Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zo in RTL Nieuws: DNB heel goed met bonnetjes

nunogeenkladblok.jpg Even lachen in tijden van economische crisis? RTL Nieuws kijken vanavond dan. Hun redactie wobt wel eens wat declaratiebonnetjes & salarisstroken bij de overheid en dat is altijd prijs qua stuitende/hilarische (kies maar) onthullingen in de categorie 'hoe u het bourgondische bestaan van bestuurders betaalt' (zie 1, 2, 3, 4). Vanavond gaat gesloten bolwerk De Nederlandsche Bank met de bonnetjes bloot. Nieuwe directeur Klaas Knot wil meer transparantie, maar dat zuivert die 17.000 euro aan hazerugfilets (pdf) & champagnedeserts (pdf) uit het verleden natuurlijk niet. Zo weet RTL ook dat afgezwaaide bankdirecteur Nout Wellink eersteklas vliegtickets van 13.000 euro declareerde om naar Japan te vliegen. Ho ho. Niet meteen boos worden. Arme meneer Wellink heeft een stijve knie dus hij moet met gestrekt (pdf) been kunnen declareren. Het leukste is DNB-wapendame Joanne Kellerman. Die is een sucker voor de holle retoriek van de spirituele coachingswereld en DNB bleek van harte bereid om voor 20k per jaar al haar zweefteventoestanden te betalen. Dieptepunt: een ervaringsreis naar wijsheid en liefde. Vertaling: voor 3000 euro (pdf) dumpen de luchtverkopers van De Baak je zonder eten met een tent & een kladblok in Italië om jezelf te gaan zoeken. Dit gaat dus over directeuren van een financiële instelling die door rationeel te handelen de wereldeconomie overeind moet zien te houden. Goed graafwerk, RTL Nieuws. Nu alleen nog een een livestream, zodat we niet tegen onze lezers hoeven zeggen dat ze hun beeldbuis om half acht even af moeten stemmen op die zender waar hun better half normaal altijd The Voice of Holland op kijkt.

Reaguursels

Inloggen

Met uitzondering van de 3k voor dat kampeertochtje, valt het bij DNB eerlijk gezegd wel mee. Niet achter iedere declaratie schuilt een schandaal.

Antigoog | 07-11-11 | 20:18

Goed voorbeeld doet goed volgen.
Deze organisatie mag nooit meer iemand de les lezen.

Bataaf | 06-11-11 | 11:23

Die lui zijn echt alle realiteitszin kwijt. In wat voor maatschappij leven zij eigenlijk?

drenkeling69 | 06-11-11 | 10:28

Duik ook maar is in de sportactiviteiten van de DNB. Ik kwam in een 4-sterren hotel in wenen een delegatie tegen van de DNB die hier een tafeltennistoernooi (?!) hadden met delegaties van alle andere nationale banken in Europa. Uiteraard verscheen iedereen netjes in tenue van de betreffende bank. Leuk detail, dit was enkele weken geleden, dus op het hoogtepunt van de eurocrisis. Ik vermoed dat als er al op onze kosten een internationaal tafeltennistoernooi (!?) wordt georganiseerd er nog veel meer leuks in deze beerput zit.

bassab | 06-11-11 | 10:02

Goh wat hebben die ambtenaren het toch zwaar. Ja we zullen zeker veel van dit soort lui missen als er een leegloop zou plaatsvinden...

Moonwarrior | 06-11-11 | 09:54

Een zakkenroller wordt met groot vertoon in de kraag gepakt terwijl dit lamlendige graaierszooitje precies hetzelfde doen en gewoon ongestraft blijven terwijl ze tig keer harder lopen te jatten

Freek6720 | 06-11-11 | 09:03

Wij zitten er bij en kijken ernaar. Overigens mooi die opmerking van onze vriendbevoordeelaar Peters. De Pot verwijt de ketel dat die zwart ziet.

double punch | 06-11-11 | 08:44

@Ferry Smoothie | 06-11-11 | 03:39

Dat hebben die hoerenzonen wel voor elkaar gekregen

neemjemoederindemali | 06-11-11 | 04:24

@neemjemoederindemali | 06-11-11 | 00:58
Anderzijds is het de Rothschilds wel gelukt om onwelwillende Amerikaanse president uit te roken.

Ferry Smoothie | 06-11-11 | 03:39

Ferry Smoothie | 05-11-11 | 23:52

volgens mij is @blob bij de Rothschildjes in dienst en probeert hij aan damage control te doen:-)

neemjemoederindemali | 06-11-11 | 01:01

Blob | 05-11-11 | 23:44

Mijn anti-joodse geluid? Moehahaha, wtf reauk jij? Ik brand 1 oplichtersfamilie af die de hele wereld in de verdoemmenis heeft gestort en nog stort met een fucking oplichtingssysteem. Amerikaanse presidenten wilden die familie al uitroken en uit hun holen jagen, jammer dat het ze niet gelukt is.

neemjemoederindemali | 06-11-11 | 00:58

@Blob, nee jij bent een lekkere. En ook nog twijfelen aan Joris' functioneren.

Ferry Smoothie | 05-11-11 | 23:58

-weggejorist-

aurevoir | 05-11-11 | 23:58

Ik verzorgde een paar jaar geleden iets in de Heineken brouwerij en daar was het personeelsuitje van DNB. Wat een stelletje ongeloofelijke droogkloten. Stond een jazzman live te trompeteren/saxofoneren maar niet in beweging te komen. Die mensen konden gewoon geen plezier maken. Later begreep ik het, deze mensen lopen een tijd achter. Ze hadden niet door dat er een feestje was net zo min als er een crisis aan de hand was. Loooooooooooosers

aurevoir | 05-11-11 | 23:58

-weggejorist-

Blob | 05-11-11 | 23:54

handen=hadden

Ferry Smoothie | 05-11-11 | 23:53

@neemjemoederindemali
Waarde,
Zolang de MSM (ook in handen van het grootkapitaal) alleen berichten over de kruimeldiefjes met hun miljoenen bonussen, waar het volk zich dan kwaad over kan maken, blijft de familie Rothschild buiten schot.
Zo heb ik begrepen dat Libië geen staatschuld had. Dat moet je niet willen als wereldheerser. De rekeningen van Libië zijn al geblokkeerd maw geconfisqueerd en het land zal snel met een staatsschuld opgezadeld gaan worden.

Gevoel voor humor kan de familie niet ontzegd worden zoals op hun website te lezen valt: The key to our business ethos is the formation of close, enduring relationships with each client...
Slavendrijvers handen ook een langdurige relatie met hun personeel.

Ferry Smoothie | 05-11-11 | 23:52

"Met een grondzeil, een slaapzak, twee flessen water en voldoende kleren vertrek je naar je
zelfgekozen plek. Daar blijf je 24 uur. Je mag geen vuur meenemen, niets te eten of te lezen
meebrengen, laat staan twitteren. Alleen een pen, een notitieboekje en eventueel tekenmateriaal
mogen mee." Kosten: 3000 euro. Moehahaha. Ik doe het voor helft! Krijg je er van mij ook nog een tent en een waterman vulpen bij.

niet_myn_nick_vriend | 05-11-11 | 23:48

Schandelijk dat @neemjemoederindemali zijn anti-joodse gebral hier mag blijven spuien.

Blob | 05-11-11 | 23:44

AntiSoof | 05-11-11 | 23:12

Je hebt gelijk, geniet van het leven, het duurt maar even. Ik ga niet in een tentje voor DNB zitten om te occupyen maar die mensen hebben gewoon gelijk. Ik rammel achter mijn pc wel de wereld in wat ik van die criminele oplichters vind.

Hitler's droom van 1 Europa gaat in ieder geval uitkomen, of we het nou leuk vinden of niet, ook ironisch dat het joodse oplichters, euh, pardon bankiers zijn.

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 23:31

La Bailaora | 05-11-11 | 22:43

Waarom niet gewoon benoemen dat de familie Rothschild achter de crisis zit?
Waarom niet gewoon benoemen dat de familie Rothschild achter het monetaire oplichtingsstelsel zit?
Waarom niet gewoon benoemen dat de familie Rothschild de hele wereld bezit en dat ze ons leegzuigen?
Waarom niet gewoon benoemen dat de familie Rothschild rijk is geworden door oplichting en oorlogen?
Waarom niet benoemen dat de familie Rothschild de baas is van de centrale banken en dat ze het monopolie hebben om geld te drukken?
Waarom niet gewoon hardop zeggen dat we al 200 jaar worden opgelicht door de familie Rothschild?

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 23:17

@neemjemoederindemali | 05-11-11 | 23:03,
Politiek is nu eenmaal 'apart'. Zo was het, is het en zo zal het wel een tijdje blijven. Daarom maak ik me er niet zo druk over. Jezus zag bepaalde zaken ook al in, maar kijk wat er van hem gemaakt is? Een soort 'god'. De les daarvan is voor mij; geniet maar liever, zolang het kan. Er is meer onder de zon dan we op het eerste gezicht zien.

AntiSoof | 05-11-11 | 23:12

AntiSoof | 05-11-11 | 22:41

www.rothschild.com/WMT/

Ze pleuren het gewoon op hun website, er staat alleen niet op dat ze de wereld al meer dan 200 jaar bedonderen met hun smerige monetaire oplichtingsstelsel.

Ze adviseren regeringen vertellen ze op hun website, heel integer en betrouwbaar zijn ze, dat staat er ook nog op.

President Jackson noemde ze openlijk "addergebroed met hun rovershol", hij beschuldigde de Rothschilds openlijk van een aanslag op zijn leven.

www.google.nl/#hl=nl&sugexp=kjrmc&...

Hitler Wilde de Joodse bankiers uitroeien

Hoe kan het toch dat 2 grote machtshebbers zo over die integere, betrouwbare bankiers hebben gesproken?

Die familie zuigt de wereld leeg met hun smerige piramide oplichtingsysteem dat ze zo mooi het monetaire stelsel noemen.

Een paar honderd biljoen wordt hun vermogen geschat, genoeg om de hele wereld te kopen.

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 23:03

Bart_Bart | 05-11-11 | 22:45
Dan is zijn 'draai' toch nog steeds niet logisch, want dan wil hij dat toch ook niet? Dan is het toch een draaikont, een 'hypocriet'? Wie gaat er nou stemmen op iemand die eerst zegt een referendum en in twee dagen zegt 'nou toch niet'?

La Bailaora | 05-11-11 | 22:56

@La Bailaora | 05-11-11 | 22:16
Nou, wat meespeelt is dat 'rechts' Griekenland al die tijd geen duidelijk standpunt in nam, wat betreft de EU.

En op die manier dus veel 'goodwill' bij het volk kreeg. Met zijn referendum-plan heeft hij rechts moeten dwingen hun standpunt duidelijk te maken. Which is, pro-EU, pro-hervormingen en zeker geen zin in een referendum.

Dus als er vervroegde verkiezingen zouden komen wordt het in ieder geval geen makkelijke overwinning voor rechts meer.

Bart_Bart | 05-11-11 | 22:45

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 22:28
Ik ga een zeer end met je mee, zeker voor wat betreft de ESM. En het is ook raar dat trekpoppen als Barosso en bankklerk Van Rompuy dit allemaal voor elkaar zouden kunnen krijgen. Maar goed, ze zijn wel medeplichtig, en die ESM is een monster.

Maar pas op met bv. de Rothschilds te beschuldigen. Ze zijn zeer rijk en ze zijn zeker een mogelijkheid, net als bv Bilderberg, maar ook dat weten we niet. Je moet wel iets meer hebben dan dat. Richt je voorlopig gewoon op het ESM, daar moet iedereen van doordrongen worden in Nederland dat dat een zeer, zeer groot gevaar is.

La Bailaora | 05-11-11 | 22:43

@neemjemoederindemali | 05-11-11 | 22:28,
Ja, dat las ik ook allemaal. Het is redelijk openbare kennis en allemaal te vinden op het internet, in boeken en in films. Maar, en dit als troost, in elke familie komen mensen voor die het gebruikelijk denken zélf gaan onderzoeken en dan tot andere 'waarheden' komen dan de geijkte meningen. Er bestaat kwaad en er bestaat goed. Ik denk dat het elkaar wel een beetje in evenwicht houdt. Want zo is de natuur. Laat echter onverlet dat ik van mening ben dat een mens niet vrij kan denken wanneer hij niet eerst zichzelf bevrijdt heeft van de gebruikelijke onzin, foute paradigma's en ingeprente vooroordelen.
Maar ja. Maak dat een 'gewoon' mens maar eens wijs.

AntiSoof | 05-11-11 | 22:41

Nou en, zeik niet zo. Mensen als Nout hebben agenda's waar de gemiddelde kudtburger op deze site van zou gaan huilen. Om maar te zwijgen van de verantwoordelijkheid - namelijk de economie van een heel land. En daarmee de portemonnee van u en mij. Dus als hij bij aankomst een dag van 14 uur meetings heeft, mag hij op onze centen uitgerust aankomen. Opdat 'ie resultaat haalt. Dit land wordt een land van zielige in zichzelf gekeerde zeikerdjes...

Julius C. | 05-11-11 | 22:37

AntiSoof | 05-11-11 | 22:16

Een familie die enkele honderden biljoenen bezit, te bizar voor woorden. Een familie die in staat is om wereldwijde crissisen te veroorzaken en dat ook doet.

Een familie die zoveel geld bezit dat ze elke aardbewoner, 100.000,- zouden kunnen geven, wie kan geloven dat er een familie bestaat die zo rijk is dat ze de complete staatsschuld van Amerika en Europa 5 keer kunnen betalen.

Ik kan het ook niet geloven, ze hebben de hele wereld in hun bezit en dat vinden ze nog niet genoeg blijkbaar.

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 22:28

harry pikkel | 05-11-11 | 21:38

Ik snap wat je bedoelt maar een familie die enkele honderden biljoenen heeft verdiend, iedereen kan begrijpen dat dat niet op een normale manier is gebeurt. Enkele honderden biljoenen wordt hun fortuin op geschat, de totale Amerikaanse staatschuld is slechts 17 biljoen, waarom horen we niet veel meer van deze familie met haar enorme fortuin waar ze complete landen mee kunnen kopen inclusief Amerika. Als ze 100 biljoen hebben is dat 100.000,- per aardbewoner en dat is geen rekenfout. President Jackson noemde ze niet voor niets addergebroed. Zij veroorzaken crisissen en oorlogen, storten complete landen in de vernieling. De rabobank heeft trouwens ook 7,5% aandelen in het imperium, dat u het even weet. Ze hebben 1000x meer geld dan Bill Gates met zijn armoedige 100 miljard, het kan ook 2 of 3 duizend meer zijn dan het vermogen van Bill Gates.

www.nuzakelijk.nl/algemeen/2181091/eer...

Europa en Amerika samen hebben veel minder staatsschuld dan de Rothschildfamilie bezit en wat hebben ze voor dat enorme bezit gedaan? Hebben ze de wereld geholpen om iets te produceren waar we zo fantastisch veel aan hebben? Met een druk op de knop laten ze Amerika en Europa failliet gaan. Deze familie heeft de macht om geld te drukken.

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 22:19

Bart_Bart | 05-11-11 | 21:54
Dat klinkt mij zeer onlogisch, zou kunnen, maar onlogisch. Onlogisch, omdat er meteen felle reactie met dreigingen (geen geld maar naar Griekenland totdat het referendum van tafel is) vanuit Europa kwamen. Tevens denk ik dat Papandreou nu nog steeds de gebeten hond in eigen land kan worden. Met een referendum had hij altijd de verantwoording van zich af kunnen schuiven. Ook niet netjes, maar wel verklaarbaar. De ommezwaai daarna vind ik juist onnatuurlijk. Een binnenlands spel kan, maar ik vind er geen goede motieven voor. Hij komt nu ook naar voren in de binnenlandse politiek als een draaikont en iemand die z'n woord niet houdt. Dus een eenvoudige binnenlandse 'theorie' overtuigt me niet. Alleen wanneer je er goede motieven voor aan kunt dragen, tesamen met de draai daarna. Als het motief is dat er geen meerderheid meer was, dan zou dat toch gewoon door hem op zijn minst gezegd kunnen zijn of had hij het gewoon tot een stemming kunnen laten komen, zodat hij altijd zou kunnen zeggen dat het niet aan hem lag dat het referendum er niet kwam. Dit in combinatie met de afgezette legertop riekt mij ertoe te zeggen dat er veel meer speelt dan wij weten.

La Bailaora | 05-11-11 | 22:16

@neemjemoederindemali,
Beste, doe toch geen moeite. De mensen begrijpen het niet, en dat begrijp ik dan weer wel. Het heeft mij óók menig uur van lezen gekost, om niet te spreken van jaren. De werkelijkheid is té bizar voor woorden. Zelfs Henri Ford wordt niet geloofd, noch Rooseveld, noch Kennedy, noch welk mens dan ook. Ook al hoort men het uit hun eigen mond, het verstand gaat stil staan als het overbelast wordt. De grootste leugens worden dan als zoete koek geslikt, ook al zei Adolf dit zelf, de mensen verstaan het niet. En dan zijn er ook nog dat soort spionnen die een werkelijke discussie saboteren. Maar ik vind het wel goed van jou.

AntiSoof | 05-11-11 | 22:16

@La Bailaora | 05-11-11 | 21:48
Aangaande die Papa-Dre.

Hij heeft gewoon blufpoker gespeeld met dat referendum. Was dus gewoon een binnenlands politiek spel. Met de oppositie. En Merkel maar denken dat het aan haar lag.

Bart_Bart | 05-11-11 | 21:54

-weggejorist-

idopane | 05-11-11 | 21:49

Kan iemand trouwens die playmobielhomo van de Vara eindelijk een keer van het scherm pleuren. Die man is gewoon niet leuk, geen enkel sprankje humor zwaar gesubsidieerd door onschuldige belastingbetalers die schijnbaar straf verdienen. De man heeft gewoon geen talent. Net zoals Barbie en Ken plastikke uitgaves waren van echte mensen is Paul de Leeuw de plastieke pastische van de homoseksuele mens . Geen woinder dat er programma's moeten komen van nep homo's die uit een nepkast moeten komen omdat ze te bang zijn op een playmobiel nep homo te moeten lijken. Je zal maar homo zijn.

idopane | 05-11-11 | 21:48

Bart_Bart | 05-11-11 | 21:39
Zeker, ik heb m'n aluhoedje op :-)

Maar heel veel dingen zijn onverklaarbaar voor mij.

La Bailaora | 05-11-11 | 21:48

@necrosis | 05-11-11 | 21:37 |
.
Van mensen die "leve Occupy" schrijven krijg ik oprispingen en zuurbranden.
Sorry.
Bij het woord Pvda zelfs braakneigingen.
Niet meer noemen dus.

NO MORE TEA FOR ME! | 05-11-11 | 21:45

harry pikkel | 05-11-11 | 21:38
Klopt. Het is een aluhoedje, maar er moeten toch mensen 'achter' zitten die bijvoorbeeld hebben gemaakt dat Barosso, Van Rompuy en kornuiten zoveel macht mogen krijgen. Ik kan me niet voorstellen dat dat zomaar is gegaan. Ik weet het natuurlijk niet, maar de hele opzet lijkt mij toch dat er nog 'onzichtbare' mensen achter zitten die ze dat hebben laten verkrijgen. Frankrijk en Duitsland natuurlijk, maar ook dat alleen vind ik te makkelijk, omdat dat toch niet helemaal logisch is. Ze staan dan namelijk 'vrijwillig' heel veel eigen macht af.

La Bailaora | 05-11-11 | 21:43

@Rammstein | 05-11-11 | 21:20
Jij in een klooster?
Dat klinkt als het eind der tijden!

necrosis | 05-11-11 | 21:40

@La Bailaora | 05-11-11 | 21:36
God, volgens mij zie jij zelfs een complot achter twee eenden die de liefde bedrijven.

Bart_Bart | 05-11-11 | 21:39

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 21:26
Ik vind het niet sterk om die Rothchilds erbij te slepen. Nog los van het waarheidsgehalte kun je het toch niet aantonen. Dus het maakt je kwetsbaar in de discussie en het leidt af van de hoofdzaak: dat ESM.

harry pikkel | 05-11-11 | 21:38

@NO MORE TEA FOR ME! | 05-11-11 | 21:29
Dat klinkt niet aardig.
Je lijkt wel een gefrustreerde PvdA'erT.

necrosis | 05-11-11 | 21:37

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 21:26
Er zit veel meer achter dan we weten. Ik denk dat er heel veel politici in het web van de Brusselse machtswellustelingen getrokken worden: met gegarandeerde pensioenen (inflatievast), enz... Je moet sterke schoenen hebben, want denk dat er andersom ook nog wat wordt 'gedreigd' enzo. Papandreou ging wel heel makkelijk 'om' deze week. Ik weet niet wat er achter de schermen precies gebeurt, maarre, veel daglicht kan het niet velen denk ik.

La Bailaora | 05-11-11 | 21:36

@neemjemoederindemali | 05-11-11 | 21:26
Je kan je beter afvragen wie dat gas uit de grond heeft getrokken en verkocht voor een habbekrats aan Italië.....

necrosis | 05-11-11 | 21:33

@Rammstein | 05-11-11 | 21:20
In eerder genoemd klooster (whatever) zijn vrouwen niet welkom.
Normaal gesproken zou ik zeggen: pak ze, bijt ze in de enkels...
Maar als dat ten koste van de productie gaat (het goudgele vocht) ben ik bang dat we ruzie gaan krijgen.
Maar er zijn ook zat kloosters waar alleen vrouwen zijn toegestaan.
Al zie ik je liever hier in de panelen......

necrosis | 05-11-11 | 21:30

@necrosis | 05-11-11 | 21:20

Ah, ze hebben toch connecties met de paus?

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 21:30

@pius | 05-11-11 | 19:49 |
.
Van mij mag er iets naars gebeuren met jou en die Tea.
.
Met je "leve occupy"
Volgens mij ben je een 100% linkse uitvreter.
Lig je al in je tentje?

NO MORE TEA FOR ME! | 05-11-11 | 21:29

@harry pikkel | 05-11-11 | 21:13

Die dombo's snappen er geen moer van, als je Jan Cees de Jager hoort lullen dan denk je dat hij wat begrijpt maar hij wordt ook een rad voor ogen gedraaid. Die Rothschildjes c.s. zijn slimmer dan slim, ze houden het niet voor niets al een paar honderd jaar vol. Hoor het Rutte gisteren nog zeggen, onze staatsschuld is slechts 60% van het BNP, wij zijn veilig, blablabla.

We hebben godver voor een een vermogen aan gas uit de grond getrokken en toch nog een staatsschuld, we moesten ons doodschamen eigenlijk.

En dan nog een vraag, welke onzalig idioot heeft ons goud verkocht, dat goud was bedoeld om ons geld te garanderen.

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 21:26

@Rammstein | 05-11-11 | 21:20

Er is wel een klooster in de buurt, maar da's geen gemengd klooster. Bokken en geiten gescheiden. Typisch Paaps. Dat zuigt natuurlijk wel.

*Freudiaans kucht*

Reinaert | 05-11-11 | 21:25

@neemjemoederindemali | 05-11-11 | 21:15

Maar wie heeft er dan een salaris van €1200,00 Netto?

Volgens www.loonwijzer.nl/home moet je dan een carrière in de schoonmaaksector hebben. Met alle diploma's en applicatiecursussen die daar natuurlijk bij horen. Ere wie ere toekomt.

Reinaert | 05-11-11 | 21:23

La Bailaora | 05-11-11 | 21:15 |
Dat hebben ze goed beschreven, dat is precies waar het om draait. Benieuwd naar het antwoord van De Jager. Die zal links en rechts wel weer de angstkaart gaan spelen. Zonder enige onderbouwing.

harry pikkel | 05-11-11 | 21:21

necrosis | 05-11-11 | 20:58 | + 0 -
Hebben ze bezwaar tegen vrouwen en zo ja, is er een klooster in de buurt ?

Rammstein | 05-11-11 | 21:20

@neemjemoederindemali | 05-11-11 | 21:17
wel eerst de sporen van je zondige leven van je laptop verwijderen, anders kom je waarschijnlijk niet eens binnen....

necrosis | 05-11-11 | 21:20

@gozahtje | 05-11-11 | 21:07
Ikzelf heb een rijbewijs, bewijs van goed gedrag, een veterstrikdiploma en nog veel meer.
Maar ik mag zonder proeve van bekwaamheid kindertjes bestellen bij de ooievaar.
Maar als je daar serieus over gaat roeptoeteren, krijg je waarschijnlijk honderden tokkies achter je aan.
Overigens is kinderen krijgen geen plicht!
Ik kan niet eens kinderen maken......

necrosis | 05-11-11 | 21:17

@necrosis | 05-11-11 | 21:12

Misschien ga ik wel bij hun wonen, lijkt me eigenlijk best fijn.

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 21:17

harry pikkel | 05-11-11 | 21:13
Er beginnen er een aantal wakker te worden:

ESM (permanente noodfonds)
"De PVV maakt zich ernstige zorgen over dit verdrag. De controle op de besteding, de verantwoording, de immuniteit, de democratische legitimiteit, de besluitvorming en de zeggenschap zijn de PVV nog niet duidelijk.

Kan de minister toezeggen ons uitgebreid te informeren over dit fonds en geen onomkeerbare stappen te nemen alvorens de Kamer haar mandaat heeft uitgesproken."
www.pvv.nl/index.php/component/content...

Ik hoop dat er meer zijn die wakker worden.

La Bailaora | 05-11-11 | 21:15

@Reinaert | 05-11-11 | 21:05

Van een salaris van 1200,- netto kun je volgens mij moeilijk boven je stand leven.

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 21:15

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 20:59
Ik ben echt benieuwd hoe dit verhaal verkocht gaat worden. Zelfs onze volksvertegenwoordigers moeten toch doorhebben dat dit niet in de haak is.

harry pikkel | 05-11-11 | 21:13

@gozahtje | 05-11-11 | 21:01

Stimmt genau, hoe meer mensen werken hoe meer er geproduceerd wordt en er belasting kan worden geheven. Hier zijn de grondprijzen onredelijk hoog omdat we niet vrij op een stuk grond mogen bouwen, het woningaanbod wordt kunstmatig laag gehouden daardoor. Een mooi, vrijstaand huis bouwen kost 1,5 ton en dan zit er ook nog een vracht btw in. Hoe kan het dan dat mensen voor de grond vrijwel hetzelfde bedrag kwijt zijn?

Aan de andere kant mogen we blij zijn, hierdoor zijn onze huizen nog iets waard op dit moment, met de nadruk op "dit" moment.

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 21:13

@gozahtje | 05-11-11 | 21:07
konderen krijgen is absoluut geen plicht hoor!
Wel is het zo dat bepaalde mensen absoluut geen kinderen mogen krijgen!

prince | 05-11-11 | 21:13

@neemjemoederindemali | 05-11-11 | 21:06
Lees je even in op necrosis 21:07

necrosis | 05-11-11 | 21:12

prince | 05-11-11 | 21:02 |
Het kan zeker en het gebeurt ook zeker vaak zat wel goed, maar er zijn ook een hoop mensen die hun kinderen verwaarlozen. Die zouden mijns inziens geen kinderen mogen krijgen. Kinderen krijgen is geen recht, het is een plicht en vele kunnen die plicht niet aan!

gozahtje | 05-11-11 | 21:07

@Reinaert | 05-11-11 | 20:59
Neen, niet het bier, de inkomsten gebruiken ze om zichzelf te kunnen bedruipen.
Maar ze hebben wel internet:
www.trappistwestmalle.be/
Ik zou je koffer maar weer uitpakken......

necrosis | 05-11-11 | 21:07

@necrosis | 05-11-11 | 20:58

waar staat die abdij?

*Koffers pakt en met Reinaert mee gaat*

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 21:06

@gozahtje | 05-11-11 | 21:01

Veel gezinnen leven dan ook genadeloos boven hun stand.

Iets met tering en nering. Maar de consumptiedrift is nou eenmaal sterker dan het gezond verstand, dan krijg je dat dus.

En verder heeft dat dus natuurlijk helegaar niets van doen met feminisme maar met emancipatie. Da's iets héél anders.

Reinaert | 05-11-11 | 21:05

@Quearo | 05-11-11 | 20:46

Dus president Jackson en Hitler zaten helemaal fout?

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 21:03

@gozahtje | 05-11-11 | 20:58
Hier werken papa en mama ook allebei maar geloof mij maar dat mijn dochter normen en waarden meekrijgt hoor!
Ze is nu elf en heeft advies vwo.
trots is, zeker hier in de bosenlommer!

prince | 05-11-11 | 21:02

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 20:49 |
Ow zo ken ik er nog een. Het feminisme ging niet om gelijke rechten voor de vrouw, anders had de discussie wel geweest wie er 2 en wie er 3 dagen per week zou gaan werken. Het feminisme heeft er voor gezorgd dat vrouwen OOK moesten kunnen gaan werken om zo meer belastingbetalers per huishouden te krijgen en een hoger inkomen per huishouden te krijgen, zodat de vaste lasten nog verder omhoog geschroefd konden worden. Veel gezinnen KUNNEN tegenwoordig niet eens leven van 1 inkomen.

gozahtje | 05-11-11 | 21:01

@harry pikkel | 05-11-11 | 20:44

En de feiten van het ESM zijn te eng voor woorden, als dat verdrag wordt getekend mag dus geen enkele rechtbank ter wereld er een oordeel over vellen. Wie volledige immuniteit eist heeft niet de intentie om zich integer in te zetten voor de maatschappij.

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 20:59

@necrosis | 05-11-11 | 20:58

Alles wat ze over hebben gaat naar de lokale bevolking?

Dus het bier ook? *Koffers pakt en acuut emigreert*.

Reinaert | 05-11-11 | 20:59

@Reinaert | 05-11-11 | 20:50
Het abdijbier wat ik drink wordt gemaakt door echte Monniken.
Die hebben niets met de paus.
Bovendien verbouwen ze hun eigen groente, en alles wat ze niet nodig hebben (overschot) gaat naar de lokale bevolking.
Ze leven vroom en zuinig, iets wat ik niet kan zeggen van politici in crisistijden......
Ik heb diep respect voor die mensen en daarom help ik ze om door te gaan met hun goede werk.
*hips*

necrosis | 05-11-11 | 20:58

Quearo | 05-11-11 | 20:45 |
Je mening niet onderbouwen is niet kortzichtig? Kom eens met argumenten.
pius | 05-11-11 | 20:49 |
Misschien ben ik wel te idealistisch, maar normen en waarden leer je door een goede opvoeding te krijgen. Helaas moeten papa en mama tegenwoordig allebei werken en valt er weinig op te voeden. Daarnaast zijn er een hoop die zelf geen opvoeding hebben genoten en dus ook niet kunnen opvoeden. Het is ook geen makkelijke materie, maar ik denk er gewoon over na, dat wil niet zeggen dat ik vind dat we direct de overheid moeten opdoeken.

gozahtje | 05-11-11 | 20:58

@sjaakdeslinksesul | 05-11-11 | 20:32

Klopt, ik ben overspannen van het harde werken om de rente op mijn schulden te kunnen betalen.

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 20:55

Tja, zo'n wijf dat met heur hoofd door het glazen plafond stoot houdt daar natuurlijk een lichte hersenbeschadiging aan over. Heel begrijpelijk dat je dat als werkgever beloont met wat extraatjes zonder dat meteen "bonus" te noemen.

En ach, het gaat van de grote hoop, dus waar hebben we het over? Perks of the job, secundaire arbeidsvoorwaarden, het is allemaal pinda's. Als zo'n wijffie gelukkig wordt van holistisch kamperen in d'r blote kut, dan moet dat kunnen. Ziektewet is ook duur.

Stormageddon | 05-11-11 | 20:55

out

pius | 05-11-11 | 20:54

@Quearo | 05-11-11 | 20:31

Het gaat best lekker met die beurzen, in 1999 stond de AEX op iets van 1500, dat moet je nog ff delen door 2,20371 en je weet hoe hoog hij stond in 1999, zo'n 400 punten gedaald in een jaar of 12.

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 20:54

Anyway, Quearo II wil de vuurkorf aan hebben, dus ik ga vast oefenen voor het leven over 10 jaar. Een goede avond nog allen.

Quearo | 05-11-11 | 20:53

Het feit dat de schrijver dezes suggereert dat de wereldeconomie overeind moet worden gehouden door rationeel handelen lijkt me ook een contradictie in terminus.

pius | 05-11-11 | 20:53

Het feit dat de schrijver dezes suggereert dat de wereldeconomie overeind moet worden gehouden door rationeel handelen lijkt me ook een contradictie in terminus.

pius | 05-11-11 | 20:53

Occupy kan zijn tenten beter opzetten rond het DNB gebouw aan het Frederiksplein, de beurs heeft toch afgedaan

bijtertje | 05-11-11 | 20:51

@Bakito | 05-11-11 | 20:25

Is een beetje moeilijk te zeggen, in de jaren 30 was er crisis en na 1945 kwam het tientje van Lieftinck.

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 20:51

@necrosis | 05-11-11 | 20:31

Ik presenteer slechts de naakte feiten. Zonder daaraan enig oordeel te verbinden. Abdijbier wordt als het goed is (en da's meestal niet zo, soit) gemaakt door kleuterneuqende homosensjuwelen die de Paus himself als überpooier hebben.

Dat maakt het bier niet minder drinkbaar natuurlijk, er zijn zo veel producten op de markt waar bloed aan kleeft. Om te beginnen alle producten uit China, enzovoorts.

Reinaert | 05-11-11 | 20:50

gozahtje | 05-11-11 | 20:42

Jij bent wel erg idealistisch. En hoe ga je die samenleving met normen en waarden aanvullen dan?

pius | 05-11-11 | 20:49

@gozahtje | 05-11-11 | 20:25

Toch typisch dat mensen vroeger hun huis wel contant konden betalen, rara hoe kan dat?

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 20:49

@gozahtje | 05-11-11 | 20:20

Klopt, dan verkopen het ze je onder je reedt vandaan, dat jij jaren aflos en/of rente hebt betaald boeit ze niet.
Al moet je onderscheid maken tussen de verschillende banken, een hypotheekbank moet zijn geld gewoon inkopen en betaald dus zelf ook rente. Al boeien die banken me niet zo, dat zijn gewone bedrijven die ook moeten sappelen.

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 20:48

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 20:45
Volgens mij begint het met een R. Het grappige is dat ik precies weet van welke websites jij ál je informatie vandaan haalt.

Quearo | 05-11-11 | 20:46

@neemjemoederindemali | 05-11-11 | 20:43
Uw tegel van 18:42 was toch wel iets stelliger dan het simpelweg beschrijven van een "feit".

PietGeniet | 05-11-11 | 20:46

@neemjemoederindemali | 05-11-11 | 20:37
Dat komt door al die management-lagen en externe krachten, mensen die niet nodig zijn maar hun reedt erin duwen om wat mee te kunnen graaien.
En dat oude vrouwtje maar wachten tot iemand haar even helpt met douchen......

necrosis | 05-11-11 | 20:46

gozahtje | 05-11-11 | 20:42
Dat is echt zó'n kortzichtige opmerking.

Quearo | 05-11-11 | 20:45

@Quearo | 05-11-11 | 20:19

Ik heb liever de macht over het geld dan mogen anderen de wetten wel maken, wie zei dat ook weer?

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 20:45

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 20:41
Het zal mij een worst zijn wat mij verweten wordt. De feiten liggen er. En als mijn interpretatie ervan niet klopt, is iedereen vrij om er gaten in te schieten.

harry pikkel | 05-11-11 | 20:44

@PietGeniet | 05-11-11 | 20:11

Het was niet bedoeld als Godwin, Hitler verweet de joodse bankiers de crisis van de jaren 30. #feit

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 20:43

harry pikkel | 05-11-11 | 20:32 |
Ik snap uberhaupt niet waarom men denkt dat we perse sturing nodig hebben van een klein groepje mensen. Ik hoef van niemand sturing, ik vind m'n weg zelf wel! Het is echt een fabeltje dat we een overheid nodig hebben, we hebben enkele goede afspraken nodig (zoals verkeersregels) en dit vullen we aan met normen en waarden en dat maakt een samenleving leefbaar!

gozahtje | 05-11-11 | 20:42

Ze maken negermuziek en dragen negerkleding om onze jeugd zwart te maken en alleen een klein groepje uitverkorenen op internet doorziet hun listen! Waaronder neemjemoederindemaling

sjaakdeslinksesul | 05-11-11 | 20:42

@harry pikkel | 05-11-11 | 20:09

Dan wordt u verweten dat u in complottheoriën denkt.

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 20:41

Negers nemen ons land over!

sjaakdeslinksesul | 05-11-11 | 20:40

@gozahtje | 05-11-11 | 20:05

Ook dat heb je heel goed gezien, de overheid is verrot tot op het bot door graaiers aan de top. De handen aan het bed, de politie op straat etc. heeft een enorme werkdruk en worden steeds verder uitgeknepen door de bureaucratie. Komt ook een beetje omdat we geen enkele risico meer willen lopen en elk dingetje in deze verzorgingsstaat tot in de finesses willen regelen.
eigenlijk is het zo dat iedereen, ook bij de overheid, de bureaucratie spuugzat is maar niemand durft het aan om het initiatief te nemen. Een land als Duitsland is qua zorg en politiekosten een stuk goedkoper uit en het is effectiever kleinschalig geregeld.

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 20:37

Boomschade | 05-11-11 | 20:35
Da's vandaag man. Die is zich gewoon lekker aan het bezatten ergens.

Quearo | 05-11-11 | 20:37

Reinaert | 05-11-11 | 20:31

*gniffelt en gnuift*

pius | 05-11-11 | 20:35

necrosis | 05-11-11 | 20:27

Drank je wel;)

pius | 05-11-11 | 20:34

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 19:25
Ik heb het niet zo op volwassen, verstandige mensen die niettemin op internet roepen dat bepaalde mensen opgehangen moeten worden. Uit één enkele familie nog wel. Je bent niet goed bij je hoofd.

sjaakdeslinksesul | 05-11-11 | 20:32

gozahtje | 05-11-11 | 20:12
Hier is immuniteit ook nog eens gekoppeld aan onverkiesbaarheid. Ik heb er al moeite mee dat er in dit land beslissingen worden genomen fhankelijk van het belang van een stel dropveters in Den Haag en van het stemgedrag van mijn medelanders. Laat staan dat een stel onfrisse buitenlanders de touwtjes in handen krijgt zonder dat ze daar op afgerekend kunnen worden.

harry pikkel | 05-11-11 | 20:32

@Reinaert | 05-11-11 | 20:24
Nu ga je te ver!
*versche trappist opentrekken doet*

necrosis | 05-11-11 | 20:31

Bakito | 05-11-11 | 20:28
Een beurskrach, voor inder kom ik mijn bed niet meer uit. Al die opzwepende verhalen over vallende banken, failliete landen. Allemaal bluf.

Quearo | 05-11-11 | 20:31

@PietGeniet | 05-11-11 | 20:04

Ik begrijp uitstekend hoe het spelletje gespeeld wordt, als klein kind wist ik al hoe een kettingbrief werkt en wie de uiteindelijke slachtoffers zijn, u mag het ook een piramidespel noemen. Ik kijk naar het geheel en niet naar een paar onbeduidende details, het ESM gaat onze centrale bank worden, heeft u er over mogen stemmen?

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 20:31

@pius | 05-11-11 | 20:27

Je vinden zichzelf in elk geval wel héél wat, die jongens.

Maar ja, met een Hitlerjongen als opperhoofd van de sekte mag je ook niet anders verwachten. Die heeft dat met de bruine paplepel ingegoten gekregen.

Reinaert | 05-11-11 | 20:31

Quearo | 05-11-11 | 20:24

Zeker en stank voor drank uiteindelijk.

pius | 05-11-11 | 20:30

Bakito | 05-11-11 | 20:25

10 jaar volgens Angela. Maar die is al jaren niet meer gebeft.

Dus ja.

pius | 05-11-11 | 20:29

@Bakito | 05-11-11 | 20:25

Moeilijk te voorspellen. Meestal tot 'ie over is.

Maar het Duizendjarige Rijk hield ook niet zo lang stand als de naam suggereert dus er gloort hoop aan de horizon. En anders gaan we gewoon allemaal deaud. Doen we trouwens toch wel maar dat hoort er nou eenmaal bij.

Reinaert | 05-11-11 | 20:28

@Quearo | 05-11-11 | 20:26
Voor mijn gevoel moet ie bijna afgelopen zijn. Hebben wij weer...

Bakito | 05-11-11 | 20:28

@pius | 05-11-11 | 20:23
Heineken is paardezeik.
En 'gebiercot' ga ik aanmelden bij Jaap de Paap!

necrosis | 05-11-11 | 20:27

Reinaert | 05-11-11 | 20:24

Idd. Het roomse rijk is nooit heilig geweest namelijk;)

pius | 05-11-11 | 20:27

Bakito | 05-11-11 | 20:25
Is hij dan al begonnen? Niks van gemerkt nog.

Quearo | 05-11-11 | 20:26

Hoe lang duurt zo'n crisis eigenlijk?

Bakito | 05-11-11 | 20:25

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 20:21 |
Ik wil zo min mogelijk te maken hebben met een bank. Alles wat ze zeggen is om je in je reet te neuken, dat is me allang duidelijk. Het is dat ik het niet kan betalen, maar anders had ik m'n huis contant afgerekend!

gozahtje | 05-11-11 | 20:25

pius | 05-11-11 | 20:23
Dat is vechten tegen de bierkaai.

Quearo | 05-11-11 | 20:24

@andalucia | 05-11-11 | 20:00

Ik heb het over de basis van het monetaire stelsel en over een geldscheppende bank, systeembank, wat u maar wilt, de centrale bank dus. U werkt bij een bank of zo?

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 20:24

@pius | 05-11-11 | 20:23

Belgisch Abdijbier mag dan ook niet meer.

Het Heilige Roomsche Rijk sponsoren is ook not done. Toch?

Reinaert | 05-11-11 | 20:24

Ik ben ook heel goed met bonnetjes.

Koud flesje Alfa | 05-11-11 | 20:24

@necrosis | 05-11-11 | 20:15
Basil Fawlty?

PietGeniet | 05-11-11 | 20:23

necrosis | 05-11-11 | 20:21

Hmmm. Die zal je tegenvallen. Maar ik haal wel een kratje. Zolang het Maar geen Heineken is.

Het grootkapitaal dient gebiercot te worden natuurlijk.

pius | 05-11-11 | 20:23

@gozahtje | 05-11-11 | 19:57

Zelf nadenken en laat je niet te veel afleiden door allerlei mooie verhaaltjes over credit default swaps en andere mooie termen, allemaal bedacht om je een rad voor ogen te draaien.

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 20:21

@pius | 05-11-11 | 20:18
Jouw gast?
Echt waar?
*pius' biervoorraad zoeken gaat, grinnik*

necrosis | 05-11-11 | 20:21

Geen wonder, dat ze het Icesave debacle niet zagen aan komen. Ze waren te druk met snoepreisjes en zweefcursussen. Zouden ze Diederik Stapel als adviseur hebben gehad?

BroodenSpelen | 05-11-11 | 20:20

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 20:17 |
Klopt, de bank drukt een bedrag op een stuk papier als hij jou bijvoorbeeld een hypotheek verstrekt en heeft het geld dus niet al in bezit, als je echter je lening niet af kan betalen is je huis wel ineens eigendom van de bank... Klopt niet!

gozahtje | 05-11-11 | 20:20

gozahtje | 05-11-11 | 20:18

Ik vind niet dat njmidm refereert aan de 2e wereldoorlog.

Daarnaast was ik vroeger tegen godwins maar kan ik er af en toe best van genieten tegenwoordig.

Noem het VoortSSchrijdend inzicht.

pius | 05-11-11 | 20:19

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 20:14
Of de banken worden overeind gehouden, en je weet hoe dat gaat... Geld gaat naar de ene kant(DNB), macht naar de andere kant(ESM). Eigenlijk zijn we nog steeds een primitief volk dat aan ruilhandel doet.

Quearo | 05-11-11 | 20:19

necrosis | 05-11-11 | 20:15

Ik kan er wel een paar opneomen ja. Maar wees mijn gast.

pius | 05-11-11 | 20:18

pius | 05-11-11 | 20:12 |
Is het gevaar daarvan alleen niet dat je alles dat lijkt op een godwin niet meer kritisch bekijkt? Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat ik het in alles eens ben met @neemjemoederindemali hoor.

gozahtje | 05-11-11 | 20:18

@gozahtje | 05-11-11 | 19:57

Een bakker produceert iets waar we wat aan hebben, een bankier leent jou iets uit wat hij zelf niet heeft en vraagt daar de hoofdprijs voor.

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 20:17

@harry pikkel | 05-11-11 | 20:09
Nee, ik heb die pdf ook gelezen, het staat er echt!

prince | 05-11-11 | 20:16

@gozahtje | 05-11-11 | 20:09
Okee dan maar je gaf me echt wel het gevoel dat het wel aan mij gericht was.
Antwoord heb je al gehad dus case closed.

prince | 05-11-11 | 20:15

@pius | 05-11-11 | 20:12
Weet je wie ook niet van Godwins hield?

necrosis | 05-11-11 | 20:15

@Quearo | 05-11-11 | 19:56

Dat is inderdaad bloedlink, het zal er toe leiden dat er nog wat banken om flikkeren, heb alleen het duistere vermoeden dat jpmorgan wel zal blijven bestaan.

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 20:14

harry pikkel | 05-11-11 | 20:09

Hear hear!


De neoliberale revolutie marcheert verder.

pius | 05-11-11 | 20:13

harry pikkel | 05-11-11 | 20:09 |
Immuniteit wil je alleen, omdat je het nodig hebt. Dat zegt voor mij al meer dan genoeg.

gozahtje | 05-11-11 | 20:12

PietGeniet | 05-11-11 | 20:11

Ik hou ook niet van Godwinss.

pius | 05-11-11 | 20:12

@pius | 05-11-11 | 20:06
Zoek in dit topic eens op woorden als "joods" en "hitler". Ik kreeg er in ieder geval een beetje raar gevoel bij. Maar wellicht zie ik dat gewoon verkeerd, dat kan natuurlijk. Ik ben alleen lichtelijk allergisch voor godwinnetjes.

PietGeniet | 05-11-11 | 20:11

Net als sommige scribenten hierboven vond ik die verhalen over het ESM nogal ongeloofwaardig. Het zou toch van de zotte zijn dat een volledig immuun, ondemocratisch groepje de zeggenschap zou krijgen over het Nederlandse monetaire beleid (en dat van andere EU-landen)en daarmee in wezen ook over de democratie?

Dus toen heb ik het basisdocument er maar eens bij gepakt: consilium.europa.eu/media/1216793/esm%... (pdf)

En het staat er echt. Zie bijvoorbeeld paragrafen 9:3 (zonder enige restricties Nederlands geld kunnen opeisen) en artikel 27 (volledige immuniteit).

Ik hoop dat mijn Engels tekort schiet of dat ik een paragraaf gemist heb. Dus ik zou zeggen: overtuig me ervan dat bovenstaande alinea's gebaseerd zijn op gebakken lucht. En anders niet gaan zeiken over aluhoedjes e.d. De lijnen staan open.

harry pikkel | 05-11-11 | 20:09

@pius | 05-11-11 | 20:08
O. zeg dat dan meteen!

prince | 05-11-11 | 20:09

prince | 05-11-11 | 20:02 |
Ik bedoelde het niet lullig en het was nog niet eens perse direct op jou gericht, maar meer op de burger in het algemeen. Ik vind het juist erg goed dat je kritisch bent, daar hou ik wel van.
Ik discussier graag online, want dan wordt je nog regelmatig op je gebrek aan visie gewezen en dat is alleen maar leerzaam. Helaas zien veel mensen het juist als een falen ipv als iets goeds, want je bent er alleen maar bij gebaat om nieuwe dingen te leren.

gozahtje | 05-11-11 | 20:09

Toch wrang dat het zo moet eindigen. We hadden zo'n leuke maatschappij.

Bakito | 05-11-11 | 20:08

prince | 05-11-11 | 20:06

Rooibosthee is net zomin thee als banken links zijn.

Misschien dat ik het zo beter verwoord.

pius | 05-11-11 | 20:08

PietGeniet | 05-11-11 | 20:04

Wat een rare laaste zin.

pius | 05-11-11 | 20:06

@pius | 05-11-11 | 20:02
Niet!!!!
Dus ik zit gewoon een soort placebo te drinken om mezelf ook multi-culti te kunnen noemen?
Schultenbräu opentrekt!

prince | 05-11-11 | 20:06

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 19:50 |
Ik denk dat we twee dingen los van elkaar moeten zien. Het bankensysteem en bedrijven als Goldman Sachs onderdrukken ons inderdaad, maar ik doel in dit geval meer op een iets meer bij dit topic aansluitend fenomeen, de rooftocht van bestuurders door het hele (semi)overheidsapparaat. De top graait en is totaal niet betrokken bij het werk op de vloer, de goede, dure krachten moeten worden wegbezuinigd en er blijven goedkope, slechte arbeidskrachten over zodat de kwaliteit tot het nulpunt daalt. Zo veranderen HBO-instellingen, Zorginstellingen, het politieapparaat en andere instituten in waardeloze instituten die alleen maar veel geld kosten en meer schade toebrengen dan dat we er wat aan hebben.

gozahtje | 05-11-11 | 20:05

@neemjemoederindemali | 05-11-11 | 20:02
Als er iets is wat jij niet helemaal begrijpt, zie jij meteen "bewijs" voor een geheime samenzwering. Slaap lekker. Je mag van mij geloven wat je wilt, als je het gedreun in de verte van met spijkers beslagen laarzen voortaan maar achterwege wilt laten hier.

PietGeniet | 05-11-11 | 20:04

Als je hoog in de boom zit, dan verwacht je toch echt niet dat je het leven moet leiden van de proleten die jou betalen. Omgekeerd, eersteklas vliegen door zij die moreel ongeveer het laagst denkbaar vertegenwoordigen, ze zullen best kunnen slapen, maar dat is ook weer het ultieme bewijs.

smdyasc | 05-11-11 | 20:04

prince | 05-11-11 | 19:56

Rooibosthee is geen thee. Weer zo'n leugen van de bezittende klasse.

En maar zeiken over Marokkanen ondertussen.

pius | 05-11-11 | 20:02

prince | 05-11-11 | 19:56

Rooibosthee is geen thee. Weer zo'n leugen van de bezittende klasse.

En maar zeiken over Marokkanen ondertussen.

pius | 05-11-11 | 20:02

@gozahtje | 05-11-11 | 19:57
Als iemand de krant(online) leest of rtl-nieuws kijkt wil het nog niet zeggen dat die iemand ook in die onzin trapt!
Vaak is het leuk om de tegenstellingen te ontdekken die je weet omdat bepaalde informatie ook op internet staat.
Dus ga mij nou niet vertellen dat ik gebrainwasht ben, ben daar juist tegenwoordig heel scherp op!
Ik zou je aanbevelen om je eens te verdiepen in twitter, daar zitten erg interessante personen tussen!

prince | 05-11-11 | 20:02

@PietGeniet | 05-11-11 | 19:52

Je dacht toch niet dat ze geheime notulen op hun website gingen pleuren?

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 20:02

Bekijk het is eens van de andere kant, waarom zouden de mensen met de macht nog ergens om geven? Ze hebben geld genoeg om de rest van hun leven te spenderen om een of ander privé-eiland. Waarom wil iemand het ESM?

Quearo | 05-11-11 | 20:01

@neemjemoederindemali | 05-11-11 | 19:57
RvC en directie van DNB worden door de overheid benoemd, staat gewoon in de statuten die je op hun website kunt lezen. Maar je geloof in complotten is nogal hardnekkig, heb ik de indruk. Ockhams scheermes: doorgaans is de meest voor de hand liggende verklaring inderdaad de juiste.

PietGeniet | 05-11-11 | 20:01

neemjemoederindemali | 05-11-11 |
Is een halve waarheid een waarheid of een leugen? Ter dekking van die 1567 euro zal de bank geld lenen bij een collega-bank, DNB of ECB. Hiervoor dient uiteraard ook een rentevergoeding te worden betaald. Verder is er nog zoiets als risico. Netto hebben de meeste commerciële banken uit hoofde van hun klassieke kernaktiviteiten (dus NIET de handel in derivaten en wat al niet meer) een rendement van 3 tot 6 %. Een beetje ondernemer trekt hier de neus voor op hoor...

andalucia | 05-11-11 | 20:00

@PietGeniet | 05-11-11 | 19:45

Jij denkt dat de eigenaren hun geldmachine zo maar even hebben weggeven aan de Nederlandse staat?Lees het ESM verdrag ook eens zou ik zeggen.

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 19:59

Stelletje farizeeërs. Tijd voor een grote schoonmaak in de financiële sektor. Beter nu dan nooit.

Bakito | 05-11-11 | 19:58

@PietGeniet | 05-11-11 | 19:45

als ik jou was zou ik me ff wat beter inlezen in de materie. www.google.nl/#hl=nl&sugexp=kjrmc&...

Op papier is DNB inderdaad van de staat maar in werkelijkheid is het een privaat bedrijf waar we geen moer over te vertellen hebben.

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 19:57

prince | 05-11-11 | 19:47 |
Kijk je tv en lees je krant (dode boom of online)? Nou dan ben je dus gebrainwasht, ik ben dat zelf ook, alleen doe ik de laatste tijd een hoop nieuwe inzichten op en begin ik in te zien hoe totaal anders de realiteit in veel gevallen is en dat komt niet alleen door youtube filmpjes zoals Zeitgeist, maar ook door gesprekken met andere mensen en dingen die ik in het dagelijkse leven zie gebeuren.

gozahtje | 05-11-11 | 19:57

geheime toezichtstaken ...

ganzo | 05-11-11 | 19:57

@pius | 05-11-11 | 19:52
Nee, schande!
Heb jij nog een bakkie rooibosthee voor me?
Ben vergeten te halen.

prince | 05-11-11 | 19:56

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 19:53
En daarom is het ook bloedlink dat ze de verplichte dekkingsgraad voor banken met vijf of zes procentpunt verhogen.

Quearo | 05-11-11 | 19:56

@neemjemoederindemali | 05-11-11 | 19:53
Inmiddels weet ik dat!
Sinds een week of 2

prince | 05-11-11 | 19:55

@gozahtje | 05-11-11 | 19:51
Ik meende toch echt dat neemjemoederindemali vond dat het allemaal de schuld van de Rothschilds was. Die regeren, in zijn visie, de wereld. Dat lijkt me een complottheorie van het zuiverste water.

PietGeniet | 05-11-11 | 19:54

Bakito | 05-11-11 | 19:52
Dát zou pas een statement zijn! Knol die met z'n Spongebob-broodtrommeltje aankomt!

Quearo | 05-11-11 | 19:54

@prince | 05-11-11 | 19:37

Heel simpel gezegd, jij brengt 100,- naar de bank en krijgt rente, de bank mag nu 1667,- uitlenen voor 4% en verdient aan jou 100,- maar liefst zo'n 60,- De 1567,- hebben ze "gecreerd" uit het niets. De overheid heeft deze oplichting overigens goedgekeurd.

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 19:53

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 19:47
Begin een bank, kan je het goede voorbeeld geven.
In de VS is een miljoen dollar kapitaal wettelijk voldoende. Dat moet voor iemand van jou kaliber te doen zijn.

Freddie Stobart | 05-11-11 | 19:53

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 19:49
Als enige aandeelhouder mag de overheid de RvC aanstellen. Toch?

Quearo | 05-11-11 | 19:53

@neemjemoederindemali | 05-11-11 | 19:49
Lees even de statuten van DNB (staan op hun website). 1 wordt er inderdaad rechtstreeks benoemd, de rest door de algemene vergadering van aandeelhouders. De enige aandeelhouder is de Staat, defacto benoemt de overheid dus *alle* leden van de RvC van DNB.

PietGeniet | 05-11-11 | 19:52

prince | 05-11-11 | 19:51

Schande. Er is geen respect voor nobiliteit meer tegenwoordig.

pius | 05-11-11 | 19:52

Het zou die hoge heren bij de banken sieren als ze de komende tijd zelf hun broodtrommeltje gingen smeren i.p.v. dure lunchrooms te bezoeken.

Bakito | 05-11-11 | 19:52

Zijn banken links?

pius | 05-11-11 | 19:52

@pius | 05-11-11 | 19:48
Ja, wel godverdomme!
Word ik zomaar beschuldigd media te volgen!
Moet toch niet gekker worden!

prince | 05-11-11 | 19:51

PietGeniet | 05-11-11 | 19:45 |
Heeft ook niets met complotten te maken, dat wordt er altijd bijgehaald om kritische mensen ongeloofwaardig te maken, het gaat allemaal om hebzucht en macht-wellust. Graaien en hoge functies ambiëren doen ze allemaal en de besluiten die ze nemen hebben dus vaak geld en macht als achterliggende reden!

gozahtje | 05-11-11 | 19:51

@gozahtje | 05-11-11 | 19:35

Was het maar zo'n feest dat de overheid ons onderdrukte, dat onderdrukken doen de systeembanken.

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 19:50

Leve Occupy dus. Het een kan niet zonder het ander.

*genoegzaam aan thee slurpt*

pius | 05-11-11 | 19:49

@Quearo | 05-11-11 | 19:31

Klopt, de nederlandse overheid heeft dus geen moer te vertellen over de Rvc van DNB, van de 10 mogen ze er geloof ik 1 leveren.

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 19:49

prince | 05-11-11 | 19:47

Ik zou het ook niet pikken prince. Geef hem van jetje.

pius | 05-11-11 | 19:48

@gozahtje | 05-11-11 | 19:42
Gaf je nog wel een plusje!
Knap dat je weet dat ik gebrainwasht ben!
I don't think so, you don't know prince!

prince | 05-11-11 | 19:47

@PietGeniet | 05-11-11 | 19:30

Als je je nou eerst ff verdiept in het monetaire systeem.

Ik zal het u even in het kort en simpel uitleggen, althans een poging doen.

Stel dat u 100,- naar de bank brengt en u krijgt 3% rente.
Door uw 100,- mag de bank maar liefst 1667,- uitlenen,
stel dat ze 4% rente beuren dan verdienen ze aan uw 100,- dus zo'n 60,- Geen idee wat u oplichting vindt maar ik noem het pure oplichting. De oplichters noemen het een monetair stelsel.

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 19:47

@neemjemoederindemali | 05-11-11 | 19:35
Nou, omdat je 't zo vriendelijk vraagt dan. De president van DNB wordt bij koninklijk besluit (dus door de regering) benoemd op voordracht van de Raad van Commissarissen. De RvC wordt op zijn beurt benoemd door de aandelhouders. De enige aandeelhouder van DNB is de Staat der Nederlanden, dus ook weer de regering. Zo moeilijk is het echt allemaal niet hoor, in werkelijkheid staat niet achter elke boom een joods complot.

PietGeniet | 05-11-11 | 19:45

@neemjemoederindemali | 05-11-11 | 19:41

Ja, was het moment dat we onze ziel aan de duivel verkocht hebben...

brutus68 | 05-11-11 | 19:43

prince | 05-11-11 | 19:38 |
www.youtube.com/watch?v=EewGMBOB4Gg
Ga deze docu maar eens kijken en zie het eens van een andere zijde. Zoek zoveel mogelijk informatie vanuit verschillende perspectieven en vorm dan je mening. Je bent nu eenzijdig gebrainwasht (zo werkt media nu eenmaal).

gozahtje | 05-11-11 | 19:42

Het eetgedrag kan je heel spannend over doen, maar een totaal van 17K voor directie, commissarissen en gasten is een lachertje. Vooral de cursuskosten doen wat lachwekkend aan, verder is ook hier -net als bij de meeste instellingen- weinig aan de hand. Wellink ea zijn eigenlijk keurige Hollandsche calvinisten gebleken.

andalucia | 05-11-11 | 19:42

@brutus68 | 05-11-11 | 19:20

Die bilderberg-groep is ook een heel eng clubje, alleen kan ik er de vinger niet achter krijgen wat ze precies bespreken. Het ESM verdrag heb ik wel gelezen en iedereen kan zien dat we onze soevereiniteit volledig weggeven in december. Weet u trouwens nog hoe we een referendum hadden over de Europese grondwet en wat het antwoord van het volk was?

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 19:41

@[NL]Held | 05-11-11 | 19:38
Ach man!
Vroeger moest je dat lopend doen!
We zijn teveel verwend allemaal.

prince | 05-11-11 | 19:40

ik vind het echt niet zo raar dat ie 1e / business class vliegt. economy is gewoon ruk, en zeker als je naar Japan vliegt. Toen ik naar japan vloog was ik ook blij business class te vliegen. anders ben je zeker nog een dag of 2 gaar, en dan werk je dus ook niet optimaal.

[NL]Held | 05-11-11 | 19:38

@gozahtje | 05-11-11 | 19:35
zo plusje voor je inzicht!

prince | 05-11-11 | 19:38

@neemjemoederindemali | 05-11-11 | 19:33
Eerlijk gezegd snap ik er ook weinig van hoe het monetair stelsel echt werkt.
Dat er geen reedt van klopt dat snap ik dan weer wel!

prince | 05-11-11 | 19:37

@PietGeniet | 05-11-11 | 19:32
I love it when a plan comes together!

prince | 05-11-11 | 19:35

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 19:33 |
Veel mensen zijn liever onwetend en dom en gaan mensen die wel inzien wat er gebeurt dan maar afzeiken en aluhoedje noemen, om hun eigen onzekerheid te camoufleren. Feit blijft dat overheden onderdrukken, graaien en de burgers de rekening laten betalen. Het enige wat ze niet inzien is dat het einde van die graaicultuur in zicht is en dat we dan pas echt stront aan de knikker hebben...

gozahtje | 05-11-11 | 19:35

@PietGeniet | 05-11-11 | 19:16

Ah, we hebben een kenner in de zaal, kun jij me dan wellicht vertellen wie de touwtjes bij bvb de nederlandse bank in handen hebben?

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 19:35

@prince | 05-11-11 | 19:12

Yep, vrijwel niemand vraagt zich af hoe het toch kan dat vrijwel alle overheden staatsschuld hebben en vrijwel elke burger ook. Iedereen met een hypotheek of andere schuld loopt die schooiers te spekken, alleen volidieauten hebben niet in de gaten hoe het monetair stelsel echt werkt. De geldcreatie overlaten aan een privaat bedrijf is te belachelijk voor woorden.

Maar met allerlei mooie woorden en verbloemingen trapt iedereen er in. De mafketels wijzen nu met het calvinistische vingertje naar Griekenland en hebben niet in de gaten dat we zelf ook aan de beurt zijn.

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 19:33

@prince | 05-11-11 | 19:31
I stand corrected :-)

PietGeniet | 05-11-11 | 19:32

Wellink moet vervolgd worden voor financiele misdaden tegen de mensheid en mevrouw kellerman moet haar (bij voorkeur levende) lichaam beschikbaar stellen aan het nederlandse volk.

Weet ze ook eens hoe het voelt om structureel genaaid te worden.

pius | 05-11-11 | 19:31

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 19:24
Omdat de RvC dat heeft? Dat is niet het punt, het punt is wie die RvC aanstelt.

Quearo | 05-11-11 | 19:31

@PietGeniet | 05-11-11 | 19:30
Zoiets heet inzicht!

prince | 05-11-11 | 19:31

@neemjemoederindemali | 05-11-11 | 19:24
Enige creativiteit moet ik je toch nageven. Topic gaat over de bonnetjes van DNB-bestuurders en in no time zie jij de wereldheerschappij van een joodse bankiersfamilie op de achtergrond. Knap, daar was ik zo 1-2-3 niet op gekomen.

PietGeniet | 05-11-11 | 19:30

@deraderendraaien | 05-11-11 | 19:27
have fun!

prince | 05-11-11 | 19:29

@prince | 05-11-11 | 19:17
Jij hebt gelijk! maar ik wil voor mezelf het gevoel hebben dat ik gewaarschuwd heb, wat een ieder er mee doet mogen ze zelf bepalen!

*vanavond nog maar een feestje gaat vieren zolang het nog kan* out!

deraderendraaien | 05-11-11 | 19:27

pijpkaneel | 05-11-11 | 19:21
Cursussen, nee. Business-class vliegen, ja. 1x, wel een hele andere dimensie van vliegen.

Quearo | 05-11-11 | 19:26

@sjaakdeslinksesul | 05-11-11 | 19:09

Jij vind het wel fijn wat de ESM gaat doen?

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 19:25

Korreltje Zout | 05-11-11 | 18:23 |
Daarom roep ik al een tijdje dat Geenstijl zelf een 'Over de Balk-meter' moeten gaan bijhouden. Gewoon een stagiair alle topics waarin graai gedrag aan bod komt laten optellen, misschien nog verdelen per partij of per afdeling om zo te kunnen zien wie koploper is, maar uiteindelijk gaat het om het totaal bedrag en ik durf te wedden dat je na een jaar op een paar miljard zit (wat je hebt ontdekt, er is nog een hoop gegraai niet eens bloot gelegd).
Dan zal de burger misschien eens wakker worden, graaien van publiek geld is de regel, helaas niet de uitzondering!

gozahtje | 05-11-11 | 19:25

@PietGeniet | 05-11-11 | 19:08

Ik heb het niet over samenzweringstheoriën. Ik heb het over een privaat bedrijf, in handen van 1 familie die wereldwijd de macht hebben. Kun jij me uitleggen waarom de Nederlandse overheid geen flikker te vertellen heeft over DNB maar wel op papier de eigenaar is?

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 19:24

@PietGeniet | 05-11-11 | 19:08
De enige mensen die het over samenzweringstheorieën mogen hebben, en ook nog altijd gelijk hebben, zijn Jack Bauer en Fox Mulder.

Bart_Bart | 05-11-11 | 19:24

@pijpkaneel | 05-11-11 | 19:21
Als die cursus ook maar iets met het werk bij DNB te maken had gehad, dan had je er niemand over gehoord. Maar een cursus ecologisch bomen knuffelen voor gevorderden op gemeenschapskosten, dat kan toch echt niet de bedoeling zijn.

PietGeniet | 05-11-11 | 19:23

@neemjemoederindemali | 05-11-11 | 19:20

LOL. Je begint Jeroen de Kreek-achtige trekjes te vertonen, hoe amusant...

brutus68 | 05-11-11 | 19:23

Manmanman. Waar je je druk over kunt maken. Een cursus van 3000 euro. Vreselijk zeg!
Willen de it-ers onder de reaguurders alhier even met hun hand op hun hart zweren dat ze nooit een cursus van meer dan 3000 hebben gehad?

pijpkaneel | 05-11-11 | 19:21

@neemjemoederindemali | 05-11-11 | 19:16

Ik heb je nog niet gehoord over de Bilderberg-groep. Sleep je die er ook nog even bij? En de stadhoudersbrief van Bernhard en Elvis Presley?

brutus68 | 05-11-11 | 19:20

-weggejorist-

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 19:20

@neemjemoederindemali | 05-11-11 | 19:16
Er is idd maar 1 groepje wat beter wordt van de ellende van anderen!

prince | 05-11-11 | 19:18

@deraderendraaien | 05-11-11 | 19:15
goed initiatief maar weet toch wel zeker dat onze politiek niks met referendums heeft!

prince | 05-11-11 | 19:17

@prince | 05-11-11 | 19:03

Welnee joh, de Rotschildjes lachen zich een breuk, ze worden nu nog rijker. De aandelenkoersen wereldwijd donderen in elkaar, lekker goedkoop kopen dus.

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 19:16

@neemjemoederindemali | 05-11-11 | 19:13
Man, hou nou 'ns op met je gebeuzel over de Rothschilds of joodse bankiers in het algemeen. Dat heeft er helemaal niets mee te maken. Het monster heet "hebzucht" en discrimineert niet.

PietGeniet | 05-11-11 | 19:16

@neemjemoederindemali | 05-11-11 | 19:13
Uiteraard neem ik linkjes van vraagstaart serieus en heb mezelf er van verwittigd!

prince | 05-11-11 | 19:16

@prince | 05-11-11 | 18:39
mits we er nog iets aan proberen te doen door mensen wakker te schudden, dus bij deze voor wie wil!http://petities.nl/petitie/het-esm-verdrag/prominents#tabs

deraderendraaien | 05-11-11 | 19:15

@prince | 05-11-11 | 19:01

Hier kun je het filmpje etc. vinden, bij ondertekening van het verdrag is de familie Rothschild definitief de baas over Europa, Amerika, Engeland en nog wat continentjes die een monetair stelsel hebben.

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 19:13

@PietGeniet | 05-11-11 | 19:08

Het is eerder tijd voor zijn medicatie.. -zuster van dienst wenkt-

brutus68 | 05-11-11 | 19:12

@neemjemoederindemali | 05-11-11 | 19:06
Zoals je in de comments kan zien is het volk dom en wil het het liefst dom gehouden worden!
Wel zo makkelijk, nietwaar?

prince | 05-11-11 | 19:12

Ik wist wel dat we uitgeleverd waren aan vol-idioten.
Ik wist ook dat ze ons leeg roven.
Gelukkig is hier het bewijs.

NO MORE TEA FOR ME! | 05-11-11 | 19:10

@Moondance | 05-11-11 | 18:52

De Nederlandse Bank is geen, ik herhaal GEEN overheidsinstantie, sterker nog, de overheid heeft er geen flikker over te vertellen. Ik vermoed dat ook Nout Wellink en Klaas Knot geen weet hebben van wat er werkelijk gebeurt.

Met de komst van het ESM zal trouwens DNB wel opgeheven worden.

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 19:09

@neemjemoederindemali
Ben jij soms een van die cellen waar Brievik het over had? Man, doe toch even normaal met je hysterie.

sjaakdeslinksesul | 05-11-11 | 19:09

neemjemoederindemali | 05-11-11
Hoe vaak ga je die link nog posten?

Quearo | 05-11-11 | 19:08

@neemjemoederindemali | 05-11-11 | 19:06
Het is weer tijd voor uw samenzweringstheoriën, is het niet?

PietGeniet | 05-11-11 | 19:08

Als ik 13.000 euro op kosten van de belastingbetaler mag declareren voor een vlucht, dan zou ik ook een heel progressieve kijk op de instroom van moslims migranten hebben. *Even OT gal spuugt*

funkyd | 05-11-11 | 19:08

@neemjemoederindemali | 05-11-11 | 19:01

Ik noem het eerder slordig. Je Germaansche vrienden hebben dus prutswerk afgeleverd?

brutus68 | 05-11-11 | 19:07

Zou er niemand in de tweede kamer een parlementaire-enquêtecommissie kunnen samenstellen over het declaratie gedrag van overheidsbestuurders?

deraderendraaien | 05-11-11 | 19:06

@PietGeniet | 05-11-11 | 18:52

Ze zijn officieel inderdaad eigenaar, ze mogen alleen niet meepraten, sterker, ze mogen niet eens weten water in hun eigen bedrijf gebeurt. Fijn dat je dan eigenaar bent, jij mag alleen de klappen opvangen.

www.courtfool.info/nl_ESM_Staatsgreep_...

www.google.nl/#hl=nl&sugexp=kjrmc&...

De Nederlandse Bank is dus gewoon van de Rothschildjes, volgens mij heeft Bea ook nog enige invloed maar of ze echt mag meepraten vraag ik me af.

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 19:06

@Bart_Bart | 05-11-11 | 19:03
Eng eigenlijk he?
Ook verkrijgbaar in landen met dezelfde valuta!

prince | 05-11-11 | 19:05

Het is toch al vrij positief dat deze gegevens opvraagbaar zijn door de media.

In praktisch elk ander land zijn zulke declaraties überhaupt niet te achterhalen.

Bart_Bart | 05-11-11 | 19:03

@neemjemoederindemali | 05-11-11 | 19:00
Toch denk ik dat dat systeem zichzelf al heeft opgeblazen, al dood is maar het nog niet beseft!

prince | 05-11-11 | 19:03

@brutus68 | 05-11-11 | 18:58

Niet zo zeer op je dieet maar wel op je smaakpapillen. Die willen toch ook dat hemelse gevoel meekrijgen hè. Als je dan toch al moet gaan hemelen moet je het wel goed doen.

Reinaert | 05-11-11 | 19:02

@neemjemoederindemali | 05-11-11 | 18:57
Ik zag die Esm-link voor het eerst een week of 2 geleden via vraagstaart.
Via de toegankelijke communicatiekanalen hoor je er echt niks over!
Behalve dan dat Rutte trots kon zijn dat er een soort toezichthouder aangesteld zou gaan worden mbt Europeese bankbalansen.
MY ASS!

prince | 05-11-11 | 19:01

@brutus68 | 05-11-11 | 18:45

Yup, een heel volk uitmoorden en dan de ware schuldigen laten lopen mag je inderdaad wel overdone noemen.

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 19:01

Dacht je nu echt dat 'bonnetjesgate' niet besteedt was aan DNB? Één grote -criminele- frauderende bende...

BeunDeHaas | 05-11-11 | 19:00

@prince | 05-11-11 | 18:44

De occupy beweging, in hoeverre deze club in staat zal zijn om de oplichters op te sporen en op te hangen weet ik niet maar wereldwijd moet de boel op de schop.

Het hele monetaire oplichtingsstelsel zullen we moeten opblazen, inclusief de graaiers die er aan mee doen

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 19:00

@Reinaert | 05-11-11 | 18:55

WTF. Moet je ook in de hemel op je dieet letten? Maar ok, op een zonnige hemelse zomerdag is een ijskoude Schult wel te doen...

brutus68 | 05-11-11 | 18:58

-weggejorist-

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 18:57

@brutus68 | 05-11-11 | 18:53
Voor straf kom je vast in de hemel!
Dat zal je leren.

prince | 05-11-11 | 18:56

@brutus68 | 05-11-11 | 18:50

Alle dagen Chauteauneuf-du-Pape, Mouton Rothschild en andere meuk komt je op enig moment ook de neus uit. Bovendien is die gore, zoute blauwe Beluga het best weg te spoelen met Schultenbräu.

Qua dieet is het zeker niet hemels. Maar daar gaan God en ik nog wat aan doen.

Reinaert | 05-11-11 | 18:55

@prince | 05-11-11 | 18:51

Doe ik, maar niet met pauper-bier...

brutus68 | 05-11-11 | 18:53

Neut Wellink hield van drank? No wai!
.
Overigens, een hele kleine +1 voor Dhr. Knot dat hij dit doet. IS nooit gemakkelijk om de verziekte cultuur van dit soort overheidsinstanties te doen veranderen. Hopelijk zal zijn volgende stap zijn om dit soort uitgaves fors te verminderen. Dan krijgt hij wat mij betreft respect en een dikke +1.

Moondance | 05-11-11 | 18:52

@wakkere_nederlander | 05-11-11 | 18:34

U kunt u inkopen is de criminele bende voor 800.000 miljard, dan mag u ook lekker met ze golfen. De grap is dat de overheid op papier eigenaar is maar geen fuck te vertellen heeft, sterker, het is zelfs geheim wat er besloten wordt. Als de zaak misloopt is de overheid (lees wij) wel de klos, zelfs Rutte mag niet weten wat er allemaal gebeurt. De oplichters van Rothschild gaan nu nog ff een stapje verder met het ESM, onze soevereiniteit wordt in december definitief overgenomen door de Rothschildjes, of u even wilt betalen als ze roepen. Ze hebben het zo geregeld dat ze volledig onschendbaar zijn en dat geen enkele rechtbank ter wereld ze mag berechten en dat ze mogen doen en laten wat ze willen met uw geld.

We worden slaaf van een oplichtersbende die zichzelf onschendbaar wil maken, regeringsleiders trappen er nog in ook. Opknopen aan de allerhoogste boom zal het volk dus zelf moeten doen.

www.courtfool.info/nl_ESM_Staatsgreep_...

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 18:52

@neemjemoederindemali | 05-11-11 | 18:43
De Staat is enige aandeelhouder van DNB. Formeel zijn ze inderdaad zelfstandig en onafhankelijk. Of ze een enge agenda hebben weet ik niet. Wel een zweverige kennelijk, gezien de door mevrouw Kellerman gevolgde cursussen.

PietGeniet | 05-11-11 | 18:52

@brutus68 | 05-11-11 | 18:50
Ga je mond spoelen, vlegel!

prince | 05-11-11 | 18:51

@Reinaert | 05-11-11 | 18:47
WTF?
Geen schultenbräu?
Wat is dat nou voor een hemel?
0900-666 gaat bellen!

prince | 05-11-11 | 18:50

@Reinaert | 05-11-11 | 18:47

Ah. Ze hebben er dus smaak, ze schenken daar niet dat wanstaltige pauper-bocht.

brutus68 | 05-11-11 | 18:50

@brutus68 | 05-11-11 | 18:33

De hemel ziet er gewoon hemels uit. Ik ben er een tijdje terug even op bezoek geweest (God vierde z'n verjaardag) en ik moet zeggen het is daar helemaal niet verkeerd.

Ik had wel willen blijven maar helaas schenken ze er geen Schultenbräu.
En. Dat. Zuigt.

Reinaert | 05-11-11 | 18:47

AFM wilde geen toelichting geven op reisjes

Hans Hoogervorst van de Autoriteit Financiële Markten (AFM) vloog met zijn vrouw naar Canada en Israël op kosten van de AFM. RTL Nieuws vroeg de AFM waarom deze kosten werden betaald, maar kreeg daarop geen antwoord.
Transparant my ass!

uwgeldwinkelier | 05-11-11 | 18:46

@neemjemoederindemali | 05-11-11 | 18:42

Dus Hitler was gewoon een beetje overdone bezig?

brutus68 | 05-11-11 | 18:45

Wie presenteert het? Hete aardappel rrrrrrrrRick Nieman? De man van het volk en Sascha? Horen we vanavond hoe het precies zit en horen we alles? Zoals ze elke avond zeggen en ons doen willen geloven? RTL schreeuwt met op de achtergrond een medepresentator die heel fanatiek op het toetsenbord ramt. Zonder colbert, mouwen opgestroopt en moeilijk kijken. Ik kan niet wachten tot 19:30 uur.

Normpje | 05-11-11 | 18:45

@neemjemoederindemali | 05-11-11 | 18:42
Waar kan ik me aanmelden?

prince | 05-11-11 | 18:44

Die Kellerman houdt zich bezig met de pensioenfondsen, een vakgebied waarvan deze juriste totaal geen kaas heeft gegeten.

CoffeePatch | 05-11-11 | 18:44

@PietGeniet | 05-11-11 | 18:30

Wat zeurt u nu, DNB is een private club met een hele enge agenda.

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 18:43

-weggejorist-

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 18:42

En wat blijft er van Nederland over als die gebakkenlucht-cursusjes, dineetjes en klm-stewardessverwennerij niet meer gedeclareerd zouden mogen worden? Helemaal niks, meneer! Want Nederland drijft op adviesjes, cursusjes en uitjes, sectoren waarin honderdduizenden "werken", en allang niet meer op arbeiders die met hun poten in de modder het geld voor het vaderland verdienden.

18konijn | 05-11-11 | 18:40

@neemjemoederindemali | 05-11-11 | 18:36
Die ESM gaat nog eens heel groot worden!
Goddamned

prince | 05-11-11 | 18:39

Nout heeft het declaren beter onder de knie dan ik.
Maar ik heb het dan weer achter de ellebogen.

Prof. D.A.H. Vintik | 05-11-11 | 18:37

@wakkere_nederlander | 05-11-11 | 18:34

Ja, maar dat komt door je handicap.......

brutus68 | 05-11-11 | 18:37

www.courtfool.info/nl_ESM_Staatsgreep_...

Dit lijkt me een veel beter onderwerp en discussie waar die paar bonnetjes van Wellink niks bij zijn.

De soevereiniteit van Nederland wordt weggeven aan een bedrijf dat de overtreffende trap van oplichting heeft uitgevonden. De grootste oplichters bende ter wereld gaat Europa ff overnemen, let u even op.

De Rotschildjes pikken het niet langer dat we nog iets te vertellen hebben over ons eigen land. Het 1e slachtoffer is Griekenland, u mag zelf invullen wie het volgende slachtoffer is. 1 ding is zeker, Griekenland zal niet het laatste slachtoffer zijn.

Bij welke verkiezing hebben we er voor gekozen om geregeerd te worden door een stel ordinaire oplichters?

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 18:36

Nout verkocht ook tonnen goud, vooral in de periode toen de goudprijs op het laagste punt stond.

CoffeePatch | 05-11-11 | 18:36

Elke keer als ik dit soort dingen lees dan weet ik het zeker, ik doe het fout!!
Ook ik had een graaibaan moeten zoeken ipv het eerlijke autoschadeherstellersbaantjemetviezehanden!
Nu weer met natte ogen naar loonstrook kijkt!

prince | 05-11-11 | 18:35

En wat ik ook belachelijk vind van DNB is dat ze een eigen golfbaan hebben waar ik niet op mag spelen :-(

wakkere_nederlander | 05-11-11 | 18:34

@Reinaert | 05-11-11 | 18:30

Ben benieuwd hoe die hemel er dan uit ziet...., klinkt goed, geen werkschuw tuig, politici, ex-politici, ambtenaren, asielzoekers, criminelen, subsidiesponzen en wat al niet meer. Moet een oase van rust zijn...

brutus68 | 05-11-11 | 18:33

*slaakt maar weer eens een diepe zucht... Ik blijf het toch moeilijk te begrijpen vinden dat iedere generatie bestuurders van openbare, met belastinggeld gefinancierde instellingen kennelijk telkens opnieuw meent dat ze dit met droge ogen kunnen maken.

PietGeniet | 05-11-11 | 18:30

@brutus68 | 05-11-11 | 18:26

Je draagt bij aan het prettige leven van velen. Daarom betaal je dus toch ook zo graag belasting? Puur altruïsme: je betaalt voor werkschuw tuig, politici, ex-politici, ambtenaren, asielzoekers, criminelen, subsidiesponzen en wat al niet meer.

Eigenlijk koop je op deze manier gewoon je plekje in de hemel.

Reinaert | 05-11-11 | 18:30

Staat er nou vervals datums op die declaraties?
Zo transparant zullen ze toch niet zijn bij de DNB.
OW!.. Wacht!

deraderendraaien | 05-11-11 | 18:28

Laten ze het er nog maar even van nemen!
Over enkele weken hangen ze aan de hoogste bomen te bengelen.

Fonnzie6 | 05-11-11 | 18:27

Toch aardig om te weten dat ik een paar mensen een leuk leven bezorg.

brutus68 | 05-11-11 | 18:26

Haha. Die Nout tilt 'met gestrekt been eringaan' even naar een heel nieuw niveau.

Prof. D.A.H. Vintik | 05-11-11 | 18:24

Wie niet kan declareren kan niet met geld omgaan en hoort dus ook niet bij een bank thuis. Zo bezien heeft DNB dus prima medewerkers in dienst.

Niks aan de hand mensen, gewoon even bukken. U betaalt.

Reinaert | 05-11-11 | 18:23

Als het programma 'Over de balk' nog zou bestaan, zou het een avondvullend item kunnen zijn. Elke dag. Het zou wel eens zijn als verkwisting van gemeenschapsgeld strafbaar zou worden.

Korreltje Zout | 05-11-11 | 18:23

Goed stuk, zegt genoeg over dat soort ego lui. Jammer van die laatste zin. Lijkt me niet nodig.

Frankiej | 05-11-11 | 18:23

Wat dacht je dan? Het gepeupel moet even voorgedaan worden hoe mooi het leven kan zijn.

blinde kip | 05-11-11 | 18:19

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken