Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NEE! Nederlandse berg zorgt voor moesson

berg_gif_534.gifThijs Zonneveld voert hetze tegen de Nederlandse platheid. Met zijn berg. In de nazomer maakte Thijs Zonneveld van iets wat een leuk geintje leek tijdens een wietrooksessie een concreet plan. En van dat plan maakt hij een marketingcampagne. Zodat nu iedereen in Nederland, inclusief mensen met een opleiding, denkt dat het best mogelijk is om een berg in Flevoland te dumpen. Ja, leuk, maar gaan we dus niet doen. Even deze zeepbel doorprikken. Want onderzoekers van Alterra (Universiteit van Wageningen) hebben Nederland + berg eens losgelaten op wat klimaatmodellen (uitleg voor KIJK-lezers). Wat blijkt? We krijgen moesson en overstromingen van oud-testamentische proporties. Wat Thijs Zonneveld in principe gaat veroorzaken met zijn reclame-berg, is non-stop moesson. Er kan per maand wel een paar honderd liter regen per vierkante meter EXTRA vallen. Heilige poepvlek, dat is nat. Na Thijs Zonneveld de zondvloed, daar komt het op het neer. Nederland wordt het nieuwe Bangladesh, maar dan zonder dode hongersnood baby's. De droom van Thijs Zonneveld is dat Nederland terug gebracht wordt tot een berg enkele tientallen kilometers voor de kust van Duitsland. Dit dus. Met die berg gaat heel Nederland nat. Kan iemand het kwade genie Zonneveld stoppen? Die berg komt er dus mooi NIET! Opbokken met die terrapuist van je, Thijs.

Reaguursels

Inloggen

wat een rare reacties hier.iedereen denkt in problemen.van mij mag ie er komen en het liefste meer dan 1.
is toch leuk.
mooi zou zijn ,zand uit de sahara hier naar toe,en daar wordt het vruchtbaar.goeie ontwikkelingshulp

pejoar | 09-11-11 | 15:58

wat een rare reacties hier.iedereen denkt in problemen.van mij mag ie er komen en het liefste meer dan 1.
is toch leuk

pejoar | 09-11-11 | 15:56

Stop die megalomane onzin nou eens. Technisch en financieel niet uitvoerbaar, net zo min als die nieuwe stad van Hitler, Germania. Leuk om een maquette van te maken, mag wel een paar lezinkjes geven voor huisvrouwen, bejaarden en personeelsverenigingen maar dan houdt het ook wel op. Geen serieuze doorgestudeerde neemt hem serieus, want het plan is zo megalomaan groot om uit te voeren, dat het pure luchtfietserij is. Niks te gek om een paar centen los te lullen om niet meer te hoeven werken maar je aan je 'droom' te kunnen laten werken, maar dan kent Blaster nog wel een paar voor zichzelf.Nee, geen schaatsbaan in de woestijn van Arabie, want die is er al. Nee, Blaster wil een onderwaterwereldstad in een glazen koepel vier kilometer onder zee. Veilig voor als de bom valt, kunnen leven van de zuurstof in het water, verbouwen algjes en zeewier en zien de vissen door de glazen koepel heen naast de PC Hooft-in-Zee zwemmen, zeg maar. Geef Blaster nu maar een tonnetje of drie per jaar en dan zal ik zorgen dat het plannetje op papier komt, gaat Blaster de media in en hoeft de rest van zijn leven niet meer te werken. In ben serieus over die onderwaterstad, serieus. Bankrekening hier vermelden?

blaster | 08-11-11 | 09:49

Leuk gedachte-experiment hoor. Maar het grondverzet dat hiervoor nodig is is zo groot, dat het alleen daarom al 100% zeker niet door zal gaan. Daarnaast: als je ergens een twee kilometer hoge berg bouwt moet je ergens anders een twee kilometer diepe kuil maken. Ook zal de veranderende spanningsopbouw in de bodem aardbevingen veroorzaken. Geen grap: www.wired.com/wiredscience/2009/02/chi...

Ivoren Toren | 08-11-11 | 09:04

Kunnen we geen atoomkelder maken onder de. Berg

JPRe | 08-11-11 | 07:46

@La Vie En Rose | 07-11-11 | 15:51
Hoef ik mij niet af te vragen.
Het klopt niet.
Als je verschillende tegels hebt waar je meer dan 100 Plusjes voor krijgt en tig tegels met 30, 40 50 en meer plusjes kun je niet meer van geneuzel spreken. Toch?
En daar weegt jouw mening niet tegen op.

Che_cuevara | 08-11-11 | 05:37

Thijs Zonneveld. Arrogante lelijke praatjesmaker. Blergh. Jojanneke en hij passen wel goed bij elkaar. Weten jullie gelijk wat ik van haar vind.

de kudtkrantenjongen | 07-11-11 | 23:10

@Mgr. Denwop.
"Kan ik m'n pinguin ook eens trakteren op een uitje."
Lustíe toch niet joh.
Geef 'm gerust een harinkie, maar dan zonder uitjes...

Dr. Utker | 07-11-11 | 21:23

bij zou wel eens hou ik al op met lezen...

SupeS | 07-11-11 | 21:16

Mensen moeten niet zo zeiken, een paar honderd liter per maand per vierkante meter, dat is toch niet meer dan een keer douchen....

wiza | 07-11-11 | 20:03

-weggejorist-

Elenin1258 | 07-11-11 | 19:55

Dit zou zomaar eens kans van slagen kunnen hebben.

In een ander land dan Nederland.

Als alles doorgerekend, besloten en goedgekeurd is blijkt na een paar jaar dat er zo veel kostenoverschrijdingen zijn dat de overheid (de belastingbetaler) bij moet springen om het reeds voor een deel verwezenlijkte plan te redden van de ondergang met alle gevolgen van dien.

Het is wel een mooie droom hoor. Het zou een werkelijk gigantische werkverschaffing zijn, zowel tijdens de bouw als daarna. En als zo'n ding er eenmaal staat, geëxploiteerd wordt en alles werkt is het natuurlijk wel een paradepaardje voor "dutch engineering". Als er één manier is om je te differentiëren als vooruitstrevend land is het wel een gewaagd en vooruitstrevend plan van zulke proporties.

Maar het even regelen en het financiële plaatje sluitend krijgen ... daar heb ik zo mijn bedenkingen bij als er weer eens iets grootschaligs in eigen land moet gebeuren.

Gaarbok | 07-11-11 | 19:48

Het schijnt dus dat er geld genoeg is in NL .Maar van mij mag het. En al die extra neerslag in het IJsel meer graag en stroomturbines in de Afsluitdijk.

jadoei | 07-11-11 | 19:38

Ik wil wel een Noord=Zuidlijn daar

robbiebaggie | 07-11-11 | 19:19

JHAAAA een berg!

jan1000000 | 07-11-11 | 19:15

Toevallig heb ik hem hierover horen spreken op de Next nature power show afgelopen zaterdag. Ik vond het wel een leuk idee maar als het weer er door van slag raakt dan laat maar. Moet wel leuk blijven natuurlijk...

conservo | 07-11-11 | 18:55

Als we nou naast die berg een enorme kuil graven (Amsterdam en Almere) dan compenseert dat toch?

ZSU-23-4 | 07-11-11 | 18:15

Gelukkig woon ik dicht bij de Duitse grens!! Laat maar komen die berg!

patatgeneratie | 07-11-11 | 18:13

@FrankVeer | 07-11-11 | 16:50
Tuurlijk.

Hölzenbein | 07-11-11 | 17:23

Ah ik zie dat ze het in Baarle Hertog droog houden. Gaan we daar toch lekker wonen met z'n allen?

Rick200SX | 07-11-11 | 17:17

@Chicka | 07-11-11 | 14:44
We hebben zelfs Zevenbergen.

niet voor de hond | 07-11-11 | 17:02

We hebben al een berg(allochtonen)

Hans Otjens | 07-11-11 | 16:59

Ach we kunnen het zand altijd gebruiken om het IJsselmeer vol te gooien met zand. Dan hebben we in ieder geval weer een beetje de ruimte in dit kleine kutland :} Gewoon doen dus die berg.

zeertegendradig | 07-11-11 | 16:53

Wageningse wetenschappers ?? sinds wanneer zijn die betrouwbaar ?
Ik ben voor de Berg.

vandezijlijn | 07-11-11 | 16:50

@Hölzenbein | 07-11-11 | 16:15

Dat was een grapje. Dat snap je toch wel....

FrankVeer | 07-11-11 | 16:50

Een berg is best een goede investering. Waar mag ik inleggen?

ScumFrog | 07-11-11 | 16:48

even een bergje kopen, daarna een drinkedrankje doen en een stuurtje die ons thuis brengt

Cousin Eddie | 07-11-11 | 16:40

-weggejorist-

jiggernaut | 07-11-11 | 16:36

Wtf Joris maak je me nou! Mijn zwitsal weghalen maar alleen voor mij? Verlichtend tooltje dit! Dat was de enige reden dat ik dit account heb genomen. Dan maar weer terug naar mijn oude.

Reaguurbuis baby | 07-11-11 | 16:34

Prima. door het gewicht van die berg komt heel de kustlijn omhoog.
Moet je vanaf het huidige strand 5km lopen naar het water.

Vitayalin | 07-11-11 | 16:28

Iedereen met een middelbare school diploma met het vak Aardrijkskunde kon op z'n klompen aanvoelen dat die berg rare dingen met het klimaat gaat doen. Iets met lijzijde en loefzijde. Lijkt me dus logisch dat je niet met die manier met moeder Aarde gaat lopen fukken.

Doldwaas | 07-11-11 | 16:25

@ jiggernaut,
Niveau is hier nog bedenkelijker dan op pprune en airwork bij elkaar... Dan nog steeds snap ik je probleem niet..

Shokrani Shokran | 07-11-11 | 16:21

Dat hemelwater kunnen we opvangen en verkopen aan de Belgen.

henriette | 07-11-11 | 16:21

Hé, volgens mij zag ik hier in Lelystad net een korenwolf in mijn achtertuin!

* Die waanzinnige @#$%@&!-berg mag HIER niet komen denkt *

Treurig varken | 07-11-11 | 16:20

Prima idee, met de fohn vijf graden warmer hier. *denkt aan veranda rondom het huis*

tiswat | 07-11-11 | 16:18

@FrankVeer | 07-11-11 | 16:08
Sherpa's hebben geen panfluiten. Die twee volkeren wonen een slappe 10.000 kilometer uit elkaar. Man man man.

Hölzenbein | 07-11-11 | 16:15

@La Vie En Rose | 07-11-11 | 15:54
Dat KAN ook. En het is klei en kalk. Ik hoor het al, je bent nog nooit in ons beloofde land geweest.

Hölzenbein | 07-11-11 | 16:09

@La Vie En Rose | 07-11-11 | 15:51

Heej dat is een handige add-on! Dat ik die nu pas ontdek. Ik dank u.

Reaguurbuis baby | 07-11-11 | 16:09

ik ben teugen. Voordat je het weet, zitten er hier een paar honderd allochtone sherpa's met hun panfluiten in de winkelcentra als er eens niets op die berg te doen valt.

FrankVeer | 07-11-11 | 16:08

Waar kon ik me ook alweer aanmelden?

Epibrateur | 07-11-11 | 15:57

Dus een vergrootte versie van een terp.
Ben eens benieuwd of de berg niet door zijn eigen gewicht gaat zakken, aangezien Flevoland zelf een opgespoten stuk land is.

Tsteeez | 07-11-11 | 15:57

@Hölzenbein | 07-11-11 | 15:17
Hop, hop. Terug in je Limburgse kalkgrot jij.

Of op de Cauberg. Dat ken ook. :-)

La Vie En Rose | 07-11-11 | 15:54

Wedstrijdkrokodil | 07-11-11 | 15:43
Er heerst in die streken nog een wat killig zwart kousenklimaat, dus ik denk dat de warmte wel te gebruiken is.

Vage_eddie | 07-11-11 | 15:54

Gasten, die berg op de pica is minstens 15 kilometer hoog, aan de omtrek te zien! Overigens, waarom slopen we de Alpen niet om een dijk aan te leggen van dertig meter hoog om HEEL EUROPA? Voor eeuwen beschermd tegen stijgend zeewater. En het wordt wat moeilijker om zomaar binnen te komen voor 'watersporters'.

threewing | 07-11-11 | 15:51

@Che_cuevara | 07-11-11 | 15:15
Je zou je ook eens af kunnen vragen of het klopt wat ik schrijf.

Tip, lees je plemps even terug. Allemaal.
Kan ook via de tool.

La Vie En Rose | 07-11-11 | 15:51

Heb ik al geopperd dat de berg de naam "Berg Arafat" zal gaan heten. Nee? Bij deze dan.

Graaf van Egmont | 07-11-11 | 15:49

Waarom niet gewoon midden in de Noordzee? op de doggersbank of zo, hebben we ook gelijk een nieuw 'Saba'.

La Bailaora | 07-11-11 | 15:47

watergeus | 07-11-11 | 15:39 |

Nee inderdaad. Ik weet niet waar jij overzomert hebt maar ik ben bijna verdronken.

Reaguurbuis baby | 07-11-11 | 15:47

-weggejorist-

jiggernaut | 07-11-11 | 15:46

Volgens mij zinkt die berg weg in de zompige bodem van Flevoland, wordt daardoor mede de veroorzaker van een grote gasramp in Oost-Groningen en veroorzaakt vloedgolven in het Markermeer en IJsselmeer. Willen we dat risico lopen?

Mebert | 07-11-11 | 15:45

Breng de berg naar Mohammed

idopane | 07-11-11 | 15:43

sk!llz | 07-11-11 | 14:21

Kijk even naar de ligging en vergelijk eens met Schotland of Noorwegen en zie: gigantisch veel regen!

ecologiste | 07-11-11 | 15:43

De loefzijde wordt natter. De wind dwingt de lucht om te gaan stijgen tegen de berg op. Daarbij koelt deze af en treedt er condensatie op en uiteindelijk regenvorming. Aan de lijzijde vloeit de lucht weer naar beneden en warmt daarbij op. Echter wordt er meer warmte toegevoegd dan aan de loefzijde verloren is. De lucht bevat immers veel minder waterdamp nu en volgt bij de opwarming een andere curve, de zgn droogadiabaat. Daardoor kan het aan de loefzijde wel 5 graden warmer zijn op dezelfde hoogte. Dit wordt föhn genoemd. Of ze daar erg blij van worden in Zwolle is maar de vraag natuurlijk.

Wedstrijdkrokodil | 07-11-11 | 15:43

Kristus nog an toe, gaan we eindelijk die klimaatverandering (het weer gedurende een 30 jaar) krijgen door mensenhand !!
Niet door koolzuurgas maar door een tweede "Zugspitze" in onze achtertuin.
Hilversum/mokumse grachtengordel/rest linksche kerk zit te soppen achter het bureau.
Het "maakbare" weer, het bestaat echt !!
Vergeet Münchhausen, Zonneveld is de naam !!

said_fred | 07-11-11 | 15:42

En als met al dat water dan ook nog een *kuch* Moslim tsunami komt dan is het hek helemaal van de dam.

Hölzenbein | 07-11-11 | 15:41

Het heeft natuurlijk ook z'n voordelen. Eindelijk kunnen die geimporteerde islamietische bergvolkeren zich eindelijk thuis voelen in NederBergland. En als er een moesson komt dan licht een woestijn op de Veluwe meteen om de hoek. Zou die verdraaide Job met zijn 'samenzijn' alsnog z'n gelijk krijgen. Stop die berg, het wordt onze Toren van Babel.

idopane | 07-11-11 | 15:41

Sowieso kan ik me niet voorstellen hoe je ever die miljarden financiering wil gaan rond krijgen. Die krijg je er echt niet uit met die paar Japanners, andere dagjesgasten en wielrenners extra in Nederland. Krankzinnig idee en te bizar voor woorden dat er nog zoveel mensen in geloven ook!

M-Bozz | 07-11-11 | 15:41

gewoon die berg overdekken

bananen zijn gezond | 07-11-11 | 15:40

Die paar honderd liter (= paar honderd milimeter, 1 liter per m² = 1 mm) is juist ontzettend gunstig. Nederland droogt namelijk uit(je zou het niet zeggen maar toch is het zo).

watergeus | 07-11-11 | 15:39

Dat is nog eens puik denkwerk!
Waarom molens in zee bouwen, als we de zee naar de molens kunnen brengen?
De watermolens van Kinderdijk.
Dat gecombineerd met een berg en een tweede Atlantis.
Met de hoeveelheden toeristen die we met dat soort bezienswaardigheden zullen trekken kunnen we misschien zelfs de euro redden!
Wanneer beginnen we met bouwen?

Semper Pecunia | 07-11-11 | 15:38

Ik kan toch zwemmen,dus ik maak me niet druk.

lol.com | 07-11-11 | 15:36

@necrosis | 07-11-11 | 15:24
Maar wel "The Dutch Mountains" slimpie.

Hölzenbein | 07-11-11 | 15:30

jiggernaut | 07-11-11 | 15:18 | + 0 -
gedaan.. en dan kan ik niks anders concluderen dat je ongelijk hebt. Ik vlieg (zelf) ook regelmatig op schiphol en als je s'nachts uit het oosten komt dan moet je voor baan 18R or 06 over Flevoland gaan. Echter kan er ook een andere aanvliegroute bedacht worden. Besides, ze vragen s'nachts toch 10.000' bij Artip dus een puistje van 6000' boeit ook niet zo veel. Vraag me dan toch af hoe het komt dat ze in Anchorage, Bergamo, Quito, Bagram, Kabul en andere bergachtige omgevingen ook vliegvelden kunnen bouwen...
-
Ik denk dat de kosten/baten analyse eerder er voor gaat zorgen dat die berg er niet komt dan schiphol...

Shokrani Shokran | 07-11-11 | 15:29

@necrosis | 07-11-11 | 15:20,
geen idee, maar als het bedrijfsleven er brood in ziet gaan ze hun gang maar.
Als we straks maar niet blijven zitten met een half afgebouwde berg waardoor de overheid zich gedwongen voelt dat gevaarte af te bouwen.

*EFSM op de hoogte stelt*

vander F | 07-11-11 | 15:28

Zou het dan niet wat makkelijker en goedkoper zijn om de veluwe wat op te hogen?

club662_new | 07-11-11 | 15:27

HAHAHA En ik dacht de neiging tot doorslaan te hebben. Maar op zich handig als het echt nat wordt. Voor hoeveel zou een vierkant metertje neo-berg gaan?

Reaguurbuis baby | 07-11-11 | 15:25

@Cousin Eddie | 07-11-11 | 15:22
River deep, mountain high is niet van de Nits!

necrosis | 07-11-11 | 15:24

The Nits kunnen dan ook eindelijk optiefen met dat kudtnummer

Cousin Eddie | 07-11-11 | 15:22

Ik vind het best,
zolang er geen belastinggeld mee gemoeid is,
maar ik blijf het een maf plan vinden maar als kan,
waarom ook niet?

vander F | 07-11-11 | 15:22

Kan iemand me uitleggen wat het economisch nut van een berg is?
*tunnel graven doet*

necrosis | 07-11-11 | 15:20

Vage_eddie | 07-11-11 | 15:09 | + 2
Denk in oplossingen, dat leeft wat aangenamer.

van Nazareth | 07-11-11 | 15:20

-weggejorist-

jiggernaut | 07-11-11 | 15:18

@La Vie En Rose | 07-11-11 | 15:08
Ga afwassen mens.

Hölzenbein | 07-11-11 | 15:17

De dag dat die berg uitbarst lach ik mijn veel te kleine fallus uit den broek.

Mgr. Denwop | 07-11-11 | 15:16

@La Vie En Rose | 07-11-11 | 15:08
Je hoeft ze niet te lezen.
En er is een tooltje daar kun je me gewoon blokken, heb je nergens meer last van.
Voor de rest interesseert je mening me niet.

Che_cuevara | 07-11-11 | 15:15

@de peer | 07-11-11 | 14:36
Dat is de Matterhorn. Ze gaan Zermatt of Cervinia nabouwen.

Itastijl | 07-11-11 | 15:14

@Che_cuevara | 07-11-11 | 14:45
Hors category?

niet voor de hond | 07-11-11 | 15:13

Hoeveel polen gaat dit idee eigenlijk opleveren?

van Nazareth | 07-11-11 | 15:13

Joost Maghetweten | 07-11-11 | 15:04
+1

Vage_eddie | 07-11-11 | 15:12

Hey leuk. Enschede aan zee. Lost meteen een groot deel van de files op. Ik zeg doen!

lutseklutser | 07-11-11 | 15:11

Che_cuevara | 07-11-11 | 15:05 | + 1 -
Ik stel me graag onafhankelijk op.

van Nazareth | 07-11-11 | 15:10

'Een berg. In Nederland. Met edelweiss, Milka-koeien, Heidi, skipistes en haarspelden. Waarom niet?'...
Omdat ik na vele vakanties in de Alpen nog nooit edelweiss onder de 2000 meter ben tegengekomen, Thijs.
Omdat die ene schuin aflopende zandhoop van jou een heel ander erosiekarakter gaat hebben dan een natuurlijk gevormd gebergte. Omdat je voor het genoemde raften een rivier nodig hebt en de hele klerezooi omhoog pompen geen pretje is.
Omdat er op een schamele 2000m hoogte echt geen heel jaar sneeuw ligt. Omdat je doet alsof er op één bergje plaats is voor pistes, beken, fietsroutes en woonhuizen. En tot slot omdat ik je genepte, hoogstwaarschijnlijk spuuglelijke kutberg niet in mijn Nederland wil. Volgend jaar pak ik graag weer de tassen richting Oostenrijk.

Vage_eddie | 07-11-11 | 15:09

,,Een Alp in Nederland. Metertje of tweeduizend hoog''
Dat zal Schiphol leuk vinden, een obstakel van zesduizend voet recht voor baan 27/09..
jiggernaut | 07-11-11 | 14:23
-
Ware het niet dat flevoland niet voor 27/09 ligt maar eerder nog voor 06/24 en dat op 24 toch niet geland mag worden...
-
Waarom iedereen zo fokkin pessimistisch. Hoe geniaal zou het zijn als ik over 20jr met mn skitjes in de trein van Utrecht naar Almere-Berg kan stappen voor een dagje ski/apres-ski? Laat maar eens zien of het een kans van slagen kan hebben...

Shokrani Shokran | 07-11-11 | 15:09

@Che_cuevara | 07-11-11 | 14:57
Kan jij niet eens een poosje op een berg gaan zitten?

Een heule hoge en heul ver weg graag.

Je plempen om het plempen met hemeltergend geneuzel begint epische porties aan te nemen.

La Vie En Rose | 07-11-11 | 15:08

@Carpe@diem | 07-11-11 | 15:05
Daar is die moesson dan weer voor hé

Che_cuevara | 07-11-11 | 15:08

Thijs is een held en #diebergkomter !!

Dirk Tang | 07-11-11 | 15:08

@Joost Maghetweten | 07-11-11 | 15:02
Dus zo hebben ze al die bergen gebouwd.
Heeft mijn geografie leraar het vroeger toch altijd verkeerd uitgelegd.

Che_cuevara | 07-11-11 | 15:07

@van Nazareth | 07-11-11 | 15:01
Moet je niet doen, dat doet de overheid al voor jou.

Che_cuevara | 07-11-11 | 15:05

Che_cuevara | 07-11-11 | 14:57 | + 0 -
De Westerschelde 2 kilometer diep??
Maar waar komt dan al dat water vandaan om dat weer op te vullen. Ik voorzie werkelijk een problemen.
Let op mijn woorden.

Carpe@diem | 07-11-11 | 15:05

@Vage_eddie | 07-11-11 | 15:03
Dit wordt een cabrio berg.

Joost Maghetweten | 07-11-11 | 15:04

Gelukkig dat het water de grens niet over gaat, ook zo lullig voor de Belgen en Duitsers

atm0s | 07-11-11 | 15:04

Een berg... En als ik een afdak boven m'n balkon zou willen fixen heb ik daarvoor een fucking vergunning nodig?

Vage_eddie | 07-11-11 | 15:03

@Carpe@diem | 07-11-11 | 14:55
'Ze' zeggen dat bij bergmeren de hoogte v/d berg ernaast representatief is voor de diepte van het meer ernaast. Kan wel kloppen dus.

Joost Maghetweten | 07-11-11 | 15:02

Ik bouw luchtkastelen, is goedkoper.

van Nazareth | 07-11-11 | 15:01

@deministerpresident | 07-11-11 | 14:57
Ik heb van hem nog nooit een tegel gezien van minder dan 4 regels.
Maar geruchten gaan dat er een plan circuleert om bij al zijn plempsels de punten en hoofdletters te verwijderen, zodat het toch één zin lijkt.

Joost Maghetweten | 07-11-11 | 15:01

@Che_cuevara | 07-11-11 | 14:53 : ja, het tempo zal inderdaad aan de lage kant liggen, maar het Amsterdamse Bos is nu toch ook af, en dat ging op dezelfde manier, gebouwd door Amsterdamse werklozen in de crisistijd. Ook in Flevoland werden in de begintijd werklozen ingezet, zij leefden in barakken.

King of the Oneliner | 07-11-11 | 15:00

@quasiintellect | 07-11-11 | 14:34
Nee man, je krijgt de vergunning niet eens rond, zie ook de tegel van jiggernaut | 07-11-11 | 14:23

Joost Maghetweten | 07-11-11 | 14:58

Als dat ding nou op de plek van Den Helder wordt neergezet wordt het toch juist droger? Ik zeg doen.

Willem VanDer Decken | 07-11-11 | 14:57

@Carpe@diem | 07-11-11 | 14:55
Ze zijn de Westerschelde aan het uitdiepen.
Nu weet ik dus waar die bagger naar toe gaat.

Che_cuevara | 07-11-11 | 14:57

King of the Oneliner | 07-11-11 | 14:49
Das geen oneliner, koning

deministerpresident | 07-11-11 | 14:57

En waar komt dan al die prut vandaan?
Of komt er naast een kuil van 2 kilometer diep, je weet het niet he!

Carpe@diem | 07-11-11 | 14:55

Laat maar komen die moesson hahahaha, woon 80 meter boven nap

-=lol=- | 07-11-11 | 14:55

@King of the Oneliner | 07-11-11 | 14:49
Als jij de bontkraagjes en uitkeringstrekkers die berg wil laten bouwen is Maxima al lang geen koningin meer maar haar achterkleindochter misschien.

Che_cuevara | 07-11-11 | 14:53

Het zou veel werkgelegenheid op kunnen leveren, maar dan zou het wel zo moeten zijn dat dit allemaal bewerkstelligd wordt door Nederlandse bedrijven. Maar gezien ons politieke landschap zal dit wel weer een overheidsfaal worden door al die baantjeszieke neoliberalen die deze berg willen adopteren. Jammer, zou het wel leuk vinden zo'n berg.

drenkeling69 | 07-11-11 | 14:52

@Che_cuevara | 07-11-11 | 14:44
Had gekund. Maar ik vond alleen nog een doosje sterretjes :-(

Misschien vannacht te gebruiken als de rescue heli komt...

Joost Maghetweten | 07-11-11 | 14:51

Als Egyptenaren met hun blote handen enorme pyramides konden bouwen, dan kan Nederland een berg bouwen...
Ik zie het al voor me, bontkraagjes en uitkeringstokkies moeten a la Bosplan aan de slag om met simpele gereedschappen (kruiwagentjes en scheppen) een berg te bouwen.
Maxima heeft al beloofd om de officiele opening te doen (Zij is dan de koningin van Nederland, Alex mag het kussentje met de schaar vasthouden).
Voor halal eten en kratjes Amstel wordt gezorgd.
Limburgers dragen letterlijk hun steentje bij door in de achterbak van de Suzuki Swift of op de bagagedrager van hun Canta-mobiel een blok kalksteen mee te nemen uit de mergelgroeven rond Maastricht.
Zeeuwen nemen hun kennis van zandzakken mee (zoals Ad Koppejan), en Friezen hebben eeuwenlange genetisch bepaalde aanleg voor terpenbouw en binden hun vrouw een koek en zopietent op de rug, om lopend naar Flevoland af te dalen, om zodoende geld te kunnen opsturen naar hun eigen ontwikkelingsland bij Franeker.
Politici uit Den Haag helpen vooral mondeling mee, waarbij gebruik gemaakt gaat worden van de kennis van nu.
Als het project klaar is, zal ten oosten van de berg een dor woestijnklimaat ontstaan, maar dat is niet erg, want in Lelystad stonden alle huisvrouwtjes toch al jarenlang droog.
De top van de berg zal zichtbaar zijn in heel Nederland, en de pyramide van Austerlitz een minderwaardigheidscomplex bezorgen...

King of the Oneliner | 07-11-11 | 14:49

In Zeeland hebben we zelfs wel duinen.
Wat moeten we dan met een berg?

Che_cuevara | 07-11-11 | 14:48

Die berg is net zoveel bullshit als de meeste onderzoeken uit Wageningen.
De meeste klimaathoaxverzinsels en vegetarische wauwelpraat komen uit die hoek.
Vraag het maar eens aan Pim.
Oh wacht...

Cuyahoga | 07-11-11 | 14:48

@Zyprexa20mg | 07-11-11 | 14:33
2berg: 'we' hebben ook de Grebbeberg.

Joost Maghetweten | 07-11-11 | 14:47

Het zal mij allemaal lekker een zorg zijn, zolang hier geen belastinggeld heen gaat vind ik het allemaal best.

vindead | 07-11-11 | 14:47

Thijs Zonneveld = opportuun = Leuk. Alterra = willens en wetens feiten verdraaien om gewenste resultaat te fnuiken = wetenschappelijk!

Heisessie | 07-11-11 | 14:46

@blinde kip | 07-11-11 | 14:32
Daar zit je dan met je inloopkast met 120% gefinancieerde aflossingsvrije hypotheek aan de voet van een berg. Eerst keek je nog uit over de zuiderzee, terwijl je in het zonnetje zat, maar nu zie je een berg. In de schaduw.

Joost Maghetweten | 07-11-11 | 14:46

Oh, de klimaatmodellen voorspellen het, dus is het niet zo.

NickV2.0 | 07-11-11 | 14:46

Thijs is een van de meest getalenteerde columnisten, ook een van de weinigen die niet kwijlend en likkend bij Smeets aan tafel zit, maar pleurt eens lekker op met die klote berg van je...

laardepul | 07-11-11 | 14:45

LOL.

De wet van de onbedoelde gevolgen.

Love it.

pius | 07-11-11 | 14:45

@niet voor de hond | 07-11-11 | 14:42
Aan de andere kant ligt een fietspad hoor.

Che_cuevara | 07-11-11 | 14:45

We hebben ook nog geen fjorden. Ik stel voor om Zeeland +/- 700 meter op te hogen. En op Ameland maken we de Noordpool (Texpool), en van Limurg maken we Antartica. Kan ik m'n pinguin ook eens trakteren op een uitje.

Mgr. Denwop | 07-11-11 | 14:44

@Joost Maghetweten | 07-11-11 | 14:42
Kan ook heel effectief zijn.

Che_cuevara | 07-11-11 | 14:44

We hebben toch al Driebergen? Waarom dan nog een 4e?

Chicka | 07-11-11 | 14:44

@Itastijl | 07-11-11 | 14:35
Tokkiehorn.

niet voor de hond | 07-11-11 | 14:43

Als het maar niet zo hard gaat waaien dat die berg wegwaait. Ofzo. Moeten ze Googlemaps steeds updeeten.

Mgr. Denwop | 07-11-11 | 14:43

@Che_cuevara | 07-11-11 | 14:38

Nouja, dan hebben we weer wat te bouwen.. Zal niet voor het eerst zijn dat we ons land boven water moeten houden ;-)

Lyrthion | 07-11-11 | 14:43

Ik vind het maar een berg onzin!

joseovervlakee | 07-11-11 | 14:42

@Che_cuevara | 07-11-11 | 14:26
Nee, hengelen is mij te saai. Zal eens kijken of ik nog wat vuurwerk van vorig jaar heb liggen...

Joost Maghetweten | 07-11-11 | 14:42

@de peer | 07-11-11 | 14:36
Daar kun je niet tegenop fietsen.

niet voor de hond | 07-11-11 | 14:42

Zo'n berg weegt nogal. Die drukt alles in de buurt opzij, inclusief de kust. Die wordt zo de Noordzee in geduwd.

rara | 07-11-11 | 14:40

Wat een hoogmoed met die Dutchies; eerst de zee uitlepelen en dan in dat gat een berg bouwen. Je bedenkt het niet!
Ik heb zó wa, waah, waanzinnig gedroomd!
En we noemen deze dan; de EU-schuldenberg of ook wel Duisenberg...

afdankert | 07-11-11 | 14:40

sk!llz | 07-11-11 | 14:21
Misschien moeten ze in de Sahara ook wat bergjes plaatsen.

Zeeschuimer | 07-11-11 | 14:38

@Lyrthion | 07-11-11 | 14:29
Ja, maar toen moest de zomer nog komen en die was behoorlijk nat.

Che_cuevara | 07-11-11 | 14:38

The Flevofalls, ook voor duiktoerisme en als alles bevroren is kunnen we een 1111 stedentocht schaatsen!

Causa Sui | 07-11-11 | 14:37

@Ars Vivendi | 07-11-11 | 14:34
Die ligt nu op de hoofden van de politici.

rara | 07-11-11 | 14:35

Is de naam al bekend? St. Almere? Almere boven? Almeerder berg? Alp D'Halmeer?

Itastijl | 07-11-11 | 14:35

Misschien is de website tijdelijk niet beschikbaar of overbelast. Probeer het
over enkele ogenblikken opnieuw.

waarom gaan toch altijd alle serverts roken als er op GS een linkje komt... ;) *gniffel*

Edding3001 | 07-11-11 | 14:35

LOL @pica. Gelukkig kunnen we naar Baerle-Nassau vluchten.

Dmitri Dmitrievitsj | 07-11-11 | 14:34

Ha. Site plat.

mluz | 07-11-11 | 14:34

De papieren tijgers van Geen Stijl hebben zich weer eens een mening voor waar aangenomen. Die berg komt er.Punt.

quasiintellect | 07-11-11 | 14:34

Bovendien zouden we ook de naam van 'Nederland' moeten veranderen in 'Eénbergland'of iets dergelijks.

Zyprexa20mg | 07-11-11 | 14:33

Daar zit je dan met je inloopkast met 120% gefinancieerde aflossingsvrije hypotheek in de uiterwaarden. Je huisjes kan alleen nog maar gered worden door een zichtontnemende dijk van 6 meter hoog.

blinde kip | 07-11-11 | 14:32

@sk!llz | 07-11-11 | 14:21
Het maakt nogal veel uit of er een zee in de buurt is, want daar moet het water vandaan komen. Qua Oostenrijk en Zwitserland is dat dus niet zo. Noord-Italie daarentegen ligt aan een zee, en vandaar dat Joostmaghetweten nu kan vissen vanuit zijn huis.

rara | 07-11-11 | 14:31

Thijs Zondvloed

ole guapa | 07-11-11 | 14:30

Er ligt een bruine berg op t showplatform in mn plee.

Lepo | 07-11-11 | 14:30

Ik zie het probleem niet.
We kunnen dat ding bouwen, blijkt het een grote regenbui te worden dan slopen we 't toch weer gewoon?
Bouwen we van het puin een leuk tuigdorp in de Noordzee of iets dergelijks.

Herr Knäckebröd | 07-11-11 | 14:29

Zul je zien dat de Alpenlanden nu ook opeens van hun bergen afwillen. Nuttig hoor, zo'n studie.

niet voor de hond | 07-11-11 | 14:29

Ik vond geen stijl best leuk, maar wat een bullshit.

snikkelbrie | 07-11-11 | 14:28

@luisindepels | 07-11-11 | 14:26
Logisch toch.
Die berg staat per slot van rekening in Nederland en daar mag je je buren niet mee lastig vallen.

Che_cuevara | 07-11-11 | 14:28

Loop me nu al helemaal kapot te godveren als er een buitje valt laat staan dat er een paar honderd liter per maand nog eens ff lekker bij komt. Nee dankje!

En trouwens... Alsk wil gaan wintersporten dan zoek ik wel een échte berg op. Als de berg komt, platwalsen, niet nadenken!

Boomshakalaka | 07-11-11 | 14:27

Kom maar op met die berg, veel is er niet aan verloren.

Slipsnifter | 07-11-11 | 14:27

Die klimaatmodellen kennen we onderhand wel ja...

van Nazareth | 07-11-11 | 14:27

Eh Quid, neerslag = sneeuw = lievv

hendrikjandetuinman | 07-11-11 | 14:26

@Joost Maghetweten | 07-11-11 | 14:25
Heb je geen hengel dan?

Che_cuevara | 07-11-11 | 14:26

Meest onzinnige idee eveh,als je echt niet meer weet wat je van gekkigheid moet doen,maar een berg in je land neerplempen.

K.Zwellever | 07-11-11 | 14:26

Grappig dat die overstroming precies bij de Nederlands grens ophoudt.

luisindepels | 07-11-11 | 14:26

Tuurlijk, meer regenval door 1 uitstekend voorwerp.. yeah right!

MalteseKnight | 07-11-11 | 14:26

Het zou wel de oplossing zijn voor alle problemen.
Beetje drastisch, maar dat mag de pret niet drukken.

Che_cuevara | 07-11-11 | 14:25

@sk!llz | 07-11-11 | 14:21
Moet je nu eens hier in Noord Italië kijken, er stroomt op dit moment een rivier door mijn straat!

Joost Maghetweten | 07-11-11 | 14:25

Ik ben voor.

fifi23 | 07-11-11 | 14:25

Beter, we sturen een marine schip naar de canarische eilanden en zodra die puist daar boven komt dan planten we er onze trotse driekleur op!!.
Want aan die ene pukkel van pak m' beet 800 mtr hebben we natuurlijk niks.Groot groter grootst!

miko | 07-11-11 | 14:24

Ik heb al aandelen in die berg :P

Ifte | 07-11-11 | 14:23

Wat we nodig hebben is een inklapbare berg. Eentje die je alleen voor de gelegenheid opzet.

niet voor de hond | 07-11-11 | 14:23

-weggejorist-

jiggernaut | 07-11-11 | 14:23

Laat maar komen die berg, leuk klimaat project en toch te ver bij me vandaan om er last van te hebben :)

R5593 | 07-11-11 | 14:22

Moet GS juist aanspreken dit idee. Gewoon doen omdat het kan ofzo iets toch?

Datkanikvéélbeter! | 07-11-11 | 14:22

Een wonder dan dat Oostenrijk en Zwitserland niet helemaal kapot geregend worden.

sk!llz | 07-11-11 | 14:21

Bergen aan Zee hebben we allang hier in Nederland. next.

Den Meester | 07-11-11 | 14:21

Meer neerslag betekent toch veel sneeuw op 2km hoogte? Is dat niet precies de bedoeling?

sk!llz | 07-11-11 | 14:20

Maar dan hebben we in ieder geval een berg waarop we kunnen vluchten

deministerpresident | 07-11-11 | 14:20

Dit is wel een hele grote berg lariekoek.

miko | 07-11-11 | 14:20

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken