
Guurrechts de gekste. Wie veel verdient, gaat er volgend jaar op
achteruit. De hogere inkomens verliezen het
meest. Haha, al die linkse, socialistische en rancuneuze kabinetshaters met hun naïeve protesten, marsen en kampeerfeestjes staan voor LUL! Het gedoogkabinet VVD en CDA, met reservegetal PVV, blijkt de zwaarste lasten gewoon netjes op de zwaarste schouders te leggen met het nieuwe belastingplan. Zeg maar zwaai zwaai tegen de enige slogan van one trick pony Cohen. Voor de berekening gaan we naar salarisstrookboer
SALAR: het breekpunt ligt ongeveer bij 3250 netto. Wie meer verdient gaat er in 2012 op achteruit, wie minder verdient gaat er op vooruit. Alsof niet de PVV, maar de PvdA het kabinet is gaan
gedogen. Word je als grootverdiener even
supersexy uitgekleed door onze lachbekkende premier. Het kabinet Rutte pakt de 1% + aanverwanten snoeihard aan. Wie hard werkt, alles opzij heeft gezet om plankgas carrière te maken en tijd, energie en talent inzet om dikke centen te verdienen, wordt nu volle pijp aangepakt door de VVD. Surprise, de regering is stijf socialistisch! Mao Rutte, Maxime Jung-Il en Fidel Wilders: dit is het kabinet van rechts trollen, links lollen. Rechts is het nieuwe links!
Reaguursels
InloggenEen paar dagen geleden in een klap een paar tientjes per maand achteruit: lagere heffingskorting en hogere ziektekostenpremie. Hup rechts!
@ Godisvoordedomme | 24-11-11 | 02:41 |
Tja, dan word de vraag of amerika het nu werkelijk zo slecht heeft gedaan. Toen de crisis begon heeft amerika harde klappen gehad. Dat land heeft echter zijn verliezen genomen, er zijn een aantal banken omgevallen, maar of ze er nu werkelijk zoveel slechter van zijn geworden?
.
Anderzijds het o zo sociale Nederland/Europa. Heeft met veel overheidsgeld de banken overeind gehouden (anders was Jan met de pet zijn spaargeld nu kwijt). Verder zijn we zo sociaal om landen als griekenland niet de euro uit te knikkeren, wat een nog veel instabielere situatie geeft. Amerika is grotendeels over de crisis heen en heeft als voornaamste probleem een groot begrotingsoverschot. Momenteel hoor je niet voor niets vooral over de euro crisis. Het rechtse kapitalisme doet het nog niet zo gek he, vergeleken met het linkse socialisme?
En Rechts blijft maar liegen.
Rechts is GAME OVER kijk maar naar jullie grote voorbeeld Amerika altijd een kei hard rechts bolwerk geweest maar zo zoetjes aan weet men ook daar wel beter.
Ze moeten wel anders gaat het "vrije westen" ten onder aan rechtse arrogantie, angst en haat jegens de meerderheid van de wereld bevolking.
wel dertig eurotjes gaat men inlveren, VIA het Salaris.
.
over vermindering op de huursubsidie, zorgtoeslag, verhoogde huren, verhoogde ziekenfondspremie, inflatie en pensionpremie's voor de lagere inkomens hebben deze "socialisten" het dan maar ff niet.
.
scheinheiligheid troef,dacht dat pow daar wel door heen zou prikken.
potsenmakkert | 23-11-11 | 21:25
Kind, doe niet zo stoer... slijmbal
.. met reservegetal PVV
Ok Johnny!
@ Een Soort Iets | 23-11-11 | 16:23 |
Ga hard werken joh, ipv de rijken hun geld te misgunnen. Pauper!
Herstel @ mezelf: Ven1V1d1V1c1 | 23-11-11 | 20:24 |
Het HARD werkende, producerende, waardetoevoegende & exporterende klootjesvolk dat deze economie nog enigszins draaiende houdt.
Ondanks alle export-belemmerende uitspraken (o.a. naar het midden-oosten) door ons Greet?
Huidig mondiaal economisch stelsel kent inmiddels een stuktuur van afroming, daar zou de maffia nog van kunnen leren.
Of zijn al onze bewindsvoorders bij Berlusconi zelf in de weer geweest?
Rutte = prototype politicus/ondernemer/bestuurder/zakkenvuller/old boy, die van alles onderneemt, zonder daar zelf ooit voor een duppie risico mee te lopen.
Die posities met bijbehorende vergoedingen liggen toch al voor hem klaar.
Wat een door en door verrotte zooi!!!!1!!1!!
Wat linkse regering? Een inkomen van 3251 euro bruto per maand behoort tot de hoge inkomens?
Het is wéér het werkende klootjesvolk dat hier de lasten mag dragen. De uitkeringen en topinkomens worden wederom gespaard. Zie het plaatje: www.salar.nl/rechts-kabinet-met-linkse...
Premier Rutte: Eigen bedrijfje 'is supersexy' . . . Voor een vent die nog bij z'n moeder woont? YUGH!!!1!1!!1!
3200 euro verdienen en ze noemen je rijk hier in NL.. wat een debielen. Kut VVD ook
"Verlos ons van de managers!"
Zeg Quid... Echt waar joh?
www.nu.nl/economie/2675697/minder-best...
Ben ik erg blij mee!
Als die smerige zakkenvullende patjepeeers niet worden aangepakt ga ik onherroepelijk van PVV naar SP... ik kijk het nog even aan...
Daar gaan we weer, weer een lastenverzwaring. Het word tijd dat we verdomme nog aan toe hier eens wakker worden, een mooie vlaktax in stellen voor OF op inkomen (in wat voor vorm dan ook) OF op ondernemen (in wat voor vorm dan ook). Verder de overheid even terugslopen tot het niveau waar ze horen te zitten, namelijk leger, politie, gezondheidszorg en onderwijs (en wat mij betreft een werkverschaffingsbureau voor alle werklozen). Dan kunnen veel overbodige ambtenaren de zak krijgen en gaat je handen uit je mouwen steken weer echt lonen
@ Noepje 13.30
Vind je het niet duidelijk genoeg dan?
Hoe kun je zeggen dat veel geld verdienen een keuze is?
Het heeft met zoveel meer dingen te maken.
En dan niet eens met opleiding,omgevingsfactoren,de 'gunfactor' etc.
Wat te doen als er gewoon geen banen zijn? En je geen starterskapitaal tot je beschikking hebt om een bedrijf te starten?
Dan is er weinig keus lijkt me.
Schoonmaken,daar word je niet rijk van hoor.....
Maar misschien heb ik het fout,kom maar op met je tips en advies dan.Ik kies er namelijk voor om veel geld te hebben!
3 keer rechts is ook links. En ach, die 1% koopkrachtverlies corrigeert m'n werkgever wel. Anders bye bye zwaai zwaai.
Bergverzet | 23-11-11 | 14:00 |
Hong Kong - Nauwelijks overheidsinvloed, vrije markt.
Singapore - Modern voorbeeld, niet van meer dan 10 jaar geleden
Volgens mij is de PVV qua sociaal en economisch beleid überhaupt vrij links hoor (opkomen voor ouderen en hun pensioenen e.d. en vast meer 'arbeidersstandpunten'). Het wordt over het algemeen wel een rechtse partij gevonden, maar dat is vooral vanwege haar immigratie- en straffenbeleid e.d.
_Libertariër_ | 23-11-11 | 13:33
Aziatische landen zijn onvergelijkbaar met westerse maatschappijen. Hong Kong hangt nog tussen Brits en Aziatisch in maar met 2000 doodstraffen in moederland China komt dat nog wel.
Wikipedia...
Capital punishment is a legal form of punishment in Singapore. The city-state had the highest per-capita execution rate in the world between 1994 and 1999, estimated by the United Nations to be 1.357 executions per hundred thousand of population during that period.[1] The next highest was Turkmenistan with 0.143 (which is now an abolitionist country). Each execution is carried out by hanging at Changi Prison at dawn on a Friday.
Dat betekent in feite dat het libertarisme voor anarchie is. Sorry, maar dat heeft nooit gewerkt en gaat nooit werken.
La Bailaora | 23-11-11 | 13:04 |
Eerst het verschil tussen liberalisme en libertarisme.
Liberalisme is door de jaren heen links geworden,.
Libertarisme wordt ook wel klasiek liberaal genoemd.
Libertarisme wordt ook wel anarcho-kapitalisme genoemd en streeft niet bepalend naar een utopische samenleving, wel een morele vrije samenleving.
Politie, leger en rechtspraak blijven bestaan, de overheid is er alleen om eigendomsrecht en lijfrecht te beschermen.
De staat heeft geen monopolies, naast politie mogen best een soortgelijke beveilegingsbedrijven bestaan, naast de rechtbank kan men kiezen voor privaatrecht, het leger kan uit vrijwillige bijdragen betaald worden.
Moderne voorbeelden die aardig richting een Libertarische samenleving gaan zijn Singapore en Hong Kong.
@miss.n | 23-11-11 | 10:55
Dank voor uw intelligente reactie. Kunt u ook onderbouwen?
@ ZDEV | 23-11-11 | 11:08
- Nóg meer afschuiven op de burger? Wij arm klootjesvolk moeten al zoveel zelf doen.
- Minder bureaucratie. Ah. Dus meer eigen verantwoordelijkheid zonder verantwoording?
- Super. Nobel streven! Helaas is staatsschuld inherent aan inflatie, welke inherent is aan hoe de moderne financiele wereld werkt. Oeps.
- Soevereiniteit, vooruit. Maar wat de neuk is de 'Nederlandse identiteit'? Iedere woensdag gehakt? Drie supermarkten af om vier Euro te besparen? Onze pragmatisme dat onterecht wordt opgehemeld tot tolerantie?
- Dat vangnet hadden we.. tot Lubbers aan de macht kwam.
- Klaplopers en graaiers aanpakken.. vooruit. Hoe? En hoeveel gaat ons dat kosten (verspilde tijd en geld)? Hoeveel levert het ons op? Altijd leuk, dat symboolpolitiek.
- Hier zijn we het over eens. Next!
- Nóg lagere belastingen? We worden al overspoeld met buitenlanders die in ons belastingparadijs komen schuilen.
- Eens, al vermoed ik dat je juist het dogmatische Fred Teeven-esque beeld (minder lullen, harder straffen) bij 'veiligheid' hebt. Mocht dit andersom zijn, dan mijn excuses.
- Privacy moet dus door de overheid worden gewaarborgd, terwijl dezelfde overheid meer verantwoordelijkheden op ons af moet schuiven? .. wat? Wil je nu werkelijk proberen te voorkomen dat die domme scholiere haar tieten het internet op slingert? Zoals de Engelsen zeggen: you cant fix stupid.
- Geen provincies, wél districten. Zodat we onderhand eens naar het superieure Britse politieke systeem kunnen overstappen.
- Helaas, net als de Nederlandse identiteit, is privatisering een sprookje. Is het de voorstanders ervan nooit eens opgevallen dat voor iedere poging meer te besparen en minder bureaucratie te behalen d.m.v. libralisatie, er twee keer zoveel geld en regels nodig is om dat ten uitvoer te brengen?
Johnny Quid: +1 "Mao Rutte, Maxime Jung-Il en Fidel Wilders"
Staan die Hitler van Bommel, Jolanda Seiss Inquart en Adolf Pechtold mooi te kijken!!
@rara
Hitler
@ZDEV | 23-11-11 | 13:09
Ik begrijp wat je bedoelt, ze betalen beiden IB. Maar het is toch echt niet waar. Werknemers betalen het leeuwendeel.
Hans Hillen | 23-11-11 | 12:53
Ja, want ze moeten met z'n allen bij de overheid natuurlijk vrolijk over onze rug door kunnen blijven graaien. En dan hebben ze het lef om hard werkende mensen met een hoog salaris de crisisveroorzakers en graaiers te noemen. Dat zijn ze verdomme zelf!
Hans Hillen | 23-11-11 | 13:02
Daar wordt geen onderscheid gemaakt in inkomen. De 20/80 verhouding blijft opgaan.
_Libertariër_ | 23-11-11 | 12:32
Dat betekent in feite dat het libertarisme voor anarchie is. Sorry, maar dat heeft nooit gewerkt en gaat nooit werken.
De bezwaren die je tegen democratie opwerpt deel ik overigens, maar het libertarisme gaat zo te zien uit van een utopische samenleving, precies andersom als de utopische samenleving, van het overigens veel ergere, communisme.
Wat het libertarisme wil gaat in de praktijk nooit werken, omdat dat alleen werkt wanneer ieder mens libertarier is. En dat is nou eenmaal niet zo. Zowel, toon maar eens aan waar die samenleving in onze cultuur ooit heeft gewerkt.
@ZDEV | 23-11-11 | 10:47
Heel veel mensen denken, net als jij, dat de meeste belasting wordt opgebracht door ondernemers. Dat dacht ik vroeger ook. Het is niet waar. Bekijk de miljoennota eens, of bekijk gewoon de grafieken. Dan zul je zien dat het met name de gewone arbeidert is die wordt uitgeperst. Een simpel staafdiagram vind je hier:
www.elsevierfiscaal.nl/fiscaal-actueel...
O, 76 euro per maand dus.
Het omslagpunt ligt niet bij 3250 netto per maand, maar bij 33.427 per jaar BRUTO. Iedereen die meer verdient dan dat bedrag gaat er volgend jaar op achter uit. Nu betaal je een inkomensafhankelijke bijdrage zorgverzekeringswet van 7,75 over maximaal de eerste 33.427 van je inkomen, dat is maximaal 2590,60. Je gaat in 2012 7,10% betalen over maximaal de eerste 49.297 van je inkomen, dat is maximaal 3.500 euro. Kortom, mensen met een inkomen boven de 33.427 euro per jaar bruto gaan er sowieso op achteruit. Verdien je 49.297 euro bruto of meer dan ga je er 909,40 euro op achteruit. Dat is bijna 76 euro. Een deel daarvan komt - als je een werkgever hebt - voor rekening van je werkgever. Als werknemer ga je er tussen de 40 en 50 euro op achteruit, netto. Dus. Ik wist dit al lang, maar helaas is het door het kabinet stil gehouden en door de journalistiek niet opgepikt. Deze verhoging van de lasten heeft te maken met de 'uniformering van het loonbegrip' en dat moet veel administratieve lasten schelen. Dat is bullshit, en ik kan dat ook uitleggen - maar dat is een fiscaal juridisch verhaal, dus waarschijnlijk voor de meesten niet interessant. In ieder geval is het een gewone lastenverzwaring, simple as that.
Bergverzet | 23-11-11 | 12:39 |
Zozo, en hoeveel hectare land heb je gekocht waar dat hek omheen moet?
Socialisme is het excuus voor egoïsme. Een eerlijk mens durft zichzelf gewoon egoïst te noemen. Wat zou het jou interesseren of de kinderen in Afrika dood gaan van de honger. Waarom moet die Hongaarse accordeonist of die Bulgaarse bedelares nou precies bij mij voor de AH gaan staan? Ik wil een hek om MIJN land en zo af en toe gooi ik tegen betaling wat eten naar buiten.
Even een vraagje: is het libertarisme anti democratie?
La Bailaora | 23-11-11 | 12:14 |
In principe wel, omdat in een democratie annonieme burgers mogen stemmen en beschikken over jou individuele vrijheid.
bvb:
Of je drugs mag gebruiken
Of je naar de hoeren mag
Of je zelf mag beschikken over je eigen inkomen
Of je belatingen moet betalen, of dat vrijwillig mag doen
Of je wel of niet een nusje paspoorten mag bezitten
enz enz enz.
Kijk, wat jij en ik vrijwillig afspraken overeen kunnen komen, daar is geen staatsfilter voor nodig om anderen te laten bepalen of wij samen afspraken kunnen en mogen maken.
Wel geldt het non-agressie principe, en dezelfde vrijheden die jij heb, gelden voor iedereen.
@ZDEV | 23-11-11 | 11:08
Ja jemig.
Als ar die punten waren doorgevoerd, was er geen politiek meer nodig.
Laat er nog wat te verbeteren zijn de komende 20 jaar.
Overigens, straks gaat de VVD switchen naar D66 en Groenlinks, en kunnen er weer wat andere punten aangepakt worden. Dat heb je met democratie.
Bergverzet | 23-11-11 | 12:17
Nergens, omdat macht overal corrumpeert.
ZDEV | 23-11-11 | 10:47
Kijk, eindelijk iemand die het begrijpt. Ik wil mezelf niet op de borst kloppen, maar ik reken mezelf wel tot die groep ondernemers, heb zelf meerdere bv's. De MKB sector is naast de auto de melkkoe van de boevenbende genaamd onze overheid!
@gozahtje | 23-11-11 | 12:14
Noem mij een land waar dit model werkt.
_Libertariër_ | 23-11-11 | 12:10
Even een vraagje: is het libertarisme anti democratie?
Bergverzet | 23-11-11 | 12:08
Heel simpel, de helft van de (semi)overheidsinstellingen en ambtenaren afschaffen en ontslaan. Zorgt eindelijk voor een eerlijk werkeloosheidscijfer, daarna kan je voor IEDEREEN de lasten verlichten en mogelijk zelfs hun aantal werkuren verminderen waardoor er voor ondernemers ruimte komt om meer mensen aan te stellen en zo dus een deel van de ontslagen ambtenaren weer een baan kunnen krijgen. Daarnaast neemt de druk op de burger af wat indircect de oorzaak is achter een hoop ellende in de samenleving, veel mensen zijn gestresst en staan onder zware druk en dat uit zich vaak in bijvoorbeeld het verkeer of in dergelijke andere zaken. Het grootste probleem is de veel te dure overheid waar de werkelijke graaiers en crisisveroorzakers momenteel met duizenden tegelijk allen tonnen per jaar jatten. Er zijn al zat voorbeelden in de media naar voren gekomen om met zekerheid te kunnen stellen dat het geen uitzondering is, maar dat het de regel is dat men graait!
@ZDEV | 23-11-11 | 10:47 | + 0 -
goed stuk man! Ik ben het helemaal met je eens.
Het feit dat u belasting in essentie ziet als diefstal is zeer kwalijk.
Weird Guilders | 23-11-11 | 11:39 |
Waarom zou ik niet mogen kiezen, welke, en bij wie ik de door U genoemde voorzieningen in koop?
U noemt Somalie, maar Somalie is geen libertaire samenleving.
Ik ben nl voor een staat die enkel voorziet in leger, politie (hoewel concurerend met beveiligingsbedrijven) en rechtspraak.
In alle overige voorzieningen, kan de vrije markt voorzien, veel beter en goedkoper zelfs.
En zeg nou niet dat bvb de NS en de zorg geprivatiseerd zijn, dat is dikke onzin www.vrijspreker.nl/wp/2011/11/privatis...
Gut de min-paupers zijn ook wakker geworden.
Zoek een baan!
Beste ZZP'ers, MKB'ers en ander kleindenkend zogenaamd liberaal volk van Nederland. Graag verneem ik van jullie een oplossing voor de financiële ellende waar jullie in verkeren en het beklemmende ondernemersklimaat. Deze oplossing dient naast het oplossen van jullie eigen problemen ook ruimte te bieden voor solidariteit en saamhorigheid. Huisvesting voor iedereen en gezondheidszorg zonder aanziens des persoons en portemonnaie dienen gewaarborgd te zijn. De dierenpolitie mag worden afgeschaft mits daartegenover staat dat vrouwen en kinderen minder worden geslagen. Graag geen gaswinning, windmolens en opvangcentra in mijn achtertuin. Als het kan ook de bijtelling voor mijn Audi iets verlagen graag.
@knight03 - Je moet noemt tal van investeringen die hogere inkomens doen en daar overtime een hoop aan verdienen. Wat is nu precies je punt?
@seven 11:40: Is dat zo? Dat je er meer op achteruit gaat naar mate je meer verdiend wil nog niet zeggen dat er een punt is waar je netto minder overhoudt als je bruto meer gaat verdienen.
Overigens vind ik het nogal een non-discussie, en aan het gejank van rechts en die meesmuilende opmerking van Pechtold "Nivelleren kun je leren" heb ik dan ook schijt. Als er flink ingeleverd moet worden zijn *altijd* de middeninkomens de lul.
Er moet nou eenmaal bezuinigd worden.
Man man man...
Omdat "werknemers tot 57 jaar die bruto ruim 5000 euro verdienen, er netto bijna 30 euro op achteruit gaan" (rtlz) worden massamoordenaars als Mao en het verderfelijke communisme van stal gehaald. En dan klagen als anderen Godwinnen of huilie huilie doen. Wat een mafketel bent u toch soms meneer Quid. Overdrijven kan een leuke stijlfiguur zijn, maar zulks achterlijk overdreven huilie huilie Televaag geschreeuw is Geenstijl onwaardig mijns inziens.
NoMinister | 23-11-11 | 11:38
Als je kijkt hoe de rijken in staat zijn om kleine trucs de belasting te omzeilen is het zo dat ze soms zelfs absoluut minder over hun bezittingen of inkomsten betalen, maar dat is ook niet wat ik wil. Laat mensen uitsluitende belasting betalen over bestedingen. Al het andere is toch slechts een voorbelasting en een manier om te doen alsof er weinig belasting wordt geheven. Eigenlijk gaat van alles wat je koopt 70 a 80 % naar de overheid.
We hebben dus een producenten economie nodig. Waarde toevoegen aan goederen en diensten en dat aanbieden op de markt zonder te veel interveniering. Daarnaast ook afschaffen van centrale banken en vrije vormen van geld ontwikkelen.
pvv is extreem links gebleken, qua xenofobie als qua financieën
@Weird Guilders | 23-11-11 | 11:49
Onzin hogere inkomens hebben grotere huizen, meer grond, zwaardere dieselauto's etc.etc. Lagere inkomens met huurwoningen betalen geen eigenaren OZB, etc.
kapotte_stofzuiger | 23-11-11 | 10:07
Netto, dat valt toch wel mee?
Stok Kickhuizen | 23-11-11 | 11:33
Minder belastingen. Minder verstikkende regels.
Betere infrastructuur.
rara | 23-11-11 | 10:02
Ik weet het! Albert Heijn...
Wil je goed geld verdienen, dan heb je 2 opties. Of je gaat graaien of je start je eigen bedrijf. Ik doe momenteel het eerste en ik kan het iedereen aanbevelen.
knight03 | 23-11-11 | 11:44 | + 0 -
Raar argument. Lagere inkomens hebben veel meer last van hogere brandstofkosten, duurdere wegenbelasting, hogere waterschapslasten, hogere kosten museum- concertbezoek.
Heeft helemaal niets met nivellering te maken aangezien dit geen maatregelen zijn specifiek voor de hogere inkomens.
@NoMinister - Geef het een jaartje of 4. Alle bezuinigingen blijken dan ineens 4x zoveel te kosten als ze in de eerste instantie hebben opgeleverd.
En dan te bedenken dat deze berekening enkel nog maar gaat over het netto salaris.
Bedenk dat hogere inkomens veel meer gaan inleveren als gevolg van hogere WOZ waarde dus hogere OZB, hogere brandstofkosten, hogere waterschapslasten, duurdere wegenbelasting, museum- en concertbezoek, etc. etc.
De nivellering slaat weer toe in Nederland.
LOL @ correcties door reaguurders: 3250 euro bruto, daar komt zelfs een HBO-erT zijn bed niet meer voor uit.
Ach, die 3 tientjes overleef ik ook wel. Dan maar 1 keer minder per maand uiteten. Samen slaan we ons wel door die crisis heen.
Het zijn dus vooral (in %) de middeninkomens (modaal-2xmodaal) die het meest inleveren 2x meer in % dan de topinkomens.
www.salar.nl/images/stories/overig/net...
En de minima / werklozen gaan er wel op voorruit . Ergo armoedeval neemt niet af maar toe, werken, cq voor modaal- iets harder gaan werken loont dankzij Rutte nog minder.
_Libertariër_ | 23-11-11 | 11:26 | + 0 -
Het feit dat u belasting in essentie ziet als diefstal is zeer kwalijk. Misschien moet u in pak 'm beet Somalië gaan wonen. Betaalt u geen belasting maar verwacht dan ook geen onderwijs, enige gezondheidszorg of andere publieke voorzieningen.
Daarnaast heeft dit salarisstroken onderzoek verder vrij weinig met koopkracht te maken omdat er een heleboel factoren helemaal niet mee gewogen zijn. Dus de concusie dat dit kabinet 'kei-socialistisch' zou zijn lijkt mij erg voorbarig.
Hooijstra | 23-11-11 | 11:35
Dragen ze daar in absolute zin (harde dollars dus) het minste bij, die rijken??
U klinkt zo absoluut, dus je zou het haast gaan denken...
De oppositie zoekt zich rot naar dat ene zielige geval dat het gezicht kan worden van asociaal rechts...
@Stok Kickhuizen | 23-11-11 | 11:15 |
In de V.S. bemoeien politici zich enorm met de markt door een vreemd fiscaal stelsel waarbij super rijken het minst bijdragen. Daarnaast een FED die dmv QE inflationair iedereen gaat laten betalen. Gelukkig doen we dat niet in Europa, maar de overheid is geen geluksmachine. Helaas doet Rutte met zijn kabinet alsof het dat wel is.
DutchLibertarian | 23-11-11 | 11:01 |
+
Kijk wat er gebeurt bij de CDA huilers met het idee van Wilders om ontwikkelingshulp te verlagen. Nederland is als braafste jongetje van de klas weer het grootste donorland. Toch niet te geloven dat dit niet aangepakt kan worden en om al die CDA huichelaars met hun dik betaalde bijbanen in de zieligheids industrie te korten.
LOL, rechts het nieuwe links.
ZDEV | 23-11-11 | 11:08 |
wat bedoel je met 'meer ruimte voor ondernemen' ? Subsidie? Hoeveel ruimte heeft een echte ondernemer nodig?
@Johnny Quid Netto moet bruto zijn in je artikel. Modaal wordt hier ook gepakt. SALAR heeft het wel over netto verschillen maar op de x-as staan de bruto salarissen. Zie o.a. fd.nl: Mensen die bruto meer dan 3000 per maand verdienen houden volgend jaar netto minder over. Werknemers met een brutoloon tot circa 3000 zien hun nettoloon juist stijgen.
Leuk dat dit item nu overal wordt uitgebuit als zijnde het bewijs dat dit kabinet er voor iedereen is. Echter is de uitkomst van een bruto netto verhaal op je loonstrook wel erg eenzijdig om het kabinet nu in de linkse hoek te zetten. Je koopkracht is helaas aan meer factoren onderhevig. Maar het was natuurlijk te verw88 dat de anti-linksmenschen deze spin zouden aangrijpen om weer eens flink te gaan zitten. Zometeen komen de linksmenschen weer en is het feestje compleet. En mensen die niet zo zwart- wit denken staan aan de kant toe te kijken. Wordt men nooit moe van links-rechts geouwehoer?
Eigen wol van eigen schapen omzetten naar kleding welke je ruilt voor andere kleding. Lamsvlees dat je ruilt voor ander vlees. Groentes uit eigen tuin, zonnepanelen op je dak, een waterput slaan en ga zo maar door.
Wil Kutommelul | 23-11-11 | 11:23 |
Eens, maar dat mag niet van vadertje staat.
Ruilhandel is verboden en een salaris op een bankrekening verplicht, zodat er ongestoord geroofd kan worden maw: belastingdiefstal.
Maar enfin, ik ga lekker de natuur in, met de honden m'n schapen drijven. Genieten van volledig onbelaste rijkdom.
@lijn5 | 23-11-11 | 11:23 gast je bent niet wijs? Wat lul je nou?
@lijn5 | 23-11-11 | 11:21 dus ik mag geen trend waarnemen wanneer ik dat niet zelfstandig uitvoerig door het CPB laat doorrekenen?
@Wil Kutommelul | 23-11-11 | 11:21 Dus, als ik het goed begrijp, wil je bij geenstijl de zaak tillen door halve waarheden te vertellen. Mooie mos ben je. Kun je niet naar fok.nl gaan of zo, daar weten ze nog niet waat belasdting is.
Wat betreft de lage inkomens ligt het antwoord in zelfvoorzienendheid. Eigen wol van eigen schapen omzetten naar kleding welke je ruilt voor andere kleding. Lamsvlees dat je ruilt voor ander vlees. Groentes uit eigen tuin, zonnepanelen op je dak, een waterput slaan en ga zo maar door. Daar valt op dit moment het meest te verdienen. Oja en volledige onafhankelijkheid van mobiliteit is ook een enorme aftrekpost...
@Wil Kutommelul | 23-11-11 | 11:20 Makkelijk hoor.
@lijn5 | 23-11-11 | 11:19 klopt, maar indien prive moet je ook niet miepen wanneer je je geld verbrast bij Holland Casino.
@lijn5 | 23-11-11 | 11:17 dat mogen anderen doen. Het zou me niets verbazen als die 4000% procent uit engeland ook hier zichtbaar wordt.
@Wil Kutommelul | 23-11-11 | 11:12 | Slechts de halve waarheid. Als je je verliezen in je aandelen op verlies compenseert i een BV, dan moet je bij winst natuurlijk wel belasting betalen. Indien prive, betaal je geen belasting bij winst op aandelen.
de pvda gedoogd alleen maar politieke items waar ze het mee eens zijn niet dit kabinet
-weggejorist-
@Wil Kutommelul | 23-11-11 | 11:14 Mooi, reken dat eens voor.
@XelaGBS | 23-11-11 | 11:11 | IB over dividenden betalen? Wat voor dividend bedoel je? Rente of een bedrag vanuit een BV uitgekeerd aan prive?
@Mark van Leeuwen | 23-11-11 | 11:13 precies, wij gaan niet meer voor geld, wij gaan voor grond en vee, binnen de hobbynormen, en sindsdien voel ik mij enorm veel rijker.
Hooijstra | 23-11-11 | 10:55
wat een fijne eenvoudige wereld waarin jij leeft, eigendom en strafrecht splitsen van de financiering daarvan. Het enige wat nog ontbrak is een welgemeend 'kijk maar naar Amerika'.
Bovendien ligt het hele inkomensschema scheef, door de mist met de invoering van de euro hebben er een aantal grootgraaiers goed huisgehouden. Een middeninkomen is nu 3500-4500 euro. De lage inkomens zijn daarbij enorm achtergebleven en dus feitelijk naar uitgavepatroon de grootste sjaak.
Tja, vervelend allemaal. Misschien dan toch maar niet heihard voor geld gaan, alles ontziend.
@sjaakdeslinksesul | 23-11-11 | 11:04 heb je mijn post inmiddels al een keer gelezen? En hoe verhoudt jouw verhaal over vermogensbelegging op basis van verkeerde keuzes tot onzinnige mist? Die mensen hebben sowieso een laag IB inkomen, die keren hun winst op andere manieren uit. Die hele wereld zit dusdanig met mist in elkaar dat het plebs door de bomen het bos niet kan zien. Gelukkig kom ik zelf ook uit die wereld, dus weet ik hoe eea in elkaar zit, zonder dat ik me in de luren laat leggen door getalletjes die de politiek ons voorschoteld. Een vlotte babbel bij de belastinginspecteur en je schaart de daling van je vermogen gewoon onder de post compensabele verliezen in je holding maatschappij. Het volk heeft totaal geen weet wat zich afspeelt bij de echte top inkomens.
@sjaakdeslinksesul - Ik ben ondernemer. Het simpelste voorbeeld... Vroeger deed ik uitgaven van een salaris waar inkomstenbelasting over betaald was. Nu doe ik uitgaven zonder eerst inkomstenbelasting te betalen uit naam van mijn onderneming. Alleen over de winst die "overblijft" na uitgaven betaal ik nu inkomstenbelasting. Mijn koopkracht is bijna verdubbelt. Belasting op dividend is ook slechts 25% in plaats van 42% in schaal 3 bij een normale baan. De rijkste betalen in absolute getallen meer, maar relatief gezien natuurlijk niet.
Zijn ze er eindelijk achter gekomen (zonder toe te geven) dat linkse gedachten toch niet zo slecht zijn??
zeg maar jansen | 23-11-11 | 11:06 Zie telegraaf:
Werknemers met een lager salaris krijgen er juist wat geld bij. Het omslagpunt ligt op ongeveer 3250 euro bruto per maand.
@ZDEV | 23-11-11 | 10:47
+1!
Wel een fijn gevoel, dat ik er op achteruit ga. Echt waar. Je zal maar in een positie zitten dat je dat niet meer kunt.
we praten over enkele tientjes op jaarbasis, minimale verschillen dus.
Hoog tijd voor een echte liberale partij...
- Meer eigen verantwoord
elijkheid
- Minder bureaucratie
- Meer ruimte voor ondernemen
- Overheid mag nooit meer buiten budget gaan
- Wel voor economisch Europa maar met behoud NL identiteit en souvereiniteit
- Een goed vangnet voor zij die het nodig hebben
- Klaplopers, uitvreters, graaiers (zowel boven en onder) hard aanpakken
- Een echt duurzaam financieel / economisch beleid
- Nederland weer concurrerend maken door lagere belastingen voor iedereen
- Veiligheid boven schijnveiligheid
- Privacy van burgers waarborgen
- Kleine core overheid
- Weg met de provincies
- Privatisering echt privatiseren (geen ambtenaren die bedrijfje spelen) en waar nodig weer terughalen als basisvoorziening
Of zo... vul maar aan.
@DutchLibertarian
'Ik heb, als liberaal zijnde, VVD gestemd. Kan iemand me hier vertellen waarom ik in godsnaam ooit nog weer nog naar het stembureau zou gaan?'
Vraag je je dat nu pas af?
dwalmpje | 23-11-11 | 11:06 Je moet het nog een keer lezen denk ik.
istawa | 23-11-11 | 11:06 Waar zou jij de grens willen leggen?
sitzkrieg | 23-11-11 | 11:03 |
We gaan er eerst op achteruit en dan gaan we er nog meer op achteruit , dus naar regen komt er nog meer regen.
Het gaat om 3250 euro BRUTO, dat is dus 2232 euro netto. Kortom, de meeste mensen gaan er op achteruit.
en nou nog de hypotheekaftrek aftoppen wat vroeg of laat toch gaat gebeuren
-weggejorist-
Wil Kutommelul | 23-11-11 | 10:51
Heb je die grafiek nou wel of niet bekeken? Nee. Wat zijn hoge inkomens? De 20% meest verdienenden. Gaan die mensen er volgens die grafiek uiit de link op achteruit? Ja. Zijn ze er dus ook in netto inkomen op achteruit gegaan? Ja. Is er een maatregele genomen door het kabinet die hun inkomenspoistie heeft verbterd? nee.
Ik geef de antwoorden zelf maar, omdat jij er erg veel moeite mee hebt.
DutchLibertarian | 23-11-11 | 11:01 De ontwikkelingshulp gaat6 niet omlaag omdat dat een soort van BKR-regeling is voor Nederlandse ondernemers en fabrikanten.
Er gaat geen geld weg, er gaan goederen naar ontwikkelingslanden. Het is Nederlandse werkgelegenheid.
De enige reden om nog VVD te stemmen is om Cohen als PM te voorkomen.
Geloof niet dat Quid het verschil tussen socialistisch en communistisch weet. Maar goed. Ik vind dat we er volgend jaar allemaal op achteruit moeten gaan.
@psycho_3 | 23-11-11 | 10:57 precies, dat zeg ik. Zo kiest een ondernemer ook echt zelf om te beleggen in vastgoed of aandelen, dat heeft geen drol met LB, IB of wat dan ook te maken.
niks mee met dit linkse kabinet
Nederland is socialistisch tot op het bot. De enige 'liberale' partij is nu eens de grootste en:
- de inkomstenbelasting wordt niet verlaagd en blijft belachelijk hoog
- de btw blijft belachelijk hoog
- de woningmarkt wordt niet aangepakt
- de arbeidsmarkt wordt niet aangepakt
- de sociale zekerheid wordt niet aangepakt
- de bureaucratie voor ondernemers is niet teruggedrongen
- de uitgaven aan Europa stijgen met de dag
- de ontwikkelingshulp durft men niet significant omlaag te brengen
- de gezondheidszorg durft men niet significant aan te pakken
Ik heb, als liberaal zijnde, VVD gestemd. Kan iemand me hier vertellen waarom ik in godsnaam ooit nog weer nog naar het stembureau zou gaan?
@abjeqt | 23-11-11 | 10:52
Eens. Maar de discussie zou eens moeten zijn: "wat is vandaag de dag een regulier salaris?".
De aangeboden stemkeuzes voor NL burgers zijn:
- Socialistisch.
- Sociaal democratiesch.
Verkiesbaar onder verschillende merknamen, maar met dezelfde inhoud: www.vrijspreker.nl/wp/2011/11/trouw-3/...
synchronicity | 23-11-11 | 10:57 Neem dan een abonnement op dat blad van 'm. De spammert.
miss.n | 23-11-11 | 10:55 |
Hij snapt het nog steeds niet, zie zijn comment van 10:56.
@MurrayRothbard | 23-11-11 | 10:11
Verfrissend om eindelijk weer eens een reaguurder te zien die het snapt...
Wil Kutommelul | 23-11-11 | 10:52 |
Sorry, hoor, maar voor een tophypotheek kies je toch echt zelf. Je kunt ook een hypotheek nemen waardoor je draagvlak groter wordt en je uiteindelijk op het einde van de maand nog geld over hebt om boodschappen te doen. Simpel.
@MurrayRothbard | 23-11-11 | 10:53
Met andere woorden: als ik wil weten wat jij nu eigenlijk beweert dan moet ik eerst betalen.
Commerciele reclame om financieel geld te verdienen, dus. Hoeveel krijg je per comment betaald?
heeft truus van gaal dit ook op haar geweten?
@psycho_3 | 23-11-11 | 10:50
Volgens u reaguren mensen hier dus enkel om hun ongenoegen te uiten? U houdt er -ook gezien uw vorige repliek- toch vreemde conclusief op na. Het verklaart wellicht uw nickname.
Waarom toch altijd maar het idee dat de overheid inkomstenverschillen kan oplossen?!?! Consumeren mag je belasten, maar alle andere belastingen zijn hiervan slechts een voorbelasting. Kappen met die onzin dus en zeker stoppen met herverdelen. Als ik Mao aan de macht had gewild, dan had ik wil op Maorijnissen gestemd, of op Che Halsema.
Als je overigens echt wil dat mensen geld hebben, dan moet je produceren en goedkoper dan elders... De overheid heeft geen geld, maar is een scheidrechter voor eigendom en strafrecht.
@Noepje
'Veel geld willen verdienen is tevens een keuze en niet iedereen heeft daar behoefte aan.'
Officieel de meest domme opmerking tot nu toe!
Gefeliciteerd...
@Dagobert D. | 23-11-11 | 10:47
Da's dan een dure poetsvrouw.
Af poets die met een gouden stofdoek?
@lekkurlinx | 23-11-11 | 10:47
Iedereen weet toch wie Karamchand Gandhi was?
@Iwmac | 23-11-11 | 10:53 Hand in zijn broekzak van zijn bioscoopbroek?
-weggejorist-
"Word je als grootverdiener even supersexy uitgekleed door onze lachbekkende premier."... met z'n hand in zijn broekzak !
sjaakdeslinksesul | 23-11-11 | 10:48 hoe denk je bijvoorbeeld dat iemand met een middeninkomen ervoor staat wiens onroerend goed in waarde is gedaald, terwijl die er een tophypotheek voor heeft staan?
Vet, 15 euro er op vooruit!! Dat is toch al gauw een keertje extra naar de Mac!
Opvallend, mensen die weinig verdienen zijn altijd het hardst aan het roepen dat het niet eerlijk is. Oftewel, ze willen zelf meer. Als ze die boeroep-energie nu eens omzetten in iets creatiefs gaan ze vanzelf meer verdienen en stoppen ze met klagen. Het niveau van geldelijk geluk ligt bij een ieder op een ander niveau. Met 5 ruggen per maand moet iedereen rond kunnen komen qua vaste lasten etc. Alles daarboven kan voor meer levens geluk zorgen of niet...
Werd eens tijd.....
@sjaakdeslinksesul | 23-11-11 | 10:48 jij praat over vermogens die zijn gedaald door ongelukkige keuzes in het aandelen verkeer, dat noem ik ondernemersrisico en dat heeft geen drol met IB te maken, dat weet jij ook, hou nou eens op met die mist optrekken om de werkelijkheid te verhullen.
Expert Homo | 23-11-11 | 10:46 |
Dan moeten ze wel de rekenmachine van De Jager gebruiken , Zalm had ook een speciale rekenmachine bij de invoering van de Euro , 1 met een productiefout waar de komma op een andere
plek stond.
Je kunt nog altijd doen wat Johan Derksen je tegenwoordig aanraadt. Scheelt ook een tientje per maand.
Noepje | 23-11-11 | 10:48
Prima, maar waarom plempt je dan hier je comments. Zo te zien heb je niets te klagen toch?
@Expert Homo | 23-11-11 | 10:46 Verplichte afdracht van het ziekenfonds vergeten?
nogeentjedan | 23-11-11 | 10:35 Dat is kudt, dat zal gerust één of twee reaguurders treffen.
XelaGBS | 23-11-11 | 10:27
Jij hebt ondernemers in je familie? En die betalen geen van alle belastingen?
psycho_3 | 23-11-11 | 10:42
Anderen inleveren om mijn salaris op te vijzelen? Waar schrijf ik dat volgens u? Ik klaag niet over mijn salaris en niet over mijn carriere. Studeren staat niet garant voor het genieten van een hoog inkomen vriend. Veel geld willen verdienen is tevens een keuze en niet iedereen heeft daar behoefte aan.
Dit is kiezersbedrog van de bovenste plank. Nivelleren staat haaks op liberale principes. Het wordt tijd voor een waarlijk liberale partij.
@rara | 23-11-11 | 10:35
Sorry, spelfoutje.
Mahatma (Grote Ziel) is de bijnaam van Mohandas Gandhi.
Indira Gandhi was in de jaren 70 en 80 2 keer premier van India. Ze was de dochter van Jawaharlal Nehru. Opgevolgd door haar zoon Rajiv Gandhi. (Nog een Gandhi)
Politiek is nooit sociaal. Burgers uitkleden, keer op keer alle rekeningen laten betalen, hun lasten steesds verhogen en hun inkomen steeds verlagen, terwijl het overheidsapparaat vol zit met schurken die tonnen per jaar jatten over hun rug... daar is NIETS sociaals aan.
breekpunt bij 3250? ik ken persoonlijk niet eens mensen die minder verdienen. Volgens mij heeft de poetsvrouw nog meer.
Het gaat niet om die paar tientjes.
Het gaat erom dat in Nederland een kleine minderheid van ondernemers is die harder werkt dan wie dan ook, meer verantwoordelijkheden hebben, dag en nacht met de zaak bezig zijn, andere mensen aan een baan helpen, dit land verder brengen met innovatie en export.
Deze groep verdient letterlijk en figuurlijk meer. En dan heb ik het niet over graaiers bij banken maar over MKB ondernemers met het hart op de goede plek en de mouwen opgestroopt.
Deze minderheid (onder de 20 procent) hoest 80% van alle belastingen op. Hoe solidair is dat van de andere 80% die maar 20% bijdraagt? Deze ondernemers brengen geld van buiten naar dit land en hun straf is dat driekwart wordt afgepakt.
Van de SP, GL, D66, PvdA en PVV kun je verwachten dat ze steevast kiezen voor de zogenaamd zielige arbeider. Maar van de VVD mag je toch verwachten dat ze voor je opkomen.
Hee Rutte en de Jager: begin eens met je cijfertjes op orde krijgen! Geef niet meer uit dan dat je binnenkrijgt. Hou eens wat geld over zodat je voor iedereen de belastingen kan verlagen. Dan praten we pas weer verder over solidariteit.
psycho_3 | 23-11-11 | 10:42 |
souden = zouden
De PVV is op economisch geboed zo links als de pest, een soort SP zeg maar. Dus wat kan je verwachten met het CDA en PVV? Oh ja, en de lieden die zeggen dat je met een 'goede' accountant geen belasting meer hoeft te betalen, zijn niet bar slecht op de hoogte. De goede accountants betalen zelf namelijk wel belasting, dus... Als je een boven-modaal salaris hebt als ambtenaar oid dan valt er echt weinig te regelen. Gewoon aftikken, dus.
Als ik dit
www.artifex-verzekeringen.nl/art/uitle...
Mag geloven verandert er niets, behalve dat de laagste lonen er ietsje op achteruitgaan. Betere experts?
Noepje | 23-11-11 | 10:37 |
Ik moet erg lachen om jouw huilie, huilie, comments. Dus omdat jij geen geschikte cariere kon maken na jouw studie, souden andere dus moeten inleveren om jouw salaris meer op te vijzelen?
Ik kan me er niet zo druk over maken.
Straks komt er weer een bericht dat er weer een rekenfout van 50 miljoenmiljard in zit. Het eerste buro of what so ever dat met juiste voorspellingen komt, moet nog steeds komen...
Ik dacht dat Geert Broeder Nummer Twee was ?
De VVD: de nieuwe PvdA...
Ik ga wel even bukken.
@kapotte_stofzuiger | 23-11-11 | 10:29
U begrijpt vast wat ik bedoel. Op school gezeten of gestudeerd (wat dat tegenwoordig ook betekenen mag). Ik vind een salaris van 3250 over de top. Altijd maar dat gejank over 'de graaiers', maar ondertussen zelf net zo hard mee doen. Onze maatschappij zou beter af zijn zonder die grote inkomstverschillen. Naar mijn mening ligt daar de kern van veel hedendaagse maatschappelijke problematiek.
Alleen pseudo-rijken betalen belasting. Echt rijke en slimme mensen betalen weinig tot niets. Onthoud dat goed.
nogeentjedan | 23-11-11 | 10:35 |
Idd het gaat nergens over .
@MurrayRothbard | 23-11-11 | 10:35
De link is geen informatieve link, je probeert slechts de aandacht te trekken voor een advertentie. Dat is spam.
@lekkurlinx | 23-11-11 | 10:31
De Ghandi's ken ik niet, en in dit geval refereerde ik aan Mohandas Gandhi.
"Van een maandinkomen van 5.000 euro blijft na belastingen volgend jaar 3.155 euro over, terwijl dat dit jaar nog 3.183 euro is."
Nou, snoeihard aangepakt hoor!
-weggejorist-
Niveleren kun je leren.
@kapotte_stofzuiger
Spee zit daar niet in een postbus maar een flitspaal.
@Che_cuevara | 23-11-11 | 10:26
Dat doe je toch met schapen? Of vergis ik me nou?
@Einde van de Domheid 10:25
Die had dan ook genoeg te voorduren van de hondenbelastingen die hij moest betalen voor zijn twee St. Bernhards die hij bijna nooit uitliet.
@rara | 23-11-11 | 10:27
Zie je. Gaat toch.
@rara | 23-11-11 | 10:27
Welke Ghandi, Mahatma of Indira?
@abjeqt | 23-11-11 | 10:29
Brrrr... Zwitserland, dat is het favoriete vakantieland van Koos Spee.
@Noepje | 23-11-11 | 10:27
Dat zeg ik, "studie", niet "op school zitten".
En dan vinden ze het gek dat steeds meer slimme / goed verdienende mensen naar Zug vertrekken.
Verlaag de belasting voor de veelverdieners zodat ze hier hun geld blijven uitgeven.
nl.wikipedia.org/wiki/Zug_(kanton)
Het is meer een speldenprikjes voor de hoogte inkomens , een beetje belangrijk doen van kijk we
pakken ook mensen met veel geld aan , gaaaap
@Hölzenbein | 23-11-11 | 10:24
Gandhi.
Panem et circenses. Divide et Impera. Volkswagen. Rutte nivelleert. Volgend jaar is het gemiddelde Quote 500 saldo toch weer bovengemiddeld gestegen.
@kapotte_stofzuiger | 23-11-11 | 10:20
Ik heb ook tot mijn 25e op school gezeten en ben ook een eenverdiener maar moet het maandelijks met nog minder dan de helft van die 3250 doen. Ik hou geen geld over, maar toch kom ik maandelijks net rond. Geef mij eens een goede reden waarom een geschoold iemand 3250,- per maand moet verdienen. Ik begrijp het namelijk nog steeds niet.
@sjaakdeslinksesul - Op wat belastbaar is gaan ze er misschien achteruit, maar een beetje ondernemer voorkomt belastbaar bezit. Er zijn talloze loopholes. Iedereen met verstand van het belastingstelsel of geld voor een goede accountant kan hier gebruik van maken.
@fuckje | 23-11-11 | 10:07
Hij wordt wel geschoren.
@sjaakdeslinksesul | 23-11-11 | 10:19 gewoon lezen, dat doe ik in mijn eerste post. En niet zoveel stof opwaaien dat maakt de feiten zo slecht zichtbaar.
Ah, Nostradamus had hierin dus gelijk.
'Links zal rechts en rechts zal links worden.'
(Met zijn zo'n strakke groene broek.)
@rara | 23-11-11 | 10:02
Nee, vertel. (en nee, ik ga niet raden, zeg het maar want je weet het).
"de zwaarste lasten gewoon netjes op de zwaarste schouders"
Sterkste schouders toch?
En toch liever deze coalitie dan de linksche rackersssss
* pakt tentje in om naar Amsterdam af te reizen *
Eerst zien dan geloven , het is niet de eerste keer dat ze met zand strooien .
Mwog, met een deflatie van 2% volgend jaar is er niks aan de hand. Voor het inkomen dan.
@Noepje | 23-11-11 | 10:17
Niet als je daar jaren voor heb geïnvesteerd door bijvoorbeeld studie (geen veterstrikdiploma), dan is dat toch wel het minste. Daarnaast, probeert u met dat bedrag, als eenverdiener, maar eens een fatsoenlijk huis te kopen.
Geen misselijke salarissen vindt u via:
www.vi.nl/Nieuws-item/197424/Lionel-Me...
zappen.blog.nl/vara/2010/10/30/zembla-...
of
www.quotenet.nl/quote-500/ondergrens-q... (met 54 miljoen bent u een pauper).
Wil Kutommelul | 23-11-11 | 10:16
Hun vermogens (aandelen, opnroperend goed) zijn heel wat sterker gedaald, dus ja hun belastingafdrachten waarschijnlijk ook. Maar qua inkomen is de rijkste 10% er fors op achteruit gegaan hoor. Wat is dat trouwens voor loze opmerking: "de rijken worden gespaard'. Leg dat eens uit, met welke nieuwe maatregelen worden ze precies door dit kabinet gespaard? Noem er eens twee.
Er valt simpelweg niets meer te halen bij de lagere inkomens. Dat hebben ze allemaal al. Dus dan is de keuze logisch.
@MurrayRothbard | 23-11-11 | 10:14
wat rara | 23-11-11 | 10:13 | zei
@kapotte_stofzuiger | 23-11-11 | 10:07
We praten over netto 3250,-. Geen misselijk salaris, vindt u wel?
Dus... Als je een paar mille per maand verdient, ga je er een paar tientjes op achteruit.
Prima. Ik doe mee.
Weer een reden om niets te geven aan Pink Ribbon
@sjaakdeslinksesul | 23-11-11 | 10:11 ik heb het over hoe dat uitpakt in de realiteit. In de realiteit worden de rijken gespaard dus moeten ze niet gaan roepen dat die meer in moeten leveren terwijl het over de middeninkomens gaat.
-weggejorist-
@MurrayRothbard | 23-11-11 | 10:11
Spamalert.
volgens mij wordt je koopkracht door meer factoren dan alleen je loonstrookje bepaalt..
Wil Kutommelul | 23-11-11 | 10:09
Het gaat over de percentages tov het vorige kabinet rekenwonderboy.
-weggejorist en opgerot-
Bah,wat een goedkope stemmingmakerij om een paar miezer-tientjes.
Die geef ik al als nieuwjaarsfooi aan m'n Telegraaf-
bezorger.
Cohen: ik protesteer tegen het eerlijke verdelen van dit kabinet.
Dat zijn de principes van mijn partij en ik houd niet van ordinair jatwerk, bah!
Ach, feiten zijn rechts dus daar wordt wel weer overheen gelezen door onze vrienden.
Er klopt geen hol van de stelling dat de hoogste inkomens het meest verliezen. Wanneer je boven 5500 euro krijgt verlies je in keiharde centjes zelfs minder dan iemand die 4500 krijgt. En als je het in procenten gaat uitdrukken heb je het al helemaal nergens meer over. Schijnpolitiek van bedriegers noem ik dat.
Welke reaguurder is nu (nog) de 1%?
Cohen, eerst een bedrijfspoedel, en nu een pony??
3250 euro en dan praten over hoge inkomens.
Drie tientjes verschil op een netto salaris van meer dan 3K. Wie ligt daar nu wakker van?
SALAR kijkt alleen naar de loonstroken maar als je rekening houdt met de inflatie en daarbij vooral een verhoging verwacht voor brandstof en voedsel zijn het juist weer de laagste inkomens die er flink op achteruit gaan. Rijk of arm, je eet evenveel brood.
Oei! Expres? Of weer een rekenfoutje?
balen als je op SUPERSEXY klikt...
Straks krijgen we weer een occupy. Komt die 1% protesteren.
Zal wel een flinke opkomst zijn als je ziet uit hoeveel mensen die 99% bestaat die nu aan het protesteren zijn!
Weet je wie eigenlijk ook socialistisch was?
Zo zeg, wel 30 euro minder voor de bovenmodalen. Die gaan vast en zeker ook boos naar het binnenhof.
REAGEER OOK