
We gingen al
eerder los op de oh zo betrokken strijdsters tegen borstkanker van Pink Ribbon. Deze organisatie heeft borstkanker inmiddels veranderd in een soort van glossy lifestyle met als resultaat dat je er als vrouw alleen nog maar bijhoort als je borstkanker hebt. Wat best treurig is, gezien de aard van de ziekte. Bovendien is Pink Ribbon de bedenker van zo'n roze lusje op Facebook- en Twitter-profielen en dat zuigt net zulke apenballen als een geel armbandje om je pols (alsof er ooit iemand vóór kanker is...). Onlangs bleek ook nog eens dat Pink Ribbon al dat geld voor het goede doel vooral aan zichzelf, Pink Ribbon, het Pink Ribbon-bestuur, Pink Ribbon-huisvesting en Pink Ribbon-overhead besteedt. Slechts een luizige 1,8% van ALLE inkomsten is bestemd voor onderzoek naar een medicijn tegen kanker. In
Nieuwsuur zat een Pink Ribbon-kakkersmevrouwtje met dubbele achternaam heilig te verklaren dat "daar allemaal
niets van waar is". Natuurlijk niet. Gelukkig hebben we Karin Spaink nog. Deze publiciste, die zelf
borstkanker heeft overwonnen, is zo goed geweest een hele nacht lang alle jaarverslagen van Pink Ribbon door te spitten, op zoek naar de enige echte percentages. En u verwacht het nooit: Pink Ribbon praat volkomen
poep. Pink Ribbon heeft geen 1,8% aan onderzoek besteed, maar
0,0%. Al het geld dat wél naar onderzoek ging, was niet van Pink Ribbon zelf maar van externe organisaties, geld dat sowieso al was geoormerkt als onderzoeksgeld. (En zelfs van dat geld hebben ze wat achtergehouden). In 2010 heeft Pink Ribbon helemaal NIETS, noppes, nada, zero van de door collectanten, BN'ers en donateurs opgehaald geld aan wetenschappelijk onderzoek besteed. Alle poet is verdwenen in de Pink Ribbon-kas, waar het nu ligt te verdampen. Inmiddels bezit Pink Ribbon, door anderen ingezameld geld, zeven miljoen euro om rente van te trekken en zijn in 2010 weer veel vrouwen aan borstkanker gestorven zonder dat Pink Ribbon daar iets aan heeft gedaan. Dat hebben anderen voor ze moeten doen. Waarmee we maar willen zeggen: Pink Ribbon is een falende organisatie en alleen nog leuk als lifestyleproduct voor moreel exhibitionisten. Met kankerbestrijding heeft het, nu bewezen, niets te maken. Eigenlijk is roze de kleur van
bloed.
Reaguursels
Inloggen-weggejorist-
Maakt u zich maar geen zorgen, als ingewijde kan ik u vertellen dat het in de goede-doelen-branche er vaak nog veel heftiger aan toegaat.
Hier kan je tenminste nog zien waar het geld is..
plan was al een bevestigin dat veel goede doelen niet deugen. pink ribbon is dat ook. Bevestigd maar weer dat er veel charlatans rondlopen.
Aandacht voor borstkanker goed maar dat geld ook alle kankersoorten. Gewoon geld geven aan een minder spannend uitziende prof die echt onderzoek doet en daarvoor geen armbanjes of sieraden gaar verkopen.
Waarom geen aangifte en dat zij met kerst ergens op kosten van de staat zit.
ik heb geen geld gegeven maar degene die het wel gedaan hebben gewoon aangifte voor oplichting
@djtdlg: dat de pil de kans op kanker met 30% verhoogt betekent natuurlijk niet dat de pil oorzaak nr 1 is. Denk even na zeg.
Karin Spaink maar weer eens (...) +1.
En Pink Ribbon moet zijn leven niet beteren. Opheffen is de enige goede stap en het resterende geld moet naar KWF, die al langer een controleerbare jaarrekening heeft.
Er zou echt een strafrechterlijke vervolging moeten plaatsvinden. Maar dit is nu eenmaal geen delict waar de staat direct geld aan kan verdienen. Zo blijft dit probleem, ook met andere goede doelen, doorwoekeren als een k... gezwel.
Laat pinkribbon nu heel snel die geparkeerde 7 miljoen euro overmaken aan borstkankeronderzoek. Graag met een kopie van de overschrijvingsnota.
Pinkribbon noemt dat stichting BVN (borstkankervereniging Nederland), pink ribbon onmisbaar noemt voor de strijd tegen borstkanker.
Als je dan op die link klikt naar de bvn site. blijkt dat zonder pink ribbon, het 'B journaal' niet mogelijk was. NOU DAAR MISSEN WE VEEL AAN! EEN GLOSSY OVER BORSTKANKER!
Tuurlijk moet Quinty Trustfull huilen nu een deel van haar inkomen wegvallen. De eigen huis en tuin show zal ook niet meer eeuwig duren voor haar... Kan ze samen met haar werkeloze man een normale baan aannemen in plaats van ons te vervelen met haar irritante verschijning.
P I N K R I P P - O F F
www.imagedump.nl/img24/6205/27fupinkr....
Pink Ribbon is fake en het bestuur en al die 'gratis' BN'rs misbruiken het alleen maaar voor persoonlijk gewin.
Aan medelijden is blijkbaar veel te verdienen, mensen storten zelfs in deze tijden graag geld en kopen bewuster produkten. Dus dan de marketing maar richting 'Charity'
Helaas profiteert het echte kankeronderzoek hier niet van maar alleen dit soort paria's als Pink Ribbon & partners.
!* N.B *!
Als je wilt doneren, let even op waarheen. Het kan ook direcht bij onderzoeksklinieken. Scheelt weer een nutteloze paar zakkenvullers (m/v), ja ook jij Quinty!
Blij dat GS hier aandacht aan wil besteden... Maar geloof me... dit het is het topje van de spreekwoordelijke ijsberg als het gaat om ranzigheid binnen de 'kanker-industrie'.
En de reden dat ze dan op papier 70% van het geld willen uitgeven aan psychologiesche lulkoek is dat in die branche veel vriendjes rondlopen die teren op geld van anderen en dan net doen alsof ze psycholoog zijn en verstand van zaken hebben.
goed stuk zeg, hulde voor Karin. Vooral de constatering dat borstkanker een soort van luxe ziekte is (mijn woorden) is erg sterk. Idem- aan de gay kant van de samenleving- voor Aids/HIV.
Heb die lintjesdragers altijd een beetje verdacht gevonden.
@Magnum Force | 18:45
Ik hoop dat het Karma hen achterhaalt. Zo niet, dan doe ik graag mee. Groot kaliber liefst.
Het geld wat ze nog op de rekening hebben staan kunnen ze gebruiken om een nieuwe naam voor de toko te verzinnen, net als de oplichtersclub PLAN heeft gedaan
Ik heb nog meer respect voor een Marokkaanse steeldief dan voor dit soort ongedierte!
Uit wat voor diep, donker en stinkend gat komen dit soort lage onderwezens vandaan gekropen dan?
Kunnen we dat gat niet dichtstorten met radio-actief beton ofzo?
Holleeder is hierbij vergeleken een volksheld, nee bijna een verlosser!
Voordat ik onaardige dingen ga zeggen over deze laagste levensvorm ooit stop ik maar Joris, ze zijn het niet waard.
Ik wens ze een heel, héél lang leven toe!
Met een pijnlijke en ongeneeslijke ziekte erbij, dat dan weer wel.
een lintje voor karin
Ik zoek nog donateurs voor mijn stichting Purple Ribbon dat geld verzameld om nadat alle vaste lasten zijn betaald, geld beschikbaar te houden voor onderzoek naar prostaatkanker.
@hatari | 19-11-11 | 18:17
Helemaal eensch. Ik ben echt niet voor een klein geruchtje vervaard maar als arts of verpleegkundige werken op de afdeling oncologie van een groot ziekenhuis zou me waarschijnlijk te machtig worden.
Des te groter mijn weerzin tegen allerlei charlatans, hoopverkopers en uitvreters zoals Pink Ribbon en consorten. Ik zou ze het liefst allemaal neerknallen.
Handen af van Paternotte! Hij is voor de goede zaak der gewetens-, en belevingsvrijheid.
@Magnum Force | 14:42
Helaas ben ik, net als u, ervaringsdeskundige op dit terrein. Je staat ervan versteld uit welke hoeken en gaten de hoopverkopers komen kruipen. Wat mij betreft mogen de omhoog gevallen dubbele namen van organisaties als Pink Ribbon dan ook aan een min of meer ernstige kwaal overlijden.
Overigens heb ik niets dan waardering voor de echte deskundigen. De oncologen, internisten en verpleegkundigen die door blijven vechten, hoe minimaal de kansen ook zijn.
Zelfs hier aan boord hebben we het artikel van Karin Spaink gelezen (stond al eerder in Het Parool; wordt hier per postmeeuw bezorgd). Ook van haar artikelen over internet en haar kruistochten tegen Scientology en kwakdenken nemen wij met warme belangstelling kennis.
Omdat de stuurman ervan overtuigd is dat zij ook met enige regelmaat GeenStijl bezoekt en mogelijk hier onder een nick opereert, zou ik namens de gehele bemanning willen zeggen dat wij fan zijn!
Het is diep triest!! En deze trut zit er vuist diep in!!!! nl.wikipedia.org/wiki/Quinty_Trustfull...
Zou trouwens goed zijn als het KWF ook eens wordt gecheckt door Karin.
Ik denk dat daar ook veel meer mis is dan men hoopt.
Yeah73 | 19-11-11 | 16:21
Heb vernomen dat bij het KWF ordners volstaan te verstoffen, met testamenten waarin wordt aangegeven dat het KWF de gelden mag beheren(en wat dus niet gebeurt).
Kan er ook zo'n leuk onderzoek komen naar andere 'goede doelen'? Ik collecteer zelf voor de kankerbestrijding en de brandwondenstichting maar ik vraag me toch altijd af wat er overblijft voor de mensen die het nodig hebben.
Goede doelen deugen net zo min als het hypocriete volkje dat het geweten afkoopt met een donatie.
IK haat roze.
Het moge duidelijk zijn. Geef niets nooit of te nimmer aan goede doelen tenzij je zeker weet dat het wordt gebruikt voor het bestemde doel. Dan wordt de spoeling dun, zelfs giro 555, graan kopen in ethopie voor de hongersnood in ethopie, snapt u het. Aardbeving Haiti waar is het geld gebleven, vandaag lees ik over een nieuw op te zetten legger in haiti. Deze handelaren in emotie zijn 10x erger dan de bankiers, van hun verwacht je het. Maar van deze mensen niet, ik zeg wikileaks op de goededoelenmaffia
In het buitenland betalen celebrities 10 duizend dollar om aan een charity diner te participeren. In Nederland moet je BN'ers met een taxi op laten halen, gratis drank en eten geven, en een goody bag mee naar huis geven met gratis spullen erin anders komen ze hun nest niet uit. En dan vertellen ze op tv bij Albert Verlinde dat ze geheel belangenloos meegedaan hebben.
@rara | 19-11-11 | 14:06 & @kapotte_stofzuiger | 19-11-11 | 14:22
Da's de Top 50 Internationale Hulp, Pink Robbin' staat op 9 in de Top 50 Gezondheidszorg: www.trouw.nl/tr/nl/4476/Goede-doelen/a...
Pink Ribbon is bullshit. Een ieder die Penn & Teller kent wist dat al een paar jaar.
www.gorillavid.com/cnb/pzf599x433pf
Hahahahahaha !
75.000 voor de bestuurder. Wat is dat voor een derde rangs kneus?
Goed dat je er tegen in gaat Bert maar met "lifestyleproduct voor moreel exhibitionisten" doe je de vele goedbedoelende, maar misschien wat naïeve mensen die Pink Ribbon steunden te kort. Dat je met gestrekt been tegen de organisatie zelf in gaat vind ik geweldig maar laat de achterban er buiten. Daar mee doe je ze geen recht. Je zal maar iets willen doen tegen die kudtziekte. Wat kun je dan anders dan een goed doel steunen als doorsnee Jan Lul ?
@Reinaert | 19-11-11 | 16:15
Dat is natuurlijk super als je je arts al goed kent. Ik vond het prettig om het onbegrip van mijn omgeving te bespreken met een buitenstaander en ook eens lekker te janken.
Excuses volledig aanvaard beste Vos, kon je ook niet weten, is niet zo glamourous he...
@Sunnygirl | 19-11-11 | 15:54
Dit soort verhalen heb ik ook gehoord, je comment verdient veel plusjes!
Zou trouwens goed zijn als het KWF ook eens wordt gecheckt door Karin.
Ik denk dat daar ook veel meer mis is dan men hoopt.
Ik hou van Karin Spaink, altijd goed dat soort gedegen graafwerk.
En Pink Ribbon moet door het OM grondig worden doorgelicht.
R.B.Scott | 19-11-11 | 15:56
Sjuust ! Wie kunnen we daarvoor nog meer enthousiast maken ? Een advo/rechter met een vrouw die borstkanker heeft/had ?
@Mindy | 19-11-11 | 16:05
Ik heb me door mijn chemo-tijd heen geworsteld met dank aan m'n arts, waar ik privé toch al jaren een biertje mee dronk, da's de beste manier om te praatgroepen, als je dat geluk hebt natuurlijk.
Verder heb ik eigenlijk helemaal geen begeleiding in welke vorm dan ook gehad, maar dat heeft ook met mijn persoonlijkheid te maken, ik ben een doe-het-zelver.
En je laatste zinnetje: raak, raker, raakst. Inderdaad onzichtbaar maar wel buitengewoon ingrijpend kan ik me voorstellen. Excuses voor mijn onnozelheid (daar waar van toepassing).
-weggejorist-
@Sunnygirl | 19-11-11 | 15:54
Interessant verhaal. Méér please. Ik ga 't volgen!
@Reinaert | 19-11-11 | 15:47
Juist, er zijn al veel praatgroepjes. Zelf heb ik een tijdje 1-op-1 gesprekken bij het HDI gehad om te leren hoe ik met die eeuwige vermoeidheid moest omgaan. Daarnaast had ik mijn mailgroep bestraling (gevonden op internet, gratis..) waar een vriendinnenclub uit is overgebleven.
Je tweede alinea, waar, bij bk is het zichtbaar echter bij gyn. kanker raak je ook wel wat kwijt..
En ja hoor www.pinkribbon.nl/index.php?id=159&...
weer iemand die een slaatjes wil slaan uit borstkanker.
W N F , roep ik dan
Over borstvoeding gesproken..
King of the Oneliner | 19-11-11 | 15:58
Precies, win-win situatie. En ook als Spaink niet wil mag Paternotte weg. Nog steeds een win-win situatie. Wij blij en Paternotte maakt zichzelf niet nog belachelijker.
En het Pink Ribbon-bestuur gaat nu de gevangenis in wegens oplichting? Het zal wel weer niet.
King of the Oneliner | 19-11-11 | 15:58
Goed idee. De huisbankier komt overigens ook in aanmerking.
Kan Karin Spaink niet gaan schrijven voor GS?
Dan gooien we Patternotte eruit.
Die Stan de Klerk-Waller zou doodgewoon juridisch vervolgd moeten worden,in ieder geval met misleiding als zwaarste aanklacht,hopelijk aangevuld met aantoonbare verduistering.
Wàt een geslepen heks...
Wat ik zo iemand toewens leg ik niet expliciet uit,maar het heeft er mee te maken dat ze door omstandigheden afscheid had moeten nemen van die bos haar.
En dan te bedenken dat Estee Lauder Pink Ribbon niet eens gestart is! In 2009 publiceerde ik een artikel en daarop kreeg ik een advocaat van Pink Ribbon aan de telefoon. Het bericht moest offline. Men wilde dit niet in de publiciteit hebben want dat wil Estee lauder niet. Omdat ik geen zin had in gezeur heb ik het bericht toen offline gehaald. Maar heb daar nu spijt van. Vandaag gaat het gewoon weer online! www.medicalfacts.nl/2011/11/19/44398/
Ik vind dat het roze lintje en de stichting beheerd moet worden door mensen zoals Karin Spaink. Niet in handen de mensen van nu die achteroverleunende geld vangen en zich alleen een beetje druk maken rond de borstkankermaand. Geld waa te weinig voor borstkanker bewustzijn en borstkankerbestrijding wordt gedaan. Een organisatie die echt een slagenkuil is en die jaar in en uit met King Canary (pr bureau) ruzie maken met omroepen doordat ze zich net aan afspraken houden, en twist zaaien. (Moet je eens bij Tros en Avro informeren) en met vele anderen mot hebben, tussen het geld ophalen door. Een club die m.i haar vrijwilligers uitbuit en zelf de zaken van medewerkers wel spekt. Een organisatie die toestaat dat borstkankerpatienten er bij Pink ribbon gala's en andere feestje de toegang wordt geweigerd. Terwil het juist om die patienten moet gaan. Een club die toestaat dat er entree wordt geheven bij Pink Ribbon Gala Award en gala diners waar de glossy bladen makers en BN-ers extreem worden gefêteerd en na afloop ook nog eens eens een goody bag after af krijgen. Waar de vrouwen op de roze loper het met de pers liever niet over borstkanker willen hebben en liever met Jort Kelder of kekke hakjes en stilleto's paten. Waar rijke BN-ers niets hoeven te betalen voor een flink diner en niet eens worden gevraagd substantieel te doneren. Een pink ribbon feestje wat met een bijna uitverkocht Carre(kaart waren geloof ik 15 euro) en waarna er geen cent overblijft zodat er niets naar onderzoek en voorlichting kan gaan en waar de artiesten wel kosteloos aan meewerken. terwijl het wel over borstkanker gaat
Een organisatie die mensen met kanker schoffeert. Een van onze dames die mee deed met de Pink Ribbon award werd gevraagd of er een filmpje van haar mocht worden gemaakt over haar borstkankerverhaal. Ze vertelde wel mogelijk op vakantie te gaan, was geen probleem zei men, maar een dag later kreeg ze zonder excuus een belletje da het toch niet interessant genoeg was.
De dame dus gekwetst en de fotograaf buitenspel voor de prijs. En zo heb ik nog vele verhalen. Als ik er nog aan denk, word ik weer boos. Wat een onrecht en wat een oppervlakkigheid!!! Ik hoop op verandering. #occupy #pink ribbon
www.medicalfacts.nl/2011/11/19/44398/
Spaink altijd +1, mijn lekkere spuitertje! www.spaink.net/2000/12/18/de-top-van-d...
Pink Ribbon is voor kanker wat GroenLinks is voor het milieu.
Pink Rip-off !
Ik geef enkel geld aan Kiva www.kiva.org dat is echt 1:1 helpen op een normale manier: microcredieten voor mensen die dat anders niet zouden krijgen. Tegen normale (mwah, plaatselijke) rente.
Ze betalen terug en je kunt het weer uitlenen.
Mooi systeem. Zeer succesvol !
Toen ik die sherrykop zag van mevr. Stan de Waller wist ik al genoeg.
Onder het vorige Pink Ribbon topic schreef ik al dat veel patiëntes zich al jaren kapot ergeren aan de zgn. glamour. Het blad vol dure advertenties, de gala's waar BN-ers maar al te graag komen om BN-er blijven. Sic.
De dame die in Nieuwsuur werd geïnterviewd ken ik al jaren, en al jaren geleden schreef zij brieven naar de adverteerders, bijv. Babyliss, wat ze met een kale kop in godsnaam met een roze krultang moest etc.
Kennelijk moet je eerst op de televee komen om echt aandacht te krijgen. Enfin, de beerput is open, hopelijk is het nu klaar met alle duurdoenerij en trappen mensen er niet meer in.
@Mindy | 19-11-11 | 15:40
Wie er baat bij heeft moet het vooral doen, ik zeg niet dat alle praatgroepjes bij voorbaat onzinnig zijn. Alleen zijn er wel véél praatgroepjes, héél véél praatgroepjes. En dat aanbod schiet volgens mij z'n doel voorbij.
Voor een vrouw die een borst kwijtraakt, en dus een deel van haar seksualiteit, kan ik me best voorstellen dat een praatgroep verlichting brengt. Dat wil ik dus ook niet onder het tapijt vegen maar aan de andere kant vind ik de overdreven aandacht dus ook weer een béétje teveel van het goede.
@Reinaert | 19-11-11 | 15:36
Even nuanceren nu ik het teruglees: "kwijlende zombie" is natuurlijk wel kwetsend voor hen die dát overkomt. Zo bedoel ik het dus ook niet, ik bedoel er mee te zeggen dat ik in de gelukkige omstandigheid verkeer nog steeds zelf te kunnen bepalen wanneer ik ga. En voor hen die het woordje euthanasie tussen de regels door lezen: well done!
Maar zo ver is het nog lang niet.
@Reinaert | 19-11-11 | 15:15
+veel Vos. Je weet dat ik ook ervaringsdeskundige ben. Pink Ribbon hoeft helegaar niets te "ontwikkelen" qua praatgroepjes, die clubjes zijn er al genoeg, HDI, IKC's, inloophuizen.
Zelf heb ik er ook nooit behoefte aan gehad, meestal lees je al over ontspanningsoefeningen, dan haak ik al af, vaag theemutsengedoe.
@pius | 19-11-11 | 15:27
Mijn kanker is voor 99,99% verklaarbaar en heeft helemaal niets te maken met een ongezonde levensstijl, ongezonde voeding, genetische defecten of wat dan ook. Ik weet dus met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid waar het vandaan komt en mijn artsen weten dat gelukkig ook. Daarom ben ik er ook nog: de passende therapie was snel gevonden.
Leuk is anders, dat moge duidelijk zijn, maar ik heb in elk geval geen voortijdig afscheid van dit aardse debâcle hoeven nemen. En da's ook goed zo. Als ik ga dan ga ik in stijl en niet als een kwijlende zombie.
@irma 15:17
Het IS gewoon oplichting als je het wel beschouwt en dat plusje had je gewoon verdiend!
En deze mag je ook niet vergeten. Een critisch stukje uit 2007.
www.spaink.net/2007/10/09/wees-een-hel...
pius | 19-11-11 | 15:27
Ik denk dat kanker vooral een Westers fenomeen is door het voedsel dat op grote schaal kunstmatig gefabriceerd wordt. Het zou wel erg zijn als het een vorm van karma zou zijn door ons imperialisme of wat wij, het westen, allemaal op ons 'geweten' hebben. De White Man's burden is wat dat betreft karma voor het westen
Mijn oma had het, mijn tante had het, een op de 8 vrouwen krijgt het vroeg of laat.. Daarom laten mensen zich waarschijnlijk verleiden met roze prullaria, omdat het vroeg of laat ook jou oma, tante, zus, kind of vrouw treft.. Ziek erg ziek om van dit feit misbruik te maken +100 voor Karin Spaink in deze.
pius | 19-11-11 | 15:27
wat een onzin weer Uedele. Mij een schuldcomplex aan willen praten
@patjem2 | 19-11-11 | 15:30
Ow, dan is het waar. Je zwamt uit je nek Brussen!
Als je het lef hebt om dit op je blog te zetten dan ben je in mijn ogen een HELDIN. De echte wereld van kanker. www.spaink.net/2006/09/01/opzij-septem...
@pius | 19-11-11 | 15:17
Karma bites back. Hard.
"Pink Ribbon is een falende organisatie en alleen nog leuk als lifestyleproduct voor moreel exhibitionisten"
Helemaal mee eens. Kudo voor jou Brussen.
Zelf heb ik nooit een cent aan Pink Ribbon uitgegeven. Waarom niet? Niet omdat ik een koude kikker ben die niets aan goede doelen geeft. Integendeel, ik geef wel aan goede doelen. Maar ik weiger geld te geven aan goede doelen omdat dat mode is. Ik heb me kapotgeërgerd aan dat roze strikje, en ook aan het gele armbandje. Inderdaad, alsof er mensen voor kanker zijn...
Nee, te koop lopen met een armbandje of strikje, zijn je beweegredenen om geld te geven aan dat doel dan wel helemaal zuiver? Of doe je het vooral om jezelf in de kijker te zetten?
Ik kies voor andere goede doelen. Doelen die het geld uitgeven aan onderzoek of aan acties (Sea Shepherd). Ik stop met geven als ik merk dat geld op bankrekeningen wordt gezet of nog erger, wordt geïnvesteerd in fondsen die het tegenovergestelde doen van wat het goede doel zegt te willen bereiken.
Pink Ribbon heeft gespeeld op emoties, op mode, op hip zijn. Walgelijk. Borstkanker is kut, maar dat is iedere vorm van kanker, net als reuma, hartkwalen, longziektes, hersenaandoeningen, aids, cholera, enz.
Ik wou dat al die ziektes de wereld uitgebannen konden worden. Ik vind geen van de ziektes hipper dan een andere.
Pink Ribbon ontkent alles op twitter
Che_cuevara | 19-11-11 | 14:23
Klopt, maar het belangrijkste is toch wel dat mensen die zich keer op keer weer laten verleiden om hier geld in te stoppen, zelf tot de conclusie komen dat het vooral ten gunste is voor de zakken van de initiatiefnemers. Dit is het zoveelste onderzoek dat heeft aangetoond dat er maar een klein gedeelte van het geld ook daadwerkelijk gebruikt wordt voor het doel waar men de mensen mee weet te verleiden. Dit spelletje wordt alleen gestopt door middel van keiharde regels en controle op dit soort schandalige organisaties.
Reinaert | 19-11-11 | 15:24
In deze heb ik het over collectief karma.
Levenstijl,levensomstandigheden, voeding etc.
Kanker is een uitvinding van de mens en een lot wat de huidige westerse mens harder treft dan andere volkeren. Dat komt ergens door.
Al verklaart dit lang niet alle gevallen natuurlijk. Dat, ben ik volledig met u eens.
Reinaert | 19-11-11 | 15:22 |
Een eerlijker antwoord kan je niet geven + veel voor jou!
Davidson | 19-11-11 | 15:21
Ik geloof daarin ja. Karma kent vele gezichten. En u weet niet wat er achter de voordeur gebeurde bij deze figuren waarschijnlijk.
Daar zal een hoop karma te vinden zijn denk ik mijn waarde;)
@pius | 19-11-11 | 15:20
Kanker aan karma koppelen is in mijn opinie pervers.
Daar laat ik het maar bij ;-)
@mindovermatter | 19-11-11 | 15:18
"Veel was, weinig wol" is mijn observatie, daar hoeft je het dus ook niet mee eens te zijn. Ik kijk in dit soort situaties helaas meestal niet verder dan m'n neus lang is, dat krijg je dus wanneer je zelf betrokkene bent.
Objectiviteit is bij mij op dit dossier ver te zoeken. Om vigerende redenen.
pius | 19-11-11 | 15:17
Ik hoop het. Maar karma winkelt wat betreft ook selectief. Of gelooft u werkelijk dat karma deze geldwolven zal treffen? De geschiedenis kent immers talloze voorbeelden van lui die de werking van karma aardig wisten te omzeilen.
Reinaert | 19-11-11 | 15:19
Absoluut waar. Al geloven sommigen dat kanker ook karma is.
Enfin.
@pius | 19-11-11 | 15:17
Karma is a bitch. Echt. Waar.
Toch ben je met karma altijd nog beter af dan met kanker.
Reinaert | 19-11-11 | 15:15 |
U zijt vergeven, Bikkel, al deel ik je veel was, weinig wol niet.
+1@Parel van het Zuiden | 19-11-11 | 15:15
Goed gezegd.
kapotte_stofzuiger | 19-11-11 | 14:49
Pardon, komt u hier om waardering te krijgen?
Ik mag toch hopen van niet.
Prof. D.A.H. Vintik | 19-11-11 | 14:56
Nou je het zegt. Dat leek mij iets teveel van het goede. De heer Brussen is immers zelf werkzaam voor die krant.
Reinaert | 19-11-11 | 15:09
Je hebt volledig gelijk. Gelukkig is er nog karma. En dat zal deze snollen zeker treffen.
In welke vorm dan ook;)
@bbrussen | 19-11-11 | 15:10
Een onderkruiperige Brussen-groupie zonder eigen leven is het, zou me niets verbazen als ie Gregor irl heet.
eerstneukendanpraten | 19-11-11 | 14:45
Dat is omdat je een zwak voor me hebt..:-)
Pink Ribbon waar ik echt (tot voor zeer kort) in geloofde zulke oplichters blijken te zijn. Dat steekt.De mond vol van hulp aan borstkanker verlenen dmv geld.En dan nog geen cent van elke Euro afstaan aan toch wel zeer nodig onderzoek.
@mindovermatter | 19-11-11 | 15:10
Lieverd, ik ben ervaringsdeskundige, al is het dan niet op het gebied van borstkanker. Ik weet dus hoe kankerpraatgroepjes functioneren: veel was, weinig wol. Daarmee wil ik niet zeggen dat ze volstrekt overbodig zijn, ik wil er wel mee zeggen dat er overdreven veel aandacht aan wordt besteed.
Praten met lotgenoten kan verlossend en verhelderend werken maar je lost er andere problemen niet mee op. Vooral familiaire problemen, om maar eens iets te noemen. Die mag je altijd nog zelf zien op te lossen. En da's geen sinecure.
Vergeef me m'n sarcasme, cyniscme en andere onwelgevalligheden.
@Lewis Lewinsky | 19-11-11 | 15:07
In een land waar gerechtigheid een theoretisch begrip is geworden. Een land waar iedereen schijnt weg te komen met mis/wandaden zonder daar echt eens ernstige consequenties van het ondervinden. Een land waar daders slachtoffers zijn geworden en slachtoffers niets meer dan een irritant gegeven. Een land van verborgen corruptie en nepotisme.. Nederland... Een gegeven waar ik me steeds meer voor begin te schamen.
@Lewis Lewinsky | 19-11-11 | 15:09
Ach, wat sneu nou.
Je zou er bijna medelijden mee krijgen, bijna hé.
@Lewis Lewinsky | 19-11-11 | 15:10
Op z'n minst. Of iets waar geen onderzoeksgeld naar toe gaat.
Dat zal ze óók leren.
Reinaert | 19-11-11 | 15:01
Met het hedendaagse vrouwbeeld waar aan voldaan moet worden, moet je die psycho-sociale 'begeleidingsdingetjes' (theekransjes, toch?) niet onderschatten, anders zou ik willen voorstellen eens te gaan praten met een vrouw bij wie borsten zijn afgezet.
@Reinaert | 19-11-11 | 15:09
Verkoudheidje?
Prof. D.A.H. Vintik | 19-11-11 | 14:56
Ja, dat valt mij ook altijd al op. Volgens mij is die Blikjegrolsch een onbetrouwbaar sujet.
@Parel van het Zuiden | 19-11-11 | 15:06
Met stip op 1: de Rijks Roverheid. Als die eens he goede voorbeeld zouden geven door belastinggeld nuttig te besteden dan zou dat al een slok op een borrel zijn.
@Sliptong | 19-11-11 | 15:06
Ik durf er mijn hand niet voor in het vuur steken.
Maar tot nu toe nog niks van gehoord.
Er is dus nog hoop.
:)
@pius | 19-11-11 | 15:03
Lach er maar om, dat doe ik ook, maar eigenlijk is het dieptriest te zien dat geld wordt verkwanseld aan allerhande niet meetbare prietpraatprutprojectes.
Borstkanker is serious shit maar kennelijk zien de dames (m/v) van Pink Ribbon dat toch nét even anders. Als businessmodelletje dus. Je zou ze acuut de één of andere ziekte toewensen. Welke ziekte laat zich raden.
@Che_cuevara | 19-11-11 | 15:08
Ze huilden de hele weg naar de notaris. Straf genoeg, toch?
Goed stuk GS!
Ik had altijd al een naar gevoel van al die vrolijk borstwiegende vrouwmensen, die borstkanker tot iets hips trachten te maken. Nu weet ik zeker dat ik geen stuiver meer geef aan deze organisatie. Bah! Kanker is een kutziekte en niet exclusief borstkanker, maar elke vorm van kanker.
@Lewis Lewinsky | 19-11-11 | 15:05
Ik zou het niet weten.
Maar als ze daar allemaal maar mee wegkomen is het maar goed dat het hier aan de kaak wordt gesteld.
Hopelijk helpt het echt en kan heel Pink Ribbon straks gezellig theekransjes houden in een of andere cel.
Al vrees ik dat het zo ver wel niet zal komen maar dan mag ik ze dat toch nog wel toewensen.
De vuile hypocrieten.
@Parel van het Zuiden | 19-11-11 | 15:06
In welk land woon jij, Parel van het Zuiden?
Zoals ik al eerder voorstelde; Spaink gastcolumniste op GS!
Wie ziet er na dikbuikvliegnegertjes, aidsbabies, fosterkinderen, oorlogskinderen, kankerpatienten en de rest van die hele deprimerende lijst nog een nieuw gat in de markt?
Het moet natuurlijk wel iets zijn waar je mensen flink emotioneel mee kan maken. Zodat zieligmensen lekker een avondje thuis voor de buis kunnen zwelgen in oprecht diep gevoeld sentiment. En dan hun portemonnee leegschudden.
Dan gaan wij er met z'n allen in een duur grachtenpand een jaar om zitten lachen en dan doen we het weer opnieuw.
Ik zou mijn eten niet meer lusten en geen spiegel in mijn huis meer kunnen verdragen.
@Che_cuevara | 19-11-11 | 15:05
Zitten die ook in het complot? ;)
Dit soort praktijken brengen grote schade toe aan de goede intenties, giften en het vertrouwen van miljoenen mensen.
.
Het wordt hoog tijd dat dit soort praktijken een enorme backlash krijgen voor betrokkenen:
.
- publieke zwarte lijst, vermelding met naam en toenaam
- financieel volledig kaalplukken
- gevangenisstraf
- ontnemen van het recht nog stichtingen, bedrijven etc op te richten en of te besturen
.
Het moet maar eens afgelopen zijn en dat lukt alleen wanneer dit soort oplichters bikkelhard worden aangepakt. Geen genade of barmhartigheid, dit konden zijzelf ook niet voor anderen opbrengen.
@Sliptong | 19-11-11 | 15:01
Rustig, je hebt volkomen gelijk maar zorg er nou niet voor dat jij een hartpatiënt wordt.
@Sliptong | 19-11-11 | 15:03
Van die dingen dus. Geld moet rollen, maar dan wel de goeie kant op, dus in de zakken van hen die er ook daadwerkelijk belang bij hebben. Familie, vrienden en bekenden dus.
Niets nieuws onder de zon.
@Che_cuevara | 19-11-11 | 15:03
Zeker. En nu?
Sliptong | 19-11-11 | 15:03
LOL
@kapotte_stofzuiger | 19-11-11 | 15:00
Dat komt omdat je een 'zielige anonieme trol met een talentloos leven' bent!
@Lewis Lewinsky | 19-11-11 | 15:00
Nee, dan kun je ze vinden en dat willen ze nu net niet.
Maar is het niet zo dat als de statuten veranderd worden je dan terug naar de notaris moet?
Reinaert | 19-11-11 | 15:01
Missschien kunnen wij even langs gaan om ze bewuster te maken. Bespaart geld en is nog leuk ook;)
@Reinaert | 19-11-11 | 15:01
Kopje thee: 75,95,-
Koekje erbij: 45,37,-
Begeleiding voor 2 uur: 12.500,-
Donaties? Ook die lossen we samen wel op.
Is #PinkRibbonSucksMonkeyballs al trending?
@pius | 19-11-11 | 14:55
70% Is voor psycho-sociale begeleidingsdingetjes, theekransjes dus, de resterende 15% aan "bewustwording", da's koeterwaals voor Paarsebroekendingetjes vermoed ik.
Karin, je bent een heldin! En die roze lintjes fascisten mogen hun borst wel nat maken de komende tijd. Ik verwacht een directe donatie van Pink Ribbon van op z'n minst 6,5 miljoen Euro aan wetenschappelijke instituten die deze verschrikkelijke ziekte proberen te doorgronden en betere medicijnen pogen te maken. Hoe verschrikkelijk is het wel niet als je jopen afgezet worden en hoe wrang is het dan als je er achter komt dat dé organisatie die de bestrijding van borstkanker als primaire taak heeft NUL KOMMA NUL van haar inkomsten hier aan besteed???? OMGWTF! Bloed bloed bloed!
@Che_cuevara | 19-11-11 | 14:58
Die hebben ze ook, en die veranderen ze regelmatig, maar ze op de site zetten is kennelijk nergens goed voor.
@Prof. D.A.H. Vintik | 19-11-11 | 14:56
Ik twitter altijd interessante links naar Bert, maar helaas krijg ik altijd een foutmelding, iets blokken ofzo.
Karin Spaink altijd +1
Lewis Lewinsky | 19-11-11 | 14:57
Schandelijk. Niet te geloven zeg. Waar blijft het strafrechterlijk onderzoek Pfff.
@Lewis Lewinsky | 19-11-11 | 14:55
Toch moet elke vereniging statuten hebben.
@pius | 19-11-11 | 14:55
*Wil jij ook een financieringsverzoek indienen, klik dan hier voor meer informatie*
www.pinkribbon.nl/index.php?id=393&...
@Davidson | 19-11-11 | 14:42
Is het jou nooit opgevallen dat blikjegrolsch vooral reaguurt onder BertBrussen-topics?
Interessante links moet je gewoon hier www.geenstijl.nl/contact.html#linktips... plempen; hoor je nooit meer wat van, maar je bent er wel vanaf.
Reinaert | 19-11-11 | 14:53
Wat doen ze met die 85 procent dan, in theorie althans? Want dit opent perspectieven natuurlijk.
Zo kom ik ook door de crisis heen;)
@Boer in 020 | 19-11-11 | 14:52
Speltip 1!11!!: Weet waar je op reaguurt, lezon blijft het devies.
@Boer in 020 | 19-11-11 | 14:50
Statuten? Nooit van gehoord.
*Zoekresultaten
The search "statuten" did not match any documents*
www.pinkribbon.nl/search.php
@Boer in 020 | 19-11-11 | 14:50
Uit m'n blote verstand weet ik me te herinneren dat Pink Ribbon in elk geval 15% zou moeten donaneren aan onderzoek en omstreken. Dat halen ze dus niet, dat moge duidelijk zijn. Of één en ander ook daadwerkelijk vastgelegd is weet ik zo snel niet maar wie zoekt zal vinden.
Ok, stukkie gelezen. Vorige post trek ik terug.
Praat me even bij, heren: Staat het in de Pink Ribbon statuten dat ze geld moéten geven aan wetenschappelijk onderzoek? Of is het alleen maar een clubje van vrouwen die een ziekte delen? Dat laatste is niet erg, dan.
@Davidson | 19-11-11 | 14:42
'Iedereen kan op een laagdrempelige manier een weblog beginnen, dus als u uw opinie niet gewaardeerd ziet raden we u aan uw heil bij bijvoorbeeld web-log.nl te zoeken'
@vraagstaart | 19-11-11 | 14:42
De EU een oplichtersbende? Dat zou de VVD toch nooit goedvinden? Dus na de bouwfraude, het notarissenkartel, de vaste boekenprijs, het brouwerskartel, de frauderende hoogleraren, het apothekerskartel, de woekerpolis, de beleggingshypotheek, de goede-doelen-zwendel, de linkse hobby's en de hondenbelasting hebben we in Nederland nog meer gelegaliseerde oplichting? Is zelfs de EU bedrog?
*stomverbaasd is*
Davidson | 19-11-11 | 14:42
intereSSanter.
Ashtrey | 19-11-11 | 14:44
Tja sorry, dat was even nodig.
En dan Quinty "too much" Trustfull nog fulmineren over alle kritiek op Pink Ribbon...
Pink Ribbon hoeft geen tekst en uitleg meer te geven, in en in verrot en niets anders dan malafide.
Helaas zullen ze never nooit deze kip met de gouden eieren opdoeken, genoeg onwetenden die braaf Pink Ribbon goodies blijft kopen.
Echt je zal als Pink Ribbon bestuurder jezelf in de ogen moeten kijken, gewetenloos zal je op zijn minst moeten zijn.
@Lewis Lewinsky | 19-11-11 | 14:40
Dat hoop ik ook. Maar op de één of andere manier zie ik het toch somber in.
Nepotisme en ander klein ongemak roeleren grote tijd in dit land.
@irma 14:15
En dat is plus 14!
@Davidson | 19-11-11 | 14:42
Oei.
@Lewis Lewinsky | 19-11-11 | 14:34 Natuurlijk niet. Als de overheid een precedent zou scheppen door een organisatie aan te pakken die wèl geld van mensen aftroggelt maar daar niets voor teruggeeft: wat zijn de overlevingskansen van de EU dan nog?
Want dat is ook Pink Ribbon, maar dan Supersized.
Karin Spaink for president !
.. en wie nu nog een Pink Ribbon dingus op zijn twitter/facebook/hyves (bestaat dat nog?)ect. heeft staan is sick.
"en zijn in 2010 weer veel vrouwen aan borstkanker gestorven zonder dat Pink Ribbon daar iets aan heeft gedaan. Dat hebben anderen voor ze moeten doen."
Mobiele teams van de VVE?
Ws onbedoeld kromme zinnen, Bert.
Overigens voor behandeling van borstkanker moet je ook niet bij Pink Ribbon zijn, maar bij een goede chirurg en oncoloog en dan nog zijn die geen garantie voor toekomst. Sad but true....
-weggejorist-
Ik heb zelf in het verleden mijn partner aan een aggressieve vorm van kanker verloren. Uit die vreselijke periode herinner ik mij nog goed mijn verbazing, later afschuw, over de schier oneindige aantallen genezers, helpers, supermedicijnen, wondertherapieen, kwakzalvers, instralers, dieten en weet ik wat al niet die je dan ineens over je heen krijgt. Als een mens op sterven ligt en bereid is alles te doen om het leven te rekken, komt er van overal en nergens ongedierte onder stenen vandaan dat graag van de vaak verminderde weerbaarheid van de patient gebruik maakt om de eigen zakken te vullen.
Ik vind dit tuig het allerlaagste der levensvormen. Ik zal nooit iemand kanker toewensen, daarvoor vind ik die ziekte te vreselijk. Maar bij deze smeerlappen kom ik op het randje.
Kudo´s voor GS dat ze hieraan aandacht schenken en ik hoop van ganser harte dat dit Pink Ribbon geboefte mede hierdoor aan de bedelstaf raakt.
Ze doen het ook helemaal verkeerd bij Pink Ribbon... je moet namelijk een constructie toepassen die veel geld oplevert en tegelijkertijd je imago in stand houdt: je zet een fondsenwervende stichting op poten, die precies doet van het CBF voorschrijft.
Daarnaast zet je nog een stichting op poten, met bijna dezelfde naam, die dan gebruikt wordt om het geld wat de eerste stichting netjes heeft opgehaald, over de balk smijt. Omdat de tweede stichting niet aan fondsenwerving doet, kan men ongebreideld hun gang gaan... (zie (christelijke) hulpverleningsorganisaties).
Beide organisaties zijn volledig autonoom, maar de schijn wordt gewekt dat alles gaat volgens de voorschriften van het CBF...
Handel in andermans ellende, dat is het!
@Reinaert | 19-11-11 | 14:37
Yep. Je hebt gelijk. Maar binnen een paar jaar verandert dit. Denk ik en hoop ik. *met witte lepel zwaait*
@Reinaert | 19-11-11 | 14:37
Doet den gek IN vreugde leven, dat is.
@Lewis Lewinsky | 19-11-11 | 14:34
Dat is niet alleen het Nederland anno 2011, dat is ook het Nederland anno 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010 en het zal ook het Nederland van 2012 en verder blijken te zijn. Lamlendigheid roeleert grote tijd, ondanks de grote woorden van Ivo Op Stelten en Fred de Teef.
Veel beloven, weinig geven, doet den gek ik vreugde leven!
@Maatie | 19-11-11 | 14:33
Ho ho, dat valt nog altijd onder: rechtmatige stappen, ken je klassieken.
@RayHolland | 19-11-11 | 14:31
Zie Willem4246 | 19-11-11 | 14:27
+1@Maatie | 19-11-11 | 14:33
Hee! Hoi.
Uiteraard doet de politie helemaal niets tegen deze criminele organisatie. De oplichters van Pink Ribbon oppakken? Hoezo, denkt oom agent.
Uiteraard doet justitie ook niets.
Uiteraard doet de politiek ook niets.
Dat is het Nederland van 2011.
Dit vraagt om een strafrechtelijk onderzoek. Wie wil?
@Willem4246 | 19-11-11 | 14:27
Da's dan wel weer waar. Neemt natuurlijk nog niet weg dat Pink Ribbon een oplichterstoko blijkt die z'n eigen beloftes niet waar weet te maken.
Wat mij betreft zou geen enkel goed doel vette salarissen mogen betalen, "marktconform" bestaat hier niet. Een goed doel dien (!) je uit roeping, niet omdat je er graag beter van wenst te worden. Wie "vet" wil verdienen doet dat maar in de markt. Alleen kunnen de afdankertjes waar we het hier over hebben daar niet zo makkelijk terecht.
12 miljoen aan lasten en overhead? Nu de salarissen van de bestuurders nog ff online zetten.
Dus als ik het goed begrijp is Pink Ribbon de kanker onder de goede doelen. Blij dat ik dit soort clubjes nooit heb gevoed.
Een pluspunt van PinkRibbon is dat de directeur slechts een kleine Eur 90.000 (inclusief pensioenlasten) verdiend. Bij andere goede doelen zie je vaak hogere bedragen, ook al gaat het dan soms om organisaties van bijvoorbeeld 100 fte, in plaats van minder dan 8 fte.
@kapotte_stofzuiger | 19-11-11 | 14:22
Helaas niet.
Behoorlijk schokkend dit.. Echt treurig dat een 'goed doel' onder deze valse voorwenselen geld ophaalt en zo onverantwoordelijk met haar geld omgaat.
Huur Roos Vonk en Ella Vogelaar in als interim managers.
En GeenStijl bewijst weer eens waarom ik ze uiteindelijk zo'n briljante website vind. Dank.
Ook Sanoma zit vuistdiep in Pink Ribbon: www.sanomamedia.nl/nl-web-Over_ons-San...
(onder Aandacht voor mens en omgeving)
Een organisatie met alleen vrouwen, met een raad van toezicht dat alleen uit vrouwen bestaat en een adviesraad met slechts een man. U ziet het zelf, meer vrouwen in de top, die hechten niet aan status en geld zoals mannen, die denken met hun hart en geven meer om moeder aarde en liefde enzo.
@Davidson | 19-11-11 | 14:05
En dus moet er maar niet tegen gevochten worden onder het motto "ach ze doen het toch allemaal".
Ja dat doen ze en nu komt het naar buiten en misschien, heel misschien kan dit smerige spelletje gestopt worden.
Hulde voor het onderzoek en het openbaar maken van deze kankercriminelen ( sorry voor het tikken van de ziekte kanker )
Men moet deze organisatie aanpakken als een criminele bende en de medewerkers vervolgen voor misleiding cq oplichting.
Men moet gewoon onmiddellijk beslag leggen op alle tegoeden.
@rara | 19-11-11 | 14:06
Toevallig een screenshot of cache?
Veel respect voor de inzet van Karin Spaink in deze. Bedankt Karin.
@seven | 19-11-11 | 14:16
Waarheid als een koe. Goede doelen als 'verdienmodel' met een gigantisch kantoor, duur personeel, leasebakken, notenhouteren (typo intended) meubilair en andere onzalige accessoires mogen wat mij betreft morgen allemaal van Rijkswege ontruimd en geëlimineerd worden.
En dat geldt ook voor de periferie, de Postcodeloterij voorop.
@irma zonderboezem | 19-11-11 | 14:15
Ik dacht dat ik het nooit zou doen, jou plussen, maar ik heb je zowaar geplust voor dit comment.
Op het IDFA draait ook een leuk filmpje.
www.idfa.nl/nl/tags/IDFA2011.aspx?id=B...
Wat verwacht je anders in Nederland, waar het oh zo makkelijk is om subsidies te verwerven.
En dan over de rug van kankerpatiënten.
Totaal geen moraal hebben ze daar. Het is dat het niet kan anders zou ik ze wel iets willen toewensen, maar dat wens je nu eenmaal niemand toe, ook Pink Ribbon niet
@Reinaert | 19-11-11 | 14:18
Via deze link kunnen we laten weten wat we van Pink Ribbon vinden: goededoelen.trouw.nl/beoordeling.aspx?...
"oud nieuws", "hype", "4 jaar terug"
Het is nu een bekende (ex)borstkankerpatient zelf die zegt dat Pink Ribbon een oplichtersbende is. Dat maakt het nieuws.
@rara | 19-11-11 | 14:12
Cynisme is ook mij niet vreemd. Maar wanneer een redactie een organisatie uit een lijstje verwijdert en dit: goededoelen.trouw.nl/details/2322/pink... vervolgens keurig laat staan snap ik het ook niet meer.
Sorry @bertbrussen, maar elke mongool zou dat 4 jaar terug ookal moeten weten. Snap alle ophef niet zo. Bewijst maar weer dat de gemiddelde consument nog dommer is dan ik dacht...
Reinaert | 19-11-11 | 14:10
Goede doelen die zelf helemaal niks aan het uiteindelijke doel doen en alleen duurbetaald doorgeefluik met vette overhead spelen moeten idd asap kapot.
Afgelopen maandag is een collega (56jaar) van me overleden aan de gevolgen van borstkanker.Toen het nog goed/redelijk met haar ging kochten we weleens samen Pink Ribbon rommel. "Ik investeer in je!" zei ik dan. En dan hadden we grote schik.
Vd week heb ik het zelfs nog (naief en ondoordacht) voor Pink Ribbon opgenomen hier. Nu blijkt nog geen euro te zijn afgedragen voor onderzoek.Ik heb dus "geinvesteerd" in graaiers en oplichters die achter Pink Ribbon zitten.
Ik vraag me af of de mensen die hiervoor verantwoordelijk zijn zichzelf 's avonds in de spiegel nog aan kunnen kijken. Waarschijnlijk wel, en dat maakt het alleen nog maar erger.
Als je iets wilt steunen doe het dan rechtstreeks en niet via zo'n (hulp)organisatie die zo onbetrouwbaar als wat zijn!!
Oke, genoeg is genoeg, vanaf nu geef ik helemaal niks meer aan welk goed doel ook!
@Reinaert | 19-11-11 | 14:08
Die redactie is niet alert. De afgelopen week is volkomen duidelijk geworden dat Pink Ribbon een oplichtersbende is. Als je nu zoekt op goededoelen.trouw.nl/ naar Pink Ribbon dan kun je lezen dat deze organisatie erg hoog scoort qua transparantie, organisatie en activiteit.
Anyway, ik mis de dame van de plus trouwens in de poll.
Die heeft trouwens hele dikke borsten om enigszins ontopic te blijven.
@seven | 19-11-11 | 14:08
Wat wil je nou? De zieligheidsindustrie uitkleden en alle goedbetaalde directeuren, managers, assistenten en onderknuppels aan de bedelstaf brengen?
Foei toch! Ik doe mee! Meteen!
Mooi staaltje research van Karin, +veel.
Dit soort dingen blijven me verbazen, wat is de mensheid toch verrot..
Karin Spaink is een doorbijtertje, veel succes met het slopen van pink ribbon
@rara | 19-11-11 | 14:06
Voortschrijdend inzicht noemen we dat. En een alerte redactie.
Het waarom daar kunnen we slechts naar gissen.....
Kortom, wil je onderzoek steunen, sla al die zogenaamde holle 'goede'doelen over en stort de gift direct op de rekening van het kankeronderzoek in bijv. het Antoni van Leeuwenhoek Ziekenhuis zelf. www.nki.nl/Ziekenhuis/Over/Steun+het+N... Des te minder tussenlagen, des te korter de strijkstok.
@Davidson: GS kan zelf prima betalen wat wel en wat niet interessant is. Gaarne stoppen met off topic spammen.
Daarnaast ontkent Pink Ribbon de pil als nummer 1 oorzaak van borstkanker, terwijl elke vrouw op haar bijsluitertje kan lezen dat de kans op borstkanker door de pil met ruim 30% wordt verhoogd. Pink Ribbon raadt als feministische lobbypartij echter aan om gezond te eten en meer te bewegen, minieme factoren met betrekking tot borstkanker.
Heeft Spaink ook ontdekt dat de farmaceutische industrie Pink Ribbon sponsort?
Crimineel is het en niets anders!
Vreemd. Pink Ribbon stond vanochtend nog op de 9e plaats in de goede-doelenlijst van Trouw. Nu is de naam van de lijst verdwenen.
www.trouw.nl/tr/nl/4476/Goede-doelen/a...
Steun liever deze actie van 1 van de beste nog levende standup comedians ooit:
www.dougstanhope.com/store/
Pek, veren en, niet vergeten, op de kop hangen met de darmen eruit. Op een nog nader te bepalen plein
-weggejorist-
Heeft Karin Spaink al een prijs gehad?
"Lifestyleproduct voor moreel exhibitionisten".
Schitterende definitie, die helaas op gaat voor héél veel zogenaamd liefdadige of anderszins wereldverbeterende instellingen, stichtingen, clubjes en/of praatgroepen.
De Oer-Hollandse variant op de schaamtecultuur. Aflaat kopen anyone?
Pink Ribbon is dus ook weer zo'n voortwoekerende vorm van Graaikanker.
Karin Spaink is een heldin! Zelf borstkanker overleefd en daarvoor de Scientology door de mangel gehaald.
REAGEER OOK