Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Calimero-omroepje PowNed doet HUILIE

%40tweetsie.pngHommeles bij de netwerkgeneratie gisteravond. Mijnheer de voorzitter D. Weesie deed op de twitters boehoe over de HaagsHilversumse mores. De Vara & BNN krijgen na hun fusie 10 miljoen extragraties erbij. Iets waar de PVV en VVD een stokje voor willen steken. Want die kudtvara krijgt met die busladingen BalkieNorm+ presentatoren al genoeg taxpoet van de hardwerkende Nederlanders. Bovendien worden de zogenoemde ZwagermanOmroepen Powned en WNL stelselmatig uitgesloten van de Hilversumse achterkamertjespolitiek. [NieuwsLink:] En dat is niet eerlijk. Aldus De Voorzitter (mirrort). De notoire PowNed-criticaster Sywert van Sywertsma thoe Lienden klapte er vervolgens bovenop met de mededeling dat Ons Omroepje irrelevant was en van dat Fenomenale Beleidsplan geen schilfertje chocola gemaakt had. Waarop Mister Ledenraad Superjank fel uithaalde naar die Veluwse blaag met z'n chesterfield-meubeltjes. Enfins, iedereen schelden en unfollowen en blocken en trollen. Bleef nog lang onrustig op de sociale media. Hier bij GeenStijl zijn wij zoals gewoonlijk de verstandigste. Laten we wel wezen. PowNed moet blijven. PowNed benoemt en bouwt. Geen omroep die harder bruggen bouwt alsdan PowNed. Als er een omroep is die de dialoog aangaat is het PowNed wel. Niet denken in wij-zij. Niet over elkaar praten, maar met elkaar. Openstaan voor andere culturen. Omdat u zelden naar PowNed kijkt, hebben we het nuvolgende hartverwarmende fragment uit het archief van Uitz.Gemist gehaald. Rutger van Castricum die normaal doet tegen moslims. Gewoon omdat het kan. FILMPJE.

Reaguursels

Inloggen

hele bende opheffen, powned vooraan. bbc model doen, scheelt boel managers en koffiedames.

Jellinek | 25-11-11 | 01:03

Omroepen verbinden met politieke partijen .?

lidlbier | 23-11-11 | 19:35

En nou maar hopen, dat Weensie bovenstaande reaguursels ook leest. Dan heeft-ie het bericht hopelijk inmiddels begrepen : PowNed in z'n huidige opzet zuigt apenballen. Hoog tijd, dat er ingezet wordt op inhoud. En plat effectbejag ver, heel ver naar de achtergrond verdwijnt.

baba4oog | 23-11-11 | 17:31

Ik zag laatst op Powned iets over sinterklaasjournaal en emails... *zap

eljohnny | 23-11-11 | 17:05

Mooi, kunnen Mathijs en Paul oh jam en zo'n domme breedbekkikker Claudia (jakkes) nog meer geld in hun socialistische zakken plempen...

BarneyBoner | 23-11-11 | 15:32

Zodra BBN met de Vara gaat fuseren zeg ik mijn BNN-lidmaatschap op. Ik wil hierbij oproepen dat iedereen dat zelfde gaat doen. Als een omroep met een eigen geluid en een eigen doelgroep met een ander samen gaat dan heeft zij geen bestaansrecht meer. Pootjes laat hangen! Dan is de enige weg, de doodlopende weg! Als BNN gelijk een lemming met een stop om zijn nek voor de trein wil springen dan is dat jammer. De doelgroep van BNN is de jongere, de uitdaging aan gaan! Doen en durven! Maar de doelgroep van de Vara is de uitgerangeerde en verongelijkte gefrustreerde bankklever die niets anders te doen heeft en totaal geen uitzicht meer heeft op vooruitgang. Het Vara-lid heeft ook geen recht op een toekomst en vooruitgang! Omdat zij gezapig zijn en de wereld niet willen zien zoals zij is. Misschien zijn BNN en Vara dan daarom wel aan elkaar gewaagd. Samen voor de uitzichtlozen, de kanslozen en de hersendode nietsnutten.

Het feit dat BNN op deze manier cultureel zelfmoord pleegt is misschien wel een teken aan de wand. De Vara dat zijn dooie lullen die zelfs met honderdduizend volt op de kloten niet meer tot leven gewekt kunnen worden. Denk aan zeikstralen als Marcel van Dam en de redactie van Zembla die willens en wetens leugens met feiten laat paren. Als BNN in de veronderstelling leeft dat zij gelijkwaardig naast de Vara in een nieuwe fusie kunnen functioneren dan is dat dom, en die domheid moet bestraft worden. Niet meer willen leven, niet meer durven veranderen en verjongen dat moet bestraft worden, dan past alleen de Vara nog.

Voor BNN had de enige kans om gelijkwaardig een fusie aan te gaan Powned geweest zijn, beide stromingen zijn voor denkende jongeren die durf hebben en de kansen willen aangrijpen, maar voor BNN is die kans nu vervlogen. Zelfs denken over een fusie met de Vara is al dodelijk voor de creativiteit. Trek de stekker er maar uit, afgelopen!!!

vanhetgoor | 23-11-11 | 14:22

Korreltje Zout | 23-11-11 | 09:40 | + 0 -
Ja, én? Wat is er mis 'zuilen'? Ik zie SBS6 nog geen mooie, levensbeschouwerige programma's maken. Wees blij dat er nog een beetje 'kleur' is op televisie! Ik vind het i.i.g. een goede zaak dat er nog programma's bestaan die ideologisch of zelfs religieus geïnspireerd zijn in een televisielandschap dat door commercie, sensatie en (plat) vermaak wordt geregeerd!

M-Bozz | 23-11-11 | 14:18

Ik gun Fleischbaum het allerbeste, maar Powned is gewoon dubbelruk-met-peren. Trap eerst eens dat non-talent Rutger eruit en concentreer je op kwaliteit, niet op puberaal gemekker.

Biff Eagleburger | 23-11-11 | 14:03

Bidboek zag er geweldig uit, daarna zien we een dominee iets van nieuws presenteren en en blonde dikkerd flessen champagne leeggieten in zee. Eh dit moet blijven?

maraboe | 23-11-11 | 13:26

Ze hebben het dan ook volledig aan zichzelf te danken bij pownews. Hebben ze eindelijk eens de kans om een fatsoenlijk alternatief voor alle linkse propaganda bij DWDD, P&W en NOS te maken, blijven ze steken op een het niveau van puberaal schreeuwen en semi-grappig mensen lastig vallen.

Dat ze dat in het begin recalcitrant puberaal deden om aandacht te trekken was tot daar aan toe, maar ik had ondertussen wel een programma verwacht waarin diverse interessante lieden aan woord komen zoals wetenschappers, economen (bijv. eurosceptici, zoals bepaalde hoogleraren van de Erasmus universiteit of een Kees de Kort), koptische christenen uit Egypte, een Amerika-deskundige die eens zonder extreme vooringenomenheid ten opzichte van de republikeinen over de presidentsrace daar kan vertellen, etc. etc. etc.

Maar nee. Het is gewoon diep diep diep treurig.

VerenigdeNederlanden | 23-11-11 | 13:20

PowNed is slechtste en meest puberale televisie van het ergste soort. Eerst zelf eens iets inhoudelijks pres(en)teren alvorens andere omroepen af te zeiken.

Hotelcake | 23-11-11 | 11:51

Noepje | 23-11-11 | 09:23

Dank U! Ja, een grotere salonsosjalist kan ik eigenlijk niet bedenken. Eerst een complete frisdrankfabriek naar de kloten helpen, daarna jaren achtereen uit de publieke ruif graaien. En als na 20 jaar procederen de frisdrankboer zijn gelijk krijgt mag de VARA de miljoenen schadevergoeding ophoesten...

eerstneukendanpraten | 23-11-11 | 11:42

@aapnbats | 23-11-11 | 11:30
Applaus! U zegt het precies zoals het is. Die paar keer dat ik er naar keek dacht ik ook 'wat een poppenkast en dat noemt zich journalisme?'. Het journaille te noemen zou overigens een belediging zijn voor het journaille dus dat doe ik dan maar niet.

Hölzenbein | 23-11-11 | 11:41

PowNed is nog steeds te puberaal bezig, wat jammer is.
Alles moet in het werk gesteld worden om een tegenhanger te worden van de linkse soep van Vara/BNN.

lanexxx | 23-11-11 | 11:41

Feit dat ik helemaal niks hierover heb meegekregen zegt genoeg... PowNed wordt onderdrukt, gecensureerd, gedoofpot of hoe je het ook wil noemen. Of is toch omdat ze gewoon rampzalig slechte TV maken. Ik was wel nieuwsgierig naar het nieuwe geluid dat wilde gaan brengen maar helaas is het zo waardeloos dat ze zichzelf belachelijk maken. In het begin was het leuk hoor dat bully gedrag en beetje de tegendraadse uit te hangen. Echter is het jammer dat er nu niet doorgepakt wordt om te laten zien wat dan volgens hun wel goede en transparante TV opleverd. Vooral dat gedoe op Ibiza publiek geld uitgeven omdat het gewoon kan is de boodschap dan. Maar uiteindelijk zetten ze niet een kritisch programma neer nee men gaat ala ohoh Cherso met (B)N-ers maken.

Datzegiktoch | 23-11-11 | 11:39

Powned gaat toch helemaal nergens over! Als ik er al een keer naar kijk is het telkens het zelfde liedje; pseudo-opstandig en -bijdehand gedrag van "interviewers" die kinderachtige grapjes maken en vooral "brutaal" denken te moeten zijn tegen met name politici, om zichzelf het gevoel te geven dat ze kritische TV maken.
Nou, verrasssing; het is echt laag niveau tijdvulling van het kaliber SBS, maar dat zullen ze zelf nooit toegeven! En DAT maakt ze dus geen haar beter dan enkele andere omroepen waar Powned zo graag tegenaan schopt.....

Gewoon opdoeken die handel!

aapnbats | 23-11-11 | 11:30

@baba4oog | 23-11-11 | 10:33
Met een klein budget is prima tv te maken, zo begon BNN ook, zoals Dr. Sabelhout, de natuurprogramma's met Peer Mascini. BNN was in z'n begintijd gewoon echt een leuke omroep, zoals W.K.I.J.S.V.W.M.

btw. Als geenstijl in dit artikel een poging waagd onafhankelijk van Powned over te komen, dan wordt er goed gefaald, en wanneer ziet Powned zelf eens in dat een opgedroogd zoutmeer interessanter is.

Ohjajoh? | 23-11-11 | 11:21

Bart de Graaf draait zich om in zijn graf.

Gier | 23-11-11 | 11:09

PowNed? Wasdah?

Chicka | 23-11-11 | 11:03

Weensie kan ook makkelijk boven de Balkenende norm ingeschaald worden als hij wat beter kon zingen en dansen.

Conan de Rabarber | 23-11-11 | 11:02

Sjors W. | 23-11-11 | 09:08 | + 3 -
Staat in de eerste link, Vara-BNN krijgen 10 miljoen extra omdat ze de minste (!) leden hebben (eigenlijk omdat ze de beste propaganda maken, maar dat kan je niet openlijk zeggen natuurlijk).

me,myself and IK | 23-11-11 | 10:53

Powned heeft niks te willen en moeten mijns inziens - met het zeer geringe aantal mensen dat kijkt naar die poep - zelfs geld toeleggen.

Harrie Nak | 23-11-11 | 10:52

Korreltje Zout | 23-11-11 | 09:49 | + 2 -
Precies, dat is wat we nodig hebben, niet dat vermoeiende puberale gedoe de hele tijd.

me,myself and IK | 23-11-11 | 10:42

Aan de subsidielul treken in de hoop dat er wat uit komt gaat het beste met de linkerhand.

zeg maar jansen | 23-11-11 | 10:42

Snap niet zo goed waarom jullie (powned) geen voorruitgang boeken.
Krijg je een kans, ga je er zo mee om, zonde...

Aart Z. | 23-11-11 | 10:39

Elk regime heeft zijn propagandakanaal nodig, in Nederland is dat de publieke omroep. Publieke omroep is namelijk een media bedrijf waar ook journalistiek bedreven wordt en die journalistiek wordt door de staat gefinancierd. Zelfs Powned kan zich er niet aan onttrekken en daarom kijk ik ook niet meer. Er zijn in Nederland trouwens maar twee journalistiek bedrijvende media die geen subsidie krijgen omdat ze dat uit principe weigeren en dat zijn de NRC en de Elsevier. Weet u meteen waar u moet zijn als u niet gemanipuleerd wil worden van uw eigen geld.

me,myself and IK | 23-11-11 | 10:35

Met alle repsetc, maar PowNed heeft tot nog toe de diepgang van een opgedroogd zoutmeer. Het is vast niet makkelijk om met het budget van een beginnende omroep baanbrekend diepgravende televeeprogramma's te maken, maar hetgeen er tot dusverre vertoond is, is grotendeels zulk platvloerse vermaak voor de simpelen van geest, dat je er plaatsvervangende schaamte van krijgt. Dus in plaats van al-dan-niet terecht jammeren over het extra-graties geld, dat de concurrenten krijgen, zou Weensie met beter onmiddellijke ingang al (herhaal : al) z'n energie kunnen steken in het opkrikken van het niveau van z'n eigen programma's naar een inhoudelijk acceptabel niveau. Daarna praten we verder.

* teleurgesteld is *

baba4oog | 23-11-11 | 10:33

@Skapadabadiboe25 | 23-11-11 | 08:59
Ik zeg: de publieke omroep terugbrengen naar 1 zender waar uitsluitend gortdroge mededelingen van overheidswege worden gedaan door de Rijksvoorlichtingsdienst. En de waterstanden natuurlijk.
De rest kan allemaal naar de commerciëlen. Als er vraag naar is, is er een markt voor en zal het er zijn. Als het er dus niet komt, is er geen vraag naar en is het irrelevant. Dus ja: een bepaald genre vergezochte en pseudo-kunstzinnige VPRO-producties zal inderdaad gaan verdwijnen. Op een enkele leraar Nederlands na is er geen hond die daar een traan om laat.

Chiant | 23-11-11 | 10:30

@Haarkopje | 23-11-11 | 10:17
Zit ie niet in de keel dan? Vertel...

Hölzenbein | 23-11-11 | 10:20

@applaus voor de paus | 23-11-11 | 10:08
Lekkurlinx legt al uit hoe het, al jaren, werkt. Waarom zit jij nog onzin te verkopen gast? En zeker dat over religieuze fanatiekelingen? Huh? Whot? Ga terug in je hok man.

Hölzenbein | 23-11-11 | 10:19

Je kan wel weer merken dat Links niet neukt als ze denken dat de clitoris zich in de keel van een vrouw bevindt. Die zijn qua seksuele ervaring natuurlijk nooit verder gekomen dan de uitzending van Deep Throath bij BNN.

Haarkopje | 23-11-11 | 10:17

ach, PowNed is gewoon GeenStijl maar dan in een tv-format. Gaat 9 vd 10 keer nergens over en is dus zonde van de belastingcenten! Net als al die andere omroepen eigenlijk. Die zetten alleen de schijn op dat ze objectieve informatie uitzenden in tegenstelling tot powned natuurlijk, wat waarschijnlijk ook weer hun succes verklaart. Want jullie denken toch niet dat die omroepen in ruil voor al die belastingcenten mogen uitzenden wat ze willen? DAAR ZIT HELE STRENGE CENSUUR AAN!!!... Kijk maar naar het 8 uur journaal. BELACHELIJK!!!!.... Ik zie je op wwww.democracynow.org Dat is tenminste echt nieuws. Want Powned is gewoon populistische opiniemakerij in een soort van "nieuw", "jong" en "fris" jasje. Een soort FoxNews maar dan voor jonge en onbelezen mensen die geen gevoel voor humor hebben. Ik neem aan dat iedereen wel de sketch van KoefNoen heeft gezien, waarin ze Powned belachelijk maken

RoyalWithCheese | 23-11-11 | 10:10

@lekkurlinx | 23-11-11 | 09:27

Flauwekul. Religieuze fanatiekelingen worden veel vaker lid van een omroep dan andere Nederlanders.

Iedereen betaalt belasting => Iedereen mag stemmen => Laat mensen dan ook maar op omroepen stemmen bij verdeling zendtijd.

applaus voor de paus | 23-11-11 | 10:08

Met schaamrood op de kaken moet ik bekennen inderdaad niet zelfs zelden naar PowNed te kijken. Misschien komt dat omdat ik de teelevee gebruik om spullen op te leggen.
Overigens viel het mij wel op dat het de voormalige vleesboom eerlijk om de soepsidie ging en dat hij na verkrijging van genoemd goed afstand nam van GS omdat het ook hier vroegah beter zou zijn geweest.

Jan Passant mk2 | 23-11-11 | 10:06

@Korreltje Zout | 23-11-11 | 09:49 | + 2 -
Precies! De feiten in het licht brengen die anderen graag uit het licht houden. De journalistiek waarmee GeenStijl groot is geworden. Dat zou ik liever zien dan een Rutger die flessen champagne leegkiepert in een zwembad.

jimbrowski | 23-11-11 | 10:00

Zuurrechts doet weer huilie huilie. De Vara is nou eenmaal langer aan de bal, wen er maar aan (net als veel zaken in de grotemensen wereld rechtse druiven!). Heeft al iemand gezegd dat het de schuld van Wilders is? Nee? OK, het is de schuld van Wilders. *duikt weg voor een regen van minkudo's*

Hölzenbein | 23-11-11 | 09:59

Ik... ehm... vind dit niet belangrijk.

Semolina Pilchard | 23-11-11 | 09:58

Laten we voorop stellen dat er maar één is die echt 10milioen extra soepsidie verdient,en dat ben ik zelf natuurlijk.
Verder kan dat geld beter naar PowNed als naar de vara,Weesie en co geeft tenminste grif toe dat dat eerlijk onder de armen verdeeld wordt(de linker en rechter arm)en verder is alles wat de VARA tegenwerkt omdat het kan, alleen maar positief.

K.Zwellever | 23-11-11 | 09:57

ZwagermanOmroepen? Zwagerman zit toch elke week bij de VARA :;

Hölzenbein | 23-11-11 | 09:54

Alle omroepen zijn 'marginaal' geworden nu alleen ver boven de vijftig nog TV kijkt.

dubbert | 23-11-11 | 09:53

Sinds het programma House Ibiza heb ik geen enkele sympathie meer voor Powned en al helemaal niet voor hun financiele situatie.

Ruskin | 23-11-11 | 09:53

alle omroepen die fuseren ook de ouwe rechtse lullen omroep de Tros

istawa | 23-11-11 | 09:53

alle omroepen die fuseren ook de ouwe rechtse lullen omroep de Tros

istawa | 23-11-11 | 09:53

@Korreltje Zout | 23-11-11 | 09:46
Zeker. Daarom zijn de KRO en de EO ook de respectievelijk op één na en op twee na grootste omroepen. (De Tros is nog steeds de grootste familie van Nederland.)

lekkurlinx | 23-11-11 | 09:53

@Korreltje Zout | 23-11-11 | 09:46
Ik neem alles van jou met een korreltje zout. Magda?

Hölzenbein | 23-11-11 | 09:51

Ik zou zo graag willen zien dat PowNed een paar goede (BBC-niveau) documentaires maakt. Over hoe verrot Nederland inmiddels is: de politiek, het bedrijfsleven, de publieke omroepen, de ambtenarij, het ziektekostenstelsel, de rechtspraak, de goededoelenbusiness, de journalistiek zelf. Aflevering 1: het HBO. Onderwerpen genoeg. Geen onderbuik-tv, maar goede onderzoeksjournalistiek. Dat zou intelligente spraakmakende tv kunnen zijn. En dat zou Hilversum daadwerkelijk kunnen opschudden en laten zien dat PowNed niet slechts een luxe versie van Dumpert is.

Korreltje Zout | 23-11-11 | 09:49

@ lekkurlinx | 23-11-11 | 09:32
44% heeft niet de moeite gedaan om zich uit te schrijven of heeft dat wel gedaan maar vond geen medewerking van hun kerk. De RK kerk staat bekend om haar dwarsbomerij van mensen die zich willen uitschrijven. Daarom kan in Nederland de kerk nog steeds claimen dat ze zo groot is. Om nog maar te zwijgen van de intimidatie die moslims ondervinden als ze van hun geloof af willen stappen. Geen frisse bende, die kerken/religies in Nederland. Die 44% moet je met een korreltje zout nemen.

Korreltje Zout | 23-11-11 | 09:46

Dat beleidsplan zag er wel indrukwekkend uit met crossmediale dit en dat maar wat we te zien krijgen is een volgevreten proleet die onzekere mensen te kijk zet op de nationale televisie. Zou goed kunnen dat daar een markt voor is, daar niet van.

Randy McRanderson | 23-11-11 | 09:45

Haatomroep Powned en het slaapverwekkende WNL kan ik missen als kiespijn. Voor degelijke televisie moet je toch bij de NOS zijn. Verder is het rechtse EenVandaag en het linkse Buitenhof wel goed. Maar de rest is vaak bagger, ook bij de publieken. Het wordt tijd dat Nederland 1 een soort 24/7 CNN-zender wordt met veel Europees nieuws.

EUgenio | 23-11-11 | 09:44

@lekkurlinx | 23-11-11 | 09:32
oeps. verkeerde rijtje gekeken. Het neemt íetsje af (van ruim 7,1 milj naar 6,7 milj). Overigens: uit het gelinkte tabelletje blijkt dat ook de islam in de afgelopen jaren iets kleiner is geworden. Van ong 944.000 in 2005 naar 825.000 in 2008. Ook die ontmoskeeën dus blijkbaar.

lekkurlinx | 23-11-11 | 09:44

Iemand het programma ‘De man met de hamer’ toevallig gezien?
Typerend voor het verval van de PO.
Een hok vol met BN’ers waarvan enkele in een ver verleden wel eens grappig, vernieuwend of origineel waren, aangevuld met wat afvoerputjesvolk uit *kuch* real life soap series*.kuch*.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel eens ben blijven hangen bij een programma van Brunner, Nicolai, Zoey of Kluivert, maar het is net als met verse vis, na een tijdje is het beste eraf en gaat het stinken.
In het begin talentvol en ambitieus komen ze er al snel achter uit welke hoek het geld komt en wat ze daarvoor moeten doen. Gütmenschificeren voor een paar ton per jaar? Sure waarom niet, even een paar jaar jezelf voor de gek houden, in iedere twee zinnen een anti-Wilders opmerking, en je mag mee blijven vreten uit de staatsruif, of niet dan Ruben Nicolai.
Ik ben voorstander van het Belgisch of Engels model, laat de rest maar commercieel gaan en als ze vanuit een bedrijfsmodel er alsnog in slagen om totale nitwits als Kamphues en Lodiers een paar ton te geven, dan hebben ze het goed voor elkaar.
En, last but not least: laat ze zelf maar een Unileversponsor voor een naziblog zoeken, in plaats van dat met mijn geld te betalen.

Cuyahoga | 23-11-11 | 09:43

Wat een bullshit... Powned is gewoon een mislukt project met een zielig nieuwsrubriekje en een nog triestere villa felderhoff ripoff. Sommige items zouden net leuk genoeg zijn om op internet te plaatsen, maar verder is het zonde van de zendtijd en de taxpoet. Kijk nog eens goed naar die zeer treffende parodie van koefnoen. En trek vervolgens de conclusie dat je jezelf weer net zo hard hilversum moet uittyfen als dat je jezelf er via maatje plasterk hebt ingelikt. Dat zou pas een vernieuwend zijn: een omroep die toegeeft dat ze niets bijdraagt.

Reivilo | 23-11-11 | 09:40

@ M-Bozz | 23-11-11 | 09:36
My point exactly. Een beperkte groep is lid, en u en ik zijn vervolgens verplicht mee te betalen aan hun programmas. Willen ze verzuiling, dan moeten ze ook hun eigen boontjes doppen en hun eigen programmas betalen.

Korreltje Zout | 23-11-11 | 09:40

Dat Powned is een fiasco. Ledenadministratie is ook een flop. Maanden geleden opgezegd, nooit reactie terug gehad.

Pharan | 23-11-11 | 09:40

Als PowNed & WNL echt mee wil doen moeten ze eens een keer een goed TV program in elkaar zetten, rechtse ideologie of niet. Vooralsnog lukt dat ze maar bar weinig.

Moondance | 23-11-11 | 09:39

Hmmm, ik kijk nooit naar de PO behalve PowNews dan. Toch altijd bijzonder wat ze daar elke dag van weten te maken. Maar die Weesie in beeld hè, die moeten ze vervangen, dat wel.

Rest In Privacy | 23-11-11 | 09:36

Televisie? Wat is dat?

blinde kip | 23-11-11 | 09:36

GS is de wc-eend van powned. Dus ik ben niet erg onder de indruk.

Koos Knak | 23-11-11 | 09:36

Korreltje Zout | 23-11-11 | 09:25 | + 0 -

Ehm, die christelijke zenders (alhoewel NCRV en KRO nauwelijks christelijke programma's maken) bestaan per gratie van een grote gelovige/spirituele achterban. Dat geldt helemaal voor de EO.

M-Bozz | 23-11-11 | 09:36

Het interesseert die Weesie helemaal niet wat mensen van PowNews vinden. Hij weet ook wel dat hij de volgende mijlpaal qua ledenaantal niet gaat halen. Maar hij zorgt er wel voor dat hij zo veel mogelijk van die 7M/jaar wegsluist naar zichzelf en zijn naasten.

Henk op de Bres | 23-11-11 | 09:35

Powned is de enige rede om nog wel eens van de commerciele en buitenlandse zenders af te wijken... en Neonletters dan. :)

Fopspeen | 23-11-11 | 09:34

Nederlandse tv is over het algemeen gewoon 3x niks.

Dr.Thorvaldt | 23-11-11 | 09:33

@Korreltje Zout | 23-11-11 | 09:25
44% van de Nederlandse bevolking geeft nog steeds een kerkelijke gezindte op, hoewel de meesten niet echt meer naar de kerk gaan, maar dat wil niet zeggen dat ze dan ook niet meer geloven. De roomsen zijn daarbij in de meerderheid. nl.wikipedia.org/wiki/Godsdiensten_in_...

lekkurlinx | 23-11-11 | 09:32

Hey Pritt,

Wat staat hier nu in normaal Nederlands?

klabanus ten Haave | 23-11-11 | 09:32

Mooi om te zien aan de kudo's dat er nogal wat publieken rondzwerven in de panelen, jammer alleen dat ze hun geminkukel niet met woorden weten te onderschrijven, heren en dames publiek, ik nodig u uit, maak ons belastinggeld nuttig en geef een onderbouwde reactie.

Wil Kutommelul | 23-11-11 | 09:31

@ lekkurlinx | 23-11-11 | 09:27
Laten die leden dan lekker betalen voor de zendtijd. Waarom moet een niet-christen zoals ik meedokken voor de programmas/zendtijd van 3 Christelijke zenders?

Korreltje Zout | 23-11-11 | 09:31

@Wim-Lex | 23-11-11 | 09:19
Kijk aan: als u het straks voor het zeggen heeft wordt zelfs de PO beter! Waarvoor alvast mijn dank. Heeft u Sonja Bakker overigens al ontmoet?

Noepje | 23-11-11 | 09:30

Powned is het enige programma bij de publieke omroep dat nog het bekijken waard is. Alleen studio voetbal is nu even leuk omdat de ego's bij Ajax hun clubje aan het slopen zijn.

Haarkopje | 23-11-11 | 09:30

Ik kijk eigenlijk best vaak naar het nieuws op Powned... Uitzending gemist is een uitkomst...

Doc Damage | 23-11-11 | 09:29

@ lekkurlinx | 23-11-11 | 09:24
Er zijn er nog meer volgens mij, maar de bevolking van Engeland (UK) is nou eenmaal veel groter dan in NL.

Over het aantal netten valt te twisten, maar in NL hebben al die omroepen een eigen bestuur, organisatie, pand enz enz. Daar moeten we gewoon vanaf.

Wim-Lex | 23-11-11 | 09:28

@OpperGek | 23-11-11 | 09:12 een presentator maakt of kraakt een omroep (kijk maar naar Powned). Ooit was het naast artiesten de enige BN-status die er toe deed. Inmiddels is dat anders en zitten we opgescheept met wat oud zeer, dat langzaam maar zeker wordt weggejorist bij de de omroepen. In feite kunnen ze dus steeds meer doen, met steeds minder budget. Zolang er sprake is van reclame inkomsten vind ik het sowieso not done dat er overheidsgeld in wordt gestoken, in Belgie pakken ze dat beter aan, geen reclame op de publieken.

Wil Kutommelul | 23-11-11 | 09:28

@applaus voor de paus | 23-11-11 | 09:20
Dat doen we al meer dan zeventig jaar (d.w.z. vanaf de radio tijd.)Door lid te worden van een omroep. Hoe meer leden hoe meer zendtijd. Een gezin kan overigens maar één keer lid van een omroep worden, al hebben ze 120 kinderen.

lekkurlinx | 23-11-11 | 09:27

Geen hond die nog in God gelooft, maar er zijn nog steeds 3 Christelijke zenders. Illustreert mooi dat de PO iets uit het verleden is. Voor oude mensen, of mensen die niet met hun tijd meegaan.

Korreltje Zout | 23-11-11 | 09:25

@Wim-Lex | 23-11-11 | 09:19
Of vier zoals in engeland. Regionale versies niet meegerekend.

lekkurlinx | 23-11-11 | 09:24

Eerlijk is eerlijk, het PowNews kijk ik regelmatig en met plezier, maar die bullcrap op Ibiza die ze afgelopen zomer de buis op slingerden, vond ik echt waardeloos. Het is hier boven al vaker gezegd: een gemiste kans.

jimbrowski | 23-11-11 | 09:23

@eerstneukendanpraten | 23-11-11 | 09:03
Ik blijf toch altijd lachen om uw Van Dam-tegels. +1

Noepje | 23-11-11 | 09:23

@Sjors W. | 23-11-11 | 09:08
Het NPO vindt dat VARA/BNN 10 miljoen extra moet krijgen omdat ze de kleinste zijn van de zes fusieomroepen. Ze willen zo voorkomen dat ze op ledenjacht gaan om groter te worden. Moet je dus blij mee zijn, want daardoor wordt je gespaard voor billboards langs de weg en meuk in je brievenbus met: "Wordt lid!!!11!1"

lekkurlinx | 23-11-11 | 09:22

Geen taxpoet meer naar de PO! Hun toegevoegde waarde is nihil, en zelfs die verschrikkelijke reclame blijft ons er niet bespaard. 100en miljoenen voor een stel verwende volgevreten bobo's die ofwel plepsprogrammas maken ofwel hautaine kundst/cultuurprogrammas waar niemand naar kijkt. Opdoeken!

Korreltje Zout | 23-11-11 | 09:21

Wordt het niet eens tijd dat burgers voor de zendtijdverdeling kunnen STEMMEN op omroepen.

Zwaar gereformeerde gristenen zijn met 12 kinderen in een gezin lid en pakken nu alle zendtijd.

applaus voor de paus | 23-11-11 | 09:20

Ik zou ook huilen als ik net 10 miljoen was misgelopen.

rara | 23-11-11 | 09:19

Gewoon al die ouderwetse zuilen omzagen en 1 staatsomroep maken (ala BBC). Kan makkelijk worden verdeeld over 2 netten. Al die onzinnige troep die nu op NED 1 t/m 3 komt hoeft niet met belastinggeld te worden geproduceerd.

Wim-Lex | 23-11-11 | 09:19

Zapservice en 'TV draait door' draaien op flitsen uit Powned. De VARA kan niet zonder Powned.

Normpje | 23-11-11 | 09:17

Opheffen heel de PO

Idontgiveafunk | 23-11-11 | 09:17

Dat hele powned stelt geen reet voor. Eén treurig nieuwsbulletin per dag ergens in de avond waarin alles herkauwd wordt waar je eerder op de dag al doorheen gescrolld bent. Gemiste kans.

basroorda | 23-11-11 | 09:17

Het lijkt nu echt net alsof Powned los staat van GS!

dragontje | 23-11-11 | 09:13

Ik heb me altijd al afgevraagd hoe het mogelijk is dat sommige presentatoren van de publieken zo idioot veel verdienen. Een beetje leuk kunnen presenteren is geen beloning van 5 ton waard in mijn ogen. Dat ze het bij de commerciële omroepen zo doen, prima. Maar dat deze riante salarissen betaald worden met publiek geld, dat veel beter besteed kan worden aan belangrijkere zaken dan een stelletje zelfingenomen figuren als een Paul de Leeuw of een Matthijs van Nieuwkerk, daar kan ik met mijn verstand niet bij.

OpperGek | 23-11-11 | 09:12

Bij BNN zat toch de grootste groep die boven de Balkie-norm betaald werd? En bij de VARA toucheert Paul de Leeuw een tonnetje of 7 jaarlijks, kan ook wel wat minder lijkt mij...

eerstneukendanpraten | 23-11-11 | 09:11

Van mij mogen ze alle omroepen wegbezuinigen. Ze brengen ondermaatse kwaliteit, programmeren lukraak aan de kijker voorbij en worden verziekt door politieke correctheid, partijpolitieke bindingen en jaren '50 zuiltjes
*loert met een scheef oog naar de zuiderburen, waar ze met naar schatting een tiende van het NL staatsTV-budget twee kwalitatief goede zenders in de lucht houden*

Aktivist | 23-11-11 | 09:10

Gisteren hier ook al mee dood gegooid door de oude media. Een - erg relevante - vraag wordt constant niet beantwoord: waarom vinden VARA en BNN dat ze meer geld horen te krijgen? Als we het daar nou eens over hebben, kunnen we beoordelen of het terecht of kudt is..

Ik neig van nature naar kudt en onterecht, maar dat is bias. Als 'we de media' het er toch allemaal over gaan hebben, zou het fijn zijn als ze ook informatie aan het ANP-bericht toevoegen.

Sjors W. | 23-11-11 | 09:08

Er bestaat geen journaal dat slechter gepresenteerd wordt dan powned, zelfs omroep gelderland doet dat beter.

Hellsmurfje | 23-11-11 | 09:05

PowNed irrelevant? Dat GeenStijl en PowNed bestaat is de laatste strohalm die mij weerhoudt dit gekgeworden corruptieland vaarwel te zeggen.

Extra geld voor -het kwaad- de VARA?!
Nooit!

wakkere_nederlander | 23-11-11 | 09:05

En Marcel van Dam keek vanuit zijn landhuis van
€ 1 300 000 neer op de 10 miljoen extra voor de VARA en zag dat het goed was...

eerstneukendanpraten | 23-11-11 | 09:03

Er zijn zoveel programma's op die zenders die mij echt geen ruk boeien, wat mij betreft bezuinigen ze bijna het hele zooitje weg.
Die deurbelburka zorgt er trouwens wel voor dat ik met een lach op mijn werk zit vandaag!

Herr Knäckebröd | 23-11-11 | 09:03

Eerlijk is eerlijk, ik vind Powned een enorme gemiste kans.

Wil Kutommelul | 23-11-11 | 09:01

Ik zeg : de kijker bepaalt

Skapadabadiboe25 | 23-11-11 | 08:59

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl