Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

'Filmposters, overheid DOE er wat aan!'

horrorsint123.jpg Wist u nog niet, maar er is nu iets nieuws om over te ultrajammeren als zielige muts met te doorvoede huiliekroost: de filmposter. Yep. Moet verboden worden. Want kwetsend voor kiddo's. Zo'n poster van SINT (die fijne film) bijvoorbeeld kan kinderen tot in het diepst van hun ziel kwetsen. Zo erg dat ze er een post-traumatische stressstoornis door kunnen oplopen en de rest van hun leven tot niets anders meer in staat zijn dan als een zombie D66 stemmen. Wat een afbeelding van De Profeet is voor haatbaarden is een poster van SINT (die fijne film) voor jubelkroost wiens moeder docent is aan de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten (dan weet je het wel). Daarom zegt Eva B (Bertha? Bosnimf? Boeiend? Bossenhout?) Baggerman: "Overheid doe iets! Nare posters zijn voor kinderen een serieuze inbreuk op hun veilige omgeving! Hoe logisch is het dat het niet gaat om de mooie vrouw op de poster van Hunkemöller, maar om de bh die ze draagt?" (lolwut? Gaat het om de BH?). Meisje, ZANIK niet zo! Je kan toch godverdomme niet aan de overheid gaan vragen posters te verbieden omdat die verwende Sterre en Mees in die Baboo-bakfiets van je zoals alle kinderen bang zijn voor krokodillen onder het bed? Als je graag genomen wilt worden door Johan "feel good vult mijn leven met rijkdom en trouwens ook mijn zakken" Nijenhuis met zijn lange staf en hete roede kun je het toch ook gewoon zeggen? Het is trouwens uiterst bedenkelijk dat nota bene een kunstdocent stiekem voor het censureren van de Damien Hirst-schedelposters is, dus impliciet voor het kunstcensuurgebeuren. Bovendien houden kinderen van schedels: piraten zijn namelijk cool. En wat gaan we eigenlijk na de kwetsende haatfilmposters verbieden? Ouders die met hun mongooltje zomaar in het openbaar verschijnen want dat kan kwetsend zijn voor zwangere moeders? De kinderbijbel, gezien het vele zware geweld in het land van melk, honing & naastenliefde? Dat dikke wijf van de Plus-reclame? Zwarte pieten? (Oh wacht...) Negerzoenen? Rembo & Rembo? Alle andere kinderen, nietsontziende egoïstische pestkoppen dat het zijn? Zeg het maar heur, de "overheid" doet wel even "iets". Nu even voor alle meelezende kinders: hadden jullie SINT (die fijne film) al gezien? Vet gaaf en cool, veul spannender dan die weke kleffe meuk van Nijenhuis en zijn 40 kunstdocentes.

Reaguursels

Inloggen

Wat een gezeur ook weer, wees blij zou ik zeggen scheelt weer wat uitleg over een paar jaar (kind wil nu geen sinterklaas meer vieren)

Alsof er geen andere dingen zijn die schadelijk zouden kunnen zijn voor kinderen, niemand maakt problemen over de half naakte vrouwen voor de ramen in amsterdam.

oomnomnom | 14-11-11 | 03:11

Maar goed dat die cultuursubsidies worden afgeschaft en het aan de commercie word overgelaten.

A.Th. | 13-11-11 | 19:26

-weggejorist-

A.Th. | 13-11-11 | 19:22

Ja overheid, doe iets: een kleurmarkering voor mensen die debiele onzin ventileren en iedere keer om overheidsingrijpen lopen te roepen (sterilisatie gaat wat ver). Rampzalige randdebielen een rood hoedje, zodat je aan de verpakking al kan zien dat je die uit de buurt van je kinderen moet houden, want ze praten ze gegarandeerd een trauma aan. Of nog beter maar, ghetto's, en ga weer lekker beginnen met het uitdelen van sterren, driehoeken, halve maantjes, sikkels, oordoppen, oogkleppen, houten poten. Hop met die segregatie. Dan kunnen de kinderen na zorgvuldige indoctrinatie in het klaslokaal waar ze al die dingen mogen leren welliswaar na 10 jaar nog steeds hun naam niet spellen, maar in ieder geval tijdig hun blik afwenden ter vermijding van geestelijke schade. Er is niets mis met 19de eeuwse waarden en normen, de helderste richtlijnen komen nog altijd van God!
Plavei de straten met psychotherapeuten, een valium automaat op iedere straathoek voor de afknappende zieltjes, want straks dan zit de jeugd van tegenwoordig allemaal in het gekkenhuis en zijn ze aan de drank en de drugs verslaaft omdat ze te horen hebben gekregen dat ze niet voor eeuwig leven. De Bijbel, de Koran, de Edda, I Ching, rode sticker! Alles door een keuringscommisie heenhalen: Gewoon de culturkammer weer terug, wie heeft die eigenlijk afgeschaft! Computergestuurde sloten op de ouderlijke kamer, je weet maar nooit. Enkelbanden aan het kroost zodat je altijd weet in welke 7 sloten ze nu weer zitten.

O kudt, het was de 21ste eeuw waar we nu leven? Sorry. Ik heb niks gezegd. Sorry.

A.Th. | 13-11-11 | 19:07

plastic zakje | 12-11-11 | 14:18
Ik heb m al ff binnen maar ik kan je al verraden dat ik t een beetje een B film vond.....

lilluke halve hoan | 13-11-11 | 16:17

Mwah, het is maar een film. Ik ga evengoed niet kijken omdat Nederlandse films helaas te zelden de opgeklopte controverse rechtvaardigen.

Jan Passant mk2 | 13-11-11 | 11:09

Je moet niet fucken met de SInt. Sint is leuk voor kinderen, spannend, hoort erbij, mooi en puur, tijdloos. Geen groene en gele pieten, gewoon witte SInt, zwarte Piet.
En dan niet over de rug van die kindjes een horror film overal neerplempen en posters waardoor je hun serene Sint beeld verstoord.

Don't fuck with Sint or h' fuck with you!
-pannekoek- Pepernoot!!!

hfakker | 12-11-11 | 23:57

Wel verwarrend allemaal; deze Sint wordt weer gespeeld door Johnnie

Hans Otjens | 12-11-11 | 20:01

Schoorsteenveger | 12-11-11 | 15:26

Wat práchtig verwoord! Hulde.

NoMinister | 12-11-11 | 19:39

Geen uitputtende lijst, zie ik: "Rare exports", "Bad Santa".. Dat wordt een lange nacht surfen om ze allemaal bij elkaar te krijgen. We zullen nog heel wat filmpjes in ons taalgebied moeten maken om dat allemaal in te halen..

Ik verheug me al op een stomdronken, stoned Sint met anale voorkeuren..

Tux1337 | 12-11-11 | 18:52

Allemaal verbieden:

http://listverse.com/2007/12/17/top-10-christmas-horror-movies/

Nuff said! ;-)

Tux1337 | 12-11-11 | 18:43

Zo Nederlands dit.
Hier zie wat jarenlang socialistisch denken doet. Iedereen een zwak wezentje met constante honger naar overheids ingrijpen.
Zielig en sneu. De linkse fatsoens maatschappij, de anti liberalen, de anti kapitalisten. U den sneue Neederländer...

Lompe Loel | 12-11-11 | 18:37

Ik wil die vrouw wel eens ontmoeten. Die moet wáánzinnig lange benen hebben. Vind ik altijd wel mooi. Immers, als je (nog in Sinterklaas gelovende?!?!?) zoon van TIEN JAAR huilend aan je béén kan hangen 'dattienaarhuiuiuiuiswil', dan heb je benen van minstens 1m60. En een zoon die nodig een paar hengsten voor zijn kop moet hebben. Grow up, crybaby.

Neon | 12-11-11 | 18:21

Verbieden is natuurlijk onzin.
Maar waarom zoveel reaguurders hier die weerzinwekkende kut-poster willen verdedigen is mij een raadsel.
-
@Schoorsteenveger
Lof dat ge de moeite hebt genomen uw verstandig betoog uit te typen
Ik ben het er 100 procent mee eens.
-
Je gaat toch potverdrie ook geen spandoeken ophangen met "Sinterklaas betaat niet hoor." - Iemand die dat zou doen zou ik een on-ge-lo-fe-lij-ke etter vinden. Niet dat zo'n spandoek verboden moet worden.. nee nee. Maar de ophanger ervan door boze ouders in de gracht geflikkerd, daar kan ik mee leven...
-
Boycot die kutfilm!

caudillo | 12-11-11 | 17:25

pius | 12-11-11 | 17:07 |
Ik vind het in zekere zin wel boeiend om te zien hoe sterk die symboliek is, en of ouders inderdaad binnen de context van die symboliek genoeg vindingrijkheid aan de dag kunnen leggen om ok die Antisint weg te verklaren.
En als je het over de duvel der commercie hebt...
www.powned.tv/nieuws/media/2011/11/dic...
"Raar dat al die organisaties ervan uit gaan dat ze zomaar van alles met mijn materiaal kunnen doen." zegt de mmeneer die schaamteloos het Sinterklaasverhaal exploiteert. Doet me denken aan de Rolling Stones die beroemd zijn geworden door bestaande bluesnummers letterlijk na te spelen en nu iedereen voor de rechter slepen die meer dan vier of vijf noten speelt van één van hun zogenaamde composities.

Schoorsteenveger | 12-11-11 | 17:25

@Schoorsteenveger 16:51

Eens. En ik word danook niet zelden gelijk wat nukkig van pleidooien als die van juffrouw Baggerman. Prima om het over de (on)mogelijkheden van het tegengaan van het slopen van een mystiek ikoon als Sinterklaas te hebben maar alstjeblieft Eva... probeer toch niemand over de rug van Sint en Piet te vangen in jouw koker van censuur en opgestoken vingers.

widtvoet ® | 12-11-11 | 17:20

@Jackanders 16:50

Kinderen zijn wreed ja. Vertellen elkaar bijvoorbeeld dat de Sint helemaal niet bestaat. Ander verhaal. Maar niets verbieden watditaangaat. Ook die sneue posters van de Ontheiligman niet. Zoals veel ouders kreatief genoeg zijn om de intocht van vele Klazen tegelijk recht te lullen voor die vaak net iets te slimme kinderen, zo zullen zij die dan ook maar aan moeten wenden om hun koters duidelijk te maken dat Dick Maas nu eenmaal uit wrok handelt daar hij als kind immer in het zwartomrande gedeelte van het Grote Rode Boek vermeld stond.

widtvoet ® | 12-11-11 | 17:09

Schoorsteenveger | 12-11-11 | 17:01

Tuurlijk heb je een punt, ik ben het zelfs grotendeels met je eens maar wat ik bedoel is dat de intentie goed was en het soms niet slecht is van de regel af te wijken, hoe bevestigen we ze anders immers;-) en dan denk ik eerder aan zelfregulering dan aan een verbod.

Al zal dat ijdele hoop zijn vrees ik, enfin.

pius | 12-11-11 | 17:07

pius | 12-11-11 | 16:54 |
Het punt dat ze maakt is niet slecht, maar de oplossing die ze aandraagt deugt naar mijn idee niet. Hebben we overal een overheid voor nodig die ons gaat vertellen wat wel en niet mag, wat wel en niet goed is en slecht? Kijk, dat we het evenwicht in normen en waarden een beetje zijn kwijtgeraakt snap ik, maar spotjes over korte lontjes of dat je je werk niet mee moet nemen naar het sportveld van je kinderen gaan dat evenwicht voor ons niet herstellen, laat staan dat geboden en verboden dat doen. Normen en waarden versus wetten en regels, Balkenende is daar al over gestruikeld. De overheid dient enkel aan de periferie in te grijpen, daar waar de emmer overloopt. Verder zullen we het zelf moeten doen.

Schoorsteenveger | 12-11-11 | 17:01

Schoorsteenveger | 12-11-11 | 16:51

Het punt wat ze heeft is helemaal niet slecht, en met de intentie lijkt me ook niets mis in deze. Zoals jij ook al verwoorde in je eerdere tegel.

Of voel je je genoodzaakt aardappelrechts een hart onder de riem te steken?

Dat heb jij toch helemaal niet nodig.

pius | 12-11-11 | 16:54

ToFuck Dibi | 12-11-11 | 16:41 |
Hoe wreed, dat moet in je ziel hebben gekerfd. Is het nog goed gekomen?

Schoorsteenveger | 12-11-11 | 16:53

Ouders zijn tegenwoordig zo weinig creatief.
Die kinderen hebben net Halloween achter de kiezen, dus je zou ze kunnen vertellen dat Sint op de poster mee doet aan haloween.

Daar hoor je die ouders dan weer iet over, de haloween maskers en pruiken inclusief snoepgoed mag dus wel?
Of breng ik ze nu op ideeën.

deraderendraaien | 12-11-11 | 16:51

widtvoet ® | 12-11-11 | 16:38 |
Jouw verhaal sluit naadloos aan bij wat ik zei.
En, zoals ik ook al opmerkte, om zo'n poster van overheidswege te gaan verbieden raakt kant nog wal. Typisch voorbeeld van een muts die vindt dat háár wereldje in wetten en regels moet worden vastgeled,en aldus tot norm moet worden verheven voor allemaal, zoals een overgelovige wil dat zijn wereld wordt gevrijwaard van duivelse invloeden.

Schoorsteenveger | 12-11-11 | 16:51

@widtvoet ® | 12-11-11 | 16:38
Ach, als er al iets wreed is, zijn het kinderen onder elkaar wel.
Ook maar verbieden dan, die wrede onzin.

Jackanders | 12-11-11 | 16:50

ToFuck Dibi | 12-11-11 | 16:41

Doe eens niet copypeesten. Je lijkt wel een zwitsal.

pius | 12-11-11 | 16:43

ToFuck Dibi
Leuk man. Maar ik kan nu al constateren dat uw empathisch vermogen op gelijke voet staat met uw voorspellend vermogen.
Lekker tendentieus blijven trollen; tenminste dat mag ik hopen, want als u daadwerkelijk zo in het leven staat mag ik hopen dat u geen kinderen hebt of zal krijgen. Denk dat dat wel goed komt overigens; kan mij namelijk niet voorstellen dat er vrouwen zijn die met een man als u willen samenleven.
Succes ermee; ik duik de kroeg in!

blendedperfection | 12-11-11 | 16:41

ToFuck Dibi | 12-11-11 | 16:34 |
Op je zesde al? Gefeliciteerd!
Schoorsteenveger | 12-11-11 | 16:38 | + 0 -
Hij was zeer slecht geschminkt

ToFuck Dibi | 12-11-11 | 16:41

ToFuck Dibi | 12-11-11 | 16:34 |
Op je zesde al? Gefeliciteerd!

Schoorsteenveger | 12-11-11 | 16:38

@Schoorsteenveger 15:26

Schitterend betoog waar ook ik me goeddeels in kan vinden. Sinterklaas is van de kinderen en laat dat ondanks alle kommerciele zuigers toch vooral zo blijven. Ze krijgen nog tijd genoeg om zich te realiseren dat ook het sprookje van de Goedheiligman helaas op zoete romantiek en zure leugens berust.

Deze Eva Baggerman echter trekt eea. veel breder. Die wenst de tere zieltjes van ons kroost te "beschermen" tegen al dat kwetsend zou kunnen zijn. Een paar fraaie tieten gevangen in een stukje stof, een bewapend monster uit een of andere game, een uitgemergelde Afrikaanse hongerpeuter, een door de lepra gehalveerde vrouw uit India... het zou volgens haar allemaal niet zomaar moeten kunnen.

Natuurlijk wil je dat kinderen zo lang mogelijk in hun kinderwereld kunnen blijven leven. Maar het leven is hard, gemeen en oneerlijk. De rivier is niet van sinaasappelsap. Ook kleine mensjes zullen dat tzt. helaas in moeten gaan zien. En haar (EB) pleiten voor een soort van censuur van het reele gaat veel verder dan het tijdelijk op de sleutel passen van enig luchtkasteel. Mejuffrouw lijkt het verschaffen van roze brillen aan kinderen als een overheidstaak te zien. Dat is 't niet en dat moet 't mi. ook niet worden.

Benieuwd trouwens wat deze moeder na het lopen langs een poster van de care Bears tegen haar kind zal zeggen wanneer er een door HIV en heroine gesloopte junk om een euro komt bedelen. Hij heeft zwarte randen om zijn ogen dus kijk maar even de andere kant op?

widtvoet ® | 12-11-11 | 16:38

lafjes anoniem
Ik onderschrijf enkel haar Sinterklaas punt. Voor de rest hangen ze maar op wat ze willen en kunnen mits door middel van het geven van de goede context een hoop leren van een foto van een Afghaans meisje waarvan haar neus is afgesneden. Opvoedkundig gezien kan het zeker positieve invloeden hebben omdat het kind bewust wordt gemaakt van haar plaats in de wereld en wat het betekent om op te groeien in een rijk Westers land.
Het punt is nu juist dat het afbeelden van Sinterklaas als een horror slasher geen enkel punt maakt behalve een fijn gezellig en vooral leuk feest voor jong en oud te verneuken. Kinderen zijn hier extreem vatbaar op. Dus ik stel dat we dit met zijn allen gewoon niet moeten willen. Gun die kids een leuk feest en trek al die klote posters van de muur.

blendedperfection | 12-11-11 | 16:37

De overheid gelooft in een heel andere Sinterklaas, ook al geeft deze poster goed weer hoe die EU sint er werkelijk uit ziet!

deraderendraaien | 12-11-11 | 16:36

ToFuck Dibi | 12-11-11 | 16:34

Ik neem niets serieus. Behalve mijn vriendin dan.

pius | 12-11-11 | 16:35

pius | 12-11-11 | 16:05 | + 1 -
Niet Roodkapje was je bang voor. Best een gezellige meid.
De grote boze wolf, daar kon je van griezelen.
En je moet het hele gezever niet zo serieus nemen.
Leef je een stuk langer.
blendedperfection | 12-11-11 | 16:02 | + -3 -
Ik verneuk geen kinderfeest, maar een muts, die een zoontje van 10 heeft, die nog aan de Sint gelooft, en moet huilen, als de goedheiligman een wat vreemd gezicht heeft, verdient niet beter.
Ik had al op mijn zesde door, dat de Sint wel een heel veel leek op de buurm,an.
Als je mij een knuppel noet, omdat ik een andere mening heb, dan jij, dan wens ik je een levenslang woongenot in een Vinexwijk samen met een bakfietsvrouwtje en 2.4 kindren, die uiteraard op hun vijftiende nog aan Sint geloven.
Onrendabele!

ToFuck Dibi | 12-11-11 | 16:34

de_profeet | 12-11-11 | 16:14 |
Te bolle wangen, te gemaakt lachje, te veel gespeelde zelfverzekerdheid, maar goed genoeg voor een poster met gouden bikini.

Schoorsteenveger | 12-11-11 | 16:33

Willem VanDer Decken | 12-11-11 | 16:19

Deze vergelijking is als rectaal verkeer zonder glijmiddel. Dan weet jij het wel.

pius | 12-11-11 | 16:32

Dit soort types bejubelen ook de multiculturele samenleving en denkt dat de veilige bubbel waar ze in leven daarmee overeenkomt. Maar owee als de grote boze buitenwereld de bubbel binnendringt.

Willem VanDer Decken | 12-11-11 | 16:19

Uiterlijk niets verkeerd mee.

www.dok5.com/EVA/

En dan klikken op foto's.

Innerlijk voelt ze zich zoals een dik wijf in tuinbroek met kortgeknipt, rossig haar.

de_profeet | 12-11-11 | 16:14

Dubbelpost, sorry daarvoor

lafjes anoniem | 12-11-11 | 16:10

blendedperfection | 12-11-11 | 16:02

Niemand wil het sinterklaasfeest voor kinderen "verpesten", maar de wereld is nou eenmaal niet 100% veilig en kindvriendelijk. Kleurcodes rond posters en ingrijpen van de overheid helpt daar echt niets tegen. Kinderen leren met onveiligheid en angsten om te gaan daarentegen wel.

lafjes anoniem | 12-11-11 | 16:09

blendedperfection | 12-11-11 | 16:02

Niemand wil het sinterklaasfeest voor kinderen "verpesten", maar de wereld is nou eenmaal niet 100% veilig en kindvriendelijk. Kleurcodes rond posters en ingrijpen van de overheid helpt daar echt niets tegen. Kinderen leren met onveiligheid en angsten om te gaan daarentegen wel.

lafjes anoniem | 12-11-11 | 16:09

pius
Eens; mooi gezegd

blendedperfection | 12-11-11 | 16:07

NoMinister | 12-11-11 | 15:59

Een waar woord als ik zo vrij mag zijn.

pius | 12-11-11 | 16:06

blendedperfection | 12-11-11 | 16:02

Tofuck Dibi heeft het empatisch vermogen van een colafles in een vuilnisbak. De kans is dus groot dat hij meer punten volledig mist.

Want wie was er nou in godsnaam bang voor roodkapje?

pius | 12-11-11 | 16:05

ToFuck Dibi
Je mist mijn punt... volledig. Het gaat om de beeldvorming omtrent een feest voor kids die hier oprecht soms het hele jaar naar kunnen uitkijken, waarom zou je dat op deze manier willen ''verpesten''. Waarom zou je dat überhaupt willen? Wat voor een knuppel ben je eigenlijk als je dus blijkbaar gericht en moedwillig een kinderfeest probeert te verneuken. Eerlijk gezegd vind ik u maar een beetje wereldvreemd.

blendedperfection | 12-11-11 | 16:02

blendedperfection | 12-11-11 | 15:55

Inderdaad. Uitstekend verwoord.


Dat een aantal reazuurders zo reageren heeft ongetwijfeld te maken met hun eigen brute confrontatie met het feit dat de Sint niet bestond.

Daar zijn ze nog steeds niet overheen en daardoor verpakken ze hun pleidooi heel slim in een lofzang op de vrijheid van meningsuiting.

Terwijl het feitelijk gefrustreerde zielepoten zijn die andere kinderzieltjes hetzelfde gunnen als wat hen ooit overkomen is, sterker nog, dat trauma zien ze maar als te graag in wredere vorm terugkomen bij onze hedendaagse kids.

Best ziek eigenlijk als je erover nadenkt.

pius | 12-11-11 | 16:02

ToFuck Dibi | 12-11-11 |
In sprookjes is er een balans tussen goed en kwaad. Daarom zijn het sprookjes.

Schoorsteenveger | 12-11-11 | 16:01

neemjemoederindemali | 12-11-11 | 15:50 |
Uit de derde eeuw na Chsitus ja. Had ook een andere heilige kunnen zijn. Het frappante is dat Sinterklaas ondanks zijn bisschoppelijk voorkomen door kinderen in het geheel niet gezien wordt als kerkelijk leider en zelfs niet geassiciëerd wordt met de Kaholieke Kerk. Sinterklaas is een autonoom figuur, een heilige pur sang, met een opmerkelijke directheid en aanwezigheid. Hij springt over alle christelijke tradities heen, en zal hget misschien ook winnen van marketingtradities.

Schoorsteenveger | 12-11-11 | 16:00

Che_cuevara | 12-11-11 | 15:16

Ja, die grenzen liggen weer anders. Dat klopt.

Maar als je het niet wilt verbieden, dan hoef je toch nog geen voorstander te zijn?

NoMinister | 12-11-11 | 15:59

blendedperfection | 12-11-11 | 15:55 | + 0 -
Kinderen worden totaal wereldvreemd opgevoed, als je dat opvoede kan noemen.
In mijn tijd vond je het heerlijk om te griezelen.
Je keek 's avonds even onder het bed, of daar geen griezels onder zaten.
's ochtends was je het vergeten en kon je stoer zeggen, dat Roodkapje je helemaal niets deed.

ToFuck Dibi | 12-11-11 | 15:58

Ik vindt dat zelfs de sprookjes van Gebr. Grimm alleen gelezen mogen worden door personen boven de 18 jaar.
Daar staat me toch een boel horror in.

ToFuck Dibi | 12-11-11 | 15:56

@pius | 12-11-11 | 15:52
lol, filmpje in 3..2..1..

Jackanders | 12-11-11 | 15:55

Ik kwam het artikel net inderdaad ook tegen in de Volkskrant, ondanks dat haar betoog veel te ver gaat en mevrouw dus inderdaad eigenlijk pleit voor het verbieden van deze posters namens de staat vind ik wel dat er een klein punt van waarheid in zit. Sinterklaas is voor de kleintjes een gezellige op de familie geörienteerde feestdag. Voor de kinderen geloven in een lieve man die cadeautjes komt brengen en de amicale zwartepieten die ze aan het lachen maakt. Waarom zou je dit in godsnaam van die kinderen willen ontnemen door overal van die achterlijke posters te hangen van wat overigens een ontiegelijke kut film is. Wat mij betreft gaat verbieden ook helemaal nergens over, maar waarom zouden we in godsnaam het feest voor die kleintjes willen verpesten? Ik zag gisteren ook weer een aandoenlijk meisje huilend en geschrokken zich vast klemmen aan de been van haar moeder door die poster. Laten we toch in deze tijden waarin negativisme en onzekerheid over de toekomst de toon is die kids die die sfeer ook zeker wel meekrijgen een leuke feestdag geven.

blendedperfection | 12-11-11 | 15:55

neemjemoederindemali | 12-11-11 | 15:45

Ik snap hem nog steeds niet;)

pius | 12-11-11 | 15:52

@Schoorsteenveger | 12-11-11 | 15:47

Van oudsher is de Sint natuurlijk een paapse heilige.

neemjemoederindemali | 12-11-11 | 15:50

neemjemoederindemali | 12-11-11 | 15:38 |
Ik betwijfel of het Sinterklaasfeest een christelijk feest is. Er zitten talloze christelijke elementen in maar vooraal ook oude germaanse, zoals het rijden over daken.
Het kinderboek uit 1850 van ene Jan Schenkman heeft op de een of andere manier als katalysator gewerkt en ervoor gezorgd dat vooraal in Nederland en België al die elementen een merkwaardig perfecte eenheid gingen vormen.
www.dbnl.org/tekst/sche039stni01_01/in...

Schoorsteenveger | 12-11-11 | 15:47

Wat een trutmuts. En dan doet ze ook nog eens alsof ze verstand heeft van lay-out en ontwerp. Ze wordt in de VK gepresenteerd als "docent aan de AHK". Dat klopt inderdaad, als docent methodiek aan het conservatorium.

lafjes anoniem | 12-11-11 | 15:46

@pius | 12-11-11 | 15:42

De garistelukkuh tradities worden om zeep geholpen, het ESM springt handig in op het ontstane gat.

neemjemoederindemali | 12-11-11 | 15:45

neemjemoederindemali | 12-11-11 | 15:38

leg uit?

pius | 12-11-11 | 15:42

@Schoorsteenveger | 12-11-11 | 15:32

Lol, een christelijk feest inruilen voor een commercieel feest, het lijkt het #ESM wel, hoe treffend.

neemjemoederindemali | 12-11-11 | 15:38

neemjemoederindemali | 12-11-11 | 15:28 |
Deze film en dito poster zijn het product van puur onvervalst commercieel denken, net als pepernoten die al in de nazomer in de schappen liggen. Niks op tegen. maar ik vind het een beetje jammer dat er zo onbeschaamd geparasiteerd wordt op de symboliek rond het Sinterklaasgeest.
Maar om nou om een verbod te gaan vragen, nee.

Schoorsteenveger | 12-11-11 | 15:32

@Schoorsteenveger | 12-11-11 | 15:26
Spijker,kop.. Niets aan toe te voegen.
Hulde.

de grote Anti | 12-11-11 | 15:32

Schoorsteenveger | 12-11-11 | 15:26

Prachtige tegel weer zoals gewoonlijk.

pius | 12-11-11 | 15:31

Waarom begint op ieder willekeurig moment plotseling die fucking commercial van Blom te toeteren???? Ik draai muziek in mijn winkel via de computer.. Nu kan ik gvd geen geenstijl meer bekijken omdat mijn klanten iedere keer worden opgeschrikt door deze achterlijke herrie.

Eeboe | 12-11-11 | 15:30

Schoorsteenveger | 12-11-11 |
Voor de goede argumenten en de moeite!+1

irma zonderboezem | 12-11-11 | 15:29

Er valt voor beide kanten wat te zeggen in deze. Maar wat moet iedereen maar voor zichzelf uitmaken.

Ik ben natuurlijk geen socialist.

pius | 12-11-11 | 15:28

@Schoorsteenveger | 12-11-11 | 15:26

De echte commercie is een heel stukje enger dan een sint film, ook al is het een hele enge Sint.

neemjemoederindemali | 12-11-11 | 15:28

@Che_cuevara 15:07 & @lekkurlinx 15:10

Thanx! Had zelf van dit specifieke vrouwpersoon ook al wat foto's opgeduikeld maar kon me niet voorstellen dat deze zangeres dezelfde zou zijn als de wat "preuts" ingeborste schrijveresse van die rare columns in de VK. Ze geeft idd. les in kunstzinnig A'dam maargoed ook daar heten er ongetwijfeld meer hondjes Fikkie.

Hoe dan ook nogmaals bedankt en we wagen 't er gewoon op;)

widtvoet ® | 12-11-11 | 15:27

@Che_cuevara | 12-11-11 | 15:08

We zullen ons toch moeten verdedigen tegen plunderende ratten die ongetwijfeld komen gaan.

neemjemoederindemali | 12-11-11 | 15:27

Ergens snap ik het wel een beetje.
Sinterklaas goedheilig man is één van onze sterkste symbolische figuren, een figuur die een perfecte balans tussen goed en kwaad en een absoluut natuurlijke en vanzelfsprekende autoriteit uitdraagt. Zijn Pieten met hun roede en hun juten zak dreigen speels met straf voor begane zonden, maar het is altijd de grote baas zelf, Sinterklaas, die feilloos het finale oordeel velt en zijn Pieten waar en wanneer nodig tot de orde roept.
Een kind voelt deze symboliek als vanzelf aan, omarmt deze en neemt als het eigenlijk al lang doorgheeft dat de Sint niet écht bestaat met tegenzin afstand van hem, blijft met vasthoudendheid geloven in deze Heilige totdat het overdonderende tegenbewijs de mythe voor eeuwig gedood heeft.
En een volwassene denkt met weemoed terug aan die tijd waarin het wonder van Sinterklaas en Zwarte Piet nog levend was en weet nog steeds hoe het voelde als er 's morgens iets in de schoen lag, al was het maar een zielig stukje chocola of een lollie, en de wortel en het gedicht verdwenen waren, meegenomen door Zwarte Piet om Amerigo mee te verwennen en de Sint mee te verblijden.
Ouders geven met liefde deze traditie door aan hun kinderen, dwars tegen al die multikulkritieken in, al die groene Sinterklazen, Sinterklazen zonder kruis, Zwarte Pieten zonder accent, witte Pieten, paarse Pieten, de Kerstman.
En dan komt de commercie, de nederlandse filmindustrie die zo rond Sinterklaas nog graag een snel graantje mee wil pikken van de stemming in het land, en in zijn gemakzuchtigheid besluit om goedkoop te parasiteren op deze traditie, dit aloude verhaal dat weerloos klaarligt om gebruikt, nee misbruikt te worden voor een stukje onvervalst platte exploitatie. En als eenmaal de raderen van dit comeerciële project op volle toeren draaien, als de geldmachine zijn werk doet, dan verschijnen als uit het niets overal ten lande grote posters die de Sint afbeelden op een wijze waarop ouder en kind hem niet kent en ook niet wíl kennen.
Reclameposters van vrouwen-in-gouden-bikini of stoere-mannen-met-gladde-kin tasten oude verhalen niet aan, zijn oppervlakkige femomenen, symbolen van een door het kapitalisme achteraf ontworpen flinterdunne en valse fantasiewereld, een reclameposter van een horrorsinterklaas maakt moedwillig een oud verhaal kapot en alléén om geld te verdienen, op een goedkope manier geld te verdienen, want het is te veel moeite en waarschijnlijk ook te hoog gegrepen om zelf een verhaal te maken, zelf een evenwicht te zoeken, zelf sterke symbolen vorm te geven.
Ach, dat kinderzieltje kan er wel tegen, denk ik, dat kind is sterk genoeg, maar het is jammer dat het al op zulk een jonge leeftijd moet leren beseffen dat de commercie een stuk sterker is dan de traditie, dat de commercie heer en meester is van de openbare ruimte, zelfs op die schaarse momenten dat die ruimte even het domein van Sinterklaas lijkt, de échte Sinterklaas.

Schoorsteenveger | 12-11-11 | 15:26

Che_cuevara | 12-11-11 | 15:15
Vrouwen en een mening... BBBRrrr :-)

irma zonderboezem | 12-11-11 | 15:20

@NoMinister | 12-11-11 | 15:09
En toch moet alles kunnen.
Zo.

Che_cuevara | 12-11-11 | 15:16

@lekkurlinx | 12-11-11 | 15:10
Is dezelfde, maar die kon ik niet vinden.

Che_cuevara | 12-11-11 | 15:15

@irma zonderboezem | 12-11-11 | 15:09
Nee, ziet er goed uit.
Maar het blijft wel bagger wat ze schrijft.

Che_cuevara | 12-11-11 | 15:15

Initiator, medewerkers en pro-Sint-postermensen: mag ik jullie welgemeend de vlektyphus wensen. Graag gedaan!.

Dat je zo onvolwassen en empathisch gemankeerd bent dat je niet aanvoelt dat zo een poster niet kan, daar kun je weinig aan doen. Dat dan weer wel.

Rot voor je. O NEE! Rot voor ons en nu opsodeflikkeren met dat infantiele `jaren zestig' 'alles moet kunnen' gezeik!!!!11!1!!

NoMinister | 12-11-11 | 15:09

Che_cuevara | 12-11-11 | 15:07
das toch niet zo erg?

irma zonderboezem | 12-11-11 | 15:09

@neemjemoederindemali | 12-11-11 | 15:04
Van de overheid mag niks, dus doen we het lekker toch.

Che_cuevara | 12-11-11 | 15:08

@Che_cuevara | 12-11-11 | 15:00

Dat mag niet van de overheid, ze weten wat we er mee gaan doen, moehahaha

*AK47 aanschaffen gaat*

neemjemoederindemali | 12-11-11 | 15:04

Als er al iets een trauma is, is het wel een moeder als Baggerman.
Zo'n verschrikkelijk zeikwijf dat keer op keer een hele waslijst met je doorneemt, voordat je buiten mag gaan voetballen.

Jackanders | 12-11-11 | 15:04

Ik zeg niet dat je meteen moet 'verbieden' maar ik wens degene die dit soort posters ophangt of daaraan anderszins meewerkt welgemeend de vlektyphus.

Indien je niet begrijpt dat dit soort posters niet kunnen, dan heb je geen kinderen en kun je er beter ook niet aan beginnen vrees ik.

NoMinister | 12-11-11 | 15:02

Wat een zuig film was/is 'sint' trouwens..
Caro lenssen trekt pas helemaal tegen het eind haar shirt uit en dan nog zie je geen fuck.

Belachelijk.Echt weer zo'n frikandellen film.
Maak je liever zorgen om de flater die je slaat met dit soort films als je internationaal denkt te gaan.

Saint (2010) -
www.movshare.net/video/13lujdf4eib20
of hier gaan zoeken -
ipb.quicksilverscreen.im/index.php?/to...



de grote Anti | 12-11-11 | 15:02

Die oplossing met die kleurcodes is wel geniaal. "Oei, zwart randje. Even andere kant op kijken. Ah f**k te laat. Heb ik hem toch al gezien."

lekkurlinx | 12-11-11 | 15:02

Wat een vreemde opvattingen over (de noodzaak van) het beschermen van tere kinderzieltjes houdt dat mens erop na zeg. Raak je toch benieuwd naar wat voor een gezicht er nu schuil gaat achter zo'n huilerig pleidooi voor censuur.

Iemand toevallig een fotootje van deze juf?

widtvoet ® | 12-11-11 | 15:02

@neemjemoederindemali | 12-11-11 | 14:49
In de betere wapenwinkel

Che_cuevara | 12-11-11 | 15:00

Die hele discussie is toch vorig jaar al gedaam bij DWDD aan tafel?
Nu komt Eva nog ff aanjanken? Wat een trut zeg!
Ik zie liever dat dikke wijf uit de pulsreclames verdwijnen, daar krijg ik nachtmerries van!

irma zonderboezem | 12-11-11 | 14:57

Ikwashet | 12-11-11 | 14:42 |
Ik kan me een VPRO-gids (*duiken en armen omhoog houden ter zelfbescherming doet*) herinneren waar foto's van Boris Karloff in zijn rol als het Monster van Frankenstein in stonden. Ik bleef er als kind meters vandaan en durfde die gids met geen stok meer aan te raken. Later de film gezien. Niks geen trauma.

lekkurlinx | 12-11-11 | 14:55

Ik word een beetje moe van die linkse alto verbiedkliek.
Vroeger had je gezond verstand en mocht je zelf uitzoeken hoe je je koter opvoedde.

weedo | 12-11-11 | 14:54

"Sint" is een reteslechte film en nee, niet zo slecht dat 'ie weer leuk wordt. Gewoon slecht slecht. En er komen ook géén blote tieten in voor. Zonde van de bandbreedte.

Boer Bulksma Szn. | 12-11-11 | 14:54

@lekkurlinx | 12-11-11 | 14:44

Stimmt, maar misschien dat we wat bewustwording kunnen kweken? Als de Jager straks voor het hekje staat wikl ik niet dat die hond weg komt met "Ich habe es nicht gewusst"

*Godwin alert of*

neemjemoederindemali | 12-11-11 | 14:51

"Het verandert natuurlijk niets aan de invulling van de posters, de kunstenaar of grafisch ontwerper behoudt de vrije hand, maar het stelt kinderen wel in de gelegenheid zelf orde te scheppen in de chaos van signalen die de grotemensenwereld op hen afvuurt."

Dat heet opvoeding stap 1

Stap 2 oogkleppen kopen voor je kind

Ikwashet | 12-11-11 | 14:51

@Che_cuevara | 12-11-11 | 14:41

Waar kan ik dat bestrijdingsmiddel kopen?

heb er nog geen reclame posters voor gezien.

neemjemoederindemali | 12-11-11 | 14:49

Die Baggerman heeft haar naam in ieder geval niet gestolen.

Wat een bagger argumenten.

Che_cuevara | 12-11-11 | 14:48

@FredFlinstone | 12-11-11 | 14:41
Moet je Chrome nemen.
Die is zelfreinigend. :)

Che_cuevara | 12-11-11 | 14:46

neemjemoederindemali | 12-11-11 | 14:38 |
Petities hebben nog nooit geholpen. Die worden voor kennisgeving aangenomen en in het "archief" geflikkerd. Kan iemand zich nog het grote Volkspetitionement herinneren?

lekkurlinx | 12-11-11 | 14:44

@Reinaert | 12-11-11 | 14:23
die Rijkscultuurachterkamer hebben we toch al.
Heet dat niet tweede kamer?

Che_cuevara | 12-11-11 | 14:43

ps als je kind van tien moet huilen om een poster dan zou ik toch eens de geestelijke gezondheidszorg opzoeken.

Ikwashet | 12-11-11 | 14:43

Ik vond Liegebeest vroeger ook eng, geen trauma aan overgehouden.

Ikwashet | 12-11-11 | 14:42

SINT, dat is toch die fijne film?

Hiibb | 12-11-11 | 14:41

@neemjemoederindemali | 12-11-11 | 14:28
In een woord, het zijn gewoon parasieten.

En parasieten moet je bestrijden.

Che_cuevara | 12-11-11 | 14:41

en bedankt weer GS!: Voor dit culti-linkje naar azijn-pissend VolksKrant;
---
[prompt internet-browser schoonmaken doet met Gechloreerd-zoutzuur]

FredFlinstone | 12-11-11 | 14:41

@lekkurlinx | 12-11-11 | 14:36

Ik weet het maar als we niks ondernemen kunnen we naderhand de verantwoordelijken niet ter verantwoording roepen. Dan wordt het: "Wir haben es nicht gewusst" en waar hebben we dat eerder gehoord?

*Godwin alert aanzetten doet*

neemjemoederindemali | 12-11-11 | 14:38

@Davidson | 12-11-11 | 14:34

We kunnen toch een poging doen? Ook al is het misschien tegen beter weten in, ik weet wel dat mensen zich helemaal het lazerus schrikken als ze dat filmpje over het ESMverdrag zien en dat mensen er nog nooit van gehoord hebben. Gisteren nog een klant laten zien en de man stond met open bek en vol ongeloof te kijken.

neemjemoederindemali | 12-11-11 | 14:36

neemjemoederindemali | 12-11-11 | 14:26 |
Ja
Nee

Davidson | 12-11-11 | 14:34 |
Verander dat 'weinig' maar in 'niets'

lekkurlinx | 12-11-11 | 14:36

neemjemoederindemali | 12-11-11 | 14:26

Weken geleden al. Deze materie spreekt mensen, hoe vaak ze ook op de consequenties gewezen worden, niet aan. 'De Euro levert ons nog altijd meer op dan dat het ons kost' en 'Nederland kan niet zonder de Euro; we zijn een handelsnatie' heeft men zo vaak herhaald dat het er ingeramd is. Bovendien zijn er genoeg mensen die wel doorhebben dat we er toch weinig aan kunnen veranderen.

Davidson | 12-11-11 | 14:34

Inderdaad een vrij gestoord schrijfseltje van die Baggerman die duidelijk een beetje te weinig te doen heeft

Tobi | 12-11-11 | 14:33

sufkut | 12-11-11 | 14:31 | + 0 -

Samen met je DoeMaar buttons....

neonreclame | 12-11-11 | 14:33

"... voor kinderen een serieuze inbreuk op hun veilige omgeving."

Welke veilige omgeving?! Ik hoop voor haar dat ze haar kinderen thuis een veilige omgeving kan bieden. Maar zo gauw die koters een stap buiten het tuinhek doen gaan ze een onveilige wereld binnen. Censureren van een paar posters verandert daar niks aan.

lekkurlinx | 12-11-11 | 14:32

die sint lijkt wel een beetje op eddie van iron maiden. Vroeger had je daar van die plakaten van die mam dan achterop je spijkerjasje naaide.

sufkut | 12-11-11 | 14:31

Ik neem aan dat die enge harry Potter posters ook per direct verboten worden verklaart?

neemjemoederindemali | 12-11-11 | 14:31

@blikjegrolsch | 12-11-11 | 14:28

Pas als je die petitie hebt getekend en het filmpje hebt bekeken, btw, ik weet waar Groenlo ligt en waar je huis woont. *maniakaal lacht*

neemjemoederindemali | 12-11-11 | 14:30

@Che_cuevara | 12-11-11 | 14:25

Ze hebben inmiddels een houten kont van het pluche kleven, overigens horen ze niet thuis in een museum maar hun hoofd in een mandje als ze dat smerige #ESMverdrag gaan ratificeren. Te dom om te schijten.

neemjemoederindemali | 12-11-11 | 14:28

Een jongen van tien die moet huilen om een enge poster???
Man up, boy!

Dmitri Dmitrievitsj | 12-11-11 | 14:28

Ik vond die kerel met dat groene haar uit de serie "De zevensprong" ook eng..

Heb daar tot zover ik weet geen ernstige stoornissen aan over gehouden..

neonreclame | 12-11-11 | 14:28

Kap eens met spammen @neemjemoederindemaling.

blikjegrolsch | 12-11-11 | 14:28

"Eva B (Bertha? Bosnimf? Boeiend? Bossenhout?) Baggerman"

Eva Braun Baggerman natuurlijk. Inkoppertje.

Reinaert | 12-11-11 | 14:28

@neemjemoederindemali | 12-11-11 | 14:22
Tja, de rest van die hele tweede kamer zit echt vastgeroest.
Geen ideeën, geen initiatieven, helemaal niks.
Eigenlijk moeten die allemaal naar en museum, daar horen ze thuis.
In de echte wereld hebben die niks meer te zoeken.

Che_cuevara | 12-11-11 | 14:25

-weggejorist-

Condominee | 12-11-11 | 14:25

''Mijn zoon van 10 en ik bezoeken Utrecht. We zijn het station nog niet uit of hij hangt aan mijn been. Grote tranen lopen over zijn wangen, hij wil naar huis. Achter hem doemt een duistere Sint op. Het is de poster die hem vorig jaar zijn nachtrust ontnam. Het affiche dat een beroep deed op mijn vindingrijkheid voor kindvriendelijke-poster-routes door de stad. De poster die ervoor zorgde dat mijn kinderen het Sinterklaasfeest niet meer willen vieren.'' Nuff said.

Davidson | 12-11-11 | 14:24

Downing Sint. Was 'm gewoon totaal vergeten.

Bluebook | 12-11-11 | 14:23

Ik zag de poster op station A'dam zuid.

Dat er weer gezeur over zou komen was het eerste wat er bij me opkwam...

Overigens een hele fijne film...

neonreclame | 12-11-11 | 14:23

Ja, laten we maar weer eens iets verbieden. Of een Rijkscultuurachterkamer instellen die er driftig op los censureert, hebben we meteen een leuke baan voor kolonel Ernesto.

Reinaert | 12-11-11 | 14:23

Mevrouw Baggerman moet met kaar koter(s) in een heel klein dorp gaan wonen. Zonder bioscoop, videotheek en buitenreclame.

Gezellig! | 12-11-11 | 14:22

@Che_cuevara | 12-11-11 | 14:19

Ik heb VVD gestemd omdat ik Wilders geen prettig alternatief vond maar ik heb nu spijt als haren op mijn hoofd, vooral nu Wilders de enige blijkt die de gulden terug wil.

neemjemoederindemali | 12-11-11 | 14:22

Als ze door een stress-stoornis alleen nog maar D66 kunnen stemmen moeten die posters heel gauw verboden worden.

Als uit onderzoek blijkt dat het niet zo is, opzouten met je gejammer.

*Onderzoek wel door Roos laten doen*

Che_cuevara | 12-11-11 | 14:19

Filmposters verbieden? Breng onze ovrheid nou niet op ideeen.

Hoewel: onze overheid kennende, zal er eerder accijns geheven worden over zoiets 'schadelijks'...

ZKH EénOog | 12-11-11 | 14:19

Ben SINT momenteel aan het downloaden en ben benieuwd, voor de rest: fuk joe verbodvragers!

plastic zakje | 12-11-11 | 14:18

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken