Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hans Spekman wil PvdA-HQ slopen

spekmans.jpg Dat wordt lachen met Hans Spekman (hier te zien in diverse tints en desgins) als nieuwe PvdA-voorzitter. Vandaag is hij in de Volkskrant alvast begonnen met het slopen van heilige PvdA-huisjes. Zoals het poepdure, on-volks sjieke, megalomane PvdA-hoofdkwartierhuisje op de Amsterdamse Herengracht. Dit monumentale pand heeft de uitstraling van een VVD-bolwerk en het enige dat nog ontbreekt zijn vier ivoren torens op elke hoek van het pand. De ligging is overigens subliem: midden in de grachtengordel, op steenworp afstand van de complete grachtenpanden die in het bezit zijn van Hedy D'ancona en Guusje ter Horst. De HQ ligt in een gezellige blanke bakfietsenclave, ver, heel erg ver verwijderd van vervelende hangmocro's, hoofddoekjes, tokkies, überhaupt allochtonen en ander pauperig gedoe waar de PvdA-bobo's alleen maar last van zouden hebben tijdens een van hun vele uiterst belangwekkende vergadermarathons. Hans Spekman zegt: "Opzouten uit die Marleen Barth-enclave. Het PvdA-HQ gaat gewoon een kantoortje in de betere volkswijk worden" (wij parafraseerden). En dan is De Trui nog maar net begonnen met slopen. Spekman: "De PvdA moet weer een grote en sterke partij worden met ten minste 100 duizend leden. Verder wil ik in de partij de botsing organiseren tussen theorie en praktijk. De PvdA moet warm lopen voor wie de dupe wordt van beleid, niet voor gedoe tussen hotemetoten". Haha, wat een gekke Hansje is het toch. De PvdA wil helemaal geen electoraat aanspreken, de PvdA-hotemetoten willen status, macht, geld en gouden kranen in een marmeren vergaderzaal. Snap dat dan toch eens man! Toch hebben we lol met die Spekmans. De kans dat hij PvdA-voorzitter wordt is op deze wijze natuurlijk absoluut zero maar je kunt er dus wel mee lachen, die Slobbertrui. Waarvoor onze dank. Hopsakee, ga zo door PvdA, het volk moet tenslotte worden vermaakt.

Reaguursels

Inloggen

Spekmans snapt het niet. De Pvdarab is al 50 jaar geen volkspartij meer, eigenlijk na het vertrek van Drees is het een elite regentenpartij geworden, die, en 1 regent is dodelijker dan 10 atoombommen, regeren OVER het volk heen, dus die bestaat niet. Hè, wordt ik toch weer serieus. Het Paard van de Arabieren houdt zich al 40 jaar bezig met de immigratieindustrie, een linkse VOC handel in stemmen( moslims) en WAAR zitten deze retrokolonialisten gevestigd? Natuurlijk, in de grachtengordel, in hun eigen pakhuizen, of beter, U WOONT in hun pakhuizen met stemvee. Naar een betere buurt verhuizen? Kan die beter niet doen. De Allometer zou m binnen 5 jaar DWINGEN weer terug te verhuizen, de enige "goeie" buurt die er dan nog is...

zoisut | 06-11-11 | 19:33

coolnation | 06-11-11 | 16:51 | + 1
Mooi, er is ook maar een menselijke soort.
Alleen heeft de ene mens wat meer pigment dan de andere mens.
Jammer dat dit kleurverschil bij veel mensen tot discriminatie leidt.

Ella | 06-11-11 | 17:38

Ella | 06-11-11 | 14:39

Nee. IMHO is er maar één menselijk ras. Het enige wat ik probeer te doen is de oorspronkelijke Nederlander een naampje te geven die in één keer duidelijk maakt wie ik bedoel. "De Oorspronkelijke Nederlander" bekt gewoon niet lekker. Iets op tegen? Zullen we gewoon iedereen met een Nederlands paspoort, Nederlander noemen vanaf nu?

coolnation | 06-11-11 | 16:51

coolnation | 06-11-11 | 11:25 | + -1 -
Dat ligt eraan wat je ermee bedoelt.
Ga je ervan uit dat er blank ras is; een zwart ras; een geel ras?

Ella | 06-11-11 | 14:39

Ella | 06-11-11 | 11:27
Ja Ella, zeg het dan gewoon als je het niet meer over de inhoud wilt hebben. Ik zal je eerlijk zeggen, ik heb geen verstand van de psychologie van de mens. Ik weet echter wel wat zelfreflectie is. Daar doe jij volgens mij niet genoeg aan. Kun je ook reageren op mijn claim dat Nederland van mij is. Net zoveel van mij als de inheemse Nederlander (is dat een betere term?).

coolnation | 06-11-11 | 11:38

coolnation | 06-11-11 | 11:24 |

Och jé, gaan we gewoon door met projecteren?
''te pretenderen dat jij in welke vorm dan ook het beter weet dan ik,''
Zelfs een ezel stoot zich niet tweemaal aan dezelfde steen.

Ella | 06-11-11 | 11:27

Stoor je je aan de term witte Nederlander overigens?

coolnation | 06-11-11 | 11:25

Ella | 06-11-11 | 10:26
Bespaar me je google wijsheden. En stop te pretenderen dat jij in welke vorm dan ook het beter weet dan ik, dat is namelijk niet zo. Kun je ook gewoon inhoudelijk antwoord geven?

coolnation | 06-11-11 | 11:24

coolnation | 06-11-11 | 10:12 | + -1

Projectie is onder andere een term uit de psychologie.
Van projectie kan sprake zijn wanneer men eigenschappen of emoties van zichzelf tracht te ontkennen, verbergen of verdringen door deze toe te schrijven aan iets of iemand anders.
nl.wikipedia.org/wiki/Projectie_%28psy...

Ella | 06-11-11 | 10:30

coolnation | 06-11-11 | 10:12 | + -1
Nu, een lesje psychologie zou aan jou wel besteed zijn.
Wat een projecties.
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten?
Misschien ben ik wel geen ''witte Nederlander'' zoals jij dat noemt.
Misschien ben ik wel een Joodse Nederlander.
''witte Nederlander'' klinkt alsof je in menselijke rassen gelooft?

Ella | 06-11-11 | 10:26

Ella | 06-11-11 | 07:11
Jij spreekt over "de allochtonen" alsof je het over een ziekte hebt. Iets heel vies en gevaarlijks. Iets dat minder is dan stront. Dat is volgens mij precies waar het fout gaat. Hoe kun je cool met iemand zijn die duidelijk maakt dat hij je liever bij het vullis ziet? Het feit dat jij de allochtoon alleen in de context van een groep kunt zien geeft eigenlijk al meteen aan dat er door jouw beperkte gezichtsveld geen discussie op niveau mogelijk is. Je hebt je (zeer negatieve) mening al gevormd en staat niet open voor andere inzichten. Beschaafd Nederlands en een diploma? Was dat maar waar het werkelijk om ging. Ik heb het idee dat jij simpelweg denkt meer rechten te hebben enkel en alleen omdat je een witte Nederlander bent. Well wake up call. Ik ben niet wit en heb evenveel rechten als jij. En als ik gebrekkig Nederlands zou spreken zou ik dat nog steeds hebben. Nederland is ook van mij en ik heb evenveel in te brengen als elke ingezetene van dit land. Dit is mijn huis.

coolnation | 06-11-11 | 10:12

WirMachenMusik | 06-11-11 | 01:50
Achterdocht? Het stikt in Nederland van de allochtonen die zich prima redden in het Nederlands. Vaak nog beter dan de inheemse Nederlander. Maar die "mag" zeker fouten maken? Ik ben gewoon hier geboren en getogen, mijn ouders zijn afkomstig uit een warm land in Zuid-Amerika. Even voor jouw beeld. Er wonen in Nederland een heleboel mensen die jij niet kent. Daaronder zitten een heleboel in Nederland geboren allochtonen die helemaal niet hoeven te integreren. Die zijn gewoon Nederlands. Het scharen van deze mensen onder een groep waar constant met een bepaalde minachting over wordt gesproken is kwetsend en helpt volgens mij helemaal niks. Juist door het kwetsen wordt de discussie verkleind tot over en weer steken. Over een tiental jaren is deze discussie een non-issue en is er helemaal geen sprake meer van de term allochtoon zoals omschreven in de definitie van het CBS. Ik zie geen doemscenario waarbij Nederland wordt "overgenomen" en waar de shari geldt etc. etc. Dat is gewoon plat populisme en heeft niks te maken met de realiteit waarin wij leven.

coolnation | 06-11-11 | 10:04

Nou, zie het HQ van de pvda nog wel eensch diep in de Biesbosch onder een camouflagenet.
Net als de Farc in Colombia.

Geheimrat Schultz | 06-11-11 | 07:53

coolnation | 05-11-11 | 23:13 | + -1
Zo lang je blijft dweilen met de kraan open is er geen eer te behalen voor de Allochtonen.
.
Als ik een uitspraak doe over Allochtonen doe ik dat over de groep niet over één Allochtoon.
.
''Ik ben wie ik ben en ik doe wat ik doe, ik ben niet mijn afkomst.''
Deze uitspraak van jou slaat op één Allochtoon, en daar heb ik het niet over.
Misschien spreek jij wel algemeen beschaafd Nederlands? Misschien heb jij wel een mooi diploma?
Dat betekent nog niet dat de gemiddelde Allochtoon aan deze 2 voorwaarden voldoet.
Pas als de Allochtoon aan deze 2 voorwaarden voldoet kan de Allochtoon zich op een fatsoenlijke manier redden in NL.

Ella | 06-11-11 | 07:11

Volgens mij 'lijdt'. Zelf maak ik trouwens ook geregeld zulke fouten. Met je taalbeheersing is overigens, voorzover ik in staat ben om dat te beoordelen, niets mis. Zelfs zodanig, dat ik enige achterdocht koester.
Ik beweer niet dat de sociale ontwikkelingen die je aankaartte monocausaal zijn. Ik wees er slechts op dat ik vermoed dat 'n verklarende variabele die je kunt vangen onder het label 'positieve discriminatie' en daarmee samenhangende ontwikkelingen in het onderwijs een behoorlijk gedeelte van die ontwikkelingen kunnen verklaren.
En ja, neerkijken op chronische zielepoten die steeds anderen de schuld toeschuiven van hun falen, doe ik. Gewoon, omdat ikzelf om het zacht uit te drukken afkomstig ben uit een chaotisch gezin, tot mijn zeventiende een opleiding tot ondergronds mijnwerker volgde en uiteindelijk toch, onder veel moeilijkere omstandigheden dan de twee generaties na mij, er alles uitgehaald heb wat er in zat. En ik weet dat ik bij lange niet de enige ben die daarin slaagde.
En die CBS-statistieken gebruikte ik nadat ik te weten kwam hoe onzorgvuldig de data daarvoor worden aangeleverd hooguit nog om te manipuleren en zeker niet om er belangrijke beslissingen op te baseren.

WirMachenMusik | 06-11-11 | 01:50

of toch leidt?

coolnation | 06-11-11 | 01:05

lijd

coolnation | 06-11-11 | 01:04

Ok, dan zeg ik dat je beter je mening kunt baseren op de door het CBS aangeleverde statistieken. Die zijn wat breder dan enkel jouw persoonlijke ervaring. Ik wil best meegaan in de gedachte dat het onderwijsniveau is gedaald, maar om nou te beweren dat dat de enige reden is dat een allochtoon hogerop kan komen maakt me een beetje misselijk en doet me vermoeden dat je leidt aan een misplaatst superioriteitsgevoel, correct me if i'm wrong (dan is dat ook uit de lucht:-)

coolnation | 06-11-11 | 01:03

coolnation | 05-11-11 | 23:50
Dacht je dat het niveau van ons universitair onderwijs niet gedaald is? Ik weet niet wat je zoal aan ervaringen hebt opgedaan en hoelang je überhaupt meedraait. Ik begon dik veertig jaar geleden naast een volledige baan via 'n colloquium doctum te studeren en ben daarna nog in de gelegendheid geweest om de ontwikkeling van ons hoger onderwijs te volgen en te vergelijken met dat van Vlaanderen en Duitsland. Voornamelijk daarop en op het niveau van de studerende kinderen van kennissen en familieleden die ik de afgelopen jaren voor (gratis) bijles over de vloer heb gehad, baseer ik mijn oordeel. En trouwens als je 'n Achmed weet die problemen heeft met wiskunde of inferentiële statistiek mag je die rustig naar me toe sturen. Net zo gratis, maar wél met voorwaarden betreffende inzet en incasseringsvermogen.

WirMachenMusik | 06-11-11 | 00:51

WirMachenMusik | 05-11-11 | 23:45
Ik vind het stuitend dat je Achmed zo afserveert. In ieder geval kan ik jou dus niet in het hokje sociaal plaatsen.

coolnation | 05-11-11 | 23:51

WirMachenMusik | 05-11-11 | 23:31
Die stijgende lijn laat zich niet alleen in het MBO en HBO segment zien. Ook universitair wordt er hoog gescoord. Diezelfde groep hooggeschoolden voeren ook de "hogere" beroepen uit. Of heb je daar geen boodschap aan en zijn statistieken soms nietszeggend?

coolnation | 05-11-11 | 23:50

coolnation | 05-11-11 | 23:18
Met die Sjonnies hebben we altijd al moeten leven. Al zijn dat er, weer dankzij de PvdA, nu wat meer dan onze ouders gewend waren. Daar hebben we onze handen dus meer dan vol aan. Een horde Achmeds als blok aan het been kunnen we daar niet nog bij hebben. Zeker niet als we ons straks na een niet zo onwaarschijnlijk financieel-economisch rampscenario weer uit de nesten moeten werken.

WirMachenMusik | 05-11-11 | 23:45

AsYouLikeIt vraagt zich af of dat koperen plaatje ter linkerzijde wellicht het PvdA logo erop heeft zitten. Is dat misschien op verzoek van de PvdA gedaan of doet Google dat bij alle logo's?

AsYouLikeIt | 05-11-11 | 23:39

Ben benieuwd wat van die stijgende lijn overblijft als je die zuivert van diplomahouders van InHolland-achtige opleidingen en dito examencommissies. Vermoed zelfs een stevige negatieve correlatie tussen de door jou genoemde stijging en de daling van ons onderwijsniveau.
En laten we het dan nog maar niet hebben over doelgroepgerichte baantjes als straatcoaches, asielspecialismen en quotumgegenereerde ambtelijke bezigheidstherapie.

WirMachenMusik | 05-11-11 | 23:31

Hey Ella,

heeft de frauderende Sjonnie meer of minder recht op een uitkering dan Achmed, die 30 jaar in dezelfde fabriek hetzelfde werk dag in dag uit heeft uitgevoerd? Wat zijn de consequenties voor Sjonnie als ie gepakt wordt?

coolnation | 05-11-11 | 23:18

Koonkluk Huis | 05-11-11 | 22:49
Hihi, dat van die truien bij Spekman is wel een gek iets hoor. Maar ja, zo heeft iedereen wel iets raars, de ene wat raarder dan de ander:-)

coolnation | 05-11-11 | 23:15

Ella | 05-11-11 | 21:38
Als je op de hoogte bent van de actuele statistieken, weet je dat er al jaren een stijgende lijn is in de positieve ontwikkeling onder allochtonen qua sociaal-maatschappelijke positie. In de statistieken vind je de waarheid terug. Heb je hier ook een uitgesproken mening over? Ik wel, namelijk dat dit positief is. Ondanks mijn eigen etnische achtergrond weiger ik echter mijzelf mee te rekenen in die statistieken. Ik ben wie ik ben en ik doe wat ik doe, ik ben niet mijn afkomst. Ondanks dat mijn afkomst vaak wel een rol speelt voor een autochtoon.

coolnation | 05-11-11 | 23:13

Smarties | 05-11-11 | 21:25

Ik verdien op jaarbasis ex bonus ongeveer 60.000.
Hoeveel denk jij dat ik bijdraag? En zoals jij weet wordt die bijdrage automatisch afgetrokken. Hoe ga je dat weigeren?

coolnation | 05-11-11 | 23:05

En inkomensafdracht! Allemaal.

Rest In Privacy | 05-11-11 | 22:26

coolnation | 05-11-11 | 19:54 |

Het gaat erom dat Allochtonen bovenaan staan, op bijna alle foute lijstjes.
En dat Allochtonen onderaan staan, op bijna alle goede lijstjes.
Dat er in absolute aantallen meer Autochtonen een uitkering hebben is logisch, dat is een kwestie van statistiek.
.
Het Generaal Pardon is een 2e onderwerp.
Hans Spekman zal proberen om voor zoveel mogelijk AMA's een Generaal Pardon te verkrijgen.
Hans Spekman zal proberen om voor zoveel mogelijk illegale Polen, Roemenen en Bulgaren een verblijfsvergunning te verkrijgen.
Hans Spekman zal proberen om voor zoveel mogelijk illegale kinderen en hun gezinnen een Generaal Pardon te verkrijgen.
enz. enz.
In NL leven 33.000 illegale kinderen, dus trek je portemonnee maar vast.

Ella | 05-11-11 | 21:38

coolnation | 05-11-11 | 17:16 |
Nou ben je zowieso al een loser als je een partij als de pvda in je rug moet hebben voor een beetje maatschappelijk succes. Maar ok, wat schok ik per maand aan jou? Nee, mijn fout, wat lever jij op per maand aan de maatschappij? En vertel me eens als ik jou totaal niet moet, en ik wil stoppen met 'sponseren'. En je ongezien de tyfus kan krijgen. Hoe ga je me dwingen omdat toch voor elkaar te krijgen? Solidariteit komt van twee kanten. Het riedeltje komt al 50 jaar van 1 kant. Succes!....

Smarties | 05-11-11 | 21:25

Er komt een tijd dat er vergunningen worden verstrekt om te jagen op leden van de pvda. Hoe meer leden hoe meer kans op raak schieten. *tweede glazen oog weer in het oogkas plaatst.*

Smarties | 05-11-11 | 21:09

Waarom heeft een politieke partij eigenlijk een hoofdkwartier in Amsterdam? Als je politiek bedrijft, dan hoor gewoon je in Den Haag te zitten en dan lijkt de Schilderswijk mij een prima plek voor de PvdA om een hoofdkantoor te vestigen. Zie je het voor je, al die salonsocialisten in de Schilderswijk?

Sorry, geen dienst | 05-11-11 | 20:42

funkyd | 05-11-11 | 19:59
Als ik zo kijk naar de gemiddelde commentaren hier gaat het toch uiteindelijk ook alleen maar om geld? Voor een politieke partij geldt dan, hoe krijg ik de begroting rond? En dat is nog niet zo simpel.

coolnation | 05-11-11 | 20:04

Spekkie naar het bekkie...

jojo1956 | 05-11-11 | 20:01

aww, gossie de PvdA. Linkse gekkies met teveel aandacht voor andermans portemonnee.

funkyd | 05-11-11 | 19:59

Heksentemmer | 05-11-11 | 19:50
Zou jij ook niet een baan willen hebben waar je een bovenmodaal salaris voor vangt? Nou, ik wel hoor. Met de werkervaring en zwaarte van de functie van Wouter Bos bijvoorbeeld, past gewoon een goed salaris. Je moet niet piepen, maar harder werken:-)

coolnation | 05-11-11 | 19:59

Ella | 05-11-11 | 19:46
Onderklasse Allochtonen.... Of bedoel je gewoon onderklasse? Die onderklasse kost enorm veel geld ja.
Verhoudingsgewijs is de vertegenwoordiging van allochtonen in de bijstand onevenredig aan het totaal aantal allochtonen in Nederland. Maar wist je dat het aantal uitkeringstrekkers, bijstandtrekkers etc. nog steeds het grootsts is onder de autochtone bevolking? Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet cool vind dat Sjonnie anti-kraak woont, al 9 jaar wajong ontvangt en er inmiddels al een wereldreis op heeft zitten. Werk ik, als allochtoon, me daarom uit de naad?

Een generaal pardon? Als in;"sorry dat je arm bent" ofzo. Ik snap je ff niet.

coolnation | 05-11-11 | 19:54

Heb hem bij P&W niet gehoord over de mega zakkenvullers Kok,De Waal ,Bos en nog de nodige A4 vol met de mindere goden,die overvloedig shoppen in de staatsruif.Ga zo door kerel ,op naar de een zetel op de wc.want deze club stinkt.

Heksentemmer | 05-11-11 | 19:50

coolnation | 05-11-11 | 17:35 |
Blijf vooral dromen.
Onderklasse Allochtonen kosten miljarden per jaar.
Als Hans Spekman de nieuwe PvdA-voorzitter wordt.
Zal hij ijveren voor een GeneraalPardon voor nog vele, vele Onderklasse Allochtonen.
Dat kost miljarden, en dat jaren en jaren lang.

Ella | 05-11-11 | 19:46

ecologiste | 05-11-11 | 18:02
Als je echt kritisch bent blabla. Jij bent niet diegene die een waardeoordeel kunt geven over mij en mijn kritiek. Mijn kritiek is alleen op jou gericht in de zin van persoonlijke aanvallen zijn zooooo kinderachtig. Inhoudelijk kun jij niet hard maken dat Hans Spekman niet integer zou zijn. Dat weet ik 100% zeker.

coolnation | 05-11-11 | 19:36

ecologiste | 05-11-11 | 17:37

Immigranten.. Is dat het? Gaat Nederland ten onder? Is dat de schuld van de immigranten? Ik ga hier staalhard beweren dat Nederland zeker niet failliet gaat aan uitkeringen en sociale voorzieningen. Tuurlijk, het kost een hoop en er wordt veel gefraudeerd, maar er zijn toch echt een hoop zaken die veel en veel meer kosten. Zoals o.a gezondheidszorg (het is maar een zijstraatje), of is dat ook de schuld van de immigranten?

coolnation | 05-11-11 | 19:34

Lewis Lewinsky | 05-11-11 | 17:46
"Ik heb nog nooit ruzie gehad met ecologiste en ik vind dat ze prima communiceert. Dus spreek voor jezelf."

Proest, sprak ik voor iemand anders dan?
Even weer on-topic. Ben je voor of tegen de sociale voorzieningen zoals wij die hier kennen in Nederland? Ik ben voor. Waar ben ik tegen? Tegen hen die misbruik maken van die sociale voorzieningen. Is de PvdA hier ook tegen? Het antwoord is altijd ja. Zijn ze effectief geweest in het bestrijden tegen misbruik? Nee. Is de VVD voor het in stand houden of voor het afbreken van de sociale zekerheid binnen Nederland? Het antwoord is indirect nee. De VVD is voor zelf- en deregulering. Dit betekent uiteindelijk dat je je eigen broek zal moeten op houden, zelfs als je hier niet toe in staat bent. Kijk maar naar het uitkleden van het pgb. Dat is de VVD.

coolnation | 05-11-11 | 19:30

Weet je als hij het zou menen dan zou ik hem een kans geven, maar zijn eigen club om hem heen is hem nu al aan het isoleren. Want geld uitgeven aan "goede doelen" is zo langzamerhand de basishouding geworden van *kuch* PvdA-elite. Op zich is de Henri Dunantstraat al een hele verbetering, ik woon er om de bocht, maar blijft natuurlijk veel te gemakkelijk voor al die leuke PvdAjongens/meisjes die deze locatie op de fiets binnen 15 minuten kunnen bereiken. Nee, om het echte kaf van het koren te scheiden stel ik Ganzedijk (nabij Delfzijl, bus 1 keer per 2 dagen)voor. Dan zie we wie echt voor de inhoud gaan.

ad melkert | 05-11-11 | 19:15

Spekman is de enige socialist binnen de PvdA.

uwesbeki | 05-11-11 | 18:59

Hans Spekman is gewoon een SP-er vermomd in wolfskl.. eh.. gebreide truien.

Ondode_ridder | 05-11-11 | 18:57

Hoezeer ik de politieke ideeen van De Trui ook verafschuw, hij is volgens mij wel integer en staat voor wat hij zegt. En alleen al om die reden heeft hij bij de inhalige draaikonten van de PvdA niks te zoeken. Had hij bij de SP gezeten, dan hadden die wel eens heel groot kunnen worden, zo'n ouwe Maoist die eruitziet (en waarschijnlijk ook ruikt) als een havenarbeider, past precies in hun straatje.

JustinCase | 05-11-11 | 18:44

weggejorist-
BennieB | 05-11-11 | 15:53 | + -4 -
.
For the record, hier stond niets aanstootgevend of beledigends, alleen kritiek op dit artikel. Als je daar toch al voor weggejorist wordt.....

BennieB | 05-11-11 | 18:40

@Puz Pin | 05-11-11 | 17:50
Vergeten, betreft Ter Dorst, Spaces zit op 124-128

Puz Pin | 05-11-11 | 18:22

coolnation | 05-11-11 | 17:35

jij hebt niets te klagen Dus je bent voor Spekman om je geweten af te kope of zo? Als je echt kritisch was zou je weten dat Spekman een handelaar in leugens is en daar mooi aan vediend. En wat Lewis Lewinsky @17:46 net schreef.

ecologiste | 05-11-11 | 18:02

coolnation | 05-11-11 | 16:53 |
Spekman is een anachronisme, een karikatuur, aandoenlijk maar uitermate naief. Als ze hem voorzitter maken dan misbruiken ze hem om het volk te misleiden.

Schoorsteenveger | 05-11-11 | 17:56

Ik zal het exacte adres niet noemen maar iedereen met een werkplek in het achterhuis bij time-share kantoor Spaces.nl kan zich aan de statige grachtentuin van deze salon-socialista vergapen. Een van de grotere in de grachtengordel en tip top onderhouden door een garde aan tuinpersoneel. Kapitaal en authentiek pand, geschatte waarde rond de 6 miljoen. Want het moet eerlijker, ook binnen de PvdA, Spekman!

Puz Pin | 05-11-11 | 17:50

Spekkie gaat het niet worden, hij is te idealistisch en te eerlijk en niet elitair genoeg. De leden gaan niet op hem stemmen. De harde PVDA kern houdt meer van clientelisme, vriendjespolitiek, elkaar baantjes toeschuiven, riante vergoedingen enz. Die Spekman past beter bij de SP. Jammer Spekkie je gaat het niet redden..

denoorman | 05-11-11 | 17:46

@coolnation | 05-11-11 | 17:35
Ik heb nog nooit ruzie gehad met ecologiste en ik vind dat ze prima communiceert. Dus spreek voor jezelf.
De PvdA is bezig een nieuwe onderklasse te creëren van dwangarbeiders, namelijk bijstandstrekkers die gedwongen worden, op straffe van verlies van hun uitkering, idioot onzinnig slavenwerk te verrichten. In Amsterdam zijn al twee musea opgericht, waarvan het tattoomuseum er een is, waar gratis arbeiders kunnen meedoen aan de samenleving, en de slavendrijvers slapend rijk worden, want nul arbeidskosten. En dat is maar één voorbeeld.
Denk je echt dat zij die het moeilijk hebben blij zijn met Spekmans en de PvdAfbraak? Volgens mij stemmen ze allemaal PVV of SP.

Lewis Lewinsky | 05-11-11 | 17:46

rara | 05-11-11 | 17:18 Uiteraard, zo ontzettend raak

Bokito ergo sum | 05-11-11 | 17:44

coolnation | 05-11-11 | 17:35

Fijn voor jou!

ecologiste | 05-11-11 | 17:39

coolnation | 05-11-11 | 17:26

Wie zal de rekening blijven betalen van al die immigranten die ca. 10 miljard per jaar kosten? en waarmee wordt die 10 miljard bekostigd?
Heeft Spekman daar ook een goed antwoord op? Zijn partij had in 1983 met de SP kunne kome tot een oplossing maar toen werd de SP weggezet door de PvdA als een club fascisten. 28 jaar geleden! Danwas onze statsschuld nu minimaal 100-250 miljard minder geweest maar wat misschien nog belangrijker was geweest: we hadden nu honderdduizenden kansloze immigranten minder gehad. Ik ka u zege dat ik in het buitenland nog nooit gratis geld heb gehad. Wat denkt de PvdA wel/ Dat ze zomaar mijn toekomst en die van anderen kan verkwanselen, puur omdat die bobos fijne baantjes willen?

ecologiste | 05-11-11 | 17:37

ecologiste | 05-11-11 | 17:29
Je hebt een manier van communiceren waar mee je eigenlijk alleen maar ruzie kan krijgen. Werkt dat lekker voor je? Als je echt geinteresseerd was in wie ik ben en wat ik doe, kan je dat gewoon vragen. Ga niet in de wilde weg lullen en loze shit roepen. Ik ben iemand die eigenlijk helemaal niks te klagen heeft. Ik ben (nog) gezond, heb een goede baan en verdien ditto. Hetzelfde voor mijn ouders. Ik heb dus niks te klagen behalve dat mijn hypotheek zo hoog is en energie zo duur. Je weetwel, het standaard gezeik. Voor hen die het wel moeilijk hebben denk ik dat de PvdA met Spekman aan het roer gewoon een prima partij zal worden.

coolnation | 05-11-11 | 17:35

De PvdAllochtonen heeft de NL-arbeider is ingeruild voor de Arme Allochtoon.
Per zetel heeft Hans Spekman 60.000 stemmen nodig.
Hoeveel Arme Allochtonen wonen er in NL.
Reken maar uit hoeveel zetels Hans Spekman kan krijgen met zijn ideeën?

Hans Spekman gaat de PvdAllochtonen slopen, en dat is de mooiste taak die hij heeft.

Ella | 05-11-11 | 17:35

Iedereen die voor Hans is trekt maandag een wollen wambuis naar het werk aan.

Bigi Bana Boy | 05-11-11 | 17:34

@coolnation | 05-11-11 | 17:26
Weet je het zeker? Dat je niet tegen de islam bent? Iedereen met een beetje gezond verstand heeft een afkeer van deze nepgodsdienst en hun traditie om afvalligen het hoofd van de nek te klieven, dunkt me.

Lewis Lewinsky | 05-11-11 | 17:33

@coolnation, dat wat de meer bedeelden betalen gaat hoofdzakelijk naar het topkader van de links-mensen,al heel lang.Dus die bedoel ik met de lijders aan (het onschuldige)grachten-gordelroos.Het is toch voorspelbaar dat je zo een splinterpartij wordt?

Dolphi | 05-11-11 | 17:32

@coolnation | 05-11-11 | 16:53
O ja en wat Lewis Lewinsky @17:23 net zei.

ecologiste | 05-11-11 | 17:31

Een voorzitter is een man achter de schermen. Job Cohen zal het toch alleen moeten doen anders verzwakt hij steeds verder. Of verdwijnt Job Gohen geruisloos achter de coulissen.

bosbaan | 05-11-11 | 17:31

@Weird Guilders | 05-11-11 | 17:24
Je bent echt een fan van Slobbertruimans, is het niet?
Maar zijn visie wordt me niet echt duidelijk. Tegen armoede en voor veiligheid, is dat zijn visie? #mager

Lewis Lewinsky | 05-11-11 | 17:31

coolnation | 05-11-11 | 17:02

Ik weet niet waneer jij een bewustzijn kreeg maar iedereen die realistisch was en gevoel had voor de gewone man kon minimaal 10 jaar geleden doorzien dat de PvA een corrupte banenmachine was die het CDA gewoon heeft nageaapt. Daarom is iemand als Spekman ongeloofwaardig ook al ziet hij er SP-achtig geloofwaardig uit. Hij is een demagoog en een gemoedsplayer niets meer en niets minder. Als hij werkelijk lef had was hij net als marcel van Dam overgestapt naar de SP. maar hij verdiende net zo lekker bij de PvdA hè? Als jij gelooft in Spekman dan heb ik echt medelijden met je. Hij zal jou keihard in de steek laten tenzij je hier doet alsof en in werkelijkheid ook in de banencarrossel participeert.

ecologiste | 05-11-11 | 17:29

Lewis Lewinsky | 05-11-11 | 17:23

LOL!
Nou van mij mag er ook weleens wat minder islam. Maar als je me vraagt of ik TEGEN de islam ben, is het antwoord;Nee.

coolnation | 05-11-11 | 17:26

Lewis Lewinsky | 05-11-11 | 17:18 | + 0 -

Ik denk dat Spekman een man is die altijd consequent is geweest in zijn standpunten, ook toen hij zelf op het pluche zat als wethouder in Utrecht. Hij heeft een duidelijke visie op het gebied van armoedebestrijding, een onderwerp wat sterk gelieerd is aan veiligheid, hetgeen een speerpunt van de overheid is, of zou moeten zijn. Als partijvoorzitter heb je denk ik de taak om de partij een richting op te sturen en ik denk dat een hoop mensen hier zich niet kunnen vinden in die richting, maar ik denk wel dat Spekman de PvdA weer een gezicht kan geven. In ieder geval een stuk beter dan die rare Ploemen.

Weird Guilders | 05-11-11 | 17:24

@coolnation | 05-11-11 | 16:53
*Dat wat fout is afbreken*. Dus jij denkt dat Spekmans de islam gaat aanpakken? #gekkie

Lewis Lewinsky | 05-11-11 | 17:23

Reinaert | 05-11-11 | 17:09

Niet dat het me koud laat maar om de guillotine er weer bij te halen dat krijg ik niet meer voor elkaar want de geschiednis heeft trouwens geleerd dat het ook daarna niet goed kwam. En ik be nu wel veel meer onder de indruk van het verleden dan ik destijds was. M.a.w. geschiednis is een belangrijke zaak en dat had Jan M. goed gezien maar ja de gevestigde politieke partijen willen niet herinnerd worden aan hun fouten uit het verleden. in NL moet alles altjd anders, nieuw! en dus moet er weer worden gebouwd en afgebroken etc. Stabiliteit is iets wat passée is want opportunisten kunnen daar niets mee.

ecologiste | 05-11-11 | 17:23

+1@Reinaert | 05-11-11 | 17:04
LOL@toevallig passerend anachronisme

Lewis Lewinsky | 05-11-11 | 17:22

Reinaert | 05-11-11 | 17:14
Ik zie niet hoe jij het waxinelicht incident linkt aan een dictatuur. Wil je zeker niet even uitleggen?

coolnation | 05-11-11 | 17:21

Er is geen enkele reden om de PvdA te betichten van het hebben van principes, ondanks het roeren van truimans.

De PvdA heeft de afgelopen 20 jaar alles verraden waar ze ooit voor stond, de arbeider, emancipatie, de ouderen, de jongeren ....

smdyasc | 05-11-11 | 17:20

Reinaert | 05-11-11 | 17:14
Maar dus die privémening van jou, die ventileer je dus ook niet hier? Of juist wel?

Dat je Marcouch en Aboutaleb op een dusdanige manier verdacht maakt geeft al aan met wat ik hier te maken heb. Noem één actie van deze heren die jouw verdachtmaking zou ondersteunen. En wat laat jou denken dat iemand met een zgn dubbele agenda, getolereerd wordt in de politiek?

coolnation | 05-11-11 | 17:19

Als hobbezak maar weet dat het geld op is en dat er miljarden aan "arme" Grieken en Italianen met 2 villa's en een groot jacht moet worden gegeven.

bosbaan | 05-11-11 | 17:19

@Bokito ergo sum | 05-11-11 | 17:10
Ken je Animal Farm van George Orwell?

rara | 05-11-11 | 17:18

@Weird Guilders | 05-11-11 | 17:07
144 comments en jij bent de enige die het woord *visie* gebruikt in combinatie met Spekmans.
Zelf twijfel ik of Spekmans een totaalmalloot is of een volidioot, maar vooruit, wat is die visie van Spekmans dan?

Lewis Lewinsky | 05-11-11 | 17:18

Dolphi | 05-11-11 | 17:08
vreemd betoog. Raakt kant noch wal. Als de PvdA een yuppen partij is, wat is de VVD dan? Je kunt het mensen vind ik uberhaupt niet verwijten dat ze geld verdienen. De ene meer dan de ander. Toch even wat voor jouw beeld. De PvdA is de partij die er altijd voor heeft gepleit dat de meer bedeelden ook meer betalen. Is dat in het voordeel of het nadeel van arbeider/midden-kader?

coolnation | 05-11-11 | 17:16

De PvdA heeft een probleem. En dat probleem heet de SP. Deze Maoïsten sekte laat zien dat je soosjalisme kan hebben zonder dat je schaamteloos je zakken vult. Dat doet de organisatie. Spekkie kan dan wel symbolisch het vergulde hoofdkwartier verplaatsen, maar het gaat om de inhoud van dat kwartier. En die inhoud wordt door een vergelijking met de SP ontmaskerd als een bende graaiers met een galmend geweten welke door de belastingbetalers mag worden betaald.

Willem VanDer Decken | 05-11-11 | 17:16

+1@Fijnstoffer | 05-11-11 | 15:39
LOL@Slobbermans

Lewis Lewinsky | 05-11-11 | 17:15

@coolnation | 05-11-11 | 17:07

Suffe incidenten? Tja, als je er zo makkelijk over denkt zou ik er over denken je carrière in Noord-Korea voort te zetten, daar houden ze wel van zo'n mentaliteit.

En met een privémening bedoel ik inderdaad een privémening. En nee, zo'n mening kun je niet (meer) overal zo maar ventileren want daarmee zou je zó maar eens in de problemen kunnen komen.

Met een dubbele agenda heeft dat niets te maken, wel met lijfsbehoud. Voor (drie)dubbele agenda's kun je terecht bij lieden als Marcouch en Aboutaleb. Dat zijn de experts.

Reinaert | 05-11-11 | 17:14

coolnation | 05-11-11 | 17:11 |
Ja goed die truitjes uit china zijn idd brandbaar.

Eurotokkie | 05-11-11 | 17:14

huh copy paste ging fout excuus die hing er nog in was @rara

Bokito ergo sum | 05-11-11 | 17:12

Eurotokkie | 05-11-11 | 17:06
Ik denk persoonlijk van niet. Ik denk dat hij de mastodonten en baantjesjagers aan zal pakken. Ik denk dat hij in staat zal zijn het vuur weer aan te wakkeren onder de politici binnen de PvdA en dat hij jongeren zal inspireren ook wat te willen betekenen in de politiek.

coolnation | 05-11-11 | 17:11

coolnation | 05-11-11 | 17:03 |

De PVDA moet gewoon hun koers vasthouden ,dan maar tegen die ijsberg in plaats van er langs.

Eurotokkie | 05-11-11 | 17:11

rafl | 05-11-11 | 13:16 Wat is de pvda eigenlijk wel, ik zou het echt niet weten eigenlijk. Komt toch het dichtste bij bij wat ik de nieuwe adel zou noemen.

Bokito ergo sum | 05-11-11 | 17:10

Spekman is een idioot die Jan Schaefer, de laatste echte sociaal-democraat, probeert te imiteren. Helaas voor Spekkie beschikt hij niet over de twee daarvoor noodzakelijke attributen, te weten verstand en een hart.

Flapdas | 05-11-11 | 17:10

@ecologiste | 05-11-11 | 17:02

Ooit houdt het op, dan is je weerstand gebroken, dat klopt. Eigenlijk zou je niet in die val moeten trappen maar dan heb je inderdaad geen leven meer. Of mis je in elk geval heel veel mooie dingen.

Défaitist ben ik nog lang niet. Wel steeds meer realist. Of is het nou relativist?

Reinaert | 05-11-11 | 17:09

Helemaal eens: Eens een yuppen-partij,altijd een yuppen-partij.Grachten-gordelroos is besmettelijk,maar onschuldig.De schuld ligt altijd bij het klootjesvolk, dat te dom is om zich structureel te verrijken.Werken tot zijn dood zal arbeider en midden-kader,want hun pensioen zal immer op de tocht (van de beurs) staan. Hun leiders en volkstribunen , zoals deze Spekman zullen daar geen last van hebben hoor.Die gaan zoals de wind en het economisch tij ,dat nimmer structureel is.Maar wel geloven ze dat socialisme structureel is.(althans met de mond).Nou ja,weer bewezen: Links-mensen zijn loosers,naarmate ze geen top-kader zijn.

Dolphi | 05-11-11 | 17:08

Kansloos figuur op weg naar de Gamma voor een stevige sloophamer??

dwaaassiee | 05-11-11 | 17:08

Reinaert | 05-11-11 | 17:04

Nee, Nederland is geen dictatuur. Die suffe incidenten die jij noemt zijn echt niks tegenover de lijdensweg die miljarden burgers ondergaan, nog niet eens zo heel ver hiervandaan. Dus stel je niet aan.

Ik weet niet goed wat je bedoelt met privé mening, maar als je daarmee een dubbele agenda bedoelt, dan vind ik dat toch wel ff een factor 1000 erger dan een dubbel paspoort.

coolnation | 05-11-11 | 17:07

Zielig betoog Brussen. Als de trui is alles is waarop je de man kan pakken, schrijf dan helemaal niks.
Makkelijk en zonder noemenswaardige argumenten. Die Spekman zou nog wel eens een grote kunnen worden, De man heeft visie en kan het nog onder woorden brengen ook. Hoef je 't niet mee eens te zijn maar kom dan met argumenten en niet met gejank over hoe iemand eruit ziet, daar hebben we Maik de Boer al voor.

Weird Guilders | 05-11-11 | 17:07

coolnation | 05-11-11 | 17:02 |

Ik denk dat Spekman alleen nog meer schade zal maken , hij heeft al een spoor van vernieling achtergelaten.

Eurotokkie | 05-11-11 | 17:06

@coolnation | 05-11-11 | 16:59

Nederland is geen dictatuur? Gooi eens een waxinelichthouder naar een toevallig passerend anachronisme en je merkt hoe democratisch onze 'samenleving' in elkaar steekt.

En ja, Nederlanders kankeren. Daar zijn we groot mee geworden: door niet stilzwijgend alles maar voor zoete koek aan te nemen en er zeker ook een privé-mening op na te houden.

Reinaert | 05-11-11 | 17:04

Ven1V1d1V1c1 | 05-11-11 | 17:03

Ik ook.

coolnation | 05-11-11 | 17:04

Eurotokkie | 05-11-11 | 16:59
Bedoel je aan het roer van de PvdA? Nou, ik zeg doen. Dat zal de boel lekker wakker schudden. Spekman zal binnen zeer korte tijd de pijnpunten binnen de partij weten te identificeren en actie ondernemen. Ben ik van overtuigd.

coolnation | 05-11-11 | 17:03

Als hij er werkelijk in slaagt er weer een Partij voor de Arbeiders van te maken, dan word ik nu direkt nog lid en hang zelfs een poster voor mijn raam.

Ven1V1d1V1c1 | 05-11-11 | 17:03

ecologiste | 05-11-11 | 16:58
Nee, ik ben geinspireerd door de passie waarmee Spekman op de bres springt voor behoud van de sociale waarden, maar tegelijkertijd heel goed ziet dat de PvdA een paradox op zich is geworden. Je betoog is kinderlijk. Je bent duidelijk niet uit op een discussie.

coolnation | 05-11-11 | 17:02

Reinaert | 05-11-11 | 16:55

Daar heb ik inmiddels de puf niet meer voor.
Ik ben defaitistisch aan het worden. Krijg je vanzelf als je duizenden malen hoop hebt en deze vervolgens telkens weer de grond in wordt geboord.
Ondertussen probeer ik maar te genieten van al het moois dat er nog op aarde is en dat niet meteen een consumentenprijs heeft...

ecologiste | 05-11-11 | 17:02

Heeft Hansepans al een Audi A 8 besteld ?
Of hebben ze hem de showroom uitgekieperd.

Uw Verzekeringsadvis | 05-11-11 | 16:59

coolnation | 05-11-11 | 16:53 |

Hij mag best in het kraaiennest gaan zitten maar laat hem aub niet aan het roer.

Eurotokkie | 05-11-11 | 16:59

Reinaert | 05-11-11 | 16:55
Onzin! Je dramatiseert. Nederland is geen dictatuur noch zijn er aanwijzingen dat dit op de korte/lange termijn wel het geval zal zijn. De Nederlander moet eens niet zo zielig doen en kappen met dat eeuwige geweeklaag en vingertje wijzen. Is koeltoer?

coolnation | 05-11-11 | 16:59

@Reinaert | 05-11-11 | 16:55
Kiezen we weer voor de guillotine? Dat leverde destijds wel leuke beelden op.

rara | 05-11-11 | 16:58

coolnation | 05-11-11 | 16:53

LOL. "dat wat fout is afbreken en dat wat afgebroken is opnieuw en beter opbouwen"

Je bent zeker geïnspireerd door de afbraak van de volkswijken in de afelopen perode?
Tsjonge als de PvdA gaat afbreken wat fout is dan daarna weer gaat verrijzen dan zal het een eeuwige bouwput blijven die uiteindelijk een debâcle blijkt te zijn van HSL lijn, Amsterdamse metro en Betwuelijn bij elkar opgeteld en dan 20 keer in het kwadraat. Hahaha.

ecologiste | 05-11-11 | 16:58

@Reinaert | 05-11-11 | 16:51
En PvdA'ers zijn geen socialisten.

rara | 05-11-11 | 16:58

Go Hans, Go!

Ven1V1d1V1c1 | 05-11-11 | 16:56

@ecologiste | 05-11-11 | 16:51

Feitelijk roep je dus op tot een bloedige revolutie. Want zonder bruut ingrijpen bereik je dit absoluut niet, daarvoor zit 'het systeem' te goed in elkaar, dat sloop je niet zó maar eventjes.

*Portret van Robespierre even rechthangt*.

Reinaert | 05-11-11 | 16:55

pius | 05-11-11 | 16:49 Ik heb het wel gedacht, maar ja als je jong bent wil je wel iets geloven vooral als het hooggeplaatsen zijn met drs. voor de naam in de jaren 70 (Den Uyl). Ik denk zelfs dat ook Joop het zelf geloofde. Il ne faut pas laisser jouer les intellectuels avec les allumettes...

ecologiste | 05-11-11 | 16:54

@ToFuck Dibi | 05-11-11 | 16:41
Ik denk dat dit u wel een kleine indicatie geeft: bit.ly/rWErDo

Prof. D.A.H. Vintik | 05-11-11 | 16:53

Ik vind Spekman een helder, duidelijk en geinspireerd politicus met een vlammend betoog. Volgens is hij in staat is om daadwerkelijk een verschil te maken en de PvdA op koers te brengen. En die koers is duidelijk. dat wat fout is afbreken en dat wat afgebroken is opnieuw en beter opbouwen. Go Spekman!

coolnation | 05-11-11 | 16:53

Eurotokkie | 05-11-11 | 16:35

De hele gevstigde politiek bestaat uit opportunisten. Zo simpel als wat. PVV en SP bestaan uit idealisten maar dat is ook gevaarlijk. Enfin ik opteer nog steeds de SP maar ik zou het niet erg vinden als ze samen met de VVD en de PVV een regering zouden vormen. Wiegel ziet de SP ook wel zitten trouwens.
We moeten eerst af van de CDA en PvdA machtspolitici en hun verwanten in de gemeenten, provincies en ministeries en allerlei semi-overheidsorganisaties ziekenhuizen, onderwijs, woningcorporaties etc. etc.
Schoon schip maken is hard nodig in NL.
Eh en verder natuurlijk de bouwmaffia en de bankiers aanpakken. Alle miljarden die zijn verdiend met windhandel terugpakken en daarmee ons land weer gezond maken. maar het is allemaal onbegonnen werk. Dit had al in de jaren 80 moeten gebeuren. het is nu te laat voor een elegante oplossing. Ik vrees voor een clash vroeg of laat en dat is meestal niet zo best. De meeste bobos kunnen die klap ontvluchten met de middelen die ze van het volk hebben geroofd.

ecologiste | 05-11-11 | 16:51

En klikken maar weer. De PvdA-achterban roert zich vandaag nogal.

En dat terwijl jullie juist pósitief moeten zijn jongens! De ware socialist is wars van negativisme maar werkt hard, leeft sober en draagt zijn idealen uit.

En nee, minkudo's zijn géén idealen!

Reinaert | 05-11-11 | 16:51

pius | 05-11-11 | 16:49 | + 0 -

Ja ja koop eens een echte computer man.

Eurotokkie | 05-11-11 | 16:50

*server in elkaar beukt en keihard huilen gaat*

pius | 05-11-11 | 16:49

ecologiste | 05-11-11 | 16:43

Er is nooit een tijd geweest dat de de overheid er wel voor 'ons' was.

pius | 05-11-11 | 16:49

ecologiste | 05-11-11 | 16:43

Er is nooit een tijd geweest dat de de overheid er wel voor 'ons' was.

pius | 05-11-11 | 16:49

ecologiste | 05-11-11 | 16:43

Er is nooit een tijd geweest dat de de overheid er wel voor 'ons' was.

pius | 05-11-11 | 16:49

Bert, met mensen als jij weten we in ieder geval zeker dat er helemaal niks gebeurt. Dan heb ik liever een Spekman die in ieder geval er van overtuigd is dat hij het verschil kan maken. Dit soort mensen heb je nodig. Jou eigenlijk helemaal niet, behalve dan om weer eens te zien hoe het NIET moet.

coolnation | 05-11-11 | 16:48

PVV doet populistisch op rechts en ik denk dat Spekman dat kan op links als hij even zijn linkse nuances laat vallen. Kortom de geparafraseerde teksten van de redactie moet Spekkie maar ter harte nemen en van leren en ze ook zo gaan bezigen. Dan kan hij het nog ver schoppen daarop links.

Ffiver | 05-11-11 | 16:48

ToFuck Dibi | 05-11-11 | 16:41 |

Ik denk niet dat het zover zal komen , vanaf nu kan het alleen maar beter worden , nu is de PVDA sneeuwbal nog klein maar als deze eenmaal gaat rollen dan moet je van goede huizen komen om deze te stoppen.

Eurotokkie | 05-11-11 | 16:48

@ecologiste | 05-11-11 | 16:43
We worden er door de politiek ingerommeld. Kan deze rotzooi nog via de stembus opgelost worden?

rara | 05-11-11 | 16:47

@ToFuck Dibi | 05-11-11 | 16:41

Scherp.

Hans Hillen | 05-11-11 | 16:46

Hans is wel oké, maar dit lijkt mij niet het belangrijkste, Hans.

Hans Hillen | 05-11-11 | 16:45

@necrosis | 05-11-11 | 16:10
Gewerkt hebben voor je geld is toch geen goede garantie bedenk ik me nu. Paul Rosenmöller...

rara | 05-11-11 | 16:45

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 16:29

Tsja dat zijn de zaken waar we ons nog veel drukker over moeten maken. Dat we zomaar ergens ingerommeld worden. En is er dan een referendum worden we niet serieus genomen. Ik vind het echt niet vreemd dat er geen vertrouwen meer is. 'Onze' overheid is er niet voor os maar dankzij ons en is inmiddels allang mijn vijand geworden helaas. En elke dag moet ik de media eerst vertalen om de leugens, de non-informatie eruit te filteren. Solidariteit is op sterven na deaud, vergiftigd door de publieke kanalen.

ecologiste | 05-11-11 | 16:43

SP 2e grootste partij volgens De Hond, dat zal ze leren

opvliegende steen | 05-11-11 | 16:42

Hoe zal de allochtone achterban denken over een voorzitter met de naam SPEKman.
PvdA zetels 3
Dus de PvdA zal net zo groot worden als de SGP.

ToFuck Dibi | 05-11-11 | 16:41

Het volgende zaaltje om te vergaderen zal voor de PvdA dichtbij de kiezers zijn.

De bovenzaal van de moskee.

zeg maar jansen | 05-11-11 | 16:40

Spekman kan roepen wat ie wil.
Als een rijke partij in nood zit zal hij alle budgetten loskrijgen om het roer om te gooien. Ik denk niet dat met wat voor budget ook, deze partij nog is te redden.
Hans, begin een partij met Mei-Li!

Einde van de Domheid | 05-11-11 | 16:39

Spekman begint een nieuwe partij: Pyjama's Voor De Armen

Hans Otjens | 05-11-11 | 16:36

Ik laat dit topic even aan mij voorbijgaan, heb even genoeg van slobbertruien...

eerstneukendanpraten | 05-11-11 | 16:36

Wil de hobbezak Spekman de PVDA redden. Hij heeft respect voor Lutz Lutser Jacobi uit Friesland, waarvan ik me al jaren afvraag is dat nou een vrouw of een man.Het is een schorre kraai die doet of ze heel belangrijk is, ze zit voor de PVDA in de Tweede Kamer.

bosbaan | 05-11-11 | 16:36

ecologiste | 05-11-11 | 16:30 |

Leuk en aardig maar uiteindelijk gaat Nederland onder met het CDA en de VVD aan
het roer.

Eurotokkie | 05-11-11 | 16:35

De PvdA is een paard van Troje in meerdere opzichten, namelijk wat betreft de WAO, de AOW, de immigranten, het vergif in de publieke ruimten.
de PvdA is 10x zo erg als het CDA. beide partijen hebben een puinhoop van NL gemaakt:
De woningmarkt is complett gescheitert, de multiculti idem, het aardgas is er doorheen gejaagd, de WAO hebben ze opgeblazen, de AOW interesseert ze geen zier (staan luidkeels te roepen en applaudisseren als de partij voor 67 is) etc etc. het zijn als monsters die als je ligt te verzuipen in de gracht je voor de grap een handje willen helpen maar als het er op aan komt gewoon doorlopen naar hun vet ingerichte pandje even verderop.

ecologiste | 05-11-11 | 16:30

@Reinaert | 05-11-11 | 16:20
*sorry mompelt*

necrosis | 05-11-11 | 16:28

Goed toch juist? Ik stem geen PvdA daar niet van, maar terecht dat er een keer een geluid tegen de hypocrisie binnen een partij vanuit eigen gelederen komt. Ik vind t n goede vent en wens 'm het allerbeste (al wordt hij natuurlijk nooit partijvoorzitter).

verhaard | 05-11-11 | 16:28

@Polletje Piekhaar | 05-11-11 | 16:23

Over Spekman kun je van alles zeggen maar dat 'ie corrupt is, daar geloof ik niks van. Ongeschikt voor het baantjescaroussel dusch.

Reinaert | 05-11-11 | 16:25

Ik kan niet wachten tot ons Geertje lekker los gaat op deze debiel die er altijd uitziet alsof hij een Molentochtje geschaatst heeft.

R.B.Scott | 05-11-11 | 16:24

niks mis mee Hans is altijd +1

istawa | 05-11-11 | 16:24

Die Spekman heeft overigens ook nog nooit met zijn poten in de modder of met zijn klauwen aan de draaibank gestaan. Dus hij probeert er wel uit te zien als een arrebeijer maar is het dus echt niet. En met een hbo opleiding milieukunde en een jaartje politicologie is het nou ook niet een echte intellektuweel. Maar in de baantjes carrousel draait hij dadelijk voortreffelijk mee, let maar op.

Polletje Piekhaar | 05-11-11 | 16:23

@texritter | 05-11-11 | 16:18
Een échte boer geeft om zijn koeien en belt desnoods midden in de nacht een dierenarts.
Hoef je van PvdA niet te verwachten, die denken na 17:00 uur alleen aan zichzelf.

necrosis | 05-11-11 | 16:23

Hans die snapt het niet. Je hoort bij de SP.. man!

Casvli | 05-11-11 | 16:23

Plus geeft meer..... veel meer!

penis-aqua-rosA | 05-11-11 | 16:22

@texritter | 05-11-11 | 16:20

Rot Front, Kamerad! *Vuist heft en Honecker-portret afstoft*.

Reinaert | 05-11-11 | 16:22

Beste Heer Spekmans,U bent een ouderwetsche lievert,die we derhalve niet serieus kunnen nemen.
wij wensen u veel succes met uw toekomstige sollicitaties.

streknek | 05-11-11 | 16:21

@necrosis | 05-11-11 | 16:16

Mijn dank is groot. Jammer van de bijbehorende kortsluiting maar daar zullen we niet moeilijk over doen. *Plop*.

Reinaert | 05-11-11 | 16:20

@ecologiste | 05-11-11 | 16:13
Het kan nog erger, maar ik zal je de details besparen....

necrosis | 05-11-11 | 16:19

Bah. PvdA weer groot is een schrikbeeld; "sterk" een onmogelijkheid. In de linkse jungle geldt het recht van de zwakste, wat op eigen kracht kan leven wordt in een hinderlaag gelokt om kruipende aaseters te voeren.

Jan Passant mk2 | 05-11-11 | 16:19

@ Eurotokkie | 05-11-11 | 16:10
En dat zal zeker gebeuren als Turkije lid wordt van de EU en Turken vrijelijk uitzwermen over de huidige EU-landen. Onze landverkwanselende ziener Wouter Bos was zich hiervan al bewust. Vandaar dat hij het dubbele paspoort en de islam heeft omarmd. Dit legt een bodem onder het zetelaantal van minstens 10 stuks.

Fijnstoffer | 05-11-11 | 16:18

Gier | 05-11-11 | 15:39

Kan je de putdeksel niet dichthouden. Het stinkt hier.

pius | 05-11-11 | 16:18

Die Aboutaleb heeft er inmiddels al een recordtijd als burgemeester op zitten, nog nooit heeft deze baantjeshopper het zo lang op één plek volgehouden. Zou hij niet de juiste pvda-voorzitter zijn? Kan niets, alles wat hij doet kost handenvol gemeenschapsgeld zonder ook maar enig aantoonbaar resultaat, bevoordeelt zijn landgenoten, als burgemeester volledig onzichtbaar maar wel met een record aantal bezoeken aan Marokko, zou zijn dochters nooit toestaan om met een niet-moslim te trouwen, kortom, toch de ideale pvda-voorzitter?

spanarchist | 05-11-11 | 16:16

@Reinaert | 05-11-11 | 16:08
U is een vriend!
*probeert biertje via ADSL kabel in Reinaert's glas te krijgen*

necrosis | 05-11-11 | 16:16

Haha@Reinaert | 05-11-11 | 16:08
Hier nog één met karpertunnelsyndroom.

Prof. D.A.H. Vintik | 05-11-11 | 16:15

necrosis | 05-11-11 | 16:10

Voilà zo is het.

ecologiste | 05-11-11 | 16:13

-weggejorist-

Wilde Slechtdoener | 05-11-11 | 16:13

Trui = Pyjama, dank.

Wilde Slechtdoener | 05-11-11 | 16:13

En zo is het. Wat kan er verder aan toevoegen? O ja Spekman is een ongelooflijk geraffineerde gemoedsplayer die heel goed de kneepjes van Den Uyl cs. bestudeerd heeft maar die gewoon weg is samen met Pauw en Witteman als mijn grote vriend Adfriaan van Dis gisteravond vroeg waar al die werkelozen bij het tattomuseum van betaald werden n.a.v. de filantropische dame die mijnheer van het tattomuseum ondersteunt zodat hij een museum kan opzetten, een mevrouw zoals ik hoorde flink had verdiend in de UWV werkbegeleidingscarroussel. Ergo één grote club van publiekspoetzuigende Vara-PvdA-tearjurkercashers en dat terwijl Adriaan gewoon echt geld verdiend met schrijven.

ecologiste | 05-11-11 | 16:12

@rara | 05-11-11 | 15:56
Als Jan nog steeds aan het roer stond hadden ze wellicht 70 zetels gehad.
Niet dat ik het eens was met alles wat hij zei, maar hij dacht als een realist vanuit een realistische situatie.
Moet je eens kijken naar de huidige bevolking van de Tweede Kamer.....
De meesten rolden vanaf hun school zo de politiek binnen en hebben nog nooit echt gewerkt voor hun geld.
En dat zijn mensen die beslissen over mijn inkomsten en afdrachten.....

necrosis | 05-11-11 | 16:10

Fijnstoffer | 05-11-11 | 16:01 | + 0 -
Er stemmen idd veel moslims op de PVDA omdat anderen partijen de deur dicht gooien voor deze mensen.
Echter zal in de toekomst de uitkomst van verkiezingen afhangen van deze groep , als de PVDA deze groep kan vasthouden kunnen ze niet meer verliezen en worden ze de grootste partij van Nederland.

Eurotokkie | 05-11-11 | 16:10

En dan Cohen als vice-voorzitter.
Een beetje als de " elder statesman "
Moehahaha..

070 | 05-11-11 | 16:10

De PVDA ziet met lede ogen aan hoe de crypto-communisten van de SP scoren in de peilingen en dus mag de PVDA-er met het hoogste SP-gehalte vol op het orgel in de PVDA-media, kwistig strooiend met SP retoriek. Het is allemaal strategie, ze menen er geen ene flikker van. Wel lachen trouwens dat er blijkbaar kiezers zijn die vóór Mauro nog wel op de PVV wilden gaan stemmen. Ze waren blijkbaar nog niet op de hoogte van het immigratie-standpunt van de PVV? Ze wisten niet dat Mauro exemplarisch is voor al die uitgeprocedeerde asielzoekers die de boel met behulp van linkse asieladvocaten jarenlang blijven traineren net zolang tot ze door een VARA worden opgepikt om rechtse kabinetten te beschadigen? Aan kiezers die weglopen zodra een praktijkvoorbeeld zich aandient heb je als partij niks. Good riddance. Blijkbaar is hardcore communisme dan minder erg. /facepalm.

Garret Weldon | 05-11-11 | 16:09

Ik krijg een lamme hand van het bijplussen van volstrekt onterecht uitgedeelde minkudo's. Maar ze zijn jullie gegund.

Reinaert | 05-11-11 | 16:08

Asscher is een integere en verstandige vent. Maar die kan beter Cohen opvolgen.

sjaakdeslinksesul | 05-11-11 | 16:05

@necrosis | 05-11-11 | 16:00

'Money makes the world go round', dat heeft de PvdA inmiddels ook begrepen. En het baantjescaroussel van de PvdA is bovendien een aardige geldmachine voor de omhooggevallenen der aarde.

Wat de verworpenen der aarde betreft: die kunnen allemaal ongezien de tyfus achter hun oogballen krijgen, zéker als ze nog niet eens fatsoenlijk Arabisch spreken. Want zo rolt de PvdA anno tegenwoordig ideologisch gezien.

Reinaert | 05-11-11 | 16:04

Hansepanse gevertje die zei wij zijn niet gek!

Toen kwam daar Cohennetje, en die viel op z'n bek!

Daar kwam toen een zeemeeuw aan,die trok de kiezers weg!

En hansepanse gevertje die heeft dus lekker pech!

deraderendraaien | 05-11-11 | 16:04

Het wordt pas gevaarlijk als de achterban er ook weer in gaat geloven. Dan stemt de hardwerkende arbeider weer op de PvdA en is helaas het enige dat echt gebeurt de die grenzen open gaan alsof het hier luilekkerland is...

Tommygunner | 05-11-11 | 16:02

@rara | 05-11-11 | 15:44
Nee. Durft hij niet. Zie de rel over ritueel slachten. De PvdA is de moslimpartij van Nederland.

Fijnstoffer | 05-11-11 | 16:01

http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/article/detail/3017082/2011/11/05/Gewelddadige-overval-op-woning-in-Den-Haag.dhtml
Alsof de pvda dit volk naast hun hoofdkwartier wil hebben. Ze mogen op de pvda stemmen, maar daar blijft het bij.

spanarchist | 05-11-11 | 16:01

@Reinaert | 05-11-11 | 15:53
Het zal hoe dan ook geld opleveren, dat is tegenwoordig toch het uitgangspunt van de PvdA?

necrosis | 05-11-11 | 16:00

Hoorde ik Spekman gisteren bij P&W niet zeggen dat dat hoofdkwartier gehuurd wordt? In DNU zegt hij dat het pand verkocht moet worden? Wat is het nu? Koop of huur? Iemand?

Schoorsteenveger | 05-11-11 | 15:59

Misschien hebben ze nog een kantoortje over in een asielzoekerscentrum.

vetkleppert | 05-11-11 | 15:58

@BennieB | 05-11-11 | 15:53

Jij hebt een truien-fetish??

brutus68 | 05-11-11 | 15:57

Kamervraag | 05-11-11 | 15:53
Precies. En wie het niet eens is met Hedy kan, heel democratisch, een klap met haar handtas krijgen.

spanarchist | 05-11-11 | 15:57

@necrosis | 05-11-11 | 15:52
Eensch.

rara | 05-11-11 | 15:56

BennieB | 05-11-11 | 15:53 |

En jij zeikt niet zeker ?

Eurotokkie | 05-11-11 | 15:55

Hmmm... Er is tenminste een PvdAert die snapt waarom het volk zich en masse weg van zijn partij heeft gekeerd gedurende de laatste 25 jaar.
.
Zal nog steeds nooit PvdA stemmen.

Moondance | 05-11-11 | 15:55

De ouwe garde zit veel te vast in het pluche.
Kijk eens op Joop. De "ik weet het veel beter" arrogantie druipt er van af.

Boomschade | 05-11-11 | 15:54

dat wordt een koude kermis buiten de grachtengordel.
Ik denk dat er snel geen PVDA meer bestaat als ze er eenmaal achter komen dat ze van hun achterban alleen maar continu dingen te horen krijgen als "Hee, pssst, hoer!" en "Zük je prrrblěmě öffzö" Dat is niet bevorderlijk voor het rssspect, je weet toch.

vetkleppert | 05-11-11 | 15:54

de PvdA is in ideologisch opzicht een zinkend schip dus wie dáár voorzitter van wil worden moet suïcidaal of toch op z'n minst masochistisch zijn.

Maar goed, als Spekman denkt de club ideologisch weer op het klassieke socialistische spoor te kunnen brengen dan moet 'ie dat zeker doen. Al zullen de partijbaronnen hem dat vanaf hun respectieve landgoederen niet altijd in dank afnemen.

Reinaert | 05-11-11 | 15:53

Hans, weet wat je op gang brengt, al die docterandussen gaan nu ook de gevolgen van de crises ondervinden, na je fantastische inzet voor Mauro ga je je eigen kameraden een dolk in de rug steken!

hertog1 | 05-11-11 | 15:53

@Pierrepoint | 05-11-11 | 15:50
Kwakoenegers kunnen naar de eenvrouwsfractie Groep Ferrier.

Prof. D.A.H. Vintik | 05-11-11 | 15:53

Hallo GS, niets verkeerd over Hedy d'Ancona. Zij vindt zich zelf heel eerlijk en vecht nog iedere dag voor vrouwenrechten. Vrouwen hebben het recht om een hoofddoek te dragen, tien stappen achter hun man te lopen, uitgehuwelijkt te worden en verder de hele dag binnen zitten. En zo te zien heeft Hedy het goed geregeld.

Kamervraag | 05-11-11 | 15:53

-weggejorist-

BennieB | 05-11-11 | 15:53

PvdA mist een voorman zoals jan Marijnissen, iemand die NIET na een diploma of bul direct de ambtenarij instapte om vervolgens nooit echt te werken.
Hoe wil men de 'arbeider' vertegenwoordigen als men zelf nooit arbeider is geweest?
Wat dat betreft heb ik diep respect voor Jan en de toenmalige SP!

necrosis | 05-11-11 | 15:52

@Koosjere Moslim | 05-11-11 | 15:50
Een zin dient een werkwoord te bevatten, grammarnazi. Als die ontbreekt is het een verzameling woorden zonder richting.

rara | 05-11-11 | 15:52

@Bokito ergo sum | 05-11-11 | 15:48

Ik geef hem geen schijn van kans, de partijtop tovert wel een ander konijn uit de hoge hoed, wat wel meeloopt in de pas. Hoewel ik zijn wereldvreemde gedachtegoed niet deel, lijkt het me wel een aardige gozer, voor een PvdA-er dan....

brutus68 | 05-11-11 | 15:51

Hans Spekman heeft het min-knopje ontdekt.

rara | 05-11-11 | 15:51

Knettergek, deze SPekman. De partij die hij wil, bestaat al en die heet SP.

Een loffelijk streven overigens om het nederlandse politieke landschap wat duidelijker te maken.

Dan kunnen de goudenkranenbobos zich bij "het Kereltje" voegen, de SPekmannen kunnen naar de SP en de PvdA kan haar naam veranderen in Islam(democratisch)Appel; dan is het alleen nog de vraag waar de Kwakoenegers uit Amsterdam-ZO naartoe moeten....

Pierrepoint | 05-11-11 | 15:50

rara | 05-11-11 | 15:47 | + 0 -
Het blijft 'het' kwartier, met of zonder werkwoorden.
Anders was het daarna ook het PvdA-HQ geweest.

Koosjere Moslim | 05-11-11 | 15:50

Die gast heeft Utrecht al half gesloopt.

Eurotokkie | 05-11-11 | 15:49

De CDA zal nog eerder pleiten voor de afschaffing van alle kerken dan dat de pvda-top de grachtengordel zal verlaten voor een achterstandswijk.
"We komen al op voor hun belangen, maar dat betekent niet dat we ze ook graag om ons heen hebben."

spanarchist | 05-11-11 | 15:49

Hans Spekman heeft gelijk en gaat het daarom niet redden.

websenior | 05-11-11 | 15:49

En toch vind ik het wel sympathiek. Absoluut ondenkbaar dat het gebeurt, maar toch sympathiek. De hete adem van de SP komt ondertussen al van voren

Bokito ergo sum | 05-11-11 | 15:48

@Twee Jeetjes | 05-11-11 | 15:44
Jawel, maar Ien Dales is even niet beschikbaar.

Joost Maghetweten | 05-11-11 | 15:47

@Koosjere Moslim | 05-11-11 | 15:44
De eerste zin bevat geen werkwoord, grammarnazi.

rara | 05-11-11 | 15:47

@de honden blaffen... | 05-11-11 | 15:34

Dan kunnen ze beter een hoofdvestiging in China beginnen, daar bestaan nog arbeiders.

neemjemoederindemali | 05-11-11 | 15:46

@Jackanders | 05-11-11 | 15:43
Nou, het lijkt er wel op.
Maar eigenlijk misstaat het een 'sociale' partij als de PvdA het niet om inderdaad zoiets te doen. Sterker nog: Ik stel voor dat ze allemaal vanaf nu een stapje terug doen. Je weet wel, gewoon zoals hun achterban dat ook moet...

Joost Maghetweten | 05-11-11 | 15:45

Mission impossible. Hij heeft nu al alle baantjes- en statusjagers tegen zich in het harnas gejaagd. De grachtengordelelite laat zich echt de Franse kaas niet van het brood eten.

BroodenSpelen | 05-11-11 | 15:45

PvdA'ers zouden uit pure geloofwaardigheid helemaal niet in die buurten moeten wonen.
Het verbaast me dat ze nog zoveel stemmen krijgen, of valt dat onder omkoping?

necrosis | 05-11-11 | 15:44

Wa's da? Is een vrouw niet meer "in"?

Twee Jeetjes | 05-11-11 | 15:44

@Fijnstoffer | 05-11-11 | 15:39
Maar is hij ook moedig genoeg om de 5e colonne binnen de PvdA ter sprake te brengen?

rara | 05-11-11 | 15:44

Het hoofdkwartier, dus ook HET HQ of anders THE HQ.
/grammarnazimode off

Koosjere Moslim | 05-11-11 | 15:44

Spekman is een SP'er die nog uit de kast moet komen.

Jackanders | 05-11-11 | 15:43

Ach, Spekkie bedoelt het goed. Alleen jammer dat hij qua gedachtegoed in 1971 is blijven hangen....

brutus68 | 05-11-11 | 15:40

Slobbermans zet de PvdA-graaibobo's het mes op de keel.

Fijnstoffer | 05-11-11 | 15:39

Het uiteindelijke compromis: HQ blijft waar het nu is, alle pvda-bonzen krijgen een ingebouwde tv in hun auto, maar één dag verplicht per maand moeten ze allemaal een trui van minimaal 3 jaar oud dragen. De Hans Spekman-wardrobe dag.

spanarchist | 05-11-11 | 15:39

Spekman is de zelfbenoemde discussieleider van de PvdA. De partij zal dus onder zijn leiding ten onder gaan aan discussies.

Wat de PvdA nodig heeft is leiderschap, geen discussieavonden.

rara | 05-11-11 | 15:39

Genoeg rifapen die ook daar rondhangen, vergis je niet.

Gier | 05-11-11 | 15:39

Ja, zolang de voorzitter wordt gekozen door dezelfde mensen die het pand destijds hebben aangeschaft, zal het wel niet gaan gebeuren.
Maar altijd leuk om een idealist te zien die zijn enthousiasme nog niet heeft kapotgebeukt op de muur van egoïsme die de bestuurders om zich heen hebben gebouwd.

Joost Maghetweten | 05-11-11 | 15:38

Weet je wie er ook gouden kranen had......

necrosis | 05-11-11 | 15:36

Spekman is zo'n type die denkt dat de A in PvdA nog voor arbeider staat.

de honden blaffen... | 05-11-11 | 15:34

Alles beter dan het nepotisme kindje Asscher.

In het zadel geholpen door vrienden van zijn opa, een lachwekkend slecht proefschrift afgeleverd (Stapel zou er zich nog voor schamen) en het hand boven het hoofd gehouden door lachwekkend sociaal-democratisch Amsterdam.

Sheik Yerbouti | 05-11-11 | 15:32

Er zou een berg naar Hans Spekman vernoemd moeten worden en die noemen we dan 'Col de Hans Spekman'.

Prof. D.A.H. Vintik | 05-11-11 | 15:32

Je moet toch ergens beginnen!.

ZalWelNietMeer | 05-11-11 | 15:32

Wat vindt dat dikke wijf uit de Plus reclame ervan?

Lijkt me logisch... | 05-11-11 | 15:27

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken