Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Cursus Playmobil-poppetjes: half miljoen euro

polizeikunduz.jpg Wat kost het om een Afghaanse politie-agent op te leiden tot Beslist Geweldloos Bijzonder OpsporingsAmbtenaar Zonder Functie met Groetjes van GroenLinks (BGBOAZFGG)? 500.000 euro. Belastinggeld. Uw geld. Per BGBOAZFGG'er welteverstaan. In totaal komt zo'n cursus Afghaans foutparkeerders beboeten inclusief Playmobil-poppetjes in het cursuspakket op een fijne 105 miljoen euro op jaarbasis. Dat is "duur, maar niet duurder dan missies van andere landen". Ach, zo heb je ook "fout, maar niet ernstig". Je kunt het ook anders zien: twee jaar civiele opleidingsmissie niet uitvoeren en het totale bedrag dat op kunst en cultuur is wegbezuinigd is binnen. Scheelt ons toch maar mooi een Mars der Beschaving, al is dat nu wat laat. Vreemd eigenlijk dat GroenLinks met deze missie akkoord is gegaan als je het zo bekijkt. GroenLinks geeft kennelijk liever geld uit aan meer blauw groen op straat in Afghanistan dan dat ze geld uitgeeft aan kunst en cultuur in Nederland terwijl het blauw op straat alhier nog geeneens Playmobil-poppetjes heeft om mee te spelen. Het is en blijft een rare wereld, dat Naieflinksië. Sluiten wij af met het volgende pijnlijke zinnetje: "Er zijn genoeg Nederlandse opleiders om de kosten per agent te drukken, maar het aantal cursisten is beperkt." Aha. Dus er wordt geld verspild aan een teveel aan politie-opleiders in Afghanistan terwijl in Nederland een schrijnend tekort is aan, bijvoorbeeld, scholieren-opleiders. Dolle boel op sociaal links. Als er nou ook nog een paar miljoen kan worden uitgetrokken voor zieken- en bejaardenzorg in Afghanistan dan weten we tenminste weer voor wie het nou allemaal écht doen. Enfin: Jolande Sap -> stekker -> stopcontact -> eruit. #zwaaizwaai.

Reaguursels

Inloggen

@ la vie en rose
maar die andere partijen hebben dus geen blaam in deze.. (vvd/cda etc.)???

sabitog | 24-11-11 | 20:21

Ochja, gelukkig is dat geld niet gestoken in extra flitspalen. *bekijkt het van de zonnige kant*

Geile Markeerstift | 24-11-11 | 16:51

vrijdag 28 januari 2011 07:10
Bron: Elsevier

VVD, CDA, GroenLinks, D66, ChristenUnie en SGP hebben vannacht om half drie ingestemd met het sturen van honderden militairen en politiemensen naar het noorden van Afghanistan voor het opleiden van agenten.
Daarmee heeft het kabinet-Rutte de eerste echte uitdaging sinds zijn aantreden doorstaan. De Telegraaf kopt vrijdag dan ook: 'Grote overwinning voor kabinet'.

Gedoogpartij PVV, tegenstander van 'Kunduz', schaarde zich overigens niet achter een motie van PvdA en SP die voorstelde niet akkoord te gaan met het kabinetsvoorstel.

p boos | 24-11-11 | 15:01

@sabitog | 24-11-11 | 13:43
Ik zie het al. Weer zo'n type dat uitkijkt over appeltjesgroene velden, denkend aan duizend kleine dingen en de realiteit totaal uit het oog is verloren.
Nog maar een keer: het hing van GL af of die missie door zou gaan, dus GL is te allen tijde verantwoordelijk.
Zowel voor de kosten als voor eventuele doden onder opleiders en militairen.

La Vie En Rose | 24-11-11 | 14:09

@la vie en rose wat ik zeg: ga nadenken !

sabitog | 24-11-11 | 13:43

200 man opleiden, 2 maanden? Gaan we ff rekenen. Ik vergeet misschien een paar dingen hoor, verbeter me gerust.

Vliegticket retour naar Nederland, laten we eens luxe doen. 1000 euro. Hotelkamer: niet te zuinig, 200 euro per persoon, all-in. Ze hebben het daar immers al zwaar genoeg. Laten we ze het beste van het beste aan uitrusting geven, want dat zijn ze waard. Geen flauw idee hoeveel zoiets moet kosten maar laten we er eens tienduizend moederneuqende euro's per persoon voor uittrekken. Opleiders: laten we 50 opleiders mee laten werken a 3000 euro per maand. Doen we er nog een flinke conferentiezaal bij voor 40 dagen a 1500 euro per dag.

Subtotaal: 5 miljoen.

De uitrusting van de opleiders mag natuurlijk ook wat kosten, laten we 100k per persoon zeggen. Voor een paar playmobil-poppetjes lijkt me dat toch wel voldoende. Da's dus nog eens 5 miljoen er bij, dus totaal 10 miljoen.

En dan moeten we de overhead en allerlei zooi die ik vergeten ben nog niet vergeten. Laten we het bedrag gewoon verdubbelen, komen we uit op 20 miljoen. Da's dus 100k per GroenLinks-BOA (Bijzondere Opsporings Afghaan). Kan iemand mij uitleggen hoe de vliegende neuq ze op 105 miljoen uit kunnen komen?

Nietvoordekat | 24-11-11 | 13:26

@sabitog | 24-11-11 | 12:29
Heel simpel.
Als Groenlinks niet vóór had gestemd, was die missie niet doorgegaan. Daarom wordt GL hier op aangesproken.

La Vie En Rose | 24-11-11 | 12:48

En dan die posters die het indoctrineren dus geloven van de rechtse praters en politici.. en zelf niet nadenken.. hou daar eens mee op.. en ga gvd zelf eens nadenken..!!!!!

sabitog | 24-11-11 | 12:34

@GS waarom alleen GL hier op aanspreken..?? waren toch ook rechtse partijen van de partij..!!

sabitog | 24-11-11 | 12:29

Met dat geld hadden we al die Occupy mensjes een enorme uitkering kunnen geven.

ZDEV | 24-11-11 | 12:16

Jolande Sap? BertB bedoeld natuurlijk Ruttesap of zit Groen & Corrupt in het Grote Fop-kabinet als onzichtbare partij en zijn we ook hier weer gefopt?

vrijheid-van-spreken | 24-11-11 | 12:07

GroenLinks zal nu wel zeggen dat het allemaal wel meevalt en dat de cijfers van de Volkskrant niet correct zijn.

Willem4246 | 24-11-11 | 11:57

Maar de kloof tussen burger en politie wordt wél kleiner!

yamahaha | 24-11-11 | 11:18

Only in Holland...

yamahaha | 24-11-11 | 11:15

Grappig hoe de verantwoordelijkheid voor de kosten bij GL wordt gelegd. Alsof alleen GroenLinks verantwoordelijk is. En in het verlengde krijgt links de bal toebedeeld. Maarrr... op GL na, stemden alle (midden-) linkse fracties (PvdA, SP, PvdD) + de PVV tegen.
De meerderheid die voor was, kwam van (midden-) rechts: VVD, CDA en de SGP.
In termen van links/rechts, is het duidelijk rechts die voor de kosten opdraait.

vip33 | 24-11-11 | 11:13

@Ratzing. | 24-11-11 | 10:54
Echte Afghaan is al jaren niet meer te vinden. Ze kweken daar liever opium. Dat spul uit de coffeesjop is meestal 'behandelde' Maroc.

rara | 24-11-11 | 10:57

Vanmiddag voor de verandering maar eens ´n jointje Afghaan. Misschien dat ik ´t dan beter begrijp.

Ratzing. | 24-11-11 | 10:54

Nou, weer een deeltje van het raadsel opgelost waar mijn centen van de uitgeklede zorgverzekering naar toe gaan.
Vooral doorgaan zo, zit er straks meer geld in die zandbak en kunnen wij hier dubbel liggen.

wplas1 | 24-11-11 | 10:54

Prima geldwegwerpactie !
Doei Stekkerdoos.

kalasjniknal | 24-11-11 | 10:53

@enopgerot | 24-11-11 | 10:12
Ahum, zonder GroenLinks hadden we daar niks meer te zoeken.

blinde kip | 24-11-11 | 10:46

Die bejaarde mensjes in vieze volgescheten luiers moeten niet zo zeiken, we zijn nu even bezig met belangrijke zaken.

Frederik Vijf | 24-11-11 | 10:46

Che_cuevara | 24-11-11 | 10:39
Alle bezuinigingen worden keer op keer op de kwaliteit gedaan. Minder handen aan het ziekebed, minder goede docenten en agenten, maar de plek waar eigenlijk op bezuinigd moet worden, de veel te dure topmannen die graaien, daar wordt aan voorbij gegaan. De overheidsbezuinigingen gaan dus altijd ten kosten van de hele maatschappij ipv die paar honderd (of misschien wel duizend) graaiers.

gozahtje | 24-11-11 | 10:44

tipo | 24-11-11 | 10:37

Niet werken, maar wel op vakantie naar het land van herkomst? Ik lees regelmatig dat Somalische meisjes het risico lopen fijn besneden te worden in dat land als ze er op vakantie zijn... Ja ja, je leest het goed. Op onze kosten hier vreten en onderdak omdat ze gevlucht zijn maar wel op vakantie naar het land van herkomst. Kan IEMAND mij dit uitleggen, want ik word gek!

eerstneukendanpraten | 24-11-11 | 10:43

@Che_cuevara | 24-11-11 | 10:33
We moeten bezuinigen omdat er anders te weinig geld is om de rekening voor de crisis, Afghanistan en Zuid-Europa te betalen. Met andere woorden: wij moeten bloeden vanwege het groteske falen van de politici.

rara | 24-11-11 | 10:39

@gozahtje | 24-11-11 | 10:37
Klopt, an als dit 1/2 miljoen per deelnemer kost vraag ik mij af of ze dat geld niet beter in het Nederlandse onderwijs hadden gepompt in plaats van te bezuinigen.
Op onderwijs moet, wat zeg ik, mag je niet bezuinigen.

Che_cuevara | 24-11-11 | 10:39

Tijd om de hele Haagsche kliek onder curatele te stellen wegens idioterie veroorzaakt door het appeltjesgroene virus.

Geitenwollensokjuhz | 24-11-11 | 10:38

Er zijn 50.000 mensen in Nederland van Afghaanse afkomst, waarvan het merendeel niet werkt. Wedden dat die voor 500.000,- Euro per persoon wel terug willen naar Afghanistan?

Goed, bieden we daar 10% van (50.000,- Euro per persoon) + een opleiding op de Veluwe en een doos playmobil. Maar dan moeten ze wel naar Afghanistan om agent te zijn en daar blijven.

Dan zou het een winstgevende onderneming voor Nederland BV zijn.

tipo | 24-11-11 | 10:37

Che_cuevara | 24-11-11 | 10:35
Nee, dat levert een half miljoen op. In Nederland vindt er een fenomeen plaats waarin alles steeds duurder wordt, maar de kwaliteit ervan eigenlijk alleen maar afneemt. Of het nu om de politie gaat, de zorg, de scholen of wat dan ook, het wordt als maar duurder en alsmaar slechter.

gozahtje | 24-11-11 | 10:37

@Cuyahoga | 24-11-11 | 10:35
Weet je wie er ook tegen windmolens vocht?

Che_cuevara | 24-11-11 | 10:37

@Ed71886710 | 24-11-11 | 10:34
Het is een Sappige missie.

Che_cuevara | 24-11-11 | 10:36

Groenlinks vervult een beetje de rol van God, Allah, Boedha, Heimeltje, Zeus en al die andere fantasiewezens in de lucht, maar dan voor atheïsten.
In den beginne kon je kinderen of schapen offeren om jezelf beter te voelen. In de middeleeuwen kon je aflaten kopen om de buren te laten zien dat je goed bezig was.
Tegenwoordig koopt men het goedgevoel met appeltjesgroene missies in haatbaardlanden, roze armbandjes en klimaathoax-onzin zoals windmolens en niet bestaande bossen in zuid-amerika.
Ook al weet men diep van binnen dat je er niks aan hebt en dat je het geld net zo goed in een zwembad in Ibiza kan flikkeren, het geeft ze toch een bevredigend gevoel.

Cuyahoga | 24-11-11 | 10:35

Ed71886710 | 24-11-11 | 10:34
Links of rechts, beide doen veel dingen die duur en overbodig zijn, zo is nu eenmaal de (r)overheid.

gozahtje | 24-11-11 | 10:35

@gozahtje | 24-11-11 | 10:33
Ja, da's waar. Maar een flitser opleiden kost natuurlijk geen 1/2 miljoen. Of wel?

Che_cuevara | 24-11-11 | 10:35

Slaap maar lekker door mensen!
Is Johan nog boos?

benzat | 24-11-11 | 10:34

BeunDeHaas | 24-11-11 | 10:22
Dan is Lego meer waar voor je geld.... toch?
Of..... Risk, nog beter lesmatriaal!

wel/niet | 24-11-11 | 10:34

typisch rechtse missie: duur en overbodig. VVD heeft zijn plicht tegenover de VS weer gedaan

Ed71886710 | 24-11-11 | 10:34

Che_cuevara | 24-11-11 | 10:31
Nederlandse agenten kunnen vrij weinig tegenwoordig, ze hadden die miljoenen beter kunnen steken in het opleiden van politie agenten in NL, want hier leiden ze alleen maar flitsers op!

gozahtje | 24-11-11 | 10:33

Hoe kunnen ze nu nog volhouden dat we moeten bezuinigen als je dit allemaal hoort en de bedragen die er mee gemoeid zijn.
Denk ook aan Zuid-Europa.

Che_cuevara | 24-11-11 | 10:33

Che_cuevara | 24-11-11 | 10:31 Via Youtube.

Leerzame filmpjes van opgeblazen verkeersborden en zo.

zeg maar jansen | 24-11-11 | 10:32

@zeg maar jansen | 24-11-11 | 10:25
Kunnen de Nederlandse agenten dat dan?

Che_cuevara | 24-11-11 | 10:31

Dit kabinet wordt in het zadel gehouden door de grootste gedoger GroenLinks!

Mijnbescheidenmening | 24-11-11 | 10:30

In de Volkskrant van vandaag staat ook een interview met een der cursisten.

Hij is blij, hij kan nu op een vriendelijke manier vragen of mensen even uit hun auto kunnen komen.

En hij heeft geleerd waar ie naar moet zoeken als ie explosieven zoekt.

Ook kan ie nu bermbommen herkennen.

zeg maar jansen | 24-11-11 | 10:29

Gutmensch aus 020 | 24-11-11 | 10:27 |
Dus eigenlijk zeg je dat we blij moeten zijn met het niveau van onze agenten in Nederland?

Ars Vivendi | 24-11-11 | 10:28

Als je dacht dat het niveau van een politie agent in Nederland laag is, bedenk je dan dat agenten in Afganistan niet kunnen lezen of schrijven.
Zou jij je de les laten lezen door een analfabeet die niet eens in een wetboek kan opzoeken of datgene wat jij doet strafbaar is?
Achterlijk land met een achterlijke cultuur, waar onze jongens niks te zoeken hebben. Laat ze lekker thuis blijven in plaats van door om te komen, getraumatiseerd of gewond te raken.

Gutmensch aus 020 | 24-11-11 | 10:27

Zouden die Afghaanse agenten ook beschaafd leren marcheren?

zeg maar jansen | 24-11-11 | 10:25

Maar er is dus een tekort aan cursisten.
Terwijl we hier in 0031 die broekriem wat aan moeten trekken, geef je wel 106 miljoen per jaar uit aan training met playmobil... mede mogelijk gemaakt door Jolande Sap, die zichzelf hoe dan ook wilde bewijzen zodat niemand de vergelijking met Halsema zou trekken als Sap faalt tijdens overige debatten.

BeunDeHaas | 24-11-11 | 10:22

Voor dat geld kan je ook wel een paar robocops in elkaar laten zetten in china.

XaaD666 | 24-11-11 | 10:21

Het is crisis mensen, vooral even de broekriem aantrekken. Wat een schandalige vertoning!

gozahtje | 24-11-11 | 10:19

Wat doen we daar in Godsnaam??? `n half miljoen euro? In de buurlanden als Iran, Pakistan, India zijn ook politieagenten, waarom laten we hun dit niet opknappen? Omdat de VS dat niet wil????? :(

Paulkruger | 24-11-11 | 10:19

Leave Afghanistan alone!
Het spel is over, het hoeft niet meerrr.
Pak den biezen en kom maar weer terug jongens en meisjes.

Ashtrey | 24-11-11 | 10:18

Ze hadden ook gewoon The A Team kunnen sturen om de politie daar op te leiden, die schieten toch altijd mis dus geweldsloos.

Bunga | 24-11-11 | 10:17

@Che_cuevara | 24-11-11 | 10:12

Ja, maar weet jij dan hoeveel playmobil jouw aandeel waard is, welk playmobil dat is en waar zich jouw playmobil precies bevindt #speculatie #occupy

applaus voor de paus | 24-11-11 | 10:16

Deze hele missie is zo intens bizar en volstrekt onverdedigbaar dat ik nog steeds verwacht dat Hillen binnenkort ineens "grapje!" roept.

Ad Fundum | 24-11-11 | 10:16

-weggejorist-

Iwmac | 24-11-11 | 10:15

-weggejorist-

nogeentjedan | 24-11-11 | 10:15

@vraagstaart | 24-11-11 | 10:05
Ik denk dat het aantal van die jongeren niet echt beperkt is.
Maar een opleider, opbouwwerker, straatcoach per jongere is natuurlijk wel duur.

Che_cuevara | 24-11-11 | 10:15

Aandelen Playmobil kopen doet.

Che_cuevara | 24-11-11 | 10:12

En ik vrees dat de opgeleide Afghaanse politie-agent die 500K Euro's heeft gekost eigenlijk geen idee heeft wat 'ie nou eigenlijk met die kennis moet doen.

Oerkoendoe | 24-11-11 | 10:12

Laten we alvorens GL meteen de schuld geven van een oorlog ff kijken welke mensen er uberhaupt in de regering zitten als we zo'n missie doen. Bedankt JP!

enopgerot | 24-11-11 | 10:12

Deze kost aan opleiding 10.000 Euro per deelnemer: upload.wikimedia.org/wikipedia/commons...

Daar heb je er dus 50 van voor dezelfde prijs als één Beslist Geweldloos Bijzonder OpsporingsAmbtenaar Zonder Functie met Groetjes van GroenLinks.

iets zegt me, dat dat heel wat effectiever is.

vraagstaart | 24-11-11 | 10:10

Bedankt Jolanda tuthola Sap!

Sunabalk | 24-11-11 | 10:08

Een astronautenopleiding kost iets van 11 miljoen euro. Dat u het weet.

blinde kip | 24-11-11 | 10:07

Elke euro (of neuro) naar Talibannistan is weggegooid geld. Zelfs Griekenland is nog een betere bestemming.

Frietje_Oorlog | 24-11-11 | 10:07

En dat om een paar toekomstige corrupte schietschijven te voorzien van een veterstrik diploma?
Kansloos..

de melkboer | 24-11-11 | 10:06

@vraagstaart | 24-11-11 | 10:05 (vervolg) dàt probleem is inmiddels gerealiseerd.

vraagstaart | 24-11-11 | 10:06

En het Kabinet CDA-VVD vindt dit nog niet eens genoeg en wil de missie zelfs uitbreiden!

Rob van Roos | 24-11-11 | 10:05

""Er zijn genoeg Nederlandse opleiders om de kosten per agent te drukken, maar het aantal cursisten is beperkt."

Die linkse rekenmethodiek ken ik!

"Er zijn genoeg opbouwwerkers, straathoekwerkers en buurtregisseurs om de kosten per kansenjongere te drukken, maar het aantal van die jongeren is beperkt."

Nou, de oplossing voor d

vraagstaart | 24-11-11 | 10:05

Voor 500.000 euro kan je ook chirurgen, wetenschappers of ingenieurs opleiden.

kapotte_stofzuiger | 24-11-11 | 10:04

Maar waarom moeten wij dat betalen?
Als ik een cursus volg dien ik die toch ook te betalen in plaats van dat ik betaalt krijg? Was het maar zo'n feest.
Wat een wereld zou het zijn.

Herr Knäckebröd | 24-11-11 | 10:03

Tja, Afghanistan overlaten aan "avonturiers" als Osama Bin Laden was ook geen optie.

applaus voor de paus | 24-11-11 | 10:03

Prima om de mensen daar op te leiden om zelf hun boontjes te kunnen doppen. Maar een half miljoen p/p? Dat slaat natuurlijk he-le-maal nergens op.

Absoluut niet waar | 24-11-11 | 10:03

Ik zie ze al huppelen, duizend kleine agentjes in appeltjesgroene uniformen over de Afghaanse bergweiden.

Het kost wat maar hey, voor een blije Mariko mogen wij wat over hebben. Doen we al jaren tenslotte.

vraagstaart | 24-11-11 | 10:02

Ik zag laatst op CNN wat die oorlog in afghanistan gekost heeft. 400 miljard voor de VS alleen al. Nog iets van 200 miljard voor de overige landen. Bijna 3.000 militairen, plus 10.000 burgerdoden.
Direct daarna ging het over een uitspraak van een rechter die het slachtoffer dwong om met haar verkrachter te trouwen. Maar het was allemaal de moeite waard hoor.

sjaakdeslinksesul | 24-11-11 | 10:02

Ik vind PlayMobil ook al jaren te duur.

niet voor de hond | 24-11-11 | 10:01

Je verbazen over links: onbetaalbaar.

Expert Homo | 24-11-11 | 10:00

Sapperdeflap

Den Meester | 24-11-11 | 10:00

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland