Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. Demonstratie CCCP begonnen

ANP-17340694.jpgSchakelen we nu over naar de altijd dynamische democratie die Rusland heet, alwaar inmiddels 40.000 ontevreden kiezers en evenzoveel journalisten zijn samengekomen om te protesteren tegen de frauduleus verlopen verkiezingen van afgelopen zondag. Toen bleek namelijk dat het volk eigenlijk wel klaarrr was met Vladimir Putin en zijn buikspreekpop Medvedev, en dus werden er even wat stembiljetten bijgedrukt om zo Putin's Verenigd Rusland toch een meerderheid te bezorgen. Dat kwam neer op 2x zoveel stemmen als de exitpolls lieten zien en nu zijn ze daar dus al een week woedend. Vragen die er toe doen: gaan de 52.000 ME'ers die vandaag weekenddienst hebben de zaak op democratische wijze neerslaan, worden er nog journalisten in de cel gesmeten of blijft het zo gezellig als het nu is? En oh ja. Kleine waarschuwing van de politie: Het zou zomaar kunnen dat deze brug naar het demonstratie-eiland het begeeft. En dan kan de hele zaak dus in één keer afgezonken worden om zo Putin's politieke toekomst (lol @ fotosoep) veilig te stellen. Je weet het niet hè. Het is geen Nederland waar de Occupygekkies gratis cake van de gemeente krijgen. De NOS heeft hier een livestream en dit en dit zijn beelden vanuit de menigte. Bellen schijnt niet meer mogelijk te zijn maar de Twitters van Kysia en Olaf doen het als een dolle en brengen u realtime het laatste nieuws. Maar voor de meer objectievere berichtgeving mag u ook de Russische staatstelevee checken.

Reaguursels

Inloggen

Alsof het kans van slagen heeft...
Over een paar jaar benoemen we de Russen tot permanente voorzitter van de EU> In ruil voor een aantrekkelijke korting op hun grondstoffen.

Topperke | 10-12-11 | 20:57

Het geeft maar weer aan, dat een gezond mens strijd voor zijn/haar vrijheid. Niemand is geboren, om zich te laten onderdrukken. Lang leve de Democratie!

fritsspits | 10-12-11 | 17:20

Ach,het land is natuurlijk te groot om ooit van democratie te kunnen spreken.De geschiedenis van alle te grote staten bewijst dat ze de feeling met het enorme volk snel verliezen,zo ook Rusland.De man in het Kremlin is een louter abstract begrip en zijn verkiezing haast oncontroleerbaar.Kortom zulke "bovenmenselijke" staten regeer je alleen maar door bovenmenselijke symbolen van perfectie.Perfectie ,die menselijk gezien, dus niet kan bestaan,maar gewoon bestaat,zoals een (her-)erkend wonder.Oplossing ? Verklaar Poetin,de grote man van na de Sovjet-Unie, HEILIG en het land is gered.Zo niet ? Dan moet de gasvoorraad je redden,net als Nederland.Groeten,het orakel van Dolphi.

Dolphi | 10-12-11 | 17:17

Ben erg benieuwd of de NAVO ingrijpt als puta, herstel: Putin deze opstand bloeddorstig neerslaat.

Ik denk het niet.

de deurwaarder | 10-12-11 | 16:16

@miko | 10-12-11 | 15:53
Iran 1979 valt in hetzelfde stramien. Ontevreden geestelijken (die heel terecht heel kort werden gehouden door de Sjah) en idealistische studenten. Het werd pas een volksbeweging toen een demonstratie met buitensporig geweld werd neergeslagen. Van die situatie maakt Khomeini gebruik door een staatsgreep te plegen.

Stormageddon | 10-12-11 | 16:14

@Parel van het Zuiden | 10-12-11 | 15:41
Dat wordt een lange arabische winter. Helaas, kansloze missie.

Superior Bastard | 10-12-11 | 16:02

Conan de Rabarber | 10-12-11 | 14:08
U gaat toch niet beweren dat die twee nu ook al op zaterdag uitzenden?

Dolle Dries | 10-12-11 | 15:55

@miko | 10-12-11 | 15:53
Zo lang -de olieinkomsten- het welvaartsniveau stabiel blijft zal er dus geen revolutie komen.

Bart_Bart | 10-12-11 | 15:55

Het artikel bevat een pertinente leugen. De exitpolls gaven 48.6% stemmen aan, en de uitslag seker geen 96% stemmen.
Maar goed, als de linke pers weer eens Rusland als de Grote Dictatoriale Vijand kan neerzetten vergeten we misschien ff dat de EU in puin ligt...

ZwarteKater | 10-12-11 | 15:54

@Stormageddon | 10-12-11 | 15:02
Ik zeg niet dat een revolutie perse veel mensen nodig heeft om te slagen maar je hebt echt wel de instemming nodig van het overgrote deel van de mensen.Iran 1979 is een goed voorbeeld. Dat het daarna helemaal anders is gelopen dan de meeste mensen dachten en hoopte dat is wat anders.Zie ook de arabische *kuch* lente

miko | 10-12-11 | 15:53

@Stormageddon | 10-12-11 | 15:43
Ik noem mijzelf liever psycholoog van de koude grond, maar goed.

Overigens psychologiseer ik nog helegaar niets. Ik label enkel jouw mening t.o.v. mensen met het begrip zwartgalligheid. En ver van de reality zijnde.

Of wilde u zichzelf soms een 'mensen-mens' noemen?

Bart_Bart | 10-12-11 | 15:51


@joris:
.
Parel van het Zuiden | 10-12-11 | 15:38 | -plempsel is de resultante van een muitende ipad. Opstand is inmiddels neergeslagen dus wat mij betreft kan deze souvenier ook weg.
.
Alvast bedankt!

Parel van het Zuiden | 10-12-11 | 15:44

@Superior Bastard | 10-12-11 | 15:19
Klopt helemaal.

Hoewel zelfs Poetin het zich niet kan veroorloven dat er 20+ doden bij protesten zouden vallen.

Dus daarom de overdreven massale politieaanwezigheid. Ter ontmoediging.

Bart_Bart | 10-12-11 | 15:43

@Bart_Bart | 10-12-11 | 15:37
U heet Diederik Stapel in het dagelijks leven? Amateurpsycholoog.

Stormageddon | 10-12-11 | 15:43

@Superior Bastard | 10-12-11 | 15:19 |

Nou, dat geeft de burger moed voor wat betreft de Arabische lente.

Parel van het Zuiden | 10-12-11 | 15:41

@Superior Bastard | 10-12-11 | 15:19 |

Nou dat kli

Parel van het Zuiden | 10-12-11 | 15:38

@Stormageddon | 10-12-11 | 15:03
1. Stormageddon
1) Atrabiliteit 2) Donkerheid 3) Melancholie 4) Pessimisme 5) Schandelijkheid 6) Snoodheid 7) Somberheid 8) Zwartheid

Ik zou er nog aan willen toevoegen een gebrek aan realiteitsbesef.

Bart_Bart | 10-12-11 | 15:37

Rusland is niet klaar voor democratie. Door de eeuwen heen zijn ze slechts 1% van de tijd een democratie, of iets wat daar op lijkt, geweest. Toevallig is dat nu en Poetin verdient lof doordat hij ziet dat het land nog lang niet klaar is voor een dergelijke vorm van bestuur en voor het feit dat hij het dictatoriale machtsmisbruik redelijk binnen de perken weet te houden.

Superior Bastard | 10-12-11 | 15:19

@ZKH EénOog | 10-12-11 | 14:11
Grapjas. Hoe moet ik anders de parlementsverkiezingen in Rusland en het +/- systeempje hier op GS in één woord vatten?

landlopertje | 10-12-11 | 15:17

Ik hoop oprecht dat de Russen de Arabieren zullen evenaren.

Santac | 10-12-11 | 15:14

@zeg maar jansen | 10-12-11 | 14:54
Ja, maar de pers draait te langzaam.. er wordt teveel geaarzeld, als ik Wouter Bos (mag ik die naam hier wel noemen?) mag geloven.

landlopertje | 10-12-11 | 15:09

Zeau, da's dan officieel. Het is over met de Trias Politica in 0031. Het is hier vanaf nu veul efficienter, de Staatsinrichting is gewoon Dual Core. De uitvoerende macht heeft zichzelf nu ook als controlerende macht geopenbaard. Want in een zojuist via het ANP gepubliceerde Amber-alert bericht, staat dat ene vader 'Roshayra Te-Farai Maatrijk ontvoerd uit Rotterdam op 9-12-2011 (...)'. ANP verwijst naar bit.ly/cx1z95 .

Opvallend is dat ook dit amber alert bericht weer mateloos rot in elkaar gedraaid is. Als het ANP inderdaad de boodschapperT is voor de pliesie, zou ik de hoofdredactie willen tippen nog eeeeven geen redacteuren in vaste dienst eruit te jorissen... Maar raar is dat die 'vader' (wie vader?) dus tussen ergens gisteren en nu al voor de rechter heeft gestaan en is veroordeeld voor de ontvoering gisteren van meisje Roshayra. Zegt de digipliesie zelf, dus tis waar... De rechterlijke macht is geassimileerd door het Openbaar Ministerie...

F. von Zeikhoven | 10-12-11 | 15:07

@Einde van de Domheid | 10-12-11 | 15:00
"Er zijn helemaal geen buitenaardse beschavingen. "
En dat weet jij zeker?

Che_cuevara | 10-12-11 | 15:04

@Einde van de Domheid | 10-12-11 | 15:00
Beschaving moet op deze planeet nog worden uitgevonden.

Stormageddon | 10-12-11 | 15:03

@miko | 10-12-11 | 14:51
Noem mij een geslaagde revolutie die geen coup d'état was. Ik ken er geen. Onbehagen is er altijd, weeffoutje van de evolutie. Het is slechts een kwestie om dat onbehagen een beetje te sturen.
Parijs 1789: een handjevol demonstranten bij de Bastille aangevoerd door ontevreden en onbetaalde lagere legerofficieren. Meer was het niet. St. Petersburg 1917: een horde matrozen en een handjevol opgetrommelde boeren die net een slechte oogst hadden gehad. De Nederlandse opstand 1567: een handjevol ontevreden lagere adel. De Amerikaanse revolutie 1776: oud-geld regenten met een aversie tegen belasting op thee.

Stormageddon | 10-12-11 | 15:02

Stormageddon | 10-12-11 | 14:46 | + 0 -
Er zijn helemaal geen buitenaardse beschavingen.
Waar het om gaatzijn de binnenaardse beschavingen.
Beperkt u zich daar nou toe!

Einde van de Domheid | 10-12-11 | 15:00

landlopertje | 10-12-11 | 14:36 Die 'pers' draait al lang.

Neem nou Nederland, we lenen geld uit aan de Grieken. Geld wat we niet hadden maar omdat de Grieken die schuld aan ons hebben staat het ineens wel op de balans.

Cijfertjes op beeldschermen, een nulletje meer erbij en je hebt het tienvoudige.

zeg maar jansen | 10-12-11 | 14:54

@Stormageddon | 10-12-11 | 14:23
geloel.Geen revolutie zonder misbehagen.coupe d'etat dat wel met een paar mensen

miko | 10-12-11 | 14:51

@Ashtrey | 10-12-11 | 14:32
Homo Sapiens is de meest verachtelijke diersoort op deze planeet. Er is een reden dat buitenaardse beschavingen nog geen contact hebben gelegd. Met tuig als ons wil niemand wat te maken hebben. Gelijk hebben ze.

Stormageddon | 10-12-11 | 14:46

@che 14:03

Duizend maal duizend keer dank!

eerstneukendanpraten | 10-12-11 | 14:45

Toch mis je de jaren zeventig en tachtig op dit momenten. Niets zet de context van een dictatuur zo scherp als ronkende tanks die over een geweldloze demonstratie rollen.

Parel van het Zuiden | 10-12-11 | 14:43

@Krokodil Gena | 10-12-11 | 13:54
Wat heeft hij gedaan? Nieuwe autobahnen aangelegd?
godwinnnnnn

miko | 10-12-11 | 14:42

Democratie en Rusland in 1 zin: hier klopt iets niet..

Kikel Bikel | 10-12-11 | 14:39

Russia Today is geen staats TV.

CoJoNes | 10-12-11 | 14:36

plastic zakje | 10-12-11 | 13:58
Het feit dat er net verkiezingen zijn geweest zou moeten betekenen dat Rusland op dit moment toch echt een democratie is (al was het maar in naam).
Ten tijde van de tsaren was er overigens sprake van een autocratie en niet van een dictatuur.

Lijkt me logisch... | 10-12-11 | 14:35

Nu ook een Russische lente?!

irma zonderboezem | 10-12-11 | 14:34

Stormageddon | 10-12-11 | 14:23
Jij hebt het niet zo op mensen hè?
Terugkerend thema in je guursels, die overigens zeer lezenswaardig zijn.

Ashtrey | 10-12-11 | 14:32

Rare wereld. Hier zijn al onze regenten druk bezig een nieuwe Sovjet Unie te scheppen voor "onsch" - en in de oude versie van die regeringsvorm willen de mensen weer wel graag democratie.

Jan Passant mk2 | 10-12-11 | 14:31

landlopertje | 10-12-11 | 14:29 Niet? Jongen, we hebben al vier keer zoveel uitgegeven aan Europa als we bezaten.

zeg maar jansen | 10-12-11 | 14:31

@zeg maar jansen | 10-12-11 | 14:21
Maar dat doet de EU helemaal niet, anders was de crises al zowat voorbij.

landlopertje | 10-12-11 | 14:29

Russische roulette, een bus vol stemgerechtigden die alle stembureaus langsgaat.

En maar weer stemmen boys, je weet wel op wie.

zeg maar jansen | 10-12-11 | 14:26

@BeunDeHaas | 10-12-11 | 14:21

Inderdaad. Wat een armoe. Ook dat bord met 'De tonijnen sterven uit, ik eet liever Gerrit Zalm'. Ik word altijd zo droevig van dat soort mensen.

OscarWilde | 10-12-11 | 14:24

@BeunDeHaas | 10-12-11 | 14:21
Nee, alleen wij op GS snappen hoe de wereld in elkaar zit.

landlopertje | 10-12-11 | 14:24

@BeunDeHaas | 10-12-11 | 14:21
Ik denk dat die Russen het verdomd goed weten.
Demonstreren in Rusland is toch ietsje riskanter dan hier.

Che_cuevara | 10-12-11 | 14:23

@Parsons | 10-12-11 | 13:48
De Revolutie van 1917 deed het met nog minder dan 40.000 mensen. Revoluties zijn vrijwel altijd het werk van een hele kleine minderheid met een hele grote bek en een heilige overtuiging van hun eigen gelijk. (En wapens willen ook nog wel eens helpen.) Het resultaat is altijd tegengesteld aan het ideaal.
Mensen met idealen en meningen zijn heel gevaarlijk. Dus eigenlijk: Mensen zijn heel gevaarlijk.

Stormageddon | 10-12-11 | 14:23

Dan zit je die livestream te kijken, gaat het over Occupy, en dan zegt zo'n lelijk wijf: 'we weten zelf niet eens wat er mis is met het systeem.'
Jezus, zouden die 40K Russen wél weten waar het om gaat?

BeunDeHaas | 10-12-11 | 14:21

Rusland, het land wat net zo makkelijk stembiljetten bijdrukt als de Europese unie Eurobiljetten.

zeg maar jansen | 10-12-11 | 14:21

Trouwens: 40K mensen die de straat op gaan op meer dan 100 miljoen mensen is verwaarloosbaar.

BeunDeHaas | 10-12-11 | 14:18

Livestream? Zit je gofferdhomme naar Euro-gezeik te kijken, terwijl ik gewoon op zoek ben naar keiharde realiteit in Moeder Rusland.

BeunDeHaas | 10-12-11 | 14:17

Ik bewonder deze mensen, Siberië is geen prettig vooruitzicht.

Ashtrey | 10-12-11 | 14:13

@Bakito | 10-12-11 | 13:56
Gratis tip: je sokken aanhouden.....

necrosis | 10-12-11 | 14:12

In al die opstanden en revoluties is er standaard 1 ding steeds hetzelfde, en dat is dat de opstanden vanuit een bepaald buitenland worden geregisseerd.

Ik zou me eerder druk maken hoe het kan dat binnen een paar jaar er 2 bushes als president zijn geweest, en 2 clintons in het witte huis hebben rondgelopen.

aliallaaahf | 10-12-11 | 14:12

@landlopertje | 10-12-11 | 14:05

Huh? Stemmingen vervalsen? Is dat zoiets als vrolijk doen, wanneer je chagrijnig bent of zo?

ZKH EénOog | 10-12-11 | 14:11

Wat heeft de Combined Community Codec Pack met dit hele gebeuren te maken? Gaan ze gedownloade filmpjes kijken in Moskva?

ZKH EénOog | 10-12-11 | 14:09

Vanavond Victoria Koblenko in P&W als Rusland-deskundige?

Conan de Rabarber | 10-12-11 | 14:08

De Russische Lente?

Conan de Rabarber | 10-12-11 | 14:07

@Parsons | 10-12-11 | 13:48
Stemmingen vervalsen, daar weet jij ook alles van, nietwaar?

landlopertje | 10-12-11 | 14:05

De wereld begint z'n dictators uit te kotsen. Zijn we in de EUSSR nog niet arm genoeg voor. Komt vanzelf.

die ene van daarzo | 10-12-11 | 14:04

@Fijnstoffer | 10-12-11 | 13:56
Het gaat hier om de toekomst van Rusland, en jij focust je op een mooie dame?

Bart_Bart | 10-12-11 | 13:59

Nu zullen we eens zien hoe gek die Putin echt is. De rest van de wereld accepteert 't toch wel.

De Dansende Kater ® | 10-12-11 | 13:59

Lijkt me logisch... | 10-12-11 | 13:56
Is altijd al een dictatuur geweest, ook in de tijden van de Tsaar.

plastic zakje | 10-12-11 | 13:58

Fotootje van Kysia is best un petit geyl.

Fijnstoffer | 10-12-11 | 13:56

@Parsons | 10-12-11 | 13:48
Wanneer kom je nou eens een keertje langs?

Ik heb 's nachts last van koude voeten in mijn tentje...

Bakito | 10-12-11 | 13:56

Rusland wordt weer een dictatuur, het Westen weer de vijand, Europa ging er toch al aan en over 5 jaar is het WWIII.

Lijkt me logisch... | 10-12-11 | 13:56

Maar wie vertegenwoordigt de 99% en waarom dan wel niet

Tobi | 10-12-11 | 13:55

@eerstneukendanpraten | 10-12-11 | 13:52
Dan is het 'ON', want ik wil Kysia ook.

Bart_Bart | 10-12-11 | 13:54

eerstneukendanpraten | 10-12-11 | 13:52

Het is u gegund maar zeg het niet tegen ons maar tegen Kysia... je weet het niet hé

Fatwabuster | 10-12-11 | 13:54

Wordt allemaal ontzettend opgeblazen door de media. Liep net langs het "plein van de opstand" hier in St. Petersburg waar ook een demonstratie zou zijn. Meer dan een handjevol mensen kon ik niet ontdekken.

Buiten dat, Putin heeft hele goede dingen gedaan voor Rusland.

Krokodil Gena | 10-12-11 | 13:54

Kunnen we niet uit solidariteit onze occuperenden uitzenden naar Rusland?

hetiskoffietijd | 10-12-11 | 13:53

@fatwabuster 13:51

Ik ben gewoon verliefd...

eerstneukendanpraten | 10-12-11 | 13:52

@parsons 13:48

Maar dat land is ietsje groter dan Europa...

eerstneukendanpraten | 10-12-11 | 13:51

eerstneukendanpraten | 10-12-11 | 13:50

Komop ENDP... wel bij de les blijven en je niet zo laten afleiden door Kysia... ;-)

Fatwabuster | 10-12-11 | 13:51

Nastrovje! Hulde voor die mensen!

Rotzbolle | 10-12-11 | 13:50

Kysia is mooi! Verder commentaar overbodig...

eerstneukendanpraten | 10-12-11 | 13:50

Kijk, die hebben dus wél een legitieme reden om de tentjes in de binnenstad op te zetten.

plastic zakje | 10-12-11 | 13:49

Dus 40.000 van de 142 miljoen Russen gaan demonstreren?

Lijkt occupy wel!

Parsons | 10-12-11 | 13:48

Is dit de grote repetitie voor Europa?

Che_cuevara | 10-12-11 | 13:48

Heel stoer dat men daar ook eens de straat op gaat. Klasse! Of het nou zin heeft of niet..

Frankiej | 10-12-11 | 13:47

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken