Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Sociaal isolement voor het haatvoetbal

lekkerdanvoetbal.jpgVoetbal is een mislukt sociaal experiment en dient in het verdomhoekje geschopt te worden. De extreem agressie opwekkende haatsport moet stuk. De Politiebond begint alvast met de hooligans, naar aanleiding van de rellen in Utrecht: "Als je het in je botte hersens haalt om politiemensen aan te vallen verspil je je rechten. In onze optiek mag je dan geen lid meer zijn van een voetbal- of tennisclub, mag je niet meer met het openbaar vervoer reizen, niet meer in je lievelingskroeg komen en als je langs de weg met autopech staat, dan mag de ANWB je ook niet meer helpen." Inderdaad, hooligans in een diepe put van sociaal isolement flikkeren. Niet meer welkom in de snackbar, pas als laatste geholpen op de Eerste Hulp en baan of uitkering weigeren. Opbokken met de totaalidioten. En opbokken met Faaleid Wolfsen, die klaarblijkelijk allang wist dat de wedstrijd volle pijp uit de klauwen zou gaan lopen. Hij was geïnformeerd door de politie uit Enschede over de risiscowedstrijd, maar trommelde geen ME op. Die man is zo incompetent, dat knijpers knutselen op de sociale werkplek nog te veel verantwoordelijkheid is. De voetbalrellen maken dat nogmaals duidelijk. De samenleving spuugt van Aleid, en van voetbal. Deze sport krijgt al jaren ten onrechte een uitzonderingspositie, waardoor er sprake is van concurrentievervalsing met andere sporten. En als ze het dan alsnog niet redden, propt de overheid er miljoenen aan noodsubsidie in. En wat krijgen we terug? Schwalbende voetbaldiva's en een overschot aan relschoppers. Hiep hiep hoera dan ook voor de actie van Mariska Joosten, die niet meer naar het stadion gaat vanwege rellen. Uit protest tegen wanbeleid en hooligans wegblijven, dat zouden meer mensen moeten doen. Wie nu nog naar het voetbal gaat, steunt de relschoppers. Normaal functionerende mensen moeten het stadion boycotten. Heel het voetbal in een sociaal isolement, nu.

Reaguursels

Inloggen

Opdoeken inderdaad deze stomme voetbalzooi. Liever gisteren dan vandaag.

Iwmac | 07-12-11 | 08:22

Voor nuance kom ik altijd graag bij Geenstijl!
Voetbal is gewoon een 'makkelijke' uitingsvorm voor de tribale barbaar die de mens eigelijk nog is.
Ja na 2000 jaar zit er een dun jasje beschaving en verlichting over. Maar in de juiste setting is het me een knip van de vinger verdwenen en komt al die oeraggressie er weer uit..
Religie wil dat ook graag oproepen en kanaliseren.
Voetbal is weer een ander 'medium'.
Ergo, je kunt wel voetbal afzeiken, maar het probleem zo je wil ligt dieper dan het balspelletje..
Maar GeenStijl is natuurlijk niet in het leven geroepen voor een diepere beschouwing, dat begrijp ik ook wel!

iustus | 06-12-11 | 20:59

@gozahtje | 06-12-11 | 13:31
tokkiepraat van je, voetbalwet aanscherpen? Ne,e de kosten zelf betalen die nodig zijn voor politie en de kaarten de prijs laten krijgen volgens marktwerking, zoals ze de hele kunst- en cultuursector op de schop hebben genomen met hun gebral, precies dat moet nu met
de voetbalhenkies gebeuren; einde subsidie en al helemaal geen graties politiebescherming om die knurfthooliganhenkies tegen zichzelf te beschermen. Zelf dokken, zoals het hoort, ook voor je voetballes.

Causa Sui | 06-12-11 | 18:16

Dat beoogde "sociaal isolement" is nog niets vergeleken bij de 19e eeuw.Toen brachten ze die "zwervers" bij de Maatschappij van Weldadigheid onder in Drenthe.Later heette het "de Rijkswerkinrichtingen" en wel een miljoen Nederlanders hebben er hun roots. Lubbers,wiens familie er ook zat,zag eind 20-ste eeuw nog wat in die "kampementen".Ach ja,het zwerver-dom is van alle tijden,of ze proletariërs,bedelaars of hooligans heetten, het dondert niet.

Dolphi | 06-12-11 | 16:54

Voetbal boycotten omdat er rellen zijn, is net zoiets als winkels boycotten omdat er gestolen wordt.
Je lost problemen niet op door de slachtoffers aan te pakken.

bintang | 06-12-11 | 14:27

Gewoon een achterlijk idee dat sociale isolement.
Gewoon het gajes lang de gevangenis in, de wetten zijn er al lang.
Maaar, we hebben nog steeds te maken met het rechtssysteem wat overloopt van D66 rechters met hun linkse ideeën, dus taak strafjes e.d., het schiet dus niet op.

lanexxx | 06-12-11 | 13:50

Causa Sui | 06-12-11 | 13:08
Jij bent echt een setje dom zeg, alsof iedereen die van voetbal houdt op de PVV stemt, als dat zo zou zijn dan zou de PVV haast een kabinet in haar eentje kunnen formeren, dus je lult uit je nek.
Daarbij is de PVV al bezig met het aanscherpen van de voetbalwet in samenwerking met de PvdA, dus er wordt al aan gewerkt, maar jou beredenering slaat als kut op Dirk!

gozahtje | 06-12-11 | 13:31

@gozahtje | 06-12-11 | 13:05
Ja de PVV moet hier wat aan doen, maar hun stemevee rent graag goedkoop achter een balletje aan en als ze naar een wedstrijd willen, moet dat gepaard gaan met een horde politievolk, want het is hun henkiehobby.

Causa Sui | 06-12-11 | 13:08

Causa Sui | 06-12-11 | 13:02
Ow ja, dus iedere hooligan is een PVV stemmert en dus moet de PVV hier wat aan doen? Lul toch niet zo stom man.

gozahtje | 06-12-11 | 13:05

Ja, want het is natuurlijk veel erger dat ze een getrainde en gewapende agent aanvallen dan wanneer ze onschuldige ouders met kinderen aanvallen of andere weerloze supporters... Ga toch eens weg man met die voorkeursbehandeling voor ambtenaren, als agent weet je dat het een onderdeel van je vak is, dat je met geweldadige mensen in aanraking komt. Ik keur dat niet goed, maar je weet het als je er aan begint. Een niet getrainde, weerloze burger aanvallen zou juist veel harder aangepakt moeten worden, maar ja de ambtenaar is nu eenmaal belangrijker dan de burger in dit land, daar hebben we bewijzen genoeg van!
Die EOD-er die z'n hand verloor na die flitspaalbom werd ook bijgestaan door 200 agenten die heel Voorschoten door hebben gespit opzoek naar de daders.

gozahtje | 06-12-11 | 13:03

Het wordt tijd dat die brulPVV eens hun eigen Henken volledig op laat draaien voor de kosten die de hele gemeenschap maar op moet hoesten voor hun vermaak.
Maar dat durven ze niet te opperen, met die grote brulbek van ze.

Causa Sui | 06-12-11 | 13:02

Nee met sociaal isolement los je problemen op..

M-Bozz | 06-12-11 | 12:55

In Engeland zitten de supporters inmiddels zo'n beetje op het veld omdat ze weten dat als ze één voet verkeerd zetten ze de rest van hun leven geen |Engels stadion meer van binnen zien..

Dat zouden ze in Nederland ook moeten doen!

Pindapellert | 06-12-11 | 12:33

Deze incidenten hebben niet zozeer met de specifieke aspecten van de sport voetbal te maken, als wel het gegeven dat voetbal met afstand de meest populaire sport is.

Dus als cricket miljoenen (emotioneel gebonden) liefhebbers had gehad, zouden zich daar incidenten af gaan spelen tussen supporters.

Dus dan zou je moeten verbieden dat welke sport dan ook, ooit populair wordt.

Of je kan gewoon eindelijk een stevige voetbalwet in elkaar knutselen, en daarbij Duitsland (winstgevende, florerende competitie) of Engeland (bijna geen incidenten meer) als voorbeeld nemen.

Bart_Bart | 06-12-11 | 12:31

owja, mocht het nog niet duidelijk zijn?: ik ben dus GEEN voetbalfan

FredFlinstone | 06-12-11 | 12:28

Wat een gelul allemaal weer. Mensen halen er maar van alles bij...

IN het stadion in verdomd weinig gebeurd. Twente supporters hebben 3 of 4 keer vuurwerk gegooid waaronder 2 keer in een familievak. Niet erg netjes van ze.
Maar goed, twee weken geleden mochten Ajax supporters dat ook, zelfs met twee flinke vuurwerkbommen. De KNVB én de politie doen daar niks tegen.
Niet vreemd dat er dan Utrecht supporters zijn die dat wel een beetje zat zijn. We weten namelijk allemaal wat vuurwerk aan kan richten. Best wel gevaarlijk als we heel eerlijk zijn of niet?

Maar goed, vervolgens hebben de supporters geprobeerd door een hek te breken. Dit hebben ze ongeveer 2 minuten lang geprobeerd en toen was duidelijk dat het niet zou lukken.
Toen zijn ze het stadion uitgegaan om het op een andere manier te proberen.

Ondertussen werd in het stadion omgeroepen dat de wedstrijd definitief werd gestaakt, dus nog veel meer mensen zochten de uitgang op waardoor normaal publiek en de opgefokte kereltjes door elkaar werden gemengd.

De kereltjes werden op het plein voor het stadion opgevangen door aardig wat politie om ze tegen te houden.

Ik keur het gedrag niet goed.. sterker nog, ook ik keur het af.
Maar ik heb wel een belangrijke vraag die me bezighoudt: Waarom is er voldoende politie op de been om op het plein de Utrecht supporters tegen te houden terwijl er wordt gezegd dat er niet voldoende politie is om het Twentevak leeg te meppen?
Zijn gooien met vuurwerk dus zij hadden verwijderd moeten worden, net als twee weken geleden de Ajax supporters verwijderd hadden moeten worden.

En verder.. ik kom al jaren bij Utrecht. Dit was voor het eerst in 5 jaar of zo dat er weer eens wat gebeurde. Het is heel lang heel rustig geweest maar dat is iedereen geloof ik alweer vergeten als ik de verhalen en de reacties zo lees...

Pindapellert | 06-12-11 | 12:28

@ Misschien zou je je eens moeten beperken tot de feiten. Zoals bijvoorbeeld, dat de rellen op Hoek van Holland niets met hooligans te maken hadden.
Biff Eagleburger | 06-12-11 | 12:12 | + 0 -
---
HvH-incident reken ik ook onder voetbalrellen, want door Hooligans gepleegd

FredFlinstone | 06-12-11 | 12:23

@FredFlinstone

Laat me niet lachen met je indirecte emotionele schade. Ik zeg EK88, Ajax 1995, WK finale 2010, Bergkamp die 2-1 maakt tegen Argentinië. Het hele land (exclusief alle anti-voetbal homo's alhier natuurlijk) in een orgastische feeststemming, er bestaat helemaal niets dat daar aan kan tippen.

Het echte probleem is dat de politie in NL bestaat uit werkschuw en angstig ambtenarenvolk dat wordt geleid door incompetente faalburgemeesters zonder enige relevant kwalificatie. Alleen daardoor kan asociaal tuig ongehinderd zijn gang gaan.

très cool | 06-12-11 | 12:20

@FredFlinstone | 06-12-11 | 11:42

Misschien zou je je eens moeten beperken tot de feiten. Zoals bijvoorbeeld, dat de rellen op Hoek van Holland niets met hooligans te maken hadden.

Biff Eagleburger | 06-12-11 | 12:12

Van mij part vallen ze alleen maar gewapende politieagenten aan, als ze maar met hun poten van onbewapende burgers afblijven, die agresseive hooligans of voetballers zelf wat dat betreft. Van het weekend die man van 77, die even twee poten door zn torso krijgt van een rodekaartontvanger. Had hij het maar bij een politieman gedaan, maar nee, dan liever een bejaarde.

Causa Sui | 06-12-11 | 12:12

FredFlinstone | 06-12-11 | 12:00 |
--
OPZOUTEN met al dat voetbal-gedoe: Laten we dat geld etc uitgeven aan echt SPORTIEVE activiteiten!
FredFlinstone | 06-12-11 | 11:11 |
--
Dit omdat jij in de jaren '80 weleens meegenomen bent naar de kuip.
Dus is het geheel gerelativeerd, gewikt en gewogen.
En buiten jouw persoonlijke mening ook gewoon waar, immers, laten we het geld uitgeven aan ECHT sportieve activiteiten!
En dan mag ik niet zeggen dat je populistisch roeptoetert?
Dat ik daarbij de draak steek met je nickname, is puur omdat dit een mooi inkoppertje (onleend aan het voetbal) leek in mijn ogen.
Dat ik het 1 en ander bagatelliseer (met e vriend!) is juist omdat de schrijver van dit stukje enkel nog maar populistische stukjes blijkt te kunnen pennen.
Niet onderbouwde bagger mag wat mij betreft gebagatelliseerd worden, IMMER!

GeileWillem | 06-12-11 | 12:12

Als je lef hebt dingen te slopen die niet van jou zijn. Als je het lef hebt vrijwillige stewards collectief een rolstoel in te willen helpen of te doden.
Als je het lef hebt met stenen naar de politie te gooien.

Dan is er in mijn optiek maar een sociaal isolement mogelijk nl:

Jaren eenzame opsluiting in een isoleercel. Maar nee, in NL denken wij aan het afpakken van een seizoenskaart. Of wedstrijden ontoegankelijk maken voor het wel welwillende (voetbalpubliek).

Wat een overschot van volidioten hebben we toch in dit land.

BedrijfsTijgerT | 06-12-11 | 12:05

Maar het voetbalstadion is toch ook geen plek voor vrouwen en 8-jarige meisjes?

Flodder | 06-12-11 | 12:04

Sociaal isolement heeft geen enkele zin. Dit is klootjesvolk uit alle lagen van de bevolking en allemaal gewoon een klein pikkie hebben en vinden dat ze een kudt leven hebben. Kudt baan, zeikwijf, niet al te inteligente kinderen, het gevoel niet zo veel waard te zijn. Te veel Paul de Leeuw en VoH. Klootjesvolk...

Toasty | 06-12-11 | 12:03

@ Ah... Ik ben de botte boer!
Jij kunt gelukkig alles uitermate goed relativeren en je blijft zo goed bij de bron.
HAHAHA :D
GeileWillem | 06-12-11 | 11:49 | + 0 -
---
Ja, ik vertel iets persoonlijks (=prive) en u bagataliseert het (refereert aan mijn profielnaam), wat ook nergens op slaat
---
---
Hierbij nog even de laatste zinnen van het topic:
"Uit protest tegen wanbeleid en hooligans wegblijven, dat zouden meer mensen moeten doen. Wie nu nog naar het voetbal gaat, steunt de relschoppers. Normaal functionerende mensen moeten het stadion boycotten. Heel het voetbal in een sociaal isolement, nu. "
---
Derhalve heb ik in mijn eerste post alleen maar verpersoonlijkt wat is opgeroepen...!?!

FredFlinstone | 06-12-11 | 12:00

Nu ze besloten hebben pas morgen aan te komen waaien in plaats van vandaag, waaien ze wellicht van de baan op Schiphol. Maar dat zou te erg zijn.

GormSuil | 06-12-11 | 11:50

"... Als je het in je botte hersens haalt om politiemensen aan te vallen verspil je je rechten" ---> moet zijn: verspEEl

milky bar | 06-12-11 | 11:50

FredFlinstone | 06-12-11 | 11:47 |
Ah... Ik ben de botte boer!
Jij kunt gelukkig alles uitermate goed relativeren en je blijft zo goed bij de bron.
HAHAHA :D

GeileWillem | 06-12-11 | 11:49

FredFlinstone | 06-12-11 | 11:42 |
Je bent de indirecte emotionele en psychologische trauma's van mensen die voetbalden in de tijd '40-'45 vergeten joh!
Je bent ook vergeten de herald of free enterprise vergeten, mogelijk zaten daar ook hooligans op toevallig. Je hebt ze nu eenmaal in alle gelederen der bevolking.
Ook dat is indirect (want hooligans zijn hooligans).
Heel je redenatie gaat kapot aan de onzin die je uitkraamt buiten een waarheid in de kern.
Beperk je daar liever toe...

GeileWillem | 06-12-11 | 11:48

@ Ja, ga jij maar lekker stonehengewerpen en mammoetbotheffen, jij primitieveling.
Lekker populistisch roeptoeteren om de sport
die toevallig het meest beoefend, bekeken en
bezocht wordt tot een halt te toepen.
GeileWillem | 06-12-11 | 11:16 | + -2 -
---
Botte boer

FredFlinstone | 06-12-11 | 11:47

@ Optieften met je homosexuele anti-voetbal rant. Reken eerst maar eens uit wat voetbal de economie oplevert voordat je met je korfbalverhaal aankomt.
très cool | 06-12-11 | 10:45 | + -3 -
---
Hierbij dan ook in je "economie"-verhaal. Verdisconteert wat het de samenleving/maatschappij kost? (geen bedragen, want ?):
-Subsidie (van gemeentes etc aan voetbalclubs)
-Politie-inzetkosten
-Letsel-schade/collateral-damage ivm rellen etc uitgekeerd door Verzekerings-maatschappijen
-Schade aan bussen/treinen/openbaar-vervoer in het algemeen
-Emotionele schade (indirect dus)/psychologische schade
-Indirecte emotionele schade: Hiermee bedoeld de nabestaanden van voetbalrellen-doden:
>Heizeldrama (niet in NL, maar wellicht ook familie in NL)
>Erik Lassche
>Carlo Picornie
>Dode bij Hoek-van-Holland (indirect, want hooligan-rellen)
etc etc
-Uitzend-kosten (TV radio internet) van voetbalwedstrijden, betaald met Publieke-Gelden
-Publiek-debat (Tweede-Kamer etc) over voetbal-hooliganisme etc
-Openbare Fora: Gemeentes etc, Publikatie-koseten om aankondiging van evt. te spelen wedstrijden
-Indirect financiele kosten, van mensen die in de buurt van Stadions wonen / werken / recreeren
-Indirecte emotionele/psychologische schade Naar aanleiding van bijv. HEIZELDRAMA; Iedereen die deze beelden LIVE (tv) heeft gezien, WEET wat ik bedoel...
-Indirecte emotionele en psychologische trauma's van hulpverleners, i.c. de Politie-agenten, ME, Stewards, Security
---
Kortom een Never-Ending List aan "kosten" (direct+indirect)

FredFlinstone | 06-12-11 | 11:42

Zo dan. Toe maar. Alweer voetbal bashen op GS? Het is allemaal wat heh.

GormSuil | 06-12-11 | 11:38

Generaliseren is ook een kunst! Wacht, nee, dat is het niet.

--neus-- | 06-12-11 | 11:32

De meeste hooligans zijn roomwit, rechts georiënteerd en veelal hebben ze een redelijk tot goede baan. Ze volgen dus gewoon de joods-christelijke leer van de blonde verlosser.

drenkeling69 | 06-12-11 | 11:30

Crytics | 06-12-11 | 11:13
Een voetbalwet met meldplicht had 100% geholpen ook in dit geval... want er gaat al een grote preventieve werking van uit, want het zuigt hoor als je elk weekend als je clubje speelt je moet melden op het politie bureau en dat 10 jaar lang....

TM | 06-12-11 | 11:15
Mijn morele waarden zijn prima op een rijtje, maar die van de relschoppers niet, en dit is niet van gisteren hé, dit is al jarenlang aan de gang, deze onzin heeft mijn club (Fc Den Haag) bijna om zeep geholpen.

Er zijn gewoon debielen in de samenleving en de politiek is er om de rest van de bevolking daar van te beschermen, maar op één of andere manier is dat met voetbal supporters anders... dit en vele andere ellende had al jaren geleden tot het verleden kunnen behoren als er eens een fatsoenlijke voetbalwet zijn, en ja de politiek is hier 110% verantwoordelijk voor...

HUN fucking falen heeft er toe geleid dat dit kon gebeuren... nogmaals debielen heb je altijd en het is de corebusiness van de overheid om die debielen aan te pakken en de veiligheid voor andere te garanderen, punt.

DaveDH | 06-12-11 | 11:30

freiherr Fapowitz | 06-12-11 | 11:27 |
Dan gaan de teletekstsupporters (lees ajacieden) klagen. Kunnen ze niet meer op kosten van de samenleving de uitgebalanceerde (lees gemanipuleerde) samenvattingen zien..!!

GeileWillem | 06-12-11 | 11:29

-weggejorist-

freiherr Fapowitz | 06-12-11 | 11:27

Clichémannetje | 06-12-11 | 11:22 |
Nu je het er over hebt...
De situatie bij het maasgebouw werd anders meteen aangegrepen als vergelijkingsmateriaal voor de rellen in het stadion bij Utrecht, terwijl de aanleiding, de duur, aantal deelnemers, plaats en nog een handjevol omstandigheden totaal verschillen.
Dus wat is je punt nu?

GeileWillem | 06-12-11 | 11:26

-weggejorist-

freiherr Fapowitz | 06-12-11 | 11:24

Verwijzen naar het goede gedrag van PSV en Feyenoord inzake een doodzieke supporter (respect voor de steunbetuiging die daar plaatsvond!) en dit vergelijken met de rellen in Utrecht slaat nergens op. Even vergeten zeker wat er kort geleden bij de Kuip gebeurde? Het gaat er gewoon om dat de randdebielen die bewust willen rellen een halt moet worden toegeroepen. Ook de aso's in het verkeer, de idioten die hulpverleners aanvallen etc.. Je moet als maatschappij gewoon laten zien dat je dit niet pikt. Uitkering? afpakken. Ziektekosten verzekeringen? opschorten als je hulpverleners aanvalt. Aso in het verkeer? Dikke rijontzegging en aan de slag met het opruimen bij verkeersongelukken. OOk gewoon als gedrag is bewezen lekker met naam en toenaam noemen. Publiceer maar elke maand een lijst met dit soort mafkezen!

Clichémannetje | 06-12-11 | 11:22

@kapotte_stofzuiger | 06-12-11 | 11:18 : En ik wist niet eens dat hij er al doorheen was gekomen. Kun je nagaan hoe goed dit bekend is... ;)

TM | 06-12-11 | 11:21

voetbal altijd +100.
en om jullie te fucken verleng ik mijn seizoenskaart weer een jaartje!

wtfgebeurdhierdan | 06-12-11 | 11:21

Biff Eagleburger | 06-12-11 | 11:15 |
Ligt dat aan de kit zelf dan? Aan de uitstraling van de agent waar hij ook maar iets aan kan doen?
Als een agent in nederland zelfs maar een waarschuwingsschot lost, komt er een onderzoek naar hem en de situatie.
Ze worden nogal beperkt in het gebruik van hun wapens.
Daar moet dan eerst wat aan gedaan worden..

GeileWillem | 06-12-11 | 11:20

En Johnny begint steeds meer te klinken als een voetbal-hatende ultra-nerd.

TM | 06-12-11 | 11:19

FredFlinstone | 06-12-11 | 11:11 |
Ja, ga jij maar lekker stonehengewerpen en mammoetbotheffen, jij primitieveling.
Lekker populistisch roeptoeteren om de sport
die toevallig het meest beoefend, bekeken en
bezocht wordt tot een halt te toepen.
Dat er zorgvuldiger met gemeenschapsgeld mag
worden omgegaan ben ik het overigens wel mee
eens..

GeileWillem | 06-12-11 | 11:16

@DaveDH | 06-12-11 | 11:07 : NEEN NEEN NEEN NEEN NEEN!!!! Hard genoeg geschreeuwd voor je?

De overheid FaAlT al jaren KEIhard, en ja; ze moeten de voetbalwet er nou eindelijk eens doorheen drukken.

Maar iedereen die zegt dat de politiek schuldig is als een ander een puinhoop loopt te schoppen heeft zijn morele waarden niet helemaal op een rijtje.

JIJ knokt, JIJ neemt een wapen mee, JIJ maakt de teringzooi, JIJ bent schuldig.

Hou eens op met alles afschuiven op de politiek en de overheid man, ga eens uit van de verantwoordelijkheid van het individu.

TM | 06-12-11 | 11:15

ps:
Mag ik nog even opmerken dat de omgeving de-Kuip nog steeds etaleert als het grote DROLLE-VANGER gebied van Rotterdam en omgeving
(daarmee doel ik dus op de UITSTRALING van het stadion-Kuip)

FredFlinstone | 06-12-11 | 11:15

@GeileWillem | 06-12-11 | 11:02

Ik kom in genoeg landen waar de kit nog wel uitstraling heeft en waar de dopeconsumptie op een aanzienlijk hoger peil ligt als hier en denk je dat 18-jarige pisvlekken het in hun hoofd halen om de kit aan te vallen? Nope. Omdat ze weten dat ze binnen 2 minuten zwaar de tering worden geslagen of worden neergeschoten. Ik heb alle respect voor het werk wat politieagenten doen, maar ze moeten toch echt af van dat buurtwerkers-imago.

Biff Eagleburger | 06-12-11 | 11:15

DaveDH | 06-12-11 | 11:07

Zo'n voetbalwet had hier ook niets geholpen, die lui die anders een meldplicht hadden hebben nu een stadionverbod en komen het stadion echt niet in. Zoals altijd zullen de goedwillenden binnenkort wel onder de enkele kwaadwillenden leiden omdat de angst weer eens regeert.

Crytics | 06-12-11 | 11:13

kleine (persoonlijke) anekdote:
---
"Ik ben nooit zo een voetbalfan geweest,
maar; Ik ben ooit weleens naar een voetbal-wedstrijd mee genomen door familie
In de Kuip begin jaren80 (Feyenoord-?)
---
Toen schrok ik zo van al die hooligans/vijandigheden/asociaal-gedrag etc,
Sindsdien heb ik me nooit meer vertoond bij voetbal-games etc."
---
---
OPZOUTEN met al dat voetbal-gedoe: Laten we dat geld etc uitgeven aan echt SPORTIEVE activiteiten!

FredFlinstone | 06-12-11 | 11:11

Dat juist die lui uit Enschede met vuurwerk moeten gaan gooien...

van Nazareth | 06-12-11 | 11:11

Wat is dit voor gelul. Waarom doen we net alsof wanneer je iets doet rond een voetbalstadion het erger is dan wanneer je het tijdens het uitgaan of in een verkeersruzie doet?

Volgens mij slaan we een beetje door in Nederland en wordt de voetbal "hooligan" gebruikt om de aandacht af te leiden van hetgeen dat er echt toe doet.

Ik hoor politieagenten niet zo gillen als ze hun pistool moeten trekken bij een gewapende overval met dodelijke afloop. Dan mag men de dader niet zonder balkje tonen in de media, maar als je een steen door een raam gooit bij een voetbalstadion mag je op abri's gezet wordt. Beetje krom, nietwaar?

@ Shameless

AMEN Kerel!

Waarom worden criminele jongeren (finnen bijvoorbeeld) niet zo behandeld? Criminelen die veel meer overlast veroorzaken dan een paar hooligans die tegen een muur aan beuken en met stenen gooien?

buiten het stadion worden mensen beroofd en vermoord, inbraken gepleegd, zijn er dodelijke verkeersongelukken en wordt er minimaal net zo veel gevochten. 't Is jammer dat het gebeurd is maar ik voel me er niet meer of minder veilig door in het stadion. Mensen stel u niet zo aan!

Rooie sjaak | 06-12-11 | 11:10

Laten we beginnen met een spreekverbod voor Johan Derksen, de verpersonalisering van het voetbal. Ik zeg doen!

jan-lul-de-behanger | 06-12-11 | 11:08

Wat een dom gelul is doe post van Quit zeg, alsof voetbalclubs en normale supporters er om vragen, Quit moet zich is wat meer in de materie verdiepen voordat die dit soort onzin neer kotst.. de schuld ligt volledig maar dan ook volledig bij de politiek en het nog steeds niet hebben van een voetbalwet met meldplicht...

Al sinds 1995 (paars één) wordt daar door de clubs en KNVB om gevraagd... mar de heren en dames in de politiek hebben er gewoon geen trek in en dat samen met die lage klote straffen die je hier altijd krijgt zorgt voor dit soort excessen.

DaveDH | 06-12-11 | 11:07

... zegt een voormalige mandjesballert.
Mandjesbal, kent ook geweld.

Voetbal boycot ok, maar dan omdat het een domme paupervolkssport is.
Tokkieverhogend
Domhoudend

hfakker | 06-12-11 | 11:06

Daarnaast en daarna, het strafrechtelijk vervolgen van bijvoorbeeld het gestrekte been van Nigel de Jong.
(Die gast kreeg een kanaalparade!@!!!)
Ziet niemand de relatie tussen dat en het incident in 020-Noord?

Einde van de Domheid | 06-12-11 | 11:02

Dit had ik niet verwacht van de politiebond. Ze zijn toch agent te worden om boefjes op te pakken? Dat daar een vechtpartijtje bij hoort lijkt me logisch. Als niemand meer zou vechten oid zouden zij allemaal zonder baan zitten. Krijg je dat gezeur weer.

Dat de plaatselijke FC wat minder heeft met het geweld kan ik goed begrijpen, maar dat de pliesie het hardste zeurt...

DieD | 06-12-11 | 11:02

@Biff Eagleburger | 06-12-11 | 11:00 |
Dit is wel bullshit, wat je hier nu stelt.
Dat hoeft daar helemaal niets mee te maken te hebben.
Zeker niet als ze in het supportershome op de plee coke hebben zitten snuiven en bier gezopen hebben..
Of kom je nooit ergens dat je zulke figuren tegenkomt?

GeileWillem | 06-12-11 | 11:02

@kapotte_stofzuiger | 06-12-11 | 10:54
Inderdaad, en zo kunnen we nog wel even doorgaan denk ik. Het irriteert met voornamelijk dat al dat geld naar bizarre salarissen gaat van spelers en directie.

Mr. Mojo Risin | 06-12-11 | 11:01

Als onze vrijheden worden ingeperkt door deze ramdebielen vrees ik dat deze agenten m.b.t. ik er heel slecht af gaan komen. Deze mensen zijn net zo gestoord als de hooli's zelf.

Voorbeeldige_Burgert | 06-12-11 | 11:01

deze dame is zeker nog nooit buiten utrecht geweest
in stadion is toch nix gebeurt op een paar jongens na
die tegen een hek aan lopen,
en zijn nog pubers ook met een bont (nep)kraag

BOER-uit zwolle | 06-12-11 | 11:00

@très cool Reken eerst maar eens uit wat voetbal de economie oplevert

Helemaal Niks.
Kost alleen maar geld.
Als jij echt moet betalen wat het allemaal kost.
Kan je niet meer naar je clubje.

Dus de oplossing.
- De club betaald de beveiliging zelf.
- En berekend het door aan de klant.
- Gemeente wordt verboden om de Clubs Financieel te steunen in welke vorm dan ook.

©lin | 06-12-11 | 11:00

BTW, als 18 jarige mannetjes het aandurven om jou, als gewapende agent, te belagen, dan moet je als agent toch een dringend naar je eigen uitstraling en kwaliteiten gaan kijken.

Biff Eagleburger | 06-12-11 | 11:00

In een ivoren toren. Vroeger, toen 'ie nog leuk was.

Een paard | 06-12-11 | 10:59

zeg maar jansen | 06-12-11 | 10:57 |
Ik vind dat niet zo leuk..

GeileWillem | 06-12-11 | 10:59

Net zoals er voor besturen (Buma was het voorbeeld) een procedure zou kunnen zijn van toezicht, zouden hooligans ook sneller kunnen worden uitgesloten. Niets mooiers dan de preventieve werking die daar vanuit gaat.
'Er was eens een Franse luitenant die het bevel kreeg op een groep 'ooligans' te schieten. Hij pakte zijn roeptoeter en zei, Mesdames et Messieurs, wilt u zich van de place verwijderen zodat wij u niet raken bij het schieten op de 'ooligans'. Dat werkte ook!
(OT @Pritt: nacht TV wordt gekeken door mensen die geen betaalsexTV willen zien, waarom zit DWDD in de loop en PowNews niet?)

Einde van de Domheid | 06-12-11 | 10:58

@très cool | 06-12-11 | 10:57
Hoeveel levert het dan op?

kapotte_stofzuiger | 06-12-11 | 10:58

De KNVB moet gedwongen worden een strenger schorsingssysteem in te voeren en wat mij betreft komt er een tuchtcommissie die geen banden met de KNVB zelf heeft. Anders is het net de slager die het eigen vlees keurt. (Amateur)spelers die zich misdragen dienen voor langere tijd te worden geschorst of zelfs totaal te worden geroyeerd als ze zich misdragen en voor eltallen of zelfs hele clubs zou hetzelfde moeten gelden. Verder moet het mogelijk zijn ouders en/of fans (..) de toegang tot voetbalvelden te ontzeggen.
Dat kunnen ze makkelijk doen. Het is nu al zo dat je zonder spelerspas niet mag spelen dus hoe moeilijk kan het zijn ? Het punt is dat de KNVB niet echt wil wnat hoe meer mensen voetballen, hoe meer geld dat oplevert.
Maar er moet een einde aan komen. Ik ben zelf vrij aktief in het voetballen en zie iedere week incidenten, meestal kleine maar soms ook grotere. En dat moet ophouden. Van de KNVB hoeven we niet meer te verwachten dan kleine handreikingen en dus is het tijd om ze van buitenaf de wet op te leggen. Ze hebben de kans gehad maar doen te weinig.

Bigi Bana Boy | 06-12-11 | 10:58

Wat een contrast met het stuk wat ik net op DeJaap las, waarin wordt aangestipt hoe tijdens Feyenoord-PSV de supporters van beide clubs een staande ovatie brengen onder gezang van "Hand in Hand" om een doodzieke fan te steunen tijdens zijn allerlaatste bezoek aan Feijenoord. Voetbal kan dus wel mooi zijn.
www.dejaap.nl/2011/12/05/zelfs-met-kan...

Four Eyes | 06-12-11 | 10:57

GeileWillem | 06-12-11 | 10:56 Joh, ga toch wordfeuden.

zeg maar jansen | 06-12-11 | 10:57

Nee mensen, voetbal is meer dan de eredivisie en ook de eredivisie is meer dan de clubresultaten.

très cool | 06-12-11 | 10:57

"... verspil je je rechten", aldus de politiebond. Het VMBO is ook niet meer wat het geweest is.

Jos Tiebent | 06-12-11 | 10:57

Quid gaat door met de opportunistische stukjes.
Pure stemmingmakende bagger...
Een Utrechtse pot met flaporen die verdomme met bijna een glimlach op haar wangen waar The Joker jaloers op zou zijn.
En dan je verhaal doen bij het grootse RTV.
Pffffff.
Geenstijl, zet dat protserig patserproleetje Quid onderhand eens aan de kant a.u.b. !!

GeileWillem | 06-12-11 | 10:56

Pearlyan | 06-12-11 | 10:51
Maar als je voetbal afschaft gaan die idioten wel een andere sport zoeken om te verzieken. Het gaat niet om het voetbal, het gaat ze om de ruzie. De hooligans hebben gewoon het IQ en temperament van een spaanse peper.

Hoofdletsel | 06-12-11 | 10:55

"Als je het in je botte hersens haalt om politiemensen aan te vallen verspil je je r rechten"

Hee, da's grappig ... als je namelijk een burger aanvalt en die slaat terug dan verspeelt die burger zijn rechten en wordt jij als dader door diezelfde politie beschermd.

Fijn land dat NeeDDRland ....

James Lastig | 06-12-11 | 10:53

@NiksisWathetLijkt | 06-12-11 | 10:50
Pas als voetbalhooligans onder bestuursrecht worden aangepakt kunnen we een beetje tevreden zijn. Waarom geen 'wet Mulder', voetbalhooligans bewijzen zelf maar dat ze onschuldig zijn, net zoals de 3 km/h te hard rijdende automobilist.

kapotte_stofzuiger | 06-12-11 | 10:52

Ik begrijp het echt niet, het fenomeen voetbalhooligans. "Jij bent van een andere club, dus ik ga jou slaan." Het is maar een sport, jochies! Golfers of zwemmers gaan elkaar toch ook niet te lijf? Doe eens normaal, man.

Pearlyan | 06-12-11 | 10:51

très cool | 06-12-11 | 10:45
Verduiveld weinig, het meeste geld blijft binnen de voetbalwereld. Inclusief ons geld, torenhoge schulden van de "topclubs".

Hoofdletsel | 06-12-11 | 10:51

Ik begin het idee te krijgen dat zo'n beetje alle experimentele zaken mislukken. Multiculti, euro, en nu dus ook voetbal.

Grijpgraag&deStier | 06-12-11 | 10:51

Voetbalsupporters zijn een wel erg makkelijke doelgroep om te demoniseren, goed aanwijsbaar en vaak 0,0 hersencellen.

Maar als je bekijkt, wat voor straffen er nu al gegeven worden aan zog. hooligans, is dat in vergelijking met een ''normaal misdrijf'' al heel hoog.

Ik denk dat de prioriteiten elders gelegd moeten worden!

NiksisWathetLijkt | 06-12-11 | 10:50

Er wordt bijna niet meer gereld in het hedendaags voetbal. Éénmaal gebeurt er iets en de politievakbond doet meteen huilie huilie. Uitgaansgelegenheden en Oud en Nieuw ook meteen maar verbieden? Wegen afsluiten?

Gewoon gericht gewelddadig tuigh aanpakken en daarbij niet de fout maken iedereen die enigszins fanatiek is meteen voor gewelddadig tuigh uit te maken.

AMEN

Crytics | 06-12-11 | 10:49

Tuigdorpje inrichten en Wolfsen als burgemeester aanstellen.

Lijkt me de oplossing voor veel problemen.

zeg maar jansen | 06-12-11 | 10:49

Optieften met je homosexuele anti-voetbal rant. Reken eerst maar eens uit wat voetbal de economie oplevert voordat je met je korfbalverhaal aankomt.

très cool | 06-12-11 | 10:45

De club regelt zelf al de beveiliging binnen het stadion. Wat een stel idioten buiten het stadion op openbaar terrein doet, kan je een club moeilijk aanrekenen. Die hebben daar ook niet om gevraagd en geen enkele invloed op.

ZvD | 06-12-11 | 10:45

Wat is dit voor gelul. Waarom doen we net alsof wanneer je iets doet rond een voetbalstadion het erger is dan wanneer je het tijdens het uitgaan of in een verkeersruzie doet?

Volgens mij slaan we een beetje door in Nederland en wordt de voetbal "hooligan" gebruikt om de aandacht af te leiden van hetgeen dat er echt toe doet.

Ik hoor politieagenten niet zo gillen als ze hun pistool moeten trekken bij een gewapende overval met dodelijke afloop. Dan mag men de dader niet zonder balkje tonen in de media, maar als je een steen door een raam gooit bij een voetbalstadion mag je op abri's gezet wordt. Beetje krom, nietwaar?

ShameLess | 06-12-11 | 10:45

FaalAleid is een sabotage actie vd PvdA, omdat ze tegen referenda zijn.

vip33 | 06-12-11 | 10:44

Gewoon uitwedstrijden verbieden.
Alles opgelost.

O wacht...... Dan zijn er geen wedstrijden!
Is dat probleem ook opgelost.

popye | 06-12-11 | 10:44

@Biff Eagleburger | 06-12-11 | 10:34
Alle voetbaltokkies op kamp. Hulde!

kapotte_stofzuiger | 06-12-11 | 10:44

Populistisch gelul, Quid.

Me want ur braaains! | 06-12-11 | 10:43

Als Geenstijl en PowNed nu eens het goede voorbeeld geven en geen voetbalonderwerpen meer plaatsen. Zijn we er hier in ieder geval vanaf.

kapotte_stofzuiger | 06-12-11 | 10:41

Mmmm, toch voel ik wel wat voor dit plan. Moet wel zo zijn dat er onweerlegbaar bewijs is (direct opgepakt)
Zelfde geld voor pedofielen, bewezen dat je een kind neukt? Hallo sociale isolatie

Hoofdletsel | 06-12-11 | 10:40

Hulde, meteen invoeren. Ware het niet dat we dan weer een stapje dichter bij een politiestaat komen.

Lucky Duc | 06-12-11 | 10:40

De club mag zelf wel eens een legertje optrommelen om de beveiliging te regelen. Waarom moet de burgemeester dat doen op kosten van de burgers?

blinde kip | 06-12-11 | 10:39

politie : Hooligans zijn vervelend

oplossing: sportclubs en horeca de inkomsten ontnemen

zucht..

tweekeerdehelft | 06-12-11 | 10:39

hooligans : sociaal isoloment
moordenaars: " "
pedo's : " "
dieven; " "
mensen die te hard rijden : " "
mensen die schuin de straat over streken: " "
mensen met verkeerde politieke gedachten: " "
mensen met een verkeerd geloof: " "

heb het gevoel dat dit wel eens verkeerd zou kunnen eindigen.

nieuwisanders | 06-12-11 | 10:37

CoJoNes | 06-12-11 | 10:32
Gaat de politiek nooit mee akkoord, die doen niet anders dan onschuldige mensen afpersen.

Hoofdletsel | 06-12-11 | 10:34

Weet je wie ook graag mensen in groepen verdeelde en ze isoleerde?

Biff Eagleburger | 06-12-11 | 10:34

Goed plan. Laten we het dan meteen ook andersom invoeren. Als politieagenten onschuldige burgers aanvallen ook meteen in een sociaal isolement.
Geen weldenkend mens kan hier tegen zijn.

CoJoNes | 06-12-11 | 10:32

een soort van hooligan HIV dus!

deraderendraaien | 06-12-11 | 10:32

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland