met de haren bijslepen?

rara | 17-12-11 | 20:06

Alweer een dikzak bij de voedselbank.

Alleen in Nederland gaan "armoede" en toenemende obesitas hand in hand.

Shalome | 17-12-11 | 20:05

rara | 17-12-11 | 20:02 |

Niet de broek is te groot. Ik ben afgevallen sinds ik niets meer te vreten heb. Er zit tegenwoordig echt niets meer in zo'n voedselpakket. Wat moet ik nou met een mini mouse....

de deurwaarder | 17-12-11 | 20:05

@Cum_Fraude | 19:53
U draait oorzaak en gevolg om. Vroeger, in de tijd van de voormalige Sowjetunie, was dat een gebruikelijke manier om altijd een discussie te kunnen winnen. Dialectiek heette die truc. Ik heb er veel van geleerd, maar ik doorzie het ook meteen.

hatari | 17-12-11 | 20:05

@de deurwaarder | 17-12-11 | 19:51
Qua voedselbank kunnen we het waarschijnlijk wel goed vinden.

Qua bepalen wie er op deze site thuishoort: je hebt een te grote broek aangetrokken. Da's alles.

rara | 17-12-11 | 20:02

@rara | 17-12-11 | 19:46
In het begin is dat nooit zo geweest. Toen kon iedereen langs komen. Het ontstaan van de voedselbank is een direct gevolg van welvaartsresten, overgebleven voedsel dat over de houdbaarheidsdatum dreigt te gaan.

Cum_Fraude | 17-12-11 | 19:53

rara | 17-12-11 | 19:37

Voor zover ik na kan lezen stel ik niet de norm. Ik verwoord wat ik voel, denk en zie. Ik kan begrijpen dat dat hard over kan komen en ik ben het met je eens... Dat is het ook!

Maar dan nog ben ik van mening dat veel mensen die zeggen afhankelijk te zijn van de VB zelf een keuze hebben. Misschien niet direct. Ik zal de laatste zijn die zal zeggen dat iemand binnen een week weer een baan heeft waarvoor hij of zij geleerd heeft. Toch zijn er tal van andere banen waar deze mensen aan de slag kunnen gaan. Veel mensen willen dit alleen niet. Het probleem van Nederland is dat mensen te trots zijn om baantjes te nemen waar ze vies van worden of waarvoor ze niet geleerd hebben.

Een ander probleem wat ik zie is dat mensen met een uitkering wel twee tot drie kinderen willen (wat hun recht is) maar daarna gaan klagen dat ze niets te eten hebben. Ik heb het hier niet over mensen die die kinderen al hadden voordat ze in de problemen zijn gekomen. Die bestaan immers ook. En daar moet ook wat aan gedaan worden.

de deurwaarder | 17-12-11 | 19:51

@aardt | 17-12-11 | 19:43
Eerst lezen, dan reaguren. Lees anders eerst even de huisregels door.

Je gaat vrolijk door met je vooroordelen en insinuaties. Nu ga je er van uit dat er van alles mis is qua school, kleding en andere sociale dingen. Wat is het volgende waar je mee aankomt, dat dergelijke mensen ook wel hun kinderen zullen misbruiken?

rara | 17-12-11 | 19:51

Ashtrey | 17-12-11 | 19:23

;-)

pius | 17-12-11 | 19:48

@Cum_Fraude | 17-12-11 | 19:40
Minnetje voor u.

Aannames en vooroordelen tellen niet als onderbouwing voor een stelling. Je eerdere plemp staat vol loze kreten.

Voorbeeld: rijke mensen zouden naar de voedselbank gaan. Wist je dat er een inkomenstoets vastzit aan de voedselbank? Als je minder dan 45 euro per week te besteden hebt (na aftrek vaste lasten) dan kun je zo'n pakket krijgen. Eerder niet.

rara | 17-12-11 | 19:46

@rara | 17-12-11 | 19:36
Was ik druk mee bezig, maar jij reageerde meteen dat ik vooroordelen had etc(Excuus als het zo overkwam), terwijl jij begon over een probleemgezin. En als ze al moeite hebben om de kinderen te voeden, hoe zit het dan met kleding/school en andere sociale dingen?
De voedselbank geeft ze wat voedsel, maar verder zullen er andere instanties in moeten grijpen.

aardt | 17-12-11 | 19:43

@aardt | 17-12-11 | 19:26
Dat 'drankprobleem' doet er voor jou wel toe. Je leest blijkbaar wat je wil lezen, en als er iets anders staat dan wat je wil lezen dan vul je dat aan met je eigen vooroordelen.

rara | 17-12-11 | 19:41

@pius | 17-12-11 | 19:17
Ik geef een reden aan waarom de voedselbanken bestaan. Dat is inhoudelijk. Jij maakt mij uit voor pompeus, en speelt het onmiddellijk op de man terwijl je inhoudelijk met geen enkel argument komt om mijn beargumenteerde stelling te weerleggen. Dus ja, mijn tegel is inhoudelijk, en jouw tegel is modder gooien. Dus ik denk dat jij de 'Nobelprijs voor acuut opkomende imbecilie' verdient.

Cum_Fraude | 17-12-11 | 19:40

@de deurwaarder | 17-12-11 | 19:34
Ja hoor. Je doet alsof jij hier de norm kan stellen. Vind je dat zelf ook niet verschrikkelijk arrogant?

rara | 17-12-11 | 19:37

@aardt | 17-12-11 | 19:26
Dan moeten de kinderen door Jeugdzorg opgevangen worden. Daar is geen geld voor.

Inmiddels praten we in cirkeltjes. Lees eerst even het draadje door.

rara | 17-12-11 | 19:36

@rara

Zou je het dan uit willen leggen?

de deurwaarder | 17-12-11 | 19:34

@Ongelovige | 19:31
Is inderdaad niet slim, nee, maar daar gaat het in deze topic allang niet meer over.

hatari | 17-12-11 | 19:34

Als je afhankelijk bent van de voedselbank niet zeiken en blij zijn met wat je krijgt!

Sowieso zou het niet nodig moeten zijn dat iemand van 36 naar de voedselbank gaat, zo iemand moet binnen no time werk hebben. Er is werkelijk waar voldoende werk beschikbaar!

Maar je moet misschien wel vroeg je nest uit of wat zwaarder werk doen. Zo lang je daarmee rond kunt komen en jezelf kunt voeden, moet je al heel erg blij zijn.

Madrosc | 17-12-11 | 19:33

@hatari | 17-12-11 | 19:28

Pech is geen keuze, maar vrijwilligers uitschelden die je nog proberen te helpen wel.

ongelovigehond | 17-12-11 | 19:31

@Trash | 17-12-11 | 18:44
Daarom zeg ik ook dat ik het top vind dat hij iets doet. De voedselbank leeft van vrijwillige donaties en volgens mij ook zonder Staatssteun, dus je zult mij niet horen dat het geld kost. Maar dan mag ik er nog wel een mening over hebben.

aardt | 17-12-11 | 19:31

Nico kreeg de chocoladeletter 'C'. Ik zou ook klagen.

Jerry Nick | 17-12-11 | 19:30

Nico van den Dolder ziet er als een volgevreten dikzak uit, zal niet van het magere aanbod zijn. Hoop dat ze dit soort ondankbare honden voor altijd op de zwarte lijst zetten voor verdere hulp. Voorzitter Jan Vinken van het bestuur van de voedselbank wil het ook nog eens allemaal goed gaan maken, Nicotje zal wel wat extra lekker dingen toegestopt krijgen. Wat een halfslappe lamlullen bij de voedselbank, een goede reden om daar ook nooit meer iets aan te geven, slecht gedrag wordt weer eens beloond.

GamesBond | 17-12-11 | 19:28

Extreem hoog JOVD-gehalte hier, vanavond. Wat is er aan de hand jongens, geen kerstborrels meer op de Zuidas? Dan maar een beetje minima bashen zeker. Pech is geen keuze. Het kan ook deurwaarders overkomen.

hatari | 17-12-11 | 19:28

@rara | 17-12-11 | 18:27
Oh sorry, ik meende te lezen dat er ook drank tussen stond, maar dat doet er niet toe? feit blijft dat de ouders het verprutst hebben, die kinderen moeten fatsoenlijk opgevangen worden, maar die ouders mogen ze alle staatssteun ontnemen.

aardt | 17-12-11 | 19:26

pius | 17-12-11 | 19:21
Toegegeven, ik zocht gewoon een excuus om het nog even te herhalen. Lekkor.

Ashtrey | 17-12-11 | 19:23

Ashtrey | 17-12-11 | 19:18

Dank u;)

pius | 17-12-11 | 19:21

@de deurwaarder | 17-12-11 | 19:00
Ja. Je begrijpt het niet, dat heb je goed gezien. Dat dan weer wel.

rara | 17-12-11 | 19:20

Zure prak | 17-12-11 | 19:12 |

Wat een armoedig bestaan moet je hebben , als je met zo een reactie komt.

Eurotokkie | 17-12-11 | 19:18

King of the Oneliner | 17-12-11 | 19:06

Lasten eerst lusten later. Goed idee.

pius | 17-12-11 | 19:18

@neemjemoederindemali | 17-12-11 | 19:12
*onmiddelijk Albert Verlinde bellen doet voor scoop*

necrosis | 17-12-11 | 19:18

Cum_Fraude | 17-12-11 | 19:11
Pompeuze Harrymensachtige kerstbal kan je amper schelden noemen. Woordenkunstenarij dekt de lading beter.

Ashtrey | 17-12-11 | 19:18

Veldmaarschalk Sorry | 17-12-11 | 19:11 Iedereen die ooit in de Food Industry heeft gewerkt kent deze verhalen en zal er zelf ook een paar kunnen vertellen. Het is niet te geloven wat er allemaal wordt weggegooid.
-
Iets wat ook te maken heeft gehad met de oprichting van de eerste voedselbanken btw.

Trash | 17-12-11 | 19:17

Cum_Fraude | 17-12-11 | 19:11

Als jouw tegel inhoudelijk was dan scheld ik liever.

Dat lijkt me logisch.

pius | 17-12-11 | 19:17

King of the Oneliner | 17-12-11 | 19:06

Dat zou een oplossing zijn. Deze oplossing is er al wel met mensen met schulden. De gemeentelijke kredietbankt, of verschillende stichtingen nemen het geld in beheer, betalen de rekeningen en de mensen in kwestie krijgen leefgeld.

Het is jammer om te zien dat het leefgeld zo'n 50 euro per week is. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het er wel mee zou redden. Natuurlijk kan ik dan niet kleren kopen, sigaretten roken of andere tertiaire levensbehoeften aanschaffen.
Ik kan daarentegen wel in mijn huisje blijven wonen, het warm maken en onder een warme douche staan. Vroeger moesten wij (moeder met drie kinderen) van 6 gulden per dag rondkomen.

Vergeef me als ik hard over kom in mijn vorige comments, maar de mens van tegenwoordig heeft een te groot verwachtingspatroon van het leven als het op een gegeven moment tegen zit!

de deurwaarder | 17-12-11 | 19:16

@King of the Oneliner | 17-12-11 | 19:06

Dus dat de mensen compleet worden verzorgt, en dat ze iedere week een beetje zakgeld krijgen ?

ongelovigehond | 17-12-11 | 19:16

King of the Oneliner | 17-12-11 | 19:06 Is al gedaan. Meestal door particuliere bedrijfjes die de boel flesten en de mensen alleen maar met meer problemen lieten zitten. Er is natuurlijk ook de schuldsanering, maar om daar in te komen moet je echt rock bottom zijn. Daar nog bij vermeldend dat dit ook vaak particuliere bedrijfjes zijn die ook nog wel eens de boel willen flessen.

Trash | 17-12-11 | 19:15

@Veldmaarschalk Sorry | 17-12-11 | 18:55
Geeft niet dat je het niet gezien had. Ik vind het een aardig linkje. Het bewijst mijn stelling dat het de beste oplossing voor armoede is. Het gaat alleen niet lukken in dit land. Overal zijn bestemmingsplannen voor en de rest is "natuur" die beschermd moet worden. Nog even afgezien van de rest van mijn verhaal.

Stormageddon | 17-12-11 | 19:15

Aan hem zo te zien bevatten de afgelopen pakketten ruim voldoende voor 3 gezinnen, begrijp hem wel dat hij dit pakket nu wat magertjes vindt

T. Grimbek | 17-12-11 | 19:13

@G-unite
Naar aanleiding van je 'edit': ik deed kerstig!
Mijn nederige excuses als het hetgeen ik aanbood niet aan de verwachtingen voldeed.....
*alvast strafregels schrijven doet*

necrosis | 17-12-11 | 19:13

@necrosis | 17-12-11 | 19:06

Te laat, kreeg net foon van ene Natasja Vrogur oid, of ik bij haar wilde komen eten, iets met foie grass ofzo, boeiuh, of ik haar na het eten ff wilden aanduwen.

neemjemoederindemali | 17-12-11 | 19:12

Ga godverdomme werken lui stuk stront.

Zure prak | 17-12-11 | 19:12

Tora-Bora | 17-12-11 | 18:58 | + 2 -

Dat kreeg ik ook te horen toen ik tijdens mijn studie als afwasser in een wegrestaurant werkte. Gooide iedere dag minimaal twee vuilniszakken (onaangeroerd) voedsel weg. Mocht niet worden ingezameld toen ik het voorstelde.

Veldmaarschalk Sorry | 17-12-11 | 19:11

@pius | 17-12-11 | 19:06
Gaan we nog inhoudelijk reageren of kan je alleen maar schelden?

Cum_Fraude | 17-12-11 | 19:11

Kudtserver. enfin. Sorry mod;)

pius | 17-12-11 | 19:07

@neemjemoederindemali | 17-12-11 | 19:02
Je kan bij mij komen eten, ik heb nog een groot blik snert staan, met echte stukken worst.....
*jawel.... grinnik*

necrosis | 17-12-11 | 19:06

Iemand met een bijstandsuitkering krijgt dus een keer per maand zijn geld gestort.
Dit zou beter per week worden gedaan, waarbij dan de huur, gas/licht en zorgpremie er al vanaf zijn getrokken en betaald door de sociale dienst.
Zodat deze mensen niet in de verleiding komen om achterstanden op te laten lopen, en het geld beter is verdeeld over de maand.
Is maar een ideetje, hoor, wat denk ik best een goede uitwerking zou hebben.

King of the Oneliner | 17-12-11 | 19:06

Cum_Fraude | 17-12-11 | 18:54

Mijn God.

Wil jij de Nobelprijs voor acuut opkomende imbecilie winnen of zo?

Of ben je gewoon een verwende kudtstudent met een rijke Pa, een tekort aan levenservaring en een overschot aan arrogantie.

Wacht maar tot de crisis ook jouw onbenullige leventje treft pompeuze Harrymensachtige kerstbal die je er bent.

Dan praten we verder.

pius | 17-12-11 | 19:06

-weggejorist-

pius | 17-12-11 | 19:06

ik heb een lange tijd bij een voedselbank gewerkt als vrijwilliger. De mensen die een pakket komen halen,hebben van hun maatschappelijkwerker vaak gehoort,dat ze een week kunnen eten van het pakket dat ze krijgen. Dit is alleen niet waar. Er waren weken dat er alleen snoep en sausjes in de pakketen zaten. Of rotte tomaten,heeeeel oud brood, en een pakje worst. Natuurlijk is de man,veel te bijdehand. Maar dat is omdat zijn verwachting niet in orde is. Voor gezinnen is het veel erger,want die zijn soms echt afhankelijk van de voedselbank,en deze man die kan gerust een avondje chocola eten. En er zijn voedselbanken die wel mooie pakketten hebben,heb ik gehoort.... maar nog nooit gezien

miss.n | 17-12-11 | 19:03

Godsammekraken | 17-12-11 | 18:59
Van jou moest ik in Marokko blijven, weet je nog....

necrosis | 17-12-11 | 19:02

idv01 | 17-12-11 | 18:54 |

Ik zou zeggen maak een foto en stuur deze naar de gemeente.

Eurotokkie | 17-12-11 | 19:02

Met al dat geleuter laat ik mooi mijn bakleverworst aanbranden, weer niks te vreten vanavond.

neemjemoederindemali | 17-12-11 | 19:02

rara | 17-12-11 | 18:41

het gaat er dus niet om wat je denkt, maar hoeveel je denkt.
of gaat het erom hoeveel je denkt en niet om wat je denkt.....

Dan heb ik het verkeerd begrepen...

de deurwaarder | 17-12-11 | 19:00

@Nacho_Vidal | 17-12-11 | 18:52
Het is een grotere maffioso-bende dan alle banken bij elkaar. Dat wil wel wat zeggen. En zij bepalen en controleren feitelijk de voedselproduktie en -distributie op de wereld. En wij maar geld overmaken naar giro 555 bij een hongersnood. Dat geld komt voor het grootste deel terecht op de bankrekening van... Monsanto.


Maar waarom zou je je daar druk om maken? Het is veel makkelijker schelden op bijstandstrekkers. Die maken immers ons "middenklasse" belastinggeld op? En ook dat is waar. Monsanto betaalt namelijk geen belasting. Als je echt rijk bent is belasting betalen een keuze. Sommigen doen het, de meesten niet.

Stormageddon | 17-12-11 | 18:59

@necrosis
Ik heb het niet over waar je van afstamt. Buitengewoon sneu om daar over te beginnen. Weinig extras verworven sinds je 'afstamming'?

Godsammekraken | 17-12-11 | 18:59

Nog niet zo lang geleden was ik werkzaam bij één van 's lands supermarktketens (Hallo! Ik ga hier dus geen namen noemen!). In onze vestiging (een relatief kleine) werd per week 500 à 1000 weggesmeten, alleen al aan zaken die over de uiterste verkoopdatum waren en die dus wettelijk niet meer verkocht mochten worden! Meestal waren die dingen nog perfect in orde, blikvoedsel enz. kun je makkelijk jaren later nog gewoon eten! Ik heb eens de vraag durven stellen: 'Gaat dat nu naar de voedselbank?' De reactie deed mijn mond openvallen van verbazing: 'Ben jij gek? We zouden graag willen maar dan krijgen we ellende met de Voedsel-en Warenautoriteit! Als het over de houdbaarheidsdatum heen is, geldt het voor die gasten als 'ongeschikt voor menselijke consumptie, ongeacht product, verpakkingsmethode of eetbaarheid. Alles verdwijnt uiteindelijk in een grote verbrandingsoven!' Desalniettemin vind ik dat deze fatass zich gelukkig mag prijzen met wat hij gratis krijgt! Er zijn landen waar men over lijken zou gaan voor een chocoladeletter!

Tora-Bora | 17-12-11 | 18:58

@de deurwaarder | 17-12-11 | 18:47
Doe nou es rustig, Deurwachter.

rara | 17-12-11 | 18:58

Stormageddon | 17-12-11 | 18:50 Je bedoelt die lui die in India de onafhankelijke boerenstand al jaren aan het uitdunnen zijn? Verschrikkelijk ja. Ga eens lezen over het opkopen van vruchtbare (landbouw)grond in de derde wereld door Hedge Funds. Dan gaan de haren je echt te bergen rijzen.

Trash | 17-12-11 | 18:56

Stormageddon | 17-12-11 | 18:50 | + 0 -
Ik had je comment niet gezien, sorry.
Hoe het spel gespeeld wordt snap ik in grote lijnen wel sinds een aantal jaren, ben er ook goed ziek en depressief van geweest bij tijd en wijle, nu richt ik me liever op oplossingen.
Monsanto (en IBM, Basf etc) wtf hebben die met onze voedselvoorziening te maken? Hun macht kan gebroken worden, maar idd niet zolang we hier een dikke zeiksnor en elkaar lopen afzeiken:/

Veldmaarschalk Sorry | 17-12-11 | 18:55

@insemismeer | 17-12-11 | 17:36
Mijn vader is een tijdje werkloos geweest voordat de voedselbank bestond, waren wel met zijn zessen thuis, en mijn moeder werkte toen nog niet en hadden ook net een huis gekocht... Zij hebben het gered zonder een cent/goederen te hoeven lenen van welke instantie dan ook (op een uitkering na dan).

aardt | 17-12-11 | 18:55

Denk je het zo goed te snappen en andere hier de maat te nemen. Maar ineens toch niet zo scherp te zijn als altijd gedacht.

Ashtrey | 17-12-11 | 18:55

Een vriendin van mij woonde in een straat waar ook een uitdeelpunt van de voedselbank gevestigd was. Overal op de stoep auto's geparkeerd en alles wat ze niet lekker vonden, werd gewoon op straat gesmeten.....

idv01 | 17-12-11 | 18:54

@Godsammekraken | 17-12-11 | 18:42
Sla jij even de plank mis, ik stam af van Duitse adel.

necrosis | 17-12-11 | 18:54

Doe eens kerstig..

G-unite | 17-12-11 | 18:54

Dikke onzin die zogenaamde armoede. De voedselbank bestond vroeger niet. De voedselbank is ontstaan niet omdat er vraag naar was, maar omdat bedrijven en met name supermarkten ontzettend veel eten overhielden, en dit wegpleurde. Op gratis eten komt elke Nederlander af, ja ook de rijke Nederlanders. De enige reden waarom het daar zo druk is, omdat mensen dan minder geld hoeven uit te geven aan eten elke maand. Niet omdat ze niet rondkomen, en geen eten kunnen kopen!

Cum_Fraude | 17-12-11 | 18:54

de deurwaarder | 17-12-11 | 18:45 Nee, droppie. Uit je reacties blijkt overduidelijk dat je van niks weet en een pedante lul met bijzonder weinig empathie bent. Succes ermee.

Trash | 17-12-11 | 18:53

Stormageddon | 17-12-11 | 18:50 |
Monsanto is eng.

Het is 1 van de grootste bedrijven ter wereld.

Nacho_Vidal | 17-12-11 | 18:52

@Veldmaarschalk Sorry | 17-12-11 | 18:38
Dat schreef ik @16:50 al. Betere oplossing, maar dat gaat binnenkort ook helemaal verboden worden. Dat vindt Monsanto namelijk niet goed. Er zal worden begonnen met het heffen van belasting op zelf gekweekt voedsel. Onder het mom van: bescherming van boeren, tuinders, veilingen en groentewinkels.

Het is niet de bedoeling dat mensen zelfstandig letterlijk hun eigen boontjes gaan doppen. Die boontjes mogen wel, maar dan alleen van genetisch gemodificeerde bonen van Monsanto, die hebben het patent daarop en willen alle andere bonen verbieden. Die Monsanto-bonen groeien maar 1 seizoen. Elk jaar moet je dus nieuw zaad kopen. Van Monsanto. En dat is duur. Zo duur dat de massaproductie-boontjes in de winkel goedkoper zijn.

En dankzij ACTA ben je straks crimineel als je namaak-boontjes verbouwt. Begin je te snappen hoe het spel gespeeld wordt? En wij maken ons druk over bijstandstrekkers en voedselbankklanten. Tja.

Stormageddon | 17-12-11 | 18:50

ardt | 17-12-11 | 18:43 | + 0 -

Klopt de voedselbank lost de "armoede" niet op , het is ook een tijdelijk maatregel totdat mensen weer zelf voor hun levensonderhoud kunnen zorgen.

Eurotokkie | 17-12-11 | 18:48

de deurwaarder | 17-12-11 | 18:47
Ja en ik refereerde aan GS-portier comment.

Ashtrey | 17-12-11 | 18:48

@necrosis | 17-12-11 | 17:30
Het gaat hier niet over de ouderen, die AOW moet ook omhoog vind ik, maar dit zijn ook niet de mensen die bij de voedselbank lopen.

aardt | 17-12-11 | 18:47

Ashtrey | 17-12-11 | 18:45 |

U kent het verschil tussen een deurwaarder en uitsmijter?

de deurwaarder | 17-12-11 | 18:47

Ashtrey | 17-12-11 | 18:45
*ik in pakket stopt

Ashtrey | 17-12-11 | 18:46

@DANNY3960 | 17-12-11 | 18:32
Ik hoef niet op kistjes te kijken, Marokko heeft een limiet om tomaten te mogen exporteren naar Europa.
Dit alles om de EU landbouwsector te beschermen.
En daar betalen we voor.....
Tegelijkertijd gaan er miljarden naar landen als Frankrijk onder de noemer 'landbouwsubsidie'.
*het niet meer snapt*

necrosis | 17-12-11 | 18:46

Trash | 17-12-11 | 18:39 | + 0 -

En waarom zouden dit loze aannames zijn? En op basis waarvan bepaalt u mijn kennis van zaken? Kent u mij, denkt u mij te kennen door mijn comments?

Het enige wat voor u telt is uw eigen waarheid, de rest die een andere mening heeft doet er niet toe en probeert u met scheldwoorden de mond te snoeren. Getuigt niet echt van enig professionalisme.

de deurwaarder | 17-12-11 | 18:45

rara | 17-12-11 | 18:41
Stil nou, straks ziet hij dat ik gympies draag en moet alsnog deze tent verlaten.

Ashtrey | 17-12-11 | 18:45

aardt | 17-12-11 | 18:43 Wie zegt dat het deze moet oplossen? Het is een privaat initiatief om mensen op de onderste tree van de samenleving te ondersteunen. Meer niet.

Trash | 17-12-11 | 18:44

@lilluke halve hoan | 17-12-11 | 17:09
Ik waardeer het echt dat je op wat voor manier dan ook je steentje bijdraagt aan de maatschappij.
Alleen in mijn opinie lost de voedselbank geen armoede op.

aardt | 17-12-11 | 18:43

@necrosis
Was lekker in Marokko gebleven dan.

Godsammekraken | 17-12-11 | 18:42

@de deurwaarder | 17-12-11 | 18:37
Je doet alsof jij hier de norm stelt en kan bepalen wie hier wel of niet thuishoort. Vind je dat zelf ook niet verschrikkelijk arrogant voor iemand die net 300 posts heeft?

rara | 17-12-11 | 18:41

Die vent ziet er wel dik uit. Verder, chocoladeletters, blik doperwten, kom je een heel eind mee. Wellicht is zijn maatschappelijke positie ook vooral het gevolg van zijn instelling.

Gewinflipt | 17-12-11 | 18:41

@kapotte_stofzuiger | 17-12-11 | 16:31 je hebt geen idee waar je over lult kapot ding die je er bent. Gelukkig hoeven wij er niet heen, ik heb mijn huis op tijd weten te verkopen. Dat geldt niet voor iedereen en helaas is het inlevingsvermogen van de Neanderlander te beperkt om daar mee om te kunnen gaan. Serieus, hoe verzin je zo'n aanbod voor iemand die geen voedsel heeft?

Wil Kutommelul | 17-12-11 | 18:40

@de deurwaarder | 17-12-11 | 18:33

Oh dus omdat het credo van GS is zie jij je dus genoodzaakt om zo te reageren?
Apart...

Deze discussie is helemaal niet levendig imho, ik zit me hier op te vreten en ben laaiend.
Ik zie daar de meerwaarde niet van in.

Het neukende feit dat je met MENSEN te maken hebt ipv goederen dat is waar het mij omgaat.

En de beste mensen kunnen heel snel in de shit raken, was het maar zo'n feest zoals jij aan het schetsen ben.
Mijn god dan zou ik het bijna vrijwillig willen toetsen.

"Gelukkig" heb ik al teveel mensen naar de kloten zien gaan door dit neerlandse poldermodel.

Nederland moest zich kapot schamen hoe het met de onderste laag van de bevolking omgaat.

insemismeer | 17-12-11 | 18:40

LastShadowPuppet | 17-12-11 | 18:37 |

Kopen ? van welk geld .

Eurotokkie | 17-12-11 | 18:40

@Crusher | 17-12-11 | 16:41 Dat is niet typisch Nederlands. Dat is typerend voor een grote groep nieuwkomers hier.

Treurig varken | 17-12-11 | 18:40

@de deurwaarder | 17-12-11 | 18:29
Een plusje voor je comment en duidelijk verhaal.
Wil ik er nog even aan toevoegen dat mensen van 65+ geen succes meer kunnen halen, die worden geacht om achter de geraniums te zitten.......
*in tikplank bijten doet*

necrosis | 17-12-11 | 18:39

de deurwaarder | 17-12-11 | 18:29 Wat een ongelooflijk lulverhaal vol loze aannames. Jij bepaalt even wat armoede zou zijn, hoe armoede beleeft moet worden en hoe mensen die armoe kennen allemaal zijn. Zoals ik al zei, zonder enige kennis van zaken blaten is de norm op internet. Zorgt er helaas niet voor dat de hoeveelheid het minder gênant maakt.

Trash | 17-12-11 | 18:39

Positief nieuws bij de vliegende objecten van niburu:

www.niburu.nl/index.php?option=com_con...

Van deze overheid verwacht ik geen creatieve oplossingen dus dit voorjaar ga ik hier maar eens wat zaadjes in de grond stoppen hier en daar.
Lijkt me een wat meer structurele oplossing dan de bedeling.

Veldmaarschalk Sorry | 17-12-11 | 18:38

Stormageddon | 17-12-11 | 18:36

ik ben er nog niet helemaal achter....

de deurwaarder | 17-12-11 | 18:38

Die voedselbanken moten afgeschaft worden, als ze er niet meer zijn is er ook niemand meer afhankelijk van! Gaan ze gewoon hun vreten weer kopen! De vraag naar voedsel uit die voedselbanken wordt uitsluitend gecreëerd door het aanbod er van.

LastShadowPuppet | 17-12-11 | 18:37

Trash | 17-12-11 | 18:30

lezen is blijkbaar niet een van uw beste kwaliteiten.

Ik zei immers dat u overduidelijk op de verkeerde site zat. Ik zei niet dat u niet mocht reageren.

Verder heb ik het woord oprotten niet genoemd, maar gunt u mij het wel om deze site te verlaten om mijn opmerking. Ik vind dat raar en ben benieuwd waarom u zo heftig reageert.

de deurwaarder | 17-12-11 | 18:37

@de deurwaarder | 17-12-11 | 18:33
Als je iets wil leren van de mensen dan moet je ze niet wegjagen.

rara | 17-12-11 | 18:36

@de deurwaarder | 17-12-11 | 18:23
En jij denkt dat je op de goede zit?

Stormageddon | 17-12-11 | 18:36

@necrosis | 17-12-11 | 18:17
Nee. Maar ik moet wel lachen om de zogenaamde middenklasse die zich hier heel druk maakt om de onderklasse. Zelf één treetje omhoog geklommen en meteen naar beneden schoppen.
Toe maar jongens, zo ziet de elite het graag.

www.youtube.com/watch?v=sQ3xxwQvVnE

Stormageddon | 17-12-11 | 18:34

necrosis | 17-12-11 | 18:27 | + 0 -

Wat denk je zelf , hebzucht natuurlijk.
Iedereen doet eraan mee , niet alleen de banken , maar ook supermarkten , zorgverzekeraars , kabelboeren , telecomboeren , energiebedrijven etc.
En dan zijn mensen verbaast van deze berichten.
www.telegraaf.nl/binnenland/11139743/_...

Eurotokkie | 17-12-11 | 18:33

@Cosmic Gate | 17-12-11 | 16:59
Rotzooi? dan ga je er toch lekker niet heen?
Ik heb eens in zo'n "ik kan niet omgaan met geld" programma gezien hoe je voor minder dan een euro! per persoon een hele goede 2 gangen maaltijd op tafel zet.
En buiten dat, het is een extraatje, niet om van te leven.

aardt | 17-12-11 | 18:33

insemismeer | 17-12-11 | 18:27 |

Je stoort je aan het feit hoe hier gereageerd wordt. Maar ik meen me te kunnen herinneren dat GS staat voor tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend. Als je GS dan bezoekt bestaat de kans dat er ongefundeerd gereageerd wordt.

En gelukkig zeg je niet ja en amen, want dat maakt de discussie levendig en wellicht kan ik ook nog wat van u leren.

de deurwaarder | 17-12-11 | 18:33

necrosis | 17-12-11 | 18:27


Kijk eens op het kistje waar ze vandaan komen, hoogstwaarschijnlijk El Ejido, Spanje. Dat is vlakbij, maar in de plaatselijke supermercado betaal ik ook 1,20.

DANNY3960 | 17-12-11 | 18:32

de deurwaarder | 17-12-11 | 18:23

Mij een beetje vertellen waar ik wel en niet mag reageren? Rot zelf op, engerd.

Trash | 17-12-11 | 18:30

necrosis | 17-12-11 | 18:17

ik denk niet dat armoede een keuze is, succes daarentegen wel.

Het probleem met echte armoede is dat die mensen er niet voor uit komen. De mensen die er echt niets aan kunnen doen schamen zich namelijk.

De tendens is echter wel dat de mensen die op te ruime voet leven ontruimd worden, terwijl de mensen die zonder dat zij er iets aan kunnen doen op tijd aan de bel trekken bij hulpverlenende instanties en gelukkig in hun huisje kunnen blijven zitten. De mensen die er niets aan kunnen doen zijn immers in het bezit van een hoger IQ dan de gemiddelde consumeerder. De mensen die er niets aan kunnen doen lopen namelijk niet weg voor hun verantwoordelijkheden en dat siert ze en daarom zouden ook alleen deze personen recht moeten hebben op de voedselbank.

Ik ben ook van mening dat deze voedselbanken in eerste instantie ook zijn opgericht voor deze doelgroep.

de deurwaarder | 17-12-11 | 18:29

@de deurwaarder | 17-12-11 | 18:23
Ik wist niet dat jij de GS-portier bent?

rara | 17-12-11 | 18:29

@aardt | 17-12-11 | 18:22
De voedselbank lost nu in ieder geval het probleem van het eten voor de kinderen op.

Waar haal je dat drankprobleem vandaan, uit je persoonlijke verzameling met domme vooroordelen?

rara | 17-12-11 | 18:27

@de deurwaarder | 17-12-11 | 18:16

Alles leuk en best, maar een paar dagen zonder eten en drinken is voor de gemiddelde mens een doodsteek.
Ik weet niet hou jij anatomisch in elkaar zit?

En waarom zou ik op de verkeerde site zitten?
Omdat ik geen ja en amen zeg?

insemismeer | 17-12-11 | 18:27

@Eurotokkie | 17-12-11 | 18:19
Wie bepaalt de prijzen?
Die zijn namelijk schandalig hoog.
Toevallig heb ik vandaag tomaten gekocht voor €1,19 per pond.
Dezelfde tomaten kan je in Marokko kopen voor minder dan de helft van dat bedrag.
Nederland als onderdeel van de EU met vrij verkeer van goederen zou dus voordeel moeten opleveren, waarom kost alles hier dan zo verschrikkelijk veel?

necrosis | 17-12-11 | 18:27

Ik was van plan m'n pakket te schenken aan de VB, maar nee. Dan maar aan Ufemene, die straatkrantverkoper.

Jebediah | 17-12-11 | 18:24

@Trash /insemismeer

Jullie zitten overduidelijk op de verkeerde site!

de deurwaarder | 17-12-11 | 18:23

@rara | 17-12-11 | 16:41
Dan is een voedselbank geen oplossing, Al zouden ze dit gezin een gratis woning aanbieden, dan... Houden ze meer geld over voor drank, drugs en het gokken.

aardt | 17-12-11 | 18:22

Wizziwigg | 17-12-11 | 18:19 | + 0 -

Ook werkende mensen komen bij de voedselbank dude.

Eurotokkie | 17-12-11 | 18:20

aan het werk godverdomme... en gauw een beetje.. Klagen over datgene wat je krijgt en de hele week op de pof vreten van een ander..

Wizziwigg | 17-12-11 | 18:19

Claude Jacque | 17-12-11 | 18:11

Mensen zijn niet arm , prijzen zijn gewoon te hoog.

Eurotokkie | 17-12-11 | 18:19

insemismeer | 17-12-11

Het is gewoon het standaard ongenuanceerd blaten zonder enige kennis van zaken wat de norm is op het internet. Maak je er niet druk over.

Trash | 17-12-11 | 18:19

stegerico2114 | 17-12-11 | 18:15
:)

Ashtrey | 17-12-11 | 18:17

@Stormageddon | 17-12-11 | 18:09
Maakt dat iets uit?
Ik heb een vaste woon/ verblijfplaats en krijg automatisch verkiezingskaarten.
Ik heb echter nog geen enkele partij zich in praktijk druk zien maken over mensen die zich werkelijk aan de onderkant van de samenleving bevinden.
Uiteraard heb ik het niet over terminale drugsgebruikers, DAT is namelijk een keuze, in tegenstelling tot mensen die geen drugs gebruiken, geen alcohol drinken en niet roken.
Mensen die roepen dat armoede een keuze is kunnen wat mij betreft ongezien de typhus krijgen.

necrosis | 17-12-11 | 18:17

insemismeer | 17-12-11 | 18:04 | + 0 -

U bedoelt wellicht dat ik uit mijn nekhaar klets?

Helaas kan ik u niet met meer kleuren overtuigen. Dit gezien het feit dat het inderdaad wel zwart-wit is. Het is niet allemaal morgen geregeld, dat zeker niet. Maar binnen drie tot zes maanden moet deze meneer gewoon op zijn eigen bank (hier hebben gemeenten ook potjes voor) in zijn eigen huisje kunnen zitten met een uitkering. En als meneer geen recht heeft op een uitkering dan is dat, hoe zielig ook.... zijn eigen schuld!

We kunnen immers niet iedereen helpen die het zelf verne*kt! (ik schrijf zelf omdat ik ook zelf bedoel. Dus niet gaan komen met mensen die er zelf niets aan kunnen doen aub)

de deurwaarder | 17-12-11 | 18:16

Zul je zien dat hij na de kerst een enorme lichtgevende kerstman + slee krijgt voor op het balkon. Maar dan zonder batterijen. De hufters van voedselbank!

stegerico2114 | 17-12-11 | 18:15

De_Assenaar | 17-12-11 | 18:04
Instelling dan wel mentaliteit.
Uiteindelijk zul je op eigen kracht deze wereld moeten trotseren. Vol verbazing kijk ik dagelijks de wereld in en zie allemaal mensen die menen ergens recht op te hebben. Sorry, dit is geen Disney sprookje, dit is het leven.

Plusje voor je openheid van zaken trouwens.

Ashtrey | 17-12-11 | 18:14

@Parel van het Zuiden | 17-12-11 | 18:08
Ik zat even niet op te letten, wat zeg je nou?

Gelijk heb je wel.

Bart_Bart | 17-12-11 | 18:13

En kortingsbonnen voor de Mac waren er ook niet bij.

Eurotokkie | 17-12-11 | 18:13

@Bart_Bart | 17-12-11 | 18:11
jou*

Bart_Bart | 17-12-11 | 18:12

Ik hoop maar dat er volgende week wel wat lekkers in zit voor die arme mensen,

Claude Jacque | 17-12-11 | 18:11

@De_Assenaar | 17-12-11 | 18:04
Ree-spect voor je verhaal.

De kern voor mij is dat je inderdaad trots op jezelf mag zijn.

Echter, je mag trots op jezelf zijn omdat je het zelf grotendeels voor elkaar gebokst hebt.

Dat was anders geweest als allerlei andere (betaalde) krachten jouw uit de brand geholpen hadden. Dan waren hadden zij misschien wel een barmhartig gevoel gehad, maar jij had niet zoveel zelf kunnen 'opboksen'.

Bart_Bart | 17-12-11 | 18:11

Moet hij maar moslim worden, dan vliegen de stukken vlees zo je pan in. Met een beetje pech je eigen vlees, maar dat hou je toch.

zovoklets | 17-12-11 | 18:10

@eye | 17-12-11 | 18:04
Niet. Hij heeft geen vaste woon- of verblijfplaats, dus hij krijgt geen oproepkaart voor verkiezingen.

Stormageddon | 17-12-11 | 18:09

De_Assenaar | 17-12-11 | 18:04
Jij hebt nu betaald werk begrijp ik. Gefeliciteerd!

Elisabeth2 | 17-12-11 | 18:09

@laserbrains | 17-12-11 | 17:02

Nico is geen oude van dagen. Nico is 36 jaar oud en is zelfs te lam om in Nederland een uitkering te versieren. .
.
Ik zeg het nog een keer. Nico is 36 jaar oud en is zelfs te lam om in Nederland een uitkering te versieren.
.
Nederland, nou vraag ik je? Het land waar je zo ongeveer struikelt over de gesubsidieerde hulpverleners.
.
Dit lijkt in niets op de schrijnende gevallen in de AOW.

Parel van het Zuiden | 17-12-11 | 18:08

Als ik zie wat voor mensen worden betaald van mijn belastingcenten (lees: ambtenaar) denk ik serieus aan belastingontduiking. Daar doet geen enkele uitkeringsbasher iets aan af (o.i.) Is niet of iets dergelijks maar open inrichting.

DoctahDie | 17-12-11 | 18:08

@Smokum | 17-12-11 | 17:59
Kun je wel lezen? Meneer ontvangt geen bijstand.

Stormageddon | 17-12-11 | 18:07

@De_Assenaar | 17-12-11 | 18:04
Maar je hebt nu wel een computer en tijd om te reaguren. Wat heb je daar voor gedaan?

TisNieZoMoeilijk | 17-12-11 | 18:07

@de deurwaarder | 17-12-11 | 17:59
Je hebt bij het huren van een woning van een woningbouwvereniging in de meeste gevallen een verklaring van je vorige woningcorporatie nodig. Er is weliswaar geen gekoppeld systeem, maar op die manier wordt er dus wel gecontroleerd. Let wel: Ik zeg niet dat ze niet zouden moeten doen. Het gebeurt gewoon.

Stormageddon | 17-12-11 | 18:06

Kirth Gersen | 17-12-11 | 17:53
Tip. Ga naar voedselbank voor extra letters.

Elisabeth2 | 17-12-11 | 18:05

@lilluke halve hoan | 17-12-11 | 17:53
Zelf hink ik op twee gedachten; enerzijds mensen die alleen maar lopen te klagen terwijl ze gewoon zouden kunnen werken.
Anderzijds zie ik mensen die schijnbaar nergens recht op hebben behalve dood gaan.
En ja, soms voelt het alsof ik met mijn kop tegen een muur loop.
Helaas heb ik niet de middelen om iedereen te helpen, ik ben ook maar een 'loonslaaf'.

necrosis | 17-12-11 | 18:05

@de deurwaarder | 17-12-11 | 17:59

Man hou op , je lult uit je nek.
Het zwart/wit gebeuren wat jij hier neer zet klopt geen fuck van.
Alsof alles zo makkelijk is en op rolletjes loopt, zit niet te liegen.
Kom op zeg.

insemismeer | 17-12-11 | 18:04

Wat zou zo'n figuur nu stemmen?

eye | 17-12-11 | 18:04

Kan iemand die inzamelings actie nog herinneren op RTL4 voor de voedselbank een paar jaar geleden ?

Op dat moment zat ik zelf bij de Voedselbank, er is toen heel erg veel gedoneerd (Oa door Pearle, AH en Linda (het blad)

Dit zou netjes verdeeld gaan worden over de voedselbanken over het gehele land. Niets is minder waar, een hele boel van dat spul is verdwenen in de randstad. Weet je wat ik gehad heb ? Een blad Linda met een zonnebril en wat zakjes snoep. Daar kon ik het mee doen (Ik had btw ook maar recht op 1 pakket per maand omdat ik geen kids heb... Ok kan ik nog inkomen)

Hoe erg is het dan gesteld ? Ik ben toen echt pissed geweest.

Mensen die zeggen "Ga dan aan het werk" dit gaat niet altijd op, oa door geen vaste woon of verblijfplaats te hebben (Ik woonde toen in een gemeente die echt helemaal niets doet voor hun daklozen, ook geen LdH of andere opvang geregeld in die gemeente want gemeente wil dat niet in hun plaats hebben (Is me geregeld verteld dat ik het maar in 1 van de grote steden moest gaan proberen).

Gelukkig gaat alles voor mij nu weer de goede kant op, en dit heb ik allemaal zelf voor elkaar moeten boksen.

Ik ben dan ook heel erg trots op mezelf dat ik zo ver gekomen ben, want ik ben altijd tegen gewerkt.

Dit land kijkt niet naar de onderkant van de beschaving, ze doen net alsof ze niet bestaan en dat is verkeerd, alle hoge pipo's helpen dit land de afgrond in.

En nu zal ik vast van alles naar mn hoofd gesmeten krijgen, maar so be it. Ga je gang, jullie begrijpen waarschijnlijk toch niet waar ik het over heb zonder het meegemaakt te hebben.

De_Assenaar | 17-12-11 | 18:04

@ongelovigehond | 17-12-11 | 17:49
Dat is wel waar, maar als hij daar ook een deel van de week slaapt is dat geen briefadres meer. Gemeenten controleren tegenwoordig streng of er geen sprake is van medebewoning. Dus dan heb je de keus: of een goed bed, of een briefadres en een tentje op de camping (vooropgezet dat je een tentje hebt).

Stormageddon | 17-12-11 | 18:02

Phoib | 17-12-11 | 17:26
Misschien een nichtje of zusje mee blij maken, als je zelf geen kinderen hebt dan... En anders heb je iets om thuis achter gesloten deuren mee te smijten... vond meneer in kwestie toch al leuk om te doen.

Old_Harry | 17-12-11 | 18:02

@de deurwaarder
Zou meneer dan gewoon patient zijn die na een Harry Mens-investering en een weggelopen vrouw in depressie is geraakt? En dan krijgt hij g%dv@%Tmme ook nog de verkeerde chocoladeletter.

stegerico2114 | 17-12-11 | 18:02

Nico kan altijd nog cartoons gaan maken voor GS

Hans Otjens | 17-12-11 | 18:02

Prima punt van meneer dat-ie daar geen maaltijd van kan maken. Maar om dat stennis te gaan schoppen bij die arme vrijwilligers van de voetselbank? Ondankbaar ben je dan..

M-Bozz | 17-12-11 | 18:00

@BeunDeHaas | 17-12-11 | 17:53

Het gaat mij geen eens kerel (naast dat kennen we maar 1 kant van het verhaal).
Het gaat mij over de stigmatisering die dit artikel en een zwik reaguurders aan het uitvoeren is.

insemismeer | 17-12-11 | 17:59

Altijd het zelfde, bijstand trekkers. Niets doen, alles gratis, en maar klagen.

Smokum | 17-12-11 | 17:59

@Stormageddon / lauwebal

Eenmaal ontruimd betekent in Nederland niet dat je niet meer in aanmerking komt voor een woning. Misschien in eerste instantie niet meer bij dezelfde woningbouwvereniging, maar bij anderen zeer zeker wel. Er is immers geen gekoppeld systeem tussen de woningbouwverenigingen. Ook hanteren woningbouwverenigingen de zogenoemde 'laatste kans woningen'. Hiervoor kom je in aanmerking als je al 2x eerder ontruimd bent. Te gek voor woorden, maar het is bedacht en er wordt uitvoering aan gegeven.

Je hebt gelijk dat je pas een uitkering krijgt als je ergens ingeschreven staat. Maar in Nederland is het Leger des Heils niet de enige optie. Ik noemde als uwv en in Rotterdam staan er zelfs mensen bij de op het adres van de gemeente zelf ingeschreven. Verder zijn er Pauluskerken en zijn er allerlei hulpverlenende instanties in Nederland waar men ingeschreven kan staan.

Verder gaf ik aan dat als meneer een verklaring van de gemeente heeft hij eerder een woning zal krijgen dan zonder. Ik zou ook niet weten waarom hij een verklaring zou moeten krijgen, maar het is mogelijk.

Op deze manier leven is een keuze... en in mijn ogen is het toch wel echt heel simpel om een positieve draai te geven aan je leven!

de deurwaarder | 17-12-11 | 17:59

Een kerstpakket zonder blikopener is ook een gotspé. En kalfsragout zonder bakjes om over de geurkaars maar te zwijgen...

DoctahDie | 17-12-11 | 17:58

KapiteinClaus | 17-12-11 | 17:54
Daar ben ik het mee eens. Zoveel vangnetten hier.

Elisabeth2 | 17-12-11 | 17:56

fijn of extra fijn doperwten? daar zit verschil in hoor.

OMGanIDIOT | 17-12-11 | 17:56

@TisNieZoMoeilijk | 17-12-11 | 17:53
€3900,- lul!

TisNieZoMoeilijk | 17-12-11 | 17:55

Voer voor een intrigererende docu deze man.
No pun int.

Ashtrey | 17-12-11 | 17:55

Juist zo'n basispakket waar dit figuur over rept kost niets. Dat de industrie die middelen niet over heeft is zijn probleem. Pasta, aardappelen e.d. zou hij zelf moeten kunnen bekostigen.

Beroepshalve heb ik inzicht in de financiële handel en wandel van veel mensen en ik kan jullie vertellen dat velen die krap zitten, wel geld hebben voor allerhande leningen (wehkamp e.d.), loterijen en een auto. Komt bij dat ze zelf vaak geen enkel inzicht hebben in hun huishoudboekje. Ik weet niet in hoeverre zij overeenkomen met de clientèle van de voedselbank maar je snapt het idee. Iemand die alleen is en min of meer gezond, moet in Nederland prima in staat zijn om voor zichzelf te zorgen. Er zijn altijd mensen die tussen het wal en het schip belanden, maar gemiddeld genomen hebben ook de minder bedeelden het hier meer dan goed.

KapiteinClaus | 17-12-11 | 17:54

@ insemismeer | 17-12-11 | 17:50 | + 1 -
Zodra iemand geen uitkering krijgt. Wat zou er dan aan de hand zijn?
En zegt het, in dit geval (dus niet alle gevallen) niet meer over Nico, dan over reaguurders?

BeunDeHaas | 17-12-11 | 17:53

necrosis | 17-12-11 | 17:35
Wordt geregeld (vrijdag na 1600)en dank voot plusjes!
Maar ff.. Ik werd dus echt kwaad over zoveel geblaat van het gros hier.
normaal ben ik niet zo genuanceerd maar dit was wat anders....

lilluke halve hoan | 17-12-11 | 17:53

Er is wek zat in Ederland, deze man is gewoon een luie uitvreter.

Kirth Gersen | 17-12-11 | 17:53

Zwart asperges steken.
65*5*€12,00=€3660,-
Dan kan hij het hele jaar zoveel pasta vreten als hij wil, met 3 maanden werken.

Luie, vette flikker. Zo!

TisNieZoMoeilijk | 17-12-11 | 17:53

@de deurwaarder | 17-12-11 | 17:39

Dat gaat je geen fuck aan.

insemismeer | 17-12-11 | 17:51

@BeunDeHaas | 17-12-11 | 17:41

Iedere uitkeringsgerechtige die bij een voedselbank loopt wordt door dit soort items door de mangel gehaald.
Dat is onterecht, smerig en laag.
Daar gaat het mij om.

insemismeer | 17-12-11 | 17:50

Die vrouw op de pica is toch die.....
*nee, ik zeg het niet!*

necrosis | 17-12-11 | 17:50

Hoe kan het dat iemand geen bijstand krijgt in NL? Wat heb je dan op je kerfstok?

stegerico2114 | 17-12-11 | 17:48

Volgens mij zou Nico heel prima bij een teler aan de slag kunnen als 'plukker'. Zit hij ook meteen dichterbij de bron voor wat betreft voedsel. Misschien moest hij de hier geëtaleerde assertiviteit maar eens kanaliseren richting het voorzien in zijn levensonderhoud.

Parel van het Zuiden | 17-12-11 | 17:47

Mensen die van de bijstand moeten leven zullen het best zwaar hebben. Maar wat kost een zak aardappelen en winterpenen (sorry, bijna verboten) en uien en stukje vlees. Kun je dagen van eten. Bruin brood vult ook beter dan wit. Kortom, gezond eten is niet raar duur.

Elisabeth2 | 17-12-11 | 17:47

@de deurwaarder | 17-12-11 | 17:30
Wat klopt er niet aan dan? Ik schrijf dat je ingeschreven moet staan om een uitkering te ontvangen. Dat is een feit en gewoon waar. Klopt dus.
Ik schrijf dat inschrijven bij vrienden en/of familie geen optie is want een inschrijving geldt als medebewoning dus wordt er dan gekort op bestaande uitkeringen. Dat is waar en een feit. Klopt dus.

Vervolgens stel je dat je gewoon bij het Leger ingeschreven kan staan. Dat is maar zeer ten dele waar. Om daar ingeschreven te kunnen staan moet dat Leger des Heils een nachtopvang hebben (dat hebben ze niet allemaal en niet in alle gemeenten is een Leger de Heils). Dan pas gaat het verhaal van de woningbouwcorporatie in. Maar... mocht meneer een eerdere huurschuld hebben, dan komt hij ondanks urgentie via gemeente of hulpverlening never-nooit in aanmerking voor een woning.

Zo simpel zoals je het stelt is het allemaal niet.

Stormageddon | 17-12-11 | 17:45

Bij deze doneer ik ongezien (en ongeopend) mijn kerstpakket (die ik nog moet krijgen) aan de straatkrantverkoper bij mijn lokale super.
*statement*

necrosis | 17-12-11 | 17:45

@de deurwaarder | 17-12-11 | 17:30 : Jouw opmerking over het snel een woning krijgen klopt niet. Geen dak boven je hoofd hebben is al lang geen grond meer voor urgentie. Gewoon onderaan de wachtlijst beginnen. Alleen asielzoekers (bedankt ratten van de PvdA en sukkels bij de VVD die er nu niets tegen ondernemen) en extreme situaties waarbij kinderen zijn betrokken komen nog in aanmerking.

lauwebal | 17-12-11 | 17:44

of je gaat gewoon een baan zoeken?

Russo | 17-12-11 | 17:43

Als hij maar niet denkt hier een gratis berenlul te kunnen halen. In het beste geval krijgt hij een lading satéstokjes in zijn luie reedt.

Nonkel Frituur | 17-12-11 | 17:42

Een 36 jarige handjesophouder met praatjes zou zich de ogen uit de kop moeten schamen! Ga toch aan het werk, loser! Verdien je eigen boterham, dat doet de rest van Nederland ook!

kommabijmebinnen | 17-12-11 | 17:42

@insemismeer | 17-12-11 | 17:36: In een beschaafd land is geen voedselbank nodig. Dit zijn Afrikaanse toestanden. Dat moeten we niet willen. 10 jaar geleden bestond dit nog niet eens. We moeten stoppen met geld over de balk gooien aan de EU, ontwikkelingshulp, cultuur en immigratie, en weer gaan zorgen voor onze mensen.

lauwebal | 17-12-11 | 17:41

@ insemismeer | 17-12-11 | 17:36 | + -1 -
En het punt van uw betoog? Omdat deze lul met vingers niet eens een uitkering krijgt, moeten we medelijden met hem hebben? Die gast mag blij zijn dat ie überhaupt wat krijgt.

BeunDeHaas | 17-12-11 | 17:41

insemismeer | 17-12-11 | 17:36 | + 0 -

En hoe helpt u de minder bedeelden in deze maatschappij?

de deurwaarder | 17-12-11 | 17:39

necrosis | 17-12-11 | 17:30 |

Dat noemen we zuinig leven zonder overbodige zaken. Geen armoede. Verder moet deze lul met vingers zich natuurlijk doodschamen.

Watunflater | 17-12-11 | 17:37

Er zat een mierenlokdoosje in zijn pakket. Waarom laten ze dat zwijn dat mierenlokdoosje niet fijn onder dwang leeglikken? Nooit meer honger...

McSnor | 17-12-11 | 17:37

Grapjassen hier.
Je zou de gein eens een half jaar afhankelijk zijn van de voedselbank.
Eens kijken hoe snel je gek wordt.
Natuurlijk zijn er bastards die er misbruik van maken.
Maar hou er ook rekening mee dat het per voedselbank verschilt in Nederland.
Zaken als koffie,aardappels, rijst, pastas, vlees, melk, zuivelwaren etc kan je op je buik schrijven.
Met een beetje mazzel krijg je 30 danoontjes die een maand over datum zijn (alles is in pricipe ver over de datum).
Heel af en toe krijg je groente maar die is zo goed als altijd dus ook ver over de datum.

Het wrange van alles is dat er zoveel goed voedsel wordt weggedonderd.
En waarom?; daar krijgen de winkels dus een vergoeding voor, als ze het aan de voedselbank geven dus nada.

Nee, het is goed met sommige mensen hier, ga het eerst maar een tijd ondervinden.
Dan praten we wel weer een keer verder.
Gezeik.

insemismeer | 17-12-11 | 17:36

@lilluke halve hoan | 17-12-11 | 17:11
Daar hou ik je aan.
En +veel voor je comments.

necrosis | 17-12-11 | 17:35

@Broeder | 17-12-11 | 17:30

Hans Sibbel? Ja, dat is echt een verlicht groot denker..

brutus68 | 17-12-11 | 17:34

En dan nog even:
Mensen does nie zo hardvochtig, tis bijna Kerst verdomme.....

lilluke halve hoan | 17-12-11 | 17:33

Niemand hier nog een linkje naar de ophaalchinees ? Komt ie: www.youtube.com/watch?v=xlANk415V7U Kwaliteit zuigt enigszins, maar hij blijft geniaal. Koot en Bie altijd +1000 sowieso.

Dirrek | 17-12-11 | 17:33

ongelooflijk deze vent, hij moet een keer gaan werken voor zijn geld. (En ondertussen is hij maar aan het zeuren over bankiers natuurlijk).

de_bankier | 17-12-11 | 17:33

Wat me nu pas opvalt op die foto, is dat er veel conservenblikken staan met groenten, een maggi pakket en iets wat op ragout lijkt. Dat noemt ie vervolgens niet in het artikel, het varken.

René40181216 | 17-12-11 | 17:32

Zoals Hans Sibbel in een van zijn shows over de voedselbankgangers zei:" Zijn dit nou de mensen die wij in leven moeten houden".

Broeder | 17-12-11 | 17:30

Stormageddon | 17-12-11 | 17:08 | + 1 -

In nederland bestaat de mogelijkheid om je in te schrijven bij het Leger des Heils, uwv en misschien nog wel meerdere instanties om toch een uitkering te kunnen ontvangen. Dus het inschrijfverhaal klopt gewoon niet.

Daarmee is het probleem met de uitkering verholpen. Vervolgens dient meneer zich bij een woningbouwvereniging te melden en aan te geven dat hij met spoed een eigen woning moet hebben. Met een verklaring van de gemeente zou dit met een zucht en een scheet geregeld moeten zijn.

Daarna heeft meneer dus een uitkering en een dak boven zijn hoofd en kan meneer gewoon lekker folders rondbrengen, tomaten plukken die ze immers bij hem op de hoek (waar hij nu verblijft) verbouwen of toiletten schoonmaken bij een wegrestaurant.

Als meneer zich daar te goed voor voelt kan hij de mensen bij de voedselbank wellicht helpen ipv uit te schelden.

Zo ziet u, in Nederland is er altijd een weg.... Je moet alleen zeluf willen!

de deurwaarder | 17-12-11 | 17:30

Ik heb het al eerder geplempt maar doe het gewoon nog een keer voor de duidelijkheid:
Mensen die menen dat armoede niet bestaat in Nederland zouden hun ogen uit hun kop moeten schamen.
Ga eens kijken bij alleenstaande oudjes die slechts AOW ontvangen......

necrosis | 17-12-11 | 17:30

gewoon afschieten, wat een mongool. Ga lekker schoonmaken oid, werk genoeg. Smerig tuig.

Dagobert D. | 17-12-11 | 17:29

Phoib | 17-12-11 | 17:26
Gewoon, opsnaaien. Chocolade is nog altijd een luxe product.

kersenflap | 17-12-11 | 17:27

Jezus, lees nu het artikel pas op De Stem, die vent moet niet zo zeiken ! Ik wou dat ik dat spul had gehad 2 jaar geleden.

De_Assenaar | 17-12-11 | 17:27

Wat moet je in een voedselpakket met een Minny Mouse?

Phoib | 17-12-11 | 17:26

gescheurdrubber | 17-12-11 | 17:22
Respect.

Ashtrey | 17-12-11 | 17:24

gescheurdrubber | 17-12-11 | 17:22
Groot respect voor u. U komt er wel!

kersenflap | 17-12-11 | 17:24

Wat moet je met een mierenlokdoos in deze tijd van het jaar?

brutus68 | 17-12-11 | 17:24

Nou nou, dan hebben ze het maar luxe... Heb zelf een tijdje mijn spul bij de Voedselbank moeten halen 2 jaar geleden maar ik kreeg nooit iets waar ik een maaltijd kon maken. Ben blij dat ik iig nu weer voor mezelf kan zorgen.

De_Assenaar | 17-12-11 | 17:22

[Pvda-GL-D66]
Door de bijzondere omstandigheden is deze man tot zijn daad gekomen. Hij is zelf slachtoffer, en het kabinet heeft het alleen maar erger gemaakt.

lauwebal | 17-12-11 | 17:22

Helaas, ik werd ruim een jaar geleden werkeloos.
Inmiddels te oud volgens de werkgevers en nog een longaandoening ook.
Uitkering, bijstand? Vergeet het maar, ik was een kleine zelfstandige en had daarom recht op niets.
Je levert wat in, je doet je best, en je houd je hoofd boven water door je handen te laten wapperen waar het kan. Zo hoort het, en niet anders.
Kortom, de schouders eronder, paardenlul Nico van den Dolder van 36 jaar, je zou je kapot moeten schamen!
Handophouders hebben we al meer dan genoeg...

gescheurdrubber | 17-12-11 | 17:22

Zou werken geen optie zijn? Ik weet nog wel wat poetsadresjes voor een tientje per uur, waar de werksters de grens zijn over geschopt. Is ook niet slecht voor de lijn van die ondankbare hond.

Anders nog? | 17-12-11 | 17:21

Tenzij je doodziek bent hoeft niemand van armoede naar de voedselbank. Iedereen kan genoeg geld bij elkaar verdienen om daarvan te overleven. Het kan best zijn dat het dan geen vetpot is maar doodgaan zul je niet.

Als je dan te lui bent om te gaan werken en een voedselpakket gaat halen bij de voedselbank. Dan mag je blij zijn met wat je krijgt. Als deze idioot verwacht dat die voedselpakketjes worden afgestemd op zijn wensen dan heeft hij een gaatje in zijn hoofd. Alles wat die voedselbanken doen is voedsel dat ze binnen krijgen eerlijk verdelen onder de schooiers die dat nodig zeggen te hebben.
Had ik al gezegd dat er niemand is in dit land die de voedselbank nodig heeft om te overleven.

Een ondankbare hond is het. Het laagste van het laagste.

FetteBees | 17-12-11 | 17:21

Kathodebuis | 17-12-11 | 17:12
Bij onze AH stond de voedselbank laatst ook. Als betrokken fan van dit initiatief, heb ik voor +- 15 euro aan voedsel gedoneerd. O.a varkenslapjes, varkensgehakt, soep met balletjes en aardappels. Alhoewel dat laatste niet Haram is, denk ik toch zomaar dat ze bij het goede deel der natie terecht zullen komen.

kersenflap | 17-12-11 | 17:18

@Polletje Piekhaar | 17-12-11 | 17:17
De trein richting het oosten is nog te goed voor betreffende lamlul.

kapotte_stofzuiger | 17-12-11 | 17:17

Kathodebuis | 17-12-11 | 17:12
En wat deed dat met jou?

Ashtrey | 17-12-11 | 17:17

Pollie is nog van voor de oorlog en heeft de hongerwinter nog meegemaakt.Hij weet nog heel goed hoe hij op een fiets met houten banden door de polder zwierf op zoek naar wat te eten. Van zijn moeder had hij twee nog zo goed als nieuwe handdoeken meegekregen om te ruilen voor een paar kilo aardappels of wat rogge. En hij weet ook nog heel goed hoe hij door sommige boeren van het erf gejaagd werd. Ik denk, dat het duidelijk zal zijn hoe Pollie over deze lamlul denkt.

Polletje Piekhaar | 17-12-11 | 17:17

@kapotte_stofzuiger | 17-12-11 | 17:11
Utopisch denken gaat het helemaal worden in -1984- 2012!

rara | 17-12-11 | 17:15

rara | 17-12-11 | 17:05
Kees de Lange?
Ik dacht dat het Mel Gibson was.

Cuyahoga | 17-12-11 | 17:14

M.a.w. Chileens, Argentijnse, Zid-Afrikaanse laat ik liever liggen zeker als het rode is.

ecologiste | 17-12-11 | 17:13

Gisteren bij de AH kon je boodschappen inleveren voor de Voedselbank.... wat denk je?? Stonden alleen buitenlanders het gedoneerde voedsel in ontvangst te nemen.........

Kathodebuis | 17-12-11 | 17:12

Franse wijn scoort bij mij zeer hoog hoewel spaans, Portugees en Italiaans ook mooi kunnen zijn. De rst is gewoon veel te sterk. maar ja den Hollander zuipt het liefst 13,5-14,5% alchol. Omdat het natuurlijk echte wijnkenners zijn. Hahaha lachte de snob.
Gewoon een simpel tafelwijnje van de coop cooperative gaat er best in hoor.

ecologiste | 17-12-11 | 17:12

lilluke halve hoan | 17-12-11 | 17:09
Dikke pluim voor u!

kersenflap | 17-12-11 | 17:12

@rara | 17-12-11 | 17:07
Van de slechte oplossingen de minst slechte. Nogmaals, in de ideale situatie wonen genoemde kinderen bij liefhebbende pleegouders, krijgen de ouders een verplicht afkickprogramma en blijft de voedselbank open voor hen die echt niet meer in hun eigen inkomen kunnen voorzien (de 55-jarige man in rolstoel met continue zuurstofvoorziening o.i.d.).

kapotte_stofzuiger | 17-12-11 | 17:11

Ik zal a.s Vrijdag een fotootje maken van wat men daar meekrijgt en dit in onze Dumpert plempen!

lilluke halve hoan | 17-12-11 | 17:11

daar kan ik slecht tegen. Ik heb een tijd wel minder als dat wat die meneer beschrijft gegeten. Hij begrijpt duidelijk niet hoe 't is weinig te eten.

sufkut | 17-12-11 | 17:10

iedereen lult hier maar wat!
Voedselbank tilburg is elke week goed voor 3 volle tassen met prima eten!
Oa Vis, prachtig rundvlees,groenten in vele soorten en noem maar op!
Zelfs luxe artikelen welke we als we het geld er voor hadden niet eens zouden aanschaffen!
Ook draait het bijna louter om vrijwilligers zoals ik (chauffeur) die dit zonder vergoeding doen.
Hoe mensen in de problemen zijn gekomen is niet relevant maar ik kan wel melden dat het niet altijd Gok-of Drugs gerelateerd is!
Ik gun eenieder hier die het allemaal zo goed hebben om eens van dr ivoren toren af te donderen en eens aan de onderkant van onze mooie maatschappij te mogen leven!

lilluke halve hoan | 17-12-11 | 17:09

-weggejorist-

Izbut | 17-12-11 | 17:09

@Cosmic Gate | 17-12-11 | 16:59
Willen impliceert een keuze, dezelfde keuze tussen werken (als 36-jarige) of huilie huilie over een chocoladeletter in het voedselbankpakket.

kapotte_stofzuiger | 17-12-11 | 17:08

@ChillBill | 17-12-11 | 17:01
Zonder vaste woon- of verblijfplaats wordt dat ook lastig. Je moet namelijk ingeschreven staan bij een gemeente voor een uitkering. Maar als je geen geld hebt en geen baan, dan kun je ook geen woning huren. Bij vrienden of familie inschrijven zeg je? Ja, die kijken wel uit! Als die ook een uitkering krijgen worden ze gekort en als ze werken krijgen ze met allerlei fiscale nonsens te maken. Je kunt in dit overgereguleerde land tussen alle regels doorvallen en doodvallen.

Stormageddon | 17-12-11 | 17:08

Er zijn veel gezinnen die deels afhankelijk zijn van de voedselbank en die daar gewoon dankbaar voor zijn. Voor die mensen doen de vrijwilligers en ondernemers het. Maar ik heb zelf meegemaakt dat een tokkiewijf met zo een scootmobiel (ze kon gewoon lopen maar was te lui om uit haar ogen te kijken) ieder keer als ze een pakket van de voedselbank had opgehaald, gewoon twee derde weg tiefte want dat was niet van haar gading.

René40181216 | 17-12-11 | 17:07

@kapotte_stofzuiger | 17-12-11 | 17:04
Klopt, maar het is volgens mij niet slim om een vangnet (voedselbank) weg te willen trekken zonder dat er een ander vangnet (opvang bij Jeugdzorg) is.

rara | 17-12-11 | 17:07

Ik vind die voedselbankmeneer niet bijster intelligent, maar tegelijkertijd vraag ik me af waarom we hier voedselbanken hebben, terwijl JK de jager zomaar even 17 miljard leent om door te sluizen naar niet bestaande/ reeds dode Grieken.
Er stinkt hier iets, en ik was het niet......

necrosis | 17-12-11 | 17:06

Nico heeft niet 1 maar 2 schoppen onder zijn vette ballen nodig.

Dr.Thorvaldt | 17-12-11 | 17:06

jan-lul-de-behanger | 17-12-11 | 16:53
Hoe dúrft u zo te spreken over de voedselbank!
De voedselbank heeft geen ene reet met links vandoen. Het zijn filantropische instellingen die gerund worden door vrijwilligers die het er in de avonduren bijdoen, en gulle ondernemers. Er gaat geen cent subsidie naartoe.

Bij de voedselbank in mijn stad heeft een groot autobedrijf 2 spliksplinternieuwe bussen ter beschikking gesteld. Met reclame erop, maar dat maakt geen reet uit. Bakkers stellen hun overgebleven brood beschikbaar, welke ingevroren wordt bij de voedselbank, en vervolgens voor vele smakelijke ontbijtjes zorgt. De Albert heijn werkt mee, door producten die tegen de houdbaarheidsdatum aanzitten ter beschikking te stellen, en de traiteurs en slagers brengen iedere dag trouw hun overgebleven producten aan het einde van de dag. Een burgerinitiatief, waar ik alleen maar héél erg veel respect voor kan hebben.

kersenflap | 17-12-11 | 17:06

Dat er in een land als Nederland al voedselbanken zijn, dat geeft toch wel het faillissement van een land aan hoor... Als mensen niet hun hele leven lang zouden zijn gepamperd door de linkse socialisten dan zouden ze nu de ballen hebben gehad om uit hun eigen problemen te komen.

Maar o door decennia lang links socialistisch beleid hebben we dit soort figuren voortgebracht... Dit is nu een prima voorbeeld waarom socialisme en sociaal democratie (oftewel het linkse gedachtegoed) zo gigantisch fout is voor een land.... je krijgt er heel veel van dit soort kweetjes van, kunnen niets willen niet en een ruggengraat van slagroom... het enige waar ze goed in zijn is handje op houden....

Linkse mensh, u wordt bedankt!

DaveDH | 17-12-11 | 17:05

@keesdelange | 17-12-11 | 17:02
Waarom plaats je een foto van jezelf?

rara | 17-12-11 | 17:05

@rara | 17-12-11 | 17:01
Uitgaande van een utopische situatie, er zijn wel meer dingen onrealistisch maar toch gewenst.

kapotte_stofzuiger | 17-12-11 | 17:04

Voorzitter Vinken wil in gesprek met Van den Dolder. 'Ik wil er uit komen met hem.' Fout vriend. Dergelijke klootzakjes moet je de deur weigeren. Simpel en toch ook zo eenvoudig.

Van Dikhout | 17-12-11 | 17:03

StijlvolRechts | 17-12-11 | 16:55 | + 0 -

Omdat de wereld voedsel organisatie Nederland geen prioriteit heeft gegeven in het voorzien van gratis eten. We behoren immers tot een van de rijkste landen van de wereld.

Als deze vetklep een maandje in Afrika neergezet wordt denk ik namelijk dat hij dan ineens wel fysiek in staat is om de dingen te doen die hij moet doen om te overleven. Wat een droeftoeter......



Het bestaat niet dat je wel naar de voedselbank kan rijden danwel lopen maar niet kan werken. Het bestaat gewoon niet.

de deurwaarder | 17-12-11 | 17:03

Die voedselbanken zijn duidelijk volkomen overbodig.
Mensen die zo lopen te klagen hebben helemaal geen voedselpakketten nodig.

Moi | 17-12-11 | 17:03

Zeg Pritt wat eet jij eigenlijk met kerst ? en de slimme reaguurders met armoe is een keuze my ass.

Probeer als oude van dagen maar eens rond te komen van een pensioen en de AOW , dan heb je 200 eu per maand over om te eten als je mazzel heb.

Vraag jullie ouders maar eens , misschien kijk je dan wat verder dan de neus lang is.

laserbrains | 17-12-11 | 17:02

Zolang we nog cultuurverrijkers per vliegtuig invliegen zal er ook eten voor onrendabelen overblijven!

eerstneukendanpraten | 17-12-11 | 17:02

Hij heeft geen werk, geen uitkering, geen vast woonadres, volgde ooit een boekhoudersopleiding: „Ik krijg genadebrood van mijn vrienden”, zegt hij over de hulp uit directe omgeving.

en het begint met

In een huis aan de Frankenthalerstraat in de Heuvel haalt hij de voedseltas tevoorschijn:

Neem jezelf even in de maling! Aandachtshoer!!!

Verbale diarree | 17-12-11 | 17:02

-weggejorist-

keesdelange | 17-12-11 | 17:02

Cosmic Gate | 17-12-11 | 16:59
Maar een computer met internet kan je wel betalen, Nico?

Cuyahoga | 17-12-11 | 17:01

@kapotte_stofzuiger | 17-12-11 | 16:52
Een drugs- of gokverslaving is wettelijk gezien geen reden om ouders uit de ouderlijke macht te zetten.

We hebben het nog steeds over de duizenden extra opvangplekken. Wie gaan die betalen, de verslaafde ouders?

Als je wilt dat hier ingegrepen wordt dan zal de wet veranderd moeten worden. De begroting zal dan ook aangepast moeten worden, en dat is nu niet haalbaar.

rara | 17-12-11 | 17:01

36 jaar, een goede opleiding en dan vreten van de voedselbank? Je moet je kapot schamen! Er is echt wel werk als je wil, desnoods ga je gvd schoffelen bij de plantsoenendienst of Kliko's legen. Lui pisvarken.

Barbatruuk! | 17-12-11 | 17:01

Hij krijgt GEEN uitkering... ??? Dan heb je het toch wel aan jezelf te danken

ChillBill | 17-12-11 | 17:01

Ik stond ooit eens bij de dierenspeciaalzaak achter een dame die me voor was bij de kassa. Die vroeg advies welk vlooienmiddel ze het beste kon gebruiken. De verkoper zei dat middel X beter werkte dan middel Y maar twee keer zo duur was. Doe mij middel Y maar, zei de dame, want ik heb drie honden en middel X kan ik niet betalen van mijn uitkerinkje...

eerstneukendanpraten | 17-12-11 | 17:00

Deze meneer heeft helemaal gelijk, de voedselbank is iets voor de mensen die het minder breed hebben in Nederland, mensen die gewoon een basispakket willen hebben met pasta, rijst, vlees etc. etc. En als die overspannen voedselbank medewerkers dan ook nog niet eens normaal willen reageren, omdat er alleen maar rotzooi voor minderjarigen bij zit, dan is er iets goed mis met de voedselbank!

Cosmic Gate | 17-12-11 | 16:59

Klagen over wat je krijgt bij de voedselbank! Zie die foto dan! Deze meneer mag van mij richting Darfur kan hij daar lekker rijst gaan liggen vreten uitgebalanceerd en wel. Ik ken een aantal mensen die heel blij zouden zijn met die spullen. Hij volgde ooit een boekhoudersopleiding... is het een ex witte boorden crimineel of zo? Hij moet zich kapot schamen! Nog nooit van de winter in 44 gehoord of zo? Daar hebben we nou voor gewerkt.

Old_Harry | 17-12-11 | 16:58

@StijlvolRechts | 17-12-11 | 16:55

Voedselbank deelt overschotten uit. Pakken rijst horen daar niet bij.

ongelovigehond | 17-12-11 | 16:57

@BeunDeHaas | 17-12-11 | 16:53
Right maar door de pepernoten enzoo ging dat per ongeluk;)

Mindy | 17-12-11 | 16:57

@Trash | 17-12-11 | 16:49
Ja want voor 2002 hadden we in Nederland allemaal mensen die dood gingen van de honger omdat er geen gratis eten was.

bomba12 | 17-12-11 | 16:57

@ Ashtrey | 17-12-11 | 16:53 | + 0 -
Fo Realz. Zo rollen ze tegenwoordig.
Daarnaast is geld ook al aan inflatie onderhevig. 3 jaar terug vroegen ze in Arnhem 50 cent voor de nachtopvang. Tegenwoordig als 2 fucking Euro!
Alsof het niks kost!
Tegelijkertijd is de wietprijs gestegen. Dat zal niks met elkaar te maken hebben denk ik.

BeunDeHaas | 17-12-11 | 16:56

Maar goed, de tansferperiode komt er weer aan.
Occupy Amsterdam heeft al interesse voor deze megaparasiet, het schijnt zelfs dat scouts van Occupy Manchester onderweg zijn naar Breda.

Cuyahoga | 17-12-11 | 16:55

Ik snap niet waarom de voedselbank geen rijst heeft. Als je naar Afrika kijkt krijgen die enorme zakken rijst. Waarom de voedselbank niet? Voor de rest moet die ondankbare vetklep gewoon zijn muil houden. Dat dan weer wel.

StijlvolRechts | 17-12-11 | 16:55

Ashtrey | 17-12-11 | 16:49 | + 0 - Hetzelfde overkwam mij ook met iemand met een bordje die geld voor eten vroeg. Ik bood een banaan aan. Was ie ook niet van gediend. Duh.

Rest In Privacy | 17-12-11 | 16:54

De voedselbank is de ultieme droom van de goede linkschmensch die op deze manier zijn schuldgevoel over de slavernij, de immigratie, Mauro, zijn huis van 550.000 met volledig aftrekbare hypotheek, de twee auto's en slechts drie keer per jaar met vakantie kan afkopen. Doe liever iets aan die K*dt Polen die hier werken voot 4 piek per uur bij werkgevers die kwijlen van genot en ambtenaren die kwijlen van de bonussen die ze krijgen voor het oogje dichtknijpen. Voor zover het nog niet legaal geregeld is ook. Het barst in de Bollenstreek van de zeer gemotiveerde werkwilligen die volkomen kansloos zijn tegen deze "salarissen". Maar goed, daar is nu sinds kort ook een voedselbank voor in het leven geroepen...

jan-lul-de-behanger | 17-12-11 | 16:53

@ Mindy | 17-12-11 | 16:49 | + 0 -
Sinterklaas is al voorbij! Dus rijmen kun je achterwege laten.

BeunDeHaas | 17-12-11 | 16:53

BeunDeHaas | 17-12-11 | 16:50
W00t?! Wilde die zwerverT geld voor drugs en was dat broodje slechts een middel om de smeekbede wat menselijker te maken?

Nu breekt m'n klomp.

Ashtrey | 17-12-11 | 16:53

ensen en ondernemers
kersenflap | 17-12-11 | 16:51

Vrijwilligers en ondernemers that is. Voor mensen nog gaan denken dat ik lid van de Internationale socialisten ben geworden.

kersenflap | 17-12-11 | 16:53

@ kapotte_stofzuiger | 17-12-11 | 16:49 | + 0 -
Jeugdzorg faalt al jaren. Alleen al omdat ze ingrijpen als het niet nodig is, en niet ingrijpen als er kinderlevens op het spel staan.
Daarnaast gaat de bezuiniging op de GGZ vast ook nog wel gevolgen hebben voor het werk van Jeugdzorg. Dat wil zeggen: meer zaken per medewerker, meer druk, minder mensen want we moeten bezuinigen. Een falende organisatie als Jeugdzorg dien je te reorganiseren tot je een ons weegt. Helaas, ze blijven doormodderen. Dat mag hier gewoon.

Maar dit is offtopic denk ik.

BeunDeHaas | 17-12-11 | 16:52

@rara | 17-12-11 | 16:49
Prioriteiten stellen. Als u zegt "gok- en drugsverslaafde ouders", dan moeten alle alarmbellen gaan rinkelen en niet van de Voedselbank.

kapotte_stofzuiger | 17-12-11 | 16:52

Ongezien de tyfus voor dat ondankbare stuk vreten.
Mensen en ondernemers met het hart op de goede plek zetten zich (naast hun gewone werk) met man en macht in om de armen een voedselpakket te bezorgen, maar voor mijnheer is dat blijkbaar niet afdoende.

kersenflap | 17-12-11 | 16:51

BeunDeHaas | 17-12-11 | 16:49 |
Ik heb dat gelezen. Ik zeg alleen dat ik zijn reactie kan begrijpen.

Disc | 17-12-11 | 16:51

@ Ashtrey | 17-12-11 | 16:49 | + 0 -
Uw punt is dat chocoladeletters het niet goed doen op de zwarte markt, dus ze kunnen beter wiet in het voedselpakket stoppen!

BeunDeHaas | 17-12-11 | 16:50

Enkele vierkante kilometers natuur omspitten en uitlenen als volkstuintjes. Kunnen ze zelf hun vreten verbouwen. Alles wat ze lekker vinden.

Stormageddon | 17-12-11 | 16:50

Mijn onderbuik wordt al onrustig bij het zien van dat dikke wijf

Tobi | 17-12-11 | 16:50

@BeunDeHaas | 17-12-11 | 16:47
Dat beweer ik niet, maar het geeft aan dat de prioriteiten weer eens verkeerd liggen (waar niet?); Jeugdzorg is er in mijn optiek juist voor de kinderen in genoemd voorbeeld, niet om jaloerse ex-en te plezieren.

kapotte_stofzuiger | 17-12-11 | 16:49

@kapotte_stofzuiger | 17-12-11 | 16:44
Onrealistisch. Tenzij je de opvang van Jeugdzorg even uitbreidt met duizenden extra plekken. Want er zijn duizenden gezinnen met vergelijkbare problematiek.

rara | 17-12-11 | 16:49

@ Disc | 17-12-11 | 16:47 | + 0 -
Heb je op de link geklikt? Daar staat namelijk dat de voedselbank AFHANKELIJK is van wat bedrijven hen geven. The left overs dus.
Zoals ook gezegd in het artikel: ze krijgen niet iedere dag rijst, pasta en die dingen. Juist om snoep te kunnen vervangen.
Dan stel je maar iets samen, want het komt uiteindelijk uit een goed hart. En wees blij dat je nog wat te snacken krijgt voor bij de zwart-wit TV.

BeunDeHaas | 17-12-11 | 16:49

"Armoede in Nederland is een eigen keuze van mensen"

Tuurlijk jochie. Weet niet wat me meer irriteert, een slappe lul die niet eens kan waarderen wat hij gratis krijgt of dit soort domme van iedere empathie en werkelijkheid gespeende opmerkingen. Ga maar eens een tijdje in bijvoorbeeld de daklozenopvang of bij de voedselbank lopen. Ze schijnen er nog zat vrijwilligers nodig te hebben.

Trash | 17-12-11 | 16:49

Doet me denken aan die keer dat een zwerver mij om wat geld vroeg voor een broodje en ik toevallig nog twee bolletjes met filet americain in mijn eastpak had en die vervolgens aanbod waarop meneer mij met een ontzet hoofd aankeek en weigerde de broodjes aan te nemen.

Shit, punten vergeten.

Ashtrey | 17-12-11 | 16:49

Ondankbaar stuk vreten ga werken voor je eten.

Mindy | 17-12-11 | 16:49

Ga godverd*mme komkommers plukken joh, stomme idioot!

Beetje janken om gratis vreten.... Je zou je ogen uit je kop moeten schamen met je varkenskop!

de deurwaarder | 17-12-11 | 16:49

Ja met een mierenlokdoosje, een zak balpennen en een zak pepernoten kan ik mij voorstellen dat je de week niet doorkomt.
Echter wat kost een pak rijst of een zak penne nu?
Voor 34 cent koop je bij iedere Supermarkt een pak rijst en een zak pasta is ongeveer 70 cent. Daar heb je echt de voedselbank niet voor nodig.

Artwido | 17-12-11 | 16:48

@ kapotte_stofzuiger | 17-12-11 | 16:44 | + 2 -
Nee bij Jeugdzorg zijn ze beter af wilde je zeggen?
Man man man...

BeunDeHaas | 17-12-11 | 16:47

Opzich heeft zo'n figuur wel een punt. Een beetje met snoep en luxe producten aankomen, wat moet iemand die in de shit zit daarmee? Blijft dat hij een ondankbare hond is, maar toch.

Disc | 17-12-11 | 16:47

Ondankbare hond.
In de oorlog waren ze dolblij met chocolade...

da wizard | 17-12-11 | 16:46

Als hij dat snoep toch zo vervelend vind kan die dat toch direct bij de Voedselbank meegeven aan iemand waarvan die weet dat die een gezin heeft en die wel blij zijn met snoep? Je hoeft niet naar de voedselbank en het is geen recht dat je hebt. Het is ook helemaal niet zo dat je helemaal moet leven van dit pakket, dit is gewoon naast de al bestaande ruime sociale voorzieningen in Nederland beschikbaar vanuit barhartigheid.

bomba12 | 17-12-11 | 16:46

Mierenlokdoos met gemalen Minny Mouse. Niet te versmaden!

BeunDeHaas | 17-12-11 | 16:46

Hahahaha! Wat een verwend land is dit toch. Ga post rondbrengen, ga bij de Mac werken voor minimumloon, doe iets. En tot die tijd; wees blij met alles dat je krijgt aangeboden. LUL.

DeBruineSter | 17-12-11 | 16:46

Die knul heeft te lang aan z`n moeders tiet gezogen. Tijd dat hij eens op eigen beentjes leert staan.

De vrek | 17-12-11 | 16:45

Uit het verhaal komt deze kanjer op mij over als iemand die zelfs het zieligheidsniveau voor een bijstandsuitkering niet heeft weten te halen.

Daar moet je in Nederland toch echt je best voor doen, in termen van het weigeren van alle mogelijkheden die de zieligheidsindustrie je kan bieden bij het leegrukken van de Man met de Subsidielul.

Anders gezegd: dan ben je echt in staat om te werken en daar veel te beroerd voor. Maar ruziemaken met vrijwilligers die desondanks niet te beroerd zijn om je nog wat te vreten te geven, dat kan dan nog nèt.

Hij is te groot om terug te schoppen in de baarmoeder, maar dit lijkt me een type dat asociale hufters nog een slechte naam geeft.

vraagstaart | 17-12-11 | 16:45

@rara | 17-12-11 | 16:41
Uw voorbeeld geeft aan hoe hulpverlening in Nederland faalt; de kinderen moeten door Jeugdzorg uit huis geplaatst worden en de betreffende ouders mogen het lekker uitzoeken.

kapotte_stofzuiger | 17-12-11 | 16:44

Nederlandser kan niet, een grote bek opzetten over iets wat je gratis krijgt.

Crusher | 17-12-11 | 16:41

Die voedselbanken zouden overbodig moeten zijn, helaas zijn ze dat niet. Ik ken zo'n voedselbankgezin. Pa en Ma verpesten de boel door gokken en drugs, de kinderen hebben niet te eten. De ouders hebben alles aan zichzelf te danken, maar die kinderen hebben wel recht op normaal vreten. De voedselbanken steunen veel onrendabelen, maar ze hebben wel nut.

rara | 17-12-11 | 16:41

Afrikakindje

miknic | 17-12-11 | 16:41

Raar verhaal ook dat hij werk bij de vuilnisophaaldienst niet fysiek aan kan. Ik weet van een paar huismoeders die door weer en wind meerijden met een dikke peuk in de mond.

blinde kip | 17-12-11 | 16:40

Wees blij dat je te vreten krijgt, andere landen moeten het doen met een kom waterige soep.

kretonia | 17-12-11 | 16:40

Dit nijlpaard kan best drie maanden zonder voedsel

Juche | 17-12-11 | 16:39

Ongezien de tyfus voor dit ondankbaar stuk vreten

varossieau | 17-12-11 | 16:38


Armoede in Nederland is een eigen keuze van mensen. En is daarom nooit echte armoede.

De voedselbank is niets meer of minder dan een marketingconcept.

Schout-bij-nacht | 17-12-11 | 16:37

Franse wijn... das war einmal. Inderdaad. Optyfen met die laffe meuk, in een beetje voedselbankpakket zit een flesje Barolo of een Argentijnse reserva uit 2003.

CoJoNes | 17-12-11 | 16:37

@vraagstaart | 17-12-11 | 16:33
Juist! Uit het bericht: "Een chocoladeletter, ... pepernoten."
Ik heb nog geen pepernoot of chocoladeletter gehad dit jaar en meneer (BMI van 25 of meer) zit te klagen.

kapotte_stofzuiger | 17-12-11 | 16:37

Stank voor dank

dr Geisteskrank | 17-12-11 | 16:36

Die Nico van den Dolder zou als je naar zijn omvang kijkt een paar daagjes met wat minder eten kunnen.

blinde kip | 17-12-11 | 16:34

Gratis eten kan een redding zijn, behalve als je het niet kunt eten. Dat lijkt me logisch.

rara | 17-12-11 | 16:34

Ja, maar kom op, de Magnum Chateau Haut-Piquat Lussac-Saint Emilion 2007 IS ook gewoon slootwater... [/linksmodus]

Vakonov | 17-12-11 | 16:33

Een gegeven paard niet in de bek kijken. Een in onbruik geraakt gezegde in Nederland, blijkbaar. Jammer.

vraagstaart | 17-12-11 | 16:33

Iemand van 36 jaar moet zich schamen afhankelijk te zijn van de voedselbank.

kapotte_stofzuiger | 17-12-11 | 16:31

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland