
Even uw woede afreageren. Gisteren werd immers een
aanslag gepleegd op een Frans satirisch(!) weekblad door extremistische aanhangers van een "vreedzame" en "tolerante" religie. En daar bent u nu nog kwaad over. Wij in ieder geval wel. Maar het was in Frankrijk en wij spreken slechts een petit peu Francais voulez vous coucher avec moi dus eh, Sylvain
Ephimenco, kom d'r maar in: "
Gisterenochtend defileerden Franse politici en prominenten eensgezind voor een woud van microfoons en camera-lenzen. En hun angstige boodschap klonk uniform: dit is het werk van 2 of 3 fanatieke gekken, terwijl de gehele islamitische gemeenschap in France voor vrijheid van meningen en spot staat en de aanslag natuurlijk veroordeelt. Ik was op slag gerustgesteld." Merci. Wij zijn ook gerustgesteld nu. Toch fijn om te weten dat deze SCHANDALIGE aanslag op de vrijheid van meningsuiting door iedereen wordt veroordeeld. Oh wacht: "
Althans totdat ik de verklaring van Hassan Moussaoui tegenkwam, de voorzitter van de Parijse raad van het 'Culte Musulman': "We veroordelen deze daad maar we veroordelen ook de daad van Charlie Hebdo. We veroordelen de publicatie van deze karikaturen, humor heeft grenzen, de vrijheid van meningsuiting heeft grenzen." Aha! "Humor heeft grenzen!". Dat is nieuw voor ons. Hebben we even gemist in de grondwet. En wie die grens oversteekt krijgt een molotovcocktail in zijn aars of een mes in zijn buik, kennelijk. En ja hoor: "
Vervolgens ging ik op de Facebook-pagina van Charlie kijken. Daar wemelde het van reacties [Hint: knopje "vertalen" indrukken] die voor een groot deel van islamitische Facebook-geregistreerden kwamen, dus niet anoniem. Een pret, een lol dat men had. De algemene teneur was: prima (vertaling) die aanslag als jullie nog steeds niet willen begrijpen dat je de spot met Mo niet mag drijven. Hier en daar bloeiden ook elegante tirades over die 'vuile vieze joden' die Charlie steunden." Man, man, man... Maak het maar af Sylvain, merci bien: "
Aanleiding voor het sharia-nummer van het blad was de verkiezingswinst van de islamitische fundamentalistische partij Ennahda in Tunesië. En hoewel men in dat land de mond vol heeft van een 'Europese islam', lees: verfranst en modern, stemden bijna de helft van de Tunesiërs uit Frankrijk voor Ennahda." BAM! Merde alors! Fini! Wij wensen nouvelle huftèr Sylvain E. veel succes met het verwerken van de dreig- en stalkmailtjes, afkomstig van religieuze extremisten en linkse politiek correcte fascisten die zichzelf "hufterhunter", "discriminatiebestrijder" of "voorstander van vrijheid, gelijkheid en broederschap" noemen. Santé et au revoir!
Reaguursels
Inloggen"kuch" Belg... opvolger van bin laden.
www.vlaamsbelang.be/0/8959/
@WirMachenMusik | 03-11-11 | 18:26
Hier, nog meer appeasement: bit.ly/t8OHC0 (screenshot 1 november: bit.ly/rZnBQp )
Sylvain is mijn held.
Ephimenco levert het enige waardevolle van Trouw.
Dat belooft, tomme.
Zal toch niet de enige zijn die het opviel dat onze MSM zich in deze aangelegenheid zo koest houden? Vooral de Belgische kranten doen (als gewoonlijk) alsof er niets aan de hand is. Terwijl het toch de Belgische uitgever/provider 'Host Bluevision' is die vanwege doodsbedreigingen besloten heeft om "Charlie Hebdo" niet meer online te laten.
Dat beloofd wat voor de toekomst. GS, asjeblieft pak dat hypocriete onderkruipsel dat onze VMU aan het verkwanselen is nóg harder aan. Eventueel met een Vlaams filiaal.
Maar wat is nu eigenlijk het punt? Stel dat 99% van alle mosilms deze terreuractie zou kunnen billijken, dan betekent dat toch nog steeds niet dat die 99% óók aanslagen pleegt?
ah een fijn voorproefje van de arabische lente
Nice.
zapruder.nl/portal/artikel/geenstijl_v...
Ach, de gedachten politie en het links correcte tuig wat ons in gijzeling neemt hebben het nog steeds voor het zeggen.
@Oeleflaffel | 03-11-11 | 14:32
Dat bedoel ik nou. - zucht -
Hölzenbein | 03-11-11 | 13:52 |
"Kan het alleen niet meer horen als mensen aan het in de fik steken van een tent, complete doemscenarios van hele bevolkingsgroepen knopen."
.
Behalve wanneer die tent een moskee is natuurlijk. Dan komt dat door de PVV en zal het niet lang meer duren voor de treinen naar het Oosten weer gaan rijden.
@Rammstein | 03-11-11 | 14:03
OMG, inderdaad. 20.000? Nah...
@Rammstein | 03-11-11 | 14:03
"Dat andere mensen plat of wereldvreemd zijn, is een mening, de uwe, en wil niet zeggen dat dat zo is."
Ik kan niet voor anderen spreken dus natuurlijk is dat mijn mening. En of dat zo is moet inderdaad iedereen zelf maar vinden (die zich aangesproken voelt). Ik ga er ook niet zonder meer van uit dat alles wat hier op geenstijl gezegd wordt 'zo is'. Maar ik kan goed met ongelijk leven. Ik haat ook geen oneven getallen, maar ik geef toe dit laatste is een beetje flauw.
Religieuze extremisten? Me hoela dat zijn de achmed modaal en fatima theedoek die iedereen wel kent in de buurt.
Hölzenbein | 03-11-11 | 14:02 | + 0 -
Het jaar is nog niet om ....
Hölzenbein | 03-11-11 | 13:52 | + 0 -
Dat andere mensen plat of wereldvreemd zijn, is een mening, de uwe, en wil niet zeggen dat dat zo is.
Misschien heb ik ongelijk, of u, of Parsons, dat zal de tijd leren.
Desalniettemin, geldt voor u, Bakito, en voorheen voor Mark Twain, discussie is altijd leuk, en zonder een verschil van mening of twee, is er geen reedt meer aan. Daarom, hoe oneens & eens ik het soms met u ben, ik waardeer dat altijd.
necrosis | 03-11-11 | 13:40 | + 0 -
Altijd voor jezelf spreken. Niet namens anderen. Die kunnen dat heel goed zelf.
@Geenstijl
Yes!!! 10.000 min kudo's. Waar blijft mijn flatscreen die ik nu gewonnen heb?
@Rammstein | 03-11-11 | 13:28
Dank je.
@necrosis | 03-11-11 | 13:40
One-issue mening? Waar heb ik die? Ik ben een van de weinigen hier die kan nuanceren. Tief eens gauw op met die onzin. Je zit mij gewoon telkens te zoeken en dat vind ik een beetje saai. Vandaar ook een tijd mijn 'no comments'. Kom eens met wat gezonde kritiek maar behandel andere mensen niet alsof ze achterlijk zijn.
@Rammstein | 03-11-11 | 13:28
U heeft gelijk. Laat mij ook wel vaker meeslepen en daar proberen sommige mensen zelfs misbruik van te maken. Kan het alleen niet meer horen als mensen aan het in de fik steken van een tent, complete doemscenarios van hele bevolkingsgroepen knopen. Dat heeft niets, maar dan werkelijk niets met realiteit te maken. En natuurlijk gaat het in de fik steken van een tent vanwege een tekening veel te ver. En dat "die zelfs voor u een bepaalde grens zouden moeten bereiken" was nou ook weer niet nodig want ik ben best wel op de hoogte van dingen. Alleen ben ik niet zo plat of wereldvreemd als anderen...
Gelijksoortige reacties (op de dag af 7 jaar terug): bit.ly/sRfGxX
"dit is het werk van 2 of 3 fanatieke gekken, terwijl de gehele islamitische gemeenschap in France voor vrijheid van meningen en spot staat"
Hahaha, wie zijn nou die linkse hoernalisten die denken dat we allemaal gek zijn en deze leugens nog geloven ook?
de kolonisatie gaat doorrrrrrr
@Hölzenbein | 03-11-11 | 13:31
Ik probeer jou duidelijk te maken dat een verhaal twee kanten heeft, jij blijft echter steken in een one-issue mening.
En dat vinden sommige reaguurders een beetje saai.
@vraagstaart | 03-11-11 | 12:56
Als jullie dan toch bezig zijn, neem "maatregelen treffen" en "in zijn algemeenheid" dan ook even mee...
Fratello | 03-11-11 | 12:44
Dat poppetje klopt niet. Naast de musket is ook de vriendelijke glimlach onjuist.
Boze Mo's zien er zo uit.
iranpoliticsclub.net/photos/women-ston...
@necrosis | 03-11-11 | 13:20
Mag ik even serieus wat je wilt bereiken met mij feiten te leveren die ik al ken? Ben je getuige jehovah of waarom wil je mensen persee in een -jouw- kastje stoppen?
Uh-oh. Griekenland is stuk.
Hölzenbein | 03-11-11 | 13:16 | + 0 -
Dat is iets te letterlijk nemen. U weet wat hij bedoelt/bedoelde.
Ik vind het jammer, dat u zich zo laat meeslepen. Parsons heeft een mening, u heeft er een, maar het wordt te persoonlijk, zo van "alles wat Parsons zegt, is overtrokken/klopt niet, en dat is echt jammer.
Niet altijd, maar ik vind dat dit topic ook voor u een bepaalde grens zou moeten bereiken.
Dat u zich niet laat, of wil laten bangmaken, snap ik volkomen. Voor stemmingmakerij sta ik ook niet vooraan.
Maar dit zijn feiten/gebeurtenissen die zelfs voor u een bepaalde grens zouden moeten bereiken.
Ik vind maar weinig cartoons leuk, en deze vind ik ook kut, my bad, maar om om een tekening de tent maar in de fik te steken, dat gaat ook u toch wel te ver ?
rara | 03-11-11 | 13:15 | + 0 -
Sorry, maar het staat tegenwoordig onder elk topic, en de lol is er nu wel af.
Maar excuus voor mijn lullige reactie.
Groetjes uit zonovergoten Marrakech. Gezellig hier heur, beetje rondzwalken, lastig koude pils vinden in bar en het 'opgeblazen' Café Argana is nog steeds niet hersteld www.nrc.nl/nieuws/2011/04/28/explosie-...
Franse gast-Mevrouw hier woont er al jaren: "hun 'denken' is anders, een fundamenteel andere methodiek. Extreem moeilijk hen als personeel dingen te leren als schoonmaken, koken, service... En dan die mentaliteit van êttre fièrre, een serieus spel van 'niet ingehaald mogen worden' ook al zijn ze langzaam, die trots..."
Uiterst leerzaam zo'n kijkje in de keuken van de multicultie 'melting pot' die wij rijk zijn.
Je kunt je afvragen wie er meer boter op het hoofd heeft; de Grieken of wij?
Zij ontvangen, waar ze niets hadden. Wij lijken in te leveren en meer en meer ondermijnd te raken... Toch?
Een kapitein die vluchtelingen aan boord haalt en niet goed beleid voert, kan per definitie muiterij verwachten. Immers het is geen opgeleide loyale bemanning.
ecologiste | 03-11-11 | 13:18
Merci ecologiste. Uw Frans behoeft ook alenige verbetering. Soit ;-)
@Hölzenbein | 03-11-11 | 13:18
Overigens: je hebt gelijk dat ik wat scherp werd.
@Hölzenbein | 03-11-11 | 13:10
Je bent 'clowntje' vergeten, alsmede de bizarre moord op Maja Bradaric.
Noem trouwens eens een ggristelijke moord/ aanslag van de afgelopen 10 jaar in Nederland.....
Ben jij blind voor de werkelijkheid?
@Hölzenbein | 03-11-11 | 13:18
Deal.
Toch lijkt me de invoering van een aangepaste versie van de sharia in NL helemaal geen slechte zaak hoor...
A: ALLE moslim mannen VERPLICHTEN een baard te laten groeien, een hoofddeksel en een soepjurk te dragen.
'Opdat gij als gelovige herkend zult worden', staat er letterlijk in de koran mbt kledingvoorschriften voor moslimmannen die in andere niet moslim gemeenschappen leven.
Veel moslima's dragen hun geloof uit via een hoofddoek... maar behoofddekselde, bebaarde en besoepjurkte moslimmannen zien we zelfs in een stad als Amsterdam zéér zelden. Gelijke monniken, gelijke kappen, niet waar?
B: van een dief moet een hand afgehakt worden. We passen de koran wat aan en staan handafhakking toe, ook als een moslim een niet moslim besteeld of beroofd.
Dit kan natuurlijk hele interessante discussies geven tussen ziektekostenverzekeraars en imams, want:
hoe vaak mag zo'n afgehakte hand dmv microchirurgie weer op kosten van de ziektekostenverzekeraar weer opnieuw aangezet worden?
Hoe vaak is teveel volgens de imams? Twee keer? Vier keer? En dan handloos door het leven om recidive te voorkomen?
Enzenz.
Graaf van Egmont | 03-11-11 | 13:06
ça fait rien mon duc. Een heer van stand kan gerust een dutje doen na een eenvoudige doch voedzame maaltijd.
@rara | 03-11-11 | 13:17
Als jij begrijpend leert schrijven en niet beledigend bent (was ik ook niet tegenover jou) dan zal ik - overwegen - om met jou in discussie te gaan.
@Hölzenbein | 03-11-11 | 13:14
Als jij begrijpend leert lezen danwel stopt met bewust misinterpreteren dan zal ik serieus met jou in discussie gaan.
@Rammstein | 03-11-11 | 13:11
"Zwak. Beetje flauw. Onsmakelijk ook. En een dooddoener. Jammer."
Wacht even Parsons kwam met zo'n domme tegel, niet ik. Ik wou hem er alleen mee confronteren.
@Rammstein | 03-11-11 | 13:11
Niet verkapt, dit is zo duidelijk als het maar kan. En de referentie is niet misplaatst.
@rara | 03-11-11 | 13:09
Wat een zwaktebod om met de psycholoog-kaart aan te komen. Waarom heb jij het dan over stenigen en zo in samenhang met het Trouw artikel wat ik aanbracht? Als je het dan niet over Nederland hebt (want daar gaat het over) waarom kaart je het dan aan en doe je zo alsof ik wat insinueer??
Hölzenbein | 03-11-11 | 13:00 | + -1 -
Zwak. Beetje flauw. Onsmakelijk ook. En een dooddoener. Jammer.
rara | 03-11-11 | 13:03 | + 0 -
Er hangt een baard aan die verkapte Godwin.
Volgens dat soort heeft alles hier in de westerse wereld grenzen en zij voelen zich gemachtigd deze voor ons allemaal te bepalen. Behalve de islam die is voor hun grenzeloos en toloreert ook geen grens of beperking laat staan eentje die door ons is bepaalt. Daar boven op versterken hun visie vrijwel altijd met geweld.
Met "ze, zij en dat soort" bedoel ik die extreme aanhangers en de ogenschijnlijk gematigde aanhangers van de islam die dit in hun samenleving tolereren. Dus eigenlijk allemaal op een enkele uitzondering na!
Die sharia had natuurlijk al meteen na de 80 jarige oorlog in Nederland ingevoerd moeten worden. Zouden we nu niet zo in de problemen zitten: democratie met halfslachtige beslissingen, lekker duur ons gas verkopen, geen emancipatiegolven, geen kredietcrisis want lenen zonder rente enz. enz.
De sharia is gewoon een zegen.
@Hölzenbein | 03-11-11 | 13:10
Klopt knul. Waar maken we ons toch druk om?
hoeiboei.blogspot.com/2010/11/betsy-ud...
Das lekker goeiekoop topics schrijven zo. "copy" "paste" tadaaa: klaar. Goed stuk van Sylvain, dat dan weer wel.
Jullie leren het ook nooit hé. Discriminatie en racisme zijn dat alleen als blanken het tegen getinten doen.
@Parsons | 03-11-11 | 13:07
Met de sharia is net zo veel mis als met de bijbel, maar het wordt -juist hier in Nederland- zo opgeblazen omdat we een anti-Islam partijtje hebben met een volidioot aan het roer.
@Hölzenbein | 03-11-11 | 13:05
Jij zei: 'Op dat commentaar van jou vraag ik of dat in Nederland heeft plaatsgevonden.", waarop ik zei: "Je vragen insinueren onterecht dat ik geclaimd zou hebben dat de Sharia-uitwassen ook al in NL hebben plaatsgevonden. " Met andere woorden: jouw vragen hebben niets te maken met hetgeen ik beweer.
Samengevat: jij interpreteert mijn woorden verkeerd, en spreekt me vervolgens aan op de verwarring in jouw hersenen. Het spijt me, als je hier hulp bij wilt hebben dan kun je beter op zoek gaan naar een psycholoog.
@Hölzenbein | 03-11-11 | 12:50
Lees ende huiver, gij onwetende:
www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/2...
Ik hoop voor de Fransen dat zij ook een soort Pownews krijgen, welke die politieke die beweren dat het slechts om een paar fanatiekelingen gaat die niet representatief zijn voor de moslimgemeenschap aan de tand kan gaan voelen .
-weggejorist-
En verder is er natuurlijk helemaal niets mis met de sharia.
www.bruggenbouwers.com/2010/09/07/de-r...
ecologiste | 03-11-11 | 13:03
?? sorry, ben net op en heb de slaap nog niet helemaal uit de ogen
Parsons | 03-11-11 | 12:56
Precies, en dat is eigenlijk erger, omdat mensen denken dat ze niets extra's betalen. Ze worden zonder het dus te weten een rad voor de ogen gedraaid. Maar ja, islam en 'eerlijk' he? Dat moet nog worden uitgevonden.
@rara | 03-11-11 | 12:55
Je reageert op een stuk uit Trouw (dat ik aandraag) dat in het algemeen over Nederland gaat met een commentaar. Op dat commentaar van jou vraag ik of dat in Nederland heeft plaatsgevonden. En dan kom jij doodleuk af met dat ik iets insinueer? En jij hebt het hier over intellectuele vaardigheden van mij? *sjonge jonge*
@Schoorsteenveger | 03-11-11 | 12:56 Eensch natuurlijk . En mooi verwoord ook!
Graaf van Egmont | 03-11-11 | 12:49
kwartje ook?:-)
@Rammstein | 03-11-11 | 13:01
Kun je niet beter, of is dit gewoon een slippertje?
rara | 03-11-11 | 13:00 |
Duyvendak?
rara | 03-11-11 | 13:00 | + 0 -
Je moeder ?
OT, toch grappig om te zien dat GS veel van haar nieuwsfeiten uit de door haar verguisde 'oude media' haalt.
vraagstaart | 03-11-11 | 12:55
Kijk dat bedoel ik nou. Dat is humor.
@Hölzenbein | 03-11-11 | 13:00
Gelukkig maar, ben blij voor ze.
Tja, zelfs imams hitsen stenengooiers op:
ejbron.wordpress.com/2011/11/02/moslim...
Maar nee, de ellende in onze prachtwijken heeft niets met islam te maken, zelfs niet wanneer onze prachtjongeren mensen bedreigen (waarschijnlijk medemoslims) omdat die niet aan Ramadan doen. Ramadan is toch echt een onderdeel uit islam.
Weet je wie ook aanslagen pleegde om aan de macht te komen?
@Parsons | 03-11-11 | 12:52
Afgeschlachte mensen hebben sowieso niets meer te vrezen. Denker.
vraagstaart | 03-11-11 | 12:56
Ab sofort.
@Parsons | 03-11-11 | 12:56
Dacht ik eindelijk een positief punt van de Sharia gevonden te hebben...
@ MalteseKnight | 03-11-11 | 12:26
Nou, dan hebbie dat aluhoedje tenminste niet voor niets op.
@rara | 03-11-11 | 12:44
Zo renteloos zijn die leningen niet. Ze noemen rente geen rente maar kosten. Er is in de praktijk geen enkel verschil.
vraagstaart | 03-11-11 | 12:36 |
Klopt. Maar dat betekent niet dat er onder het volk geen pikorde zou zijn en dat de distributie van die opium niet aan strenge regels gebonden zou zijn. Religie is opium van het volk, en dat is heel wat anders dan opium van de eenling. Religie is een collectieve trip, geen individuele trip. Doe molotov cocktails zijn niet gegooid door enkelingen die in een roes verkeerden zoals een zatlap of een heroïneverslaafde, nee die zijn gegooid door lieden die in een gezamenlijke roes verkeerden, een roes die in meerdere of mindere mate gedeeld wordt door geloofsgenoten en die door eeuwenoudec gebruiken en rituelen in stand wordt gehouden. Die roes kanaliseert de woede en frustraties waar ze mee rondlopen, verschaft hen een waarheid waar ze alles wat hen overkomt en wat ze voelen aan op kunnen hangen. Aan de zijlijn staan de volksmenners, de imams en de geloofsherrvormers zoals Tariq Ramadan om op het juiste moment een extra duwtje in de goede richting te geven.
@ecologiste | 03-11-11 | 12:43 LOL en kunnen we "zich irriteren aan" en "een beslissing maken" dan ook meteen ausradieren?
Ziekelijk, Triest, Belachelijk, Hopeloos, Woede, Wraak, Verdrietig, Bezinning, Honger -> Lunch
De haatbaarden kunnen niet lachen maar mijn jiddische vriend maakt mij wel aan het lachen (en waarschijnlijk ook velen van jullie!).
www.youtube.com/watch?NR=1&v=t_JWy...
Groot profeet, maar dat boekje van hem heeft Nederland KAPOT gemaakt.
plaszak | 03-11-11 | 12:52
Daarna volgt het slopen natuurlijk
@Hölzenbein | 03-11-11 | 12:50
Je vragen insinueren onterecht dat ik geclaimd zou hebben dat de Sharia-uitwassen ook al in NL hebben plaatsgevonden. Aangezien je intellectuele vaardigheden niet zo beperkt zijn als je comments soms doen vermoeden ga ik er van uit dat je bewust mijn woorden verdraait. Je vragen beantwoorden is dan ook niet nodig.
www.trouw.nl...
Hölzenbein | 03-11-11 | 12:41
Dank u, ik zal het bewaren, tot over twee weken
Sam en Moos lopen over straat, wanneer ze een moskee voorbijlopen. Dan ziet Moos een affiche in het venster, en wijst zijn kameraad erop. Hé Sam, moet je kijken, je krijgt 50 euro als je je nu tot de islam bekeert!.
Sam denk even na en zegt, Nou, eigenlijk kan ik die 50 euro op het moment wel goed gebruiken, dus vooruit maar. en gaat de moskee binnen.
Sam zegt de shahada en alles, en komt als kersverse moslim naar buiten. Dan zegt Moos, Maar eerlijk is eerlijk, ik was degene die je op dat affiche wees, dus eigenlijk heb ik recht op de helft van die 50 euro!.
Mopperend pakt Sam zijn portemonnee en zegt ik ben amper 5 minuten moslim, en nu heb ik al een kolerehekel aan joden!
Ach, in Egypte zijn ze inmiddels beelden in de openbare ruimte aan het "aankleden", want "aanstootgevend".
Tsja je zou er zomaar een harde plasser van kunnen krijgen.
www.ansamed.info/en/news/ME.XEF81872.h...
@Hölzenbein | 03-11-11 | 12:41
Oh gelukkig maar. Dus al die afgeslachte grisstenen hebben niets meer te vrezen?
Mooi man.
Nou, eentje dan.
Walid al-Hussein komt na een leven als vroom en eerzaam moslim aan de hemelpoort. Petrus laat hem binnen en leidt hem rond:
Kijk daar, dat is Paus Johannes Paulus II. En die man daar, dat is nou Martin Luther King. En op dat bankje daar zit iemand die jij misschien beter kent: de grote zangeres Umm Kalthoum.
Walid vindt het prachtig, maar als hij aan Jezus wordt voorgesteld, is hij toch een beetje bedroefd. Snapt U, Jezus, zegt hij. U bent echt heel belangrijk voor mij en het is een grote eer, maar waar is Hij nu? Heel mijn leven wilde ik Hem ontmoeten, het Zegel der Profeten, Vrede zij met Hem!
Ach, zoek je die?, zegt Petrus, klapt in zijn handen en roept Mo! Zet je bezem even weg en breng eens drie koffie!
Fokjeop | 03-11-11 | 12:48
Eerder een negatieve vergelijking.
Mauro for president
@vetkleppert | 03-11-11 | 12:48
Dat is al een conference op zich.
@rara | 03-11-11 | 12:44
"Renteloze leningen zijn erg beschaafd, maar de stenigingen, homo-van-flat-afgooien en handafhakken zijn dat niet."
Waar waren die onmenselijke daden in Nederland? Hebben politici er wat van gezegd?
ecologiste | 03-11-11 | 12:43
Het is trouwens "opium VAN het volk" Nog steeds een veel gemaakte fout terwijl de muur toch al een tijdje gevallen is.
Een pedofiele, eedbrekende warlord/sekteleider is ook niet om te lachen. Leer dat nou eens.
Maar goed, ze voelden zich dus aangesproken.
www.youtube.com/watch?v=cycXuYzmzNg
Misschien moet vanaf nu iedere conference beginnen met tien minuten stilte, gevolgd door een kwartier onbedaarlijk lachen om alle grappen die niet gemaakt zijn.
Liever 10 gristenen dan 1 radicale moslim.. Ow wacht, dat is een pleonasme!
vetkleppert | 03-11-11 | 12:41
Dat is iets wat ik me wel kan voorstellen. Maar het valt niet mee als je verschrikkelijke korenwolf in verdediging neemt en de boze buitenwereld het diertje weigert te knuffelen, sterker nog door onoplettenheid om zeep helpt. maar here it comes:
www.youtube.com/watch?v=j5xRkOQotLI
Bestaat er trouwens wel een playmobiel poppetje van Moharammed.. Waarom mag die dan wel? (Musket even wegdenken)
fotos.marktplaats.com/kopen/7/ea/pOVZP...
@Hölzenbein | 03-11-11 | 12:41
Het gaat dus niet over alle mogelijke positieve kanten van de Sharia. De negatieve kanten zijn zo onmenselijk dat het hele systeem van Sharia geen plaats heeft in de EU.
Renteloze leningen zijn erg beschaafd, maar de stenigingen, homo-van-flat-afgooien en handafhakken zijn dat niet.
vraagstaart | 03-11-11 | 12:36
+1 jij stapt dus niet in die drol. Vrijwel iedereen denkt dat het opium voor het volk is maar dat is niet zo en moeten ze zich maar eens gauw besseffen. Oeps gvd dat zegt tegenwoordig ook bijna iedereen: zich beseffen. En nu we toch bezig zijn het is niet búdget maar het is budgét, ja`?&*^%$#. En ook geen vouwtsjer maar voesjé. capiche?
En nog een prettige middag verder.
Iedereen kan een brandbom gooien ten eigen faveure. Misschien niet eens moslims, maar iets of iemand die het vuurtje eens lekker poogt op te stoken?
Zou de reactie op 11:52 ook van een moslim zijn?
www.powned.tv/nieuws/binnenland/2011/1...
Om maar even aan te geven dat uitingen op internet veelal hevig overdreven zijn.
Hoop ik tenminste..
@ecologiste | 03-11-11 | 12:39
Zou jij kunnen lachen als je ondanks je beperkte intellect op je klompen aanvoelt dat er niks klopt van je geloof en cultuur? En dat iedereen er op z'n minst een beetje om moet giechelen?
Kwam ik net tegen...
www.trouw.nl/tr/nl/4728/Islam/article/...
Het is maar een klaar percentage hoor! Voor de rest is islam de vrede, kijk maar naar de rest van de arabische wereld...
De term humor is, evenals als het woord humeur, afgeleid van het Griekse woord voor vocht of sap (χυμός). De oude Grieken meenden namelijk dat de lichaamssappen het menselijk temperament of stemming regelden (WIKI). En we hebben nog veel meer aan de Grieken te danken. Dat jurken niet kunnen lachen heeft vermoedelijk te maken met het feit dat ze niet kunnen relativeren, ergo ze nemen zichzelf té serieus. En aangezien NL die gastjes decennialang niet serieus nam zitten we nu te lachen als een boer met kiespijn.
Beschaafdheid is in Europa een synoniem voor lafheid geworden..
@necrosis | 03-11-11 | 12:35 Dank, idd veel beter. Ik heb'm weggetippext en veranderd.
France allengst verloren....
Vive la republique d'islamique!
@drenkeling69 | 03-11-11 | 12:32 Klein maar o zo belangrijk verschil: Marx zei niet "Godsdienst is opium VOOR het volk" maar "Godsdienst is opium VAN het volk":
Religie dus als iets dat door het volk zelf is gecreëerd. Marx vond dat de mens religie zelf in het leven heeft geroepen als middel om zichzelf in een roes te helpen nu het aardse leven zo ondraaglijk was geworden.
De Eu geeft een hoop problemen zo.
Kunnen we nou echt niet los van die islam-EU? ook in GEOgrafisch opzicht? Dus langs de grens van belgie en duitsland en 30 kilometer breed kanaal graven en NL lossteken van het Europese vasteland. Het zou beter zijn.
Want hier komt dat islamgajes ook steeds meer naar voren.
@vraagstaart | 03-11-11 | 12:28
Vervang 'grenzen' door 'prijs' en je comment klopt 100%.
Humor vergelden met geweld, dan zit de frustatie best diep. Of macht der gewoonte.
Either way, sad it is.
vetkleppert | 03-11-11 | 12:21
De Donald Duck is dikker!
Kan maar tot één conclusie komen: moslims zijn niet overmatig behept met humor!
Zo zijn die van ons niet hoor.
Toch?
@vetkleppert | 03-11-11 | 12:16
Je beledigt de chimpansees. Doe dat nou niet.
@Hölzenbein | 03-11-11 | 12:29
Gristenen kunnen wel tegen een geintje. In ieder geval zijn zij er inmiddels achter dat humor des te leuker wordt naarmate het onderwerp hysterischer reageert.
Kameraad Marx zei het al, geloof is opium voor het volk. Dus blijf maar lekker allemaal neo-liberaal stemmen en hopen dat ze jouw deur voorbij lopen..
De islamstemmers paspoort afpakken en lekker terugsturen. Jezusman die gasten stemmen in Frankrijk voor een Islamitisch Tunesië en in Frankrijk stemmen ze ook nog een keer zo religieus mogelijk. Dat zijn omgekeerde tropenjaren zeker. Het moet niet gekker worden met die jurken.
Ik ga voor straf even een paar bladzijden van de koran uitprinten.
Voor op de WC, uiteraard. Jammer dat dat papier niet zo goed opneemt maar hey, het gaat om het principe.
Wie nog een bewijs nodig had voor het feit dat godtsdienst (en zeker de woestijn-varianten) het slechtste in de mens naar boven brengt: voilà....
In zelfs de ergste zaken humor kunnen ontdekken heeft met relativeringsvermogen te maken.
Moslims kunnen dus blijkbaar niet relativeren.
@vetkleppert | 03-11-11 | 12:21
Net zo dun als de gristelijke humor dan.
Gelukkig wordt het allemaal op facebook bijgehouden en kan het ooit weer tegen hun gebruikt worden.
Die privacy neukers kunnen ook in je voordeel werken.
Nou Ephimenco, voortaan maar niet meer op de fiets door Amsterdam.
Niet alleen humor, ook vrijheid van meningsuiting heeft tegenwoordig zijn grenzen.
@Acid_Nightmare | 03-11-11 | 12:19
Simpel: als het gaat om iets dat wèl bewezen is, is het geen geloof meer, maar aanname van een feit.
Het grootste gevaar vind ik nog dat wij ons laten intimideren door dit soort acties. Nooit mogen we zwichten voor dit soort acties, omdat we dan definitief onze vrijheid verloren hebben.
Daarom: Deze [punt] . stelt mohammed voor.
Hopelijk leren moslims ooit wat humor is, ik geef in ieder geval niet op. Het is namelijk een krachtig vehikel voor de vrijheid.
Ja, als je denkt dat Holland wat te stellen heeft met die Rif-apen: Frankrijk heeft pas problemen!
Als je denkt dat Holland te veel Turken heeft: Duitsland staat op springen. Als je denkt dat Holland veel kolonialen heeft: Engeland heeft ut pas echt goed voor elkaar!
De reden waarom iedereen zo geinteresseerd naar NL en zijn politiek kijkt, is dat ze allemaal de bui wel voelen aankomen.. Binnen 5 jaar barst de bom. Mark my words!
@(:-(=
De grootste uitdaging voor Europa (en de wereld) in de komende eeuw is niet het in stand houden van de monetaire eenheid, maar het uitbannen van religie uit politiek en bestuur.
Sorry, ik ben eerst even bezig met de eerste beelden van Verona, daarna zijn jullie weer aan de beurt...
Klopt: humor heeft grenzen. Een aanslag met brandbommen is nooit grappig.
@Hölzenbein | 03-11-11 | 12:19
Van boeken gesproken:
Weet je wat het dunste boek ter wereld is?
1400 jaar islamitische humor.
Neederlandse moet zijn Neederlandsche uiteraard.
De Europese Gedachtenknevelaars hebben een prima bondgenoot aan deze islamisten.
Ik denk niet dat er ook maar één Franse, of Neederlandse moslim zich druk maakt om wat Ephimenco ergens van vindt.
Voor de rest is de aanslag een weerzinwekkende daad en moeten we ons niet zo druk maken om wat er op internet allemaal gebruld wordt.
Wanneer leren de mensen eens dat er geen man in de wolken bestaat. Soms vraag ik me echt af, hoe kunnen al die miljarden religieuzen geloven in iets wat nooit bewezen is?
Linksche politici hier ten lande bagatelliseren weer deze aanslag als: "incidentje", geen aandacht geven, dat veroorzaakt maar "onderbuikgevoelens" die G.W. in de kaart spelen en "dat moeten we niet willen"
@vetkleppert | 03-11-11 | 12:16
Heb jij een nieuw woordenboek of zeau?
Sodemieter op naar een land waar je de humor wel kan waarderen, stelletje troglodieten.
Reconquista!
Dat klopt niet hoor. Het gaat maar om een zeer klein groepje extreme Finnen.
De vrijheid van meningsuiting heeft grenzen?
Iets dat grenzen heeft, is geen vrijheid meer, dom, haatdragend, reli-gedrocht.
REAGEER OOK