Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De inktzwarte kant van Maxime Verhagen

bassiehof1001.jpeg “Ik word afgeluisterd door de BVD.” Bassiehof lachte wat meewarig. “Kom, kom, zo’n vaart zal het wel niet lopen.” Maar Pim Fortuyn volhardde die koude oktobermiddag 2001 in zijn Rotterdamse Palazzo di Pietro. “Minister De Vries zei dat nog omfloerst in het tv-programma Buitenhof: zij die de koude oorlog verklaren aan de islam worden extra in de gaten gehouden. Ik ben recent gebeld door een man die zei dat hij voor de BVD werkte en dat er een tap geplaatst is. Voordat ik er op in kon gaan, was de verbinding al verbroken. Het kan een grap zijn, maar laten we die aankondiging van De Vries maar serieus nemen.” De uitspraak die ik voor weekblad Panorama optekende van Fortuyn werd pas na zijn dood serieus genomen. De commissie Van den Haak die onderzoek deed naar de veiligheid van Fortuyn besteedde er twee hoofdstukken aan. Conclusie: binnen het kabinet was er geen opdracht gegeven tot het tappen van de Goddelijke Kale, bij de BVD was er met betrekking tot de telefoonnummers van Fortuyn ook niets terug te vinden. Minister van Binnenlandse Zaken Klaas de Vries (PvdA) had ‘zijn’ BVD in ieder geval daar geen opdracht toe gegeven. Qua beveiliging van Fortuyn had hij overigens ook verdomd weinig gedaan maar dat is een ander verhaal. Gisteren gaf de Humanistische Omroep (Human) middels een persbericht een voorproefje van de driedelige documentaireserie ‘Het proces Wilders’ die maandagavond van start gaat. Maxime Verhagen zou voor de verschijning van Geert Wilders’ film Fitna hebben voorgesteld de AIVD op de PVV’er te zetten. Daarnaast stelde hij ook voor Wilders’ beveiligers, de breedgeschouderde DKDB’ers, de inhoud van de film te laten achterhalen. Dit kwam hem in het kabinet op tegenstand te staan. Toenmalig minister van Binnenlandse Zaken Guusje ter Horst (PvdA) zegt in het programma dat ze heeft geweigerd: “Ik heb meteen gezegd: dat gaan we niet doen. Ik zet niet de AIVD in op de handel en wandel van Tweede-Kamerleden.” Ook heeft Verhagen toenmalig Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding Tjibbe Joustra gevraagd Wilders’ beveiligers wat speurwerk te laten doen. Ook hij weigerde aan dit verzoek te voldoen. Twee anonieme ministers uit dat kabinet ondersteunen deze lezing. Laat het even op u inwerken. De vice-premier wil dat de AIVD onderzoek doet naar een verkozen volksvertegenwoordiger. De verantwoordelijk minister weigert en Verhagen besluit direct naar Joustra te gaan om te vragen of hij van Wilders’ bodyguards speurneuzen wil maken. DKDB’ers zetten dagelijks hun leven op het spel om Wilders te beveiligen. De bedreigde politicus bespioneren behoort niet tot hun taak, hun dit verzoeken is bijkans immoreel. Maxime Verhagen is een keiharde en gewiekste politicus, een PvdA’er noemde hem ooit een rat. Nu blijkt hij dus ook nog een inktzwarte ondemocratische kant te hebben. De AIVD op Kamerleden zetten, DKDB’ers laten spioneren. Het heeft weinig gescheeld. Is Maxime Verhagen een uitzondering of had Fortuyn misschien toch gelijk? Werkte de politiek ook al zo in 2001, is het altijd zo geweest?

Reaguursels

Inloggen

NATUURLIJK weet Wilders dit feit,en is de hetze van GUUSJE Nadorst onnodig

lillybetty | 05-12-11 | 12:03

Einde van de Domheid | 04-12-11 | 15:42 |
Salman Rushdie schreef een boek, kreeg een fatwa aan zijn broek en moest vanaf dat moment onderduiken en costant beveiligd worden. Waarom? Hij had kennelijk een 'zeer grote goedsienst' uitgedaagd. Een leider binnen die 'zeer grote godsdienst' zag aanleiding genoeg om een fatwa uit te spreken die de gelovigen binnen die 'zeer grote godsdienst' letterlijk opriep om Rushdie van kant te maken.
Tot hier in Nederland liepen halve gare gelovigen in groepen over de straat en scandeerden 'Rushdie moet dood, Rushdie moet dood, Rushdie moet dood'.
Dom van Rushdie natuurlijk om dat boek te schrijven, dom om een kritische toon aan te slaan jegens die 'zeer grote godsdienst'. Hij had het kunnen weten, hij had het moeten weten. Die 'zeer grote godsdienst' is zeer groot en daarom machtig en onaantastbaar, die godsdienst is gevestigd en erkend, en het heilige boek van die godsdienst heeft status, absolute status. Dan ben je dom als je op zo'n machtsblok kritiek uit, dan vraag je erom, dan ga je te ver, dan overtreed je een heilige wet, dan deug je niet. Van zeer grote godsdiensten dien je per definitie af te blijven, daar dien je in een wijde boog omheen te lopen, die dien je zelfs te mijden als jouw denkbeelden al te zeer afwijken van de waarheden die door die zeer grote godsdiensten worden gekoesterd.
En als een 'zeer grote godsdienst' zich vestigt in jouw pluriforme wereldje waarin vrijheid van godsdienst als normaal geldt, dan maak je gewoon ruimte voor die waarheden, dan geef je ruim baan aan wetten en regels die eigenlijk in het geheel niet passen binnen de contouren van dat pluriforme wereldje, maar ja, het is een 'zeer grote godsdienst' en die daag je natuurlijk niet uit, dat doe je niet. Je schikt in, maakt uitzonderingen, past aan, vervormt, buigt recht wat krom is want het is tenslotte een 'zeer grote godsdienst' en je kunt van te voren op je vingers natellen dat nagenoeg elke verwijzing naar die godsdienst, als die maar een greintje kritiek bevat dan wel een voorstelling van zaken geeft die een aanhanger van die zeer grote godsdienst onwelgevallig is krachten vrij kunnen maken die het voortbestaan van de vrije wereld in gevaar brengen.
Dus hou je je mond maar, zwijg je, geef je je gewonnen en val je op de knieën.
Kurt Westergaard maakte een cartoon....

Schoorsteenveger | 05-12-11 | 10:13

Goed stuk, op naar de nul zetels voor die kutpartij...

da wizard | 05-12-11 | 01:04

@Kudtkip | 04-12-11 | 17:43 |
Dank voor je reactie. Ik probeer alle losse draadjes die ik vind te verzamelen zodat er ooit een heel beeld tevoorschijn komt. De 'alledaagse' groep rond Volkert is nogal gesloten, vandaar.

Niemands Knegt | 04-12-11 | 18:16

Niemands Knegt | 04-12-11 | 17:13

Heus, ik was slechts een feestvierende meid op koninginnedag (jarenlang in themakleding op een boot door de grachten van Amsterdam)(en met diezelfde club met oud & nieuw)(verder zag ik deze mensen niet).
Onder hen bleek een van de collega's van Van der Graaf.

Neem van mij maar aan dat die geenszins iets met hogergestelden te maken had.
Een globetrotter. Zo'n wereldontedekker, -reiziger. Bikkelde half jaar met baantjes dit en dat en ging de andere 6 maanden pleite. Mongolië bijvoorbeeld.

En ook ik had niks te maken rond deze schimmigheid rond Fortuyn.
Wie Wilbert Elings in deze was, of is: niks-mee-van-doen.

Kudtkip | 04-12-11 | 17:43

En god zag dat het goed was..

drenkeling69 | 04-12-11 | 17:33

Ps. Niemands Knegt | 04-12-11 | 16:06

Check leverde sympathieke advocaat (en dito maatschap) op.
Goed zo!

(Weet nog niks, en geloof nog minder, but what the hell).

Kudtkip | 04-12-11 | 17:19

Inderdaad wekt dit amper verbazing in een land waar een ex-politiecommissaris, Joop van Riessen, VVD-lid, er straffeloos voor kan pleiten om Geert Wilders "te mollen".
(www.youtube.com/watch?v=aclY_G4jrDE)

Veel interessanter in het hele Fitna-gebeuren is m.i. de rol van Ernst Hirsch Ballin, voormalig minister van Justitie, naar verluidt een rabiate Wilders-hater.
Het lijkt bijzonder onwaarschijnlijk dat CDA-gebroeders Maxime Verhagen en Hirsch Ballin inzake 'Fitna' niet als twee handen op één buik handelden.

Ook in het Wilders-showproces vermoedden valt de rol van Hirsch Ballin niet uit te vlakken.

Overigens is een groot deel van dit "Verhagengate" al beschreven in het boek van Meindert Fennema over Geert Wilders, Tovenaarsleerling, met name p. 170-173.

propagandhi | 04-12-11 | 17:18

@Kudtkip | 04-12-11 | 17:00 |
Jouw post van | 13:15 | lezende, kreeg ik het idee dat jij je in 2002 in de 'alledaagse' kringen rond Volkert bewoog. Wilbert Elings schijnt een vriend van Volkert te zijn geweest die hem af en toe voorzag van juridische adviezen. Over die Elings heb ik zaken vernomen die de bovenonsgestelden niet graag naar buiten zouden zien komen.

Niemands Knegt | 04-12-11 | 17:13

Kom kom, het zou toch geen unicum geweest zijn? Of zouden Marcus Bakker en zijn kameraden, en Hans Janmaat, nooit afgeluisterd en gevolgd zijn?

Guido | 04-12-11 | 17:10

Niemands Knegt | 04-12-11 | 16:06

Nee. Hoezo?

Kudtkip | 04-12-11 | 17:00

Straks roept Maxime dat het 'bij het geloof hoort' en dan is alles weer verklaard.

GSpot | 04-12-11 | 16:58

@sitzkrieg | 04-12-11 | 11:12
Laten we eerst eens wachten wat Verhagen er van zegt. Als die niet meteen volmondig "nee" zegt, is dat Politieks voor "ja, ik heb geprobeerd Wilders af te tappen". Zelfs al zegt hij wel "heb ik niet gedaan", dan nog. In de politiek is de waarheid ondergeschikt aan de publieke opinie.

Ik zie Verhagen wel voor dit soort smerige truukjes aan. Als u dit niet ziet, bent u dom of blind.

Nietvoordekat | 04-12-11 | 16:49

@Kudtkip | 04-12-11 | 13:15 |
Ken jij Wilbert Elings?

Niemands Knegt | 04-12-11 | 16:06

Kijken hoe dit weer van Maxime af glibbert.

Roer | 04-12-11 | 16:05

Einde van de Domheid | 04-12-11 | 15:42

Boeddhisme is geen wereldreligie, laat staan een monotheïstische godsdienst met claim op de allerbeste van de drie te zijn.
Én, heel groot verschil met de andere twee: aanhangers te doen geloven dat door zichzelf te doden en anderen daarin mee te nemen het offer waard is vanwege die ene god.

Het Boeddhisme is een levensfilosofie (kijk aan...) die eer betoont aan al wat leeft en bestaat dankzij de kracht van het leven.

Daartegen ageren met vervloeken zou helemaal geen nieuwe situatie opleveren, hooguit hoongelach (geeneens blasfemie, dusch...).

Ook voor uwen nick: zot dat je er typt.

Kudtkip | 04-12-11 | 16:04

Conclusie: binnen het kabinet was er geen opdracht gegeven tot het tappen van de Goddelijke Kale, bij de BVD was er met betrekking tot de telefoonnummers van Fortuyn ook niets terug te vinden.

Klopt helemaal, = gewist ook de Backups, alles binne de wet.

mois | 04-12-11 | 15:56

EUgenio | 04-12-11 | 13:26

Schrap dat EU maar uit je nick, en maar er AR van..

Fratello | 04-12-11 | 15:52

Schoorsteenveger | 04-12-11 | 15:02 | + 0
HA SV.
Ik snap dat je de discussie wil verleggen van protocol naar inhoudelijk, maar voor Fortuyn was er nog -voor zover ik weet- geen politicus die een andere wereldreligie achterlijk ging noemen (en dat in buitenlandse interviews ging uiten). Dat is een nieuwe situatie, iemand die zich op dit vlak en dit (buitenlands) podium uit. Bij een nieuwe situatie kan het zijn dat iemand een inschatting maakt.
Als someteen Niburu het Boeddhisme gaat vervloeken dan is dat geen nieuwe situatie meer. Snap je?

Einde van de Domheid | 04-12-11 | 15:42

AntiSoof | 04-12-11 | 14:46

Die analyses zijn immer van hetzelfde gehalte: ons brein weet er geen raad mee.
Ergo, bron van problemen!

Voor deze ene maal ingaand op de nick: als onderwerpen (topics) allemaal zo lastig zijn om uit te leggen, te duiden, aan te vullen met woorden (betekenis, retoriek?) en zo, waag uwe-ikkes er dan niet aan.

Of kom, zoals voorzichtig aangegeven, met plan van actie.
Daar hebt u kennelijk wel ideeën over, maar komt niet over de brug.
Het blijft derhalve bij: ge-ze-ver.

Als laatste, los van deze loze discussie: het valt niet meer te ontkennen dat...
wat J. van Gaal8771 | 04-12-11 | 15:03 zei.

Kudtkip | 04-12-11 | 15:41

@Schoorsteenveger | 04-12-11 | 15:13

Modus operandi is meestal een geindoctrineerd kind dat naarstig op zoek is naar maagden en een bom bij zich heeft. Vrij onschuldig allemaal dus..

Parel van het Zuiden | 04-12-11 | 15:30

Wil de echte politicus Wilders opstaan? Wilders moet NU de stekker eruit trekken. CDA en PvdA worden dan voor altijd weggevaagd, GL blijft marginaal, VVD, PVV en januskop D'66 kunnen nieuwe regering vormen. SP is dan de echte linkse oppositie. En de Euro dan? Daar gaan Merkel en Deutsche Bank over, dus geen zorgen. En de economie dan? Gewoon naar een astroloog gaan ipv één van de veel duur betaalde onzin uitkramende economen om advies vragen. En de banken dan? Je grote geld eraf halen en in dollars stoppen. Onzin? Wacht maar af!

Musset | 04-12-11 | 15:18

@La Vie En Rose | 04-12-11 | 13:24
Nee, duidelijk. Fijn dat je toegeeft met twee maten te meten.

Bakito | 04-12-11 | 15:14

Parel van het Zuiden | 04-12-11 | 15:04 |
Want anders? Zal anders de toorn van Allah mij treffen? Na een felle preek van de een of andere salafistische imam die mij tongkanker toewenst?

Schoorsteenveger | 04-12-11 | 15:13

@Schoorsteenveger | 04-12-11 | 14:44 |

Hij is groot, hij is machtig! Zijn barmhartigheid kent geen grenzen. U mag blij zijn dat Hij zijn woord naar ons heeft gezonden opdat wij allen van zijn glorie kennis kunnen nemen. U mag blij zijn dat hij Tariq's heeft gezonden om de wijsheid in zijn letteren te duiden. Of u dus wilt stoppen met uw paniekerig geschreeuw? :-p

Parel van het Zuiden | 04-12-11 | 15:04

De kogel kwam van links en rechts? Welk rechts?
Er ìs hier alleen maar links - rechts bestaat niet in Nederland!
Iedereen denkt hier ongeveer langs dezelfde lijnen - procentje hier, procentje daar: precies zoals Hirsi Ali zei, toen men haar aanviel op haar vertrek naar de VVD. En als je luistert naar de bevolking van de tweede kamer, dan begrijp je waarom ze met z'n allen best in een kleine ruimte passen; iedereen is met hetzelfde sop overgoten

Als er gevloekt wordt in die kerk sluiten zich de rijen, dan zie je nòg beter hoe eensgezind ze allemaal zijn en dat alle nette mensen dezelfde dingen denken. Over de grote zaken van onze tijd bestaat er in de kamer geen meningsverschil van betekenis: werkgevers, ggristenen en socialisten - iedereen is vóor de EUSSR, vóor ontwikkelingshulp en de zorg voor kwetsbare groepen, iedereen zei dat immigratie een verrijking was, en iedereen noemt Wilders bij voorkeur extreem rechts

Er ìs hier geen conservatisme en zeker geen rechts.
Die kogel kwam zoals altijd van links, net als de volgende..

J. van Gaal8771 | 04-12-11 | 15:03

Einde van de Domheid | 04-12-11 | 14:12 |
Kun jij mij even uitleggen wat je bedoelt met het 'uitdagen van een zeer grote religie'? Wanneer voelt een religie zich uitgedaagd en wat is een adequate reactie van een religie op een uitdaging? En hoe verhoudt zich een uitgedaagde religie tot politieke machtsblokken waarbinnen die religie zijn bestaansrecht heeft of zelfs wordt gefaciliteerd?
Kortom, waar zit de eigenlijke dreiging volgens jou? Bij een religie die we op geen enkele wijze meer mogen uitdagen, een religie die ruimte opeist om eigen normen en waarden, eigen regels, eigen wetten te hanteren waar en wanneer dan ook, of bij degenen die deze religie 'uitdagen'?
Het simpele feit dat één mannetje in Nederland met één prutsfilmpje in staat zou zijn om een zeer grote religie uit te dagen, op zodanige wijze dat de Nederlandse politiek alle kleuren van de regenboog gaat schijten en zelfs overweegt om de geheime dienst op dat mannetje te zetten zegt naar mijn stellige overtuiging heel veel meer over die zeer grote religie dan over dat mannetje.

Schoorsteenveger | 04-12-11 | 15:02

@Einde van de Domheid | 04-12-11 | 14:39 |

Heel mooi.. U neemt massa media tot zich. En dan nog Publieke Omroep ook. Deze constatering in ogenschouw nemend kunt u idd van de lijst.

Einde van de domheid:
[x] aangepast en inpasbaar
[. ] staatsgevaarlijk

Parel van het Zuiden | 04-12-11 | 14:57

Wat een nieuwswaarde: "Rattus Katholicus is een achterbakse rat". Wie had dat gedacht van degene die daarna het monsterverbond sloot met Wilders en zijn partij de afgrond instortte. Volgende verkiezingen is hij in ieder geval de eerste die gaat bij CDA.

rintelman | 04-12-11 | 14:55

2001 ?! Dat was toch die tijd dat ´big brother´ een prijsknaller bleek te zijn !

hawie | 04-12-11 | 14:49

@Kudtkip | 04-12-11 | 14:21
Ik gaf enkel mijn analyse. Wat te doen is een andere zaak.
En wat betreft de antisoof, er staat wat er staat. Namelijk o.a. dat ons brein wel eens onderdeel van het probleem zou kunnen zijn. Noem dat maar gezemel. En daarbij, zelfs deze woordenwisseling op zich is al (bijna) zinloos. Élk woord wordt vertaald door de lezer. Het is de ontvanger die de boodschap vertaalt en interpreteert. Daarom is het beter voorzichtig te formuleren dan een mening neer te zetten. En noem dat dan maar slap ge o-h..
En dat AntiSoof slaat op de paradoxale 'werking' van de natuur. Maar dat is lastig uit te leggen.

AntiSoof | 04-12-11 | 14:46

Parel van het Zuiden | 04-12-11 | 14:33 |
Ik vind het jammer dat ik een recent artikel van Tariq Ramadan, gepubliceerd op zijn web site, niet op tijd heb kunnen kopiëren. Het is wonderwel weer van de site verdwenen, waarschijnlijk omdat hij bij nader inzien toch vond dat hij iets te hard van leer trok. In het betreffende schrijfsel ging hij behoorlijk tekeer tegen de westerse democtarieën en constateerde hij voor de zoveelste keer dat die in een 'diepe crisis' verkeren en nog héél wat kunnen leren van andere systemen, met name natuurlijk de jonge 'democratieën' die na de Arabische Lente zullen opbloeien en véél beter in elkaar zitten omdat ze terug kunnen vallen op de 'universele waarden' die door de Islam worden omarmd.
Het gaat allemaal volgens plan. De Egyptenaren hebben niet gestemd op een politieke partij maar gekozen voor, nrr geschreeuwd om de herinvoering van de theocratie. Want Allah weet het allemaal het beste.

Schoorsteenveger | 04-12-11 | 14:44

Staatsveiligheid kan beter worden geherdefinieerd als een geheel van duistere belangen van gore linkse clubjes en opportunistische plucheklevers. Het feit dat een kamerlid om uitsluitend politieke redenen wordt afgeluisterd of dat dit zelfs maar wordt overwogen, is al een inbreuk op de staatsveiligheid zelf.

Nestorix | 04-12-11 | 14:41

Parel van het Zuiden | 04-12-11 | 14:27 | + 0 -
Leuk.
Ik provoceer buitenlandse staatshoofden en religies niet. Wat dat betreft is het iest minder waarschijnlijk.
Maar ik had wat beter kunen lezen.
TV was echter razend interesant vanochtend. Iedereen was op TV en had interessante dingen te zeggen. (Mens, Boeken, AT5, Buitenhof, what not..)

Einde van de Domheid | 04-12-11 | 14:39

/hoopt dat sarcasme herkenbaar is
Parel van het Zuiden | 04-12-11 | 14:33
.
Wellicht ter geruststelling: het druipt er niet vanaf, maar is nog wel als zodanig herkenbaar.

Bertus Betonsloper | 04-12-11 | 14:36

Ik heb inmiddels het tweede deel van het stukje gelezen waar Verhagen doordramt en naar Joustra stapt.
Daar heb ik dan weer wel een groot probleem mee!

Einde van de Domheid | 04-12-11 | 14:35

@Schoorsteenveger | 04-12-11 | 14:29 |

Yo, Paniekzaaiert!

De sharia is niets om bang voor te zijn. Als je jezelf een beetje gedraagt volgens de regels heb je niets te vrezen.

/hoopt dat sarcasme herkenbaar is

Parel van het Zuiden | 04-12-11 | 14:33

mindovermatter | 04-12-11 | 14:18
.
Klopt. Machthebbers zouden vanuit een democratisch perspectief daarentegen óók wel eens 'staatsgevaarlijk' kunnen zijn. Het tempo waarin dit land naar de rand van de afgrond wordt 'geregeerd' zou je wat mij betreft ook als 'de staatsveiligheid ondermijnend' kunnen typeren.
.
Vijf tot zes miljoen hardwerkende belastingbetalers tegenover hoeveel ambtenaren, overheidsdienaren en 'machthebbers' ook al weer?
.
De geschiedenis laat ons zien dat 'verandering' ook relatief vreedzaam kan verlopen; al vrees ik dat het met de huidige economische vooruitzichten, in combinatie met de onverholen machtswellust in Brussel, wel eens heel anders zou kunnen gaan lopen.

Bertus Betonsloper | 04-12-11 | 14:32

Parsons | 04-12-11 | 11:25 | + 33
www.youtube.com/watch?v=aclY_G4jrDE
Hartelijk dank voor je linkje.
Ik heb 2 keer geluisterd.
Het is bijna niet te bevatten dat zo'n ogenschijnlijk nette oud-politiecommissaris Joop van Riessen, VVD-lid, deze opmerkingen ongestraft kan/mag maken?

Ella | 04-12-11 | 14:30

EUgenio | 04-12-11 | 13:51 |
Ze hebben nu al aangekondigd de Sharia in te gaan voeren. Kom maar op met je vergelijkingen dan. Het was 150 jaar terug godsonmigelijk -excusez le mot- dat de destijds geldende wereldlijke rechtspraak terzijde zou worden geschoven door een christelijke partij en vervangen zou worden door louter kerkelijk recht. De mislimbroeders en salafisten gebruiken een kortstondige 'lente' om de macht van Allah in oude eer te herstellen. Nog even en de helden van het Tahrir-plein denkken met weemnoed terug aan de tijden der dictatuur.

Schoorsteenveger | 04-12-11 | 14:29

@Einde van de Domheid | 04-12-11 | 14:12 |

U zult vast geen bezwaar hebben tegen een diepgravend onderzoekje in uw persoonlijke leven inzake uw nick.
.
Wanneer er iemand opstaat met de pretentie een einde aan de domheid te maken in dit land kan dat ingrijpende consequenties hebben voor de electorale positie van alle politieke partijen.
.
Niet meer dan logisch om eens een kijkje te nemen.

*weet dat Maxime trots zou zijn*

Parel van het Zuiden | 04-12-11 | 14:27

AntiSoof | 04-12-11 | 13:51

Slappe ouwehoer.
Heus, dat gezemel over te klein in het geheel zijn; het zal altijd zo zijn met de zogenaamde groteren etc.

Houd eensch op daarmee!
Spreek je voorstellen uit, je kritiek, of woede, maar die gezapige berusting?

De nick anti-filosoof (dat is de bedoeling toch?) onwaardig.

Kudtkip | 04-12-11 | 14:21

Bertus Betonsloper | 04-12-11 | 14:04 |
De politiek en AIVD gaan dat ihkv de staatsveiligheid zeker niet goed vinden.

mindovermatter | 04-12-11 | 14:18

-weggejorist-

King of the Oneliner | 04-12-11 | 14:17

@EUgenio | 04-12-11 | 14:02 |

Dat is slechts een holle kreet en geen antwoord op mijn vraag.
.
Begrijpelijk dat je de vraag ontwijkt. Je hanteert zelf namelijk regelmatig de 'paniekerig geschreeuw' methode wanneer je je mening over EU en Euro hier in de panelen plempt.
.
Niets menselijks is u kennelijk vreemd. Wanneer het in uw straatje past is het immers geen paniekerig geschreeuw maar zorgvuldig opgebouwde argumentatie.
.
Zo in de wereld staan en andere meningen diskwalificeren houdt de boel lekker overzichtelijk.
.
Ik geef dan ook toe dat die vraag enigzins provocerend bedoeld was. U geeft geen antwoord maar heeft toch antwoord gegeven.

Parel van het Zuiden | 04-12-11 | 14:13

eerstneukendanpraten | 04-12-11 | 11:22 | + 1 -
Begrijp me goed, ik zie Verhagen van geen kant zitten.
Maar als je in een klein flutland woont en nieuwe spelers (die niet eens via werving van eigen ideeen maar via weglopen bij een andere partij) in enen ipv landelijk politiek bedrijven een zeer grote religie beginnen uit te dagen...
Ja, dan kan ik me best voorstellen je je best eens wil weten of dat consequenties voor het land kan hebben.
Sterker nog, ik zou het vreemd vinden als daar geen inschatting van wordt gemaakt. Je moet weten dat iedere aktiegroep, iedere nieuwe linkse of rechtse partij een dossier heeft bij de aivd. (Dus waarom Fortuyn en Wilders niet? Ik zou Niburu ook even op Breivik associaties doorlichten)

Einde van de Domheid | 04-12-11 | 14:12

zeg maar jansen | 04-12-11 | 13:28

Over de chauffeur heb ik, op in intuïtie, een andere opvatting.
Geen deel aan staatscomplot.

Juist volgens reflexen koelbloedig reagerend op het net gebeurde.
D'r achter aan!
Mind you, hij dreigde in z'n achtervolging ook omgelegd te worden.
Dat risico neem je als je niks beschermd bent?

Nope. Geen verhaallijn in deze.

Kudtkip | 04-12-11 | 14:08

AntiSoof | 04-12-11 | 13:51 |
.
Jij in je eentje bent te klein. Met z'n tweeën betekenen we ook vrij weinig voor de 'regeerders' waarover je spreekt... maar de macht ligt in mijn beleving nog steeds bij het volk. Het is vrees ik wel de hoogste tijd dat we die macht een keer niet via de verkiezingen proberen uit te oefenen.

Bertus Betonsloper | 04-12-11 | 14:04

@necrosis | 04-12-11 | 13:55

Ik woon in een doodnormale wijk, dus inclusief negers en Marokkanen. Mijn bovenbuurman is een Marokkaan. Hij is overtuigd moslim, en een zeer aardige man.

@Parel van het Zuiden | 04-12-11 | 13:57
Fortuyn was een socioloog met een grote bek en gezien zijn incorrectheid totaal ongeschikt voor de politiek.

EUgenio | 04-12-11 | 14:02

Ben ik de enige die stiekem vind dat Fortuijn eigenlijk een streepjescode in zijn nek getatoeëerd had moeten hebben?

phantom2 | 04-12-11 | 14:01

@necrosis | 04-12-11 | 13:57
Fijn!

AntiSoof | 04-12-11 | 14:00

@AntiSoof | 04-12-11 | 13:51
Gelezen en leuk bevonden, +1 dus.

necrosis | 04-12-11 | 13:57

@EUgenio | 04-12-11 | 13:39 |
.
Je bedoelt dat Fortuyn de neiging had te argumenteren zoals de gevestigde partijen. Een beetje langs de lijn: 'als dit niet gebeurd dan eindigt wereld zoals u die kent'. .
Ik ben dan natuurlijk bijzonder geinteresseerd in hoe u het geschreeuw rond de EU en de Euro gepercipieerd?
.
U weet wel... Als we onze Nederlandse welvaart niet in die bodemloze put die Zuid-Europa heet storten dan komt er oorlog in Europa. Dat kaliber!

Parel van het Zuiden | 04-12-11 | 13:57

@EUgenio | 04-12-11 | 13:47
Jouw kop zit zo ver in de reedT van de EU dat je de werkelijkheid niet meer kan zien, net als Kereltje.
En wat betreft 1,5 miljard normale moslims, kan ik alleen maar concluderen dat jij in een 100% witte wijk woont.
Ben je dan schuldig: neen
Ben je dan onwetend: ja!

necrosis | 04-12-11 | 13:55

libarle=liberale

EUgenio | 04-12-11 | 13:52

Elke cultuur kent wel een paar idioten. De Marokkanen hebben Mohammed B. Nederland heeft Joran van der Sloot. En Noorwegen heeft Breivik.
EUgenio | 04-12-11 | 13:47 |
.
En islam heeft als volslagen idioot, maar volgens de doctrine HET na te volgen voorbeeld van de perfecte mens, z'n achterlijke proleet genaamd mohammed. En bij die vroeg middeleeuwse psychopaat begon en begint keer op keer de ellende met islam.

Bertus Betonsloper | 04-12-11 | 13:52

Ach. Al dat politieke gedoe is er m.i. alleen maar voor de schijn. Alles is immers allang geregeld en in kannen en kruiken. En dat gebeurt al honderden jaren zo. Ik, als kleine mens, zie het spel 'van onderen' af aan., net zoals een naast haar moeder lopend meisje vaak alleen de rok van de moeder ziet. De werkelijke regeerders kan ik soms wel zien maar herkennen doe ik ze niet direct. De top werkt gewoon samen. De uitwerking van hun plannen zie ik soms wel.
Daarom heeft discussiëren over politiek eigenlijk geen zin, denk ik. Politicy zijn ook maar uitvoerders.
Want als ik een te bouwen huis niet mooi vindt, dan heeft klagen bij de uitvoerder van de bouw daarover geen zin, denk ik. En bij de architect jammeren helpt waarschijnlijk ook al niet. Misschien dat de eigenaar te bepraten is?
Nee, het gaat zoals het gaat.
En wat daarnaast de zaak ook nog nodeloos ingewikkeld maakt is het gegeven dat mijn menselijke geest bijna niet in staat is zuiver te denken. De geest (het brein, de hersen) is vaak niet in staat zichzelf te sturen.
Daarom pleit ik maar voor het goede. Omdat ik te klein ben.
Tenminste ik denk te weten dat ik alles maar beperk kan zien. Daar helpt geen brilletje bij. Maar omdat het zondag is dacht ik, 'kom, laat ik er toch maar eens een antisofisch tintje aan geven.'.

AntiSoof | 04-12-11 | 13:51

@Schoorsteenveger | 04-12-11 | 13:46

Ja, de SGP gaat misschien wel winnen in Egypte. Maar het is een begin. De volgende keer winnen de Moslimbroeders waarschijnlijk. En daarna een libarle partij. In Nederland hebben we ook 150 jaar christelijke politiek gehad.

EUgenio | 04-12-11 | 13:51

@necrosis | 04-12-11 | 13:43

Ja ik ken Van Gogh, maar wat wil je daarmee zeggen? Dat 1,5 miljard normale moslims ook moordenaars zijn? Lijkt me onzin. Elke cultuur kent wel een paar idioten. De Marokkanen hebben Mohammed B. Nederland heeft Joran van der Sloot. En Noorwegen heeft Breivik.

EUgenio | 04-12-11 | 13:47

EUgenio | 04-12-11 | 13:39 |
Verkiezingsuitslag in Egypte een beetje meegenomen?

Schoorsteenveger | 04-12-11 | 13:46

De islam is weliswaar middeleeuws, maar het is geen gevaar. Het is gewoon een geloof.
EUgenio | 04-12-11 | 13:39
.
En waar kunnen wij jouw hoofd terugvinden? Drie voet onder het maaiveld, of toch stiekem verstopt in eigen reedT?

Bertus Betonsloper | 04-12-11 | 13:45

@EUgenio | 04-12-11 | 13:39
Fortuyn een paniekerige schreeuwerd?
Ooit gehoord van van Gogh, en dan bedoel ik niet de schilder......

necrosis | 04-12-11 | 13:43

Dat Rattus Catholicus Maximus heeft voorgesteld om de AIVD op Wilders te zetten, daar sta ik niet versteld van. Ik zou er ook niet versteld van staan wanneer zou blijken dat Fortuyn destijds werd afgeluisterd.
Wanneer de overheid oordeelt dat de democratische rechtsstaat in gevaar is en zich niet in staat acht dit gevaar via democratische middelen af te wenden, dan kan ze haar toevlucht nemen tot de AIVD, een dienst die in het schemergebied opereert van wat binnen ons rechtsstelsel aanvaardbaar of toegestaan is.
Dus, wat wij hier zien is dat Rattus Catholicus Maximus kennelijk vond dat Wilders met de vervaardiging van dat Fitna-filmpje onze democratische rechtsstaat in gevaar aan het brengen was, dat hem via democratische weg geen halt toegeroepen kon worden en dat het wellicht verstandig was om de geheime dienst te involveren.
De grote vraag voor mij is niet of Rattus Catholicus Maximus dat voorstel had mogen doen, de grote vraag is of de overweging dat Wilders de rechtsstaat op het spel aan het zetten was een juiste overweging was.
De AIVD heeft ook op de Hofstadgroep gezeten, niet erg succesvol, maar wel met recht naar later bleek. Want die groep was direct en ondubbelzinnig doende met het ondermijnen van onze rechtsstaat. Maar bij Wilders ligt dat toch een tikkeltje anders. Hij was op geen enkele manier bezig om direct onze rechtsstaat te bedreigen, hij was bezig met iets dat, zo was de inschatting, politiek gevoelig lag, zou kunnen leiden tot internationale spanningen en tot escalatie binnen de eigen landsgrenzen.
Met andere woorden, Rattus Catholicus Maximus was net als zijn baas Balkenende helemaal niet bang van een op zich gevaarloze handeling, een handeling waar ook geen enkele dreiging van uitging, nee hij was doodsbang voor de gevolgen van die handeling, voor de reacties van anderen op die handeling, reacties die de democratische rechtsstaat mogelijkerwijs in gevaar zouden kunnen brengen.
Als Fortuyn is afgeluisterd, dan is dat niet geweest omdat men vermoedde dat hij staatsgevaarlijk was, maar omdat men de angst had dat zijn politieke standpunten op termijn zouden kunnen leiden tot reacties van anderen, reacties die een gevaar voor de Staat zouden kunnen zijn.
Zo ver is het dus gekomen. De dreiging is er al, de druk is al gezet, de angst is gezaaid, de toon is gezet, en we worden gemaand om te wennen aan een wereld waarin iemand die mogelijk een trigger zou kunnen zijn voor anderen om staatsgevaarlijk te worden zélf tot staatsgevaarlijk wordt verklaard.

Schoorsteenveger | 04-12-11 | 13:42

@necrosis | 04-12-11 | 13:34

Dit filmpje maakt wederom duidelijk wat voor paniekerige schreeuwerd Fortuyn was. Europa en Nederland worden niet bedreigd door de islam. De islam is weliswaar middeleeuws, maar het is geen gevaar. Het is gewoon een geloof. Wat wel een bedreiging voor Europa is, zijn populistische politici zoals Fortuyn en Wilders die het volk naar de mond praten in plaats van problemen oplossen.

EUgenio | 04-12-11 | 13:39

zeg maar jansen | 04-12-11 | 13:28 Ter aanvulling. Als je de chauffeur bent van iemand dan bouw je een band op met die iemand.

Als die iemand dan wordt neergeschoten gaat je eerste aandacht uit naar degene die je het meest na staat.

Niet de chauffeur van Pim, die rende meteen achter de schutter aan. Die keek niet eens naar Pim.

zeg maar jansen | 04-12-11 | 13:34

zeg maar jansen | 04-12-11 | 13:28 |

Het leest weg als een spannend boek.

mindovermatter | 04-12-11 | 13:33

@La Vie En Rose | 04-12-11 | 13:20
*La Vie schopt kont! *

necrosis | 04-12-11 | 13:30

Kudtkip | 04-12-11 | 13:15 Oh ja, de heldhaftige chauffeur.

Die zat volgens mij ook in het complot. Kijk, die Volkert had een pistool en aarzelde niet om het te gebruiken. De chauffeur rende desondanks achter hem aan en belde ondertussen om z'n positie door te geven. Dat was volgens mij voor als Volkert per ongeluk verkeerd zou lopen en dan het arrestatieteam zou missen.
Dat arrestatieteam dat was voorzien van kogelwerende vesten.

Zou die chauffeur er ook een hebben gedragen? Zonder ren je toch niet snel achter een gewapende man aan?

zeg maar jansen | 04-12-11 | 13:28

Pim Fortuyn is niet gericht omgelegd geweest. Daar geloof ik niet in. Er is wel precies op het juiste moment even de andere kant opgekeken. Dat dan weer wel.

DeBruineSter | 04-12-11 | 13:26

@La Vie En Rose | 04-12-11 | 13:20

Ik weet dat het schreeuwerd is, maar ik tikte te snel. Hoezo is mijn reactie dom? Ik vond Wilders een paar jaar geleden behoorlijk overdrijven met zijn oorlogstaal. Die man lijdt aan een stoornis genaamd islamofobie. Niet de AIVD is nodig, maar een goede arts.

EUgenio | 04-12-11 | 13:26

@Bakito | 04-12-11 | 13:16
Hou die vuilspuiterij even voor je, wil je?
Ik meen me te herinneren dat 'links' had besloten om alles uit de koker van Wilders te dwarsbomen, ook al zouden ze het er mee eens zijn.....
En speciaal voor jou: zonder Wilders had Kereltje geen ideeën en geen 10 zetels.

necrosis | 04-12-11 | 13:26

@Bakito | 04-12-11 | 13:16
Non argument en je weet het.
1 x weggelopen vóórafgaande aan een debat waarvan de uitkomst al was beslist door CDA, PvdA en CU - dus het debat voor de kat zijn vagina was.

Uit een commissie gestapt omdat er niet over bonussen en vertrekregelen mocht worden doorgevraagd.

Dat vind ik prijzenswaardig!

La Vie En Rose | 04-12-11 | 13:24

boven + op dus.

mindovermatter | 04-12-11 | 13:22

IronCurtain | 04-12-11 | 13:19 |
Daar is een contingent reaguurders die erbij en/of boven zitten voor.

mindovermatter | 04-12-11 | 13:21

@EUgenio | 04-12-11 | 13:10
Het is schreeUwerd, en verder is je plemp ook van een stuitende domheid.

La Vie En Rose | 04-12-11 | 13:20

@La Vie En Rose | 04-12-11 | 12:37
Beter laat dan nooit: +1 voor je plemp.
Ik geloof namelijk nog steeds niet dat Volkert een eenzame 'cel' was.
En hoe kwam hij aan een politiepistool?
Het zal me niets verbazen als Volkert op de dag van zijn vrijlating een 'noodlottig ongeval' krijgt.
Dat hij meer weet dan dat hij zegt is een feit.

necrosis | 04-12-11 | 13:20

Elke week zelfde gezwemel maar nooit bewijzen of bronnen, wat een lutser

IronCurtain | 04-12-11 | 13:19

Het landsbelang gaat boven het belang van een volksvertegenwoordiger.
Het idee om de Bange Blonde af te luisteren was, vergeleken met het zonder vorm van proces opsluiten van vermeende terroristen, zoals dat gebruikelijk is onder beschaafde volkeren, zo vreselijk nog niet.

Oncle Ouvert | 04-12-11 | 13:16

@La Vie En Rose | 04-12-11 | 13:13
Och, weglopen uit debatten en commissies komt in de beste kringen voor.

Bakito | 04-12-11 | 13:16

Nu ze toch bezig zijn. Stuur de AIVD eens naar een CDA congres. Het wordt tijd dat iemand eens vaststelt of die mensen daar wel voldoende wilsbekwaam zijn om überhaupt deel te nemen aan democratische processen of in staat zijn bestuurlijke functies te bekleden. Gezien de CDA penetratie van 's land functies lijkt me dat een zaak van Nationale importantie.

Parel van het Zuiden | 04-12-11 | 13:16

Jan Passant mk2 | 04-12-11 | 11:32

Zeer vlot uitgezocht inderdaad. Juni/juli dat jaar bemerkte ik aandacht van de BVD op mijn persoontje, welke (terecht) de conclusie moest trekken dat het alledaagse netwerk rond Van der Graaf geen enkele rol had gespeeld.

In mijn geval stom toevallig (ik werkte op het Mediapark, freelance en die 6 mei op verzoek van regisseur reclamespot langer dan normaal, krap een half uur voor de moord reed ik het parkeerdek af)(bleek nadien bekende te zijn van een van Volkert's directe milieucollega's, met wie die zomer ook nog eens bijeen gekomen met het vieze taart-gooi-meisje op muziekfestival Sfinks, België)(deze samenstelling van feestgroep verraste óns zelfs - met maar heel weinig woorden deelden we wel dezelfde afschuw)(ik eerlijk gezegd ook nog over dat viezige meisje, met d'r vuile voeten vol paddestoelen).

Afijn.

zeg maar jansen | 04-12-11 | 11:47
Ik loop intussen flink achter op alle comments (...), maar deze vond ik beslist relevant.
Het heeft mij ook verwonderd hoe rap de diensten klaar stonden om de dader in te rekenen. Kan door heldhaftige chauffeur zijn gekomen, maar die afstemming en toeval is gewoon te groot.

Rest de topic-bottom: ja, politiek bedrijft het smerigste spel.

Kudtkip | 04-12-11 | 13:15

@zeg maar jansen | 04-12-11 | 12:54
Psies ja.
Maar het pleit voor hem dat hij zich tijdens zijn vakantie in Marokko ook bezig hield met ons landsbelang.
Dit n.a.v. van de moorden van Breivik die hij linkte aan de toon van het debat in Nederland en naar de rol van Wilders. Allah, allah, een betrokken vent, die Tofik.
Wat hept die man getwitterd uit bezorgdheid voor ons volk. *kuch*

Jammer dat hij niet wat eerder terug kon komen toen er een spoeddebat over de crisis in de EU was. Toen was de hele Groenlinksfractie afwezig.

La Vie En Rose | 04-12-11 | 13:13

Hahahaha, straks gaan jullie me nog vertellen dat De Roy van Zuydewijn ook is tegen gewerkt en afgeluistert, hahahahaha

Fred Janssen | 04-12-11 | 13:11

Pim Fortuyn de Goddelijke Kale noemen vind ik wel heel veel eer voor die - helaas dode - paniekerige schreewerd. Overigens vind ik het niet zo raar dat Verhagen wat meer over Fitna wilde weten. Het lijkt me toch onwenselijk dat Wilders de oorlog verklaart aan 1,5 miljard moslims.

EUgenio | 04-12-11 | 13:10

@ Einde van de Domheid | 04-12-11 | 11:12
Ach de domheid is ook weer onder ons ? Ja, stel je even voor zeg, er zou eens ineens zomaar iemand zijn die kritiek op een wereldreligie gaat leveren. Dat kunnen we natuurlijk niet hebben in een vrij en democratisch land. Welnu, dan lijkt het me bij deze meer dan legitiem dat we communisten als Emile Roemer ook gaan afluisteren. Ja, je bent tenslotte maar een klein land en je wilt toch graag weten of we direct niet Noord Korea achterna gaan toch ? Je toegenegen,

Marcus Porcius Cato | 04-12-11 | 13:07

@zeg maar jansen | 04-12-11 | 12:06 Met een kudtsmoes "voor zijn leven wordt gevreesd" en "al genoeg gestraft", een nieuw leven onder andere identiteit. En een boel centen.

Ander scenario à la Jack Ruby: afgeknald zodra hij buiten komt. Doden spreken niet tenslotte en het is nog goedkoper ook.

vraagstaart | 04-12-11 | 13:07

Bigi Bana Boy | 04-12-11 | 12:57
NL kent license to kill teams die niet bestaan, oké?

mindovermatter | 04-12-11 | 13:04

La Vie En Rose | 04-12-11 | 12:37 |
Hulde, je hebt tenminste geen meel in de mond.

lanexxx | 04-12-11 | 13:03

@zeg maar jansen | 04-12-11 | 12:54
Communiceren met het volk is een goede eigenschap van een parlementariër. In tegenstelling tot Wilders volgt hij bovendien wel anderen en geeft ie antwoord op vragen en reageert op stellingen van andere tweeps.

Bakito | 04-12-11 | 13:02

Het CDA, de kanker van de democratie. Op de voet gevolgd door die andere theocratische partijen.

Hank Nozemans | 04-12-11 | 13:00

'... hun dit verzoeken is bijkans immoreel.'

Bas, je gaat me toch niet vertellen dat jij niet weet hoe geheime diensten wereldwijd werken???? Die liegen, bedriegen, manipuleren en martelen en moorden, ontketenen gewapende conflicten en oorlogen en dwingen hun eigen kinderen nog tot drugsverslaving of prostitutie als het in landsbelang is.
In NL zullen ze wat softer zijn maar net zo schofterig. Uit landsbelang dan he...

Kutmug | 04-12-11 | 12:59

zovoklets | 04-12-11 | 11:39 | + 2 -
Dat is een hele goeie en ik weet het antwoord niet. Ik heb geen idee wat het mandaat van de AIVD is en hoe ze mogen gaan. Van andere buitenlandse veiligheidsdiensten heb ik wel een idee maar hoe dat in Nederland zit .... ik weet het oprecht niet. Binnen de Nederlandse verhoudingen lijkt het mij sterk dat ze er dezelfde praktijken op na houden als een CIA of een MI5 maar je weet het niet. Als de veilighied van ons land echt in geding is ... ? Ik weet het niet.

Bigi Bana Boy | 04-12-11 | 12:57

@wiza | 04-12-11 | 12:53
Goed gezien. Laten we vooral ook niet vergeten dat Verhagen wel het huidige gedoogkabinet mogelijk heeft gemaakt. Verhagen is een opportunist en ook een rat, en op de huidige regering valt veel af te dingen maar het alternatief van een regering van PvdA, D66, GL, en welllicht ook CU en PvdD wordt ik nou ook bepaald niet heel warm van.

PietGeniet | 04-12-11 | 12:56

La Vie En Rose | 04-12-11 | 12:37 Ha, Tofik Dibi die 100.000 tweets per jaar doet.

Op onze kosten, want dat gaat wel van werktijd af natuurlijk.

zeg maar jansen | 04-12-11 | 12:54

Verhagen was geen vice premier in dat kabiner, hij was minister van buitenlandse zaken.
Het is zeker niet goed te praten wat hij probeerde. Maar ter Horst en ook de twee andere annonieme ministers horen niet uit de school te klappen over het ministerberraad. Als dat gebeurd betekent dat ministers niet vrij uit kunnen praten in het bet beraad, wat dan weer politieke gevolgen kan hebben. Het lijkt mij gewoon een poging van de PvdA om een grotere wig te drijven tussen PVV en CDA.

wiza | 04-12-11 | 12:53

Relatie Verhagen - Hoop Scheffer - Xavier Solanas eveneens vermakelijk

I. Razmuz | 04-12-11 | 12:53

En dan moet het nog pakjesavond worden...

mindovermatter | 04-12-11 | 12:52

Bakito | 04-12-11 | 11:39.Okee.
Zo is dat !

Ratzing. | 04-12-11 | 12:51

Er kunnen best redenen zijn om gekozen volksvertegenwoordigers door de AIVD te laten checken. Maar de onderbouwing zou ik dan ook wel graag weten. Ik denk dat je veel kan regelen via wetgeving. Een politieke beweging moet open en transparant zijn en voorzover dat niet het geval is moet je dat wettelijk afdwingen.

Simon_GS | 04-12-11 | 12:50

@Einde van de Domheid | 04-12-11 | 11:12
U mag uw naam wel veranderen in "Waar domheid eindigt, begint onnozelheid".

Cor Rupteling | 04-12-11 | 12:49

@The Evil One | 04-12-11 | 12:16
Het CDA doet niet onder voor de PvdA en de rest van de linkse kerk.

La Vie En Rose | 04-12-11 | 12:47

Samen met die cartoon over Henk Bres zijn dit toch wel mijn favoriete bijdragen aan Geenstijl.nl

ChristianV | 04-12-11 | 12:44

Het is te hopen dat de P.V.V achter de schermen een ''doodklap'' voor die fijne van naastenliefde doordrenkte kutholieke Gristenmens (Maxime)
CDA.Verhagen. voorbereidt, kookt en laat garen.
-Wraak is een gerecht dat koud moet worden opgediend.-

Ratzing. | 04-12-11 | 12:43

Ja, Maxime is een rat. Maar daar heeft noch Pim Fortuyn noch Klaas de Vries ook maar iets mee van doen. Vrij suggestieve berichtgeving weer. Feiten zijn kennelijk niet belangrijk voor dhr Paternotte?

PietGeniet | 04-12-11 | 12:37

@Einde van de Domheid | 04-12-11 | 11:12
Natuurlijk niet. KGB methoden zijn uiteraard volledig in overeenstemming met democratische grondbeginselen. Een wereld religie veroordelen is natuurlijk en grove misdaad tegen de menselijkheid. Hoe kon ik zo dom zijn om dat niet te beseffen.

Polletje Piekhaar | 04-12-11 | 12:37

Dat deze info over Verhagen nu naar buiten komt is gewoon een o zo doorzichtig onderdeel van een plan van de PvdA, Groenlinks, de SP en D66 en overige belanghebbende partijen om deze coalitie op te blazen.


Wilders en de PVV uitschakelen lukt niet, dus pak je het toch al aangeschoten wild, in dit geval het CDA.
Om dat te bewerkstelligen tover je eerst Mauro uit je hoge hoed en misbruik je zo'n jongen voor je eigen politieke doeleinden, met medewerking van de moreel zo hoogstaande linkse media en overige zichzelfopdeborsttrommelaars, zoals daar zijn: een Paul de Lul, Youp en Freek, die overigens nu doodstil zijn, evenals Tofik Dibi, Spekman, Gerstenkorrel van de SP en die nieuwe intelletueel van D66, wiens naam mij ontschoten is. Ook de NOS en Nieuwsuur en zelfs GS vond dit bericht niet nieuwswaardig.

www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenl...

Verhagen is een rat ja. De meeste politici zijn ratten. Met name zij die uit de school klappen zodra ze geen regeringsverantwoordelijkheid meer dragen.

Dat weet Wilders als geen ander, ook dat Verhagen in het vorige kabinet een andere rol had. Hij houdt zich rustig.

Wie zich niet rustig houdt is hyena Tofik Dibi, van een partij met lieden met een onvoorstelbare laag boter op het hoofd en granieten platen voor hun koppen.
Die heeft al vragen gesteld. Hij vind dit onacceptabel.

twitter.com/#!/TofikDibi/status/14293...

Hoop dat we ooit nog eens te horen krijgen welke overige partijen via AIVD mannetjes/vrouwtjes meer info over Wilders en PVVers willen en wilden hebben of in de PVV wilden infiltreren, via beveiligers dan wel nieuwe aanwas. Maar dat is valse hoop.

Net zoals het valse hoop is dat we er ooit achter zullen komen in wiens opdracht Fortuyn uit de weg is geruimd.
Maar wij weten...

La Vie En Rose | 04-12-11 | 12:37

Ook Maxime Verhagen is een echte Limburger en alle limbabwe-inwoners zijn inwoners van een buitenlandse provincie en zijn absoluut niet te vertrouwen op geen enkel vlak.

jasser | 04-12-11 | 12:34

Parsons | 04-12-11 | 11:43 |
Ik mag hopen dat al deze lieden een beetje last van hun geweten krijgen, maar vrees van niet. Zonder uitzondering zijn het de faalhazen en incompetente gladjakkers van ons politiek bestel.

lanexxx | 04-12-11 | 12:34

Fijnstoffer | 04-12-11 | 12:10 |
Een oud-vvd'ert die een boekje open doet over luisterpraktijken vanaf 1917?

mindovermatter | 04-12-11 | 12:33

Ik zou Grietje de extremist ook in de gaten laten houden, helemaal omdat hij nogal veel heult met buitenlandse religieuze extremistische organisatie's en daar zelfs directe en financiele banden mee heeft.

Maar om de redenen die hier beschreven staan doet Verhagen zijn naam Rattus Maximus weer eer aan.

CumGranoSalis | 04-12-11 | 12:33

En ondertussen wordt iedereen van enige importantie hier ten lande getapt door belangenverenigingen zoals CIA.Onvermoede Oost-Europese griezels,en een onbekend conglomeraat van Roomsch Kutholieke Ruimtevaarders.
Don´t worry , be happy.

Ratzing. | 04-12-11 | 12:28

Maximus Ratticus

nieuwsflits | 04-12-11 | 12:24

Sinds de moord op Pim vertrouw ik de overheid niet meer en is vooral mijn geest uit de fles. De rooien en de gristenen zijn een ramp voor het land.

frisenfruitig | 04-12-11 | 12:24

@The Evil One | 04-12-11 | 12:16
Inderdaad.

Bakito | 04-12-11 | 12:23

De goddelijke kale!? Dat was Bertus den Harder, niet ome Pim!

Rest In Privacy | 04-12-11 | 12:22

@Zeg maar Jansen: plus 10!
Het boek van Tomas Ross over de moord bevestigde destijds mijn eerste gedachten.

Van Dikhout | 04-12-11 | 12:22

Wat Fijnstoffer | 04-12-11 | 12:10 zegt.

Stroopdoos | 04-12-11 | 12:16

Ik roep het al tijden, vergeet de pvda en de rest van de linkse kerk, het CDA is de ware vijand van iedere Nederlander, plucheplakkende en machtsgeile mannen en type Moeder van Yvon Jaspers achtige wijven.

The Evil One | 04-12-11 | 12:16

Guusje Ter Horst:
- De gemeente Nijmegen betaalde de naheffing van 65.000 euro die de fiscus aan Guusje ter Horst had opgelegd.
- "Defensiepersoneel mag wel Allah-eed afleggen".
- Ter Horst blokkeerde benoeming blanke korpschef.
- Misbruikte een doktersbriefje voor duurdere ministers-auto.
- Ter Horst lichtzinnig bij afluisteren journalisten!!!!!
www.elsevier.nl/web/Opinie/Commentaren...
- Er moest 831 miljoen aan bekeuringen worden opgehaald. Volgens Ter Horst was er echter niets nieuws onder de zon en was dit al jaren zo.
- Had met haar staat van dienst het gore lef tot het komen met een 'Handvest Burgerschap.
- enz. enz. etc. etc.
.
Ik hoor liever van iemand anders de bevestiging van Maxime's wangedrag. De PvdA en de PvdA-politici stinken te veel naar valsheid.

Fijnstoffer | 04-12-11 | 12:10

Ik vind het opvallend dat zo'n bericht gelekt wordt nadat er een kabinet met Verhagen en Wilders is gevormd. Was deze informatie naar buiten gekomen voor het Fitna-debat, dan was de uitkomst ervan voor EHB en het toenmalige kabinet iets anders verlopen.

sjaakdeslinksesul | 04-12-11 | 12:09

vraagstaart | 04-12-11 | 11:58 Het kan best zijn dat Volkert straks 18 jaarsalarissen meekrijgt op z'n weg naar het buitenland.

Maar dat is m'n eigen kronkelige gedachte natuurlijk.

zeg maar jansen | 04-12-11 | 12:06

Ja de politiek werkt al heel lang zo, de moord op Pim Fortuyn is een door de toenmalige machthebbers geinstigneert psychologisch spel geweest dat er toe heeft geleid dat de makkelijk beinvloedbare Volkert Pim voor z'n pan schoot;De dood van Pim Fortuyn kwam precies op het aller aller juiste moment voor de toenmalige moralistische fags in Den Haag en dat....... was geen toeval!.

swebe | 04-12-11 | 12:05

Eén van de slechtste columnisten die het land rijk is, deze Paternotte.

bavarois | 04-12-11 | 12:04

zeg maar jansen | 04-12-11 | 11:47 |
Opgeteld bij het feit dat Volkert in de gaten werd gehouden sinds 2000, omdat hij een aanslag dreigde te plegen op Brinkhorst. Zie "Professor Pim - Het Lef van de Hollandse Kennedy", Evert Santegoeds, mei 2002.

Niemands Knegt | 04-12-11 | 12:04

De hele 2de Kamer toont haar slapheid weer.
Zoiets als Verhagen zou direct voor de 2de Kamer geroepen moeten worden.
En zou direct met een motie van wantrouwen het vergeetboek ingedenderd moeten worden. Maar de 2de Kamer bestaat uit nitwitten. Alleen maar uit voor eigen baantjes en direct verkiezingbeloften vergetend als de zetel in de Kamer is veiliggesteld.

De regering van Rutte liegt.
De 2de Kamer laat dat rustig gebeuren.
Weg met die lui!

Jack3877 | 04-12-11 | 12:01

jan-lul-de-behanger | 04-12-11 | 11:47 |

De samenleving zal ten onder gaan in een collapse van mega-cataclysmatische proporties en niemand zal de volgende dag zijn kinderen naar school brengen, naar het werk gaan of brood kopen bij de bakker!

Gelukkig kan jij het allemaal wel aan. Hoe doe je dat?

zovoklets | 04-12-11 | 12:00

@zeg maar jansen | 04-12-11 | 11:47 Exact. Waarbij de term "pansy" mij maar steeds te binnen blijft schieten. Maar 18 jaar krijgen voor die moord..... surrealistisch.

vraagstaart | 04-12-11 | 11:58

Enfin, in linkse kringen was het al lang duidelijk dat de politiek/overheid/politie vuile spelletjes speelt om de continuïteit zogenaamde gevestigde orde te waarborgen.

Het is een goede zaak dat dit besef ook steeds meer begint door te dringen bij [voormalige] rechtse wegkijkerTs.

*plop*

Bakito | 04-12-11 | 11:57

Wat een gelul achteraf. Die opheft over die flutfilm van Wilders had veel en veel slechter kunnen aflopen!

Paulkruger | 04-12-11 | 11:57

@jan lul de behanger je weet dat zoiets waar is, als het wel naar buiten komt, maar niet wordt opgepikt door de MSM. Geldt ook voor een ander dossier. Je weet wel dat dossier waar Bassie het vorige week over had.

superjan | 04-12-11 | 11:51

@Roadblock | 04-12-11 | 11:49
Je hebt deels gelijk.

http://thumbs.dreamstime.com/thumblarge_370/1236057596MWQB3U.jpg

Bakito | 04-12-11 | 11:51

Wel raar dat me dit allemaal niet verrast. Daarnaast moet ik de PvdA van pluim voorzien voor het in het leven roepen van de enige juiste benaming van Maxime Verhagen. "Rat". Deze CDA dictator heeft het niet zo op het onbekende en zou het in Rusland (nog) goed doen naast Poetin. Mochten ze bij de volgende ronde die 4 zetels nog halen hoop ik dat ze die laten liggen en het politieke toneel verruilen voor het riool waarin ze thuis horen.

Stroopdoos | 04-12-11 | 11:50

Het is natuurlijk geen toeval dat Guusje Nadorst hiermee nu naar buiten komt. Het water staat de PvdA aan de lippen. Alles wordt uit de kast gehaald om het zittende kabinet uit elkaar te spelen.
Een bewindsvoerster, die opdracht gaf een 'wetenschappelijk' neprapport over Wilders samen te stellen zal ik nooit van edele motieven verdenken.
En dat politiek vuil is, valt in de categorie 'Is de lucht blauw?' en 'Is het gras groen?'.

Roadblock | 04-12-11 | 11:49

@jan-lul-de-behanger | 04-12-11 | 11:47
Welnee Wildersfan Breivik heeft ook gewoon op eigen houtje gehandeld. Er lopen nu eenmaal onafhankelijke idioten rond.

Bakito | 04-12-11 | 11:48

In het land van Deep Packet Inspections, Government trojans, Telefoon en mail tapjes, is het toch vrij normaal dat politici getapt worden? Afgrijselijk, maar inherent aan ons in en in zieke systeem.

superjan | 04-12-11 | 11:48

@Bakito | 04-12-11 | 11:45
Wij niet, maar in den Haag hebben ze dat nog niet geleerd.

Che_cuevara | 04-12-11 | 11:48

nsr | 04-12-11 | 11:43 Volkert is ingehuurd denk ik. Op basis van chantage. Chantage vanwege de moord op de bosopzichter.

Het blijft namelijk raar dat precies op zijn vluchtweg een arrestatieteam al klaar stond te wachten. Volkert was gearresteerd voordat de ambulance bij Pim was.

zeg maar jansen | 04-12-11 | 11:47

Gelukkig heb jij het allemaal wel gewusst.

Bakito | 04-12-11 | 11:47

ik ben er nog altijd van overtuigd dat de directe opdrachtegevers van Volkert in de bankjes van de tweede kamer zaten in de hoek van Groens Links en de PVDA. Maar de waarheid zal nooit boven water komen omdat de samenleving die niet aan zal kunnen.

jan-lul-de-behanger | 04-12-11 | 11:47

Het falen - als het niet erger is - van Klaas de Vries met betrekking tot de beveiliging van Fortuyn is dermate evident, dat een ieder die zitting heeft genomen in de doofpotcommissie die moest onderzoeken of de minister al dan niet iets te verwijten viel, daardoor al bewees dat hij niet integer kon zijn. Als Nederland nog een rechtsstaat zou zijn geweest, was het onderzoek naar de schandalige tekortkomingen in de beveiliging van Fortuyn ogenblikkelijk in handen gegeven van een volstrekt neutrale commissie, om te bezien of de minister van Binnenlandse Zaken of anderen dood door schuld ten laste zou kunnen worden gelegd. Ook het feit dat een van de grootste bestuurlijke sjoemelaars van Nederland, mr. R. J. Hoekstra, in de Commissie-Van der Haak zat, bewees dat er hier een schandelijke afdekoperatie werd uitgevoerd. Hoekstra is namelijk meermalen door de Tweede Kamer op de vingers getikt, omdat hij archiefmateriaal over de Inlichtingendienst Buitenland en over vuile zaakjes van Lubbers en Kok bewust en volstrekt illegaal door de papiervernietiger heeft gehaald. Hoekstra werd ook door Kok van stal gehaald, om met een onderzoek à la Van Kemenade de parlementaire enquête Bijlmermeer te voorkomen. Tijdens deze enquête viel Hoekstra als een leugenaar door de mand.
Bas, Fortuyn heeft aangegeven dat hij beveiligd moest worden, alleen niet bij de officiële instanties; ik krijg met terugwerkende kracht nog steeds een paarse krokodillen gevoel.
En in antwoord op jouw vraag: ja, de politiek heeft altijd zo gewerkt. Vanaf 1945 zijn er in Nederland een stuk of 40 aanslagen en/of moorden gepleegd waar in ieder geval de geur van politieke machinaties aan hangen.

Niemands Knegt | 04-12-11 | 11:47

@zeg maar jansen | 04-12-11 | 11:43
Wie zegt dat hij op die getapte telefoon heeft gebeld?.
Kan op zijn kantoor geweest zijn of mobiel.

Che_cuevara | 04-12-11 | 11:46

Gelukkig hebben we geleerd van de moord op Pim en demoniseren we geen politici meer.

Bakito | 04-12-11 | 11:45

Ik moet ook altijd zo giechelen om die mensen die destijds schuimbekkend aan het godwinnen waren over die kale maar nu, tien jaar later, schoorvoetend toegeven dat hij veel dingen toch wel goed had gezien.
Maar dat weerhoudt ze er niet van gewoon weer te godwinnen over Wilders.
Terwijl de islamitische hersenrot gewoon voortwoekert.

vetkleppert | 04-12-11 | 11:45

Arrabinekoeterine | 04-12-11 | 11:36

Yeah, ware het niet dat de kwestie De Roy niet te vergelijken valt. Dat was een direct één-tweetje tussen het Kabinet der Koningin en de AIVD. Kok, Balkenende en verantwoordelijk ministers wisten daar helemaal niets van tot dat befaamde debat.

Bas Paternotte | 04-12-11 | 11:45

In dit fabelhafte land worden niet de terroristen geschaduwd, afgeluisterd en gestalked... neee, het zijn de politici die hier hun mond over opentrekken die ge-AIVD'd worden.
Voor velen is al duidelijk dat de kogel voor Pim van links én rechts kwam!

nsr | 04-12-11 | 11:43

Che_cuevara | 04-12-11 | 11:41 Die waarschuwt op een getapte telefoon met het risico dat ie daarmee de woede van z'n baas op de hals haalt?

Zoals gezegd, zelfs de schoonmaker weet beter.

zeg maar jansen | 04-12-11 | 11:43

Che_cuevara | 04-12-11 | 11:39 Niet nodig. Dit soort ongedierte heeft zelfdestructie-genen en stikken vanzelf in hun eigen kots.

Stroopdoos | 04-12-11 | 11:43

Moet toch mogelijk zijn dat we het rattengedrag van Verhagen in de schoenen van linksch kunnen schuiven.

Letteke | 04-12-11 | 11:43

Einde van de Domheid | 04-12-11 | 11:12
-
Laat dat 'Einde van de' maar weg.

GeflipteVlaflap | 04-12-11 | 11:42

@zeg maar jansen | 04-12-11 | 11:37
Zou het niet als waarschuwing kunnen gegaan zijn van een AIVD-er die het niet pikte.

Che_cuevara | 04-12-11 | 11:41

Dat van die BVD vind ik eigenlijk nog niet eens het ergste. Wat ik nog vele malen erger vind is dat destijds ook onderzocht is of Fitna nog voor publicatie verboden kon worden. Een overheid die meent te moeten bepalen welke informatie ik wel en niet mag ontvangen beschouw ik als een principiele vijand. Mijn opa heeft niet voor niets met gevaar voor eigen leven Trouw rondgebracht in de oorlog...

Ivoren Toren | 04-12-11 | 11:41

@watsinneneem | 04-12-11 | 11:37
Volgens mij is dat de persoonsbeschrijving van Verhagen.

Che_cuevara | 04-12-11 | 11:40

Onfortuynlijke Pim blijkt dus alsnog een getapt figuur te zijn geweesd....

ikvindwassenaar | 04-12-11 | 11:39

@Stroopdoos | 04-12-11 | 11:33
Volgens mij is Rattus Maximus een gevaarlijk ongedierte.

*Ongedierte bestrijding bellen doet*

Che_cuevara | 04-12-11 | 11:39

Bigi Bana Boy | 04-12-11 | 11:22 |

Wat zou Verhagen voor actie hebben (laten) ondernomen als er iets was ontdekt dat hem niet zinde?

zovoklets | 04-12-11 | 11:39

Tuurlijk is Verhagen een topper. Zonder hem zat de PvdA nu in de regering.

sitzkrieg | 04-12-11 | 11:39

Maxime Verhagen is de vleesgeworden antichrist. Aan zijn kleffe zweetharses kun je aflezen dat het in de hel wel degelijk erg warm moet zijn

Het is in ieder geval duidelijk dat deze smeerlap een dubbele agenda heeft, namelijk de belangen van de criminele, roomse pedokliek.

Bakito | 04-12-11 | 11:39

Ik vind Verhagen een topper !
Ik bedoel: kijk naar de huidige toestand van het CDA, voor zo iemand niets anders dan lof.

de Bree | 04-12-11 | 11:38

In den Haag blijft het daarom ook oorverdovend stil over de oogst van de Arabische Lente.

In Egypte de Moslim Broederschap aan de macht, gepaard aan talloze moorden op christenen en verkrachtingen en aan de horizon doemt de sharia op, zodat de eerste vrije verkiezingen meteen ook de laatste zijn. Met dank aan onze politici die meenden de walgelijke leugens van Bertus Hendriks en consorten voor waar aan te moeten nemen.

Maar zich vastklemmend aan het al maar gladder wordend pluche heeft de kliek regenten die ons land naar de verdommenis helpt, daar geen boodschap aan. Net zomin als aan de economische afgrond waar ons land in dondert dankzij hun misgrepen ten aanzien van de Euro, de Europese grondwet en nog zo wat kleinigheden.

Het wordt tijd voor een revolutie. Als ik zie waar Anton Mussert de kogel voor heeft gekregen, vraag ik me af waarom er nog steeds niet een stel landverraders in Den Haag gearresteerd is.

vraagstaart | 04-12-11 | 11:37

Ja hoor, een tap plaatsen op de telefoon en dan bellen met de mededeling dat er een tap geplaatst is.

Ze zijn wel wijzer denk ik. Zelfs de onderknuppels weten beter.

zeg maar jansen | 04-12-11 | 11:37

@Bas Paternotte | 04-12-11 | 11:35
Ken je die van die rat die vragen ging stellen aan een andere rat?

Parsons | 04-12-11 | 11:37

achterbaks:
1) Achter iemands rug om 2) Arg 3) Clandestien 4) Doortrapt 5) Gehaaid 6) Gemeen 7) Geniep 8) Geniepig 9) Geraffineerd 10) Gluiperig 11) Heimelijk 12) Huichelachtig 13) In iemands afwezigheid 14) Listig...

watsinneneem | 04-12-11 | 11:37

"Werkte de politiek ook al zo in 2001, is het altijd zo geweest?"

Wat een rare vraag. Natuurlijk werd er gespioneerd, buiten de officiële opdrachten aan de AIVD om. Het dossier van De Roy van Zuidewijn is het bekendste voorbeeld.

Arrabinekoeterine | 04-12-11 | 11:36

Het lekken uit de ministerraad is trouwens weer een misdrijf. Ben benieuwd welke 2 ministers hebben gelekt. Dit zaakje stinkt behoorlijk.

070 | 04-12-11 | 11:36

Masturwasbeert | 04-12-11 | 11:33

Tofik Dibi heeft mondelinge vragen ingediend voor komende dinsdag.

Bas Paternotte | 04-12-11 | 11:35

noemt men dat ook niet achterbaks?
zo'n uitstraling heeft hij in ieder geval wel.

watsinneneem | 04-12-11 | 11:34

Wat hieruit blijkt is dat er altijd een tegenwicht in de regering aanwezig moet zijn. Mensen zoals Rattus Maximus kunnen hun verstand verliezen in hun stellige overtuigingen.

Stroopdoos | 04-12-11 | 11:33

Goed stuk. En WIE gaat er nu kamervragen stellen? Nou?Sta op voor democratie. We leven in een dictatuur van regenten. Is het een nood-wet zonder parlementaire goedkeuring dan wel afluister praktijken.

Masturwasbeert | 04-12-11 | 11:33

Na de moord op Pim Fortuyn werd het onderzoekje bliksemsnel afgerond zodat bleek dat alleen 1 rare meneer die met helemaal niemand iets te maken had alles gedaan had. De voorzitter van Greenpeace nam onmiddellijk ontslag om als advocaat van meneer (samen met de linkse rechter) het rechtszaakje geruisloos en vlug naar zijn minimale einde te brengen.

Nog wat archiefjes verbranden op wat kantoortjes, zand erover, klaar. Praten we liever niet meer over.

Jan Passant mk2 | 04-12-11 | 11:32

@Einde van de Domheid | 04-12-11 | 11:12
"Ik zie daar geen foute praktijken."

Als je van dictatuur houdt niet nee.
Maar ik zie er wel degelijk fouten in, en nog niet zo'n kleintje ook.

Che_cuevara | 04-12-11 | 11:32

Natuurlijk is de actie van Verhagen er ééntje uit het Groot Politiek Handboek. Normaal.

Politieke moorden zijn in de rest van de wereld politieke moorden. Alleen in Nederland heten ze "een actie van een solitair opererende en eenzame milieuactivist".

vraagstaart | 04-12-11 | 11:31

Gelukkig voor Geert is hij zelf niet zo naïef en onnozel als Pim helaas wel was (en Theo ook uiteraard). Geert zal geen tegenstander ooit onderschatten.
.
Goedgelovigheid speelt nu trouwens ook alweer een hele tijd bij zowel Mark Rutte als De Jager. Een beetje minder hielelikkerij en wat hardere eisen stellen lijkt me meer gepast op dit moment dan dat domme gegrijns en pseudo optimisme.
.
Dat begint gewoon irritant te worden.

Greetje Duisenberg | 04-12-11 | 11:31

De kogel kwam niet van links, .... niet van rechts......, maar recht door het midden!

Kom er maar in Rita!!!

ikvindwassenaar | 04-12-11 | 11:30

Maar als het kabinet ploft, wat dan? PvdA, SP en D66 met wellicht de klimaatgekkies van GL erbij? God verhoede...

eerstneukendanpraten | 04-12-11 | 11:29

En natuurlijk ontkennen alle verantwoordelijke figuren. En het wordt geslikt als zoete koek. Als de minister immers 'nee hoor' zegt dan is het niet zo. Wat een stuitende naïviteit.

DeBruineSter | 04-12-11 | 11:29

Maar goed, in een land waarin een oud politiecommissaris gewoon mag oproepen om honderdduizenden mensen te vermoorden vind ik de actie van Verhagen nog meevallen.

www.youtube.com/watch?v=aclY_G4jrDE

Parsons | 04-12-11 | 11:25

En als de meerderheid het wel had gewild Bas, was het dan ook ondemocratisch geweest?

Parsons | 04-12-11 | 11:23

Die hele nervositeit omtrent alle islamkritische geluidjes zegt al genoeg. Zelfs een filmpje waarin alleen maar het gebrul van een stel psychotische islamieten wordt gecompileerd was al reden voor paniek.
Er gaat echt veel te veel weggegooide energie in die muzelmannen zitten. In de kritiek, in het overschreeuwen en verbieden van die kritiek en in het continue evangeliseren met de blije multiculturele boodschap.
Konden we al die energie maar steken in zaken waar we wel verder mee komen.

vetkleppert | 04-12-11 | 11:23

Niet alleen Verhagen heeft een inktzwarte kant. Elke religieus heeft een zwarte kant.
(zwarte kant = ondemocratisch)

ToFuck Dibi | 04-12-11 | 11:22

Los van wat je van de standpunten van Fortuyn en Wilders vind, zijn ze vanuit staatsoogpunt gezien natuurlijk wel degelijk risico factoren. Zo vreemd is het dus niet dat de BVD/AIVD ze monitort. Nee, en dat is inderdaad misschien niet zo fris en korrekt maar dat is nu eenmaal de aard van het werk van en veiligheidsdienst. Er bestaan geen transparante, schone veiligheidsdiensten. Stoken tegen de Oranje's en tegen de Islam houdt wel degelijk een risiko van onrust en gevaar voor Nederland in, ongeacht of je dat gestook nu terecht vindt of niet. Dus hou een sop met janken, de CPN en PSP e.d. werden destijds ook (en terecht) in de gaten gehouden.

Bigi Bana Boy | 04-12-11 | 11:22

Evdd 11:12

Dat was toch ironisch bedoeld?

eerstneukendanpraten | 04-12-11 | 11:22

Als het waar is , onmiddelijk weg met die man!

Kalaforni | 04-12-11 | 11:21

De kogel voor Pim kwam toch van links en toch niet van confessioneel rechts?

eerstneukendanpraten | 04-12-11 | 11:20

Dit zou het einde van de politieke carrière van Verhagen kunnen betekenen, zeker nu Wilders' gedoogsteun cruciaal is voor het functioneren van het kabinet.

number one | 04-12-11 | 11:18

Politici door eigen geheime dienst laten onderzoeken betekend dat de democratie niet geaccepteerd wordt door de moreel superieuren. Heul gevaarlijk als je het mij vraagt. +1 voor Guusje Nadorst.

Stroopdoos | 04-12-11 | 11:17

Ik hoorde eens dat Nederland - naast de VS - het land is waar de het meest wordt afgeluisterd.... Dit bevestigt die gedachte alleen maar.

ProTaylorisme | 04-12-11 | 11:17

Dat heeft Geert goed ingeschat.
Keep your friends close but keep your enemies closer.

Cuyahoga | 04-12-11 | 11:16

"... Laat het even op u inwerken..."

Niet nodig. Ben niet zo naïef geweest om politiek gajes te vertrouwen, en derhalve zie ik ze overal voor aan, om de tegenstander de mond te snoeren.

En dat gaat bijvoorbeeld van weglopen uit de tweede kamer, wanneer Janmaat aan het woord is, tot aan het huichelachtig bijwonen van de begrafenis van Pim Fortuyn door alle voor zijn dood verantwoordelijke politici.

Bijvoorbeeld. Dus.

ZKH EénOog | 04-12-11 | 11:16

Christenhonden zijn niet te vertrouwen. Nooit.

Haarkopje | 04-12-11 | 11:15

Stel je voor: je woont in een klein land en hebt de taak dat dat land eet en functioneert. Stel je voor dat een nieuwe politieke speler een wereldreligie gaat veroordelen, gaat challengen. Dan wil je toch een beetje weten wat je kunt verwachten?
Ik zie daar geen foute praktijken.

Einde van de Domheid | 04-12-11 | 11:12


Nederland Aftapland. Nergens in de westerse wereld worden relatief gezien meer burgers getapt dan in ons mooie kikkerlandje.

Willianus Wortelus | 04-12-11 | 11:12

Nog bewijzen of blijft het weer bij loze kreten?

sitzkrieg | 04-12-11 | 11:12

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken