Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Video. Nederlanders besparen €9.240 aan boetes

koopkrvluctstr.png"Ik begrijp niet waarom u hier zo negatief en vervelend over doet. (...) Laten we blij zijn met elkaar! Laten wij optimistisch zijn! Laten we zeggen: Nederland kan het weer! Die VOC-mentaliteit, over bewegwijzering heen kijken, dynamiek! Toch?" Zeker, zeker, zijn wij het helemaal mee eens hoor. En alweer meer dan een jaar na Het Balkie Millennium liet Nederland afgelopen weekend wederom zien het nog steeds te kunnen. De Ketelbrug was namelijk weer eens stuk. En dan heb je dus twee soorten mensen. De ene soort gaat braaf in de rij staan te wachten tot de file na een tijdje misschien wel vanzelf over gaat (lol), de andere soort pakt dat momentje en néémt die vluchtstrook. Daarmee in totaal even 9.240 euro* aan direct inzetbare koopkracht winnend, want: niet beboet en dus over om in leuke dingen te pompen. Zelfs de politie had zoiets van 'Moet kunnen tog' en besloot in het kader van de toch al fragiele economische situatie geen boetes uit te delen. Want regeltjes moeten er zijn, er is ook altijd nog zoiets als gezond verstand. Puur als mens vond de politieagent uit dit filmpje dan ook dat er niet gezeurd moest worden om een beetje eigen initiatief. * Verantwoording: 33 doorpakkers x 280 euro boete = 9.240 euro gratis koopkracht.

Reaguursels

Inloggen

Maar wel gewoon boetes blijven geven als je terugzet over de vluchtstrook naar de vorige afslag omdat de Roertunnel voor de duizend-miljardste keer dicht gaat door een storing die vaak uren duurt om op te lossen (lees: slagbomen weer open gaan).

Corrado R32 | 02-11-11 | 12:03

Waarom geen spiegeltje gemaakt ? Filmpje is weg.

wplas1 | 02-11-11 | 11:37

mirror?

Taalpurist | 02-11-11 | 09:28

ik heb net weer 152 euro te pakken

ceriel82 | 01-11-11 | 20:55

baba4oog | 01-11-11 | 15:0
Hee, da's inclusief 2x tanken hè :)

ZDEV | 01-11-11 | 19:38

Ik ga stuk.... Mooi begin Mutsaerts!!!

Een beetje teksten van reaguurders pikken pfoe.......

de deurwaarder | 01-11-11 | 19:11

De filmer was een moraalridder welke zelf bepaalde welke comments wel en niet werden geplaatst. Naar type persoon die Marcus Kingma. Beetje belerend tegen de medeburgers en inzien dat hij zelf tijdens het autorijden zijn camera in de hand hield. Type: ik denk pas later na. Meneer Marcus Kingma ik vind u een lutser.

Rest In Privacy | 01-11-11 | 17:46

Filmpje is verwijderd.... spiegel iemand?

sheller | 01-11-11 | 17:33

Mauro = EXIT

Rest In Privacy | 01-11-11 | 16:46

@mrfreeze: Ik typ in mijn eigen tijd zoals baba4oog zegt _0- +1
@Tuurl1jk: In het geval van de ID-kaart was de wetgeving binnen 1,5 week aangepast naar betalen. De regels stonden Donner niet aan dus maakte hij nieuwe regels. In geval van asiel denk ik dat men moet leren van de voorgaande jaren en men zich dient af te vragen waarom dit land inmiddels al 2,5 week in de greep is van 'een Mauro' terwijl het land op instorten staat. Wees blij dat hij dan in ieder geval goede basiseducatie heeft gehad en hij in eigen land wellicht net dat verschil gaat maken voor zijn eigen bevolking? Voor u en mijzelf gelden ook niet zoveel uitzonderingen. Maar ontopic: die filmer is natuurlijk een enorme druif om dit stukje te filmen en daarna op ooghoogte vanaf zijn stuur zelf te gaan filmen tijdens het autorijden. Asociaal gedrag? Andermans handelen filmen en dan online plempen met kentekens in beeld en er een oordeel over vellen terwijl je zelf ook de wet overtreed is pas suf. Betweters altijd.

Rest In Privacy | 01-11-11 | 16:39

-weggejorist-

Tuurl1jk | 01-11-11 | 16:14

baba4oog | 01-11-11 | 15:57
LOL

mrfreeze | 01-11-11 | 16:09

@ mrfreeze | 01-11-11 | 15:44
Nee ! Regels zijn regels.

baba4oog | 01-11-11 | 15:57

baba4oog | 01-11-11 | 15:36
Hmm, mag dat ook de Biefstuk & Shoarma-award zijn?

mrfreeze | 01-11-11 | 15:44

Ferrari-racer | 01-11-11 | 15:36
In het geval van Ketelbrug is het ook geen enkel probleem om netjes net als de rest de 2 rijbanen te gebruiken en de vluchtstrook niet.

In het geval van Mauro ook geen enkel probleem om de overige Mauro's (nog geen 1000) ook hier te laten blijven.

Ik zie het probleem niet. Wat mij betreft mag het allemaal. Maar "regels zijn regels" is zo'n verschrikkelijke dooddoener. Als je dat gebruikt, moet je ook echt consequent zijn en dus ook niet nu in de baas z'n tijd GS-berichtjes gaan typen. En zo kunnen we nog wel even doorgaan.

mrfreeze | 01-11-11 | 15:43

Regels zijn alleen maar in bepaalde gevallen regels?Bedankt voor de verduidelijking :)

mrfreeze | 01-11-11 | 15:39

mrfreeze | 01-11-11 | 15:13 nomineert voor de Appels & Peren-award.

baba4oog | 01-11-11 | 15:36

@mrfreeze en Tuurl1jk: je hebt volgers als de regels niet worden nageleefd en dan heb je ellende. In geval van Ketelbrug geen enkel probleem om je over de vluchtstrook mits zachtjes te transporteren naar dichtsbijzijnde afslag. Spitstroken waren ooit vluchtstroken dus zo erg is het allemaal niet. 1 Mauro hier, ineens iedere asielzoeker zielig. Te suf dat je zo'n vergelijking wilt trekken. VVD mentaliteit en wat is de mentaliteit van het CDA naast steeds verder zakken naar de afgrond? Henk en Ingrid worden er steeds blijer van.

Rest In Privacy | 01-11-11 | 15:36

-weggejorist-

Tuurl1jk | 01-11-11 | 15:15

Blijft toch mooi hier op GS. Als het over Mauro gaat, lees je alleen maar "regels zijn regels" blablabla.
Maar zodra het over verkeer gaat, zijn regels opeens totaal niet meer relevant en moet alles maar kunnen.

mrfreeze | 01-11-11 | 15:13

@ ZDEV | 01-11-11 | 13:19
Een half uur over 90 kilometer ? En ik maar denken, dat Quattroportes snel zijn.

* traag italiaanse hok van lijstje snelle auto's afschrappen doet *

baba4oog | 01-11-11 | 15:05

Wie denkt dat Ome filmer dit doet omdat de hulpdiensten geen vrije doorgang hebben is een zelfde soort lutser.
Deze meneer meent recht te moeten spreken over het gedrag van anderen. Zal wel niet mogen van z'n vrouw (Ik verwacht overigens dat zijn vrouw nu met de glazenwasser bezig is)

Skunk57 | 01-11-11 | 14:59

@mezelf | 01-11-11 | 14:43
Correctie, bij nader inzien lijkt het me toch geen cameramobieltje (gezien de kwaliteit en de overige filmpjes op het youtube kanaal), dus niet strafbaar.

vmbo-plutser | 01-11-11 | 14:51

@Ypho | 01-11-11 | 14:25
Als het gefilmd is met een mobieltje inderdaad (trouwens dan 180+6= 186 euro boete), omdat het in de hand houden van de telefoon inderdaad niet mag en dus handheld bellen is. Als het met een camera gefilmd is het weer wel toegestaan (best wel krom eigenlijk) ervan uitgaande dat het niet onder artikel 5 Wegenverkeerswet valt (kapstokartikel) en in dit geval lever t het nou niet echt gevaar op. Maar lijkt inderdaad om een mobiletje te gaan dus je hebt gelijk, op het moment dat deze persoon ook maar een millimeter rolt met de gsm in de hand is deze strafbaar en een dus een klein beetje boter op het hoofd heeft.

vmbo-plutser | 01-11-11 | 14:43

-weggejorist-

Tuurl1jk | 01-11-11 | 14:38

-weggejorist-

Tuurl1jk | 01-11-11 | 14:37

@Bakito | 01-11-11 | 14:29
Een herpeiling houdt in dat de peiling onder identieke omstandigheden uitgevoerd moet worden. Zelfde vragen, zelfde mensen die over dezelfde informatie beschikken. Je kunt dus al van tevoren concluderen dat de uitslag ook identiek zal zijn aan de vorige peiling. Wat is dan het nut van de herpeiling?

rara | 01-11-11 | 14:36

-weggejorist-

vvt349 | 01-11-11 | 14:35

-weggejorist-

Tuurl1jk | 01-11-11 | 14:33

@Tuurl1jk | 01-11-11 | 14:31
Dus omdat er voldoende plek is in de bus, ga jij met de auto.

Logisch.

Bakito | 01-11-11 | 14:32

Tuurl1jk | 01-11-11 | 14:10 | schreef
@Schietmijmaarlek

"Uhm ...... ja!!! Of gewoon uit je auto stappen als deze vlam vat. Of gewoon geen ongelukken maken zo moeilijk is dat niet."

Even goed lezen, hè.
Ik schreef: Als iemand KLEM zit in zijn brandende auto
Jij gaat er maar gelijk vanuit, dat diegene zelf het ongeluk wel veroorzaakt zou hebben en ongedeerd uit z'n auto kan stappen.

Vluchtstrook versperren om er zelf beter van te worden is altijd -1.

Schietmijmaarlek | 01-11-11 | 14:32

De files op de vluchtstrook zie je al ontstaan in het filmpje. Vluchtstrookrijden, toch maar niet.

Doldwaas | 01-11-11 | 14:31

-weggejorist-

Tuurl1jk | 01-11-11 | 14:31

@rara | 01-11-11 | 14:24
Zolang de malafide praktijken van de fieligheidsindustrie in de doofpot worden gestopt, is er sprake van kiezersbedrog. Ik eis een herpeiling.

Bakito | 01-11-11 | 14:29

Dit soort dingen moet nog veel harder bestraft worden. JUIST in dit soort gevallen. Want het is in dit geval niet even een paar meter vluchtstrook pakken om een afslag te nemen die de rest niet neemt. Nee, dit is gewoon puur egoïsme en hufterigheid en de mensen die zich wel aan de regels houden hebben hier nadeel van.

mrfreeze | 01-11-11 | 14:26

De maker van het filmpje bespaart ook 160 euro. Want filmpjes maken tijdens het rijden (eerste paar seconden) mag niet. FOEI!

Ypho | 01-11-11 | 14:25

De overheid moet de oren eens niet zo naar de filerijders laten hangen. Die wegwerkzaamheden om een betere doorstroom te realiseren kosten de belastingbetaler klauwen vol geld.

En dan bij de volgende verkiezingen verbaasd zijn dat Groenlinks extra zetels heeft gepakt. Tsssk.

Bakito | 01-11-11 | 14:21

Als ik premier van Nederland was. Dan kregen alle snelwegen 4 banen per richting, en kregen automobilisten voorrang op schepen.

Komdan | 01-11-11 | 14:17

-weggejorist-

Tuurl1jk | 01-11-11 | 14:16

@kapotte_stofzuiger | 01-11-11 | 14:04
Hehehe
Vraag me af op die Amerikaan ooit van SiriusXm heeft gehoord of het moet een oude foto zijn.

Horagha | 01-11-11 | 14:15

Beter houdt ie gewoon even z'n handen aan het stuur.

StYxX | 01-11-11 | 14:15

@ kapotte_stofzuiger | 01-11-11 | 14:10

Ik schrik van mijn ego

SinEstilo | 01-11-11 | 14:15

tis wel vervelend als je collega de vluchtstrook pakt en jij de baas belt omdat je in de file staat. Krijg je die discussie weer.

sufkut | 01-11-11 | 14:15

Tuurl1jk | 01-11-11 | 14:10 |
Daarbij, er moeten doden vallen. Anders is er minder handel en raakt de wereld overbevolkt.

GeileWillem | 01-11-11 | 14:12

@ zelf
sukkel. Zet even mijn bril op.

@ GeileWillem | 01-11-11 | 13:52
Dashcammen? Nee, daar heb je weer andere mensen voor.

kapotte_stofzuiger | 01-11-11 | 13:54
Daar maak je wel een punt...

SinEstilo | 01-11-11 | 14:11

@SinEstilo | 01-11-11 | 14:07
"De SinEstilo monologen"

kapotte_stofzuiger | 01-11-11 | 14:10

-weggejorist-

Tuurl1jk | 01-11-11 | 14:10

De filmer verwijdert reacties omdat het zijn kanaal is. Iemand opgevallen dat hij de hulptroepen filmt terwijl hij aan het rijden is? Iets zegt mij dat de filmer zelf getuigd van asociaal gedrag. Die ketelbrug is gewoon een drama dus ik had exact hetzelfde gedaan ipv uren suf in de file staan. Rustig stapvoets over de vluchtstrook naar de afslag rijden. Niets aan het handje alleen heb je altijd van die idioten die dan ineens 80km/u over de vluchtstrook moeten rijden. -1 voor de filmer, de helpende hand van el Polizia.

Rest In Privacy | 01-11-11 | 14:08

@ @SinEstilo | 01-11-11 | 13:45 |
Dashcammen? Nee, daar heb je weer andere mensen voor.

@SinEstilo | 01-11-11 | 13:45
Daar maak je wel een punt...

SinEstilo | 01-11-11 | 14:07

@ irma zonderboezem | 01-11-11 | 13:38

Da's ook weer waar. Maar ga daarna dan lekker met je tomtom spelen. Waarmee ik dat navigatiekastje bedoel.

Traxor | 01-11-11 | 14:05

Prettig idee, dat als er vooraan de file iemand klem in z'n brandende auto zit, de brandweer even moet wachten tot iedereen de afslag heeft genomen.
Kan er weer een topic gestart worden over de trage hulpdiensten.

Schietmijmaarlek | 01-11-11 | 14:04

@kapotte_stofzuiger
Hebben ze in Frankenland dan geen BNR?

Horagha | 01-11-11 | 14:01

@kapotte_stofzuiger | 01-11-11 | 13:57
Mauro was de ultieme afleidingsbeweging, een zoethoudertje terwijl op de achtergrond weer een paar nagels in de doodskist van de EU werden geslagen.

rara | 01-11-11 | 14:01

@Gier | 01-11-11 | 13:57
Huh? Werken, is er werkgelegenheid in Flevoland?
*Stop de persen*

Horagha | 01-11-11 | 13:59

@rara | 01-11-11 | 13:51
Huh? Komt dat niet door Mauro dan?

kapotte_stofzuiger | 01-11-11 | 13:57

Welke debiel gaat er dan ook in Flevoland wonen/werken.

Gier | 01-11-11 | 13:57

O.t. Gaat lekker op de beurs, mooie dag voor put opties

Bolesmales | 01-11-11 | 13:55

@SinEstilo | 01-11-11 | 13:45
De vluchtstrookrijders zouden in dit geval veel mensenlevens hebben gered, ziekenhuizen van Emmeloord en Lelystad staan niet echt hoog op de Elsevierlijst.

kapotte_stofzuiger | 01-11-11 | 13:54

@SinEstilo | 01-11-11 | 13:45 |
Je hebt gelijk met het verhaal over de vluchtstrook. Die moet vrij blijven voor hulpdiensten. Maar het verkeer reed ook door naar de afrit, of niet?
Hooguit dat de ambulance even snelheid moet minderen, wat ze toch al moeten als ze een file passeren via de vluchtstrook.
Er was dus nikkes, nakkes, nada aan de hand wat dat betreft.
ps: film jij ook altijd van achter het stuur? :-)

GeileWillem | 01-11-11 | 13:52

@kapotte_stofzuiger | 01-11-11 | 13:40
De beurzen reageren op het Griekse referendum.

Zelfs de PvdA is pislink op de Grieken.

rara | 01-11-11 | 13:51

@Chicka | 01-11-11 | 13:40
De overheid betaalt de wegenborden.
Maar de ANWB Bewegwijzering (Deze non-profit organisatie is een dochter onderneming van ANWB Nederland) doet het ontwerpen, plaatsen en onderhouden van verkeersborden.
Het enige wat de overheid doet is: "Wij willen een bord daar ergens, stuur de rekening maar".

En sinds kort is er een tweede bedrijf in Nederland die bewegwijzering doet, zeg maar de concurrent van ANWB Bewegwijzering.

Horagha | 01-11-11 | 13:51

-weggejorist-

Tuurl1jk | 01-11-11 | 13:47

De politie doet het ook nooit goed. Als ze een bekeuring uitdelen zeurt iedereen en doen ze dat niet dan zeurt iedereen nog steeds. Maak een keuze.

Willem4246 | 01-11-11 | 13:46

-weggejorist-

Tuurl1jk | 01-11-11 | 13:45

De meeste geaguurders hier hebben werkelijk het denkvermogen van een koe. Waarom denk je dat er een vluchtstrook is? Om doorgang te bieden in geval van nood en niet voor enkele aso's die vinden dat zij even moeten voordringen. Ze zullen vast lachen wanneer zij met spoed naar het ziekenhuis moeten en de ambulance kan er niet langs omdat de vluchtstrook bezet wordt door hufters. Kuddevolk.

SinEstilo | 01-11-11 | 13:45

En weet je wat, de kosten voor het vervangen van de sensor wegen niet op tegen de hoeveelheid mensen die een aantal keer per jaar urenlang stilstaan voor de brug...

Alcoholic | 01-11-11 | 13:44

Het is mesjogge dat er überhaupt zulke bruggen op snelwegen te vinden zijn. Rij je 100 of 120 (hypocriete waarden) op de snelweg en dan moet je vol in de ankers omdat er een schip langs moet. Bouw dan een viaduct, dan heb je dit soort gezeik ook niet meer.

Datkanikvéélbeter! | 01-11-11 | 13:44

@Chicka | 01-11-11 | 13:42
Jawel, maar dat had hij net ervoor omgereden.

Che_cuevara | 01-11-11 | 13:43

Che_cuevara | 01-11-11 | 13:39
Denk je? Ik denk dat die dat lekker uitbesteden aan één of andere wegenbouwer. Ik heb nog nooit een wegenwacht een paaltje in de grond zien slaan. Jij wel? :-)

Chicka | 01-11-11 | 13:42

Keihard bekeuren die lutsers!

zeefert | 01-11-11 | 13:42

Is daar niet even verderop een afslag?
Misschien moesten die mensen daar heen. Dus dan is de actie van de pliesie netjes. +1

@Mutsaerts
Waarom staan brusselmans, bertbrussen en jij eigenlijk niet in de Poll van NEGATIEFSTE NEDERLANDER?

Horagha | 01-11-11 | 13:42

Wat een huilbaby, die homotormuis Marcus Kingma.
Ik hoop dat hij inziet hoe gevaarlijk het is om te filmen achter het stuur van een rijdende auto.
Ome Koos Spee zal zelfs erg geschrokken zijn van het filmen in de file.
Hierbij kan door het gefixeerd filmen via de rechter buitenspiegel en het langzame vooruit bewegen een heuse kopstaartbotsing veroorzaakt worden, daar Marcus in zijn spiegel kijkt met slechts 1 hand aan het stuur.
Gelukkig kom ik nooit bij de ketelbrug, al had ik graag zo'n azijnpisser van z'n motor afgetjoept.
Vol op m'n motorkap en dat alles gefilmd met mijn telefoon van achter het stuur :-)

GeileWillem | 01-11-11 | 13:40

@kapotte_stofzuiger | 01-11-11 | 13:37
Is eigenlijk gewoon reclame voor de ANWB dus. Overheid betaalt die dingen en ANWB plakt er een logootje op.

Chicka | 01-11-11 | 13:40

@Chicka | 01-11-11 | 13:36
Maar de ANWB heeft wel de meeste geplaatst.

Che_cuevara | 01-11-11 | 13:39

Traxor | 01-11-11 | 13:28
" Waarom gaat iemand trouwens minuten lang vluchtstrookrijders filmen?"

Omdat je neus na een uurtje file ook wel leeg is!!

irma zonderboezem | 01-11-11 | 13:38

@Chicka | 01-11-11 | 13:36
ROTFL

kapotte_stofzuiger | 01-11-11 | 13:37

kapotte_stofzuiger | 01-11-11 | 13:34 Is de ANWB eigenaar van alle wegwijzers?
Nee, de wegbeheerders/opdrachtgevers zijn eigenaar van de bewegwijzering.

Chicka | 01-11-11 | 13:36

Lekkere intro die Bahlekkende meuk, Godtklere nog an toe.
Hoe een redelijk zonnige nazomerse dagh te bederven.
Trouwens weinig* van die sluwe refo gehoord in de Mauro CDA cliffhanger.Maakt alles goei, lekkr bidden doen daarrr.
* Sowieso in die verloren 8a9 jaar van de man die het CDA sloopte gehoord.
Nou ja die leugen van ,eerst het zuur en dan het zoet beklijfd enigszins.Daar herken je die Godtgelovige leugenaars aan. Zonnetje schijnt, even een opwarmertje. Jezus wat ´n kudtkou ineens.

Ratzing. | 01-11-11 | 13:35

Wie daar rijd is sowieso een enorme pauper! Lekker boeie, losers uit een of ander k*t gat staan in de file.

Het begint hier op sbs6 te lijken!

Dan is Mutsaers die kleine sukkel die iedere keer op dat kistje moet staan omdat hij twee hoofden kleiner is dan Spee.

jump-to-it | 01-11-11 | 13:35

@CynicalBastard | 01-11-11 | 13:26
De afstanden tussen de afslagen hier variëren tussen de 50 en 100 km.

kapotte_stofzuiger | 01-11-11 | 13:35

@CynicalBastard | 01-11-11 | 13:26
In plaats van een studie van snelheidsmeter en "asociale" medeweggebruikers kan meneer ook op de ANWB-borden (die daar dankzij veel belastingcentjes zijn geplaatst) letten en inderdaad een paar kilometer voor de eindbestemming aanzetten. Dat laatste moet geen probleem zijn, zelfs filmen van medeweggebruikers gaat zonder 1 parkinsontrilling.
En aangezien we toch moralistisch bezig zijn: de TomTom uit scheelt toch weer een paar milliwatt, dus een paar druppels brandstof, wat weer goed is voor het milieu.

kapotte_stofzuiger | 01-11-11 | 13:34

Het lijkt de Joop wel, als je een reactie op het filmpje wil geven dan moet het eerst langs de moderator.
Het zou toch niet dat dit filmpje van Jolo is...

irriducibili79 | 01-11-11 | 13:33

Alle boeteopbrengesten verdwijnen linea recta in de staatskas. Krijgt de staat minder geld binnen aan verkeersboetes, dan zullen die centen op een andere manier binnengeharkt moeten worden. Meest logische oplossing hiervoor is lastenverzwaring. Dan prefereer ik toch de huidige situatie waar de hardrijder en de asomobilist betaalt en ikzelf geen cent.

Prins Fontainebleau | 01-11-11 | 13:31

'Asociaal rijdedrag' staat er boven het filmpje. Daar valt filmen achter het stuur van een rijdende auto niet onder?

Chicka | 01-11-11 | 13:30

@kapotte_stofzuiger | 01-11-11 | 13:26

Ook zo iets ja. Bezuinigen is taxverhogen? Wanneer gaan die lui eens in de echte wereld leven, en minder uitgeven, als ze moeten bezuinigen? Dit is het eerste kabinet, dat een beetje in de richting van het licht komen, met het subsidiesnijden, maar dat kleine kiertje laat nog veel te veel duisternis achter, gezien het miljarden pompen in Griekenland, om maar eens wat te noemen.

ZKH EénOog | 01-11-11 | 13:30

Waarom gaat iemand trouwens minuten lang vluchtstrookrijders filmen?
Moeten we nou al die kentekenplaten gaan opschrijven of zo? Of is dit een geval van iemand die de politie aktie 'Film een misdrijf' niet helemaal bgrepen heeft?

Traxor | 01-11-11 | 13:28

Nice. Thumbs up voor een stukje pragmatisch pliesie-werk.

yohan | 01-11-11 | 13:27

Ruudo | 01-11-11 | 13:19 | + 0
Als nee, dan houdt dat referendum in dat Griekenland onze hulp niet wil en ervoor kiest failliet te gaan. (Dat is wat doorgaans de meeste mensen hier wilden...)

Einde van de Domheid | 01-11-11 | 13:27

kapotte_stofzuiger | 01-11-11 | 13:19 Leg je punt b eens uit?
Wat moet ie dan doen met z'n tomtom? 5 kilometer voor de verder niet bekend geachte plaats van bestemming op een parkeerplaats stoppen, z'n tomtom aanzetten en de bestemming programmeren?
Of heeft u nog niet kunnen wennen aan de onderlinge afstanden tussen snelwegafslagen ten noorden van Lelystad? In dat laatste geval lijdt u kennelijk aan een soort omgekeerd provincialisme?

CynicalBastard | 01-11-11 | 13:26

@ZKH EénOog | 01-11-11 | 13:24
Hihi... dat is overheidslogica: 'we moeten bezuinigen, daarom verhogen we de belasting'

kapotte_stofzuiger | 01-11-11 | 13:26

Het is dit soort realistische flexibiliteit die zowel de oude als de nieuwe politiek ontbeert!

Einde van de Domheid | 01-11-11 | 13:25

Belastinglogica: als je iets niet uitgeeft, dan heb je dat verdiend. ?!? WTF ???

Waarom blijven mensen toch in deze logica trappen?

Iets niet uitgeven, is besparen, niet verdienen. Verdienen is wanneer je geld ONTVANGT.

ZKH EénOog | 01-11-11 | 13:24

Ik heb daar ook wel eens vast gestaan, alleen reed ik toen in tegengestelde richting over de vluchtstok. Haha. Ik was snel weer thuis. De rest heeft 4 uur vast gestaan... Agenten moeten in dergelijk gevallen het verkeer weer in goede banen leiden en de doorstroming bevorderen. Desnoods over de vluchtstok in tegengestelde richting als je daarmee het vaststaande verkeer kan helpen.

doenormaal! | 01-11-11 | 13:21

d) "Ratings have been disabled for this video." (denk daar over na als u bij mij op -1 drukt)

kapotte_stofzuiger | 01-11-11 | 13:20

#occupyvluchtstrook

Freddie Stobart | 01-11-11 | 13:19

Fiks die brug dan ook eens echt!

De A6 is mijn lievelingssnelweg. Van Almere tot aan Joure in een half uurtje.

ZDEV | 01-11-11 | 13:19

Och, over een poosje betalen we veel meer dan 9240 euro per persoon aan Griekenland. Dat referendum belooft niet veel goeds.

Ruudo | 01-11-11 | 13:19

LOL, wat een faalhaas.
a) moralistisch Koos Spee filmpje
b) de TomTom aan op de snelweg (42 km rechtdoor)
c) voetbal en k*therrie op de radio (i.p.v. je eigen mp3/CD-collectie)

kapotte_stofzuiger | 01-11-11 | 13:19

Willen we nou strenger straffen en strakker handhaven, of is dat plotseling niet belangrijk meer?

rara | 01-11-11 | 13:18

Ik zie het gevaar hierin niet. Natuurlijk is het niet de bedoeling maar het is goed dat de popo eens verder denkt dan alleen de regels uitvoeren. Wellicht wel een idee om uit de auto te stappen en iemand van de popo het zooitje laten begeleiden.

Datzegiktoch | 01-11-11 | 13:17

Heerlijk zo'n feelgood topic, mijn dag kan niet meer stuk.

Zelfs niet door de regels zijn regels neukertjes die zo meteen wel weer zullen verschijnen.

irriducibili79 | 01-11-11 | 13:17

Ommezwaai | 01-11-11 | 13:17
Ah, je had het door.

Ommezwaai | 01-11-11 | 13:17

Oja, dat 130KM gedoe....
Dat gaat maar over een paar honderd meter!

Einde van de Domheid | 01-11-11 | 13:17

leue dingen te pompen?
Mutsaerts toch...

Ommezwaai | 01-11-11 | 13:17

Dat niet alleen, het kost de werkgevers ook minder. Win/Win hier.

Einde van de Domheid | 01-11-11 | 13:15

Files zijn kudt. Maar nog kudter zijn die paupers die even denken de vluchtstrook te pakken om 10 minuten eerder thuis te zijn.... goede actie dus!

Acid_Nightmare | 01-11-11 | 13:15

Maar dat is toch geen overtreding. er is een doorgetrokken witte streep, en daar mag je niet over.
Dus prima rijgedrag zou ik zeggen.

Che_cuevara | 01-11-11 | 13:15

Ik ben geen voorstander voor boetequota e.d., maar als ze staan te flitsen op de A2, moeten ze hier ook schrijven.

R5593 | 01-11-11 | 13:15

overmacht ga je niet bekeuren inderdaad

Space2012 | 01-11-11 | 13:14

Belangrijkste wat er mis is in onze samenleving zijn de mensen die roepen om "aanpakken" "strenger straffen" maar alleen als het anderen betreft en zeker niet als ze zelf een keer de fout in gaan. -1000 voor zielige betwetertjes met camera.

Skunk57 | 01-11-11 | 13:14

Soms denk je bijna dat het toch gewoon mensen zijn ... soms.

CynicalBastard | 01-11-11 | 13:14

Prima toch? Goeie aktie van onze blauwe vrienden.

Traxor | 01-11-11 | 13:11

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland