Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hindoes zijn de nieuwe moslims

tantoebozeindier.jpg"Mensen die proberen hindoes te bekeren, moeten onthoofd worden." Kijk, met zulke statements trek je aandacht. Zelfs in een wereld die uit zijn voegen barst van de reli-gekkies. Als het zomaar een verdwaalde dwaas was, dan lach je hier om. Maar het gaat om de secretaris-generaal van de Vishva Hindu Parishad, een grote internationale organisatie van Hindoes. Ene meneer Pravin Togadia, algemeen bekend als total nutcase. Moslims opschuiven, hier komen de terreurtulbanden. De nieuwe religieuze klootzakjes met agressieve waanideeën. Zoals het onder religieuzen wijdverspreide idee dat je andersdenken (a.k.a. niet-gelovigen) mag slopen, kapot maken en/of doodvermoorden zonder enige consequentie. Moslims zijn uit, de Shiva, Vishnu en Braamhaar-aanbidders zijn de nieuwe hype. Cartoons! Spotprenten! Knallende quotes van Wilders! Twitterfitties! Satirische stukken! Dode opinieleiders met een kirpan tussen de ribben! We kunnen weer lekker los op deze nieuwe haatbaarden-input van de haatzaaiende olifantenpriesters. Leuk. Mocht u een zwaard zwaaiende karmaïst van de Rode Stippen Brigade op u af zien rennen, hier de gouden tip: gijzel een koe. Werkt altijd. Religie is vrede! (via)

Reaguursels

Inloggen

Ik ben het eigenlijk wel eens met de eerste uitspraak: "Mensen die proberen hindoes te bekeren, moeten onthoofd worden." Maar dan wel veralgemeniseerd: "Mensen die proberen te bekeren, moeten onthoofd worden."

Bekeerdrift is altijd verkeerd. Of dat nu een bekering naar Hindoeïsme, Christelijk geloof of Islam is. Het is altijd verkeerd.

Barry Hay | 15-11-11 | 10:54

Weg met de godsdienstvrijheid!

Dit soort mensen mag in Nederland vrijelijk anderen overtuigen van hun tot haat aanzettende gewelddadige ideeen, dit omdat ze beschermd worden door hun godsdienst en onze onbenullige wetgeving waarin staat dat alles wat godsdienst is de vrijheid gegeven moet worden om te belijden en te beoefenen wat neer komt op propaganderen.

IJStengel | 15-11-11 | 09:25

@ Karanjit Singh | 14-11-11 | 21:23
+1

mothersfinest | 15-11-11 | 09:18

"tendentieus ongefundeerd quasi humoristisch en nodeloos kwetsend", het gezwets van Johnny samengevat

razz | 15-11-11 | 01:35

Uit de Franse Wikipedia over het hindoeïsme citeer ik dat het Indische Hooggerechtshof "de geest van verdraagzaamheid en van goede wil om het standpunt van de opponent te begrijpen en te waarderen, gebaseerd op het inzicht dat de waarheid vele gedaanten heeft" een definiërend kenmerk van het hindoeïsme noemde.
Zou het kunnen dat Vishva Hindu Parishad een apostaat is?

rootkapje | 15-11-11 | 00:18

"Mensen die proberen hindoes te bekeren, moeten onthoofd worden."

Als hij mij dan ook maar met rust laat is het i.i.g. geen munafiq..

Neut | 14-11-11 | 22:55

Wel een loltopic, man wat zijn sommige reaguurders naief, proost Quid.

Wil Kutommelul | 14-11-11 | 22:42

Karanjit Singh | 14-11-11 | 21:23
Als je de reaguursels gelezen had dan wist je dat de meeste informatie al door mij doorgegeven is. Maakt niet uit, ik heb voor jou ook nog wel een opmerking:
De namen Singh en Kaur zijn niet alleen voor sikhs maar wel degelijk ook voor hindoes. Singh voor mannen, Kaur voor vrouwen.
Het is trouwens vrij makkelijk om je naam te laten veranderen in India.

mohell | 14-11-11 | 22:35

@Karanjit Singh er rest voor jou maar een oplossing en die heet alt-tag.

Wil Kutommelul | 14-11-11 | 22:31

Quid ga een vak leren !

Zoals hier al eerder gezegd is het plaatje van Sikh niet van een Hindoe. En een kirpan is een mes van een Sikh. Als je even de moeite had genomen om te Googlen had je dat kunnen weten. Hindoes dragen bovendien geen tulbanden. Erger is dat het al in de eerste reaguursels wordt opgemerkt en dat je niet eens de moeite neemt om het te corrigeren.

empyrus | 14-11-11 | 22:07

Euhh, had iemand al een tien keer gezegd dat het ging om een Sikh ?? ;)
Denk gouden tempel Amritsar en het nodige wapengeweld hieraan gekoppeld.
www.google.nl/search?hl=nl&rlz=1G1...

said_fred | 14-11-11 | 22:01

Hou toch eens op met je gezwets stelletje lafbekken. Gewoon maar een eind raak discrimineren. Pak gewoon de echte problemen aan.

Wikipedia: "The neutrality of this article is disputed." en "This article may contain inappropriate or misinterpreted citations that do not verify the text." en "This article may contain excessive, poor or irrelevant examples."

Patatter | 14-11-11 | 21:50

Hallo stelletje mongolen,

Ten eerste wil ik een opmerking maken over de foto die jullie hebben geplaatst bij dit artikel. De man op de foto is namelijk een sikh en geen hindoe. Daarnaast word hier het woord kirpan gebruikt alsof het bij de hindoes hoort. Als je goed je onderzoek deed meneer jeroen, Dan had u kunnen weten dat de kirpan een mes is die de Sikhs dragen als symbool voor het strijd tegen het kwaad. Als er nou een sikh was die zulke uitspraken had gedaan, dan had ik simpel weg geaccepteerd dat het een of andere extremist was. De mensen die sikh zijn hebben altijd SINGH of KAUR als achternaam. In het nieuws bericht waar je naar refereert komt geen van die achternamen voor.

Kijk eerst voordat je je plaatjes uitkiest , l*l
en doe wat meer onderzoek.

Met vriendelijke groet,

Karan

Karanjit Singh | 14-11-11 | 21:23

-weggejorist-

freiherr Fapowitz | 14-11-11 | 20:48

Aha. Wellicht kunnen we ze met moslims, orthodoxe Joden en ggggristenen in een grote K1-ring plaatsen.

Semolina Pilchard | 14-11-11 | 20:12

Sikhs zijn dus ook moslims ... redactie doe eens wikipedia lezen ...

1nfidel | 14-11-11 | 20:12

Radicaliseren de hindoes in Indie niet gewoon vanwege hun agressieve moslimbuurtjes? Geeft iig een fijne buffer tegen de verspreiding van de Islam in Indie. Jammer als anderen daar ook slachtoffer van worden maar volgens mij ben je als ongelovige niet-zendeling nog steeds hardstikke veilig daar.

sitzkrieg | 14-11-11 | 20:03

Ze zien er veel te grappig uit om gevaarlijk te zijn.

De Zwijger | 14-11-11 | 19:53

azoturie | 14-11-11 | 18:37
Wikipedia Intellectueel... je weet totaal niet waar je het over hebt...

Pauvre Con | 14-11-11 | 19:36

Etnocentrisch is inderdaad het juiste woord. En voor wat betreft Sap heb je best een goed punt te pakken.

Heeft iemand die Quid overigens al eens door de mangel gehaald? Schrijver van Christelijke kinderboeken? Het wordt ineens een stuk makkelijker om te begrijpen waarom hij Hindoeïsme en Islam afzeikt.. www.izb-ark.nl/producten/boeken/geloof...

Romanov | 14-11-11 | 19:35

Romanov | 14-11-11 | 18:59
Etnocentrisch is het wel, maar daarover valt alleen maar te zeggen: Welkom op GeenStijl. Zolang het etnocentrisme niet zo ver reikt als dat van pak 'm beet een Jolande Sap die onze westerse liberale ideeën met alle goede bedoelingen van de wereld op wil leggen aan andere 'onbeschaafde' volken valt het volgens mij best met een korreltje zout te nemen.

Doldwaas | 14-11-11 | 19:22

Maar goed, wat verwacht je ook van een christenhond als Quid.

Romanov | 14-11-11 | 19:10

@Patatter

Het maakt toch helemaal niet uit of het waar is? Als er maar weer een cultuur of religie afgezeken kan worden. En de beste manier om dat de doen is om een vergelijking te trekken met een cultuur of religie die al niet helemaal lekker ligt bij je achterban. Vrij simpel opzetje. Succes gegarandeerd. Hunnie benne radicaal, ons zijn de übermenschen.

Romanov | 14-11-11 | 18:59

Tsja. Die boeken staan -naast dat er veel mooie wijsheid in geschreven staat- ook vol met vreselijk geweld. Of het nu de Bijbel, de Quran of de Gita is, om maar wat geschriften van grote religies te noemen. Enkel Boeddhisme, tenminste die in de originele vorm, want ook die spirituele filosofie is gekaapt, lijkt me wel vriendelijk. Maar dat is volgens mij weer géén religie. Nee, mensenboeken die geschreven zijn in opdracht van heersers komen de heersers goed uit. Zucht.

AntiSoof | 14-11-11 | 18:59

Als het erop aankomt is tolerantie een uniek seculier en westers begrip.

Doldwaas | 14-11-11 | 18:56

Wat een ontzetten gezwets, Johnny. Het zijn juist vredelievende mensen, een enkele gek uitgezonderd. Maar die heb je hier ook (Breivik). Heel anders dan de Islam.
Wikipedia "Dit verklaart zowel hun tolerantie ten aanzien van andersdenkenden als hun vaak heftige afwijzing van proselitisme." (proselitisme = proberen te bekeren van mensen tot je eigen mening).

Huiswerk, huiswerk, huiswerk en diep schamen.

Patatter | 14-11-11 | 18:51

Als iedereen met een religieuze baard gewoon eens doodging nog voor dit etmaal ten einde is, dan is het probleem morgen grotendeels opgelost.

Maar tot wie kan ik bidden, als atheïst, voor zo'n hemels wonder?

Statler en Waldorf | 14-11-11 | 18:51

Ik heb ook wel eens jehova's aan de deur.
Glimlach even aardig en zwaai ze uit.
Wil geen bloed op m'n droogloopmat.

Schietmijmaarlek | 14-11-11 | 18:51

Dit is pas een tulband!http://www.google.nl/imgres?q=kirpan&um=1&hl=nl&safe=off&client=firefox-a&sa=N&rls=org.mozilla:nl:official&biw=1440&bih=799&tbm=isch&tbnid=dt8NUP6sDkuKaM:&imgrefurl=http://cornect.com/2011/01/19/quebecs-kirpan-ban/&docid=olqU7TDRZuJhhM&imgurl=http://cornect.com/wp-content/uploads/2011/01/kirpan-338x500.jpg&w=338&h=500&

Mozeskriebels | 14-11-11 | 18:42

@Romanov | 14-11-11 | 18:33 |
Geeft niet, ik wist al dat ik niet populair was.

A.Th. | 14-11-11 | 18:41

Staat Zwaardmans tegenover me, met bloeddoorlopen ogen van de dope, trek ik mijn poeplap.
Ik geef hem een flap, en zeg: Wil je neuqen?
Ja natuurlijk zegt-ie.
Zeg ik weer: Asjeblief, dan zie je je zus ook weer eens.

(Kon ik weer me kop vastnaaien - kutt)

A.Th. | 14-11-11 | 18:39

robert1 | 14-11-11 | 18:29 |

Dat kan zijn , maar er moeten koppen gaan rollen .

Eurotokkie | 14-11-11 | 18:33

@A.Th.

Dat levert je geen stemmen op vrind.

Romanov | 14-11-11 | 18:33

@Romanov | 14-11-11 | 18:28 | + -1 -
Niks verbieden, gewoon lekker laten lullen, en gauwdiefjes laten aanpakken met bestaande wetgeving.

A.Th. | 14-11-11 | 18:32

ole guapa | 14-11-11 | 17:31
-
U spreekt wellicht goed Engels, maar niet het Engels dat ongeveer 400 miljoen Indiërs tot (meestal hun tweede) taal rekenen.
-
en.wikipedia.org/wiki/Indian_English

azoturie | 14-11-11 | 18:30

@A.Th. | 14-11-11 | 18:28
Ja, als je 15 procent van de bevolking vertegenwoordigt, ben je alleen representatief voor die 15 procent.

Bart_Bart | 14-11-11 | 18:29

Kletskoek. Hindoeisme kent geen bekeringsijver.

robert1 | 14-11-11 | 18:29

@A.Th.

Ik weet niet waar het vandaan komt. Ik weet wel dat het tijd is dat iemand er iets tegen doet! Zojuist nog zag ik een marokkaantje een portemonnee stelen van een oude vrouw, in naam de Islam. Misschien moeten we dat achterlijke boek wel verbieden, dan zal die jongen wel twee keer nadenken voor hij zoiets doet!!

Romanov | 14-11-11 | 18:28

@Bart_Bart | 14-11-11 | 18:25 |
Dus net zoiets als Cohen die niet erg representatief is voor socialisten of Wilders die niet zo representatief is voor Ariers.

A.Th. | 14-11-11 | 18:28

@Eurotokkie | 14-11-11 | 18:17
Die meneer heeft het over 'converters', dus mensen die hindoes willen bekeren (naar moslims in dit geval).

Vrij relevant met Pakistan aangrenzend. Wij hebben in Nederland ook een meneer die (terecht) bang is voor Islamitische invloeden.

Daarbij is deze meneer erg 'right wing', dus niet representatief voor de mainstream hindoe's.

Dus ga het niet vergelijken met moslims. Het is hoogstens een tegenreactie op de Pakistaanse Islam.

Bart_Bart | 14-11-11 | 18:25

@Romanov | 14-11-11 | 18:19 | + 1 -
Zwaar irritant ja. Moet je weer met naald en draad in de weer om het zaakje te naaien. ... En dan ook die middelvinger die er iedere keer naast ligt, ik ben hem vandaag al 6x kwijt geraakt.
Snappen ze nou niks van zombies of vinden ze het gewoon leuk?

A.Th. | 14-11-11 | 18:24

Reinaert | 14-11-11 | 18:02
Het wordt pas eng als de Taliban het gaat winnen in Pakistan. Tot die tijd hoeven we ons geen zorgen te maken.
Voorlopig is Pakistan degene die op z'n knieën bij India om hulp komt bedelen...

mohell | 14-11-11 | 18:23

@Eurotokkie

Het is ook zwaar. Elke dag weer die moslims en hindoes die je tot hun geloof willen bekeren en anders je kop eraf hakken. Het is mij vandaag al 4x gebeurd!

Romanov | 14-11-11 | 18:19

Welja, straks lopen de koeien hier ook over straat te schijten.

Conan de Rabarber | 14-11-11 | 18:18

@Jackanders | 14-11-11 | 18:10
Dat zijn katholieken.

Die gaan dus zondagochtend eventjes iemand 'beheaden' en dan gezellig naar de kerk.

Maar goed, dat heeft meer met de latino-zucht naar makkelijk geld te maken, dan met het Christendom.

Bart_Bart | 14-11-11 | 18:18

Kopvot | 14-11-11 | 18:12 |

vind ik niet , bij moslims kun je nog kiezen , of je bekeren tot de islam of je kop eraf.

Eurotokkie | 14-11-11 | 18:17

@Reinaert | 14-11-11 | 18:05
Die roestbak kan nog wel een tijdje mee, als we regelmatig onderhoud plegen.

En vooral: rotte onderdelen vervangen en de kapotte onderdelen repareren.

rara | 14-11-11 | 18:15

In de Bond-film Octopussy vond ik die meneer met tulband ook al een beetje agressief.

Toch hoeven we ons geen zorgen te maken over die hindoes. Die zijn best liev, wat Johnny 'Doemdenker' Quid ons ook wilt doen geloven.

Bart_Bart | 14-11-11 | 18:15

@ Romanov | 14-11-11 | 18:07
Mét alcohol natuurlijk. Ander kan je die tent binnen 2 maandjes opdoeken. En peuken.

Pa Cartwright | 14-11-11 | 18:13

Niets leuker dan religie! Het levert altijd uitstekende films op met veel geknal en bloed aan de paal! Het is goed voor de Cultuur!
En! En! Al je nog eens een callcenterum aan de lijn krijgt met een accentje, zorg dat je een geinig scriptje klaar heb liggen voor een kwartiertje kostelijk vermaak. Tip van de dag dus: uitschrijven bij het belmenietregister, en terugzeiken maar.

Hierboven staan voldoende tips voor de assemblage voor een gein-script ... laat maar komen ... het is leuker dan TV, en nog gratis ook.

A.Th. | 14-11-11 | 18:13

Romanov | 14-11-11 | 18:04
Zolang jouw islamitische moeder je hindoevader niet wil bekeren is er dus niets aan de hand ;-)

mohell | 14-11-11 | 18:12

Hindoes zijn veel vredelievender dan moslims!

Kopvot | 14-11-11 | 18:12

Worden onze straten nu ook geterroriseerd door hindoes op scooters? Willen ze ook allemaal hier naar toe komen? Zijn de hindoes overigens net zo crimineel en misdadig als moslims? Vragen vragen .. Of mag je ze gewoon niet bekeren en is dat alles.. Ik verwacht vanavond de 1e hindoe deskundige bij P&W.

denoorman | 14-11-11 | 18:12

'andere' ergens tussen.

Jackanders | 14-11-11 | 18:11

@Eurotokkie

Ik houd niet van kleine jongetjes.

Romanov | 14-11-11 | 18:11

Die drugs-jongens in en om Mexico, waar geloven die eigenlijk in?
Die doen ook niet zo moeilijk over wat hoofden en lichaamsdelen meer of minder.

Jackanders | 14-11-11 | 18:10

Romanov | 14-11-11 | 18:04 |

Je bekeren tot het christendom .

Eurotokkie | 14-11-11 | 18:08

@Pa Cartwright

Met of zonder alcohol?

Romanov | 14-11-11 | 18:07

Qua vredelievendheid kunnen europeanen nog heel, heel veel leren van Hindoes. Natuurlijk zitten er ook wat mafkezen tussen Hindoestanen. Moeten we daarom europeanen ook maar ff gaan vergelijken met Hitler, de rode brigades of het extreem rechts clubje van onlangs in Duitsland? Schei dan svp uit met dat infantiel anti-religie gejank, jankerTs.

YaHozna | 14-11-11 | 18:07

Badderbeest! | 14-11-11 | 18:04 |

Me bekeren tot een andere energieleverancier vind ik ook überirritant.

Eurotokkie | 14-11-11 | 18:06

@rara | 14-11-11 | 17:56

Beschaafd? Wij? Als je het dunne laagje (Chinees) chroom wegkrabt is onze hele multiculturele samenleving ook niet meer dan een aftandse roestbak.

Waar we vervolgens nog trots op zijn ook. Dat dan weer wel.

Reinaert | 14-11-11 | 18:05

@ Romanov | 14-11-11 | 18:04
Uhm.

Toch maar gewoon een avondwinkel beginnen?

Pa Cartwright | 14-11-11 | 18:05

Nou nou jongens en meisjes hierboven, niet zo negatief. Jullie lijken wel gelovigen!

A.Th. | 14-11-11 | 18:04

Ik vraag me af wat dit voor mij betekent als zoon van een Hindoe vader en Islamistische moeder.

Romanov | 14-11-11 | 18:04

Mensen die je komen bekeren zijn dan ook überirritant. Wat dat aan gaat moet ik die haattulbanden wel gelijk geven.

Badderbeest! | 14-11-11 | 18:04

@SchoneZoon | 14-11-11 | 17:48 |

Tuurlijk zet het in een andere context. Want als je niet moslim kunt bashen is het niet lekker genoeg voor je. Zeg je dit soort dingen ook als de Taliban een willekeurige hulpverlener onthoofden die voor een christelijke organisatie werkt? Die retoriek die jij zo lijkt te begrijpen is namelijk net als die van fundamentalisten. Maar fanatieke anti-moslims lijken dan ook altijd verdacht veel op hetgeen ze verafschuwen.

Uhh | 14-11-11 | 18:03

@mohell | 14-11-11 | 17:15

Da's inderdaad een grapje. Al is het dra je er even over nadenkt natuurlijk helemaal niet zo leuk dat beide landen wél over kernwapens beschikken. Zeker wanneer je weet dat men graag op de wederzijdse lange tenen gaat staan.

Akelige gedachte, dus.

Reinaert | 14-11-11 | 18:02

Bakito | 14-11-11 | 17:58 |

Idd , 1 geloof 1 god , klaar.

Eurotokkie | 14-11-11 | 18:01

mindovermatter | 14-11-11 | 17:47
Ik begrijp de vraag niet goed. Kan aan mij liggen hoor, maar India is geen moslimland en zal dat ook nooit worden.

mohell | 14-11-11 | 17:59

Waarom worden ze het niet eens? Ze dragen toch allemaal kopvodden?

borderlijntje | 14-11-11 | 17:58

Jaja. Gooi alles maar weer op één hoop.

Bakito | 14-11-11 | 17:58

@Reinaert | 14-11-11 | 17:13
Natuurlijk moeten we dat niet willen, we zijn tenslotte beschaafd.

Waren zij maar net zo multicultureel ingesteld als wij, dat zou een hoop ellende schelen.

rara | 14-11-11 | 17:56

Prima idee! Sowieso zijn mensen die de moeite nemen een ander te bekeren niet goed snik. Kop eraf is weer vrij cru, maar ridiculiseren zou logisch zijn.

Rest In Privacy | 14-11-11 | 17:55

@jansen

Natuurlijk. Ze worden alleen niet meer gezien als de belichaming van alle maatschappelijke problematiek, daar hebben we nu moslims voor.

Romanov | 14-11-11 | 17:55

@ Schonezoon

En de Islamietjes zijn het vuur dan toch zeker? Want ik zou persoonlijk geen land kunnen noemen waar de Islam goed samengaat met andere geloven.

zeertegendradig | 14-11-11 | 17:55

Moslims die Hindoes bekeren ? Gelukkig gaan Ajax en Twente ook verder bekeren.

Gier | 14-11-11 | 17:54

@dlseth_

Natuurlijk, je hebt gelijk. Het heden is het enige wat telt. Sorry man!

Romanov | 14-11-11 | 17:53

Ik moet nodig mijn Aandelen Halal verkopen en snel Vishnu aandelen kopen voordat de islam koers keldert. Christus aandelen zijn al jaren bagger.

zeertegendradig | 14-11-11 | 17:53

Mindy | 14-11-11 | 17:47 |

Gandhi was ook geen lieverdje.

Eurotokkie | 14-11-11 | 17:51

@vraagstaart | 14-11-11 | 17:38 | + 0 -
Nee man, die vrije wil is er om te kiezen wat voor oorlog je wil beginnen. Goeie grap van God ... welke dan ook.

Maarre ... Hindoes bekeren? Waarom zou ik? Gewoon bespotten! Veel leuker! Net als al die andere idioten.

Man, ik ga lachend door het leven!

A.Th. | 14-11-11 | 17:50

Het is hun karma! Rot op en zoek het lekker uit!

In Cafe de buurman | 14-11-11 | 17:50

Kirpan zegt u? Nwa, doet u mij maar de prawn jhalfrezie, net als vorige keer, en een mango lassi om het zaakje te blussen

Tobi | 14-11-11 | 17:49

@Romanov | 14-11-11 | 17:43
Oh sorry, ik dacht dat we het over het heden hadden.

dlseth_ | 14-11-11 | 17:48

Zet het in een andere context: Het zijn voornamelijk moslims die Hindoes proberen te bekeren tot de Islam. Al dan niet met geweld. Misschien bedoelt hij dat je moslims moet onthoofden als ze hun eigen ideologie proberen op te dringen.
-
Die 2 groepen zijn in India netals water en vuur.

SchoneZoon | 14-11-11 | 17:48

Romanov | 14-11-11 | 17:33 Joden blijven gewoon Joden hoor.

zeg maar jansen | 14-11-11 | 17:48

Ik voorzie een patentoorlog ala Samsung en Apple. Volgens mij hebben de Moslims het patent voor onthoofden uit naam van religie..

Datzegiktoch | 14-11-11 | 17:48

Ik voorzie een patentoorlog ala Samsung en Apple. Volgens mij hebben de Moslims het patent voor onthoofden uit naam van religie..

Datzegiktoch | 14-11-11 | 17:48

Gandhi draait zich om in zijn takkenboszeemansgraf.

Mindy | 14-11-11 | 17:47

mohell | 14-11-11 | 17:14 |

En het verschil met moslimcountry of de Grote Gedooger wenst is....?

mindovermatter | 14-11-11 | 17:47

Koos Knak | 14-11-11 | 17:39 Heb je geen gezeik over de euro meer. Alle problemen opgelost.

zeg maar jansen | 14-11-11 | 17:47

Hindoes die geen moslims willen worden. Mooi want dat wil ik ook niet.

Wordt ik dan een hindoe? Nee, ook niet.

zeg maar jansen | 14-11-11 | 17:46

@dlseth_

lol. Sla eens een geschiedenisboek open in je vrije tijd.

Romanov | 14-11-11 | 17:43

..... gijzel een koe. Mag het ook een schaap of geit zijn?

Plukkiehaar | 14-11-11 | 17:43

vraagstaart | 14-11-11 | 17:38 | + 0 -

God heeft toch een foutje gemaakt om mensen een vrije wil te geven.

Eurotokkie | 14-11-11 | 17:42

Satire? U vraagt, wij draaien. (Het is al een oudtje uit de MAD van 30 jaar terug) Ze dragen een tulband om de lidtekens van hun hersenoperaties te verbergen.

Ze dragen een tulband om het hersenvolume wat op te krikken.

Wie ga er door met de estafette van ridicuul & en spot?

A.Th. | 14-11-11 | 17:41

Ach, het zijn maar Indiërs. Die kunnen niet eens schijten zonder dat een westers iemand hun daar expliciet opdracht toe geeft.

dlseth_ | 14-11-11 | 17:41

Als we allemaal mekaar nu eens onthoofden?
Nee, niet slim?

Koos Knak | 14-11-11 | 17:39

Als ze nou eerst even het conflict onderling uitvechten tussen moslims (Paki's) en hindoe's (India), kan de winnaar in de ring tegen de VS (gristenen) en kunnen wij ons in alle rust focussen op herinvoering van de gulden. O ja: en wie één van beide veldslagen verliest moet driehonderd jaar z'n kop houden. Deal?

borderlijntje | 14-11-11 | 17:39

.. en als ik het goed lees, wil deze meneer niet met het kromzwaard in de hand ongelovigen bekeren, maar diegenen te lijf die zijn geloofsgenoten goed- of kwaadschiks willen bekeren tot een andere religie. Welke dat nou zou kunnen zijn, zou ik niet weten * kuch *.

Nog niet zo tof natuurlijk, maar in ieder geval lijkt-ie me dan niet zo'n type dat mensen van kant maakt domweg omdat ze geen hindu zijn. Scheelt een hel stuk imo.

vraagstaart | 14-11-11 | 17:38

Wat is dat toch met mannen in jurken? Ik voorzie nog nog meer nieuwe terreur van uit de drag-queen hoek.

Pastor Sippenhaft | 14-11-11 | 17:36

Azteken stonden bekend door hun mensenoffers anders zou de zon niet meer opkomen , over 400 jaar kijken mensen naar deze tijd met de zelfde verbazing.

Eurotokkie | 14-11-11 | 17:34

Hindoei!

perdido | 14-11-11 | 17:34

Hindoes de nieuwe Moslims? Misschien bij de volgende crisis over 70 jaar als er weer een rechts extremist opstaat die een zondebok nodig heeft. Voor nu zijn Moslims nog even de nieuwe joden.

Romanov | 14-11-11 | 17:33

@psycho_3 | 14-11-11 | 17:22

Wat een onzin.

applaus voor de paus | 14-11-11 | 17:33

George Harrison.

Frdnnd | 14-11-11 | 17:32

Onbegrijpelijk. Ik woon er midden tussen en nog nooit is er een hindu in één of andere vorm agressief geweest in zijn of haar geloofsbeleving. Het enige wat ik niet moet doen, is ze bewust gaan lopen beledigen over hun religie.

Sterker nog: ik vind 't prima lui. Ook omdat hun geloof ze verbiedt te stelen en ze zich daar aan houden, wat zover gaat dat een taxichauffeur me achterna kwam rennen omdat ik geld in zijn taxi had laten liggen.

vraagstaart | 14-11-11 | 17:31

Ik moet zeggen dat ik niet zo heel veel last heb van hindoes. Maar is het hindoeisme een godsdienst die minder erg is? Ik denk het niet. De Indiase cultuur bestaat al duizenden jaren zonder veel sociale voorruitgang.

Economische vooruitgang is er wel, maar dat komt door de Westerse markteconomie.

Maar eh, ik was nog niet klaar met die gristengekkies (kindermeppende dominee's, koopzondagen), en nu begint Geen Stijl alweer over een nieuwe groep. Iets langzamer s.v.p. De atheist van vandaag moet jullie wel kunnen bijbenen.

@hindoes: Ik ben overigens geen manglik, volgens www.vedicscholar.com/kuja.php . Iemand een leuke dochter beschikbaar?

applaus voor de paus | 14-11-11 | 17:31

Las het stukje onder de link 'Total Nutcase' in de Indian Times. Ik spreek goed Engels, maar dat is niet te lezen met die namen....

[...] maharashtra minister of state for home kripashankar singh said. describing togadia's arrest as a preventive one, singh said the vhp leader [...]

Doet me een beetje denken aan de Indianen die in "It Ain't Half Hot Mum" ten tonele gevoerd werden. Yes sir Sahib Sir... y-knot-band.com/wp-content/uploads/201...

ole guapa | 14-11-11 | 17:31

Kunnen ze niet in sprookjesland gaan wonen.

Eurotokkie | 14-11-11 | 17:31

Na de haatbaard, nu de haatsikh.

Gier | 14-11-11 | 17:31

India is een heerlijk land vol met religieuze exoten. Kleurrijk ook nog. Zalig dat gebadder in de Ganges. Ik bedoel dat religie ook heel leuk kan zijn als beleving. Is weer eens wat anders als Gordon.
.
Maar hindoeisme is gewoon een manier van leven, er bestaan geen dogma's. Zo kun je ook atheïst zijn en toch hindoe. En als fascist kun je ook een uitstekende hindoe zijn. Dat gaat allemaal prima samen.
.
Peter Sellers heeft het heel goed neergezet in 'The Party'.

Greetje Duisenberg | 14-11-11 | 17:30

Mensen, gewoon doorlopen en vooral niet je hoofd verliezen door dit soort uitspraken van relikwibussen

Den Meester | 14-11-11 | 17:28

Nieuw topic. Had iemand me niet even kunnen waarschuwen? Zit ik al die tijd naar een vulkaan te kijken.

zeg maar jansen | 14-11-11 | 17:28

psycho_3 | 14-11-11 | 17:22
Daar denkt een hindoe zelf anders over. Heb je wel eens een hindoe horen bidden? Ik wel hoor.

mohell | 14-11-11 | 17:27

En daarbij Hindoeisme is geen religie, maar een levensovertuiging en daarbij nog eens de oudste, die er bestaat.

psycho_3 | 14-11-11 | 17:22

Hoe vaak lees ik hier niet dat al het geloof dood moet, hoezo vrede?

xzaz2 | 14-11-11 | 17:22

Hei-kneuter | 14-11-11 | 17:19
LOL ken je religies, dat weten Quid nog niet zo goed.

psycho_3 | 14-11-11 | 17:21

Kun je daar bestrijdingsmiddelen tegen kopen, tegen Hindoes?

Boris Poepnagel | 14-11-11 | 17:21

prem krijgt het druk met relibashing these days

hetluis | 14-11-11 | 17:19

Kudt ben ik weer te laat om indruk te maken met een tegel dat plaatje een Sikh weergeeft en geen Hindoe.
Bedankt Mohell & Psycho_3

Hei-kneuter | 14-11-11 | 17:19

Ik stel voor om ze het lekker samen met de moslims te laten uitzoeken.

vetkleppert | 14-11-11 | 17:19

Reinaert | 14-11-11 | 17:03
Is dat 'n grapje?

mohell | 14-11-11 | 17:15

Zal wel aan mij liggen, maar is dat geen Sikh op het bijgevoegde plaatje?

psycho_3 | 14-11-11 | 17:15

Je haalt twee religies door elkaar: Tulband en kirpan horen bij Sikhs, die zelf ook 'n kopje kleiner gemaakt worden als ze in 't openbaar een tulband durven dragen.
India heeft het inderdaad helemaal gehad met moslims.
't Is het enige land ter wereld dat de islam openbaar ontmoedigt en dat werkt ook nog. Heel veel Indiase moslims veranderen hun naam en worden weer Hindoe, al was 't alleen maar omdat ze anders geen baan kunnen krijgen.

mohell | 14-11-11 | 17:14

@Slipsnifter | 14-11-11 | 17:10
Andere hindoes wel, dat heb je met die kasten, als het zo doorgaat zijn ze hun onaanraakbaren kwijt, want die worden allemaal moslim tegenweurdig, En waar moet je je dan mee vergelijken, als hoogstaande Hindoe?

Causa Sui | 14-11-11 | 17:14

Ik stel voor dat hindoes en moslims elkaar proberen te bekeren.

Zyprexa20mg | 14-11-11 | 17:14

Ahimsa en satayagraha...

eerstneukendanpraten | 14-11-11 | 17:13

@rara | 14-11-11 | 17:09

Wellicht, maar die (zelf-)reinigende werking geeft dan wel weer een hoop rommel. En dat moeten we met z'n allen domweg niet willen. Althans niet op onze straten en pleinen en in onze dorpen en steden. Dat trekt onze multiculturele samenleving namelijk op termijn écht niet meer. Wat ik je brom!

Reinaert | 14-11-11 | 17:13

Moslim terreur is zoooo 2011..

mental K | 14-11-11 | 17:12

Doet me trouwens erg denken aan de serie Hin-do's en Hin-don'ts van de BBC. Hilarisch.

Petrus de Rewa | 14-11-11 | 17:12

Wat iedereen hierboven zegt.... morgen heb ik een eigen mening... *terugkruipen in bed doet met koorts*

de knikkerende kale | 14-11-11 | 17:11

Hé! Is dat de kris Pusaka?

Spitto™ | 14-11-11 | 17:11

Nog nooit last gehad van hindoes eigenlijk..

Slipsnifter | 14-11-11 | 17:10

-weggejorist-

rara | 14-11-11 | 17:09

Dat onthoofden begint me een beetje de keel uit te hangen. Kom eens met wat origineels. Koeien die je uit elkaar trekken of een eeuwig durende yogales...

c.onjo | 14-11-11 | 17:09

Zet die Hindoes tegenover de Moslims en je hebt meteen 2 problemen opgelost.

Getson | 14-11-11 | 17:09

Voor zover ze geen lelijke dingen zeggen in Nederland en alleen hun eigen land onveilig maken mogen ze van mij hun gang gaan.

Petrus de Rewa | 14-11-11 | 17:08

Da's nog eens wat anders dan kindertjes kastijden.

Alleenikhebgelijk | 14-11-11 | 17:08

Religie is geen vrede, religie is een ziekt. Een dodelijke besmettelijke ziekte die met wortel en tak uitgeroeid zou moeten worden. Maar ja, de geestesziekte is beschermd door onze eigen achterlijke wetgeving. Sterker nog, die bescherming wordt zelfs gewaarborgd in onze grondwet teneinde het mogelijk te maken mensen die niet ziek zijn te discrimineren en te beschimpen.

En dan heb ik het nog niet eens over India. Muhwahaha.

Parsons | 14-11-11 | 17:07

Vishnu hakbar!!!

eerstneukendanpraten | 14-11-11 | 17:07

Polen waren de nieuwe Marokkanen.

Einde van de Domheid | 14-11-11 | 17:06

Zit inhoudelijk wel degelijk een verschil in. "Mensen die proberen hindoes te bekeren, moeten onthoofd worden." of "Mensen die geen moslim zijn moeten onthoofd worden."

Mea Culpa Gump | 14-11-11 | 17:05

O ja, en in het Verenigd Koninkrijk hoeft men zich natuurlijk ook helemaal geen zorgen te maken over de binnenlandse veiligheid. Dat is óók al weer winst!

Reinaert | 14-11-11 | 17:05

De volgende oorlog is dus tussen India en Pakistan.

Lekker ver weg, dat dan weer wel.

rara | 14-11-11 | 17:04

Gelukkig beschikken landen als India en Pakistan niet over kernwapens dus we hoeven ons voorlopig nog geen echte zorgen te maken. Dat scheelt.

Reinaert | 14-11-11 | 17:03

Kan me niet schelen wie of wat het is. Reli-gekkies dien je altijd snoeihard uit te lachen en vooral niet serieus te nemen.

Herr Knäckebröd | 14-11-11 | 17:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken