
Dit is hem. Volgens de Franstalige krant
La Meuse is dit de "wapenfreak" die met zijn FN Fal 5 mensen doodschoot en 123 verwondde op de place Saint-Lambart in Luik gisteren. Schokkende
VIDEO van vlak na de explosies in bushokje. In het huis van Amrani werd nóg een lichaam aangetroffen. Dat van een 45-jarige vrouw.
Later meer.
Update: Zometeen persconferentie in Luik. Te volgen via
Radio1.
Update: "Ik ben blij dat-ie dood is," aldus een doodsbange
buurvrouw over Nordine de Deurpoeper.
Update: kon natuurlijk niet uitblijven: een
fanpage op Facebook
Reaguursels
Inloggen''Een Belg van Marokkaanse(Eh FinseBontkragenvangst) afkomst''
Wát een smerig porem!
Deze gast schijnt al lang bekend te zijn geweest als zware crimineel bij de politie. Is veroordeeld tot 58 maanden gevangenisstraf, die hij niet heeft uitgezeten. Zou al lang uitgeleverd moeten zijn aan Marokko, maar dat is niet gebeurd wegens overbelasting van justitie. In België (en NL natuurlijk) vervolgt men nog slechts de allerzwaarste gevallen, waartoe hij blijkbaar niet behoorde (hoewel veroordeeld wegens zedenmisdrijf en hoewel bekend als notoire drugspusher).Zie Kopp Verlag.
Misschien willen mensen er niet aan denken dat hij eerst nog een paar ongelovigen neermaaide om zijn plekje in het paradijs zeker te stellen.
Ja en waarom liet justitie hem zijn gang gaan met het voordurend opbouwen van criminele activiteiten? Dat komt door 30 jaar progressief beleid en het denken dat criminelen een 4643632e kans moet krijgen. Hij heeft zijn straf uitgezeten dus is alles weer helemaal a-okay. Niet dus. Wanneer zien die naieve linksdenkers nu eens in dat er mensen zijn die nooit kunnen stoppen met crimineel zijn omdat het in het bloed zit? Dat je zulke lui voor altijd weg moet stoppen of altijd goed moet controleren als ze weer op vrije voeten zijn?
Volgens onbevestigde bron zou Amrani samen met de meest beruchte moslimterrorist van België Nizar Trabelsi www.vandaag.be/binnenland/85342_europe... in de gevangenis hebben gezeten.
Terrorisme (van het Latijnse terror, paniek) is het zonder wettige grond plegen van ernstig geweld of ernstige dreiging daarmee met een politiek of religieus doel. (bron: wiki).
Met betrekking tot deze halve zool; Terry Pratchett schrijft in zijn discwereld serie over een dictator die last heeft van zelfmoordaanslagen. De oplossing was om die mensen NIET meer met naam en toenaam te noemen, GEEN fotos van die mensen te publiceren, geen aandacht aan de persoon of zijn idiologie te geven, en hem in de krant gewoon idioot 1 te noemen. En de volgende idioot 2. Enzovoort. Toen hielden de aanslagen ineens op.
Zelfde verhaals als met die Breikvik, deze mensen krijgen van de media veel te veel aandacht voor hun daad, of beter gezegd, voor 'hun kant' van de daad.
Dat maakt het voor andere gekkies interessant om het na te doen, want aandacht.
Inderdaad, die video is behoorlijk schokkend beeld. Geen moer op te zien. Geen afgerukte ledematen. De dooie schutte. Niks.
Afgelopen zomer reed ik daar nog op dat plein in Luik trouwens. Is wel een klote-stad om door te rijden met die bruggen en files.
@Vovochka | 14-12-11 | 15:07
Ik las ook de geruchten van nog 2 slachtoffers.
De baby van 24 mnd en een jongen van 20.
Net wat je zegt..... triest.
-weggejorist en opgerot-
Schietmijmaarlek | 14-12-11 | 14:51
Ik wilde vragen hoe je aan de namen van de slachtoffers komt, maar ik heb al een bron met zelfs foto's van de slachtoffers gevonden. Triest.
www.vandaag.be/binnenland/85819_op-dit...
-weggejorist-
Bepaalde politieke stromingen geven erg graag tweede en derde en vierde kansen aan bewezen hufters die niet in de maatschappij horen. Zij zijn mede-verantwoordelijk ! Door hen is dit mogelijk gemaakt.
Gabriël (17 mnd)
Mehdi Belhadj (15 jr)
Pierre Geronville (17 jr)
vrouw (75 jr) klinisch dood
Vrouw (45 jr) vermoord gevonden
Meer dan 100 gewonden, waarvan enkelen vechten voor hun leven.
'
Onschuldige slachtoffers, die gemaakt zijn door een zwaar criminele en geflipte Marokkaan, die voorwaardelijk vrij was.
Waarom zat deze hufter niet vast?
Ik begrijp het niet...... jullie?
FN Fal...
Jeugdsentiment that is...
Persoonlijk wapen tijdens de dienstplicht in 78.
Ziek wapen , schiet behoorlijk zuiver......
Als je mensen doodschiet dan doe je dat omdat je ze niet aardig vindt. Breivik schoot die Noorse PvdA Jugend overhoop omdat hij ze landverraders vond. Die Marokkaan in Luik stond met de rug tegen de muur vanwege akkefietjes met justitie en besloot er een einde aan te maken, maar dan wel zodanig dat zoveel mogelijk gehate decadente westerlingen mee het graf in gingen.
-weggejorist-
@Vovochka | 14-12-11 | 12:59
Nou daar ben ik het dus niet mee eens. Meningen moeten juist op de inhoud 'gechallenged' worden. Afserveren van meningen zonder enige inhoudelijke repliek is niet de weg.
.
Waarom is deze specifieke mening niet valide? Juist omdat die inhoudelijk rammelt. Niet omdat jij vindt dat de mening niet valide is. Dat vraagt dus om inhoudelijke repliek.
.
Stel je nou eens Wilders voor die hard op de inhoud wordt gepakt. Dan blijft er niets over van zijn Islam -betoog. Nu wordt zijn betoog slechts afgeserveerd met bijv 'toon' of 'vorm' en kijk daar, het betoog leeft voort en krijgt meer aanhang.
och och is zeg t toch:weer zo"n weerzinwekende noordafrikaanse boevenkop,en oh oh wat sneu dat er dan toch nog mensen zijn die zeggen maar de"moslim"mag niet gestigmatiseerd worden,nouw:ik doe het toch:als ze de wereld zo erg vinden,en denken dat hier in het"vrije"alles alahloos is,ga dan lekker een moskeetje binnen wandelen en ga daar lekker loos,
Het lijkt meer een aanslag op persoonlijke titel te zijn dan een aanslag met politieke motieven en dan heet het toch een amokmaker?
Niks tegen moslims op zich en een PVV'er zal ik nooit worden, maar binnen 5 jaar gaat er wel iets heel ergs gebeuren. Of dat tijdens een feestdag of uitzending van DWDD is weet ik niet, maar die gasten, en zeker 24/7 extreme moslims, zijn een kanker binnen de maatschappij en LEVENSGEVAARLIJK.
Ac, bij recente aanslagen van Tetjenen had onze NOS het over vrijheidsstrijders... Echt waar. Onbegrijpelijk.
@de_Joego | 14-12-11 | 09:42
Klopt, daar is onderzoek naar gedaan. Mensen moesten plaatjes bekijken met een situatie op straat. Vervolgens moesten ze een uur later proberen te herinneren wie van de afgebeelde personen op het plaatje het mes in handen had, zwart of blank. De meeste proefpersonen bleken zich door vooroordelen te laten leiden.
@Patatter | 14-12-11 | 11:31
Aannames want je kunt deze Nourdin niet spreken. Wat nu als hij, om zijn religie te beschermen, ervoor heeft gezorgd dat dit absoluut niet op een terroristische aanslag lijkt? Je kunt het niet uitsluiten en dan moet je dat dus ook niet doen.
Tricephalus | 14-12-11 | 13:03
Anekdotisch bewijs is anekdotisch.
Gisteren heb ik bontkraagjes in de Schilderswijk vreugdedansen zien maken n.a.v. deze gebeurtenis. Ze slaakten vreugdekreten en riepen luidkeels de naam Nordine. Zegt het voort mensen!
Reactie opgevangen op de bus vanmorgen van één van de verrijkende multicrimele gewelddadige parasieten: "Ik vind het goed dat dit gebeurd is. Daarmee weten de mensen dat ze nooit veilig zijn." Men zegge en schrijve het voort.
Goed idee die Facebook pagina, potentiele daders zijn nu makkelijk op te sporen !!! iedereen die "like" of friends wordt van die pagina kunnen ze meteen in de gaten houden.(of afknallen)
Een ding is duidelijk na de gebeurtenissen in Luik en Florence, namelijk dat de multiculturele samenleving allesbehalve saai is en dat de diverse bevolkingsgroepen elkaar wel degelijk weten te vinden!
Parel van het Zuiden | 14-12-11 | 12:28
Het enige gepaste antwoord op een totaal onsamenhangend op niets gebaseerd irrelevant nerdrage betoog over de Islam. Pure confabulaties van de heer Van het Goor. De antipathie tegen Moslims druipt van zijn tegel af. Deze vreselijke gebeurtenis aangrijpen om zijn antipathie te verkondingen vind ik totaal ongepast. Het is gewoon niets meer dan een grote rant.
"Het is ondoenlijk om alle moslims in te rekenen en naar een heropvoedingskamp te sturen, het is ondoenlijk, maar het is wel noodzakelijk om een leefbare maatschappij te houden."
"Moslims zijn achterlijke nietsnutten."
Verwacht je nu echt dat ik inhoudelijk op dit soort uitspraken ga reageren? Ik wil niet vervallen in Godwins.
@seven | 14-12-11 | 12:48
Dit gezien?
"Plots zag ik een vreemde man met een baard en een Bin Laden-petje achter mij" bit.ly/shE9cw
Zei het gisteren al op de twitters (mobile.twitter.com/seven__?max_id=1467... ): Dat Luik was toch staaltje downplayen. Eerst 1 dode, nu 123 gewonden &minimaal 5 doden en dader was waarschijnlijk een anti-kerstmarkt triggerhappy moslim. (Moslim ja.)
Maar De hohoho brigade in .be is knap. Terreuraanslag op kerstmarkt (!) door een fucking moslim 'on parole' draaien naar incident van een wapenfreak.
@Bakito | 14-12-11 | 12:16
Ook zonder vuurwapens kunnen mensen slachtpartijen aanrichten. Met wat basale kennis, kunstmest en benzine heb je binnen no time een bom gebouwd die een gemiddeld kantoorgebouw kan opblazen.
Ik lees dat een aantal gepofte aardappelen denken dat dergelijke problemen alleen veroorzaakt kan worden door Noord Afrikaanse mensen , misschien enkele voorbeelden van made in Holland : Tristan V ,Volkert van G,Karst T en Joran v.d Sloot .
Dus schep extra jus over de aardappelen wanneer ze slecht smaken.
Hij doet niet onder voor Breivik. We moeten Tofik Bibi maar eens vragen hoe dit komt en wat hij er aan gaat doen aan z'n bloedbroeders.
@de_Joego | 14-12-11 | 12:13
.
Het ramptoeristje is in ene expert op dit gebied en meent anderen de maat te moeten nemen?
.
@Vovochka | 14-12-11 | 12:21
.
WOW! je hebt wat te melden. Leuk grapje ook 'pilletje'. In de negentiger jaren dan.
.
@beide:
Voor dit soort toegevoegde waarde hoef je echt geen nick aan te maken. vanhetgoor neemt tenminste de moeite om uit te leggen wat hij vindt. Dat dit niet de gedragen visie van velen is doet daar weinig aan af. Probeer zelfs eens iets meer dan een volzin te produceren als je zo nodig moet plempen.
maroc.nl: 'Profiel van de Belgische Breivik'
bit.ly/rpBkws
vanhetgoor | 14-12-11 | 12:07
Nerdrage! Vergeten je pilletje in te nemen?
@Stormageddon | 14-12-11 | 11:16
Je hebt gelijk, deze verheven hobby rechtvaardigt de wapenindustrie en slachtpartijen zoals in Luik.
vanhetgoor | 14-12-11 | 12:07 | + -1 -
Ga anders even ergens anders je mening als feit verkondigen ofzo..
Fatbirdsdontfly | 14-12-11 | 11:49
Je krijgt geen schizofrenie door een slechter sociaal vangnet. Het is een erfelijke eigenschap. Het slechtere vangnet kan er hooguit voor zorgen dat met minder snel wordt opgemerkt, maar aangezien er veel meer bekend zijn in die bevolkingsgroep is dat hier niet het geval.
1500 jaren succesvolle inteelt heeft zijn nadelen..
Kan iemand even een bontkraag soepen, klopt het signalement weer...
-weggejorist en opgerot-
Ja hoor, de eerste socialistische premier sinds 1974 is nog geen weekje aan de macht in La Belgique, of de multi-flauweculti laat alweer van zich horen. Belgen en Finnen samen, très dangereux!
Het enige wat dit bewijst is dat de Belgen net als de Nederlanders liever pappen en nathouden met levensgevaarlijk idioten dan ze hun normale burgers beschermen. Omdat de mensen die het binnen justitie voor het zeggen hebben meer interesse hebben in hun eigen politieke spelletjes dan in de taak waarvoor diezelfde burgers ze hebben aangesteld.
Hölzenbein!!!!!! heeft gelijk wat betreft de prevalentie van schizofrenie in Afrika ten opzichte van Europa. Immigranten (misschien dat Marokkanen zo gedefinieerd is) hebben meestal ook een verhoogd aantal patiënten schizofrenie mede omdat een zwak sociaal vangnet en stres correleren met het voorkomen van de aandoening. ... ik heb geen bron ofzo, enkel een master. Maar ach dat is het argument van autoriteit, die moet je niet geloven
-weggejorist-
WirMachenMusik | 14-12-11 | 10:47
Van Tristan vd V, Pekka-Eric Auvinen, Karst T, Tim Kretschmer, etc.? Dit zijn lone wolfs die wraak nemen op de maatschappij. Misschien vervelend voor jou maar onderhavige casus kun je naar mijn modeste mening niet betrekken op een bepaalde bevolkingsgroep dan wel cultuur. Ik denk dat wij in de toekomst ons meer moeten bekommeren om dit soort aanslagen dan om terroristische aanslagen. Het lijkt een trend te worden.
-weggejorist-
Wat ik totaal niet begrijp is dat deze man dus in 2008 een extra zware straf krijgt opgelegd, nav eerdere incidenten. Een straf van bijna 5 jaar, en in oktober 2010 alweer vrijkomt.
Waarom dan een "extra" zware straf opleggen als je maar de helft hoeft uit te zitten.
Die man had dus nog moeten vastzitten!
Maar goed, dan kom je vrij. Dan mag je toch verwachten dat er een stevig reclasseringstraject wordt ingezet. En dan gebeurd dit...
Tommygunner | 14-12-11 | 08:57
Het verschil tussen een terrorist en psychopatische figuren (als Breivik, Tristan van der V) is duidelijk:
Een terrorist handelt én vanuit een bepaalde overtuiging én is lid van een organisatie die geweld ondersteunt.
Een psychopaat denkt misschien dat hij onderdeel is van een grote groep, maar heeft waanbeelden en staat alleen. Breivik dacht en denkt nog steeds dat hij onderdeel is van een grote organisatie, en heeft duidelijk waanbeelden. Dus een psychopaat.
Waarmee duidelijk is dat de moordenaar van Theo van Gogh: Mohammed Bouyeri (contacten met de Tawheedmoskee waar haat gepredikt wordt en mag worden, en andere radicale moslims als Samir Azzouz en leden van de Hofstadgroep) wél een terrorist is. De motivatie was haat tegen zijn politieke uitspraken. De moord op Pim Fortuyn was een politiek gerichte moord, maar voor zover me bekend had de moordenaar Volkert van der Graaf geen had contacten met terroristische organisaties. Als hij dat wel had was het een terroristische moord.
Of deze man die duidelijk een licht-getinte achtergrond heeft een terrorist was betwijfel ik. Volgens mij past hij in het rijtje Breivil, Tristan, de Graaf etc.
@de honden blaffen... | 14-12-11 | 10:57 : Want als iemand in the blind met granaten gaat gooien dan kan hij voorspellen dat er geen moslims rondlopen zeker?
Dit is 'gewoon' weer een nieuwe Tristan van der V. Gestoord en geen enkele empathie.
NeukmeJohhny | 14-12-11 | 10:47
Overduidelijke trol is overduidelijk.
Frapant dat deze discussie weer in de richting van de Islam wordt getrokken door trollen. Alsof elke Marokkaan, Algerijn, Turk, etc, Moslim is. Deze man schijt voor deuren. Dat lijkt me nou niet het prototype Islam terrorist.
Sorry voor het schreeuwen hoor, maar Jeeeeeeeeeeezus, zo moeilijk is dat toch niet om te onthouden?
Als er geen moslims onder zijn slachtoffers zijn, lijkt dit toch verdacht veel op een racistische islamitische terreurdaad.
de honden blaffen... | 14-12-11 | 10:57 |
Daar lijkt het vooralsnog niet op, maar uitsluiten kun je het ook nog niet, omdat een 14 jarig slachtoffertje spreekt van een "Bin Laden petje en een baard".
Maar goed, daar kan je niks mee, want wat in godsnaam is een Bin Laden petje en wat voor een baard; een ongeschoren tronie zoals op de foto boven het topic of een baard in navolging van Mohammed.
Wat wordt er verder nog gevonden in zijn woning. Heeft hij een boodschap achtergelaten?
Wat staat er op zijn PC.
Feit is dat hij gisteren voor een hoorzitting naar de rechtbank moest ivm een zedenzaak.
De politie zat hem dus behoorlijk op de hielen.
Hij moet een stevige druk gevoeld hebben.
In de ochtend schiet hij de schoonmaakster van zijn buren dood (hoe en wat?).
Klaarblijkelijk zet dat incident de toon voor de rest van de dag...
Kunnen al die ENORME STOMPZINNIGE ONOPGEVOEDE ONGELETTERDE ANALFABETEN die hier lopen te ZEIKEN over Wel Of Niet Een Terrorist NOU EINDELIJK EENS LEREN HOE ZE HET FUCKING INTERNET GEBRUIKEN?
Stelletje luie rot-honden!
www.encyclo.nl/begrip/terrorist
"terrorist -
iemand die terroristische aanslagen beraamt, pleegt of wil plegen ******met een godsdienstig of politiek doel******.
Gevonden op nl.wiktionary.org/wiki/terrorist"
Tristan van de V. dus GEEN terrorist, Mohammed B. WEL een terrorist.
Mensen, mensen. Tuurlijk betreft het hier geen terroristische daad conform de vigerende wetmatigheden. Edoch, de afkeer van de Westerse maatschappij in de meest brede zin des woords is daarentegen wel degelijk een evident motief voor dit soort malloten. Het niet kunnen/willen voldoen aan de basale Westerse waarden en wetten en deze aldus met het zwaard ipv het woord willen bestrijden is wellicht geen terreur maar neigt er wel zeker toe. Meneer Anrami zal her en der naar alle waarschijnlijkheid als martelaar worden gevierd en dat zegt in dezen voldoende.
@Stormageddon | 14-12-11 | 11:16
-kan-
Je m'excuse.
de honden blaffen... | 14-12-11 | 10:57 | + -2 -
Bullshit! De meeste islamitische terreurdaden zijn tussen diverse stromingen binnen de islam en niet daarbuiten.
De Vlaamse MSM zijn zelfs nog linkser, politiek correcter en paternalistischer dan de Nederlandse. En dat wil toch wat zeggen.
Dat dan met geen woord gerept wordt over de Marokkaanse afkomst van Amrani is dus niet verwonderlijk. Maar dat herhaaldelijk vergelijken met Breivik waarbij benadrukt wordt dat diens moordpartij vanuit rechts politiek gedachtengoed gemotiveerd werd om dan de moorddadigheid van Amrani een 'wanhoopsdaad' (insinueer minder erg) te kunnen noemen, is gewoonweg walgelijk.
Diezelfde vergelijking zie je trouwens ook in de Waalse en Duitse media opvallend vaak verschijnen.
Dus de Luikse slachtoffers worden nog even impliciet benut om naar rechts te snaaien en de multicul te beschermen.
@Bakito | 14-12-11 | 10:47
Kan jij kleiduiven kan schieten zonder wapens?
@Aardappeleter | 14-12-11 | 10:31
Het opsommen van feiten en het vertellen van de waarheid wordt hier door sommigen niet gewaardeerd. Allen die u een minnetje gaven hebben echter wel hun verstand en gezonde logica verloren.
Flodder | 14-12-11 | 10:53
Dank voor je wijze inzicht.
En waarom hebben de kaboutertjes een Kalasjnikov naar die intellectuelen van Sharia4dinges gebracht? Zodat ze ergens hun puntmutsje aan konden ophangen?
Lijkt me een psychopatische narcist, die zijn snel gekrenkt
Motief: wraak
vorm, jihadistisch
Vraag me af of de man wapenleverancier is geweest aan islamistische extreme groeperingen
Petrus de Rewa | 14-12-11 | 09:28
Nuff said.
Omdat het nu een Moslim was denken sommige reaguurders dat het toegestaan is om hier keihard als domme kaalkopjes te discrimineren. Ik kan me niet heugen dat alle Hollanders voor stront werden uitgemaakt toen meneer VD Vlis met volautomatische wapens begon te schieten in een winkelcentrum, of meneer Tates die met zijn auto inreed op het publiek.
Als er geen moslims onder zijn slachtoffers zijn, lijkt dit toch verdacht veel op een racistische islamitische terreurdaad.
@rara | 14-12-11 | 10:48
In hoeverre heb ik ongelijk? Je hebt geen bewijs! Omdat jij met een andere bron van iets aan komt en ik het tijdschrift voor psychiatrie, en de Wereld Gezondheidsorganisatie meer vertrouw dan jouw bron. Zou ik toch eens naar jouw eigen zelfbeeld kijken. Succes daarmee zou ik zeggen.
Shalome | 14-12-11 | 10:40 | + 0 -
Misschien moet jij eens geld uitgeven aan een studie. Of je energie in moslimhaat voor iets functioneels aanwenden. Ga je misschien minder dom lullen en mensen geen woorden/meningen in de mond leggen.
@Hölzenbein | 14-12-11 | 10:43
Je gaat niet in op bewijs dat je ongelijk hebt, verstandig. Daarmee kun je je zelfbeeld wel overeind houden. Succes daarmee.
@Stormageddon | 14-12-11 | 09:46
Dat moet perse met wapens?
-weggejorist-
Dit is wat zijn advocaat zich over Amrani kan herinneren:
"Hij was boos op de hele wereld," zegt zijn advocaat Didier de Quévy in De Standaard. "Het is trouwens wat ik me van hem het best herinner. Het was nooit zijn schuld, altijd die van een ander."
Waar ken ik die eigenschap toch van?
rara | 14-12-11 | 10:40
Ja jammer hè. Maar dat had ik al zachtjes aangegeven ook in diezelfde tegel van 10:20 waar ik ook mijn mening geef. Dus.
Daar lopen er erg veel van rond, in het eens zo welvarende Luik.
Ik hoop dat de nabestaanden van zijn slachtoffers wraak zullen nemen op alle politici en bureaucraten die deze kleurrijke "aanwinst" zo lang zijn gang hebben laten gaan, en hem steeds symbolisch hebben gestraft..
Stormageddon | 14-12-11 | 10:35
Ja sommige mensen zoals jij zullen het nooit begrijpen. Laat maar... Bakito heeft het ook geprobeerd maar het komt ergens niet aan. The stormageddon engine is running but no one is behind the wheel...
Stormageddon | 14-12-11 | 10:30
Iedereen weet waarvoor wapens zijn bedoeld.
Resteert nog de kwestie (die heel simpel is, behalve voor Flodder): de een besteedt zijn geld liever aan een studie, knakkers als Nordine kopen er op de zwarte markt wapens voor. En daar zit het grijsgebied: kocht Nordine ze om te doden, of vond hij het gewoon leuk om een dure verzameling moordwapens aan te leggen?
Wat een brainbreaker.
@Hölzenbein | 14-12-11 | 10:34
't Was geen antwoord op mijn vraag.
Hij stak de schuld altijd op een ander. Hij was boos op alles en iedereen en voelde zich oneerlijk behandeld.'
Petrus de Rewa | 14-12-11 | 09:28
Waar kennen we dat gedrag ook al weer van?
@Hölzenbein | 14-12-11 | 10:07
Ik lul er helemaal geen punt aan, ik weerleg je stelling. Met een heel makkelijk te controleren tegenvoorbeeld.
Deal with it.
@rara | 14-12-11 | 10:22
Ik heb mijn zegje / mening gezegd. Waar het op aan komt staat in mijn tegel van 10:20.
@ Dmitri Dmitrievitsj | 14-12-11 | 09:25
Je haalt twee aspecten door elkaar. Een hoge mate van homozygotie *bij een persoon* hoeft niet af te hangen van (of afbreuk te doen aan) de genetische variatie in een *populatie/genenpool*. Inteelt kan voorkomen (bijv als pa en ma ook neef en nicht zijn) ongeacht of de populatie zelf erg divers is of niet. Zoals u heeft kunnen lezen had ik het over deze minderwaardige terrorist, niet over de Marokkaanse bevolking in het algemeen. Dat inteelt niet leidt tot een hogere frequentie van afwijkingen in de genenpool is hier niet aan de orde. U klepel-klokt door domweg een paar irrelevante feitjes te etaleren.
Ook al weten we het motief misschien nog niet, de feiten wijzen wel in een bepaalde richting:
- de dader heeft de aanslag met voorbedachte rade gepleegd
- de dader heeft zoveel mogelijk onschuldige slachtoffers willen maken
- de slachtoffers zijn gevallen op een kerstmarkt; in het verleden zijn moslimextremistische aanslagen op kerstmarkten op het nippertje voorkomen
- de dader is van Marokkaanse afkomst
- vrijwel alle Marokkanen zijn moslims
- de meeste aanslagen wereldwijd worden door moslims uitgevoerd.
Ik geef toe: volgens de wetten van de logica handelt de dader niet per definitie vanuit islamitische overwegingen (niet alle zwanen zijn wit), maar hij heeft wat mij betreft sterk de schijn tegen. We zullen het ongetwijfeld binnenkort komen te weten.
-weggejorist-
@Flodder | 14-12-11 | 10:03
Vertel mij alsjeblieft niet wat ik wel of niet begrijp, dat maak ik zelf wel uit. Ik begrijp het prima. De mens is een gewelddadig wezen en een probleemoplossend wezen. Een technologische oplossing voor probleem x kan ook een probleem y oplossen en vaak blijkt dat zelfs beter te zijn. En ja, techniek beïnvloedt gedrag, maar het is nooit gedrag wat niet aansluit bij de wensen en verlangens van het individu.
Mensen zijn vrij simpel in hun drijfveren. We kill it or we fuck it. Or both.
@hfakker | 14-12-11 | 10:24
Als er redenen kunnen zijn dan kun je die vast wel noemen, toch? Kom maar op met je details.
Wat zijn de reaguurders weer hard in hun oordeel. Doe es rekening houden met de schaamtecultuur waar deze jongen vandaan komt.
hfakker | 14-12-11 | 10:19
Mohammed Benzakour is dat helaas niet met je eens, getuige zijn artikel in het NRC. Na een week in de Rif, zo schreef hij, dankte hij god op zijn blote knieën dat zijn vader hem 30 jaar geleden had weggehaald en naar Nederland gebracht. In één week in de Rif maakte hij meer geweldsuitbarstingen, agressieve ruzies en gevechten mee dan in 30 jaar tussen de Hollanders en dat ze misschien eens naar hun volksaard moesten kijken.
Overigens werd dat artikel gepubliceerd voordat de WHO met de gegevens naar buiten kwam over de geestelijke gezondheid in regio's met veel neef/nicht-huwelijken.
@Hölzenbein | 14-12-11 | 10:20
@rara | 14-12-11 | 10:07
Er kan reden zijn om aan het waarheidsgehalte/de objectiviteit van PBG te twijfelen. Dit wegens financiële en bestuurlijke gang van zaken...
En dan druk ik mij erg voorzichtig uit;-)
@Shalome | 14-12-11 | 10:11
Daar had Bakito het al over. Volgens mij was zijn uitleg eenvoudig. Kijk nou maar uit dat je niet te vaak weggegomd wordt hier. Goedgemeende tip..
@Hölzenbein | 14-12-11 | 10:20
Het is denigrerend om een gestelde vraag bewust verkeerd te interpreteren. Jij begon, dus.
Parnassia-Bavo is geen zorgverzekeraar (www.parnassiabavogroep.nl/ ), dus je hebt nu voor de tweede keer mijn vraag niet beantwoord.
Shalome | 14-12-11 | 10:18 | + 0 -
Ja, en nogmaals: wat wil je nu zeggen? Je raaskalt.
@rara | 14-12-11 | 10:07
Gaan we weer denigrerend worden? Ik ben niet verplicht een antwoord te geven op (w)elke tekst die maar voorbij komt zeilen, en natuurlijk begreep ik je vraag.
Ja ik vertrouw het tijdschrift voor psychiatrie (en hun schrijvers, die dus geen donald duck schrijven) van de nederlandse vereniging voor psychiatrie, en de Wereld Gezondheidsorganisatie meer dan een zorgverzekeraar.
En onderzoekers zijn normaalgesproken geen artsen.
@Shalome | 14-12-11 | 09:53
@Hölzenbein | 14-12-11 | 09:58
"Marokkanen" zijn geenszins gewelddadiger of intoleranter, zeker niet in Marokko, voorzover ik het in mijn wijd verspreide bezoeken heb mogen meemaken.
Van Rif tot Atlas tot Sahara, van Tanger, Fez, Chefchaoen tot Casablanca, Marrakech en Erfoud. Men veracht er doorgaans de gewelddadige daden, hekelt de eigen terroristen.
Overigens kent men daar een beschaving die lang teruggaat, was Marokko het eerste land ter wereld om de VS als land te erkennen en woonde/verbleef menige bekende (niet linkse) grootheid er.
Winston Churchill bijvoorbeeld.
@Flodder | 1014
Goed, dus nogmaals:
Flodder | 14-12-11 | 10:03
Wapens zijn wel 'dingen' waar mensen veel geld voor neertellen om ze in hun bezit te krijgen. Je kunt voor dat geld bijvoorbeeld ook een dure PC kopen en een online studie downloaden.
Dat had deze babymoordenaar natuurlijk veel liever gedaan, maar die wapens zijn door de kaboutertjes naar hem toegebracht, dus ...?
@rara | 14-12-11 | 09:55
Sorry Joris, maar ik stelde hier echt een neutrale vraag zonder bijbedoelingen.
FN FAL
youtu.be/zrSWpWi5eEs
'throughout the 60's, the 7's and the 80's the weapon became a cool looking symbol of Western civilisation fighting for freedom'
Shalome | 14-12-11 | 10:11 | + 0 -
Pak je medicatie even.
@Tommygunner | 14-12-11 | 10:07 Maar blijkbaar mag ik dat niet zeggen. Is Jolo hulpjoris vandaag?
Hölzenbein | 14-12-11 | 10:07
En benzine is gemaakt om auto's van te laten rijden. Jammer dat het soms ook wordt gebruikt om afvallige dochters mee te overgieten en in de fik te steken; idem voor keukenmessen die bedoeld zijn om prei mee te snijden, niet om ongehoorzame echtgenotes mee de keel af te snijden.
Shalome | 14-12-11 | 10:05 | + 0 -
Wat bazel jij nu? Waar pleit ik deze achterlijke moordenaar ook maar enigszins vrij? Er loopt in dit draadje ook een discussie over wapens. Ik ben niet voor wijdverbreid wapenbezit omdat ik de stroming aanhang dat als je wapens hebt, je ook geneigd bent om ze te gebruiken. That's all, mafkees.
@BASinnic | 14-12-11 | 09:34
"Het bloedbad vond plaats op de drukke Place Saint-Lambert, vlakbij het Justitiepaleis, waar veel dagjesmensen de kerstmarkt bezochten en waar veel scholieren na hun examens op de bus wachtten." En nu citeer ik uit de Volkskrant, het clubblaadje van de linkse verzwijgers...
wasbeer1860 | 14-12-11 | 09:55
Het is zo'n beetje bekend dat de wapens van FN Herstal in 't illegaal worden verkocht. Daar zijn onderzoeken naar geweest. Het aantal gewapende overvallen in Luik met zwaar geschut is in het laatste jaar toegenomen. Gevallen worden extremer en het geschut zwaarder. Neem ook een voorbeeld aan het gouden pistool van Gadaffi, makelij FN Herstal. Afkomst Luik. Dus waar ligt de controle dan? Bij de achterdeur van het waalse FN Herstal.
@Hölzenbein | 14-12-11 | 09:54
Inderdaad, gemaakt om te doden. Maar wie, wat en wanneer verschilt nogal. Wanneer de politie een crimineel doodschiet, of wanneer de geallieerden een zwik SS-ers dood schoot kan ik daar niet echt rouwig om zijn. Ik denk echt niet dat FN de FAL heeft ontwikkeld met het doden van onschuldige burgers op kerstmarkten in Luik als primair doel. Dat een product wordt gebruikt voor doeleinden waar het niet voor bedoeld is dan kan de fabrikant daar niets aan doen. Dat een auto bedoeld is als vervoersmiddel is leuk maar het mag onderhand bij een ieder wel bekend zijn dat het in onbekwame of onwelwillende handen ook gewoon een wapen is. De simplistische pacifistische ideen dat alles goed komt als je alle wapens maar verbiedt is ontzettend vermoeiend. Als je wapens verbiedt ontneem je alleen maar de good-guys de mogelijkheid zich te verdedigen, criminelen hebben toch al lak aan de regels anders waren het geen criminelen en zullen dit soort anti-wapen wetgeving compleet negeren. Als er iets "wettelijks" mis was dan is het wel dat dit sujet nog vrij op straat rondliep, wat mij betreft was hij levenslang opgesloten of gewoon geexecuteerd.
@vraagstaart | 14-12-11 | 10:03
Belachelijk inderdaad dat een handjevol gutmenschen de totale samenleving kon en mocht aanpassen naar een totaal andere samenleving.
@Stormageddon | 14-12-11 | 10:03
Ja lul er maar een *punt* aan. Zoals Flodder juist zei, je begrijpt het niet helemaal, zodoende heeft het ook geen nut daar met jou in discussie over te gaan. Je zal alles wat krom is rechtpraten. Wapens zijn gemaakt om te doden. *dubbelepunt*
@Hölzenbein | 14-12-11 | 10:02
Dus ook niet op jezelf. Waardering van anderen begint met zelfrespect en zelfvertrouwen.
Overigens: ik snap dat mijn vraag te moeilijk gesteld was. Herformulering: Hecht je wel waarde aan het waarheidsgehalte van de tekst in de PDF die achter de link in mijn vorige plempsel (van 10.00 uur) verscholen zit? 't Is tenslotte een publicatie van een toonaangevend instituut op het gebied van de geestelijke gezondheidszorg.
@wasbeer1860 | 14-12-11 | 09:55
Je retoriek doet me denken aan een citaat dat ik zo'n 30jr geleden op televisie zag, ik meen in zoiets als 'How The West was once' oid
Q: "nits become lice", als motief een hele gemeenschap 'kalt zu stellen'
www.digitalhistory.uh.edu/database/art...
*Rillingen over rug voelt*
Flodder | 14-12-11 | 10:03
Het zijn wel 'dingen' waar mensen veel geld voor neertellen om ze in hun bezit te krijgen. Je kunt voor dat geld bijvoorbeeld ook een dure PC kopen en een online studie downloaden.
Dat had deze babymoordenaar natuurlijk veel liever gedaan, maar die wapens zijn door de kaboutertjes naar hem toegebracht, dus hij kan er niets aan doen.
-weggejorist-
-weggejorist-
@Hölzenbein | 14-12-11 | 09:54
Dat is simpelweg niet waar. Hoeveel *punten* je er ook achter zet. De San in Namibië, waarschijnlijk een van de oudste nog bestaande culturen ter wereld gebruiken hun pijl en bogen niet om te doden, maar om te verwonden. Het doden van het dier gebeurt met een mes. Ziedaar het tegenvoorbeeld. Je hebt ongelijk. *Punt*.
Stormageddon | 14-12-11 | 09:52 | + 0 -
Je begrijpt het niet helemaal. Het wapen is niet gewelddadig, dat is een ding. Als je het op een tafel legt zal het niemand iets aandoen. Het is echter een ding dat ontworpen is met als sole purpose geweld. 'Dingen' beïnvloeden wel menselijk gedrag. Denk aan bijvoorbeeld aan de mobiele telefoon. Nog nooit wordt er zoveel over niets geluld op elk moment van de dag. Vervang nu de mobiele telefoon voor een wapen. Techniekfilosofen hebben hier erg interessante visies over geschreven.
@rara | 14-12-11 | 10:00
Ik vertrouw niemand.
Iedere dode is 1 te veel natuurlijk, maar het valt me nog mee hoeveel doden er zijn gevallen.
@wasbeer1860 | 14-12-11 | 09:55
Ja het is ook een verrassing dat het gisteren weer een roomblank rechts-extremistisch varken was in Florence. O pardon, ik verwissel de topic (die er niet eens is).
@Hölzenbein | 14-12-11 | 09:51
Vertrouw je de Parnassia-Bavogroep wel?
www.palier.nl/1792/schizofrenie_en_all...
Klootzak.
Meer woorden ga ik niet vuil
wasbeer1860 | 14-12-11 | 09:55
Natuurlijk. Als een blanke ongelovige een paar moslimbaby's doodschiet tijdens een islamitisch suikerfeest, zou die door de Hölzenbeins en Bakito's ook direct vrijgepleit worden als zijnde een 'incident bij wie hulpverlening faalde'.
@hfakker | 14-12-11 | 09:58
Dat had hij inderdaad beter kunnen zeggen want aan het aantal kudo's voor mijn eerste post zie ik dat ik niet de enige ben die er zo over denkt...
Zeg gaat die persco nog eens beginnen of zitten ze al aan de frieten?
@Tommygunner | 14-12-11 | 09:55
Maar evenmin (of zelfs minder) jij en ik?
'Tot nader orde' is het dan dus géén terrorist.
Dat had burgemeester Frietkot du Mayonaise dus beter kunnen zeggen?
@Shalome | 14-12-11 | 09:53
Als jij het zegt, dan zal het wel zo zijn in jouw fantasie. Maar ik kan voor mij zelf spreken.
-weggejorist-
Stevie_Wonder | 14-12-11 | 09:52 | + 0 -
Dat filmen werd pas nog door de overheid gestimuleerd dmv reclamespotjes hoor.
Dus gaan mensen dat ook doen. Of je het nou wel of niet leuk vind.
-weggejorist-
@hfakker | 14-12-11 | 09:46
De burgemeester kan 100 zaken gevonden hebben in het appartement, maar de echte reden weet alleen Nourdin...
Goh. Een Fin. Verrassing!
Nee, dit zal vast geen terreur aanslag zijn. Een Mossel die op een Gristelijke Kerstmarkt met knal eieren gooit en met een afstandse FAL (En who the fuck cares waar FAL voor staat of waar dat ding is gefabriceerd, als je de trekker overhaalt doet ie PANG en valt er iemand om, wat moet je er verder nog van weten.)op kaffirs schiet om zich vervolgens het marelaardom in te werken met self inflicted head shot. Nee. Dit is gewoon een geïsoleerd incident. Clearly. Toch?
Stormageddon | 14-12-11 | 09:48
Wapens werden en worden gemaakt om te doden *punt*. Valt niet meer over te zeggen of te camoufleren. Dus je mag trots op je zelf zijn als je dat simpele gegeven gewoon niet snapt.
Hölzenbein | 14-12-11 | 09:45
Dat moet wel zo zijn. De zoete wolken van naastenliefde komen immers over de Mediterrane Zee naar ons continent gedreven. Echt lieve mensen daar, lieve samenlevingen. En wat niet lief is, dat is de schuld van een ander. Dan komt het door ongelijkheid, armoede, wanhoop, rechteloosheid. Kijk maar naar de immigranten uit die contreien die in Europa wonen onder de gunstigste omstandigheden. Het zijn de aardigste mensen die je je kunt indenken.
We zijn allemaal blij dat 'ie dood is buurvrouw, voor zover je blij kunt zijn .
"Schokkende VIDEO van vlak na de explosies in bushokje. " Waarom ga je dit filmen? Het zou mij (hoop ik toch echt) niet in mn hoofd op komen om na zoiets te gaan filmen. Je kan niet met 10 mensen 1 iemand helpen, maar dan ga je alsnog toch niet filmen?
@Flodder | 14-12-11 | 09:32
Dat maakt het wapen niet gewelddadig maar de mens die ze gebruikt. Ergo, mensen deugen niet. Nu ja, dat wist ik al.
@kapotte_stofzuiger | 14-12-11 | 09:47
Vind je het erg als ik aan het het tijdschrift voor psychiatrie (en hun schrijvers, die dus geen donald duck schrijven) en de Wereld Gezondheidsorganisatie meer waarheidsgehalte hecht dan aan wat het journaille schrijft?
"Het is al meer dan 50 jaar het toonaangevende wetenschappelijke tijdschrift voor de Nederlandse en Vlaamse psychiaters, artsen in opleiding tot psychiater en andere geïnteresseerden."
-weggejorist-
@hfakker | 14-12-11 | 09:44
En óf terroristen boos zijn.
Zo erg zelfs dat ze hun boosheid op onschuldigen plegen bot
te vieren...
*mompelt iets over chromosomal disorder
In mijn gedachten borrelt de uitroep "Duizend bommen en granaten!" op.
Ben ik de enige, of hebben meer mensen daar last van?
Gelukkig is het vrij moeilijk om aan wapens te komen in Belgie....
@likmegaties | 14-12-11 | 09:46
Hopelijk zijn we dan net zo geschokt.
Immers zijn dat doorgaans ook brave hardwerkende burgers met kinderen, opa's en oma's
@Hölzenbein | 14-12-11 | 09:35
En nog eens vernauwen. Eerst algemeen: "wapens", Bakito vernauwt het tot "vuurwapens" en dan jij nog eens een stapje verder AK47's. Trots op jezelf zeker?
@Petrus de Rewa | 14-12-11 | 09:41
Tuurlijk ;)
@BASinnic: hoezo "verzwijgen"? Zowel de NOS, RTL als de kranten van vanmorgen maken er gewoon melding van. Is je aluminiumfolie op?
Er is TOT OP HEDEN geen enkel bewijs dat er sprake is van welke ideologische daad dan ook. Als dat alsnog komt is het vroeg genoeg om moslims/links/rechts/weet ik veel wat er bij te halen. De man heeft terreur gezaaid op die markt. Net als in Florence, Utoya, Alphen a/d Rijn en Virginia. Over motieven is nog helemaal niets duidelijk. Enige terughoudendheid met het ventileren van haatgevoelens zou iedereen vooralsnog sieren, behalve tegen de dader an sich.
@Hölzenbein | 14-12-11 | 09:45
nos.nl/artikel/78461-marokkanen-meer-k...
@Bakito | 14-12-11 | 09:30
Wapens (en dan niet plotseling beperken tot vuurwapens, da's ernstig flauwe retorica) worden voor vele doelen gemaakt.
1. Jagen
2. Jezelf verdedigen
3. Kleiduiven schieten
4. Verzamelen
5. Orde bewaken
6. Minimaal een tiental sporten (ik zal ze niet allemaal noemen, dat zou flauw zijn, maar van speerwerpen tot darten en van biatlon tot handboogschieten)
7. Ongedierte wegjagen uit de moestuin
8. Criminelen afschrikken
9. Alarmeren
10. Oorlog voeren
@Tommygunner | 14-12-11 | 09:43
Tenzij hij als burgemeester meer weet dan jij en ik...
Wat logisch is
Maar zeg dat zelf dan ook, ipv een welles-nietes obv niet meer feiten dan hij heeft
Ik vraag me steeds weer af wat er was gebeurd als een Belg ook zoveel moslims had afgeknald op bvb het suikerfeest .
@shiptar | 14-12-11 | 09:43
Was ook terrorisme.
Wel een beetje jammer dat hij dood is, in Nederland had hij een mooie woning cadeau gekregen [slechte link met PowNed item].
@Kaas de Vies | 14-12-11 | 09:34
Over welke bevolkingsgroep heb je het? Een uit Afrika?
In twee grote studies van de Wereld Gezondheidsorganisatie werd gesteld dat schizofrinie, gedefinieerd volgens ICD-9-criteria, milder verloopt in Afrika dan in het Westen. Dat zou dus betekenen dat je uit je lul nekt.
Als je het niet over DIE groep hebt, dan heb ik niets gezegd.
@Hufter | 14-12-11 | 09:35
Niet dus.
Terroristen hoeven in geen opzicht 'boos' op 'de maatschappij' te zijn.
Was de Lockerbie bomber 'boos' op de Schotten?
Was Reivik 'boos' op 'de maatschappij'?
Had deze Nordin een ideologisch doel met zijn daad?
Nee, en/of onvoldoende bekend.
@hfakker | 14-12-11 | 09:33
Je weet niet OF er religieuze of politieke motieven zijn. Maar dat betekent niet dat je met dergelijke standvastigheid kunt zeggen dat het GEEN terrorist is, zoals de burgemeester van Luik bij ELK interview zei. Zeg dan "We weten nog niet of het een terrorist is."...
De Christelijk-Nederlandse cultuur heeft ook het een en ander aan gekken voortgebracht. Zijn mensen Karst Tates en Tristan van der Vlis nu al vergeten?? Of is dit gewoon hypocriese ten top. Ik wil dan op mijn beurt de daad van Tristan best aanduiden als een terroristische aanslag van een PVV-stemmer, geen probleem.
Wat is hij dik. Lelijk valt wel mee. Normaal uiterlijk eigenlijk.
Volgens mij heeft hij dezelfde narcistische stoornis als Breivik en Tristan. Niks lukt in zijn leven, maar dat ligt natuurlijk aan alle anderen en uiteraard niet aan halfgod Nordine. Dus neem je wraak op alle anderen. In een niet eens zo ver verleden stuurde we dit soort types met een geweer naar tropische landen, waar ze met hun risicovolle gedrag direct sneuvelden. Daarna gaven we ze een lintje en dat was voor iedereen beter.
Maar heel misschien zou het goed zijn dat iemand (ouders, leraar, rechter, psycholoog) eens tegen dit soort types zegt dat het toch echt allemaal aan hen ligt en niet aan de maatschappij. Misschien helpt het.
@Dmitri Dmitrievitsj | 14-12-11 | 09:39
Schizofrenie kent een erfelijke component, die in bepaalde bevolkingsgroepen vaker voorkomt. Hoe komt dat, als het niet door inteelt is veroorzaakt?
We moeten vooral veel meer dit soort gasten in de EU halen, en vooral door onze justitie vrij rond laten lopen... Klerezooi! Kudt-EU kudt-justitie etc.
Petrus de Rewa | 14-12-11 | 09:32 | + 0 -
Volgens een andere ooggetuige was hij geheel gekleed in
camouflagepak, dat bleek ook voor geen meter te kloppen.
Soms beelden ooggetuigen zich dingen in en denken ook
echt dat daadwerkelijk gezien te hebben, gebeurt vaker.
@Bakito | 14-12-11 | 09:33
Soms zijn gemakzuchtige methodes de meest efficiënte en wapens zullen er toch altijd blijven.
Dit soort gevallen zullen dan ook wel nooit te voorkomen zijn. Je kunt het slechts verminderen door criminelen langer uit de samenleving te houden.
En afwijkend gedrag eerder op te sporen.
Hè, na Breivik weer geen islamitisch terrorisme. Wat een teleurstelling.
@de_Joego | 14-12-11 | 09:24
Niks minpuntjes +1
@Hölzenbein | 14-12-11 | 09:35
Bloemenvaas?
omg-wtf.net/media/1/20090729-ugp2.jpg
Dit soort incidenten nemen toe, nu kan de menigte die na Breivik op heksenjacht ging bij de PVV weer aan het downplayen slaan.
Een multiculturele jojo?
@Kaas de Vies | 14-12-11 | 09:34
Door een kleine populatie kunnen genetische variaties in een andere frequentie voorkomen dan in de rest van de wereld. Sommige condities kunnen vaker voorkomen, andere minder vaak. Is net iets anders dan de aangeboren afwijkingen waarop de kans groter is bij kinderen van bloedverwante ouders.
Toen ik gisteren vernam dat je in Belgoland al na 1/3 van je strafuitzetting vrijkomt, werd me in een klap duidelijk dat tien jaar LFP/PVV helemaal niet zo gek zijn voor een land. In Belgie leven ze echt nog in Plopsaland.
@Dmitri Dmitrievitsj | 14-12-11 | 09:25
+1 hulde, feitelijke onderbouwing!
(tenzij je moeder ook je tante is, want dan subjectief)
BASinnic | 14-12-11 | 09:34 | + 0 -
Ja, dat wordt écht verzwegen door de media. Dude.
@hfakker | 14-12-11 | 09:33
Dat hebben ze dan dus gemeen he?
Klopt. Weinig carnavalsoptochten in deze tijd van het jaar.
@Stormageddon | 14-12-11 | 09:27
Bakito had er toch een multiplechoicevraag van moeten maken, maar goed vertel ons eens een tiental manieren waar je een AK-47 nog meer voor kan gebruiken? En kom mij niet aan met om je mee op de rug te krabben. Ben ook benieuwd.
@Petrus de Rewa | 14-12-11 | 09:32
Bin Laden-petjes komen in vele soorten:
www.depers.nl/UserFiles/Image/2011/201...
Ook opvallend dat de media verzwijgen dat de aanval gericht was tegen een KERSTmarkt
@Dmitri Dmitrievitsj | 14-12-11 | 09:25 | + 0 -
Bij een bepaalde bevolkingsgroep uit een gebergte komt schizofrinie vaker voor.
Mocht jarenlang na emperisch bewijs niet gezegd worden.
Hoe moet ik dat zien?
@Tommygunner | 14-12-11 | 08:57
Op zich interessant waarom je zo graag hem bestempeld zoet als terrorist, echter;
Wat is zijn politieke of religieuze doel/ideologie?
Waarom, met welk gevolg, wil hij onschuldige burgers verwonden?
Vanuit welke terroristische groep?
En uit welk onweerlegbaar feit is dit gebleken?
en.m.wikipedia.org/wiki/Terrorism
Ergo, ben je niet aan het upplayen, waardoor het neutraal berichten van wat er is, downplayen voor je lijkt?
Iemand die uit razernij en maatschappelijke onmin om zich heen gaat schieten is nog geen terrorist.
Da's een idioot die om zich heen gaat schieten omdat ie boos is...
@irriducibili79 | 14-12-11 | 09:30
Je draait het om. Vuurwapens worden gemaakt om gemakzuchtig te doden. Of dat nu ganzen zijn of mensen.
Je kunt die ganzen trouwens ook met valken bestrijden. Of vliegtuigen bouwen die gansproof zijn.
Kudpersoon -1
Stormageddon | 14-12-11 | 09:27 | + 0 -
Wapens hebben een ingebouwde geweldsinstructie. Als je ze voor handen hebt, ben je eerder gebruikt ze te gebruiken voor dat doel: geweld. Zeker de labiele figuren onder ons.
Volgens een ooggetuige had hij een baard en een Binladen-petje, wat dat ook mag zijn.
www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?...
Het is begrijpenlijk dat de Belgen niet ingaan op een eventuele ideologische achtergrond van de dader, gezien het feit dat ze net een moeizaam tot standgekomen regering hebben. Nog meer etnische spanningen kan het land niet aan.
Lijken allemaal op elkaar die Fransen.
Daar lopen er in de Schiphol beveiliging nog een hele club van rond.
Over een tikkende bom gesproken...
En niet meer te straffen voor zijn daden,de lafaard die zijn eigen leven nam.
@Hölzenbein | 14-12-11 | 09:29
Ja, Stormageddon kan zeker 10 dingen opnoemen die je met een vuurwapen kunt doen. Ben benieuwd.
@Petrus de Rewa | 14-12-11 | 09:28
't Was dus net een echt mens, eigenlijk.
@Bakito | 14-12-11 | 09:27
Maar een ree wordt dan toch wel wat lastiger en hoe zit dat met die ganzen die Schiphol terroriseren.
Bah, een lasser.
@Tommygunner | 14-12-11 | 09:27
Schijnt een plunderaar geweest te zijn, die even een juwelier wilde leeghalen. Stond ergens op twitter, gisteren.
Marokkaans + ogen dicht bij elkaar + algeheel ongeevolueerd uiterlijk: duidelijk gevalletje inteelt.
Korreltje Zout | 14-12-11 | 09:18
Zo'n opmerking, duidelijk gevalletje onverbeterlijke racist. Getuigd ook niet echt van boven gemiddelde intelligentie.
@Bakito | 14-12-11 | 09:26
Voor sommigen toch wat gemakkelijker...
Zie hier, weer een voorbeeld van het gevolg van die geweldige multi-culti samenleving...
Lekker lange persconferentie met na elke 2 woorden "eh euhm eh uhhh"
Hij was geen gemakkelijke cliënt', zegt zijn voormalige advocaat Didier De Quévy. Hij stak de schuld altijd op een ander. Hij was boos op alles en iedereen en voelde zich oneerlijk behandeld.'
Ongetwijfeld een terroristische cel, een slaper die plotseling tot leven komen en in het Westen dood en verderf zaaien. En politie en politici dat maar ontkennen om geen verdere onrust te zaaien. Wij weten wel beter.
@irriducibili79 | 14-12-11 | 09:25
Een haas kun je ook vangen zonder het vlees te verpesten met lood.
Tommygunner | 14-12-11 | 08:49 | + 8 -
Ja, een terrorist net als Tristan natuurlijk. Sommigen willen hier iets te graag moslimterrorisme zien. Redelijk triest.
Gisteren werd 1 van de "mededaders" in een portiek gearresteerd. Waar is die nu opeens gebleven!?
@Hölzenbein | 14-12-11 | 09:24
Het is een vraag van niks. Wapens worden niet uitsluitend voor één doel gemaakt. Een vraag die niet beantwoord kan worden is een slecht gestelde vraag.
Deze gozer zat ook vast voor het in zijn bezit hebben van een RPG. Ben ik de enige die niet snapt waarom iemand die zo'n ding thuis heeft liggen uberhaupt weer vrij is?
Triest dat dit soort idioten altijd ten kosten van onschuldige mensen dit soort debielen acties plegen.
@Hölzenbein | 14-12-11 | 09:24
Had ik er een multiplechoicevraag van moeten maken denk je...?
@Bakito | 14-12-11 | 09:20
Zodat we met kerst vers wild kunnen eten?
@Korreltje Zout | 14-12-11 | 09:18
Kunnen we ophouden over dat inteelt? In tegenstelling tot wat velen denken leidt inteelt niet tot een gedegenereerde genenpool. Inteelt leidt tot een verhoogde kans op het tot expressie komen van een bepaald type genetische afwijkingen, om precies te zijn autosomaal recessieve afwijkingen. Inteelt leidt niet tot een hogere frequentie van deze afwijkingen in de genenpool.
Het zinspelen op "generaties inteelt" dient alleen maar om een gehate bevolkingsgroep op grond van pseudowetenschap voor te stellen als een inferieur ras. Blijft onverminderd populair, maar klopt niet.
wakkere_nederlander | 14-12-11 | 09:10 | + 0 -
Niks vreemds aan hoor..
Florence: extreem-rechtse christen
Luik: Gestoorde moslim
Denk je nou echt dat in de huidige samenleving de
aandacht naar die christen zou gaan? Natuurlijk niet..
"Het volk" baalt al dat die Marokkaan geen lid was van
al-quaida ofzo, dat zou ze helemaal goed uitkomen.
(kom maar met die minpuntjes jongens)
Bakito | 14-12-11 | 09:20
Ik hoor de hersentjes (zo ver voorhanden) links en rechts zachtjes kraken na jouw vraag. Ja, ja, eh jaa... komt ie dan, waar worden wapens uitluitend voor gemaakt... jaa...
Slurfje | 14-12-11 | 09:16
De fijne lijn tussen angst en haat. Perfecte voedingsbodem voor meer aanslagen. Door moslims, door links/rechtsextremisten en door overige gestoorden zoals deze vent.
Tommygunner | 14-12-11 | 09:01 | + 0 -
En dan praten we over het topje van de ijsberg....
www.parool.nl/parool/nl/7/MISDAAD/arti...
@Tommygunner | 14-12-11 | 09:17
Lees dit even:
www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?...
@ Snikkeldrift | 14-12-11 | 09:04
Wel potverdomme.
Dit zuig ik niet uit mijn duim maar is mij tijdens de basisopleiding vroegâh zo verteld door een instructeur.
Jouw uitleg klinkt wel logischer voor dit wapen.
Kan me van de FAL nog door dezelfde instructeur de term:
"gecombineerde vuurtapmondingsvlamdemper" herinneren.
Vind MAG (mitrailleur à gaz) eauk niet echt klinken als een specifiek wapen type aanduiding.
Of zat die instructeur er eauk hier weer naast ?
Zal later wel pliesieagent zijn geworden.
@Randy McRanderson | 14-12-11
Stuitend hoe jij op basis van geen/nauwelijks informatie een conclusie de wereld in zou willen sturen. Op basis van.... van wat eigenlijk?
Correctie: Dit WAS Nordine Amrani.
@supah | 14-12-11 | 09:18
Nee. Auto's worden gemaakt om te rijden. Wapens worden uitsluitend gemaakt om, nou, zeg jij het maar.....
@wakkere_nederlander | 14-12-11 | 09:10
Het schietincident in Florence was gisteren op het Nederland 1 nieuws (welk ander ook!) te zien vlak na het incident in Luik. Maar tot nu toe is de media hier er muisstil over, dat klopt. Zijn donkere slachtoffers minder waard dan roomblanke? Zou ook nog kunnen, maar nah... dat zou te ver gaan.
wakkere_nederlander | 14-12-11 | 09:07
Vergeleken bij de charme van NL plaatsen als Almere, Zoetermeer, Lelystad en Rotterdam is Luik inderdaad stuitend lelijk...
Randy McRanderson | 14-12-11 | 09:13
Dude, in deze tijd van het jaar heb je in bijna elke stad buiten Nederland een kerstmarkt. Dus als je een grote groep mensen om wil leggen kom je per definitie uit bij een kerstmarkt.
Een terroristische aanslag moet aan een paar kenmerken voldoen. Dat de dader van een aanslag een moslim is maakt het niet onmiddelijk een terreristische aanslag.
Zelf denk ik meer aan een Tristannetje dan aan een Osamatje op dit moment.
Ik zie het al voor me als dit in Nederland was gebeurd. Dan was die man zielig vanwege de schaamtecultuur.
Hoe dan ook blijft het idioot dat mensen die, in zijn geval, al verkrachtingen hebben gepleegd, veroordeeld voor wietplantages en wapenbezit, gewoon vrij rond kunnen lopen. Allemaal te danken aan de hippierechters en bestuurders uit de jaren 70 en 80.
Een ding scheelt... hij gaat in ieder geval naar de hel!
In België doen ze trouwens niet zo graag aan onderzoeken, ze graven waarschijnlijk een gat en daar gaat hij in.
Dan zijn ze er klaar mee.
@Randy McRanderson | 14-12-11 | 09:13
De feiten die we hebben over de dader wijzen niet in de richting van Islam. De dader was veroordeeld voor drugs- en zedenmisdrijven, en moest zich gisteren weer melden op het bureau voor verhoor wegens een zedenmisdrijf. Er is niets bekend over eventueel koranbezit danwel moskeebezoek.
Er is geen enkel bewijs, of zelfs maar een aanwijzing dat-ie een moslim was.
-weggejorist-
Gadver, moeten we nu de komende dagen deze rotkop bovenaan elke nieuws site zien.
@Bakito | 14-12-11 | 09:14
Zeg je dat ook over de auto-industrie als er weer eens een mongool met zijn zatte kop een viertal fietsers dood rijdt? Zal mij benieuwen of meneer de crimineel met veroordeling voor illegaal wapenbezit zijn FAL en handgranaten op verlof had. Vast niet maar deze aanslag wordt vast gebruikt om mensen die hun wapen wel op verlof hebben met nog meer onzinnige regeltjes lastig te vallen.
Randy McRanderson | 14-12-11 | 09:13 | + 0 -
Mwoa, een drugshandelende ex-Moslim en een geurhuisjes- en kaarsenmarkt. Kan net zo goed een algemene doordraaier zijn.
Nee die friggin agressieve debiel van sharia Belgistan, doodsbedreiging aan een journalist.... dat is 1+1!
@Slurfje | 14-12-11 | 09:16
Tegen dat soort angsten bestaan pillen.
@necrosis | 14-12-11 | 09:08
Dat is zo, maar waarom het bij de één zo hard ontkennen en bij de andere VOORDAT er onderzoek is gedaan keihard ontkennen...
-weggejorist-
@Bakito | 14-12-11 | 09:14
En door de drugscriminelen. Die jongens ook bedankt voor hun bijdrage!
@Randy McRanderson | 14-12-11 | 09:13 daar denk ik anders over. Hij heeft eerst zijn huishoudster vermoord, deze man is gaan flippen met veel te veel wapens tot zijn beschikking. Hij moest zich die dag ter plaatse verantwoorden voor de rechter, er zijn teveel elementen die duiden op iets anders dan een terrostische daad, dus zolang er geen elementen zijn die duiden op terrorisme...
@ neemjemoederindemali | 14-12-11 | 09:10
Ging mij meer om dat bos: 's zomers veel vliegen die eieren kunnen leggen in zo'n dood zelfmoordlichaam. Dan hebben de maden, bacterien en schimmels het binnen een week of twee opgepeuzeld.
Dit bloedbad werd mede mogelijk gemaakt door de wapenindustrie. Bedankt jongens, voor jullie bijdrage!
Hij kijkt echt alsof hij het slachtoffer van deze harde maatschappij is en dus moest de maatschappij de prijs betalen van zijn helse leven.
Tot zover mijn amateur psychologische verklaring.
Absurd dat deze man in de gaten gehouden werd, het bekend was dat hij illegale wapens heeft gehad en deze opnieuw onder toeziend oog heeft weten te verkrijgen.
rara | 14-12-11 | 09:04
Ik vind het nogal wat dat zo'n burgemeester enkele uren na het delict terwijl er nog geen onderzoek opgestart laat staan afgerond is de wijsheid in pacht meent te hebben om te beoordelen of het wel of geen terroristische daad is. Dat weet hij namelijk helemaal niet maar in een politiek correcte reflex gaat hij de boel lopen downplayen om de lieve vrede te bewaren. Wat ik constateer is een moslim die een aanslag pleegt op een kerstmarkt. Lijkt me zo'n beetje de schoolboek definitie van een terroristische aanslag.
@Korreltje Zout | 14-12-11 | 09:08
Wat mij betreft hoeven ze niet te wachten tot de zomer, ik gun die gieren in de winter ook wel een stukje vlees.
Twintig veroordelingen en dan nog vrij kunnen rondlopen?
FAL.
Fabrique des Armes Liège.
Geheimrat Schultz | 14-12-11 | 09:00
Volgens mij (en wikipedia):
Fusil Automatique Léger
Waarom springt de media bovenop Luik en laten ze het schietincident in Florence totaal links liggen?
Vreemd!
Het had ook niets met drugs te maken?
Waarom moet dit type addergebroed altijd eerst nog even een paar onschuldige mensen omleggen voordat het zelfmoord pleegt? Als je jezelf toch wilt afknallen, doe dat dan 's zomers in een stil bos of op een plek met veel om-nom-nom gieren. Dan val je er niemand mee lastig en ben je binnen no time terug naar de natuur. Beter nog: doe een poging Ahmedinejad, Mugabe of de junta van Birma te assassinaten. Is ook zelfmoord, maar wel eentje waarmee je de mensheid een dienst bewijst.
Heb je der weer zo een die de headlines wil halen met zijn narcistisch allah-syndroom. Geweldige daad jongen. Sta je dan met je inteelt kutkop in de kranten omdat je een baby gedood hebt. Trots?
Wat een gedegenereerde rotkop.
@Tommygunner | 14-12-11 | 08:57
Daar denken ze in het PBC in Nederland anders over, die hebben voor elke 'freak' wel een passend syndroom wat allesverklarend is.
Ik praat hiermee niets goed; hij is een meervoudige moordenaar (met voorbedachte rade)!
*feit*
Op de video is iedereen rustig bezig elkaar te helpen. Teken van beschaving. Heel wat anders dan een hysterische Alah Akbar schreeuwende meute...
Als j zelf geen zin meer hebt in het leven, moet je vooral doen wat je niet laten kunt, maar om nou op een markt als een wilde tekeergaan en heel veel (onschuldige) mensen erbij te betrekken... Je zal er maar lopen met je kinderen. Echt een ziek persoon. Mijn medeleven voor de slachtoffers.
Ik vraag me bij dit soort incidenten steeds af of het nou echt steeds vaker gebeurt, of dat ik ouder word, of dat het met internet gewoon steeds sneller en beter gecovered wordt.
Wat een triestheid...
Wat ik ook erg shocking aan de foto's vind is hoe fokking lelijk de stad Luik is. Man man je zou er wonen in die mistroostige bouwput met al die met roet besmeurde gevels.
@Tommygunner | 14-12-11 | 08:57
Ik heb het niet zo goed gevolgd. Het hangt wrsch van zijn motief af. Ik begrijp dat dat niet helemaal duidelijk was? Zag nog een linkje onder het gelinkte artikel in La Meuse: lameuse.be/regions/liege/2011-12-14/la...
Hij schoot, doodde en handelde niet heel anders dan Tristan van der V., die ook geen terrorist was.
@Kaas de Vies | 14-12-11 | 09:01
@Zure prak | 14-12-11 | 09:01
Er is niets bijzonders aan mijn buurt. We moeten onszelf niet wijsmaken dat zoiets niet kan in onze stad of onze wijk.
En we moeten ook niet denken dat we dit altijd kunnen voorkomen.
Dat ontslaat ons overigens niet van de plicht om alles te doen om het te voorkomen.
@Kaas de Vies | 14-12-11 | 09:00
Ook al zouden ze zaken vinden waaruit blijkt dat het uit religieuze of politieke is gepleegd, dan zouden ze dit proberen te ontkennen.
De aanslag in Alphen had mijn inziens weer buitengewoon veel weg van een rechtsextremistisch motief.
Tja. jarenlang kon iedereen wapens kopen in het Belsj omdat die Waalse socialisten veel stemmers hadden die arbeider waren in zo'n Luikse wapenfabriek.
Socialisme = vakbonden = maffia = puinhoop = Italië.
Italië begint bij de taalgrens!
Gisteren heb ook al meegelopen in een stille tocht, kan er zo langzamerhand beter mijn beroep van maken.
Moeilijke jeugd gehad?
Zeker een lieve oom die met zn gutsende paal een permanent litteken op zn toch al ietwat fragiele mentale gesteldheid heeft ingeknuppeld in het verleden.
En ja daar zal de normale burger voor moeten boeten..
@Geheimrat Schultz: FAL = Fusil Automatique Leger, oftewel licht automatisch geweer. Wel uit Herstal bij Luik, inderdaad.
@Randy McRanderson | 14-12-11 | 08:57
Uit niets blijkt dat de dader politieke of religieuze motieven had, er zijn wel sterke aanwijzingen dat hij een drugs- en wapenfreak was. Er is gewoon geen bewijs dat het een terroristische aanslag is.
Gister is pijnlijk duidelijk geworden dat van alle kanten extremisme tot gruweldaden kan leiden. Ik zal het nooit snappen.
@Kaas de Vies | 14-12-11 | 08:58
Ik ben echt voorstander van als iemand willens en wetens een grove misdaad pleegt als een overval o.i.d. hij levenslang de cel in moet. Dit zou echter teveel kosten. Ik ben benieuwd hoeveel dergelijke figuren op vrije voeten kosten aan geroofde goederen, slachtoffers die niet meer kunnen werken etc...
@niet voor de hond | 14-12-11 | 08:57
In wat voor buurt woon jij?????
Geestelijk gestoorde kut-idioot. Hij is toch wel dood hé? Wat denkt zo'n achterlijke mongool nou als ie die handgranaten staat te gooien? Kan zo iemand wel denken. Of is door inteelt zijn hersencapaciteit zo aangetast dat gewoon op instincten leeft? Wat een focking kneus.
@niet voor de hond | 14-12-11 | 08:57 | + 1 -
Waar woont u?
@ MichieldeMuiter | 14-12-11 | 08:56
FAL.
Fabrique des Armes Liège.
@Tommygunner | 14-12-11 | 08:57 | + 0 -
Meestal doet een terrorist dit vanuit een bepaalde ideologie en/of religie.
Dat is bij hem nog niet ontdekt of gewoon niet aanwezig.
Hee... das gek het is een Hollander.
Op sommige dagen hoop je, als Atheist, dat je het mis hebt en de hel wel degelijk bestaat.
Ogen staan dicht op elkaar. Mag ik dan denken aan en.wikipedia.org/wiki/Hypotelorism ?
Hoe kan het zijn dat zo'n doorgewinterde psychopatische crimineel vrij rondloopt.
Dan klopt het systeem toch niet?
Stuitond dat zo'n burgermeestertje terwijl de lijken nog warm zijn en geen onderzoek afgerond in iedere camera loopt te brabbelen dat het geen terroristische daad is. Zodra er weer eens een moslim gierend uit de bocht vliegt struikelen politici over elkaar heen om de boel te downplayen. Misselijkmakend.
Had mijn buurman kunnen zijn. Net als Anders Breivik of Volkert van der Graaf
@Dmitri Dmitrievitsj | 14-12-11 | 08:53
Dingen zijn zoals ze zijn. Iemand die schiet als een terrorist, doodt als een terrorist en compleet handelt als een terrorist, is een terrorist. Ik vind het gewoon typisch dat dit dan opeens geen terrorist is, maar een geflipte wapenfreak. Hij wilde een punt maken d.m.v. geweld.
CaligulaRotterdam | 14-12-11 | 08:54
Sterker nog, de FN fabriek staat volgens mij in Luik...
-weggejorist-
@Theodoros | 14-12-11 | 08:51 |
Een FN FAL, dat geeft er voor de Belgen nog een nationalistisch tintje aan ook...
Wel dermate goed geintegreerd dat ie een Belgisch wapen gebruikt heeft. The sick fuck... Hoor net dat een kind van 1,5 het ook niet gehaald heeft.
-weggejorist en opgerot-
Raar hoofd,.... beetje broer/zus product...
@Tommygunner | 14-12-11 | 08:49
Wat maakt dat uit?
Ik zie het al.
Duidelijk een 'slachtoffer'...
Walgelijke rotkop.
Met zijn FAL... zeiden ze niet AK 47 in de media?
Stuitend dat men hem niet omschrijft als terrorist in de media...
REAGEER OOK