Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. Debat over de EUSSR

denmaagereheijn.jpg Einde. Exit. Doei, grote doei. Vandaag gaat het beginnen. Het Einde Der Tijden. Het begint met grijze wolken, kilometers hoge cumulonimbuswolken, barstensvol regen, hagel, natte sneeuw. En dan de wind, de snijdende wind. Windkracht 7 a 8. Superhorrorstorm 9 in de kustgebieden. Huizenhoge golven, witte schuimkoppen tot ver achter de dijken. En daar arriveert de grim reaper met de ruiters van de apocalyps. De man met de zeis. Pseudoniem: ESM. De Europese superdictatuur. Brusselse technocraten, zelf onschendbaar, die ons helemaal gaan uithollen en leegzuigen. Zonder veto. Einde AAA-status. Nederland verandert in Griekenland II. Imploderende beurzen. AEX code rood prio 1 richting de 200 punten afgrond. Massa's krijtstreeppakken die te pletter slaan op het natte beton van de zuidas. Crisis met een C. Vaarwel tweede vakantie. Vaarwel vakantie. Dahaag autorijden (benzine: 18 euro de liter). Iedereen arm, berooid, dakloos, wanhopig op zoek naar zo'n Occupy-tentje om tenminste een dak boven het hoofd te hebben. Een miljoen voedselbankgezinnen. Honderdduizenden nieuwe Vara-leden, eindelijk kijkers voor Paul de Leeuw. 1 op de 9 kinderen op de bijna-maar-niet-helemaal-onrendabelengrens. Groeien allemaal op zonder iPad, zonder plasma-tv maar met Hans Spekman. Een verloren generatie van cliënten geïnstitutionaliseerde dubbelslachtoffers. En dan die wind hè, die wind. Guur, rechts, kil, kracht 16. Wat kost dan nog een brood? 1300 euro? Welke euro? De neuro. Waarde: voor 17.000 neuro krijgt u één Zimbabwaanse dollar. Europa vergokt door de Eurofielen. 1929 is here again. Crisis = Oorlog = Genocide. En die wind hè, die wind. De storm steekt op en gaat nooit meer liggen. Arme baksfietskinderen. Sterre en Judo weten helemaal niet hoe ze een moestuin moeten bewerken of hoe een Kalashnikov werkt. Het is hopen. Hopen dat ze in China en India ook een Glazen Huis hebben om geld in te zamelen voor de slachtoffers van de Europese crisis. Wij hopen op niets. Zelfs geen nieuwe verkiezingen zoals Job Cohen dat wil. Wij kweken vast bloembollen. Kokosmatten zijn ook lekker. De buienstoring dreef reeds naar het oosten. Kijken naar het EU-debat kan HIERRR. Sprekerslijst daarrr.

Reaguursels

Inloggen

@ SpekJood, eens dat die "top der toppen" (De zoveelste in een paar maanden) een herhaling van zetten is. De geldwolven van de beurs willen 1 biljoen euro in het bail-out fonds,zo niet dat crasht de beurs alsnog,dus... is deze top en de euro mislukt.De mensen zullen , net als in de jaren 30 ,nog heel lang elkaar de schuld geven en de nieuwe Napoleon Zarkozy krijgt het nog moeilijk met herverkiezing,maar gelukkig zal Duitsland niet met wapens kletteren.Ik denk erover een aandeeltje geldpers-machines te gaan kopen.

Dolphi | 09-12-11 | 12:25

Totaal mislukte Euro-top!!
Maar als je de NOS moet geloven is het een succes,
Het dedain van het suffertje uit
Hilversum is groots.
Zalvende woorden voor het
achterlijke volk!

Zit er al iemand op de redactie daar bij geen stijl!!!
Opstaan langharig werkschuw tuig. en duid de Euro ondergang!

SpekJood | 09-12-11 | 08:29

"Een verloren generatie van cliënten geïnstitutionaliseerde dubbelslachtoffers."

Ik begrijp niet wat hier staat. Het is geen goed lopende zin.

hetbozeoog | 08-12-11 | 06:14

De kaarten raken aardig geschud in het huidige Europa: 2 culturen zullen elkaar vanaf nu gaan bevechten.Dat zijn de Duitse en de Franse resp. zij die leven om te werken en zij die werken om te leven oftewel de ene wil een waakhond voor begroting-discipline ,de ander alleen regels die met de mond en "bail-outs" beleden worden,dus toneel.Het leven is immers een toneel voor alle Latijnse volken en,zoals alle toneel,wordt het publiek geacht niet mee te doen,maar de grote toneelspelers als Sarko (zoals destijds Napoleon) alleen te bewonderen.Voor kleine mannetjes met grote ego's uit Parijs moet je altijd oppassen leert de geschiedenis. Parijs is wel een mis(-lukking) waard.

Dolphi | 08-12-11 | 02:05

De EUSSR. Titel liet me denken aan de USSR2 die we rond 2020 mogen verwachten. Welliswaar "in aangepaste vorm en met andere landen" als Vladimir P. onlangs nog verkondigde. Ben benieuwd wat het gaat geven met die schaakspelers. Maar goed, het gaat dus niet over de USSR maar over pianospelers.

LTS gediplomeerd | 08-12-11 | 01:22

@me,myself and IK | 07-12-11 | 22:36

Vergeet vooral Balkenende niet, al is die mongeaul te stom om doorzichtige spelletjes van de centrale bankiers te doorzien. Btw, Wouter Bos heeft bij de commissie dus erkend dat ze werden "geadviseerd" door de Rothschilds, als een konijn dat zich laat adviseren door een jager om de jagerskogel te ontlopen. #mongeaulen

neemjemoederindemali | 08-12-11 | 00:23

Excuus verkeerde topic!

CoffeePatch | 07-12-11 | 23:37

-weggejorist-

CoffeePatch | 07-12-11 | 23:35

Excuus verkeerde topic!

basweetutwel | 07-12-11 | 23:29

Aardige mensen...

Zit net te kijken naar de gematigde moslimsoldaten op Ned2...

basweetutwel | 07-12-11 | 23:28

En hoe zit het met toetreding van Turkye Meneer Knapen?

deraderendraaien | 07-12-11 | 22:46

Zal wel een leuk baantje in zitten voor de landverraders Rutte en De Jager, terwijl ze eigenlijk de strop verdienen natuurlijk.

me,myself and IK | 07-12-11 | 22:36

Ha ha! de Jager wil die motie weg lullen.

deraderendraaien | 07-12-11 | 22:35

bijna net zo lang als het debat over mauro!! Nederland hobbelt erachteraan, durven niks maar lullen mee. Hebben al die regenten zo een bord voor hun kop zodra ze in de kamer zitten ?? Nou ja Jammer europa het waren een leuke 2000 jaar, he.

onterechtterecht | 07-12-11 | 22:32

Goed zo Ewout, hoop dat PVV meestemt met de motie. Kom op met die anti-EUSSR samenwerking.

Willem Hollander | 07-12-11 | 22:30

Heeft die de Jager dat ESM verdrag wel gelezen?
En zo ja kan die minkunkel eigenlijk wel begrijpend lezen dan?

deraderendraaien | 07-12-11 | 22:29

Lekker Ewout help van Dijk ff, kan ie gebruiken.

Willem Hollander | 07-12-11 | 22:27

BedrijfsTijgerT | 07-12-11 | 21:40 |
True, meest verwarrende is nog dat de religekkies in hun voor God & Vaderland het beste naar hun onderbuik luisterde en poenerig rechts enthousiast voor stemde.

mindovermatter | 07-12-11 | 22:14

@Greetje Duisenberg 22:07
Totdat je garantstelling wordt aangesproken.

tipo | 07-12-11 | 22:08

Dat geld wordt gewoon erbij gefantaseerd.

Greetje Duisenberg | 07-12-11 | 22:07

@ tipo | 07-12-11 | 21:59 | + 0 -

Ik zit er naar te luisteren met een groot vraagteken boven mijn hoofd. Waar komt dan dat geld vandaan?

Blondtttt.... ???

gooischetrut | 07-12-11 | 22:02

tipo | 07-12-11 | 21:59 |
Ja joh, dat houden we er lekker buiten toch.

Willem Hollander | 07-12-11 | 22:02

Dus als De Nederlandse bank geld bijdrukt en NL-overheid staat daar voor garant, dan heeft dat geen begrotingseffecten. Wat een mongool is De Jager.

tipo | 07-12-11 | 21:59

Gelukkig praten ze nog, en zitten wij nog warm bij de kachel, hebben we nog electriciteit en kunnen we kamerdebatten volgen.
Ik hoop dat dat zo zal blijven.

Oome Gijs | 07-12-11 | 21:57

Eurodusnie-land. Wordt het niet eens tijd om het hoofdkantoor net buiten Parijs neer te plempen?

ROGL | 07-12-11 | 21:54

@Flippo | 07-12-11 | 20:51
De EU heeft kunnen bestaan dankzij de communistische vijand en het succes van een los verband in het EGKS.

Jij stelt dat de vrede het resultaat van de EU is wat zowel lachwekkend als historisch incorrect is. Hoogstens is het deels het resultaat van het EGKS en de EEG.

De EU kon gevormd worden DANKZIJ de vrede.

Art Vandelay Ultor | 07-12-11 | 21:48

ik zie dat de kamer half leeg is. misschien kan de kamer gehalveerd worden als we onze soevereiniteit opgeven.

ganzo | 07-12-11 | 21:45

Mw. Sap is mooi en charmant.

Oome Gijs | 07-12-11 | 21:45

Flippo | 07-12-11 | 20:59

Het probleem is dat de leidende krachten achter het nieuwe aanstaande verdrag, Frankrijk en Duitsland, het niet zo nauw namen met het Verdrag van Maastricht. Begrotingsregels die door de leidende krachten binnen Europa worden genegeerd zijn totaal overbodig. Het negeren van begrotingsregels is echter maar een deel van het probleem. Het grote verschil in welvaart, arbeidsethos maakt het een probleem dat je dus niet oplost met een fonds vol met kunstmatige Euro's. Het is een bodemloze put.

Davidson | 07-12-11 | 21:43

Toch is het voorstel van mevrouw Sap onontbeerlijk: scheiding van nutsfuncties en gok"functies" van de banken. Ik zou zeggen: ga verder: de nutsfuncties gaan in echt geld, het gokken in ander geld: monopoliegeld.

Oome Gijs | 07-12-11 | 21:40

@mindovermatter | 07-12-11 | 21:34
Had het volk al niet een NEE gegeven? Wat werd overruled door een ondemocratisch JA.

Tot zover het "apenvolk" wat een heleboel ellende had voorkomen.

BedrijfsTijgerT | 07-12-11 | 21:40

Stelt niemand een vraag over de ESM?

tipo | 07-12-11 | 21:39

Horen we dat:

geen souvereiniteitsoverdracht

gooischetrut | 07-12-11 | 21:39

BedrijfsTijgerT | 07-12-11 | 21:20 |

Dat 'random-aap' volk wat nu ineens een referendum moet krijgen had eerder al kunnen stemmen op de NEE-partij om te kunnen zegevieren over de experts en zelfverrijkende groepje aan geld en macht. Tot zo ver hun onderbuik inzichten, right?

mindovermatter | 07-12-11 | 21:34

dadelijk willen ze ook in belgie nieuwe verkiezingen.

ganzo | 07-12-11 | 21:33

Sap snapt het ook, maar trekt de verkeerde conclusie. Als centraal monetair niet werkt, dan moet je dat decentraliseren en niet allerlei andere zaken centraliseren, want dat werkt niet op de schaal van de Eurozone, zonder democratische legitimiteit.

tipo | 07-12-11 | 21:23

Stormageddon | 07-12-11 | 21:09
De eerste die wat aan de financiele ongelijkheid der voetbalclubs in Europa heeft proberen te doen was Max van den Berg, bekend PvdA baardaap in zijn functie als lid van het Europese parlement(sociaal democratische fractie). Maar die poging liep mis op rechtse en christelijke krachten. De hypocrieten. Dat alles is natuurlijk weer veel te moeilijk voor jullie PVV'ers met doorlopende wenkbrauwen.

Flippo | 07-12-11 | 21:21

@mindovermatter | 07-12-11 | 21:12
Precies wat ik zeg. Wederom een non-argument. Laat een aap beleggen en hij doet het beter dan alle zogenaamde financiele experts.

Doe je ogen open en kijk eens waar de door jou geliefde experts ons hebben gebracht. Aan de rand van de afgrond en ze kieperen ons erin. Behalve zichzelf uiteraard. Want er zijn een paar mensen op dit moment enorm rijk aan het worden en er zijn een paar mensen die zichzelf (=ondemocratisch) enorm veel macht aan het toekennen zijn.

BedrijfsTijgerT | 07-12-11 | 21:20

@Bakito | 07-12-11 | 21:17 | + 0 -
Badinerend was niet de intentie, hooguit kritisch. Lamzak.

Überbottehork | 07-12-11 | 21:20

@Eurotokkie
Rutte is als dat bandje op de Titanic. Gewoon doorspelen.

tipo | 07-12-11 | 21:18

Überbottehork | 07-12-11 | 21:12 |
Je mag wat mij betreft gerust je leven passief uitzingen, maar ga dan niet badinerend lopen doen over mensen die vanaf het begin kritisch waren richting de EU.

Wat mijn rol daarin is, is niet relevant.

Don't shoot the messenger. Lamzak.

Bakito | 07-12-11 | 21:17

tipo | 07-12-11 | 21:13 |

1 ding snapt Rutte wel , altijd blijven lachen ook al zinken we tot de bodem.

Eurotokkie | 07-12-11 | 21:17

Rutte snapt het niet.

Nederland moet 30 Miljard aan het ESM betalen en heeft er vervolgens niks over te zeggen. Ook niet over de verhogingen van de ESM. Dat is een soevereiniteitsoverdracht.

Rutte snapt ook niet dat de Europese Commissie Nederland kan dwingen om de hypotheekrenteaftrek af te schaffen. En dat moet Nederland dan opvolgen. Dat is ook een overdracht van soevereiniteit.

Rutte snapt ook niet dat de Europese Commissie Nederland kan dwingen om meer belasting te heffen op hoofdkantoren van multinationales en een bankentax eist. Dat is ook een overdracht van soevereiniteit.

tipo | 07-12-11 | 21:13

Gier | 07-12-11 | 21:06
Als er bijvoorbeeld geen vakbonden waren geweest, had jij nog 80 uur per week in een mijnschacht moeten werken, om bij thuiskomst in je plaggenhut je zestiende kind te verwekken bij je cholera-vrouwtje.

Of denk jij dat onze beschaving het werk is van de kaboutertjes?

Bakito | 07-12-11 | 21:13

@Bakito | 07-12-11 | 21:09 | + 0 -
Tot zover je kritiek op mijn niets-doen. Nooit meer iemand beschuldigen van keyboard-warriorschap dan, hè?

Überbottehork | 07-12-11 | 21:12

BedrijfsTijgerT |
Tuurlijk, ik vertrouw ook liever op de bakker dan een automonteur als mijn remmen vreemd doen.

mindovermatter | 07-12-11 | 21:12

Ajax Amsterdam-Real Madrid (inmiddels 0-1) is een aardige illustratie wat er mis is in Europa. Een club met een paar miljard schuld wordt toch (wellicht) Europees kampioen ten koste van clubs die financieel wel gezond zijn. Die club doet dat met spelers die ze van de financieel gezonde clubs heeft gehaald met geleend geld, waardoor die kleinere clubs financieel gezond zijn en dus een belang hebben bij de stromen gebakken lucht (niet bestaand geld) van Real, die op de balans van Ajax opeens wel wat waard zijn.

Dat los je niet op door de Uefa te ontmantelen en/of meer macht te geven aan de KNVB. Dat los je ook niet op door de Uefa meer macht te geven. Dat los je alleen op door de schulden van Real op te eisen en de club failliet te laten gaan. Maar dat wil niemand. Ik begrijp niet waarom eigenlijk niet.
Dit debat in de ledenvergadering van KNVB is dan ook een schijnvertoning. Het gaat nergens over en wat ze ook bedenken: het raakt de kern van het probleem niet.

Stormageddon | 07-12-11 | 21:09

Überbottehork | 07-12-11 | 21:03
Haha, nee joh, mij interesseert het helemaal niet. Ik zorg voor mezelf en een kleine kring rondom mij, de rest zal mij worst wezen. ;)

Bakito | 07-12-11 | 21:09

@mindovermatter | 07-12-11 | 21:03
Non-argument. Het gezond verstand en de onderbuik van het volk hebben het veel vaker bij het rechte eind dan zogenaamde experts.

Maar voor een ieder die niet willen zien dat hier geheime agenda's ten uitvoer worden gebracht is echt geen hoop meer.

BedrijfsTijgerT | 07-12-11 | 21:07

Al die fototjes van Merkel en Sarkozy ook. Het is nog net niet Laurel en Hardy, maar toch...
.
Moeten we daar vertrouwen aan schenken?
.
Hoe eerder het zaakje ploft, des te geruster ik er om ben.

Greetje Duisenberg | 07-12-11 | 21:07

@Eurotokkie | 07-12-11 | 21:03 | + 0 -

LOL, occupy een leeg plein. Oeh. Bezet alle Europese parlementen, Tweede Kamers, Ministeries en als we toch bezig zijn gelijk ook alle kerken, dan kom je ergens.
Den Haag is niet onder de indruk van 1000 boe-roepers, Brussel al helemaal niet.

Überbottehork | 07-12-11 | 21:06

@Bakito | 07-12-11 | 20:59
Hahahahahhahahhaa. Great joke, your majesty.

Gier | 07-12-11 | 21:06

@Pasta-saus | 07-12-11 | 20:30 | + 1 -
Haha, dat commentaar er bij!

jimbrowski | 07-12-11 | 21:06

@ Überbottehork | 07-12-11 | 21:01 |
Hear hear. Maar die zitten waarschijnlijk ook liever in hun warme kantoor op hun luie krent.

C. van der Laak | 07-12-11 | 21:05

Davidson | 07-12-11 | 20:58
Last van je eigen vooroordelen? Ik wil helemaal geen Europese superstaat. Overdracht van bevoegdheden aan Brussel lijkt me onnodig. Alles kan geregeld worden binnen de bestaande verdragen. Gewoon max. 3% begrotingstekort. Klaar.
Voorkomen van oorlog was het doel van de bedenkers en de oprichters van eerst de EGKS en later de EG en de EU. De economie is daarbij al leidraad gekozen omdat geld het eigenbelang van de staten en de kiezers aanspreekt. Langs die weg krijg je het voor elkaar. He he.

Flippo | 07-12-11 | 21:04

@Bakito | 07-12-11 | 20:59 | + 0 -

Bij een eventuele anti-EU demonstratie ben ik dabei. Initiatief van links of rechts zal me een zorg zijn (al acht ik hedentendage de kans dat links in opstand komt groter). Rijd je mee?

Überbottehork | 07-12-11 | 21:03

Überbottehork | 07-12-11 | 21:01 |

Protest, ik heb nog een tentje voor je.

Eurotokkie | 07-12-11 | 21:03

tipo | 07-12-11 | 20:53 |
Een referendum over iets waar experts elkaar al tegenspreken aan het volk toevertrouwen?

mindovermatter | 07-12-11 | 21:03

Wanneer roept GS eens op tot protest, axie axie axie, anti-EU-marsen en meer van dergelijke burgerlijke ongehoorzaamheid (laten we beginnen met een pollfuck, toll!).
Onderbouwde kritiek is best mooi, maar Bert c.s. weten net zo goed als allen in de panelen dat Den Haag het een zorg zal zijn wat het volk vindt.

Überbottehork | 07-12-11 | 21:01

Flippo | 07-12-11 | 20:51

''... nooit meer Auschwitz.''

Natuurlijk dat dachten ze. Econmische wederopbouw was natuurlijk van een ondergeschikt belang. U haalt een heleboel zaken door elkaar.

Davidson | 07-12-11 | 21:01

@ Überbottehork | 07-12-11 | 20:54
Das war einmal. Ik ga niet voor lul staan in een groepje van 20 man met Rutger erbij.

C. van der Laak | 07-12-11 | 21:00

Überbottehork | 07-12-11 | 20:49 |
Onzin. Door demonstraties en lobby's kunnen machthebber c.q. beslissers worden beïnvloed.

Bakito | 07-12-11 | 20:59

Davidson | 07-12-11 | 20:52
Ik ben juist tegen overheveling van macht naar Brussel. Ik begrijp ook helemaal niet waarom dat nodig is. En waarom zowel de VVD als GL daarvoor zijn. Als alle lidstaten zich houden aan het oorspronkelijke verdrag van Maastricht, en max. 3% lenen op de begroting, is er toch niets aan de hand? Nou dan.
En dat downgraden door S&P begrijp ik al helemaal niet waarom dat serieus wordt genomen. Heeft S&P de werkelijke waarde van de Alt-A hypoteken (namelijk nihil) gemeld? Heeft S&P de werkelijke waarde van Lehman Brothers (namelijk nihil) gemeld? Dat we die gasten serieus nemen.

Flippo | 07-12-11 | 20:59

Flippo | 07-12-11 | 20:51

Dat een verenigd Duitsland onderdeel kon uitmaken van de Europese Gemeenschap lag puur aan de ineenstoring van het communistische systeem. U ziet blijkbaar geen onderscheid in een econmische unie en een politieke. Het sleutelwoord is integratie, integratie en nog meer integratie. En dus niet het voorkomen van oorlog. Dat voorkomen van oorlog, volgens uw logica, kan men herkennen aan het verdwijnen van nationale identiteiten en alles onder te brengen onder één noemer. Deze tijden van crisis en een aanstaande chaos(?) zijn uiterst geschikt om een er een Europese superstaat doorheen te krijgen. En lieden zoals u geloven ook nog dat daarmee oorlogen voorkomen worden...

Davidson | 07-12-11 | 20:58

tipo | 07-12-11 | 20:57 |

Nu nog de VDD en het CDA.

Eurotokkie | 07-12-11 | 20:57

Ook de SGP snapt het.

tipo | 07-12-11 | 20:57

@C. van der Laak | 07-12-11 | 20:52 | + 0 -
In dat geval, wanneer gaan we?

Überbottehork | 07-12-11 | 20:54

@Flippo | 07-12-11 | 20:51 | + 0 -
Mooi man, dat einddoel. Die Endlösung wordt nog de ondergang van heel Europa, behalve Duitsland. Krijgt de NSDAP postuum toch deels haar zin.

Überbottehork | 07-12-11 | 20:53

Van Dijck begrijpt het allemaal prima. Een referendum zal er moeten komen. De PvdA is echter voor opheffing van Nederland, dus jammer.

tipo | 07-12-11 | 20:53

Het nieuwe jaar ingaan met een oude munt wie had dit kunnen dromen.

Eurotokkie | 07-12-11 | 20:53

Einde van de Domheid | 07-12-11 | 20:29 | + -1 -
India ligt natuurlijk in de EU, stom van me, helemaal vergeten.
Ik denk toch dat de strekking van mijn grap duidelijk genoeg is om m niet ook nog uit te hoeven leggen.
Even ter uwer informatie, de moffen hadden dat teken gepikt van veel oudere "beschavingen".
Runetekens.

nsr | 07-12-11 | 20:53

@ Überbottehork | 07-12-11 | 20:46
Het loopt ze in den Haag dun door de broek als een half miljoen boze mensen tussen hun bureau en hun warme hap staan.

C. van der Laak | 07-12-11 | 20:52

Flippo | 07-12-11 | 20:40

Moeite met lezen? Een EU waarin er vanuit Brussel zaken worden beslist op supranationaal niveau betekent het overhevelen van macht richting Brussel... Macht waarin ons belang ondergeschikt zal zijn. www.elsevier.nl/web/Opinie/Brussels-Bl...

De VVD pleit daar ook voor. Ik betoogde niet dat u een CDA'er bent, ik haalde slechts een voorbeeld aan van het ING praatje dat mevrouw verkondigde. Vreemd dat u zich daarover aangeproken voelde. Maar u bent er eentje die roept: onzin! Zonder het natuurlijk verder toe te lichten. Die roze EU-bril doet het zicht ernstig vertroebelen, dat is wel duidelijk.

web.inter.nl.net/users/Paul.Treanor/na...

Davidson | 07-12-11 | 20:52

Art Vandelay Ultor | 07-12-11 | 20:43
Nee hoor. De bedenkers van de EU wisten 1 ding zeker: nooit meer oorlog, nooit meer Auschwitz. En vonden dat dit maar op 1 manier te regelen was: door Duitsland te integreren (noem het inkapselen) in een Verenigd Europa. Men wist dat dit een langdurig proces zou zijn waarbij het einddoel niet in 1 keer bereikt zou kunnen worden. Dus begon men voorzichtig met de EGKS. Later is daar de EU uit voortgekomen. Dus project EU is gelukt. Geen oorlog. En Duitsland geintegreerd in Europa. Dankzij de EU. En niet andersom.

Flippo | 07-12-11 | 20:51

Zowaar een hele nette PVV er aan het woord... En nog goede punten ook. Het kan!

Rest In Privacy | 07-12-11 | 20:50

@Bakito | 07-12-11 | 20:47 | + 0 -
'Protest' is net zo iets leegs als die Eurotop zelf. Een hoop al dan niet lege kreten.
Axie axie!

Überbottehork | 07-12-11 | 20:49

De anti-PVV mensen zullen het wel niets vinden maar het verhaal van de PVV is het enige dat tot nu toe een goed verhaal brengt. Het is de enige die met een lijstje feitelijke cijfers komt. Niet 'Oow het is zo slecht zonder de EU' verhaaltjes zonder concrete feiten, nee de PVV presenteert een hele lijst feiten en juist daarom het beste verhaal.

En voor de goede orde, ik ben ook tegen die automatische preventies want het betekend gewoon dat de EU uiteindelijk ons economisch beleid gaat bepalen.

DerUnterMensch | 07-12-11 | 20:48

Überbottehork | 07-12-11 | 20:38
Protesten en demonstraties tijdens de Eurotop in Amsterdam, die destijds door Euroscepticus Hero Brinkman en andere ME-ers met harde hand de schedelbreuk ingeslagen werden.

Bakito | 07-12-11 | 20:47

@C. van der Laak | 07-12-11 | 20:37
Eensch. Weinig actie. Ook hun pensioen wordt ze door de neus geboord. Hoor je ze ook niet over. Raar.

doenormaal! | 07-12-11 | 20:47

@C. van der Laak | 07-12-11 | 20:45 | + 0 -
Protesteren doet immers wel pijn?

Überbottehork | 07-12-11 | 20:46

Ik ga morgen maar even een nieuwe SLK kopen...

Fresh_NL | 07-12-11 | 20:46

"Those who cannot remember the past
are condemned to repeat it"
.
After 1945, the Cartel invested hundreds of billions of dollars with one goal only: to rewrite history and cover its criminal past. This coverup, with regard to the corporate origins of two World Wars, was obviously the precondition for the Cartel’s third attempt – this time via the Brussels EU – at the conquest and control of Europe.
www.relay-of-life.org/nazi-roots/index...
.
Driemaal is scheepsrecht. We're screwed.
*gaat zachtjes neuriënd verder met hooivork wetten*

o)+ | 07-12-11 | 20:46

EUSSR, we doen er aan mee. Nee, dus, we hebben een kans om ermee te stoppen, democratie heet dat. Nederland terug aan Nederland.

smdyasc | 07-12-11 | 20:45

@ Art Vandelay Ultor | 07-12-11 | 20:38
Reaguren maakt geen indruk, m'n beste. Schelden doet geen pijn, zeiden wij vroeger. Met een half miljoen mensen op het Binnenhof staan, dat maakt pas indruk.

C. van der Laak | 07-12-11 | 20:45

Superior Bastard | 07-12-11 | 20:42

Klopt, er zit weinig anders op.

Oome Gijs | 07-12-11 | 20:44

@Flippo | 07-12-11 | 20:40
Weer draai je oorzaak en gevolg om. Bovendien mag je qua structuur en reikwijdte de EGKS en de EU niet één-op-één zetten. Nog niet bijna.

Bovendien ga je voorbij aan mijn andere argument. Sterk!

Art Vandelay Ultor | 07-12-11 | 20:43

@Oome Gijs | 07-12-11 | 20:40
Juist, daarom zie hieronder.

Superior Bastard | 07-12-11 | 20:42

Het gaat beter met Duitsland dan ooit omdat Duitsland het sterkste EU land is op dit moment en investeerders het meest zekere land in de EU zoeken om in te investeren. Duitsland heeft er alle baat bij de EU te laten voortbestaan en zal andere EU landen daarvoor gebruiken/misbruiken. Het ESM-verdrag is het einde van onze soevereiniteit. We waren al een enorme plukkip voor Europa en dat zal nu alleen nog maar erger worden.

doenormaal! | 07-12-11 | 20:42

@vraagstaart | 07-12-11 | 20:33
Alle Judassen hebben nu leuke functies gekregen. Zo gaan die dingen.

Je hebt volgens mij trouwens nog een paar mentions op de blauwe vogel.

Art Vandelay Ultor | 07-12-11 | 20:40

Als de euro dondert, en dat gaat gebeuren, zal ieder land bezit van de superrijken gaan nationaliseren om hun staatsschulden te voldoen. Dat is de enige oplossing om oorlog te voorkomen.

Superior Bastard | 07-12-11 | 20:40

Art Vandelay Ultor | 07-12-11 | 20:14
Die 'simpele economische banden' (de EGKS) zijn de voorloper van de EU. De bedenkers van de EU wisten dat ze rustig moesten beginnen en begonnen daarom met de gemeenschap voor kolen en staal, maar hadden altijd de EU als doel voor ogen.
Davidson | 07-12-11 | 20:22
Ben intellectueel noch CDA'er. 2x fout, 3 strikes you're out. De rest van uw betoog eveneens onzin.
Ben het wel eens op 1 punt: overhevelen van macht naar Brussel is totale onzin. Wat dat betreft zitten GL en D'66 volkomen fout.

Flippo | 07-12-11 | 20:40

De politiek reduceert het probleem tot de landen van Z-Europa en suggereert daarmee dat het probleem localiseerbaar en beheersbaar is. Dit is echter niet zo. Ook is het niet zo dat de euro het grote probleem zou zijn.
De echte problemen zijn:
1. veel te hoge schulden in alle landen (niet alleen de pigs)
2. over the counter derivatives: de ongereguleerde en niet-transparante derivatenhandel in louter financiële zaken, behelzend speculatie op rente-standen, wisselkoersen e.d. -
en met een omvang van 15 keer de wereldeconomie.
De landen - groot en klein - zitten diep in de schulden bij het casino georganiseerd door de maffia. Daar kom je niet zo makkelijk meer uit!

Oome Gijs | 07-12-11 | 20:40

Art Vandelay Ultor | 07-12-11 | 20:38

Kid?

Davidson | 07-12-11 | 20:40

@C. van der Laak | 07-12-11 | 20:37
Ik moet toch reaguren, jonguh.

Art Vandelay Ultor | 07-12-11 | 20:38

Ach, dat gaat toch zoals altijd: "een glas, een plas, en alles blijft zoals het was"...
Vergeet niet, dat alle politici, van uiterst links tot uiterst rechts, GOEDE acteurs zijn. Bijvoorbeeld Geert Wilders nog onlangs, in een interview, zei:"Job Cohen is een hele aardige vent, maar in de 2e kamer moet ik boos zijn op hem". Hiermee aangevend, dat hij "professioneel" boos is op hem en buiten werktijd drinken ze gezellig een biertje samen. En zo gaat het met al die pipo's. Smoke and mirrors, mensen, smoke and mirrors....

prakkie | 07-12-11 | 20:38

@Überbottehork | 07-12-11 | 20:32
Inderdaad. Hij had het goed kunnen doe bij Masterchefs.

Pasta-saus | 07-12-11 | 20:38

@Bakito | 07-12-11 | 20:35 | + 0 -

Concretiseer dat verzetten eens, bij gebrek aan parate historische kennis mijnerzijds?
Ik ben naïef genoeg om te denken dat stemmen invloed had. Nou ja naïef, maak daar maar dom van.

Überbottehork | 07-12-11 | 20:38

@Überbottehork | 07-12-11 | 20:34
*lasagne van beeldscherm afveegt*

Pasta-saus | 07-12-11 | 20:38

Ik ben blij dat ik de beste jaren van mijn leven in een vrij land heb mogen leven. De 20 of 30 jaar die mij nog rest, zit ik wel uit.

Ik heb wel te doen met de 'jeugd van tegenwoordig'. Die komt terecht in een EU dictatuur in een tijd waarin de olie op gaat raken.

Ik begrijp dan ook niet dat 'de jeugd van tegenwoordig' niet en masse de straat op gaat om de controle over hun leven op te eisen. Die kids van tegenwoordig zijn werkelijk om te huilen...

C. van der Laak | 07-12-11 | 20:37

De VVD is voor vertegenwoordigende democratie.
In hoeverre past het weggeven van het budgetrecht aan ondemocratische instituten in dat ideaal?

tipo | 07-12-11 | 20:37

'Liberaal' VVD wilt dat de EU maar moet bepalen hoe wij onze economisch beleid moeten voeren en laat ook nog even doorschemeren dat ze eigenlijk wel blij zijn dat de ondemocratische EU een gekozen volksvertegenwoordiger in Italië even van zijn positie heeft verjaagd. Een zwarte dag vandaag voor de VVD en elke liberaal. Waar moet je nog heen voor een liberaal verhaal. De combo VVD en PVV was de beste (beide hun minpunten, beiden hun pluspunten) gezien de overige opties maar als de VVD zo door gaat dan ruilen ze hun plus-punten ook snel in.

DerUnterMensch | 07-12-11 | 20:37

@Einde van de Domheid 20:28
Vakbonden en CAO´s staan dat in de weg en dat werkt te traag. Verlies in concurentiekracht moet direct vertaald kunnen worden in een devaluatie. Een nationale munt naast de Euro levert dat mechanisme. Sommige landen moeten nu eenmaal vals spelen om Duitsland bij te kunnen benen. Het is een illusie dat we allemaal Duitsers worden, dankzij begrotingsregels met loosy sancties. Uizetten uit de EMU of een werkelijke ´onder curatele stelling´ hoort bijvoorbeeld niet bij de sancties. Dus kan Italie straks niet meer aan haar verplichtingen voldoen, en krijgen ze een boete... Ja, dat werkt... Met een Lire naast de Euro, kan Italie dan overnight besluiten om de Lire 15% in waarde te laten dalen, waardoor het begrotingstekort opeens verdwenen is. Die vuilnisman kan dan nog net zo veel espresso kopen, alleen zijn benzine en BMW worden duurder.

tipo | 07-12-11 | 20:36

Überbottehork | 07-12-11 | 20:29
Als jij mensen die zich verzetten tegen vergaande overheidsbemoeienis, institutionalisering en centralisatie van macht wilt wegzetten als lamzakken, ga ik me toch afvragen wat jijzelf concreet doet tegen deze ontwikkelingen, behalve anoniem bakkeleien met zilverrugachtigen op internet natuurlijk.

Bakito | 07-12-11 | 20:35

@Pasta-saus | 07-12-11 | 20:30 | + 0 -

Tiny Cocks prakken Ties Part IV, The Gangbang Episode.

Überbottehork | 07-12-11 | 20:34

@vraagstaart | 07-12-11 | 20:17
Oef.

doenormaal! | 07-12-11 | 20:34

Ik haak nu pas in (file). Wie is er aan de beurt?

Raad_maar_raak! | 07-12-11 | 20:34

@Art Vandelay Ultor | 07-12-11 | 20:30 * LOL en iets met 30 zilverlingen mompelt *

vraagstaart | 07-12-11 | 20:33

@Pasta-saus | 07-12-11 | 20:30 | + 0 -

Met zo'n naam heeft hij toch zijn roeping gemist, of wat?

Überbottehork | 07-12-11 | 20:32

We moeten uit de EU stappen en wel NU! Gisteren was nog beter geweest en er helemaal niet aan beginnen zou het allerbeste zijn geweest.

doenormaal! | 07-12-11 | 20:31

*Naar de Arenabeelden afhaakt.*

Einde van de Domheid | 07-12-11 | 20:31

@jimbrowski | 07-12-11 | 20:12
imgur.com/pF6Hf

Pasta-saus | 07-12-11 | 20:30

Briljant, Bert!
was getekent: fan van kokosmatten & Lucasde-voormalig-linksel*l

kaasfondue | 07-12-11 | 20:30

@vraagstaart | 07-12-11 | 20:29
Partnerschap bij Ernst & Young.

Art Vandelay Ultor | 07-12-11 | 20:30

@Bakito | 07-12-11 | 20:23 | + 0 -

Lamzakken dus. Ik geloof er niet zo in dat een PvdA aan de macht het beter zou doen dan een VVD. Lood om oud ijzer. Het is maar net wie er aan de macht is op het moment dat de onvermijdelijke peop de ventilator raakt. Die EU onzin ontwikkelt zich al decennia, uitgesmeerd over linkse, rechtse, gedoog en weet-ik-wat-voor-kabinetten.
Muziek maken dan wel luisteren, veul zuipen en vroeg sterven. Wat ze daar in Brussel doen, moeten ze zelf maar weten, dan.

Überbottehork | 07-12-11 | 20:29

De politiek heeft geen greep op de situatie:
deregulering heeft geleid tot massale financiële speculatie en een grote en machtige financiële wereld. Het is tragisch, niet alleen voor de politiek, maar vooral voor de burgers, dat ze aan kansloos gevecht aangaan met een financieel monster dat vele maten te groot is.

Oome Gijs | 07-12-11 | 20:29

Wat was toch ook al weer de straf voor landverraad? De kogel toch?

vraagstaart | 07-12-11 | 20:29

nsr | 07-12-11 | 20:26 | + 1 -
Niets.
In India zie je die dingen overal.
Tis maar net hoe je het teken uitlegt.

Einde van de Domheid | 07-12-11 | 20:29

tipo | 07-12-11 | 20:23 | + 0 -
Wat ik mij ook afvraag is: Waarom kan je geen EU munt hebben en nationaal varieren. (Dus een duitse vuilnisman verdiend dan 3200 EU en een Italiaanse 1100.) Een soort nationale variabele.....

Einde van de Domheid | 07-12-11 | 20:28

Geniaal toch hoe GroenLinks van “Schande dat de EU zo veel macht wilt dat ze alles kunnen bepalen”gaat naar “De EU moet meer macht zodat ze over iedereen z'n economie kunnen bepalen”.

En wat betreft Job Cohen.. Hij wilt alleen meet een grote socialistische EU staat. Het roepen voor verkiezingen slaat natuurlijk nergens om en is in een hoop om van dit kabinet om te komen. Als hij tenslotte wilde dat de burgers het voor het zeggen kregen vroeg hij gewoon voor een referendum.

En roepen dat wij de grootste belangen hebben bij de Euro zijn gevoelens gebaseerd op sprookjes. Zie maar al die landen die niet met de EU mee doen en ook zonder de HUIDIGE euro en het HUIDIGE EU kunnen nog prima samen werken met andere landen! Alle mensen die roepen dat het een ramp voor Nederland zou zijn die doen alsof als je de HUIDIGE EU en de HUIDIGE euro niet meer hebt er spontaan een muur on Nederland komt te staan. Slaat dus nergens op. Natuurlijk moeten we blijven samen werken maar dan kan ook zonder een Euro met een inflatiewaarde die verschillende economieën aan elkaar koppelt (wat niet gaat waarom ze er dus nu een economie van willen maken). En dat kan ook zonder een EU die bepaald wat wij hier wel en niet mogen doen binnen onze landgrenzen.

DerUnterMensch | 07-12-11 | 20:26

Elke keer als ik de sterren van de Europese vlag met lijntjes met elkaar doorverbind, komt er weer een hakenkruis uit.
Wat doe ik toch verkeerd?

nsr | 07-12-11 | 20:26

Een CDA-er die zegt dat je niet boven je stand mag leven is sowieso schizofreen.

tipo | 07-12-11 | 20:25

Die CDA-juf heeft nooit van parrallele munten gehoord. De gulden kan prima naast een gemeenschappelijke Euro worden ingevoerd. Vele professoren pleiten daar al sinds 1976 voor:
www.dagelijksestandaard.nl/2011/11/een...

tipo | 07-12-11 | 20:23

Überbottehork | 07-12-11 | 20:18 |
Omdat anarchisten per definitie geen parlementaire macht willen.

Maar nogmaals, de rechtse roeptoeters zijn inmiddels wakker. Laat dit kabinet, waar de hardwerkende belastingbetaler zijn vinger bij af zou moeten likken, de linkse profetieën maar uitvoeren.

Oh wacht, .....

Bakito | 07-12-11 | 20:23

Natuurlijk de Christen-cda-gekkies zijn de toppers onder de angstzaaiers. Bizar begin van hun betoog.

BedrijfsTijgerT | 07-12-11 | 20:22

Flippo | 07-12-11 | 20:06

U, als zelfverklaard intellectueel, denkt toch niet dat de EU daar verantwoordelijk voor is?
Dit plan, waarin er geen ruimte is voor 'Europe de Nations', zal leiden tot de complete verdwijning van lidstaten.
Men wil geen staten met een eigen karakter meer.
Nationalisme is een ziekte, Europeanisme is het nieuwe, hoogste ideaal. We staan voor een keerpunt,
en gezien de culturele verschillen en de revival van nationale en regionale identiteiten lijkt een oorlog allesbehalve verleden tijd.

Groen links denkt ook al zo ontzettend wereldvreemd... 'Wat er op nationaal niveau verdwijnt aan democratie zal op Europees niveau moet worden teruggewonnen'

Gaap... Weer een CDA paniekzaaier aan het woord.
Terug naar de Gulden=ellende, Nederland kan niet zonder de Euro, Europeanen verdienen gemiddeld 30.000 per jaar etc. etc.

Davidson | 07-12-11 | 20:22

Sttat die KUT van het CDA nou gewoon dat ING verhaaltje op te riedelen, zielig splinterpartijtje..

keesiekonthaar | 07-12-11 | 20:22

Groen links wil ook meer macht naar europa, opheffen die hap dan maar.

keesiekonthaar | 07-12-11 | 20:20

@Bakito | 07-12-11 | 20:16 | + 0 -

Waarom hebben die linkse anti-Europese-heilstaters dan niet doorgedrukt? Als ze dit voorzagen en het hebben laten gebeuren zijn het lamzakken.

Überbottehork | 07-12-11 | 20:18

Pasta-saus | 07-12-11 | 20:11
Als het maar niet vanavond tussen kwart voor negen en half elf is. Allemaal erg belangrijk dat ESM, maar een mens moet prioriteiten stellen. Ciao.

harry pikkel | 07-12-11 | 20:18

Ik bedoel uiteraard de EU ipv Eurozone

keizeradmiraal | 07-12-11 | 20:18

Een verenigd Europa onder hebt bestuur van een totalitair regime.

Wiens idee was dat toch ook weer?

O ja: www.spreekbeurten.info/hitler1.jpg

vraagstaart | 07-12-11 | 20:17

@Überbottehork | 07-12-11 | 20:10
In ieder geval van elk bewindspersoon.

Art Vandelay Ultor | 07-12-11 | 20:17

@tipo
Goede uiteenzetting; Eurobonds onhaalbaar; accepteert Duitsland nooit. Toch is er misschien een uitweg via de UK; als zij de Eurozone verlaten kun je misschien eruit stappen en op dat moment rustig de belangen afbouwen in het zuiden. Als de euro valt is NL op dit moment zo ie zo failliet als een van de grootste investeerders van Europa.

keizeradmiraal | 07-12-11 | 20:16

@tipo
Goede uiteenzetting; Eurobonds onhaalbaar; accepteert Duitsland nooit. Toch is er misschien een uitweg via de UK; als zij de Eurozone verlaten kun je misschien eruit stappen en op dat moment rustig de belangen afbouwen in het zuiden. Als de euro valt is NL op dit moment zo ie zo failliet als een van de grootste investeerders van Europa.

keizeradmiraal | 07-12-11 | 20:16

Even voor de goede orde, de eerste protesten tegen een Europese heilstaat kwamen uit linkse hoek. De rechtse wegkijkerTs beginnen nu pas wakker te worden.

Beter laat dan nooit, zullen we maar zeggen....


nl.wikipedia.org/wiki/Eurodusnie

Bakito | 07-12-11 | 20:16

BertBrussen en Johnny Quid hebben beide het talent om één stukje nieuwsinfo op te rekken tot 20 regels angstige superlatieven, zonder extra informatie. Je kunt dus met een angststoornis ook geld verdienen in plaats van naar de psych te gaan...

Het Vragevuur | 07-12-11 | 20:16

@Flippo | 07-12-11 | 20:06
Niks dankzij de EU.

Dankzij simpele economische banden en de gemeenschappelijke communistische vijand in het Oosten.

De EU is eerder een gevolg van de vrede dan een oorzaak.

Art Vandelay Ultor | 07-12-11 | 20:14

Waarom haat ik het geldverslindende Europa, maar ga ik morgen wel braaf aan het werk, trouwens? Het faciliteren van de Euro-onzin maakt mij net zo schuldig als de zogenaamde volksvertegenwoordigers.
Was ik maar een uitvreter.

Überbottehork | 07-12-11 | 20:13

LOL, alsof Nederland iets te vertellen heeft.

jimbrowski | 07-12-11 | 20:12

@harry pikkel | 07-12-11 | 20:08
Dat gaat sowieso een keer uit.

Pasta-saus | 07-12-11 | 20:11

Ik ga het nog een keer zeggen.
Herinner me eraan als ik het fout had!
Helaas moet Europa met vereende krachten en veel geld gered worden. Balkenende en Zalm hadden dat kunnen voorkomen maar die stond hier vooral bekend als 'Junta'.
Enfin.
De kladderadatsch breekt IMHO uit als we de boel NIET bij elkaar houden.
De patient kan pas geopereerd als hij stabiel is.
Daarom vind ik Geurt een katalysator voor het uit elkaar vallen. Als je zo'n afwijkende koers wil entameren, dan moet je daar al jaren mee bezig zijn, een goed en (deels) hoog opgeleid team hebben. Jonge mensen. Dat is hij niet en dat zijn ze niet. Het scenario waar Geert voor leeft vervalt als de kladderadatsch uitbreekt.

Einde van de Domheid | 07-12-11 | 20:10

@Art Vandelay Ultor | 07-12-11 | 20:03 | + 2 -

Zelfs als de theorethische mogelijkheid er zou zijn kan Nederland (lees: welke willekeurige minister van Europese zaken (die hebben we snel genoeg) dan ook) geen 'Nee' zeggen.
Ja-knikken naar Europa en de VS, het moét wel de eerste regel zijn in de functieomschrijving van elke volksvertegenweurdiger.

Überbottehork | 07-12-11 | 20:10

Ik vind de boodschap van Plassterk eigenlijk best verwarrend.. Uiteraard moet de kiezer eerst geraadpleegd worden bij een rigoureuze beleidswijziging, maar waarom dan toch verklaren dat er voldoende steun in het parlement is om Rutten te steunen bij eventuele noodzakelijke acties? De noodzakelijke acties zijn namelijk rigoreus en zullen de bestuurlijke kaart op dusdanige wijze dat het belang van Nederland voortaan in Brussel ligt.

Hahaha Groen-Links: 'Doen wat nodig is'

Davidson | 07-12-11 | 20:09

rapport Rompuy (PDF): blogs.ft.com/brusselsblog/files/2011/1...

brief Merkozy: www.zerohedge.com/news/full-letter-mer...

Ik heb me er doorheen geworsteld. Het zijn beide blauwdrukken voor Euroland, dat functioneert als begrotingsunie, fiscale unie, herverdelingsmechanisme, solidariteitsunie, transferunie, centraal gezag en economische unie. Nederland is daarbinnen een provincie geworden, zonder budgetrecht, maar met de verplichting tot het afdragen van enorme bedragen aan de ESM. Te beginnen met 30 miljard.

Mark Rutte zal zich vanavond dus af moeten vragen of hij van Nederland een onmondige provincie van Euroland wil maken, of dat hij 400 jaar nationale soevereiniteit wil behouden, met democratie en dat soort verlichte inzichten.

De ESM kan direct banken 'nationaliseren'. Euroland wordt een natiestaat, dus heet dat nationaliseren. Alleen Frankrijk en Duitsland hebben een veto in het ESM-beleid, de rest van de landen niet. Er zal met meerderheden van 85% worden gestemd. De afzonderlijke stemzwaarte van Duitsland en Frankrijk is groter dan 15%. Die van Nederland is kleiner. We zijn de soevereiniteit over de Rijksbegroting dus kwijt.

Het voornaamste verschil tussen Merkozy en Rompuy is dat Merkozy het grondig willen aanpakken via de echte verdragswijzigingen en Rompuy halfslachtig met zo min mogelijk democratische inspraak. Verder zijn Eurobonds geen item voor Merkozy, terwijl Rompuy er over door blijft zeuren.

Merkozy pleit ook voor "Convergence and harmonisation of corporate tax base and creation of a financial transaction tax;" Dit is funest voor Nederland, omdat Nederland hierdoor hoofdkantoren van grote multinationals kwijt kan raken. Het gaat ook in tegen het principe dat natie-staten met elkaar moeten concureren op belastingniveau, zonder kartelvorming. Merkozy pleit ook voor een bankentax, waar de UK faliekant tegen is. Merkozy pleit ook voor 'Growth supporting policies and more efficient use of European funds in the euro area.' Dat is dus die vermaledijde Transferunie waar we zo bang voor waren. Dit kan ook betekenen dat arbeid door middel van een planeconomie naar die plaatsen wordt verhuisd, waar veel werkeloosheid is. Precies zoals vanuit Den Haag werk naar Oost Groningen en Midden Limburg wordt verhuisd. Maar dan grootschaliger, ondemocratisch en niet transparant.

Er mist slechts 1 ding: Directe Europese belastingen.

Maar voor dat gemis zal er vast en zeker snel een leeg protocol worden gevonden, dat buiten de goedkeuring van ons nationale parlemant om gevuld wordt met bedragen die we moeten betalen.

tipo | 07-12-11 | 20:09

Staat Nederland al op Marktplaats, t.e.a.b. ??

dwaaassiee | 07-12-11 | 20:08

Art Vandelay Ultor | 07-12-11 | 19:4
Dan gaat het licht uit, Art. Jij weet.

harry pikkel | 07-12-11 | 20:08

@Pasta-saus | 07-12-11 | 20:03 | + 0 -

Mwah, geen docu's, ik denk meer aan cabaret. Zoals we nu graag grappen maken over rampen, oorlogen en epidemieën uit het verleden. Of er komt een nieuw soort Godwin.

Überbottehork | 07-12-11 | 20:06

Dankzij de EU al 66 jaar geen oorlog in Europa. Voor de EU was er elke 20 jaar oorlog in Europa. Maar ja, feiten passen niet in de onderbuik van de campingzenderkijker en azijnpiswebloglezer, toch?

Flippo | 07-12-11 | 20:06

Kop op! Na de ondergang zijn wij allemaal weer gelijk en krijgen wij nieuwe kansen.

Johannes D. | 07-12-11 | 20:05

CoffeePatch | 07-12-11 | 19:43 | + 1 -
Ach wat leuk!
Nekschot vergelijkt mannetje Pechtold met Hitler.
Wat zouden we toch zijn zonder Gergorius!

Einde van de Domheid | 07-12-11 | 20:04

Überbottehork | 07-12-11 | 20:01

Ik weet mijn oogleden telkens halverwege net in het gareel te krijgen

i-Wonder | 07-12-11 | 20:04

@Überbottehork | 07-12-11 | 19:53
Het ESM is geen stabiliteitspact, maar een permanent noodfonds.

Gooi een zwik miljarden in een grote pot en de faallanden in de knoflookregio gaan op magische wijze ophouden met falen, zoiets.

Wat Merkozy nu wil, is dat het ESM miljarden op kan vragen bij de lidstaten wanneer het daar behoefte aan heeft en landen met te weinig gewicht - landen als Nederland dus - kunnen dan geen 'nee' meer zeggen.

Art Vandelay Ultor | 07-12-11 | 20:03

@Überbottehork | 07-12-11 | 19:59
Misschien krijgen we ooit nog docu's waarin aan experts wordt gevraagd; "hoe heeft het toen zover kunnen komen".

Pasta-saus | 07-12-11 | 20:03

Pasta-saus | 07-12-11 | 20:00
HUN weten er alles van??!!

Vigil | 07-12-11 | 20:02

Positiek denken Bert, als we allemaal doodgaan dan kunnen we niet over 40 jaar worden weggestemd door sharia BV!

Einde van de Domheid | 07-12-11 | 20:02

@i-Wonder | 07-12-11 | 20:01 | + 0 -

Ik mis niks, begrijp ik?

Überbottehork | 07-12-11 | 20:01

Wat een zwak verhaal van de PvdA!

i-Wonder | 07-12-11 | 20:01

Karthus mid.

IdiotSavant | 07-12-11 | 20:00

@harry pikkel | 07-12-11 | 19:43
Een paar mensen die zich moreel verheven voelen boven de rest. Hun ideeen zullen wel goed zijn voor het volk, hun weten er alles van.

Pasta-saus | 07-12-11 | 20:00

Een oorlog met Iran kan wel lekker afleiding geven, bedenk ik net. Moffelen de dames ende heeren er alles doorheen wat ze willen, terwijl wij ons, opgenaaid door de media, druk maken om De Bom.
Één voordeel aan deze hele toestand, over 500 jaar kunnen er een hoop mensen enorm lachen om zoveel onkunde, naïviteit, Eurofilie en saamhorigheidsdrang.

Überbottehork | 07-12-11 | 19:59

De enige manier waarop je zeggenschap kan krijgen over de begroting van een land is door oorlog te voeren. Dit wordt dus een puinhoop.

Slomo | 07-12-11 | 19:56

@Chiant | 07-12-11 | 19:18
Nee, dat ligt net even anders. Dat is een lidmaat van de Tweede Kamer der Staten Generaal die daar namens de fractie van de PVV zit. Dat is dan een Tweede Kamerlid.

Stormageddon | 07-12-11 | 19:53

Dat ESM wordt een gigaramp. Een Stabiliteitsmechanisme des Doods, if you will.
Art Vandelay Ultor | 07-12-11 | 19:10 |

ik geloof er NIKS van dat landen zich nu wél ineens aan een stabiliteitspact gaan houden. Het in 1997 opgestelde onding heeft ook geen zin gehad, ondanks De 'harde' afspraken die bijvoorbeeld wij en onze oosterburen voorstonden.
Met nog meer leugens, geld dat niet bestaat (aangevuld met geld dat er niet voor is bedoeld, d.w.z. jouw en mijn pensioen, spaargeld, maandelijks nieuw verworven inkomen) en ferme taal krabbelt Europa op papier weer op, om er over een paar jaar, als het al zo lang duurt, wederom achter te komen dat we collectief failliet zijn. Dat collectief, waarde vrind, dat collectief is de herpes voor onze binnenlandse economie. Je kan zalfjes smeren, maar het komt altijd terug, en altijd zal het jeuken en branden.
Europa kan mijn rug op.

Überbottehork | 07-12-11 | 19:53

overVecht | 07-12-11 | 19:35 |
Ik ook niet, maar het lijkt alsof BB sinds hij naar A'dam is verhuisd in een zwart gat is gevallen en elk toekomstperspectief somber.
Al kan het ook gewoon het jaargetijde zijn...

mindovermatter | 07-12-11 | 19:52

Ieder gekozen vertegenwoordig(st)er die daar in de kamer zit en voorstander is van het ESM is niets minder dan een landverrader.

Tenenkrommende politiek24.

De enorm opgekropte woede onder de bevolking zal ooit gebotviert worden.


BedrijfsTijgerT | 07-12-11 | 19:51

Kan iemand die Sap van de SP even een djembé geven, kan ze ook wat nuttigs gaan doen.

Conan de Rabarber | 07-12-11 | 19:50

@harry pikkel | 07-12-11 | 19:43
Zonder ESM Totalen Krieg, Harry.

Art Vandelay Ultor | 07-12-11 | 19:47

Lyrthion | 07-12-11 | 19:34 | + 2 -
Ik neem aan dat met het instemmen van een dergelijk plan, je politieke carrière in 1 klap voorbij is...

Tsja, behalve in de Europese politiek natuurlijk

Derechtselutser | 07-12-11 | 19:45

Na de Kerst,waarschijnlijk omstreeks 10 januari, gaan de pinautomaten op zwart.
Ook internetbankieren is dan "tijdelijk" niet mogelijk.
Wij hopen dit zo spoedig mogelijk te verhelpen.
En bedankt, hè: Zalm, Bakellende en de Jager.

King of the Oneliner | 07-12-11 | 19:43

Op basis waarvan worden die beslissingen genomen? Die ellende gaat linksom of rechtsom geld kosten, dat is wel zeker. Maar ik zie nooit berekeningen waaruit blijkt dat een ESM een minder duur grapje zou zijn dan afschrijvingen. Altijd die doemdenkerij, nooit onderbouwingen.

harry pikkel | 07-12-11 | 19:43

We krijgen dus een Noodfonds die geld gaat lenen om uit te lenen aan noodlijdende lees corrupte landen om hun leningen af te betalen ? Dat ze het zelf nog geloven deze flauwekul. Uit die schijtmunt stappen en heel snel veel geld gaat het toch wel kosten.

keesiekonthaar | 07-12-11 | 19:41

Gier | 07-12-11 | 19:13 | + -1 -
Sinterklaas?

adri6254 | 07-12-11 | 19:40

Dit is een van die zeldzame momenten dat ik blij ben geen nagel te hebben om m'n kont te krabben.

Hanxie | 07-12-11 | 19:36

Kijk, Thiemekes is ook om. Mooi.

Conan de Rabarber | 07-12-11 | 19:36

Ik trek even een biertje open.... sinds de zogenaamde crisis heb ik nog geen flikker minder uitgegeven of te besteden...

overVecht | 07-12-11 | 19:35

Derechtselutser | 07-12-11 | 19:30 |

Die moeten ook aan hun carriere denken...

Lyrthion | 07-12-11 | 19:34

www.youtube.com/watch?v=7rZbvi6Tj6E
Don't you know
They're talkin' bout a revolution
It sounds like a whisper
Don't you know
They're talkin' about a revolution
It sounds like a whisper
While they're standing in the welfare lines
Crying at the doorsteps of those armies of salvation
Wasting time in the unemployment lines
Sitting around waiting for a promotion

Poor people gonna rise up
And get their share
Poor people gonna rise up
And take what's theirs

Don't you know
You better run, run, run
Oh I said you better
Run, run, run

Finally the tables are starting to turn
Talkin' bout a revolution

gentle giant | 07-12-11 | 19:30

Iemand die mij kan uitleggen waarom iemand uit de Nederlandse regering hier ook maar mee zou instemmen?

Derechtselutser | 07-12-11 | 19:30

Een massale default is pech voor iedereen met een beetje geld op de bank. Maarrrrr, wie heeft er tegenwoordig met zulke lage rente en hoge belastingdruk, en belachelijke huizenrprijzen nog geld staan? Een default zal dus resulteren in een netto welvaartsverschuiving van de elite naar de belastingbetalende burger. Niks oorlog en onrust. De infrastructuur voor vrije handel en verkeer ligt er al en zal blijven bestaan. Het alternatief is jarenlange inflatie op grondstoffen en energie en deflatie op niet belangrijke luxe goederen in combinatie met verdwijnen van pensioenen terwijl alleen diegenen (banken en overheden) dicht bij de geldbron kunnen graaien. Ik wist het wel als ik kon kiezen.

blinde kip | 07-12-11 | 19:30

Oké, business as usual. Als je dit niet aan zag komen zat je kop wel erg diep in het zand. Maar wat nu?

anonieme lafbek | 07-12-11 | 19:29

@Art Vandelay Ultor | 07-12-11 | 19:10
Mooi ook dat ze zelf niets fout kunnen doen. En als ze wel iets fout doen; niemand die ze wat kan maken. Mooi plan.

Pasta-saus | 07-12-11 | 19:29

Na kwart voor negen, dan is er stront aan de knikker.
Eerder niet.

Jackanders | 07-12-11 | 19:29

Pfrt.. natuurlijk weten Sterre en Judo wél hoe een Kalashnikov werkt... want ze hebben MW2, BF3 en alle andere instructiefilms, euh, games thuis liggen.

Seraphin | 07-12-11 | 19:29

Ik vind snooker wel net zo spannend!

eerstneukendanpraten | 07-12-11 | 19:29

@Bart_Bart | 07-12-11 | 19:21

Het ergste is, dat de PvdA gewoon mee zal gaan stemmen voor de ESM. Dat staat zo goed als vast.

Maar wat voor bonusverkwanseling van het land, krijgt de PvdA daar voor terug? Dat is de vraag, en de extra angst die je mag en MOET hebben, als de PvdA zichzelf publiekelijk zó tegen de haren in strijkt, voorafgaand aan dergelijke kwesties.

ZKH EénOog | 07-12-11 | 19:28

Ook zoiets: de gemeente Milaan is verwikkeld in rechtszaak tegen 4 grote banken, om iets van die fraudeurs terug te krijgen. Een van de de advocaten van die banken is nu minister in het kabinet Monti.

Detlev Tarnowitz | 07-12-11 | 19:27

Ctrl-f.. nee, geen 'des doods'

*"Niets aan de hand" denkt*

Jackanders | 07-12-11 | 19:27

De Wallstreet Journal heeft zijn pijlen al gericht op Nederland. Ook komt Denemarken steeds vaker voor in het nieuws terwijl het leengedrag daar iets minder extreem is. En de volgende halte ligt aan de overkant van het Kanaal.

blinde kip | 07-12-11 | 19:25

Volgens de immer objectieve Peter Verhaar en Wouter Bos moet je dat fonds juist zo groot mogelijk maken. Want dat geeft vertrouwen op de beurs omdat het speculanten afschrikt. Pauw en Witteman knikten deemoedig. Dat je kunt fluiten naar AL die centen als het in Zuid-Europa gigantisch mis gaat, dat kwam even niet in hen op. Dat er alternatieven zijn ook niet.

harry pikkel | 07-12-11 | 19:23

Willem VanDer Decken | 07-12-11 | 19:06
Gelukkig heb ik nog geleerd om een uzi uit en in elkaar te zetten en er mee te schieten. Aldus Willem.

Da's heel mooi Willem want dat heb ik ook geleerd. En ook de MAG is voor mij gesneden koek. Dat zijn al twee man voor onze patriotische militie. Wie maakt ons peleton vol? Of doe ook maar een brigade.

Hanxie | 07-12-11 | 19:21

@ZKH EénOog | 07-12-11 | 19:19
Damn right you are. Is ook niet de eerste keer bij Job Cohen.

Gewoon tegenstemmen bij de eerstvolgende gelegenheid met de hele PvdA-fractie.

Dat noemen mensen ook wel: "Geen woorden, maar daden."

Bart_Bart | 07-12-11 | 19:21

Dus Job wil nieuwe verkiezingen, als Brussel meer macht krijgt?

En PvdA-er for Gods sake?

Laat die vuile gore hypocriete huichelrat zijn teringmuil houden. Het is godverdomme ZIJN partij, die samen met VVD en CDA al decennia ons land verder en verder weggegeven heeft, en nog met medewerking van hem zelf ook. En nou ineens juist dat punt aangrijpen?

Als je nu iemand aanwijsbaar van stemmingmakerij kan betichten, is hij het wel, met deze uitspraak.

ZKH EénOog | 07-12-11 | 19:19

@Stormageddon | 07-12-11 | 19:10
De Tweede Kamer der Staten-Generaal kent wel degelijk leden. In dit geval een lid dat afkomstig is uit de fractie van de PVV. Oftewel een lid van de PVV.

Chiant | 07-12-11 | 19:18

Dat hele ESM gebeuren is niets minder dan een coup.
Allang en breed voorbereid. De crisis is het gereedschap. Angst scheppen is een geweldig stuurmiddel.

BedrijfsTijgerT | 07-12-11 | 19:18

@Hans Hillen | 07-12-11 | 19:13
Ik heb hier een leuke link voor waarom Duitsland misschien niet zo goed voor je portemonnee zal zijn. Ze hebben de rijkdom van hun eigen bevolking al gejat door lonen flink laag te houden en verkocht als groei: www.luxetveritas.nl/blog/?p=1196

blinde kip | 07-12-11 | 19:17

Dat die amateuristische clowns nog denken dat ze wat aan de euro-ondergang kunnen doen, gewoon betalen en je kop houden domme, oerdomme hollanders...

keesiekonthaar | 07-12-11 | 19:15

Klouwkikker | 07-12-11 | 19:12 |

Heeft die crisis toch nog als voordeel dat er geen mosterd-na-de-maaltijd (en na het vvd-stemmen)-blogjes van Brussen meer afkomen.

Lyrthion | 07-12-11 | 19:13

@Art Vandelay Ultor | 07-12-11 | 19:10

Ze gaan inderdaad beslissen over ons geld. Fijn hm. Ik heb wel vertrouwen in Duitsland, helaas zijn de Duitsers veel meer pro-Europa dan wij. En de rest van de grote landen? Die preken voor eigen parochie, want die hebben ons geld nodig. We worden genaaid, maar dat wisten we toch al. Ik haat Europa en Europese ambtenaren btw.

Hans Hillen | 07-12-11 | 19:13

Weet je wie er in 1929 ook al bij was ?

Gier | 07-12-11 | 19:13

Toch liggen die banken nokje vol met geld. Ze schuiven miljarden naar de ECB om er maar vanaf te zijn. Wie wordt er nu genaaid? Dat kán alleen maar de burgert zijn.

Stroopdoos | 07-12-11 | 19:12

De Euro-leiders zijn als gokverslaafden in Holland Casino.

- Je hebt vergokt je huis, auto en sieraden van wijlen je moeder.

- Maar, je hebt nog steeds een inkomen, je vrouw en kinderen en kan nog steeds een hypotheek afsluiten voor een iets kleiner huis.

WAT DOE JE DAN?

EU: "Nou, dan zet je natuurlijk je vrouw, kinderen en inkomen op het spel om je eerdere verlies goed te maken. Je weet tog."

Weldenkend mens: "Neem nu je verlies en ga niet met de rationaliteit van een dronken schizofrene gokverslaafde Klingon je verlies goed proberen te maken."

Bart_Bart | 07-12-11 | 19:12

De wind komt snoeihard uit het westen en dat is toch echt de linkerkant van de windroos. Vuile rooie socialistenorkanen zijn ons voorland.

Hanxie | 07-12-11 | 19:12

Als de advertentie-inkomsten wegvallen wordt het bloggen, tegen betaling, ook lastig.

Klouwkikker | 07-12-11 | 19:12

@Herr Knäckebröd | 07-12-11 | 19:03

Dan weet jij niet, wat de ESM inhoud. Of je bent gewoon slachtvee.

Anders had je nooit een oer-hollands zuchtje wind erger gevonden.

ZKH EénOog | 07-12-11 | 19:11

Die Varkenskop zit gewoon te lachen... Het is al beklonken, we gaan helemaal leeg op Europa, tot er niks noppes nada meer over is !!!

keesiekonthaar | 07-12-11 | 19:10

@Chiant | 07-12-11 | 19:06
"Lid" als in "geslachtslid", neem ik aan? In de zin van "lidmaat" kan niet, de PVV heeft geen leden.

Stormageddon | 07-12-11 | 19:10

Ik ga niet kijken naar die non-valeurs. Alleen maar ergernis. Cohen moet trouwens z'n bek houden met z'n nieuwe verkiezingen, de PvdA is altijd pro-Europa geweest en nu een beetje stoer gaan doen. Rot toch op.

Hans Hillen | 07-12-11 | 19:10

Maar niks over die ESM geschreven toen er nog wat te redden viel? *mompelt iets over een verdronken kalf*

Lyrthion | 07-12-11 | 19:10

Als we het vetorecht voor wijzigingen omtrent het ESM verliezen betekent dit, dat andere landen kunnen beslissen over ONS geld.

Andere landen kunnen dan, zonder dat wij (regering noch TK en dus noch de burgers) daar iets aan kunnen veranderen, miljarden euro's Nederlands geld opeisen.

Dat ESM wordt een gigaramp. Een Stabiliteitsmechanisme des Doods, if you will.

Art Vandelay Ultor | 07-12-11 | 19:10

Doe mij maar wat Bert rookt!

RepubliekBanana | 07-12-11 | 19:09

En vanavond gaat Mark weer het verhaal ophangen dat wij er pensioenen tegenover hebben staan. Wat een lariekoek.
1)Dat geld is niet zomaar op te nemen om schulden af te betalen en
2)is daar helemaal niet voor bedoeld. Helaas zijn de Ieren er massaal ingestonken en zijn nu weer arme sloebers. De IJslanders hadden groot gelijk door een middelvinger op te steken naar de schuldeisers.

Ook hebben wij volgens Mark Rutte onze huizen die een bepaalde waarde vertegenwoordigen en wel een waarde die onze schulden overtreft. Ook dit is grote onzin want er kan weleens 60% van af gaan. Dan staan we net als de Grieken in het rood. Staan we dan met onze grote bek richting de PIIGS.

blinde kip | 07-12-11 | 19:09

Gaan ze ook uitleggen wat ze met www.eurocontrol.int/ van plan zijn? Één luchtruim één macht. *2 extra verdiepingen in schuilkelder bestellen doet*

Stroopdoos | 07-12-11 | 19:08

Is Bert begonnen met blowen?

Klouwkikker | 07-12-11 | 19:08

Hier een stukje tekst uit liberalconspiracy.org/2011/11/16/goldm... wie het nog niet echt doorheeft.
Lees en huiver:
"Over the last ten days, two democratically elected leaders of sovereign European states were forced from office without any form of consultation with their people. At the same time, the new President of the European Central, Mario Draghi was put in to place.

Astonishingly, all three men have strong links to Goldman, as revealed in this Le Monde article.

Draghi was vice-president of Goldman Sachs Europe between 2002 and 2005. He was responsible for “companies and sovereign” which oversaw, among other things, the “currency swap” deals (Draghi denies he was involved in the Greek one).

But at least Draghi was appointed to post in the expected fashion. Greek premier George Papandreou made the mistake of attempting to give some democratic legitimacy to his departure by offering a referendum. He was forced to resign. His replacement, Lucas Papademos, was in charge of the Greek Central Bank from 1994 until 2002 and thus oversaw Goldman’s “swap” deal.

Elsewhere, Silvio Berlusconi has been replaced by Mario Monti, ‘international adviser’ to Goldman since 2005 (a post he immediately resigned upon taking office).

blinde kip | 07-12-11 | 19:07

LOL! -De PVV- een lid van de PVV zit voor.

Chiant | 07-12-11 | 19:06

Gelukkig heb ik nog geleerd om een uzi uit en in elkaar te zetten en er mee te schieten.

Willem VanDer Decken | 07-12-11 | 19:06

Vroeger als iemand zijn land weggaf ging hij op het schavot. We zijn te mild geworden. Of noemt het murw geslagen...

Tommygunner | 07-12-11 | 19:06

Mooi. Dan bestel ik even een pizza. Zolang het nog kan.

Stormageddon | 07-12-11 | 19:04

leve de Dutch Independence Party.

superjan | 07-12-11 | 19:03

leve de Dutch Independence Party.

superjan | 07-12-11 | 19:03

Ik vind die wind nog het ergst.

Herr Knäckebröd | 07-12-11 | 19:03

*Bier en chips pakken doet*

gekkebori | 07-12-11 | 19:02

Nee helaas, we moeten nog groter en strenger volgens EU-vazallen Mark en Jan Kees.Waarschijnlijk zullen ze voorstellen dat een of andere ex-Goldman Sachs mannetje toezicht gaat houden.

blinde kip | 07-12-11 | 19:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken