Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Het kabinet mag niet vallen!

stemmenisietsvanvroeger.jpg Hoewel rotjochie Rutte de pestpokkepleuris uit laat breken terwijl conrector Cohen uit de pure onmacht die hij al een jaar etaleert roept om nieuwe verkiezingen, moet u zich van beiden even niets aantrekken. Ook al maken CDA & VVD ruzie over hardrijden en leiden dramatische peilingen tot lichte paniek bij de VVD, het kabinet mag niet vallen totdat politici weer doen waarvoor mensen op ze stemden: bij hun partijprincipes blijven. Dat is in 2011 namelijk faliekant mislukt. Stemde u als klimaatknuffelende pacifist met rationeel-liberale trekjes op GroenLinks, kreeg u een op volstrekt idiote argumenten gefundeerde oorlogsmissie door de strot gewrongen omdat de nieuwe partijchef zich wilde bewijzen als politiek gewicht, maar daarmee juist in één klap totaal ongeloofwaardig werd. Wie CDA stemde vanuit de nostalgische gedachte dat het gezin de hoeksteen van de samenleving vormt, zag een pleegneger bij zijn familie weggerukt worden zodat Maxime Verhagen nog wat langer op het pluche kan blijven plakken. Oh, u stemde VVD voor meer vrijheid en eigen verantwoordelijkheid? En, mag u al winkelen op zondag of heeft u daar sowieso geen geld meer voor omdat een wat liberale interpretatie van de maximumsnelheid u op het dubbele bedrag aan boetegeld kwam te staan? Toch maar PVV dan? Tuurlijk, als u graag wilt dat de wij/zij-discussie nóg krampachtiger gemaakt wordt terwijl de ene na de andere PVV'er dronken de laan uit zwalkt en Geert al zijn beloftes laat varen maar wel de schoolboeken in fucking Saoedie-Arabië wil zuiveren. Veilig D66 dan? Da's die zelfverklaarde onderwijspartij waarvan de vertegenwoordigers via de inbouwtelevisies van hun leasebak heel het hbo in het ravijn zien flikkeren. En waar bleef de bestuursvernieuwende EU-referendumroep van Pechtold? Oh wacht. Die was te druk met Wilders bashen en liet het aan de SP, die als margepartij niet eens beloftes kán breken omdat het überhaupt niet verder komt dan ludieke acties om aan te geven waar anderen nieuwe beloftes dienen te maken. Die dan weer grijnzend gebroken kunnen worden. Laat maar doorkloten die lui. Want als het kabinet valt, hoe kies je dan ooit nog een vakje om rood te maken? Sterkte in de Stijlloze Poll.

Reaguursels

Inloggen

big brother op tild.

frits .v.enckevort86 | 18-12-11 | 22:58

Eigenlijk wil de GS adept op de SP stemmen maar denkt dat het vedt cewl is om op de partij van de rijke grote mensen te stemmen. Ook al schieten ze zichzelf met groot kaliber in de eigen voet. Gezien de onvrede over het huidige beleid en het niet aflatende gezeik in de comments. Of nog een aantal jaar op de nullijn en uit de pan rijzende lasten en dan zijn wij aan de beurt om rijk te worden? Natuurlijk gaat dat gebeuren. Nog een paar jaartjes op de tandjes bijten en dan zal de neo-gristelijk-liberale heilstaat zich ontvouwen. Voor iedereen. Natuurlijk.

oplichter | 16-12-11 | 16:23

nu even niet | 16-12-11 | 08:06 | + -1 -

Wat is het alternatief dan? De VVD zeker? Die vuistdiep in de anus van de SGP zit en meegaat in volstrekt anti-liberale dingen als gereguleerde koopzondagen.
Pot-ketel.
Van alles wat daar zit heb ik nog altijd het meest vertrouwen in D66. De rest is me de links, te rechts of gewoon waardeloos.

Kampfhund | 16-12-11 | 12:24

applaus voor de paus | 15-12-11 | 21:05 | + -14 -

Als die 10km extra snelheid op die drie wegen het paardje van dit kabinet moet zijn is het triester dan ik dacht.

Kampfhund | 16-12-11 | 12:20

Salamanderman | 15-12-11 | 21:13 |
T.a.v. je voorstel betreffende het actieve kiesrecht moet er nog aan toe gevoegd worden dat je ook nog een netto-belastingbetaler moet zijn en grond/koophuis moet bezitten. Plus Nederlands spreken en Nederlandse grootouders hebben.

Daarnaast ga je voorbij aan het passieve kiesrecht: Ook daar moeten eisen aan gesteld worden. Om manager bij een groot bedrijf te kunnen worden, heb je tig cursussen en een opleiding nodig, maar elke gek (bijv. Sharon Dijksma) kan staatssecretaris (-esse) worden.

Der Lehrer | 16-12-11 | 11:49

De menselijke factor is langzaam aan het verdwijnen! Alles draait om het gewin. In dat opzicht begrijp ik die Occupy 'gekkies' wel. Die zijn zo gek nog niet.

Betweetert | 16-12-11 | 10:34

@SamKoeman | 15-12-11 | 21:33 |

Nee. Het opkomstpercentage is de legitimiteit van ons bestuur.

Wie blanco stemt, geeft aan dat hij alles goed vindt.

Wie niet stemt, geeft de overheid geen legitimiteit.

Niet-stemmers zijn al jaaaaaarenlang de grootste partij. Dit pleit voor een kleinere overheid.

applaus voor de paus | 16-12-11 | 09:04

@eerstneukendanpraten | 16-12-11 | 08:56
Welnee, die zwoegen zich te pletter op topics om de immer kritische Roze Khmer te kunnen bedienen!

necrosis | 16-12-11 | 09:01

@eerstneukendanpraten | 16-12-11 | 08:55
Als ik je goed begrijp gaan we over 5 dagen allemaal dood (21-12-11)?
*baan opzegt en zuipen gaat*

necrosis | 16-12-11 | 08:59

Staat de voltallige redactie in de file btw?

eerstneukendanpraten | 16-12-11 | 08:56

necrosis | 16-12-11 | 07:48 | + -1 -

Volgens de laaste stand der wetenschap hadden ze zich toch 100 jaar vergist?

eerstneukendanpraten | 16-12-11 | 08:55

@necrosis | 16-12-11 | 08:06
Off topic: Christopher Hitchens is ons ontvallen. Je zou bijna zeggen, moge hij rusten in vrede, maar hij zou zich omdraaien voor hij begraven was.
www.nytimes.com/2011/12/16/arts/christ...

Dmitri Dmitrievitsj | 16-12-11 | 08:48

@nu even niet | 16-12-11 | 08:06
Mooi betoog, maar ik denk niet dat Wilders zal/ wil samenwerken met Kereltje.
Ik moest gelijk terugdenken aan het toenmalige stokpaardje van D'66: de gekozen burgemeester.
Minister Thom de Graaf liet na zijn ministerschap heel wat broeken op de enkels zakken toen hij gevraagd werd als burgemeester van Nijmegen, ZONDER referendum en dat nog accepteerde ook!
Ik stem nog liever SGP!

necrosis | 16-12-11 | 08:13

Niet te geloven hoeveel mensen nog op D66 stemmen. hologige Pechtold die slechts twee themas heeft. tegen Wilders, vóór Europa.

Weet wel dat het, gezien hun geschiedenis, de eerste partij is die bij Wilders aanschuift als hij groot genoeg is om te regeren. Dan zijn ze vóór Wilders en tegen Europa.

Om der wille van de smeer, likt de kat de kandeleer.

nu even niet | 16-12-11 | 08:06

@Sjeng de helle | 16-12-11 | 07:53
Het is dan ook geen Pink Floyd....

necrosis | 16-12-11 | 08:01

necrosis | 16-12-11 | 07:50
LOL,
kan me er iets bij voorstellen.
De noten zijn niet vals, ze worden vals gespeeld, omdat de stemming niet correct is, of de speler geen maat weet te houden.

Sjeng de helle | 16-12-11 | 07:53

@Sjeng de helle | 16-12-11 | 07:45
Valse noten?
Dan heb ik de perfecte muzak voor 2012.
*grinnik*

necrosis | 16-12-11 | 07:50

@t.e. stikel | 16-12-11 | 07:44
Volgens de Maya kalender (en de reaguurders) gaan we allemaal dood op 21-12-12.
Op die datum zal Het Vliegend Spaghettimonster ontwaken en ons allemaal een kopje kleiner maken.

necrosis | 16-12-11 | 07:48

necrosis | 16-12-11 | 07:41
Mogge necro,
Stemmingmakerij is inderdaad het Politiek item voor 2012.
Alleen staat de "Muziek" stijf van de valse tonen.

Sjeng de helle | 16-12-11 | 07:45

Mogge all

@necrosis | 16-12-11 | 07:41
Omdat het dan weer winter wordt?
Of gaan de Maya's de boel ff flink verneuken?

t.e. stikel | 16-12-11 | 07:44

@Sjeng de helle | 16-12-11 | 07:38
"Stemming maken" wordt de politiek van 2012.
Tot aan 21-12-12 natuurlijk.........

necrosis | 16-12-11 | 07:41

Mogguh @ All,
Hoe dan ook "De Stemming" is eruit.

Sjeng de helle | 16-12-11 | 07:38

Mogge @all,

Ik ga er nog maar een paar nachtjes over slapen.
Zou nu niet weten op wie ik moet stemmen.

Che_cuevara | 16-12-11 | 06:45

In een nieuw kabinet zouden de gristenen van CDA niet meer terug te vinden zijn, en de SGP zou geen invloed meer hebben. Pure winst.

rara | 16-12-11 | 06:42


vraagstaart | 16-12-11 | 06:05
Tsemig de Pemig,
nog ff en ik ga geloven in GoDT.

Frau Antje | 16-12-11 | 06:13

@Bakito | 16-12-11 | 03:48 Laat ik hetzelfde verhaal dan in Hindu-termen doen: de wijze waarop wij iedere keer een nieuwe besturingsvorm kiezen en krijgen, gebeurt in een oneindige cirkelgang waarin drie gedaantes van het Eeuwige (Brahman) elkaar opvolgen: Brahma de schepper, Vishnu de beschermer en Shiva de vernietiger.

Op dit moment zien wij de kosmische danser Shiva verschijnen die ons systeem zal vernietigen zodat er een nieuw geschapen kan worden. Deze vernietiging is reinigend, onontkoombaar en hoort bij het Zijn.

Zo beter? ;-)

vraagstaart | 16-12-11 | 06:05


Bakito | 16-12-11 | 03:48 | + -1 -

Nou, nou,
zegt u het maar:
Waar is het einde,
waar het begin?!

Frau Antje | 16-12-11 | 04:25

Bakito | 16-12-11 | 03:48 | + -1 -
Wanneer het koor naar huis is.

Rammstein | 16-12-11 | 04:23

@vraagstaart | 16-12-11 | 01:32
De rechtlijnigheid gaat ons parten spelen. En dat ligt niet aan de religies noch aan het zogenaamde verlichte, rationele systeem.

Het is iets wat in de menselijke denkpatronen ligt ingebakken: dat iets een begin heeft en een einde.

Wanneer ga jij als kudowinnaar nou eens de cirkel prediken?

Bakito | 16-12-11 | 03:48

Bij mij thuis is ooit een kabinet omgevallen,erfenisje van grootmoeder weliswaar, maar we zijn er nog kapot van. Dat is pas onvervangbaar, de andere betekenis is/zijn playmobil poppetjes die net zo makkelijk vervangbaar zijn als in de situation room van Kunduz.

INH.30CL | 16-12-11 | 03:30

Ik verlang naar de nachten dat het vorige kabinet vallen ging.
Nu ben ik alleen tegen het CDA, saai hoor.

irriducibili79 | 16-12-11 | 03:11

#Laat maar vallen dan,
het komt er toch wel van#

Remy Martin Louis 13 | 16-12-11 | 02:48

Neen, vooral geen wij/zij discussie.
Stel je voor zeg.
We doen toch alles samen?

de honden blaffen... | 16-12-11 | 02:23

Ooit zal blijken dat de PVV een hoax was en alleen als sub-brand van de VVD is opgezet om meer kiezers aan zich te binden. De PVV stemt niet volgens hun verkiezingsprogramma maar met het kabinet mee als dat nodig is voor een meerderheid. Alleen als de VVD ergens anders een meerderheid kan vinden, gaan ze recalcitrant doen.

mokum4all | 16-12-11 | 02:09

Wel een mooie parodie op Den Haag hoor.Jammer dat we niet door hebben,dat een minderheidskabinet in wezen een één-partij staat impliceert,die levensvatbaar is door niet selectieve gedoogsteun.Kortom: De liberalen zijn de baas door achterkamer-politiek en we gedogen dat uit angst net zolang te moeten wachten op een regering als in België.(die kregen pas een regering toen de staats-obligatierente dreigde ondragelijk te worden). Waarschijnlijk zullen wij,door de bel van Slochteren en als haven-faciliteit van Duitsland ,het er beter afbrengen,maar het vertrouwen staat op de tocht,zeker m.b.t. 2012.Het gelukkig nieuw-jaar wensen wordt nog wrang.

Dolphi | 16-12-11 | 01:43

Het eindpunt van ieder systeem is de dictatuur van een zichzelf bevoordelende en in stand houdende oligarchie. Het lijkt me duidelijk dat we dat stadium in Nederland en Europa hebben bereikt.

Helaas is er in de geschiedenis in vrijwel 100% van de gevallen een bloedige burgeroorlog nodig gebleken om aan die situatie een einde te maken en vervolgens opnieuw te beginnen..... met het doorlopen van de weg naar de vólgende oligarchie.

Politieke macht komt uit de loop van een geweer (Mao Zedong). Niet uit een rood potlood dus.

vraagstaart | 16-12-11 | 01:32

Als alle partijen gewoon het linkse gedachtengoed aanhangen en links dus hopeloos zwalkt, eufemistisch voor totaal gestoord en dus lekker de zakken vult, gewoon omdat het kan en u er toch niks tegen kan doen, kun je het beste zoveel mogelijk rechtse partijen gaan oprichten. Rechts van de PVV dus, want die zal nooit de absolute meerderheid halen dus blijft links feestvieren. Alleen zo kan misschien het veelkoppige monster bestreden worden, met anti EU, anti immigratie partijen, daar zitten bij de linkse verdwaasden dan een reden tot opgeven van hun religie bij, alleen wie stemt eigenlijk nog links????...

zoisut | 16-12-11 | 01:30

Piratenpartij bleek een stel amateurs, maar dat is ergens minder erg dan liegen, draaien en huichelen. Er zijn in de marge nog opties ipv blanco stemmen.

je postbode | 16-12-11 | 01:06

Zuurkool met Worst | 16-12-11 | 00:06

Wat is er mis mee dan?

pius | 16-12-11 | 00:25

Weer zo'n zot 'niks deugt' SP-stukje. Kwaliteit holt achteruit; wordt GS dan uiteindelijk even nihilistisch als de rest?

Zuurkool met Worst | 16-12-11 | 00:06

@zeg maar jansen | 15-12-11 | 23:59 |

Een prettige gedachte....:-). Ik wens u een goede nachtrust toe

Grijpgraag&deStier | 16-12-11 | 00:04

Gezien de recente ontwikkelingen omtrent internetvrijheid en de onkunde van overheden als het daarom gaat: Piratenpartij

Maar die doen zeker niet mee deze keer :(

Filosoof-King in spe | 15-12-11 | 23:59

Grijpgraag&deStier | 15-12-11 | 23:58 Om vier uur een kopje soep.

Alles komt goed.

zeg maar jansen | 15-12-11 | 23:59

ben benieuwd naar je toekomstvisie dan op NL ;-). En ook op dat van je bedrijf trouwens, kan me niet voorstellen dat je de boel laat runnen en finale beslissingen over laat aan 20 man, maar goed, ieder zijn eigen keus natuurlijk.

Grijpgraag&deStier | 15-12-11 | 23:58

Grijpgraag&deStier | 15-12-11 | 23:55 Ja. Het mijne als ik er niet ben. ;-)

zeg maar jansen | 15-12-11 | 23:56

Of Obama en McCain (of wie er dan ook mee doet bij de republikeinen). Probleem is dat in NL altijd halfbakken keuzes moeten worden gemaakt omdat iedereen het er (een beetje) eens mee moet zijn. Das nou eenmaal niet goed voor doorvoering van beleid. Ooit een bedrijf gezien met 20 kapiteins aan het stuur?

Grijpgraag&deStier | 15-12-11 | 23:55

Grijpgraag&deStier | 15-12-11 | 23:51 En dan heet de premier Poetin of Medvedev.

zeg maar jansen | 15-12-11 | 23:53

Btw, voor diegenen die het echt niet weten bij verkiezingen een handige hulp (veul beter dan stemwijzer)......

www.stomwijzer.nl/

Grijpgraag&deStier | 15-12-11 | 23:52

Gewoon alle partijen afschaffen, 3 kanten. Links, rechts of midden. Bij geen meerderheid van 1 der 3 opnieuw kiezen tussen winnaar en 2e van de eerste verkiezingen. Dan krijg je in elk geval 1 partij die dingen voor elkaar kan krijgen binnen 4 jaar.

Grijpgraag&deStier | 15-12-11 | 23:51

Zoals het er nu in Geenpeil voorstaat hebben PVV en VVD samen nét 50%. Jeuj?

A. Bacadabra | 15-12-11 | 23:46

Er zouden heel wat minder teleurgestelde kiezers zijn als kiesgedrag en stemwijzers niet gebaseerd zouden zijn op loze beloftes voor de toekomst en partijprogramma's, maar op het stemgedrag van de partijen en politici in het verleden.

Is er nog nog geen database waar ik terug kan vinden welke partijen ooit voor of tegen stemden bij bijvoorbeeld deelname aan de Euro, veranderingen in het zorgstelsel, bepaalde immigratiewetten, de aanschaf van de JSF, militaire missies, de aanleg van de Noord-Zuidlijn of welk onderwerp je ook maar aanspreekt? Dat moet iemand toch eenvoudig - en liefst ongesubsidieerd - op kunnen zetten?

p boos | 15-12-11 | 23:44

Het word tijd voor een vreedzame revolutie!

fritsspits | 15-12-11 | 23:43

von Krankenhausen | 15-12-11 | 23:40 Die kant gaan we wel op. De adel houden we vanwege de Amerikaanse toeristen, die vinden dat nog schattig. De president zit dan in Brussel en wij hebben soort van gouverneur.

De Verenigde Staten van Europa.

zeg maar jansen | 15-12-11 | 23:43

@Reaguurbuis baby | 15-12-11 | 23:36
Jammer dat ze 'Gastarbeid en kapitaal' hebben onterfd.

En het is ook knap om geloofwaardig te blijven wanneer je, door je soms vrij idiote standpunten, nooit in de positie bent geweest om (regerings)verantwoordelijkheid te dragen.

Art Vandelay Ultor | 15-12-11 | 23:41

@necrosis Ben je helemaal gek! Ik zou het liefste zien dat zoals dit artikel stelt de partijen zich aan hun eigen filosofie zouden houden, waarbij de PVV de leiding krijgt. Beter nog, een republiek met een bestuur dat niet al m'n belastinggeld aan onzin uitgeeft.

von Krankenhausen | 15-12-11 | 23:40

@neemjemoederindemali | 15-12-11 | 23:33

Aan alles komt eens een einde. Had gehoopt allang dood te zijn wanneer onze vrijheid dood ging maar vrees nu anders. Ik denk er maar niet teveel over na nu.

Reaguurbuis baby | 15-12-11 | 23:39

@Art Vandelay Ultor | 15-12-11 | 23:29

Dat zijn wel minpunten ja. Ok, als partij het minst belachelijk ongeloofwaardig dan.

Reaguurbuis baby | 15-12-11 | 23:36

@necrosis | 15-12-11 | 23:29

Ok, die zijn wel standvastig inderdaad. Maar gezien hun idealen bij default al belachelijk ongeloofwaardig voor me.

Reaguurbuis baby | 15-12-11 | 23:33

@Reaguurbuis baby | 15-12-11 | 23:26

Misschien is het communisme te verkiezen boven een banken dictatuur, helaas komen er waarschijnlijk de komende 30 jaar geen verkiezingen meer, tenzij het volk massaal in opstand komt en met fakkels, hooivorken etc. richting Frankfurt trekken om bepaalde lieden ter verantwoording te roepen.

neemjemoederindemali | 15-12-11 | 23:33

@Mebert | 15-12-11 | 23:26
Nee, niet bepaald.

Maar ieder z'n smaak.

Art Vandelay Ultor | 15-12-11 | 23:32

Kijkt Pauw en Witteman :)

Mebert | 15-12-11 | 23:29

@Reaguurbuis baby | 15-12-11 | 23:26
De SP heeft Van Bommel en Meulenbelt. On andere.

Die maken zich dus al jaren onsterfelijk belachelijk en ongeloofwaardig.

Art Vandelay Ultor | 15-12-11 | 23:29

@Reaguurbuis baby | 15-12-11 | 23:26
Vlak de SGP niet uit, die varen de meest stabiele koers.
Helaas kan ik me niet vinden in hun vrouwonvriendelijke en onrealistische idealen.

necrosis | 15-12-11 | 23:29

@ Art Vandelay Ultor | 15-12-11 | 23:10 | + 2 -

Is dik niet lekker dan :-)

Mebert | 15-12-11 | 23:26

De enige partij die zich nog niet totaal belachelijk ongeloofwaardig heeft gemaakt lijkt de SP. Tsja, we hebben altijd nog de blanco optie om rood te maken. Voor alles een eerste keer *zucht*

Reaguurbuis baby | 15-12-11 | 23:26

@von Krankenhausen | 15-12-11 | 23:22
Je pleit toch niet voor Cohen I, mag ik hopen?

necrosis | 15-12-11 | 23:25

En lekker de missie in Afghanistan uitbreiden.. Wilders was daar tegen vanaf het begin, net als ritueel slachten. Laat het kabinet vallen alsjeblieft.

von Krankenhausen | 15-12-11 | 23:22

aardig goede harde kritische stukken zo laatstelijk op GS. en gelukkig niet domrechts.

wolfje23 | 15-12-11 | 23:16

@Art Vandelay Ultor | 15-12-11 | 23:09
Bofkont, je mag binnenkort uitslapen op Maandag.

necrosis | 15-12-11 | 23:14

@atm0s | 15-12-11 | 23:07
Wat een vooruitgang inderdaad! Nogmaals dank.

Chiant | 15-12-11 | 23:13

@Mebert | 15-12-11 | 23:07
D66 is net zo rechts als dat het wijf uit de Plusreclame mager is.

Art Vandelay Ultor | 15-12-11 | 23:10

@atm0s | 15-12-11 | 23:07
Reuze bedankt! Met name die string bij extra processing ga ik direct uitproberen!

Chiant | 15-12-11 | 23:10

@necrosis | 15-12-11 | 23:07
Ik werk voor de post totdat ik iets vind.

Art Vandelay Ultor | 15-12-11 | 23:09

@zeg maar jansen | 15-12-11 | 23:07
Ik ben er toch eerlijk over?

Art Vandelay Ultor | 15-12-11 | 23:09

@Chiant | 15-12-11 | 23:00
Druk op \ daarna bij inhoudsfilter:
kudo
kudos
minnetje
plusje

en bij extra processing: $('footer nobr').remove();

Succes ermee.


atm0s | 15-12-11 | 23:07

@Art Vandelay Ultor | 15-12-11 | 23:06
Je bent geen student meer, heb je al betaald werk?
*gnehehehehe*

necrosis | 15-12-11 | 23:07

Wanneer we de Europese normering hanteren dan heeft "rechts" Nederland (VVD, PVV en D'66) 74% van de stemmen in handen. Wanneer Wilders en Pechtold vrienden kunnen worden zijn er nog kansen.
Stijlloos :)

Mebert | 15-12-11 | 23:07

Art Vandelay Ultor | 15-12-11 | 23:06 Dus die post van van de week over al die internet-identiteiten was maar een leugentje?

zeg maar jansen | 15-12-11 | 23:07

Art Vandelay Ultor | 15-12-11 | 21:06
Tja, een tegenstrijdige constatering is ook een constatering. Laten we het daar maar op houden.

Hölzenbein | 15-12-11 | 23:07

@zeg maar jansen | 15-12-11 | 23:05
Goudeerlijk ben ik. Zelfs toen ik student was.

Art Vandelay Ultor | 15-12-11 | 23:06

@Chiant | 15-12-11 | 23:00
Er bestaat sowieso al een inhoudfilter.

Art Vandelay Ultor | 15-12-11 | 23:05

Art Vandelay Ultor | 15-12-11 | 23:04 Nee, voor een student.

zeg maar jansen | 15-12-11 | 23:05

@Jackanders | 15-12-11 | 22:49
Dat 'skateboard incident' heeft het verstand van BakEllende in ieder geval geen goed gedaan.
En dat is niet om die Harry Potter imitatie belachelijk te maken, het gaat mij meer om de andere landen die wél voorwaarden stelden aan ratificatie en daar toch enige vruchten van plukken.
'NL' heeft getekend (65% was tegen) en staat nu gewoon met lege handen.
*feit*

necrosis | 15-12-11 | 23:04

@zeg maar jansen | 15-12-11 | 23:03
Waar zie je me voor aan, een VVD'er?

Art Vandelay Ultor | 15-12-11 | 23:04

Geemp | 15-12-11 | 22:59
Sta op en leef!

De Dansende Kater ® | 15-12-11 | 23:04

Art Vandelay Ultor | 15-12-11 | 23:02 Met een uithuizig adres vanwege de hogere vergoeding?

zeg maar jansen | 15-12-11 | 23:03

Chiant | 15-12-11 | 23:00 Windows explorer gebruiken. Versie 6 of zo, dan zie je ze niet.

Kun je wel fijn telebankieren, dat dan weer wel.

zeg maar jansen | 15-12-11 | 23:03

@zeg maar jansen | 15-12-11 | 22:58
Thuiswoner.

Art Vandelay Ultor | 15-12-11 | 23:02

@Atm0s
Kun je alsjeblieft in een volgende update van je tool ook een optie bouwen waarmee je de kudo's en alle tegels die daarover gaan hidden kunt maken?

Chiant | 15-12-11 | 23:00

De Dansende Kater ® | 15-12-11 | 22:56

Er gaat niks boven een eervolle reaguurdood.
*vast liggen gaat, afscheid neemt*

Geemp | 15-12-11 | 22:59

Art Vandelay Ultor | 15-12-11 | 22:57 Studentenhuis en al z'n vrienden doen mee.

Dat jij dat nooit bedacht hebt.

zeg maar jansen | 15-12-11 | 22:58

@Cum_Fraude | 15-12-11 | 22:49
Probleem is, dat geen enkele partij zich aan zijn beloften kan houden zolang die partij geen absolute meerderheid heeft.
Voor zover ik weet heeft de Nl politiek de afgelopen 100 jaar geen partij gekend die meer dan 50% van de stemmen trok en dus altijd één of meerdere coalitie partners nodig had.
Men zal dus water bij de wijn moeten doen en het resultaat is vaak smakeloos.
En alleen al daarom zit ik niet te wachten op een coalitie van PvdA/ GL/ D'66 en SP (aka Paars-plus).
4 kapiteins op één schip is vragen om problemen.
Maar wat er dan wél moet komen, weet ik ook niet.

necrosis | 15-12-11 | 22:58

@Diederik-Maximiliaan | 15-12-11 | 22:50
Gaat hard, die plusjes.

Art Vandelay Ultor | 15-12-11 | 22:57

Geemp | 15-12-11 | 22:45
Da's net zoiets als wachten op de dood.
gentle giant | 15-12-11 | 22:28
Tofik, dansend in een bloemetjesjurk, ik zie het best voor me.
Dat is waar hij voor vecht, en wat mij betreft zijn recht.
Ik ben ook maar een gutmensch.

De Dansende Kater ® | 15-12-11 | 22:56

Art Vandelay Ultor | 15-12-11 | 22:54 Een hele kennel aan bedrijfspoedels. Ze kunnen beter nu al de hondenbrokjes op het menu zetten in de kantine.

zeg maar jansen | 15-12-11 | 22:55

Art Vandelay Ultor | 15-12-11 | 22:48 Oh man, ik zie de kamerdebatten al voor me.

"Doe normaal man" - "Doe zelf normaal man" - "Moet je een kopstoot?" - "Ik weet wel waar jouw brievenbus hangt" - "Die secretaresse van jou, die heb ik al gehad, toen woonde ze nog thuis".

En meer van dit soort cabaret.

zeg maar jansen | 15-12-11 | 22:54

@zeg maar jansen | 15-12-11 | 22:50
Jammer genoeg is de GS-poll niet representatief voor NL.

Art Vandelay Ultor | 15-12-11 | 22:54

Diederik-Maximiliaan | 15-12-11 | 22:50
Binnen een seconde 14 plusjes, knap hoor.

Geemp | 15-12-11 | 22:53

@necrosis | 15-12-11 | 22
Is mij idd niet bekent.

deraderendraaien | 15-12-11 | 22:53

@deraderendraaien | 15-12-11 | 22:33
Ik was mijn handen in onschuld.

doenormaal! | 15-12-11 | 22:52

Het land zal weer moeten worden volgeplempt met molens en scheepswerven. Van pensioenfondsen, uitkeringen en een opgeblazen woningmarkt kan een land niet bestaan. Ons land kan zoveel beter dan meeliften op de wereldconjunctuur.

Oome Gijs | 15-12-11 | 22:51

Ik ben aangenaam geschokt door de hoeveelheid inhoudelijke plempsels in deze panelen. Hoewel ik het met veel tegels niet eens ben, kan ik het waarderen dat de eigenaar in ieder geval de moeite heeft genomen om zijn mening onderbouwd te ventileren.
Is er soms ergens een marathonuitzending van The Bold & the Beautiful of AstroTV op één van de commerciëlen aan de gang, wat de overvloed aan domheid ervan weerhoudt om hier te verkeren?

Chiant | 15-12-11 | 22:51

Denk dat ik maar een anti EU partij ga oprichten. En ik heb zo het donkerbruine vermoeden dat ik de verkiezing ruim zal winnen.

But do I think that our actions will make a change, the answer is no.

Diederik-Maximiliaan | 15-12-11 | 22:50

Art Vandelay Ultor | 15-12-11 | 22:48 Ja? En nou? Waar halen ze de talentjes vandaan om al die stoelen te vullen?

Moet ie weer zonder screening van te voren allerhande tuig binnenhalen zeker?

zeg maar jansen | 15-12-11 | 22:50

Rafapaz: Als ik de spotjes zie van de PvdA tijdens de zendtijd voor politieke partijen zie ik een en al populisme. Zelfde manier maar dan in een ander jasje onder de noemer 'samen sterk'.

Indoneesje | 15-12-11 | 22:50

@necrosis | 15-12-11 | 22:42
Balk had best wat ongunstiger van dat skateboard mogen vallen idd.

Jackanders | 15-12-11 | 22:49

@CoffeePatch
Leg mij eens uit, in hoeverre Wilders zich minder vaak aan zijn beloftes houdt dan andere partijen?

Cum_Fraude | 15-12-11 | 22:49

@zeg maar jansen | 15-12-11 | 22:47
PVV en VVD hebben samen meer dan 50%.

Art Vandelay Ultor | 15-12-11 | 22:48

Als je de poll goed interpreteert en omzet naar zetelverdeling dan wordt het PVV met VVD en D66.

Gaat niks worden, die hebben vóór Prinsjesdag al zodanig bonje dat de stemlokalen gewoon intact gelaten kunnen worden.

Iedere stemgerechtigde krijgt z'n eigen rode potloodje.

zeg maar jansen | 15-12-11 | 22:47

@deraderendraaien | 15-12-11 | 22:39
Dat was geen code, dat was gewoon iets algemeens van 'vroeger'.
Je bent waarschijnlijk nog een jonge deerne.

necrosis | 15-12-11 | 22:47

@Alph Bolkenstein | 15-12-11 | 22:35

Nou dan is het maar goed dat Cohen de nieuwe Joden alvast heeft aangewezen. Op naar democratie zou ik zo zeggen. Een volk, een... undsoweiter.

Parel van het Zuiden | 15-12-11 | 22:47

@Rafapaz | 15-12-11 | 22:45
Inderdaad balen dat D66 nog steeds op zoveel steun kan rekenen.

Art Vandelay Ultor | 15-12-11 | 22:46

De verkiezingen zijn pas over drie jaar.

Geemp | 15-12-11 | 22:45

De populistische domheid overheerst nog altijd lichtjes in de poll, maar er zit wat verbetering in..

Rafapaz | 15-12-11 | 22:45

@fijnstoffer

Dus Balkenende, Bos, de Jager cs mogen wat u betreft democratisch kiezen tussen het touw, het snijblad of een stuk lood, ik stel voor dat wij bepalen.

neemjemoederindemali | 15-12-11 | 22:44

@Jackanders | 15-12-11 | 22:33
Af en toe heb ik het gevoel dat elke politieke partij in Nederland buitenspel staat.
De 'wetgeving' vanuit Brussel staat slechts enkele millimeters speling toe op nationaal niveau.
BakEllende had alles uit de kast moeten trekken om in ruil voor ratificatie van 'Lissabon' een hoop landsbelangen te kunnen binnenharken.
Hij heeft gewoon getekend, als een kleuter die gevraagd wordt een tekening te maken voor een zak snoep, terwijl iedere kleuter weet dat je geen snoep mag aannemen van vreemden.
Dat die 'snoep' achteraf zuur en zwaar over datum bleek, wist iedereen, behalve......
*in tikplank bijten doet*

necrosis | 15-12-11 | 22:42

@necrosis | 15-12-11 | 22:31
Spa rood aanneemt en de code ontcijferd heeft!

deraderendraaien | 15-12-11 | 22:39

@Art Vandelay Ultor | 15-12-11 | 22:25

Ik streef er naar om steekhoudend te reaguren.

Parel van het Zuiden | 15-12-11 | 22:37

Wij leven in een schijndemocratie. Ik heb min hele kiesgerechtigde leven VVD gestemd. Nooit weer, want er is werkelijk niets meer liberaal aan die partij. En zelfs Wilders stemt aan de lopende band voor vrijheidsbeperkende maatregelen.

Ik stem niks meer, democratie is een farce hier. De uitngsvormen zijn hier iets anders dan in China, maar als belastingbetalende onderdaan wordt je door iedereen genaaid.

Laten we maar eens een goeie dictator nemen. Ik geloof oprecht dat als Duitsland de oorlog had gewonnen, we kwa democratisch gehalte beter af zouden zijn geweest. Detail is, dat ik dat als jood niet zou hebben meegemaakt.

Maar nu wordt iedereen genaaid.

Alph Bolkenstein | 15-12-11 | 22:35

@Jan-Joris-Jaap-Joop | 15-12-11 | 22:30
Dan heb je 2 kansen PVV of SP.

deraderendraaien | 15-12-11 | 22:35

@doenormaal! | 15-12-11 | 22:28
Zit jij nou gewoon het PVV programma te posten?

Ouwe spindocter!

deraderendraaien | 15-12-11 | 22:33

@necrosis | 15-12-11 | 22:18
De kaarten liggen nu anders, het CDA en de PvdA staan buitenspel, en niet zo'n beetje ook.

Jackanders | 15-12-11 | 22:33

PvdA, toch de bedrijfspoedel en de motor achter dit kabinet.
.
www.elsevier.nl/web/Nieuws/Politiek/32...
.
*zucht* Daar gaat 144 miljoen euro door de Griekse bodemloze put. Met dank aan de PvdA.
*bonkt hoofd tegen de muur*

Indoneesje | 15-12-11 | 22:32

@deraderendraaien | 15-12-11 | 22:25
Even de hoofdletters van de steden in mijn 22.22 plemp achter elkaar zetten, dan weet je wat ik bedoel.
*glaasje Spa rood aanbieden doet*

necrosis | 15-12-11 | 22:31

@jonescrusher | 15-12-11 | 22:13
Ja?

Art Vandelay Ultor | 15-12-11 | 22:30

@ ecologiste | 15-12-11 | 21:50
@ Art Vandelay Ultor | 15-12-11 | 21:59
@ de reaguurbuur | 15-12-11 | 22:01
@ Parsons | 15-12-11 | 22:27
Dank voor uw sympathieke bijval.

Fijnstoffer | 15-12-11 | 22:30

Ook mijn stem gaat blanco. En het waarom is simpel: Ik ben een beetje bang voor Europa zoals in gedachte van sommigen. Dus graag een eurosceptische partij voor mij. Heb ik de keuze uit best wel eng links en best wel eng rechts.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 15-12-11 | 22:30

@Parel van het Zuiden | 15-12-11 | 22:25
ookkee! *fles weer pakken doet* plop!

deraderendraaien | 15-12-11 | 22:29

@De Dansende Kater ® | 15-12-11 | 22:23, en dat dan Tofik zich in een jurk hijst en dan Greet tegenkomt, en dan 'je houdt je muil' zegt, zo'n scene ...

gentle giant | 15-12-11 | 22:28

Ik droom ervan dat er nieuwe politieke partijen opstaan die voor een enorme kentering gaan zorgen in dit land. Partijen met een daadwerkelijk ideologische drijfveer, die niet zoals nu het geval is vooral voor het persoonlijke gewin van de politieke individuen voortbestaan, zonder ook maar iets daadwerkelijk te bewerkstelligen waardoor dit land en haar inwoners weer trots kunnen zijn. Trots dat zij Nederlander zijn en kunnen delen in de weelde van een welvarend, vrij en tolerant land. Politieke partijen met daadkracht en moed, die luisteren naar de wil van het volk. En niet de huidige sulletjes die door Merkozy onder hun schoen worden vermorzeld als nietsbetekenende insecten. Nederland moet opstaan en zich ertegen verzetten dat het door de EU wordt verzwolgen en leeggezogen. Nederland is haar identiteit, haar trots en last but not least haar soevereiniteit met rasse schreden aan het verliezen. Tragisch lot van een eens zo prettig land om in te leven. Tragisch lot van een ooit zo autonoom land met een gezonde, frisse en sterke Hollandse identiteit. Ik hoop dat ergens het tij nog is te keren. Nederland verdient zóveel beter dan dit.

doenormaal! | 15-12-11 | 22:28

Gehe, @Fijnstoffer is op dreef.

Parsons | 15-12-11 | 22:27

@necrosis | 15-12-11 | 22:22
Mij staat bij dat er PvdA partij overleg was in Vaals. Het weekend dat Job besloot om dwars te gaan liggen.

deraderendraaien | 15-12-11 | 22:25

@deraderendraaien | 15-12-11 | 22:21

Gewoon door drinken... je komt vanzelf op een niveau dat Nederlandse grammatica logisch begint te lijken. Dubbele tong merken we hier verder niets van.

Parel van het Zuiden | 15-12-11 | 22:25

@Parel van het Zuiden | 15-12-11 | 22:12
Goed punt (pun intended).

Art Vandelay Ultor | 15-12-11 | 22:25

Stel je nu eens voorr, dat dat haar van Wilders een hoax is.

Een pruik dus. Dat betekent dat hij zo naar de Appie kan, mits 'ie die verdoemde pruik thuis laat. Een plaksnor erbij en meneer is anoniem.

De Dansende Kater ® | 15-12-11 | 22:23

@Mijnbescheidenmening | 15-12-11 | 22:19
mijn dank ook voor u.

Herinnert!

deraderendraaien | 15-12-11 | 22:23

@deraderendraaien | 15-12-11 | 22:07
Ik dacht eerder aan Goes-Vaals-Dordrecht, om het netjes te houden......

necrosis | 15-12-11 | 22:22

Ik blijf het vakje achter de PVV gewoon weer rood kalken.
.
Ik moet wel! Word haast ertoe gedwongen! Uit protest, vooral voor al dat zure over het paard getilde linkse volk uit hun vinux hutjes en grachtenpandjes die denken dat ze alles beter weten.
.
Het CDA moet kapodt! Dat is duidelijk tezamen met het CU en SGP geen gristelijke stront meer in onze politiek. De PvdA is door in de Eerste kamer tegen een verbod op ritueel slachten te stemmen definitief op de knietjes gegaan voor de Islamitische achterban. Bij deze is de PvdA nu de eerste officiele Moslim partei in Nederland. Klaar uit! En moet daarom gesloopt worden, maar das logisch. D66 moet men nu gewoon de NSDAP gaan noemen of desnoods de NSB66. De enige partij die er openlijk voor uitkomt dat men geen moeite heeft om onze landsgrenzen,banen,economie,financien en vooral onze soeveraniteit uit te leveren aan de Nazi Staat; De EU. Groenlinks wie zijn dat??? Dierenpoes, altijd leuk om over te fantaseren tijdens een middagje polletiek24, mag blijven mits ze niet meer dan 2 zetels krijgt! VVD? Beetje balans moet er nu eenmaal zijn, maar ben ze liever kwijt dan rijk. 50+,idiote babyboomer partij die zich snel moet opheffen. De SP moeten het liefst allemaal tegelijk oprotten naar de heilstaten Noord-Korea of Venezuela. Ik wantrouw communisten en maoisten net zo erg als rechts extremisten en nazi's. En de PVV, tja in mijn ogen een partij die bestaat uit louter idioten op sommige uitzonderingen na maar daadwerkelijk ook de enigste die de vastgeplakte fossielen in de 2de Kamer af en toe wakker schud!
.
Tot zover de keuze in Nederland *zucht*. Dus dan maar PeeVeeVee omdat Geertje nu ook eenmaal indo is! Eigen volk eerst toch? En blanco stemmen, kan indirect een stem op de pvda betekenen. DAT NOOIT!!!

Indoneesje | 15-12-11 | 22:22

@Parel van het Zuiden | 15-12-11 | 22:18
thanx * drank wegzetten doet*

deraderendraaien | 15-12-11 | 22:21

Lijkt me ook wel een vette partij.... Geenstijl.
Ik zou zeggen ga ervoor boys.

Sluweslager | 15-12-11 | 22:21

Valse socialistische mafia bende die PVDA

Mijnbescheidenmening | 15-12-11 | 22:20

-weggejorist-

mu876 | 15-12-11 | 22:20

@deraderendraaien | 15-12-11 | 22:08
i herinnert !

Mijnbescheidenmening | 15-12-11 | 22:19

@Jackanders | 15-12-11 | 22:04
Roemer is voor mij geen optie, ik heb destijds SP gestemd, toen nog met Jan uit Oss.
Ze haalde toen 25 zetels (2006)!
CDA was echter de grootste, wilde samenwerken met PvdA , maar sloot SP uit omdat BakEllende niet 'teveel Rood' in ZIJN kabinet wilde.
Balkie ging voor ik,ik,ik en had maling aan een breedgedragen kabinet.
Hoe ondemocratisch kun je zijn?

necrosis | 15-12-11 | 22:18

@deraderendraaien | 15-12-11 | 22:08

Herinner -->d<-- ??

Parel van het Zuiden | 15-12-11 | 22:18

@Cum_Fraude | 15-12-11 | 22:14
Dan mag de SP weer kiezen of ze aan de kant willen blijven staan.

deraderendraaien | 15-12-11 | 22:17

Cum_Fraude | 15-12-11 | 22:14 |
Voordeel van Wilders is wel dat hij niet doet wat hij beloofd. Je weet dus precies waar je aan toe bent en dat is bij de andere partijen altijd maar afwachten.

CoffeePatch | 15-12-11 | 22:17

Het is wachten op Wilders, die in deze tijden van crisis, een greep gaat doen naar het premierschap. Kabinet valt, nieuwe verkiezingen, Eurocrisis nog steeds niet opgelost, krimpende economie, en daar komt Geert Wilders, de man van het volk. Geef toe, de man heeft timing en ontzettende marketing skills.

Cum_Fraude | 15-12-11 | 22:14

26% voor de pvv. Dat betekent dat 26%............

jonescrusher | 15-12-11 | 22:13

necrosis | 15-12-11 | 22:00 |
D66 en GroenLinks presenteren al op 15 april 2010 een plan om extra Nederlandse politietrainers naar Afghanistan te sturen. tweedekamer.groenlinks.nl/node/47612 Dat voorstel werd dus gedaan voor de TK verkiezing van 2010.
Rutte profiteerde er slim van en toen kon GL niets anders doen dan instemmen met hun eigen voorstel.

CoffeePatch | 15-12-11 | 22:12

@Art Vandelay Ultor | 15-12-11 | 21:59

Heren, heren... deze methoden garanderen in het geheel niet dat er voldoende geleden wordt. Bij elk van de methoden bestaat het risico dat het 'lijdend' voorwerp er vroegtijdig tussenuit knijpt. Ik zeg: 'Death by acupuncture'.

Parel van het Zuiden | 15-12-11 | 22:12

Ik denk dat Wilders eind februari die stekkerdoos van Sap gaat lenen. Als zijn Gulden onderzoek af is.

deraderendraaien | 15-12-11 | 22:11

Ik ben geen fan van de partijen die betrokken zijn bij dit kabinet (eigenlijk überhaupt niet van partijen), maar gezegd moet wordne dat de heren het regeerakkoord tot nu toe keurig uitvoeren. Verder vind ik Rutte een verademing als premier vergeleken met Balkenende en Kok. Zelf denk ik echter dat als alle punten uit het regeerakoord gerealiseerd zijn de pleuris uitbreekt. Zo'n beetje iedereen heeft er daarna belang bij om zich niets mee aan elkaar gelegen te laten liggen. de PVV ruikt zetelwinst, het CDA kan zich eindelijk los maken van Wilders en de VVD zal voor bepaalde zaken meer aan de PvdA hebben dan aan Wilders. Ze daar het recept voor het uiteenvallen van Rutte 1. Maar voorlopig gebeurt er dus volgens mij nog niets.

Bigi Bana Boy | 15-12-11 | 22:10

@deraderendraaien | 15-12-11 | 22:07
Herinnerd that is!

deraderendraaien | 15-12-11 | 22:08

@necrosis | 15-12-11 | 22:00
IDD wie herrinerd zich niet het pact van Vaals!

deraderendraaien | 15-12-11 | 22:07

@nuckin*futs | 15-12-11 | 21:49
Bang ben ik niet, iemand die altijd klaagt ben ik ook niet.
Ik ben wel die persoon die elke maand z'n belasting netjes betaald, en ondertussen worden mijn kinderen onder gespuugd en bedreigt en mijn auto onder de deuken getrapt enz.
Ik ben 1 van vele die last heeft van multikul
Dus kijk u maar eens iets verder, dan uw straat lang is.

karel laars | 15-12-11 | 22:05

@necrosis | 15-12-11 | 22:00
Voor de spelletjes die GL en PvdA willen spelen, zullen ze toch de partij-bal moeten oppompen.
Zo lek als een mandje op dit moment, die bal.
Roemer, hou die maar in de gaten, dat is de derde hond die er met het been vandoor gaat.

Jackanders | 15-12-11 | 22:04

Als Jan Kees 17 miljard kan lenen voor hulp aan de noodlijdende Europese landen, zoals Italië en Griekenland, dan hoeft ie binnenkort niet aan te komen met een extra bezuiniging van van 5-8 miljard euro.

CoffeePatch | 15-12-11 | 22:04

Fijnstoffer | 15-12-11 | 21:42 | + 3 -
Dank voor uw plempsel!

de reaguurbuur | 15-12-11 | 22:01

Ik ben absoluut niet van mening dat Sap instemde met de politie-training in Afghanistan om zich te bewijzen als politiek zwaargewicht (she wished).
Ik verdenk haar van motieven om de PVV (en daarmee het kabinet) te ondermijnen.
Was het niet Cohen die liet weten 'het tegenovergestelde' van de PVV te steunen, om zo het kabinet te ondermijnen, nog voordat het goed en wel was begonnen?
PVV was tegen de missie, Sap was voor......
Als Wilders 'ja' zou roepen, zou Cohen 'nee' roepen.
Links is geen haar beter dan het huidige kabinet, ze willen regeren, dat is het enige wat ze steunen.
En dat kunnen ze op korte termijn alleen bereiken als ze Rutte I zien zinken.
*als de coalitie zichzelf niet eerder tot zinken brengt, that is*

necrosis | 15-12-11 | 22:00

Stel: u heeft een netto "ik moet en ga flink bezuinigen"-schuld van 400.000 euro, en betaalt zich dus al scheel aan rente en aflossing. U denkt, ach het is Kerst, laat ik eens goed zijn en 170.000 euro uitlenen aan het Rode Kruis. U heeft dat geld niet, en dus gaat u nog meer lenen.
www.elsevier.nl/web/Nieuws/Politiek/32...
Dit is het niveau van onze politici.
Ik zeg:
nl.wikipedia.org/wiki/Galg
nl.wikipedia.org/wiki/Guillotine
nl.wikipedia.org/wiki/Vuurpeloton
wegens misdaden tegen het volk.

Fijnstoffer | 15-12-11 | 21:56

@ecologiste | 15-12-11 | 21:48
Zo goed als mee eens.

Vergis je niet, de keuze tussen VVD of CDA/PvdA is, in ieder geval programmatisch, voor mij zeer simpel (VVD), maar dat neemt niet weg dat ook die partij log is en vol zit met volgevreten nietsnutten die op de interne baantjesmachine hopen te kunnen springen.

Net als alle partijen uit de gevestigde kliek zit ook de VVD vol met zelfverrijkers, nepotisten, middenkaderfetisjisten en mentaal uitgedaagden met een voorkeur voor een bruine neus.

Als land schiet je daar allemaal weinig mee op.

Art Vandelay Ultor | 15-12-11 | 21:56

Niet stemmen natuurlijk.

Parsons | 15-12-11 | 21:54

Democratie zie ik het dichtst benaderd worden in Zwitserland met hun referenda.
Hier stem je op een partij, die als ze aan de macht wil komen, hun standpunten moet aanpassen aan andere partijkleuren.
En je weet het nog van de kleuterschool: als je alle kleuren blijft mixen, krijg je iets wat nog het meeste lijkt op een poepbruine smurrie.

King of the Oneliner | 15-12-11 | 21:53

@DeBruineSter | 15-12-11 | 21:43

Verwende mensen waarvan alles wat ze belangrijk vinden wordt afgenomen konden wel eens lelijk uit de hoek komen.

Parel van het Zuiden | 15-12-11 | 21:50

Fijnstoffer | 15-12-11 | 21:42

Graag sluit ik me bij uw tegel aan.

ecologiste | 15-12-11 | 21:50

@karel laars
Stel je niet aan, bange poepert!

nuckin*futs | 15-12-11 | 21:49

Art Vandelay Ultor | 15-12-11 | 21:42

OK maar de van de VVD verwacht dat ze in ieder geval oog heeft voor ondernemers op de vrije markt en dat kan niet van de PvdA noch het CDA goed gezegd worden. Dat die markt niet vrij is heeft deels te maken met het CDA en de PvA die zoveel quatsch eraan gehangen heeft dat het niet goed functioneert. Ik hou van een sobere sociale aanpak en dat IEDEREEN aan het werk raakt en niet de sjappies van het CDA en de PvdA in de gemeenten, provincies, ministeries, waterschappen, woningcorporaties, het onderwijs, vele vele zfn maatschappelijke dienstverleners en ga zomaar door. Dat is de kanker van onze maatschappij.

ecologiste | 15-12-11 | 21:48

Alsof de meest belangrijke dingen niet al in Brussel beslist zijn.

Er bestaat geen democratie.

PimDePratendePinguin | 15-12-11 | 21:47

Wat ik het beste vind aan dit kabinet is dat het geen PvdA of SP bevat.

Nietvoordekat | 15-12-11 | 21:45

Ik denk dat ik ga emigreren naar Iran. Weet je tenminste waar je aan toe bent.

GSpot | 15-12-11 | 21:45

Oke allemaal kudt.
Misschien tijd voor een gspartij.?

lidlbier | 15-12-11 | 21:44

[email protected] Parel van het Zuiden;
Alsof dit verwende volgevreten volk ooit gaat vechten. *proest*. Alleen als ze op tv kunnen komen.

DeBruineSter | 15-12-11 | 21:43

De tussenstand Geenstijl Poll bevestigd eigenlijk precies de verhouding met het paupervolk van Nederland. Het gros is te dom om voor de duivel te dansen en blijft verbijsterend op haar beulen stemmen, een kleiner deel siert in haar intelligentie door voortaan blanco te stemmen omdat zij genoeg hebben van het eeuwige stroop smeren. M'n oude buurman van 80 stemt al jaren niet meer en zei me in al zijn wijsheid of je nu gebeten word door de hond of door de kat en zo is het maar net.

vrijheid-van-spreken | 15-12-11 | 21:43

@ecologiste | 15-12-11 | 21:39
Eerlijk is eerlijk, ook de VVD is zwaar schatplichtig aan en 'aandeelhouder' van het establishment.

De tentakels van de politiek-maatschappelijke maffianetwerken zijn net zo goed blauw als dat ze groen en rood zijn.

Art Vandelay Ultor | 15-12-11 | 21:42

Oome Gijs | 15-12-11 | 21:30
Dat we zelf iets moeten doen, ben ik met je eens. Echter Nederland is een export land. We zijn dus ook afhankelijk van andere landen. Als we niks kunnen exporteren, komt er dus minder geld binnen.

Chicka | 15-12-11 | 21:42

Het is jammer dat zo weinig mensen met verstand, kennis en kunde zichzelf kandidaat stellen, en dat het allemaal schijnt te moeten gaan via partijpolitieke organen en vriendjespolitiek. Ik vrees dat we in dit systeem opgescheept blijven zitten met het gros van nu; het zootje charlatans, randdebielen, niksanderskunners, konkelaars, oogklepdragers, lafaards, plucheklevers, landverkwanselaars, Oranje-likkers, profiteurs, opportunisten en semi-intellectuelen dat zich nu steeds verkiesbaar stelt.

Fijnstoffer | 15-12-11 | 21:42

Toch maar weer stemmen. Tijdens de komende Grote Europese Vrijheidsoorlog kun je dan in ieder geval zeggen dat je de democratische rechten waarvoor je dan aan het vechten in het verleden wel hebt uitgeoefend.

Parel van het Zuiden | 15-12-11 | 21:42

Ik zou liever blanco (of niet) stemmen, maar als ik de poll zo zie dan stem ik SP. In deze poll dan hè, tegen die tijd zal ik er wat beter over nadenken.

Waarschijnlijk maakt de SP er net zo goed een rotzooi van, maar het huidige kabinet maakt te weinig waar en maakt teveel kapot. Eerlijkheid gebiedt overigens te zeggen dat we hopeloos klem worden gezet door de VS en EU.

Met de PVV kan ik me niet identificeren.

Een paard | 15-12-11 | 21:40

Olc32 | 15-12-11 | 21:29
Stemt u maar lekker links, dan leeft u over 10 jaar in een islamitische helstaat.

karel laars | 15-12-11 | 21:40

Wat Koning Afwas zegt. Een ieder die niet stemt wordt verweten dat hij zijn recht op klagen verliest terwijl een ieder die wél stemt het hele systeem mandateert. De niet stemmer doet dit niet en heeft derhalve alle recht van spreken.

DeBruineSter | 15-12-11 | 21:40

VVD+PVV+SP dat zeg ileen jaar of twee en daar blijf ik bij. VVD voor de markt, PVV voor de immigratieaanpak en de SP voor een zuinige en effectieve aanpak van de sociale problemen. Deze partijen zijn nauwelijks poltiek gezien establishment. OK VVD een beetje maar het waren toch het CDA en de PvdA die dit land kapodtstuk hebben gemaakt door hun maffianetwerken ontstaan vanwege de oudchristelijke jesuïtische achterbakse flikpraktijken van het CDA en het compleet overstag gaan van de PvdA in precies dezelfde richting als het CDA. Wat heb ik een hekel aan die bemoeierige zgn linkse betweterigheid van die gasten die nu overal de sleutelposties innemen in de maatschappij en daardoor alle vernieuwing die nodig is tegehouden.

ecologiste | 15-12-11 | 21:39

-weggejorist-

lauwebal | 15-12-11 | 21:38

Superjan als laatste hoop.

Atheneauje | 15-12-11 | 21:36

gatver D66

karel laars | 15-12-11 | 21:36

Ik stem op de partij die uit de euro en uit Europa wil stappen.

Met al die opgedrongen, ondemocratische verdragen en de ondemocratisch geïnstalleerde president en Co. lijkt het me sowieso niet meer nodig om in Nederland op welke partij dan ook te stemmen.

Stem u vrij!!

de deurwaarder | 15-12-11 | 21:34

@applaus voor de paus |
Nee, blanco stemmen betekent dat je wel de moeite wil nemen om te stemmen, maar dat is alles zo kut is dat je geen keuze kan maken.

SamKoeman | 15-12-11 | 21:33

zeer treffend Van Rossem, ik heb pas nog 650 euri moeten aftikken omdat ik 's nachts op een verlaten A2 met 180km/u over de linkerbaan reed. Buiten proporties, laten ze die maximumsnelheid maar helemaal afschaffen!

Mijnbescheidenmening | 15-12-11 | 21:31

Jammer. Gemiste kans. De optie 'niet stemmen' is niet aanwezig.

En nee, blanco is niet hetzelfde. Ook een blanco stem is een erkenning van de farce die democratie genoemd wordt.

ZKH EénOog | 15-12-11 | 21:31

Het wordt de hoogste tijd dat de Nederlandse politiek eens ophoudt met altijd naar Brussel te kijken. We moeten in dit land weer zelf de mouwen opstropen. Het pappen en nathouden moet afgelopen zijn. Tijd voor een nationaal kabinet dat het land uit het slop trekt - en niet steeds wachten op het aantrekken van de wereldeconomie. Nee, we moeten zelf dingen gaan doen. Zoals energie opwekken bijvoorbeeld: investeren in de meest geavanceerde wind-energie, in efficient openbaar vervoer, zelf dingen maken en onderzoeken. En ophouden alleen nog maar te spreken in termen van geld. Tijd dat de politiek zich weer bezighoudt met de echte economie, zoals in de tijd van de wederopbouw. We moeten weer met beide benen op de grond staan, in plaats van ons rijk te rekenen met fictieve bedragen. Zo kan er eens werk gemaakt worden van vervoer over water, in plaats van het energie verslindende vervoer over de weg. Het land zal zijn eigen energie moeten opwekken en heeft daarbij al zijn vernuft nodig en mankracht.

Oome Gijs | 15-12-11 | 21:30

Stem lekker PVV en VVD. Dan verk**kert dit land nog meer.

Olc32 | 15-12-11 | 21:29

Ik mis de keuze 'geen stem', stemmen is immers het systeem goedkeuren.

Koning Afwas | 15-12-11 | 21:29

Blanco stemmen zijn ongeldige stemmen en worden sinds de stemcomputer niet meer meegenomen als blanco stem. Ik stem gewoon niet. Klaar.

DeBruineSter | 15-12-11 | 21:27

dat zag ik niet aankomen, een 3de plek voor d66? dit moet een pollfuck zijn... dit kan niet waar zijn...

einzelgänger | 15-12-11 | 21:26

@Haarkopje | 15-12-11 | 21:22
En dan nog heel blij zijn dat we ze niet meer afnemen ook.

Art Vandelay Ultor | 15-12-11 | 21:24

applaus voor de paus | 15-12-11 | 21:20 |
Alleen grote Icesave spaarders en baalden van dat referendum.

CoffeePatch | 15-12-11 | 21:24

@salamanderman

U bent zo'n sukkel die nog gelooft dat we in een democratie leven?

neemjemoederindemali | 15-12-11 | 21:23

@Art Vandelay Ultor | 15-12-11 | 21:19:

Mensen die D'66 stemmen zouden vanwege grote politieke onbenulligheid hun stemrecht kwijt moeten raken.

Haarkopje | 15-12-11 | 21:22

Zware kost voor de avond. Als ik nu in het stemhokje zou staan, dan zo ik het ook niet weten... Rutte zonder VVD?

Petrus de Rewa | 15-12-11 | 21:22

@CoffeePatch | 15-12-11 | 21:19 |

Ga maar naar IJsland voor je referenda.

applaus voor de paus | 15-12-11 | 21:20

Jackanders | 15-12-11 | 21:19 |
Hij is de enige politicus die ik serieus kan nemen. En dan vind ik die partij drie keer niks. Best knap dus eigenlijk.

Roer | 15-12-11 | 21:20

@FrankVeer | 15-12-11 | 21:12
De 14,1% leeghoofden die op de totale-niets-partij D66 stemmen lezen GS vooral vanwege de strips van bandirah.

Meer hoef ik niet te zeggen.

Art Vandelay Ultor | 15-12-11 | 21:19

Inspraak en referendum. Bestuurders moeten er voor
zorgen dat burgers op meer manieren dan alleen via de
verkiezingen betrokken zijn bij beslissingen die zij
nemen. Dit versterkt het draagvlak voor beleid. De
betrokkenheid van burgers kan ook leiden tot kwalitatief
betere besluiten. Daarom wil D66 dat burgers op alle
niveaus in een vroeg stadium worden betrokken bij
besluitvorming. Die inspraak moet geschieden met de
nieuwste communicatiemiddelen. Ook kunnen via
raadplegende middelen burgers met eigen initiatieven
of alternatieven komen voor beleid (bijvoorbeeld door
meerkeuzereferenda en preferenda). Hiermee kan
vooral lokaal recht worden gedaan aan de betrokkenheid
en creativiteit die onder burgers bestaat. Als het
hele democratisch proces is doorlopen, moet als
noodrem de mogelijkheid van het correctief referendum
bestaan.
.
Aldus D66 in het verkiezingsprogramma 2010. Een oppositiepartij die z'n verkiezingsbelofte breekt, dat zie je niet vaak.

CoffeePatch | 15-12-11 | 21:19

Of gewoon eens een keer SP, als protest, en om te kijken of die Roemer een beetje stevig in zijn schoenen staat.

Jackanders | 15-12-11 | 21:19

@SamKoeman | 15-12-11 | 21:03, geen ene fuck, hebben ze het niet goed uitgelegd, over 4 jaar folders in 't Grunnings.

gentle giant | 15-12-11 | 21:18

vrijheid-van-spreken | 15-12-11 | 21:14 |
Misschien denken ze er dan een beetje bij te horen.
-
Ik krijg een steeds groter hekel aan die Rutte. Vervelende slappe bal.

Roer | 15-12-11 | 21:18

-weggejorist-

atb | 15-12-11 | 21:18

-weggejorist-

Chicka | 15-12-11 | 21:18

Of ga er een slaatje uit slaan en richt Lijst Blanco op ;-)

applaus voor de paus | 15-12-11 | 21:18

Tja, het maakt toch geen reedt uit of dit kabinet nou wel of niet valt, we krijgen er zowiezo een zelfde kudtkabinet voor terug.

huup huup barbatruuk | 15-12-11 | 21:17

@SamKoeman | 15-12-11 | 21:03

Stem dan niet ipv "Blanco". "Blanco" betekent gewoon dat je alles goed vindt.

applaus voor de paus | 15-12-11 | 21:17

Lijst Superjan?

Tobi | 15-12-11 | 21:17

@Haarkopje | 15-12-11 | 21:01
Exactly. Vandaar mijn stem.

Niet zozeer vanwege de *kuch* inhoud.

Art Vandelay Ultor | 15-12-11 | 21:17

Haarkopje | 15-12-11 | 21:01 |
Gelul. De PVV roept alleen maar en bepaalt de mediagestuurde discussie (dat doen ze knap, dat wel) en wat highlights in de marge van het kabinetsbeleid (animal cops) en verder glijden ze (180 graden) en nemen ze geen verantwoordelijkheid (en dat is maar goed ook).

Roer | 15-12-11 | 21:16

@Art Vandelay Ultor | 15-12-11 | 21:06, te waanzinnig voor woorden, maar zo is het.
*pats* weer een spaarlamp, "Mijn God, heb medelijden met mijn ziel en met die lampen".

gentle giant | 15-12-11 | 21:15

Vanaf nu stem ik ook nog alleen maar blanco, het maakt toch geen kudt uit welk vakje je inkleurt.

Lobo | 15-12-11 | 21:14

FrankVeer | 15-12-11 | 21:12 | + 0 -
Dat nog zoveel paupers op de VVD stemmen verbaast me nog veel meer een soortement van zelfkastijding waarschijnlijk.

vrijheid-van-spreken | 15-12-11 | 21:14

De volgende verkiezing staat er paginavullend "niet mijn regering" op het biljet. In het rood.

Lumenatra | 15-12-11 | 21:13

Blanco, het huidige politieke systeem heeft toch geen zin. Je kiest een smaak en je krijgt een mengsel.
.
We zouden twee kiesrondes moeten invoeren waarbij na de eerste kiesronde alleen de twee grootste partijen overblijven. In de tweede kiesronde wordt bepaalt wie de winnaar wordt. Deze winnaar krijgt de helft van alle zetels en is in zijn eentje de coalitie. De persoon met de meeste stemmen op de lijst wordt volautomatisch min-president, tenzij deze persoon deze functie weigert, dan gaat de functie naar de twee, enzovoorts. De tweede helft van de zetels in de kamer wordt naar proportie verdeelt aan de hand van de uitslag in de eerste stemronde.
.
Verder vind ik ook dat we, het volk, meer instem moet hebben. Er moeten meer moeten referenda zijn die alleen gemaakt kunnen worden door mensen die zich enigszins verdiept hebben in politiek. Dit kan blijken uit het halen van een 'simpele' test, vergelijkbaar met een theorie examen van het rijbewijs. Ik vind het onzin dat mijn stem even veel telt als iemand die niet eens weet wat de eerste kamer is. Laat staan dat diegene zou weten dat het zelfs bestaat. (Deze eerste kamer moet overigens ook afgeschaft worden, maar dat terzijde.) Het voeren van referenda kan makkelijk online en over velen onderwerpen is het volk voldoende gekwalificeerd.
.
Tot zover mijn visie over het huidige niet werkende systeem en een alternatief die wel zou moeten werken.

Salamanderman | 15-12-11 | 21:13

Hahahahaha 28%+ kiest nog steeds VVD, nog steeds oogkleppen op dus, en een te hoge hypotheek natuurlijk, sukkels!

dutchdj | 15-12-11 | 21:13

@neemjemoederindemali | 15-12-11 | 21:10
Lee Towers?

Bakito | 15-12-11 | 21:12

Dat er nog zoveel gekken op de D66 stemmen, verontrust mij ten zeerste, zeker omdat het bezoekers van GS betreft. Daar verwacht je toch net iets meer van.

FrankVeer | 15-12-11 | 21:12

Dit kabinet is minstens net zo slecht als de vorige 3. Linksom of rechtsom, de gewone man is de pineut en prestigeprojecten als Europa en de JSF zullen en moeten doorgaan. We komende jaren gaan we nog meer betalen en daar nog minder voor terugkrijgen. De zorg en het onderwijs zijn failliet. En de rekening voor de verspilde miljarden aan kansloze zuid-europese landen komt bij de volgende generatie te liggen, die ons nog harder zullen vervloeken dan wij ooit gedaan hebben bij de babyboomers. Wij, de Nederlanders, hebben het allemaal laten gebeuren. Stelletje brave Hendrikken dat we zijn. Ieder volk krijgt de leiders die het verdient. Ook wij.

Noobmaster | 15-12-11 | 21:12

Ik heb de Europese presidents verkiezingen gemist volgens mij, die Mario Draghi vind ik helemaal niks, weet iemand wie zijn tegenkandidaat was? Iemand?

neemjemoederindemali | 15-12-11 | 21:10

Ik snap die poll trouwens niet. Ik stemde op "dat dikke wijf uit die Plus reclame", maar toen de resultaten kwamen was er plots iets met politiek.

applaus voor de paus | 15-12-11 | 21:09

Stemmen is voor paupers

vrijheid-van-spreken | 15-12-11 | 21:07

Dit kabinet is geen fraai kabinet. Een kabinet van valse profeten en stinkende beloften.

En toch kan het, gezien de loserclubjes die zichzelf politieke partijen noemen, eigenlijk niet beter in dit land.

Wrange constatering. The best of the worst.

Art Vandelay Ultor | 15-12-11 | 21:06

Tot het CDA ging draaien ging Nederland door dit kabinet met 130 km/uur voorruit.

Ik vind dit geen slecht kabinet. Al vind ik dat een volgend kabinet Paars mag zijn om gristenlijke achterlijkheden te schrappen (verplichte zondagsrust, weigerambtenaren, etc, etc.) te schrappen.

applaus voor de paus | 15-12-11 | 21:05

Als stemmen iets zou veranderen hadden ze 't allang verboden gemaakt

AlphaKenny 1up | 15-12-11 | 21:04

Laat Rutte zijn karwei afmaken!

Lijkt me logisch... | 15-12-11 | 21:04

Bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2006 in de gemeente Delfzijl werd er 30% blanco gestemd uit protest tegen de politiek. Stel je eens voor dat dat landelijk zou gebeuren...

SamKoeman | 15-12-11 | 21:03

Blanco, al zullen daardoor wel weer wat lange tenen met oogkleppen op denken dat het pure discriminatie is.

Jackanders | 15-12-11 | 21:03

Er moeten grote veranderingen komen in dit land en daar heb je hoe je het ook draait of keert een partij als de PVV voor nodig.

Haarkopje | 15-12-11 | 21:01

Best wel zwaar eens! De gedachte dat het hele huidige systeem niet klopt komt steeds vaker op. Ook kan ik met totaal niet identificeren met elk van de partijen. Ik weet het echt niet meer....

Mutaahh | 15-12-11 | 21:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken