
GS Dubbeldik Crisiskerstnummer. Want als er één relevant jaarlijstje gemaakt moet worden om 2011 te duiden, dan kom je vanzelf tussen de daders en slachtoffers van de asgrauwe crisiskaravaan terecht. Vingerwijzend vreesden we ons een weg door 2011, beide armen beschermend om ons bezit geslagen. We snauwden verontwaardigd naar de bankiers, we keken vertwijfeld naar de politiek en we constateerden hysterisch lachend dat een stel stadskampeerders een klap van de crisismolen heeft gehad. Ondertussen kregen de media de schuld van de ongrijpbare onzekerheid die ons op slag van kerst
misschien wel of misschien ook niet in een keiharde recessie des doods smeet, omdat de media zomaar ongestraft alle malaise in woord & beeld brachten terwijl ze zelf eigenlijk ook geen idee hadden wat er nou aan de hand is en daarom massaal terugvielen op het belachelijk maken van de Occupybeweging. Wat we dan stiekem allemaal weer heel leuk vonden, omdat in vergelijking met de ontredderde reddeloosheid die de paar honderd walmende wildkampeerders tentoon spreiden, de rest van de wereld alle eieren tenminste nog relatief ongeschonden in het mandje lijkt te hebben. Maar die hele crisis is onze eigen schuld. Allemaal. Daarom: niemand sparend socio-ecodeskundologisch jaarlijstje na de lees verder.
Bankiers
Grote Veroorzakers van de crisis. Geldbeheerders des doods. Machtsgeile grootverdieners zonder moraal. Likten zich langzaam maar zelfverzekerd in bij de internationale politiek, stelden zo hun persoonlijke rijkdom en toekomstige macht veilig en lieten daar de hele wereld voor opdraaien. Op het oog vooral de Amerikanen omdat het geld daar als eerste op was, maar laat u zich geen zand in de ogen strooien door docu's als
Inside Job. Reken maar dat de Zwitserse bankkluizen tot het dak vol liggen met roofgoud van Europese bankiers die zich ingedekt hebben tegen om het even welke crisisuitkomst. Bankiers zijn misdadigers op het niveau van degenen die ooit in Neurenberg terecht stonden. Leeggeroofde bankrekeningen zijn de verbrandingsovens van de 21e eeuw. Desalniettemin, voor wie Inside Job nog niet heeft gezien: hier de 8 gig
1080p versie, de kleinere .mp4 voor de Apple TV staat
hierzo.
De EU
Groot kwaad in deze crisis. Het was de EU die tien jaar geleden op wankele gronden een munt invoerde omdat het ding er per se moest komen (iets met
idealisme) en ondertussen jarenlang niets deed tegen de moedwillig-misdadige ondermijning van het monetaire fundament. Nu misbruikt de politieke top de crisis om hun eigen macht uit te breiden. Terwijl Europese ambtenaren zelf amper
belasting betalen, grijpt Merkozy de macht in Europa omdat er via
paniek,
onmacht en het
afpakken van de soevereiniteit van lidstaten een Europese Superstaat gevormd moet worden. Godwin: het volk krijgt geen referendum want wie zich uitspreekt tégen een nieuw Duizendjarige Europees Rijk is per definitie een fascist. Tijden en perspectieven veranderen. Mensen niet.
Het kapitalisme
Heeft het altijd gedaan. Vrije markt, eigen verantwoordelijkheid, werken voor je geld, luxe en welvaart: het zou verboden moeten worden. Oh nee, dat kan dus niet. Want de verwende westerse consument wil helemaal niet delen, laat staan luxe inleveren. Dus willen we er ook niet massaal tegen demonstreren. Er is ook weinig mis met het kapitalisme, het is de politieke regulering die gefaald heeft - en daarmee Het Volk, want dat kijkt naar de politiek om problemen te voorkomen en/of op te lossen. Zo is Het Volk in het sociaal-progressieve Europa van na WOII nou eenmaal afgericht. Maar dat internationale politici vervolgens de bankenwereld zo ver hun ongeremde gang hebben laten gaan, maakt hen net zo schuldig als de bankiers die de regels naar hun hand hebben gezet. Wie zegt op de winkel te passen, dient er op afgerekend te worden als de boel alsnog leeggestolen wordt. Politiek & economie zouden juist verder van elkaar af moeten staan om elkaar beter in de smiezen te kunnen houden. In plaats daarvan wordt de crisis juist aangewend om beide zaken in een nog inniger omhelzing bij elkaar te brengen in machtige akkoorden zoals het European Stability Mechanism (ESM). Meer macht voor minder mensen, vastgelegd in akkoorden die gefundeerd zijn in het drijfzand van een monstercrisis en die enkel tot doel hebben de euro overeind te houden, niet om de oorzaken van de ellende aan te pakken. Zelfs het kapitalisme voelt zich daarom misbruikt.
Ratingbureaus
De echte occupy van de bankenwereld. Lokken oorlogsretoriek uit de doorgaans met witte vlaggen wapperende Fransen, dwingen überpooier Berlusconi op de knieën en veroorzaken zomaar een nieuwe regering in België: maximale effecten door afwaardering waar Occupy nog wat van kan leren. Maar zoals Occupy meer opgesloten zit in het kapitalisme dan ze zelf toe wil geven, zo lopen ratingbureautjes als
Moody's aan de leiband van de Amerikaanse banken en economische politiek, met als enige doel het uitsmeren van de crisis over zo veel mogelijk slachtoffers buiten Wall Street & Washington. Onbetrouwbare en gevaarlijke Satan Claus van deze kerstmis: roven je sok leeg in plaats van hem te vullen.
Occupy
Occupy wist (in Nederland althans) één dag een goed punt te maken en een aardige demo in beweging te krijgen: 'Banken en hun politieke verwevenheid in kapitalistisch georiënteerde stelsels hebben de poten onder ons economische vertrouwen weggezaagd en dienen daarvoor aangepakt en bestraft te worden.' Daarna hield ieder effectief weerwoord op te bestaan, omdat de beweging aan elkaar hangt van halve en hele gekken die liever onderling discussiëren over wie de witplastieken spreeklepel vast mag houden, dan dat ze zich serieus organiseren om met bruikbare, te overwegen of verantwoordelijke voorstellen komen om de situatie te verbeteren. Niemand wil zich bij hen aansluiten omdat ze alleen maar tegen zijn. Tegen geld, tegen kapitalisme, tegen banken. Zinloze exercitie, en mede daarom zijn ze tot dankbaar
mediaslachtoffer verworden omdat lachen om Occupy nog een beetje lol & luchtigheid in een onoverzichtelijke, ongrijpbare monetaire puinhoop brengt. Waarvoor dank, Occupy.
De media
Cynisme en lichte paniek bij
ZeroHedge, beheerste berichten in de dossiers van
VK en
Elsevier of vanuit direct betrokkenen geschreven achtergronden bij
Joris Luyendijk: kies maar wat u wilt lezen. Maar geef de media niet de schuld van het feit dat de meeste clicks naar topics over het Occupesten gaan. Naar beneden trappen is voor iedereen het makkelijkst als het ingewikkeld wordt en in een crisis die zo veel onbevattelijke wisselwerking tussen feiten, meningen, belangen en systemen kent, is het ongeïnspireerde Occupy als vanzelf aan de dubieuze kant van de berichtgeving komen te staan. Journalisten die zich bovendien wél inhoudelijk bezig (proberen te) houden met de aanpak van de economische problemen, moeten toezien hoe ver weg & hoog boven hun bereik over zaken wordt beslist. Achteraf moeten ze dan een staatshoofd, minister of woordvoerder op hun woord vertrouwen dat het allemaal goed komt, terwijl sommige verdragen angstvallig onder tafel gehouden worden en dus niet inhoudelijk te beoordelen zijn door de media. Tot het te laat is, waarschijnlijk. Journalisten, het zijn net mensen en zo. Over mensen gesproken, tenslotte:
Het Volk
Ja u ja. De bankiers bouwden hun piramidespellen hoger dan de hoogste torens van Wall Street, maar met wiens geld? Juist. Dat van u. Achter de bankiers staan honderden miljoenen westerlingen die zich in hun koopzieke consumptiedrang alles door de
strot hebben laten rammen. Van euroknallers bij McDonald's en kiloknallers bij C1000 tot dubieuze hypotheken, spaarplannen en riskante leningen bij banken en kredietverstrekkers: binnen de door de politiek opgestelde wetten wisten de aanbieders alles aan u te verkopen. Het Volk verzorgde de vluchtige vulling van de economische zeepbel omdat het altijd maar méér wil. Want waarom zelf nadenken als een ander je vertelt dat een boom best tot in de hemel kan groeien? De crisis werd veroorzaakt door gepruts, gelieg en geroof bij banken en politiek, maar gefaciliteerd door u. Maar ja. Wat doe je
eraan hè? De kerstgedachte, tot slot, komt van Arnon Grunberg:
We willen wel het geld, maar niet de waarden.
Reaguursels
Inloggen@TriestGeval, hoezo veilig stellen van spaargeld ? Niemand spaart boven de 100.000 euro ,waarvoor de staat garant staat,daarboven ga je zeker beleggen in goud-baren.Waarom zouden we de Nederlandse staat niet meer vertrouwen ? Die overleeft de euro wel hoor,zelfs als ze weer de gulden invoert.Onderpand ? De gasbel van Slochteren,zeker rendabel tot 2030 en de gunstige ligging als delta van Rijn,Schelde en Maas.Ook Schiphol zal zijn rol spelen,desnoods voor het vrachtvervoer.
Waar laat je veilig je spaargeld werken?
Bij ASN of Triodos zullen velen zeggen, maar beide banken investeren vooral in organisaties die op subsidiruiven en linkse onderbuikgevoelens gebaseerd zijn.
Maar als de subsidiestromen minder worden en dus de propaganda machines tgv linkse onderbuikgevoelens ook minder te verteren hebben, dan kunnen de huidige geldleners de hoge idieële rentes niet meer betalen en zakken ook deze banken als een plumpudding in elkaar.
Het ontbeert de doorsnee burger gewoon aan mogelijkheden om zijn spaargeld veilig weg te zetten, anders dan in goudbaren en zwarte kousen.
Sorry,het verhaal is te lang om te reageren.Alleen die laatste zin,dat citaat van Grunberg, intrigeert me sterk.Vraag : Wie willen eigenlijk die waarden niet ? Het zouden wel eens de massa van links-mensen kunnen zijn,wier geestelijke mogelijkheden beperkt zijn door ,voor hun meestal noodzakelijk, korte-termijn denken.Daarmee is die zin wel erg uit de hoogte en worden die waarden voor de massa onbereikbaar.
Nee hoor ... ik ben het er niet mee eens, dat het de allemaal de schuld is van dat "dikke wijf uit de plusreclame". Zij kan er toch ook niets aan doen ? En ze is niet dik maar "curved" en dat is toch heel iets anders, naar wij dachten.
Ja hoor, het is allemaal onze eigen schuld. Maar als het volk nee zegt bij een referendum, zijn ze dom. Wat het volk ook vindt van wat dan ook, de politiek weet toch altijd wat het beste is voor dat domme volk. Gisteren nog met dat ACTA wetje.
.
Over democratische waarden zou ik wel eens iets verstandigs willen horen uit de mond van Grunberg. Hij mag zich van mij gerust wat duidelijker uitspreken.
Goeie analyse!
@Che_cuevara | 15-12-11 | 08:50
Ik heb een hekel aan (proef)ballonnen.
*Houwitser laden doet*
@necrosis | 15-12-11 | 08:46
Ze hebben al eens een ballonetje opgelaten in die richting.
Maar dat is makkelijk te omzeilen.
@Che_cuevara | 15-12-11 | 08:38
Ze gaan straks gewoon 'internetpostzegels' berekenen aan de hand van ontvangen E-mail per IP adres.
Ik ruik een spoedwetje-met-terugwerkende-kracht van Donner.
*rooksignalen gaat oefenen*
@necrosis | 15-12-11 | 08:33
Het is allemaal de schuld van internet.
En post via mail is nog gratis ook.
De vraag is, hoe lang nog.
Nog meer crisis, geen postbezorging meer op Maandag, tenzij de prijs van postzegels omhoog gaat:
www.telegraaf.nl/binnenland/11124625/_...
PostNl doet KPN'etje?
Waarom staat PenW eigenlijk niet in de crisiscollectie?
*voordragen doet voor de update*
Laten we alsjeblieft de blame game houden voor wat het is. Guilty as charged. Belangrijker lijkt mij dat we zo snel mogelijk uit die derrie stappen voordat we er dus compleet in wegzakken en Cpt. Hindsight achteraf even komt analyseren waar het toch in godsnaam mis is gegaan.
Verder wat @de Kerstman 7:19 zegt, uiteraard.
Mag ik dus vaststellen dat de crisis niet veroorzaakt is door de mensen die buiten de maatschappij staan?
La lala lala, geld!
Mogge @all,
Al die dingen mogen ze schrappen, behalve het volk natuurlijk.
@mezelf:
Vergeet ik helemaal:
Wie was er zo dom om op een partij te stemmen die niets geeft om het begrotingstekort?
Kunnen we het niet weer gewoon over kansenwijken e.d. gaan hebben.
He! was deze band bij het vorige topic toepasselijk bij dit topic ook.
maestro!! muziek! Nu ja wat er voor door kan gaan!
www.youtube.com/watch?v=qVlr-3AWMQk&am...
Yep.
Of je snert lust?!
@neemjemoederindemali | 15-12-11 | 02:20
Ga twitteren, gek.
@Stormageddon | 15-12-11 | 01:47
Nep snertbakker
@reppert | 15-12-11 | 01:55
Ah! Nieuw gemeentehuis. Dat zijn perikelen die niet nieuw zijn. Zonder te googelen weet ik het al. Het speelt in heel veel gemeenten en niemand is er blij mee, maar het is zelden de schuld van de gemeenten zelf, maar van de rijksoverheid. Wat is het geval?
De rijksoverheid, in haar streven verkiezingsbeloften waar te maken van een "kleinere" overheid, schuift meer en meer uitvoeringstaken af op lagere overheden (lees: gemeenten). Gemeenten zitten daar niet op te wachten, maar ze krijgen er ook extra geld voor van het rijk, voor uitbreiding en aanstelling van ambtenaren.
De grap is: veel gemeentehuizen zijn niet berekend op die extra ambtenaren die ze wel moeten aannemen (met het huidige personeel is het niet te doen) en daar is meer huisvesting voor nodig. De enige keuze die voorgelegd kan worden aan de gemeenteraad is "uitbreiding of nieuwbouw". Meer smaken zijn er vaak niet. Het is zelden de schuld van de gemeente, het is een gedwongen uitgave van het rijk.
Nog even afgezien van allerlei lokale perikelen, wellicht speelt er in Weert nog meer, maar dit is de primaire oorzaak van geld over de balk voor nieuwe gemeentehuizen: De rijksoverheid wil verkleinen, met windowdressing door taken af te stoten naar gemeenten.
TIP:
Google eens op wat ik eerder plempte. BENELUX enzo.
Stormageddon | 15-12-11 | 01:36 | + 0 -
Weert en zoek maar ff naar de kosten van het nieuwe gemeentehuis, poort van Limburg etc.
OMG. ik hen net een minnetje gekregen van rob kamphues
A propos, rondom dezer dagen denk ik aan kreeftensoep.
@neemjemoederindemali | 15-12-11 | 01:46
Daar ben ik dus al mee bezig. Duh!
@Stormageddon | 15-12-11 | 01:15
Ga toch koken man.
Ho, wacht even.... ik ben van den ouwen stempel...... BENELUX, EGKS, EEG, ECU, EU, EURO.
We waren het mee eensch dacht ik tot het fout ging.
@reppert | 15-12-11 | 01:34
En welke gemeente is dat dan? En waaraan geven ze geld uit? En waarom is dat onnodig? Ik vind zo'n statement een beetje zinloos zonder die specifieke informatie.
Hebben we crisis? Mijn gemeente blijkbaar niet ze gaan gewoon door met onnodig veel geld uitgeven.
Is toch geen eigen geld dus dat doet geen pijn in de portemonee.
pius | 15-12-11 | 01:09 | + 0 -
Zoek het in eigen land. Andere landen de schuld geven is zoooooo Koude Oorlog. En veel te makkelijk.
I rest my case and my body.
See y'all.
@pius | 15-12-11 | 01:11
Het komt gewoon ter sprake. Jij begint over de duivel en Antisoof over kippesoep. Toevallig allebei Joodse uitvindingen. Kan ik ook niet helpen, heb ik niet bedacht.
@Stormageddon | 15-12-11 | 01:08
Je vergeet het onovertroffen baksel Flódni, ik weet niet hoe dit in het Nederlands heet. Een geweldige combinatie van maanzaad, noten, bladerdeeg en honing:
www.google.com/search?q=fl%C3%B3dni&a...
De verliefde spionne kende ik nog niet, zoek ik op.
@neemjemoederindemali | 15-12-11 | 01:09
Neem je moeder in de maling.
@Stormageddon | 15-12-11 | 01:08
Elluk voordeel heb ze nadeel, zei de meester eensch.
Stormageddon | 15-12-11 | 01:08
Wat heb jij met joden vanavond?
Rammstein | 15-12-11 | 01:00
Metaforisch.
@Stormageddon | 15-12-11 | 00:59
geen idee hoe je snert moet maken he?
#snertprutser
Rammstein | 15-12-11 | 01:00
Je hebt gelijk natuurlijk maar tegelijkertijd ben je veels te mild voor je favoriete land. Wat de Amerikanen hebben gedaan is no tien keer zo erg.
Een doelbewuste roofcampagne op groteske schaal.
@AntiSoof | 15-12-11 | 01:04
Kippesoep maak ik eigenlijk alleen als ik ziek ben of een verkoudheid voel opkomen. En ik ben bijna nooit ziek.
Kippesoep is eigenlijk het beste wat de Joden hebben bedacht. Dat, en Gefilte Fish. Ze kunnen best wat, die Joden. Alleen jammer van dat sprookjesboek en rente.
@Stormageddon | 15-12-11 | 00:28
Ok, je wilt oorlog, je krijgt oorlog.
*prijzen verlagen gaat*
@Stormageddon | 15-12-11 | 00:59
Vind ik ook. Gisteren een heerlijke kippebouillon getrokken (op een waxie lichtje d.i. (remind slow cooking)) van heerlijk stukje kip er vandaag een versterkende en goede kippe-groentesoep van gemaakt.
pius | 15-12-11 | 00:51 | + 0 -
Ik geef alleen de mensen die meer uitgeven / gaven dan er binnen komt / kwam de "schuld".
IJsland, schmijsland. Ik heb de billboards met de rentes van de bank in IJsland ook gezien, en "when something sounds too good to be true, it usually is".
Maar, nee hoor. Plempen dat geld uit gierende hebberigheid en dan janken wanneer het fout gaat.
pius | 15-12-11 | 00:52 | + 0 -
Geloof je in een duivel, dan geloof je ook in een god.
@Petrus de Rewa | 15-12-11 | 00:50
De lekkerste soep begint bij de beste bouillon. De beste en krachtigste bouillon krijg je door die de avond van te voren te trekken.
Ik ben zeer wel bekend met Werumeus Buning, een van de eerste pogingen in het Nederlands taalgebied om een literair kookboek te schrijven. Zeer lezenswaardig. Overigens is het beste op dit gebied (wat mij betreft nog steeds onovertroffen) "De verliefde spionne" van Herman Pieter de Boer.
Stormageddon | 15-12-11 | 00:47
De duivel kent vele gedaantes. Maar ik vang je dreef.
Rammstein | 15-12-11 | 00:50
Nee niet echt eigenlijk.
Rammstein | 15-12-11 | 00:49
Er word niets maar dan ook helemaal niets op Amerika geschoven. Dat is juist het probleem.
Maar wel onze deurwaarders op Ijsland afsturen.
Over Blame Games gesproken.
@Stormageddon | 15-12-11 | 00:22
Pardon? U kookt om 00:30 soep? Mijn complimenten. Ooit de geweldige literaire kookboeken van JWF Werumeus Buning gelezen? Daarmee kookt u zich wel de crisis door.
www.dbnl.org/tekst/weru002100a01_01/
pius | 15-12-11 | 00:44 | + 0 -
Bent u religieus trouwens, even vraagje tussendoor.
AntiSoof | 15-12-11 | 00:46
De relevantie van wel of niet op de Pvda stemmen ontbreekt in deze context volledig. Achterhaald en doctrinair gelul.
Daar doelde ik op mijn waarde.
pius | 15-12-11 | 00:44 | + 0 -
Wat een onzin, de blame game. Je kan, als land, als consument, ook gewoon je kop erbij houden, en er niet in meegaan, of in een eigen, realistische, gezonde vorm.
Ik krijg het schompes van alles op Amerika schuiven.
Maar het is natuurlijk makkelijk hè ?
@pius | 15-12-11 | 00:44
Dat is niet helemaal waar: de duivel is ongeveer 3000 jaar geleden geboren, ergens tussen de Nijl en de Jordaan. Verzinsel van een Joodse sprookjesschrijver.
@pius | 15-12-11 | 00:41
PvdA, PvdA. Tsja, den Uyl was een goed mens, denk ik. En Drees en Domela Nieuwenhuis. Tsja... Wat is goed en wat is minder. Onze (van de werkers) mooie regelingen kwamen uit het buitenland.
Rammstein | 15-12-11 | 00:41
Tuurlijk niet. Maar de duivel is geboren in de States. En nergens anders.
In dit specifieke geval.
Waarom staat rob kamphues niet in het lijstje? Hij is de schuld van alles!
AntiSoof | 15-12-11 | 00:40
Het ging mij meer om de laatste zin. Die doofde elke schittering. Prompt.
Wat mij betreft dan.
pius | 15-12-11 | 00:38 | + 0 -
En de Leute die het zich allemaal aan laten praten, smeren, beloven ? Onschuldig ?
@pius | 15-12-11 | 00:36
Oneens, tot mijn leedwezen. Zeer mooi verwoordt zelfs, maar wel dubbel en multi-interpretabel als ik weet het niet, dat ben ik dan wel weer met je eens.
Rammstein | 15-12-11 | 00:34
Zeker. Reinvestmentact-ninjahypotheken-derivaten-kredietbeoordelaars. Enfin.
Allemaal de schuld van de States.
pius | 15-12-11 | 00:31
Misschien is het 'Venus Project' toch niet zo'n ridicuul idee?
het is gewoon allemaal de schuld van dat dikke wijf uit de plus reclmae !
hfakker | 15-12-11 | 00:32
Wat een onvoorstelbaar debiel comment. Ik stem trouwens VVD.
Voor het geval.
pius | 15-12-11 | 00:17 | + 1 -
Dus dat mensen een huis kopen wat ze eigenlijk niet kunnen betalen, een auto kopen die ze eigenlijk niet kunnen betalen, merkkleding kopen voor hun kids, die na een maand weer een ander merk willen, of er reeds uitgegroeid zijn, een plasma scherm op de pof kopen, terwijl de "oude" teevee nog niet stuk is, hun huis verbouwen omdat RTL, SBS en de rest zegt dat dat super gelukkig maakt, voor iedereen in huis een eigen peecee, laptop, blackberry en/of smartphone kopen en twee keer per jaar naar Bali dan wel Thailand op vakantie gaan en denken dat de bomen tot de dampkring groeien ...... allemaal de schuld van de Steets ?
Uit mijn hoedanigheid van elite, reik ik U en de uwen, graag en van harte, mijn waarden aan.
Over de prijs van deze te vuur en te zwaard verworven en beschermde waarden... Hebben wij het later wel.
Tenzij U weer op dat mallotige PvdA stemt.
@Stormageddon | 15-12-11 | 00:22
n.a.v. Jouw comment googelde ik daarop en vond dit. www.youtube.com/watch?v=qyW7jHjZrrk&am...
Nietwelkom | 15-12-11 | 00:30
Ja, en verder?
Betreurenswaardig om te lezen dat veel mensen denken dat o.a. hebzucht van nature in de mens zit, wat een misvatting, het milieu waar een mens in opgroeit (de maatschappij) is hier toch echt verantwoordelijk voor.
Stormageddon | 15-12-11 | 00:28
Gier;)
@pius | 15-12-11 | 00:26
Daar kan ik kort over zijn: Nee.
@neemjemoederindemali | 15-12-11 | 00:23
Daar kan ik ook kort over zijn: Ja.
neemjemoederindemali | 15-12-11 | 00:25
LOLOL
@Petrus de Rewa | 15-12-11 | 00:19
Dat kan dus niet bij een NV, AS, AG, Gmbh., LLC, Inc. of Ltd. Da's het hele punt.
Stormageddon | 15-12-11 | 00:22
Heerlijk. Kopje over?
@pius | 15-12-11 | 00:24
Je valt in de herhalingen.
Petrus de Rewa | 15-12-11 | 00:22
Ik zou niet weten waar die boom vandaan moet komen maar ik hoop dat je gelijk krijgt.
Na mij de zondvloed is prima wat mij betreft.
Petrus de Rewa | 15-12-11 | 00:22
Ik zou niet weten waar die boom vandaan moet komen maar ik hoop dat je gelijk krijgt.
Na mij de zondvloed is prima wat mij betreft.
@Stormageddon | 15-12-11 | 00:22
je gaat toch niet mijn handel verzieken?
Stormageddon | 15-12-11 | 00:22 | + 0 -
Lekker
neemjemoederindemali | 15-12-11 | 00:21
Dat is waar;)
Enfin, de crisis is wel ver weg als het hele huis is doordrongen van de geur van vers getrokken bouillon voor erwtensoep. Dan heb je niet zoveel te klagen, kan ik u melden. De erwten staan in de week, de bouillon is aan de pruttel, dat wordt een prachtige soep morgen.
Ja mensen, maak zelf snert. Daar kan geen blik of stazak tegenop. Crisis? What crisis?
www.fhm.nl/upload/content/image/crisis...
@pius | 15-12-11 | 00:17
De schuld van de VS is zo groot geworden, dat die wel voor zichzelf kan zorgen. (Reagan)
Bij een nieuwe economische boom komt het wellicht allemaal wel weer goed. Misschien.
@pius | 15-12-11 | 00:17
Daar hebben ze tenminste nog een gekozen president, (voor wat het waard is) wij hebben nooit gekozen voor van Rompuy/Mario Draghi
@Stormageddon | 14-12-11 | 23:48
Of de wet naar de letter uitvoeren en verantwoordelijke bestuurders, directies en ambtenaren gerechtelijk vervolgen. Niet met een schikking of een spijtbetuiging of spijtoptantenregeling laten wegkomen.
Rammstein | 15-12-11 | 00:15
Helaas is de US verantwoordelijk voor de grootste aankomende financiele genocide in de historie van de mensheid.
De Verenigde schulden van Amerika. Alleen jammer dat wij ervoor opdraaien.
Sorry;)
@kneuterzak | 14-12-11 | 23:32
Nee joh, ze kunnen de rabobank niet uitstaan, een coöperatie met leden, dat kunnen ze niet handelen.
@Rammstein | 15-12-11 | 00:03
Mee eens.
pius | 14-12-11 | 23:09 | + 0 -
Leave the US alone !
Zij hebben er niet om gevraagd dat iedereen denkt dat ze de Hiltons, Kardashians of Trumps kunnen zijn.
www.youtube.com/watch?v=9jK-NcRmVcw
Gewoon omdat deze jongens het in de jaren 80 al wisten!
Lobo | 14-12-11 | 21:09
De nooduitgang die is om de hoek, alleen is die dicht gemetseld.
Stormageddon | 14-12-11 | 23:48
Dan zal je dat wereldwijd moeten doen anders blijven de problemen hetzelfde.
En dat word lastig.
Bakito | 14-12-11 | 23:51
Als er mentalratingsbureau's waren dan was hij allang afgewaardeerd tot de status knettergek.
Wat een daap.
ZDEV | 14-12-11 | 21:03 | + 40 -
It wasn't me
It wasn't me
It wasn't me
It wasn't me
It wasn't me
I wish !
idopane | 14-12-11 | 23:49
Dat jij niet in de minkudoolijst staat bevestigd de waarde van het feit dat ik er wel in sta.
Dan krijg je een I'tje of helemaal niets.
@zeg maar jansen | 14-12-11 | 23:37
Dus die letters krijgen de banken in chocolade uitgevoerd met Sinterklaas? O. Dat wist ik dan weer niet. En als je ze na 5 dec. koopt zijn ze idd niet te duur.
Zo leer ik ook weer bij. Vandaar al die drukte. Je zal maar Izaak heten. Of Niemand heten.
@idopane | 14-12-11 | 23:49
Gelukkig hebben we jou nog om licht in de duisternis te brengen.
The guardian wordt gefilleerd bij Newsnight hebben roddels als feiten gepubliceerd. Linkse krant natuurlijk
De echte schuldige wordt niet genoemd. De wet en internationale verdragen. Bij uitstek iets waar we met de politiek wel wat aan kunnen doen. Om de macht van banken en corporaties te breken is het simpelweg een kwestie van de Code Civil aan te pakken en de status van corporatieve rechtspersonen te downgraden en natuurlijke rechtspersonen persoonlijk aansprakelijk te kunnen stellen voor misdrijven, fraude en falen van corporaties (met winstoogmerk).
Maar ja, aan vanzelfsprekendheden tornen, dat wil men niet of begrijpt men niet.
zeg maar jansen | 14-12-11 | 23:37 | + 1 -
De A's waren over omdat Achmeds niet aan Sinterklaas doen of heb je een fetisj voor de letter A?
de deurwaarder | 14-12-11 | 23:36 Ik had drie A's voor een schijntje.
Na de sinterklaas zijn chocoladeletters altijd de helft goedkoper.
necrosis | 14-12-11 | 23:24 En van die glimjassen met bontkragen er bij zeker?
Dooie katten op een vuilniszak, niet van dichtbij bekijken maar dan is het net echt.
@kneuterzak: En dan is het coöperatieve karakter opeens een nadeel en een beursnotering biedt voordelen. Wat een verklaring van die koekenbakkers van Fitch. Ze kunnen geen aandelen uitgeven, maar ze hebben ook geen zeurende aandeelhouders en dus kan de koers van de Rabo ook niet dalen. Dat houdt je spaarders wel een stuk rustiger hoor. De Rabobank kan ook gewoon bedrijfsonderdelen of andere assets verkopen i.p.v. eigendomspapier wat ook weer verder kan verwateren.
O noooo, de bank founded by farmers is z'n A kwijt.... En nou??
Dat is voor de professionele consument toch geen reden om geld wat ze niet hebben uit te geven aan spullen die ze niet nodig hebben??
Hatseflats, volgens mij lezen die ratingbureau's mee op GS.
www.nu.nl/economie/2693889/fitch-verla...
Goed stuk, het wijst zo'n beetje iedereen aan als schuldige maar is daardoor juist genuanceerd. Het is eens wat anders dan alleen naar de bankiers wijzen.
Het is te hopen dat we hieruit lessen kunnen trekken. De gedachte die hier gelijk op volgt is dat we nog nooit geleerd hebben van andermans fouten. "This time is different" gaat weer niet op. Wat andere reaguurders ook aangeven: we willen meer luxe en er minder voor doen. Dat is onze natuur. Eigenlijk willen we voor de gek gehouden worden en trappen we graag in iedereen die ons van alles aansmeert.
Ik zie het zelf vrij somber in, maar betwijfel of dit een keerpunt in onze geschiedenis wordt. Gaan we er echt op achteruit in die zin dat onze manier van leven drastisch wordt omgegooid of is het allemaal klein? Als ik de stad (Rotterdam) hier elk weekend zie, heb ik nooit het idee dat er ook maar iets aan de hand is.
@idopane: Links en rechts zijn irrelevant, zeker in deze. Kok kon je met Paars moeilijk echt sociaal noemen en aflossingsvrije hypotheken zijn niet zijn uitvinding (en niet aflosbare hypotheken bestaan niet, je mag wel aflossen, is fiscaal vaak alleen niet aantrekkelijk.) Er zijn zat fouten gemaakt in zowel de publieke als private sector en het heeft 0,0 zin om er nu een liberaal of socialistisch sausje overheen te gieten.
@zeg maar jansen | 14-12-11 | 23:10
In zie ze veel bij VMBO scholieren van 15 jaar, ik vraag me af waar ze dat van betalen.....
@Gootbalkoning | 14-12-11 | 22:06
Parsons? Van Rossem's bedoel ik.
Heb wat teveel wijntjes op.
overVecht | 14-12-11 | 23:18 Limonade op? En dat flesje was voor 31 december.
*even een flesje bubbels openslaan doet... gewoon... omdat het kan*
zeg maar jansen | 14-12-11 | 23:13
Je hebt gelijk. En dat is erg genoeg.
Spuit elf de pseudodemocraat moet ook weer even een eitje leggen.
Wat een ontluistering.
www.powned.tv/nieuws/politiek/2011/12/...
pius | 14-12-11 | 23:11 Voor tien mille zeg ik dat jij heel erg kredietwaardig bent. En ik kan dat bewijzen want je maakte net nog een rekening van tien mille zonder uitstel aan mij over.
En zo gaan die dingen.
zeg maar jansen | 14-12-11 | 23:07
Dat ook nog ja;)
necrosis | 14-12-11 | 22:54 Dat staan ze al twee jaar.
In de armere buurten zie je werkelijk iedereen met Uggs.
zeg maar jansen | 14-12-11 | 23:07
De ratingsbureau's hadden na de kredietcrisis (lees; derivatencrisis) al opgeheven en strafrechterlijk vervolg moeten worden maar zoals altijd geld de wet niet voor de machtigen.
Amerika in dit geval.
pius | 14-12-11 | 23:05 De waarde die een ratingbureau ergens aan geeft hangt samen met de rekening die ze sturen.
Het stuk over de ratingsbureau is natuurlijk net zo waarachtig als in hondepoep trappen.
Financial warfare. En niemand die het ziet.
@AntiSoof | 14-12-11 | 23:03 | + 0 -
Regeren is vooruitzien, ironisch genoeg gebeurt dat in de praktijk nooit.
@idopane:
mooi toch.. volhouden dat het systeem werkt, terwijl het overal aan het instorten is. Je zou minister van Informatie in Irak moeten worden; nee mensen, het kapitalisme werkt echt, moet je kijken hoe goed het hier werkt!
En dan ook nog een communistisch land (China) als voorbeeld noemen waarom het kapitalisme wél werkt. Dat is in de orde van groote van alle turken terug naar Marokko, een dijenkletser.
Overigens ben ik óók geen voorstander van het communisme hoor, laat dat duidelijk zijn.
@Überbottehork | 14-12-11 | 23:00
Anticiperen is juist vooruitzien.
zal mijn tijd wel duren. Ik ben gewend om van weinig te leven.
www.youtube.com/watch?v=MvgN5gCuLac
@Pa Cartwright | 14-12-11 | 22:58 | + 0 -
Om niks? Jouw niks is niet zijn niks. Niet alles aan je eigen denkbeelden spiegelen, sommige mensen denken anders/beter/slechter. Anticiperen (ook wel: achter de feiten aanlopen), meer kun je niet doen.
@zik | 14-12-11 | 22:36
We hebben het in ieder geval redelijk goed, dat is voor velen wel waar, denk ik. En inderdaad, zonder de media zou een geestelijk circus niet zo makkelijk uitgevoerd kunnen worden. Scherpe analyse. Maar eea is wat moeilijk te vatten als men de zwakte van de geest niet kent. Want dat weet ik nu ook wel. Onze hersenen zijn nu eenmaal wat 'beperkt'. Daarom werkt er eigenlijk maar één systeem goed. 'Welk dan?', zou je je af kunnen vragen. Nou dat zeg ik dan maar even niet, zou ik dan antwoorden. Want dat zoekt iedereen maar lekker voor zichzelf uit. Er moet immers een queste blijven hè?
En als je nu denkt; 'Wat een geoh, zeg.', dan zeg ik; je hebt gelijk het is een weidse beschouwing, niet door elke geest te begrijpen. Want we zijn net als computers. Ieder heeft zijn eigen programma's. Duizenden zijn het er. Iedereen vult de woorden in met zijn eigen kennis, emotie's en karakter. En dan vinden we het vreemd dat 'we' elkaar niet begrijpen?
Zo. Het is dan wel geen zondag, maar toch.
@ Überbottehork | 14-12-11 | 22:41
Lul je nou man, zo een iemand moet je preventief ruimen. Weldra schiet zo een mutant 5 mensen dood, om niks.
zik | 14-12-11 | 21:57
Zo flutzik schijnbaar nooit gehoord van het verschil tussen een ideologie en een economisch systeem. En het kapitalisme niet geslaagd mag ik even heel hard lachen. Waarom denk jij kluns dat de Chinezen de 2e economische wereldmacht zijn lutsers omdat zijn dat verschil wel wisten . Mag jij later aan je kleinkinderen uitleggen waarom opa toen zo dom was
@zeg maar jansen | 14-12-11 | 22:50
Klopt. Hier in 0031 hoor ik horrorverhalen over maandelijkse hypotheelasten die van het ene op het andere jaar twee keer zo hooh worden, doordat ze zijn gekoppeld aan de Japanse Yen of de Zwitserse Frank. Mensen worden uit hun huizen gezet, oudes kunnen de schoollunches van de kinderen niet meer betalen. Dat is crisis.
Parsons | 14-12-11 | 22:52 | + 0 -
Trots op zijn joh!
@Parsons | 14-12-11 | 22:52 | + 0 -
Wij begrijpen elkaar, het zal de drank zijn.
Om enigszins on topic te blijven: ik kan je vanuit iets zuidelijker Europa melden dat de crisis hier nog niet tot oorlog heeft geleid. Nog minstens 1 nacht rustig slapen, dan weer de Televaag lezen in de ijdele hoop niet geconfronteerd te worden met de chocoladeletters c-r-i-s-i-s (in willekeurige volgorde).
@zeg maar jansen | 14-12-11 | 22:43
Nu je erover begint: waarom staan Uggs niet in de crisiscollectie?
@Überbottehork | 14-12-11 | 22:41
Dat bedoel ik dus.
Kets22 | 14-12-11 | 22:46 Geloof nou niet alles wat er in de krant staat.
Doe jij minder boodschappen? Moet je af en toe een maaltijd overslaan omdat je provisiekast leeg is? Ben je al kleiner moeten gaan wonen?
Die crisis is voor een heel groot deel aangeprate ellende. Zodat we de impopulaire maatregelen van dit cabaret makkelijker aanvaarden.
We wonen in een van de rijkste landen in de Eurozone. In Griekenland is crisis, hier valt het reuze mee.
Ja Kaerels, het is me wat. Gelukkig kunnen wij bankiears nog net rondkomen met onze nieuwe bonussen.
@zik | 14-12-11 | 22:36
Beste Zik wat jij doet is je hoofd diep in het zand steken, we zullen namelijk nog wel gaan merken wat de crisis inhoud, tot nu toe zijn de politici en bankiers (uit zelfbehoud) er redelijk in geslaagd om er voor te zorgen dat de crisis ons vooralsnog niet hard raakt, dit is een ander verhaal in Griekenland, Ierland, Portugal en Italie bijvoorbeeld, daar weten ze inmiddels wel hoe de crisis aanvoelt.
Of het uiteindelijk hard in gaat slaan hier in on s kikkerlandje merken we vanzelf wel het komende jaar.
Persoonlijk houd ik er rekening mee dat het zeer moeilijk gaat worden.
Herr Vorragend | 14-12-11 | 21:35 Middelburg. Of Zoutelande.
De horror.
kiezer | 14-12-11 | 22:37 |
Leef jij van een uitkering of zo?
Pa Cartwright | 14-12-11 | 22:36 Wedden dat ie man-Uggs draagt?
@Parsons | 14-12-11 | 21:04 | + -1 -
Parsons was de achternaam van de man die 'Little Boy' op scherp zette. De wereld, Hiroshima uitgezonderd, is hem nog steeds dankbaar. Niks anoniems aan.
Dus: Klets maar wat.
zovoklets | 14-12-11 | 22:17
"Jij leeft niet in mijn wereld, gaat al decennia crescendo. Als dit de crisis is mag het van mij nog veertig jaar duren."
Ben ik toch bang dat je de inhoud van bepaalde woorden niet goed begrijpt.
Zie : nl.wikipedia.org/wiki/Dynamiek_(muziek...)
Dus als jij al jaren crescendo gaat, zou ik graag willen weten hoe je dat dan doet in de neerwaardse spiraal der"beschaving". (ben verder niet nieuwschierig)
Wat ik nog wil toevoegen is dat het afgelopen is met de : "economie" De schuldenlast die de politieke overheid heeft veroorzaakt komt voor rekening van ons. Slaap lekker verder, zou ik zeggen.
Die Parsons is een schrikbarend verschijnsel.
Uit betrouwbare bron heb ik inmiddels vernomen dat hij 24/7 onder toezicht staat. Heden middag las ik op RTV-NH overigens dat zijn wapens zijn ingenomen.
Man man, en zo een gast mag nog reaguren. Weerzinwekkend.
Relativeren.. soms zou je denken dat een 3e wereldoorlog wel eens goed zou kunnen zijn.
We hebben het allemaal zo slecht, zo zwaar en oh oh wat is het fout allemaal.
Hoeveel miljard zullen de Nederlanders per jaar uitgeven om elkaar lullige tekstberichtjes van 160 tekens te kunnen sturen? Hoeveel % van de buma-nederlanders heeft een flat-screen TV in minstens 2 kamers in het huis, een DVD-speler, een stereo (surround uiteraard), een laptop, een mobiel, een iphone, een collectie CD's/DVD's/Blue rays, enz?
Apple brengt morgen een nieuwe ipad uit die eigenlijk gewoon hetzelfde is als de oude, met marginale zaken erbij, en zie daar ze zijn niet aan te slepen. We hebben het financieel zo slecht.
Als je valt morgen en je been breekt, wordt dat netjes gerepareerd voor je, als je de kraan open doet komt er drinkbaar (!) water uit, hier in utrecht zelfs van betere kwaliteit dan bronwater van bar-le-duc (want zelfde bron, maar dan dieper geboord), enzovoort.
Zo slecht hebben we het dus ook niet meer.
Die hele crisis bestaat niet, het is een vertrouwenskwestie. De media zijn de hoofdschuldigen doordat door de media het domme volk nu geconfronteerd wordt met dit soort zaken die ze niet snappen, maar het woord crisis blijft hangen. En als iedereen maar geloofd dat er een crisis is, is er ook een crisis.
Net zoals dat wanneer iedereen geloofd dat de bergen tot de hemel gaan, ze dat ook doen. Het is gewoon een keuze die wij als maatschappij maken, willen we in een crisis zitten, of willen we juist hoogtij hebben?
Politiek gezien is een crisis makkelijker, want dan is je volk bang en bedeest, en dat regeert makkelijker.
Dus zitten we in een crisis.
Ik heb een baan, dus dit hele topic is voor mij weggegooid geld...
Als afsluiter van dit artikel had best mogen staan dat de verwachting voor de komende paar jaar dan ook negatief zal blijven.
Er is namelijk nog altijd geen oplossing voor de crisis, het enige wat gedaan kan worden is of alles failiet laten gaan waar niemand zin in heeft of de politici zetten druk op het de ECB om de geld persen aan te zetten en mensen met een beetje historisch besef weten dan wel wat we kunnen verwachten.
Gewoon met z'n allen gaan roepen dat het goed gaat. Laat je toch niets aanpraten door dat internet. Wie zegt dat dat waar is?
kiezer | 14-12-11 | 22:09
Het zoet heeft mijn tanden zo onderhand weggerot. In welke realiteit leef jij?
zovoklets | 14-12-11 | 22:09 | + 0 -
Inderdaad; we lopen strak allemaal weer met bonnenboekjes maar ik heb daarnaast ook geen gebrek aan Plus-zegeltjes
@overVecht | 14-12-11 | 22:11
Ach, zolang de honden in de buurt nog niet op mijn stem reageren als op zo'n hondenfluitje, maak ik me geen zorgen.
kiezer | 14-12-11 | 22:09 |
Jij leeft niet in mijn wereld, gaat al decennia crescendo. Als dit de crisis is mag het van mij nog veertig jaar duren.
Waarom probeer je geen aparte niche in de politiek te vinden? Snoeihard conservatief of juist iets met blote tieten. Altijd wel een paar mensen die op je stemmen, beur je toch een tonnetje en auto met chauffeur, daarna wachtgeld.
zovoklets | 14-12-11 | 22:02 |
Dus: Klets maar wat. Kiezer is weg hier.
@necrosis | 14-12-11 | 22:06
Dat zijn de standaard hormonen, ik ga voor nèt dat beetje extra.
@Jackanders | 14-12-11 | 22:02 |
ROFLOL!
Vandaar mijn hoge stem ineens!
@AntiSoof | 14-12-11 | 22:06
Zo is dat, en gewoon bij de Hema verkrijgbaar tegenwoordig.
cucaracha | 14-12-11 | 22:05 |
lol
Liever een dik wijf met een volle boodschappenkar dan een mager wijf en honger.
zovoklets | 14-12-11 | 22:02 |
Nee, want ik kan de gouden bergen die de politiek belooft niet leveren. Wanneer komt het zoet? Al decenia is het niet anders dan inleveren, ten bate van de alles verterende economie.
De natuur en milieu zijn afgeschaft. Het enige wat niet afgeschaft is is belastingverhoging, en het nog verder afschaffen van de bevolking. Want dat leverd geen geld op. Bevolking heeft de politiek alleen maar last van.
@Jackanders | 14-12-11 | 22:02
Ik heb die hormonen liever wat leuker verpakt dan als flesje of blikje....
Parson's kerstboodschap > Beatrix' kerstboodschap.
@Jackanders | 14-12-11 | 22:02
Bierdrinkers kunnen dan wel weer een push-up BH aan. Elk nadeel heb ze voordeel.
@dmekdn | 22:02
Dank voor uw positieve woorden.
Tot nu toe zijn de credits neutraal;}
overVecht | 14-12-11 | 21:46 | + 3 -
Een "vast" contract is tegenwoordig ook helaas niet zoveel meer waard. Wat dat 80 uur werken betreft kan ik mezelf in dezelfde hoek scharen. Zal niet beweren dat het slecht gaat met de onderneming maar een pas op de plaats is op z'n plaats. Zit gelukkig niet zoals veel anderen met een tophypotheek, die ineens niet te betalen meer is.
Mkay, we gaan dus aan het gas.
Zelf schat ik m'n kansen op overleven op nihil, afgestudeerd HBO'ert oude stijl dus kansloos, gelukkig wel voorzien van een goddelijk lijf, voorheen ging ik voor de slanke modellen, maar gezien de tendens ben ik beter af met eentje met de fysiek van een trekpaard, dadelijk handid op het land in de komende autarkische maatschappij.
kortom; ik ben onderweg met m'n slaapzak om als eerste voor de Plus te liggen
@necrosis | 14-12-11 | 21:53
Bier schijnt ook vol te zitten met vrouwelijke hormonen, dus dan zit ik wel goed.
kiezer | 14-12-11 | 21:58 |
Natuurlijk, begin een politieke partij en win stemmen.
fuckje | 14-12-11 | 22:00 | + 0 -
Oke, gelukkig.
Had U namelijk redelijk hoog zitten en dat zou U wel een paar negatieve credits opleveren...
@necrosis | 14-12-11 | 21:58
Ja, bij een kinderrekening. Maar de rekening kwam na een jaar, zonder bij het openen was aangekondigd. Een KPN-netje zeg maar.
@zovoklets | 14-12-11 | 21:57
Ga jij je mond eens spoelen met groene zeep.
De crisis is de schuld van die gereformeerde oppotters die het geld in een ouwe sok onder de bedstee leggen en niets uitgeven aan geile lingerie!
@dmekdn| 21:55
Ik wou gewoon even tegengas geven tegenover al die betweterTs en zogenaamde wereldverbeteraars. Neem mij vooral niet te serieus in deze.
Het gaat niet alleen om 2011.
De politiek gaat het blijkbaar om vooral te blijven zitten. Problemen oplossen kan men niet. Gaat erom dat we gaan stemmen op leugenaars. Alles is zo ongeveer afgeschaft, geprivatiseerd. Men heeft een verkiezingsprogramma, waarop je kan stemmen. Dat verkiezingsprogramma word gewoon afgeschaft zodra er geld nodig is. (lees: nog meer geld over de balk gesmeten moet worden) CDA is daar een groot voorbeeld van.
Het komt erop neer dat de politiek alles laat vallen om de burger nog meer te benadelen.
Dit proces is al jaren aan de gang.
Kortom: de politieke overheid MOET geld hebben, om dat weer over de balk te smijten. Dan hoor je ook nog dat de burger niet door de overheid geholpen kan worden. Ofwel wij mogen met zijn allen desgewenst doodvallen. Ze zijn in duh Haagrgrchch nog zo stom dat ze niet eens in de gaten hebben al onze rechten in handen te spelen van de EU. Ofwel: de NL. politiek is bezig zichzelf af te schaffen...... CDA is daar een grote rolspeler in geweest.
Mijn vraagje: Is dit nog te stoppen?
@Petrus de Rewa | 14-12-11 | 21:49
Zijn je kinderen verplicht een bankpas te nemen dan?
Waar is het ouderwetse spaarvarken gebleven?
Het komt allemaal goed. Stemt PvdA!
Mbt. kapitalisme; wat een lulverhaal. Er is ook niets mis met communisme, socialisme, enzovoort. Op papier zijn het allemaal mooie systemen.
In de praktijk blijkt dat bv. communisme niet werkt, omdat de mens van nature geen communist is. De mens wil méér dan zijn buurman, méér hebben, méér zijn, enzovoort. Dus faalt het communisme.
Exact hetzelfde geldt ook voor het kapitalisme. Het systeem is op papier mooi, maar niet toepasbaar op mensen, de mens leent zich er gewoon niet voor.
Dan kun je wel zeggen 'het ligt niet aan het kapitalisme, het zijn de mensen die het doen'.. maar dat is struisvogelpolitiek, immers als een systeem niet aansluit op diegenen voor wie het systeem bedoeld is, kapotgemaakt kan worden door die mensen, dan is dat systeem dus NIET goed. Punt.
Petrus de Rewa | 14-12-11 | 21:50 | + 0 -
Maar er wordt je door de lokaloos wel een gezond portie zuunigheid bijgebracht
fuckje | 14-12-11 | 21:52 | + 0 -
lol, U hebt ook het historisch besef van een doperwt.
Wat denkt U dat wij deden in de gouden eeuw?
Je verzetten tegen globalisering is van dezelfde domheid om tegen de technologische voortgang van de afgelopen eeuwen te zijn.
Je hebt wel van die mensen maar die worden vroeg of laat door de werkelijk ingehaald.
@Jackanders | 14-12-11 | 21:42
In dat geval: compenseren met (veel) Oestrogeen.
Maar wél met een ZuidWestertje.......
We hadden nooit met de globarisering moeten beginnen.
@overVecht | 14-12-11 | 21:46
Voor mensen die altijd alles op een gouden schaaltje aangereikt krijgen, is het helemaal niet erg om eens flink op hun smoel te gaan.
Daar worden ze beter van.
Ik heb het nu over alle Nederlanders, versta me niet verkeerd.
@Herr Vorragend | 14-12-11 | 21:35
Zeeland is helaas ook niet goedkoop...
@CoffeePatch | 14-12-11 | 21:42
Mijn kleine kinderen betalen 4 euro per jaar voor hun (nutteloze) bankpas, één maand zakgeld. Ze zijn echt woest en hebben nu al prima door hoe de banken in de echte wereld werken.
Geld interesseert mij echt geen reet...
Ik woon hier heerlijk in het centrum van 030. Heb een baan,met een vast contract, waar ik veel plezier aan beleef. Mw overVecht studeert nog dus af en toe zitten we qua geld een beetje krap maar dat weegt niet op tegen de andere zaken die je gelukkig, kunnen, maken.
Kort gezegd zit ik zeg maar redelijk veilig. Waar ik mij meer zorgen om maak zijn diverse vrienden van mij die 80+ uur per week werken voor hun eigen onderneming. Een gezin hebben én nu hun onderneming naar de klote zien gaan. Tuurlijk was ik destijds wel eens "jaloers" op de vele vakanties die zij hadden toen het allemaal nog goed ging. Maarja, ZIJ zitten nu op de blaren en dat doet mij pijn om te zien. Zodra de economie weer wat beter gaat GUN ik hen dan ook weer die vele vakanties.
Allemaal een stapje erbij mensen. Is het zo opgelost.
The Dominator | 14-12-11 | 21:23 | + 0 -
Everybody is greedy luidt een bekend gezegde.
Angst voor verliezen op de een of andere manier zorgt ervoor dat mensen met beide voeten op de grond blijven staan.
Als je dat enorm belangrijke marktelement weghaalt, door bijvoorbeeld garanties te geven creëer je moral hazards.
Dan is het einde zoek en krijg je situaties zoals we die nu kennen.
Het is dus ook niet de schuld van de markt want er waren juist geen marktelementen in het spel.
Testosteron is overigens de overkoepelende oorzaak van al deze ellende.
Wat nu?
Petrus de Rewa | 14-12-11 | 21:31 |
't Blijven arrogante instellingen met minachting voor hun klanten, waar ook ter wereld.
De politiek had ook wel even apart genoemd mogen worden want man, man, man...
.
Staatsrechtelijk dwalingen, persoonlijke incompetentie, verbale onmacht, gebrek aan inhoud of verhaal, overstrekte vingertjes en kerfstokken..
.
het was me het jaartje wel hoor!
@Tommygunner | 14-12-11 | 21:23
mwoah. Meer dat wij de producten hebben gekocht van de banken waardoor de crisis is ontstaan.
@Tommygunner | 14-12-11 | 21:23
mwoah. Meer dat wij de producten hebben gekocht van de banken waardoor de crisis is ontstaan.
Dat hoofdstuk van de banken zou zo door een SP in elkaar kunnen zijn geflansd. Een hele boel weggelaten feiten (Ook in inside Job) tonen, een haast karikaturaal beeld van een van de grote aanjagers van onze welvaart in de afgelopen 30 jaar de financiële wereld. Met gemak wordt hier even vergeten dat de oorzaak van die crisis de zg subprime loans, een aan de financiële wereld wettelijk opgedrongen 'socialistische" constructie om mensen die dat eigenlijk niet kunnen betalen aan een huis te helpen. Een duidelijk 'linkse' versie van de Magaret Tatcher filosofie van het huizenbezit. Alleen bij Maggie klopte het financiële plaatje maar bij die lul van een Clinton was meer sprake van 'gratis geld' en risico's die door de financiële wereld wel moest worden ingedekt. En zie daar kwamen de derivaten (Timothy Geigner). Hier in Nederland de niet-aflosbare hypotheek onder Paars. Allemaal dus de sociaal-democratische 3e weg waar het allemaal bij Kok begon.
@Petrus de Rewa | 14-12-11 | 21:28 | + 0 -
Ik woon niet in een vinex-wijk maar helaas ook in een wijk met veel zichzelf over het paard getild hebbende lutsers die zichzelf fraai in de vingers hebben gesneden met hun arrogante dikdoenerij.
Ik gun het ze niet maar heb ook totaal geen medelijden nu ze hun auto moeten inleveren en zich beklagen dat ze dit jaar naar Zeeland moeten,
@¿Ya tu Sabes? | 14-12-11 | 21:25
Vergeet niet dat geld naar de Derde Wereld ook een deel van het probleem. Als je ze schoolt van ons geld dan maak je ze uiteindelijk concurrent. Zie nu China en India, rijk gemaakt met ons geld, en nu kopen ze onze bedrijven voor een prikkie...
'Zinloze exercitie, en mede daarom zijn ze tot dankbaar mediaslachtoffer verworden omdat lachen om Occupy nog een beetje lol & luchtigheid in een onoverzichtelijke, ongrijpbare monetaire puinhoop brengt.' (Van Rossem)
Zulks zie je ook bij stakingen en protestmarsen: sjissus, wat hebben we een lol. Honderd jaar geleden ging ik met misschien wel vijfhonderd geheel gevulde autobussen naar Den Haag om te protesteren tegen de kruisraketten in Woensdrecht.. Dat was eens maar nooit weer. Wat was het gezellig! Zinloos derhalve.
@Jackanders | 14-12-11 | 21:31
+ maakt ergens.
@Katte Nut | 14-12-11 | 21:29
www.youtube.com/watch?v=QAG-DGX4Q5E#t=...
Tja, als je in plaats van jaloers op de buurman te zijn vanwege zijn grotere 4WD, eens gebruik van het feit dat hij uren met dat ding op pad gaat, zou het er allemaal wat beter uitzien.
Hormoonpompen 2.0 zeg maar.
@CoffeePatch | 14-12-11 | 21:09
Je kunt er grappen over maken, maar ik woon in een land waar dit al werkelijkheid is. En niet eens vanaf de zevende, maar vanaf de eerste storting.
ZDEV | 14-12-11 | 21:03
Ik niet maar mag ook gewoon betalen.
Petrus de Rewa | 14-12-11 | 21:28 | + 0 -
Een willekeurige
Ik zeg. Allemaal de tering krijge en niet meer gaan werken op 02-01-2012. Allemaal collectief ziek melden op het werk. Maar dan ook iedereen he ?? laat de banken maar de tyfus krijgen.
@Jaap de Paap | 14-12-11 | 21:25
Precies. Nu krijgt de kerk tenminste een keer niet de schuld.
@Herr Vorragend | 14-12-11 | 21:22
In welke Vinex-wijk woon jij?
Lifestyle | 14-12-11 | 21:03
Ontwikkelingshulp is 4 miljard/jaar.
Banken betalen is meer. Veel meer.
Maar dat is iets te abstract voor Henk en Ingrid. Dus gaan Henk en Ingrid de eerst komende 30 jaar kromliggen voor de banken. En de grap is: ze hebben het niet eens door.
En zo hoort het in december te zijn, vind ik. Een tijd van bezinning, whoehaahaa!
@LiebeMan | 14-12-11 | 20:59
Oneens. Hoe vaak zijn we inmiddels al niet bedonderd en ergens ingerommeld. Ja, we hadden een Europese lente kunnen houden, maar of het dan echt beter was geworden...
Ik blijf erbij dat hebzucht, als een van de prominenste menselijke karaktertrekken, een groot aandeel heeft gehad in het veroorzaken van deze crisis. Tel daar overmatig vertrouwen in menselijke capaciteiten bij op, combineer het nog eens met een gebrek aan toezicht en we hebben een crisis.
-
We kunnen wel moeilijk doen om het 'systeem', maar met het systeem is niet al te veel mis. Het systeem is flexibel en kan makkelijk worden aangepast. Het zijn echter mensen die zich niet willen aanpassen en maar al te vaak méér, méér en méér willen.
-
Jezelf onderscheiden op basis van je (overmatige) bezittingen, in plaats van je capaciteiten, is dat de wereld waar wij naar toe willen gaan?
Naast mij wonen ook van die fijne mensen.
Hebben de laatste jaren hun overwaarde misbruikt als pinautomaat; hele hut verbouwd a la state of the art, dikke BMW voor de deur, 3 x per jaar een bruine kop halen met het vliegtuig en 2 x op de piste.
Nu is Leiden in last en heeft iedereen het gedaan die van Rossem opnoemt, behalve zijzelf natuurlijk.
En zij zijn niet de enigen; de hele buurt is vergeven van dat soort oliebollen.
@ LiebeMan | 14-12-11 | 20:59 |
Ik voel mijzelf nooit schuldig voor gedragingen gedaan door anderen.
@ZDEV | 14-12-11 | 21:11 | + 0 -
I am the 1%, althans volgens dat lijstje dan. Gek genoeg denkt m'n bankrekening daar anders over.
@Tommygunner | 14-12-11 | 21:13
Fuck dat. Leave OlifaNT alone!
Geen woord over Tjeu la Ling.
Is toch de spil in het hele gebeuren.
Eén ding is fijn (dolfijn)... op Occupy Amsterdam is geen geweld! Haha!
De meeste mensen vinden zichzelf gewoon te belangrijk en iedereen lijkt zich maar druk te maken over al dat virtuele nep geld.
Als je het leven gewoon niet te serieus neemt, valt het allemaal nog wel mee met die crisis
ZDEV | 14-12-11 | 21:03 | + 2 -
Alleen van het laatste punt kunt u mij betichten.
En de beperking van internetvrijheid voor ons allemaal in 2012? www.youtube.com/watch?v=dmQN93NqqDM
Nog zo'n vreselijk monsterverdrag dat gemaakt is om burgers uit te knijpen en verder in hun vrijheid te beperken. Niet goed over nagedacht en met vreselijke gevolgen.
@Parsons | 14-12-11 | 21:04
www.cheapsharedwebhosting.com/nl/webho...
@Knuffelallochtoon | 14-12-11 | 21:03
Je trapt er niet in dat ik echt Tommygunner heet begrijp ik?
Weet je wat nou irritant is.
Dat je met een jaarlijks inkomen boven de 159108 altijd bij de rijkste 107565 inwoners van de wereld behoort, wat je ook opgeeft.
www.globalrichlist.com/
Ik begrijp Grunberg niet.
Zegt hij nou dat het plebs wel poen wil maar niet de 'goede waarden'van de elite? Of zegt hij dat grassroot people wel rijker willen worden maar niet de decadente uitbuitende, plucheplakkende kwaliteiten willen omarmen?
Mooi stuk, helemaal raak. Ik leg het onder de kerstboom!
De kersgedachte is de kerstgedachte.
Vervuild, misbruikt, slecht vertolkt, gemisinterpreteerd, maar toch....
Hallo meneer Hommen, ik kom weer geld storten op m'n rekening. Reactie Hommen: "Meneer u bent vervelend, u valt ons lastig. Daar gaan we wat aan doen".
.
Vanaf 15-2-2012 kunt u per Betaalrekening zes keer per kalenderjaar kosteloos contant geld op uw eigen rekening storten bij een ING-kantoor. Vanaf de zevende storting betaalt u 5 per storting.
Ik ben er toch vrij zeker van dat Nassi Rames, dichter des vaderlandsverraders, ook een vrij groot aandeel heeft.
Maar waar is hier de nooduitgang? En hoe komen we daar?
Prima stuk, Van Rossem. Ik mis de Multinationals en de Chinezen nog in het rijtje.
Graaiende bankiers zijn een symptoom. De oorzaak moet gezocht worden bij degenen die het graaien mogelijk maken.
Is er nog ergens wat te graaien......
Nou zeg, Van Rossem. En de Islam dan?
Hier snappen Henk en Ingrid helemaal niets van.
@Tommygunner | 14-12-11 | 21:00
Ik ben niet anoniem, ik ben Parsons!
Neen.
De (internationale) politiek likte zich langzaam maar zelfverzekerd in bij de bankiers, en niet andersom.
Het mooiste komt nog: Het kan allemaal nog erger ! Want de burger moet bezuinigen. (lees:meer belasting betalen.) Waarom niet de geldkraan naar de derde wereld dichtdraaien ? Probleem opgelost.
Behoorlijk raak citaat van Grunberg, trouwens.
@Parsons | 14-12-11 | 21:00
Wij zijn het volk, maar dan anoniem...
Tommygunner | 14-12-11 | 21:00
Aldus 'Tommygunner'
Wie wilde geld verdienen aan zijn huis?
Wie wilde een duurder huis dan hij eigenlijk kan betalen?
Wie was zo dom om die plasma op afbetaling a 19% rente bij de Wehkamp te kopen?
Wie was zo dom om te geloven dat je pensioenpotje vanzelf groeide?
Wie was zo dom om die woekerpolis te tekenen?
Wie wilde minder werken maar meer luxe?
Wat mij betreft zijn de knuffelallochtonen ook aardig geflopt.
Ik doe het niet graag, Grunberg citeren, maar hij heeft gelijk.
Dat wijf van de... laat ook maar.
Dus. Links heeft niets fout gedaan? Maf..
@Parsons | 14-12-11 | 21:00
Wij zijn het volk, maar dan anoniem...
Ik mis ons!
De Guurders!
Eigenlijk zijn we allemaal schuldig aan de crisis. Dat wisten we toch al lang?
REAGEER OOK